Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.105 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Flix20 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:25:
Weer stukje service gehad van de Volvo dealer(Volvo Buitenweg Naarden) waar ik vorig jaar Juli mijn S40 gekocht heb en mijn pa onlangs een S80.

Mijn ingebouwde navigatie kaarten waren wat verouderd. Zeg maar gerust 2005 verouderd wat onderweg behoorlijk irritant kan zijn.
Nou zat ik laatst weer bij de Volvo dealer omdat m'n pa een S80 aan het aanschaffen was(wát een bak trouwens). Daar zat ook navigatie in dus m'n pa kaarten dat al aan dat er bij aflevering graag wel up to date kaarten in zouden zitten. Dat ging geregeld worden.
Daarna de opmerking van gooi er ook een setje kaarten bij voor de S40. Ook dat hebben we erbij gekregen.

Vervolgens gaf ik nog aan dat er iets niet klopte bij m'n S40.
Aan de onderkant van de kofferbak klep was de lak aan het bladeren en begon wat roest te komen.
De achter bumper stond iets te hoog waardoor de klep hier steeds tegenaan klapte bij het dichtgooien.
Bumper hebben ze gecorrigeerd en als extra hebben ze m'n klep gespoten.

Toen ik de auto ging ophalen zag ik bij de inspectie dat er ipv een 2.4 embleem een 2.4i embleem achterop zat.
Dus ik maakte al de opmerking van 'goh, hebben julie 'm meteen opgevoerd?'

Na uitleggen wat ik daarmee bedoelde gaven ze aan dat ze de emblemen hebben besteld op chassis nummer en dat er daadwerkelijk een 2.4i motor inligt.
Echter staat de auto bij de belastingdienst etc geregistreerd als een 2.4 140pk uitvoering.

Benieuwd of dit kwaad kan?
Naar mijn weten bestaat er maar 1 2.4 zonder turbo motor. En die is 140 of 170 pk, en dat verschil is puur alleen het verschil in software.
En de tijd van carburateurs ligt al heel ver achter ons :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
Ja ik weet dat het verschil tussen de 2.4(140pk) en de 2.4i(170pk) software matig is.
Zo zijn er ook verschillende bedrijven die hier een 'chiptune' voor aanbieden om de 140 naar 170pk te krijgen.

Maar vraag me dus meer aan of dit geen problemen met bijvoorbeeld de belastingdienst/verzekering etc kan opleveren.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Flix20 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:20:
Ja ik weet dat het verschil tussen de 2.4(140pk) en de 2.4i(170pk) software matig is.
Zo zijn er ook verschillende bedrijven die hier een 'chiptune' voor aanbieden om de 140 naar 170pk te krijgen.

Maar vraag me dus meer aan of dit geen problemen met bijvoorbeeld de belastingdienst/verzekering etc kan opleveren.
Je snapt em nog niet helemaal, beide motoren zijn 'i'. :) (misschien niet volgens handelsbenaming maar technisch zeker wel)
Er zit een marge in het toenemen van motorvermogen op je kenteken, maar je kunt dit gewoon via het RDW regelen mocht het nodig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 24-03-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 10:32
Reinier schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:49:
Bah, er sprong gisteren een barst van plm. 30cm linksonder in de voorruit van m'n V40. En ik had ook al een lelijk gerepareerde put precies in het midden zitten... eens bij de leasemaatschappij informeren of er een nieuwe in mag. Zal wel wat kosten (regensensor, voorruitverwarming, etc.).
Bij mij gisteren een steen die een pitje gaf, wat 30 seconden later uitmondde in een scheur. Vrijdag wordt er dus een nieuwe ruit geplaatst.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ra9keg.jpg

En vanmorgen knalt er ff iemand zachtjes achterop, de rand van de diffuser is nu dus beschadigd (je ziet de scheurtjes in het kunststof, lak beetje weg en het plastic rondom de uitlaat zit niet helemaal lekker meer).
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2a7e895.jpg

Lekkere 2 dagen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 93248 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:23:
[...]

Je snapt em nog niet helemaal, beide motoren zijn 'i'. :) (misschien niet volgens handelsbenaming maar technisch zeker wel)
Er zit een marge in het toenemen van motorvermogen op je kenteken, maar je kunt dit gewoon via het RDW regelen mocht het nodig zijn.
Idd, en beiden werden ze ook gewoon op de markt gebracht als 2.4 (of 2.4i, maar dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien op een Volvo. Iig gelijknamig).
Verder zegt chassisnummer niet alles. Wat staat er op je kentekenbewijs? Want dat is wat er in ligt.
Edit:
Ik zie dat het bij de S40/V50 dus wel anders is als een S60/V70/S80 :P Daar heb je idd 2.4 en 2.4i. Wat stom :P
Maar iig, wat er op je kentekenbewijs staat, ligt er in principe origineel in.

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 24-03-2015 17:39 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:52

Aight!

'A toy robot...'

Trouwens, gisteren eens met de navigatie van de HU-1205 mee gewerkt. Het is dat het laden zo lang duurt, maar voor de rest werkt het wel prettig moet ik zeggen.

Van de zomer eens in Frankrijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:38:
[...]

Idd, en beiden werden ze ook gewoon op de markt gebracht als 2.4 (of 2.4i, maar dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien op een Volvo. Iig gelijknamig).
Verder zegt chassisnummer niet alles. Wat staat er op je kentekenbewijs? Want dat is wat er in ligt.
Edit:
Ik zie dat het bij de S40/V50 dus wel anders is als een S60/V70/S80 :P Daar heb je idd 2.4 en 2.4i. Wat stom :P
Wel lekker retro; een S40 2.4 met carburateur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:03

Dentheman

Zie signature

-tom-562 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:38:
[...]

Edit:
Ik heb het wel gezien, op 170PK versies staat dikwijls 2.4i, dit in tegenstelling tot de 140PK motorisering. Software is inderdaad iets anders (de 170PK trekt wel lekker door tot bijna de redline).

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 14:58
Voor de geïnteresseerden, de prijs van de special edition V60 D5 is bekend:

http://www.autoblog.nl/ni...658?comments=all#comments

Nu afwachten wat de andere versies kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623215

Volvo fans!

Even een vraagje. Van mijn bedrijf kan ik woensdag een auto bestellen en ik had de V40 momentum in gedachten. Ik ben alleen met de opties aan het kijken waar ik qua comfort toevoegingen wil doen, of eventueel juist kan laten.

Als optie staat aangegeven: Verschuifbare armsteun voorin
Nu vraag ik me af of dit echt een toevoeging is ten opzichte van de standaard. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je graag je stuur vasthoudt met rechts terwijl je elleboog op de armsteun rust, dan is het wel een handige optie. Want de vaste armsteun is veel te kort om nog bij het stuur te kunnen.

