Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.427 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41

-tom-562

Oliesjeik

backupdevice schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:25:
Wat is nu het beste als je probeert relaxed met een Diesel te rijden zonder dat je EGR problemen krijgt.

Ik probeer als de motor koud is te schakelen net na de 2000 RPM en rij niet harder als 120 . Als de motor warm is wil ik hem wel eens doortrekken naar de 4500RPM .

Gemiddelde aantal RPM zal bij een normale rit van minimaal 300KM niet boven de 2300RPM komen.
EGR laten afdoppen en er uit laten schrijven :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:10
Aight! schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:47:
[...]

Dat wil ik ook!!! Ik heb alleen koplampwissers dan moet ik die uitschakelen geloof ik anders wordt dat helder glas snel mat ;-)

Even het forum in de gaten houden dus, wat kosten jouw zoiets? Als ik dan nog een handige forummert kan strikken die met mij ze erin wil leggen ben ik helemaal tevreden! Natuurlijk tegen betaling, want voor niks gaat de zon op!
Wissers inderdaad uitschakelen! Ik heb deze set voor €450 incl verloopstekkers gekocht. Ik moest sowieso 1 nieuwe koplamp dus was niet heel veel duurder uit. En in deze donkere dagen is wat extra licht nooit weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:34

backupdevice

No Risk , Full Push

Joopieboy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:43:
Een keer per rit als ie goed warm is doortrekken zodat ie schoon kan branden, maar eigenlijk is het beste het voorkomen van dit door het of af te doppen of uit te laten programmeren. :)
Ja en dan over een paar jaar problemen krijgen bij de keuring.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Maakt geen zak uit. :) In tegendeel het is zelfs beter voor de motor, kleppen en inlaat om maar iets te noemen. Je stopt de toevoer van vuile afvalstoffen terug je motor in.

[ Voor 77% gewijzigd door Joopieboy op 16-02-2015 18:42 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben een beetje opzoek naar andere wielen voor de 960, maar is erg moeilijk. Combinatie van, 5x108, ET25 en 65.1mm naafgat is heel lastig.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hoezo ET25? Je hebt toch het nieuwe type 960? :P Daar passen alle velgen van de 850/S70/V70/S80/S60/C70 gewoon op. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Polestar bevestigt: wij werken aan een sterkere XC90

Technisch mankeerde er weinig aan de S60 en V60 met Polestar-label, maar datzelfde gold (in elk geval in Nederland) helaas niet voor de prijs. Toch gaat Volvo’s huistuner de stap wagen en krijgt ook de nieuwe XC90 de turbosmurf-treatment, al zitten er wat haken en ogen aan het verhaal.

Polestar heeft namelijk groen licht van Volvo gekregen om de verse XC90 verder op punt te zetten, waarbij zowel de T6 (320 pk, 400 Nm) als de D5 (225 pk, 470 Nm) een milde badassification gaan ontvangen. Mild, want de bovengrens qua outputcijfers wordt bepaald door de T8, de versie die in Nederland nu al een groot succes is dankzij een hoog vermogen en lage bijtelling.

Volvo heeft namelijk aangegeven dat Polestar-versies van de eerder genoemde T6 en D5 de rangetopper niet mogen overstijgen, dus meer dan 400 pk en 650 Nm gaan de XC90’s met blauwe badge niet krijgen. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant kenmerken Polestars zich vooral met hun geavanceerde onderstel (Öhlins demping, Brembo stoppers). Oh ja, en met hun flink gepeperde prijskaartjes.

Dat het Zweedse merk niet wil dat de T8 voorbij wordt gesneld door z’n broeders zonder elektromotor, kan natuurlijk ook betekenen dat Volvo iets bijzonders in petto heeft voor hybride Polestars. Eerdere berichten hintten immers al in die richting. We (Ibracadabra incluis) gaan het waarschijnlijk volgend jaar ergens zien, uiteraard nadat de gewone XC90 deze zomer z’n debuut bij de dealer maakt.
Bron
Oh boy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
backupdevice schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:07:
[...]

Ja en dan over een paar jaar problemen krijgen bij de keuring.
Hoezo? EGR is geen keuringspunt. Ook zonder EGR slaag je met vlag en wimpel voor de roetmeting. Sterker nog, zonder EGR is de roetuitstoot lager. Zelfs zonder roetfilter kom je nog makkelijk door de roetmeting.

[ Voor 28% gewijzigd door havana op 16-02-2015 20:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bart-Willem schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:23:
Hoezo ET25? Je hebt toch het nieuwe type 960? :P Daar passen alle velgen van de 850/S70/V70/S80/S60/C70 gewoon op. :P
Nee, heb een 94'er 960.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 23:23
NoFearCreations schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:48:
Ben een beetje opzoek naar andere wielen voor de 960, maar is erg moeilijk. Combinatie van, 5x108, ET25 en 65.1mm naafgat is heel lastig.
Veel Peugeotvelgen van de 407, 508 etc worden naar mijn weten geleverd met 5x108 et25.
Ik heb trouwens nog wel een set steelies 17inch 5x108 et25 voor je liggen, voor winterbandjes o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Et25 is wel heel laag, die Peugeotsetjes zitten volgens mij allemaal rond de 45. Zie steekmaat.nl voor meer info.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

ET waardes vind ik dan nog niet zo erg, daar valt nog wel wat mee te spelen, origineel zit het vaak te ver naar binnen. Maar zo'n groot naaf gat is lastig, meeste zitten onder de 60, of maar net erboven.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar wel modeljaar 1995 al. :P Aka: daar hoort ET43 etc onder, geen 25 want dan gaat die meuk uit je wielkasten steken. :+ Tenzij het weer zo'n samenraapsel is zoals je bij sommige 1993-850's ziet maar dat zal wel niet. :P Ga er gewoon voor 99% van uit dat alle velgen die ik net noemde gewoon eronder passen. :) Beter idee: haal even een wiel van je auto af en check even welke maat er nu onder zit. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
havana schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:35:
Et25 is wel heel laag, die Peugeotsetjes zitten volgens mij allemaal rond de 45. Zie steekmaat.nl voor meer info.
Mijn coupé had ET12 en een gewone 406(sedan en break) hebben ET18.
Ik zie inderdaad wel dat de nieuwere sets allemaal zo rond de 38 a 46 zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnAbel op 16-02-2015 23:42 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:34

backupdevice

No Risk , Full Push

havana schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:28:
[...]

Hoezo? EGR is geen keuringspunt. Ook zonder EGR slaag je met vlag en wimpel voor de roetmeting. Sterker nog, zonder EGR is de roetuitstoot lager. Zelfs zonder roetfilter kom je nog makkelijk door de roetmeting.
Ik heb me vergist met de roerfilter door laten boren.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

backupdevice schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:54:
[...]

Ik heb me vergist met de roerfilter door laten boren.
zelfs zonder roetfilter kun je prima door de keuring komen. rommelen met het roetfilter is pas vervelend als ze erachter komen :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZTUB6kJh.jpg

Ik wil hier een double-din radio in monteren, maar hij past niet. Die plastic "rand" halverwege de hoogte van het binnenframe zit in de weg.

Moet ik een ander onderdeel bestellen? Zo ja, welk?

