Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.427 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:59
Mx. Alba schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:14:
Was het een Volvodealer? Dan zou ik toch wel van ze verwacht hebben dat ze dat ding vervangen zouden hebben als dat door de vorige eigenaar niet gedaan was - daar zijn ze toch Volvodealer voor? Of in ieder geval voor de verkoop vermelden dat het ding niet is vervangen en dat eventuele problemen daarmee niet onder de garantie vallen. Ik vind dat die dealer flink tekort is geschoten... Dat een dealer überhaupt een auto kan verkopen met een aan een terugroepactie onderworpen onderdeel erin? :N
De auto zelf is niet gekocht bij een volvo dealer dus neem die garage ook niks kwalijk. Dit hadden ze namelijk moeilijk kunnen weten.
Alleen dat vervolgens Volvo zelf totaal geen coulance verricht o.i.d. dat valt me eerlijk gezegd nogal tegen.

Er kwamen aardig wat storingen naar voren bij uitlezen door mijn eigen garage, waaronder brandstofdruk te hoog en geen brandstofdruk. Die zijn eruit gehaald en vervolgens niet weer naar voren gekomen. Over een weekje of twee weer uitlezen en in de tussentijd in de gaten houden of het wederom naar voren komt. Ik heb gelukkig 6 maand bovag garantie, dus mocht didivervangen moeten worden kost het me niks. :D
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:24:
[...]

^^^^

[...]

[...]

Oeps... :9
Gewoon langsgaan bij die dealer en lekker zeuren aan de balie, werkt vaak beter dan bellen (waar je niet echt kunt inschatten of je nou de topmonteur of de chagrijnige man met een tekort aan rookpauzes aan de lijn hebt)
Er waren geen motorstoringen tijdens de proefrit en ook niks merkbaar. En ik heb ook geen OBD reader bij me haha.

En ja, ik had bij de dealer degene aan de balie die chagrijnig was en te weinig gerookt had volgens mij. Wat een zak hooi haha

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnAbel op 06-01-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:12
Waar je de Volvo gekocht hebt, is dat een handelaar of een garage (dus met werkplaats)?

Heb je al met hun contact opgenomen met de vraag naar hun voorstel?

Wellicht doen zij helemaal niet moeilijk en nodigen ze je uit om langs te komen om de oorzaak van het probleem te vinden. Want volgens mij is een diagnose nog niet gesteld? Je gaat er nu zonder meer van uit dat de oorzaak zit in dat onderdeel dat in de terugroepactie vervangen had moeten worden en dat het na die vervanging opgelost is, maar dat is natuurlijk nog niet duidelijk. Het ligt wellicht voor de hand, maar assumption is the mother of all fuck ups hè.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
MartijnAbel schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:38:
[...]

De auto zelf is niet gekocht bij een volvo dealer dus neem die garage ook niks kwalijk. Dit hadden ze namelijk moeilijk kunnen weten.
Alleen dat vervolgens Volvo zelf totaal geen coulance verricht o.i.d. dat valt me eerlijk gezegd nogal tegen.

Er kwamen aardig wat storingen naar voren bij uitlezen door mijn eigen garage, waaronder brandstofdruk te hoog en geen brandstofdruk. Die zijn eruit gehaald en vervolgens niet weer naar voren gekomen. Over een weekje of twee weer uitlezen en in de tussentijd in de gaten houden of het wederom naar voren komt. Ik heb gelukkig 6 maand bovag garantie, dus mocht didivervangen moeten worden kost het me niks. :D

[...]

Er waren geen motorstoringen tijdens de proefrit en ook niks merkbaar. En ik heb ook geen OBD reader bij me haha.

En ja, ik had bij de dealer degene aan de balie die chagrijnig was en te weinig gerookt had volgens mij. Wat een zak hooi haha
Ik heb in Julu een S40 uit 2004 aangeschaft(wel bij volvo dealer) en ik stond na 2 dagen ook weer bij de dealership met een motorstoring. Toen hebben ze 'm uitgelezen en was er overdruk op de brandstof leiding.
Na wat testen bleek het slechts een sensor te zijn.
Dit werd kostenloos vervangen en een dagje vervangend vervoer( nieuwe V40 cross country) meegekregen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Glenfiddich schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:56:
Waar je de Volvo gekocht hebt, is dat een handelaar of een garage (dus met werkplaats)?

Heb je al met hun contact opgenomen met de vraag naar hun voorstel?

Wellicht doen zij helemaal niet moeilijk en nodigen ze je uit om langs te komen om de oorzaak van het probleem te vinden. Want volgens mij is een diagnose nog niet gesteld? Je gaat er nu zonder meer van uit dat de oorzaak zit in dat onderdeel dat in de terugroepactie vervangen had moeten worden en dat het na die vervanging opgelost is, maar dat is natuurlijk nog niet duidelijk. Het ligt wellicht voor de hand, maar assumption is the mother of all fuck ups hè.
Ik kan voor de garantie gelukkig ook gebruik maken van mijn eigen garage :D
De exacte oorzaak is idd nog niet gevonden, maar hetzelfde probleem is in iedergeval wel weer teruggekomen...
Ik zal morgen even weer met de garage bellen en dan idd maar een afspraak maken om het probleem te achterhalen thx voor de replies in iedergeval!
Flix20 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:01:
[...]

Ik heb in Julu een S40 uit 2004 aangeschaft(wel bij volvo dealer) en ik stond na 2 dagen ook weer bij de dealership met een motorstoring. Toen hebben ze 'm uitgelezen en was er overdruk op de brandstof leiding.
Na wat testen bleek het slechts een sensor te zijn.
Dit werd kostenloos vervangen en een dagje vervangend vervoer( nieuwe V40 cross country) meegekregen.
Hmm dat kan het dus ook wel zijn, thx voor de reply!
Moeten ze maar even testen hoe of wat...

[ Voor 21% gewijzigd door MartijnAbel op 06-01-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Ik heb onlangs een Volvo c30 gekocht en heb een probleem met het EEC systeem.

De auto wordt wel warm als ik de verwarming op HI zet. En zweet dan ook naar 10 minuten de auto uit
Alleen wanneer ik hem op 27/28 graden ofzo zet, zweet ik de auto niet uit.

Ik denk dus dat de tempratuur sensor stuk is? Alleen mijn vraag: is die makkelijk zelf te controleren/vervangen?

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat vond ik wel een interessante vraag, flipkipse, daarom heb ik even wat gegoogeld. :)

Geeft de boordcomputer de buitentemperatuur wel correct aan? Zo niet, dan zou je in eerste instantie kunnen proberen om de buitentemperatuursensor (aan de onderkant van de linker buitenspiegel) te vervangen.

Als de buitentemperatuur wel correct wordt aangegeven dan kan het inderdaad de interieurtemperatuursensor zijn. Die zit als ik het goed gelezen heb verstopt achterop het zwevende middenconsole. Er zit kennelijk ook een klein ventilatortje op om ervoor te zorgen dat er steeds verse interieurlucht langs de sensor stroomt.

