Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.312 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Was aan het kijken naar een ruime auto met veel opties voor weinig geld. Dan kom je automatisch bij Volvo uit. Ook nog een paar 850's bekeken, maar dan vind ik een S70 een stuk moderner ogen.

Ga er om half 4 heen vanmiddag, hoop dat het wat is.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En ik mag me hier nu ook melden. Trotse eigenaar van een Volvo S70 2.5T Automaat uit 98'. Net geen 280K gelopen, volledig onderhouds historie bekend.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000213.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000214.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000215.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000216.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Lekker luxe ook zeker?

Lijkt me een fijne wagen, net een slag groter dan die 440 wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand toevallig nog een raamschakelaar links voor liggen? Mijne is brak.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Ai, 1e probleempje met m'n 940 tegen gekomen. Ik vermoed dat de wastegate soms blijft hangen (open). Ik had het gisteren al op de terugrit van het werk, ineens minder vermogen en niet de 'punch' die je hebt rond de 2000 toeren en verder van de turbo. Na een tijdje was het spontaan weg. Net op de terugweg van m'n werk weer. Motor loopt voor de rest prima, niks geen horten of stoten of overslaan, alleen alsof de turbo niet meer meedoet.
Ik denk dat het stangetje naar de actuator gesmeerd moet worden. Mocht de wastegate actuator lam zijn, dan vervang ik hem meteen voor een zwaardere actuator zodat de turbodruk wat hoger is. Dat is een mooiere oplossing dan een manual boost controller (die kan er later altijd nog tussen :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kan ook heel goed dat ergens een slang lek of poreus is. :)

@NFC: welkom, ik zal je toevoegen!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dan zou het eigenlijk continu moeten zijn, zou je verwachten. Er is/was eigenlijk geen logica in het moment van voorkomen. En zou je ook verwachten dat hij tijdens het niet hebben van boost slechter loopt, omdat hij ergens valse lucht zou kunnen trekken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vacuümslangen komen erg nauw op zo'n ding (geldt ook voor 850's etc), dus wie weet is het toch simpeler dan gedacht. :P In geval van turbo's moet je eigenlijk altijd wel preventief je slangen vervangen zodat je zeker weet dat 't allemaal goed is. :P En de hoofdprijs kost het niet (maar paar tientjes en je bent klaar). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga zaterdag de boel eens checken. 's Avonds ff de boel checken na het werk gaat lastig, want 1) het is donker, 2) zo'n turbo is en blijft lang heet heb ik al gemerkt :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje vanuit het brandstofprijzen topic.

Hebben de bi-fuel S60's na 250k/300k echt een koprevisie nodig? Ik dacht dat ze hydrolische klepstoters hadden en dus eigenlijk soort van lifetime waren?

Zou ik wel gek van Volvo vinden. een 850 met G3 loopt rustig 300+ ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Koprevisie zou alleen nodig zijn bij achterstallig onderhoud. :P Helaas zie je vaak zat bij LPG-auto's dat het onderhoudsinterval niet nageleefd wordt en de auto bij een hoge kilometrage niet 2x (of zelfs 3x) per jaar bij de garage staat maar slechts 1x (of in sommige gevallen van APK naar APK met alleen het hoognodige onderhoud).

De 850 heeft nog hydraulische kleppen maar vanaf de S60/V70/S80 heeft de 5-cylinder dat niet meer en moeten ze zo nu en dan gesteld worden. Tja, als men dat niet doet kan het ellende opleveren. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

1 van de redenen waarom ik afzag van de aanschaf van een S60. Tenminste, met mijn budget en aantal KM's jaar dan. Als ik pech had en ik kreeg te maken met een koprevisie, was eigenlijk al het voordeel weg :P
De originele bi-fuel koppen hebben overigens wel hardere klepzetels als de normale, dat scheelt al wel een hoop.
Met een 850 o.i.d. zit je wel veilig. Echt stom dat volvo toen van hydraulische klepstoters is afgestapt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Welk forum raden jullie aan voor wat technische informatie/vragen betreft mijn S70?

Inmiddels 1 2ehands raamschakelaar gevonden. Blijkbaar een grote kwaal van dit type. 1 sloperij van de +/-20 die ik had gebeld had 1 2ehandse liggen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:23
www.volvo850forum.nl
Doen ook S/V70 Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:21:
[...]

Hotmail is bij mij ook een spambox ja. :+
Mmm vreemd genoeg begint het dashboard lampje ineens weer te werken :?
Geen electro gremlins hoop ik..

'Gereutel' in motorgeluid is er ook nog steeds, daar moet ik eens naar laten kijken... toen ik de EGR had schoongemaakt leek het iets beter te zijn, maar nu begint het erger te worden en bij vol gas roet hij ook weer zij mrsT...
Is dit gereutel een bekend probleem bij D5 motoren van rond 200K km? Roeten doen oudere diesels wel vaker dus daar maak ik me niet heel veel zorgen over..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En zojuist m'n CC ook gerepareerd. Bleek een kabelbreuk te zijn van de stengel. Precies waar hij de stuurkap in gaat was een kabel recht door gesneden. 3 andere lag het draad al bloot. Gesoldeerd en ingetaped, en hij doet het weer.

