Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.425 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:10:
[...]

Net even wat hardcover Volvo boeken en de Youngtimer over T-5R er op nageslagen.. :) En ik kon het idd niet terug vinden..
Ik meen het ooit gekezen te hebben, maar waarschijnlijk naar nu blijkt dat ie bij een behoorlijk rappe in de buurt kwam bij 80-120 (en ik in mijn T-5 maar lekker dromen, ach ik ben bijna net zo snel als een 911 hihi)
Maar goed fabrieks opgave voor de T-5R van 6.9 sedan handgeschakeld, en 7.0 estate handgeschakeld, hoeft de Volvo zich niet voor te schamen! Ik rol!
Gevoelsmatig deed mijn T5 (handgeschakeld) de 80-120 ook bizar snel. 0-100 nooit geprobeerd, ik rij altijd rustig weg. Maar zodra ik vanaf 50-60 gas gaf bleef ie sleuren echt bizar. Heel mooi lineair ook boven de 200!
Het is een heel knap stukje engineering, van zo'n grote zware auto zoiets sportiefs weten te maken. Met FWD! Dat was in die tijd in de regel vrij catastrofaal in combinatie met een geblazen motor.

Ik heb er recentelijk ook weer wat meer over gelezen omdat ik de T-5R onderschat heb. Dat blijkt een gerespecteerde klassieker te zijn.

Je moet het uiteraard niet los zien van de periode waarin hij uit kwam. Mid jaren 90. Toen waren auto's gemiddeld een stuk minder snel dan 20 jaar later. Ook schijnt de handgeschakelde versie veel sneller te zijn dan de versie met automaat.
Overigens een tijdje met een S60 D5 gereden (leen) ex-klpd auto. Wat rijd zo'n D5 lekker, ook het zelfde lineaire acceleratie gevoel tot op hoge snelheden. Ik heb zo'n 13.000 km met die auto gereden. 1:16,5 gemiddeld. Auto was toen 5 jaar oud met 260.000 op de teller.

Ja, die vijf cilinder (maar ook de 4 en 6 uit die tijd) mede door Porsche ontwikkelt, echt hele fijne motoren!
De roffel... :'(
Verrassend zuinig. 1:16.5 volgens de boordcomputer of heb je het uitgerekend? Daar zit zo 5-8% afwijking in bij de gemiddelde auto. Die van ons rijdt volgens de boordcomputer meestal 1:19, maar na uitrekenen blijkt het 1:17 te zijn.

Voor mij zijn de 5-cilinder motoren echt een belangrijk onderdeel van de Volvo charme. Eeuwig zonde dat ook Volvo gaat downsizen en ze definitief de deur uit doet.

Mjah, misschien over een paar jaar maar een V60 D6 uit Duitsland halen. Dat zal de 5-cilinder diesel zijn die het langst verkrijgbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, ik had de 185pk+ versies gepakt, maar die 20 extra pk's verbruiken dus ook weer wat meer :) Op die manier is het verschil inderdaad groter.

Het verbruik van de V40 D4 is merkbaar beter wanneer je langere afstanden ermee doet. Afstanden per dag <30 km zijn niet echt al te best, wanneer je juist 100km/dag rijdt gaat het veel beter. Het lijkt een beetje uit te middelen rond de 1:20 wat ik persoonlijk een prima score vind. Na een kleine 17k ben ik er nog erg tevreden over, alleen ben ik wel gewend aan de 190pk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

backupdevice schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:25:
Ik heb iets vaags met mijn V70 en zal het proberen goed uit te leggen.

Als ik in de morgen de auto start en wegrij dan maakt mijn stuur soms een geluid alsof leer of leer wrijft. Als de auto warmer wordt is het geluid weg. Ik voel geen rare dingen in het stuur.

Herkent iemand dit?
Klinkt het als geluid van een zeehond :) ? Gekke vraag misschien, maar ik herken het van mijn eigen V70. Heb ergens in een grijs verleden dit uitgezocht, en dit heeft met een stuk rubber te maken. Lang verhaal kort,als het geluid daar op lijkt, geen zorgen maken, is standaard.

Zie ook http://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=35154&page=1

[ Voor 4% gewijzigd door Sparhawk op 07-04-2015 11:46 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zeker een stuur van zeehondenleer? Da's wel heel erg Zweeds... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:24:
[...]
Verrassend zuinig. 1:16.5 volgens de boordcomputer of heb je het uitgerekend? Daar zit zo 5-8% afwijking in bij de gemiddelde auto. Die van ons rijdt volgens de boordcomputer meestal 1:19, maar na uitrekenen blijkt het 1:17 te zijn.

Voor mij zijn de 5-cilinder motoren echt een belangrijk onderdeel van de Volvo charme. Eeuwig zonde dat ook Volvo gaat downsizen en ze definitief de deur uit doet.
Bij volle tank en met gps geijkte kilometerstand/teller. Niet geheel nieuwe banden, en daarbij was de teller afwijking miniem. Tank weer volgooien, en zo berekenen. Boordcomputers zijn ook bij Volvo optimistischer dan de werkelijkheid. Idd die handgeschakelde zijn altijd rapper. Zelfs bij de S60R en V70R, die hebben zelfs (voor of na de faclift weet ik ff niet) een lager maximum koppel omdat anders de AT het niet "trekt"!

Overigens die nieuwe 4 cylinders zijn de nieuwe juweeltjes van Volvo hoor. Ik ben helemaal weg van de D4 181 pk in de S/V60 V70 (mijn favoriete modellen) Superzuinig ook.

[ Voor 14% gewijzigd door GerardVanAfoort op 07-04-2015 11:53 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:40

backupdevice

No Risk , Full Push

Sparhawk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:46:
[...]

Klinkt het als geluid van een zeehond :) ? Gekke vraag misschien, maar ik herken het van mijn eigen V70. Heb ergens in een grijs verleden dit uitgezocht, en dit heeft met een stuk rubber te maken. Lang verhaal kort,als het geluid daar op lijkt, geen zorgen maken, is standaard.

Zie ook http://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=35154&page=1
Ja het klinkt inderdaad alsof rubber over rubber gaat. Binnenkort garantie beurtje inplannen en dit meteen mee laten nemen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:37:
Ja, ik had de 185pk+ versies gepakt, maar die 20 extra pk's verbruiken dus ook weer wat meer :) Op die manier is het verschil inderdaad groter.

Het verbruik van de V40 D4 is merkbaar beter wanneer je langere afstanden ermee doet. Afstanden per dag <30 km zijn niet echt al te best, wanneer je juist 100km/dag rijdt gaat het veel beter. Het lijkt een beetje uit te middelen rond de 1:20 wat ik persoonlijk een prima score vind. Na een kleine 17k ben ik er nog erg tevreden over, alleen ben ik wel gewend aan de 190pk :(
Ligt die motor nu ook al in de S60? Voor de V40 een lekker blok, dat is een rappe diesel. Voor de S60/V60, die een stukje zwaarder is, schiet hij imo weer NET ff te kort.

D4 is een biturbo, waardoor hij heel mooi lineair versnelt. Is die motor inhouse ontwikkeld? Een "echte" Volvo motor?

VAG komt met een biturbo TDI met 240 pk, dat is indrukwekkend. Al kun je je afvragen hoe degelijk dat blok is. Echt zuinig schijnt ie niet te zijn. Goede, betrouwbare motoren bouwen is iets dat VAG niet voldoende beheerst. De biturbo diesel van BMW zit nu op 225 pk. En daar kun je rond de 1:20 mee rijden. Voor mij de absolute benchmark qua zuinige sportdiesels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:56:
[...]

Ja het klinkt inderdaad alsof rubber over rubber gaat. Binnenkort garantie beurtje inplannen en dit meteen mee laten nemen.
Dit had ik ook, is heel gemakkelijk te fixen.
Als je met je hoofd onder het stuur duikt zie je op de plek waar de stuurstang door het schutbord gaat een rubberen mof/ring zitten, spuit dit goed in het siliconenspray en draai ondertussen een paar keer met je stuur. Is bij mij nu al meer dan een jaar zeehond-vrij ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:10:
[...]

Wat voor Volvo rijd je dan?

En in zijn algemeenheid, wat zijn nu de sterke/onderscheidende punten van Volvo? Ok, degelijk en veilig. Vijfcilinders hebben een eigen karakter maar gaan er helaas uit, dat is erg jammer. Ik heb wel eens gelezen dat Volvo's zeer geschikt zijn voor de praktische mens, dat alle knoppen op de logische plek zitten etc. Interieur vind ik vaak schitterend.
V70 T5 uit 2001. Gekocht vanwege design, stoelen(!), motor en de behoorlijk rechthoekige achterbak. Dit is met een kind en een hobby als drummen behoorlijk onmisbaar

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:49:
[...]