Ik weet niet of het zelf makkelijk te controleren/vervangen is maar nu je weet waar hij waarschijnlijk zit verstopt kan je misschien zelf een kijkje nemen. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Mx. Alba schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:50:
Dat vond ik wel een interessante vraag, flipkipse, daarom heb ik even wat gegoogeld. :)

Geeft de boordcomputer de buitentemperatuur wel correct aan? Zo niet, dan zou je in eerste instantie kunnen proberen om de buitentemperatuursensor (aan de onderkant van de linker buitenspiegel) te vervangen.

Als de buitentemperatuur wel correct wordt aangegeven dan kan het inderdaad de interieurtemperatuursensor zijn. Die zit als ik het goed gelezen heb verstopt achterop het zwevende middenconsole. Er zit kennelijk ook een klein ventilatortje op om ervoor te zorgen dat er steeds verse interieurlucht langs de sensor stroomt.

Ik weet niet of het zelf makkelijk te controleren/vervangen is maar nu je weet waar hij waarschijnlijk zit verstopt kan je misschien zelf een kijkje nemen. :D
Super. Waar haal je zo snel al die info weg? heb er zelf al een hele poos naar lopen google waar deze zich toch bevind.

Er is een Parrot systeem in mijn volvo ingebouwd achter het midden console. misschien is het daar mis gegaan.

De buiten tempratuur wordt goed weergegeven. Dus daar zit het probleem niet in.

Heb je toevallig een tekening waar die exact zou moeten zitten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik had volgens mij gegoogeld op "Volvo V50 interior temperature sensor" (want de V50 is populairder dan de C30 maar heeft het zelfde interieur) en toen vond ik een Engelstalige forumpost van iemand met een S40 (ook het zelfde interieur) met soortgelijke problemen als die jij hebt. :)

Verder heb ik er helaas geen plaatjes van gevonden...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Mx. Alba schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:49:
Ik had volgens mij gegoogeld op "Volvo V50 interior temperature sensor" (want de V50 is populairder dan de C30 maar heeft het zelfde interieur) en toen vond ik een Engelstalige forumpost van iemand met een S40 (ook het zelfde interieur) met soortgelijke problemen als die jij hebt. :)

Verder heb ik er helaas geen plaatjes van gevonden...
Gevonden. Airdust raden ze allemaal aan. dus dat ga ik vanavond maar is proberen.

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=155527

Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is dat ook een Volvo kwaaltje, zo'n beetje alle modellen kunnen hier last van hebben. Vaal idd vuil in het ventilatortje :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Volgendew eek dinsdag gaan ze bij de V50 de benzinedrujsensor vervangeb en dan hopen dat het probleem verholpen is. Kan ik eindelijk de V50 T5 eens goed uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Potverdorie... vanochtend hield de cruise control er ineens mee op! Zomaar terwijl ik op de CC fijn 120 reed op de snelweg... Even motor uit / motor aan op een parkeerplaats hielp niet :(

Ik moet de komende dagen flink wat snelwegkilometers afleggen, dus ik hoop dat er een quick fix voor is, al dan niet tijdelijk.

Ik heb alleen nog geen verklaring kunnen vinden. Veel van de CC's weigeren bij de V70's tot 2000 door het vacuum-systeem, maar de mijne (V70 2001) is electrisch, dus dat kan het niet zijn. Ik las alleen iets over de koppeling, maar met mijn automaatje kan dat 'm ook niet zijn.

Iemand nog tips wat het kan zijn, of hoe ik hem weer tijdelijk aan de praat krijg als hij er weer eens mee ophoudt? Het woordje cruise bij de kilometerteller blijft wel staan / kun je gewoon uit- en aanzetten, alleen reageert hij niet meer op de +/- en uit/reset knopjes.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
EMP schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:48:
Potverdorie... vanochtend hield de cruise control er ineens mee op! Zomaar terwijl ik op de CC fijn 120 reed op de snelweg... Even motor uit / motor aan op een parkeerplaats hielp niet :(

Ik moet de komende dagen flink wat snelwegkilometers afleggen, dus ik hoop dat er een quick fix voor is, al dan niet tijdelijk.

Ik heb alleen nog geen verklaring kunnen vinden. Veel van de CC's weigeren bij de V70's tot 2000 door het vacuum-systeem, maar de mijne (V70 2001) is electrisch, dus dat kan het niet zijn. Ik las alleen iets over de koppeling, maar met mijn automaatje kan dat 'm ook niet zijn.

Iemand nog tips wat het kan zijn, of hoe ik hem weer tijdelijk aan de praat krijg als hij er weer eens mee ophoudt? Het woordje cruise bij de kilometerteller blijft wel staan / kun je gewoon uit- en aanzetten, alleen reageert hij niet meer op de +/- en uit/reset knopjes.
Blijft je rempedaal niet hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

jadjong schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:55:
Blijft je rempedaal niet hangen?
Geen idee, heb hem wel een paar keer ingetrapt, maar zal hem straks (als hij nog steeds niet aan wilt) eens goed omhoog trekken. Goeie tip :)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het is wat met die Volvo's, de op de terugweg naar huis begaf mijn Dynamo het meteen, gelukkig wel goed opgelost (particulier gekocht, maar hij heeft wel de dynamo betaald).

Achterlampen bij een S60 vervangen is trouwens supersimpel, is dat bij een V70 zo anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Loop ff al je zekeringen na, kan best zijn dat het mss zo iets simpels is. Er zit idd volgens mij ook een schakelaar bij het rempedaal. Kijk anders eens op volvov70forum.com (ff aanmelden en zoeken). Volgens mij was er laatst nog iemand met een vergelijkbaar probleem

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:53

Ik heb zelf een S60 uit 2001 en had laatst hetzelfde probleem (en het is nu weer terug..). In eerste instantie kon ik de cruisecontrol weer aanzetten door het rempedaal omhoog te drukken (denk aan iets van een halve millimeter). Nadat dit naar 2 dagen ook niet meer werkte heb ik de auto naar een Volvo dealer gebracht. Daar zijn de sensoren die boven het de rem- en koppelingspedaal zitten opnieuw afgesteld maar werkte de cruisecontrol nog steeds niet. Men verwachtte dat de remsensor bij de rembekrachtiger de cruisecontrol uitschakelde.
Uiteindelijk heb ik het niet laten repareren maar plots 2 weken later werkte de cruisecontrol weer. Dit duurde ongeveer 3 weken en sinds vorige week zaterdag werkt de cruisecontrol netzo plots niet meer.

