Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.313 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lekkere uitvoering en heerlijke motor, dat is zeker geen straf! _O_

Ik voeg je toe. :)

Edit: en toegevoegd!

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 14-11-2012 18:50 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:17:
Medio April 2013 hoop ik mijn Volvo V60 D6 te ontvangen.
Oftewel de V60 Plug-in Hybrid.
D6? In de hybrid ligt toch een D5? Of maak je die D6 er zelf van?

Mooie auto trouwens, die hybrid staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar prive is hij net iets te duur! Ik ben jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volvo V70 sportiever dan ooit: de R-Edition

De Volvo V70 R-Edition is uw ultieme schouderklop. Een mooi aanbod om 2012 mee af te sluiten én uw kans om het nieuwe jaar sportief in te gaan. Sportief ingestelde rijders kunnen hun hart ophalen met deze extra dynamische uitvoering. De Volvo V70 R-Edition is een mooie aanvulling op de extra luxueuze V70 Limited Edition en verkrijgbaar vanaf € 42.995.

Zowel aan de benzine- als aan de dieselrijder is gedacht, want de V70 R-Edition is naar keus leverbaar met de 132 kW (180 pk) sterke T4-benzinemotor en met de D4-diesel die 120 kW (163 pk) levert. Welke variant de koper ook kiest, hij is sowieso verzekerd van R-Design-elementen als lichtmetalen 18-inchwielen van het type Ixion, een R-design-lederpakket en een verlaagd sportonderstel met automatische niveauregeling.

Een V70-R met 180PK viercilinder ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:44:
[...]

Hij is van '92, de dealer adviseert idd 10 jaar, maar 75.000km.
Mn pa vind het de auto niet waard, dus ik ben erg benieuwd naar de overdimensionering van de riem. >:)
De dealers zouden inderdaad 75k moeten adviseren maar wel 8 jaar (nogmaals: 10 jaar geldt voor de latere 5-cylinders in de S60/V70/S80, zie http://www.volvocars.com/...011/Volvo%20850_94-97.pdf als bewijs ervoor dat Volvo 8 jaar hanteert en géén 10 jaar en als jullie dealer dat adviseert lopen ze enorm te slapen) ipv 15k later (bij 90k). Reden daarvoor is best simpel: bij de eerste 960's knapten die dingen al best snel en aangezien de 6-cylinder in de 960 gewoon hetzelfde blok is als de 5-cylinder in de 850 wist men bij Volvo niet snel genoeg hoe snel ze die riemwissel moesten vervroegen. :P Niet dat het extreem veel voorkwam (wel meer dan gemiddeld of voorspeld) maar better safe than sorry. :P

Bij een (eerste type) 960 kan 'ie dus best eerder knappen dan die 90k maar bij een 850 zal dat wel loslopen. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 14-11-2012 20:12 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

kluyze schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:20:
[...]
D6? In de hybrid ligt toch een D5? Of maak je die D6 er zelf van?

Mooie auto trouwens, die hybrid staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar prive is hij net iets te duur! Ik ben jaloers!
Volvo noemt de hybride gewoon D6, D5 met elektrische hulp = D6 :P

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bart-Willem schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:11:
[...]

Maak daar maar 8 jaar van (zeker met aftermarket distributieriemen) dus zo safe zit 'ie niet. :+ Pas vanaf de S60/V70/S80 is 't 10 jaar (of 160.000km). :)
Is dit ook met de S70? Want dan zit ik er nog ruim binnen... S70 uit 98 trouwens.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja, want de S70/V70/C70 heeft motorisch gezien maar weinig ontwikkelingen meegemaakt, tenzij je er 1 van 1999 of 2000 hebt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:07:
[...]

De dealers zouden inderdaad 75k moeten adviseren maar wel 8 jaar ...
en géén 10 jaar en als jullie dealer dat adviseert lopen ze enorm te slapen) ...
Onze dealer is niet meer (al een jaar of 6/7 geleden gestopt geloof ik), de nieuwe dichtsbijzijnde dealer kom ik alleen om af een toe iets van "het oude onderdelen magazijn" te halen. En mn ouders gaan sindsdien naar de dichtbijzijnde buurtgarage.
Ik kon op internet geen leeftijdslimiet vinden, wel de km-limiet van 75.000. Dus daar ging ik al vanuit. Dat de dealer 'adviseerde' is misschien een groot woord; "dan ben je nu wel aan de beurt na 10 jaar ja..." (sarcastische gozert).
Dus ik ben benieuwd... misschien dat ik het zelf ga proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Toch vreemd, want op Google is die pdf die ik hierboven noem een van de eerste zoekresultaten. :P Op zich kan je het best zelf proberen, kan zijn dat je wel een tooltje moet lenen ofzo. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
page404 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:29:
[...]

Nog even terug komen op mijn ervaring met de audio. Ik heb wat met de instellingen gespeeld en, nog belangrijker, me gerealiseerd dat ook speakers vaak moeten inspelen. :+
Na enige uren spelen klinken ze al een stuk beter, wat minder mat en dof. De middentonen mogen nog wel iets beter, maar ik verwacht dat die ook nog wel loskomen de komende tijd.
De bediening van audio is nog steeds.... wennen. Zeker via bluetooth erg beperkt.
Ik vind het anders behoorlijk goed klinken eigenlijk. Maar mn vorige auto had een veel slechtere audio.

