Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Achterbrug? Een achterbrug zit op een motormystic schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:50:
Goed, de Volvo heeft nieuwe dempers achter. Morgen even naar Amsterdam crossen, ben benieuwd hoe groot het verschil is
Mn pa had het erover dat er bovenop de achterbrug een zilver kastje ligt, waarvan hij en 2 monteurs geen idee hadden waar het voor zou moeten dienen. Maar eens een foto maken, want ik ben toch wel nieuwsgierig...
Vaak bu'j te bang!
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Verwijderd
ja, want beide hebben ze nietmystic schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:59:
Volgens mij is dat dezelfde discussie als de vraag of een diesel bougies heeft
Grats! Wel foto's posten als hij er is he?!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 12:00 ]
Komt wel goedVerwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:59:
Grats! Wel foto's posten als hij er is he?!
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Let's agree to disagree
* mystic gaat verder normaal doen
Maar de nieuwe xc90
[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 07-05-2015 23:49 ]
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Verwijderd
Net op tijd....
http://www.autoweek.nl/ni...-bijtelling-volvo-xc90-t8
Het wordt met de dag gekker daar

Hoeveel procent iemand beter dan wel slechter rijdt dan de fabrieksopgave wordt erbij opgeteld of afgetrokken.
Zo zouden wagens als een Outlander en dat soort prut nooit populair zijn geworden, terwijl je bij veel Volvo's redelijk van de fabrieksopgave uit kon gaan itt alle Bluemotion, Greenlines etc etc
Zo zorg je dat mensen daadwerkelijk zuiniger gaan rijden
[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 07-05-2015 18:33 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Wat een beauty is die XC 90 toch!
NRG
Terwijl men bij normale bedragen aan mrb deze auto wellicht in NL zou zijn gebleven met bijbehorende accijnzen over brandstof
[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 07-05-2015 18:38 ]
en daarom werkt het huidige systeem niet en eigenlijk het hele systeem niet.BeefHazard schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:25:
MRB op hybrides is wel een geniaal iets. Oh, je hebt een milieuvriendelijke auto? Top! Dat steunen wij, want wij zijn zo enorm groen als overheid. Oh, er zit een zware accu in? Ja jammer, dan mag je dus gaan dokken.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Vaak bu'j te bang!
Precies, bovendien is het makkelijk te realiseren aangezien bij tankpassen ten alle tijden het werkelijke verbruik gemonitord wordt. Dus het is eigenlijk doodsimpel.GAIAjohan schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:32:
Wat ze imo met leasekarren hadden moeten doen is het opgegeven verbruik in een bepaalde klasse gooien.. Bv voor benzineauto's: Beter dan 1:25 = 10%. tussen 1:24 en 1:25 is en 12% etc etc
Hoeveel procent iemand beter dan wel slechter rijdt dan de fabrieksopgave wordt erbij opgeteld of afgetrokken.
Zo zouden wagens als een Outlander en dat soort prut nooit populair zijn geworden, terwijl je bij veel Volvo's redelijk van de fabrieksopgave uit kon gaan itt alle Bluemotion, Greenlines etc etc
Zo zorg je dat mensen daadwerkelijk zuiniger gaan rijden
Ik weet al hoe we dat voor elkaar krijgen! Laten we subsidie zetten op het afschaffen van subsidies-tom-562 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:59:
Idd. Ze moeten beginnen met het afschaffen van die Europese testcyclus, en iets nieuws verzinnen, wat wél realistisch isEn sowieso subsidies afschaffen (maar dat geldt imo voor iedere subsidie wat mij betreft
)