Kwestie van even een proefrit maken (dat is sowieso geen verkeerd idee natuurlijk) en kijken of je die optie nodig denkt te hebben. De proefrit auto zal die optie veel kans wel hebben en dan kan je checken of de armsteun in z'n achterste stand voldoende vindt of dat je graag de optie neemt om hem naar voren te kunnen schuiven.

* Orion84 heeft die optie in elk geval wel. Mijn V40 Cross Country is inmiddels 2 weken oud. Vorige week de trekhaak ook maar eens getest :Y)
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8742/16356822123_f9f1c56613_c.jpgV40 Cross Country by FrankVl, on Flickr

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 30-03-2015 12:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623215

Thanks! Heb een proefrit gemaakt, maar daar net niet op gelet haha, het stond al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:50

_Apache_

For life.

Vraagje van een oudere S40 rijder. Ik heb een phase I S40, waarvan de afstandsbediening het steeds vaker niet doet. Ik vermoed zoiets simpel als een leeg batterijtje, maar kan ik deze straffeloos openen of moet er daarna nog wat opnieuw geprogrammeerd gaan worden?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
Nee, kun je gewoon openmaken met een muntje oid, en een nieuwe batterij erin !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

MEN-O schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:41:
Nee, kun je gewoon openmaken met een muntje oid, en een nieuwe batterij erin !
Thnx, ik ga vanavond meteen aan de slag. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Wees wel voorzichtig dat je de lipjes waarmee de batterij geklemd zit niet breekt (Ervaringsdeskundige :X ). Er gaat 1 CR2016 batterij in.

[ Voor 11% gewijzigd door empy op 30-03-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
Ook ik meld me hierAfbeeldingslocatie: http://imgur.com/ViKmOXjl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/4gZA47yl.jpg

C30 1.8 sport my2009, maar is van eind 2008. Vol leder.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

GAIAjohan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:26:
Ook ik meld me hier[afbeelding]
[afbeelding]

Gave bak man! In mijn huidige auto zitten ook 2 losse achterstoelen en dat word wel echt gewaardeerd door de achterpassagiers. (Al is het je altijd behelpen in een Daihatsu Move :+ )

Zelf ivm. een dochter die over 3 maanden te wereld zal komen op zoek naar iets praktischers en veiligers.
Heb nu een shortlist van een MY2000 V70 Bi-Fuel, MY2002 V40 Diesel of een MY V40 1.8. De x40 serie heb ik fijne ervaring mee, maar mijn stiefvader rijd een V70, en dat is ook een prachtige wagen.

Ik ben nu maar aan het rekenen om te kijken waar het omslagpunt een beetje ligt qua kilometers en wat een praktische en financieel verantwoorde stap zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De vooruitgang tov een 206 is ook enorm.

Achterstoelen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QYtS1iul.jpg

En originele window blinds
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/aZNsfvwl.jpg
:p

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 31-03-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 11:33
empy schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:48:
[...]
Ik ben nu maar aan het rekenen om te kijken waar het omslagpunt een beetje ligt qua kilometers en wat een praktische en financieel verantwoorde stap zal zijn :)
Haha, financieel verantwoord, dat denk ik ook altijd ;) ik merk toch dat mijn hart ook een rol speelt.

Ik heb een V40 (MY2001) gehad... fijne wagen, een V70 is natuurlijk nog leuker... :)
Noodgedwongen een andere auto moeten kopen waar drie kinderstoelen achterin kunnen (Citroen Xsara Picasso :X), wil graag terug naar Volvo maar een V50 past ook niet en V70 is te duur :(

Omslagpunt benzine/diesel ligt bij mijn berekening op ongeveer 15000 km (2e hands auto van 1300 kilo)

[ Voor 7% gewijzigd door Canard op 31-03-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 21:59

Mx. Alba

hen/die/zij

GAIAjohan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:26:
Ook ik meld me hier[afbeelding]
[afbeelding]

Gefeliciteerd! Mooi bakkie. Leuke velgen ook.

Ik ga straks met mijn C30 bij de bandenboer langs om er vier nieuwe zomerslofjes onder te laten zetten. Zomertijd, zomerbanden... Dan alleen het zomerweer nog!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

[...]

Gave bak man! In mijn huidige auto zitten ook 2 losse achterstoelen en dat word wel echt gewaardeerd door de achterpassagiers. (Al is het je altijd behelpen in een Daihatsu Move :+ )

Zelf ivm. een dochter die over 3 maanden te wereld zal komen op zoek naar iets praktischers en veiligers.
Heb nu een shortlist van een MY2000 V70 Bi-Fuel, MY2002 V40 Diesel of een MY V40 1.8. De x40 serie heb ik fijne ervaring mee, maar mijn stiefvader rijd een V70, en dat is ook een prachtige wagen.

Ik heb dan nog geen kleine. Maar wel een V70 D5 2003, de ruimte is ideaal (ik moet vaak een hoop zooi meenemen). Tijdje in een V40 rond gereden en vond dat ook nog prima wagentje, ook nog redelijk ruim voor zijn klasse.

Al is de V70 nog een stapje hoger en groter, maar met een diesel elke maand €145,- euro aftikken aan MRB moet je ook maar willen. Kan je ook andere leuke dingen mee doen ;-) Maar met 40.000+ km per jaar, zit ik wel op het omslag punt. Geloof zelfs als je rond de 20.000 km rijdt het al rendabel is voor een oudere diesel. Nadeel is alleen je mag niet overal het centrum in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canard schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Haha, financieel verantwoord, dat denk ik ook altijd ;) ik merk toch dat mijn hart ook een rol speelt.

Ik heb een V40 (MY2001) gehad... fijne wagen, een V70 is natuurlijk nog leuker... :)
Noodgedwongen een andere auto moeten kopen waar drie kinderstoelen achterin kunnen (Citroen Xsara Picasso :X), wil graag terug naar Volvo maar een V50 past ook niet en V70 is te duur :(

Omslagpunt benzine/diesel ligt bij mijn berekening op ongeveer 15000 km (2e hands auto van 1300 kilo)
Hoeveel duurder kwam de V70 uit in je berekening? Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik graag een paar tientjes(?) in de maand meer betaald om Volvo te kunnen rijden :) Ik rij zelf ongeveer 12-15k per jaar dus voor mij zijn de brandstofkosten niet zo heel erg spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 11:33
Anoniem: 93248 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:14:
[...]

Hoeveel duurder kwam de V70 uit in je berekening? Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik graag een paar tientjes(?) in de maand meer betaald om Volvo te kunnen rijden :) Ik rij zelf ongeveer 12-15k per jaar dus voor mij zijn de brandstofkosten niet zo heel erg spannend.
Ik heb dat niet berekend, maar een 2e hands V70 (diesel) onder de 150.000 km begint nu pas bij € 14.000,-. Ik zoek het meer in de regionen van € 9000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:46
[...]