Wat bedoel je precies met die beperkte bluetooth? Ik vind dat juist wel goed; mn telefoonboek ging over, telefoongesprekken klinken perfect, audio streamen gaat super. Je kunt dan alleen niet meer je playlist bedienen, dat moet dan via de telefoon, maar dat vind ik eigenlijk wel prettig, die staat in de houder en is sneller te bedienen dan sensus.

Verder vind ik de bediening redelijk logisch, behalve dat als je een nummer afspeelt via usb, de exit knop niet terug gaat naar de lijst, maar je eerst even moet scrollen. Daar vergis ik me steeds in, erg onhandig.

Wat ik wel vind is dat sensus vrij traag is. Maar t gaat net.

Dit is overigens in de v60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:42:
Lekkere uitvoering en heerlijke motor, dat is zeker geen straf! _O_

Ik voeg je toe. :)

Edit: en toegevoegd!
Dank, maar ik heb nog de oude D5, de 185pk versie.

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

He Jeroen, zit jij toevallig ook niet op volvo-forum.nl? Die XC60 komt me bekend voor :-)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

rinkel schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:10:
[...]

Ik vind het anders behoorlijk goed klinken eigenlijk. Maar mn vorige auto had een veel slechtere audio.

Wat bedoel je precies met die beperkte bluetooth? Ik vind dat juist wel goed; mn telefoonboek ging over, telefoongesprekken klinken perfect, audio streamen gaat super. Je kunt dan alleen niet meer je playlist bedienen, dat moet dan via de telefoon, maar dat vind ik eigenlijk wel prettig, die staat in de houder en is sneller te bedienen dan sensus.

Verder vind ik de bediening redelijk logisch, behalve dat als je een nummer afspeelt via usb, de exit knop niet terug gaat naar de lijst, maar je eerst even moet scrollen. Daar vergis ik me steeds in, erg onhandig.

Wat ik wel vind is dat sensus vrij traag is. Maar t gaat net.

Dit is overigens in de v60
Uiteindelijk ben ik er wel tevreden over :P alleen de eerste keer dacht ik "hmmmm, is dit alles?". Maar ja, speakers moeten even ingespeeld worden. en dat scheelt!
Gisteren nog even op het gemakje zitten zoeken naar die instellingen. Bleek dat de iPhone meerdere opties bood (via het Airplay knopje). Hij stond nog op "my Volvo" en hij moest op "USB Dock". Doh! Nu kan ik het netjes via de console bedienen.
Het is nu wel een beetje trade-off tussen gemak tijdens het instappen (bluetooth pakt automatisch audio op en gaat spelen, maar geen bediening via console) en gemak tijdens rijden (wel eerst iPhone aan het kabeltje hangen, maar wel bediening via de console).
En ja, traag is het systeem zeker.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ik heb gewoon een USB-stick met een muziekcollectie in de USB-ingang in het opbergvak in het middenconsole zitten. Waarom moeilijk doen met audio over BT? :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat voel ik met ouderwets, ik brand nog gewoon cd's (geen mp3) en die luister ik dan 500 keer overnieuw :P

---RAWE CEEK!!!---

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Mx. Alba schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:24:
Tja, ik heb gewoon een USB-stick met een muziekcollectie in de USB-ingang in het opbergvak in het middenconsole zitten. Waarom moeilijk doen met audio over BT? :D
eehm, ok you got me there. Omdat ik wil scrobblen naar Last.FM :X

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Verwijderd

ppFreddy schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:56:
He Jeroen, zit jij toevallig ook niet op volvo-forum.nl? Die XC60 komt me bekend voor :-)
;)

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ik zit er aan te denken om binnen niet al te lange tijd een V70 van begin 2000 op LPG te kopen, mijn V40 op benzine is te duur voor het aantal KM's dat ik rijd per jaar (ca 40.000). Meeste V70's die ik me kan veroorloven hebben km standen van rond de 220k > 250k. Iemand daar ervaring mee? Snap best dat het moeilijk is om daar in het algemeen iets over te zeggen maar toch.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ligt helemaal aan het onderhoud, en uiteindelijk ook de staat van de auto. En bij LPG op letten wanneer ze revisie hebben gehad. Maar over het algemeen kunnen de blokken die Volvo gebruikt erg lang mee, soms zelfs langer de auto waar ze in hangen.

---RAWE CEEK!!!---

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12

reiker

dan jij!

Freek schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:45:
Ik zit er aan te denken om binnen niet al te lange tijd een V70 van begin 2000 op LPG te kopen, mijn V40 op benzine is te duur voor het aantal KM's dat ik rijd per jaar (ca 40.000). Meeste V70's die ik me kan veroorloven hebben km standen van rond de 220k > 250k. Iemand daar ervaring mee? Snap best dat het moeilijk is om daar in het algemeen iets over te zeggen maar toch.
Als je dat nou eerder had gezegd, mijn ouders hebben vanochtend (!) hun V70 uit 2000 op LPG verkocht... Dwz, naar een handelaar gebracht.. Echt een prima auto, niks mis mee. Ze rijden vanaf vandaag in een V70N uit 2001.