Betekend dus dat ze dus nu al in het wild te zien zijn
Verwijderd
Goed planmystic schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:26:
[...]
Let's agree to disagree
* mystic gaat verder niet de hezik uithangen
Wat betreft voordelige bijtelling op enorme zuipschuiten; ik ben voor! Hoe meer van die sloepen er nu verkocht worden des te beter ik er over 10 jaar een kan betalen
Tof! Wil er graag ook eens een spotten voordat we 'm in ontvangst nemenAight! schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:17:
Zag vandaag een XC90 rijden in Venlo! die voorkant/lampen! Super vet! Wil ik ook in mijn V70
Betekend dus dat ze dus nu al in het wild te zien zijn
Ze zijn wel in het wild al inderdaad, vooral dealers die ermee kennis mogen maken en Volvo zelf die gaat proberen fietsers dood te rijden - uiteraard met de intentie dat de auto dat niet toelaat.
En voor V 70's van Kassa, uhh Blik op de Weg bedoel ik. Grapje.. Rebel Blue is wel een strakke kleur.
Persoonlijk zou ik zeker weten een zwarte kiezen (net ff foto's gekeken). De volgende ultieme 'sleeper' estate!
NRG
Zit wat in, ik heb die kleur niet voor niets gekozen
Maar ik vind zwart wel een erg saaie kleur, op elke auto eigenlijk. Als hij de Polestar badges niet had, dan zou het me waarschijnlijk niet eens opgevallen zijn dat het er eentje was. Alhoewel de velgen ook wel een beetje opvallen..
[ Voor 35% gewijzigd door Tankiej op 08-05-2015 13:46 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
De stand is ook 23.000 km 😏. Auto is 5 maanden oud.Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:35:
Wat is de km stand? Onze v70 heeft iedere 10k zeker een halve liter nodig, maarja die gaat ook richting de 450k. Ieder jaar moet ik de automaat ook bijvullen.
Vaak bu'j te bang!

