Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.466 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bart-Willem schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:25:
Ik denk dat je de start van de Carbagerun niet eens haalt met zo'n Jet Cars-auto. :P
Dat is het avontuur toch? Al die betrouwbare en verstandige keuzes aan de start is niet leuk meer. Die halen allemaal de eindstreep. Je moet er een beetje Roadkill stijl aan kunnen knutselen. Minimaal 3x take your hood off :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Het valt ook niet mee...als je googled op die dealers krijg je 50/50 goede/slechte ervaringen te horen. Uiteraard (het is tenslotte internet) roepen mensen al heel gauw 'oplichter', maar je weet uiteindelijk nooit hoe het gegaan is. Soms vertellen mensen alleen hun versie van het verhaal en willen ze gewoon geld terug omdat ze spijt hebben om een heel andere reden. Maar ja, ze hebben misschien ook gelijk en zijn het gasten die het niet zo nauw nemen. Wat te denken van een dealer die een auto neerzet zonder de kentekens te laten zien of te vermelden in de tekst. Is het een importauto?
Die groen metallic dus wel, vandaar dat het van de eerste eigenaar is. Hij leek zo mooi. Ik weet niet of een importauto persé een slecht ding is eigenlijk. Ik hoor het altijd in een negatieve context.

Ik concentreer me voorlopig maar even op particulieren en dan de auto bij mijn eigen monteur laten checken. Lijkt me het veiligste. Wat een gezeik...daarom was ik altijd zo blij met de leasebak. Nooit zorgen over de auto. Maar ja...we gaan het zien hoe dit avontuur weer afloopt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Tja, je maakt het jezelf ook wel moeilijk hoor. Je koopt een 2e hands auto maar wil de zekerheid van een nieuwe lease auto: dat gaat natuurlijk niet.
Koop gewoon een auto die je er leuk uit vind zien voor een redelijk bedrag en hou rekening met het risico van extra onderhoud. Soms zit het mee en soms zit het tegen, een aankoopkeuring is ook niet heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Tja, maar je hebt wel een ontzettend bord voor je kop (of je bent gigantisch naïef) om na een simepele zoektocht op google nog een auto bij Jet Cars te kopen :P
Zo moeilijk is het allemaal niet.

Over het wel of niet kentekens laten zien, is voor mij een beetje dealer/handelaar afhankelijk. Staat zo'n wagen bij een gerenomeerde merkdealer, en hangt er een mooi 'Volvo' kentekenplaatje op, of is het 1 of andere Jet Cars achtige toko waar ze er een kartonnetje op hebben geplakt :P Import hoeft imo niet erg te zijn (het kan net zo slecht onderhouden zijn als een Nederlandse auto). Ik heb er geen directe ervaring mee, maar m'n pa heeft b.v. een Mercedes B-klasse uit Duitsland, die was volledig dealer onderhouden en zit veel beter in de opties dan de Nederlandse wagens. Enige nadeel is dat de boordcomputer in het Duits is :P (en verder is mijn GSX-R ook uit Duitsland afkomstig, ook daar geen negatieve ervaringen mee)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo afgelopen dinsdag heb ik mijn uitlaat vervangen op mijn C30 2.0 R-Design voor een Milltek Non Resonated uitlaat met GT100 tips, hieronder zie je een filmpje met het originele geluid eerst en vanaf 1:29 het Milltek geluid.

Opgenomen met een GoPro 2 en een microfoon van een headset.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Egs0KoB-9ts]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nice, dat klinkt ook beter dan die Ferrita-shizzle. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

hoor je dat echt in de auto of is het alleen om je buren te irriteren.

NOFI maar ik vind dat je van je C30 een sjonniebak maakt met zo'n uitlaat.

Gelukkig verschillen smaken ;)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De C30 is toch ook de Sjonnie-Volvo? ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Touchdomex schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:16:
[...]

Ik wil er nog wel eens een auto vandaan halen. Gewoon omdat het kan 8)
Ik ben er eens wezen kijken voor de lol. Het is leuk dat er ongeloofelijk veel auto's staan waar je allemaal in kan kijken proberen etc. Maar ze zijn allemaal bar slecht, ongeloofelijk goor (luiers etc), etc etc. Mochten ze weinig kilometers hebben zijn ze opeens erg duur...
Elke euro daar uitgegeven is zonde. Je kan daar ook niet opgelicht worden imho, als je niet ziet dat die auto's slecht zijn moet je gewoon geen auto kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door DopdeDouwer op 23-01-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:21:
Het valt ook niet mee...als je googled op die dealers krijg je 50/50 goede/slechte ervaringen te horen. Uiteraard (het is tenslotte internet) roepen mensen al heel gauw 'oplichter', maar je weet uiteindelijk nooit hoe het gegaan is. Soms vertellen mensen alleen hun versie van het verhaal en willen ze gewoon geld terug omdat ze spijt hebben om een heel andere reden. Maar ja, ze hebben misschien ook gelijk en zijn het gasten die het niet zo nauw nemen. Wat te denken van een dealer die een auto neerzet zonder de kentekens te laten zien of te vermelden in de tekst. Is het een importauto?
Die groen metallic dus wel, vandaar dat het van de eerste eigenaar is. Hij leek zo mooi. Ik weet niet of een importauto persé een slecht ding is eigenlijk. Ik hoor het altijd in een negatieve context.

Ik concentreer me voorlopig maar even op particulieren en dan de auto bij mijn eigen monteur laten checken. Lijkt me het veiligste. Wat een gezeik...daarom was ik altijd zo blij met de leasebak. Nooit zorgen over de auto. Maar ja...we gaan het zien hoe dit avontuur weer afloopt.
Mijn V70 T5 is ook een import (uit Luxemburg) en ik ben de 2e eigenaar in NL. (auto uit 2001, in NL sinds 2006)
De garagehouder (die ik ook persoonlijk ken; buurtgenoot en verre familie) kent de vorige eigenaar al jaren en die heeft de V70 bij hem ingeruild voor een D5 omdat hij meer kilometers ging maken, die man schijnt de T5 weer bij een Luxemburgse particulier vandaan te hebben die hij weer kent via zijn werk in Brussel. (dus op zich is de geschiedenis wel bekend)
Kan niet zeggen dat deze auto anders of minder overkwam als de andere puur-Nederlandse Volvo's die ik destijds heb bekeken. Er zat gewoon een net volgestempeld dealerboekje bij, die in principe even 'genuine' is als een dealerboekje uit NL. Zelfde als met kilometerstanden, daar wordt ook overal op de wereld mee geknoeid...

Ik heb de auto uitvoerig proefgereden én na laten kijken; niets wees erop dat er ergens mee was gesjoemeld. Voor zover ik heb kunnen ontdekken is het gewoon een nette auto. En tsja, een ton meer of minder op de klok merk je bij een Volvo toch niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Stampertje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:26:

Je hoort iets meer in de auto. En smaken verschillen wat prima is toch ben ik benieuwd waarom zou het een sjonniebak zijn? Met een T5 maak je ook genoeg herrie en heeft ook een dubbele uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

FabiandJ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:43:
[...]