[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 15-11-2012 18:59 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• rinkel
Mx. Alba schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:24:
Ik heb er ook een 32GB USB stick in, maar soms staat er muziek op m'n telefoon die niet op de stick staat. De telefoon heb ik namelijk altijd bij me, dus kan ik er makkelijk even wat nieuws op zetten.

Ik kan me overigens niet meer herinneren dat ik een cd of dvd heb gebrand.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
NoFearCreations schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:56:
Ligt helemaal aan het onderhoud, en uiteindelijk ook de staat van de auto. En bij LPG op letten wanneer ze revisie hebben gehad. Maar over het algemeen kunnen de blokken die Volvo gebruikt erg lang mee, soms zelfs langer de auto waar ze in hangen.
Dat is het dus, wat Ome BW hier ook al eens zei, veel lpg rijders maken net wat kilometers op jaarbasis, en vaak zijn ze gewend (of vinden ze meer als 1 beurt per jaar te duur) om tijdens de apk een beurtje te laten doen. Maar vaak zitten ze dan al over de kilometers heen, en zeker bij lpg luistert dat wat nauwer. :)

Dus heel belangrijk om te letten op onderhoud en hoe een auto erbij staat zegt ook veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aah shit, ik schaam me diep als afgestudeerd automotive student :P Ik heb hem op de compressor bypass valve aangesloten :+
Afbeeldingslocatie: http://www.volvo700vereniging.nl/files/Turbonummers.jpg
Hij zit nu op de nippel van nummer 8 (nummer 9 dus). Dat verklaart de gigantische turbo-chatter/flutter die ik had, de CBV werd gewoon niet aangestuurd 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha van die leuke foutjes zijn dat ja haha. :+
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:23:
[...]

Dank, maar ik heb nog de oude D5, de 185pk versie.
Ik zie je bericht nu pas, maar oeps. :X Ik zal het aanpassen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben weer een beetje aan het klussen geweest
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2uhu91y.jpg
Boost metertje ingebouwd

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/wqx83c.jpg
Emblemen geplakt

En vanmiddag de MBC goed ingebouwd. Holy crap wat een verschil :o Hij staat nu afgeregeld op 0,6 bar (standaard draaide alles op 0,2 bar, en af en toe een piek naar 0,3). Ik ga zo een tijdje rijden, kijken hoe alles het houdt (en wat het verbruik nu is :X :P) en mss schroef ik hem nog wel naar 0,7 bar. Ik nam net iets te enthousiast een rotonde, en al bijna kwam de achterkant mij voorbij :D turbo kicked in y0

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Vet hè! Nog geen fuelcuts gehad?
Ik heb de mijne ook weer opgeschroefd nu mn vriendin er niet meer mee rijdt. Heerlijk.

Ik wil nog een keer een AFR metertje kopen om de boel goed te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee, nog niks gemerkt. Ook onder belasting niet. Het schijnt dat de standaard ECU tot de 0,8/0,9 bar prima zelf kan regelen, maar dat is per blok natuurlijk weer verschillend.
Een AFR metertje lijkt me ook wel leuk, die zou er in principe mooi naast kunnen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ziet er goed uit, alleen een tip, haal al die sleutels van je sleutelbos af, is funest voor je contactslot!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zijn Volvo contactsloten dan zo slecht? In al mijn andere auto's heb ik er nooit problemen mee gehad (en er heeft meer aan gehangen).
Ik heb net een stukje op de snelweg gereden, maar zelfs in de 5 krijg je nog een flinke duw in je rug. Dat had ik niet verwacht :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee maar als je geen problemen wilt moet je dit dus niet doen. Ze slijten door het gewicht wat eraan hangt. Kan bij iedere auto kapot gaan, beter voorkomen als genezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Een schitload aan sleutels is überhaupt niet zo goed voor je contactslot. Op korte stukjes zal het wel meevallen maar er komen toch krachten op te staan waar het niet echt op berekend is dus meer slijtage.
Ik gebruik altijd een losse sleutel/bos met de sleutel(s) van de auto en een sleutelhanger.

Vanochtend een oliewissel, oliefilter en snaartje van de 340 vervangen. En als laatste het blok nog een beetje schoongepoetst.

Afbeeldingslocatie: http://rubenj.nl/volvo/Volvo340/20121117/schoon.jpg

Nog een zijaanzicht :)
Afbeeldingslocatie: http://rubenj.nl/volvo/Volvo340/IMG_8772.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zie t wel, volgens mij rijdt m'n pa al bijna 40 jaar met een gigantische sleutelsbos rond, en die heeft nog nooit problemen gehad. De autosleutel apart is niet handig voor mij. Ik heb m'n sleutelbos altijd bij, dus mijn autosleutel ook

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Het is volgens mij maar net wat je jezelf aanleert. Ik steek standaard m'n huissleutelbos en autosleutel in m'n zak zodra ik de deur uit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

'A toy robot...'

RubenJ schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:18:
Een schitload aan sleutels is überhaupt niet zo goed voor je contactslot. Op korte stukjes zal het wel meevallen maar er komen toch krachten op te staan waar het niet echt op berekend is dus meer slijtage.
Ik gebruik altijd een losse sleutel/bos met de sleutel(s) van de auto en een sleutelhanger.

Vanochtend een oliewissel, oliefilter en snaartje van de 340 vervangen. En als laatste het blok nog een beetje schoongepoetst.