Volvo S80 2001

edit:
Na googlen:
http://store.voluparts.com/9491220-double-din-panel/

Hij lijkt erg sterk hierop, maar toch past het niet. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 17-02-2015 21:02 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Rand weg vijlen, zagen, frezen. Moest bij mijn S70 in iedergeval wel.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
http://forums.swedespeed....40&viewfull=1#post1949340

Hier staat hetzelfde. Nooit van mijn leven ook maar een zekering vervangen op een auto, magoed, dat wordt dat frame eruit puzzelen dus. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Vandaag maar even een setje reinigingsspul gehaald voor het luchtfiler. Er blijkt notabene toch een K&N vervangingsfilter in te zitten. Dat wordt schoonmaken dus :D
Ook maar even 5ltr Valvoline 5W30 gehaald en van de week even om flush en een nieuw oliefilter zodat ik dat ook meteen vervangen kan.
Binnenkort de bakolie laten vervangen en dan heb ik alle vloeistoffen wel weer gehad voor de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb zo een vermoeden dat je het niet gaat redden met alleen 5 liter, meende dat je 5,7-5,8 liter nodig had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:13:
http://forums.swedespeed....40&viewfull=1#post1949340

Hier staat hetzelfde. Nooit van mijn leven ook maar een zekering vervangen op een auto, magoed, dat wordt dat frame eruit puzzelen dus. Ben benieuwd.
Dit kan eenvoudig met een vijl (en doe maar een stofzuiger erbij, niet dat het uitmaakt maar dan heb je de rotzooi direct weg). Heb ik ook zo gedaan met mijn 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mijn V40 D4 gaat vrijdag naar de dealer toe.
De klachten zijn
* Deurpanelen trillen bij muziek met bass
* Motor maakt een geluid alsof je met knikkers aan het rinkelen bent tussen 1500~1900 rpm als je de motor belast in de 1e en 2e versnelling. Koud erger als warm maar dan nog ook aanwezig.

Hopelijk kunnen ze iig het 1e probleem oplossen. Het 2e ding, tsja ik kreeg te horen dat het misschien wel iets is wat hoort, maar ik wil het graag eens bij een andere D4 horen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eerste ligt waarschijnlijk aan Premium Audio, staat op het Volvo forum ook het een en ander over geschreven. Ik heb zelf High Performance audio en daarbij rammelt er niets, zelfs niet bij White Clouds van Decaf (wat op het forum ook al voorbij gekomen is). Ik verbaas me juist hoe laag de installatie gaat zonder subwoofer.
Het ratelen heb ik zelf ook en is denk ik een producteigenschap. Als hij warm is dan is het veel minder, het doet zich ook alleen voor bij deellast.

[ Voor 19% gewijzigd door J0YR1D3R op 18-02-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ja dat van die Premium Audio wist ik eigenlijk voordat ik de auto had al dat het waarschijnlijk zou gebeuren ja. Maar ik had de ijdele hoop dat men ondertussen dat had verbeterd.

Okay, ik vermoede al zoiets wat het ratelen betreft, maar het klinkt echt heel erg naar iig, krijg dan soms echt medelijden met die arme motor als je hem zo hoort ratelen.
Het is ook echt alleen bij deellast ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 15:05

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik ben de eerste in Nederland geweest waarbij vorige week maandag een software-update is uitgevoerd voor de Premium Audio installatie. Ik heb al behoorlijke isolatie in de deurpanelen zitten, tevergeefs. De update zou helpen, werd mij sinds eind november beloofd. Begin januari werd februari, daarna week 5 of 6 en uiteindelijk dus in week 7 geïnstalleerd. 0,0 verschil!
De High Performance set krijg ik ook aan het trillen, dus ik ben wat dat betreft schijnbaar een uitzondering (terwijl ik Decaf - White Clouds veel te veel bass vind hebben). Afgelopen maandag zou een expert langsgaan om het te beoordelen en dit te rapporteren richting Volvo Nederland en de leasemaatschappij. Afspraak was dat deze persoon eerst contact met mij zou opnemen om de klachten na te kunnen gaan. De praktijk was andersom, hij was langsgegaan en belde daarna met de vraag wat de klachten waren. "Ja dit is nu wel weg denk ik". Ik kan het blijven aangeven, uiteindelijk zit ik nooit bij de finale test.

De uitleg die ik van Volvo nu krijg is niet meer dat mijn volume te hard staat maar en ik citeer:
"Pak een andere Volvo V40 met Premium Audio, dan heb je hetzelfde resultaat. Daarbij, die van de bestuurder klinkt zelfs beter" - die van mij mag wellicht beter klinken qua warmte, maar het trillen gaat onverminderd door. Hoe kan het ook zo zijn, dat de verklaring van een eigenlijke productiefout wordt afgedaan als producteigenschap? Dat ze allemaal zo klinken wil niet zeggen dat het opeens niet meer "kapot" is?

Ik blijf erbij dat een subwoofer de enige oplossing is. Het gekraak in de tweeters is bij mij ook niet met de software-update opgelost. Zelfs als de deuren zodanig vast zitten dat deze geen trilling meer geven, zijn de vakken nog steeds onbruikbaar omdat alles doortrilt. Een subwoofer ontlast de deuren en tevens het te hoge vermogen voor de tweeters (treedt alleen op bij de surround instelling, dus software en cross-over gerelateerd. Het effect heet ook wel distortion).

Ik heb een week met High Performance rondgereden. Het klinkt beduidend doffer en minder vol. De bass is vlakker maar de deuren trillen over het algemeen niet. De upgrade van Premium Audio zorgt ervoor dat het geluid echt wel een stuk beter is, maar niet baanbrekend. Ik heb geen vergelijk met B&O, Bose of Canton setjes, maar ik denk heel eerlijk dat het geluid daarin vele malen beter zal zijn, buiten dat de deuren wel kwalitatief afgewerkt zijn. Het trillen van de deuren en het gekraak van de tweeters vind ik voor een upgrade "Premium Audio" onacceptabel.

Ach ja, ik ben er pas 6 maanden mee bezig om dit op te lossen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met de klepstoters bij een v70 classic?
Het schijnt dat ze tijdens dit model ergens zijn over gegaan van hydraulisch naar mechanisch, maar wanneer precies en bij welke blokken is maar moeilijk te vinden en er zijn verschillende meningen over. Verschil zou moeten zijn dat hydraulisch zichzelf 'stelt' en bij mechanisch moeten de kleppen handmatig gesteld worden, met andere woorden, dan moet het blok open.

Het gaat in mijn geval om een V70 classic bi-fuel (dus af-fabriek LPG).

Als iemand hier wat duidelijkheid in kan schaffen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hydraulisch, hoor je de eerste paar seconden na t starten. soort geratel. dan zijn ze aan t stellen. Deed mn 960 ook, die heeft vergelijkbaar blok maar dan cilinder extra.

Onze V70II heeft nagenoeg identiek blok, 5 cilinder 2.4. Hoef je ook niet naar om te kijken. Van de week pas de 450.000 gepasseerd. Opweg naar de miljoen.

De mijne zijn normaal benzine. Bij jou zit er een speciaal bi fuel kop op, dus nagenoeg onderhoudsvrij. Fabrieks af voorzien van LPG.

Ik zou er geen geld in steken zolang de auto prima loopt. Informeer maar eens, kan zo richting de 1000 piek gaan.

Is niet zo makkelijk als op een 8 klepper redblock uit 1985.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx!

Was ook niet van plan om er iets aan te laten doen, maar was wel benieuwd.
Het is ook niet een auto waar ik nog geld in zou willen steken, in ieder geval niet van dat soort formaat reparaties.
Prijs van 800 euro bij de dealer kwam ik tegen op een Volvo forum, omdat het nogal veel tijd kost geloof ik.

Ik snap alleen zelf niet zo goed waarom ze dan over zijn gegaan naar mechanisch, je zou denken dat hydraulisch onderhoudsvrij is, dus wat is dan het voordeel van mechanisch?

