Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.464 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57

Cheezus

Luiaard

Ik stel het tanken ook het liefst zo veel mogelijk uit, vooral in de kou/regen etc.. m'n vorige auto had een 60l tank en als de boordcomputer nog enkele km's aangaf kon ik 62 liter tanken (m'n record :+).
De v40 heeft een 52l tank maar is veel te pessimistisch, met een rood streepje en de range op 0 kon ik alsnog maar 45l tanken.. Naast die 52l van de officiële tank heeft een auto toch ook nog een paar liter reserve?
Gevolg is nu dat ik met 0km range nog maar een tijdje door rij want de tank is toch nog niet leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:07

Aight!

'A toy robot...'

Ik tank altijd rond de 500 km, meestal plan ik het zo dan ik bij een pomp tegen de grens aanzit dus is het ook nog goedkoper ;-) dan hier in de stad!

Meestal geeft het wijzertje dan net iets minder dan 1/4 aan, heb een keer 650 km op een tank gereden geloof ik weet niet alleen precies hoeveel er toen inging, geloof 52 liter of zo. Heb een 440 met geloof ik 60liter tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cheezus schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:51:
Ik stel het tanken ook het liefst zo veel mogelijk uit, vooral in de kou/regen etc.. m'n vorige auto had een 60l tank en als de boordcomputer nog enkele km's aangaf kon ik 62 liter tanken (m'n record :+).
De v40 heeft een 52l tank maar is veel te pessimistisch, met een rood streepje en de range op 0 kon ik alsnog maar 45l tanken.. Naast die 52l van de officiële tank heeft een auto toch ook nog een paar liter reserve?
Gevolg is nu dat ik met 0km range nog maar een tijdje door rij want de tank is toch nog niet leeg :P
Dit dus, ik ben blijkbaar niet de enige met deze gedachtengang :). Maar zo blijkt ook dat de ene V40 de andere V40 niet is... En uiteindelijk kreeg ik er ook maar krap 48,x liter in, dus er moet toch nog ergens minimaal een liter of 3 hebben gezwommen. Als de meter gewoon eerlijk was, zou ik beter naar hem luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik probeer het elke keer zo uit te kienen dat ik na het werk doorrij naar Duitsland 10km verder en gooi ik hem daar vol, en is tot nu toe elke keer gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Seesar schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:45:
Sindsdien heb ik altijd 5l diesel achterin liggen, juist omdat ik mezelf ken en vroeg of laat dot weer ga pushen of dat de pomp die je net nodig had niet open is.
Als ik het goed heb begrepen heb je bij bijvoorbeeld een V40 meer dan 5 liter nodig om de boel weer aan de praat te krijgen mocht hij stilvallen door brandstoftekort. Dan heeft het niet zoveel zin om "maar" vijf liter bij je te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

fredkroket schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:59:
[...]

Dit dus, ik ben blijkbaar niet de enige met deze gedachtengang :). Maar zo blijkt ook dat de ene V40 de andere V40 niet is... En uiteindelijk kreeg ik er ook maar krap 48,x liter in, dus er moet toch nog ergens minimaal een liter of 3 hebben gezwommen. Als de meter gewoon eerlijk was, zou ik beter naar hem luisteren.
Bij mij is het alleen gelukkig nog altijd goed gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

47 liter is bij mij maximaal (D2) geweest, maar toen had ik de boordcomputer echt al <30km en dan geeft hij dus geen kilometers meer aan (streepjes --- ). Daarmee nog zo'n 3km gereden.
Was overigens ook eens maar niet weer, want het is gewoon niet fijn om stil te staan.

In Tsjechie ook ooit eens gedaan, een Ford gereden met op de boordcomputer nog 1km over....(in de sneeuw en bergen...), was een foutje, doordat het bord voor tankstation eerst goed stond aangegeven, en later dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Get!em schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:47:
47 liter is bij mij maximaal (D2) geweest, maar toen had ik de boordcomputer echt al <30km en dan geeft hij dus geen kilometers meer aan (streepjes --- ). Daarmee nog zo'n 3km gereden.
Was overigens ook eens maar niet weer, want het is gewoon niet fijn om stil te staan.

In Tsjechie ook ooit eens gedaan, een Ford gereden met op de boordcomputer nog 1km over....(in de sneeuw en bergen...), was een foutje, doordat het bord voor tankstation eerst goed stond aangegeven, en later dus niet meer.
heb op de tank welus 48 liter moeten tanken. :) maar je zou zeker nog 30 km kunnen rijden als je de streepjes ziet op je tank indicatie.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 11:06

EMP

Krulloos!

Wat een heerlijke waardes... 4X liter tanken... Volgende week kom ik weer door België, dan top ik mijn 80L tank benzine weer af :P

Maar een iets ander probleem: als ik de auto met de AB op slot doe, gaat alles zoals het hoort op slot, maar schiet de rechter voorportier direct daarna weer open. Soms blijft hij wel dicht na een paar keer proberen, maar vaak moet ik omlopen, portier openen, knopje induwen en zo de deur dichtgooien.

Iemand bekend met dit issue (V70 uit 2001)? Google vertelt mij wiselend dat insprayen met siliconenspray zou moeten helpen en dat het hele slot vervangen moet worden...

De eerste oplossing is het goedkoopst (en non-destructief), dus vanavond ga ik maar eens met de WD40 aan de slag. Toch vervelend als hij niet goed afsluit.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat had mijn V70 uit 2001 ook. Kwestie van even opnieuw in oliën en het was opgelost. :P Mocht het niet helpen dan kan het zijn dat je je deurpaneel iets beter uit moet lijnen (als deze bijvoorbeeld ooit los is geweest om wat te vervangen of andere speakers in te bouwen). Maar ga er maar van uit dat met oliën het opgelost is. :P

