Vaak bu'j te bang!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
En dit is ook wel jammer

"Mekker, blaat"
Ik vond toen de mogelijkheid om op afstand de verwarming in te schakelen wel interessant. Maar de noodzaak van de on Call optie heeft me doen afzien. Ik vermoedde altijd dat je daar een abonnement voor moest afsluiten. Maar ik heb er eigenlijk bij de dealer nooit achter gevraagd.
@andere V40 rijders
Missen jullie ook nog steeds het feit dat je niet in het instrumentarium kan zien of je je verlichting ingeschakeld heb?
Heb hem standaard op auto staan (want die drl's zijn ook best mooi, feit dat de achterlichten dan niet branden is nog altijd een misser, maar oke), soms als het nevelig is, of schemerig, dan links van het stuur kijken of het lampje brand, anders zet ik hem zelf naar dimlicht, maar dat is zo irritant

[ Voor 62% gewijzigd door djidee op 19-02-2013 20:02 ]
"Mekker, blaat"
Dat is nieuw voor mij, ik rijd normaliter in D wegReinier schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:34:
Hah, ik lees nu inderdaad in het boekje van de V40 dat je normaliter in z'n 2 moet wegrijden. Kom ik dus na 9500 km achter
Nee, in de V70 geen last van. Ik heb altijd mijn dimlicht aan. Zeker op polderwegen is dat wel zo veilig, omdat ik dan veel beter zichtbaar ben. * Tomatoman stoort zich nogal aan automobilisten die op grauwe dagen in hun grijze auto niet op het idee komen dat ze nogal slecht zichtbaar zijn voor tegemoetkomend verkeer.djidee schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:59:
@andere V40 rijders
Missen jullie ook nog steeds het feit dat je niet in het instrumentarium kan zien of je je verlichting ingeschakeld heb?

Een goede grap mag vrienden kosten.
"Mekker, blaat"
Moet zeggen dat ik volledig op de sensor van het licht vertrouw. 's Morgen als ik wegga, kom ik altijd langs een huis waarin ik kan zien welk licht er brand. En de sensor besluit toch al vrij snel om het gewone dimlicht te verkiezen boven de DRL. En als het gaat regenen, gaat het ook vrijwel direct aan (aantal keer wissen). Verder op grauwe dagen staat ook vaak het normale licht aan (automatisch gekozen door de sensor).djidee schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:59:
Heb hem standaard op auto staan (want die drl's zijn ook best mooi, feit dat de achterlichten dan niet branden is nog altijd een misser, maar oke), soms als het nevelig is, of schemerig, dan links van het stuur kijken of het lampje brand, anders zet ik hem zelf naar dimlicht, maar dat is zo irritant
Dat is dus niet alleen bij Volvo zo, maar bij alle auto's voorzien van DRL. Er zijn ook auto waar de DRL blijft branden als de dimlichten (en dus achterlichten) aangaan, maar dan moet de DRL minder fel gaan branden.djidee schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:04:
Alleen de onmogelijkheid bij Volvo om daaraan gekoppeld ook altijd je verlichting achter aan te hebben vind ik merkwaardig.
Living the American Dream
Mijn 21 jaar jonge 340 heeft ook altijd de verlichting aan. Ze heeft zo'n leuke veiligheidsfeature.Aight! schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:29:
Mijn 17 jaar oude 440 heeft altijd de lichten aan, het is dan geen Xenon, maar ik val wel op met het vierkant gebakje! ;-)
Stand 0: Dimlicht aan + seinen met grootlicht
Stand 1: Stadslicht aan
Stand 2: Dimlicht aan + aan/uit zetten grootlicht
De regels omtrend de dagrijverlichting zijn naar mijn idee wat krom.
Je wil graag dat men opvalt door verlichting te voeren maar de achterlichten mogen weer niet aan...
Ik vind de 1e versnelling ook kort + de turbo-lag vreselijk! Zo maar eens vanuit de 2 proberen op te trekken (V50 2.0D)djidee schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:49:
1e versnelling is idd heel kort. File rijden doe ik ook altijd in 2, pas terug naar 1 als ik echt stil sta. En vanuit stilstand in 2 weg rijden kan prima... Sprintjes, tsja, toch 1, heel snel naar 2 (die is behoorlijk lang) en dan door naar 3.
En maar eens een fotootje posten
If it aint fixed, it's broken.
Vaak bu'j te bang!
---RAWE CEEK!!!---

