Naar mijn weten bestaat er maar 1 2.4 zonder turbo motor. En die is 140 of 170 pk, en dat verschil is puur alleen het verschil in software.Flix20 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:25:
Weer stukje service gehad van de Volvo dealer(Volvo Buitenweg Naarden) waar ik vorig jaar Juli mijn S40 gekocht heb en mijn pa onlangs een S80.
Mijn ingebouwde navigatie kaarten waren wat verouderd. Zeg maar gerust 2005 verouderd wat onderweg behoorlijk irritant kan zijn.
Nou zat ik laatst weer bij de Volvo dealer omdat m'n pa een S80 aan het aanschaffen was(wát een bak trouwens). Daar zat ook navigatie in dus m'n pa kaarten dat al aan dat er bij aflevering graag wel up to date kaarten in zouden zitten. Dat ging geregeld worden.
Daarna de opmerking van gooi er ook een setje kaarten bij voor de S40. Ook dat hebben we erbij gekregen.
Vervolgens gaf ik nog aan dat er iets niet klopte bij m'n S40.
Aan de onderkant van de kofferbak klep was de lak aan het bladeren en begon wat roest te komen.
De achter bumper stond iets te hoog waardoor de klep hier steeds tegenaan klapte bij het dichtgooien.
Bumper hebben ze gecorrigeerd en als extra hebben ze m'n klep gespoten.
Toen ik de auto ging ophalen zag ik bij de inspectie dat er ipv een 2.4 embleem een 2.4i embleem achterop zat.
Dus ik maakte al de opmerking van 'goh, hebben julie 'm meteen opgevoerd?'
Na uitleggen wat ik daarmee bedoelde gaven ze aan dat ze de emblemen hebben besteld op chassis nummer en dat er daadwerkelijk een 2.4i motor inligt.
Echter staat de auto bij de belastingdienst etc geregistreerd als een 2.4 140pk uitvoering.
Benieuwd of dit kwaad kan?
En de tijd van carburateurs ligt al heel ver achter ons
Vaak bu'j te bang!