"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Maar wat verkoopt 'ie lekker zeg. Is het afgelopen decennium een grote steun in de rug geweest voor het soms toch wel kwakkelende Volvo. De nieuwe XC90 gaat al helemaal als warme broodjes over de toonbank. Geeft ook mooi weer een stevig en stoer gezicht aan het merk. Ben erg benieuwd naar de andere auto's die gemaakt worden op basis van SPA en onder Geely. Ik merkte wel dat veel Volvo's er nogal Ford-achtig uit begonnen te zien. Laat dit het begin zijn van een hoop strakke en originele Volvo's
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Helemaal mee eens! Wat dat betreft is er echt een pre-Ford tijdperk en zoals het er nu naar uitziet een prachtig innovatief en vernieuwend Geely tijdperk.
Wel is mijn S 60 2.4 140 pk Intro Edition MY '01 de fijnste auto die ik ooit gehad heb. En nog steeds blijft 'ie mooi om te zien. Onderstel S 80, dus lekker breed, mooie daklijn... en een super interieur. Good memories!
altijd watt | NRG | some things will never change
heb je nou nog niets geleerdPWM schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:07:
Mocht iemand nog een Volvo dealer weten die voor dit jaar een productieplekje heeft voor een Volvo XC90 T8, hoor ik het graagNiet te krijgen die krengen
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Anoniem: 222094
mystic schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:26:
[...]
heb je nou nog niets geleerdhoe ga je deze opladen?

Volgens mij heeft de fisker dit principe ingebouwd trouwens. In hoeverre je hiermee echt extra KM's door kunt maken weet ik niet..
Dan zal ze wel een station hebben gehad, want een 940/960/S90 is echt superkut om dingen in te vervoerenMx. Alba schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:36:
Maar zo'n rijdende zeecontainer heeft ook zijn voordelen... Mijn zusje kon er haar hele keuken in kwijt toen ze die ging ophalen!
Het platform is hetzelfde, maar het is allemaal net weer anders iddBart-Willem schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:11:
En dat terwijl het S80-onderstel iets anders is.
Vaak bu'j te bang!
Onze dealer heeft er wel vertrouwen in dat ze nog wel een productieplek voor dit jaar kunnen krijgen. Volvo is redelijk soepel met het schuiven voor Nederland, ze zijn op de hoogte van de verandering in belasting. Bovendien helpt deze dealergroep Volvo Nederland nog wel eens uit de brand met auto's die ze niet kwijt kunnen. Vorige week besteld, volgende week krijgen we waarschijnlijk te horen wanneer de levering plaats gaat vinden. Ze zeggen dat het wel heel raar moet lopen willen ze hem niet dit jaar nog op kenteken krijgen. Het kan zijn dat hij pas in januari geleverd wordt maar dan wel al dit jaar op kenteken. Als je oprechte interesse hebt in de auto kun je altijd een DM sturen.PWM schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:07:
Mocht iemand nog een Volvo dealer weten die voor dit jaar een productieplekje heeft voor een Volvo XC90 T8, hoor ik het graagNiet te krijgen die krengen
[ Voor 3% gewijzigd door BeefHazard op 13-05-2015 19:29 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dit stukje komt van carmagazine.co.uk, of het op de V60 PIH zit, of op de XC 90 komt is de moeite om na te vragen!
"Recharge.. ..the power cable will be attached to the car's alarm, sounding if a passerby unplugs you."

Wist niet dat je als Mod zo goed verdiendePWM schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:32:
En welke dealer is datKan er morgen een inkooporder neerleggen
Moooooooi!

Helemaal naar wens nu:

Ohja, afgelopen weekend ook even geverifieerd dat de begrenzer op 240 eraf is... bij 253 GPS (ruim 255 op de teller) moest ik lossen ivm ander verkeer.
[ Voor 11% gewijzigd door MartijnGizmo op 14-05-2015 11:14 ]
Het probleem van mijn C30 is nog steeds niet helemaal duidelijk. Koppeling of druklager of vliegwiel... Maar nu met deze "Dark Side" auto onder mijn kant mag het best wel wat langer duren voor mijn Silver Bullet terug is haha
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Fantastische auto zo, topprestaties en een sportief, maar net uiterlijk, je pakt het keurig aanMartijnGizmo schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:12:
Gisteren bij Steverink in Apeldoorn wezen uitlijnen en meteen de wielen opnieuw laten balanceren. Aanrader, die club... vriendelijke monteur die er zin in had en veel verstand van zaken.Achterwielen moesten er een paar keer af om het camber te kunnen stellen, maar dat was allemaal geen probleem etc. Ook nog wat advies gehad over de bandenspanning:
Helemaal naar wens nu:
Ohja, afgelopen weekend ook even geverifieerd dat de begrenzer op 240 eraf is... bij 253 GPS (ruim 255 op de teller) moest ik lossen ivm ander verkeer.
Thx, ik probeer het een beetje stijlvol te houden.Sjakie2001 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:23:
[...]
Fantastische auto zo, topprestaties en een sportief, maar net uiterlijk, je pakt het keurig aanDit zie ik liever dan een V40 D2 R-Design
[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 18-05-2015 09:54 ]
In dat geval wel heel erg snel...Mx. Alba schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:54:
Ik rij gemiddeld ongeveer 1:20 met die auto dus erg sportief is mijn rijstijl over het algemeen niet te noemen als je daar soms op doelt...En verreweg de meeste kilometers zijn snelwegkilometers.
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 18-05-2015 10:03 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Je hoeft natuurlijk niet sportief te rijden om je koppeling op te brandenMx. Alba schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:54:
Ik rij gemiddeld ongeveer 1:20 met die auto dus erg sportief is mijn rijstijl over het algemeen niet te noemen als je daar soms op doelt...En verreweg de meeste kilometers zijn snelwegkilometers.
Maar bij normaal gebruik zou je niet verwachten dat het vervangen moet worden bij deze km-stand.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Maar we gaan er ook even vanuit dat het Nederlands snelwegkilometers zijn en geen BelgischeOogje schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:47:
[...]
Je hoeft natuurlijk niet sportief te rijden om je koppeling op te branden
Maar bij normaal gebruik zou je niet verwachten dat het vervangen moet worden bij deze km-stand.
Maargoed, kijk even of ze je niet zomaar wat laten aanpraten. Zolang de koppeling nog prima werkt zou ik er gewoon mee doorrijden. En schokbrekers, ook deze gaan niet van de een op de andere dag stuk en kun je nog vele km's mee verder rijden. Het weggedrag wordt iets comfortabeler, maar niet zo dat je een gevaar op de weg bent.
En het is een leaseauto dus als de leasemaatschappij "OK" zegt dan wordt het gewoon gedaan natuurlijk. Maar het verbaast me dat er op een Volvo bij deze kilometerstand al zulk relatief groot onderhoud nodig is.......
Ah, ja als het een lease auto is is het anders (laten we geen discussie starten over hoe makkelijk garages iets aangeven als versleten als het ineens een lease auto isMx. Alba schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:07:
De koppeling werkt nog perfect maar de auto maakt een kabaal alsof hij denkt dat hij een Ferrari is...