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Het zou dus voor andere D2's, 1.6D's en DRIVEs met start-stop-systeem ook kunnen gelden. Als je een andere motor hebt wellicht niet.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Enige reden om het niet te doen is dat het extra energie en dus brandstof verbruikt, verder heeft het IMHO alleen maar voordelen.Tomatoman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:48:
Tot op heden heeft niemand mij kunnen vertellen wat erop tegen zou zijn om overdag altijd dimlicht aan te hebben. Je kunt het onnodig vinden, maar dat is iets anders dan onwenselijk.
Mijn vorige auto's Subaru Forester, Saab 9-5 hadden ook een 'altijd aan' stand en ik wil niet meer anders... als ik in een andere auto rij en het ding gaat piepen als ik de deur open doe met licht aan denk ik altijd 'hoe moeilijk/duur is het nou om een relais in te bouwen die de lampen gewoon uitdoet net als bij volvo/saab/Subaru?'
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
jaren geleden werkte ik als vakantiebaan voor centerparcs in de plantsoenendienst en daar hadden we een dobbelsteen in het busje en daar rolde je mee en dat was de versnelling van de dagpage404 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:20:
Ik heb dat wegrijden in zijn 2 gisteren en vanochtend eens geprobeerd in mijn V40 D2, maar dat wordt geen gewoonte. Met koude motor (bij 0 graden) kan je het helemaal wel vergeten en verder vind ik het niet heel comfortabel wegrijden.
Met de oude tractor die ze hadden was dat hetzelfde maar meer uit noodzaak, die had geen syncro dus al rijdend doorschakelen was niet echt makkelijk (ding had ook maar 3 versnellingen ofzo)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mooi ding! Welke motor/uitvoering?Tjebakka schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:54:
Zoals beloofd. (en hij staat hier op z'n wintersloffen):
[afbeelding]
Het gaat ook om "onder normale omstandigheden" dus koude motor valt daar niet onder.page404 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:20:
Ik heb dat wegrijden in zijn 2 gisteren en vanochtend eens geprobeerd in mijn V40 D2, maar dat wordt geen gewoonte. Met koude motor (bij 0 graden) kan je het helemaal wel vergeten en verder vind ik het niet heel comfortabel wegrijden.
Bij mij was het ook even wennen. In het begin geprobeerd maar ik vond het toch niet prettig, dus weer een hele tijd constant in 1e versnelling weg, daarna toch maar weer een kans gegeven en uiteindelijk erop uitgekomen dat ik in de meeste gevallen in 2 weg rij...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
V50 2.0D Momentum uit 2007. Een van de laatsten met die look geloof ik. Origineel was het een 1.6 maar die motor liep in de soep
Overigens wel wat problemen gehad:
- Motor in de soep (upgrade naar een 2.0D)
- Turbo stuk
- Roetfilter stuk (tegelijkertijd met de kapotte turbo dus dat was een prachtig rookgordijn als je op de snelweg zat
- En nog wat dingen als het motorlampje dat af en toe gaat branden. Al tijdje niet meer meegemaakt trouwens. Dat heeft de 1.6D V50 van m'n pa ook heel onregelmatig! Tijdens het tijden het contact omzetten verhelpt het probleem dan weer.
In de zomer staat hij op deze velgen:

page404 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:31:
Zit trouwens dat boekje nog eens door te lezen, maar ik kan het nergens vinden. Is dit een hoax of zo?
Boekje van de V40 is volgens mij generiek dus dan zou het voor alle motoren moeten gelden.Mx. Alba schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:33:
In het boekje van mijn C30 stond dat dat geldt voor de C30 D2, 1.6D en DRIVe met start-stop-systeem.
Het zou dus voor andere D2's, 1.6D's en DRIVEs met start-stop-systeem ook kunnen gelden. Als je een andere motor hebt wellicht niet.
Pagina 298, althans bij de webversie/PDF