Bij volle tank en met gps geijkte kilometerstand/teller. Niet geheel nieuwe banden, en daarbij was de teller afwijking miniem. Tank weer volgooien, en zo berekenen. Boordcomputers zijn ook bij Volvo optimistischer dan de werkelijkheid.
Ok. Dan is het absoluut een zeer net verbruik.
Idd die handgeschakelde zijn altijd rapper. Zelfs bij de S60R en V70R, die hebben zelfs (voor of na de faclift weet ik ff niet) een lager maximum koppel omdat anders de AT het niet "trekt"!
Als dat koppel dan maar over een breder toerengebied beschikbaar is, dan is ie niet veel langzamer en rijdt hij meer smooth.
Overigens die nieuwe 4 cylinders zijn de nieuwe juweeltjes van Volvo hoor. Ik ben helemaal weg van de D4 181 pk in de S/V60 V70 (mijn favoriete modellen) Superzuinig ook.
Kan ik me voorstellen. Voor mij zouden ze toch net te weinig power hebben. Zoals ik hierboven zei, een 225 pk 325d (nog niet uit, huidig model heeft meen ik 218 pk) rijdt ook zeer zuinig en is een heel stuk rapper.

Heb je enig idee waarom de D4 in de S60 181 pk heeft en in de V40 190 pk? Vind ik heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:16:
VAG komt met een biturbo TDI met 240 pk, dat is indrukwekkend. Al kun je je afvragen hoe degelijk dat blok is. Echt zuinig schijnt ie niet te zijn. Goede, betrouwbare motoren bouwen is iets dat VAG niet voldoende beheerst.
Nou, de 1.9TDI is toch nog steeds een geweldige motor qua betrouwbaarheid. Alleen dat ze naar 16 kleppen zijn gegaan en ook het slagvolume wat vergroot hebben was niet echt het van dat. Maar ze proberen echt enorm veel, ook qua productie proces.

In elk geval heb ik ook mijn twijfels bij eender welke bi turbo setup. Je zit nog altijd met een maximale cilinderdruk die je niet kan overstijgen. Dus dan moet de compressie omlaag om met een hogere boost te draaien. En dan is de vraag: hoeveel warmte krijg je erin bij -24C?

Je moet dan al flink wat truukjes uithalen. Gasklep dicht doen, uitlaatklep sluiten voor meer tegendruk...

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 07-04-2015 12:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

De zeehond onder je stuur, en het af en toe piepende vogeltje achter het dashboard kastje :)

Die laatste is dan weer een versleten (recht opstaande) kachtel ventilator..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:30:

Nou, de 1.9TDI is toch nog steeds een geweldige motor qua betrouwbaarheid. Alleen dat ze naar 16 kleppen zijn gegaan en ook het slagvolume wat vergroot hebben was niet echt het van dat. Maar ze proberen echt enorm veel, ook qua productie proces.

In elk geval heb ik ook mijn twijfels bij eender welke bi turbo setup. Je zit nog altijd met een maximale cilinderdruk die je niet kan overstijgen. Dus dan moet de compressie omlaag om met een hogere boost te draaien. En dan is de vraag: hoeveel warmte krijg je erin bij -24C?

Je moet dan al flink wat truukjes uithalen. Gasklep dicht doen, uitlaatklep sluiten voor meer tegendruk...
Is de 2.0 TDI gebaseerd op de 1.9 TDI? Zijn de cilinderwanden dunner geworden?

Nieuwe VAG technieken zou ik niet snel vertrouwen. TSI was een catastrofe zoals de moderne autowereld die maar zelden heeft gezien. En de pompverstuiver dieseltjes hadden ook veel te veel problemen.

Over de biturbo diesels: meestal betreft het een grote en een kleine turbo. Dat is zo bij Mercedes en bij BMW. Volgens mij ook bij de Fiat diesel die o.a. in de Saab 9-3 (TTiD) en de Lancia Delta ligt. De kleinere turbo gaat eerst draaien zodat je bij lage toeren al trekkracht hebt, later komt de 2e zwaardere turbo er in. Dit resulteert in een soepele, lineaire vermogensopbouw. Ik ben geen technicus en zal er minder van af weten dan jij, maar ik denk dat je dat best zo kunt maken dat de cilinderdruk niet extreem hoog wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:24:
[...]
Heb je enig idee waarom de D4 in de S60 181 pk heeft en in de V40 190 pk? Vind ik heel vreemd.
Die V40 was eerst 177? (lease met knoeperd harde eco bandjes...) later 190. De overige D4's zijn/worden nu ook 190
Overigens die hele motoren lijn is door Volvo ontwikkeld als VEA, zowel benzine als diesel allemaal 4 cilinders met 2.0 liter. Ook de nog te introduceren 3 cilinders (autsch) gaan allemaal van deze 2.0 liter 4 cil. afgeleid worden.
Het gaat echt om die VEA motoren vanaf eind '13 Daarvoor hadden zie die 4 cilinders en powershift? enzo van mama Ford, heb ik niets mee.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:38:
TSI was een catastrofe zoals de moderne autowereld die maar zelden heeft gezien. En de pompverstuiver dieseltjes hadden ook veel te veel problemen.
Niet groter als de Piezo injectoren bij Damler of de bobines bij BMW of...

Het is gewoon de ruchtbaarheid die men eraan geeft. Nu is wel de 1.4TSI motor wel een ramp gebleken.
Over de biturbo diesels: maar ik denk dat je dat best zo kunt maken dat de cilinderdruk niet extreem hoog wordt.
Nee want lagere boost is ook minder zuurstof dus minder poef. Dus meer boost, meer poef, hogere cilinderdruk. Enige manier is om de compressie naar onderen te brengen want je kunt mechanisch maar zoveel versterken. Daarom dat een in directe diesel nooit een compressie hoger als 23:1 heeft gehad, hoger had geen zin meer tov de mechanische verstevigen.

Daarnaast zijn er meerdere soorten turbo combinaties. Zoals een VGT icm een wastegate gecontrolleerde ipv een dubbele wastegaste turbo's maar ze hebben allemaal 1 ding gemeen: ze werken niet bij 300rpm, dus de koudstart blijft heel erg interessant. 2 piloot inspuitingen waarbij de tweede als een extender functioneert totdat de main er in knalt en bij -18C ofzo overschakelen naar een 2 pilot single burn met main en dan hopen dat je niet in het "400-600rpm blijft hangen" door het vliegwiel.

Bi turbo en koud starten, het is een flinke uitdaging.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 07-04-2015 13:29 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:24:
[...]

Niet groter als de Piezo injectoren bij Damler of de bobines bij BMW of...

Het is gewoon de ruchtbaarheid die men eraan geeft. Nu is wel de 1.4TSI motor wel een ramp gebleken.
Nah, ben ik niet met je eens. Op motorische betrouwbaarheid scoort VAG overall slecht. Dat wijzen de statistieken uit.

Voorbeeld:
http://www.autoexpress.co...ong-worst-engine-failures

Audi en VW in de top 10 van auto's met de meeste "engine failures". Ouch.

De Piezo injectoren van de Benz biturbo zijn initieel een tijdje slecht geweest, met een kapotte injector ging de auto in het slechtste geval in een noodmodus waardoor je nog met 70 of 80 naar de dichtstbijzijnde garage kon rijden. Vervolgens werden ze gratis vervangen. Mercedes heeft dat netjes geregeld. Mogelijk dat er daardoor niet zo veel ruchtbaarheid aan is gegeven, maar de motorische betrouwbaarheid van de W204 (C/klasse) en W212 (E-klasse) diesels is overall zeer goed. Een BMW 320d met swirl flaps die afbreken of een knappende distributieketting, dat is veel ellendiger. Daar staat het internet dan ook vol van. Want dan is de kans groot dat je hele blok in de soep draait.

Qua bobines heeft wederom VAG een slechte reputatie. En de Fransozen van PSA.
Nee want lagere boost is ook minder zuurstof dus minder poef. Dus meer boost, meer poef, hogere cilinderdruk. Enige manier is om de compressie naar onderen te brengen want je kunt mechanisch maar zoveel versterken. Daarom dat een in directe diesel nooit een compressie hoger als 23:1 heeft gehad, hoger had geen zin meer tov de mechanische verstevigen.
Maar een biturbo diesel heeft juist een extra vlakke koppelkromme. Eerst geeft de kleine turbo een boost, daarna komt de grote erbij die later gaat spoolen en langer doorgaat.