En het is een leaseauto dus als de leasemaatschappij "OK" zegt dan wordt het gewoon gedaan natuurlijk. Maar het verbaast me dat er op een Volvo bij deze kilometerstand al zulk relatief groot onderhoud nodig is.......
Ik ben nu aan het rondkijken naar een andere leaseauto en de V40 maakt goede kans maar dit is wel een hot item voor vrouwlief. Daarnaast heeft ze slecht zicht naar links achter omdat haar stoel net zo staat dat ze tegen de B-stijl aankijkt. Ik verwacht dat we daar niet veel aan kunnen doen (misschien wat langer zoeken naar een goede zithouding)
Sowieso moet je opletten, de eerdere Model Years van V40 hebben een wisseling in de default opties rondom de stoel voor zowel passagier als bestuurder:
- Hoogte verstelbaarheid
- Lendesteun verstelbaarheid
- Kantel verstelbaarheid bestuurder
UIt mn hoofd: MY13 had de kantel default vanaf momentum, MY14 had kantel default vanaf Summum, MY15 weer vanaf Momentum. Hoogte verstelbaarheid en lendesteun zie je het zelfde ongeveer, maar dan voor passagier. Evenals de wisseling van beschikbaarheid in de verschuifbaarheid van de armsteun.
[ Voor 38% gewijzigd door Get!em op 18-05-2015 14:57 ]
BLIS vond ik dan zelf weer overrated (zeker als je vaak harder rijt dan het overige verkeer), maar CTA is echt een fijn iets.Get!em schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:52:
En het kijken naar linksachter: neem BLIS. Ideale meekijkhulp. Zowel tijdens snelwegrijden (wisselen rijstrook en invoegen) als bij achteruit uitparkeren uit een vak (zijwaarste wandelaars, fietsers en auto's worden gedetecteerd). Ik heb het nu op deze en op mijn vorige auto, en het gemak is heerlijk. Sommigen menen dat het irritant is, maar ben er sinds dag 1 (met proefrit) meteen aan gewend en zou het zo weer bestellen.
Sowieso moet je opletten, de eerdere Model Years van V40 hebben een wisseling in de default opties rondom de stoel voor zowel passagier als bestuurder:
- Hoogte verstelbaarheid
- Lendesteun verstelbaarheid
- Kantel verstelbaarheid bestuurder
UIt mn hoofd: MY13 had de kantel default vanaf momentum, MY14 had kantel default vanaf Summum, MY15 weer vanaf Momentum. Hoogte verstelbaarheid en lendesteun zie je het zelfde ongeveer, maar dan voor passagier. Evenals de wisseling van beschikbaarheid in de verschuifbaarheid van de armsteun.
Verder kwam ik in mijn eerste V40 er pas bij het inleveren achter dat die te verschuiven was, niet verschuifbaar zou ik dus prima vinden
Verder heeft mijn my2009 c30 sport beide voorstoelen gewoon alle opties, muv stoelverwarming en elektrisch verstellen.
Leer, hoogte, kantel, lende. Het is op beide stoelen aanwezig.
Verder weet ik dat blis een optie was, maar ik vind de dode hoeken van de c30 best meevallen, en anders moet ik eerst maar ff de originele zonwering verwijderen..
Ik vind de parkeersensoren niet altijd goed. Met name in een parkeergarage hebben ze het moeilijk, en gaan ze soms zonder enige reden piepen. Of in het donker, dan piepen ze soms veel te vroeg..
[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 18-05-2015 15:43 ]
Maar je hebt toch een knopje om ze uit te zetten.
Ik vind ze in mn huidige auto zo irritant dat ik besloten heb mn V40 zonder parkeersensoren aan de voorkant te nemen.MartijnGizmo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:02:
Ik schrik ook iedere keer van de parkeersensoren als ik stapvoets rijd en er een vrachtwagen of motor langs komt (bijv. in de file)...
Laatst wel de city safety (automatische rem) 'getest'. Ik kwam iets te dicht bij een slagboom (die wat trager reageerde dan ik had verwacht), waarop de volvo besloot maar op de rem te gaan staan
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
O crapCheezus schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:53:
Is dat niet onhandig voor parkeersensoren aan de voorzijde (ik neem aan dat het daar over gaat)