Je hoort iets meer in de auto. En smaken verschillen wat prima is toch ben ik benieuwd waarom zou het een sjonniebak zijn? Met een T5 maak je ook genoeg herrie en heeft ook een dubbele uitlaat.
Maar die is wél snel genoeg de straat uit met zijn herrie ;) nofi.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik vind het best okee klinken :) Vergeleken met mijn D2'tje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:49:
[...]

Maar die is wél snel genoeg de straat uit met zijn herrie ;) nofi.
Haha ach winnen doe ik toch niet zowel snelheid als uitlaat geluid van mijn buurman BMW M6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nice uitlaatje onder de C30. Welke motor is dat dan, een 2.0 5cilinder, klinkt goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:41:
Nice uitlaatje onder de C30. Welke motor is dat dan, een 2.0 5cilinder, klinkt goed iig.
Is een 2.0 4 cilinder ;) Onder de T5 (2.5 5cilinder) klinkt die nog bruter.

Al weet ik niet of bij bovenstaand filmpje ook deze opties meegnomen zijn, want die heb ik niet:
Large-bore Downpipe (with adjustable bracket)
200 CPSI Hi-Flow Sports Catalyst (ECU remap required)

[ Voor 39% gewijzigd door FabiandJ op 23-01-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Persoonlijk heb ik weinig met uiterlijk vertoon, zal niet zo snel een spoiler kit bestellen, en hecht meer waarde aan comfort. Ik kan me wel voorstellen (gelukkig maar) dat anderen wel waarde hechten aan het uiterlijk vertoon.

Ik heb jarenlang gewoond in een tokkie wijk waar men met foute calibra's en golfjes met vreselijke knalpijpen rondreed, puur om de buurt te imponeren. Het kan dus zijn dat mijn mening enigszins gekleurd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:53
Mijn C30 1.8 heeft van de vorige eigenaar een dubbele uitlaat van Heico gekregen. Staat gaaf, klinkt lekker als je hem net gestart hebt (rond de 1200 toeren), maar je hoort er niks meer van als de motor warm is en je gewoon rijdt. :) Gelukkig maar, want ik heb een hekel aan die sjonnie uitlaten :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22227530/Volvo%20C30/IMAG0055.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 23-01-2014 19:20 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cheezus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 07:47:
Tja, je maakt het jezelf ook wel moeilijk hoor. Je koopt een 2e hands auto maar wil de zekerheid van een nieuwe lease auto: dat gaat natuurlijk niet.
Dat is overdreven gesteld. Maar ik wil ook niet met open ogen een auto van een oplichter kopen die helemaal gaar is. Dat is heel wat anders dan zekerheid over van alles willen. Of loop jij de eerste de beste dealer binnen en pakt een auto mee die er leuk uit ziet? Nou dan...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:40:
[...]
Mijn V70 T5 is ook een import (uit Luxemburg) en ik ben de 2e eigenaar in NL. (auto uit 2001, in NL sinds 2006)
De garagehouder (die ik ook persoonlijk ken; buurtgenoot en verre familie) kent de vorige eigenaar al jaren en die heeft de V70 bij hem ingeruild voor een D5 omdat hij meer kilometers ging maken, die man schijnt de T5 weer bij een Luxemburgse particulier vandaan te hebben die hij weer kent via zijn werk in Brussel. (dus op zich is de geschiedenis wel bekend)
Ja, zo is het comfortabel auto's kopen natuurlijk. Hoewel het an sich geen garantie is, maar die man zal je niet een wrak verkopen als ie het weet.

Maar ik zie ook niet echt wat er mis is aan een import auto. Hier kunnen ze ook knoeien. En volgens mij kan een beetje monteur wel zien of een auto een ton meer of minder heeft gedraaid denk ik. Je krijgt dan hele andere dingen die versleten zijn. En een ton meer of minder maakt uit als het slechte kilometers zijn. Als ik met een splinternieuwe auto 6 maanden in Marokko rond ga rijden over de binnenwegen, mag je nieuwe Koni's kopen... ;)

Het is gewoon even lastig voor mij omdat ik het a)nog nooit gedaan heb en b)er geen verstand van heb.
En alle goed bedoelde adviezen worden zeer gewaardeerd, maar uiteindelijk moet ik dokken en als het een slechte auto blijkt te zijn, ben ik de Sjaak en niet de mensen die hebben geroepen dat een ton meer of minder niets uitmaakt... :+ Ik probeer dus gewoon een beetje te zoeken en de zin van de onzin te scheiden (die in de advertenties staan). Een C70 T5 die al 10 eigenaren heeft gehad moet ik bv niet...ook al ziet ie er pico bello uit.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 23-01-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

mphilipp schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:56:
[...]

Dat is overdreven gesteld. Maar ik wil ook niet met open ogen een auto van een oplichter kopen die helemaal gaar is. Dat is heel wat anders dan zekerheid over van alles willen. Of loop jij de eerste de beste dealer binnen en pakt een auto mee die er leuk uit ziet? Nou dan...
Nou, zo ongeveer wel. Maar ik heb ook alleen 2e hands auto's van <€1000 aangeschaft, als die na een jaar uit elkaar vallen is er nog geen man overboord :P
Ter indicatie: eerste auto een citroën ZX voor €250. Ongeveer 2 jaar en 50.000 km mee gereden, €1000 onderhoud en verkocht voor €150..
Momenteel rijdt mijn vrouw in een citroën xsara, gekocht voor €900. Nu ongeveer 1,5 jaar en ~15.000 km in gereden en al €1500 euro onderhoud..
mphilipp schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:01:

Het is gewoon even lastig voor mij omdat ik het a)nog nooit gedaan heb en b)er geen verstand van heb.
En alle goed bedoelde adviezen worden zeer gewaardeerd, maar uiteindelijk moet ik dokken en als het een slechte auto blijkt te zijn, ben ik de Sjaak en niet de mensen die hebben geroepen dat een ton meer of minder niets uitmaakt... :+
Wat ik probeerde te zeggen is dat je dat risico van een slechte auto gewoon moet accepteren bij een 2e hands, een bekende onderhoudshistorie en aankoopkeuring zijn geen garantie voor probleemloos rijden (maar maken je auto wel duurder!).
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een wat goedkopere auto zodat je meer onvoorzien onderhoud kunt opvangen. Als de auto dan écht een en al drama blijkt te zijn kun je alsnog wat anders zoeken.
Anders kun je ook een duurdere 2e hands auto bij de dealer halen met garantie, dan kun je tenminste tijdens de garantieperiode nog zonder zorgen rond rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cheezus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:06:
[...]
Nou, zo ongeveer wel. Maar ik heb ook alleen 2e hands auto's van <€1000 aangeschaft, als die na een jaar uit elkaar vallen is er nog geen man overboord :P
Heb ik ook over nagedacht. Ooit een keer een kerel gekend die auto's van 500 gulden had. Op dat moment had ie een Ascona met mos op de kofferbak ;+
Wat ik probeerde te zeggen is dat je dat risico van een slechte auto gewoon moet accepteren bij een 2e hands, een bekende onderhoudshistorie en aankoopkeuring zijn geen garantie voor probleemloos rijden (maar maken je auto wel duurder!).
Doe ik ook wel, maar ik ben ook een beetje een luxe-beest (verwend kreng zeg maar) en een gemaksmens (lui kreng). Dus langs de weg staan met mijn garbagerun auto zie ik niet zo zitten... ;)
Ik ben beslist niet bang voor 2de hands aankopen en heb best wel wat leuk spul op de kop getikt op die manier (motor, eerste DSLR, av receiver) en tot nu toe is het allemaal best goed gegaan. Auto's is wat dat betreft een nieuw terrein voor mij en ik probeer een zo goed mogelijke auto te krijgen.