Even een crosspost: ik kreeg een aanbod dat ik niet kon weigeren. :P 1 straat verderop woonde een meid met een 244 GLE die ze samen met haar ex had gekocht van de eerste eigenaar. Ding was 3 jaar terug echt in nieuwstaat en had toen aantoonbaar maar iets van 140k gelopen. Kort na aanschaf ging het uit met haar vriend en zat zij met die auto opgescheept. Vond ze niet erg want ze vond het een geweldig ding. :P Alleen reed ze er in het 2e en 3e jaar niet gek veel mee en in de winter helemaal niet waardoor de auto gewoon stond te verpieteren aan de kant van de weg (waar overigens wél gestrooid werd). Dus je raadt het al: van nieuwstaat naar matige staat: 1 wielrand is gewoon slecht (maar nog geen APK-afkeur) en ook de reservewielbak en dorpel vertonen wat blaasjes. De andere kant is nog steeds goed en de bodem is ook goed. Maar ze wil er van af wegens de oldtimerregeling die weg is (er ligt LPG in), maar het ding bleek niet goed op benzine te lopen wegens een backfire in het verleden. Daar kwam ze achter toen het ding bij een vriend van me gedropt was om LPG uit te bouwen zodat de auto goedkoper in wegenbelasting werd en dus kwamen er extra kosten aan. Toen was ze er klaar mee en vroeg of ik het ding voor weinig wilde hebben. Zo gezegd, zo gedaan. :P Het niet willen starten op benzine is al opgelost: door de backfire was de luchtweger krom (wist ze al aangezien dat door de LPG-uitbouwer meegedeeld was en toch wilde ze er van af ondanks de geringe reparatiekosten). Nieuwe erin en het ding loopt goed op benzine (waar 'ie nu wel gewoon op start) als op LPG. :)

Pics or it didn't happen. :P

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/21j1t2q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/23wsaqu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/256ejh0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/foj5s3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/b3q6ir.jpg

Ik heb 'm niet eens op de stoep staan (zal morgen of woensdag pas zijn) maar ik heb er wellicht al een koper voor. :') Iemand die een 245 op benzine heeft wil 'm 1 op 1 ruilen voor deze omdat hij een 244 op LPG zoekt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMP schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:18:
Wat een heerlijke waardes... 4X liter tanken... Volgende week kom ik weer door België, dan top ik mijn 80L tank benzine weer af :P

Maar een iets ander probleem: als ik de auto met de AB op slot doe, gaat alles zoals het hoort op slot, maar schiet de rechter voorportier direct daarna weer open. Soms blijft hij wel dicht na een paar keer proberen, maar vaak moet ik omlopen, portier openen, knopje induwen en zo de deur dichtgooien.

Iemand bekend met dit issue (V70 uit 2001)? Google vertelt mij wiselend dat insprayen met siliconenspray zou moeten helpen en dat het hele slot vervangen moet worden...

De eerste oplossing is het goedkoopst (en non-destructief), dus vanavond ga ik maar eens met de WD40 aan de slag. Toch vervelend als hij niet goed afsluit.
WD40 is geen siliconenspray he ;)

bron: officiële site WD40:

"What does WD-40 Multi-Use Product contain?

While the ingredients in WD-40 Multi-Use Product are secret, we can tell you what it does NOT contain. WD-40 Multi-Use Product does not contain silicone, kerosene, water, graphite, or chlorofluorocarbons (CFCs)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Hmm, waarmee moet ik het slot dan behandelen? En gewoon door het sleutelgat, of deurpaneel er af en het mechanisme blootleggen?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMP schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:37:
[...]

Hmm, waarmee moet ik het slot dan behandelen? En gewoon door het sleutelgat, of deurpaneel er af en het mechanisme blootleggen?
Siliconenspray van de Action werkt perfect! Kost iets van 2 euro per bus geloof ik.
Ik zou eerst maar eens beginnen met de sleutelgaten volspuiten, heeft destijds bij mijn Audi ook gewerkt.
Kijk wel uit met je kleren naderhand aangezien je sleutel vaak vettig uit het sleutelgat komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Grafietpoeder werkt nog veel beter

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:07:
Grafietpoeder werkt nog veel beter
Probleem met grafietpoeder is dat het vuil lekker blijft zitten, bij siliconenspray en WD40 heb je een veel grotere kans dat het vuil oplost en aan de kant wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

oud vuil wel ja, als je met wd40 gaat spuiten blijft al het nieuwe vuil plakken :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:38:
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die altijd zoveel mogelijk op 1 tank willen rijden, ook al geeft het metertje aan dat je moet tanken :P. Een maat van me heeft ook al 5x moeten lopen, en dan vraag je waarom hij niet gewoon getankt had, en dan krijg je als antwoord 'Ik dacht nog wel dat het kon' 8)7 :+
Je moet het natuurlijk wél met verstand doen. Ik rij altijd op de dagteller en dat werkt het beste in mijn ervaring (let wel: MIJN ervaring). Er zullen best mensen zijn die het ook doen, en toch niet goed opletten, maar dat wil niet zeggen dat het een slechte methode is. Daarbij wéét ik ook waar en wanneer ik het doe. Als ik weet dat ik nog maar voor 80km heb (wat in de praktijk 100-120 is, want ik tel niet tot de laatste druppel) en ik moet nog 70, dan ga ik gewoon. Maar ik doe het uiteraard niet zomaar met een nieuwe auto. Eerst wil ik die marge weten.

Ik ben er één keer mee de fout in gegaan met een Opel. Die loog me sowieso altijd voor, want als je het verbruik zelf bijhield, kwam je op andere cijfers dan de bc. Anyway, je kon met dat ding vaak nog makkelijk 40km rijden als ie zei dat je nog 0 kon. Behalve dus in de zomer als de airco aan stond en hij ineens een vlaag van eerlijkheid kreeg en toen ie 0 zei, ik ook prompt (bijna) stilviel. Ik reede ene heuveltje op en prutprutprut...gelukkig was aan de andere kant van het heuveltje een BP en reed ik mooi uit naar de pomp. Waarschijnlijk was de tank nog niet leeg, maar viel ie droog door de heuvel.

Maar ik heb meer dan eens zo ongeveer een volle tank getankt, dus op 1-2 liter na de volledige tankinhoud. Rommel in de tank geloof ik niet zo in met een nieuwe auto. Zal best voorkomen bij een oud kreng, maar met een auto van max 4 jaar maakt dat niet uit. Ik heb bij die Opel geen nadelige effecten ondervonden van het stilvallen (diesel). En ook met de C30 een keer op noodloop (de km te gaan sprong van 30 naar 10 in 1x en ik reed net de A2 op...) waarbij hij hikkend naar Breukelen is gereden. Daarna alles weer ok. Geen paniek, geen bijzondere dingen gedaan. Niets aan de hand.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:01
Ik heb geen zin in dat soort stress. Ik tank meestal ergens tussen de 500 en 550Km. Ik kan tussen de 650 en 700Km op 1 tank. Tenzij ik weet dat ik de volgende dag een lange rit moet maken dan tank ik eerder.