De parkeervakken bij de plaatselijke supermarkt zijn redelijk begroeid, ik heb al meerdere malen gehad bij vlot het vak inrijden dat de City Safety ingreep zodat ik niet tegen een blaadje aan reedOrion84 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:36:
Laatst wel de city safety (automatische rem) 'getest'. Ik kwam iets te dicht bij een slagboom (die wat trager reageerde dan ik had verwacht), waarop de volvo besloot maar op de rem te gaan staan

50km/u verschil, dus als je als er 1 100 rijdt en de ander 120 werkt het gewoonOogje schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:03:
Dat racen valt ook wel mee, systeem werkt tot 50km/u toch?

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Vandaar de verwarring.
Idd die aan de voorkant, ik zal binnenkort even achteruit door een file gaan om de andere kant te testen.Cheezus schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:53:
Is dat niet onhandig voor parkeersensoren aan de voorzijde (ik neem aan dat het daar over gaat)
Bij mijn C30 zijn de koppeling, de versnellingsbak, de remschijven voor en de schokbrekers voor vervangen.

Echt Ford/PSA...Mx. Alba schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:46:
Zo'n prijskaartje zou me niets verbazen inderdaad. Wat me wel verbaast is dat dat allemaal nodig is na nog niet eens 120.000km... Niet echt Volvo...
Koppeling is bekend punt, remschijven en schokbrekers is wel erg, heel erg snel.Mx. Alba schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:18:
Mijn C30 D2 is weer klaar... Alleen kan ik hem morgenmiddag pas ophalen en zal ik dus helaas nog een dagje in die V40 D4 moeten rijden, wat vervelend nou...
Bij mijn C30 zijn de koppeling, de versnellingsbak, de remschijven voor en de schokbrekers voor vervangen.Gelukkig is het een leasewagen anders zou ik daar flink zuur over zijn!

Rem jij wel voor hobbels?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ook niet echt. Bij Peugeot zijn de dieselkoppelingen bij de 1.6 gewoon pas rond 220k aan de beurt.
Ik denk eerder dat dit een gevalletje pech is.
Gebruiken Peugeot en Ford overigens wel dezelfde koppelingen en versnellingsbak? In de C30 1.6d zit toch de standaard Ford MTX75?
ja dus: De Volvo C30 gebruikt de MTX-75 inderdaad:
Wikipedia: Volvo C30
Nu ff zoeken welke bv de Peugeot 307 gebruikt.. Peugeot BE4R.
Dus sowieso een andere bak.
Kans aanwezig dat de koppeling van Ford gewoon minder is dan Peugeot.
//edit: Peugeot gebruikt inderdaad een andere koppeling.
[ Voor 46% gewijzigd door GAIAjohan op 19-05-2015 19:29 ]
Vrouwlief is eigenwijs en kijkt liever zelf dan op lampjes/piepjes te vertrouwen vermoed ik.Get!em schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:52:
En het kijken naar linksachter: neem BLIS. Ideale meekijkhulp.
Sowieso moet je opletten, de eerdere Model Years van V40 hebben een wisseling in de default opties rondom de stoel voor zowel passagier als bestuurder:.
Het gaat om een lease auto dus sowieso nieuw, maar zo te zien heeft Volvo wel moeite gedaan om het zo ingewikkeld mogelijk te maken. Net nou ik dacht die optielijst door te hebben
Hij is 10mm verlaagd en met sportonderstel. Damn skippy dat ik rem voor hobbels. Anders zouden de remmen ook niet aan vervanging toe zijn toch?Joopieboy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:50:
[...]
Koppeling is bekend punt, remschijven en schokbrekers is wel erg, heel erg snel.![]()
Rem jij wel voor hobbels?
Anoniem: 105569
Voor de rest geen idee hoe t allemaal rijdt. Heb namelijk eens meegereden in een V70 met 1.6 diesel en dat was niet echt top met invoegen op de snelweg.

Lekkende injectors is bij heel veel downsize diesels een probleem, net als regeneratie/roetfilter gedoe.
Ik zou zelf niet gauw meer uberhaupt een diesel kopen vanwege roetfilter en fout uitpakkende downsizes.
Vraagje: hoe kan ik de remlichten in de C30 vervangen? Via de luikjes in de kofferruimte kom je daar niet bij en in het boekje staat het niet?!
Edit
http://www.pelicanparts.c...-Changing_Light_Bulbs.htm
Er zitten dus ook Luikjes in de stijl. Maar moet echt de hele unit eraf voor de remlichten? Gezien dat voor de andere lampen echt niet nodig is..
[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 19-05-2015 22:43 ]
http://volvo700vereniging.nl/node/45208
@ GAIAjohan, dat die turbo kapotgaat kan een heel andere oorzaak hebben.. Ook uit het verhaal:
"Buiten de top5 maar toch een algemeen en veelvoorkomend problematisch onderdeel is de turbo. Door garagebedrijven wordt die vaak vervangen zonder te kijken naar de oorzaak van het probleem, zegt Van Kessel. En een oorzaak is er zeker.
Van Kessel: "Voor een gunstige emissie-uitstoot moet een betere verbranding in de motor worden gerealiseerd. Daarvoor is de hitteontwikkeling in de motor omhoog gebracht. Hierbij is geen rekening gehouden met de negatieve uitwerking van deze verhitting op de olie en oliekanalen. Het inwendige oliekanaal koekt aan en de olie verglaast. De olietoevoer naar de turbo wordt minder waardoor die stuk gaat. Vervang je de turbo, gaat het proces gewoon door waardoor er binnen afzienbare tijd weer vervangen moet worden. Wij voeren nu een aantal preventieve maatregelen en modificaties uit waardoor het probleem moet worden opgelost".
[ Voor 77% gewijzigd door GerardVanAfoort op 20-05-2015 00:13 ]
Alleen een Heico uitvoering heeft 4..vhal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:21:
Welke huidige Volvo V70 (denk ik) heeft er maar liefst 4 uitlaten onder z'n bibs hangen? Is dit een T6 ofzo?
Ik zag de afgelopen maand een stuk of 2 a 3 rijden maar ik kan even niet zien welke uitvoering dit is...
Je hebt gelijk, dank. Overigens bleek het toch een V60 te zijn.Anoniem: 222094 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:05:
[...]
Alleen een Heico uitvoering heeft 4..