Daardoor heb je langer boost, niet per se meer boost. Dat is volgens de typische biturbo diesel setup.
Daarnaast zijn er meerdere soorten turbo combinaties. Zoals een VGT icm een wastegate gecontrolleerde ipv een dubbele wastegaste turbo's maar ze hebben allemaal 1 ding gemeen: ze werken niet bij 300rpm, dus de koudstart blijft heel erg interessant. 2 piloot inspuitingen waarbij de tweede als een extender functioneert totdat de main er in knalt en bij -18C ofzo overschakelen naar een 2 pilot single burn met main en dan hopen dat je niet in het "400-600rpm blijft hangen" door het vliegwiel.

Bi turbo en koud starten, het is een flinke uitdaging.
Daar zul je ongetwijfeld gelijk in hebben, het gaat mij boven mijn pet ;)

Voor welke autofabrikant werk je overigens, of met welke fabrikanten heeft je bedrijf contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Benedict Tokkie: just a reminder, het is en blijft het Volvo topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:44:
[...]

Die V40 was eerst 177? (lease met knoeperd harde eco bandjes...) later 190. De overige D4's zijn/worden nu ook 190
Overigens die hele motoren lijn is door Volvo ontwikkeld als VEA, zowel benzine als diesel allemaal 4 cilinders met 2.0 liter. Ook de nog te introduceren 3 cilinders (autsch) gaan allemaal van deze 2.0 liter 4 cil. afgeleid worden.
Het gaat echt om die VEA motoren vanaf eind '13 Daarvoor hadden zie die 4 cilinders en powershift? enzo van mama Ford, heb ik niets mee.
Ff wat gelezen over VEA. Volvo claimt dat de hun nieuwe viercilinder diesels even krachtig zijn als een zescilinder diesel en zuiniger dan huidige viercilinder diesels.

Ik ben benieuwd wat er dan nog komt. Een nieuwe viercilinder D5 met 220 pk?

Hmm al komt er al een D5 twin engine, hybride met 231 pk. Heeft die niet de bestaande D5 vijfcilinder diesel? Wel vreemd, dat de elektromotor maar 16 pk toevoegt, want de huidige D5 heeft al 215 pk.

Het zou veel logischer zijn om daar de D4 dieselmotor in te hangen. Dan zou ie pas echt interessant worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
D5 Twin Engine = 5 cil 2.4 diesel 163 pk + 68 pk = 231 pk
D6 Twin Engine = 5 cil 2.4 diesel 215 pk + 68 pk = 283 pk
Zelfde blok, andere firmware.

Je hoort de chiptuners al in hun handen wrijven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:56:
D5 Twin Engine = 5 cil 2.4 diesel 163 pk + 68 pk = 231 pk
D6 Twin Engine = 5 cil 2.4 diesel 220 pk + 68 pk = 288 pk
Zelfde blok, andere firmware.

Je hoort de chiptuners al in hun handen wrijven. :P
Ahhh op die fiets! Of moet ik zeggen: op die tandem? Het is natuurlijk wel een twin engine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 07:34
Wel raar dat Audi zo slecht scoort (en VW bijvoorbeeld niet?) Exact dezelfde motoren. Of ligt dat aan het type rijder, een ietwat dikke onderuit gezakte manager die de hele tijd volgas rijdt omdat de auto hem toch niks kost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
stefijn schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:31:
Wel raar dat Audi zo slecht scoort (en VW bijvoorbeeld niet?) Exact dezelfde motoren. Of ligt dat aan het type rijder, een ietwat dikke onderuit gezakte manager die de hele tijd volgas rijdt omdat de auto hem toch niks kost ;)
Ik denk eerder omdat Audi uit hetzelfde stuk ijzer wat meer vermogen wil trekken. De 2.0TDI van dit moment gaat bij Volkswagen tot 150PK, Audi levert ze met 185PK.

Iemand al gezien dat de V70 niet meer leverbaar is met D5 motor? D4 is het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audi en VW staan beiden in de top 10 van auto's met relatief de meeste motorstoringen. VAG rommel.

Dat doet Volvo een stuk beter. Al ben ik benieuwd of de nieuwe VEA motoren ook zo degelijk zijn als de beproefde techniek die aan de basis stond van heel veel Volvo motoren totnogtoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Vandaag maar eens de trekhaak van de c30 bekeken. Originele Volvo haak, sinds 2008 erop, maar zo te zien nog nooit gebruikt. De dop ging er heel moeilijk af, die is ook anders dan standaard trekhaakdoppen. Hij lijkt dieper te zijn. Maar geen enkele schade op e zwarte kogel. Hoe vaak kom je dat nog tegen na 6,5 jaar?! Verklaart ook meteen waarom er geen witte kentekenplaat bij zat, naar dat ik die nog ff voor 11 euro moest kopen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Daarom is voor mij een afneembare trekhaak toch wel een must. Ben ik heel blij mee op mijn C30. Een stuk of 10x dankbaar gebruikt maar voor de rest van de tijd gewoon een mooi stak kontje. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:05

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Weet je hoe handig een analoge parkeer sensor is?

Heeft bij mijn S70 wel eens geholpen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Hmm weet niet of dit de juiste plek is, echter denk ik wel dat het voor iemand interessant zou kunnen zijn.

Ik heb sinds augustus 2014 een Volvo V40 D4 R-Design Luxery met enorm veel opties.. Nu wil ik graag overstoppen richting een V60 ivm de ruimte die ik met kinderen toch echt te kort kom (moest op zeer korte termijn een auto kiezen van mijn werkgever). Ben zeer te spreken over de auto!

Metalic zwart met lederen sportstoelen

4 jarig contract €874 ~ lease bedrag. 14% bijtelling, 30k per jaar

Is er iemand die wellicht interesse zou hebben het contract over te nemen? Stuur even een PM voor meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Spuitelf schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:20:
Ik heb sinds augustus 2014 een Volvo V40 D4 R-Design Luxery met enorm veel opties.. Nu wil ik graag overstoppen richting een V60 ivm de ruimte die ik met kinderen toch echt te kort kom (moest op zeer korte termijn een auto kiezen van mijn werkgever). Ben zeer te spreken over de auto!
Ik heb juist voor een V40 gekozen (welbekende financiële prikkel ;)), maar ik moet juist zeggen dat het me alles meevalt. Had laatst een V60 geleend en het viel me tegen hoeveel ruimte ik daar extra had.

Mocht ik nu opnieuw moeten kiezen tussen V40 en V60 zou ik weer V40 kiezen. Had ik meer ruimte nodig voor de kinderen (op de achterbank) zou ik naar een totaal andere auto gaan zoeken.

edit: en ik gebruik hem met 2 kinderen, 3 jaar en 6 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door fredkroket op 08-04-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou sinds vandaag ben ik ook trotse eigenaar van een volvo.. een 2e hands V50 uit februari 2011 met 74k km op de teller, een 1.6 D2 Advantage drive-E met RTI navigatie, high performance sound, dimmende spiegel (=onzin).. zoiets ongeveer. Import uit belgie, daar leaseauto geweest en dealeronderhouden.

Is dus wel de 1.6D2, maar volgens mij wordt er in dit topic lichtelijk overdreven. Ik heb aardig wat googlewerk en vooronderzoek gedaan, en beide blokken (de 1.6 voor en na 2010) zijn PSA motoren waar niet heel veel mis mee is. Grootste probleem is dat ze gevoelig zijn voor op tijd de olie verversen (om de 20.000 km), omdat de turbo nogal gevoelig is voor 'niet schone' olie. Voor de variant van voor 2010 (of dat ook voor na 2010 is, weet ik niet) geldt ook dat er een zeefje zit ergens in de motor (niet het oliefilter) wat verstopt kan raken, wat ervoor kan zorgen dat de overflow aan brandstof in het carter terechtkomt. In hele extreme gevallen kan dat ervoor zorgen dat je motor op hol slaat en zichzelf de soep indraait.

Verder heb ik, en ik heb echt veeeeeeel gelezen over deze auto, geen bijzondere dingen vinden aan de 1.6D motor van PSA. Dat de verstuivers een probleem zouden zijn, vind ik nergens terug. Het is natuurlijk wel een dieselmotor en als er bij diesel iets is wat gevoeliger is, zeker ook voor brandstofverontreiniging, zijn het de verstuivers. Verder zijn er wat meldingen over het vliegwiel, maar bij nader uitzoeken blijken dat allemaal 'zeikers' te zijn, een auto met 180.000km op de teller en dan gaan zeiken dat er iets kapot gaat, ja duh.