Ik wil aanstaand weekend een stukje duct tape op de rem- en koppelingspedaal plaatsen om deze sensoren verder aan te drukken. Deze sensoren hebben een metalen pennetje welke door een veer tegen de bovenkant van het pedaal wordt aangedrukt. Zodra het pedaal wordt ingetrapt, drukt de veer het pennetje naar buiten waardoor de cruisecontrol wordt uitgeschakeld. Het zou dus kunnen zijn dat de sensor iets is verschoven waardoor het pennetje net teveel wordt uitgeduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

BartW schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:11:
[...]

Ik heb zelf een S60 uit 2001 en had laatst hetzelfde probleem (en het is nu weer terug..). In eerste instantie kon ik de cruisecontrol weer aanzetten door het rempedaal omhoog te drukken (denk aan iets van een halve millimeter). Nadat dit naar 2 dagen ook niet meer werkte heb ik de auto naar een Volvo dealer gebracht. Daar zijn de sensoren die boven het de rem- en koppelingspedaal zitten opnieuw afgesteld maar werkte de cruisecontrol nog steeds niet. Men verwachtte dat de remsensor bij de rembekrachtiger de cruisecontrol uitschakelde.
Uiteindelijk heb ik het niet laten repareren maar plots 2 weken later werkte de cruisecontrol weer. Dit duurde ongeveer 3 weken en sinds vorige week zaterdag werkt de cruisecontrol netzo plots niet meer.

Ik wil aanstaand weekend een stukje duct tape op de rem- en koppelingspedaal plaatsen om deze sensoren verder aan te drukken. Deze sensoren hebben een metalen pennetje welke door een veer tegen de bovenkant van het pedaal wordt aangedrukt. Zodra het pedaal wordt ingetrapt, drukt de veer het pennetje naar buiten waardoor de cruisecontrol wordt uitgeschakeld. Het zou dus kunnen zijn dat de sensor iets is verschoven waardoor het pennetje net teveel wordt uitgeduwd.
die sensoren zijn gewoon versleten; dat zijn schuifpotmeters waarvan het grafeen is versleten. Of op ebay nieuwe bestellen; of langs de sloop en zelf eruit slopen (de koppeling zit aan je pedaal gemonteerd, onder je dashboard; een witte nylon schuifpotmeter die je lostklikt.

De rempedaal sensor zit in de hoofdremcylinder onder motorkop; een tonnetje die in de trommel is gedrukt.

Die sensoren kun je niet afstellen; dat is gewoon versleten; zie zeker maar eens als je hem eruit sloopt en openmaakt; simpel sleepcontactje.

ik had ook dat probleem; na 2x 5 euro bij de sloop betaald te hebben doe tmijn CC het weer.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:32:
Volgendew eek dinsdag gaan ze bij de V50 de benzinedrujsensor vervangeb en dan hopen dat het probleem verholpen is. Kan ik eindelijk de V50 T5 eens goed uitproberen :D
Alvast veel plezier toegewenst :)
Is dat nog een 2.3t (250pk) of een 2.5t (220pk) en is het een handbak of automaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:32:
[...]

Alvast veel plezier toegewenst :)
Is dat nog een 2.3t (250pk) of een 2.5t (220pk) en is het een handbak of automaat?
Thx!

Het is de 2.5t met 220pk en een handbak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:31:
[...]
Thx!

Nice!
Ik heb zelf een V70 T5 met een 2.3t en geartronic. Heb hem nu al meer dan een jaar in bezit maar 'that shit never get's old' :) (*invoeghen/inhalen/wegsprinten als een baasch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
MartijnAbel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:31:
[...]

Thx!

Heerlijk hè, zo'n 2.5T. Ik heb zelf een S70 2.5T.

Ik vind het de prettigste turbo-motor van Volvo. Al het koppel al vanaf circa 2000 toeren beschikbaar, hoge toerentallen maken totaal niet nodig. Heerlijk in het stadsverkeer en op de provinciale wegen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Seesar schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:46:
[...]

die sensoren zijn gewoon versleten; dat zijn schuifpotmeters waarvan het grafeen is versleten. Of op ebay nieuwe bestellen; of langs de sloop en zelf eruit slopen (de koppeling zit aan je pedaal gemonteerd, onder je dashboard; een witte nylon schuifpotmeter die je lostklikt.

De rempedaal sensor zit in de hoofdremcylinder onder motorkop; een tonnetje die in de trommel is gedrukt.

Die sensoren kun je niet afstellen; dat is gewoon versleten; zie zeker maar eens als je hem eruit sloopt en openmaakt; simpel sleepcontactje.

ik had ook dat probleem; na 2x 5 euro bij de sloop betaald te hebben doe tmijn CC het weer.
Herkenbaar hierboven allemaal. Gisterenavond deed hij het weer gewoon... klinkt inderdaad als een slecht contact. Als hij het vaker niet doet ga ik maar eens op zock naar andere sensoren.

Toch maf, zit pas 2,5 ton op de teller...

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het kan natuurlijk ook met temperatuur/vochtigheidsgraad te maken hebben of een brakke sensor het net wel of net niet goed doet.

Die 2,5 ton zegt weinig. Het gaat er denk ik meer om hoe vaak de koppeling en rem zijn gebruikt want zo'n sleepcontact is en blijft natuurlijk toch aan slijtage onderhevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:45:
[...]

Ik vind het de prettigste turbo-motor van Volvo. Al het koppel al vanaf circa 2000 toeren beschikbaar, hoge toerentallen maken totaal niet nodig. Heerlijk in het stadsverkeer en op de provinciale wegen.
De 2.5t is inderdaad een zeer lekker blok!(de 2.5t-T5 en 2.5t schelen trouwens nog wel 10pk met elkaar geloof ik)) Ik heb destijds proefgereden in een 2.4(140&170pk), 2.4t, 2.5t en een T5; het is uiteindelijk de T5 geworden. Trouwens niet specifiek op motor gekozen maar gewoon omdat deze V70 alles had wat ik zocht en ook nog dichtbij te koop stond. Ik moet wel zeggen dat ik de 2.4 non-turbo's wel 'erg' traag vond. Het leukste van die 5 cilinder turbo's blijft het 'blik op de weg' gevoel wanneer je een keer goed het gas intrapt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 12:43

Aight!

'A toy robot...'

Glenfiddich schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:45:
[...]

Doe mij die Volvo diesel maar! Wat rijdt een D5 heerlijk, gas geven en huppa je gaat er vandoor.

Ik wil nooit meer terug naar benzine! Tanken is ook leuk, gisteren €1,06 per liter...bij onze zuiderburen!
Alleen is m'n V70 niet heel zuinig, op 700 km 49,6 liter diesel, 1:14 dus. Zal wel komen dat ik alles op standje sambal aan heb staan.

Lampjes hebben ze me gisteren ook even gefixed bij de garage, zelfs de monteur zei dat het vervelend was bij die V70 :P. Leuk al die lampen voor de veiligheid, ze zitten soms alleen op onmogelijke plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

op LPG een 2.5t rijden is nog veel leuker :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

psy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:40:
:Y

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

EMP schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:46:
[...]

