Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.466 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja dat is hele andere koek, dan ben je voor max 400 Euro wel klaar. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 08:53:
[...]
Die vent rijdt dan ook een dikke 60k per jaar met zijn V70, dat is wel bovengemiddeld.
Daar had ik inderdaad even in de gauwigheid geen rekening mee gehouden. Dan is het niet zo bijzonder. Ik ben hier ook best wel nieuw mee, want ik heb nog nooit een auto hoeven kopen. Altijd zo'n verwend nest met leaseauto's... :+ Dus nu moet ik me een beetje een weg banen tussen al die advertenties door om te zoeken naar een beetje fatsoenlijke auto. Die kosten heb ik geen flauw benul van.

Wat ook wel grappig is, is dat die onderhoudsmeter van de ANWB bij elke auto ouder dan 10 jaar roept dat de kosten te hoog zijn in verhouding tot de waarde van de auto. Maar dat is ook maar net hoe je het bekijkt. Als een S60 van 12 jaar oud op enig moment (volgens hen dan) nog maar €1000 waard is, vinden zij onderhoudskosten van €900 in een jaar teveel. Maar ik koop voor dat geld geen nieuwe auto, en als ik dan eerst weer €5000 moet uitgeven om diezelfde €900 wél een zinvolle investering te maken, klopt het hele verhaal niet meer natuurlijk.
Het grote probleem is natuurlijk een betrouwbare occasion te vinden. En hoe je dat bepaalt is lastig; je hebt het maar te doen met de onderhoudsboekjes waarbij je vaak alleen maar ziet dat ie een beurt heeft gehad, maar niet wat er precies gebeurt is. Als iemand die auto op z'n donder heeft gegeven, blijkt dat niet uit die historie. Je merkt het hooguit na een paar jaar als alles veel eerder naar de klote gaat. Je hebt dus in feite ook alle bonnen nodig van de beurten. En als ze tussentijdse zaken weglaten, weet je nog steeds niet veel. Het olieverbruik, wat volgens mij een goede indicatie is van de conditie van de motor (van binnen), weet je niet. Dus ja...je moet er maar op vertrouwen. Aankoopkeuring zegt ook niet veel. Kijken of de draagarmen verrot zijn en wanneer de distibutieriem vervangen is kan ik ook zeg maar... En als ze net de olie ververst hebben, kun je ook niets zien aan de oliekwaliteit (residu enzo).

Wat dat betreft is een leasebak niet te verslaan. Geen zorgen, altijd binnen budget, geen onvoorziene uitgaven, kom daar maar eens om met een eigen auto... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrN schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:27:
[...]
Bij Tom was dit stukken goedkoper ik meen mij te herinneren rond de 3 a 400 euro!
Wie is Tom?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Toms Classics !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Ik niet iig :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Volgens mij is dit wel een geinige S60: 2.5T AWD
Full option, afneembare trekhaak. Die trekhaak is voor mij niet belangrijk, maar ik denk wel handig dat ie afneembaar is en je hebt dus de optie om er een te gebruiken. En er is dus niet heel regelmatig met sleurhut gereden.

Is AWD een probleem? Ik kon zo snel niet iets vinden met hele lijsten klaagzangen. Uiteraard moet er netjes mee omgegaan zijn, maar ja, dat geldt voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waarom zet iemand in godsnaam de Google-satellietfoto op Marktplaats? :P

AWD is leuk, maar maakt de auto een heel stuk zwaarder en het is wel iets wat stuk kan gaan (het is wel degelijker dan bij de V70 Classic en S70 met AWD, daar gaat het vroeg of laat altijd wel stuk). Bij de S60 en V70N is het AWD-systeem een stuk betrouwbaarder. Overigens nemen veel mensen AWD wegens een caravan, maar ze weten niet dat die AWD alleen pas ingeschakeld wordt op het moment dat de voorwielen hun grip verliezen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bepaalde modellen S80 zitten in dezelfde belastingklasse, zou ik eerder voor zoiets gaan *oh wacht, dat heb ik al gedaan* :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Met AWD heb je ook een bak meer grip bij regen enzo. Dus dat vond ik wel geinig. Hij staat op mijn shortlist van vier S60's:
S60 2.5T AWD full option, jongst, meeste km
S60 T5 full option
S60 2.4 Automaat, full option
S60 2.4 Automaat, vaste trekhaak, minste km, oudst

Automaat is wel fijn, die laatste vond ik ook een erg mooie kleur hebben, maar minder opties als de rest (die hebben premium audio, vind ik wel lekker). Nog steeds een mooie kar, alleen die vaste trekhaak vind ik minder. Vooral het idee dat ie misschien heel vaak een sleurhut of aanhanger erachter heeft gehad. Hij heeft wel weer de minste km's (126.000 bj 2001).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Je doet nu een aanname van iets wat absoluut niet zo hoeft te zijn !
Ik zou gewoon gaan kiken en kijken welke auto jouw het best bevalt.

De turbo versie rijdt wel een stuk fijner en feller als de standaard uitvoering maar een turbo kan weer kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrN schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:48:
Je doet nu een aanname van iets wat absoluut niet zo hoeft te zijn !
Ik doe geen aaname, ik zeg misschien. Een vaste trekhaak kan natuurlijk ook gewoon een economische reden hebben. De auto is in ieder geval niet van een bouwvakker geweest ;)

Uiteraard moet ik ze gaan bekijken. Alleen jammer dat die AWD aan de andere kant van de wereld staat. Ben ik de hele zaterdag zoet mee op die manier. Maar goed, ik ken wél weer iemand met een garage daar, dus kan ik langsrijden en 'm op de brug laten zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:44
Ik vroeg me af of iemand in zijn C30 ook silvervision lampjes geplaatst heeft in zijn/haar achterlichten, ik ben zelf zoekende naar een C30 en was benieuwd hoe dit zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:37
mphilipp schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:42:
Volgens mij is dit wel een geinige S60: 2.5T AWD
Full option, afneembare trekhaak. Die trekhaak is voor mij niet belangrijk, maar ik denk wel handig dat ie afneembaar is en je hebt dus de optie om er een te gebruiken. En er is dus niet heel regelmatig met sleurhut gereden.

Is AWD een probleem? Ik kon zo snel niet iets vinden met hele lijsten klaagzangen. Uiteraard moet er netjes mee omgegaan zijn, maar ja, dat geldt voor alles.
Een advertentie waarin de titel staat, Mooi Auto en ik zie die achtertuin waar de auto's staan..... zou niet mijn eerste voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Red devil schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:09:
[...]
Een advertentie waarin de titel staat, Mooi Auto en ik zie die achtertuin waar de auto's staan..... zou niet mijn eerste voorkeur hebben.
Als je de betrouwbaarheid van een auto moet meten aan de spellingskunsten van de garagehouder, blijft er bar weinig over. De meeste auto's zijn nl verkeerd: 'Verkeerd in goede staat'. Ik ken een stel hele goede monteurs die blij mogen zijn als ze hun eigen naam en adres fatsoenlijk kunnen spellen.
Tsjaa...en die foto, is dat écht heel belangrijk?