Aandachtspunten volgens de lokale dealer (waar deze auto niet vandaan komt):

1) is de olie elke 20.000 km ververst en is de juiste olie gebruikt
2) de airco

De 1.6 D2 heeft standaard 115 pk en komt daarmee prima van zijn plek. Tuurlijk is het geen racemonster, maar langzaam is ie ook echt niet. Onderin zou ie wat meer koppel mogen hebben.

Voor iets van 180 euro koop je een tuning-chip, welke het blok naar 140-150Pk brengt, dus qua prestaties gelijk maakt aan de 2.0.

Deze auto is, zoals gezegd, geleverd met volledige onderhoudshistorie, en de verstuivers is nog nooit iets aan gedaan.

Dus dat je de D5 zou moeten hebben (=Volvo 5 cylinder) omdat de D2 een slecht blok met veel problemen zou zijn, lijkt mij eigenlijk een beetje nonsense.

Maar goed, dat is gebaseerd op ervaringen van derden. Wellicht dat ik hier over een jaar huilend terugkom dat het toch een rotmotor is.

Diesel vs Benzine: ik rijd 20k+ per jaar, dan is diesel goedkoper. De 1.6 benzine is underpowered tov de 1.6 diesel, en de diesel is zuiniger.

In een V50 passen trouwens prima 3 kinderzitjes naast elkaar,alleen niet via isofix voor zover ik weet. Hoe dan ook, wij hebben er 2 instaan (2 groten) en daar past een derde gewoon prima tussen.

Wel is de V50 afwijkend tov de volvo-norm, dat waren altijd rijdende kluizen, dozen op wielen, de V50 heeft inderdaad weinig binnenruimte, ook in zijn segment. Wat voor mij meer dan goedgemaakt wordt door het uiterlijk, en niet de drang om er verhuizingen in uit te voeren. Smaak is een persoonlijk iets, maar de V60 vind ik dat Volvo de plank echt gigantisch mee heeft misgeslagen, hij is A) lelijk (volgens mijn smaak dan) en b) past niet in het gamma. De V70 vind ik ook wel mooi, maar duidelijk groter en veel meer 'rijdende doos' dan de V50. Nogmaals, dat is mijn smaak, dus geen flamewars over starten aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die generatie 1.6D is prima hoor. Heb je een 5-bak of een 6-bak? Ik heb zelf de D2 met 6-bak en een keer als leenwagen een 1.6D met 5-bak mee gekregen. Die (leek?/was?) minder krachtig en een stuk rumoeriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6-bak, gelukkig dan maar. Ik ben wellicht wat minder kritisch op prestaties, vroeger wel snelle auto's gereden, maar de laatste 7 jaar een smart forfour, 3 cylinder 980cc 46kW. En toch vlotter door het verkeer dan de gemiddelde Nederlander. Een auto die er 15s over doet van 0-100, dus dan is zo'n D2 al rap zat :)

Bij 120km/h had er van mij geen 6e versnelling op hoeven zitten, maar de bakverhoudingen van de 5-bak zullen erop gericht zijn dezelfde topsnelheid te halen, dus meer toeren?

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/43gmz8qzl/IMG_0020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/hhtpv9xnl/IMG_0023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/hvv1uvhr5/IMG_0021.jpg

Ik ben nog aan het puzzelen wat het geweest moet zijn bij aanschaf. Volgens de verkoper een 1.6 D2 Advantage S/S. Echter volgens de prijslijst van de Advantage uit 2011, is daar geen RTI navigatie op leverbaar, alleen het portable systeem. Deze heeft RTI navigatie en het portable systeem, maar dan weer geen park distance control. Dus een momentum etc, is het ook niet, en de Sport ook niet.

Maakt verder geen moer uit, maar geinig om na te zoeken natuurlijk.

Ik moet hem nog van Frans naar Nederlands toe laten zetten qua software, dat schijnt alleen bij de dealer te kunnen en kost, volgens de dealer, 180 euro. Als tweaker heb ik even gezocht en vind ik wel het uitlees-apparaat voor rond de 110 euro, waarmee je de software ook kunt vervanderen, echter dan heb je nog de software nodig om de software te veranderen 8)7. Toch, 180 euro voor een software update voor een taal staat mij tegen, zijn daar geen eenvoudiger wegen omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 12:14

VPI

Ik denk dat obbe van volvotune.nl dit wel voor je kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dan kun je ook direct de software laten aanpassen. En als je dan toch bezig bent, zet de EGR dicht en laat de DPF leeghalen. Je motor zal je dankbaar zijn. P.s mooie kar, veel plezier ermee :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de onderhoudshistorie is de DPF sensor in 2013 vervangen en 'adjusted'. Dan nog 'leeg laten halen'?

//edit: ah DPF = het roetfilter. Ok, ja, daar kan ik mij iets bij voorstellen.

EGR dicht = minder zuinig rijden? Waarom die EGR dicht?

volvotune.nl kan idd de taal omzetten, via zijn youtube filmpje kwam ik op het uitleesapparaat etc, echter je hebt dan zo'n DICE nodig, wat tegen de 100 euro is, en dan 84 euro voor het vertalen van DIM + ICM, totaal dus rond de 184 euro. Dan kan ik het dus beter 'gewoon' door de dealer laten doen.

Welke software moet er nog meer aangepast worden dan? Zoals de dealer het omschreef, wordt voor de vertaling niet een optie gezet, maar de gehele software vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

1 ding de geleverde optiepakketten kunnen per land verschillen, dus wat hier in Nederland allemaal standaard in dat pakket zit hoeft in Belgie er niet standaard in te zitten.
Kan natuurlijk ook dat de 1e eigenaar dingen apart aangevinkt heeft.

En je EGR dicht zetten helpt roetophoping in je inlaat/uitlaat kanaal, waardoor je motor minder vervuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, voor de duidelijkheid, ik zeg het niet om tegen te spreken, ik probeer alleen te begrijpen hoe/wat.

Die EGR klep, waarom hebben ze die er dan uberhaupt opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Milieunormen. :P Dankzij een (schone) EGR heb je minder uitstoot, is de boel wat milieuvriendelijker enz enz. Maar door matig onderhoud (vergeten schoon te maken), vuilere verbranding dan men gedacht had enz enz is zo'n EGR-klep na een aantal jaar eerder een boosdoener voor roetmeuk en wat andere lichte ellende en kan je er maar beter van af zijn. :+ Voor de APK boeit het toch niet omdat de werking ervan amper invloed heeft op de (normen van) de roetmeting.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@ hezik

Nette V50

Dat zeefje waar je het over hebt zal mogelijk de carter ventilatie zijn, een gaasje of onderdeel wat volgens mij ook wel eens schoongebrand wordt. Zit deze dicht dan komt er te veel druk in het circuit (ff in mijn niet geschoolde taal!) je kan dit zelf makkelijk checken, auto aanzetten misschien ff 2 minuten stationair, voorzichtig je dop voor de olie losdraaien. Ietsje toeren maken, max 2500, de dop hoort aangezogen te worden. Gaat deze ietsje "dansen" dan kan het zijn dat je je carter ventilatie moet schoonmaken.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je.. Nou ja, of ie netjes is, zal nog moeten gaan blijken. Ik denk van wel, hij ziet er netjes uit in elk geval, maar bij een 'handelaar' gekocht (smeeing soest) en importauto. Wel met onderhoudshistorie en 6 mnd bovag.

Dat zeefje ben ik niet zo bang voor, dat heeft vnl met dat optoeren en zichzelf dooddraaien te maken, maar dat schijnt alleen de 1e 1.6D te hebben? iig niet een veel voorkomend iets. Nadeel van internet: je ziet alleen de negatieve dingen, niemand gaat posten dat z'n auto het vandaag weer goed deed :)

Vraag aan de kenners, ik ben niet zo van de privacy, 13945 voor een V50 uit 2/2011 met 74k km op de teller, Advantage met RTI nav en high performance sound, op stalen velgen met doppen, geen lakschades, nieuwe banden, in 2014 bij 56k km de remschijven voor + blokken rondom vervangen.

Redelijke deal? Invullen van gegevens op een verzekeringssite leverde mij een dagwaarde op van 13700, wat mij wel een goed gevoel gaf. Genoemde bedrag is all inclusive, dus inc. de 6 mnd bovag garantie en kosten rijklaar maken etc.

Roetfilter wordt meer iets wat knaagt, veel verhalen over. Zit niet te wachten op een onbetrouwbare auto, maar ik kan niet geloven dat een volvo diesel onbetrouwbaar is. Je zou het van de V50 bijna gaan denken dankzij 'the internet'.