Herkenbaar hierboven allemaal. Gisterenavond deed hij het weer gewoon... klinkt inderdaad als een slecht contact. Als hij het vaker niet doet ga ik maar eens op zock naar andere sensoren.

Toch maf, zit pas 2,5 ton op de teller...
Die van mij heeft maar een ton gereden en had die problemen....zegt niets dus....

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een 2.5T op LPG doet wat, 1:8? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zoiets. Met mijn S80 2.5T rij ik op mijn woon/werk route en privé tegen de 1:11 aan.
Naar midden Spanje en weer terug zat ik op 1:13, en daar hadden we ook veel stukken dat de CC op 150/160 of harder stond :P

Overigens heeft de 210pk 2.5T z'n maximum koppel al bij 1500 rpm :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
psy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:40:
Amen to that!

Mijn 2.5T rijdt gelukkig ook op LPG. Zorgt er voor dat wat leuk is, ook leuk blijft! _/-\o_

Al wilde ik dat ik in België woonde tegenwoordig, daar heb je LPG voor 30 cent per liter!
Dat klopt wel zo ongeveer. 1:8, 1:9 als het meezit :P

Vorig jaar op vakantie in Duitsland een paar keer gemiddeld 1:6 gehaald :P
-tom-562 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:40:
Zoiets. Met mijn S80 2.5T rij ik op mijn woon/werk route en privé tegen de 1:11 aan.
Naar midden Spanje en weer terug zat ik op 1:13, en daar hadden we ook veel stukken dat de CC op 150/160 of harder stond :P

Overigens heeft de 210pk 2.5T z'n maximum koppel al bij 1500 rpm :P
Volgens mij heeft mijn S70 2.5T het maximum koppel bij 1800 rpm, maar ik hou het voor het gemak maar op "circa 2000". Mijn Volvo is overigens door de vorige eigenaar getuned (custom tuning, heeft hem een lieve duit gekost) en zou zo'n 240 pk moeten leveren ipv de standaard 193. Al had het van mij niet gehoeven, ik had de standaard 193 pk ook zat gevonden.

Maar ik wilde nu eenmaal een exclusive-line met alle opties, en de kleur was zo mooi en zeldzaam voor een S70 (Sandstone), dat ik de extra paarden maar op de koop toe heb genomen :+

[ Voor 63% gewijzigd door Glenfiddich op 08-01-2015 22:56 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:48:
[...]

Dat klopt wel zo ongeveer. 1:8, 1:9 als het meezit :P

Vorig jaar op vakantie in Duitsland een paar keer gemiddeld 1:6 gehaald :P
Met V70+sleurhut vanuit Duitsland naar huis op 310km 68 liter benzine stukgeslagen 8) (1:4,5ish) Gelukkig was het deels goedkope benzine die ik de dag ervoor nog had getankt in Luxemburg.
Dat was trouwens wel ontiegelijk lekker rijden met de T5 door de Südeifel! Aankomende zomer maar eens naar Zweden, even met de Volvo langs de geboorteplaats. Dan wel zonder sleurhut en met tent, die lange afstanden trek ik niet met zo'n kar er achter...

En voor alle LPG fanboys hier: op gas moet je koken! :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Glenfiddich schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:48:
[...]
Amen to that!

Mijn 2.5T rijdt gelukkig ook op LPG. Zorgt er voor dat wat leuk is, ook leuk blijft! _/-\o_

Al wilde ik dat ik in België woonde tegenwoordig, daar heb je LPG voor 30 cent per liter!
[...]
Dat is bij mij dus vlakbij _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aZGsNhkelyOverotycwcqfwI/full.jpg
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:07:
[...]
Ach ik kook al sinds 2002 met inductie :P
Met mijn jaarkilometrage ben ik dik 2200 euro voordeliger uit op gas terwijl de MRB slechts 300 euro hoger is. Dat geld geef ik liever uit aan andere zaken 8)

[ Voor 29% gewijzigd door psy op 09-01-2015 11:30 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
psy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:17:
[...]

Dat is bij mij dus vlakbij _/-\o_

[afbeelding]

[...]

Ach ik kook al sinds 2002 met inductie :P
Met mijn jaarkilometrage ben ik dik 2200 euro voordeliger uit op gas terwijl de MRB slechts 300 euro hoger is. Dat geld geef ik liever uit aan andere zaken 8)
You lucky bastard :P

En op gas kan je prima koken, maar ook prima rijden 8)
Onze V70 2.5 10V (de daily driver van mijn partner) rijdt er al ruim 480.000 km op _/-\o_

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:07:
[...]

Met V70+sleurhut vanuit Duitsland naar huis op 310km 68 liter benzine stukgeslagen 8) (1:4,5ish) Gelukkig was het deels goedkope benzine die ik de dag ervoor nog had getankt in Luxemburg.
Dat was trouwens wel ontiegelijk lekker rijden met de T5 door de Südeifel! Aankomende zomer maar eens naar Zweden, even met de Volvo langs de geboorteplaats. Dan wel zonder sleurhut en met tent, die lange afstanden trek ik niet met zo'n kar er achter...

1:4,5 :D ik heb vorige week voor het eerst iets getrokken met m'n S80, een vrij grote dubbelas paardentrailer, helemaal vol met grofvuil. Damn wat rijdt dat lekker met een automaat :9

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Vandaag maar eens met Volvo Nederland contact opgenomen om te informeren of ze mee konden denken in het vervangen van mijn regeleenheid(PEM) die volgens de dealer nooit gedaan is tijdens de recall.
Krijg ik tot mijn stomme verbazing te horen dat deze wel vervangen is tijdens de recall :S
vreemde situatie in iedergeval...
Nu heb ik na wat googlen ergens gelezen dat als deze vervangen is, niet meer aan de zijkant van de tank zit, maar onder de achterbank bestuurderszijde.
Nu was het net al donker en had ik een setje handen te weinig, maar kan iemand bevestigen dat dit de regeleenheid is van de brandstofpomp? dan weet ik namelijk helemaal zeker dat die vervangen is

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6fS57cc.jpg

Dan ben ik namelijk ook vrij zeker dat de problemen bij de brandstofdruksensor wegkomen en ik dan hopelijk vanaf a.s. dinsdag normaal kan rijden in mijn 'nieuwe' V50 T5 :P

p.s. google levert me alleen een PEM van een S40 op, maar ik denk wel dat het dan hetzelfde is... :?

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnAbel op 09-01-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze pagina al gezien? http://forums.swedespeed....Letter-about-PEM-warrenty

Ook de afbeeldingen die ik vind lijken er zeer op, ik denk dat je goed zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:57:
Deze pagina al gezien? http://forums.swedespeed....Letter-about-PEM-warrenty

Ook de afbeeldingen die ik vind lijken er zeer op, ik denk dat je goed zit!
Had em gezien inderdaad, maar heb toch het liefst van een t5 eigenaar het verlossende woord haha.

