Vind het eigenlijk wel een tof ding die Amazon. €1500 euro is niet heel veel...als t een rijdende opknapper zou zijn. Maar je heb niet echt een fijne uitgangspositie. Ik vind het zelf wel tof zonder die sierstrips, maar mocht je die willen kopen ben je weer een hoop geld verder en als je niet kan sleutelen kan die motor ook erg vervelend zijn.
Het sleutelen aan de B18 en B20 is overigens wel erg makkelijk, maar (als) het onderblok gaar is (zuigerveren, lagers, gewooon versleten) kan je sleutelen wat je wil maar dan kan je beter een andere zoeken. Olieverbruik (via uitlaat) en druk uit de olievuldop en peilstok zijn goede indicatororen of het onderblok versleten is. Ik zou een compressiemeterje meenemen of een compressietest laten doen. Aangezien de motoren erg oud zijn, is de kans op een goede tweedehans klein. De prijzen variëren van 50euro tot 300 euro. Een echt goede van een oldtimerzaak met garantie tegen de 1000. Maar misschien heb je geluk en hoef je alleen de kleppen te stellen (zelf makkelijk te doen), en de carburateur en verdamper af te stellen ofzo...
Een B20 past er zo in, die hebben standaard tegen de 90PK. Dus dat je B18 nu 100PK heeft lijkt me sterk (zeker op LPG). Ik zou sowieso een B20 als vervanger willen.
De overige redblocks (die normaal schuin staan) is wat meer sleutel werk qua motorsteunen en versnellingsbak oplossing.
Dus ik zou proberen m voor 1500 met goed werkende motor over te nemen of niet meer dan 1000 zo.
Ow enne... eigenlijk is de motor peanuts, het gaat er vooral om of de carrosserie goed is. Wielbakken, kriksteunen, dorpels, a-stijl, die rand waar de voorspatborden aan vast zitten, etc etc. Aan de spatborden is zo te zien al een keer geschilderd, de chrome ringen rond de koplampen zijn al een keer meegenomen. oppassen dus.
De laatste tijd zijn er wat meer jongeren actief op het V44.nl forum (Volvo KV) die zullen wat minder origineel-fundementalist zijn. Anders op volvolvo.nl* zitten wat meer jongeren en sleutelaars.
Hoop dat je wat aan deze info hebt.
(*ben niet helemaal onafhankelijk wat dat betreft

)
[
Voor 6% gewijzigd door
DopdeDouwer op 17-01-2014 07:50
]