Dat is hem. Mooi blauw-paars, goed in de lak op een paar plekken op de bovenkant van de voorbumper na, climate control, cruise control, goed onderhouden half lederen interieur, stoelverwarming. Mooi wagentje!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Om die lage co2 waarde te halen gaat er tegenwoordig hele dunne olie in. Kijk even wat er in jouw motor zit want dunne olie waait eerder tussen de ringen naar buiten dan dikke olie.fredkroket schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:05:
Mijn V40 D4 vroeg vanmorgen om 0,5 liter olie...
Dit op 23.000 km...
Vind het toch iets onprettigs.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Leuk ding, toffe velgen ook.Mx. Alba schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:25:
[afbeelding]
Dat is hem. Mooi blauw-paars, goed in de lak op een paar plekken op de bovenkant van de voorbumper na, climate control, cruise control, goed onderhouden half lederen interieur, stoelverwarming. Mooi wagentje!
Ik ga de 20e voor de 4e keer afrijden en ditmaal in deze
Een beetje wel maar een echte buil kunnen we ons er niet aan lopen voor €600 na inruil van een Renault Megane die eigenlijk zo goed als rijp is voor de sloop...Bart-Willem schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:24:
[...]
Leuk ding, toffe velgen ook.Maar zo'n handelaar die 500 auto's op 2 vierkante meter propt, is dat niet eng?
Uiteraard heb ik er een stukje in gereden, hij voelt gewoon motorisch prima in orde "ondanks" de 350.000km op de teller. Zo te zien in hij veel meer waard dan wat ik ervoor betaal...
Ik denk niet dat het aan de auto zal liggenJeroentjuh82 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:49:
Is er iemand hier die examen heeft gedaan in een v40 d4 recent of vorig jaar sinds ie uit en is geslaagd?
Ik ga de 20e voor de 4e keer afrijden en ditmaal in deze
Ik ben gisteren door de leverende dealer gebeld om de order voor de V40 te controleren. Dus de Volvo wordt een feit
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Niet vergeten de 62-liter tank aan te kruisen hè (ga er vanuit dat je de nieuwe D2 neemt)Oogje schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:52:
[...]
Ik denk niet dat het aan de auto zal liggen
Ik ben gisteren door de leverende dealer gebeld om de order voor de V40 te controleren. Dus de Volvo wordt een feit
IS 5W30 zo slecht? Dit zit er nu bij mij D5 in.Joopieboy schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:38:
Hele dunne olie en waarschijnlijk van die A1 olie, weinig weerstand en weinig smering. Dikke kans dat er 5W30 inzit, volgende keer lekker 10W40 en dan B3/C4 normale variant.
Als ik moet bijvullen dan is het toch ook weer 5W30 denk ik? Verschillende varianten lijkt me niet zo verstandig...
Ik weet niet of het aan die EGR dicht ligt, maar heb nu bijna 900 km erop zitten. Lampje brand nog niet, dus voor mijn gevoel rijdt hij een stukkie zuiniger. (Nu wel een ritje A-dam erbij gehad met die 100km weg, kan ook daaraan liggen)
Het blijft lastig dat verbruik, na deze tank ga ik het opgeven dat bijhouden
En egr dichtzetten helpt voor een puurdere verbranding, dat samen met de dpf uitprogrammeren scheelt met brandstofverbruik want hij gaat niet meer regeneren.
[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 09-05-2015 23:38 ]
De nieuwe D2 heeft standaard maar 40 liter... De oude D2 had er nog 52.Mx. Alba schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:23:
Met de 50 liter tank haal ik ook 900-1000km tussen tank beurten... Waar is 10 liter extra voor nodig?
Bij de garage deden ze deze olie erin, dus zal wel goed zijnJoopieboy schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:37:
Hoor je vanzelf aan de kleppen.En idd mengen is niet zo handig. Plus je kan licht olieverbruik krijgen bij dunnere olie.
En egr dichtzetten helpt voor een puurdere verbranding, dat samen met de dpf uitprogrammeren scheelt met brandstofverbruik want hij gaat niet meer regeneren.
Maar ik moest sowieso even het peil in de gaten houden, ik check nu elke week (ivm vele KM's) omdat ze tijdens de kleine beurt er maar iets van 4-4,5 liter olie uitkwam in plaats van de 6 liter...
Ik mag in mijn handen wrijven als ik 700km op één tank benzine haal. Dan moet ik wel op de snelwegen 100km/u rijden (voordeel op de wegen waar ik rij is dat ook vaak de vmax) en geen enkele file tegenkomen, en van de stint zoveel mogelijk snelweg kilometers.Mx. Alba schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:23:
Met de 50 liter tank haal ik ook 900-1000km tussen tank beurten... Waar is 10 liter extra voor nodig?
In mijn 855 t5 heb ik dit vloeibare goud erin laten doen €! Nu zweette dit blok ook nauwelijks en na ruim 10.000 ging er hooguit een half litertje bij. Was bij zijn voorganger wel anders 855 2.5 20V, 10W40 elke 1000 km bijna een liter. Maargoed die had een beetje versleten klepsteel rubbers bij 400.000 kilometers.
NRG
xWy geeft alleen aan bij welk temperatuurbereik de olie zijn karakteristiek behoudt, niet wat die karakteristiek is. Kijk maar in je instructieboekje, daar staat aangegeven welke olie je bij welke buitentemperatuur moet gebruiken. In Nederland niet zo boeiend, wanneer je met caravan door de sahara wil of korte Ritjes in Lapland wil doen zou ik er wel op letten. Belangrijker is welk type olie je er in gooit, A/B/C en dan nog wat cijfertjes.Aight! schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:35:
[...]
IS 5W30 zo slecht? Dit zit er nu bij mij D5 in.
Als ik moet bijvullen dan is het toch ook weer 5W30 denk ik? Verschillende varianten lijkt me niet zo verstandig...
Denk zo maar nietAight! schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:41:
[...]
Bij de garage deden ze deze olie erin, dus zal wel goed zijn.
Maar ik moest sowieso even het peil in de gaten houden, ik check nu elke week (ivm vele KM's) omdat ze tijdens de kleine beurt er maar iets van 4-4,5 liter olie uitkwam in plaats van de 6 liter...
Ik heb twee maanden geleden mijn S80 met 2.4 D5 ingeruild en een nieuwe V60 Plug In Hybrid aangeschaft. De S80 had 435.000 km op de teller, liep als een zonnetje en heeft mij nooit in de steek gelaten. Met de juiste motor en goed onderhoud zegt de km stand niet zo heel veel bij Volvo. Heel veel veilige en plezierige kilometers in je nieuwe wagen!Mx. Alba schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:18:
[...]
Uiteraard heb ik er een stukje in gereden, hij voelt gewoon motorisch prima in orde "ondanks" de 350.000km op de teller. Zo te zien in hij veel meer waard dan wat ik ervoor betaal...
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Dit wordt mijn 4e Volvo. Ik heb een V40 1.9D Europa uit 2001 gehad, een 460 1.7i Diamond uit 1997, nu nog steeds een C30 D2 R-Edition uit 2012 in de lease en dus nu als 2e auto erbij die S40 1.8. Van alle tweedehands auto's die ik ooit gekocht heb waren de Volvo's met kop en schouders boven de rest uit de beste dus ik neem aan dat deze S40 ook zeer bevredigend zal zijn.Crusader schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:01:
[...]
Ik heb twee maanden geleden mijn S80 met 2.4 D5 ingeruild en een nieuwe V60 Plug In Hybrid aangeschaft. De S80 had 435.000 km op de teller, liep als een zonnetje en heeft mij nooit in de steek gelaten. Met de juiste motor en goed onderhoud zegt de km stand niet zo heel veel bij Volvo. Heel veel veilige en plezierige kilometers in je nieuwe wagen!
Idem hier! Huidige V40 Phase II sinds vorige week over de 200.000, interieur is nog als nieuw!Mx. Alba schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:42:
[...]
Van alle tweedehands auto's die ik ooit gekocht heb waren de Volvo's met kop en schouders boven de rest uit de beste..
NRG
Verwijderd
Uhm, klakkeloos een S40 1.8 vergelijken met een S80 met een 'echte' D5 motor vergelijken gaat mij wat ver. Bovendien; een S40 is in kwaliteit vele male lager dan een S80.Crusader schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:01:
[...]
Ik heb twee maanden geleden mijn S80 met 2.4 D5 ingeruild en een nieuwe V60 Plug In Hybrid aangeschaft. De S80 had 435.000 km op de teller, liep als een zonnetje en heeft mij nooit in de steek gelaten. Met de juiste motor en goed onderhoud zegt de km stand niet zo heel veel bij Volvo. Heel veel veilige en plezierige kilometers in je nieuwe wagen!
(no offence: Ik zeg niet slecht, want een s40 zal ook lang meekunnen: zelf 2 gehad met +/- 3ton)
Als je bedenkt dat het 4 cilinder blok niet meer is dan het beproefde 5 cilinder blok waar ze een cilinder afgeschaafd hebben dan komt het alweer in een ander daglicht te staan.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:37:
[...]
Uhm, klakkeloos een S40 1.8 vergelijken met een S80 met een 'echte' D5 motor vergelijken gaat mij wat ver. Bovendien; een S40 is in kwaliteit vele male lager dan een S80.
(no offence: Ik zeg niet slecht, want een s40 zal ook lang meekunnen: zelf 2 gehad met +/- 3ton)
De s40/v40 rijd je ook met normaal onderhoud naar een half miljoen km toe, en kwalitatief staan ze niet ver onder de grotere jongens. Ze zijn kleiner, maar het interieur en motorisch is het gewoon Volvo. Alleen dan 'build by the Dutch'
In de tijd dat die uitkwamen was het eigenlijk gewoon het kleinere model, de overige opties waren gelijk de v70 of de 960/s90.
Verwijderd
Ja hier kunnen we lang of kort over discussieren (wil best langempy schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:16:
[...]
Als je bedenkt dat het 4 cilinder blok niet meer is dan het beproefde 5 cilinder blok waar ze een cilinder afgeschaafd hebben dan komt het alweer in een ander daglicht te staan.
De s40/v40 rijd je ook met normaal onderhoud naar een half miljoen km toe, en kwalitatief staan ze niet ver onder de grotere jongens. Ze zijn kleiner, maar het interieur en motorisch is het gewoon Volvo. Alleen dan 'build by the Dutch'![]()
In de tijd dat die uitkwamen was het eigenlijk gewoon het kleinere model, de overige opties waren gelijk de v70 of de 960/s90.
Het is gewoon een model uit een lagere klasse.
Alsof 3 ton zo bijzonder is.. Mijn vorige 206 had dat ook bijna op de klok staan, en die zag er van binnen ook nog prima uit. Veel zal afhangen van de vorige eigenaar. Heb ook een S80 gezien met 340k op de klok waarbij de bestuurdersstoel helemaal opengescheurd was.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:37:
[...]
Uhm, klakkeloos een S40 1.8 vergelijken met een S80 met een 'echte' D5 motor vergelijken gaat mij wat ver. Bovendien; een S40 is in kwaliteit vele male lager dan een S80.