Ik zeg niet dat ik die man 100% vertrouw, maar dat bepaal ik zeker niet op basis van een spelfout. De mannen die een auto op 3 onduidelijke foto's te koop zetten zonder km stand, die zijn pas onbetrouwbaar. Of die als km stand 1 opgeven zodat ie bovenaan komt als je sorteert of zoekt op lage standen en dan in de tekst de echte stand (of niet) zetten. Ook dát komt onbetrouwbaar over.

Evengoed denk ik dat ik om ben. Ik ga mijn eerste gevoel volgen en die 850 eens bekijken. Volgens mij is dat een topkar. De verkoper is een hele kieskeurige man die zeer streng selecteert op auto's met een redelijke stand en perfect uiterlijk. Even kijken van dichtbij en evt. een proefritje moet natuurlijk de doorslag gaan geven. En kijken welk gevoel ik krijg bij de meneer en zijn bedrijf. Zoals ik al eerder zei is volgens mij een auto met een dergelijke (maniakaal gedetailleerde) onderhoudshistorie betrouwbaarder dan een Polo uit 2005 met alleen een afgestempeld boekje.

En een 850 2.5 20 klepper is natuurlijk een klassieker. Er moeten alleen wel 17" R velgen onder! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:44

Youk

Volvo For Life

Mphilipp, houdt er wel rekening mee dat die 850 een alter 1 is. Deze heeft velgen met 4 bouten. Als je er R velgen onder wil zetten dan moet je nog eerst alle naven ombouwen naar de versie met 5 bouten. En dan komen er natuurlijk ook de remschijven en zo bij. Dat is dus niet zo 1 op 1 te doen. Het is perfect mogelijk en reeds meerdere malen gedaan (kijk maar op het 850 forum).

Verder zie ik ook nog dat deze de VDO tellerset heeft, hiervan kan het tandwieltje voor de kilometerstand al eens verslijten. Echter is dit niet problematisch want je kan dat tandwieltje apart vervangen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nooit geweten. Nou ja, ombouwen begin ik niet aan, mij teveel werk. Ik dacht dat dat zomaar kon.

Er zijn denk ik wel meer dingen die stuk kunnen, en het meeste en duurste is reeds vervangen. De vorige eigenaar heeft er niet veel mee gereden en is zo te zien heel lief voor 'm geweest. Er zal best wel eens wat stuk gaan, en gelukkig zijn er zat fora waar ik info kan vinden om het zelf te repareren (als me dat lukt) of anders de onderdelen te verkrijgen en mijn monteur het laten doen. Ik heb ook nog een vriend die erg handig is en misschien een keer met iets kan helpen.

Ik heb al een mooie handleiding gevonden om cruise control in te bouwen. De bedrading zit er al in blijkbaar, dus je moet wat schakelaars, een relais, pompje enzo kopen en een paar uurtjes werk erin steken. Dat is het grote voordeel van zo'n liefhebbersauto/klassieker.

Maarrrr....ik heb 'm nog niet. Ik ga maandagavond even kijken, ruiken, voelen en proberen een beetje 'zekerheid' te krijgen dat ik toch niet een heel duur wrak koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:44

Youk

Volvo For Life

Ik vermelde het maar even dat je (in geval van aankoop) achteraf niet tot de conclusie komt dat het niet is wat je dacht. Het is nu eenmaal zo dat er voor de 4-bouts variant veel minder keuze in velgen is.

Wat betreft de cruise control zie ik regelmatig setjes aangeboden worden op het 850 forum. Enkel weet ik niet of er een verschil zit tussen de alter 1 en de alter 2 (zou zomaar even een andere stekker kunnen zijn of zo).

Zelf doe ik nog moeilijker want ik heb een alter 1,5. Heb namelijk de 5 bouts velgen (af fabriek), de vernieuwde bumpers en koplampen. Maar nog het oude type dashboard (afgeplatte knoppen) en de oude 4-delige achterlichten met orange knippers (heb ik zelf vervangen ondertussen door de 3-delige alter 2 set).

Trouwens het interieur is hetzelfde van de mijne. Heb zelfs nog de zetelhoezen en deurkaarten op reserve liggen in uitstekende staat.

Op de foto's ziet het er in ieder geval een zeer net exemplaar uit. En de alter 1's zijn wel een zeldzaamheid aan het worden, dus het is wel in dat opzicht een beetje een uniek exemplaar.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Youk schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:53:
Ik vermelde het maar even dat je (in geval van aankoop) achteraf niet tot de conclusie komt dat het niet is wat je dacht. Het is nu eenmaal zo dat er voor de 4-bouts variant veel minder keuze in velgen is.
Het is goed dat je het zegt, want ik had misschien wel blind een setje velgen gekocht... :X
Wat betreft de cruise control zie ik regelmatig setjes aangeboden worden op het 850 forum. Enkel weet ik niet of er een verschil zit tussen de alter 1 en de alter 2 (zou zomaar even een andere stekker kunnen zijn of zo).
In de guide die ik vond staat dat er alleen een verschil is in de manier hoe het bij het stuur vast zit. 4 ipv 2 torx schroefjes, waarbij de moeilijkst bereikbare (en onzichtbare) een afwijkende maat hebben...zit je dus lekker te kloten als je dat niet weet.
Op de foto's ziet het er in ieder geval een zeer net exemplaar uit. En de alter 1's zijn wel een zeldzaamheid aan het worden, dus het is wel in dat opzicht een beetje een uniek exemplaar.
Dat is ook de reden dat ik dit wel aandurf. Hij ziet er heel netjes uit, en de onderhoudshistorie is haast maniakaal bijgehouden. Dat geeft wel wat vertrouwen. En de duurste zaken zijn vervangen, er liggen redelijk nieuwe banden onder. Dus als ik er ook een beetje zuinig mee omspring, kan ie voorlopig nog eventjes mee.
Als ik tenminste een goed gevoel krijg bij de verkoper en de auto in het echt.

Wel jammer van de V40, want dat rijdt ook heerlijk natuurlijk. Maar ja, als je een mooie kans krijgt voor een leuke(re) baan moet je die niet laten liggen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
mphilipp schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:58:
[...]

Als je de betrouwbaarheid van een auto moet meten aan de spellingskunsten van de garagehouder, blijft er bar weinig over. De meeste auto's zijn nl verkeerd: 'Verkeerd in goede staat'. Ik ken een stel hele goede monteurs die blij mogen zijn als ze hun eigen naam en adres fatsoenlijk kunnen spellen.
Tsjaa...en die foto, is dat écht heel belangrijk?
Nou ja, zegt misschien niet alles. Maar ik importeer alles (nou ja, tot nu toe 2 volvo's) en vanwege de afstand heb ik tot nu alleen dealers (non-volvo tot nu toe) in overweging genomen met een mooie garage. Er staan zat auto's te koop bij van die louche handelaren en dat plaatje bij die advertentie deed me daar erg aan denken. Niet dat je garanties hebt bij een dealer, maar je krijgt er net even wat meer gedaan (TUV die 2 jaar geldig is, export platen, afdingen). Maar goed, compleet andere aanpak, wellicht heb je mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Even een vraagje voor de Volvo-rijders met City Safety: Ik rij een V40 uit september 2012 en ik kreeg gisteren een ingreep van de City Safety zonder dat er iets voor mij reed/stil stond/aanwezig was. Ik had zeker 30 meter lege weg voor mijn neus, en toch een flinke snelheidsvermindering en een "piep" van de aangespannen remmen.