Thx voor je reply. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 17:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De mijne moet nog (brief met oproep ligt op m'n bureau), maar het lijkt er idd op dat je wel goed zit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dikke kans dat je dealer daarom zegt dat het niet hoeft omdat dat al gebeurd is en hij daarmee van de lijst gehaald word. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
MartijnGizmo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:25:
De mijne moet nog (brief met oproep ligt op m'n bureau), maar het lijkt er idd op dat je wel goed zit... :)
Brief met oproep? Volvo geeft aan dat de recall al sinds 2009 verlopen is :S
Het is namelijk volgens volvo geen echte terugroepactie. Vreemde snuiters daar...
Joopieboy schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:58:
Dikke kans dat je dealer daarom zegt dat het niet hoeft omdat dat al gebeurd is en hij daarmee van de lijst gehaald word. :)
De dealer gaf juist aan dat deze niet vervangen is en volvo nederland wel, vandaar de twijfel. Kun jij met zekerheid zeggen dat bovenstaande foto de PEM is?(regeleenheid)

En kan het kwaad om nu rond te rijden met een gare brandstofdruksensor? Ik wil niks slopen namelijk XD

[ Voor 40% gewijzigd door MartijnAbel op 10-01-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grrr gister mijn Vsnaar kaput :(
'sOchtends not prima mee gereden en sMiddags start ik en meteen een hels kabaal want snaar draait totaal niet maar motor wel dus slipt dat mooi.. ook meteen melding op scherm dat electrisch systeem niet goed is (logisch want dynamo/altenator draait natuurlijk zo ook niet.). bij optiche check bleek idd dat de snaar beetje gerafeld is aan de zijkant en er hangen wat 'draden' aan..
Ik naar de car parts zaak, is die net dicht :( eens kijken of ik er vandaag ergens een vandaan kan halen..

<update>
Oude snaar weggehaald... wat blijkt?
De aanduuw pulley is aan gort :(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/73b97FX.jpg
Je kan hem links boven op foto zien liggen onderin...

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/4GAbHMi.jpg

Wat ik aleen ff niet snap is waarom er 2 modellen van die tentioners zijn:

http://www.partsforvolvos..._570_579&products_id=7963
en
http://www.partsforvolvos..._570_579&products_id=7962
het verschil is precies het ding dat bij mij is afgebroken...

http://youtu.be/DLyiYnUkQuE?t=2m27s
noemt het de idler wheel..

[ Voor 38% gewijzigd door ToolkiT op 11-01-2015 14:41 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

grr
de oude tentioner zit met 2 bouten vast:
http://youtu.be/DLyiYnUkQuE?t=3m37s

De onderste heb ik eraf (beetje geklooi ivm weinig ruimte)
Maar bij de andere zit het wiel ervoor:
http://i.imgur.com/QvlfoEd.png

Maar ik krijg mijn torx socket er niet tussen om wiel eraf te halen :(
http://i.imgur.com/nPp12NY.jpg

ik denk dat ik zoiets nodig heb ofzo:
http://www.chainreactionc...-key-x-9-set/rp-prod10194?

tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb daar een tooltje voor gemaaktngehad, torx bitje waar een bijgevijld steeksleuteltje op paste die je dan kon verlengen om genoeg kracht te kunnen zetten. :)

@MartijnAbel: hierover durf ik je geen uitsluitsel te geven want volgens mij zaten ze altijd onder de bank. Ik weet wel dat er een serienummer is van de oude en nieuwe versie zodat je uitsluitsel krijgen. Zal dadelijk eens kijken of Vida nog werkt hier. Kun jij mij in een pb je chassisnummer doorgeven?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:52:
Ik heb daar een tooltje voor gemaaktngehad, torx bitje waar een bijgevijld steeksleuteltje op paste die je dan kon verlengen om genoeg kracht te kunnen zetten. :)
Ah bekend probleem dus? in dat filmpje zat er een normale bout op.. lijkt me veel handiger...

Zou je trouwens voor me willen checken of ik wel op het goede pad zit en die bout wel echt onder dat wielletje zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Joopieboy schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:52:

@MartijnAbel: hierover durf ik je geen uitsluitsel te geven want volgens mij zaten ze altijd onder de bank. Ik weet wel dat er een serienummer is van de oude en nieuwe versie zodat je uitsluitsel krijgen. Zal dadelijk eens kijken of Vida nog werkt hier. Kun jij mij in een pb je chassisnummer doorgeven?
Ik weet wel dat ze volgens mij oorspronkelijk aan de onderkant van de auto zou moeten zitten...
Ik zal zo even het vin nummer opzoeken en je een pb sturen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

en mijn eerste schade :/ een tegemoetkomende kut nam teveel ruimte op een bruggetje, en tikt m'n buitenspiegel aan gort.

kap is eraf gevlogen en lijkt nog in prima staat te zijn, het stelmotortje hing los, maar deze lijkt gewoon weer vastgeklikt te kunnen worden. dus met een beetje mazzel moet ik alleen het glas vervangen.

ik neem aan dat dit glas ook gewoon vastklikt op het stelmotortje? :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoera, vanochtend heb ik de 300k aangetikt met mijn S80 :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:28:
Hoera, vanochtend heb ik de 300k aangetikt met mijn S80 :P
Grats! ik moet nog 11k. Alhoewel ik helemaal niet van auto-stickers ben plak ik tegen die tijd denk ik wel van die mooie elanden met '300.000km' achter de voorste wielkasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Net terug van de garage waar ze de bandstofdruksensor vervangen hebben. Het probleem lijkt verholpen te zijn. Waar ik op de heenweg nog de nodige momenten had dat de motor doodsloeg en weer doorging, heb ik dat op de terugweg niet meer gehad. :D fingera crossed en de komende weken even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MartijnAbel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:39:
Net terug van de garage waar ze de bandstofdruksensor vervangen hebben. Het probleem lijkt verholpen te zijn. Waar ik op de heenweg nog de nodige momenten had dat de motor doodsloeg en weer doorging, heb ik dat op de terugweg niet meer gehad. :D fingera crossed en de komende weken even in de gaten houden.
Ik hoop voor je dat ze het echt opgelost hebben... Zelf zou ik toch een onprettig gevoel hebben bij een auto die je direct in de steek laat bij aankoop...

Alsnog, veel leuke T5 kilometers gewenst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

mystic schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:45:
en mijn eerste schade :/ een tegemoetkomende kut nam teveel ruimte op een bruggetje, en tikt m'n buitenspiegel aan gort.

kap is eraf gevlogen en lijkt nog in prima staat te zijn, het stelmotortje hing los, maar deze lijkt gewoon weer vastgeklikt te kunnen worden. dus met een beetje mazzel moet ik alleen het glas vervangen.

ik neem aan dat dit glas ook gewoon vastklikt op het stelmotortje? :)
Bij mijn S40 has miss Apache te dicht tegen een container langsgereden. Glas was gebroken. Maar het glas zit op een framepje geklikt, als je naar de Brezan oid gaat kan je het zo halen.