-edit-

Iemand tips om de plakkerige schakelaars weer netjes te krijgen?

[ Voor 14% gewijzigd door NoFearCreations op 01-11-2012 14:27 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ToolkiT schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:44:
[...]

Mmm vreemd genoeg begint het dashboard lampje ineens weer te werken :?
Geen electro gremlins hoop ik..

'Gereutel' in motorgeluid is er ook nog steeds, daar moet ik eens naar laten kijken... toen ik de EGR had schoongemaakt leek het iets beter te zijn, maar nu begint het erger te worden en bij vol gas roet hij ook weer zij mrsT...
Is dit gereutel een bekend probleem bij D5 motoren van rond 200K km? Roeten doen oudere diesels wel vaker dus daar maak ik me niet heel veel zorgen over..
Kan een slecht contact zijn. En veranderd het geluid ook met de toeren die je maakt? Dan kan het je turbo zijn in het ergste geval. :X Maar ik verwacht eerder een los iets onder de motorkap.

Roeten doen ze idd vaker, meestal bij een aantal keer goed doortrekken blaas je hem wel schoon. Maar rijd je ook vaker kortere stukken? Dan willen ze ook wel dichtslibben ja.
NoFearCreations schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:22:
En zojuist m'n CC ook gerepareerd. Bleek een kabelbreuk te zijn van de stengel. Precies waar hij de stuurkap in gaat was een kabel recht door gesneden. 3 andere lag het draad al bloot. Gesoldeerd en ingetaped, en hij doet het weer.

-edit-

Iemand tips om de plakkerige schakelaars weer netjes te krijgen?
Aftermarket cruise control dan? En plakkerige schakelaars met allesreiniger schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nee, originele Volvo CC. Is een kwaal dat ze daar door de midden gaan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31
Plakkerig van vies? Dan allesreiniger of dreft. Plakkerig van resten van tape of lijm rest oid? Dan wasbenzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Iemand tips om de binnenkant goed vet vrij te krijgen? Met dit koude weer beslaat altijd alles zo snel, erg vervelend om tegen een vette binnenruit aan te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik denk het, vanavond deed hij het weer niet.. :/
Joopieboy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:09:En veranderd het geluid ook met de toeren die je maakt? Dan kan het je turbo zijn in het ergste geval. :X Maar ik verwacht eerder een los iets onder de motorkap.
Ik merk het vooral als hij kracht moet zetten.. dus als je stil staat in zijn vrij hoor ik het amper, dus hoop dat het idd niet de turbo is.. Turbo druk bouwt ook goed op volgens de boordcomputer (ik heb een OBCD plug met BT naar satnav, dus kan de waarde's semi real time uitlezen (zit ietsjes vertraging in).
De lucht slangen had ik laatst wat strakker gezet (na schoonmaken van EGR) dat hielp wel iets, maar niet 100%. Ik vermoet dat het in het uitlaat circuit zit implaats van bij invoer...
Probleem is sinds vervangen van de koppeling pas echt duidelijk geworden dus misschien hebben ze iets niet goed genoeg aangedraaid ?
Joopieboy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:09:
Roeten doen ze idd vaker, meestal bij een aantal keer goed doortrekken blaas je hem wel schoon. Maar rijd je ook vaker kortere stukken? Dan willen ze ook wel dichtslibben ja.
yup MrsT gebruikt hem het meest voor de school run wat een paar KM rijden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is eigenlijk helemaal niet goed, een diesel word dan echt niet warm dus slaat dan ook dicht.
En is het druklager mee vervangen bij de koppeling (alsin als je je koppeling intrapt is het geluid dan weg?).
Aight! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:24:
Iemand tips om de binnenkant goed vet vrij te krijgen? Met dit koude weer beslaat altijd alles zo snel, erg vervelend om tegen een vette binnenruit aan te kijken :P
Een microfiber poetsdoek, met goeie sterke ruitenreiniger paar keer op de doek spuiten, en dan met grote lange halen je ruit schoonvegen. Doek omvouwen en dan nog een keer over de ruit om hem droog te maken.
Dit kun je eventueel nog een keer herhalen als je ruit echt vies is. Enige manier om je ruit echt goed schoon te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:59:
Dan zou het eigenlijk continu moeten zijn, zou je verwachten. Er is/was eigenlijk geen logica in het moment van voorkomen. En zou je ook verwachten dat hij tijdens het niet hebben van boost slechter loopt, omdat hij ergens valse lucht zou kunnen trekken
Een turbomotor trekt nooit lucht, laat staan valse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo, ik heb zojuist een boost controller besteld :D van de week ook een mooi turbodrukmetertje halen, zodat alles ook goed afgesteld kan worden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:26:
[...]