[afbeelding]

Nog een zijaanzicht :)
[afbeelding]
Heb je ook een foto van het interieur? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Ja, al zijn de foto's niet al te best het interieur zelf is zowat in nieuwstaat.
Er zit overigens al een andere radio in. Een Philips die uit de oude V70 van m'n pa komt (laatste model zonder de heupen).

Afbeeldingslocatie: http://rubenj.nl/volvo/Volvo340/20121101/Voorin.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rubenj.nl/volvo/Volvo340/20121101/Voorstoelen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rubenj.nl/volvo/Volvo340/20121101/Achterbank.jpg

Nog eentje om het af te leren ;)
Afbeeldingslocatie: http://rubenj.nl/volvo/Volvo340/IMG_8758.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door RubenJ op 18-11-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Blijven grappige wagentjes die 3xx series :P
Ohjah, vandaag m'n winterwielen gemonteerd, een setje Volvo Draco wielen met Vredestein Snowtrac 3.
Afbeeldingslocatie: http://home.blarg.net/~volvo242gt/draco-5-15.jpg

Er zaten geen naafkapjes bij, en die van m'n oude velgen (model Pholus) passen net niet, grrr :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Mooie velgen! Zouden ook niet misstaan onder de 300 serie. Ik ben ook aan het kijken naar een geschikte set licht metaal voor de zomerbanden.
Naafkapjes zijn vast via eBay of een andere weg nog wel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zjn kwa model idd niet verkeerd, alleen ze zien er erg klein uit onder mijn 940 (15"), mij. 'Zomervelgen', model Pholus zien er minder klein uit op 1 of andere manier :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb ze ook onder de 740. Zien er in de originele kleur best iel uit. Het is dat er nog zgan banden om zitten en ik ze wil bewaren omdat ze erbij horen maar ik vind het niet echt wat.

Vriend van me heeft ze matzwart gemaakt voor de winterbanden, met kleine zwarte naafkapjes in het midden dat is al wat beter.

Die naafkapjes ga je wel vinden, ze zijn op erg veel velgen in de periode 85-94 geleverd. Hydra, Argo, Draco hebben ze bijvoorbeeld. In het naafgat kan je anders ook zon klein volvodopje stoppen (heb ik nu met mn hydra's gedaan).

[ Voor 33% gewijzigd door DopdeDouwer op 18-11-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ok, tnx. Dat vergroot de zoekkansen. De lipjes aan de naafkapjes van de Pholus zijn net te kort. Ik denk als ze 2 of 3 mm langer waren dat het dan goed was. Ze ploppen nu de hele tijd los.
Eventueel zo'n klein dopje is ook wel mooi, ofjah, beter als niks :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
page404 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:18:
[...]

Uiteindelijk ben ik er wel tevreden over :P alleen de eerste keer dacht ik "hmmmm, is dit alles?". Maar ja, speakers moeten even ingespeeld worden. en dat scheelt!
Gisteren nog even op het gemakje zitten zoeken naar die instellingen. Bleek dat de iPhone meerdere opties bood (via het Airplay knopje). Hij stond nog op "my Volvo" en hij moest op "USB Dock". Doh! Nu kan ik het netjes via de console bedienen.
Het is nu wel een beetje trade-off tussen gemak tijdens het instappen (bluetooth pakt automatisch audio op en gaat spelen, maar geen bediening via console) en gemak tijdens rijden (wel eerst iPhone aan het kabeltje hangen, maar wel bediening via de console).
En ja, traag is het systeem zeker.
Ik heb de iPhone alleen aan de lader in de auto, en dan met een houder aan t dashboard. Ik kan dan de muziek via de iPhone bedienen, niet via sensus. Die "USB Dock" heb ik alleen niet kunnen vinden.
In de usb-connector heb ik een usb-stick zitten met 32gb aan muziek, die kan ik wel via sensus bedienen.

Ik vind dit een fijne setup, ik draai meestal muziek van de usb-stick, maar als het moet kan het ook via iPhone.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/nqwui0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
RubenJ schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:19:
Het is volgens mij maar net wat je jezelf aanleert. Ik steek standaard m'n huissleutelbos en autosleutel in m'n zak zodra ik de deur uit ga.
Ik werk al een goede 3 jaar met een 'modulaire' sleutelbos. D.w.z. alles van één 'categorie' aan een ring, en die aan elkaar middels een karabijnhaak. Zo heb ik een ring voor m'n fietssleutels, de autosleutels, sleutels behorende bij het huis en een voor 'kamer'sleutels (ben student), en nog een ring waaraan alle overige sleutels zitten.

Zo bungelt niet alles aan m'n AXA-slot tijdens het fietsen, vertrek ik niet met de sleutels van twee huizen als ik er toch maar een zal gebruiken, en raak ik geen autosleutels kwijt bij het op stap gaan. Op die manier kun je ook het contactslot van de auto ontzien door bij (lange) ritten de autosleutels van je karabijnhaak te halen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RubenJ schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:14:
Ja, al zijn de foto's niet al te best het interieur zelf is zowat in nieuwstaat.
Er zit overigens al een andere radio in. Een Philips die uit de oude V70 van m'n pa komt (laatste model zonder de heupen).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog eentje om het af te leren ;)
[afbeelding]
Ik vind 't echt een geniaal ding! _/-\o_ 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een Volvo S60 D5, bj 2002, 350.000km. Kan iemand vertellen hoeveel km's een auto van dit type ongeveer kan rijden, zonder dat er hoge onkosten aan komen? Van wat ik mensen hoor zeggen is dat je makkelijk 500.000km ermee kunt rijden, voordat je hogere onkosten krijgt..