Het blok zelf maakt naar mijn idee altijd een zacht tikkend geluid als ie loopt, klinkt niet fout ofzo en hoor je alleen met motorkap open, Ik vind zelf sowieso het blok klinken als een lamme tak, vergeleken met een 850 blok, maar dit is natuurlijk puur persoonlijk :).
En als ik m afzet dan laat ie een soort van natte scheet, hoor je eigenlijk alleen met motorkap open, dat zal wel iets van het LPG systeem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Joopieboy schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 05:45:
Ik heb zo een vermoeden dat je het niet gaat redden met alleen 5 liter, meende dat je 5,7-5,8 liter nodig had. :)
Verdorie... Kheb gelukkig nog 2 liter staan van dezelfde Valvoline. En anders haal ik nog even een flesje erbij :D
Thx!

Edit: blijkt inderdaad 5.8ltr te zijn grrrmbl... Nog maar een litertje halen dus

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnAbel op 18-02-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:55:
Thnx!

Was ook niet van plan om er iets aan te laten doen, maar was wel benieuwd.
Het is ook niet een auto waar ik nog geld in zou willen steken, in ieder geval niet van dat soort formaat reparaties.
Prijs van 800 euro bij de dealer kwam ik tegen op een Volvo forum, omdat het nogal veel tijd kost geloof ik.

Ik snap alleen zelf niet zo goed waarom ze dan over zijn gegaan naar mechanisch, je zou denken dat hydraulisch onderhoudsvrij is, dus wat is dan het voordeel van mechanisch?

Het blok zelf maakt naar mijn idee altijd een zacht tikkend geluid als ie loopt, klinkt niet fout ofzo en hoor je alleen met motorkap open, Ik vind zelf sowieso het blok klinken als een lamme tak, vergeleken met een 850 blok, maar dit is natuurlijk puur persoonlijk :).
En als ik m afzet dan laat ie een soort van natte scheet, hoor je eigenlijk alleen met motorkap open, dat zal wel iets van het LPG systeem zijn.
Als het een originele Bi-fuel is dan moet je wel degelijk kleppen stellen (mits er echt klachten zijn). Vrijwel alle 5-cilinders vanaf modeljaar 2000 (dus vanaf medio 1999 zeg maar, maar de bi-fuel modellen eerder) hebben geen hydraulische kleppen meer. Wel hebben ze (in de meeste gevallen, maar niet elk blok) controlegaatjes om te checken hoe het met de klepspeling zit, en veel garages/dealers hanteren de regel "als er geen klachten zijn is er geen reden tot kleppen stellen". Maar let op: dat geldt dus eigenlijk voor op benzine. Op LPG zit je doorgaans vaker kleppen te stellen. :P Officieel is er ook geen interval voor het controleren van klepspeling, dus ik zou er niets aan doen als je geen klachten hebt. :P

Volvotips.com

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:19
Hydraulisch of mechanisch, het is heel simpel te herkennen: 2.5 of 2.4 liter.

Het omslagpunt lag ergens in 1999 zoals B-W aangeeft.

De V70's (en ook S70 en C70) met aanduiding 2.5 zijn van daarvóór en hebben hydraulische klepstoters.

Die met aanduiding 2.4 zijn na het omslagpunt, die hebben mechanische klepstoters en moeten tijdig gesteld worden.

De echte bifuel-modellen zijn van de nieuwe generatie en hebben 2.4 aanduiding, en moeten dus gesteld worden, mijns inziens een onbegrijpelijke keuze van Volvo destijds.

Maar de vraag aan Mart-Apart is: is het een bifuel-model, of is het een V70 die destijds door Volvo nieuw is afgeleverd met Vialle LPi installatie?

Een bifuel-model (op de achterkant van de auto als zodanig aangeduid) heeft de fabriek met LPG installatie verlaten, maar Volvo bood destijds ook als optie om een nieuwe Volvo, die als pure benzine-auto de fabriek verlaten heeft, van een LPG installatie te voorzien. Als je een 2.5 model hebt, dan is dat laatste zonder meer het geval en heb je dus geluk en hoef je niet te stellen.

En @meneerda: die van jou moet je dus wel stellen! En dat verhaal over het geratel is niet helemaal juist: in jouw geval al niet omdat je geen hydraulische klepstoters hebt en het dus iets anders is, en het is ook niet zo dat je auto's met hydraulische klepstoters altijd hoort "opratelen", dat doen ze alleen als de hydraulische klepstoters lek zijn. Want dan lopen ze bij stilstand langzaam leeg en vullen ze zich weer als je de auto aanzet. Dat is niet erg, maar een goeie niet-lekke hydraulische stoter blijft "op spanning" en ratelt niet. Mogelijk hoor jij je injectoren tikken?

@MartijnAbel met de olie: hou er rekening mee dat die extra 0.8 liter er bij het aftappen van de olie mogelijk niet door de vulplug uit komt, maar dat deze in de oliekoeler zit (je hebt een turbo toch?). Bij mijn S70 2.5T is dan tenminste wel zo. Aftappen door de vulplug = 5 liter (althans iets minder want er zit ook wat in je filter), na loshalen en leeg laten lopen van de oliekoeler heb je je 5.8 liter. Nadat je de boel weer dicht hebt 5 liter olie er in, motor even laten lopen met olievuldop los, even paar minuten stil laten staan, de resterende 0.8 liter erbij en peilen. Maar je moet even nakijken of dit voor een V50 T5 ook opgaat, daar ben ik niet bekend mee.

[ Voor 39% gewijzigd door Glenfiddich op 19-02-2015 10:08 ]

Catch a smile out there!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MartijnAbel schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:42:
[...]

Verdorie... Kheb gelukkig nog 2 liter staan van dezelfde Valvoline. En anders haal ik nog even een flesje erbij :D
Thx!

Edit: blijkt inderdaad 5.8ltr te zijn grrrmbl... Nog maar een litertje halen dus
Erg he dat ik dat zo uit mijn hoofd weet. :+ En idd de oliekoeler kan wel eens 'problemen' geven ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Joopieboy schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:53:
[...]

Erg he dat ik dat zo uit mijn hoofd weet. :+ En idd de oliekoeler kan wel eens 'problemen' geven ja. :)
Haha, ik ben der blij mee, want was uitgegaan van 5ltr. Ik zal eens achterhalen of het demonteren van de oliekoeler makkelijk is om te doen. :D

Ik lees hierboven ook posts over het stellen van de kleppen, dat gaat dan voor de t5 van mij ook op zeker? Is zoiets makkelijk zelf te doen, of kan ik dat beter laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
MartijnAbel schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:44:
[...]

Haha, ik ben der blij mee, want was uitgegaan van 5ltr. Ik zal eens achterhalen of het demonteren van de oliekoeler makkelijk is om te doen. :D

Ik lees hierboven ook posts over het stellen van de kleppen, dat gaat dan voor de t5 van mij ook op zeker? Is zoiets makkelijk zelf te doen, of kan ik dat beter laten doen?
Van de oliekoeler slangetje losmaken en leeg laten lopen, thats it. Wel zorgen dat je hem weer deugdelijk vastmaakt.

Vwb kleppen stellen: moet je even kijken wat voor soort blok er in ligt (de code daarvan). Is dat de B5254T3?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:11:
Mijn V40 D4 gaat vrijdag naar de dealer toe.
De klachten zijn
* Deurpanelen trillen bij muziek met bass
* Motor maakt een geluid alsof je met knikkers aan het rinkelen bent tussen 1500~1900 rpm als je de motor belast in de 1e en 2e versnelling. Koud erger als warm maar dan nog ook aanwezig.

Hopelijk kunnen ze iig het 1e probleem oplossen. Het 2e ding, tsja ik kreeg te horen dat het misschien wel iets is wat hoort, maar ik wil het graag eens bij een andere D4 horen dan.
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:26:
Ja dat van die Premium Audio wist ik eigenlijk voordat ik de auto had al dat het waarschijnlijk zou gebeuren ja. Maar ik had de ijdele hoop dat men ondertussen dat had verbeterd.