Een turbomotor trekt nooit lucht, laat staan valse.
Sinds wanneer? Als je turbo pakking eruit lekt of je ic lek is of een turbo slang slecht afsluit of noem maar op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Het display van mijn originele volvo radio wordt niet verlicht. In eerste instantie de knoppen ook niet, maar daar heb ik al andere lampjes in gesoldeerd. Kon alleen niks ontdekken aan het display, verlicht zal wel in het scherm zelf zitten?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
Aight! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:24:
Met een emmer afwasmiddel gewoon goed schoonmaken met een spons. Dan droogmaken met een zeem oid. Daarna met een ruitenreiniger (maar afwasmiddel oplossing werkt ook wel) en een microfiber doekje.
Daarna nog een keer na-droog-vegen.
Zo doe ik t altijd. Door eerst gewoon af te wassen haal je al het vuil van de ruiten en is het 100% schoon.

Overigens nooit met je handen aan de ramen komen, dat maakt t vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
NoFearCreations schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:49:
En ik mag me hier nu ook melden. Trotse eigenaar van een Volvo S70 2.5T Automaat uit 98'. Net geen 280K gelopen, volledig onderhouds historie bekend.
Wat een gave bak. Ik wilde vroeger ook altijd een 850 of s70 maar vriendin vond het te hoekig en heb toen maar een s40 gekocht. Stiekem wil ik nog steeds een s70, vind het zulke stoere bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gewoon kopen :P
Ik kwam net op de A30 een mooie 850 tegen, beetje mintgroen (niet mijn favo kleur) maar wel heel erg strak.
Ik heb overigens net een digitale boostmeter besteld op ebay, een mooi kleintje. Behuizing heeft een diameter van 37mm, ik wil hem inbouwen in het vakje naast m'n sigarettenaansteker, wss ga ik er een vierkant plaatje eromheen maken (zwart uiteraard).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:52:
Koprevisie zou alleen nodig zijn bij achterstallig onderhoud. :P Helaas zie je vaak zat bij LPG-auto's dat het onderhoudsinterval niet nageleefd wordt en de auto bij een hoge kilometrage niet 2x (of zelfs 3x) per jaar bij de garage staat maar slechts 1x (of in sommige gevallen van APK naar APK met alleen het hoognodige onderhoud).

De 850 heeft nog hydraulische kleppen maar vanaf de S60/V70/S80 heeft de 5-cylinder dat niet meer en moeten ze zo nu en dan gesteld worden. Tja, als men dat niet doet kan het ellende opleveren. :P
Hoezo is er vaker achterstalling onderhoud bij LPG auto's?
Je zou toch juist zeggen dat ze meer gebruikt worden dus vaker onderhoud krijgen? Of ben ik dan blijkbaar een autogek die "gewoon" goed voor zijn auto zorgt?

Om de 25.000km een beurtje.

Maar hebben de T5 motoren geen hydrolische kleppen bij de S60? Dacht dat dat namelijk het zelfde blok was, in de C70 lag namelijk tot 1998 het oude blok met gaskabel en vanaf 99 met ETM maar wel zelfde aanduiding en voor de S60 er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er zijn heel veel mensen die maar 1x per jaar naar de garage gaan (o.a. voor de APK) en als ik de verhalen zo om me heen hoor (collega-bedrijven, dealers etc) merk je dat de gasrijders dat ook doen terwijl ze wel 40-50k per jaar rijden. De olie zit er dan te lang in, en ook meerdere zaken die normaal gesproken (veel) eerder vervangen moeten worden zijn dan overgeslagen of te laat vervangen. Doet men dat ook met klepspeling controleren dan zou ik het niet gek vinden dat die kop dan er eerder aan is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke klinkt logisch.
Blijkbaar zijn wij gewoon "slimmer" dan de average autogebruiker. Bij meer gebruik is meer onderhoud logisch maar dat gaat er dus niet echt in 8)7

Maar Volvo heeft ook wel een hele lekkere diesel, de D5, als je 40/50k rijdt zou ik dan toch wel een D5 model pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Uhm nou, volgens het boekje moet je ook volgens zoveel kilometers een beurt doen, maar er zijn mensen die dat te duur vinden en alleen het 1x per jaar met de apk laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Net even winterbandjes besteld voor de S60. Er was een actie bij Discount Tire: $100 retour op de aankoop van 4 banden. De winterbanden die bij m'n auto zaten toen ik 'm kocht hadden misschien nog wel een seizoen meegekund, maar ze waren oud (2003!? Volgens de DOT code) en van de prestaties was ik ook niet erg onder de indruk. :P

Het zijn de General Altimax Arctic geworden ($250 voor 4, dirt cheap!), ze worden in Europa verkocht als de Gislaved Nordfrost 3:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16401760/Winterband.jpg

Ik heb ze al eens eerder onder een andere auto gehad toen ik nog in Minneapolis woonde (daar sneeuwt het veel en lang), en ze bevielen heel goed, ze veranderden de auto in een kleine sneeuwtractor :P. Ze hebben een flink grof profiel, maar ze zijn niet eens zo heel lawaaiig. Het zijn geen banden voor het betere bochtenwerk, maar goed, het is niet voor niets winter. Ben benieuwd of we dit jaar veel sneeuw krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Eind vorige week mijn 340 opgehaald :D
Een 92'er Special met nog geen 80K op de klok en een cvt.

