Vaak bu'j te bang!
Bandjes heb ik dus eigenlijk niet veel belang bij
Idem, zou wel iets zijn om winterbanden op te leggen.
---RAWE CEEK!!!---
Of te wel, monteur mag een hele dag de auto uit elkaar halen, dopje vervangen van 10 euro en de rest weer terug zetten....
Gelukkig heb ik garantie...
Ik kreeg een oude V40 mee als leen auto, grappige bak!
[ Voor 5% gewijzigd door Aight! op 19-01-2015 21:00 ]
dopje? de krukaskeerring bedoel je?Aight! schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:00:
Heb ik weer, het dopje wat tussen de bak en motor zit lekt olie. Risico van een occasion kopen dus!
Of te wel, monteur mag een hele dag de auto uit elkaar halen, dopje vervangen van 10 euro en de rest weer terug zetten....
Die heb ik ook moeten vervangen bij de peugeot toentertijd. hellig klusje voor een keerring van een tientje
Het stond vermeld in de toelichting, bij het brengen van de auto heb ik aangegeven dat dat onderdeel in de kofferbak lag en ook weer gemonteerd zou moeten worden. Nu lag die nog steeds in de kofferbak en er is ook geen nieuwe voor in de plaats gekomen, kan ik nog een keer naar de schadehersteller

Ja, ik weet het ik had het eigenlijk bij het ophalen moeten controleren. Maar ze gaven aan dat alles gedaan was, zelfs schade gerepareerd waarvan ik niet wist dat die er was. Ik had niet veel zin om toen op de grond te gaan liggen om te kijken of dat ding er ook weer onder gehangen was

Die krukaskeerring gaat over het algemeen niet zomaar lekken. Hij slijt natuurlijk wel, maar lekkage door slijtage kan je pas verwachten bij hogere kilometerstanden (3, 4 ton ofzo). Mogelijk is je carterventilatie verstopt, ik weet niet hoe dat bij jouw 2003-model zit maar bij de oudere modellen (t/m 2000) is die carterventilatie zeer berucht vanwege het verstopt raken met alle ellende van dien.Aight! schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:00:
Heb ik weer, het dopje wat tussen de bak en motor zit lekt olie. Risico van een occasion kopen dus!
Laat dat nakijken, want als hij verstopt is dan ligt die keerring er in no time opnieuw uit!
Je kunt dat ook zelf nakijken natuurlijk; stukje tijden en dan met rijdende motor de oliedop losdraaien maar laten liggen. Dan even aan de gaskabel trekken (als een 2003-model die nog heeft?) of anders iemand anders even gas laten geven. De dop moet stil blijven liggen en mag NIET wiebelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Glenfiddich op 21-01-2015 14:58 ]
Catch a smile out there!
Kunnen we nu alle v40's en s40 meteen afschrijven en verder zoeken naar iets anders (s60 bijvoorbeeld) of zijn er qua stoelen nog veel verschillen in andere uitvoeringen?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Dus ja het kan best zijn dat er volvo's zijn waar wel goede stoelen inzitten, maar blijkbaar niet in een v40. Nu vroeg ik me dus af of dat in alle v40 uitvoeringen zo is. Dat er in een s80 beter stoelen zitten lijkt me een redelijk schot voor open doel.
En welke auto's hebben jullie allemaal hiervoor gehad? Kan namelijk ook nogal veelzeggend zijn voor "de beste stoelen die ik ooit gehad heb"
@ Nathuran, kan me geod voorstellen dat de stoelen prima zitten met een vergroeide onderrug
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Helemaal met jou eens.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:55:
Ik kan als trotse eigenaar van een vergroeide onderrug ook niet anders zeggen dan dat Volvo stoelen de beste zijn die ik ooit heb meegemaakt
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nu heb ik de 'sportstoelen' in een S80, hiervoor standaard 940 stoelen (in een Volvo 940), minder zijdelingse steun maar voor de rest al heel goed. Daarvoor een Mazda 626 uit 2000 (en daarvoor nog 3 kleine Japanse gebakjes).
Op 1 of andere manier zijn de stoelen erg zacht (maar niet 'Frans' zacht), maar toch ook stevig (en dan weer niet VW Passat of Japans stevig)
Vaak bu'j te bang!
Zou goed kunnen dat het die is ja! Ze zijn er twee dagen mee bezig!MartijnAbel schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:49:
[...]
dopje? de krukaskeerring bedoel je?
Die heb ik ook moeten vervangen bij de peugeot toentertijd. hellig klusje voor een keerring van een tientje
Bij de garage zeiden ze al het vaker voorkomt, zij doen 80% van Volvo's in hun assortiment en hadden er 3 gehad die hetzelfde probleem hadden. De mijne heeft inderdaad 3 ton gelopen. Maar aan de carter zullen ze denk ik ook wel denken, kan het eens vragen als ik hem ga ophalen.Glenfiddich schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:54:
[...]
Die krukaskeerring gaat over het algemeen niet zomaar lekken. Hij slijt natuurlijk wel, maar lekkage door slijtage kan je pas verwachten bij hogere kilometerstanden (3, 4 ton ofzo). Mogelijk is je carterventilatie verstopt, ik weet niet hoe dat bij jouw 2003-model zit maar bij de oudere modellen (t/m 2000) is die carterventilatie zeer berucht vanwege het verstopt raken met alle ellende van dien.
Laat dat nakijken, want als hij verstopt is dan ligt die keerring er in no time opnieuw uit!
Je kunt dat ook zelf nakijken natuurlijk; stukje tijden en dan met rijdende motor de oliedop losdraaien maar laten liggen. Dan even aan de gaskabel trekken (als een 2003-model die nog heeft?) of anders iemand anders even gas laten geven. De dop moet stil blijven liggen en mag NIET wiebelen.
Hij belde me vandaag, was er mee bezig maar kreeg het niet voor elkaar om het in een dag af te maken. Kan hem morgen middag ophalen, alleen lukt me dat denk ik niet. Dan vrijdag maar weer verder dieselen!
Maar onlogisch dat Volvo zoiets gemaakt heeft, onderdeel van 10 euro maar arbeid van 1,5 dag! Al zullen er vast meerdere merken zijn die iets onlogisch hebben (lampjes vervangen bij een Megane toch?)