Op weg naar de wintersport doen we het nog anders dan tanken we elke bestuurders wissel / ~250Km.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik tank altijd als er nog minimaal een kwart inzit. Heb er een hekel aan als dat lampje gaat branden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik zodra het lampje aan gaat, maar dan zit er nog zo'n 10/15 liter in. In de praktijk betekend dat ik zo rond de 650/750 km (op de dagteller) tank (80 liter tank)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:24

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn dagelijkse woon-werk-woon-tripje is 100km retour dus als mijn boordcomputer als ik 's avonds de snelweg af draai zegt dat ik nog minder dan 150km kan rijden, dan ga ik tanken.

Uitzonderingen daargelaten... Morgenavond zal hij waarschijnlijk zeggen dat ik nog zo'n 300km kan rijden maar dan ga ik toch tanken want donderdag moet ik naar Groningen op en neer, 300+km... :)

En een keer ben ik de uitdaging aangegaan. Boordcomputer zei "100km" en ik dacht "challenge accepted". Die avond stond ik bij de pomp en zei hij dat ik nog 20km kon rijden. :D

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 11-02-2014 11:25 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martijn_tje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 07:12:
Ik heb geen zin in dat soort stress.
Ik heb geen stress hoor... ;)

En dit kan niet vaak genoeg herhaald worden...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

:9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Komen die ook met 14% bijtelling? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cheezus schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:42:
Komen die ook met 14% bijtelling? :P
Ik denk het wel maar zelfs dan ben je 14% op een miljoen ofzo kwijt :+ of een halve laten wij het makkelijk maken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 07:55

mr_petit

opperprutser

Dus ze hebben toch nog wat yamahablokken uit de vuilcontainer gehaald? :+

"man is not truly one, but truly two,"

• EMP

EMP

Krulloos!

Bart-Willem schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:32:
Dat had mijn V70 uit 2001 ook. Kwestie van even opnieuw in oliën en het was opgelost. :P Mocht het niet helpen dan kan het zijn dat je je deurpaneel iets beter uit moet lijnen (als deze bijvoorbeeld ooit los is geweest om wat te vervangen of andere speakers in te bouwen). Maar ga er maar van uit dat met oliën het opgelost is. :P
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:43:
Siliconenspray van de Action werkt perfect! Kost iets van 2 euro per bus geloof ik.
Aangezien ik geen sleutelgat aan de passagierskant heb, heb ik het sluit-mechanisme maar goed volgespoten (ook via alle kieren de deur in >:))

Helaas tot op heden geen enkele verbetering... Bij mijn weten is het deurpaneel er nog nooit afgeweest. Toch maar eens doen en rechtstreeks goed (schoonmaken en dan) insprayen?

My anime addiction.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hoop niet dat je auto ooit over gespoten moet worden met al die silicone erop.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En jij denkt dat een spuiter die stuff niet zal ontvetten? :P

Volvotips.com

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En dan nog blijft het echt lastig om het goed te krijgen. :P Dat spul is best hardnekkig. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Niet met goede ontvetter. Been there, done that. :P

Volvotips.com

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik wou net zeggen, als 'ie een beetje siliconenspray niet kan verwijderen, is het imo een prutser :P

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En als siliconenspray schuurpapier overleeft, kun je het gebruiken als seal voor je auto. Nooit meer poetsen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:03:
Hoop niet dat je auto ooit over gespoten moet worden met al die silicone erop.
Denk niet dat ik ooit een auto uit 2001 over laat spuiten, als hij echt zo ver naar de tering is haal ik wel weer een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:10
Vraagje. Ik heb een auto met mapcare. 2 keer een update van de navigatie. De auto is uit juni 2012. Wordt de navigatie automatisch geupdate door de dealer bij een beurt of moet je dat zelf aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Fiero is zojuist opgehaald, morgen bij een 855 T5 kijken :D

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:24

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Blik1984 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:54:
Vraagje. Ik heb een auto met mapcare. 2 keer een update van de navigatie. De auto is uit juni 2012. Wordt de navigatie automatisch geupdate door de dealer bij een beurt of moet je dat zelf aangeven?
Die van mij kreeg ik op DVD thuisgestuurd...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:10
Mx. Alba schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:56:
[...]

Die van mij kreeg ik op DVD thuisgestuurd...
Was dat na een bepaalde tijd, bijvoorbeeld na 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:23
Standaard krijg je de eerste 3 jaarlijkse updates thuisgestuurd op een dvd'tje. Daarna moet je betalen. Maar... op marktplaats staan ze ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bij de nieuwe V40 moest je je registreren en had je recht op 2 'gratis' updates. Dat is dat circus dat 5 uur duurt... Als je het redt, kun je het beter bij een beurt laten doen, dan staat ie toch de hele dag in de garage. Laat zij maar voor DJ spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als ze dat voor je willen doen in de garage ja.
Je auto staat echt niet de hele dag in de garage maar 6 uur buiten op het parkeerterrein. Updaten kan alleen maar als het contact aanstaat. Dus òf een lege accu òf een lege tank ;)

Ik doe het updaten gewoon zelf en heb er geen problemen mee (maar ik rij wellicht ook wat meer dan de gemiddelde automobilist; op lange stukken is een dvd'tje ingelezen voordat je er erg in hebt).
Je moet er alleen rekening mee houden dat je niet ergens naar toe moet waarvoor je je navi nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Iemand hier ervaring met de oude D5 185 PK in een V70 en het verbruik hiervan?
Zoek nog een mooie auto van dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mr_petit schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:01:
Als ze dat voor je willen doen in de garage ja.
Je auto staat echt niet de hele dag in de garage maar 6 uur buiten op het parkeerterrein. Updaten kan alleen maar als het contact aanstaat. Dus òf een lege accu òf een lege tank ;)
Er zijn apparaten in de handel die je accu op spanning houden... :+

Zoiets staat ook in het buukske. En een goede dealer biedt het uit zichzelf aan. De mijne zei het in ieder geval toen ik een opmerking maakt over dat hypermoderne updateproces. Volvo zou zich ervoor moeten schamen om dat anno 2014 zo nog te doen. Ze zijn blijkbaar als de dood voor illegale kopieën.