Afbeeldingslocatie: http://volvo.rubenj.nl/Volvo340/Volvo340.jpg

Eerste paar dagen wat moeite gehad met stationair draaien van de motor en warme start maar dat lijkt nu verholpen. Waarschijnlijk bij de handelaar vaak kort gedraaid en geen tijd gehad om op te warmen en de choke dicht te zetten.
Bougies, filters, verdelerkap zijn allemaal vervangen en na een paar dagen draait het motortje beter en start die ook makkelijker bij een warme motor.

Deze week maar eens winterbanden bestellen en er onder laten zetten dan kan ik voor het voorjaar eens kijken wat voor 'n lichtmetaal ik er onder wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Of gewoon oude benzine die het slecht lopen veroorzaakte. :P Maar zo'n 340 rijdt echt goed vind ik. :P Het motorgeluid icm CVT klinkt als een stofzuiger die gaat opstijgen en voor je gevoel gaat 't ding nog echt snel ook! :D Maar in werkelijkheid valt dat toch tegen, is beetje een bejaardenstraaljager. :P En erg goede stoelen! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, de stoelen van zo'n ding zijn erg lekker, lekker zacht.
Een oude klasgenoot van me heeft zo'n ding gehad, reed best lekker, en in de stad ben je altijd als eerste weg :P en het lijkt allemaal heel snel te gaan, want herrie en constante versnelling. Enige nadeel is dat redelijk wat zuipen, helemaal t.o.v. de prestaties die het ding levert :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
De 340 is toch echt een stuk sneller dan m'n Panda's met 900 en 1000cc motorblokjes :D (aka miniatuurtjes). Met zulke blokjes ook niet zo vreemd ;)
Ik schakel graag zelf maar zo'n vario is gewoon ultiem zweven.
Over de stoelen gesproken, bestuurdersstoel moet ik nog even nakijken. Stoelverwarming doet het niet maar krijgt wel spanning (op de stekker gemeten) na inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vaak zijn dan de matjes in de stoel gescheurd, maar dat lijkt mij bij die km.stand nog niet logisch.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Zou een logische verklaring zijn voor het niet opwarmen. Weet je toevallig of ze er eenvoudig uit te halen en te vervangen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou het is erg veel werk maar is wel te doen opzich. :)

Maar feli, nette auto zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Inderdaad een hele boel werk, dan moet de hele stoel uit elkaar. Weet niet of ze door te meten zijn?
Misschien ander setje stoelen vinden?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Stekker loshalen en multimeter erop zetten, is het oneindig of zeer hoog dan heb je een mat die kapot is of 1 of meerdere banen kapot heeft. De exacte waardes heb ik zo niet liggen hier.

Andere stel kun je proberen, maar ik denk met jouw kilometerstand nu en ook met deze vrij unieke optie op een 340 dat je geen andere stoel in nette staat gaat vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Thanks Joopieboy, ze heeft wel wat kleine plekjes maar niet onoverkomelijk :)

Doormeten is wel een goed idee, en veel werk of lastig werk is niet erg zolang het niet beide is fix ik deze liever. Zeker gezien de uitstekende staat van de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Weet iemand waar ik voor een redelijke prijs een distributie, spanrol en waterpomp kan laten doen voor mijn S70 2.5T? Heb hier in de buurt wat rondgebeld, en krijg overal tussen de €600,- en €700,- te horen.
Liefst in de buurt van Wijchen/Nijmegen/Beuningen.

Volgens mij is hij het de laatste keer gedaan bij de 250K, en hij heeft nu pas 280k gelopen. Maar daar zit wel 6 jaar tussen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Heb je Harrie Arendsen in Zevenaar ook gebeld? Al zal het waarschijnlijk niet heel veel uitmaken. Tussen de Volvo dealers zullen de prijzen wel niet heel veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vroeg me al af waarom ik bij Volvo als een VIP onthaald werd maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de zelfde achternaam heb als Harrie. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dealers durf ik niet eens te bellen, dit zijn prijzen van uni-garages. Hoopte dat iemand een adresje wist voor een goede beun?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Heeft iemand hier al iets meer gehoord over de V40 D2 met powershift? Waarschijnlijk kan ik in de loop van deze maand de bestelling de deur uit doen, maar als de powershift komt, wacht ik liever nog een maandje.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

NoFearCreations schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:54:
Dealers durf ik niet eens te bellen, dit zijn prijzen van uni-garages. Hoopte dat iemand een adresje wist voor een goede beun?
Het klinkt stom, maar vaak is de dealer qua standaardreparaties (veel) goedkoper dan een universele garage omdat die juist uren moeten zoeken hoe het ook alweer moet etc. Of zoek een goede Volvo-specialist, die kan ook vaak een standaardbedrag noemen omdat ze dat vaak doen. :P In Oosterbeek zit een goede Volvo-specialist (Westerhof) die erg goed is in 240's en 940's etc, maar weet niet of ze ook vaak 850's etc doen (maar volgens mij wel).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Of Hennes, geloof ik wel een goede Volvo specialist: Hennes Automobielen (Volvo specialist) Adres: Pontanusstraat 46. Postcode en plaats: 6524 HG Nijmegen Telefoon: 024 - 322 92 52. Fax: 024 - 322 71 5