Ik heb zelf geen technische kennis, maar moet dan het onderste deel van het motorblok eruit of zo?
Tsja, die keerring zit tussen motor en versnellingsbak dus om er bij te kunnen, zullen die twee van elkaar gescheiden moeten worden. Dus versnellingsbak er onder uit. Krukaskeerring bakzijde is volgens mij bij elke auto ongeacht het merk een köt klus, met veel werk voor een onderdeel van hooguit een paar tientjes.Aight! schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:29:
[...]
Zou goed kunnen dat het die is ja! Ze zijn er twee dagen mee bezig!
[...]
Bij de garage zeiden ze al het vaker voorkomt, zij doen 80% van Volvo's in hun assortiment en hadden er 3 gehad die hetzelfde probleem hadden. De mijne heeft inderdaad 3 ton gelopen. Maar aan de carter zullen ze denk ik ook wel denken, kan het eens vragen als ik hem ga ophalen.
Hij belde me vandaag, was er mee bezig maar kreeg het niet voor elkaar om het in een dag af te maken. Kan hem morgen middag ophalen, alleen lukt me dat denk ik niet. Dan vrijdag maar weer verder dieselen!
Maar onlogisch dat Volvo zoiets gemaakt heeft, onderdeel van 10 euro maar arbeid van 1,5 dag! Al zullen er vast meerdere merken zijn die iets onlogisch hebben (lampjes vervangen bij een Megane toch?)
Ik heb zelf geen technische kennis, maar moet dan het onderste deel van het motorblok eruit of zo?
Catch a smile out there!
Anderhalve dag? Weet je zeker dat dat klopt? Bij mijn oude coupé zat die gigantisch onhandig. Maar waren ze binnen een dag mee klaar(6.5 uur) dat zou bij de volvo ook moeten kunnen.Aight! schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:29:
[...]
Zou goed kunnen dat het die is ja! Ze zijn er twee dagen mee bezig!
[...]
Bij de garage zeiden ze al het vaker voorkomt, zij doen 80% van Volvo's in hun assortiment en hadden er 3 gehad die hetzelfde probleem hadden. De mijne heeft inderdaad 3 ton gelopen. Maar aan de carter zullen ze denk ik ook wel denken, kan het eens vragen als ik hem ga ophalen.
Als hij het maar weer doet, ben dat schakelen nu al beu.
En mis de verwarming op standje sambal!
Als de lendensteun weinig doet, dan is 'ie wellicht gewoon kapot: als dikke/zware lui dagelijks neerploffen in een stoel is het een kwestie van tijd totdat zo'n ding knapt.Flagg schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:33:
Van de week een proefrit gemaakt in een 2004 V40 met leren bekleding, nu was de auto op zich prima, maar we kregen de stoelen eigenlijk niet comfortabel ingesteld, veel te weinig steun vooral in de onderrug. Kon wel allemaal kantelen en in de hoogte versteld worden, incl lendesteunen. Maar verder niet, en de zitting was vrij kort.
Kunnen we nu alle v40's en s40 meteen afschrijven en verder zoeken naar iets anders (s60 bijvoorbeeld) of zijn er qua stoelen nog veel verschillen in andere uitvoeringen?
Hij deed het wel goed, alhans ik voelde verschil met het aandraaien, maar voor mijn gevoel zat ie te hoog, mijn onderrug werd niet voldoen ondersteund.Bart-Willem schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:07:
[...]
Als de lendensteun weinig doet, dan is 'ie wellicht gewoon kapot: als dikke/zware lui dagelijks neerploffen in een stoel is het een kwestie van tijd totdat zo'n ding knapt.Dus even bij een andere S40/V40 kijken of die beter zit.
We zijn er met de MG naartoe gereden en die stoelen zitten wel erg goed, maar dat zijn dan ook stoelen met een langere zitting en je gehele rug wordt ondersteund, ondanks dat die auto wat meer hobbelt kunnen we daar allebei prima lang in zitten.
En voor mij is het nog niet zo gek belangrijk ik kan overal in zitten, maar mijn vriendin heeft sinds afgelopen zomer dat we in 5 dagen heen en weer naar het zuiden van Frankrijk zijn gereden dus al last van haar rug dankzij die K-stoelen van de citroen. Een half uur daarin en ze stapt gebroken uit, vorige week retourtje Apeldoorn - Opmeer gedaan in de MG en geen centje pijn.
Bij de stoelen van de V40 en de citroen heb je het gevoel op de stoelen te zitten, in de MG zit je in de stoelen, zelfde was het bij de Saab en BMW.
Daarom stel ik stiekem nogmaals de vraag waar ik ws wederom antwoorden op krijg die bij een heel andere vraag horen

Leuk dat iedereen de stoelen probeert te verdedigen, want Volvo dus
Maar mocht nog iemand een prima zwarte v40 zoeken, in Ede staat een erg mooie met weinig km (en ondersteund door geloofwaardige boekjes) en bijna in nieuwstaat, op wat flauwe krasjes na aan de buitenkant.
Verwijderd
Als ik mijn autogeschiedenis bekijk dan komt qua zitcomfort eerst Volvo, dan Peugeot, dan Audi, dan Ford en op de achtergrond staat VW nog ergens te zwaaien.
Peugeot zit inderdaad vaak ook goed, zeker als je in de wat duurdere modellen zit. De stoelen van de coupé die ik voor deze V50 had zaten ook voortreffelijk.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 00:19:
Tsja, wat de stoelen betreft van een 2004 V40 kan ik geen uitspraak doen. Daarnaast zie ik het hele S/V40 platform -pardon my French here- niet als volwaardig Volvo. Als je in zo'n auto stapt dan merk je toch wel heel snel dat je in het budgetmodel zit. (zoals bijvoorbeeld een BMW3 of Audi A3, typische gevalletjes van net niet) Als je trouwens de stoelen van een BMW3 serie geweldig vindt dan snap ik dat je bij een Volvo wat raar opkijkt. Ik zit regelmatig in twee verschillende generaties BMW3 van collega's maar die stoelen geven mij het comfort van een bushokje.