Maar goed, het verhaal is voor mij academisch, want ik heb geen nieuwe Volvo meer. Morgen mijn Brodit houder monteren en dan kan ik - indien nodig - whatever ik aan navigatie op mijn Android heb gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Zie ik toch ineens mijn oude C30 te koop staan...

* fredkroket denkt terug aan een boterzachte GearTronic automaat...Zo'n moderne PowerShift is misschien zuiniger, maar niet per se comfortabeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind 't erg nerveus rijden, zo'n DSG bak. M'n opa heeft zo'n Golf Plus, met 1.2 ecoblokje en DSG bak. Het loopt allemaal wel mooi en zuinig enzo, maar erg nerveus (ook de bak zelf). Doen dan maar gewoon een ouderwetse koppelomvormer en conventionele automaat, zo slecht zijn die Aisin Warner automaten niet, ze kunnen ook best snel schakelen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:22:
Ik vind 't erg nerveus rijden, zo'n DSG bak. M'n opa heeft zo'n Golf Plus, met 1.2 ecoblokje en DSG bak. Het loopt allemaal wel mooi en zuinig enzo, maar erg nerveus (ook de bak zelf). Doen dan maar gewoon een ouderwetse koppelomvormer en conventionele automaat, zo slecht zijn die Aisin Warner automaten niet, ze kunnen ook best snel schakelen
DSG van VAG loopt hartstikke mooi als je er een lekker blok aan hangt; icm met een 2.0tdi is het een feest om mee te rijden. Zo'n 1.2 rijdt kut, ongeacht welke bak je er aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DSG, Powershift, wat het ook is: Het rijdt altijd nog beter dan de robotbak van PSA. Hoe ze dat ding ooit in productie hebben durven nemen is me nog steeds een raadsel. Zelfs als je met de hand versnellingen wisselt is het kreng trager dan een handbak, om over het automatisch (schokkend!) koppelen maar te zwijgen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die bak in die C70 schakelt lekker moet ik zeggen. Als je rustig aan doet met het gas, rijdt ie lekker lazy weg en schakelt lekker comfy over en als je 'm doortrapt wordt ie ineens wakker. Geen schokken, heerlijk smooth.
Is dat ook een bak die Volvo zelf heeft gebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

MrN schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:18:
:w

Weliswaar de automaat, dus extra onzuinig :+

Beter dan 1:12-13 haal ik er niet mee....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
De nieuwe 8 traps automaat in mijn V60 D4 doet ook prima zijn werk. Na de afgelopen jaren een Powershift (V50 2.0D) en een oude Geartronic (V60 D3) hebben gereden is dit zeker mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:05:
[...]

:w

Weliswaar de automaat, dus extra onzuinig :+

Beter dan 1:12-13 haal ik er niet mee....
Veel stadsverkeer zeker? :P Ik heb het ooit voor elkaar gekregen om 1 op 20 te rijden met een V70 D5. :P Dan is het wel opa-style rijden, maar het kan. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:05:
Die bak in die C70 schakelt lekker moet ik zeggen. Als je rustig aan doet met het gas, rijdt ie lekker lazy weg en schakelt lekker comfy over en als je 'm doortrapt wordt ie ineens wakker. Geen schokken, heerlijk smooth.
Is dat ook een bak die Volvo zelf heeft gebakken?
Nope, Japanse bak, Aisin Warner.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bart-Willem schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:30:
[...]

Veel stadsverkeer zeker? :P Ik heb het ooit voor elkaar gekregen om 1 op 20 te rijden met een V70 D5. :P Dan is het wel opa-style rijden, maar het kan. :+
Dan rij je echt als een opa.

M'n vader heeft ook een v70 d5 automaat (welliswaar 2008 model, maar dus wel dezelfde motor en grotendeels dezelfde aandrijflijn (6 traps is ook nog in het vorige model geleverd), maar dat is absoluut geen zuinige auto. 1:12 en dan rij je heel rustig.
Ik kan het goed vergelijken met mijn xc70. Die heeft een 2 liter 5 cilinder met handbak (dus D3/D4), maar waar hij max 650-700km op een tank haalt, haal ik bijna 900 en rij dan (aanzienlijk) harder (omschrijf mijn rijstijl maar als vlot ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
De PowerShift is gewoon erg "aanwezig" tussen de 10 en 40 km per uur (vooral bij verkeerssituaties met drempels, straatjes van rechts, etc). Het terugschakelen gaat op deze snelheid echt af en toe oncomfortabel. Als je gewoon netjes versnelt of afremt is er overigens niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb de 855 T5 thuis staan. Morgen wat dingen bij de dealer bestellen, is nu niet echt rijdbaar. Wel alvast wat audio ingebouwd, afstandbediening voor de VC ingebouwd, en service lampje gereset.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bart-Willem schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:30:
[...]

Central London :P

Maar ook op de snelweg word je er niet blij van hoor...meer dan 900km op een tank heb ik nog niet gehaald (70liter :X :P )
mr_petit schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:24:
[...]

Dan rij je echt als een opa.

M'n vader heeft ook een v70 d5 automaat (welliswaar 2008 model, maar dus wel dezelfde motor en grotendeels dezelfde aandrijflijn (6 traps is ook nog in het vorige model geleverd), maar dat is absoluut geen zuinige auto. 1:12 en dan rij je heel rustig.
Ik kan het goed vergelijken met mijn xc70. Die heeft een 2 liter 5 cilinder met handbak (dus D3/D4), maar waar hij max 650-700km op een tank haalt, haal ik bijna 900 en rij dan (aanzienlijk) harder (omschrijf mijn rijstijl maar als vlot ;))
Hier ook 2008 model automaat. Idd, je hoeft echt niks raars te doen om aan dat verbruik te komen helaas :P

Mijn vorige was een V70 D5 MY05, 5-versnellingen handbak, daar haalde ik gemiddeld 1:12-15 mee (en ik heb een vrij zware rechtervoet en woonde in Luxemburg/Duitsland, aka altijd 160+) :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

NoFearCreations schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:34:
Ik heb de 855 T5 thuis staan. Morgen wat dingen bij de dealer bestellen, is nu niet echt rijdbaar. Wel alvast wat audio ingebouwd, afstandbediening voor de VC ingebouwd, en service lampje gereset.
Pics! Wat is er niet rijdbaar aan?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Olie retour lekt nogal. Vandaag bij de dealer pakking een o-ring ophalen.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/21jykck.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! een groene!
Ik had zelf ook liever een 850 T5 gehad maar die vond de vrouw te 'boxy', toen is het maar een V70n geworden (wat een straf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Ziet er goed uit NoFearCreations!