Voorlopig heb ik nu een mooie C70 2.3 T5 op het oog. Ook van een forumlid (850 forum). Ziet er pico bello uit, alles is bekend qua onderhoud, 2de eigenaar en de man is zo te zien zuinig op zijn spullen. Er is al van alles gebeurd aan de auto qua (preventief) onderhoud. Alleen zou eind van dit jaar de distibutieriem op leeftijd moeten worden vervangen Qua km's zit ie er nog niet aan, maar hij moet na 5 jaar vervangen worden omdat ie gaat uitdrogen. Even kijken wat ik voor indruk krijg van de auto. Wie weet wordt dit 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Tomatoman

Fulltime prutser

mphilipp schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:28:
[...] Er is al van alles gebeurd aan de auto qua (preventief) onderhoud. Alleen zou eind van dit jaar de distibutieriem op leeftijd moeten worden vervangen Qua km's zit ie er nog niet aan, maar hij moet na 5 jaar vervangen worden omdat ie gaat uitdrogen. Even kijken wat ik voor indruk krijg van de auto. Wie weet wordt dit 'm.
Jeetje zeg, je staart je behoorlijk blind op dat onderhoud. Als die distributieriem vervangen zou zijn, zou die auto een paar honderd euro meer kosten: ongeveer het bedrag dat een nieuwe distributieriem kost.

Bovendien krijg ik een beetje de indruk dat je erg weinig van al het goedbedoelde advies wilt aannemen. Als je het zelf allemaal beter weet, heeft het dan eigenlijk wel zin om hier überhaupt advies te vragen? :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomatoman schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:47:
[...]
Jeetje zeg, je staart je behoorlijk blind op dat onderhoud. Als die distributieriem vervangen zou zijn, zou die auto een paar honderd euro meer kosten: ongeveer het bedrag dat een nieuwe distributieriem kost.
Dat snap ik ook wel. Ik zeg er toch ook niets van? Er is een hele waslijst wél gebeurd, dus dat is 'winst'. Die riem hoeft pas aan het eind van het jaar gedaan te worden en dat is mij best.

Volgens mij lees je wat je wilt lezen. Ik ben juist erg te spreken over die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dan wil ik blijkbaar lezen dat je erg gefixeerd bent op risico's, onzekerheid en mogelijke onderhoudskosten. In de laatste paar berichten van jou kom ik de volgende rode draad tegen:
mphilipp schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:16:
En ja, elke 2de hands auto is een risico, en zelfs een nieuwe.
Maar feit blijft dat je met een oudere auto meer kans op reparaties hebt omdat het nu eenmaal ouder is en er dan slijtagedingen aan de beurt komen. Ik denk dat het voor mij misschien niet zo handig is om dan zo'n oudje te nemen. Er zal van alles tegenin te brengen zijn, maar uiteindelijk moet ik de rekeningen betalen, want niemand gaat voor de auto die ik koop instaan.
mphilipp schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:33:
Eens kijken wat er allemaal aan zo'n ding kan mankeren... ;)
mphilipp schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:21:
Wat een gezeik...daarom was ik altijd zo blij met de leasebak. Nooit zorgen over de auto.
mphilipp schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:56:
Dat is overdreven gesteld. Maar ik wil ook niet met open ogen een auto van een oplichter kopen die helemaal gaar is. Dat is heel wat anders dan zekerheid over van alles willen.
mphilipp schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:01:
Ja, zo is het comfortabel auto's kopen natuurlijk. Hoewel het an sich geen garantie is, [...]
maar uiteindelijk moet ik dokken en als het een slechte auto blijkt te zijn, ben ik de Sjaak en niet de mensen die hebben geroepen dat een ton meer of minder niets uitmaakt... :+
mphilipp schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:28:
Doe ik ook wel, maar ik ben ook een beetje een luxe-beest (verwend kreng zeg maar) en een gemaksmens (lui kreng). Dus langs de weg staan met mijn garbagerun auto zie ik niet zo zitten... ;)
Er is al van alles gebeurd aan de auto qua (preventief) onderhoud. Alleen zou eind van dit jaar de distibutieriem op leeftijd moeten worden vervangen
Dat is allemaal nogal selectief geciteerd, maar begrijp je niettemin dat dit een bepaald beeld oproept? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
FabiandJ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:50:
Zo afgelopen dinsdag heb ik mijn uitlaat vervangen op mijn C30 2.0 R-Design voor een Milltek Non Resonated uitlaat met GT100 tips, hieronder zie je een filmpje met het originele geluid eerst en vanaf 1:29 het Milltek geluid.

Opgenomen met een GoPro 2 en een microfoon van een headset.

[video]
Milltek flexpipe scheelt ook qua vermogen een heel stuk, maar goed bezig, heerlijk geluid! _/-\o_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomatoman schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:54:
Dat is allemaal nogal selectief geciteerd, maar begrijp je niettemin dat dit een bepaald beeld oproept? :)
Dit is nu typisch weer zo'n internet ding waar ik zo'n gruwelijke hekel aan heb. Ik moet me nu noodgedwongen helemaal gaan zitten verklaren omdat jij selectief zit te quoten en alleen maar leest wat je wil lezen. Bovendien vraag ik me af wat je punt is.

Wat ik hier schrijf/vraag zijn de dingen waar ik vragen over heb. Dat betekent niet dat dit alles is waar ik op let. Ik kijk naar tal van zaken. Maar die ga ik hier niet allemaal opschrijven omdat ik daar geen advies/raad over nodig heb. Dat zijn mijn eigen afwegingen. Hoe ziet het eruit, welke indruk heb ik van de verkoper, hoe rijdt het, hoe voelt het, welk gevoel krijg ik bij de verkoper en bij de auto.