Als ik mijn autogeschiedenis bekijk dan komt qua zitcomfort eerst Volvo, dan Peugeot, dan Audi, dan Ford en op de achtergrond staat VW nog ergens te zwaaien.
En ongeacht welk merk, een stoel van 10 jaar oud kan heel slecht zitten, met name als de zitting is doorgezakt.
Ik had het ook over de sportstoelen van BMW die zitten echt heel erg goed, in een ruk naar oostenrijk en fris uitstappen, andere BMW stoelen weinig ervaring mee, te lang geleden iig, ik heb nog wat foto's bekeken van verschillende stoelen in de s40 en v40 maar denk niet dat we de moeite hoeven gaan doen om proefritten te gaan maken, next stop is de s60 dan ws. S80 heb ik hetzelfde gevoel bij als bijvoorbeeld de 7 series, daar moet je niet zelf in rijden maar vooral in gereden worden. (nogmaals vind ik heVerwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 00:19:
Tsja, wat de stoelen betreft van een 2004 V40 kan ik geen uitspraak doen. Daarnaast zie ik het hele S/V40 platform -pardon my French here- niet als volwaardig Volvo. Als je in zo'n auto stapt dan merk je toch wel heel snel dat je in het budgetmodel zit. (zoals bijvoorbeeld een BMW3 of Audi A3, typische gevalletjes van net niet) Als je trouwens de stoelen van een BMW3 serie geweldig vindt dan snap ik dat je bij een Volvo wat raar opkijkt. Ik zit regelmatig in twee verschillende generaties BMW3 van collega's maar die stoelen geven mij het comfort van een bushokje.
VW gaat idd nergens over, ik rijd de hele dag voor het werk in een vw golf variant gelukkig niet vaak langer dan 45 minuten achter elkaar, maar das echt om te huilen.
Voor mij qua comfort, en dat is niet alleen de stoelen maar ook de hele houding en positie achter het stuur is tot nu toe de Saab 9-5, maar blijft heel persoonlijk natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 22-01-2015 17:58 ]
Vaak bu'j te bang!
Maar nogmaals ik vind de s80 geen auto om zelf in te rijden maar om in gereden te worden, ik denk altijd als ik een s80/7-serie zie dat de chauffeur de eigenaar weer op gaat halen.-tom-562 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:32:
Als je serieus voor een S60 in de markt bent, zou ik de S80 zeker niet afschrijven. Vaak zijn ze net zo duur (soms zelfs goedkoper..) en zitten vaak een stuk beter in de opties (en over het algemeen minder vaak van eigenaar gewisseld).
Ze zijn te groot naar mijn smaak, de s60 (zoals hierboven ook staat) is mooier (vinnik dan) omdat ie beter geproportioneerd is.
En ja qua wegenbelasting en verzekering maakt het niet veel uit volgens mij, en qua verbruik ook niet, en qua aanschaf ook redelijk cheap, maar hij is zo overdreven.
Dus het wordt de s60 of geen volvo, het ruimt iig lekker op qua keuzes.
Dat is subjectiefarnoud_h schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:24:
Maar een S60 is toch wel stukken mooier dan een S80....
Qua gewicht ontloopt het idd elkaar nauwelijks, het is meer afhankelijk van welke motor en opties er in zitten (het zit allemaal rond de 1500 +/- 50kg)
[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 22-01-2015 20:48 ]
Vaak bu'j te bang!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Catch a smile out there!
Hmmm, mijn eerste gedachte is: "Hee een Audi met Volvo achterlichten", maar dat komt misschien ook door die veel te grote pimp velgen.
En een grote Volvo Estate hoort recht te zijn aan de achterkant
Een Volvo hoort recht te zijn aan álle kantenMinneyar schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:54:
[...]
En een grote Volvo Estate hoort recht te zijn aan de achterkant.

Een jaartje of twee zit ik met een irritant probleempje, waar ik en twee monteurs van twee verschillende garages maar niet achter kunnen komen. Misschien zijn er hier mensen die een idee hebben?
Het gaat om een '88 Volvo 740 GL (B200E, handbak) met starre achteras, dus niet de latere multilink. Bij een specieke (als in, steeds dezelfde) snelheid van een kleine 40km/h komt er soms een duidelijke roffel van achteren. Deze is duidelijk hoorbaar en licht voelbaar, maar niet voelbaar in het stuur. Of ik gas geef, rem, rem op de motor of uitrol maakt niet uit. Versnelling maakt niet uit, bochten ook niet. Rond de 80 km/h is ook een lichte vibratie merkbaar, die is er niet rond de 60 en boven de 100. Er zit dus ergens een resonantie, maar waar? Alle rubbers, lagers, etc. zijn gechecked, maar zijn goed. Kruiskoppeling en aandrijfaslager zijn ook niet het probleem. Uitlaat komt nergens tegenaan, zit goed vast. De auto is de afgelopen twee jaar probleemloos door de APK gekomen, dus het is niet iets dat bij een APK gecontroleerd behoort te worden. Wat kan het zijn
[ Voor 10% gewijzigd door LordofWhatever op 23-01-2015 17:00 ]
Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.
Mijn oude 940 had daar ook last van toen ik de MBC gemonteerd had en de boost aardig had opgeschroefd, onder vol accelereren trok het ding helemaal in de veren achter (en de neus kwam omhoog, lang leve de belabberde vering/wegligging van een 940
Vaak bu'j te bang!
Ze lieten me even het onderdeel zien, (allebei vervangen) wat een gedoe voor 2e stomme dingen zeg. Wel idioot dat heeft uitgevonden....
De monteur was er 15 uur mee bezig geweest!
Maar ach, ik heb hem weer terug! Ik ben blij
Is er al gekeken naar de achteras/differentieel zelf? En wanneer is hiervan de olie voor het laatst vervangen?LordofWhatever schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:58:
[...]
Een Volvo hoort recht te zijn aan álle kanten![]()
Een jaartje of twee zit ik met een irritant probleempje, waar ik en twee monteurs van twee verschillende garages maar niet achter kunnen komen. Misschien zijn er hier mensen die een idee hebben?