Okay, ik vermoede al zoiets wat het ratelen betreft, maar het klinkt echt heel erg naar iig, krijg dan soms echt medelijden met die arme motor als je hem zo hoort ratelen.
Het is ook echt alleen bij deellast ja.
Even om mijzelf te quoten ;-) en daar een antwoord op te geven tot op zekere hoogte.
De auto is nu bij Svala Auto in Lijnden waar hij volgens mij in goede handen is, de monteur die reed was een zeer vriendelijke man. Hij werkte al iets van 37/38 jaar bij Volvo en was heel erg eerlijk.
Hij gaf aan dat beide klachten hem bekend in de oren klonken, het trillen van de portieren was iets waar hij heel vaak klachten over heeft gehad.
Ook bij andere Volvo's hij gaf aan dat dit een telkens terugkerend probleem is bij heel veel Volvo's.
Volvo schijnt daar mee bezig te zijn, ze gaan in ieder geval alle deuren opnieuw doen dus de panelen eraf, de bekabeling vastzetten, de isolatie materiaal rondom de speakers en ook de bevestigingspluggen oid zouden ze met speciaal materiaal omwikkelen om het trillen proberen tegen te gaan.
De man was heel eerlijk en gaf aan dat hij niet kon garanderen dat het probleem meteen in 1x opgelost zou zijn maar dat zij er alles aan zouden doen om dit op te lossen.

Wat het motorgeluid betreft van de D4, hij vond het zelf ook niet heel fraai maar gaf aan dat dit een gekend probleem/eigenschap is van de D4 motor. Het is een producteigenschap máár ze zijn in Volvo Zweden hier wél mee bezig, ze hebben software updates voor de motor die zij nu zelf nog aan het testen zijn. Hij gaf aan dat ze er goede resultaten mee hebben dat het geluid minder is maar nooit helemaal weg zou gaan.
Deze software is nog in testfase en zal dus nog niet worden doorgevoerd.
Het zou gaan om de hoeveelheid brandstof die er wordt ingespoten, de motor draait namelijk heel erg arm en dat zou dit kunnen veroorzaken.
Maar de beste man drukte mij op het hart dat ik mij er geen zorgen om hoefde te maken dat het geen kwaad kan in ieder geval.

Nu heb ik een XC60 met D4 motor en automaat meegekregen als leenauto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Glenfiddich schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:53:
[...]

Van de oliekoeler slangetje losmaken en leeg laten lopen, thats it. Wel zorgen dat je hem weer deugdelijk vastmaakt.

Vwb kleppen stellen: moet je even kijken wat voor soort blok er in ligt (de code daarvan). Is dat de B5254T3?
Dat is idd de B5254T3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41

-tom-562

Oliesjeik

Fab1Man schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:43:

Ik heb een week met High Performance rondgereden. Het klinkt beduidend doffer en minder vol. De bass is vlakker maar de deuren trillen over het algemeen niet. De upgrade van Premium Audio zorgt ervoor dat het geluid echt wel een stuk beter is, maar niet baanbrekend. Ik heb geen vergelijk met B&O, Bose of Canton setjes, maar ik denk heel eerlijk dat het geluid daarin vele malen beter zal zijn, buiten dat de deuren wel kwalitatief afgewerkt zijn. Het trillen van de deuren en het gekraak van de tweeters vind ik voor een upgrade "Premium Audio" onacceptabel.

Ach ja, ik ben er pas 6 maanden mee bezig om dit op te lossen ;).
Serieuze audio willen en dan Bose noemen, hihi :>

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:16

EraZor

Don't mention the war

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:59:
[...]

[...]

Even om mijzelf te quoten ;-) en daar een antwoord op te geven tot op zekere hoogte.
De auto is nu bij Svala Auto in Lijnden waar hij volgens mij in goede handen is, de monteur die reed was een zeer vriendelijke man. Hij werkte al iets van 37/38 jaar bij Volvo en was heel erg eerlijk.
Hij gaf aan dat beide klachten hem bekend in de oren klonken, het trillen van de portieren was iets waar hij heel vaak klachten over heeft gehad.
Ook bij andere Volvo's hij gaf aan dat dit een telkens terugkerend probleem is bij heel veel Volvo's.
Volvo schijnt daar mee bezig te zijn, ze gaan in ieder geval alle deuren opnieuw doen dus de panelen eraf, de bekabeling vastzetten, de isolatie materiaal rondom de speakers en ook de bevestigingspluggen oid zouden ze met speciaal materiaal omwikkelen om het trillen proberen tegen te gaan.
De man was heel eerlijk en gaf aan dat hij niet kon garanderen dat het probleem meteen in 1x opgelost zou zijn maar dat zij er alles aan zouden doen om dit op te lossen.

Wat het motorgeluid betreft van de D4, hij vond het zelf ook niet heel fraai maar gaf aan dat dit een gekend probleem/eigenschap is van de D4 motor. Het is een producteigenschap máár ze zijn in Volvo Zweden hier wél mee bezig, ze hebben software updates voor de motor die zij nu zelf nog aan het testen zijn. Hij gaf aan dat ze er goede resultaten mee hebben dat het geluid minder is maar nooit helemaal weg zou gaan.
Deze software is nog in testfase en zal dus nog niet worden doorgevoerd.
Het zou gaan om de hoeveelheid brandstof die er wordt ingespoten, de motor draait namelijk heel erg arm en dat zou dit kunnen veroorzaken.
Maar de beste man drukte mij op het hart dat ik mij er geen zorgen om hoefde te maken dat het geen kwaad kan in ieder geval.

Nu heb ik een XC60 met D4 motor en automaat meegekregen als leenauto 8)
Ik kan alleen maar zeggen dat de v70 (MY '15) met premium audio dit probleem iig niet heeft... de V60, durf ik niet te zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

-tom-562 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:16:
[...]

Serieuze audio willen en dan Bose noemen, hihi :>
Dat is alleen maar omdat er auto's zijn die premium audio voeren en dan Bose hebben. Ik weet dat Bose heel veel software is en ik vind het niet mooi klinken, maar ik ken het niet in een auto. Vandaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
[...]

Ik ben van plan om te gaan flushen met een flush door de olie heen.
Dan is het sowieso wel handig om de oliekoeler mee te nemen qua legen ofniet?

Als ik ga zoeken op oliewissel van de v50 t5, hoor ik voor de rest niemand over de oliekoeler, maar blijkbaar wel handig om mee te pakken dus.

Ik zal eens zoeken naar een handleiding oid, kzou niet weten waar zoiets te vinden is XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:40:

Maar de vraag aan Mart-Apart is: is het een bifuel-model, of is het een V70 die destijds door Volvo nieuw is afgeleverd met Vialle LPi installatie?

Een bifuel-model (op de achterkant van de auto als zodanig aangeduid) heeft de fabriek met LPG installatie verlaten, maar Volvo bood destijds ook als optie om een nieuwe Volvo, die als pure benzine-auto de fabriek verlaten heeft, van een LPG installatie te voorzien. Als je een 2.5 model hebt, dan is dat laatste zonder meer het geval en heb je dus geluk en hoef je niet te stellen.
Het is een 2.4 en het is een echte bi-fuel, want dat staat op de achterkant :) Tankopening voor LPG zit ook achter het tankklepje waar je ook benzine in tankt. En dat is anus, want als je benzine tankt heb je kans dat je met het vulpistool je plastic bevestigslotje er van af ramt omdat de ruimte zo smal is. Staat wel weer netter dan een plastic dop op een random plek in je bumper of achterscherm :)

Vandaag dat hok aangeboden voor APK, 1000 euro. o.a. draagarm, nieuwe band achter, koplampglas, remschijven en blokken her en der.
En afgelopen dinsdag een nieuwe bobine en 5 bougies vervangen omdat ie rot liep. Bleek er dus van 1 bougie dat hele vokstaafje wat in het midden van je bougie zit te zijn verdwenen... Sja. Maar na dat vervangen reed ie 1 halve dag goed en daarna dachten de overige bobines ook van bekijk het maar, wij gaan ook achterover hangen.. Dus dat zit ook in die 1000 euro verstopt.