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Stampertje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:11:
Heeft iemand hier al iets meer gehoord over de V40 D2 met powershift? Waarschijnlijk kan ik in de loop van deze maand de bestelling de deur uit doen, maar als de powershift komt, wacht ik liever nog een maandje.
Ik heb ergens op Volvo-forum.nl (of was het hier?) gelezen dat die pas vanaf volgend jaar komt... Ik heb een S60 D2 Powershift gereden en dat reed erg lekker! 8)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02

Youk

Volvo For Life

Jeuj, vandaag weer een pakje mogen ontvangen van Atlas. :*) Mijn nieuwe 343 en ineens een 480 erbij. Beiden zonder schade deze keer. Nu heb ik wel een 343 op overschot waar een achterlicht in ontbreekt, verder is die wel in goede staat. Nog even bedenken wat ik daarmee ga doen.

Eén van de volgende gaat een 740 turbo worden. Wordt echt een leuke verzameling zo.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Mx. Alba schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:24:
Ik vroeg me al af waarom ik bij Volvo als een VIP onthaald werd maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de zelfde achternaam heb als Harrie. ;)
Ik denk dat dat het is ja ;) Hij heeft tenslotte ook drie vestigingen.
Bart-Willem schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:42:
In Oosterbeek zit een goede Volvo-specialist (Westerhof) die erg goed is in 240's en 940's etc, maar weet niet of ze ook vaak 850's etc doen (maar volgens mij wel).
Dat is goed om te weten, dan kan hij ook vast ook goed met de 340 overweg, is 15 minuutjes hier vandaan en bijna bij m'n schoonouders in spé om de hoek Kan ik daar ook meteen een keer vaker op de koffie :D

[ Voor 4% gewijzigd door RubenJ op 06-11-2012 22:12 . Reden: grrrr typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Gister de V60 opgehaald; fijne auto.

Wat ik erg fijn vind is de snelle interieurverwarming (std op diesel); binnen 3 km was het heerlijk warm in de auto vanochtend, dat ben ik toch wel anders gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
rinkel schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:05:
Gister de V60 opgehaald; fijne auto.

Wat ik erg fijn vind is de snelle interieurverwarming (std op diesel); binnen 3 km was het heerlijk warm in de auto vanochtend, dat ben ik toch wel anders gewend.
Klopt, dat merk ik in de V40 ook (D2) de climate control blaast vrijwel gelijk opgewarmde lucht. In mijn oude C30 (benzine) was het de eerste 10 minuten koude wind wat er uit kwam. ook de stoelverwarming is eind van de straat al voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Wat ik dan weer een nadeel vind is de interieurverlichting. Die is alleen in nachtstand (en dat bepaald de auto zelf) dimbaar.
Dus vanochtend: Bam! een bak licht ineens... hopelijk komt daar een keer een patch voor!

Verder stuurt de auto strakker dan ik had verwacht. Dus spijt van de keuze om niet voor een V40 te gaan is gelukkig wat minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ben ik de enige die wat tegengas geef op de Powershift? Ik vind het behoorlijk nerveus en zenuwachtig rijden. Bij een D2 valt het opzich dan nog wel mee. Maar met bv de XC60 D5 waar ik laatst mee reed is het geen fijne combinatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Een D5 heeft een geartronic, geen powershift. De 5 en 6 cilinder motoren (D3, D4, D5 en T6) hebben geartronic, de 4 cilinder motoren (D2, T3,T4 en T5) hebben powershift.
Powershift is een automaat met dubbele koppeling (zoals DSG bij VAG) GT is meer een klassieke automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Youk schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:52:
Jeuj, vandaag weer een pakje mogen ontvangen van Atlas. :*) Mijn nieuwe 343 en ineens een 480 erbij. Beiden zonder schade deze keer. Nu heb ik wel een 343 op overschot waar een achterlicht in ontbreekt, verder is die wel in goede staat. Nog even bedenken wat ik daarmee ga doen.

Eén van de volgende gaat een 740 turbo worden. Wordt echt een leuke verzameling zo.
Geinig.
Ik kende die site niet, die rode 740 is niet echt een prototype turbo. Zijn ze 1:43?
Ik heb een aantal 1:18 modellen (geen collectie ofzo), zou van elke auto die ik in het echt heb (gehad) ook wel een een 1:18 willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ppFreddy schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:29:
Een D5 heeft een geartronic, geen powershift. De 5 en 6 cilinder motoren (D3, D4, D5 en T6) hebben geartronic, de 4 cilinder motoren (D2, T3,T4 en T5) hebben powershift.
Powershift is een automaat met dubbele koppeling (zoals DSG bij VAG) GT is meer een klassieke automaat.
Ja dat weet ik idd, maar nu twijfel ik welke motor het was, ik dacht namelijk de D5 maar dat zal niet zo zijn geweest idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Vond het al raar dat jij het niet zou weten, vandaar dat ik de hele uitleg maar deed :9 Met de D2 is het alleszins een aangename combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb inmiddels al een tijdje een Volvo S40, maar heeft iemand in dat audiosysteem wat erin zit wel eens voor elkaar gekregen om je android toestel via USB te herkennen? Blauwtand gaat allemaal prima enzo, maar zodra ik mijn android toestel via USB wil inlezen herkent hij hem niet.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Turbodrukmeter en boostcontroller zijn verzonden zie ik net!
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/106/887/backpain-1292835351.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vicarious schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:07:
Ik heb inmiddels al een tijdje een Volvo S40, maar heeft iemand in dat audiosysteem wat erin zit wel eens voor elkaar gekregen om je android toestel via USB te herkennen? Blauwtand gaat allemaal prima enzo, maar zodra ik mijn android toestel via USB wil inlezen herkent hij hem niet.
Je zou je telefoon moeten forceren om USB-massa opslag mode te gebruiken. Ik weet niet of hij dat gaat doen als hij aan een autoradio geknoopt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02