Ik heb met de dealer afgesproken dat ik deze week even langs rij om hem te laten uitlezen, maar een false positive is volgens hem uitgesloten. Iemand anders hier ervaring mee?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
er zijn verhalen bekend van viaducten in duitsland die een alert gegenereerd hebben.
Ik heb het alleen een keer gehad toen ik met uitrijden richting een (inmiddels groen) stoplicht volgens m'n V40 te dicht bij m'n voorganger kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Zit er geen vuil voor de sensor/laser/oog? Die zit achter je binnenspiegel aan de bovenkant van je voorruit. Ik kan mij wel goed voorstellen dat je een melding krijgt als daar iets voor zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tankiej schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:51:
Zit er geen vuil voor de sensor/laser/oog? Die zit achter je binnenspiegel aan de bovenkant van je voorruit. Ik kan mij wel goed voorstellen dat je een melding krijgt als daar iets voor zit :)
Nee, helemaal schoon.
jmderonde schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:28:
er zijn verhalen bekend van viaducten in duitsland die een alert gegenereerd hebben.
Ik heb het alleen een keer gehad toen ik met uitrijden richting een (inmiddels groen) stoplicht volgens m'n V40 te dicht bij m'n voorganger kwam
Ik reed onder een soort van boog door, zeker drie meter hoog overigens. Dat zou een en ander wellicht kunnen verklaren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:44
Tankiej schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:51:
Zou niet mogen je zou dan namelijk een melding moeten krijgen dat City Safety niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
LightStar schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:35:
[...]

Zou niet mogen je zou dan namelijk een melding moeten krijgen dat City Safety niet mogelijk is.
Oh, dat zou kunnen. Ik heb ergens in een handleiding gelezen dat je moet zorgen dat die sensor nooit bedekt wordt. Daar stond niet bij of hij dan willekeurig geactiveerd kan worden of dat het systeem gewoon uitgeschakeld wordt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb al wel vaker gehad dat de Collission Warning reageert op viaducten, grote vrachtwagens met specifieke vorm, kentekenscan poorten etc.

Mijn vermoeden is dat de laser die de boel registreert (infra rood) soms tegen een muur van infrarood licht botst (zoals bij bepaalde kentekenscanners).
Ik heb het tot nu toe alleen gehad bij hogere snelheden, maar kan me voorstellen dat bij lagere snelheden (<50km/u) dan ook de City Safety kan ingrijpen...

Een bekend punt waar CW vaker reageert bij mij is bijvoorbeeld de A28 Ijsselbrug bij Zwolle, waar kentekenscanners hangen. (pagina 15: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-89327.pdf‎)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klokje Rond van de Autoweek Volvo 240, een tijd voordat die naar de Noorkaap reed:

http://www.autoweek.nl/video/3790/klokje-rond-svensson

En hier nog ook een filmpje van een V40 rijder die met de "Voorganger" rijdt: de 340 :P :

http://www.autoweek.nl/video/3788/geschiedenisles-volvo-340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volvo Concept XC Coupé

Daar is die dan, ik hoop dat de voorkant wat anders zal worden verder vind ik het een geslaagde auto.
Al zie ik het liefst gewoon een echt C30 opvolger, deze staat toch te hoog op de poten.

Afbeeldingslocatie: http://www.autovandaag.nl/Autovandaag/assets/media/org/Volvo-Concept-XC-Coup-ar-Detroit-Auto-Show-update-beeld-52cc3a1dc52ac.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autovandaag.nl/Autovandaag/assets/media/org/Volvo-Concept-XC-Coup-ar-Detroit-Auto-Show-update-beeld-52cc3a1643f7d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autovandaag.nl/Autovandaag/assets/media/org/Volvo-Concept-XC-Coup-ar-Detroit-Auto-Show-update-beeld-52cc3a1fdba32.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autovandaag.nl/Autovandaag/assets/media/org/Volvo-Concept-XC-Coup-ar-Detroit-Auto-Show-52a84d0ac602b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autovandaag.nl/Autovandaag/assets/media/org/Volvo-Concept-XC-Coup-ar-Detroit-Auto-Show-update-beeld-52cc3a1838315.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autovandaag.nl/Autovandaag/assets/media/org/Volvo-Concept-XC-Coup-ar-Detroit-Auto-Show-update-beeld-52cc3a1a2b094.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Volgens mij had ik die al in dit topic gezien. Ik zag gisteravond een stukje van de Dakar, daar doet ook een Volvo offroad ding aan mee. Weet niet of die ook de naam C30 draagt?
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14d0a2q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabiandJ schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:45:
Volvo Concept XC Coupé

Daar is die dan, ik hoop dat de voorkant wat anders zal worden verder vind ik het een geslaagde auto.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind het een mooie auto geworden, alleen heeft die wel de verkeerde kleur :P
Al zie ik het liefst gewoon een echt C30 opvolger, deze staat toch te hoog op de poten.
Volvo wil in de toekomst alleen nog met -40, -60, -90 werken als ik mij niet vergis...

...dus misschien ooit een C40? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wie weet wordt het een XC30, als tegenhanger van de X1 en Q3 (of SQ3). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 08:09

mr_petit

opperprutser

Hij doet mij idd ook erg aan de vorm van een x1 denken. Maar dan een stuk mooier (dat is ook niet zo moeilijk :D)
Ik vind het wel een geslaagd ontwerp. Als ze hiermee op korte termijn kunnen komen en hij ziet er redelijk hetzelfde uit als op het plaatje, dan hebben ze een behoorlijk futuristisch en trendsettend ontwerp.
Maar meestal als zo'n auto van plaatje naar verkoopbare wegauto verandert, dan is het nog maar een schim van wat het ooit was.
Dit zijn allemaal nog renders zo te zien, nog geeneens preprodukties oid.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij Volvo zitten er tussen de prototypes en daadwerkelijke productieversies eigenlijk weinig verschillen (in sommige gevallen zelfs zo goed als geen). :P Maar dat die achterlichten zo uitgevoerd gaan worden in een productieversie lijkt me (op dit moment) vrij stug. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nog een plaatje die ik tegen kwam.
Afbeeldingslocatie: http://www.teknikensvarld.se/Global/Scaled/980x655x2/Global-images-2014-1-7-Volvo-Concept-XC-Coupe-12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Het plaatje die je wist dat zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:39:
Het plaatje die je wist dat zou komen...
ik was die tekst alweer bijna vergeten... dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DopdeDouwer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:50:
Volgens mij had ik die al in dit topic gezien. Ik zag gisteravond een stukje van de Dakar, daar doet ook een Volvo offroad ding aan mee. Weet niet of die ook de naam C30 draagt?
[afbeelding]
Waarschijnlijk heeft enkel een lichtunit een relatie met een C30 ;)