De tip van het overslaan van versnellingen zit in Sensus, ergens bij My Car en dan milieutips ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door Reinier op 20-02-2013 13:01 ]
Hier precies hetzelfde, mist achterlicht doet het ook alleen maar in stand 2. Vroeger vertelde ze mij juist bij de rijles dat je beter altijd je lichten aan kon zetten omdat je dan beter opvalt.RubenJ schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:26:
[...]
Mijn 21 jaar jonge 340 heeft ook altijd de verlichting aan. Ze heeft zo'n leuke veiligheidsfeature.
Stand 0: Dimlicht aan + seinen met grootlicht
Stand 1: Stadslicht aan
Stand 2: Dimlicht aan + aan/uit zetten grootlicht
De regels omtrend de dagrijverlichting zijn naar mijn idee wat krom.
Je wil graag dat men opvalt door verlichting te voeren maar de achterlichten mogen weer niet aan...
Zou het zoveel schelen met de brandstof? Ik denk dat die paar lampjes toch wel meevallen? Ik heb alleen niet als ik de lampen schakelaar aanzet en de deur staat open dat de auto gaat piepen dat de lampjes aanstaan.ToolkiT schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:36:
[...]
Enige reden om het niet te doen is dat het extra energie en dus brandstof verbruikt, verder heeft het IMHO alleen maar voordelen.
Mijn vorige auto's Subaru Forester, Saab 9-5 hadden ook een 'altijd aan' stand en ik wil niet meer anders... als ik in een andere auto rij en het ding gaat piepen als ik de deur open doe met licht aan denk ik altijd 'hoe moeilijk/duur is het nou om een relais in te bouwen die de lampen gewoon uitdoet net als bij volvo/saab/Subaru?'
Wel een keer gehad na een nachtje de lampen aan te laten, maar gelukkig starten hij gewoon nog erna! Volvo power!
[ Voor 39% gewijzigd door Aight! op 20-02-2013 13:07 ]
Kun je bij Volvo niet, net zoals bij VAG auto's, via de boordcomputer eea regelen?Stampertje schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:29:
[...]
Dat is dus niet alleen bij Volvo zo, maar bij alle auto's voorzien van DRL. Er zijn ook auto waar de DRL blijft branden als de dimlichten (en dus achterlichten) aangaan, maar dan moet de DRL minder fel gaan branden.
Bij mijn Audi was zo via vcds aan te zetten dat de achterverlichting altijd brand, was een kwestie van een vinkje zetten en opslaan. Was alleen even zoeken naar iemand met een goede kabel en software.
ToolkiT schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:39:
[...]
jaren geleden werkte ik als vakantiebaan voor centerparcs in de plantsoenendienst en daar hadden we een dobbelsteen in het busje en daar rolde je mee en dat was de versnelling van de dag
Mx. Alba schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:16:
[...]
Het gaat ook om "onder normale omstandigheden" dus koude motor valt daar niet onder.
Bij mij was het ook even wennen. In het begin geprobeerd maar ik vond het toch niet prettig, dus weer een hele tijd constant in 1e versnelling weg, daarna toch maar weer een kans gegeven en uiteindelijk erop uitgekomen dat ik in de meeste gevallen in 2 weg rij...
Het staat er echtReinier schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:57:
[...]
[...]
Boekje van de V40 is volgens mij generiek dus dan zou het voor alle motoren moeten gelden.
Pagina 298, althans bij de webversie/PDF
[afbeelding]
De tip van het overslaan van versnellingen zit in Sensus, ergens bij My Car en dan milieutips ofzo.