Smaken verschillen...
Zeker aangezien het vaak maar een 4 cilindertje is.. (en dieselvhal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:55:
[...]
Je hebt gelijk, dank. Overigens bleek het toch een V60 te zijn.
[afbeelding]
Smaken verschillen...

Dit is opzich nog mooi, al vind ik gewoon 1 pijp toch nog het mooiste (volgens mij is de v70 classic ook origineel trouwens met 2 te kiezen..)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 222094 op 20-05-2015 16:31 ]
Tsja als je het goed wilt doen moet je iedere 15dkm de olie gaan verversen, plus EGR afdoppen, DPF leeghalen en beide uitprogrammeren. Dat is dan nog het handigste.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:22:
Vooral de problemen met de turbo ontstaan door foute olieverversingen, of te laat verversen. Waarna een zeefje verstopt raakt en de turbo geen olie meer krijgt.
Lekkende injectors is bij heel veel downsize diesels een probleem, net als regeneratie/roetfilter gedoe.
Ik zou zelf niet gauw meer uberhaupt een diesel kopen vanwege roetfilter en fout uitpakkende downsizes.
Vraagje: hoe kan ik de remlichten in de C30 vervangen? Via de luikjes in de kofferruimte kom je daar niet bij en in het boekje staat het niet?!
Edit
http://www.pelicanparts.c...-Changing_Light_Bulbs.htm
Er zitten dus ook Luikjes in de stijl. Maar moet echt de hele unit eraf voor de remlichten? Gezien dat voor de andere lampen echt niet nodig is..
2.5T? Die zie ik op autoweek niet staan. Ik zou trouwens altijd voor een 5-cilinder turbo met (ouderwetse) geartronic bak gaan. Bewezen goed.Anoniem: 105569 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:06:
Welke V70 op benzine van rond 2012 met automaat zouden jullie aanraden? 2.5T of T4? Is er een groot verschil merkbaar tussen powershift en geartronic van deze generatie? En zijn er bepaalde motoren die ik beter links kan laten liggen? Ik ga natuurlijk zelf op onderzoek uit en proefrijden maar tips van de experts zijn welkom.
Vaak bu'j te bang!
* Red devil meldt zich met S40 2.0DJoopieboy schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:30:
[...]
Tsja als je het goed wilt doen moet je iedere 15dkm de olie gaan verversen, plus EGR afdoppen, DPF leeghalen en beide uitprogrammeren. Dat is dan nog het handigste.
Met als verschil dat deze nog geen DPF heeft, kan mooi niet kapot.

Je kunt alleen een ashoes of een complete as kopen. Dus kiezen op elkaar, telefoontje naar Nijkerk (niets dan lof over Serva!) en een setje assen opgehaald gistermiddag. Zo'n €500 per kant voor een originele, maar dan kan het hopelijk weer een tijdje mee:

Gelukkig had m'n monteur meteen tijd om ze eronder te zetten, en eerlijk is eerlijk: zo soepel liep ie nog niet eerder! As was waarschijnlijk al een tijdje bezig met ontbinden, dus het verschil is zeker de moeite waard gelukkig.
Anoniem: 93248
Wat was het symptoom dat je deed besluiten om er 500 1000 euro op stuk te slaan?MartijnGizmo schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:38:
Toptip als je homokineet wat slijtage begint te vertonen en je bij Volvo een revisieset ervoor wilt halen: die bestaan niet.![]()
Je kunt alleen een ashoes of een complete as kopen. Dus kiezen op elkaar, telefoontje naar Nijkerk (niets dan lof over Serva!) en een setje assen opgehaald gistermiddag. Zo'n €500 per kant voor een originele, maar dan kan het hopelijk weer een tijdje mee:
[afbeelding]
Gelukkig had m'n monteur meteen tijd om ze eronder te zetten, en eerlijk is eerlijk: zo soepel liep ie nog niet eerder! As was waarschijnlijk al een tijdje bezig met ontbinden, dus het verschil is zeker de moeite waard gelukkig.
Damn, 3000,- is een dikke factuur. Wat hebben ze nog meer gedaan dan, behalve de genoemde koppeling, remschijven en schokdempers?Mx. Alba schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:03:
Zo, mijn C30 weer terug. De rekening wad inderdaad zo'n 3000 euro. Dat zou wel heel zure pech zijn als het geen leaseauto was...
Dus de genoemde koppeling, versnellingsbak, schokdempers en remschijven, daarnaast de 120.000km-beurt, APK en probleempjes verholpen met het dakraampje (weigerde soms om te sluiten tenzij je de knop de hele tijd vasthield) en met de regensensor (sloeg regelmatig "op hol"). Het eindbedrag was €3000, waarin een deel extended warranty en een deel coulance vanuit Volvo al was meegerekend.GerardVanAfoort schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:06:
Damn, 3000,- is een dikke factuur. Wat hebben ze nog meer gedaan dan, behalve de genoemde koppeling, remschijven en schokdempers?
Zoals ik al zei, blij dat het een leasewagen is!
Disclaimer: ik rij Renault
Sterker nog, voor dat reparatiebedrag had ik mijn vriendin van vijf S40jes kunnen voorzien ipv eentjeGerardVanAfoort schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:20:
Ja, dat wil je niet uit eigen zak betalen als de auto pas 120.000 heeft afgelegd. Zo'n versnellingsbak is ook niet goedkoop, en nog een beurt, ja dan gaat het hard.. Voor dit reparatiebedrag kopen een heel aantal forummers complete Volvo's