Gr.

YinYang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat hangt totaal af van het onderhoud wat de auto krijgt en gekregen heeft.
En wat versta je onder 'hogere' onkosten?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Auto wordt altijd netjes onderhouden. Elke 10.000-15.000km olie vervangen etc..

Wat ik versta onder hogere kosten: Meer dan €700-800, als bijv. motor kapot gaat of andere dure onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
Eerste wat in mij opkomt, met dank aan B-W destijds :+, de verstuivers en draagarmen :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het blok an sich zal wel blijven lopen denk ik, maar meer de boel er omheen.
Denk aan koppeling, turbo die mss op z'n eind loopt, schokbrekers, homokineten, dat soort dingen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
-tom-562 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:15:
Het blok an sich zal wel blijven lopen denk ik, maar meer de boel er omheen.
Denk aan koppeling, turbo die mss op z'n eind loopt, schokbrekers, homokineten, dat soort dingen
Ja dat bedoel ik inderdaad ook :) Na hoeveel km gaan die dingen meestal kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als je echte imitatie India-troep draagarmen pakt mag je die ieder jaar vervangen. :P Maar die van Mahle en Volvo zelf gaan wel een hele tijd mee. :) Beter gezegd: niet de draagarmen zelf gaan stuk maar de rubber bussen erin. De rubber bussen zijn maar een paar Euro maar je bent (zeker in het geval van een 850 t/m V70 van nu) echt even zoet om die erin te persen. :P Het is dan goedkoper (ivm uurtarief) en sneller om de draagarmen te vervangen. Oja: altijd de auto laten uitlijnen na het vervangen van de draagarmen. :P

Draagarmen vervangen hoeft niet heel duur te zijn, maar injectors vervangen is wel een erg kostbare zaak (idem voor de distributieriem bij een diesel).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:54

JaQ

-tom-562 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:28:
Ik zie t wel, volgens mij rijdt m'n pa al bijna 40 jaar met een gigantische sleutelsbos rond, en die heeft nog nooit problemen gehad. De autosleutel apart is niet handig voor mij. Ik heb m'n sleutelbos altijd bij, dus mijn autosleutel ook
Een belangrijker argument is de schade aan je knie die je oploopt mocht je een ongeluk krijgen terwijl er zo'n sleutelbos aan je stuur hangt. De vader van een kameraad heeft door zo'n sleutelbos icm een kop-staart botsing op de snelweg ondertussen al weer een jaar invalidenkaart. Best handig als je in een willekeurige binnenstad wilt parkeren, maar weglopen duurt vervolgens wel lang :)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

YinYang schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:25:
[...]

Ja dat bedoel ik inderdaad ook :) Na hoeveel km gaan die dingen meestal kapot?
Dat ligt er maar net aan hoe er met de auto is omgegaan. Ik kan binnen 5k km een koppeling omzeep helpen (wat, binnen 20 km :+). Idem voor een turbo. Is de auto altijd netjes warm gereden, of was het meteen vollebak planken met koude olie.
Een slechte koppeling voel je aankomen, dat is niet ineens van de ene op de andere dag, dus dat is een beetje anticiperen.
Maar aangezien je zelf de auto hebt, weet je zelf het beste hoe er met de auto is omgegaan, en hoe de koppeling is, en of 'ie olie verbruikt et cetera

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
-tom-562 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:13:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe er met de auto is omgegaan. Ik kan binnen 5k km een koppeling omzeep helpen (wat, binnen 20 km :+). Idem voor een turbo. Is de auto altijd netjes warm gereden, of was het meteen vollebak planken met koude olie.
Een slechte koppeling voel je aankomen, dat is niet ineens van de ene op de andere dag, dus dat is een beetje anticiperen.
Maar aangezien je zelf de auto hebt, weet je zelf het beste hoe er met de auto is omgegaan, en hoe de koppeling is, en of 'ie olie verbruikt et cetera
Hoe ik ermee omga:
- Rij altijd rustig weg, schakel dan snel over, ga dus niet te hoog in de toeren als de motor nog koud is
- Einde van de rit laat ik meestal de auto nog een minuutje stationair draaien voordat ik em uitzet, maar doe dit ook weer niet altijd (Bij haast)
- Olie wordt op tijd vervangen, overige onderhoud ook altijd op tijd
- Meeste km's (Denk ~90%) maak ik op de snelweg, rij daar gewoon rustig (Verbruik dan ook 5-5,5l op 100km

Kreeg de auto met een km-stand van 140.000km. Nu dus zo'n 210.000km mee gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Iemand?? :)

Heb ook nog een andere vraag: Ik wil een nieuwe autoverzekering afsluiten. Is het verstandig om een aanvullende verzekering inzittenden + rechtsbijstand erbij te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je kan 'm gewoon met minimaal onderhoud elke keer proberen door de APK te drukken? Is 'ie afkeur en is de reparatie duur, dan doe je 'm weg.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tja als je 210.000km al rijdt met die auto dan ken je dat ding als geen ander. :) Hoe je zelf rijdt is dus van belang hoe lang die auto het uithoudt. :P Hou je van doorrijden en hoeken, dan zal 'ie het minder lang volhouden dan wanneer Opa Junior achter het stuur zit. :P Tenzij je echt dikke pech hebt. ;)