De Focus mk1.5 van mn ouders heeft ook 340k op de klok staan, en die ziet er ondanks stelselmatige mishandeling door mn pa, met bv steeksleutels in/aan zn broek beter uit dan die S80..
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 10-05-2015 22:43 ]
NRG
Zal wel een corpulent persoon in gezeten hebben.GAIAjohan schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:42:
[...]
Alsof 3 ton zo bijzonder is.. Mijn vorige 206 had dat ook bijna op de klok staan, en die zag er van binnen ook nog prima uit. Veel zal afhangen van de vorige eigenaar. Heb ook een S80 gezien met 340k op de klok waarbij de bestuurdersstoel helemaal opengescheurd was.

[ Voor 32% gewijzigd door Bart-Willem op 10-05-2015 22:46 ]
Overigen was Volvo wel zo goed dat Aston Martin dezelfde afstandsbediening kreeg als Volvo:

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 10-05-2015 23:06 ]
Heeft diegene nog steeds een Volvo? In de omgeving van Leiden kom ik regelmatig een Volvo estate tegen die ook wat "hangt" zeg maarGAIAjohan schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:48:
Hmm, ik kende iemand met een Volvo 760, met een gewicht van ~200kg denk k, (als hij instapte hing de auto scheef). Die had er 460k mee gereden, maar die bestuurdersstoel zag er nog prima uit
Hij rijdt nu een Toyota geloof ik.J0YR1D3R schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:05:
[...]
Heeft diegene nog steeds een Volvo? In de omgeving van Leiden kom ik regelmatig een Volvo estate tegen die ook wat "hangt" zeg maar
Ik snap het niet meer, staat toch gewoon een Volvo logo op :p! Dus Volvo??
240's rijden echt heerlijk! Ik moet toegeven dat ze beide wat werk nodig hebben, maar zelfs in deze staat rijden ze heerlijk.
Eventjes dacht ik er aan om een van de twee weg te doen voor een nieuwere, een 850, v70 of 960 maar bij nader inzien toch maar niet. Dan verkoop ik liever mijn vriendin d'r Corsa voor een V70
Overigens laatst een geinig ding besteld, must have als echte Volvo liefhebbert

[ Voor 37% gewijzigd door De_Bastaard op 11-05-2015 10:07 ]
Er waren 2 verschillende 1.8 blokken; eentje was van Mitsubishi, de ander inderdaad een afgeleide van de Volvo 5-cilinder. Die van Mitsubishi was te herkennen aan de niet te missen letters op het blok zelf:Als je bedenkt dat het 4 cilinder blok niet meer is dan het beproefde 5 cilinder blok waar ze een cilinder afgeschaafd hebben dan komt het alweer in een ander daglicht te staan.

De diesel was 'gewoon' de fijne 1.9 dTi van Renault. Zat je achteruit naast je 1, dan had je een Renault versnellingsbak. Zat je achteruit onder de 5, dan had je een Volvo/Mitsubishi bak geloof ik.
Fijne auto hoor, maar kan inderdaad niet tippen aan de echte S60/V70/S80 uit die tijd. S/V40 was gewoon een samenraapsel van Mitsubishi/Volvo/Renault
En ondanks dat het een samenraapsel is van een Mitsubishi en Volvo zal de bouwkwalitieit, hopelijk, wel verschillen. Ik heb een Mits Carisma gereden, zelfde onderstel als de V/S40, maar wat een rammelbak was dat, mijn huidige, oudere 440, samenraapsel van Renault en Volvo en ook gebouwd in NL, voelt een stuk steviger aan, wel hebben ze dezelfde verschikkelijk hakerige Renault schakelbak.
En het belangrijkste: Zowel de 440 als de V/S40 hebben wel goede Volvo stoelen, dat kon je van de Carisma niet zeggen, wat een ruggen brekers zaten daarin.
De GDI is een arm mengselblok, welke een kortere onderhoudsinterval heeft en ook niet goed geschikt is voor bijv. LPG, waar de normale 1.8 dat wel is. Hij zou in theorie zuiniger moeten zijn, maar in de praktijk maakte dit niet veel uit.
De Charisma en de S/V40 delen inderdaad het platform, maar de uitvoering van de onderdelen bij volvo is bij veel onderdelen veel zwaarder dan bij de charisma. Ook de opbouw van de carosserie was bij de volvo anders dan bij de charisma, waar de volvo dikker plaatstaal had en verstevigingen in de deuren.
Kwalitatief deed mijn s40 voor mijn gevoel ook niet onder aan de v70 van mijn stiefvader uit hetzelfde bouwjaar. Het grootste verschil was het gemis van de 5 cilinder roffel
En de GDI's waren lang niet zo zuinig, en bleken ook nog behoorlijk hoog in onderhoudskosten te kunnen komen, ook in de Volvo's. Staat er GDI op, wegwezen...
NRG
Had zelf wel altijd het idee dat de Carismas redelijke auto's waren maar gewoon heel erg saai. Maar dat valt dus wat tegen?