En de staat van onderhoud is hoe je het ook wendt of keert een heel belangrijk ding. Ja, natuurlijk zijn er mensen met een auto van €500 die jaren probleemloos rijden. Maar ook met een auto van €5000 die achter elkaar problemen hebben en vice versa. Je weet het nooit met een auto, tweedehands of nieuw. Wat ik wél weet is dat je er gruwelijk op leeg kunt lopen. Er staat er bv een op 850forum te koop waar de goede man al een motor (oa) heeft gewisseld omdat ie een C70 cabrio op emotie kocht. Een collega van me heeft ooit een Ducati gekocht waar de motor compleet van in de soep draaide. Dus ja, ik wil graag iets goeds kopen. Dat lijkt me niet zo vreemd, toch?

Ik weet niet hoe iemand met die auto gereden heeft, maar de staat van onderhoud zegt met IETS. De indruk van de verkoper zeg met IETS. Hoe de auto rijdt, zegt met IETS. Al die dingen samen (en nog een paar elementen) geven mij een beeld van die auto.

Happy now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Les 1: ga nooit op de indruk van de verkoper af. :P Als het een goede zeveraar is die kan lullen als brugman hang je al, terwijl de raketgeleerde autist die mensenschuw is maar wel extreem precies is qua onderhoud juist moeite heeft om iets goeds over de auto te kunnen vertellen. :P

Les 2: auto's zijn altijd een gok, hoe oud of nieuw die ook zijn. :P

Leuk verhaaltje bij les 2: m'n vader had ooit het geniale idee om een gloednieuwe Rover 75 te nemen, de 2 Rovers ervoor (ook beiden nieuw) hadden welliswaar rare kinderziektes maar ach: altijd prima onder garantie verholpen en het reed verder prima. :P

Zo'n ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.nl/f/preview/168390792_1-rover-75-1-8-uit-2000.jpg

Zo gezegd, zo gedaan: nieuwe Rover 75 op de stoep. Vanaf dag 1 was het niets dan ellende. Áls het ding reed, dan reed het prima maar m'n vader irriteerde zich rot aan het gejengel en gejoel dat uit het stuurhuis kwam. Vanzelfsprekend was het kennelijk enorm veel moeite om vanuit Rover het juiste stuurhuis te sturen omdat BMW en Rover er 1 grote bende van maakte (er werden onderdelen uitgewisseld tussen de Mini en Rover 75 zoals diverse stuurdelen, spiegels, interieurdelen, electronica en handgrepen etc; die zijn bij die auto's allemaal precies hetzelfde). Twee stuurhuizen verder was het nog steeds ellende en ook diverse rare storingen waren ondertussen opgetreden.

Het eerste jaar reed 'ie daarom vrij weinig met die Rover 75 omdat die vaker bij de garage/dealer stond dan bij ons op de oprit. De leenwagen kan ik me nog perfect herrinneren:

Afbeeldingslocatie: http://www.team-bhp.com/forum/attachments/super-cars-imports-india/436925d1286750785-supercars-imports-goa-img_0070.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstown.com/images/rover-montego-countryman-05.jpg

Een rood-metallic Rover Montego Clubman met spaakvelgen, houten stuur en pluche bruin/beige geruite bekleding (echt zo'n opa-stofje). :P De wandelstok, tweet-jasje en platte pet kreeg je er net niet bij. :+

Na ook diverse motorstoringen en versnellingsbakproblemen hadden de dealer en importeur besloten dat bij de volgende storing op korte termijn de auto gewoon compleet te vervangen door een gloednieuwe. Zie je altijd dat die auto het dan ineens een tijdje wel volhoudt. :P Maar na een tijdje begon de ellende weer en werd ik zaterdagochtend maar vroeg m'n bed uitgejaagd om samen met hem naar een andere auto te kijken. Het werd een V70 nadat een Saab 9-5 eerst afgekeurd werd. :P Die V70 heeft 'ie (ruim 10 jaar later) nog steeds en dat is een wonder: normaal gesproken wisselde m'n vader om de 2-3 jaar van auto. :+

Long story short: met een nieuwe auto kan je ook gesodemieter hebben. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:48:
Een rood-metallic Rover Montego Clubman met spaakvelgen, houten stuur en pluche bruin/beige geruite bekleding (echt zo'n opa-stofje). :P De wandelstok, tweet-jasje en platte pet kreeg je er net niet bij. :+

Na ook diverse motorstoringen en versnellingsbakproblemen hadden de dealer en importeur besloten dat bij de volgende storing op korte termijn de auto gewoon compleet te vervangen door een gloednieuwe. Zie je altijd dat die auto het dan ineens een tijdje wel volhoudt. :P Maar na een tijdje begon de ellende weer en werd ik zaterdagochtend maar vroeg m'n bed uitgejaagd om samen met hem naar een andere auto te kijken. Het werd een V70 nadat een Saab 9-5 eerst afgekeurd werd. :P Die V70 heeft 'ie (ruim 10 jaar later) nog steeds en dat is een wonder: normaal gesproken wisselde m'n vader om de 2-3 jaar van auto. :+

Long story short: met een nieuwe auto kan je ook gesodemieter hebben. :P
Mooi verhaal, het vetgedrukte maakte me aan het lachen! :)

Mijn vader is trouwens stikjaloers op mijn V70, hij mag alleen maar VAG auto's leasen (Audi A6 3.0TDI multitronic is ook geen straf trouwens) maar hij heeft wel een enorm zwak voor Volvo's. Waarschijnlijk als ik een 960 had gekocht had hij me direct de nek afgedraaid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas mijn Volvo 850 met dik 330 K op de teller omgeruild voor een jongere S70. Ik ben er nu mee op vakantie en nu is mijn accu al 2 keer leeggelopen omdat er stroom weg lekt. Ik denk dat het het "instaplampje" is dat blijft branden. Ik dacht slim te zijn door lampje in zijn geheel te verwijderen maar helaas dat hielp niet omdat hij toch weer flat was de accie :) Weet iemand waar het schakelaartje in het portier zit dat het lichtje bij sluiten moet uitschakelen?. Wellicht dat daar ergens de oorzaak zit. Ook andere suggesties/oplossingen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Heeft de auto toevallig ook een alarmsysteem? Dat is ook bijzonder vaak de oorzaak van een leeglopende accu bij 850's.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd heeft alarmsysteem. Wat zou ik dan verkeerd hebben kunnen doen.? Tja is voor mij nog even wennen omdat al die nieuwe electronicatie in mijn Oude Volvo niet aanwezig was. Zou een oorzaak kunnen zijn dat ik hem niet met de afstandsbediening heb uitgeschakeld (en daarmee het alarm inschakel)? Het is voor mij nog even gissen. Bedankt voor reactie en hou me aanbevolen voor andere tips en trics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kan jij niets verkeerds aan doen, maar vaak is het 't relais, de sensoren van het systeem of de "computer" ervan. :P M'n broer had in zijn T-5 exact hetzelfde geneuzel en trok er van ellende het relais maar eens van uit en waarempel: het probleem was opgelost. :P Bij de Volvo-dealer kan je voor weinig geld een bypass-relais halen, maar hou er dan wel rekening mee dat je afstandsbediening niet meer werkt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Weet 1 van de Volvo Guru's waarom mijn S60 wel een sirene heeft die ook afgaat als je panic modes via de AB doet, maar er verder geen alarm lijkt op te zitten (als in geen alarm lampje, gaat ook niks af als je bijvoorbeeld het raam open laat staan). Vanwaar die sirene dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die sirene in panic mode, dat is dezelfde als je normale claxon? Het alarmsysteem van een S60/V70/S80 gaat normaal gesproken over de normale claxons heen (een 850 en 940 heeft een aparte claxon voor het alarm).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dat is wel een goede verklaring inderdaad, dacht altijd dat dat apart van elkaar was ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:37:
Die sirene in panic mode, dat is dezelfde als je normale claxon? Het alarmsysteem van een S60/V70/S80 gaat normaal gesproken over de normale claxons heen (een 850 en 940 heeft een aparte claxon voor het alarm).
Weet je dat zeker? Volgens mij heeft een S80 (en wss ook een S60) een aparte sirene met aparte accu. Die zit bij het rechter voorwiel achter de wielkuip