Voor 9k heb je een hele nette S40 (MY2004 en nieuwer) of V50 uit Duitsland. Onze S40 2.0D uit 2004 met 110k op de teller was 2 jaar geleden circa 7000 euro, dus met 9k kom je een heel eind.
Mijn broertje had voor iets meer vorig jaar een V50 2.4 op LPG, ook uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canard schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:12:
[...]
Ik heb dat niet berekend, maar een 2e hands V70 (diesel) onder de 150.000 km begint nu pas bij € 14.000,-. Ik zoek het meer in de regionen van € 9000,-
Dan ben je inderdaad snel klaar met zoeken :)
Red devil schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:24:
[...]
Voor 9k heb je een hele nette S40 (MY2004 en nieuwer) of V50 uit Duitsland. Onze S40 2.0D uit 2004 met 110k op de teller was 2 jaar geleden circa 7000 euro, dus met 9k kom je een heel eind.
Mijn broertje had voor iets meer vorig jaar een V50 2.4 op LPG, ook uit Duitsland.
S40/V50 zijn te klein voor Canard, er moeten drie kinderzitjes op de achterbank kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Red devil schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:24:
[...]

Lol, ik vermoed dat je de verkeerde quote ;)
Mijn maximum budget ligt een factor 3 lager helaas. Ik ben er niet vies van mijn handen vies te maken en iets meer onderhoud te hebben. En een ouder type volvo is pas ingereden met 300K, dus dat is waar ik mij op richt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:10
Als 12-15k per jaar rijdt zou ik zonder meer voor benzine gaan. Dan heb je geen problemen met steden waar je niet in mag, geen gezeur met EGR-kleppen, turbo en roetfilters, minder MRB en in aanschaf ben je ook goedkoper uit, zeker als je vergelijkbare kilometerstanden zoekt.

Enige punt is dat een 2.4 in een V70 met 140 PK IMHO wel wat underpowered is.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
empy schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:52:
[...]

Mijn maximum budget ligt een factor 3 lager helaas. Ik ben er niet vies van mijn handen vies te maken en iets meer onderhoud te hebben. En een ouder type volvo is pas ingereden met 300K, dus dat is waar ik mij op richt :)
Ah sorry :) .
Toch zou ik maar eens kijken in Duitsland, bijv deze

ook al zijn de 5 cylinders robuust, als je even doorspaart heb je wel een veel nieuwer model met veel minder kms op de teller.
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:44:
S40/V50 zijn te klein voor Canard, er moeten drie kinderzitjes op de achterbank kunnen.
Ah ja, 3 kinderzitjes past idd niet met een S40/V50, is met een V70 trouwens ook al krapjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

empy schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:52:
[...]

Ja zie net pas dat jouw post bij een heel ander onderwerp aansloot :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

havana schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:57:
Als 12-15k per jaar rijdt zou ik zonder meer voor benzine gaan. Dan heb je geen problemen met steden waar je niet in mag, geen gezeur met EGR-kleppen, turbo en roetfilters, minder MRB en in aanschaf ben je ook goedkoper uit, zeker als je vergelijkbare kilometerstanden zoekt.

Enige punt is dat een 2.4 in een V70 met 140 PK IMHO wel wat underpowered is.
De 140pk is sinds kort vrij simpel tot tegen de 180pk aan te chippen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sinds kort? Al enige tijd. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:10
Dan doel je op de 2.4T neem ik aan. Er is toch ook een atmosferische 2.4.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dat was naar 170 pk, maar die kerel van Volvotune heeft nu met zo'n Amerikaan en Zweed (dacht ik) 1 of andere mapping gemaakt waarmee je tegen de 180 pk hebt. En de 170pk versie knapt er ook van op (meer koppel onderin)
havana schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:47:
Dan doel je op de 2.4T neem ik aan. Er is toch ook een atmosferische 2.4.
Nee, de atmosferische 2.4 :P

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 01-04-2015 12:55 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou graag iets meer het geluid ('de roffel') van de 850/V70 classic in mijn V70n T5 willen hebben, iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt? (ik vind dat ze de roffel veel te hard hebben onderdrukt in de nieuwere modellen)
Ik heb al een beetje zitten neuzen maar voor een volledig RVS uitlaatsysteem van voor tot achter ben je al gauw zo'n 800 euro kwijt en ik vind dat dit goedkoper kan :) (wishful thinking...)

Let wel op dat ik niet op zoek ben naar een 'brommende-sjonnie-bak-waar-je-geen-50km-mee-op-de-snelweg-wilt-rijden' geluid maar een 1 op 1 kopie van de echte roffel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:35:
Ik heb al een beetje zitten neuzen maar voor een volledig RVS uitlaatsysteem van voor tot achter ben je al gauw zo'n 800 euro kwijt en ik vind dat dit goedkoper kan :) (wishful thinking...)
http://www.soundracer.nl/

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Held! _/-\o_ Dit is precies wat ik niet zoek :9

Dit valt voor mij in het rijtje:
- achteruitrijverlichting met ingebouwd vrachtwagenpiepje
- el-cheapo LED dagrijverlichting
- Xenonlook koplampen
- tribal op de achterruit
- grote sub met trillende kentekenplaat
- 'baby on board' bordjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Anoniem: 93248 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:50:

bestaan die? :D

* mystic gaat op zoek

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mystic schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:57:
[...]

bestaan die? :D

* mystic gaat op zoek
Zeker weten :') :')

oja :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ook bij de action.. 3euro of zo..

Ik zoek eigenlijk een manual om xenon aftermarket in de C30 te doen. Ik vind wel manuals van de nieuwere C30, maar ik lees ook dat het ondanks de projectors niet goed is in de oude C30? In hoeverre is dat de waarheid?

[ Voor 86% gewijzigd door GAIAjohan op 01-04-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Anoniem: 93248 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:50:
[...]

Held! _/-\o_ Dit is precies wat ik niet zoek :9

Dit valt voor mij in het rijtje:
- el-cheapo LED dagrijverlichting
- Xenonlook koplampen
- tribal op de achterruit
- grote sub met trillende kentekenplaat
- 'baby on board' bordjes
had je niet beter meteen een Renauooit kunnen kopen? Daar zit t standaard in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

GAIAjohan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:03:
Ook bij de action.. 3euro of zo..