Ik heb het bijrijders-portierslot inmiddels twee maal in de siliconenspray gezet (er zit zo'n rietje op, dus het zit in ieder geval allemaal in de deur. Geen risico op dodgy overspuitacties... om eerlijk te zijn, gezien de leeftijd inderdaad uberhaupt weinig kans op overspuitacties :P).

Resultaat: i.p.v. 9/10 nu 5/10 keer niet dicht na sluiten mbv afstandsbediening... maar gisteren ging hij elke keer goed dicht... ik blijf het nog even in de gaten houden (en zet meteen preventief de rest ook maar even in de spray :))

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 10-10 20:11

Tomatoman

Fulltime prutser

MrN schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:18:
Jazeker, dat was mijn vorige auto. Het verbruik schommelde bij mij rond de 6,6 liter/100km (1 op 15) volgens de boordcomputer, maar uit mijn tankbonnetjes bleek dat het werkelijke verbruik een paar tiende liter hoger lag. Ik reed daarbij altijd vlotjes door, maar wel met de cruise control vaker aan dan uit. Bij veelvuldig lange afstanden lag het verbruik wat lager, meer in de buurt van 6,3 liter/100km. Lager dan dat lukte alleen kortstondig. For the record: dit is met 6-traps geartronic.

Mijn vrouw heeft trouwens dezelfde D5-motor met 6-traps geartronic, alleen heeft zij het nieuwe model, rijdt ze vooral (zeer) korte ritten van en is haar motor gechipt. Gevolg: op zijn best 8,5 liter/100km.

Nog een interessante: de 2.4D motor uit de laatste V70's van het oude model zijn motorisch volkomen identiek aan de D5, ze hebben alleen andere motorsoftware. Je kunt dat checken aan de hand van het chassisnummer, waar het motortype in verstopt zit. Als je de auto laat chippen, upgrade je voor pakweg 250 euro de 2.4D naar een D5, plus nog wat extra (van 163 naar pakweg 215 pk). En ja, ik heb er positieve ervaring mee :).

[ Voor 18% gewijzigd door Tomatoman op 17-02-2014 10:49 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag de pakkingen voor de olie retour leiding gehaald. Gelijk ook een olie filter en nieuwe olie gehaald.
Morgen even 2 oranje bolletjes halen voor in de stadslichten, en maar is gaan kijken waarom beide stoelen niet verwarmen. Ook gelijk de andere set velgen eronder zetten, zodat ik deze kan verkopen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En de de o-ring en pakking van de turbo olie retour leiding zijn vervangen. Nu laat ik tenminste geen spoor van olie meer achter. Nog steeds uitvinden waarom mijn stoelverwarming het aan beide kanten niet doet.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:37:
En de de o-ring en pakking van de turbo olie retour leiding zijn vervangen. Nu laat ik tenminste geen spoor van olie meer achter. Nog steeds uitvinden waarom mijn stoelverwarming het aan beide kanten niet doet.
Ik zou beginnen om met je multimeter onder de stoelen te kruipen en meten of er spanning op de stekker staat als de verwarming is ingeschakeld; dan weet je in ieder geval aan welke kant je kunt beginnen met fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:16

Youk

Volvo For Life

De kinesist die nu dagelijks voor mij langs komt (verhaal terug te vinden in motortopic) rijdt ook met leuk speelgoed. Een V60 T6 en deze zou hij graag nog willen laten chippen om wat meer umph te hebben. _/-\o_ Ook was hij gaan informeren om een Polestar te kopen, maar die worden in België niet geleverd. :'( Blijkbaar moeten er per land een minimaal aantal worden besteld. In Nederland zou deze wel verkocht worden. Iemand al iets over opgevangen?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 14:58
Nee, maar je kunt bij de dealer toch de polestar tuning laten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Youk schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:12:
De kinesist die nu dagelijks voor mij langs komt (verhaal terug te vinden in motortopic) rijdt ook met leuk speelgoed. Een V60 T6 en deze zou hij graag nog willen laten chippen om wat meer umph te hebben. _/-\o_ Ook was hij gaan informeren om een Polestar te kopen, maar die worden in België niet geleverd. :'( Blijkbaar moeten er per land een minimaal aantal worden besteld. In Nederland zou deze wel verkocht worden. Iemand al iets over opgevangen?
Toen ik een maand geleden bij de dealer was, zei een verkoper daar dat er (maar) 5-6 Polestars naar Nederland komen.
MEN-O schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:23:
Nee, maar je kunt bij de dealer toch de polestar tuning laten doen ?
Maar dan heb je geen 'echte' Polestar V60, maar een V60 met Polestar tuning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ook niet mogelijk hier, alles wat maar iets wijzigt aan het vermogen van een wagen is illegaal, dus de dealers werken hier niet aan mee. En met de chip alleen heb je nog niet het aangepaste onderstel en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youk schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:36:
Ook niet mogelijk hier, alles wat maar iets wijzigt aan het vermogen van een wagen is illegaal, dus de dealers werken hier niet aan mee. En met de chip alleen heb je nog niet het aangepaste onderstel en zo.
In NL mag je het vermogen 20% laten afwijken van het gene dat geregistreerd staat, is deze tolerantie er in BE niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Zo eindelijk tijd een (gare) foto van mijn eindelijk, vulva te kunnen posten.

Al mijn hele leven lang een volvo gewild (opgegroeid met) en nu eindelijk de tijd en stabiliteit gevonden om er eentje op de kop te tikken.