Het gaat om een '88 Volvo 740 GL (B200E, handbak) met starre achteras, dus niet de latere multilink. Bij een specieke (als in, steeds dezelfde) snelheid van een kleine 40km/h komt er soms een duidelijke roffel van achteren. Deze is duidelijk hoorbaar en licht voelbaar, maar niet voelbaar in het stuur. Of ik gas geef, rem, rem op de motor of uitrol maakt niet uit. Versnelling maakt niet uit, bochten ook niet. Rond de 80 km/h is ook een lichte vibratie merkbaar, die is er niet rond de 60 en boven de 100. Er zit dus ergens een resonantie, maar waar? Alle rubbers, lagers, etc. zijn gechecked, maar zijn goed. Kruiskoppeling en aandrijfaslager zijn ook niet het probleem. Uitlaat komt nergens tegenaan, zit goed vast. De auto is de afgelopen twee jaar probleemloos door de APK gekomen, dus het is niet iets dat bij een APK gecontroleerd behoort te worden. Wat kan het zijn
[ Voor 94% gewijzigd door Bart-Willem op 23-01-2015 20:13 ]
Service van de zaak ;-).
Blijft dus een goede tent daar op de agrobaan.
dan mag ik hopen dat je niet 50 a 60 euro per uur af hoefde te tikkenAight! schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:40:
Jullie hadden gelijk was inderdaad de krukaskeering en carterventilatie dopje of hoe dat ook mag heten.
Ze lieten me even het onderdeel zien, (allebei vervangen) wat een gedoe voor 2e stomme dingen zeg. Wel idioot dat heeft uitgevonden....
De monteur was er 15 uur mee bezig geweest!
Maar ach, ik heb hem weer terug! Ik ben blij
Schadeherstel blijft een beunhazerij. Ze krijgen van de verzekering vrij karig uitgekeerd en zullen dan ook alles doen om toch meer marge voor zichzelf te creëren.Tankiej schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 07:41:
Ja, ik weet het ik had het eigenlijk bij het ophalen moeten controleren. Maar ze gaven aan dat alles gedaan was, zelfs schade gerepareerd waarvan ik niet wist dat die er was. Ik had niet veel zin om toen op de grond te gaan liggen om te kijken of dat ding er ook weer onder gehangen was
Mijn broer had schade aan zijn (vriendin's) C1 (inbraakpoging, slot geforceerd). Ze hadden gewoon een nieuw slot in het verbogen deurpaneel gestopt en vervolgens gespoten. Daarnaast hadden ze de plastic deurbeschermers niet helemaal afgeplakt... Dus na wat woorden (en een melding van dubieus schadeherstel bij de verzekering) hebben ze het opnieuw gedaan. Vervolgens vielen na 2 weken de plastic deurbeschermers eraf (en werd meteen nog meer slecht spuitwerk "zichtbaar") en is hij nogmaals terug geweest. Ze hebben toen 2 weken een leenauto van die tent gehad, zodat voor beide duidelijk was dat het de laatste keer moest zijn dat er daarvoor langsgekomen zou worden
Maar is gewoon triest, net mafia. Rekeningen worden vaak aardig gerekt en redelijk standaard kortingen op materiaal wordt niet meegenomen...
Je hoort er inderdaad vaak slechte verhalen over..fredkroket schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:27:
[...]
Schadeherstel blijft een beunhazerij. Ze krijgen van de verzekering vrij karig uitgekeerd en zullen dan ook alles doen om toch meer marge voor zichzelf te creëren.
Mijn broer had schade aan zijn (vriendin's) C1 (inbraakpoging, slot geforceerd). Ze hadden gewoon een nieuw slot in het verbogen deurpaneel gestopt en vervolgens gespoten. Daarnaast hadden ze de plastic deurbeschermers niet helemaal afgeplakt... Dus na wat woorden (en een melding van dubieus schadeherstel bij de verzekering) hebben ze het opnieuw gedaan. Vervolgens vielen na 2 weken de plastic deurbeschermers eraf (en werd meteen nog meer slecht spuitwerk "zichtbaar") en is hij nogmaals terug geweest. Ze hebben toen 2 weken een leenauto van die tent gehad, zodat voor beide duidelijk was dat het de laatste keer moest zijn dat er daarvoor langsgekomen zou worden.
Bij mij was het geen verzekeringwerk, kosten voor leasemaatschappij (of werkgever, geen idee eigenlijk). Nu is het allemaal weer gefixt, ziet er weer uit als nieuw. Dus op dat ene puntje na heb ik verder geen klachten
Vanochtend een telefoontje van de dealer dat de bestelling van de leasemaatschappij is doorgekomen en dat ze verwachten de V40 Cross-Country D2 Kinetic half maart te kunnen leveren.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Heb samen met 2 vrienden hem gekocht voor de Carbagerun. Ok dit jaar doen we mee aan de Canonballrun (zelfde idee andere bestemming).
Had vandaag wel dat er kvs bij in moest. Het potje is aardig aangekoekt aan de binnenkant, maar de olie ziet er prima uit. Daar zit geen mayo in.
Heb er uit gemak maar blauwe KVS in gedaan. In mijn eigen Audi heb ik rode KVS, maar ik ga er vanuit dat er blauwe KVS in de 850 moet.
Google geeft ook niet eenduidig antwoord hierop.
En is die site volvotips niet van ome BW?
Staat niet in dat ie blauw of rood moet zijn.
En ja het is een Audi blok dus rode KVS zou ook best wel eens kunnen. Ach t potje was schoon leeg, en spoel hem toch binnenkort door.
Nu heb ik in mijn Audi rode KVS die tot -36 gaat. Dus t zou best kunnen dat er toch rode in moet.
Wat je kan doen met die KVS potjes, als je ze losmaakt, is er een lading oude moeren in gooien met wat water, en dan lekker schudden. Dan komt al die aangekoekte zooi los. Paar keer herhalen met vers water en je KVS potje is weer als nieuwJoostk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:55:
Het potje is aardig aangekoekt aan de binnenkant, maar de olie ziet er prima uit.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ah thanks dat is echt een goede tip.Widow schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:41:
[...]
Wat je kan doen met die KVS potjes, als je ze losmaakt, is er een lading oude moeren in gooien met wat water, en dan lekker schudden. Dan komt al die aangekoekte zooi los. Paar keer herhalen met vers water en je KVS potje is weer als nieuw
En B-W heeft een 850 altijd zo'n handmatige service reset unit. Deze 850 heeft namelijk een OBD-2 aansluiting bij de asbak.