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Bart-Willem........hij ligt nu aan de beademing en ik ga hem in de gaten houden. Ik hou je tip in de gaten. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:06:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij heeft een S80 (en wss ook een S60) een aparte sirene met aparte accu. Die zit bij het rechter voorwiel achter de wielkuip
Dat dacht ik dus ook, mede omdat ik dacht dat wel eens gelezen te hebben. B-W zal het ongetwijfeld bij het juiste eind hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:45:
Ik denk dat het het "instaplampje" is dat blijft branden.
...
Weet iemand waar het schakelaartje in het portier zit dat het lichtje bij sluiten moet uitschakelen?.
Ik denk dat je dat goed gedacht hebt :D. Is volgens mij een vaker voorkomend probleem bij de S70 en V70. Zie hier een volledige how-to:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17069.0.html
Moet je alleen net toevallig zo'n torx schroevendraaier bij je hebben op vakantie.

[ Voor 11% gewijzigd door DopdeDouwer op 25-01-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Rev! schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:32:
[...]

Dat dacht ik dus ook, mede omdat ik dacht dat wel eens gelezen te hebben. B-W zal het ongetwijfeld bij het juiste eind hebben :P.
Mijn alarm doet het ook niet (geeft ook de melding 'service vereist alarminstallatie' o.i.d.), in 90% van de situatie's is dan de sirene stuk, de interne accu gaat lekken na een tijdje, en dan begint die sirene random af te gaan :P ik vermoed zelf dat de vorige eigenaar de boel al heeft losgekoppeld o.i.d., want er loeit voor de rest niks :P met de panic button op de afstandsbediening begint de claxon te loeien en de lampen te knipperen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:06:
[...]

Bij m'n V70 (en die van m'n pa ook) ging het alarm gewoon over de normale claxons heen. :P Hoe het met deze S80 zit weet ik niet (alarm is nooit afgegaan), maar dat aparte sireneding kan ook wel eens dat panic alarm zijn. :P
DopdeDouwer schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:39:
[...]

Ik denk dat je dat goed gedacht hebt :D. Is volgens mij een vaker voorkomend probleem bij de S70 en V70. Zie hier een volledige how-to:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17069.0.html
Moet je alleen net toevallig zo'n torx schroevendraaier bij je hebben op vakantie.
Een S70/V70 zit qua deur helaas heel anders in elkaar dan de 850. :P De switch kan wel weer hetzelfde zijn, afhankelijk van welk jaar de 850 is. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Bart-Willem op 25-01-2014 19:22 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:19:
Een S70/V70 zit qua deur helaas heel anders in elkaar dan de 850. :P De switch kan wel weer hetzelfde zijn, afhankelijk van welk jaar de 850 is. :)
Helaas? Het topic waar ik naar verwijs gaat over een S70, een de vraagsteller heeft er ook eentje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he DopdeD dat is idd ook een mooie fotoreportage wat die knaap er van gemaakt heeft en een veel voorkomend probleem zo te zien.......dat is een mooi klusje voor thuis, want dat is in ieder geval een probleem wat nog niet is opgelost........idd geen torkje bij :D Leuk klusje voor mijn zoon die vindt dat wel leuk .

Jij ook hartelijk bedankt............leuke site hier.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:19:
[...]

Bij m'n V70 (en die van m'n pa ook) ging het alarm gewoon over de normale claxons heen. :P Hoe het met deze S80 zit weet ik niet (alarm is nooit afgegaan), maar dat aparte sireneding kan ook wel eens dat panic alarm zijn. :P
http://www.parts4swedes.n...-volvo-alarm/#prettyPhoto
Dit is die sirene die bij je rechter voorwiel zit (bij een S80 dan, maar ik kan me niet voorstellen dat het op een S60/V70 anders is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:24:
[...]

Helaas? Het topic waar ik naar verwijs gaat over een S70, een de vraagsteller heeft er ook eentje :P.
Dob de Beuker heeft een 850 zegt 'ie hierboven, geen S70. :+ Eh herstel: hij heeft nu een S70 ipv een 850 lees ik nu. :P Dan moet 'ie inderdaad die handleiding volgen, en dan hopen dat het gewoon die schakelaar is die de accu leegtrekt. Hetzelfde geintje had ik ooit bij m'n eerste 940 na een zeer slecht uitgevoerde reparatie bij Care (inclusief stof in de lak). :/ De verlichting in de kofferruimte bleef branden omdat de schakelaar niet meer 100% was door een tik erop. Dan was het altijd feest of de auto wel of niet zou starten, maar met het uitschakelen van de kofferbakverlichting was dat opgelost. Uiteraard was Care met de garantie op vakantie. :')
-tom-562 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:27:
[...]

http://www.parts4swedes.n...-volvo-alarm/#prettyPhoto
Dit is die sirene die bij je rechter voorwiel zit (bij een S80 dan, maar ik kan me niet voorstellen dat het op een S60/V70 anders is
Da's het basis-alarm. :P Ik weet niet meer wat m'n V70 had, dat zou best een klasse hoger kunnen zijn. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Bart-Willem op 25-01-2014 20:37 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Ik wil misschien een C70 kopen op lpg g3 waarbij de automaat af en toe moeilijk uit de P komt, iemand een idee wat dit betekent en hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

In dezelfde categorie als de vraag van MrN: de geartronic automaat van mijn vrouws V70 (2008, D5 motor) gaat soms met een duidelijk voelbare schok vanuit D naar R en omgekeerd, vooral als de motor nog koud is. Enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik heel soms ook als ik te snel schakel van D naar R (of andersom) gewoon een seconde langer wachten en dan is er niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MrN schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:46:
Ik wil misschien een C70 kopen op lpg g3 waarbij de automaat af en toe moeilijk uit de P komt, iemand een idee wat dit betekent en hoe dit is op te lossen?
Dat kan een hele dure reparatie zijn: in de P wordt de bak namelijk vergrendeld en afhankelijk welk type automaat dat is zal dat zeer waarschijnlijk door middel van een stift/pin zijn die weer aangestuurd wordt door een solenoïde ergens middenin de bak. U raadt het al: de halve bak moet uit elkaar om dat te laten repareren. :P Er zijn overigens wel gevallen bekend waarbij vuile olie gewoon de oorzaak bleek te zijn en na een oliewissel was het probleem opgelost. Maar persoonlijk zou ik niet beginnen aan een auto met zo'n mankement. :)

