Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.425 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mr_petit schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:57:
De auto heeft daar net 5km gereden (en het was toen nat buiten...)
De wagen zelf in Göteburg gehaald of bij de Nederlandse dealer?
(Je kan de eerste 100km namelijk terug draaien :+)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50

mr_petit

opperprutser

Ja ok, tijdens transport is er natuurlijk mee gereden. De boot op en af etc.
Mijn punt is dat het een nieuwe auto was, dus geen kopervet van een vorige eigenaar die er aan de gang mee is geweest.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:02:

Wat betreft het corroderen.. kopervet corrodeert aluminium, dit blijkt ook uit je galvanische tabel.
Nee dat blijkt niet uit de tabel.
Bij toepassing in een auto kan het kopervet alleen het aluminium versneld corroderen als koper tussen ijzer en aluminium in zou staan. Wat kopervet nu hooguit als effect zou kunnen hebben is dat het het ijzer sneller laat roesten.
Daar waar anders ijzer blootgesteld zou zijn, is dat nu koper.
Van de andere effecten die je beweert: daar zou ik graag een wetenschappelijke onderbouwing van willen zien.

Dat kopervet niet op vliegtuigen gebruikt mag worden is trouwens ook niet waar: Loctite C5-A is een koper montagepasta wat wordt toegepast in de vliegtuigindustrie:
https://www.google.nl/search?q=aircraft+Loctite+C5+-+A

[ Voor 73% gewijzigd door mr_petit op 14-04-2015 11:18 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:05

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:02:
Dat spreek ik ook niet tegen. Voor een autofabrikant is de hoofdregel of het functioneert en lang genoeg meegaat. Dat doet kopervet. Dus gebruiken ze het.

Vergelijk het met de koelpasta op een CPU. Af fabriek zitten daar pads tussen of een minimaal werkende pasta. De echte tweaker vervangt dit dan, voor betere koeling.

Is dat strikt noodzakelijk? Nee. Met een pad of af-fabriek koelpasta werkt die computer ook. Maar met een goede koelpasta die goed aangebracht wordt, is de koeling beter. En kun je wellicht ook beter overclocken.

Precies hetzelfde geldt hier ook.

Een goede garage zal, bij vervangen van je schijven of blokken, tegenwoordig geen kopervet meer gebruiken. Google er maar eens op. Dan zul je toch een consensus vinden dat keramisch beter is en op termijn minder corrosie geeft.

[...]

Dus stiekum ook een beetje wel ;)

Wat betreft het corroderen.. kopervet corrodeert aluminium, dit blijkt ook uit je galvanische tabel. Daarnaast heeft het meerdere effecten, aluminium verhard erdoor en wordt broos.

Om precies die reden is kopervet in de vliegtuigindustrie streng verboden. En dat doen ze echt niet omdat ik het zeg ;)
Ben je inmiddels klaar met je rage? De laatste drie pagina's spreken alleen maar over kopervet, gestuurd door jou. Het gaat deze mensen of betweters er helemaal niet om wat beter is. Het punt is gewoon dat kopervet in de meeste gevallen afdoende zal zijn en de meeste mensen het nog hebben liggen. Dat het niet 100% perfect is ontkend ook niemand.

Je bent in al je posts enorm aanvallend (www.leerquoten.nl vind ik gewoon brutaal) en je accepteert geen "nee" van anderen. Kritiek accepteer je ook niet, want "wij" hebben het allemaal mis. Wie is hier nu de betweter? Ik heb als verkoper gewerkt en wanneer mensen per se een Samsung telefoon wilden ga ik ze toch niet betweters noemen?

Over het algemeen vormen je argumenten geen sterke basis voor je betoog. Het zijn niet jouw auto's, dus who cares? Er is ook niemand die ontkent dat keramisch vet "beter" is, maar het kan niemand wat schelen op dit moment en men gaat er geen nieuwe pot voor kopen.

De vergelijkingen slaan naar mijn idee ook door met de verschillende industrieën. Remmen piepen, kopervet, meer was de discussie niet. Ik beweer ook niet dat kopervet beter of slechter is, maar in mijn ervaring gebruikte de monteur ook kopervet zodat de remschoen beter gleed.

Goed, mijn Premium Audio in de V40 heeft inmiddels een einde gevonden. Ik heb een Rockford P300-12 subwoofer laten plaatsen. In de equalizer heb ik het 60Hz bereik bijna weg gedraaid. De trillende deurpanelen zijn hiermee definitief ten einde. De subwoofer genereert ook een veel mooiere basstoon en komt veel lager.
De equalizer heeft nog wel effect op de subwoofer zelf, maar dit is marginaal, het klinkt alsnog gewoon heerlijk. De subwoofer neemt wel wat ruimte in, maar deze is ook weer zo te verwijderen mocht ik extra ruimte nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loctite != kopervet. Verder zal ik dan nu maar echt ophouden :)

(en ik ben werkzaam geweest in die industrie, zoals je weet, praat op dat vlak echt geen nonsense)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 20:50

mr_petit

opperprutser

Loctite C5-A = copper based anti seize lubricant (zo noemen ze het zelf)
Ik ken de potjes en zie geen verschil met kopervet.
Loctite c5-a is dus geen borgmiddel zoals de tig verschillende rode/groene/blauwe versies, maar een montagepasta

Zo ziet het er uit:
Afbeeldingslocatie: http://mlm-s2-p.mlstatic.com/loctite-c5-a-anti-aferrante-base-cobre-en-bote-de-1lb-51007-8197-MLM20001677150_112013-O.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.adhetec.net/wp-content/uploads/2014/03/Aplicaci%C3%B3n-224.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lubricantsupplies.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/o/loctite-8008_1.jpg

Ik hou het er op dat het kopervet is.
Die 980graden celsius bescherming zie je op veel potjes kopervet staan, dus dat zal wel een universele maatstaf zijn voor kopervet.
Keramische vetten kunnen vaak meer hitte verdragen. Ik heb zelf een potje dat tot 1800 graden oid schijnt te gaan (zo uit m'n hoofd; iig substantieel heter dan kopervet). Niet dat ik een toepassing heb waarbij dat nodig is, maar het staat er op.

Maar dit gaat idd al heel lang niet meer over volvo's. Technisch geneuzel in de marge door techneuten.
Een doorn in het oog voor alfa of gamma mensen >:)

[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 14-04-2015 13:13 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Fab1Man schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:55:
[...]

Goed, mijn Premium Audio in de V40 heeft inmiddels een einde gevonden. Ik heb een Rockford P300-12 subwoofer laten plaatsen. In de equalizer heb ik het 60Hz bereik bijna weg gedraaid. De trillende deurpanelen zijn hiermee definitief ten einde. De subwoofer genereert ook een veel mooiere basstoon en komt veel lager.
De equalizer heeft nog wel effect op de subwoofer zelf, maar dit is marginaal, het klinkt alsnog gewoon heerlijk. De subwoofer neemt wel wat ruimte in, maar deze is ook weer zo te verwijderen mocht ik extra ruimte nodig hebben.
Heb je dit via Volvo geregeld? En wat heeft je leasemij hierin betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:59:
Loctite != kopervet. Verder zal ik dan nu maar echt ophouden :)

(en ik ben werkzaam geweest in die industrie, zoals je weet, praat op dat vlak echt geen nonsense)
Ik ben dan benieuwd in welke industie... dat is idd gewoon de loctite koperpasta variant.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:59:
[...]

Heb je dit via Volvo geregeld? En wat heeft je leasemij hierin betekend?
Nee. Volvo Nederland is hondsbrutaal geweest richting mij als klant. Mijn eigen dealer heeft na de aflevering van de auto gekeken naar de deurpanelen en lachwekkende stukjes tape geplakt. Ik heb in de tussentijd zelf de deuren behoorlijk geïsoleerd met 2kg alubutyl per deur en dempingsmateriaal. Hierna ben ik naar de dealer in Eindhoven geweest (dichterbij) en zij hebben soortgelijke trucjes geprobeerd (wel wat beter toegespitst en met alle hulp, helaas tevergeefs). Ik heb hierna contact opgenomen met de leasemij en het probleem voorgelegd. Na aandringen van de leasemij nog bij de dealer in Utrecht geweest, ook weer zonder effect (zelfs zodanig dat er weer een deur ging trillen, die dit eerst niet deed).

Eind november (!!!) werd mij verteld dat in januari een software update uitgebracht zou worden. Mijn auto heeft deze in februari als eerste gekregen, wederom zonder effect. Volvo Nederland zegt nu simpelweg: "Wij zijn klaar met die auto". Er is een extern expert op aandringen van de leasemij langs geweest die het moest beoordelen. Deze persoon heeft mij ook niet gebeld. Conclusie: niks mis mee met het geluid (geteste kanaal was Radio (ik heb geen DAB+))... Het werd zelfs nog beter, als reden werd namelijk aangedragen: "Pak een andere V40 met Harman Kardon Premium Audio, dan trillen de panelen ook" - briljante manier om een productfout als producteigenschap weg te zetten.

Ik roep sinds begin november al dat een subwoofer de oplossing zal bieden. De leasemij gaf sindsdien al aan hier 250 euro voor te willen betalen, de overige ca. 250 euro zou van de dealer al dan niet Volvo Nederland moeten komen. Ik ben in maart bij de afleverende dealer geweest en het hele verhaal daar neergelegd bij after-sales. Daar moest er wederom naar geluisterd worden door de monteur. De knul van after-sales ging zelfs nog de discussie over het systeem aan: "Het trilt alleen links" of "Je zet het wel hard". Dat soort discussies wens ik niet 7 maanden later nog steeds te moeten voeren bij een algemeen bekend probleem. Hij deed alsof ie het nog nooit gehoord had en ik aanstel vertoonde.

De 250 euro waar het dan om zou gaan willen ze niet betalen. Dit is door de directie van de betreffende dealer besloten. Zij scharen zich achter Volvo Nederland en beweren dat het systeem conform is.