Ik ben nooit zo'n fan geweest van deze auto en dat beeld wordt op deze manier ook niet verzacht, hoewel het meeste allemaal onderhoudsdingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:43

Aight!

'A toy robot...'

Jullie hadden gelijk met de radio, hij stoort niet meer. Best makkelijk die settings vinden, alleen moet je het wel eerst weten :P

Nu heb ik iets anders, ruitenwisser achter is er mee opgehouden. Doet niks meer en staat ook raar, schijnt ook een V70 kwaaltje te zijn (hoeveel kwaaltjes hebben die auto's :P) kak electronica.

Van de week ga ik maar eens langs de garage ook even vragen of ze mijn regen sensor kunnen resette/kalibreren, dat ding heeft ook een eigen wil (is dat ook een kwaaltje van Volvo?)

Owja, zijn er hier ook nog mensen lid van het V70 forum met hun V70?, ze hebben in maart een of andere actie dat je goedkoper je auto kan tunen. Ik mis eigenlijk geen vermogen, maar zuiniger teken ik altijd voor (al betwijfel ik of dat werkt). Hoop eigenlijk die boordcomputer ook eens te kunnen updaten, ik rij 6,8L/100 km ongeveer, maar hij geeft altijd 5,5L/100 aan (of is dit ook een Volvo kwaaltje? :P) Daarnaast een auto met meer dan 350.000 km en dan tunen, ik durf het denk ik nog niet aan...misschien bij een jongere variant met minder KM's in de toekomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:30
Dingen die jij 'kwaaltjes' noemt, komen voor bij auto's die meer dan 300.000 km gelopen hebben.. andere auto's liggen dan al op de sloop.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Aight! schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:23:
Owja, zijn er hier ook nog mensen lid van het V70 forum met hun V70?, ze hebben in maart een of andere actie dat je goedkoper je auto kan tunen. Ik mis eigenlijk geen vermogen, maar zuiniger teken ik altijd voor (al betwijfel ik of dat werkt). Hoop eigenlijk die boordcomputer ook eens te kunnen updaten, ik rij 6,8L/100 km ongeveer, maar hij geeft altijd 5,5L/100 aan (of is dit ook een Volvo kwaaltje? :P) Daarnaast een auto met meer dan 350.000 km en dan tunen, ik durf het denk ik nog niet aan...misschien bij een jongere variant met minder KM's in de toekomst..
Jij hebt een 2.5 benzinemotor (staat althans in de TS)? Zo ja dan heeft chippen geen zin want chiptuning haal weinig tot niets uit bij atmosferische motoren of de boel moet geknepen zijn.

Op zichzelf is er weinig mis met chiptuning bij hoge km standen.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 21-02-2015 10:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Heb de 2-DIN radio met Apple CarPlay inmiddels ingebouwd.

CarPlay is leuk, alleen niet helemaal perfect. Je telefoon moet via usb aangesloten zijn (pfff welk jaar leven we?), je moet je telefoon unlocken voordat je het kan gebruiken (op zich logisch maar tegelijkertijd irritant) en iedere keer weer een idiote disclaimer dat je het niet moet gebruiken tijdens het rijden (flikker op)

De routine is dus nu: Telefoon op usb, unlocken en daarna op "OK" klikken op de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

MEN-O schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:02:
Dingen die jij 'kwaaltjes' noemt, komen voor bij auto's die meer dan 300.000 km gelopen hebben.. andere auto's liggen dan al op de sloop.. :P
Het is idd een kwaaltje van volvo dat ze na 300.000 km nog vrolijk doorploeteren. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:30
Ja, mijn auto is inmiddels al 15 jaar oud en heeft er 360k opzitten, maar technisch en optisch nog in zo'n goede staat dat de auto wegdoen en een andere kopen eigenlijk geen optie is, althans de voordelen wegen niet tegen de nadelen op.

(Als je penis al lang genoeg is, that is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

havana schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:47:
[...]

Jij hebt een 2.5 benzinemotor (staat althans in de TS)? Zo ja dan heeft chippen geen zin want chiptuning haal weinig tot niets uit bij atmosferische motoren of de boel moet geknepen zijn.

Op zichzelf is er weinig mis met chiptuning bij hoge km standen.
Nee, heb mijn S70 ingeruild voor een V70 D5, de 163 pk versie.
Flagg schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:46:
[...]

Het is idd een kwaaltje van volvo dat ze na 300.000 km nog vrolijk doorploeteren. :)
hahaha, oke! Ik zal wel eens kijken of ze hier in Breda een mannetje hebben zitten die voor mij het een en ander wil fixen. Ik heb toch 2 linkerhanden en anders bel ik de garage wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Aight! schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:11:
[...]

Nee, heb mijn S70 ingeruild voor een V70 D5, de 163 pk versie.

[...]

hahaha, oke! Ik zal wel eens kijken of ze hier in Breda een mannetje hebben zitten die voor mij het een en ander wil fixen. Ik heb toch 2 linkerhanden en anders bel ik de garage wel!
Ok. Zo'n D5 kun je prima laten chippen maar zuiniger zal ie er nauwelijks door worden. Bijvoorbeeld een DPF delete haalt veel meer uit. Veel meer dan 1:16 zal het niet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 21-02-2015 18:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

havana schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:50:
[...]

Ok. Zo'n D5 kun je prima laten chippen maar zuiniger zal ie er nauwelijks door worden. Bijvoorbeeld een DPF delete haalt veel meer uit. Veel meer dan 1:16 zal het niet worden.
Dat is mij niet eens de moeite, want haal nu al 1:15.

Dan vraag ik mij af waarom een hoop V70 met een 2000-2007 model zeggen dat ze rond de 1:17 gemakkelijk halen. Het gras is altijd groener volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ligt eraan hoe je ermee rijdt, en wat voor verkeer (stadsverkeer, binnenwegen of snelweg) je met de auto rijdt. Als ik met een V70 D5 lange afstanden moest afleggen reed ik zonder problemen 1 op 20 zelfs, maar als je veel binnenwegen hebt met drempels en rotondes dan gaat elke auto flink zuipen. En met stadsverkeer helemaal. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
havana schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:50:
[...]

Dpf delete en egr dichtzetten is sowieso van belang voor de levensduur van de motor en om problemen te voorkomen. Maar idd, met stadsverkeer en binnendoor kunnen D5's best wel stevig drinken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Bart-Willem schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:37:
Ligt eraan hoe je ermee rijdt, en wat voor verkeer (stadsverkeer, binnenwegen of snelweg) je met de auto rijdt. Als ik met een V70 D5 lange afstanden moest afleggen reed ik zonder problemen 1 op 20 zelfs, maar als je veel binnenwegen hebt met drempels en rotondes dan gaat elke auto flink zuipen. En met stadsverkeer helemaal. :P
Rij minimaal 3x in de week Breda- Venlo waar ik binnen 4 minuten op de snelweg zit, dus daar is hij sowieso wel zuiniger. Behalve in het begin, want toen vond ik het leuk met kickdown en die turbo duw in je rug :P

Maar van de zomer ga ik ermee naar Italië denk ik, dus dan gaan we het sowieso testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Op Spiritmonitor komt de d5 gemiddeld op 1:13.5 uit, automaten halen zelfs de 1:13 niet. Grappig dat de 2.5D (zelfde motor met andere software) met 1:15 toch een stuk zuiniger is. Zal er vooral aan liggen dat deze minder vermogen heeft.