Waar ik me wel over verbaas is het is een vol-leder interieur, maar geen stoelverwarming. Is met deze dagen toch wel prettig als dat er wel in zit.
Vandaag komt er na 3 jaar weer een Volvo voor de deur. Vanmiddag een V70 MY 2010 2.0D ophalen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Is een leuke auto! Collega van mij had er ook een, hij is gewoon net even een stukje comfortabeler (drempels, slecht wegdek). Welke kleur? Vind bij die auto de bruine kleur goed staan.Orion84 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:49:
* Orion84 mag zich binnenkort ook volvo-rijder noemen
Vanochtend een telefoontje van de dealer dat de bestelling van de leasemaatschappij is doorgekomen en dat ze verwachten de V40 Cross-Country D2 Kinetic half maart te kunnen leveren.
Misschien dat je ze nu wat meer gaat zien, nu de V40 geen 14% meer is.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Er schijnt weer een 'nieuwe' 14%-variant van de V40 te komen dit jaarfredkroket schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:10:
[...]
Is een leuke auto! Collega van mij had er ook een, hij is gewoon net even een stukje comfortabeler (drempels, slecht wegdek). Welke kleur? Vind bij die auto de bruine kleur goed staan.
Misschien dat je ze nu wat meer gaat zien, nu de V40 geen 14% meer is.
Ik begreep dat het alleen de D2 wordt, het was al erg bijzonder dat ze de D4 op 85 gram gehomologeerd hebben gekregen.Tankiej schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:20:
[...]
Er schijnt weer een 'nieuwe' 14%-variant van de V40 te komen dit jaar
Het nieuwe modeljaar wordt vanaf week 20 geproduceerd, dus dan zullen we het wel zien
Overigens vrijdag voor het eerst een probleem gehad met het infotainment systeem... Het Volvo logo bleef maar in beeld staan en het deed een aantal "resets" uit zichzelf. Uiteindelijk deed hij het (na een minuut of 5), maar toch is het niet fijn.
Overigens moet ik zeggen dat de V40 D4 prima voldoet voor een gezin met kinderen (2012/2013/2014 met 2 20% V40's NIET privé gereden). Was eerst altijd wat sceptisch, maar vrouw en kids zitten allemaal prima alleen de kofferbak is wat eerder vol. Normaal reden ze amper mee in die auto (even naar de crèche bv). Scheelt dat we niet meer gebonden zijn aan kinderwagens en dat de kinderen al in de "kleinere" kinderstoelen \ zitverhogers zitten. Ook op stap met 4 volwassen uit mijn competitieteam is geen punt. Kofferbak is wel vol dan, maar ach... Ik kon ook voor een V60 gaan, maar de financiele prikkel was het toch waad om het niet te doen en als ik dan nu zie wat voor voor of nadeel ik had gehad, prima keuze. Waren ze beide 20% geweest zou ik misschien een andere afweging hebben gemaakt.
Maar een D2 is nog steeds geen straf natuurlijk; ik rijd nu al 1,5 jaar in een V40 D2 14%fredkroket schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:00:
[...]
Ik begreep dat het alleen de D2 wordt, het was al erg bijzonder dat ze de D4 op 85 gram gehomologeerd hebben gekregen.
Het nieuwe modeljaar wordt vanaf week 20 geproduceerd, dus dan zullen we het wel zien. In week 46 hebben ze meestal ook nog een wijziging, maar dan wordt het allemaal wel erg kort dag voor de mensen die dan nog iets geregeld willen hebben
.
Overigens vrijdag voor het eerst een probleem gehad met het infotainment systeem... Het Volvo logo bleef maar in beeld staan en het deed een aantal "resets" uit zichzelf. Uiteindelijk deed hij het (na een minuut of 5), maar toch is het niet fijn.
Overigens moet ik zeggen dat de V40 D4 prima voldoet voor een gezin met kinderen (2012/2013/2014 met 2 20% V40's NIET privé gereden). Was eerst altijd wat sceptisch, maar vrouw en kids zitten allemaal prima alleen de kofferbak is wat eerder vol. Normaal reden ze amper mee in die auto (even naar de crèche bv). Scheelt dat we niet meer gebonden zijn aan kinderwagens en dat de kinderen al in de "kleinere" kinderstoelen \ zitverhogers zitten. Ook op stap met 4 volwassen uit mijn competitieteam is geen punt. Kofferbak is wel vol dan, maar ach... Ik kon ook voor een V60 gaan, maar de financiele prikkel was het toch waad om het niet te doen en als ik dan nu zie wat voor voor of nadeel ik had gehad, prima keuze. Waren ze beide 20% geweest zou ik misschien een andere afweging hebben gemaakt.
Wellicht is het een instapmodel geweest waar iemand later een leren interieur in gezet heeft.Joostk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:43:
[...]
Ah thanks dat is echt een goede tip.
En B-W heeft een 850 altijd zo'n handmatige service reset unit. Deze 850 heeft namelijk een OBD-2 aansluiting bij de asbak.
Waar ik me wel over verbaas is het is een vol-leder interieur, maar geen stoelverwarming. Is met deze dagen toch wel prettig als dat er wel in zit.
Was dat niet bij de late 850 ook?
Boefjes zijn het in de auto wereld ;-)
Ik ben op zoek naar een wat grotere auto die hier de komende 2 á 3 jaar dienst zal kunnen doen als gezinsauto. Nu kan ik de Volvo V40 Europa 2.0 Phase 2 met 210k op de teller en een verse APK van mijn collega overnemen. Hij is van eind 2002, dus officieus een Phase 3?
Hij heeft de auto in 2002 nieuw aangeschaft als bedrijfsauto, in 2008 heeft hij een nieuwe auto gekregen en is hij de Volvo privé gaan rijden omdat hij er erg tevreden mee was. Op papier heeft de auto dus 2 eigenaren gehad, maar in de praktijk is hij de eerste eigenaar.