De Rockford P300-12 heeft mij inclusief inbouw (garantie) 609 euro gekost, waarbij 250 euro door de leasemij betaald wordt. Het systeem klinkt veel gebalanceerder, de bassdreun is ook weg waardoor het niet meer vervormd en de deurpanelen zijn nu ook daadwerkelijk te gebruiken door er spullen in te leggen; deze trillen niet de deur uit.

Al met al, de V40 D4 is een heerlijke auto. Ik heb, los van de trillende deurpanelen, geen kraakjes of tikjes in de auto, inmiddels staat er 31.500 km op de teller (sinds 7 augustus). De dealer in Eindhoven is erg behulpzaam en qua algehele service is het een non-issue met onderhoud en dergelijke; vervangend vervoer is altijd netjes geregeld en qua lead tijd om een afspraak te maken is het ook super (< week). De dealer in Eindhoven zal ik ook niet aankijken op het feit dat zij het probleem niet aanpakken, zij waren niet de leverende dealer namelijk.

Volvo Nederland heeft bij mij wel een behoorlijke deuk geslagen. Ik heb begin januari op aandringen van Volvo CRM een 6 pagina tellend document opgesteld waar alle problemen van a tot z beschreven staan. Ook hier heb ik niets meer van vernomen. De hondsbrutale manier dat ze met mijn auto klaar zijn vind ik absurd. Als het aan de importeur ligt, was dit mijn eerste en laatste Volvo (gewoon puur qua klachtafhandeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Dus uiteindelijk heb je 609-250= 359 euro zelf betaald uit eigen zak ?
Máár je hebt nu wel knap geluid dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Precies. Heel jammer gezien het een leaseauto is, maar de subwoofer is dan nu ook van mij. Ik kan deze dus ook meenemen naar een andere auto in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:31:
[...]
"Pak een andere V40 met Harman Kardon Premium Audio, dan trillen de panelen ook" - briljante manier om een productfout als producteigenschap weg te zetten.
It's not a bug, it's a feature! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk precies het probleem? Dat als je de radio extreem hard zet, er panelen gaan trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 10:13
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:28:
Wat is eigenlijk precies het probleem? Dat als je de radio extreem hard zet, er panelen gaan trillen?
ik zie hier golfjes rijden waar kenteken platen zo ongeveer vanaf trillen. Dus dan is een deurpaneeltje toch niet zo raar? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:50
Nee het is een algemeen bekend met de V40 zeker. Zeker de modellen met premium audio.

Ik kan zelf bijvoorbeeld "A Englisman in New York" (niet bepaald een overdreven nummer) op niet meer dan 35% volume draaien. Daarboven beginnen de deurpanelen te resoneren en trillen. De resonantie is zeer luid en makkelijk te horen.

Het is absolute bagger voor een premium audio systeem en je bent aan de gratie van de levende dealer overgeleverd of het enigsinds verholpen word. Volvo Nederland trekt zijn handen er vanaf.

Zelf gebruik ik nu de 700 euro optie alleen maar om BNR te luisteren want muziek frustreert in deze auto.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik dacht ik lees even hier wat mee. Nou ik ben weer weg hoor. Sfeertje hier vind ik niet zo leuk.
(gebaseerd op de laatste 4 a 5 pagina's)

[ Voor 21% gewijzigd door gysman11 op 14-04-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gysman11 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:08:
Ik dacht ik lees even hier wat mee. Nou ik ben weer weg hoor. Sfeertje hier vind ik niet zo leuk.
(gebaseerd op de laatste 4 a 5 pagina's)
meestal is het wel gezellig hoor :>
maar dan hebben we het ook over Volvo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Dekaasboer schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:46:
Nee het is een algemeen bekend met de V40 zeker. Zeker de modellen met premium audio.

Ik kan zelf bijvoorbeeld "A Englisman in New York" (niet bepaald een overdreven nummer) op niet meer dan 35% volume draaien. Daarboven beginnen de deurpanelen te resoneren en trillen. De resonantie is zeer luid en makkelijk te horen.

Het is absolute bagger voor een premium audio systeem en je bent aan de gratie van de levende dealer overgeleverd of het enigsinds verholpen word. Volvo Nederland trekt zijn handen er vanaf.

Zelf gebruik ik nu de 700 euro optie alleen maar om BNR te luisteren want muziek frustreert in deze auto.
Ik zal 'm straks eens testen. Ik kan ook een keer een opname maken, ik denk alleen niet dat het het bassbeeld goed weergeeft via een kleine microfoontje. Ik durf wel zo te stellen dat er niets zal trillen op 80% volume. Het dreunen van de deuren is ook weg, dus de speakers klinken wat minder schreeuwerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:42
Daar sta je dan met een geknapte koppelingskabel:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-_F8DFcf3TiA/VS0ake9AA7I/AAAAAAAAP4A/16doC0DWuxU/s640/WP_20150414_08_41_41_Rich.jpg
:/

Iemand enig idee hoe ingewikkeld het vervangen van een koppelingskabel is? Als ik de ANWB meneer bezig zag met het aanleggen van een nood kabeltje moet het wel te doen zijn. Al had hij als voordeel dat hij een dunnere kabel gewoon door de bestaande kabelhoes trok.
Enige webshop die nog een Volvo 440 kabel heeft is Skandix.de, dat duurt dan weer een paar dagen voordat hij er is, en ik heb geen idee hoe lang de noodkabel het uit gaat houden.
De plaatselijke Volvo dealer gaf aan dat ze niet eens meer leverbaar zijn 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minneyar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:54:
[afbeelding]
:/

Iemand enig idee hoe ingewikkeld het vervangen van een koppelingskabel is? Als ik de ANWB meneer bezig zag met het aanleggen van een nood kabeltje moet het wel te doen zijn. Al had hij als voordeel dat hij een dunnere kabel gewoon door de bestaande kabelhoes trok.
Enige webshop die nog een Volvo 440 kabel heeft is Skandix.de, dat duurt dan weer een paar dagen voordat hij er is, en ik heb geen idee hoe lang de noodkabel het uit gaat houden.
De plaatselijke Volvo dealer gaf aan dat ze niet eens meer leverbaar zijn 8)7.
Is er niet iets universeels op maat te maken? Kan toch niet zo heel spannend zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Klinkt idd als een onderdeel dat prima universeel kan. Maar zoeken op een universele kabel heeft mij alsnog een Nederlandse webshop opgeleverd die ze nog wel heeft :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:47

kraats

Ik rol

Vervangen van de koppelingskabel is prima te doen. Vroeger bij m'n 440 ook wel gedaan. Wel raar van de leverproblemen trouwens. Begint de 440 dan toch al echt oldtimer te worden?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Mooi bedankt, dan ga ik binnenkort maar eens prutsen.
Ach ja het model is al een jaar of 18 niet meer op de markt, en volgens mij niet perse heel geliefd. Maar het kan ook aan mijn beroerde google skills liggen hoor. Zoals ik al zei, door het zoeken op een universele kabel heb ik er nu een gevonden die wel specifiek voor een 440 is.

[ Voor 75% gewijzigd door Minneyar op 14-04-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volvo zelf heeft de oude voorraadmeuk al paar jaar terug verkocht aan diverse leveranciers, maar zo'n kabel kan je bij elke automaterialenzaak wel bestellen. :P

Edit: bij Mijngrossier.nl staan ze gewoon voor 31,75 Euro. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bart-Willem op 14-04-2015 16:20 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Ha, beroerde google skills dus :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Heb je de 1.6 of 1.8 trouwens?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
1.9 :P

Enne: Bij slimparts.nl voor 20 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Minneyar op 14-04-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Oja je had een diesel. :P Gauw bestellen en eronder cheffen dus. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fab1Man schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:31:
Eind november (!!!) werd mij verteld dat in januari een software update uitgebracht zou worden. Mijn auto heeft deze in februari als eerste gekregen, wederom zonder effect. Volvo Nederland zegt nu simpelweg: "Wij zijn klaar met die auto". Er is een extern expert op aandringen van de leasemij langs geweest die het moest beoordelen. Deze persoon heeft mij ook niet gebeld. Conclusie: niks mis mee met het geluid (geteste kanaal was Radio (ik heb geen DAB+))... Het werd zelfs nog beter, als reden werd namelijk aangedragen: "Pak een andere V40 met Harman Kardon Premium Audio, dan trillen de panelen ook" - briljante manier om een productfout als producteigenschap weg te zetten.
Hoe kan met een softwareupdate een mechanisch probleem opheffen? De drivers ratelen de deur uit en dat kan je op twee manieren oplossen:
1)Deur verstevigen.
2)Via softwareupdate alles onder de 100Hz uit de deurspeaker hakken en het gemis aan frequenties onder de 100Hz door een ander apparaat(subwoofer) terug laten komen.
De volgende keer bij een lekke uitlaat ook even vragen of ze het via software willen fixen. :P

Basis natuurkunde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:56:
Hoe kan met een softwareupdate een mechanisch probleem opheffen?
[..]
dat kan je op twee manieren oplossen:
[..]
2)Via softwareupdate [..]
[..]
Basis natuurkunde :/
Huh? Je geeft zelf al aan hoe het kan. Door een softwareupdate had dat dus wel gekund. En wellicht hoef je niet eens alle freqenties te filteren, maar alleen de frequentie die de resonantie veroorzaakt.

Ik moet zeggen, ik vind het een dubbel verhaal. Volvo staat bekend om het goede geluid. Ik heb inmiddels zowel een redelijk courant high performance en een courant premium systeem gehoord, en die zijn gewoon goed en gaan snoeihard.

Dat er dan bij een welhaast belachelijk volume een keer wat gaat trillen, is niet raar en mag je als consument denk ik ook niet moeilijk over doen.

Ga maar na; de oplossing die er nu is aangedragen, kost 650 euro. Dat is veel geld voor car-hifi.