Als ik een luie hond ben die moet googlen, by all means, zeg het, maar dat 'afdoppen' van de EGR.. ergens goede info over hoe/wat? Niet bepaald 2 linkerhanden, dus niet bang zelf dingen te doen.

'Leeghalen roetfilter'; dat ding zit toch in een dichtgelaste demper onder de auto? hoe haal je die leeg dan?

tav het 'zeefje':
http://www.potgieter.nl/turbo-vervangen/volvo/volvo-v50/
Een defecte turbo is een kwaal dat bij de 1.6 HDi van de Volvo V50 af en toe voor komt. Het probleem komt uit de olietoevoer van de turbo. In de toevoer zit een kleine zeef die de olie filtert. Het zeefje raakt echter gauw verstopt, waardoor de olietoevoer ernstig vermindert. Hierdoor wordt de as van de turbo onvoldoende gesmeerd. Daarnaast veroorzaakt dit ook een gebrek aan koeling van de turbo. Deze twee effecten leiden ertoe dat de turbo door oververhitting en slijtage kapot gaat. De turbo is dan helaas niet meer te redden en zal moeten worden vervangen. Bij het vervangen van de turbo zorgen wij ervoor dat het zeefje verwijderd wordt (de olie wordt immers al gefilterd door het oliefilter) zodat het probleem zich niet een tweede keer voordoet.
... maar niet van toepassing hier, want:
Het gaat hierbij om het volgende model:
V50 (MW) vanaf januari 2005 met 110 pk 1.6D

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

GerardVanAfoort schreef op donderdag 09 april 2015 @ 00:07:
@ hezik

Nette V50

Dat zeefje waar je het over hebt zal mogelijk de carter ventilatie zijn, een gaasje of onderdeel wat volgens mij ook wel eens schoongebrand wordt. Zit deze dicht dan komt er te veel druk in het circuit (ff in mijn niet geschoolde taal!) je kan dit zelf makkelijk checken, auto aanzetten misschien ff 2 minuten stationair, voorzichtig je dop voor de olie losdraaien. Ietsje toeren maken, max 2500, de dop hoort aangezogen te worden. Gaat deze ietsje "dansen" dan kan het zijn dat je je carter ventilatie moet schoonmaken.
het is een zeefje wat zit in een banjobout op de olieleiding van carter naar turbo. als deze verstopt zit loopt de turbo droog en stuque :)

verder hoop ik dat je er idd veel plezier van gaat hebben! of de nieuwere generaties 1.6D beter zijn dan de oude weet ik niet, maar dat hoop ik voor je! :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
EGR afdoppen kan in veel gevallen 100% softwarematig. Als je kiest voor chiptuning (ofwel andere ECU software) dan zit dit er vrijwel altijd bij in.

Bij sommige motoren moet je een plaatje plaatsen om de boel hardwarematig af te doppen. Aangezien je dan een foutcode op je dash krijgt, zul je alsnog je ECU software moeten laten aanpassen (al dan niet i.c.m. chiptuning).

DPF leeghalen kan op twee manieren. 1. DPF open flexen, gat erdoor boren, dichtlassen en terugzetten. De ECU software moet dan ook worden aangepast zodat je geen storingslampje krijgt en er niet meer wordt geregenereerd. De tweede methode is het roetfilter vervangen door een downpipe. Dit is in principe een iets nettere oplossing, maar wel ca. 100 euro duurder.

Van het verwijderen / leeghalen van je DPF wordt de auto overigens wel significant zuiniger.

Ik zou gewoon naar Volvotune gaan, die kan alles voor je uitvoeren, incl taal van je systeem, tegen heel redelijke prijzen.
'Leeghalen roetfilter'; dat ding zit toch in een dichtgelaste demper onder de auto? hoe haal je die leeg dan?
Je roetfilter zit NIET in de einddemper! Zit meestal in de buurt van de turbo, onder de motorkap dus.

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 09-04-2015 09:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, iets verder doorzoeken had mij al op mijn klok- en klepelbeleid gewezen.

Dat zeefje komt dus de turbo door droog te staan en draait dan kapot. Dat kapotdraaien van de motor is het kennelijk bekende verhaal van uitzetten tijdens regenereren, waardoor brandstof in het roetfilter blijft staan, welke terugloopt het carter in, dus mengt met olie, waardoor je stijgend oliepeil krijgt en in extreme gevallen je motor zich kapot kan draaien.

Twee verhalen dus mooi door elkaar gemengd, zoals het een n00b betaamt. Ik ben trots op mijzelf :)

Tunex doet het weghalen van het roetfilter en het wijzigen van de software (mbt. EGR) voor 225 euro inc BTW en alles.

Volvotune zijn goede ervaringen mee, begrijp ik, maar voor mij als IT-er is een niet functionerende website een afknapper.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja, Tunex zijn absolute prutsers.

Volvotune heeft een kudt-website maar daar moet je in dit geval gewoon even overheen stappen. Is echt een prima partij, met goede prijzen. Lees maar eens ervaringen op het Volvoforum, pagina's vol goede ervaringen.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 09-04-2015 09:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou naar Volvotune gaan :) Boeiend dat ze een web 1.0 website hebben

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

14k voor een 4 jaar oude V50 met maar 74k km lijkt mij inderdaad een heel mooie deal! Die is nog niet eens ingereden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volvotune lees ik inderdaad alleen positieve verhalen over. Echter, over Tunex ook (op het volvoforum).

Nu ja, ik zal volvotune eens bellen. Slechte websites reken ik bedrijven altijd heel zwaar aan. Maar goed, het zijn geen websitebouwers maar autotuners, dat snap ik ook :)

Moet wel zeggen.. valt mij tegen van Volvo, de rijders ervan. Wat een zeurkousen zeg. Als je lichtelijk wat zoekt over de D2 motor, zou je denken dat het een wanproduct is. Met name op dat Volvoforum.

Maar als je dan even verder leest.. zijn het opvallend vaak mensen met km-standen boven de 200k, en hebben ze het over onderhoudszaken die op een 4 cyl 1.6 diesel die moet werken voor z'n geld, niet raar dat ie dat soort onderhoud heeft bij 200k. Koop dan geen auto met 200k km op de teller 8)7.

Opvallend is ook dat Volvo bezitters veel negatiever zijn over die PSA motor, dan bv. Ford bezitters.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Carterventilatie pot schoonmaken en de vlamdover verwijderen/vervangen was misschien iets meer op de 850's en s/v70 van toepassing. Wachtte je hier te lang mee, of werd dit onderhoud niet goed uitgevoerd, kreeg je het bij die type's redelijk vaak voorkomende lekken bij de krukaskeerring.

"Nadeel van intenet, je ziet alleen de negatieve dingen"

Huh. Voordeel van goede fora, er zitten mensen met verstand en interesse, die bereid zijn elkaar te helpen. :) Op het http://www.volvo-forum.nl en ook hier een hoop DIY fixes http://www.matthewsvolvosite.com recente modellen iets minder goed vertegenwoordigd bij matthews.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh.. volvotune gebeld. Antwoord: op de D2 is het dichtzetten van de EGR klep of verwijderen roetfilter niet nodig. Er zijn hem geen auto's bekend die daar problemen mee hebben. Zijn vrouw rijdt zelf in een D2, en daar zit het ook nog op/aan.

De D2 Tunen kan hij niet. Dat kan volgens hem alleen RICA.

Taal omzetten kost bij hem 55 ex BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Heeft iemand hier enig idee wat het kost om een USB aansluiting aan het high performance audio systeem te zetten? Ik neem aan dat het een kabel betreft die ik nog in de radio moet pluggen en dat er vast software voor nodig is. :') mijn systeem heeft al wel de bluetooth om te kunnen bellen via de radio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High performance heeft al USB toch? Bedoel je niet 'performance audio'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:46:
High performance heeft al USB toch? Bedoel je niet 'performance audio'?
Pre halverwege 2009 heeft geen USB. ;) toen had alleen premium de usb standaard.
Toen had de performance audio ook nog geen mp3 op cd. Dat heeft de mijne wel, en bij opstarten zegt hij high performance audio.

[ Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 09-04-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:40:
Moet wel zeggen.. valt mij tegen van Volvo, de rijders ervan. Wat een zeurkousen zeg. Als je lichtelijk wat zoekt over de D2 motor, zou je denken dat het een wanproduct is. Met name op dat Volvoforum.
Ik moet er altijd wel om gniffelen... "tunen is voor straatracers, dat soort mensen horen niet in een Volvo"... Ok, doei. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hoort er wel in een Volvo dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

65+ tandartsen met sandalen en witte sokken natuurlijk. en baard. een grote baard.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een baard heb ik wel (al is het geen grote), maar de overige eigenschappen mis ik :+

V40 Cross Country inmiddels zo'n 3 weken in gebruik en dat bevalt prima :)
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8826/17051572816_fd5f808e2d_c.jpgV40 Cross Country by FrankVl, on Flickr

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt de meeste XC's niet zo mooi, maar die ziet er goed uit!

Wat betreft baard en tandarts.. baard wil ik nog wel laten staan ervoor, maar tandarts..? brr.

Ik dacht dat Volvo's auto's waren voor dierenartsen. Mijn pa was dierenarts en reed Volvo, zoals het hoort. Ikzelf ben (dus) IT-ers; een slag volk waarvan al reeds langer bekend is dat het niet spoort. Dus mss toch ook wel geschikt voor een volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn mijmeringen over wat mijn volgende leasewagen zal worden volgend jaar graviteren ook in de richting van de V40 XC.

Er rijden zoveel V40s rond tegenwoordig... En ook verschrikkelijk veel R-Designs, dat is helemaal niet exclusief meer. De XC daarentegen is nog vrij zeldzaam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lelijke auto's zijn altijd zeldzaam ;)

(niet happen)

Bij ons zit het zeldzame tussen stuur en zitting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, die zwarte rand vind ik eigenlijk ook lelijk (vandaar dat ik van mijn huidige C30 de R-Design versie heb met body kit in carosseriekleur), maar ik moet zeggen dat het bij de V40 XC niet eens zo lelijk is. En dan toch liever dat dan een 13-in-een-dozijn V40 D2 R-Design... :D

Don't get me wrong, die V40 R-Design is heel mooi. Maar het is gewoon niet exclusief meer...

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 09-04-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mx. Alba schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:45:
Mijn mijmeringen over wat mijn volgende leasewagen zal worden volgend jaar graviteren ook in de richting van de V40 XC.

Er rijden zoveel V40s rond tegenwoordig... En ook verschrikkelijk veel R-Designs, dat is helemaal niet exclusief meer. De XC daarentegen is nog vrij zeldzaam. :)
Wellicht is tzt ook de XC40 een feit, maar die zal wel weer een stukje duurder worden.

Over 'XC' gesproken (wat de V40 Cross Country natuurlijk niet echt is): in de brochure stond een afbeelding van de velgen incl. 'XC' logo in een van de spaken. Blijkt dat dat logo er in de praktijk helemaal niet in zit :-(

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als die XC40 dan te leveren is in een 21%-bijtellings-versie gaat dat een zeer grote kanshebber worden!

(Bijtelling 2016 suxxxxx, trouwens. Alle huidige 14%-auto's worden integraal naar 21% geschopt. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

V40 Cross Country is sowieso geen 14%, dus wat dat betreft maakt 2015 of 2016 weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mx. Alba schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:49:
Tja, die zwarte rand vind ik eigenlijk ook lelijk (vandaar dat ik van mijn huidige C30 de R-Design versie heb met body kit in carosseriekleur), maar ik moet zeggen dat het bij de V40 XC niet eens zo lelijk is. En dan toch liever dat dan een 13-in-een-dozijn V40 D2 R-Design... :D

Don't get me wrong, die V40 R-Design is heel mooi. Maar het is gewoon niet exclusief meer...
Flamenco Red met Damara 19" wielen is het wel een goed smoelende auto, maar in standaard grijs, zwart of wit is het net zo een grijze muis als al die R-design modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iets zeldzaams wil, koop je of een oldtimer die zeldzaam is, of een auto van een kleinere fabrikant. Niet een auto van een massa-leasautofabrikant als volvo. Natuurlijk 'moet' iedereen kopen wat ie zelf wil, maar nu een nieuwe volvo kopen (leasen) en denken dat ie zeldzaam is, is jezelf voor de gek houden.

Of je neemt 'm in het roze, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nee oké daarin geef ik je helemaal gelijk, hezik. Maar ik heb het nu eenmaal over een nieuwe leaseauto. En om dan niet "grijze muis" te zijn maar toch betaalbaar qua bijtelling moet je een beetje compromissen sluiten... ;)

Als ik zelf de volledige vrijheid zou hebben om te rijden wat ik maar zou willen dan zou het een 782 Bertone zijn denk ik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:05:
Als je iets zeldzaams wil, koop je of een oldtimer die zeldzaam is, of een auto van een kleinere fabrikant. Niet een auto van een massa-leasautofabrikant als volvo. Natuurlijk 'moet' iedereen kopen wat ie zelf wil, maar nu een nieuwe volvo kopen (leasen) en denken dat ie zeldzaam is, is jezelf voor de gek houden.

Of je neemt 'm in het roze, ofzo.
Hèhè zat zeldzame Volvo's hier te vinden. Vorig jaar ook geweest met het volvo-forum. Hans Blokzijl
Voor hem een vreemde eend in de bijt een C30 T5 (veel te modern :))

http://www.swedishcollection.nl/swedish-car/collectie/

Over die XC's ben ik ook niet altijd razend enthausiast, maar toen ik medio 2008 de net uitgekomen, huidige model XC 70 in het wit zag, men mooi en toch gewoon Volvo! Na de facelift en al die aparte wielen, veel chrome, begint het voor mij een beetje eenheidsworst te worden in vergelijk met het grote aanbod allroad's. Volvo en Audi waren hierin trendsetter, en het is nu een koe (heilige) die uitgemolken wordt.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik wilde eigenlijk een Daihatsu Copen, maar de roestproblematiek met die dingen is zo erg (na 5 jaar moet er al gelast worden, slechts 1 lag verf zonder primer etc etc) dat ik maar voor een C30 ben gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GAIAjohan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:27:
Ik wilde eigenlijk een Daihatsu Copen, maar de roestproblematiek met die dingen is zo erg (na 5 jaar moet er al gelast worden, slechts 1 lag verf zonder primer etc etc) dat ik maar voor een C30 ben gegaan..
d:)b Welcome to the club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet belangrijk, maar annoying. De verschillende verzekeringssites geven nu aan dat het om een V50 D2 Momentum S/S zou gaan. Hij is aan mij verkocht als V50 D2 Advantage S/S, wat het volgens mij ook wel is, gezien ontbrekende park distance control.

Is dat aan de RDW inschrijving nog te zien wat het zou moeten zijn?

RDW zegt:
Variant: MW84
Type: MW84F1??

Mooie clowns trouwens dat RDW. Mijn Smart ForFour vinden ze een stationcar, en deze volvo V50 een MPV. Drugs are bad, mkay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Het is maar waar je je druk over kan maken :P Die van mij staat opgegeven als S80 Elite, maar als ik de optielijsten erbij pak zit ik een paar niveau's hoger qua uitrustingniveau :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak mij er niet druk om; bij 2e hands is wat het is en de opties alleen maar soort cadeautje uitpakken.. daarom annoying maar niet belangrijk ;).. ben gewoon nieuwsgierig aagje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:46:

Mooie clowns trouwens dat RDW. Mijn Smart ForFour vinden ze een stationcar, en deze volvo V50 een MPV. Drugs are bad, mkay?
Mijn V40 Cross Country staat ook geregistreerd als MPV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 16:55
Orion84 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:18:
[...]

Mijn V40 Cross Country staat ook geregistreerd als MPV :P
Mijn V40 ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de XC zou dat nog half te begrijpen zijn.. die is immers ook multi-purpose; een station waarmee je het terrein inkunt :P

Ik vind het vooral mooi dat ze een smart forfour als stationcar zien. Nu is het ding verrassend ruim van binnen, maar je kunt ook overdrijven..

(forfor = de vijfdeurs smart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

mystic schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:35:
65+ tandartsen met sandalen en witte sokken natuurlijk. en baard. een grote baard.
Nee geen baard!!! Dadelijk wordt Volvo een hipster merk!!

Maar ik voldoe niet aan de eisen moet ik nu mijn V70 weg doen :(

Volgende maand heb ik een beurt staan, heb er dan weer 20.000 km opzitten, of iets meer! Tikt aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Aight! schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:47:
[...]

Nee geen baard!!! Dadelijk wordt Volvo een hipster merk!!