Volgende zaterdag komt er een setje Michelin Pilot Exalto's op.
Uiteraard mogen de lampen wel uit als de sleutel van het slot is
It's not who you are , it's who you know.
Maar een sprintje zit er uiteraard niet in. Het valt me in ieder geval wel op dat in tweede vertrekken een stuk makkelijker is met de D2 dan met andere auto's waar ik mee gereden heb (Mondeo 1.8, Focus 1.6, etc).
Ik kan mij ook wel vinden in het ontbreken van een aanduiding bij de V40 dat de dimlichten geactiveerd zijn. Goed, je kan het zien aan het ledje maar dat is vanuit een normale rijpositie niet zichtbaar. De sensor doet overigens wel goed z'n werk, want hij gaat wat vroeger aan dan wanneer ik manueel zou overschakelen naar dimlichten.
Twee minpuntjes: geen DRL in combinatie met dimlichten en die prachtige LED achterlichten die niet mee inschakelen samen met de DRL...
Ergens ook wel jammer dat ze voor de Approach verlichting de parkeerlichten gebruiken vooraan en niet de DRL. Ik weet ook wel dat het niks uitmaakt, maar ik vind die voorste DRL gewoon mooi
[ Voor 10% gewijzigd door Darkstar op 21-02-2013 19:06 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Koude motor vind hij niet zo tof, maar eenmaal warm erg soepel....
Zit een klein 'gat' maar vanaf 20km/u sleurt hij wel stevig door... Auto al beetje op toeren brengen voor wegrijden helpt trouwens, maar goed voor de wagen is anders natuurlijk..
Welke nou sneller, ik twijfel, heb het idee dat schakelmoment wel eens meer tijd kan kosten dan de vertraging laag in de toeren in de 2... Wordt stopwatch werk (zowieso nog een keer doen, heb idee dat hij vlotter op 100 zit dan de tijd die in het boekje staat)
"Mekker, blaat"
jmderonde schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:33:
zo, bijna 7000 op de teller en inmiddels al een paar vraagjes waar jullie misschien wel antwoord op weten, bijvoorbeeld:
Bij het wegrijden gaat de auto op slot. Als ik later uitstap en de kofferbak wil openen blijft deze op slot en moet dus handmatig opengemaakt worden. Is er een instelling dat alles weer van slot springt als ik uitstap?
Twee opties:jmderonde schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:15:
Nog maar even mezelf quoten, want ik postte net voordat al het facelift nieuws uitkwam.
1) Het automatisch vergrendelen uitschakelen.
2) Voordat je uitstapt op het ontgrendelingsknopje drukken.
Ik gebruik zelf optie 2. Ik druk bij aankomst op het ontgrendelingsknopje (alle deuren gaan dan van het slot, inclusief de achterklep) en stap dan uit. Als ik dat vergeet merk ik het vanzelf want dan moet ik twee keer aan de deurklink trekken voor ik eruit kan.
Ik heb het bij mijn skoda door de dealer laten regelen...JeroenV_ schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:37:
Kun je bij Volvo niet, net zoals bij VAG auto's, via de boordcomputer eea regelen?
Bij mijn Audi was zo via vcds aan te zetten dat de achterverlichting altijd brand, was een kwestie van een vinkje zetten en opslaan. Was alleen even zoeken naar iemand met een goede kabel en software.
Ik vind dat zo armoedig staan, DRL voor en achter niets...
Mijn stadslicht hebben ze geactiveerd in combinatie met mijn DRL, resultaat: achterlampen branden altijd...
Heb je dat simpelweg via een Volvo dealer geregeld?dfrenner schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:48:
[...]
Mijn stadslicht hebben ze geactiveerd in combinatie met mijn DRL, resultaat: achterlampen branden altijd...
Ik gebruik ook optie 2, maar in de nieuwe V40 moet je niet meer twee keer aan de deurklink trekken. Je merkt het dus pas als je voor de koffer staat en beseft dat je niet op het knopje hebt gedruktMx. Alba schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:19:
[...]
Twee opties:
1) Het automatisch vergrendelen uitschakelen.
2) Voordat je uitstapt op het ontgrendelingsknopje drukken.
Ik gebruik zelf optie 2. Ik druk bij aankomst op het ontgrendelingsknopje (alle deuren gaan dan van het slot, inclusief de achterklep) en stap dan uit. Als ik dat vergeet merk ik het vanzelf want dan moet ik twee keer aan de deurklink trekken voor ik eruit kan.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Nee...Mx. Alba schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:50:
Dat is vreemd, dfrenner, want stadslicht is ook parkeerlicht, dus als je 's nachts op een onverlichte weg parkeert en je dus parkeerlicht aan moet doen gaan ook die dan verblindende LED-DRL aan?
Ik heb stand 0, stand stadslicht en stand 1.
Bij stand 0 gaat de DRL aan. Daarbij heb ik laten instellen dat de achterlichten ook aan gaan (neven effect is dat stadslichten voor ook aanstaan).
Stand 0 doet het alleen als ik de sleutel in het contact doe...
Ik heb nog steeds stand stadslicht, waarbij alleen stadslicht aan gaat.
Daarnaast regel ik mijn parkeerlicht met de richting aanwijzer, per kant...
DRL staan alleen in stand 0 aan...
Ik heb nu een Skoda, dus bij de Skoda dealer geregeld.Darkstar schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:54:
Heb je dat simpelweg via een Volvo dealer geregeld?
Ik vroeg me af of het bij Volvo ook kan...
Importeur en dealer zeggen Nee... Dit ivm energiebesparing...dfrenner schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:29:
Ik heb nu een Skoda, dus bij de Skoda dealer geregeld.
Ik vroeg me af of het bij Volvo ook kan...
Op de vraag terug wat nou zuiniger was (drl + lichten achter) of hele dag voor xenon en lichten achter kreeg ik geen antwoord