S40 bij zijn nieuwe thuis, gebroederlijk naast mijn C30 en de V70 van de buurman.
Was een prima blokkie, maar 95pk maar zuinig. In krap 3 jaar 320k gereden en los van het standaard onderhoud nooit bij de garage geweest of langs de kant gestaan.musje83 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:33:
[...]
De diesel was 'gewoon' de fijne 1.9 dTi van Renault.
De auto is na mij bij een kennis terecht gekomen en heeft er in 7 jaar tijd nog eens 350k bijgetrapt. Hierna was ie toch echt op en is ie de shredder ingegaan.
Wat mij betreft de fijnste auto geweest waarmee ik vrijwel alle landen die op mijn groene kaart stonden heb bezocht.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dat eerste zeggen zeker de 850 rijders, en de 2e de V70n rijdersAight! schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:17:
Over de echte Volvo's gesproken, de een zeg dat het na de 850 geen 'echte' Volvo's meer worden gemaakt, de ander van de V70n en weer een ander zegt weer wat anders
Vaak bu'j te bang!
Ik heb een V40 1.9D gehad (ook dat 1.9 Renault dieseltje) maar die had 115pk... Het zelfde vermogen als mijn huidige C30 D2...Ballebek schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:29:
[...]
Was een prima blokkie, maar 95pk maar zuinig. In krap 3 jaar 320k gereden en los van het standaard onderhoud nooit bij de garage geweest of langs de kant gestaan.
De auto is na mij bij een kennis terecht gekomen en heeft er in 7 jaar tijd nog eens 350k bijgetrapt. Hierna was ie toch echt op en is ie de shredder ingegaan.
Wat mij betreft de fijnste auto geweest waarmee ik vrijwel alle landen die op mijn groene kaart stonden heb bezocht.
Mijn V50 heeft ook 115PK maar klinkt niet zo lekker rauw als die ouwe Renault blokkies (en ook geen zwarte wolk als je vol gas gaat
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Net als dat een jongetje een ferrari altijd rood tekent
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 13:45 ]
En dat terwijl van alle modellen vroeger mogelijk nu nogsteeds als eerste in het geel uit de fabriek kwam.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:44:
Mwa, er is toch duidelijk wat 'men' ermee bedoelt als je een 'echte' volvo werkpaard vergelijkt met een 'hippe' c30 (los even van het feit dat deze ook prima in elkaar zit). Laten we het anders houden op 'waar iedereen de volvo aan herkent'.
Net als dat een jongetje een ferrari altijd rood tekent
Geel was lievelings kleur van Enzo Ferrari en de kleur van de streek Modena, het paard komt van zijn zoon die op het vliegtuig stond waar die mee in de 1e wereld oorlog mee vloog maar overleed. Het zwarte paard + gele kleur van de streek/lievelings kleur is het logo.
Het Ferrari rood komt omdat Italië rood als racekleur toegewezen zo heeft Engeland groen, en bijvoorbeeld Frankrijk blauw.
En we gaan weer ontopic
NRG
Verwijderd
Ai, vervelend!Mx. Alba schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:19:
En toen maakte mijn C30 D2 opeens een geluid alsof hij dacht dat hij een Ferrari was. Maar dan op diesel. Zodra ik veilig door de colonne vrachtwagens heen kon heb ik hem in het gras naast de vluchtstrook gezet en de hulplijn ingezet. Een half uur later stond hij op de lepels van een ANWB sleepwagen. Gedropt bij de dealer "kennelijk kon hij niet wachten op de beurt die over 2 weken gepland staat..." En nu heb ik dus een Focus Wagon. Zal mij benieuwen wat er met mijn Silver Bullet mis is...
Klinkt trouwens niet als iets wat niet gebeurd zou zijn als die beurt 2 weken eerder was geweest (tenminste, olie en wat filters..).