Wij waren na 3 tientjes weer klaar. Mind you, de verwarming en stelmotor waren er ongeschonden doorheen gekomen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 08:06

backupdevice

No Risk , Full Push

Zo van het weekend nog even snel de gekochte auto verwisseld voor een andere. Me is very happy. Over twee weekjes staat er hier een V70 MY2011 2D Limited Edition voor de deur. 90K gelopen en nog in nieuwstaat.

Ik heb vroeger ( 3 jaar geleden ) ongeveer 80.000KM in een S60 D5 gereden en ik was daarom wel benieuwd hoe de 2 Liter D van PSA zich zou houden in de V70 maar ik ben aangenaam verrast. Voor moi snel genoeg en wat voor mij het aller belangrijkste is..... super stil van binnen.

oOo oOo oOo oOo

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

_Apache_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:12:
[...]

Bij mijn S40 has miss Apache te dicht tegen een container langsgereden. Glas was gebroken. Maar het glas zit op een framepje geklikt, als je naar de Brezan oid gaat kan je het zo halen.

Wij waren na 30 tientjes weer klaar. Mind you, de verwarming en stelmotor waren er ongeschonden doorheen gekomen.
30 tientjes? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:35:
Zo van het weekend nog even snel de gekochte auto verwisseld voor een andere. Me is very happy. Over twee weekjes staat er hier een V70 MY2011 2D Limited Edition voor de deur. 90K gelopen en nog in nieuwstaat.

Ik heb vroeger ( 3 jaar geleden ) ongeveer 80.000KM in een S60 D5 gereden en ik was daarom wel benieuwd hoe de 2 Liter D van PSA zich zou houden in de V70 maar ik ben aangenaam verrast. Voor moi snel genoeg en wat voor mij het aller belangrijkste is..... super stil van binnen.

oOo oOo oOo oOo
Mijn pa heeft een VW Passat met ook een 2.0 diesel, rijdt icm met de 6bak heerlijk soepel en rustig. Mist wel wat pit, maar als je dat niet zoekt heeft het vermogen zat om normaal mee te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:41:
[...]

Mijn pa heeft een VW Passat met ook een 2.0 diesel, rijdt icm met de 6bak heerlijk soepel en rustig. Mist wel wat pit, maar als je dat niet zoekt heeft het vermogen zat om normaal mee te kunnen rijden.
Rij nu in een 508 1.6.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
backupdevice schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:35:

oOo oOo oOo oOo
Mooie bak! En ik neem aan dat 't een handbak is? Want die 2.0D is volgens mij niet of nauwelijks geleverd met een Gaytronic versnellingsbak? Dat benne allemaal D5 motoren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is 95pk ofzo? Dan voelt die 2.0 straks aan als een raket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

115 en een robotbak.

@havana, inderdaad 6 speed handbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die robotbak heeft m'n oudste broer ook in zijn 508, het meest belabberde stukje techniek wat deze eeuw uitgevonden is. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Bart-Willem schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:28:
Die robotbak heeft m'n oudste broer ook in zijn 508, het meest belabberde stukje techniek wat deze eeuw uitgevonden is. :')
IDD. Ik heb er 150K mee gereden. Op zich ben je na 80K wel gewent aan het gedrocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mijn schoonpa heeft/had 'm ook in z'n Picasso's zitten. Als je zoals ik DSG gewend bent dan is het echt 3 stappen achteruit. Dat gezegd hebbende, als je het gas een beetje omhoog laat komen tijdens het schakelen dan gaat het. En ik moet zeggen, de laatste versie van die bak is weer een stapje beter dan de vorige.

Maar bij PSA zien ze ook zelf wel in dat 't een drama is want bijvoorbeeld de nieuwe 308 wordt gewoon geleverd met volautomaat van Aisin.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
fredkroket schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:44:
[...]

Ik hoop voor je dat ze het echt opgelost hebben... Zelf zou ik toch een onprettig gevoel hebben bij een auto die je direct in de steek laat bij aankoop...

Alsnog, veel leuke T5 kilometers gewenst :).
ik kan je verzekeren dat ik echt een WTF!?!? moment had op de terugweg net na aanschaf van de auto :P
maar gezien de medewerking en de manier waarop de koop tot stand kwam had ik er echter wel alle vertrouwen in dat alles goed opgelost zou worden. wat dat betreft zijn de eigenaar van het autobedrijf en de garage topmannen en ben ik het nog niet eerder zo tegengekomen. oprecht meerdere malen excuses etc...
dus ook op basis daarvan alle vertrouwen :D

enne, thx! die kilometers gaan er zeker komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Goed om te horen dat het probleem met een vrij simpele ingreep gefixt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

_Apache_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:12:
[...]

Wij waren na 3 tientjes weer klaar. Mind you, de verwarming en stelmotor waren er ongeschonden doorheen gekomen.
de schade valt bij mij ook mee. de motor werkt nog gewoon en zit inmiddels ook weer op zijn plek. de kap zit nu welliswaar vast met wat isolatietape, maar dat is verder niet iets wat een dot fix-all niet op kan lossen :p de lak op de kap is nog ok.

de spiegel heb ik inmiddels ook in huis, maar kreeg ik er gisteren niet op. het ronde klik systeem dat ze hebben lijkt me prima, maar dit rechthoekige systeem lijkt best wat kracht te vragen... iets wat je net niet wilt doen bij een spiegel :+

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

mystic schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:05:
[...]

de schade valt bij mij ook mee. de motor werkt nog gewoon en zit inmiddels ook weer op zijn plek. de kap zit nu welliswaar vast met wat isolatietape, maar dat is verder niet iets wat een dot fix-all niet op kan lossen :p de lak op de kap is nog ok.

de spiegel heb ik inmiddels ook in huis, maar kreeg ik er gisteren niet op. het ronde klik systeem dat ze hebben lijkt me prima, maar dit rechthoekige systeem lijkt best wat kracht te vragen... iets wat je net niet wilt doen bij een spiegel :+
Staat dat niet in je service manual toevallig? Meestal is het zoiets als, de spiegel zover mogelijk omhoog laten wijzen. Dan kan je via de onderkant bij een borglipje en kan je het glas er zo uithalen.

Bij mijn - oude - S40 zat het vast met een kliksysteem en ik had ik geen borglipje. Maar kon ik er mijn vinger tussenkrijgen en hem loswippen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

_Apache_ schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:34:
[...]

Staat dat niet in je service manual toevallig? Meestal is het zoiets als, de spiegel zover mogelijk omhoog laten wijzen. Dan kan je via de onderkant bij een borglipje en kan je het glas er zo uithalen.