Ze hebben wel meegedaan in het verleden:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Volvo_C_303_(1978).JPG

En ook uitgereden en gewonnen in zijn klasse

Later nogmaals een poging met een V70 (of iig een gedeelte daarvan) en de portaalassen van bovenstaande:

Afbeeldingslocatie: http://www.volvoxc.com/paris_dakar_2003/pics/1102/01.jpg

Deze constructie heeft hem volgens mij niet uitgereden door een crash.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een vreemd gezicht. Had vroeger samen met wat vrienden een verhoogde Amerikaanse Suburban. Uiteindelijk voorwielophanging kapot gereden, dat Amerikaanse spul is niet helemaal bedoeld om af te trappen in t bos. Daarna maar een Volvo 360 gehaald die kon t even goed haha.

Zo een xc70 er ook wel geinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat is eerder een XXXC70 :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het juist een (toekomstige) V90XC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een nummer in de 1000 reeks. 100 t/m 900 hebben ze al gebruikt namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Net even een proefritje in een 850 T-5R Estate automaat gemaakt. Wát een geweldenaar is dat zeg...
Heerlijke kar, alles erop en eraan. Alleen deed de electrieke stoelverstelling het niet, maar dat was waarschijnlijk een knopje ofzo. Afgelopen maandag al mijn eerste 850 ritje gemaakt, en dat was die sedan met weinig km's. Ziet er natuurlijk perfect uit, maar ja...die T-5R is ook wel wat... De man die 'm verkoopt heeft er al een (een vla-gele T-5R) en had deze als tijdelijke auto. Zelf opgeknapt, andere automaatbak erin, alles met versche olie, distri in augustus vervangen enzo. Helemaal tiptop zeg maar.
Ik wil zelf, ongeacht welke ik kies, een Volvo aankoopkeuring laten uitvoeren. Dat vinden beide verkopers prima (uiteraard). Waarschijnlijk komt er bij beiden wel wat uit, maar dat is dan even kijken hoe ernstig dat is.
Dat de verkoper van de T-5R de voorzitter van de 850 club is, geeft me ook wel weer extra vertrouwen. Dat is weer iets anders dan iemand die voor zijn brood auto's verkoopt. Maar ja, die gedetailleerde onderhoudshistorie van die ander is ook wat waard. Moeilijkmoeilijkmoeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ah, ben je bij Straatman of Everaerts geweest? :P Van beiden zou ik gerust een auto durven te kopen, die ander van de 850-club beter niet zeg maar (iets met een V70 van me en compleet om zeep helpen enzo). Een aankoopkeuring is altijd wel verstandig, maar hou er wel rekening mee dat die van de ANWB wel echt kijken alsof het een gloednieuwe auto is (met alle rare meldingen/constateringen van dien).

Ik weet niet in welke regio je zit, maar de aankoopkeuring van Van Abeelen is erg diepgaand en goed, die van Dekra ook trouwens.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:43:
Ah, ben je bij Straatman of Everaerts geweest? :P Van beiden zou ik gerust een auto durven te kopen, die ander van de 850-club beter niet zeg maar (iets met een V70 van me en compleet om zeep helpen enzo).
Het is ene Mark. Hij is de voorzitter van de 850 club.
Een aankoopkeuring is altijd wel verstandig, maar hou er wel rekening mee dat die van de ANWB wel echt kijken alsof het een gloednieuwe auto is (met alle rare meldingen/constateringen van dien).
Dat vind ik juist prima. Ik kan wel beoordelen of ik dat erg vind. Ik zie ook wel dat ie niet meer puntje gaaf is, maar daar kijk ik doorheen. Zolang ie geen roestgaten heeft bij wijze van spreken... :) Maar het is mij best als ze alle puntjes opnoemen. Je kunt bij de Volvo dealer ook zo'n aankoopkeuring laten doen. Lijkt mij het slimste, die hebben verstand van Volvo's (mag je hopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

mphilipp schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:03:
[...]

Het is ene Mark. Hij is de voorzitter van de 850 club.

[...]

Dat vind ik juist prima. Ik kan wel beoordelen of ik dat erg vind. Ik zie ook wel dat ie niet meer puntje gaaf is, maar daar kijk ik doorheen. Zolang ie geen roestgaten heeft bij wijze van spreken... :) Maar het is mij best als ze alle puntjes opnoemen. Je kunt bij de Volvo dealer ook zo'n aankoopkeuring laten doen. Lijkt mij het slimste, die hebben verstand van Volvo's (mag je hopen).
Dan is de vraag: welke Mark? :+ Daar zijn er 2 van namelijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik gok ene 'maruska' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb de advertentie inmiddels gevonden. :P Op zich klinkt het wel leuk, maar het lijkt wel een auto te zijn die erg achterstallig onderhouden is geweest. Vandaar dat 'ie de bak ook gewisseld heeft en wat andere zaken. De vraag is alleen: zijn de zaken die afgelopen tijd (en in kort bezit) gedaan zijn wel voldoende geweest? Als er onderhoudshistorie bij zit, dan is het wel de moeite waard. Maar zeker een T-5R of een 850R moet je eigenlijk laten staan als er helemaal niets van boekjes of facturen bij zitten (en als het er wel bij zit is het nog geen garantie, zie mijn T-5R). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klopt. De vorige eigenaar had de automaat gesloopt. De vraag is inderdaad in hoeverre je dan de rest van de auto kwaad doet en hoe zich zoiets manifesteert. Hij rijdt er in principe nu zelf in zolang zijn andere T-5R gespoten wordt (die staat nu helemaal gestript te wachten). Zijn eigen winterbanden zitten eronder, dus hij rijdt er echt in. Als de motor echt gaar zou zijn, zou je dat moeten merken met rijden en bij zo'n test zou dat er dan toch ook uit moeten komen denk ik.
Maar ja, hoe zijn de lagers er aan toe? Hoe merk je dat die versleten zijn of binnen 50-60k verrot gaan? Is dat een geleidelijk proces of zou je nu al iets moeten horen/voelen/merken aan de motor? Dat zijn wel de vragen waar ik mee zit. Kijk, als de kleppen/klepzetels niet meer goed zijn of de zuigers/veren, is dat volgens mij vrij duidelijk. Maar lagers is volgens mij lastiger. Als de boel zwaarder belast is geweest (maar daar zou zo'n blok tegen moeten kunnen) zit je misschien eerder tegen een revisie aan te hikken, of niet?