Maar ik voldoe niet aan de eisen moet ik nu mijn V70 weg doen :(

Volgende maand heb ik een beurt staan, heb er dan weer 20.000 km opzitten, of iets meer! Tikt aan!
ik voldoe ook niet aan de eisen :p alles behalve zelfs.
maar wat dat hipster merk heb je wel een punt... laat hipsters maar een saab kopen wat die worden niet meer gemaakt dus dat is retro

ik heb er inmiddels alweer bijna 15k opzitten sinds begin januari... dat gaat ook hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zag vanmiddag een hipster in een puntgave Volvo 1800S. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Hahhaa als ik google naar hipster car of the year:

http://jalopnik.com/the-t...cars-ever-made-1221307123

Saab op 1 en Volvo op 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Noooooooooooooooooooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het mij al vaker afgevraagd, maar het interesseert mij echt niets, maar nu maar eens gegoogled wat een hipster is, of ik misschien een hipster ben. Niet dus.

Heel zout gesteld was ik autogek tot m'n 22e-23e, kon 's nachts aan de lampen in de achteruitkijkspiegel je precies vertellen wat er achter ons reed, inc modeljaar etc. Nu ben ik 40 en de laatste keer dat ik met auto's bezig was, was toen de voorloper van deze V50 gekocht werd, een smart.

In 'mijn tijd' waren Volvo's de huisartsen en dierenartsen, zeg maar in artsenland onderaan de ladder dus wel arts en goed inkomen, maar nog niet al te pretentieus. De Mercedessen waren voor de wat oudere garde, 50+, die hun levenlang goed verdiend hadden, maar niet exorbitant, de 'managers oude stijl'. Audi was nog niet echt een merk wat in dat rijtje thuishoorde. BMW's waren voor de gladde jongens, de patsers, de leeghoofden die omhoog gevallen waren en een te groot salaris hadden, bv. jonge salesjongens bij een bank. Niets kunnen, grote bek, etc. Zeg maar, als ze arm waren geweest, hadden ze een opel Manta gekocht.

Tegenwoordig is dat verschoven, behalve mercedes. Die is nog steeds voor oude lullen. Volvo is nog wel redelijk ingetogen, maar kent toch ook een schare 'racefans'. BMW is eigenlijk nu wat Volvo in 'mijn tijd' was, en nu is Audi het totale sjonnie en patsermerk. Zie je een auto rechts inhalen, lanks tankstations, etc, vroeger waren dat de BMW's, nu de audi's.

Volvo is nog steeds de 'brave niet al te pretentieuze gegoede burgerauto'. Staan nog steeds bekend om de veiligheid en degelijkheid.

BTW een C30 als klassieker of zeldzaam neerzetten, (swedishcollection) vind ik een beetje een belediging voor de andere auto's op het lijstje. Sowieso staan er een hoop auto's tussen die echt niet zeldzaam zijn. Ook een aantal die dat wel zijn. Schrap 50% van de lijst en je hebt echt mooie zeldzame auto's over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar de C30 is wel een toekomstige klassieker denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk dat we aan de vooravond staan van het definitief overlijden van de brandstofmotor als aandrijving. Dit is voornamelijk een culturele omslag, vergelijk het met het roken, 20 jaar gelden was roken nog wijd verspreid en vrij 'normaal', tegenwoordig wordt het steeds meer als 'gedrag van een paria' gezien. Diezelfde omslag is bezig bij auto's, door het groene linkse onderwijs in NL worden kinderen al jarenlang (begon al in mijn generatie) met groene nonsense gehersenspoeld op school. De electroauto is heel duidelijk bezig aan een forse opmars.

Nu zijn er nog auto's klassiek, zoals bv. de 850, 960, etc, ook op dat lijstje van swedishcollection, die eigenlijk helemaal niet zo bijzonder zijn, of in elk geval, zeker niet zo bijzonder als de 'echte klassiekers' zoals bv. de gedoodverfde kattenrug. Die auto's hebben de leeftijd om klassiek te zijn, en omdat het volvo's zijn, rijden ze nog, dus worden het maar klassiekers genoemd, maar het zijn het niet (=mijn mening, uiteraard).

De C30 is in het hedendaagse straatbeeld geen bijzondere auto, sterker nog, het is een beetje een achter de muziek aanlopende kopie van algemene styling zoals Honda die al in de jaren 90 toepaste op de civic, waar Volvo toen ook al auto's van afkeek. Het is een vrij algemeen ontwerp. De huidige generatie stations ook. Dit is ook logisch, het design is meer de techniek gaan vormen. In de eerste helft van de vorige eeuw, maakte men zich niet druk om cW waardes etc, dus waren er veel meer 'er uitspringende' auto's.

Ook de door mij aangeschafte V50 is geen klassieker, vind ik zelf. Dan vind ik bv. de oude 740 meer klassiek, in die tijd was die auto echt 'anders' dan de andere stations op de markt, vooral omdat het ding zo heerlijk vierkant was. De huidige generatie volvo's zien er wel echt uit als volvo's, maar door de bank genomen is het verschil tussen bv. een volvo station of een bmw station, audi station, etc, veel kleiner tegenwoordig dan vroeger.

Om terug te komen op mijn betoog; door die eenheidsworstvorming, getriggerd door de techniek, de kennis rond luchtstromen, enzovoort, denk ik niet dat er tegenwoordig nog veel echte klassiekers gemaakt worden. De Spyker zou een leuke zijn. Maar Volvo? Neuh.

Doordat de brandstofmotor de verdomhoek in zal gaan in de komende 20 jaar, zal de C30 nooit een echte klassieker worden. Dit omdat hij de periodeoverbrugging tussen 'nu nieuw' en 'klassiek' niet gaat halen. Ergens in de tussentijd, komt ie op de sloop.

De C30 is een mooie en prima auto, maar, net zoals eigenlijk alle auto's van tegenwoordig, net zo 13-in-een-dozijn als de directe concurrenten in zijn segment.

Wederom; zout gesteld en mijn mening. Graag geen pek en veren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Nouja :) Een belediging aan een verzamelaar met skf lagers in plaats van kogelgewrichten in zijn lichaam
Een echt Volvo hart.

Het verhaal over de stereotypen i.c.m. auto's begrijp ik echt niet! Over het algemeen een klein clubje die voor dit beeld zorgt. En als je er op let.... dan wordt je bevestigd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mx. Alba schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:05:
Maar de C30 is wel een toekomstige klassieker denk ik. :)
Helemaal mee eens. Op termijn maar eens een van de 1e generatie aanschaffen met niet al te veel km's (max 150 dkm) en onderhoudshistorie en/of facturen!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ik rol ook hoor, heb zelfs voor SKF gewerkt, en koop zelf ook een volvo. Het zijn mooie auto's, mooier dan van de concurrent. En het is een schitterende collectie.

Maar klassiekers? Sommigen, ja. Veel niet. Volgens mij dan, maar ik spoor dan ook heftig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik denk dat een C30 wel degelijk een klassieker kan worden. De lijnen zijn zo anders tov andere 3-deurs in de markt, net als de 480 had, dat ik niet zie hoe het geen klassiekertje kan worden. Honda had in de jaren 90 gewoon ronduit saaie ontwerpen. Een Del Sol of een Civic was op zich qua ontwerp niks bijzonder tov een C30..
Daarnaast zie je een c30 niet heel erg veel.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 09-04-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:23:
Oh ik rol ook hoor, heb zelfs voor SKF gewerkt, en koop zelf ook een volvo. Het zijn mooie auto's, mooier dan van de concurrent. En het is een schitterende collectie.

Maar klassiekers? Sommigen, ja. Veel niet. Volgens mij dan, maar ik spoor dan ook heftig niet.
Ik ben ook zo'n niet sporende IT-er hoor. Die Volvo houdt me nog een beetje op de rails ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40

mr_petit

opperprutser

GAIAjohan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:24:
Een Del Sol of een Civic was op zich qua ontwerp niks bijzonder tov een C30..
Nee?

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/7178567/640/7178567.jpg
Unieker dan dit krijg je het bijna niet...

Goed, de c30 is natuurlijk ook eigenzinnig (je kan ook een kia rio of een opel astra nemen, da's echt anoniem), maar niet zo'n zeldzame verschijning als destijds de 480 heb ik zo het idee (al is dat moeilijk terug te zien..)

Wellicht in het buitenland wel; Nederland is (en was ook altijd al) ontzettend volvo minded. Volvo's verkopen relatief goed (en houden de restwaarde ook goed), en de v40 was geloof ik een tijd lang de best verkopende auto (dus eigenlijk echt doorsnee geworden).