Wat betreft verzekering: rechtsbijstand zal je zelden nodig hebben (alhoewel het bij mijn verzekering er gratis bij zit en ik 1x nodig had voor het Waarborgfonds maar dat had ook zonder rechtsbijstand gefixt kunnen worden) en inzittendenverzekering is iets wat je altijd moet pakken voor die paar Euro. :P Glasverzekering kan ik niet eens nemen op m'n auto's, tenzij ik een allrisk-verzekering pak.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grmbl, het is RICA nog steeds niet gelukt om een C30 met het type boordcomputer dat ik heb te tunen...

Maar ik krijg wel een schaalmodel C30 en een R-Design badge voor op mijn gril. :')

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Oude Volvo tjoening ftw, ik ben echt blij met m'n boost controller :P gisteravond m'n pa ook een stukje laten rijden, die vond het maar wat mooi, zijn letterlijke woorden "Godver wat trekt dat ding, dat verwacht je niet van zo'n baksteen" :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Bart-Willem schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:50:
Tja als je 210.000km al rijdt met die auto dan ken je dat ding als geen ander. :) Hoe je zelf rijdt is dus van belang hoe lang die auto het uithoudt. :P Hou je van doorrijden en hoeken, dan zal 'ie het minder lang volhouden dan wanneer Opa Junior achter het stuur zit. :P Tenzij je echt dikke pech hebt. ;)

Wat betreft verzekering: rechtsbijstand zal je zelden nodig hebben (alhoewel het bij mijn verzekering er gratis bij zit en ik 1x nodig had voor het Waarborgfonds maar dat had ook zonder rechtsbijstand gefixt kunnen worden) en inzittendenverzekering is iets wat je altijd moet pakken voor die paar Euro. :P Glasverzekering kan ik niet eens nemen op m'n auto's, tenzij ik een allrisk-verzekering pak.
Ken de auto inmiddels goed inderdaad ;) Rij opzich vrij rustig ermee, dus denk dat ik er maar mee door blijf rijden, totdat er een echte grote reparatie aankomt..

Ga de inzittendenverzekering er maar bijnemen dan.. :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:51:
Grmbl, het is RICA nog steeds niet gelukt om een C30 met het type boordcomputer dat ik heb te tunen...

Maar ik krijg wel een schaalmodel C30 en een R-Design badge voor op mijn gril. :')
Zou je dan ook gewoon niet je SpritMonitor account aanpassen?
Dat slaat nu kant nog wal (145 pk) http://www.spritmonitor.de/en/detail/523956.html

Aan de andere kant kun je je afvragen waarom Polestar (huistuner) zich niet aan tuning op de D2 waagt. 1. de kanibalisering richting de D3 en 2. in de basis blijft het een kleine motor. Hij zal sneller worden en misschien bij een bepaald toerental wel 145pk leveren, maar voordat je zover bent moet de motor meer dan genoeg adem hebben gehad... Huidige T4 (1.6 turbo) rijd bijvoorbeeld lang niet zo lekker als de oude 2.0T, terwijl ze toch allebij 180 pk hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RICA gebruikt Polestar-tuning. Het is ze alleen niet gelukt die tuning compatible te maken met precies die versie van de boordcomputer die ik heb. Andere C30 D2's met een ander type computer (die net voor en net na die van mij zijn geproduceerd) daar hebben ze geen moeite mee... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Iemand al een geschikte telefoonhouder voor de nieuwe v40 in combinatie met de iPhone 5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

-tom-562 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:16:
Oude Volvo tjoening ftw, ik ben echt blij met m'n boost controller :P gisteravond m'n pa ook een stukje laten rijden, die vond het maar wat mooi, zijn letterlijke woorden "Godver wat trekt dat ding, dat verwacht je niet van zo'n baksteen" :P
Haha bekend verhaal. Hij wil de mijne steeds kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Bart-Willem schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:50:

Ik had ooit, een jaar of 15 geleden, een ongeluk gehad welke niet mijn schuld was.
Mijn verzekeraar weigerde te bemiddelen, als in; ga er zelf maar voor zorgen dat je schade vergoed wordt.
Het is een lange tijd geleden, maar ik zou zelf altijd een rechtsbijstand erbij nemen, voor die paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mja zelfs met rechtsbijstand en iemand die achterop klapt terwijl je staat te wachten op een kruispunt kan nog een half jaar getouwtrek zijn. Uiteindelijk geen cent gehad ook nog eens, mooi man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