Goed, als je het dynaudio systeem hebt, heb je al een behoorlijk bedrag neergeteld zul je zeggen, maar ga nu eens zelf met losse componenten e.e.a. samenstellen. Dan kom je er al snel achter dat dat systeem eigenlijk heel schappelijk geprijst is. En je daar wellicht niet hetzelfde van moet verwachten als van een systeem waarbij alleen aan de subwoofer al 650 euro uitgegeven is.

Op persoonlijk vlak zou ik ook aanraden het luisterbeleid herzien. Als je in de auto met zulk volume luistert, is dat vernietigend voor je oren. Je kunt net zo goed een spijker door je trommelvlies slaan, ben je je gehoor marginaal sneller kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:12:
[...]

Huh? Je geeft zelf al aan hoe het kan. Door een softwareupdate had dat dus wel gekund. En wellicht hoef je niet eens alle freqenties te filteren, maar alleen de frequentie die de resonantie veroorzaakt.
Moet je niet het stukje wegknippen waarbij ik meld dat je naast de software ook wat hardware moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoeft niet. Als je filtert, is de trilling weg en hoeft er dus geen hardware toegevoegd te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:39:
Dat hoeft niet. Als je filtert, is de trilling weg en hoeft er dus geen hardware toegevoegd te worden ;)
En heb je een gat in je geluidsspectrum, nee, dat is inderdaad een mooie oplossing.

Verder heb ik niemand horen zeggen dat het alleen bij absurde volumes opspeelt. Een van de ervaringsdeskundigen hier noemt 35% (wat mij, afgaand op de volumebalk in mijn eigen V40 niet absurd hard lijkt).

Heb jij het premium systeem ook daadwerkelijk in een V40 beluisterd? Want voor zover ik begreep is dat het enige model met problemen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bij de dealer. En best hard ook. Heb heel recent een auto gekocht he, dan kom je in dat soort situaties. Maar wellicht dat niet alle V40's er last van hebben?

35% zou inderdaad wel weinig zijn. Maar gezien de opmerkingen in dit topic, gaat het bij de persoon die nu een subwoofer geplaatst heeft, niet om 35% volumes.

Iemand noemt 700 euro als bedrag. Ga jij eens in een car-hifi zaak zeggen dat je 700 euro uit wil geven en daarvoor surround sound uit 8 10 speakers wil hebben inclusief head-unit, versterkers, bekabeling, speakers en inbouw. Neem oordoppen mee. Tegen het gelach ;)

Alle waar is naar z'n geld.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Houden julie er rekening mee dat '35%' niet zoveel zegt omdat hetzelfde nummer niet altijd even hard is. De een haalt het van Spotify, de ander van Youtube en de laatste van een zelf gedownloade CD, de kans is groot dat daar een aantal dB's verschil in zit. Tenzij julie hetzelfde nummer van dezelfde officiele CD afspelen wordt het appels met peren vergelijken.
Alleen TV kent tegenwoordig een bepaalde loudness waar zowel programma's als reclames aan moeten voldoen, de muziekindustrie heeft dat niet en iedereen doet maar wat. Youtube is bezig om alle muziek dezelfde loudness te geven maar is daar nog niet heel erg ver in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dan nog krijgen reclamebedrijven het voor elkaar om binnen die voorgeschreven "loudness" er toch voor te zorgen dat hun reclames 2x zo hard klinken als de programma's waar ze tussendoor komen. Maar dat is off topic... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loudness is iets anders, dat is een techniek ooit bedacht om met name bas en hoge tonen te versterken.

Wat jij bedoelt, heet normalisatie. Zorgen dat het gemiddelde geluidsniveau gelijk is. Dan heb je ook nog compressie, waarbij over een heel nummer het geluidsniveau ongeveer gelijkgetrokken wordt.

Wil je weten wat die technieken doen, zet 3FM op. Alle dynamiek dood en belachelijk veel bas. Klinkt 'lekker vet'.

35% zegt inderdaad niet zo heel veel, want het heeft ook nog met de instellingen van je audio-systeem te maken. Gooi je in je equalizer je bas zo hoog mogelijk, knalt er nog loudness overheen, en dan een nummer met een vette sub-zero bas, en dan gaan veel systemen op tilt.

Wat niet wil zeggen dat daar hier sprake van is. De V40 waar ik bij de dealer inzat (ja meneer, die kost echt niet veel meer dan die 2e hands V50 maandelijks, en dan uitrekenen, oh 200 euro meer) klonk goed en hard, maar het kan best zijn dat dat de uitzondering op de regel was.

Het punt is.. ik kan de optie bij Volvo niet vinden voor 700 euro in de prijslijst, maar laten we reeel zijn:
10 Harman Kardon luidsprekers, 5x130 Watt class D versterker, Dirac LiveTM,
Dolby®Pro Logic®
II surround sound, Dolby®Digital Cinema surround sound,
7 inch kleurenscherm
Stap nu eens bij een auto hifi zaak binnen en laat ze daar eens een offerte op schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 16:55
Die 700 euro is de meerprijs voor het Harman Kardon systeem bij het Business Pack Connect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb de catalogus hier voor me liggen.

De losse optie voor sensus connect met premium audio is bijna 1800 euro (dat is dus meerprijs op het basissysteem welteverstaan). Meerprijs binnen het businesspack connect (dus meerprijs bovenop het sensus connect met high performance systeem) is 700 euro.

Voor dat bedrag mag je toch echt wel verwachten dat het een beetje fatsoenlijk functioneert, zelfs op wat hogere volumes. Ik heb er zelf verder geen ervaring mee (heb het high performance systeem), maar het voegt weinig aan de discussie hier toe om te roepen dat mensen niet moeten klagen omdat ze gewoon krijgen waar ze voor betaald hebben.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een oudere v40 aan te schaffen om zo een wat ruimere auto te krijgen. Budget is max 5 a 5.5k. Dan kom je uit op modellen tussen 2001 en 2004 met km standen variërend van 125k tot (meer doorgaans) 180k+. Slimme koop? Occasion dus altijd een loterij? Dingen waar ik op moet letten? Ik kijk vooral naar onderhoudsboekjes en aantal eigenaren, liefst 1. Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:53:
maar het voegt weinig aan de discussie hier toe om te roepen dat mensen niet moeten klagen omdat ze gewoon krijgen waar ze voor betaald hebben.
Dat heet nuancering en voegt diepte aan de discussie toe. De 1800 euro staat idd in de prijslijst voor Sensus Connect + Premium audio, maar niet als 'nog eens extra bovenop'.

Veel geld, maar serieus. Ga nu eens naar een audio winkel en bestel een kwalitatief goede 5x130 Watt en 10 speakers. Bedenk je ook dat er nu voor 1 subwoofer, al 650 euro is neergeteld.

Overigens roep ik niets, en al helemaal niet dat ie niet moet klagen. Ik nuanceer het.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:56:
Ik overweeg een oudere v40 aan te schaffen om zo een wat ruimere auto te krijgen. Budget is max 5 a 5.5k. Dan kom je uit op modellen tussen 2001 en 2004 met km standen variërend van 125k tot (meer doorgaans) 180k+. Slimme koop? Occasion dus altijd een loterij? Dingen waar ik op moet letten? Ik kijk vooral naar onderhoudsboekjes en aantal eigenaren, liefst 1. Alle tips zijn welkom.
Zeg een v50 uit 2001 met 150000km kun je nog vele jaren veel plezier van hebben en voor 5~5.5k heb je dan een dijk van een auto. Natuurlijk kun je ook wel een kat in een zak kopen, maar dan moet je denk ik best wel je best doen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:56:
Tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:37:
Loudness is iets anders, dat is een techniek ooit bedacht om met name bas en hoge tonen te versterken.

Wat jij bedoelt, heet normalisatie. Zorgen dat het gemiddelde geluidsniveau gelijk is. Dan heb je ook nog compressie, waarbij over een heel nummer het geluidsniveau ongeveer gelijkgetrokken wordt.

Wil je weten wat die technieken doen, zet 3FM op. Alle dynamiek dood en belachelijk veel bas. Klinkt 'lekker vet'.
R128 met de standaard -23 LUfs gaat juist buiten compressie om. Het zorgt er voor dat een platgecompressde reclame met 4dB dynamiek zachter wordt afgespeeld zodat het op het gehoor net zo hard klinkt als het stukje klassieke muziek met dwarsfluit-solo wat je er voor hoorde. Dus vooraf analyseren van audio en volume van het totale muziekstuk/reclame/tv-programma aanpassen zonder dat je extra compressie toevoegt.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:58:
Dat heet nuancering en voegt diepte aan de discussie toe. De 1800 euro staat idd in de prijslijst voor Sensus Connect + Premium audio, maar niet als 'nog eens extra bovenop'.

Veel geld, maar serieus. Ga nu eens naar een audio winkel en bestel een kwalitatief goede 5x130 Watt en 10 speakers. Bedenk je ook dat er nu voor 1 subwoofer, al 650 euro is neergeteld.

Overigens roep ik niets, en al helemaal niet dat ie niet moet klagen. Ik nuanceer het.
Uiteraard, alle waar naar z'n geld. Alleen kon het 'vroeger' bij Volvo wel.
Ik weet niet of hetzelfde pakket in de V70 meer/minder kost dan de V40, maar daar doet het wel wat het moet doen en gaat pas kraken/irriteren bij fysieke overbelasting van de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.. en dat wat jij beschrijft, heet normalisatie.

Gezien de opmerkingen ik kreeg op m'n kop van de moderator dat mijn opmerkingen over het audio systeem te hard waren. Dat waren ze ook. Net zoals de beweringen van 'de klager' wellicht iets te hard waren. Zo slecht is dat systeem niet en ik heb er nog geen week geleden in gezeten en naar geluisterd en je moet het domweg echt hard zetten. Of laat ik het anders zeggen, het stond snoeihard en ik heb geen gerammel gehoord in die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met reden voor de v50 gekozen?
Deze ziet er goed uit, http://home.mobile.de/OEZAUTOMOBILEGMBH#des_203151594
Hoe werkt het dan verder, komt zo'n 600 euro BPM bij verder nog iets? Import de moeite waard hier? Bedankt voor de tip iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
Bedenk wel dat dat een flexifuel 1.8 is! Die rijdt dus ook op CNG. Maar die verbruiken substantieel meer olie dan een normale 1.8 en verbruik is +/- 1:12-1:14..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De v50 van rond die bouwtijd is nieuwer moderner en - maar dat is subjectief - mooier. Plus dat er meer van te vinden zijn die aan je criteria voldoen.