Ik zoek eigenlijk een manual om xenon aftermarket in de C30 te doen. Ik vind wel manuals van de nieuwere C30, maar ik lees ook dat het ondanks de projectors niet goed is in de oude C30? In hoeverre is dat de waarheid?
Volgens mij kan dat nooit heel moeilijk zijn :) gaten boren, kabelboom erdoorheen, lamp erin, aansluiten en balast ergens ophangen... veel meer stappen dan dat zijn het niet volgens mij :)

edit: ik zoek alleen nog een cheap en betrouwbaar setje... dat is het wel :p

[ Voor 6% gewijzigd door mystic op 01-04-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Haha, ik las die piep als *&#$*@

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jelte,89 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:31:
[...]
Haha, ik las die piep als *&#$*@
Is ook niet geheel misplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

In Vietnam zetten ze die piepdingen zelfs in richtingaanwijzers. Heel handig om scooters die naast je zitten erop te attenderen dat je opzij wil en dat zij dus in de weg rijden. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 93248 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:35:
Ik zou graag iets meer het geluid ('de roffel') van de 850/V70 classic in mijn V70n T5 willen hebben, iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt? (ik vind dat ze de roffel veel te hard hebben onderdrukt in de nieuwere modellen)

Let wel op dat ik niet op zoek ben naar een 'brommende-sjonnie-bak-waar-je-geen-50km-mee-op-de-snelweg-wilt-rijden' geluid maar een 1 op 1 kopie van de echte roffel.
Je zou een K&N filter kunnen overwegen. Of een ander open inlaat systeem. Op het V70 forum stond er toevallig 1 te koop. Je krijgt dan alleen een wat duidelijkere roffel bij vol gas. Zolang je gewoon normaal rijdt hoor je het (nauwelijks), maar met vol gas klinkt dat volgens mij wel aardig met een 5-cilinder :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
mystic schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:30:
[...]

Volgens mij kan dat nooit heel moeilijk zijn :) gaten boren, kabelboom erdoorheen, lamp erin, aansluiten en balast ergens ophangen... veel meer stappen dan dat zijn het niet volgens mij :)

edit: ik zoek alleen nog een cheap en betrouwbaar setje... dat is het wel :p
Nee precies. Het leek me al dat het niet het grootste probleem hoefde te zijn in een C30..

On a second note, is een lifehammer niet standaard in het Volvo pakket met al hun veiligheidsspul?
In mijn C30 zit er geen. En zie ze op internet wel zitten..

Verder net even een witte nummerplaat gekocht voor 11euro.

Verder nog wat ervaringen:
Het high performance audio system bevalt me prima.
Blij met de harde afdekking van de bagageruimte
De stoelen zijn _O_

Wel een klein? probleempje net bij het starten: Hij startte belachelijk laag in de toeren ~500rpm? Even wat gas bij en de stationair was normaal voor een koude start ~1200rpm. Heb dit probleem ook op problemcar gezien, maar gen oplossing, diagnose oid.. Zal maar even wat Mazda/Ford zaken gaan zoeken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

GAIAjohan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:35:
[...]

Nee precies. Het leek me al dat het niet het grootste probleem hoefde te zijn in een C30..
Nee joh, dat stelt niets voor.

De enige reden dat ik het nog niet heb gedaan is omdat er gewoon teveel keus in setjes is, en ik gewoon niet weet wat ik moet kiezen.... en... omdat het schijnt dat het electrisch systeem van een volvo het soms niet leuk schijnt te vinden en dat je bijvoorbeeld je ruitenwissermotor zou kunnen vernielen (god knows how)

maar het licht van deze generatie (ik heb een v50,en in het front zit volgens mij weinig verschil) vind ik echt belachelijk slecht.
On a second note, is een lifehammer niet standaard in het Volvo pakket met al hun veiligheidsspul?
volgens mij is een lifehammer ook bij volvo nog geen standaard :) die van mij van het weekend eens aan het plafond hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vergeleken met de 206 (h7+h1-lamp) vind ik de halogeen verlichting van de C30 al hemels. :+ maar beter wil je toch wel hè. De 206 was qua reikwijdte van de dimverlichting gewoon een ramp. Het kwam niet ver genoeg. Groot licht van de 206 was wel prima en vergelijkbaar met de C30.
Ikzelf zal dan eens zoeken naar een mooie lifehammer.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 01-04-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Mijn C30 geeft met de xenon adaptive forward lighting in ieder geval het beste licht dat ik ooit in een auto heb gehad. Uitstekend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
GAIAjohan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:35:
[...]

Bij m'n V40 kreeg ik er wel eentje, maar dat kan ook zijn omdat het verplicht is door de leasemaatschappij/werkgever. Zelfde geld voor een EHBO pakket, gevarendriehoek en reflecterendvestje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 01-04-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gevarendriehoek zit er wel in, al had ik die zelf ook al.
EHBO en reflecterend vest had ik zelf en heb ik in de auto gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Wat is het verschil tussen de 2.3T(5) en de 2.4T? Zijn dit praktisch dezelfde blokken met een ander management of zijn er ook motorische aanpassingen om tot die 250pk te komen?

Aangezien er weinig mooie busso's zijn, verleg ik mijn zoektocht naar een S60/S80.
Zie er meerdere te koop staan, maar ben even benieuwd waar ik op moet letten bij km standen van +200k :)

[ Voor 20% gewijzigd door KillaZ op 03-04-2015 09:56 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
KillaZ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:56:
Wat is het verschil tussen de 2.3T(5) en de 2.4T? Zijn dit praktisch dezelfde blokken met een ander management of zijn er ook motorische aanpassingen om tot die 250pk te komen?

Aangezien er weinig mooie busso's zijn, verleg ik mijn zoektocht naar een S60/S80.
Zie er meerdere te koop staan, maar ben even benieuwd waar ik op moet letten bij km standen van +200k :)
volgens mij heeft 2.4T een 13T of 14T turbo, en T5 een 16T. Overigens is de motor karakteristiek van beide motoren (2.4T low turbo pressure -> meer koppel onderin, T5 high pressure, onderin vrij tam) door tuning wel redelijk gelijk te trekken (al loop je met 13T/14T turbos natuurlijk wel eerder tegen limieten aan).

S80 is volgens mij nooit als T5 variant uitgekomen, behalve nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Klopt, ik maak de mix tussen t5 S60, 2.4T S60 en 2.4T S80 modellen :)

Qua betrouwbaarheid zijn de 14T en 16T turbo's dus gelijk?

[ Voor 31% gewijzigd door KillaZ op 03-04-2015 10:13 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
KillaZ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:13:
Klopt, ik maak de mix tussen t5 S60, 2.4T S60 en 2.4T S80 modellen :)

Qua betrouwbaarheid zijn de 14T en 16T turbo's dus gelijk?
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehoord over de turbo, wel m.b.t. EGR. Ik zou, als ik jou was, daarom kijken naar bijv 2.5T versie (indien het past in je budget, al in duitsland gekeken?), die hebben automatisch het probleem niet en schijnen ook nog eens fijner te zijn mbt vermogensopbouw.