Bij mijn - oude - S40 zat het vast met een kliksysteem en ik had ik geen borglipje. Maar kon ik er mijn vinger tussenkrijgen en hem loswippen.
via de onderkant kan je juist niet veel :) er zit zowel rechts als links een beugel/lipje/dingetje die rond de houder op de motor moet klikken. maar dat is niet echt soepel zeg maar :p

straks in de pauze nog eens proberen, eens kijken of ik er iets van een schroevendraaier achter kan krijgen om de boel vast te zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
XC90 2015 R-Design.... Wát een ding :9~

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l8q4vX4.jpg

Minder streng en sportiever dan de gewone, eggcrate intake, scherpere randjes... Denk eigenlijk dat ik de intake van de "gewone" mooier vind.

[ Voor 4% gewijzigd door BeefHazard op 14-01-2015 11:15 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

:/
1 step forward, 2 steps back..

Na veel geklooi en zelf een tool maken om de spanner te ontspannen zodat ik bij de bout kan, is hij er eindelijk uit..
Dat 2 boutjes zo'n geklooi geven :(

nu blijkt alleen dat de nieuwe een ander model is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g096JsB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Kxrfgut.jpg
De onderste bout zit 8cm lager...

Dus de onderdelen zaak maar weer eens bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Update: leverancier kan over 2 uur juiste model hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

don't you just hate it :')

gisteren een uur aan het prutsen geweest en ik kreeg de spiegel maar niet vast. en nu in één keer... tuurlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Ik heb via de dealer een setje Dvd's van de nieuwste RTI kaarten kunnen regelen voor m'n s40 (2004)
Echter als ik de nieuwe dvd b, met Nederland erin doe geeft ie even aan te laden maar hij pakt de nieuwe kaart niet.

Vergeet ik iets, doe ik iets fout?
Handleiding boekje zegt dvd vervangen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 11:42
Update van mijn kant maar weer eens:
We zijn nu bijna 10 maanden en 25.000 km verder en mijn 440 a 300 euro is still going strong.
Vanochtend voor een APK geweest, en nu slaat de twijfel toe: Hij is afgekeurd op de volgende punten:
- Stuurkogels L&R
- RA veerborging moet aangelast worden (is een lipje metaal van nog geen 2x2 CM)
- LA Band heeft een vlak gedeelte.
- Stadslicht LV doet het niet. (Netjes elke lamp gecontroleerd voor ik wegging, ben ik het stadslicht vergeten 8)7)

Totaal gaat het waarschijnlijk ergens tussen de 200 en 300 euro kosten, echter komt daarbij ook nog de onduidelijke staat van de distributie riem, die laten vervangen zal waarschijnlijk ook wel de 300 euro passeren.
Ik zou er dus een euro of 600 a 700 tegen aan kunnen gooien en dan in theorie weer een jaar vooruit. Ik twijfel echter omdat hij wel 21 jaar oud is, de 4 ton gepasseerd, en een aanschafwaarde van 300 had.
Aan de andere kant ben ik stiekem best een beetje gehecht geraakt aan het beestje. Hij rijdt redelijk comfortabel, de stoelen zijn heerlijk, hij heeft mij nog nooit laten staan, is relatief licht en daarnaast ook best zuinig (als je het rustig aandoet). Daarnaast weet ik wat ik heb, en als ik in de prijsklasse van <1000 euro op zoek ga naar een andere is dat maar weer afwachten.
Wat is wijsheid in deze?

Update over de 144, die staat, helaas, nog steeds geschorst op de parkeerplaats, morgen wordt hij echter afgesleept naar een sleutellocatie en dan gaan we eens kijken hoe handig ik echt ben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je kan ook de gok wagen om met die distributieriem door te rijden, is er echt geen enkele aanwijzing wanneer het ding voor het laatst vervangen is? :P Je kan het ook cheap fixen door bijvoorbeeld een andere wielenset te scoren, en dan alleen de stuurkogels en dat kleine stukje te laten lassen (als het zo klein is, dan hebben ze dat zo gefixt bij de garage). Heb je gewoon het 1.7-blok? Dan is de distributieriem niet gek duur. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Nou ja op het blok staat met grote tipex letters gekladderd 250000 en 2007. Nu kan ik alleen nergens vinden in de boekjes wat het interval is, voor de benzine versies wel, das 85 duizend, maar ik heb de 1.9TD (dus niet de 1.7 :P), de enige bron is een autoweek user review waar iemand aangeeft 200.000 en 5 jaar, hetgeen overeen komt met de onderhoudsboekjes waar in staat dat hij de eerste keer vervangen is bij 185000 toen hij 5/6 jaar oud was. 2ton lijkt mij alleen wat veel, maar hoe dan ook de 5 jaar is hij al met 2 a 3 jaar gepasseerd. Ik zou idd de gok kunnen nemen, die gok gaat nu al 10 maanden goed dus wie weet.
Band vervangen zal ik sowieso zelf wel regelen idd, stukje aanlassen zal de kosten ook niet zijn, twee stuurkogels kwamen volgens de keurmeester inc arbeid en uitlijnen op ong 150e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die stuurkogels kosten maar een paar knaken. Voor mijn S80 kosten ze nog geen 20 euro, van FEBI Bilstein, ik verwacht niet dat het voor een 440 duurder zou zijn :P Als je een beetje handig bent is het makkelijk zelf te doen (zelfs buiten op een paar assteunen), uurtje werk schat ik

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 14-01-2015 14:59 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kun je niet de reserveband erop leggen voor de keuring?

Distributieriem zou ik gewoon zo laten zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 14-01-2015 15:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplappen en doorrijden is vaak de beste keus. Helemaal -zoals je zelf al aangeeft- gaat zoeken in het <1000euro segment. Dan heb je grote kans dat je een erger barrel terug koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

offtopic:
Mr E. als icon! cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
BeefHazard schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:15:
XC90 2015 R-Design.... Wát een ding :9~

[afbeelding]

Minder streng en sportiever dan de gewone, eggcrate intake, scherpere randjes... Denk eigenlijk dat ik de intake van de "gewone" mooier vind.
Mooi, maar hij mag wel iets hoger op z'n wielen staan.

Normale XC90 vind ik een stuk mooier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk zo'n XC90 maar als ik toch één auto nieuw uit de fabriek zou mogen kiezen dan werd het deze: http://www.autoweek.nl/ni...rimibolide-volvo-850-t-5r

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yes, voor zoiets zou ik mijn S80 best weg willen doen :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Been there, done that. Ik heb liever m'n S80 dan m'n ex-T-5R. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
mystic schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:31:
[...]

offtopic:
Mr E. als icon! cool :)
offtopic:
Mr. E is cool :P

De rest, thanks voor het advies! Ik denk dat ik idd maar de afkeur punten laat fiksen, stadslichtje heb ik net al vervangen, en dan de distributieriem er voorlopig nog even op gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Mr. E is lang niet zo cool als Mr. T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goede beslissing. Zo'n distributieriem is sowieso maar overrated, het gaat ook best zonder :+ Iedereen die anders beweert heeft 't nooit zonder geprobeerd :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 12:43

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Doet ie best snel dan!