"Mekker, blaat"

Kras op de bumper ga ik in het voorjaar aanpakken, plus er komen nog chromen strips op de stootstrips van de bumper, net zoals een 960/S90
Vaak bu'j te bang!
Yup, ellende, en dan sta je weer naar je sleutel te grabbelen! Maargoed, ik ben dus niet de enige!Darkstar schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:54:
[...]
Heb je dat simpelweg via een Volvo dealer geregeld?
[...]
Ik gebruik ook optie 2, maar in de nieuwe V40 moet je niet meer twee keer aan de deurklink trekken. Je merkt het dus pas als je voor de koffer staat en beseft dat je niet op het knopje hebt gedrukt
Zo, en nu met picsKorakal schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:44:
Laatste paar dagen voor * Korakal in de C30... vrijdag omwisselen voor een 1,5 jaar jaar jonge V50 (D2 limited edn) die ik nog een tijdje ga rijden. Wilde eigenlijk wel een V40, maar we mogen geen nieuwe auto's bestellen, dus dan maar een fijn alternatief

De C30 in de lijst aan het begin van het topic mag vervangen worden door deze
Wel fijne auto zeg! Valt me trouwens op dat de V50 een stuk lichter stuurt dan mijn C30, vraag me af of dat nou wat met de winterbanden te maken heeft waar deze op staat...
Prachtig zo'n 900 serie! maar door de wasstraat-tom-562 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:41:
Zo, zomervelgen er weer op en de auto door de wasstraat gehaald, heb 'm de hele winter niet gewassen.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kras op de bumper ga ik in het voorjaar aanpakken, plus er komen nog chromen strips op de stootstrips van de bumper, net zoals een 960/S90
De chromen sierstrips maken het geheel wel af moet ik zeggen, zonder lijkt het toch een beetje kaal.
Gisteren de klepspeling van de 300 maar even gemeten en bijgesteld. En uiteraard weer gewassen, dat was ook al weer 2000km geleden.
Binnenkort ook maar eens nieuwe koelslangen bestellen, ik vertrouw de huidige niet helemaal meer.