Andere vraag, ik zoek wielbouten voor mijn S40, bijv hier en hier gevonden.
Echter, ik moet er gelijk 20 afnemen terwijl ik maar 3 a 4 nodig heb, iemand anders nog een goede site met volvo onderdelen (waar je niet gelijk 20 hoeft af te nemen....).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

T-5 heeft dikkere cilinderwanden en is daarom beter te tunen. :P Maar persoonlijk vind ik de 2.4T/2.5T een stuk smoother rijden omdat je totaal geen turbogat hebt en ook bij lagere toeren de turbo al mee zit te fluiten. :)

Overigens: ik overweeg wel om m'n S80 weg te doen (is een 2.4T uit 2002 met 225k op de teller), omdat ik bar weinig rij, maar aan de andere kant wel weer een stationwagon wil ivm de hond die er vanaf komende week is. :P Aan de andere kant: het is verreweg de fijnste auto die ik tot nu toe gehad heb, dus het knaagt nog. :X Wellicht dat een goed bod daar verandering in kan brengen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Red devil schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:55:
[...]

Andere vraag, ik zoek wielbouten voor mijn S40, bijv hier en hier gevonden.
Echter, ik moet er gelijk 20 afnemen terwijl ik maar 3 a 4 nodig heb, iemand anders nog een goede site met volvo onderdelen (waar je niet gelijk 20 hoeft af te nemen....).?
ik heb ze vorige week bij http://www.carpartsdirect.nl/ besteld, en gewoon per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
mystic schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:38:
[...]

ik heb ze vorige week bij http://www.carpartsdirect.nl/ besteld, en gewoon per stuk.
Perfect! Idd per stuk en boven 20 euro geen verzendkosten. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:30:
Vergeleken met de 206 (h7+h1-lamp) vind ik de halogeen verlichting van de C30 al hemels. :+ maar beter wil je toch wel hè. De 206 was qua reikwijdte van de dimverlichting gewoon een ramp. Het kwam niet ver genoeg. Groot licht van de 206 was wel prima en vergelijkbaar met de C30.
Ikzelf zal dan eens zoeken naar een mooie lifehammer.
Ik heb in mijn C30 een xenon set zitten van pilotxenonshop, alle andere sets gaven alleen maar problemen bij mij. En anders maar dit inbouwen :P

[ Voor 53% gewijzigd door FabiandJ op 03-04-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:56
Van buiten 'hetzelfde' van binnen is de 2.3 kleiner (duh) dan de 2.4 waardoor eerstegenoemde wat steviger is. De 2.3T5 krijgt er met simpele chiptuning 60PK bij, dat red geen geen van de andere Volvo blokken. Ikzelf zou geen auto meer kopen met meer dan 200PK op enkel de vooras, het idee is leuk maar de enige die er echt blij van wordt is de bandenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Van binnen kleiner? Niet helemaal. Slag is anders waardoor je een ander volume hebt. Verder scheelt het qua turbo's nogal het een en ander. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

jadjong schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:33:
[...]

Van buiten 'hetzelfde' van binnen is de 2.3 kleiner (duh) dan de 2.4 waardoor eerstegenoemde wat steviger is. De 2.3T5 krijgt er met simpele chiptuning 60PK bij, dat red geen geen van de andere Volvo blokken. Ikzelf zou geen auto meer kopen met meer dan 200PK op enkel de vooras, het idee is leuk maar de enige die er echt blij van wordt is de bandenboer.
Dit is meer tussen de T5 2.3 2.319cc en de R 2.5 2.521cc. Die laatste willen bij onvoldoende liefde nog wel eens de cylinder wanden doen scheuren.

Edit: oeps bij alle 2.521cc een issue dus ook 2.5T, bij de 2.4T 2.435cc geen issue. Maar goed het hart van binnen in een R bestaat sowieso uit een aantal onderdelen die meer gebouwd zijn op heavy forces. Maar die wandjes zijn even dun... T5 of 2.4T pakken!

(ik mis mijn 855 T5 2.3 MT als ik dit schrijf...)

[ Voor 15% gewijzigd door GerardVanAfoort op 03-04-2015 21:14 ]

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

De 2.4T/2.5T zijn ook zonder al te veel moeite makkelijk richting de 300 pk te krijgen hoog :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
-tom-562 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:48:
De 2.4T/2.5T zijn ook zonder al te veel moeite makkelijk richting de 300 pk te krijgen hoog :P
volgens mij red je dat niet met alleen turbo druk verhogen, of bedoel je met een turbo swap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zit te denken om binnenkort een 1.6 diesel V50 te kopen uit 2006 ongeveer met 225k op de teller. Ik kies voor de 1.6 omdat deze een stuk zuiniger is, een belastingschijf lager uitkomt en voor mij snel genoeg is.
Ik wil er ongeveer 25k per jaar mee rijden maar hiervan zijn ook vaak kleine stukjes naar mijn werk á 12km enkele reis.
Nu heb ik eigenlijk twee vragen, gaat een goed onderhouden V50 diesel blok ook makkelijk naar de 350k ?
En hoe goed kan het blok omgaan met de kleine stukjes die ik soms moet rijden. Per week krijgt hij wel minimaal een keer een rit van 200-300 km.

PS. ik ben een rustige rijder zonder haast.

Edit, ik lees nu dat die 1.6 wel veel problemen heeft, misschien toch maar voor de 2.0 gaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 03-04-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Een T5 2.3 tunen? Ik hou op z'n tijd van snelheid (200+). Maar ook tot 120 ben je echt rap zonder tuning. De T-5R was in zijn tijd met tussen acceleraties van 80-120? sneller als een... 911 jawel!
Alleen de eerste meters komt ie wat moeilijker van z'n plaats hè.

Maar ga je tunen? Kijk eens bij KMS dan zie je wat kan! (Een V70R met KMS staat nu koop bij European Tuning)
3 dikke Volvo's met hun KMS systeem, video! http://media.vankronenburg.nl/nl/films/volvo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 08:33

OgWok

U.N.C.L.E.

En waar lezen jullie je Volvo mee uit?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07 12:32

Joostk

Barkrukprofeet

Ja Turbos van de 1.6D lopen vaak stuk.
De 2.0 D is een betere keuze, mits dat past in je prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

OgWok schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:14:
En waar lezen jullie je Volvo mee uit?
Uitlezen? Gewoon de flash codes goed noteren en met een lijstje van matthewsvolvosite kijken wat de foutcodes inhouden :) (OBD I)
Of met v a d i s ... en een oud laptoppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Joostk schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:18:
Ja Turbos van de 1.6D lopen vaak stuk.
De 2.0 D is een betere keuze, mits dat past in je prijsklasse.
Die 2.0d zal ongeveer 400 euro extra kosten per jaar aan brandstof en belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 08:33

OgWok

U.N.C.L.E.