Voor appel en ei gekocht (in UK dan) met een aantal punten die nog moesten gebeuren, die ik eindelijk heb kunnen vervangen (in de troosteloze regen in de UK) zoals distributieriem, voorpoot rubbers en rempedaal sensoren zodat mijn ABS lampies en cruisecontrol weer werkt.

Ook zo'n gromaudio module ingebouwd, thx voor de tip in dit topic. Werkt uitstekend!

Specs:

-2002, 91k mijl, is ongeveer 145k km.
-D5 (heerlijk in UK betaal je zelfde belasting voor diesel als benzine; namelijk 200 pond per jaar :D)
-Premium Dolby Surround sound, wat een systeem is dat zeg....ik had geld apart gelegt voor zelf een versterker aanleggen, maar dat kan ik zelf niet beter.
-open dak/sunroof.............was echt een verrassing. Dat vind ik fantastich en onverwacht 1 gevonden met zo'n dak
-leren bekleding

Echt een hele fijne auto, mijn pa heeft een D5 voor 7 jaar, en ik heb die altijd willen overkopen, maar nu hebben we er samen 1! Echt een super comfortabele en betrouwbare wagen. Ooit zullen de injectors aan de beurt zijn, maar die ga ik met plezier vervangen. Ik hoop dat ik deze nog 5 jaar minimaal rij, zeker als je ziet dat ik 1:18 rijd met toch een redelijk zware voet.

Enige wat ik mis is een trekhaak.

Ik heb heel lang gezocht en ongeveer 15 auto's gezien, meeste kampten met roest (vooral de V/S40 lijn) omdat hier heel zwaar gestrooid wordt. Alle S60 waren wel nog goed (beter zinkproces denk ik), maar vele afgeracht, oud of gewoon gaar.

Deze is bijna als nieuw afgezien van de gebruikerssporen (krasjes, en helaas wel redelijk beschadigde velgen, maar goed, dat boeit me niet echt).

Onverwacht kwam deze op mijn pad toen ik wou gaan opgeven, omdat ik binnen 3 weken een nieuwe auto gevonden moest hebben dus ik was aangenaam verrast!

En nu het plaatje, want text is maar saai:

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/ggoex9re3/IMG_7799_bewerkt.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Seesar op 19-02-2014 21:50 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Mooie bak!
Stiekem wil ik ook het Premium systeem. Ik heb nu het High Performance; ook Dolby Surround met 9 speakers, alleen dan speakers met wat minder vermogen en een versterker van 'maar' 200 Watt. Klinkt nog steeds beter als 99% van de andere auto's die er in Nederland op de weg rijdt :P

Vaak bu'j te bang!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:48:
[...]

In NL mag je het vermogen 20% laten afwijken van het gene dat geregistreerd staat, is deze tolerantie er in BE niet?
Nee, mag niet in België. Misschien tenzij je je auto opnieuw laat homologeren, de verzekering laat aanpassen en opnieuw inschrijft (en dus meer verzekering, opnieuw -hogere- inschrijftax en hogere jaarlijkse belasting betaalt)
Kort gezegd: niemand doet dat, chipt z'n auto en zwijgt erover. Ik dus ook, mijn XC60 2.4D AWD heeft ook de biturbo diesel, maar slechts 163pk op papier, ondanks stickertje "powered by Rica" in de deur ;)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Van een vriend van mij, zijn vader had net een V40 D2 geleased, maar hij was er erg ontevreden over.

Stond in 4 maanden al 3x bij de garage, laatste keer had hij de motor opgeblazen, hij had een uur lang 180km/u op de cruise control gereden :P.

Ben benieuwd wat ze bij de garage ervan vinden, ik denk niet dat je zo een probleem vaak zult tegenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aight! schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:28:
Van een vriend van mij, zijn vader had net een V40 D2 geleased, maar hij was er erg ontevreden over.

Stond in 4 maanden al 3x bij de garage, laatste keer had hij de motor opgeblazen, hij had een uur lang 180km/u op de cruise control gereden :P.

Ben benieuwd wat ze bij de garage ervan vinden, ik denk niet dat je zo een probleem vaak zult tegenkomen...
Wacht even hij heeft 3x bij de garage gestaan omdat hij een uur lang constant op zijn maximale snelheid had gereden? _O- 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Sterk verhaal IMO, tenzij hij in z'n drie stond ofzo?

Is niet z'n maximumsnelheid, want op de CC gaat-ie tot 199 of 200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 09:48
Aight! schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:28:

:') Gelooft hij het verhaal zelf ook? Motor opblazen omdat je gewoon 180 op CC rijdt is onmogelijk. Tenzij de motor überhaupt al een defect had.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik heb gehoord dat bij een neef van de kennis van Klaasje, die weer een vage kennis blijkt te zijn van Pietje, en Pietje is dan weer de meest vage kennis die ik heb...

Trol zal ik niet meteen roepen, maar de post heeft denk ik weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Nee hij was al eerder 2x geweest, problemen met de boordcomputer dacht ik. Toen ging hij naar Zwitserland en reed hij dus een uur lang op 180 met CC. Daarna deed hij niet veel meer.

Ondanks dat er tegenwoordig lichtere en kleinere motoren zijn, moet dat toch niet veel uitmaken?

Maar er zou inderdaad waarschijnlijk al iets anders/eerder kapot zijn, want een uur lang 180 km/u maakt toch niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Seesar schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:36:

Al mijn hele leven lang een volvo gewild (opgegroeid met) en nu eindelijk de tijd en stabiliteit gevonden om er eentje op de kop te tikken.

Voor appel en ei gekocht (in UK dan) met een aantal punten die nog moesten gebeuren, die ik eindelijk heb kunnen vervangen (in de troosteloze regen in de UK) zoals distributieriem, voorpoot rubbers en rempedaal sensoren zodat mijn ABS lampies en cruisecontrol weer werkt.

Ook zo'n gromaudio module ingebouwd, thx voor de tip in dit topic. Werkt uitstekend!