En ik hoop inderdaad dat het een gevalletje "maandagmorgenmonster" is. Het is echt niet zo dat ik mijn auto mishandel of zo. Ik zal ook niet de allervoorzichtigste zijn (het is immers "maar" een leaseauto, geen hobby-auto), maar ik ben er wel zuinig op...
[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2015 15:25 ]
Jij hoopt het, ik heb het meegemaaktMx. Alba schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:22:
[...]
En ik hoop inderdaad dat het een gevalletje "maandagmorgenmonster" is.
Vanaf die tijd hoeft het van mij niet meer nieuw of jong gebruikt. Gewoon een goed ingereden Volvo
QFT, vooral eentje boven de 180.000km, waarbij alle grote onderhoud net is geweest, en dan lekker doorrijdenGerardVanAfoort schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:34:
[...]
Jij hoopt het, ik heb het meegemaaktKoop je jn 2001 een nieuwe Seat Cordoba Cupra, met alle opties, volleer schuifkanteldak en nog wat dingen.. Sta je vervolgens 20 keer in de werkplaats in 16 maanden. Van ellende maar ingeruild op het nieuwe model Ibiza in 2003. De Cordoba had 41.000 gereden.. - € 6.500,- na 'coulance' van Pon. Auw! Later komen de TSI en ketting probleempjes naar boven... (1.8 20 VT in Cupra)
Vanaf die tijd hoeft het van mij niet meer nieuw of jong gebruikt. Gewoon een goed ingereden Volvo
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
heel apart
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Heb jij nog een werkende egr? Dat schijnt het ook te kunnen zijn..
[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 21-05-2015 19:29 ]
Steeds meer trillingen tussen 80 en 110, ook na nieuw balanceren van m'n wielen. Ook klikkende geluiden bij langzaam rijden met ingedraaide wielen... Een keertje aan de as voelen bevestigde de vermoedens.Anoniem: 93248 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:49:
[...]
Wat was het symptoom dat je deed besluiten om er 500 1000 euro op stuk te slaan?
Anoniem: 93248
Dat is inderdaad wel duidelijk merkbaar en zeer vervelend!MartijnGizmo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:53:
[...]
Steeds meer trillingen tussen 80 en 110, ook na nieuw balanceren van m'n wielen. Ook klikkende geluiden bij langzaam rijden met ingedraaide wielen... Een keertje aan de as voelen bevestigde de vermoedens.
In de UK zit een grote webshop waar je complete aandrijfassen kunt kopen voor Volvo voor nog geen 100 euro per stuk. Een aantal gasten op het S60/V70/S80 forum rijden er mee rond.MartijnGizmo schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:38:
Toptip als je homokineet wat slijtage begint te vertonen en je bij Volvo een revisieset ervoor wilt halen: die bestaan niet.![]()
[afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Anoniem: 620028
Dat valt tegenAnoniem: 620028 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:34:
Waar is die tijd gebleven van de achterwielaandrijving bij volvo. Ik hobby wat in de racerij, pakken meestal 240 of 740 achterassen. 500 pk erop geen probleem. Oke ze gaan dan niet nog eens 5 ton mee haha.
---RAWE CEEK!!!---
Ik ben op zoek naar een auto, liefst een volvo, maar keuze ligt niet voor de hand.
Tot vorig jaar had ik een S60 2.4 uit 2001, die heb ik weg gedaan omdat er groot onderhoud aan zat te komen + een terugkomende remstoring en omdat ik in dat jaar zo weinig had autogereden (heb ook een motor staan, wordt ook voor woon/werk verkeer gebruikt want tussen de files door is toch wel chill
Enfin, na 3 kwart jaar zonder auto wil ik er toch weer 1 hebben, met name omdat het niet zo praktisch is om met zn 2en achterop de motor ergens naartoe te gaan. Budget < 4.000, denk 15k-20k km/jaar dit keer...Wintersport wil ik ook doen (beetje ruimte is een pre) en comfort op de snelweg is gewenst. PK's en power in een auto doen me weinig

Verstandig:
Een Japanner bv Toyota. Lekker betrouwbaar, weinig schokkends aan onderhoud, maar mijn god wat zijn ze lelijk van buiten en binnen. Kom voor 4K lelijke Corolla's en te imho te dure Aygo's/Yarissen tegen. Kortom, ik wordt er maar niet warm van. Heb begin dit jaar in een gehuurde Toyota Corolla Qwest gereden.... die zou ik wel willen hebben als ik het geld ervoor over had.
M'n hart:
Ik was altijd al gecharmeerd van het interieur van de S40/V50 v.a. 2004, dus ben stiekem gaan kijken of de V50 na 10 jaar eindelijk een keer in mn budget zou vallen. Niet geheel verassend zijn het vaak Diesels die als eerste naar boven komen. Alleen, eigenlijk rij ik teweinig om niet duurder te zijn met een diesel. Als het onderhoud nou wat zou compenseren, maar met roetfilter beurten is het ook niet handig meer. Eerst dacht ik, f*ck it, ik schaf mezelf gewoon een superzuinige 1.6D aan met 270K op de teller, maar na nader onderzoek zijn deze blokken sterk afhankelijk van tijdig en goed onderhoud, dus dan moet je met geluk wel 1 kunnen vinden. De meerprijs in wegenbelasting zal ik het 1e jaar niet merken, benzine varianten hebben vaak een vraagprijs die 14000 hoger ligt

Anderzijds keek even naar goedkopere opties.Volvo V40 Phase 2 uit 2001/2002 voor rond de 2.000-2.500 euro. Alleen, kwa wegenbelasting scheelt het maar een tientje per maand t.o.v van mn toenmalige S60 en istie amper zuiniger. Ofterwijl, nu is de vicieuze cirkel rond en lijkt het net of ik net zogoed voor 2.500 weer een S60 met 250K km's kan rijden.

Dus ben in dubio: of lekker pragmatisch en het goedkoopste rijden, of toch iets kopen met gevoel?
Wat zouden jullie doen?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Dit topic is gesloten.