Import kan zeker de moeite lonen, het hangt van de specifieke situatie af. Er komt BPM bij inderdaad, naar rato van de leeftijd. Verder kan het zijn dat je invoerrechten of BTW moet betalen.

http://www.anwb.nl/auto/importeren/importeren

De 1.8 benzine is van alle V50's de minst gemotoriseerde en wordt door revieuwers vaak weggezet als ondergemotoriseerd. De 1.8D wordt vaak als eerste genoemd die 'redelijk' gemotoriseerd is.

Met zo'n kilometerstand zou ik voor een diesel gaan. Meer wegenbelasting, maar zodra je meer dan iets van 15-20k per jaar rijdt, win je dat terug op brandstof. En diesels gaan van oudsher langer mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zo rond de 10k per jaar rijden dus denk niet dat het loont, tenzij je substantieel op onderhoud bespaart. Geen LPG dus? Goed om te weten! Zie je in Nl dan ook modellen die voldoen hezik? Ik ben qua auto's helaas een flinke leek. Kan met jullie posts wel weer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat. Gewoon de bekende autosites pakken en je criteria invullen. Ik ben ook geen expert hoor :)

Verkijk je niet op de wegenbelasting op deze auto's. Afhankelijk van waar je zit, welke auto je kiest, etc, kan dat voor benzine zo rond de 125-175 per kwartaal uitkomen, voor diesel zo rond de 300-350.

Gezien je budget:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/266273650?asrc=st|as

erg veel auto voor je geld :P

Wat serieuzer..
http://occasions.autoscou...0&page=1&event=sort&dtr=s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:36:
Klopt.. en dat wat jij beschrijft, heet normalisatie.

Gezien de opmerkingen ik kreeg op m'n kop van de moderator dat mijn opmerkingen over het audio systeem te hard waren. Dat waren ze ook. Net zoals de beweringen van 'de klager' wellicht iets te hard waren. Zo slecht is dat systeem niet en ik heb er nog geen week geleden in gezeten en naar geluisterd en je moet het domweg echt hard zetten. Of laat ik het anders zeggen, het stond snoeihard en ik heb geen gerammel gehoord in die auto.
Hehe, ik hoorde tijdens de proefritjes ook niets. Echter dat was een getunede D3 met het Dynaudio systeem. Dat klinkt idd top.

Mijn collega heeft ook een D4 genomen echter heeft het bij basis audio gelaten en hij begreep mijn klacht totaal niet totdat hij bij me in de auto zat.

Wat het probleem iets lastiger maakt is dat je slechts bij bepaalde toonhoogten de rammel\ resonantie hoort.

Ik ben zojuist nog even de auto ingeklommen en heb het op proberen te nemen. (natuurlijk geen al te goede mic maar je hoort het wel redelijk)
https://youtu.be/wZCh5subI_I
Bij sommige frequenties is er niks aan de hand. Maar onder de 200 hz zitten er verschillende resonantie frequenties in. Tussen de 80 en de 60 word het echt erg. En daaronder speelt het weer zeer strak.

Doordat het probleem zich alleen rond die frequenties voordoet kan het zijn dat sommige nummers fantastisch klinken ook onder hoog volume terwijl je anderen eigenlijk gelijk doorspoelt omdat er veel tonen rond die probleem frequenties inzitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Dekaasboer op 14-04-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, als eerste, per direct stoppen met deze testwijze. Dat zeg ik niet om je te plagen. Je begint vrij hoog in het bereik met een hoog volume. Die frequenties gaan dan nog door je midden speakers of erger zelfs je tweeters weergegeven worden, en die kun je op deze manier heel makkelijk affikken. Op een 150 Watt vermogen van 1 luidspreker zit een keer een tweetertje van 15-20Watt, ga je nu je versterker openschroeven en alleen een frequentie voor die tweeter aansturen, zul je dus die tweeter vrij eenvoudig frituren.

Ten tweede; ik zou het verdomde knap gevonden hebben van Volvo, als je met zo'n frequentiesweep geen resonanties zou krijgen. Dat is nagenoeg godsonmogelijk namelijk.

Het kan best hoor, ik kan mij best voorstellen dat als je een bedrag boven de 1k aan audio uitgeeft, en het tijdens het beluisteren van muziek heel veel storende bijgeluiden geeft, dat je dat irritant vind en wellicht zelfs slecht. Dat kan allemaal best waar zijn. Echter op basis van een test met zo'n sweep, kun je vrij weinig zeggen.

Wat betreft de eerdere opmerking, zo'n 'belachelijk plakbandje' had genoeg kunnen zijn. Resonanties of bijgeluiden daarvoor kunnen meerdere oorzaken hebben, maar vaak zijn het twee dingen die net niet voldoende op elkaar aansluiten waardoor ze bij een bepaalde frequentie tegen elkaar aan gaan klapperen. Een randje siliconentape lost dat al afdoende op. Zo raar hoeft dat dus niet perse te zijn.

Let ook op: je volume staat over de helft. Dat is over het algemeen het maximale bij audio-systemen. Zie het een beetje als dat 'mijn' V50 ook geleverd wordt met een snelheidsmeter die tot - geloof ik - 240 gaat, maar maar 190 als top heeft.

Wees er ook voorzichtig mee, en dan met name met dit soort frequentiesweeps. Daarmee maak je meer kapot dan goed is. Het kan ook zijn dat je domweg al een speaker beschadigt hebt, en daardoor de resonantie krijgt. Alhoewel je voor woofers je dan wel aardig je best gedaan moet hebben, dus ik ga er maar ff vanuit dat dat hier niet aan de orde is.

Als laatste aandachtspunt is het line-in niveau en impedantie ook iets om naar te kijken. Straks is het niet je auto die resoneert, maar je versterker die overstuurt, of iets van dien aard. Ik denk het niet, in alle eerlijkheid, maar wil je goed gaan troubleshooten, moet je met alles rekening houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Minneyar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:54:
Stond je vanmorgen op de afrit Assen Zuid van de A28?
Heb namelijk een 440 zien staan met ongeveer dezelfde kleur, ook zo in de berm.

Maar ja koppelingskabel vervangen is prima zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Ha, dat was ik ja, wat een kleine wereld weer :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een ander beeld:
YouTube: Volvo V40 MY2015 Premium Audio Harman Kardon, blown tweeters

Volvo v40 premium audio snoeihard ook klachten over kraken.. maar kijk eens naar dat volume. Dat ding staat echt teringhard. En het nummer begint vnl in het hoog. Dus gaan je tweeters kapot.

Overigens kun je met zo'n sweep ook allerlei zaken kapot maken aan woofers, ongeacht het vermogen, afhankelijk van welk frequentiebereik je pakt. Kijk daar dus erg mee uit!

Als laatste.. het is een misvatting dat iets duur is en 'dus' hard moet kunnen. Het gaat niet om het volume. Het gaat om de kwaliteit van het geluid. Bij normale geluidsdrukken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:24:
Ok, als eerste, per direct stoppen met deze testwijze. Dat zeg ik niet om je te plagen. Je begint vrij hoog in het bereik met een hoog volume. Die frequenties gaan dan nog door je midden speakers of erger zelfs je tweeters weergegeven worden, en die kun je op deze manier heel makkelijk affikken. Op een 150 Watt vermogen van 1 luidspreker zit een keer een tweetertje van 15-20Watt, ga je nu je versterker openschroeven en alleen een frequentie voor die tweeter aansturen, zul je dus die tweeter vrij eenvoudig frituren.

Ten tweede; ik zou het verdomde knap gevonden hebben van Volvo, als je met zo'n frequentiesweep geen resonanties zou krijgen. Dat is nagenoeg godsonmogelijk namelijk.

Het kan best hoor, ik kan mij best voorstellen dat als je een bedrag boven de 1k aan audio uitgeeft, en het tijdens het beluisteren van muziek heel veel storende bijgeluiden geeft, dat je dat irritant vind en wellicht zelfs slecht. Dat kan allemaal best waar zijn. Echter op basis van een test met zo'n sweep, kun je vrij weinig zeggen.

Wat betreft de eerdere opmerking, zo'n 'belachelijk plakbandje' had genoeg kunnen zijn. Resonanties of bijgeluiden daarvoor kunnen meerdere oorzaken hebben, maar vaak zijn het twee dingen die net niet voldoende op elkaar aansluiten waardoor ze bij een bepaalde frequentie tegen elkaar aan gaan klapperen. Een randje siliconentape lost dat al afdoende op. Zo raar hoeft dat dus niet perse te zijn.

Let ook op: je volume staat over de helft. Dat is over het algemeen het maximale bij audio-systemen. Zie het een beetje als dat 'mijn' V50 ook geleverd wordt met een snelheidsmeter die tot - geloof ik - 240 gaat, maar maar 190 als top heeft.

Wees er ook voorzichtig mee, en dan met name met dit soort frequentiesweeps. Daarmee maak je meer kapot dan goed is. Het kan ook zijn dat je domweg al een speaker beschadigt hebt, en daardoor de resonantie krijgt. Alhoewel je voor woofers je dan wel aardig je best gedaan moet hebben, dus ik ga er maar ff vanuit dat dat hier niet aan de orde is.

Als laatste aandachtspunt is het line-in niveau en impedantie ook iets om naar te kijken. Straks is het niet je auto die resoneert, maar je versterker die overstuurt, of iets van dien aard. Ik denk het niet, in alle eerlijkheid, maar wil je goed gaan troubleshooten, moet je met alles rekening houden.
Ach, dat korte sweepje maak ik me niet zo'n zorgen over. De ene geluidsbron is de andere niet en het daadwerkelijke volume stelde niet zoveel voor. Sowieso skipte ik de hoge tonen ;) Daarnaast audio systemen in auto's moeten heel wat kunnen hebben. Hoeveel mensen zetten op hoge snelheid niet de ramen open en de radio met volume om te matchen?