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:28:
[...]

Uitlezen? Gewoon de flash codes goed noteren en met een lijstje van matthewsvolvosite kijken wat de foutcodes inhouden :) (OBD I)
Of met v a d i s ... en een oud laptoppie
Was benieuwd of er al Volvo rijders zijn die goede ervaringen hebben met Torque voor Android icm. een ELM327 Bluetooth dongel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Ernemmer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:33:
[...]

Die 2.0d zal ongeveer 400 euro extra kosten per jaar aan brandstof en belasting.
Ik zou toch weer gaan voor een 2.0D, past perfect bij de auto en veel minder problemen. Je hoeft maar 1 keer iets te hebben en het voordeel van een 1.6D is gelijk voor een paar jaar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

OgWok schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:35:
[...]

Was benieuwd of er al Volvo rijders zijn die goede ervaringen hebben met Torque voor Android icm. een ELM327 Bluetooth dongel.
Ah, heel wat anders! Look here: http://www.matthewsvolvos...and-elm327-bluetooth.html
Geen recent stuk, maar bij mijn weten op volvo-forum ook nog weinig succes hiermee.

Veel "bad knockoffs" van de ELM-327 in omloop.

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 03-04-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 20:12
Er zijn er een paar die dat op Sensus Connect Touch gebruiken. Dat is te vinden in het SCT topic op het volvoforum

http://www.volvo-forum.nl...54935&page=last#last_post

[ Voor 52% gewijzigd door Stefke op 03-04-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:00

kraats

Ik rol

OgWok schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:35:
Bij mij werkt het prima in ieder geval. Blijkbaar precies de juiste dongle gekocht

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat gaat er dan precies fout? Standaard zaken als toerental etc uitlezen gaat toch wel met torque?! Wil eigenlijk ook even 1 aanschaffen via dx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

jadjong schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:33:
[...]

Nee hoor.

Gewoon Honda gaan rijden. Een S2000 bijvoorbeeld, 240 pk op de voorwielen en geen enkel probleem. Zelfs de nieuwe Civic Type R heeft 300+ pk op de voorwielen en kan die kracht prima kwijt. Als je de pk´s haalt uit het toeren maken (Honda´s VTEC bijvoorbeeld) is veel vermogen op de voorwielen geen probleem.

Tijd dat Volvo eens een leuk sportief model uit brengt. Zou goed zijn voor het imago, nu staan ze bekend als degelijke, veilige blokkendozen waar voor de sportievelingen weinig lol aan te beleven is.

T5-R bood wel fun, maar dat is al lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Ernemmer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:33:
[...]

Koop geen 1.6. Die 400 euro die je minder denkt uit te geven ben je kwijt aan turbo's en verstuivers.

Ik heb bijna 5 jaar een 1.6 diesel in een focus gereden en het is echt niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Bart-Willem schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:17:
[...]

T-5 heeft dikkere cilinderwanden en is daarom beter te tunen. :P Maar persoonlijk vind ik de 2.4T/2.5T een stuk smoother rijden omdat je totaal geen turbogat hebt en ook bij lagere toeren de turbo al mee zit te fluiten. :)

Overigens: ik overweeg wel om m'n S80 weg te doen (is een 2.4T uit 2002 met 225k op de teller), omdat ik bar weinig rij, maar aan de andere kant wel weer een stationwagon wil ivm de hond die er vanaf komende week is. :P Aan de andere kant: het is verreweg de fijnste auto die ik tot nu toe gehad heb, dus het knaagt nog. :X Wellicht dat een goed bod daar verandering in kan brengen. :+
Ga je weer een T5 kopen? of een V70 R als je toch weinig rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:49:
[...]

Nee hoor.

Gewoon Honda gaan rijden. Een S2000 bijvoorbeeld, 240 pk op de voorwielen en geen enkel probleem. Zelfs de nieuwe Civic Type R heeft 300+ pk op de voorwielen en kan die kracht prima kwijt. Als je de pk´s haalt uit het toeren maken (Honda´s VTEC bijvoorbeeld) is veel vermogen op de voorwielen geen probleem.

Tijd dat Volvo eens een leuk sportief model uit brengt. Zou goed zijn voor het imago, nu staan ze bekend als degelijke, veilige blokkendozen waar voor de sportievelingen weinig lol aan te beleven is.

Een Honda S2000 is gewoon rear wheel drive.. Volvo heeft toch nog steeds polestar modellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:49:
[...]

Nee hoor.

T-5R hè. Nee op die c-segmentertjes is 200 pk+ op de voorwielen wat veel. Maar in mijn oude 855 T5 geen probleem. Bandenboeren werden niet rijk van mij. Torque steer.. wazda?

Er is wel weer een mooie Volvo Polestar in de verkoop, 350 PK voor slechts een tonnetje in NL..
http://www.autoblog.nl/ni...s60-en-v60-polestar-74678
Productie verdubbeld. Maar goed het karakter van de banana (CY) en overige kleuren zal deze niet hebben.
En al helemaal niet de surprising factor: niet eens één handvol "hondenhokken" tikten in die tijd de 250 aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
mystic schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:50:
[...]

Koop geen 1.6. Die 400 euro die je minder denkt uit te geven ben je kwijt aan turbo's en verstuivers.

Ik heb bijna 5 jaar een 1.6 diesel in een focus gereden en het is echt niet grappig.
De 1.6 valt dus af, internet staat ook vol met klachten over dat blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Mwah, hangt er vanaf of je een garage hebt die snapt de olie vervangen dient te worden, dat dan een bepaald zeefje ook wordt schoongemaakt. Doe je dat niet, dan sloop je inderdaad de turbo's van de PSA-blokken. Verstuivers nooit gezeik mee gehad, wel met brandplaatjes.. :X Maar problemen zijn vnmlk van pre-2007 modellen. Ze lopen wel belachelijk zuinig.. 1:21 in een Focus is niet vreemd..

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 03-04-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

[...]

Ik rij zelf een D2, dat is de verbeterde versie van de 1.6D. Ik heb een keer als leenauto een 1.6D Drive mee gekregen. Minder vermogen, meer lawaai... Geen prettige motor, terwijl de D2 best goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:00:
[...]

Een Honda S2000 is gewoon rear wheel drive.. Volvo heeft toch nog steeds polestar modellen ?
Ah crap, je hebt gelijk.

Ok, dan de Type R uitvoeringen. Civic, Accord Type R etc. Allen voorwielaandrivjing, vaak 200+ pk en geen centje pijn. Turbomotor en voorwielaandrijving is in zijn algemeenheid een wat minder gelukkig combinatie. Turbo ragt er in met een hoop koppel.