In hoeverre krijg je dus uitsluitsel over de staat van de motor via zo'n aankooptest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De motoren kunnen wel veel hebben, daar zou ik me eigenlijk niet gek veel zorgen om over maken. Maar zaken als de turbo, ophanging enz enz zullen natuurlijk ook in handen van een verkeerde gebruiker extra hard slijten. ;) Maar dat geldt voor elke auto, bij een T-5R weet je alleen dat men die niet koopt om rustig als opa naar de lokale bridgeclub te rijden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Ik ben naar een nieuwe Volvo aan het kijken voor max. €6000. Wat zouden jullie daarvoor kopen?

Ikzelf dacht aan een V50 of V70. Heb al veel mooie V50's gezien, maar voornamelijk met 1.6D motor. Ik hoorde dat dit slechte motoren zijn, klopt dat?

Van anderen hoor ik dat je het beste een 2.4D of D5 kunt nemen, omdat je daar makkelijk 500.000km op de teller mee krijgt zonder al te veel problemen.. Heb zelf ook een D5 gehad met 400.000 op de teller, zonder al te veel problemen te hebben gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ligt er een beetje aan wat je ermee wilt doen, vakanties, boodschappen, aantal km's (ruimte en km's).
Bandbreedte is een S80 T6 of en V50 eco dieselding.

[ Voor 5% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-01-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zoek even op in dit topic, staat wel meer over die motoren. Met name regeneratie problemen, injectoren die dan verbranden en dan de diesel die de cilinders in loopt. Et viola een kapot blok.

@B-W: ANWB testen zijn wel apart ja idd. Met zo een auto kun je beter een specialist meenemen of je eerst goed inlezen in de bekende problemen. Met name turbo en olieverbruik...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Ga er voornamelijk lange afstanden mee rijden, bijna alleen maar snelweg dus.

Iemand nog tips? Zal dit topic verder ook nog eens doorspitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:18:
Net even een proefritje in een 850 T-5R Estate automaat gemaakt. Wát een geweldenaar is dat zeg...
Heerlijke kar, alles erop en eraan. Alleen deed de electrieke stoelverstelling het niet, maar dat was waarschijnlijk een knopje ofzo. Afgelopen maandag al mijn eerste 850 ritje gemaakt, en dat was die sedan met weinig km's. Ziet er natuurlijk perfect uit, maar ja...die T-5R is ook wel wat... De man die 'm verkoopt heeft er al een (een vla-gele T-5R) en had deze als tijdelijke auto. Zelf opgeknapt, andere automaatbak erin, alles met versche olie, distri in augustus vervangen enzo. Helemaal tiptop zeg maar.
Ik wil zelf, ongeacht welke ik kies, een Volvo aankoopkeuring laten uitvoeren. Dat vinden beide verkopers prima (uiteraard). Waarschijnlijk komt er bij beiden wel wat uit, maar dat is dan even kijken hoe ernstig dat is.
Dat de verkoper van de T-5R de voorzitter van de 850 club is, geeft me ook wel weer extra vertrouwen. Dat is weer iets anders dan iemand die voor zijn brood auto's verkoopt. Maar ja, die gedetailleerde onderhoudshistorie van die ander is ook wat waard. Moeilijkmoeilijkmoeilijk...
Je hebt eigenlijk je eigen probleem gecreëerd. Je had gewoon niet in die R moeten gaan rijden! Overigens, ik weet niet over welke prijzen we het hebben, maar ik zou dan misschien toch meer voor de lol gaan, R! Aan de andere kant, als er straks elke week wel wat is sla je jezelf natuurlijk voor je kop. Aan weer de andere kan, een gedocumenteerde auto hoeft niet per definitie een niet-afgebeulde auto te zijn...

...

...

Ja, ik zou voor die R gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
jmderonde schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:13:
[...]

Vandaag belde de leasemaatschappij mij: De Volvo is definitief total loss. Hij mag dus uit de startpost geschrapt worden.
Voor de liefhebber heb ik nog wel wat foto's van de schade :(
Eergisteren nog even langs de schadehersteller in Utrecht geweest om afscheid te nemen en alle vakjes leeg te halen.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar fotootjes te maken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5780180/schade-achter.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5780180/Schade-binnen.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5780180/schade-voor.jpg

Helaas betekend dit dan wel het afscheid van mij in dit topic. Volvo mag niet meer bij ons en heb nu gekozen voor de Audi A3 G-tron (dus maar 14% bijtelling!)

Deze kleur en velgen:
Afbeeldingslocatie: http://i.auto-bild.de/ir_img/1/0/6/4/7/0/6/Audi-A3-g-tron-474x316-e25da54f86f8a9e2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmderonde schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:09:
[...]

Eergisteren nog even langs de schadehersteller in Utrecht geweest om afscheid te nemen en alle vakjes leeg te halen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas betekend dit dan wel het afscheid van mij in dit topic. Volvo mag niet meer bij ons en heb nu gekozen voor de Audi A3 G-tron (dus maar 14% bijtelling!)

Deze kleur en velgen:
[afbeelding]
Geloof me, een Audi is ook geen straf om in te rijden :) (kom van een A4 af, prima wagen alleen komen de stoelen niet eens in de buurt van de bankstellen die ik nu in de V70 heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

YinYang schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:45:
Ik ben naar een nieuwe Volvo aan het kijken voor max. €6000. Wat zouden jullie daarvoor kopen?

Ikzelf dacht aan een V50 of V70. Heb al veel mooie V50's gezien, maar voornamelijk met 1.6D motor. Ik hoorde dat dit slechte motoren zijn, klopt dat?

Van anderen hoor ik dat je het beste een 2.4D of D5 kunt nemen, omdat je daar makkelijk 500.000km op de teller mee krijgt zonder al te veel problemen.. Heb zelf ook een D5 gehad met 400.000 op de teller, zonder al te veel problemen te hebben gehad :)
Een Volvo benzineblok kan die KM-standen ook prima aan ;)
Maar zoals gezegd, wat zoek je, hoeveel KM rij je. Als S80 rijder zeg ik een S80 met een 2.5T natuurlijk :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Wil sowieso een diesel. Rij zo'n 50.000km per jaar en dan voornamelijk over de snelweg..

S40, S80, V50, V70 kijk ik nu vooral naar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:35

knakworst

Get more sats!

[...]

Deze kleur en velgen:
[afbeelding]
Gefeliciteerd, hoop ook dat het met de medische klachten goed is afgelopen?

Verder wel zo veel mogelijk groengas tanken he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YinYang schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:37:
Wil sowieso een diesel. Rij zo'n 50.000km per jaar en dan voornamelijk over de snelweg..