Specs:

-D5 (heerlijk in UK betaal je zelfde belasting voor diesel als benzine; namelijk 200 pond per jaar :D)
-Premium Dolby Surround sound, wat een systeem is dat zeg....ik had geld apart gelegt voor zelf een versterker aanleggen, maar dat kan ik zelf niet beter.
-open dak/sunroof.............was echt een verrassing. Dat vind ik fantastich en onverwacht 1 gevonden met zo'n dak
-leren bekleding

Echt een hele fijne auto, mijn pa heeft een D5 voor 7 jaar, en ik heb die altijd willen overkopen, maar nu hebben we er samen 1! Echt een super comfortabele en betrouwbare wagen. Ooit zullen de injectors aan de beurt zijn, maar die ga ik met plezier vervangen. Ik hoop dat ik deze nog 5 jaar minimaal rij, zeker als je ziet dat ik 1:18 rijd met toch een redelijk zware voet.

Ik heb heel lang gezocht en ongeveer 15 auto's gezien, meeste kampten met roest (vooral de V/S40 lijn) omdat hier heel zwaar gestrooid wordt. Alle S60 waren wel nog goed (beter zinkproces denk ik), maar vele afgeracht, oud of gewoon gaar.

Deze is bijna als nieuw afgezien van de gebruikerssporen (krasjes, en helaas wel redelijk beschadigde velgen, maar goed, dat boeit me niet echt).

Onverwacht kwam deze op mijn pad toen ik wou gaan opgeven, omdat ik binnen 3 weken een nieuwe auto gevonden moest hebben dus ik was aangenaam verrast!

[afbeelding]
Coole bak, had broertje van de mijne kunnen zijn (op velgen en open dak na).

Wat heb je er voor betaald (i.e. wat is de mijne nog waard? ;) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nieuwe concept van Volvo.

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myh7wbkspk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myh7wbofpi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myh7wbxxpl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myh7xb19pm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Moet dit een opvolger zijn voor de P1800ES? In ieder geval een mooi kontje zo op het eerste zicht. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Iemand is ook zo vriendelijk geweest om van alle foto's die aanwezig zijn, ze te combineren, hier en daar sluit niet alles netjes aan maar geeft een goed beeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Gelekt/Volvo_Concept_Estate_2014/Volvo-Concept-Estate-12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Toch even vergelijken

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Volvo_1800_ES_2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik zie er een Ferrari FF in, en aangezien ik de enige ben die dat een mooie auto vindt ben ik nu al enthousiast over die concept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:23:
Ik zie er een Ferrari FF in, en aangezien ik de enige ben die dat een mooie auto vindt ben ik nu al enthousiast over die concept :)
+1!

Opschieten met die handel ik wil hem zien :*)

Doet mij eigenlijk denken aan een V60 opvolger als ik zo kijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ToolkiT schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:30:
[...]

Coole bak, had broertje van de mijne kunnen zijn (op velgen en open dak na).

Wat heb je er voor betaald (i.e. wat is de mijne nog waard? ;) )
Thanks, ben er ook echt heel blij mee; eindelijk de auto die ik wou!

Om je vraag te beantwoorden, 1000 pond, maar marktwaarde is ongeveer 2500 (ze zijn hier in de UK over algemeen wel wat goedkoper dan in NL).

Overigens was mijn pa's 2002 D5, voordat hij verhuisde bij de dealer in 2011 nog 4k euro inruil waard. Die had toen 250k gelopen en volledige onderhoudshistorie. Gelijk als die van mij zonder sunroof.

Dus dat zal dan tegenwoordig 2500/3000 euro inruil zijn, 4k particulier?

Die van mij is een oud schade auto wat hier in de UK heel veel kopers afschrikt, ze zijn hier bijvoorbeeld ook heel gevoelig welk kenteken de auto heeft (mijne begint met XX02XXX) waar 02 voor het bj staat; heel veel kopers willen dan bijv een 03 auto.....heel raar naar mijn mening, maar goed voor de vraagprijs ;D. Bouwjaar is bouwjaar toch? Maar soms kunnen ze door datum tenaamstelling zodanig kiezen een BJ2002 op een 03 kenteken zetten, waardoor die auto 'ineens' 1 jaar jonger is.......en daar zijn ze super gevoelig voor.

Daarnaast heb ik afgedongen op het feit dat hij niet kon aantonen dat de distributieriem was gedaan (en die was niet gedaan), voor veerpoot versleten was, aantal foutmeldingen in de computer en CC niet werkte.

Ook nieuwe voorbanden want originele waren helemaal kaal.

Maar goed, dus uiteindelijk nog 500 pond bijgelegd aan onderdeeltjes, riem en banden, dus voor 1500 het heertje :D. Daar staat tegenover dat hij nog 5 maanden wegenbelasting had (toch weer 70pond) en een jaar APK :D.

Het duurste was om de 4 slotbouten te laten verwijderen; dat heeft me 4 garages gekost en uiteindelijk zijn ze eraf gelast voor 150 pond.........dat was een tegenvaller, maar goed, verder is alles pico bello en kom ik hopelijk voor de komende 2/3 jaar zonder reparaties door. Alle andere zwakke punten zoals de motorsteunen etc lijken in orde te zijn en anders gooien we daar een zaterdagje tegen aan :D.

Ik ben vooral op zoek geweest naar opties en roest vrij; want dat is eigenlijk het enige wat ik niet zelf (makkelijk) kan oplossen. De rest is nagenoeg allemaal wel goed te repareren, afgezien natuurlijik of je versnellingsbak of motor uitgehold is; maar dat zal bij een D5 wel meevallen. De befaamde injectors zal altijd een gok zijn, maar hier met -7 graden en meteen starten denk ik dat ze voorlopig nog in orde zijn :D.

[ Voor 10% gewijzigd door Seesar op 21-02-2014 17:49 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:34:
[...]

[...]

+1!

Volgens mij komt er eerst een opvolger van de V70, die dan de V90 zou heten als ik het goed heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Seesar schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:45:
[...]

Thanks, ben er ook echt heel blij mee; eindelijk de auto die ik wou!

Om je vraag te beantwoorden, 1000 pond, maar marktwaarde is ongeveer 2500 (ze zijn hier in de UK over algemeen wel wat goedkoper dan in NL).

Overigens was mijn pa's 2002 D5, voordat hij verhuisde bij de dealer in 2011 nog 4k euro inruil waard. Die had toen 250k gelopen en volledige onderhoudshistorie. Gelijk als die van mij zonder sunroof.

Dus dat zal dan tegenwoordig 2500/3000 euro inruil zijn, 4k particulier?