En welke Polestar modellen? Je hebt alleen de S60 Polestar toch en wat concept cars? De S60 is een snelle auto maar wel ERG duur, voor dat geld koop je ook wel wat leukers. De concept car had 500 pk, de produktieversie 350 pk. Een Audi S4 heeft bijna hetzelfde vermogen (333 pk) en kost 30.000 minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:05:
[...]

Ah crap, je hebt gelijk.

Ok, dan de Type R uitvoeringen. Civic, Accord Type R etc. Allen voorwielaandrivjing, vaak 200+ pk en geen centje pijn. Turbomotor en voorwielaandrijving is in zijn algemeenheid een wat minder gelukkig combinatie. Turbo ragt er in met een hoop koppel.

En welke Polestar modellen? Je hebt alleen de S60 Polestar toch en wat concept cars? De S60 is een snelle auto maar wel ERG duur, voor dat geld koop je ook wel wat leukers. De concept car had 500 pk, de produktieversie 350 pk. Een Audi S4 heeft bijna hetzelfde vermogen (333 pk) en kost 30.000 minder.
Totdat je bij de Audi S4 wat opties aanklikt, vergeet niet de S60 en de V60 Polestar zit bomvol, sterker nog je kan in de optielijst helemaal niks aanvinken als extra optie. En de Öhlins dempers bij de Polestar heb je echt niet bij een Audi S4.
"The key upgrade is a set of exceedingly sophisticated Öhlins dampers
Fortunately, we're not dealing with any kind of suspension set-up here – rather one that's based around a set of dampers developed by one of the most respected names in motorsport. Öhlins and Polestar spent 60 days fine-tuning the units in question, and thanks to their unique Dual Flow Valve technology, these are most probably the best non-active shock absorbers fitted to any car currently on sale.
This is not a joke.
"The Öhlins dampers are where the magic lives. Polestar told us that these two models are the first non-supercars to be fitted at the factory with Öhlins (the Lamborghini Aventador employs them), and the only car to use dampers with Öhlins' Dual-Flow Valve technology.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

En de Polestar S/V60 doen de 0-100 in 4.9
Maar daar koop je deze niet voor hè :) :) Toch wel fijn dat het kan!
(Audi S4 5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:05:
[...]

Ah crap, je hebt gelijk.

Ford Focus ST of RS, de snelle uitvoeringen van de Renault Megane, of een Opel Astra hebben ook behoorlijk vermogen, veel koppel, een turbo en gaan nog steeds goed de bocht om. In een sprint recht uit ook geen drama's.

Wat echter niet werkt is het hebben van een open diff op de vooras, of een te simpele voorwielophanding met alleen wat stuggere veren/dempers/anti roll.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FabiandJ schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:23:
[...]

Totdat je bij de Audi S4 wat opties aanklikt, vergeet niet de S60 en de V60 Polestar zit bomvol, sterker nog je kan in de optielijst helemaal niks aanvinken als extra optie. En de Öhlins dempers bij de Polestar heb je echt niet bij een Audi S4.

Bron
Dan kun je hem ook vergelijken met een M3, die is standaard ook zeer rijk uitgerust. Als ik de vergelijkende testen zo lees, is de S4 overall een betere auto dan een S60 Polestar. Prestaties zijn gelijk, logisch ook omdat de S4 lichter is en de pk/kg verhouding weinig scheelt. Op alle overige vlakken is de S4 beter. Wel vind ik de Polestar er zelf veel toffer uitzien.

Die schokdempers zeggen me niet zo veel: de S60 Polestar is een auto waarvan Volvo zelf zegt dat het gebruik op een circuit geen prioriteit had. Het is een auto voor dagelijks gebruik, niet hardcore, maar toch vrij comfortabel. Oehlins voorziet maar HEEL weinig auto´s van schokdempers, vooral motoren.

Jammer dat het een auto is geworden van compromissen. Al is de hedendaagse automarkt natuurlijk een stuk moeilijker dan ie was toen de T-5R uitkwam.
martijn_tje schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:26:
[...]

Ford Focus ST of RS, de snelle uitvoeringen van de Renault Megane, of een Opel Astra hebben ook behoorlijk vermogen, veel koppel, een turbo en gaan nog steeds goed de bocht om. In een sprint recht uit ook geen drama's.

Wat echter niet werkt is het hebben van een open diff op de vooras, of een te simpele voorwielophanding met alleen wat stuggere veren/dempers/anti roll.
Jep. En de nieuwe Civic Type R wordt de benchmark voor FWD auto´s.

Al blijft de acceleratie hoe dan ook achter bij RWD sportieve auto's met hetzelfde vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bewust een groot hondenhok met 250pk gekocht omdat ik de ruimte nodig heb en veel vermogen heerlijk rijdt op de snelweg, leuk dat die Aziatische gebakjes snel zijn maar daar krijg ik mijn rommel niet in kwijt. Wat dat betreft bedient Volvo juist heel goed de doelgroep van mensen zoals ik.
Andere opties waren de BMW 5 serie of Audi A6; de BMW viel af vanwege de uitstraling en op Audi was ik destijds wel uitgekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:00:
Ik heb bewust een groot hondenhok met 250pk gekocht omdat ik de ruimte nodig heb en veel vermogen heerlijk rijdt op de snelweg, leuk dat die Aziatische gebakjes snel zijn maar daar krijg ik mijn rommel niet in kwijt. Wat dat betreft bedient Volvo juist heel goed de doelgroep van mensen zoals ik.
Andere opties waren de BMW 5 serie of Audi A6; de BMW viel af vanwege de uitstraling en op Audi was ik destijds wel uitgekeken :)
Wat voor Volvo rijd je dan?

En in zijn algemeenheid, wat zijn nu de sterke/onderscheidende punten van Volvo? Ok, degelijk en veilig. Vijfcilinders hebben een eigen karakter maar gaan er helaas uit, dat is erg jammer. Ik heb wel eens gelezen dat Volvo's zeer geschikt zijn voor de praktische mens, dat alle knoppen op de logische plek zitten etc. Interieur vind ik vaak schitterend.

Qua nadelen die ik tegenkom, verbruiken Volvo's stevig, is het weggedrag/dynamiek zo-zo en bieden ze weinig ruimte per kg/m3 auto.