S40, S80, V50, V70 kijk ik nu vooral naar.. :)
Heb je veel ruimte nodig?
In het geval dat ik 50k per jaar zou rijden en ik voornamelijk in mijn eentje in de auto zit zou ik een zo klein/licht mogelijke Volvo(!) nemen. In dit rijtje dus een S40. (of zelfs kijken naar een C30)

Aangezien ik zelf maar 10-12k per jaar maak en brandstofverbruik dus niet heel hard meespeelt heb ik een V70 T5 aangeschaft. Daarnaast heb ik als hobbymatig drummer de ruimte ook gewoon nodig.
Ik moet wel zeggen dat de kleinere Volvo's waar ik in heb gezeten qua afwerking en comfort niet kunnen tippen aan de grotere jongens zoals de S60-80/V70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Ik ben wel op zoek naar een groter type ivm met de ruimte, dus neig eerder naar de V50 of V70. Heb al gelezen dat ik een 1.6D beter niet kan nemen, dus een auto met zo'n motor valt al af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

S60/V70 D5, maar volgens mij zit een S80 in dezelfde belastingklasse als de V70 diesels, dus je zou ook voor een S80 kunnen kijken als een sedan je meer trekt (voordeel is dat ze vaak een stuk luxer zijn uitgerust)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Mischien te kort terug gekeken maar wat is er gebeurt met je pareltje ?
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze kleur en velgen:
[afbeelding]

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Jasperlamers schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:55:
Mischien te kort terug gekeken maar wat is er gebeurt met je pareltje ?
[...]
Er is in Engeland een brit in een BMW 520 achterop geschoven tijdens een hagelbui.

@ knakworst: de klachten met betrekking tot hersenschudding bij vrouwlief beginnen te verminderen. werken is nog steeds niet tot heel weinig mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:20:
De motoren kunnen wel veel hebben, daar zou ik me eigenlijk niet gek veel zorgen om over maken.
Goed om te weten.
Maar zaken als de turbo, ophanging enz enz zullen natuurlijk ook in handen van een verkeerde gebruiker extra hard slijten. ;)
Ophanging en veel andere zaken zijn makkelijk visueel te controleren. En volgens mij zijn er ook methoden om te zien of de kleppen/zetels niet goed meer zijn (rook uit de peilstok bij warme draaiende motor dacht ik) en ze kunnen ook nog met een soort stethoscoop naar bijgeluiden uit het blok luisteren.
Is de turbo ook op een of andere manier te checken op slijtage? De lagers gaan denk ik bijgeluiden maken als ze gaar zijn. Punt blijft altijd dat iets dat bijna versleten is (voor zijn tijd) niet opgemerkt wordt. Maar goed, dat heb je met elke auto denk ik. Ook al is ie goed gedocumenteerd, je weet niet hoe ze ermee omgesprongen zijn.

Overigens is er van die T-5R documentatie vanaf 2000 meen ik. De eerste paar jaar zijn blijkbaar verloren gegaan. Tsja...dillema. En inderdaad: ik had er niet mee moeten rijden...dan wil je niet meer terug naar de GLT sedan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik ging van m'n T-5R naar een 940 LPT, dus dat kan wel degelijk. :+ Als je toch een uitgebreide keuring laat doen, laat dan ook de compressie meten van het blok. De compressie zegt gigantisch veel over de staat van de motor en cilinderkop (inclusief kleppen/seals/afdichtingen). Als de compressie flink gezakt is dan weet je dat 't niets voor jou is. :+ Maar is de compressie gewoon goed, dan is de motor gewoon prima in orde dus. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, compressiemeting is inderdaad goed. Als ie afgeragd is, moet je het daaraan kunnen zien. Als dat ok is, zou je zeggen dat de lagers e.d. ook in orde zijn. Ik ben benieuwd. Het is een mooie bak en het rijdt heerlijk. Je merkt wel dat het een '90s auto is, maar toch zeer comfortabel. Wat me ook opvalt is dat je ineens weer zicht rondom hebt. Moderne auto's doen er van alles aan om je het zicht te ontnemen. Zo heb je al die alarmpjes en sensoren inderdaad hard nodig, want je ziet geen reet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 23:22

Speedmaster

Make my day...

Heb vannacht foto's geschoten van een V60 Hybride met brand in de kofferbak.
Brandweer had de brand snel uit maar het was wat lastiger voor ze om de hoofdzekering van het accu-pack te vinden. Moest een laptop uit de brandweerauto aan te pas komen om de hoofdzekering van het accu-pack te vinden. Brandweer kon kortsluiting niet uitsluiten maar politie zou verder onderzoek doen.

Voor diegen die een V60 Hybride rijden: achter de zitplaats van de passagier achter de bestuurder.
Is een mooie grote oranje zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Oeps, lijkt me iets waarvan we mogen verwachten dat Volvo zelf snel bovenop het onderzoek zal zitten.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Speedmaster schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 02:23:
Brandweer had de brand snel uit maar het was wat lastiger voor ze om de hoofdzekering van het accu-pack te vinden. Moest een laptop uit de brandweerauto aan te pas komen om de hoofdzekering van het accu-pack te vinden. Brandweer kon kortsluiting niet uitsluiten maar politie zou verder onderzoek doen.

Voor diegen die een V60 Hybride rijden: achter de zitplaats van de passagier achter de bestuurder.
Dat is wel een mooie vooruitgang; brandweerkorpsen hebben tegenwoordig een tablet danwel laptop in de auto met alle benodigde info; waar de zekering zit voor hybrides en waar ze wel en niet mogen knippen ivm airbags. Vriend van mij zit bij het korps van uitgeest en van egmond en is er erg blij mee.

Desalniettemin zonde van de v60....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

Reinier

\o/

jmderonde schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:09:
Er is in Engeland een brit in een BMW 520 achterop geschoven tijdens een hagelbui.
Echt balen!
Bij je eerdere foto's dacht ik trouwens even dat mijn eigen auto in de prak lag ;)

Sterkte met evt. herstel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 08:14

vhal

ಠ_ಠ

Het had makkelijker geweest als de autofabrikanten een universeel systeem en een vaste plek hadden bedacht voor deze zekering. Het is te idioot voor woorden dat men eerst op een laptop de locatie moet vinden. Nu is het aantal hybrides wel op 2 handen te tellen maar in de toekomst zal dit alleen maar erger worden. De plek achter de bestuurdersstoel lijkt mij ook erg onhandig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
KillaZ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 07:57:
[...]

Dat is wel een mooie vooruitgang; brandweerkorpsen hebben tegenwoordig een tablet danwel laptop in de auto met alle benodigde info; waar de zekering zit voor hybrides en waar ze wel en niet mogen knippen ivm airbags. Vriend van mij zit bij het korps van uitgeest en van egmond en is er erg blij mee.

Desalniettemin zonde van de v60....
Yep. Het BOS (Brandweer Ondersteuning Systeem)
Behalve geavanceerde doorsnedes en risicopunten worden ook locaties van Airbags en versterkte delen weergegeven. Identificatie van auto's kan tegenwoordig vaak op basis van kenteken.

Daarnaast voorziet dit systeem in navigatie, weergave van dichtsbijzijnde waterpunten, aanvalskaarten van grote objecten en uiteraard de volledige encyclopedie met gevaarlijke stoffen, de bijbehorende nummers en behandelmethoden (die oranje bordjes op vrachtwagens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Speedmaster schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 02:23:

WTF gelukkig niet die van mij. Merkwaardig met deze temperatuur. Any pics toevallig? Hing de V60 aan de lader?

edit: gevonden. Dat doet pijn.

http://www.112hm.nl/2014/...-abel-tasmanhof-in-gouda/

[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 10-01-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
knakworst schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:30:
[...]