Verder ik ken die Volvo geluidssystemen op mijn duimpje. Ik heb nogal wat Volvo rijders in mijn omgeving en ik luister nu altijd goed mee. Tot nu toe klinken de v50 v70 en xc60 wel top. En de v40 met basis audio is ook redelijk. Hiervoor had ik een lexus ls 200h met Mark Levinson systeem, geweldig! de Saab daarvoor speelde ook lekker weg.

En ja, de resonanties zijn tijdens normale muziek ook storend. Alleen niet bij alle nummers. Het zegt natuurlijk wel wat dat ik het überhaupt kan opnemen met een crappy telefoon microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je begint bij 200Hz. Dat is nog midrange. Volume stond op ~60%. Dus hard. Of je ingangsniveau staat niet goed ingesteld en dan zou ik beginnen dat goed in te stellen. Wat de geluidsbron ermee te maken heeft, zie ik niet helemaal een sweep is een sweep.

Ik ken geen mensen die ramen openzetten, eigenlijk. Ik begrijp ook niets van de opmerking dat je daarmee radio met volume matched, die hele zin is koeterwaals voor mij. Dat bedoel ik niet vervelend, ik heb daadwerkelijk geen idee waar je het over hebt. Als je bedoelt dat mensen ramen open gaan zetten terwijl ze de radio op dat soort volumes aanhebben, plaats ik daar sociaal gezien heel sterk mijn vraagtekens bij.

Het kan best zijn dat dat systeem een probleem heeft. Ik heb er maar 1 gehoord, en die klonk gewoon goed, ging hard, en had geen resonanties. Dat kan de positieve uitzondering geweest zijn, of mss dat een handige monteur er een truukje op uitgehaald heeft.

Belangrijkste is;; wat wil je. Kwaliteit of quantiteit. Kwaliteit is iets anders dan volume.

Iets anders is, als ik wat braver moet zijn, wat ik probeer te doen, zou jij dan willen proberen om niet klakkeloos hele berichten te quoten voor 5 regels reactie?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Prima, gaan we nogmaals de discussie aan want je weet het toch weer allemaal beter. Het filmpje dat je zojuist postte is van mij. Dit is een fout in de Premium Sound afstelling. Zet je dit effect uit, stopt het hele probleem met de tweeters. Daargelaten kraken de tweeters op bepaalde tonen wel en dit deden ze vanaf het begin al.

Op het Volvo V40 forum staat ook een topic. Ook hier kun je mijn verhalen en die van anderen lezen. Er is een productiewijziging in de assemblage rondom oktober geweest, waardoor de deuren minder trillen (lees: ze trillen nog steeds). Dit is tevens bevestigd door een andere forum gebruiker Get!Em (hij bevindt zich hier ook). Wij komen samen tot de conclusie dat de panelen bij mij harder trillen ondanks de isolatie. De deuren zijn reeds compleet opgespannen en de panelen zijn bekleed met ontdreuningsmateriaal (Silent Coat):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nKS8keJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wjaWlU3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zt5iFhh.jpg

Inmiddels zit er nog een laag isolatiemateriaal over de Silent Coat heen. De leasemij gaf ook toe dat het systeem trilt, daar de accountmanager voor ons bedrijf van hun ook een V40 met Harman Kardon heeft.
Coldplay - Magic trilt bijvoorbeeld al op 50% volume. Dit is hetzelfde volume waarmee de auto opstart! Dan mag ik op z'n minst verwachten dat er niks trilt. Het systeem van de panelen deugt gewoon niet. Twee schroefjes en je tilt het paneel zo uit de clipjes. Natuurlijk gaat dat trillen. Ik kan de panelen met High Performance ook laten trillen. Natuurlijk gebeurt dit bij hoge volumes, maar het vervelende is dat het ook bij lagere volumes gebeurt. En precies DAT is irritant. Ik kan niet op 50% een nummer draaien omdat er op 1:35 minuut een kraakje gaat optreden rechtsachter bij het plastic klikdingetje.

De software update heb ik van begin af aan van gezegd dat dit geen oplossing gaat bieden, maar de leasemij gaf mij geen andere keus dan daarop te wachten en op basis daarvan nieuwe actie te gaan ondernemen. Ik kon het nog zo vaak aangeven, maar ik diende te wachten op de software update.

Er is dus ook geen dubbel verhaal aan. Het trillen gebeurt gewoon snel, maar wat voor Volvo er toe doet is het feit of mensen ermee leven of het aangeven. Schijnbaar is de groep die het aangeeft niet sterk genoeg om door te breken. Volvo geeft niet toe aan mij, want zodra ze dat doen heb ik nog 20 collega's in m'n kielzog die natuurlijk ook een dergelijke oplossing willen (lees: subwoofer). Het gaat om een bedrag van 250 euro, waarbij gesproken werd over een stoelsubwoofer. Zodra Volvo toegeeft dat het systeem niet voldoet, is de shit aan.

Het heeft ook niks te maken met te harde muziek of een verkeerde muzieksmaak. Het systeem gebruikt de speakers als subwoofer waarbij er veel te veel kracht komt op de woofers. Zodra je iets in de deuren legt kun je geen enkel nummer meer afspelen. Ik vind dat een "Premium Audio" systeem aan bepaalde eisen dient de voldoen. Dit voldoet zeer zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:51:
[...]

//edit
cruise control uitzetten, doe je met de rem. Wellicht dat er tegenwoordig ook meer merken zijn die het op basis van de koppeling doen, maar van oudsher is dat de rem. Ik heb nog nooit in een auto gezeten waar de cruise control reageerde op de koppeling.
Dus als je de koppeling intrapte in die auto's vloog de motor in de toerenbegrenzing? Dat lijkt me ofwel altijd slecht onderhoud of iets wat je verkeerd hebt onthouden. De CC hoort uit te gaan zodra je de koppeling intrapt omdat er geen aandrijving is en het dus schier onmogelijk is om de snelheid vast te houden. Of hij weer inschakelt na het koppelen is wat anders. Ik zou het zelf niet willen, maar ik zie waarom het handig kan zijn. Kwestie van wennen denk ik.

Niettemin vind ik het ontzettend irritant, mensen die de CC uitzetten met de rem. Er zit een knopje op je stuur of CC-pookje waarmee je de snelheid los kunt laten. Met de rem creëer je een reactie bij achteropkomend verkeer. Onnodig remmen is de oorzaak van files, zeker in drukte.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:01:

http://www.anwb.nl/auto/importeren/importeren

De 1.8 benzine is van alle V50's de minst gemotoriseerde en wordt door revieuwers vaak weggezet als ondergemotoriseerd. De 1.8D wordt vaak als eerste genoemd die 'redelijk' gemotoriseerd is.

Met zo'n kilometerstand zou ik voor een diesel gaan. Meer wegenbelasting, maar zodra je meer dan iets van 15-20k per jaar rijdt, win je dat terug op brandstof. En diesels gaan van oudsher langer mee.
Wat een onzin ook weer.
1. De V50 is met 1.6 geleverd. De 1.8 geeft meer dan voldoende trekkracht.
2. De 1.8D bestaat niet
3. De diesels van tegenwoordig gaan niks langer mee, daarnaast zijn de onderhoudskosten veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:43:
[...]

Met reden voor de v50 gekozen?
Deze ziet er goed uit, http://home.mobile.de/OEZAUTOMOBILEGMBH#des_203151594
Hoe werkt het dan verder, komt zo'n 600 euro BPM bij verder nog iets? Import de moeite waard hier? Bedankt voor de tip iig.
Oh sorry, hier bij mij komt er een hele lijst voor en niet die FlexFluel versie. Op zich niks mis mee denk ik, alleen is de onderhoudsinterval veel lager (om de 10k ofzo).
Maar de boodschap was dat je voor jouw budget nog wel een V50 in Duitsland kunt vinden. Als je niet teveel rijdt is een 2.4 de beste keuze (al is een 1.8 benzine ook niet verkeerd, de 1.6 zou ik niet nemen maar die vind je bijna niet). Als je gaat dieselen is een 2.0D wel redelijk safe, al zou ik voor 5k eerder een 5 cylinder benzine (zonder turbo) durven kopen dan een diesel. Zelf hebben we 2 jaar geleden een S40 2.0D uit 2004 geimporteerd met maar 104k op de teller, perfect ding, motorisch erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 07:46:
[...]

Wat een onzin ook weer.
1. De V50 is met 1.6 geleverd. De 1.8 geeft meer dan voldoende trekkracht.
2. De 1.8D bestaat niet
3. De diesels van tegenwoordig gaan niks langer mee, daarnaast zijn de onderhoudskosten veel hoger.
Oh gefeliciteerd hoor kerel, je hebt een typo van 1.6 naar 1.8 ontdekt, wat een grote jongen, vooral hard onzin roepen, terwijl iedereen begreep waar het om ging.

Diesels van tegenwoordig gaan langer mee. Kijk maar op marktplaats, zoek maar op km standen boven de 4 ton. Nagenoeg uitsluitend diesels. Onderhoudskosten veel hoger? Waarom dan? Onderbouw dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:00:
[...]