@Joopieboy

DPF delete maakt voor de levensduur van de motor niks uit. EGR wel.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 22-02-2015 09:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik rij zelf gemiddeld met de 163pk d5 (2002) gemiddeld 1:21, meerendeel stadsring snelheden met stoplichten, dus tussen stad en snelweg in, veel optrekken.

Mijn pa deed dat ook rond die koers, snelweg kom ik op 1:25 uit.

Ik vind die 1:13 moeilijk te geloven, dat red ik net als ik een weekje heb waarbij ik hem hele tijd zwaar doortrek, als in bijna asociaal rij.

[ Voor 24% gewijzigd door Seesar op 22-02-2015 09:24 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft gisteren een setje lichtmetaal voor de zomerbanden aangeschaft.
niet heel bijzonder overigens: 16" convector.

Maar ik denk dat het de V50 prima staat. en het is natuurlijk sowieso beter dan die steelies met lelijke wieldoppen :+

ik denk dat ze er in maart ondergaan, en dan direct iig de remmerij voor vervangen. dan kan ie er weer even tegen.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@Seesar, jij hebt wss een handbak? De automaat verbruikt sowieso al meer, laat staan als je veel stadsverkeer rijdt. :)
havana schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:13:
@Joopieboy

Echt wel, wat dacht je met regeneren, problemen met injectoren en diesels die eventueel op hol kunnen slaan? Heeft allemaal met een oude en vervuilde DPF te maken. :) En zo zijn er nog zat zaken die ermee te maken hebben...

[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 22-02-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Door een gezinsuitbreiding en fietsen als hobby ben ik er achter gekomen dat mijn huidige auto te klein is. Ik zit nu al enige tijd met een schuin oog naar een v70 te kijken. Omdat ik ook een eigen onderneming(kje) heb, kijk ik vooral naar 15+ jaar oude auto's zodat ik gebruik kan maken van de zgn. youngtimer regeling. Ik zoek er dan een die om en nabij de 200k heeft gelopen en zo nog 100+k moet kunnen lopen. Weten jullie bij welke v70 modellen ik het beste weg kan blijven? Zijn er algemeen bekende problemen die ze allemaal hebben? Er staan relatief veel v70 met een automatische versnellingsbak te koop kan je daar problemen mee verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
[...]

Iemand toevallig een handleiding, how-to o.i.d. om een de oliekoeler te vinden en leeg te halen? Ik zou niet weten hoe en waar haha.

EDIT: zie net op een foto dat die 'ergens' op de carterpan zit. Kan ik die gewoon zo loshalen en zijn daar niet nieuwe seals o.i.d voor nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnAbel op 22-02-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand hier interesse in een S40 voor een zacht prijsje? "97, 260k, nieuwe distributie en waterpomp, deze week nieuwe APK.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je bent autodealer geworden? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kennis moest er vanaf door scheiding, dus heb ik hem gematst. Heb zelf niks met het model, dus moet er snel weer vanaf.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Pics! Dan kan je wellicht animo in dit topic vinden. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 22-02-2015 17:48 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:16
Diesel of benzine? En foto's + optielijst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48

_Apache_

For life.

Die is zo weg, :P

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD80
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Sinds 4 weken ben ik ook de trotse eigenaar van een Volvo! Heerlijk! Ik heb altijd lease auto's gereden, dus dit is mijn eerste eigen auto en ik ben er vanaf de eerste kilometer aan verknocht.

Een paar specs:
- V40 2.0 benzine (Phase II)
- Bouwjaar: 2000
- kleur: zwart
- interieur: creme wit leder

Toen ik hem kocht zat er nog een radio met cassettespeler in :P maar die heb ik vervangen door een 1-DIN systeem met navigatie.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-M6XJKG8M.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door JPD80 op 24-02-2015 09:41 . Reden: linkje foto vervangen door thumbnail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op Spiritmonitor komt de d5 gemiddeld op 1:13.5 uit, automaten halen zelfs de 1:13 niet. Grappig dat de 2.5D (zelfde motor met andere software) met 1:15 toch een stuk zuiniger is. Zal er vooral aan liggen dat deze minder vermogen heeft.
@ Spritmonitor zitten veel Duitsers, en die lopen natuurlijk dik te vlammen op de Autobahn. :P Needless to say dat je dan een draaikolk in je tank hebt. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

@Joopieboy

Wat is DPF en EGR? Heb ik dat ook? Doen ze dat niet gewoon bij de garage maken/verbeteren? Of moet je er specifiek om vragen?
Seesar schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:23:
Ik rij zelf gemiddeld met de 163pk d5 (2002) gemiddeld 1:21, meerendeel stadsring snelheden met stoplichten, dus tussen stad en snelweg in, veel optrekken.

Mijn pa deed dat ook rond die koers, snelweg kom ik op 1:25 uit.

Ik vind die 1:13 moeilijk te geloven, dat red ik net als ik een weekje heb waarbij ik hem hele tijd zwaar doortrek, als in bijna asociaal rij.
Hoe doen jullie dat?Dat wil ik ook :D Ik heb wel een automaat... en rij 75% met stoelverwarming aan en verwarming standje sambal :P Owja als ik moet krabben, laat ik hem ook altijd draaien. Zal allemaal wel niet zo goed zijn voor het verbruik, maar ach de opties zitten erop, waarom niet gebruiken :P

Bij 120 km/u draait ie 2500 tpm. Vindt ik eigenlijk nog veel voor een vijfcilinder diesel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Terrz schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:54:
Diesel of benzine? En foto's + optielijst :P
Bart-Willem schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:48:
Pics! Dan kan je wellicht animo in dit topic vinden. :P
Dit is een foto'tje van de speurders advertentie.
Afbeeldingslocatie: http://images6.images-speurders.nl/images/14/1492/149206456_1_big.jpg?rnd=0.579876684562.jpg

Opties, niks dan standaard. Liefst zo weg, heb geen tijd voor, en een hekel aan APK's.
http://www.speurders.nl/o...98-t-e-a-b-149206456.html

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

DPF = Diesel particulate filter = roetfilter.
EGR = Exhaust gas recirculation = uitlaatgasrecirculatie.

Zijn manieren om de schadelijke uitstoot van een auto te verminderen. En in verplicht gesteld door de EU om aan een bepaalde emissie norm zoals Euro 5 te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zijn niet verplicht gesteld. Fabrikanten zijn er zelf mee gekomen om die norm te halen. Lang niet alle diesels hebben overigens een roetfilter. De meeste diesels na 2005/2006 wel. De EGR bestaat al veel langer. Dat onding zie je ook steeds meer op benzineauto's.

EGR zorgt voor minder NOx uitstoot door de uitlaatgassen opnieuw te gebruiken. Niet fijn voor je motor. Dit zorgt bovendien ook voor meer roet aan de uitlaatzijde. Mede daarom een roetfilter. Dat kost extra brandstof, want om het filter schoon te houden wordt eens in de zoveel tijd meer brandstof in de motor gespoten, zodat de temperatuur van de uitlaatgassen omhoog gaat en zodoende het filter wordt schoongeblazen. Dit wordt regenereren genoemd. Ondanks dit proces hebben roetfilters niet het eeuwige leven. Op een bepaald moment raken ze vol, schiet de auto in noodloop en moet het filter vervangen worden, wat niet goedkoop is. Afhankelijk van het merk zo tussen de 500-1200 euro.

Beide onderdelen kun je uitschakelen. Bij de EGR klep meestal in de vorm van een simpel plaatje dat ertussen wordt gezet. Omdat je dan wel een storingslampje krijgt op je dashboard moet de software van de auto ook worden aangepast. Dit kunnen alleen gespecialiseerde bedrijven (lees: chiptuners).