Tsja, over rechtsbijstand ben ik er ook nog niet helemaal uit. Ja, waar hebben we het over? Paar euro, maar als ik kijk naar wat rechtsbijstand doet in mijn ervaringen is het niet meer dan beetje dreigen met dingen die ik zelf ook wel had kunnen noemen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Het kan wel een hoop papierwerk schelen, maar goed het is maar net wat je wilt. Wij hebben hier thuis allemaal de auto verzekering bij Centraal Beheer en pap heeft een familie rechtsbijstand of hoe dat ook moge heten. Daar heb ik toen van geprofiteerd. Ofja, uiteindelijk ook niet omdat de verzekering niet uit betaalde maar goed dat is een ander verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 23-11-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:58
een advies dat we kregen van onze verzekeringsagent is om rechtsbijstand altijd bij een andere maatschappij te nemen. Geen belangenconflict, en mooier, bij discussie met je verzekering kan rechtsbijstand daar ook in optreden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daar heb je wel een heel goed punt ja! Zo had ik het niet eens bekeken, en daar geef je gelijk het pijnpunt aan waar het bij mij mis is gegaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Uiteindelijk toch maar een andere radio in de S gezet. Kreeg de display verlichting niet aan de praat, en het geluid was niet super. En nu tenminste ook een aux-in in me armsteun.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de 2 liter motor in de Volvo S40 / V40 van rond 2002? Het is nog dat oude blok wat is gebaseerd op de 5 cylinder. Ik hoorde dat ze niet zuiniger rijden dan 1 op 10 met automaat, dat zal toch wel niet kloppen? Een T5 haalt gem. 1 op 11.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb het R-design-logo'tje voor mijn C30 maar er moet wel wat gehobby't worden om hem erop te krijgen. Er moeten twee gaatjes in de gril geboord worden op precies de juiste plaatsen. Dat is dan wel weer jammer, ik dacht dat het een of ander kliksysteem zou zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Is het niet mogelijk om de pinnetjes er af te halen en het R logo met een stuk (3M) dubbelzijdige tape vast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou mijn idee zijn, alleen wat als je een car-kras tegenkomt? ;) Zit hij mooi in de zeempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Zolang je voldoende body of in dit geval grille hebt om het logo op vast te zetten zal dat niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afbeeldingslocatie: http://autoforcar.com/wp-content/uploads/2011/07/2011-Volvo-C30-T5-R-Design-emblem-and-grille-image.jpg

De schroefjes zitten achter de S en de G ongeveer. Niet echt veel gril-oppervlak om hem aan vast te plakken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, maar die borstels kunnen wel aardig goed hun werk doen :)
Zag laatst mijn benzineklepje ook openvliegen toen ik hem niet goed dicht had gedaan.

Then again, des te meer reden om je lieve volvo met de hand te wassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:20:
Iemand ervaring met de 2 liter motor in de Volvo S40 / V40 van rond 2002? Het is nog dat oude blok wat is gebaseerd op de 5 cylinder. Ik hoorde dat ze niet zuiniger rijden dan 1 op 10 met automaat, dat zal toch wel niet kloppen? Een T5 haalt gem. 1 op 11.5
Mijn 1.8 haalt 1 op ~12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:20:
Wij hebben een s40 2.0 uit 1997 , ding haalt gemiddeld 1:10 maar met beetje goed onderhoud en rustige rechtervoet is 1 op 11/12 wel haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:05:
Zag laatst mijn benzineklepje ook openvliegen toen ik hem niet goed dicht had gedaan.

Alleen al die poetskrassen, mijn god. 8)7 Dat wil je toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:05:

Ik ben het klepje van mijn V70 zo verloren. Kwam ik na een wasbeurt in Arnhem thuis in Deventer pas achter. En toen ik het klepje ging ophalen hadden ze er twee, dus een veelvoorkomend geval bij de V70n. Maar goed, nieuw scharnier kost ook maar €25 incl arbeidsloon en BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Toch zonde van t geld :)
Van het weekend wat spulletjes voor de 940 gekocht/besteld. O.a. een distributieriemkit, die gaat er aankomend weekend, of het weekend erna erop. Ook ben ik langs geweest bij iemand van de 700-vereniging in Ankeveen, die had een mooie loods vol met spullen en een aantal slopers. Ik heb witte knipperlichtunits voor de koplampen gekocht, en ik zou ook een setje 960/S90 achterlichtdelen kopen, helaas kon hij alleen de linkerkant vinden, rechts was 'ie kwijt :P
Stond daar nu een 940 op de brug die redelijk getuned was, +/- 300pk op LPG, die werd nu uit elkaar getrokken en verkocht in onderdelen. Daar zat leuk pretspul op (andere turbo, dik RVS uitlaatsysteem etc), moet mezelf in bedwang houden om het niet te kopen :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nu nog verlagingsveren! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

LightStar schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:44:
Iemand al een geschikte telefoonhouder voor de nieuwe v40 in combinatie met de iPhone 5 ?
ik heb een brodit gehaald, werkt prima

http://www.brodit.com/pro...le&model=iPhone+5&pn=prod

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
is er ook al een mount steuntje dan ? en mijn collega heeft deze ook maar die moet nog zijn eigen laadkabel aansluiten (zit niet aan de houder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Is er hier iemand bekend met het probleem dat Samsung telefoons niet goed werken met de bluetooth van de Volvo V50? Met zowel de S3, Note en S kan ik wel paren maar reset de gehele radio/navigatie zichzelf tijdens het synchroniseren. Met een oude Nokia 3109 gaat het wel goed.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Kan iemand mij vertellen waarom in de configurator de pakketten "Driver Support Line" én "Intro Line" niet aan te vinken zijn bij het R-Design model van de v40 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Het R Pakket is al behoorlijk compleet en daardoor zouden allerlei opties zich overlappen, iig dat verwacht ik. :)
Ballebek schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:48:
Is er hier iemand bekend met het probleem dat Samsung telefoons niet goed werken met de bluetooth van de Volvo V50? Met zowel de S3, Note en S kan ik wel paren maar reset de gehele radio/navigatie zichzelf tijdens het synchroniseren. Met een oude Nokia 3109 gaat het wel goed.
Regelmatig zijn er software updates voor nieuwe toestellen, wie weet heb je de mest recente versie er nog niet opstaan waardoor je telefoon niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