Oh sorry, hier bij mij komt er een hele lijst voor en niet die FlexFluel versie. Op zich niks mis mee denk ik, alleen is de onderhoudsinterval veel lager (om de 10k ofzo).
Maar de boodschap was dat je voor jouw budget nog wel een V50 in Duitsland kunt vinden. Als je niet teveel rijdt is een 2.4 de beste keuze (al is een 1.8 benzine ook niet verkeerd, de 1.6 zou ik niet nemen maar die vind je bijna niet). Als je gaat dieselen is een 2.0D wel redelijk safe, al zou ik voor 5k eerder een 5 cylinder benzine (zonder turbo) durven kopen dan een diesel. Zelf hebben we 2 jaar geleden een S40 2.0D uit 2004 geimporteerd met maar 104k op de teller, perfect ding, motorisch erg goed.
De v50 lijkt in Nl idd niet binnen m'n budget mogelijk zonder heel oud te zijn of heel veel km op de teller. Heeft wel m'n voorkeur, vind em net wat mooier en de wegenbelasting is nog goed te doen. Budget is vooral laag vanwege werkzaamheden rond het huis en ik graag een buffer houd. Zal wel voor benzine gaan, wil alleen regulier onderhoud en zo weinig mogelijk. Goed exemplaar vinden dus. Als de import kosten dan nog meevallen ga ik dit zeker overwegen. Merci voor de hulp, hopelijk ben ik over een paar maanden ook Volvo rijder☺.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:11:
[...]

Oh gefeliciteerd hoor kerel, je hebt een typo van 1.6 naar 1.8 ontdekt, wat een grote jongen, vooral hard onzin roepen, terwijl iedereen begreep waar het om ging.

Diesels van tegenwoordig gaan langer mee. Kijk maar op marktplaats, zoek maar op km standen boven de 4 ton. Nagenoeg uitsluitend diesels. Onderhoudskosten veel hoger? Waarom dan? Onderbouw dat eens?
Inderdaad, ik snapte wel dat het om een 1.6D ging.
Echter, toch denk ik dat een 1.8 benzine probleemlozer is dan een een 1.6D. Laatstgenoemde zijn behoorlijk gevoelig voor slechte of te weinig olie. Je zult heel goed de onderhoudsinterval in de gaten moeten houden.
Daarbij zit je ook nog met eventuele EGR problemen en een roetfilter die je op kosten kan jagen. Injectoren e.d. zijn ook nogal prijzig, dus ja, ik denk dat je gemiddeld genomen hogere onderhoudskosten kunt verwachten.

Met een simpele 1.8 benzine (die volgens mij ook nog eens 15 pk meer heeft dan de 1.6D) verwacht je weinig problemen. Geen turbo, geen EGR, geen roetfilter. Wat er niet op zit , kan ook niet kapot.
Enige wat fijn is aan een 1.6D dat je onderin wat meer power hebt, maar goed, dat is een kwestie van anders rijden (meer toeren met benzine).

Overigens is de constatering dat je alleen maar diesels boven de 4 ton zit niet echt bewijs voor het feit dat die beter zijn. Dat is meer een gevolg van de manier waarop in NL auto's worden belast, het loont gewoon niet om veel te rijden met een benzine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:18:
[...]

De v50 lijkt in Nl idd niet binnen m'n budget mogelijk zonder heel oud te zijn of heel veel km op de teller. Heeft wel m'n voorkeur, vind em net wat mooier en de wegenbelasting is nog goed te doen. Budget is vooral laag vanwege werkzaamheden rond het huis en ik graag een buffer houd. Zal wel voor benzine gaan, wil alleen regulier onderhoud en zo weinig mogelijk. Goed exemplaar vinden dus. Als de import kosten dan nog meevallen ga ik dit zeker overwegen. Merci voor de hulp, hopelijk ben ik over een paar maanden ook Volvo rijder☺.
Met een V50 van rond 2004/2005 zit je ongeveer op 400-500 euro aan import. Dat is het voordeel van een wat oudere auto. Kost alleen wat meer moeite, maar die betaalt zich terug in een fijnere auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:11:
[...]

Km standen boven 4 ton is gewoon een gevolg van de benzinekosten in Nederland. Benzine is niet rendabel bij zoveel kilometers.
Daarnaast gaan bij Peugeot diesels altijd wel een turbo stuk, bij nieuwere modellen ook de fap. Brandplaatjes die lekken zijn typisch en kosten veel manuren. Lekkende brandstofslangen. Standaard duurdere APK etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal over al dan niet rendabel zijn doet er niet toe. Als een benzine net zo betrouwbaar was, zou je jongere diesels en oudere benzineauto's in de verkoop zien met 4 ton. Toch zie je nagenoeg uitsluitend diesels. Omdat de benzines dat gewoon niet halen. Een benzinemotor die boven de 2.5 ton uitkomt, is al zeldzaam.

Waar ik je wel gelijk in moet geven is dat de lichtst gemotoriseerde diesel van de v50 van de 1e generatie wellicht geen goede keuze is vanwege het roetfilter en de EGR. Dat gaat dan specifiek over de auto's met die PSA motor van de 1e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:44:
Het verhaal over al dan niet rendabel zijn doet er niet toe. Als een benzine net zo betrouwbaar was, zou je jongere diesels en oudere benzineauto's in de verkoop zien met 4 ton. Toch zie je nagenoeg uitsluitend diesels. Omdat de benzines dat gewoon niet halen. Een benzinemotor die boven de 2.5 ton uitkomt, is al zeldzaam.

Waar ik je wel gelijk in moet geven is dat de lichtst gemotoriseerde diesel van de v50 van de 1e generatie wellicht geen goede keuze is vanwege het roetfilter en de EGR. Dat gaat dan specifiek over de auto's met die PSA motor van de 1e generatie.
Als mensen minder veel kms maken in een benzine, dan komen ze domweg niet aan een hoog aantal kms. Zo onhoudbaar is die redenatie toch niet?
Als je veel rijdt, koop je een diesel, als je weinig rijdt koop je een benzine. Ergo, in benzine auto's wordt minder in gereden dan in diesels. Dan is het niet gek dat je geen benzine versies ziet met veel kms.

Stel je neemt de allereerste V50 1.8 uit 2004 en iemand zou daar anno 2015 4 ton mee hebben gereden. Dat is omgerekend rond de 35k per jaar. Dat doet toch niemand? Ik denk dat mensen rond de 20k max met zo'n auto rijden, als je meer doet kun je beter dieselen. Waarschijnlijk zullen de benzine V50 max rond de 2 ton op de teller hebben.

Overigens heeft mijn 1e generatie PSA 2.0D motor geen roetfilter meer, scheelt weer een potentiele rekening (EGR is ook dichtgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Het moet niet gekker worden. Benzine kan makkelijk 250k+ doen. Alleen gebeurt dat niet omdat de auto zelf eerder aan vervanging toe is. Al heeft mijn schoonpa een V70 2.0 benzine met 380k op de klok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het beeld wordt inderdaad vertekend door dat mensen die diesel rijden over het algemeen meer kilometers maken, waardoor een 10 jaar oude diesel makkelijk aan de 4 ton kan zitten terwijl een 10 jaar oude benzine wellicht nog maar aan 1 ton zit.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Het lijkt wel meer voor te komen in de D-segment Volvo's en hoger. Kijk maar eens naar alle vorige generaties S60, V70 en S80. Veel te vinden op benzine met 300k+ Of dat te maken heeft met de wat hogere standaard afwerking of omdat deze auto's beter onderhouden worden weet ik niet. Wat natuurlijk wel meetelt, over het algemeen (in deze groene tijd gaat dit niet helemaal meer op) zijn deze auto's ook wat zwaarder gemotoriseerd. Misschien krijgen die wat minder vaak op hun falie?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Of er zit ook een verband tussen het aantal kilometers dat mensen maken en het formaat auto dat ze kiezen. En behalve diesels zullen er ook de nodige kilometervreters zijn die het lekker vinden om met een potent benzineblok te rijden.

Maar het zou op zich ook aan betrouwbaarheid kunnen liggen. Hoe dan ook is dat puur op basis van het tweedehands aanbod niet echt te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Rendabel doet er niet toe? Natuurlijk wel als je alleen in NL kijkt. Hier, een land waar diesel niet zwaar in de subsidie zit:

http://suchen.mobile.de/a...T&lang=de&frequence=DAILY

En nu niet komen met: "Ja maar diesels zijn er met 6 ton". Dat "doet er niet toe", aangezien de stelling was of een benzineauto het nu wel of niet >250k km kan uithouden (die zijn immers "zeldzaam"). Dat kan makkelijk, met het juiste onderhoud.

edit: Sterker nog, van de +/- 3000 benzine Volvo's onder de €10k. zijn er >600 die meer dan 250.000 km hebben gereden.
Is 20% tegenwoordig zeldzaam?

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 15-04-2015 11:13 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48

-tom-562

Oliesjeik

Mensen zijn bang voor hoge KM-standen :P Zeker een (benzine) Volvo kan je prima met hoge km-standen kopen, net zoals de gemiddelde Japanner :P
Prima dat mensen er bang voor zijn, kan ik voor een prikkie een dikke wagen rijden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is ook wel logisch dat mensen er bang voor zijn, want bij zulke hoge kilometerstanden valt of staat de betrouwbaarheid van de auto bij hoe de (wellicht lange rij) vorige eigenaars met het onderhoud zijn omgesprongen.

En dat is eigenlijk alleen maar mooi voor een koper die weet wat hij koopt want die kan dan goedkoop een goede auto op de kop tikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen is ook een vak, en logisch redeneren ook. Ik zeg niet dat er geen benzineauto's zijn die die km standen halen. Ik zeg dat de kans dat een diesel dat doet groter is.

Zoeken dat er benzines zijn met 400k op de teller, bewijst helemaal niets.

Je moet eerst kijken hoeveel er van elk autotype verkocht is (benzine vs diesel) en dan procentueel uitrekenen hoveel daarvan een kmstand boven de 250k haalt. En dan zul je zien dat dat voor diesels gewoon hoger ligt.

Daarmee zeg ik niet dat het niet kan met benzines, of dat benzines met die km-standen niet bestaan. Alleen maar dat de kans om zonder al teveel problemen zulke standen te halen, groter is met een diesel.

Wat het ook domweg is.

En dat is ook volstrekt logisch te redeneren, als je alleen al naar toerentallen kijkt. Een diesel wordt normaliter ergens tussen de 1000 en 3000 toeren gereden. Een benzine doorgaans tussen de 2 en 4. Diesel is 4000 toeren veel. Benzine rond de 7000. Die motoren draaien dus plat gezegd meer rondjes, en alles slijt harder.