Ik denk dat het voor de eigenaar zeker pijn zal doen... Die auto opnieuw kopen zal het probleem niet zijn, de 7% bijtelling zal minder leuk zijn (waarschijnlijk nu een 0% auto). En een auto die deels uitgebrand is zal niet snel gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:40
Ik ben een beetje om mij heen aan het kijken om mijn studentenbakje (golf 3 1.6 waar ik al het nodige aan heb moeten klussen om rijdend te houden) te vervangen voor een iets luxere wagen. Nu zie ik de verschillende Volvo's s40 voorbij komen bouwjaren rond 2000, en dat lijkt mij wel een mooie auto.

Wel zou ik deze op gas willen, de meest voorkomende is met een 1.8 motor. Is dit een beetje een betrouwbaar blok? Mocht ik dit doorzetten dan zal het een auto worden met een kilometerstand van boven de 200.000 - 250.000, zijn er dingen waar ik op moet letten?

Zelf onderhoud/reparatiewerk uitvoeren vind ik helemaal niet erg, alleen moet het wel binnen de perken blijven. Wiellagers/schokdempers e.d. vervangen is heel wat anders dan een reparatie waarbij het blok uit elkaar moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

knakworst schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:30:
[...]

WTF gelukkig niet die van mij. Merkwaardig met deze temperatuur. Any pics toevallig? Hing de V60 aan de lader?

Nee, was geen aansluiting beschikbaar om aan de lader te hangen.
En inderdaad, auto is 3 maanden oud. Alles achter de achterbank was verbrand.
Zal er om hangen of dit een totall loss is.

[ Voor 11% gewijzigd door Speedmaster op 10-01-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dit is zeker weten total loss. Het hele accupakket, elektromotor, achterkant is afgefikt. Het D5 blok is een goed tweedehandsje zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00
Terrz schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:06:
Ik ben een beetje om mij heen aan het kijken om mijn studentenbakje (golf 3 1.6 waar ik al het nodige aan heb moeten klussen om rijdend te houden) te vervangen voor een iets luxere wagen. Nu zie ik de verschillende Volvo's s40 voorbij komen bouwjaren rond 2000, en dat lijkt mij wel een mooie auto.

Wel zou ik deze op gas willen, de meest voorkomende is met een 1.8 motor. Is dit een beetje een betrouwbaar blok? Mocht ik dit doorzetten dan zal het een auto worden met een kilometerstand van boven de 200.000 - 250.000, zijn er dingen waar ik op moet letten?

Zelf onderhoud/reparatiewerk uitvoeren vind ik helemaal niet erg, alleen moet het wel binnen de perken blijven. Wiellagers/schokdempers e.d. vervangen is heel wat anders dan een reparatie waarbij het blok uit elkaar moet.
Rijd er zelf in eentje uit 2003, zeer comfortabele auto, maar toch wel iets te kleine auto voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

knakworst schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:51:
Dit is zeker weten total loss. Het hele accupakket, elektromotor, achterkant is afgefikt. Het D5 blok is een goed tweedehandsje zullen we maar zeggen.
Hoop voor de berijder (is lease auto) dat Volvo dit onder garantie oplost als het kortsluiting is anders heeft deze meneer toch een leuke uitdaging gezien de bijtellingsregels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Het is bovendien niet het eerste brandje blijkbaar. https://twitter.com/HansVeeger/status/414857335505305600

Ik weet niet hoe erg die fik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me denken aan die Airbus, of was t Boeing.

Wel grappig, iemand op internet heeft zn 240 omgebouwd tot elektrisch en die is nog niet weggefikt. Dan verwacht je toch bij een autofabrikant helemaal niks fout mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

fredkroket schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat het voor de eigenaar zeker pijn zal doen... Die auto opnieuw kopen zal het probleem niet zijn, de 7% bijtelling zal minder leuk zijn (waarschijnlijk nu een 0% auto). En een auto die deels uitgebrand is zal niet snel gerepareerd worden.
Ik neem aan dat het contract met je lease maatschappij (en hence de bijtelling hierdoor niet veranderd?
Anders zou ik idd een schadeclaim bij Volvo neerleggen..
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:14:

Wel grappig, iemand op internet heeft zn 240 omgebouwd tot elektrisch en die is nog niet weggefikt. Dan verwacht je toch bij een autofabrikant helemaal niks fout mag gaan.
Er zijn ook van veel V60's die niet uitgefikt zijn... als er duizenden van die 240's electrisch gemaakt waren zou er vast ook wel wat mis gegaan zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:14:
Dat was toen met de accu van de Boeing 787-8 Dreamliner, alle 48 stuks (tenminste iets rond de 50) die er hiervan vlogen moesten een paar maanden op de grond blijven. Uiteindelijk is er bij alle toestellen wat gedaan aan die accu en nu vliegen ze weer vrolijk rond. :P

nieuws: 'Accutechnologie in Boeing 787 Dreamliner is fundamenteel onveilig'

Als ze bij Volvo maar niet een massale terug-roepactie doen :+

Niet zo heel lang geleden is er ook nog op Londen Heatrow een Dreamliner gedeeltelijk uitgebrand, (inmiddels bijna ge-fixed)

Dit kwam welliswaar niet door de accu maar door de Transponder dacht ik

Er zijn ook al een aantal elektrische Tesla's uitgebrand: http://nos.nl/artikel/576...k-branden-teslaautos.html

Wel zonde, vooral van die V60 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ToolkiT schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:27:
[...]

Ik neem aan dat het contract met je lease maatschappij (en hence de bijtelling hierdoor niet veranderd?
Total loss = einde bestaande leasecontract. Zo ook met diefstal: m'n broer zit nu in hetzelfde schuitje nadat in december zijn BMW 320 van de oprit gejat was. Die auto had een gunstige bijtelling en had ook speciale pakketten die nu niet meer te krijgen zijn (voor de sportstoelen, M-line-pakket en tig andere opties moet nu giga diep in de buidel worden getast). Daarbij heeft zijn werkgever bepaald dat de nieuwe leasebak perse een A- of B-label moet zijn en ondanks dat die 320ED de zuinigste is in zijn klasse heeft 't ding een C-label. Er komt nu maar een handjevol auto's in aanmerking voor hem en hij kan never nooit meer iets vergelijkbaars rijden als 'ie had. Vreemd genoeg heeft de S80 en V70 wel een A-label of B-label en is dat een goede optie voor hem. :P Of hij neemt een nieuwe C-klasse, maar het ligt er aan of hij wel iets nieuws mag pakken of dat 'ie verplicht is om een poolauto te pakken (wat dan weer een ex-directiewagen zal worden en dus gigantisch hoog in de bijtelling). Hoe dan ook: hij is wel genaaid. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 10-01-2014 17:20 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

vhal schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:16:
Het had makkelijker geweest als de autofabrikanten een universeel systeem en een vaste plek hadden bedacht voor deze zekering.
Of zoals in de racerij een vaste plek voor een master/killswitch. Zo'n ding waar je hard aan moet trekken en/of een kwart slag draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:27:
[...]
Dat lijkt me redelijk kansloos, want Volvo heeft niets met jouw leasecontract te maken en kan jou onmogelijk gaan compenseren voor een belastingmaatregel. Jammer maar helaas. Gaat gewoon niet. Onredelijk en onrealistisch.