Roetfilter verwijderen kan op twee manieren. Eerste methode is open flexen, leeghalen en terugzetten; tweede methode is compleet verwijderen en vervangen door een vervangend onderdeel, een zogenaamde downpipe. Optie 2 is netter maar wat duurder. Ook hier moet de software worden aangepast om storingslampjes te voorkomen en te zorgen dat de auto niet meer gaat regenereren. Ook voor dit soort operaties zijn speciale bedrijven, meestal chiptuners. Daarnaast hoor ik goede verhalen over http://www.roetfilter-verwijderen.com. Ik heb de mijne laten verwijderen door VVT in Marum, maar die doet alleen VAG en BMW.

Hoe zit het met de APK? Bij een APK wordt bij een diesel een roetmeting gedaan en zelfs zonder één van beide of zelfs beide onderdelen slaag je daar met vlag en wimpel voor. Het is wel belangrijk dat je geen storingslampjes hebt want dat is wél afkeur.

Hoe zit het met de wet? Het verwijderen van de onderdelen is op zichzelf niet illegaal, ermee rijden is natuurlijk een ander verhaal. Zonder EGR en/of roetfilter voldoe je in veel gevallen niet meer aan de EURO5-norm. Bij een roetfilter kan het ook nog zijn dat je niet meer voldoet aan de typeaanduiding van je kenteken (kun je checken op de RDW-site). Vreemd genoeg staan lang niet alle roetfilters geregistreerd bij de RDW. Afijn, in theorie loop het risico op de bon geslingerd worden voor een economisch delict / milieudelict. Nu lees je op de diverse autofora een hoop moraalridders die dit prediken, maar nergens lees je ook maar één iemand die daadwerkelijk op de bon is geslingerd. De pakkans is dus heel klein.

Dat gezegd hebbende, de RDW is in samenspraak met allerlei geitenwolclubs al een paar jaar bezig deze praktijken aan te pakken. Maar tot dusver is er volgens mij nog weinig gebeurd.

[ Voor 73% gewijzigd door havana op 23-02-2015 08:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:16
NoFearCreations schreef op zondag 22 februari 2015 @ 23:17:
[...]

[...]

Dit is een foto'tje van de speurders advertentie.
[afbeelding]

Opties, niks dan standaard. Liefst zo weg, heb geen tijd voor, en een hekel aan APK's.
http://www.speurders.nl/o...98-t-e-a-b-149206456.html
DM gestuurd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

http://www.autoblog.nl/ni...en-video-74686#post-74686

Mooi bak die nieuwe XC 90! Ben benieuwd wanneer ik hem in het echt ga zien.

Die T8 met zijn 2,5L/100 ja dag! Dat daar niet eens een wet voor komt dat ze eens fatsoenlijke gebruikscijfers moeten publiceren. Maar wel sick 400pk in een familie hok :P

Ben benieuwd hoe de V90 eruit gaat zien :) Ik hoop vierkant, dat blijven de mooiste Volvo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
0-200 gaat best lomp in dat ding hoor, en die luchtvering is echt absurd hoe laag die daarmee kan. :D
Neus is niet mijn ding, verder absoluut een super mooie wagen. :)

V90 ben ik ook wel benieuwd naar moet ik zeggen.

Ik heb trouwens de TS maar eens een beetje bijgewerkt. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
thx voor het plaatsen in de TS! me like... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik heb nu een leenauto (V40) (MY 2015) ipv mijn V70 (MY 2015) en het valt me op de de navigatie anders is: in min v70 heb ik sensus connect (met die online diensen etc), en in de v40 volgens mij niet, maar ik merk dat de V40 andere (gedetailleerder?) kaartweergave heeft: ook zie ik een icoon met de max snelheid (verkeersbordje) in de rechter bovenhoek, wat ik in mijn v70 niet heb. de v40 heeft geen verkeersbordherkennig oid. Heeft iemand een idee wat het verschil is? Is er een softwareupdate geweest oid? Ik dacht dat alle MY '15 modellen dezelfde software hadden? Het valt me op dat de bouwkwaliteit van de v40 wel merkbaar lager is dan van de v70, trouwens: 't voelt allemaal wat meer plastic aan (met als (negatieve) uitschieter de verlichtte pookknop)

[ Voor 4% gewijzigd door EraZor op 24-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
MartijnAbel schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:00:
[...]

Iemand toevallig een handleiding, how-to o.i.d. om een de oliekoeler te vinden en leeg te halen? Ik zou niet weten hoe en waar haha.

EDIT: zie net op een foto dat die 'ergens' op de carterpan zit. Kan ik die gewoon zo loshalen en zijn daar niet nieuwe seals o.i.d voor nodig?
Sorry voor de late reactie, beetje druk geweest met andere dingen. De B5254T3 heeft geen hydraulische klepstoters. De oliekoeler moet je, neem ik aan, gewoon een slangetje van los kunnen nemen. Daarna gewoon weer terugplaatsen, eventueel een nieuwe slangklem gebruiken. Dat is bij mij op de S70 tenminste wel zo.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Joopieboy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:17:
0-200 gaat best lomp in dat ding hoor, en die luchtvering is echt absurd hoe laag die daarmee kan. :D
Neus is niet mijn ding, verder absoluut een super mooie wagen. :)

V90 ben ik ook wel benieuwd naar moet ik zeggen.

Ik heb trouwens de TS maar eens een beetje bijgewerkt. :$
Hé, ik zie dat ik ook in de TS sta, maar dat de foto niet werkt. Hier een nieuwe foto van de S70 :)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img850/4948/ajza.jpg

En de 940 Turbo kan er uit, kan vervangen worden door deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/9nv737eztd1dn6d/2014-08-16%2015.34.53.jpg?dl=1

V70 2.5 10V, 1998

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

als de nieuwe velgen eronder zitten en hij weer eens is gewassen, zal ik ook eens een foto voor de TS maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Glenfiddich schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:10:
[...]

Sorry voor de late reactie, beetje druk geweest met andere dingen. De B5254T3 heeft geen hydraulische klepstoters. De oliekoeler moet je, neem ik aan, gewoon een slangetje van los kunnen nemen. Daarna gewoon weer terugplaatsen, eventueel een nieuwe slangklem gebruiken. Dat is bij mij op de S70 tenminste wel zo.
Geen probleem, kben allang blij dat je reageerd joh :D
Als ze niet hydraulisch zijn, moeten ze dus gesteld worden. Is daar een bepaalde interval voor? Of is dat wegbrengen en na laten kijken?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EraZor schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:03:
Ik heb nu een leenauto (V40) (MY 2015) ipv mijn V70 (MY 2015) en het valt me op de de navigatie anders is: in min v70 heb ik sensus connect (met die online diensen etc), en in de v40 volgens mij niet, maar ik merk dat de V40 andere (gedetailleerder?) kaartweergave heeft: ook zie ik een icoon met de max snelheid (verkeersbordje) in de rechter bovenhoek, wat ik in mijn v70 niet heb. de v40 heeft geen verkeersbordherkennig oid. Heeft iemand een idee wat het verschil is? Is er een softwareupdate geweest oid? Ik dacht dat alle MY '15 modellen dezelfde software hadden? Het valt me op dat de bouwkwaliteit van de v40 wel merkbaar lager is dan van de v70, trouwens: 't voelt allemaal wat meer plastic aan (met als (negatieve) uitschieter de verlichtte pookknop)
Zit er toevallig een touchscreen in (druk op Media, SCT en dan zou je het moeten kunnen bedienen met touch) ? Dan kan het ook Sensus Connected Touch zijn waar een totaal andere navigatie in zit. Die heeft ander kaartmateriaal en andere software. Ik moet even in mijn geheugen graven, maar kan me wel iets herinneren van een snelheids icoon op de kaart.