Youk

Volvo For Life

DopdeDouwer schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:58:
[...]

Geinig.
Ik kende die site niet, die rode 740 is niet echt een prototype turbo. Zijn ze 1:43?
Ik heb een aantal 1:18 modellen (geen collectie ofzo), zou van elke auto die ik in het echt heb (gehad) ook wel een een 1:18 willen hebben.
Zijn inderdaad 1:43. Wat je wel hebt is dat je de volledige collectie moet nemen (of middenin stoppen). Je kan dus niet zelf, kiezen welke modellen je krijgt en welke niet. Dit is de lijst met de modellen tot nu toe:

001 Volvo PV444 (zwart) *
002 Volvo 120 Amazon (blauw-wit)
003 Volvo P1800 (wit)
004 Volvo PV445 Duett (rood-wit)
005 Volvo PV60 (zwart)
006 Volvo 144 (rood)
007 Volvo P1800 ES (lichtblauw)
008 Volvo 164 (donkergroen)
009 Volvo P1900 (lichtblauw) *
010 Volvo 262C (goud)
011 Volvo 130 Amazon (roomwit) *
012 Volvo 145 Estate (wit) *
013 Volvo PV52 (blauw) *
014 Volvo PV544 (bordeauxrood metalic) *
015 Volvo 343 (lichtgroen metalic) *
016 Volvo 480 ES *
017 Volvo 740 Turbo

Die met een * achter zijn diegene die ik reeds heb. De ontbrekende zullen pas op het einde van de reeks komen. Het is normaal gezien 1 model per maand. De afwerking is redelijk goed maar natuurlijk niet te vergelijken met autoart of zo. En hier en daar kan je wel een aantal foutjes vinden, maar dat vind ik minder van belang.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

gwystyl schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:09:
[...]

Je zou je telefoon moeten forceren om USB-massa opslag mode te gebruiken. Ik weet niet of hij dat gaat doen als hij aan een autoradio geknoopt wordt.
Mjah dat heb ik geprobeerd, maar dan alsnog zegt hij dat hij hem niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welk modeljaar heb je? Ik wil bij mijne wel eens proberen of ik mijn S2 via usb kan koppelen. Via BT is het inderdaad gelukt.

Wat probeer je? Enkel muziek afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Een oud collega van me heeft meegedaan aan een Volvo rally naar Monte Carlo, dat levert wel mooie plaatjes op:

https://picasaweb.google....IXOpdC79_iVuQE&feat=email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

kluyze schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:11:
Welk modeljaar heb je? Ik wil bij mijne wel eens proberen of ik mijn S2 via usb kan koppelen. Via BT is het inderdaad gelukt.

Wat probeer je? Enkel muziek afspelen?
Volgens mij 2010 en ik probeer het met een Samsung Galaxy S Plus. De melding die hij continue geeft is onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ppFreddy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 01:20:
Vond het al raar dat jij het niet zou weten, vandaar dat ik de hele uitleg maar deed :9 Met de D2 is het alleszins een aangename combinatie
Mss weer eens mee rijden dan, ik vond de eerste D2 series tamelijk slecht in het ondergebied (minder als 1500 toeren), kon er niet goed mee wegkomen. De huidige D2's schijnen echt een heel stuk verbeterd te zijn, dus ben eens benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik was ook erg benieuwd naar de nieuwe D2. Ik heb eerder een V50 gehad met de oude 109 pk diesel, en die heb ik heel snel weer teruggebracht naar de dealer (gelukkig mag je volvo select binnen 4 weken omruilen). Afgelopen week gereden in een V40 D2.

De keuze gaat bij mij namelijk tussen een kale V60 D2, een kale V40 D3 of een fully loaded V40 D2 Summum met (bijna) alle opties. Het gaat dus die laatste worden. Nieuwe D2 rijd lekker, en ook in de onderste regionen vond ik het prima rijden. Aangezien ik tegenwoordig meer waarde hecht aan comfort, en minder aan PK/Nm's was de keuze makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
D2 + chip + alle opties is ook echt geen straf hoor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Alleen is er nog geen chip voor de D2, schijnt wat moeilijker te zijn dan de V50D2/C30D2, beveiliging ofzo (aldus Rica)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

djidee schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:35:
Alleen is er nog geen chip voor de D2, schijnt wat moeilijker te zijn dan de V50D2/C30D2, beveiliging ofzo (aldus Rica)
Volgensmij kan de D2 gechipt worden, alleen gezien het feit dat het een redelijk nieuwe motor is is het hier en daar nog wat grijs gebied bij bepaalde tuners....