Die van mij is een oud schade auto wat hier in de UK heel veel kopers afschrikt, ze zijn hier bijvoorbeeld ook heel gevoelig welk kenteken de auto heeft (mijne begint met XX02XXX) waar 02 voor het bj staat; heel veel kopers willen dan bijv een 03 auto.....heel raar naar mijn mening, maar goed voor de vraagprijs ;D. Bouwjaar is bouwjaar toch? Maar soms kunnen ze door datum tenaamstelling zodanig kiezen een BJ2002 op een 03 kenteken zetten, waardoor die auto 'ineens' 1 jaar jonger is.......en daar zijn ze super gevoelig voor.

Daarnaast heb ik afgedongen op het feit dat hij niet kon aantonen dat de distributieriem was gedaan (en die was niet gedaan), voor veerpoot versleten was, aantal foutmeldingen in de computer en CC niet werkte.

Ook nieuwe voorbanden want originele waren helemaal kaal.

Maar goed, dus uiteindelijk nog 500 pond bijgelegd aan onderdeeltjes, riem en banden, dus voor 1500 het heertje :D. Daar staat tegenover dat hij nog 5 maanden wegenbelasting had (toch weer 70pond) en een jaar APK :D.

Het duurste was om de 4 slotbouten te laten verwijderen; dat heeft me 4 garages gekost en uiteindelijk zijn ze eraf gelast voor 150 pond.........dat was een tegenvaller, maar goed, verder is alles pico bello en kom ik hopelijk voor de komende 2/3 jaar zonder reparaties door. Alle andere zwakke punten zoals de motorsteunen etc lijken in orde te zijn en anders gooien we daar een zaterdagje tegen aan :D.

Ik ben vooral op zoek geweest naar opties en roest vrij; want dat is eigenlijk het enige wat ik niet zelf (makkelijk) kan oplossen. De rest is nagenoeg allemaal wel goed te repareren, afgezien natuurlijik of je versnellingsbak of motor uitgehold is; maar dat zal bij een D5 wel meevallen. De befaamde injectors zal altijd een gok zijn, maar hier met -7 graden en meteen starten denk ik dat ze voorlopig nog in orde zijn :D.
Ik heb in 2009 £3750 voor de mijne (ook bouwjaar 2002) betaald met destijd 89K mijl op de klok.
In Nederland was de marktwaarde destijds €10K meer 8)7

Inmiddels staat er iets van 130K mijl op de klok en op vervangen van koppeling na eigenlijk nooit dure reparaties gehad :)

ps. waar woon je in de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FabiandJ schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:17:
Iemand is ook zo vriendelijk geweest om van alle foto's die aanwezig zijn, ze te combineren, hier en daar sluit niet alles netjes aan maar geeft een goed beeld.
[afbeelding]
Mooie wagen, ik zat er net aan te denken dat als je die sneak previews aan elkaar plakt je bijna de hele auto ziet.. en de power of the internet zorgt ervoor dat ik dat niet zelf hoef te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:34:
[...]

[...]

+1!

Ik denk dat de wielbasis te kort is voor een V60 opvolger, en ik zie maar 2 deuren, geen 4 :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Youk schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:14:
Moet dit een opvolger zijn voor de P1800ES? In ieder geval een mooi kontje zo op het eerste zicht. :9~
Dat waren de 480 en de C30 toch eigenlijk al, qua vormgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

max schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:02:
[...]

Ik denk dat de wielbasis te kort is voor een V60 opvolger, en ik zie maar 2 deuren, geen 4 :P
Ziet er meer uit als een v40 met 3 deuren. C40 ofzo?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

C50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

mphilipp schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:12:
[...]

Dat waren de 480 en de C30 toch eigenlijk al, qua vormgeving?
Hun achterkant was er inderdaad op geïnspireerd, maar het waren maar hatchbacks. Dit ziet er terug een volwaardige shooting-brake uit met langere achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 14:47
Hierbij een crappie telefoonfoto van mijn nieuwe aanwinst.
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/6wxem5k35/IMG_20140217_174634.jpg
Een S40 2.4 Momentum Navigatie editie. Compleet met leren stuur en versnellingspook.
Hiervoor mocht ik me de gelukkige bezitter van een Peugeot 206 GTI noemen, maar qua comfort en opties is dit toch wel een hele verbetering.

Nu binnenkort de distributieriem laten vervangen en een beurt geven want die heeft hij nog niet gehad.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

itsalwaysme schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:17:
[...]

Ziet er meer uit als een v40 met 3 deuren. C40 ofzo?
Er staat volgens mij wel "Estate" op de nummerplaat aan de achterkant.

In het midden van de achterste wielkast zie ik wel een carrosserie-naad....suicidedoors? :9

[ Voor 14% gewijzigd door max op 21-02-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Seesar schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:36:

Specs:

-leren bekleding

[afbeelding]
1 OP 18 MET EEN d5 !

Dat red ik never nooit niet met mijn c30 1.6d !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

max schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:52:
[...]

Er staat volgens mij wel "Estate" op de nummerplaat aan de achterkant.

In het midden van de achterste wielkast zie ik wel een carrosserie-naad....suicidedoors? :9
Je hebt gelijk met Estate als ik het zo zie. Maar die naad zie ik niet zitten.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

MrN schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:31:
[...]

1 OP 18 MET EEN d5 !

Dat red ik never nooit niet met mijn c30 1.6d !
In de "niet zo milieu en gezondheids bewuste tijd" kon dat nog. Geen roetfilter, mildere egr afregeling,... En gewoon ietwat rustig aan doen.

@verhaal van de opgeblazen D2: lees de handleiding eens, daar staat letterlijk in:
- maximale toerental continu: Xxxx (doorgaans de waarde net voor rode gebied in de toerenteller)
- maximale toerental kortstondig: Xxxx (doorgaans een deel in het rood en net voor het moment dat de toerenbegrenzer ingrijpt)
Een motor kan wel wat hebben. Continu 180 rijden zou geen probleem mogen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door ppFreddy op 21-02-2014 21:02 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

itsalwaysme schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:55:
[...]

Je hebt gelijk met Estate als ik het zo zie. Maar die naad zie ik niet zitten.
Hmmm kan ook een copy/paste-naad zijn. Op dat klote laptopscherm van mij zie ik het verschil niet :P

Pagina: 1 ... 53 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.