Of het is een nieuwste MY15 en die heeft mogelijk een software update gehad? Heb er geen berichten van gezien, dus denk niet dat dit het is.
Ik vermoed dus een MY14 met SCT. Als het een versnellingspook is met geheel doorzichtig plastic met verlichting en een grote vuist vol (groot lomp uiteinde) dan is MY14 zeer waarschijnlijk. Heeft de versnellingspook verlichting in alleen de cijfers (en kleiner), dan is het My15, dan zou hij volgens mij ook gelijk zijn aan de V70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Klinkt als een MY14. Ik vind de navigatie met gesplitste kaart ook wat makkelijker af te lezen dan die in mijn MY15. Maar ja, daarvoor heb ik wel weer flitsplaatherkenning (die zwaar out-of-date is) xD.
Het grootste gemis vind ik inderdaad de snelheidsherkenning. Het oude systeem gaf aan wat de maximumsnelheid op een bepaald traject is, het nieuwe systeem kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
MartijnAbel schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:12:
[...]

Geen probleem, kben allang blij dat je reageerd joh :D
Als ze niet hydraulisch zijn, moeten ze dus gesteld worden. Is daar een bepaalde interval voor? Of is dat wegbrengen en na laten kijken?

Thx!
Ik weet niet precies wat de interval is, dat verschilt wat per motor en rijstijl, reken op intervallen in de orde van 100.000, en elke 50.000 klepspeling op laten meten. Zoiets.

Je kunt de klepspeling bij een volgende onderhoudsbeurt eens laten meten.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Fab1Man schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:54:
Klinkt als een MY14. Ik vind de navigatie met gesplitste kaart ook wat makkelijker af te lezen dan die in mijn MY15. Maar ja, daarvoor heb ik wel weer flitsplaatherkenning (die zwaar out-of-date is) xD.
Het grootste gemis vind ik inderdaad de snelheidsherkenning. Het oude systeem gaf aan wat de maximumsnelheid op een bepaald traject is, het nieuwe systeem kan dit niet.
Op het volvo forum loopt een draad waarin een dealer gezegd zou hebben dat er een software update is voor die My15 Sensus Connect navigatie waarmee de verkeersinformatie ook vanaf het internet gehaald wordt ipv alleen via de FM. Ben benieuwd, kan het volgende week even navragen, ben dan toch bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Glenfiddich schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:55:
[...]

Ik weet niet precies wat de interval is, dat verschilt wat per motor en rijstijl, reken op intervallen in de orde van 100.000, en elke 50.000 klepspeling op laten meten. Zoiets.

Je kunt de klepspeling bij een volgende onderhoudsbeurt eens laten meten.
dat zal ik dan inderdaad eens laten doen, moet toch binnenkort naar de garage om de bakolie te laten vervangen, kunnen ze de klepspeling ook meteen wel even opmeten :D thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De V40 toch weer 14% --> http://www.volvocars.com/...t14procentbijtelling.aspx

Het is een D2, maar wel met een 2 liter motor (met 120 pk). Dus voor diegenen die toch nog een 14% V40 wilden :)...

Edit: de brandstoftank is overigens maar 40 liter (!!!) bij deze versie, vergeet dus niet optie 980 te nemen (62 liter) bij het bestellen :).

[ Voor 23% gewijzigd door fredkroket op 24-02-2015 12:15 . Reden: 40 liter... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik las het gisteren ook. Goede ontwikkeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Reinier schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:25:
Ik las het gisteren ook. Goede ontwikkeling!
Nu nog die 2e turbo erop terugzetten en die ook naar de 82 gram krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
fredkroket schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:07:
De V40 toch weer 14% --> http://www.volvocars.com/...t14procentbijtelling.aspx

Het is een D2, maar wel met een 2 liter motor (met 120 pk). Dus voor diegenen die toch nog een 14% V40 wilden :)...

Edit: de brandstoftank is overigens maar 40 liter (!!!) bij deze versie, vergeet dus niet optie 980 te nemen (62 liter) bij het bestellen :).
Is die optie nieuw (of heb ik er gewoon overheen gekeken toendertijd)? :o
Die had ik ook wel willen hebben op m'n MY14 D2, die is 52 liter maar had wel wat groter gemogen. Nog minder tankbeurten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een V40 uit '97 op het oog. 800€
275k op de teller, volgens "reviews" op autotrader e.d kan die makkelijk 350+ trekken.

Gezien mijn budget niet optimaal is op het moment lijkt me dat een prijsgunstige 'deal'
Zijn er dingen waar ik op moet letten ( redelijk auto-kennis noob )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Tankiej schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Is die optie nieuw (of heb ik er gewoon overheen gekeken toendertijd)? :o
Die had ik ook wel willen hebben op m'n MY14 D2, die is 52 liter maar had wel wat groter gemogen. Nog minder tankbeurten :+
Zie de optie niet terug in voorgaande bouwjaren, overigens is 62 liter met de huidige D4 echt niet zo bijzonder hoor :). Sta na hetzelfde aantal kilometers aan de pomp als met een D2...

Verbruik van de sneeuwvakantie was helemaal om te huilen, maar ja een dakkoffer wordt niet meegenomen in de ECE-cyclus vrees ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
fredkroket schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:53:
[...]

Zie de optie niet terug in voorgaande bouwjaren, overigens is 62 liter met de huidige D4 echt niet zo bijzonder hoor :). Sta na hetzelfde aantal kilometers aan de pomp als met een D2...

Verbruik van de sneeuwvakantie was helemaal om te huilen, maar ja een dakkoffer wordt niet meegenomen in de ECE-cyclus vrees ik :).
Ik kon het ook al niet terugvinden in de MY14 prijslijst. Gelukkig maar, zou erg jammer geweest zijn als ik die over het hoofd had gezien.
Met een 62 liter tank zou ik met m'n huidige verbruik bijna 200km verder komen op een tank. Ik rijd niet het allerzuinigste, na 40k km zit ik op een gemiddelde van 5,28L/100km. Maar dat is toch wel weer een beetje extra waardoor je minder vaak aan de pomp hoeft te staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Fab1Man schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:54:
Het is idd een MY 14, lijkt me. Gewoon RTI dus (geen internet opties, geen 3D gebouwen etc.). Zal wel laat op kenteken gezet zijn. Allemaal net ff anders dus.

Zie hier: de RTI (IAM2.1)

[ Voor 12% gewijzigd door EraZor op 24-02-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

De S40 heeft een stevig lek ontsprongen, dus gaat waarschijnlijk naar de sloop. Ga ik er helaas geld op verliezen, maar het is niet anders.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Slopen en in onderdelen verkopen. :P Wat voor lek, nokkenaskeering ofzo?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Krukas keering waarschijnlijk. Geen tijd en zin om het uit elkaar te trekken. Gaat morgen naar Rima in Druten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dan krijg je er wel iets voor toch? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Glenfiddich schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:21:
[...]

Hé, ik zie dat ik ook in de TS sta, maar dat de foto niet werkt. Hier een nieuwe foto van de S70 :)

[afbeelding]

En de 940 Turbo kan er uit, kan vervangen worden door deze:

[afbeelding]

V70 2.5 10V, 1998
Top, ik zet je even in het todo lijstje en dan voeg ik je van de week of dit weekend ook even toe. :)
NoFearCreations schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:41:
Krukas keering waarschijnlijk. Geen tijd en zin om het uit elkaar te trekken. Gaat morgen naar Rima in Druten.
Bakzijde of voorkant? Eerste is een bitch en moet de bak mee eraf. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bakzijde helaas.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1 ... 80 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.