Die nieuwe XC-90 vindt de koplampen erg gaaf en ook goed overgenomen van het concept.

Ik ben alleen benieuwd hoe de V90 eruit gaan zien, ik ben toch meer een station-man!

Had me ingeschreven bij het Volvo V70 forum, even kijken of ik daar met een actie mijn automaat preventief kan flushen, schijnt bij de oudere geartronic modellen wel nodig te zijn.

Wel een top forum daar, staat super veel op, andere velgen, xenon inbouwen, spoiler, dak dragers, etc.

Zo een setje is nog niet eens zo gek duur, 149 euro, alleen durf ik nog niet te zeggen of het gaat werken met de huidige koplampen, er zit namelijk een ribbel in. De V70 facelift heeft heldere Xenon pitten, dus misschien eerst die gaan scoren. Alleen zit ik dan weer met mijn koplampwissers geloof ik.

Ach ja, lang leve het forum, vast wel iemand die dat gedaan heeft of voor mij wil doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Koplampwissers zijn niet verplicht.

Xenon in lampen met ribbels moet je niet doen, dan krijg je veel strooilicht is dat hinderlijk voor overige weggebruikers.

[ Voor 64% gewijzigd door havana op 14-01-2015 19:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:44:
Koplampwissers zijn niet verplicht.

Xenon in lampen met ribbels moet je niet doen, dan krijg je veel strooilicht is dat hinderlijk voor overige weggebruikers.
Dan krijg je inderdaad van die lelijke blauwe vlekken op de neus van je auto :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

na uiteindelijk 4 trips naar de onderdelenzaak is het gisteravond eindelijk gelukt om die stomme v-snaar en aanspanner te vervangen :)

wat een ge-eikel voor een rubberbandje en een ding dat met 2 bouten vast zit... zeker omdat er verschillende modellen voor zijn...
Ik had uiteindelijk het model nodig met een los wieltje... dus achteraf gezien had ik alleen dat wieltje nodig gehad.. maar ja nu beide vervangen want als er 1 kapot is, is het dikke kans dat die andere ook snel gaat.

IIG rijd hij weer als een zonnetje voor alleen £93 aan onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Twee maanden wachten, maar daar was gisteren dan m'n 25mm achterstabi van Elevate (en Meyle endlinks):

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7469/15669558544_75808681e4_z.jpg

Nu nog ooit tijd hebben om te monteren... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Hmm, rijdt mijn vrouw gisteren over een drempel, valt het bestuurdersraam ineens naar beneden 8)7. De charme van een oudere auto rijden, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Welke Volvo heb je? Grote kans dat het de glijblokjes zijn van het raammechanisme (leuk werk om te vervangen... NOT :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Een 440 met, jaja het bestaat nog, handmatige zwengel ramen. Nu maar even vast geplakt in ware DIY stijl, met duct tape.

En de 144 is eindelijk afgesleept naar zijn sleutel locatie:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-OYfr_254Y6I/VLkEo23DVHI/AAAAAAAAP2U/5PdFBaRACJ8/s464-no/WP_20150115_14_35_03_Pro_%282%29%5B1%5D.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Minneyar op 16-01-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:10:
Twee maanden wachten, maar daar was gisteren dan m'n 25mm achterstabi van Elevate (en Meyle endlinks):

[afbeelding]

Nu nog ooit tijd hebben om te monteren... :X
Wat koste het jou? Ik moet het ooit ook onder mijn C30 monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

£193 incl. verzenden vanuit de UK: http://j-w-racing.co.uk/p..._roll_bar___ford_focus_st

Endlinks heb ik in Duitsland besteld, zou ik ff op moeten zoeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
-tom-562 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:58:
Welke Volvo heb je? Grote kans dat het de glijblokjes zijn van het raammechanisme (leuk werk om te vervangen... NOT :P)
Viel allemaal weer mee, de twee boutjes waarmee het mechanisme aan het raam vast zit, waren los getrild. De boutjes lagen nog netjes in de deur, dus was alleen een kwestie van weer vast draaien en het raam zit weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:43

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Gisteren zelf de koplampunit en bovenste motorsteunrubber van mijn V70 Classic TDI vervangen. De imitatie-koplamp had de bedrading intern compleet verkeerd zitten, maar was dan ook 45 in plaats van 200+ euro. :) Voor de motorsteunrubber moest ik eerst een trekker maken om hem op zijn plek te krijgen, des te groter de voldoening als het gelukt is. Nog een paar kleinigheidjes en dan moet hij klaar voor de APK zijn.

Slechter nieuws is trouwens dat hij bij de binnenspiegel blijkt te lekken... De vorige eigenaar heeft er een nieuwe ruit ingezet dus moet daar snel even naar kijken.

Ik verkoop mijn 17" velgen trouwens, heeft iemand interesse? Ik hoer er niet veel voor te hebben. Op twee van de (215/45-ZR45) banden zit 5-6mm profiel, de andere twee zijn versleten.

Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k6/stoppen/WP_20140926_002_zps57a1ac6d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k6/stoppen/2015-01-08171919_zpsdded637f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k6/stoppen/2015-01-08171827_zpsdcd1b534.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k6/stoppen/2015-01-08171927_zps1a30fe9e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k6/stoppen/2015-01-08171927_zps1a30fe9e.jpg

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Jazzy schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:01:
Gisteren zelf de koplampunit en bovenste motorsteunrubber van mijn V70 Classic TDI vervangen. De imitatie-koplamp had de bedrading intern compleet verkeerd zitten, maar was dan ook 45 in plaats van 200+ euro. :) Voor de motorsteunrubber moest ik eerst een trekker maken om hem op zijn plek te krijgen, des te groter de voldoening als het gelukt is. Nog een paar kleinigheidjes en dan moet hij klaar voor de APK zijn.

Slechter nieuws is trouwens dat hij bij de binnenspiegel blijkt te lekken... De vorige eigenaar heeft er een nieuwe ruit ingezet dus moet daar snel even naar kijken.

Ik verkoop mijn 17" velgen trouwens, heeft iemand interesse? Ik hoer er niet veel voor te hebben. Op twee van de (215/45-ZR45) banden zit 5-6mm profiel, de andere twee zijn versleten.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toevallig enig idee of ze op een v50 passen? Ik heb nog velgen voor de zomer nodig :p

Editie: snelle google leerde me dat het niet gaat passen volgens mij.

Vandaag de xc90 op internet bekeken.ik weet nog niet wat ik ervan vind. De buitenkant vind in wel ok eigenlijk, maar bij de binnenkant heb ik niet het idee dat ik een Volvo zie. Volvo is degelijk is knopjes zeg maar :p

Pagina: 1 ... 77 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.