Ik heb de onderhoudshistorie in kunnen kijken en hij heeft altijd netjes zijn beurten gehad met niet heel bijzondere zaken qua reparaties. De distributiesnaar (inclusief bijhorende zaken) is eind 2012 met 180k op de teller vervangen. Op wat uiterlijke puntjes na, plekje op motorkap (oorzaak onbekend) en een deukje in de rechterdeur (gemist paaltje tijdens inparkeren) is de auto voor zover ik kan zien in een erg goede staat. Hij is voorzien van de originele navigatie, stoelverwarming, lederen stuurwiel, dakrails, LM velgen en metallic lak.
Normaal gesproken zou ik wegblijven bij auto's met zulke kilometerstanden. Maar aangezien ik de auto redelijk ken weet ik dat hij erg betrouwbaar is geweest. Volvo staat bij mij in het algemeen wel bekend als betrouwbaar en geschikt voor flinke kilometerstanden mits goed onderhouden. Uiteraard is dit geen garantie voor de toekomst, maar dat is mijn huidige auto ook niet met 80k minder op de teller
Wellicht hebben jullie nog iets waar ik op moet/kan letten wat Volvo eigen is?
Verwijderd
Afgelopen woensdag de V70 opgehaald..... Wat een rijgenot. Zal binnenkort wel wat pics maken.backupdevice schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:37:
Yeah !
Vandaag komt er na 3 jaar weer een Volvo voor de deur. Vanmiddag een V70 MY 2010 2.0D ophalen.
Ben er emotioneel van
[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 31-01-2015 11:46 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd

en ja hij is smerig... en niet gewoon smerig: echt bizar afschuwelijk schandalig smerig
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Bij het vervangen van de distributie blijkt dat de nokkenas keerring het nodig vond om al de nodige olie alle kanten uit te slingeren.
Dat zie je dan weer niet als je de auto koopt haha...
Gelukkig kan ik wederom gebruik maken van de garantie die ik heb en gaan ze dit ook vergoeden.
Ik denk dat de garage waar ik de auto gekocht heb allang blij is dat ze het niet zelf hoeven te doen.
meteen akkoord om het door mijn garage aan te laten pakken omdat toch alles al los was
Hopelijk mag ik dan maandag of dinsdag de Peugeot 107 leenauto weer achterlaten en de Volvo weer meenemen. man, wat voelt dat traag als je al gewend bent aan de T5...
p.s. weet iemand nog een goede shop voor een mattenset voor in de V50? ik kom er bakken tegen, maar weet niet wat nou goed is
[ Voor 7% gewijzigd door MartijnAbel op 31-01-2015 21:25 ]
Zo voelt het niet maar dat moet nog definitief blijken. Ik ben al even langs de dealer geweest maar de monteurs waren er niet meer. De beschadiging aan de velgen vallen wel mee. Ik reed ook niet hard. Maar aangezien de auto slechts 4 maandjes oud is, wil ik gewoon 2 nieuwe velgenmax schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:10:
Hoe is het met je ophanging? Niks krom of uit lijn?
Nah, het was helaas nog steeds zichtbaarBart-Willem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:25:
Dan had je net zo goed het vuil op het deukje kunnen laten zitten.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Ik heb het gevoel dat er bellen af hadden moeten gaan bij je met allerlei foutmeldingen bij de proefrit. Hoop dat hij er verder weer goed uit komt, maar ik ben bang dat je de garage nog vaker gaat bezoeken.MartijnAbel schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:05:
Ik mis de Volvo nu al, die helaas bij de garage dient te logeren tot en met in iedergeval a.s. maandagmiddag.
Bij het vervangen van de distributie blijkt dat de nokkenas keerring het nodig vond om al de nodige olie alle kanten uit te slingeren.
Dat zie je dan weer niet als je de auto koopt haha...
Gelukkig kan ik wederom gebruik maken van de garantie die ik heb en gaan ze dit ook vergoeden.
Ik denk dat de garage waar ik de auto gekocht heb allang blij is dat ze het niet zelf hoeven te doen.
meteen akkoord om het door mijn garage aan te laten pakken omdat toch alles al los was
Hopelijk mag ik dan maandag of dinsdag de Peugeot 107 leenauto weer achterlaten en de Volvo weer meenemen. man, wat voelt dat traag als je al gewend bent aan de T5...
p.s. weet iemand nog een goede shop voor een mattenset voor in de V50? ik kom er bakken tegen, maar weet niet wat nou goed is
Huh!?! Er waren helemaal niet allerlei foutmeldingen... Alleen een dimlichtstoring die met het uitbouwen van de aftermarket xenon verholpen is. Er zijn ook helemaal geen foutmeldingen meer sindsdien(wederom uit laten lezen)fredkroket schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:35:
[...]
Ik heb het gevoel dat er bellen af hadden moeten gaan bij je met allerlei foutmeldingen bij de proefrit. Hoop dat hij er verder weer goed uit komt, maar ik ben bang dat je de garage nog vaker gaat bezoeken.
De nokkenaskeerring is ook niet zichtbaar geweest tijdens de proefrit. Of jij moet röntgenogen hebben tijdens een proefrit.
Tevens had de foutmelding ook niks te maken met een kaduke nokkenas keerring. Beetje vreemde redenatie
[ Voor 8% gewijzigd door MartijnAbel op 01-02-2015 19:03 ]
@ MartijAbel: mijn vorige post was hierop gebaseerd.MartijnAbel schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:11:
Zijn er ook mensen mer aftermarket xenon en motorstoringen? Vandaag gereden in de v50 die ik volgende week ophaal en heb de keuze gemaakt om de xenon er uit te laten halen en er gewoon weer reguliere verlichting in te laten zetten. Goede of slechte keus?
Konden wij ook niet zien, gelukkig was ik er op tijd.
Risico van het kopen van een occasion, al wil een nieuwe auto ook wel eens problemen geven (V40 met kapotte waterpomp bij 20.000 of zoiets toch?)
Oke, snap ik, maar het dan meteen motorstoringen te noemen, en zeggen dat er allemaal bellen af hadden moeten gaan etc. Is wel heel erg overdrijven. Jij zou een auto ook niet laten staan als je door after market xenon een dimlichtstoring krijgt.fredkroket schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:23:
[...]
@ MartijAbel: mijn vorige post was hierop gebaseerd.