Nou, d2 blokken zijn echter zeer gevoelig voor juiste olie, en dienen deze echt optijd te krijgen. Rijd 2 weken langer door en 't kan wel degelijk problemen geven als er veel km's in afgelegd worden (zeker zoals de gemiddelde leaserijder rijdt, niet persoonlijk bedoeld op iemand hier btw)Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:37:
[...]
Ai, vervelend!
Klinkt trouwens niet als iets wat niet gebeurd zou zijn als die beurt 2 weken eerder was geweest (tenminste, olie en wat filters..).
Info op basis van een bekende van mij, werkend als volvo monteur.
Herkenbaar! Vorig jaar was mij V40 ook te grazen genomen op 1 deur, de V40 die ik daarvoor had ook al op 1 deur. Echt, kansloze lui zijn er genoeg op de wereld.Reinier schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:23:
Volgens mij woont er een volvohater bij mij in de buurt.
[afbeelding]
Blijf met je poten van andermans spullen af!
Gisteren de V50 2.4i de 180.000 km beurt laten geven. Staat nu op 147.000 km.
Nieuwe distibutieriem en waterpomp. Ivm leeftijd auto die is nu 11 jaar.
Grote beurt ( zelf al de bougies, luchtfilter en interieurfilter vervangen).
En 2 voorbanden laten balanceren.
Heb namelijk andere velgen gekocht incl zomerbanden. Oude velgen kreeg ik niet meer netjes, dus dat is nu mijn winterbandenset geworden.
Alleen zit er een behoorlijke onbelans in de banden en zijn ze verkeerd afgesleten. Na het balanceren is het redelijk goed te doen. Toch maar op zoek naar andere banden zeer binnenkort.
Oude velgen.

Nieuwe velgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Yamy_Daffy op 13-05-2015 00:25 . Reden: foto's toegevoegd ]
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

De velgen vind ik persoonlijk veel te groot, maar ik ben bij geen enkele auto van de grote velgen
Onder de BMW heb ik sinds kort 17 inch (was 16) en deze rijdt nu een stuk rustiger.
Met de 18 inch die ik had geprobeerd zag het er wel strak uit maar reed het onrustig.
Elk merk heeft wel wat "mindere" jaren, zoals Saab met de 900NG bijvoorbeeld. Maar wat Volvo de laatste tijd produceert vind ik ook niet verkeerd, de V40, V60 of de XC60 bijvoorbeeld. De xc90 vind ik dan weer te grootAight! schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:17:
Over de echte Volvo's gesproken, de een zeg dat het na de 850 geen 'echte' Volvo's meer worden gemaakt, de ander van de V70n en weer een ander zegt weer wat anders

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik haat piepjes en kraakjes
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Op de C30 heb ik 17"ers, maar die zijn sowieso al hoger dan die van de 206..
205/50/17 is iig comfortabeler dan 205/45/16
En terecht. Je rijdt juist een Volvo om géén piepjes en kraakjes te hebbenbackupdevice schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:41:
mmmm ik heb wel een kleine irritatie. Mijn achterklep van de V70 die kraakt tijdens het rijden over drempels. Ben er al mee naar de garage geweest waar ze hem hebben afgesteld maar het geluid is weer terug.
Ik haat piepjes en kraakjes
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Wat voor V70?backupdevice schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:07:
Nou ja , piepjes en kraakjes zijn altijd aanwezig in een Volvo, maar ik heb het nu over alsof het klinkt dat je rechtsachter een ophanings probleem hebt(wat niet het geval is, is 100% de klep)
Voor de 850 (en ik denk de V70 classic) zijn speciaal hier reparatiesets op de markt gebracht. Het is dan het kunstof tegen de achterklep die los gaat zitten en gaat trillen/resoneren etc.
Dit topic is gesloten.