Pak bv. een krukaslager. Bij 100k km heeft dat lager bij een benzine aanzienlijk meer rondjes gedraaid en is dus meer versleten. Dat is volstrekt logisch te redeneren zonder dat daar verder een speld tussen te krijgen is nog.

Daarbij komt nog dat in de basis de dieseltechniek eenvoudiger is. In alle eerlijkheid wordt dat in de moderne diesels wel een beetje teniet gedaan. Zelfde geldt een beetje voor het vermogen, vroeger hadden benzines nagenoeg per definitie meer vermogen (en daarmee dus ook hardere slijtage) maar dat gaat tegenwoordig ook niet echt meer op.

Dus het verschil zal tov. vroeger kleiner zijn, dat wil ik je geven.

De kul mbt. wegenbelasting staat hier volledig los van. Goed als men minder km rijdt met een benzine, doet men er langer over. Stel iemand rijdt 20.000 km per jaar. Bij nieuw aanschaf kan benzine dan voordeliger blijken. Dan moet je dus 10 jaar rijden om op 2 ton te komen. Dus zou je op de autosites gewoon 10+ jaar oude auto's moeten vinden met meer dan 2 ton op de teller. Toch vind je die niet veel in NL. En echt niet om dat de carrossierieen dan versleten zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

*knip*
Orion84: Als je het niet eens bent met de manier van discussiëren van een gebruiker, maak dan een topicreport aan en laat het aan de crew over om gebruikers daar op aan te spreken a.u.b.

[ Voor 78% gewijzigd door Orion84 op 15-04-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De Geartronic versnellingsbak, in welke benzine varianten van de C30/V50 is deze gemonteerd?

Momenteel rijdt mijn vriendin met een V50 2.0D Powershift maar ze rijdt er te weinig kilometers mee (lees 2x10km en gaat in de toekomst 2x5km worden.) Het moet een automaat zijn wegens een beperking :)
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:05:
Pak bv. een krukaslager. Bij 100k km heeft dat lager bij een benzine aanzienlijk meer rondjes gedraaid en is dus meer versleten. Dat is volstrekt logisch te redeneren zonder dat daar verder een speld tussen te krijgen is nog.
Maakt niks uit. Ten eerste is het een glijlager en geen rollager. Bij een glijlager zit er altijd een olielaag zodat de krukas drijft en in de olie draait ipv in het lager. Daarnaast heeft een diesel veel meer koppel tgv de slag (lage slag vs (over)vierkant). Dat resulteert in een hogere radiale belasting op de krukas.

Daarnaast heeft de diesel en hogere compressie en turbodruk waardoor de tegenwerkende krachten bij het BDP de drijfstang (en indirect ook de krukas) verder belasten.

edit
Aangezien een diesel een lange slag motor is moet de zuiger versnelling groter zijn als bij een benzine bij gelijk toerental. Het gewicht van de zuiger speelt hierbij natuurlijk ook een rol maar dat is beperkt, een diesel zuiger is kleiner en moet thermisch resistenter zijn (meer gewicht) als een benzine zuiger die groter is.

* Chevy454 begint gaten in de mechanische bouw te krijgen :(
Daarbij komt nog dat in de basis de dieseltechniek eenvoudiger is. In alle eerlijkheid wordt dat in de moderne diesels wel een beetje teniet gedaan. Zelfde geldt een beetje voor het vermogen, vroeger hadden benzines nagenoeg per definitie meer vermogen (en daarmee dus ook hardere slijtage) maar dat gaat tegenwoordig ook niet echt meer op.
AB-SO-LUUT niet. 70% van de motor bestaat uit uitlaatgas nabehandeling. De huidge trend is om naar dubbel digit inspuitingen te gaan. Dus +10 injections per cilinder met een afwijkling van 0.1mg per inspuiting. We spreken hier voor injecties van microseconden bij 2200bar en dat 10 keer achter elkaar bij 4000rpm.

Als jij diesel techniek eenvoudig noemt dan moet je in de ontwikkeling komen.

[ Voor 95% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2015 13:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Orion84: Ook voor jou: houdt het op inhoudelijke discussie en stop met het elkaar aanvallen op manier van reageren.

[ Voor 134% gewijzigd door Orion84 op 15-04-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
*knip*
orion84: Als je het ongezellig vind worden, maak dan een topicreport aan. In het topic klagen maakt de sfeer er niet beter op.

[ Voor 102% gewijzigd door Orion84 op 15-04-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Goed, blijkbaar hebben mijn VV mod-collega's het wat druk met andere zaken, dus reageer ik hier maar even als General Chat crew.

Mag het a.u.b. afgelopen zijn met gekat over en weer en kunnen we gewoon weer verder met inhoudelijke discussie over Volvo's? Thanks!

Bij problemen graag een TR en niet hier in het topic elkaar gaan aanvallen op manier van posten.

Je moet eerst kijken hoeveel er van elk autotype verkocht is (benzine vs diesel) en dan procentueel uitrekenen hoveel daarvan een kmstand boven de 250k haalt. En dan zul je zien dat dat voor diesels gewoon hoger ligt.

Daarmee zeg ik niet dat het niet kan met benzines, of dat benzines met die km-standen niet bestaan. Alleen maar dat de kans om zonder al teveel problemen zulke standen te halen, groter is met een diesel.
Dat is niet hoe ik (en blijkbaar een aantal anderen hier) je eerdere reactie interpreteren, dus let er even op hoe je dat brengt, voor er weer misverstanden ontstaan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 15-04-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Edit: Hier stond een tekst

[ Voor 98% gewijzigd door GerardVanAfoort op 15-04-2015 12:47 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chevy454 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:12:
De Geartronic versnellingsbak, in welke benzine varianten van de C30/V50 is deze gemonteerd?

Momenteel rijdt mijn vriendin met een V50 2.0D Powershift maar ze rijdt er te weinig kilometers mee (lees 2x10km en gaat in de toekomst 2x5km worden.) Het moet een automaat zijn wegens een beperking :)
De 5 cilinders sowieso (2.4, 2.5T)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:10:
De 5 cilinders sowieso (2.4, 2.5T)
Ik dacht aan 4 cilinder :) Al is een 2.4 C30 natuurlijk wel heel erg aangenaam maar de vriendin kent een binair rijgedrag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Volvo komt met de S60L T6 Twin Engine, helaas alleen voor China op dit moment.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gaat echt wel deze kant op komen. Dat is de volgende rage, dat type motor. Waarbij de brandstofmotor x pk heeft, de electromotor y pk en je kunt rijden met x pk, y pk of x+y pk. Erg mooi concept.

@Orion.. kijk eens naar de getallen. In de eerste quote staat er 250k. In de tweede quote 400k. Dat is het verschil tussen de uitspraken, en daarmee ook de fout in je interpretatie.

Benzines met 250k vind je nog wel, met 400k maar zeeeeeeer zelden. De meesten halen dat echt niet. En ja, met google is de uitzondering vast wel te vinden, dat toont niets aan.

Hangt ook een beetje samen met motorgrootte natuurlijk. De driecylinder 960cc uit mijn smart forfour staat op 161km. Nog nooit problemen gehad, 1x nieuwe remblokken en schijven rondom, waar van toepassing, en 2x nieuwe banden. That's it. Toch denk ik niet dat er hier veel mensen zullen zeggen dat dat ding wel de 4 ton gaat halen.

@Chevy454: dat specifieke lager was wellicht een verkeerd voorbeeld bij deze auto's dan, maar zo zijn er meer lagers. Voor wat betreft compressie en druk van de turbo, daarom zijn dieselblokken ook zwaarder. Dat valt dus weg. Voor wat betreft complexiteit is je reactie een beetje dubieus, immers ik geef zelf al aan dat dat voor de moderne diesels niet opgaat.

En ja, de oude diesels zijn minder complex. Ga maar eens sleutelen aan een oude schluter tractor ofzo.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Chevy454 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:12:
[...]

Ik dacht aan 4 cilinder :) Al is een 2.4 C30 natuurlijk wel heel erg aangenaam maar de vriendin kent een binair rijgedrag :X
De enige 4-cyl met geartronic is de 2.0d.

Maar waarom niet iets als een nieuwe Mitsubishi space star met cvt? Mega zuinig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksst ga je mond spoelen. Mitsubishi met jarretelaandrijving terwijl je ook een volvo kunt rijden.. gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
CVT? Constant Verouderde Techniek?

Ik heb qua versnellingsbakken ook het nodige gezien en een CVT is een ramp.
De knijpkrachten op de polie bij ABS remmen of bij split mu rijden.
Het secundair tandwielgeluid tgv de doorbuiging van de assen van de polie.

Er is een reden waarom Audi de Multitronic in het domhoekje heeft gezet na een hele tijd rebels te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan Toyota het dan wel, Chevy? De Prius is een oer- en oerdegelijke auto. Waarschijnlijk geldt dat nog meer voor de wat oudere modellen. Niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Alles wat ik lees over de cvt in de space star is dat ze geweldig zijn. ITT wat er bij Audi in lag. Bovendien is de cvt zuiniger dan de handbak..
Ook Honda kan het trouwens. Eigenlijk is qua cvt alleen VAG het niet gelukt iets moois neer te zetten..

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 15-04-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 16:55
GAIAjohan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:05:
Alles wat ik lees over de cvt in de space star is dat ze geweldig zijn. ITT wat er bij Audi in lag. Bovendien is de cvt zuiniger dan de handbak..
Ook Honda kan het trouwens. Eigenlijk is qua cvt alleen VAG het niet gelukt iets moois neer te zetten..
Dat is niet het enige wat ze niet lukt om mooi neer te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CVT is een moeilijke techniek hoor.