Gelukkig is de auto verder goed na de brandstofdruksensor en deze nokkenas keerring. Mijn coupé was ook om door een ringetje te halen en geen storingen etc. Maar toch heb ik daar ook aardig wat geld in moeten steken(krukaskeerring, bobine, motorsteunen, koppeling etc.)
Ja idd, das het risico van het kopen van een occassion. Een groot gros van de mensen doet ook de auto weg als er toch kosten aan zitten te komen. Die investeren dan vaak niet meer in de auto.Aight! schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:25:
Ach @MartijnAbel, ik had bij mijn V70 dat carterventilatie dopje lekte/los zat.
Konden wij ook niet zien, gelukkig was ik er op tijd.
Risico van het kopen van een occasion, al wil een nieuwe auto ook wel eens problemen geven (V40 met kapotte waterpomp bij 20.000 of zoiets toch?)
[ Voor 29% gewijzigd door MartijnAbel op 02-02-2015 22:59 ]
Dat mag dus ook op het lijstje om vervangen te worden.

gelukkig is nu alles goed en hoop ik de komende tijd geen gekke dingen tegen te komen
Blijken meer mensen last van te hebben en ik heb zo het idee dat firmware update dit niet heeft opgelost. Laatste update was van dec 2013; nog voor dat ik hem gekocht had.
Zonde; het is een mooi systeem, maar zo heb je er weinig aan.
T60P Widescreen
Vanochtend had ik het alweer, een file voor Utrecht (30 minuten vertraging) waar ik midden in sta maar niet wordt weer gegeven als vertraging.
Ik heb geen Sensus navigatie, ik heb SCT met iGO navigatie. Dus ik kan niet specifiek op je vraag ingaan, maar: Ik negeer altijd file informatie die via de navigatie komt, daar heb ik nog nooit goede ervaringen mee gehad. Laatst gaf hij aan dat er 30 minuten vertraging was en stelde een omleiding voor, terwijl het maar over 200 meter wat langzamer reed (vmax min 20-30) en daarna weer normale snelheid.Christian schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:28:
Meer mensen last van het feit dat de Sensus navigatie niet alle files weergeeft en daardoor niet de meest ideale route kiest?
Vanochtend had ik het alweer, een file voor Utrecht (30 minuten vertraging) waar ik midden in sta maar niet wordt weer gegeven als vertraging.
Maar volgens mij is het niet vreemd dat files niet/niet goed wordt weergegeven, zie dit bericht laatst op de frontpage: nieuws: Consumentenbond: verkeersinfo in Apple Maps scoort dikke onvoldoende
Ik weet niet welke bron Sensus gebruikt voor de file informatie?
[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 03-02-2015 10:02 ]
Ik kocht hem met 186k op de teller, voor net geen 2k.
2,5 liter 20 klepper en 9,1liter/100km.
En na 2 jaar rij ik nog steeds rond met een big smile, voel me king of the road on a budget!
Cititzen of Ladonia
Sensus zal wel gewoon TMC gebruiken, dus de data die via RDS met de FM radio meekomt. Dat is op zich een leuk mechanisme (want behoeft geen internetverbinding), maar is wel notoir traag en lang niet zo gedetailleerd als bijvoorbeeld HD-Traffic van TomTom.Tankiej schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:00:
[...]
Ik heb geen Sensus navigatie, ik heb SCT met iGO navigatie. Dus ik kan niet specifiek op je vraag ingaan, maar: Ik negeer altijd file informatie die via de navigatie komt, daar heb ik nog nooit goede ervaringen mee gehad. Laatst gaf hij aan dat er 30 minuten vertraging was en stelde een omleiding voor, terwijl het maar over 200 meter wat langzamer reed (vmax min 20-30) en daarna weer normale snelheid.
Maar volgens mij is het niet vreemd dat files niet/niet goed wordt weergegeven, zie dit bericht laatst op de frontpage: nieuws: Consumentenbond: verkeersinfo in Apple Maps scoort dikke onvoldoende
Ik weet niet welke bron Sensus gebruikt voor de file informatie?
Voor mij is dit in mijn huidige auto (VW Polo) een reden om gewoon mijn TomTom app met HD-Traffic op de iPhone te gebruiken in plaats van de ingebouwde VW navi (ondanks dat die een veel groter scherm heeft). Ik gok dat ik dat bij mijn toekomstige auto (Volvo V40 CC) ook ga blijven doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 03-02-2015 11:49 ]
Ik had dit ook, na veel gehannes met m'n telefoon werkt het nu weer, weet niet precies hoe het zit, maar ik heb USB foutopsporing aangezet, dit hielp met het (opnieuw ?) herkennen of pairen van de telefoon denk ik.Seesar schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:41:
Nou lekker, vorig jaar zo'n grom audio module gekocht om mp3 op mijn radio af te spelen, maar die is dus nu naar de #)%. Krijg hele tijd "cd error" of module wordt niet eens herkend als cd changer. Heb alle draden 10x langs gelopen, radio is er letterlijk 8 keer uit geweest; komt niet ten goede van krassen etc op de bekleding maar goed.
Blijken meer mensen last van te hebben en ik heb zo het idee dat firmware update dit niet heeft opgelost. Laatste update was van dec 2013; nog voor dat ik hem gekocht had.
Soms schiet de GROM idd in aux modus ofzo en moet je een tijdje snel wisselen van FM naar CD6, totdat je "USB" hoort, en pas daarna sluit je de telefoon aan.
(De groene connector van de GROM halen helpt ook vaak bij problemen btw)
[ Voor 3% gewijzigd door MEN-O op 03-02-2015 12:46 ]
A heel vaak gedaan. Ook de voeding opnieuw op de 12v geknepen, verschillende firmware updates. Geen soelaas helaas.Bart-Willem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:35:
Of gewoon de stroom van de Grom-module af.Die van mij wil ook soms wel eens crashen. De radio loshalen heeft dan geen zin aangezien de Grom dan nog steeds stroom krijgt. Ik trek gewoon de brede stekker uit de module, er opnieuw in en klaar.
T60P Widescreen
Welke versie van Grom heb je?Seesar schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:41:
Nou lekker, vorig jaar zo'n grom audio module gekocht om mp3 op mijn radio af te spelen, maar die is dus nu naar de #)%. Krijg hele tijd "cd error" of module wordt niet eens herkend als cd changer. Heb alle draden 10x langs gelopen, radio is er letterlijk 8 keer uit geweest; komt niet ten goede van krassen etc op de bekleding maar goed.