Dat is een mooie uitvoering zeg!Korakal schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:49:
[...]
Zo, en nu met pics
[afbeelding]
De C30 in de lijst aan het begin van het topic mag vervangen worden door deze
Wel fijne auto zeg! Valt me trouwens op dat de V50 een stuk lichter stuurt dan mijn C30, vraag me af of dat nou wat met de winterbanden te maken heeft waar deze op staat...
En zo te zien had jij onder jouw C30 een vrij brede set wielen, en zeker als je dan wisselt van auto die smalle winterbanden heeft, dan merk je dat wel.
http://www.autoscout24.nl...6903620000000&asrc=st%7cs
Alleen denk ik niet heel erg zuinig, hoge wegenbelasting en een dure grap aan onderhoud
[ Voor 20% gewijzigd door Aight! op 03-03-2013 12:54 . Reden: aangepaste link ]
@Aight, zoek eens naar een S90 of een 960 type 2, die zijn nog net wat baziger, die hebben een geupdate interieur en een moderner front.
Vaak bu'j te bang!
De leasemaatschappij (of misschien wel mijn werkgever) heeft besloten dat winterbanden altijd op de originele velgen moeten... weinig tegenin te brengenJoopieboy schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:48:
Als winterbanden? Wel mooi maar ben je niet bang voor je velgen met al die pekel enzo?
Als ze er echt kapot door gaan dan mogen ze dat ook gewoon fijn herstellen
Maar die middenconsole, wat een koning ding! Ik hou van knopjes

Leuke advertentie ook: 'Genieten in alle rust van het comfort maar als het moet bent u gewoon als eerste weg bij het stoplicht (wat u natuurlijk niet doet).'
Misschien later als mijn 440 het niet meer doet, dat ik een grotere snellere vierkante Volvo wil
Vaak bu'j te bang!
4000 is inderdaad wat veel, zeker als je bedenkt dat een sedan-versie in de handel maar 500 Euro doet.

[ Voor 31% gewijzigd door Bart-Willem op 03-03-2013 13:30 ]
Goed voor je velgen 2x jaarlijks de banden wisselen, maar goed ik hoor wel meer van dit soort verhalen van lease maatschappijen... En waarom dit is, is omdat veel lui lopen te miepen dat ze in de winter moeten rijden op staal. Daarom is deze regel er gekomen....Korakal schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:08:
[...]
De leasemaatschappij (of misschien wel mijn werkgever) heeft besloten dat winterbanden altijd op de originele velgen moeten... weinig tegenin te brengen
Als ze er echt kapot door gaan dan mogen ze dat ook gewoon fijn herstellen

Tja als elke bandenwissel + balanceren telkens 50-60 Euro kost en de auto moet 5 jaar meegaan, dan is dat duurder dan stalen velgen die per stuk nog geen 5 tientjes kosten.Joopieboy schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:25:
Mm dat is ook wel een logische verklaring eigenlijk. Dit is wat ik bij Logix hoorde iig, geen idee of het waar is maar leek mij wel plausibel. Veel mensen betalen ook zoveel euro extra voor de winterbanden.
Ben blij dat ze de winterslofjes gewoon rondom het 17" LM gezet hebben. Aangezien wintersloffen een verplichting is (anders was ik zomerbanden blijven rijden, net als bij de voorgaande leaserts), dan graag wel het mooie setje velgen erbij behouden. Die stalen dingen hoef ik nietBart-Willem schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:14:
[...]
Tja als elke bandenwissel + balanceren telkens 50-60 Euro kost en de auto moet 5 jaar meegaan, dan is dat duurder dan stalen velgen die per stuk nog geen 5 tientjes kosten.Verkeerde zuinigheid zeg maar.
"Mekker, blaat"

Maar idd die roestige dingen die sommigen eronder hebben zitten hoef ik ook niet.