Het verbaast me sowieso niets dat VAG geen kwaliteits-CVT weet te maken. Veel simpelere dingen lukt ze al niet, laat staan CVT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:49:
Waarom kan Toyota het dan wel, Chevy? De Prius is een oer- en oerdegelijke auto. Waarschijnlijk geldt dat nog meer voor de wat oudere modellen. Niet kapot te krijgen.
Ik heb die bak in 20 minuten kapot :)
Ervaring enzo :+

In elk geval kan de CVT niet overweg maar schokbelastingen zoals blokkeren van de wielen, split mu rijden (van ijs naar asfalt or omgekeerd). De duwband of ketting wordt aangedreven terwijl poelie stilstaat -> je trekt sporen waardoor deze niet meer goed schakelt. Omdat te voorkomen moet je heel hard knijpen zodat de primaire polie ook stopt en dat de koppeling open trekt. En daar zit het knelpunt dus.

Hoe stuur je de poelies? Met olie van 20 naar 50 bar doe je niet zo. Mechanisch zijn er knikker systemen die de polie en de as blokkeren maar die zijn duurder en wat minder dynamisch qua regeling. Daarnaast is er de koppeling, je zit met centrifugaalkracht. Omdat de koppeling zonder olie zet betekent het ook niet dat die 123 open is. Daar zit ook tijd in. En daarna moet je ook nog de motor opvangen (toerentalbegrenzer) en die koppeling terug gesloten krijgen.

* Chevy454 krijgt terug nachtmerries.
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:17:
CVT is een moeilijke techniek hoor.

Het verbaast me sowieso niets dat VAG geen kwaliteits-CVT weet te maken. Veel simpelere dingen lukt ze al niet, laat staan CVT.
De Audi CVT heeft 3 problemen wat de rest niet hebben. Koppel, koppel en had ik al koppel gezegd? Het maakt de onderdelen zoals pomp, hardheid poelies, koppelingsplaten enzo kritischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:30:
[...]

Ik heb die bak in 20 minuten kapot :)
Ervaring enzo :+

In elk geval kan de CVT niet overweg maar schokbelastingen zoals blokkeren van de wielen, split mu rijden (van ijs naar asfalt or omgekeerd). De duwband of ketting wordt aangedreven terwijl poelie stilstaat -> je trekt sporen waardoor deze niet meer goed schakelt. Omdat te voorkomen moet je heel hard knijpen zodat de primaire polie ook stopt en dat de koppeling open trekt. En daar zit het knelpunt dus.

Hoe stuur je de poelies? Met olie van 20 naar 50 bar doe je niet zo. Mechanisch zijn er knikker systemen die de polie en de as blokkeren maar die zijn duurder en wat minder dynamisch qua regeling. Daarnaast is er de koppeling, je zit met centrifugaalkracht. Omdat de koppeling zonder olie zet betekent het ook niet dat die 123 open is. Daar zit ook tijd in. En daarna moet je ook nog de motor opvangen (toerentalbegrenzer) en die koppeling terug gesloten krijgen.

* Chevy454 krijgt terug nachtmerries.
Tsja, als je weet wat ie niet kan hebben kan dat zo zijn, maar bij normaal dagelijks gebruik is er niets aan de hand met de Prius CVT. Uit de statistieken blijkt dat die auto vrijwel nooit kapot gaat. En dat zijn harde feiten. Zegt me meer dan een technicus die exact de zwakke plekken kent en hem in no time kapot kan krijgen, door gebruik te maken van omstandigheden die je IRL vrijwel nooit tegenkomt ;)

Maar ok, mijn "niet kapot te krijgen" opmerking kun je ongetwijfeld ontkrachten.
[...]
De Audi CVT heeft 3 problemen wat de rest niet hebben. Koppel, koppel en had ik al koppel gezegd? Het maakt de onderdelen zoals pomp, hardheid poelies, koppelingsplaten enzo kritischer.
Gaarne wijs ik U dan op de Lexus LS600h. Een 5.0L V8 met 2 elektromotoren en een gecombineerd vermogen van 450 pk. En CVT. Knappe Audi die daar overheen gaat qua koppel: alleen de benzinemotor heeft al een koppel van 520 nm.

Ook is Nissan's Skyline (zeer snelle sportwagen) met CVT leverbaar geweest ergens rond 2002. Verder is er een batterij dikke Ford en Nissan zescilinders die aan CVT zijn gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:46:
Gaarne wijs ik U dan op de Lexus LS600h.
Dat is geen CVT volgens het poelie principe. Die werkt met een planetair stelsel, de MG1/MG2 met de elektromotoren na het "CVT" gedeelte zover ik het kan zien.

De andere wat je aan haalde moet ik me weer even in verdiepen wie de fabrikant is.

In elk geval zoek ik dus een Geartronic: voorzien van hydraulische koppeling, natte plaat koppelingen, planetaire set en rembanden :+

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 15-04-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je noemt CVT in zijn algemeenheid een ramp, toch? Dat terwijl o.a. Toyota, Honda en Subaru prima CVT bakken op de markt hebben gezet. Nissan CVT's waren initieel problematisch maar zijn inmiddels goed. Dat VAG er niet toe in staat is, tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De Toyota Prius heeft eigenlijk niet eens een CVT; de aandrijfas, benzinemotor en beide elektromotoren zijn permanent direct aan elkaar gekoppeld. Geen klassieke transmissie, geen versnellingsbak, geen koppeling.

Maar wat heeft dit met Volvo te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:48

EMP

Krulloos!

Ander volvo-klusje!

Enige tijd geleden was mijn electrische raam van mijn V70 2001 aan de bijrijders kant kapot. Om de een of andere reden had de motor het volledige schaar-mechanisme aan gort gedraaid, en zijn de 'scharen' uit de rails onder het raam gelopen.

Ik heb het goed (zo) goed (mogelijk) gebogen, maar naar 2x omlaag/omhoog schoot hij er weer uit.

Nu heb ik een tweedehands schaar-mechanisme besteld
Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/053629/files/019399721/raammechanisme-links-voor-s60-v70-xc70.jpg
(foto van internet), alleen het ijzer, de motor deed het nog prima ;)

Afgelopen weekend heb ik deze gemonteerd. Ging makkelijker dan verwacht. Inmiddels doet het raam het dus, maar ik merk dat hij echt heel erg slecht loopt 'halverwege'. Het eerste stukje loopt prima, en het laatste ook, maar het lijkt wel alsof hij veel te veel weerstand halverwege heeft. Hij loopt zelfs zo zwaar, dat ik bang ben dat de motor dit mechaniek ook zal vernielen. Soms gaat hij zo zwaar, dat hij gewoon halverwege stopt.

Ik heb de geleiders aan de voor- en achterkant v/h raam al ingesprayed met siliconenspray, maar dat haalde niet veel uit. (behalve een vies raam).

Ik zit er over te denken om te kijken of ik nieuwe geleiders kan kopen en die kan monteren. 14 jaar weer-en-wind maken ze er niet soepeler op denk ik zo... zou dat het probleem oplossen?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

WD40? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:45:
De Toyota Prius heeft eigenlijk niet eens een CVT; de aandrijfas, benzinemotor en beide elektromotoren zijn permanent direct aan elkaar gekoppeld. Geen klassieke transmissie, geen versnellingsbak, geen koppeling.
Dit staat op de Toyota site:
"De Toyota Prius past zich aan uw individuele rijstijl aan. Binnenin vindt u innovatieve technologie op hoog niveau, zoals een e-CVT (elektronisch geregelde Continu Variabel Transmissie), die zorgt voor een krachtig en soepel rijgedrag."

Volgens een hele reeks bronnen is het een vorm van CVT. Lijkt me een kwestie van definitie.
Maar wat heeft dit met Volvo te maken?
Het is een interessant zijsprongetje. Dat gebeurt wel eens als een topic tot leven komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

EMP schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:52:
Ander volvo-klusje!

Enige tijd geleden was mijn electrische raam van mijn V70 2001 aan de bijrijders kant kapot. Om de een of andere reden had de motor het volledige schaar-mechanisme aan gort gedraaid, en zijn de 'scharen' uit de rails onder het raam gelopen.

Ik heb het goed (zo) goed (mogelijk) gebogen, maar naar 2x omlaag/omhoog schoot hij er weer uit.

Nu heb ik een tweedehands schaar-mechanisme besteld
[afbeelding]
(foto van internet), alleen het ijzer, de motor deed het nog prima ;)

Afgelopen weekend heb ik deze gemonteerd. Ging makkelijker dan verwacht. Inmiddels doet het raam het dus, maar ik merk dat hij echt heel erg slecht loopt 'halverwege'. Het eerste stukje loopt prima, en het laatste ook, maar het lijkt wel alsof hij veel te veel weerstand halverwege heeft. Hij loopt zelfs zo zwaar, dat ik bang ben dat de motor dit mechaniek ook zal vernielen. Soms gaat hij zo zwaar, dat hij gewoon halverwege stopt.

Ik heb de geleiders aan de voor- en achterkant v/h raam al ingesprayed met siliconenspray, maar dat haalde niet veel uit. (behalve een vies raam).

Ik zit er over te denken om te kijken of ik nieuwe geleiders kan kopen en die kan monteren. 14 jaar weer-en-wind maken ze er niet soepeler op denk ik zo... zou dat het probleem oplossen?
Heb je de glijblokjes vervangen (die blauwe die in de rails glijden)? Die moet je ff invetten, kan desnoods met vaseline ofzo. Zwak punt van heel veel Volvo's zijn de blijkblokjes in de geleiderails, die slijten. Als je geluk hebt stopt je raam ermee, als je pech hebt dondert het hele raam naar beneden in de deur, en als je nog meer pech hebt is je raam stuk (niet grappig als je b.v. dubbelglas hebt wat sommige V70's en S80's hebben).
WD40 doet alles maar dan net niet goed genoeg :P Er zijn betere smeermiddelen :P

Over automaten gesproken, ik ben wel gecharmeerd van de oplossing van Koenigsegg, alleen een koppelomvormer met een mechanische lock-up en een directe aandrijving. Ondersteund door 3 elektromotoren :D

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 15-04-2015 16:14 ]

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.