-tom-562 schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:05:
een 940 op de brug die redelijk getuned was, +/- 300pk op LPG, die werd nu uit elkaar getrokken en verkocht in onderdelen. Daar zat leuk pretspul op (andere turbo, dik RVS uitlaatsysteem etc), moet mezelf in bedwang houden om het niet te kopen :D
Als je de prijs weet van de auspuff mag je me wel een DM sturen :P.

[ Voor 36% gewijzigd door DopdeDouwer op 26-11-2012 21:18 . Reden: PM=DM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Weet zo niet wat die moet kosten. Ik weet ok niet of 'ie de uitlaat weg ging doen. Was volgens mij een 3"' echt groot :P zoek op het 700vereniging forum naar user 'Wytze', die haalt dat ding nu uit elkaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ja ging er al van uit dat hij het was, heb ook mn velgen bij hem gekocht.
3" is fijn voor een turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:39
Dit lijkt me wel positieve 'reclame' voor Volvo.

http://www.kilroynews.net/latestnews.htm (item: Vriezenveen: inzittende uitgeknipt na kop-staart-aanrijding).

Situatie: Fiat Ceicento rijdt achter op een file in waar een Volvo XC70 als laatste staat. Persoon in fiat zit bekneld en moet losgeknipt worden terwijl de XC70 z'n weg kan vervolgen zonder zichtbare schade.
Vanmorgen om 07:50 uur werd een aanrijding met letsel gemeld, die was gebeurd op de N36 ter hoogte van de afslag Westerhaar (19.0).
Het bleek, dat het verkeer in de richting van Vriezenveen ineens vanaf ongeveer 90 km/u naar stilstand ging, maar de bestuurster van een automobiliste van een Fiat Seicento had dit te laat in de gaten en botste op een Volvo XC70.
Eén van de inzittenden van de Fiat werd door de brandweer uit de auto geknipt.
De bestuurder van de Volvo kon na afhandeling van de zaken verder rijden, zijn auto had ogenschijnlijk nauwelijks schade.
De Fiat is door de berger meegenomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.kilroynews.net/!!!20121126-N36-000.jpg
Een stuk vóór dit ongeval was er een Poolse vrachtwagen door nog onbekende problemen tot stilstand gekomen op de rechter rijstrook bij de toerit vanaf het Oosteinde in Vriezenveen, bij hectometerpaal13.7).
De vrachtwagen blokkeerde de rechter rijstrook.
Het wegdek is beschadigd door het pechgeval, maar niet dusdanig dat reparatie onmiddellijk noodzakelijk was.
Dit wordt later op de dag een keer uitgevoerd. De vrachtwagen is door een wrecker van berger Wolves weggesleept.
Afbeeldingslocatie: http://www.kilroynews.net/!!!20121126-N36-0000.jpg

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 14:31
Heeft 'ie dat niet gewoon te danken aan z'n trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd. En ze knippen al best gauw iemand uit de auto. Kan me niet voorstellen (zo aan die Fiat te zien) dat de bestuurder echt bekneld zat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Seicento cabrio _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

De deuren van de fiat kunnen aan de snedes te zien gewoon open zo heftig was die schade ook niet.Een whiplash zal ze? niet hebben gehad aangezien ze achterop is gereden en het (mag ik hopen) heeft zien aan komen.

Ze zal zich wel bedacht hebben toen ze de brandweermannen de kniptang zag pakken, nadat ze de woorden uitsprak "een beetje in mn nek"... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DopdeDouwer schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:15:
De deuren van de fiat kunnen aan de snedes te zien gewoon open zo heftig was die schade ook niet.Een whiplash zal ze? niet hebben gehad aangezien ze achterop is gereden en het (mag ik hopen) heeft zien aan komen.

Ze zal zich wel bedacht hebben toen ze de brandweermannen de kniptang zag pakken, nadat ze de woorden uitsprak "een beetje in mn nek"... :D
Brandweermannen vinden niets leuker dan de schaar erin :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Doet me toch denken aan die commercial van een verzekeraar waarbij de man na een eenzijdig ongeval aan de telefoon zit. Z'n vrouw de zin niet eens af kan maken of het traumateam en heli zijn al gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Doet mij denken aan een ongelukje dat mijn moeder had ergens in de jaren '80. Ze kwam met haar Volvo 240 uit een parkeervak en zag een Golf I niet die eraan kwam. Kaboem. De 240 had een scheve bumper (zo weer recht gebogen), de Golf was total loss...

Dit is trouwens het schaalmodel dat ik van de dealert heb gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oPyAafmlAI9YznuAopmqUxPT/full.png

Best gedetailleerd eigenlijk, jammer dat er niets open kan.

[ Voor 30% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2012 11:45 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.