Het probleem van Tomatoman zou ook wel eens vuil wordende ATF kunnen zijn, maar automaten van V70's zijn ook gevoelig voor massaproblemen en problemen met servo-covers. Advies: met een vrij jonge auto zou ik gewoon even langs de garage hobbelen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 25-01-2014 21:40 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Wat is duur dat is de vraag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo! Donderdag gaat een (volgens mij) hele mooie C70 2.3 T5 op de brug bij 'mijn' monteur voor een inspectie. Ik denk wel dat ie daar doorheen komt. De auto ziet er keurig uit, rijdt erg lekker en de verkoper ziet er wel uit als een zuinig mens (op zijn auto dan). Hij is de 2de eigenaar, dus allicht beter als die andere C70 die ik zag staan die al 10 eigenaren heeft gehad.

Mooie bak, ik heb er zin in. Het rijdt wel 'groot' zo'n ding. Je ziet het er aan de buitenkant niet vanaf, maar het stuurt groot (klinkt dat raar?). Draaicircel is 11,7m. Kwestie van wennen denk ik. Automaat doet het goed, schakelt soepel en de kickdown werkt vooral in de sportstand erg leuk :+

Het enige 'dingetje' wat ie al meteen aangaf is het ABS lampje. Die gaat op een gegeven moment aan en als ie stil heeft gestaan is het weer uit. Dat zou een bekend probleem zijn met deze auto's en Volvo wil dan meteen je hele ABS computer vervangen à €1100, maar er is een bedrijfje dat die dingen repareert. Het zou gaan om soldeerpunten die verouderd zijn, vandaar dat ie zomaar ineens in storing springt en niet continue aan is. Reparatie krijg je 2 jaar garantie op en kost €100 ofzo. Lijkt me dus geen dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Stampertje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:26:

Ik vind het nog reuze mee vallen. In sommige opzichten lijkt hij wel stiller dan de standaard pijp. En het is lang niet zo erg als sommige tunning wagens met open pijp zodat je een 1.6je van ik weet niet wat voor een afstand nog aan hoort komen.

Ik denk dat ik de Feritta toch mooier vind. Ik ken iemand die dat heeft met een race cat + dual exhaust tip's en in het echt klinkt dat super! Als je rustig rijdt hoor je wel meer maar het valt reuze mee. En juist als je sportief gaat rijden hoor je die 5 Clinder mooi door klinken.

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 27-01-2014 12:34 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ruim boven de 1000 Euro, als het al niet richting de 2500 loopt. :P

@ Mrphillip: klinkt goed! Laat je garage ook even de storingscode uitlezen van de ABS-foutmelding, dan weet je of het de controller is of bijvoorbeeld een sensor.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, hij gaat 'm uitlezen. Het kon inderdaad ook een vuile sensor zijn. Maar aangezien het een bekend verhaal is, zal het wel die unit zijn. En dan maar hopen dat dat ook echt het probleem is. Maar dat zal haast wel, anders zou ie écht altijd op tilt staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:16

Youk

Volvo For Life

Is inderdaad een bekend kwaaltje. Ik dacht dat er op het 850 forum iemand zit die deze units kan herstellen.

Eigenlijk kan je dit zelf doen door de printplaat eruit te schroeven en deze even in de oven te leggen zodat het soldeer op het volledige bord terug vloeibaar wordt en alles weer netjes contact maakt. Wel niet te lang doen, want dan krijg je kortsluitingen op plekken die je niet wil.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thuurbo doet dit. En dan krijg je er nog 2 jaar garantie op ook. Ik ga niet zelf kloten aan een ABS computer. Straks sloop ik 'm en kan ik alsnog €1100 schokken voor een nieuwe. In de oven leggen is voor paupers. Als je die €150 niet kunt missen om de boel professioneel te laten fixen, moet je in den Dacia gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

In de oven leggen is een trucje wat vaak bij videokaarten wordt toegepast, waar met namen de pinnen ónder chips (BGA) hersteld kunnen worden, meestal slecht voor korte duur.
Ik weet niet wat een boardcomputer in een C70 doet maar ik kan me voorstellen de er nog een hoop 'ouderwetse' componten met pinnen (through hole) opzitten, deze kun je prima met de hand opnieuw solderen zodat ze weer zo goed als nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cheezus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:23:
Ik weet niet wat een boardcomputer in een C70 doet maar ik kan me voorstellen de er nog een hoop 'ouderwetse' componten met pinnen (through hole) opzitten, deze kun je prima met de hand opnieuw solderen zodat ze weer zo goed als nieuw zijn.
Dat is precies wat die meneer doet. Maar dat kun je alleen zelf doen als je a)handig genoeg bent om dat ding uit je auto te krijgen (zou me misschien nog wel lukken) b)het ding open te krijgen (is ook weer een truukje voor) en c)als je goed kunt solderen.
Nou kan ik een draadje ergens aan solderen, maar dat is niet genoeg. Je moet gewoon goed kunnen solderen. Bottomline: voor zo'n cruciaal en duur component van de auto ga ik niet kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:16

Youk

Volvo For Life

Ja, het is Thuurbo die ik bedoelde. Wist alleen niet dat je garantie kreeg bij hem, handig!

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Youk schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:29:
Ja, het is Thuurbo die ik bedoelde. Wist alleen niet dat je garantie kreeg bij hem, handig!
Check Thuurbo's site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
Mocht iemand nog interesse hebben in een totall loss verklaarde V40?
Overcompleet, inclusief leer en in vibrant copper.
Als je vanaf de juiste hoek kijkt is er niks aan de hand :)

Afbeeldingslocatie: http://www.schadeautos.nl/autos/40/704807.d.jpg

ze hebben al flink d'r best gedaan om het optisch te pimpen, check het verschil met mijn eigen foto:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5780180/schade2.jpg

De complete advertentie: http://www.schadeautos.nl...auto.php?id=704807&from=#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toch nog €14k wat ze ervoor vragen... :X

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, het is best een flinke schade. Achterscherm, bumper, velg, deur, voorscherm en met een beetje pech nog een achterklep. En dan nog de airbags en al die electronica/sensoren die mee vervangen moeten worden met de bumper enzo. En dat is alleen wat je kunt zien. Er zal onder dat plaatwerk ook nog eea zitten wat vervangen moet worden. Dus ook veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

In afwachting van de levering van mijn V60 heeft de dealer mijn huidige auto alvast verkocht :) (met mijn weten en instemming). Nieuwe eigenaar wil er graag mee op wintersport, maar dan heb ik de V60 nog niet. Aanstaande zaterdag mag ik mijn V70 omruilen en ga een week of 4 met een V50 rondkarren. Dealer stelde eerste een XC70 voor, maar dat vond ik zelf een beetje onzinnig. (en met 1500 km per week is het verbruik belangrijk voor me, en een XC70 lust best wel wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Laatst online: 10-10 19:41
mphilipp schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:36:
Ja, het is best een flinke schade. Achterscherm, bumper, velg, deur, voorscherm en met een beetje pech nog een achterklep. En dan nog de airbags en al die electronica/sensoren die mee vervangen moeten worden met de bumper enzo. En dat is alleen wat je kunt zien. Er zal onder dat plaatwerk ook nog eea zitten wat vervangen moet worden. Dus ook veel werk.
Denk dat het ontzette frame het grootste probleem is.