Wieldoppen 'verbergen' toch de roest?Joopieboy schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:04:
Niks mis mee:
[afbeelding]
Maar idd die roestige dingen die sommigen eronder hebben zitten hoef ik ook niet.
Dat continue wisselen is slecht voor je velgen, meer risico op beschadigen.
En het kost idd best veel geld zoals hier al werd opgemerkt.
[ Voor 54% gewijzigd door mr_petit op 03-03-2013 19:31 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Idd, snap ook niet dat er zoveel mensen zijn die in de winter met zwarte stalen velgen rijden, en in de zomer de dikste sportvelgen hebben. Koop op zn minst een setje wieldoppen ofzo, bij de lidl zijn ze vaak voor een tientje te koop desnoodskluyze schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:18:
Inderdaad, volgens mij heb ik €40 betaald voor 4 officiële volvo wieldeksels. Ik vond die bij mij in ieder geval mooier als de kale zwarte stalen velgen.
Vaak bu'j te bang!
Alleen stalen velgen vind ik niet mooi, het oogt goedkoop ("mijn baas betaalt geen wieldoppen dus ik ga ze niet zelf kopen") maar het is vanuit vroeger altijd als "armoedig" bestempelt: instap-autootjes als de basis-Kadett of instap-Golf hadden ook alleen stalen velgen, voor wat centen meer kreeg je wat naafkappen erbij, dan erboven waren wieldeksels die niet de hele velg bedekten maar alleen t/m de wielbouten en voor nog wat centen meer kreeg je eindelijk echte fullsize wieldoppen.
[ Voor 15% gewijzigd door Bart-Willem op 03-03-2013 20:54 ]
Leuke naafkapjes, chorme moeren en evt een sierring erbij en gaan met die banaan.
Kan ja.
[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 03-03-2013 22:40 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Leasmij heeft een dealtje met de euromaster / kwikfit of iets dergelijks en kan daardoor goedkoop wisselen en ook erg goedkoop banden inkopen. Daarnaast slaan ze zelf de banden op etc, bij voldoende schaalgrootte is dat flink goedkoper dan bij iedere auto een set staal kopen die je vervolgens ook weer mee moet verkopen na de leasetermijn.Bart-Willem schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:14:
[...]
Tja als elke bandenwissel + balanceren telkens 50-60 Euro kost en de auto moet 5 jaar meegaan, dan is dat duurder dan stalen velgen die per stuk nog geen 5 tientjes kosten.Verkeerde zuinigheid zeg maar.