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Hij kan beveiligd zijn met een code vertelde men mij. Dan is het nog wachten op een oplossing, anders kunnen ze gewoon chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag het ledje van het display van m'n radio geprobeerd te vervangen. Maar zodra ik hem aansloot ging het ledje 1x fel aan, en daarna niet meer :P. Waarschijnlijk teveel spanning voor een simpel groen ultrabright ledje.

Ook US Lights in de volvo gebouwd, nu branden m'n knipperlichten altijd.

"Edit"

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000234.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000235.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door NoFearCreations op 09-11-2012 17:14 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Onlangs op pad geweest met een Ocean Race. Omdat het toch een fanboy-topic is zal ik direct wat plaatjes posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.keesbunk.nl/albums/volvo_v70/images/DSC_9088.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.keesbunk.nl/albums/volvo_v70/images/DSC_9117.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.keesbunk.nl/albums/volvo_v70/images/DSC_9161.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mooie foto's!

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Prachtige foto's! Lijken wel zo uit de brochure te komen. _O_

@NFC: leds moeten altijd een voorschakelweerstand hebben, afhankelijk van de kleur zit de spanning van een led tussen de 3,5 en 4 Volt, de rest moet dus via een weerstand opgestookt worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Der zit een weerstand op de print van de radio, maar die is denk niet sterk genoeg. Binnenkort maar is een ander ledje proberen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:47:
[...]

Volgens mij 2010 en ik probeer het met een Samsung Galaxy S Plus. De melding die hij continue geeft is onleesbaar.
Mijn 2010 s40 met Samsung S2 (ICS 4.04) speelt geen muziek af via USB (auto zegt: onleesbaar) of via BT (Phone zegt: geen device found).

Mijn oude Nokia N86 kon wel gewoon via usb gekoppeld worden. BT heb ik bij die nooit getest.

Ik had geen micro sd in mijn telefoon, misschien dat het daar aan ligt. Ik moet ook zeggen dat de connectie met mijn pc ook niet altijd vlekkeloos verloopt.

Nog wat info over volvo en BT: http://www.volvocars.com/...uetooth/pages/faqbpm.aspx
Android ICS Mass storage: http://www.jayceooi.com/2...-0-ics-samsung-galaxy-s2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmmm met mijn bluetooth heb ik dan weer geen enkel probleem, die koppelt prima. Had alleen dat hij na de eerste keer instellen niet automatisch koppelde, maar dat doet hij inmiddels ook prima. Via USB heb ik hetzelfde (onleesbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
NoFearCreations schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:28:
Der zit een weerstand op de print van de radio, maar die is denk niet sterk genoeg. Binnenkort maar is een ander ledje proberen.
Proberen? Berekenen wat je nodig hebt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12

reiker

dan jij!

NoFearCreations schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:03:
Weet iemand waar ik voor een redelijke prijs een distributie, spanrol en waterpomp kan laten doen voor mijn S70 2.5T? Heb hier in de buurt wat rondgebeld, en krijg overal tussen de €600,- en €700,- te horen.
Liefst in de buurt van Wijchen/Nijmegen/Beuningen.

Volgens mij is hij het de laatste keer gedaan bij de 250K, en hij heeft nu pas 280k gelopen. Maar daar zit wel 6 jaar tussen.
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar bij Nordicar in Heerhugowaard hebben ze een aanbieding die er wel aantrekkelijk uitziet :)
Niet direct naast de deur, maar als je er zoveel op kunt besparen..

[ Voor 4% gewijzigd door reiker op 11-11-2012 14:29 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

reiker schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:28:
[...]

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar bij Nordicar in Heerhugowaard hebben ze een aanbieding die er wel aantrekkelijk uitziet :)
Niet direct naast de deur, maar als je er zoveel op kunt besparen..
Dat is niet echt naast de deur. Heb nu een maat die het wilt doen voor 300 euro, en dat is inclusief waterpomp, spanrol en nieuwe KVS. Maar zit nog steeds te twijfelen, kwa kms is het nog niet nodig, kwa tijd wel, zit er al bijna 7 jaar op.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Ik zou het alleen al doen voor je gemoedsrust; als je het nu doet, ben je er weer voor een hele tijd vanaf. Als je het niet doet, schuif je het voor je uit en moet je toch ook een keer besluiten om het wèl te doen.. Voor 300 euro zou ik er niet op besparen, maar ik weet niet wat je financiële situatie is.