De enige reden om die auto te kopen is voor de onderdelen die nog wel in orde zijn. Maar 14k is van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

General_Snuss schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:16:
[...]
Is dat hetzelfde als een krom chassis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
[...]

De enige reden om die auto te kopen is voor de onderdelen die nog wel in orde zijn. Maar 14k is van de zotte.
zeggeeh, niet zo oneerbiedig over mijn auto >:)

Anyway: De taxatie zat op 20.000euro schade.
Iedereen die het voor 10k weet te repareren kan er winst op maken. Deze uitvoering en km stand moet toch nog wel zo'n 25 / 26k opbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jmderonde schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:41:
[...]

Iedereen die het voor 10k weet te repareren kan er winst op maken. Deze uitvoering en km stand moet toch nog wel zo'n 25 / 26k opbrengen
Ik betwijfel het... Een D2 Momentum met aardig wat goodies ga je vinden voor € 22K. Denk dat de handelaar van dit wrak zich een beetje overvraagt.

Dit is dan wel een Summum, maar het blijft een schadeauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
mphilipp schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:36:
Het wordt nog erger, want deze vrolijke schadedealert heeft ook de voorkant een beetje gepimpt, check het verschil met mijn foto van de voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5780180/schade-voor.jpg

tel bij jou lijstje dus nog maar even op:
Motorkap
Voorbumper
Koplampunit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Offtopic: snuss, wat blijft dat toch apart spul. :P Ik heb hier ergens nog een potje General Snuss rondzwerven, al denk ik niet dat dat nog goed zal zijn. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jmderonde schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:41:
[...]

Maar zodra men weet dat het een ex-schadeauto is, haken veel mensen af. Of dat terecht of onterecht is, ik zou ook niet staan te springen om de hoofdprijs te betalen voor een auto die ooit total-loss is verklaard. Dan mag er aardig wat van de prijs af.

Maar zo zijn handelaren. Ze vragen de hoofdprijs, maar ze zijn ook niet achterlijk en weten wat ze er minimaal voor moeten hebben. Als er een sukkel is die de vraagprijs betaalt, heeft ie geluk, en als een koper er een paar duizend vanaf weet te lullen springt ie er alsnog goed uit. Je weet immers niet wat de handelaar er voor heeft betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn electric silver C30 D2 R-Edition heeft zijn 60.000km-beurt nodig, krijg ik van de dealer een ferrarirode C30 2.0 R-Design mee. Daar horen gewoon Prancing Moose stickers op! Opvallend issie zeker...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o67X1KEMHHRbnqIE6kz90VTO/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ben toch maar opnieuw aan het zoeken naar een C30 T5 Handbak. Een tijdje terug stond er een mooie maar die is nu helaas weg :'(

Ik wil liever een 2008/2009 versie vanwegen de aanpassingen die het interieur heeft gehad.
Liefst ook met sportstuur en high performance audio als minimum. Die andere audio is echt gaar.

Helaas is dit niet zo simpel :) de meeste zijn 2007. Of weer meteen heel erg duur. Ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben :) Hopen dat er weer wat mooi's voorbij komt.

Ik vind de 2011+ versie persoonlijk wat minder. Is zeker niet lelijk. Maar ik heb zelf een 2009 1.6 DrivE gehad en ik vind het originele uiterlijk wel wat hebben. Lijkt me gaaf om hem ook in dat wit, bruin te hebben. Zoals de concept.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 30-01-2014 09:37 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Astennu schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:34:
Ben toch maar opnieuw aan het zoeken naar een C30 T5 Handbak. Een tijdje terug stond er een mooie maar die is nu helaas weg :'(

Ik wil liever een 2008/2009 versie vanwegen de aanpassingen die het interieur heeft gehad.
Liefst ook met sportstuur en high performance audio als minimum. Die andere audio is echt gaar.

Helaas is dit niet zo simpel :) de meeste zijn 2007. Of weer meteen heel erg duur. Ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben :) Hopen dat er weer wat mooi's voorbij komt.

Ik vind de 2011+ versie persoonlijk wat minder. Is zeker niet lelijk. Maar ik heb zelf een 2009 1.6 DrivE gehad en ik vind het originele uiterlijk wel wat hebben. Lijkt me gaaf om hem ook in dat wit, bruin te hebben. Zoals de concept.
Deutschland ook al gekeken?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Yep. Maar daar betaal je dezelfde prijzen als in Nederland en moet je ook nog eens BPM betalen. Kortom je komt dan makkelijk in de buurt van de 18-20k waar je hier al auto's vanaf 14K hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mx. Alba schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:11:
Mijn electric silver C30 D2 R-Edition heeft zijn 60.000km-beurt nodig, krijg ik van de dealer een ferrarirode C30 2.0 R-Design mee. Daar horen gewoon Prancing Moose stickers op! Opvallend issie zeker...

[afbeelding]
Dat rood is wel heel tof! 8) Hier in de straat verderop staat een knalrode V60 met R-Design pakket erop, dat is ook echt heel stoer. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
mphilipp schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Is dat hetzelfde als een krom chassis?
Dat zou kunnen dat het hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
Bart-Willem schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:03:
[...]

Offtopic: snuss, wat blijft dat toch apart spul. :P Ik heb hier ergens nog een potje General Snuss rondzwerven, al denk ik niet dat dat nog goed zal zijn. :+
Je bent een van de eerste die weet wat het is _/-\o_ en officieel is het met 1 s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mx. Alba schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:11:

[afbeelding]
Dat is een erg gave kleur! Opvallen doet 'ie zeker :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RomeoJ schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:12:
[...]

Dat is een erg gave kleur! Opvallen doet 'ie zeker :)
Ja, ik begin bijna spijt te krijgen van mijn keuze voor Electric Silver... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

General_Snuss schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Je bent een van de eerste die weet wat het is _/-\o_ en officieel is het met 1 s
Eh oja. :P Het grappige is dat je het gewoon online kan bestellen terwijl het buiten Scandinavië officieel verboden is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
General_Snuss schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Ik ken het ook. Nooit geprobeerd. In noorwegen zijn ze er gek op.
jmderonde schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Het wordt nog erger, want deze vrolijke schadedealert heeft ook de voorkant een beetje gepimpt, check het verschil met mijn foto van de voorkant:
[afbeelding]

tel bij jou lijstje dus nog maar even op:
Motorkap
Voorbumper
Koplampunit
En zo te zien een Xenon Koplamp. Die zijn aanzienlijk duurder. 14K is echt veel te veel. Er is veel te veel schade.