Firmware updates komen redelijk regelmatig uit, en de support via gromaudio.com is zeker niet slecht.
Ik zou eerst een proberen te unbricken en nieuwe firmware plaatsen voordat je hem afschrijft. Ik ben iig zeer tevreden over de Grom!
Zoals ik schreef, rev 33, de laatste sinds dec 2013. Dus veel is er niet meer aangedaan door Grom. USB word niet herkend dus krijg er ook geen andere firmware op......ik denk dat ik nog net binnen de garantie val, maar dat moet ik zien als ik terug in nl ben.MrBarBarian schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:07:
[...]
Welke versie van Grom heb je?
Firmware updates komen redelijk regelmatig uit, en de support via gromaudio.com is zeker niet slecht.
Ik zou eerst een proberen te unbricken en nieuwe firmware plaatsen voordat je hem afschrijft. Ik ben iig zeer tevreden over de Grom!
T60P Widescreen
Ik kan niets selecteren, vaak ziet mijn radio de module niet eens. Maw geen cd changer om naar toe te schakelen. Als ik cd error krijg kan ik geen input selecteren en alles gaat via usb stick, niet met mobiel.MEN-O schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:45:
[...]
Ik had dit ook, na veel gehannes met m'n telefoon werkt het nu weer, weet niet precies hoe het zit, maar ik heb USB foutopsporing aangezet, dit hielp met het (opnieuw ?) herkennen of pairen van de telefoon denk ik.
Soms schiet de GROM idd in aux modus ofzo en moet je een tijdje snel wisselen van FM naar CD6, totdat je "USB" hoort, en pas daarna sluit je de telefoon aan.
(De groene connector van de GROM halen helpt ook vaak bij problemen btw)
T60P Widescreen
http://www.gromaudio.com//software-usb2.html
Ik zou gewoon eens een nieuwere versie proberen te flashen (voor USB3). Werkt bij mij ook (al stream ik alles via Bluetooth)
[ Voor 81% gewijzigd door MrBarBarian op 03-02-2015 16:18 ]
Dan de hamvraag: welk merk usb-stick gebruik je? Die Grom-dingen zijn extreem picky als het op usb-sticks aan komt. Zo pakt 'ie Lexar en Pqi (standaardmerkjes @ Staples) eigenlijk zo goed als niet, maar Kingston en Sandisk over het algemeen wel weer goed. Alhoewel Sandisk de laatste tijd niet meer heilig is met hun extreem slome sticks, maar goed.Seesar schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:52:
[...]
Ik kan niets selecteren, vaak ziet mijn radio de module niet eens. Maw geen cd changer om naar toe te schakelen. Als ik cd error krijg kan ik geen input selecteren en alles gaat via usb stick, niet met mobiel.
Ik zie zoieso best vaak een geel driehoekje met TMC erin staan, wat aangeeft dat ie dan geen info ontvangt.Christian schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:28:
Meer mensen last van het feit dat de Sensus navigatie niet alle files weergeeft en daardoor niet de meest ideale route kiest?
Erg lastig is het ook dat je niet een aparte zender op kunt geven voor TMC.
Dus ja, ik sta ook best vaak in een file die er volgens het systeem niet is...
Laat ik het zo zeggen; ik gebruik al tijden dezelfde USB stick en laatst begon het gekloot dat tijdens het afspelen ik een cd error kreeg; daarna heeft ie het nog een paar keer gedaan en nu doet ie nix meer.Bart-Willem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:19:
[...]
Dan de hamvraag: welk merk usb-stick gebruik je? Die Grom-dingen zijn extreem picky als het op usb-sticks aan komt. Zo pakt 'ie Lexar en Pqi (standaardmerkjes @ Staples) eigenlijk zo goed als niet, maar Kingston en Sandisk over het algemeen wel weer goed. Alhoewel Sandisk de laatste tijd niet meer heilig is met hun extreem slome sticks, maar goed.
Enige wat ik nog ga proberen is een andere stick maar toch raar dat ie het ineens niet doet (na bijna een jaar goed gewerkt te hebben).
Maar thanks voor alle hulp; maar ik hoop dat hij net binnen garantie valt (moet de bon nazoeken; het zal er omhangen) en dat het opgelost word. Anders ben ik huiverig of ik dit ding opnieuw koop.
T60P Widescreen
Heb je wel eens gehad dat de GROM de boel niet herkent en gaat piepen? Dat doet die van mij zo nu en dan, heb het idee met name met nat weer. Na een tijdje rijden werkt het weer.Bart-Willem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:19:
[...]
Dan de hamvraag: welk merk usb-stick gebruik je? Die Grom-dingen zijn extreem picky als het op usb-sticks aan komt. Zo pakt 'ie Lexar en Pqi (standaardmerkjes @ Staples) eigenlijk zo goed als niet, maar Kingston en Sandisk over het algemeen wel weer goed. Alhoewel Sandisk de laatste tijd niet meer heilig is met hun extreem slome sticks, maar goed.
Ik wou net zeggen, ga niet te hard uit van een bepaald merk, ik gebruikte jaren Sandisk maar de laatste serie gaf toch wel snel problemen met mijn GROM module.Bart-Willem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:19:
[...]
Piepen niet, maar wel vastlopen bij bepaalde merken usb-sticks. Met die Sandisk die ik nu heb gaat 't soms ook mis (de vrij kleine die half rood/half zwart zijn, dat zijn ook die dingen waar iedereen steen en been over klaagt omdat die gewoon tergend traag zijn met data erop kopiëren). De welbekende CD Error die Seesar ook krijgt heb ik met die Sandisk ook wel eens gehad. Of ineens halfspeed afspelen enzo.Red devil schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:10:
[...]
Heb je wel eens gehad dat de GROM de boel niet herkent en gaat piepen? Dat doet die van mij zo nu en dan, heb het idee met name met nat weer. Na een tijdje rijden werkt het weer.
[ Voor 9% gewijzigd door Bart-Willem op 03-02-2015 23:23 ]
Dit topic is gesloten.