Maar een klassieke volvo is natuurlijk groot en hoekig. En die maken ze gelukkig nog steeds. Ff een belletje naar ikea wat de grootste flatpack is en daar het nieuwe ontwerp maar weer op afstellen :+

Maar wel degelijk, en ook dat is belangrijk. Voor mijn daily (xc70) wil ik maar 1 ding, en dat is dat ik bij mijn klant die dag aankom. Kom ik die dag niet, dan loop ik niet alleen 1000 euro oid mis, maar heb ik toch ook een soort van gezichtsverlies. En dan wordt onbetrouwbaarheid een duur geintje.
Maar na 3 jaar en 130dkm is er nog nooit iets geweest, en ik verwacht dat dit de volgende 3 jaar ook zo blijft. De vorige C5 had na 50dkm al een nieuwe turbo nodig en had ik rond deze km stand al problemen met het roetfilter....
Dus toch weldegelijk een andere ervaring voor hetzelfde type auto.

En mijn bmw gebruik ik gewoon voor die momenten dat ik een gladde patserige narcistische leeghoofd ben. Ik kan niets, behalve proberen dat hard bevochten imago terug te winnen.
Als er dan zo nu en dan een mankementje is, is dat niet erg. Het middelvingertje kan ook te stijf worden :P

(niemand hier heeft door dat het enfant terrible terug is 8)7 welkom terug ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 09-04-2015 22:55 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic reed vanmorgen van huis. de eerste mooie dag in Friesland dit jaar... direct maar even een foto genomen :)

enkele weken terug de steelies met lelijke wieldoppen vervangen voor lichtmetaal. geen hele spannende velgen, i know, maar toch staat het hem best goed moet ik zeggen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A6a2jKeh.jpg
(direct een goede foto voor de TS me dunkt)

to do: nieuwe dempers! deze zijn sowieso achter op, maar voor gaat ook niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:13
Beetje crosspost uit het show je auto topic, maar ik wil m'n TS post ook even laten updaten als dat kan :). Er is inmiddels aardig wat gebeurd aan de auto in tussentijd!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/oii48.jpg

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mystic schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:38:
* mystic reed vanmorgen van huis. de eerste mooie dag in Friesland dit jaar... direct maar even een foto genomen :)

enkele weken terug de steelies met lelijke wieldoppen vervangen voor lichtmetaal. geen hele spannende velgen, i know, maar toch staat het hem best goed moet ik zeggen :)

[afbeelding]
(direct een goede foto voor de TS me dunkt)

to do: nieuwe dempers! deze zijn sowieso achter op, maar voor gaat ook niet lang meer duren.
Velgen staan em netjes hoor! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn V50 onlangs voorzien van Heico-lip en Bilstein-onderstel (B14):

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7646/16855294231_4a8aa4c67a_z.jpg

Ook eindelijk Stage3-software van Shark erop (310pk/500Nm volgens hun opgaves, zal zo'n 290pk/480-490Nm zijn gezien de K04-turbo)... Gevolgd door koppelingsproblemen ruim een week later. Nou had ik daar wel min of meer op gerekend, maar dan wel in de vorm van een slippende koppeling door het koppel. Echter ging het nu om een koppelingspedaal dat bleef 'hangen', lekkende hulp- of hoofdcilinder dus, stom toeval. :')

M'n monteur druk aan de slag om hulpcilinder (die is het meestal) en dan ook meteen maar koppeling te vervangen. Die laatste overigens meteen door een S60R-exemplaar, die heeft namelijk standaard al 300pk/400Nm én AWD, dus ook een koppeling met zo'n 40% meer klemkracht. Zonder overigens veel in te leveren aan bruikbaarheid, wat ik vaak wel een nadeel vind van aftermarket spul van Helix, Spec, etc.

Vliegwiel zag er ook niet meer helemaal top uit, dus die dan ook meteen maar en voor het zekere ook de hoofdcilinder maar meteen. Leuke hobby! :+ Maar dan kan het hopelijk ook allemaal weer een paar jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mystic schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:38:
Een kleur die ikzelf nooit genomen zou hebben, en toch staat het hem best wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:24:
[...]

Een kleur die ikzelf nooit genomen zou hebben, en toch staat het hem best wel :)
het is idd een hele aparte kleur. ik was echt direct verliefd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

MartijnGizmo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:06:

[afbeelding]

Ook eindelijk Stage3-software van Shark erop (310pk/500Nm volgens hun opgaves, zal zo'n 290pk/480-490Nm zijn gezien de K04-turbo)... Gevolgd door koppelingsproblemen ruim een week later. Nou had ik daar wel min of meer op gerekend, maar dan wel in de vorm van een slippende koppeling door het koppel. Echter ging het nu om een koppelingspedaal dat bleef 'hangen', lekkende hulp- of hoofdcilinder dus, stom toeval. :')

M'n monteur druk aan de slag om hulpcilinder (die is het meestal) en dan ook meteen maar koppeling te vervangen. Die laatste overigens meteen door een S60R-exemplaar, die heeft namelijk standaard al 300pk/400Nm én AWD, dus ook een koppeling met zo'n 40% meer klemkracht. Zonder overigens veel in te leveren aan bruikbaarheid, wat ik vaak wel een nadeel vind van aftermarket spul van Helix, Spec, etc.

Vliegwiel zag er ook niet meer helemaal top uit, dus die dan ook meteen maar en voor het zekere ook de hoofdcilinder maar meteen. Leuke hobby! :+ Maar dan kan het hopelijk ook allemaal weer een paar jaar mee.
Nette machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Gaaf ding Martijn, mooie foto ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

MartijnGizmo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:06:

[afbeelding]

Heb je een D5? Man wat een koppel, dat wil wel lekker weg denk ik of niet? Krijg je het vermogen een beetje goed weg ?

Mooi bak man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat is inderdaad flink wat sleutelwerk aan die V50! Mooie wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Net even de winterbanden weer even onder de XC70 vandaan gehaald om de gewone banden er weer onder te steken…maar ik schrok toch wel een beetje. De remmen zijn in de tijd dat de winterwielen erop zaten toch rap van “mwoah, gaat prima” naar “bijzonder marginaal” gegaan :P.

Meteen maar even wat nieuwe blokken en schijven voor zowel voor als achter besteld, en die er dan binnenkort maar eens door de garage op laten zetten. Ben voor een set van Bosch gegaan, was alles bij elkaar voor $150 klaar (inclusief rebate). Scheelde een hoop met de originele Volvo-onderdelen…daar heb je voor $150 nog niet eens de schijven vóór, laat staan schijven en blokken voor de hele auto. :P

Ook maar even naar de onderhoudsgeschiedenis gekeken: de remmen voor zaten er alles bij elkaar 40,000 mijl (64k km) onder en de remmen achter 60,000 (96k km)…dat vind ik voor zo’n zware auto toch niet beroerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je nu het enige voordeel gezien van de zomer- winterbandenzwendel. Dat je je remmen nog een keer ziet.. verder is het zuivere oplichting en nonsense :P

BTW.. 150 euro voor 4 remschijven en 8 blokken? Waar?

Schijven en blokken is heel goed zelf te doen, klusje van niets. 30/45 per wiel en je bent klaar, als je het rustig aan doet.

Is een video-tutorial van op youtube..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:07:
Dan heb je nu het enige voordeel gezien van de zomer- winterbandenzwendel. Dat je je remmen nog een keer ziet.. verder is het zuivere oplichting en nonsense :P
Nou, in Nederland misschien…maar ik woon in de (landelijke) omgeving van Boston, Massachusetts. En daar hebben we deze winter in totaal meer dan 110 inches (~2m en 80cm) aan sneeuw voor onze kiezen gekregen. Die winterbanden (in combinatie met de AWD) hebben voor mij deze winter hun nut wel dubbel en dwars bewezen ;)
BTW.. 150 euro voor 4 remschijven en 8 blokken? Waar?
FCPeuro.com: $226 inclusief tax en verzendkosten voor 4 schijven en 8 blokken. Bosch heeft hier op het moment een rebate waarbij je $10 per schijf, en $15 per set blokken (dus totaal van $70) terugkrijgt als je je bonnetjes opstuurt. Maakt een totaal van $156. (Oftewel €144 :P )
Schijven en blokken is heel goed zelf te doen, klusje van niets. 30/45 per wiel en je bent klaar, als je het rustig aan doet.

Is een video-tutorial van op youtube..
Klopt, maar mijn huisbaas/property manager is er niet zo over te spreken als ik op de gemeenschappelijke parkeerplaats (die we delen met een dokterspraktijk beneden) even m’n auto ga lopen opkrikken. En bovendien is het hier nog steeds vies koud. Dan betaal ik de monteur graag een tweetal uurtjes werk om het netjes voor me op te knappen :)

[ Voor 41% gewijzigd door wouterve op 10-04-2015 21:20 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.