[ Voor 49% gewijzigd door Astennu op 30-01-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Bart-Willem schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Eh oja. :P Het grappige is dat je het gewoon online kan bestellen terwijl het buiten Scandinavië officieel verboden is. :P
Ik werk bij een Zweeds bedrijf, regelmatig grijze import :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Die S40 van mij heeft een leuk mankement zet nu bijna elke dag de klok goed maar na een dag of 2 dagen loopt deze zo weer 3 tot 4 min achter waar kan dit aan liggen? Kan zelf niet zo snel wat vinden op internet.

p.s. gaat om het 1996 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

flux capacitor kapot?
Afbeeldingslocatie: http://www.thegreenhead.com/imgs/xl/back-to-the-future-flux-capacitor-replica-xl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.filmdispenser.com/wp-content/uploads/2012/08/Back-To-The-Future-Logo.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahah Lachen Dopde, dat mag ik wel zo'n geintje..........dat gevoel voor humor herken ik wel. Akkie is weer volgeladen en geen problemen meer gehad. (afkloppen) Knal wel iedere keer, als ik eraan denk, hard de deur (portier) dicht. Zaterdag rond 9 uur terugvliegen, is kijken hoe hard tie kan, kan die gelijk is ff goed opladen. Ik hoop niet dat ik die airbag's ook moet testen. Op de heenweg gemid 110 p/u, dus ca 10 uur rijden, wel Parijs rond lunchtime, zal wel kriem zijn. Wel lachen hier, 1 ltr 95 kost hier 1,489. Zouden ze dr slaolie doorheen flikkeren? Leuke site mensen houden zo !

bobsquad : Al is aan de akkie geroken? Misschien is het wel groene of bruine stroom?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De C70 is 'goedgekeurd' en ik heb dus nu officiëel mijn eerste auto gekocht 8)

De monteur die ik er naar liet kijken had wel een paar opmerkingen (uiteraard), maar niet dat het een slechte auto zou zijn. Hij moet een beurt hebben, distributieriem moet vervangen (dit jaar, wist ik al) en de voorbanen zouden volgens hem APK afkeur zijn. De bandenboer was het daar mee eens, maar er was geen superhaast bij. Ze zijn nog wel legaal. Maar goed, dat zijn dingen die vroeg of laat toch komen en als de eigenaar ze laat doen, moet ie het in de prijs meenemen. Met mijn motor was dat ook. Relatief goedkoop, maar ik heb er een leuke grote beurt tegenaan moeten gooien. Daarna heb ik er nauwelijks onderhoud aan gehad.

Een aantal grote zaken zijn toch al gebeurd, dus daar hoef ik me alvast geen zorgen om te maken. Banden laat ik volgende week verversen, rijdt denk ik ook een stuk beter en aan de linkerkant waren ze iets verder heen. En ergens in mei een beurt+distri en meteen de APK, dan ben ik daar voorlopig weer vanaf.

Zaterdag even naar een mannetje om de ABS toestand door te solderen. Is een bekende kwaal van veel oudere auto's: soldeerpunten van de ABS computer die het begeven. Als dat gebeurt is, is dat ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38

_Apache_

For life.

Congratz, happy miling en houd de glimmende kant boven. :)F

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Nu online

evol

hello world

Gefeliciteerd, C70 blijft wel een mooie auto. Foto's!

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 09:14
Leuk dat er een volvo topic is. Ik heb gisteren mijn nieuwe cameralens uitgeprobeerd, in het sneeuwige noorden.

Afbeeldingslocatie: http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/_DUC2552_zpse78e957e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/_DUC2554_zps7e8cbd34.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/_DUC2551_zps6b3aa10d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/8_zps60e27448.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/_DUC2553_zps0a9f81ae.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchlimits op 31-01-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Hele mooie S40! Stijlvol! :Y _/-\o_

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zal ook een pikkie toevoegen. Vanmiddag even geschoten bij de aantaande ex-werkgever
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/C70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 10-10 11:06

EMP

Krulloos!

Ik mag ook eindelijk meedoen in dit topic!

Morgen ga ik mijn eerste Volvo ophalen/overnemen bij/van de huidige eigenaar:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/8xu49v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/t8t46t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/21eb33b.jpg

Een V70 2.4T geartronic uit 2001! Vrij luxe uitvoering, ongeveer 225 op de teller en goed onderhouden. Ik neem hem van een bekende over, dus ken de historie :)

Deze foto's zijn in de zomer genomen, hij komt op de winterbanden (op R-velgen).

Zal de komende tijd nog wel wat vragen posten, moet nog een oplossing voor (bluetooth) telefoon hebben (zit een duo-sim systeem ingebouwd, maar mijn provider geeft geen duo-sim uit), en de navi is ook wat verouderd (RTI-CD systeem).

Ik kom van een (lease) Golf 5 station uit 2009 af, en verwacht, ondanks het leeftijdsverschil, een hoop meer (rij)plezier met de V70 :)

[ Voor 5% gewijzigd door EMP op 31-01-2014 16:23 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Drukke dag hier met de nieuwe Volvo's. Proficiat alletwee!

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En dan zou het crisis zijn. :P Mooie auto's allemaal! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38

_Apache_

For life.

Wow, mooie S40. _/-\o_ Is toch niet te bevatten als je realiseert dat zo een auto 12-13 jaar oud is.

Zelf gedaan?

[ Voor 51% gewijzigd door _Apache_ op 31-01-2014 16:38 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 09:14
Jep, allemaal zelf gedaan. Gedurende 3 jaar dat ik de auto in bezit heb is de auto langzaamaan opgebouwd. Kreeg de auto met maar 28.000km, nu 1 ton. Kost wat tijd/geld maar dan heb je ook wat. :) Ook een compleet leder interieur met stoelverwarming, audio systeem, leder stuur en alles is erin gezet. Schroefset maakt het rij gedrag veel leuker.

Auto was eerst precies zo, alleen dan grijs natuurlijk en had andere 15 inch velgen:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ilipuw.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchlimits op 31-01-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25
_Apache_ schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:36:
Wow, mooie S40. _/-\o_ Is toch niet te bevatten als je realiseert dat zo een auto 12-13 jaar oud is.

Zelf gedaan?
En voor die leeftijd is hij nog steeds ontzettend comfortabel. Alhoewel die van mij teveel dweilt (schokdempers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 10-10 11:06

EMP

Krulloos!

Ik vind de grill vooral erg mooi Dutchlimits. Hoe kom je aan zulke onderdelen? Zijn daar speciale (web)winkels voor?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1 ... 51 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.