Het is dat een S60 D5 zo zuipt, anders hadden we die mogelijk gekocht ipv een C250 diesel. Hele mooie auto imo, en die vijfcilinder diesel roffel is veel mooier dan het geluid van een viercilinder.
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:04:
Een T5 2.3 tunen? Ik hou op z'n tijd van snelheid (200+). Maar ook tot 120 ben je echt rap zonder tuning. De T-5R was in zijn tijd met tussen acceleraties van 80-120? sneller als een... 911 jawel!
Alleen de eerste meters komt ie wat moeilijker van z'n plaats hè.
Een uitstekende website om prestaties te checken is www.zeperfs.com, daar middelen ze de testresultaten van gerenommeerde automedia.

Als ik het zo even bekijk, is een T-5R net IETS sneller dan mijn niet sportieve C250 diesel. 0-100 in 7.2 vs. 7.4 sec, 80-120 in 4.5 vs. 4.7 sec.

Een 911 Carrera uit 1994 (993 serie) doet 80-120 in 3.2 sec... het lijkt me dus een broodje aap verhaal.

Een T-5R is ontwikkeld in samenwerking met Porsche, ik denk dat ze ook wel zorgen dat ie iig niet sneller is dan hun vlaggeschip, op geen enkele afstand of parcours ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:17

backupdevice

Boeh!

Ik heb iets vaags met mijn V70 en zal het proberen goed uit te leggen.

Als ik in de morgen de auto start en wegrij dan maakt mijn stuur soms een geluid alsof leer of leer wrijft. Als de auto warmer wordt is het geluid weg. Ik voel geen rare dingen in het stuur.

Herkent iemand dit?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:42

NoFearCreations

3DPrint the world!

Genoeg stuurbekrachtingingsolie? Riem niet versleten? Endblocks versleten?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

backupdevice schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:25:
Ik heb iets vaags met mijn V70 en zal het proberen goed uit te leggen.

Als ik in de morgen de auto start en wegrij dan maakt mijn stuur soms een geluid alsof leer of leer wrijft. Als de auto warmer wordt is het geluid weg. Ik voel geen rare dingen in het stuur.

Herkent iemand dit?
Welk model V70 heb je? Is het bij maximale stuuruitslag bij b.v. inparkeren en dan met wegrijden (sloom optrekken?)

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 07-04-2015 10:28 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:17

backupdevice

Boeh!

My 2010.

ik begrijp wat je wilt zeggen. Dat is het niet. Dat is nu ook en dat is toch de abs?

Het geluid waar ik het over heb is net als je met een hand over een leren bank gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door backupdevice op 07-04-2015 10:33 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 654400 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:10:
[...]

Het is dat een S60 D5 zo zuipt, anders hadden we die mogelijk gekocht ipv een C250 diesel. Hele mooie auto imo, en die vijfcilinder diesel roffel is veel mooier dan het geluid van een viercilinder.
De D5 is best een aardig zuinig blok nog, zeker de latere varianten. Verschil in performance zal er zeker zijn, maar qua verbruik ontlopen ze elkaar niet echt (Spritmonitor) :)

S60 D5
Count - Fuel type - min - Ø - max
31 - Diesel - 5,86 - 7,07 - 8,46

C250 Diesel:
55 - Diesel - 4,84 - 7,05 - 9,26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Anoniem: 654400 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:10:
[...]

Wat voor Volvo rijd je dan?

En in zijn algemeenheid, wat zijn nu de sterke/onderscheidende punten van Volvo? Ok, degelijk en veilig. Vijfcilinders hebben een eigen karakter maar gaan er helaas uit, dat is erg jammer. Ik heb wel eens gelezen dat Volvo's zeer geschikt zijn voor de praktische mens, dat alle knoppen op de logische plek zitten etc. Interieur vind ik vaak schitterend.

Qua nadelen die ik tegenkom, verbruiken Volvo's stevig, is het weggedrag/dynamiek zo-zo en bieden ze weinig ruimte per kg/m3 auto.

[...]

Een uitstekende website om prestaties te checken is www.zeperfs.com, daar middelen ze de testresultaten van gerenommeerde automedia.

Als ik het zo even bekijk, is een T-5R net IETS sneller dan mijn niet sportieve C250 diesel. 0-100 in 7.2 vs. 7.4 sec, 80-120 in 4.5 vs. 4.7 sec.

Een 911 Carrera uit 1994 (993 serie) doet 80-120 in 3.2 sec... het lijkt me dus een broodje aap verhaal.

Een T-5R is ontwikkeld in samenwerking met Porsche, ik denk dat ze ook wel zorgen dat ie iig niet sneller is dan hun vlaggeschip, op geen enkele afstand of parcours ;)
Net even wat hardcover Volvo boeken en de Youngtimer over T-5R er op nageslagen.. :) En ik kon het idd niet terug vinden..
Ik meen het ooit gekezen te hebben, maar waarschijnlijk naar nu blijkt dat ie bij een behoorlijk rappe in de buurt kwam bij 80-120 (en ik in mijn T-5 maar lekker dromen, ach ik ben bijna net zo snel als een 911 hihi)
Maar goed fabrieks opgave voor de T-5R van 6.9 sedan handgeschakeld, en 7.0 estate handgeschakeld, hoeft de Volvo zich niet voor te schamen! Ik rol!
Gevoelsmatig deed mijn T5 (handgeschakeld) de 80-120 ook bizar snel. 0-100 nooit geprobeerd, ik rij altijd rustig weg. Maar zodra ik vanaf 50-60 gas gaf bleef ie sleuren echt bizar. Heel mooi lineair ook boven de 200!

Overigens een tijdje met een S60 D5 gereden (leen) ex-klpd auto. Wat rijd zo'n D5 lekker, ook het zelfde lineaire acceleratie gevoel tot op hoge snelheden. Ik heb zo'n 13.000 km met die auto gereden. 1:16,5 gemiddeld. Auto was toen 5 jaar oud met 260.000 op de teller.

Ja, die vijf cilinder (maar ook de 4 en 6 uit die tijd) mede door Porsche ontwikkelt, echt hele fijne motoren!
De roffel... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J0YR1D3R schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:36:
[...]

De D5 is best een aardig zuinig blok nog, zeker de latere varianten. Verschil in performance zal er zeker zijn, maar qua verbruik ontlopen ze elkaar niet echt (Spritmonitor) :)

S60 D5
31 - Diesel - 5,86 - 7,07 - 8,46

C250 Diesel:
55 - Diesel - 4,84 - 7,05 - 9,26
Ik bedoel de S60 D5 vanaf 2010, met 205 pk. Die verbruikt meer:

min Ø max
7,51 7,72 8,22

1:13 gemiddeld.

Bij de C250 zitten er ook de 4matic versies tussen, die verbruiken veel meer. Die zijn voor ons niet relevant. Wij rijden gemiddeld 1:17, mijn vrouw rijdt rustig en ik rijd door.

Verschil in prestaties is niet zo groot. C250 is sneller, komt vooral beter van zijn plaats door de RWD.
Pagina: 1 ... 82 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.