Mijn god, wat wil ik terug zo'n wagen. Een 740 GLE met B230E blok in net deze kleur.
Vaak bu'j te bang!
19 jaar? Dat is best een tijdjeYouk schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:37:
Nee, ik bedoel echt de B230E. Eigenlijk wil ik terug een identieke wagen zoals mijn ouders die gehad hebben, was een '87 die 19 jaar gebleven is en dan vervangen door een V50.
Mogelijk dat veel Focus en Megane gerechtigden toch gaan kiezen voor iets minder ruimte, maar wel een fijnere auto! Benieuwd of de V40 net zo'n "plaag" zal gaan worden als de Megane dat is a.t.m.
Inderdaad, enkel ben ik toen zo dom geweest om mijn ouders die wagen te laten inruilen. Het was dat ik toen mijn 850 pas 1,5 jaar had. Heb ik zo'n spijt van dat die weg is, vandaar dat ik wel een identieke zou willen.
Trouwens mijn 850 wordt ook 19 jaar dit jaar, en is dan 9 jaar in mijn bezit.
[ Voor 9% gewijzigd door Youk op 05-03-2013 09:34 ]
Mooi, een nieuwe lid erbij, ik heb momenteel nog een lease-wagen, skoda octavia, maar gezien ik een reorganisatie voor mijn kiezen krijg en er 1900 man uitgaan, kom in juli dit jaar zonder werk te zitten (en zonder lease auto dus).
Omdat de oude van mijn vrouw werd afgekeurd op meer dan 19 punten, werd het tijd voor een andere en meet het oog op de toekomst meteen een grotere/veiligere auto die we als primaire auto kunnen gebruiken als de leasebak weg is.
Gekozen voor een 2e hands volvo S40 uit 1997, 173k km op de klok en in goede toestand.
Ik maakte me wat zorgen over de witte slush bij de peilstok, maar onder de oliedop ziet alles er goed uit (mooi helder zwart)
geen koppakking dus, waarschijnlijk wat vocht in de motor die er via de peilstok uitkan.
Verder kleine dingetjes, rubber achter poreus, vochtig in de achterbak, moet ik even fixen.
Fijne auto, typisch volvo, zit lekker, voelt lekker, rijdt zelfs lekker.
Is nu 16 jaar oud, en rijdt eigenlijk zonder rammel en kraakgeluiden, erg fijn, degelijk.
Ik hoop er veel plezier van te hebben.
Ooit had ie 125pk (1.8 16v), maar in de loop der tijden zullen er vast een paar weggelopen zijn/doodgegaan van ouderdom, maar ach, de stoplichtsprintjes heb ik wel gehad
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Gefeliciteerd, veel veilige kilometers gewenst!
Jammer dat de link 401 error geeft.
Anderzijds ik mag nieuwe leasebak en nu de v40 ook in de 14% valt is het ineens wel weer heel lastig om te kiezen tussen de focus en de volvo....
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Ik vermoed dat ze bezig zijn hetgeen te verwerken in de v40 pagina.Paganstars schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:41:
Jammer dat de link 401 error geeft.
(ik werk naast de ikea en 1 keer per week lopen we even naar de bistro voor 8 van die balletjes voor 1 euro, of een hotdog voor 75 cent).
Nu hadden ze vrijdag geen zweedse balletjes meer...
Wat is het volgende, plofpaarden?
Als ik dit anderhalve week eerder had geweten, had ik inderdaad een v40 ipv een megane hatchback besteld. Gelukkig zijn de meeste megane's die rondrijden estates, zullen we dan maar denken.fredkroket schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:22:
[...]
Mogelijk dat veel Focus en Megane gerechtigden toch gaan kiezen voor iets minder ruimte, maar wel een fijnere auto! Benieuwd of de V40 net zo'n "plaag" zal gaan worden als de Megane dat is a.t.m.
[YouTube: http://youtu.be/3Kh6FaLoS6Y]
U vraagt, wij draaien! (Veel paarden zaten daar niet in trouwens...)
Kan er alleen nog niks over vinden op de site van Volvo zelf.Volvo rust auto's uit met Spotify
Volvo gaat alle nieuwe modellen uitrusten met Spotify. De streaming muziekdienst is voor bestuurders te gebruiken door middel van spraakbesturing.
De autofabrikant laat de nieuwe technologie zien tijdens de Autosalon van Genève.
Met de Sensus Connected Touch-oplossing van Volvo is het mogelijk om met een dongel of via een mobiele telefoon muziek af te spelen in de auto. De nummers worden dan gestreamd via Spotify waardoor een internetverbinding nodig is.
Spotify kan aangestuurd worden met spraakbesturing. Zo kan bijvoorbeeld de naam van een artiest worden uitgesproken. Het systeem is gebaseerd op Android en is vanaf mei 2013 beschikbaar.
Sensus Connected Touch kan worden verwerkt in alle nieuwe Volvo's, maar ook in modellen uit 2011 en 2012. Eerder kondigde Spotify al een samenwerking met Ford aan voor een soortgelijke integratie.
Bron
D2 R-Design
INTRO LINE
DRIVER SUPPORT LINE
DYNAMIC LINE

De config van een D2 met Driver Support Line pakket is straks met de 14%-D2 uitvoering niet meer mogelijk, dus toch nog een kleine opsteker in mijn situatie.
edit:
Ohja, het rijdt geweldig
[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 06-03-2013 09:11 ]
Verder is de Intro Line niet meer beschikbaar (al is het Business Pack Pro ook een mooi pakket), en wat staat er in de prijslijst: Deze opties zijn onderdeel van de Intro Line... Teveel copy paste denk ik
Is dat een v40 of v50?Kaspers schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:10:
Sinds gisteren rijd ik ook Volvo!:
D2 R-Design
INTRO LINE
DRIVER SUPPORT LINE
DYNAMIC LINE
[afbeelding]
[afbeelding]
De config van een D2 met Driver Support Line pakket is straks met de 14%-D2 uitvoering niet meer mogelijk, dus toch nog een kleine opsteker in mijn situatie.
edit:
Ohja, het rijdt geweldig.
Best een mooie auto, ziet er sportief uit.
Dit topic is gesloten.