Ik ken ook de specifieke motor (T5?) niet zo goed, maar ik neem maar aan dat het geen vrijloper is. Dwz, de zuigers raken de kleppen als de distributie knapt.. Dan heb je een probleem dat waarschijnlijk groter is dan 300 euro.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is inderdaad dezelfde motor als in een T5 ligt, alleen met "maar" 200PK. Als hij knapt ben ik veel verder van huis, dan kom je aan een reparatie van +/-2500. Maar m'n financiële situatie is niet echt goed nu, daarom had ik de Alfa er ook uit gedaan, en ben ik voor een Volvo gegaan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Ah ja, dan is het niet zo simpel inderdaad.. Misschien dat je maat wel een gespreide betaling accepteert? ;)
Anders weet ik het ook niet... Veel succes iig!!

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik dacht dat er alleen een km-limiet aan de distributie van de 5cilinder benzine blokken zat niet zozeer een leeftijdslimiet.
De 850 van mn ouders is ook voor een distributieronde aan de beurt. Er zit een sticker op het blok met 224.000 eind 2002. Er staat nu 312.000 op de teller en we kunnen geen tussenliggende vervanging herinneren/vinden... :o
Dus je hebt nog marge ;) 8)

Onze dealer vraagt 300,- ex spanrollen. "hou even rekening met 450,-" is de allin prijs.

De 5-cilinders zijn geen van alle vrijlopers volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DopdeDouwer schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:54:
Ik dacht dat er alleen een km-limiet aan de distributie van de 5cilinder benzine blokken zat niet zozeer een leeftijdslimiet.
De 850 van mn ouders is ook voor een distributieronde aan de beurt. Er zit een sticker op het blok met 224.000 eind 2002. Er staat nu 312.000 op de teller en we kunnen geen tussenliggende vervanging herinneren/vinden... :o

Onze dealer vraagt 300,- ex spanrollen. "hou even rekening met 450,-" is de allin prijs.

de service intervallen zijn ook qua tijd inverband met verslechtering van de vloeistoffen etc lijkt me, voor distributieriem zal dat niet veel uitmaken lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19
DopdeDouwer schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:54:

Van welk jaar is je 850? <93 is de interval 90.000km/10 jaar. Daarna zijn ze overgestapt op een bredere riem en is de interval 120.000km/10 jaar. Je zit dus nog veilig ook :)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

page404 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:01:
[...]

excusez, ik heb de midden-variant dus, High Performance (die uit het introline pakket). Wil dan niet weten hoe de basisuitvoering klinkt :X

[...]

Misschien toch de hoge tonen eens wat oppoetsen met de equalizer. En muziek via USB of iPhonestekker spelen ipv via bluetooth.
Nog even terug komen op mijn ervaring met de audio. Ik heb wat met de instellingen gespeeld en, nog belangrijker, me gerealiseerd dat ook speakers vaak moeten inspelen. :+
Na enige uren spelen klinken ze al een stuk beter, wat minder mat en dof. De middentonen mogen nog wel iets beter, maar ik verwacht dat die ook nog wel loskomen de komende tijd.
De bediening van audio is nog steeds.... wennen. Zeker via bluetooth erg beperkt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Rostvertol-Mil schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:41:
[...]

Van welk jaar is je 850? <93 is de interval 90.000km/10 jaar. Daarna zijn ze overgestapt op een bredere riem en is de interval 120.000km/10 jaar. Je zit dus nog veilig ook :)
Maak daar maar 8 jaar van (zeker met aftermarket distributieriemen) dus zo safe zit 'ie niet. :+ Pas vanaf de S60/V70/S80 is 't 10 jaar (of 160.000km). :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 14-11-2012 17:13 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Rostvertol-Mil schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:41:
[...]

Hij is van '92, de dealer adviseert idd 10 jaar, maar 75.000km.
Mn pa vind het de auto niet waard, dus ik ben erg benieuwd naar de overdimensionering van de riem. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:28:
[...]

de service intervallen zijn ook qua tijd inverband met verslechtering van de vloeistoffen etc lijkt me, voor distributieriem zal dat niet veel uitmaken lijkt me..
Distributieriem is ook een rubber he, word ook ouder, gaat scheuren op een gegeven moment, en kans op knappen word dan groter als je over de 'houdbaarheidsdatum' heen gaat. Hoeft ie niet eens de km's gehaald te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:49:
[...]

Distributieriem is ook een rubber he, word ook ouder, gaat scheuren op een gegeven moment, en kans op knappen word dan groter als je over de 'houdbaarheidsdatum' heen gaat. Hoeft ie niet eens de km's gehaald te hebben.
Da's waar, ik zat aan een ketting te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan nog, als je een vw hebt kun je die om de 60dkm laten vervangen als die het haalt of je blok nog niet in de soep is gelopen haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een Volvo rijder meldt zich.
Rij sinds 2009 in een Volvo XC60
Afbeeldingslocatie: http://www.5cabrio.nl/wp-content/gallery/xc60/img_1078.jpg
Meer info op: http://www.5cabrio.nl/volvo-xc60

Maar hier komt volgend jaar verandering in.
Medio April 2013 hoop ik mijn Volvo V60 D6 te ontvangen.
Oftewel de V60 Plug-in Hybrid.
Pagina: 1 ... 6 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.