Bovendien is (ons in ieder geval) totaal onduidelijk waar het aan ligt, dus kun je sowieso niet nu al aankomen met naar Volvo te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
YinYang schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:44:
Ik ben wel op zoek naar een groter type ivm met de ruimte, dus neig eerder naar de V50 of V70. Heb al gelezen dat ik een 1.6D beter niet kan nemen, dus een auto met zo'n motor valt al af...
2.0D is niet veel beter hoor, dezelfde techniek en in feite hetzelfde blok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar wel laagtoeriger en dus minder slijtage. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Heeft 2.0D niet groter oliereservoir en daarom minder gevoelig voor te weinig/slechte olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Met de olie is wel iets ja dat anders is, weet zo niet wat dat was. Maar in de basis hebben ze last van veel al dezelfde problemen. Injectoren edg is toch een link iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Een reactie op de site van 112HM:

Joost zegt:
10 januari, 2014 om 21:56
Uit technisch onderzoek is gebleken dat de auto is aangestoken en heeft dus niets met de accu te maken.

Onderste reactie.

Ik weet niet hoe betrouwbaar dat bericht is uiteraard.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmm...kreeg gisteren bericht van de meneer van die 850 T-5R. De APK had een paar kleine dingetjes opgeleverd die hij nog even zou fixen. Kleine dingen op 1 na (vind ik dan): er lekt olie. Hij vermoed aan de krukaskeerring. Hij zegt dat het helemaal niet veel is en dat 1 of 2 druppeltjes al gauw heel wat lijken als ze onder de auto liggen. Het is niet iets waar ie op afgekeurd zou worden.
Nou moet ie nog precies kijken waar het vandaan komt, wie weet is het wat anders. Ik ben wat gaan opzoeken over dit soort grappen en ik zie dat er 2 van die dingen zijn. Als het aan de kant van de bak is, is het een behoorlijke toestand om te vervangen.
Als het geen groot lek is en er slechts druppeltjes tegelijk uit komen, zeggen 'hunnie' (anderen dus) dat het niet persé erg hoeft te zijn. Maar ja...ik heb er geen verstand van. Kan zoiets erger worden als je er niets aan doet? Ik heb niet zo'n trek om een auto te kopen die al lekt, hoe minimaal dan ook, en als ik straks met een kapotte auto langs de kant sta of de garage mijn tweede huis wordt, zegt iedereen natuurlijk 'hoe kun je ook een auto kopen die lekt?' (ik zou het in de eerste plaats tegen mezelf zeggen!).

Dus ja...ik bel 'm morgen nog even op en dan overleggen we even. Kijken of ie al meer weet waar dat lek vandaan komt. Ik heb wat topics gevonden over dat soort lekken en het kan ook het gevolg zijn van de bakwissel. Misschien iets niet goed aangedraaid ofzo. De krukaskeerring was een vermoeden van 'm. Ik hoop dus maar dat het iets is dat gerepareerd kan worden voordat ik 'm koop. Anders weet ik niet of het slim is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Meestal is een auto die een paar drupppeltjes olie lekt geen auto die morgen langs de kant van de weg staat omdat er geen olie meer in zit. Ook wordt de garage niet je 2e huis.
Wel moet je het olie gebruik in de gaten houden. Dus regelmatig het olieniveau pijlen. En vraag aan welke kant hij lekt. Nu weet ik niet hoeveel het kost om die krukaskeering te laten vervangen bij een garage. Maar dit is wel iets waar jij van kan zeggen ik wil wat van de prijs af.
Ik denk wel dat het niet verstandig is om 2 jaar rond te rijden met een lekkende krukaskeerring, maar je hoeft het niet direct te laten repareren denk ik.
Ik zou persoonlijk de auto gewoon kopen als dit het grootste minpunt is. En dan maakt het niet uit wat het gaat kosten om een krukaskeerring te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met een beetje pech lekt 'ie bij het nokkenastandwiel (komt ook geregeld voor bij die blokken) en dan zit je meteen tegen een vrij prijzige reparatie aan te kijken omdat je dan ook de distributieriem etc moet vervangen. Mocht de bak eraf moeten, dan is het ook een arbeidsintensieve klus. Hoe dan ook: wil je het fixen, dan is het wel een vrij dure grap. :P Maar aangezien hij veel kan, dan zou je kunnen overwegen om hem de boel te laten fixen voordat je 'm koopt. :)

Een kleine olielekkage is op zich geen probleem, en snel ermee aan de kant staan zal je niet. Maar lekkages wil je natuurlijk wel gefixt hebben en zeker als je een turbo hebt (dan is een te laag oliepeil echt een dikke no-go). Goed laten uitzoeken waar 'ie precies lekt dus. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:06:
Een kleine olielekkage is op zich geen probleem, en snel ermee aan de kant staan zal je niet. Maar lekkages wil je natuurlijk wel gefixt hebben en zeker als je een turbo hebt (dan is een te laag oliepeil echt een dikke no-go). Goed laten uitzoeken waar 'ie precies lekt dus. :)
Ja, een klein lek lijkt me idd ook niet erg. Punt is dat ik niet kan beoordelen of een klein lek niet een groot lek wordt. Ik heb niet voldoende kennis van dat soort zaken. Daar gaat het mij een beetje om. Als ik netjes regelmatig het peil controleer en af en toe een scheutje erbij zou er in principe niets aan de hand moeten zijn. Maar ja...is dat ook zo?

Nou geloof ik dat een auto van bijna 20 jaar oud nooit helemaal lekvrij is, maar toch...wat is wijsheid?

Ik weet in ieder geval dat repareren een dure grap is. Als het nou zou was dat de distributietoestand nog vervangen moest worden, had het meteen kunnen gebeuren (als het de keerring aan die kant is). Dan is het geen grote extra post. Het vervangen van het ding zelf is volgens mij geen groot probleem. Maar er moet een hoop uit elkaar.

Maar ja...ondertussen heb ik nog 2 kandidaten gekregen. Beide turbo's (geen T-5R) met volledige historie en zo te zien in erg goede staat. Dus even kijken of ik alsnog een goed gevoel kan krijgen bij de 'lekker' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ook ff goed checken of het blok niet goed versleten is. Lekken kan ook ontstaan door (te veel) overdruk in t onderblok als gevolg van slijtage. (peilstok en olievuldop checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Ik wil een S60 of V70 gaan kopen, waarschijnlijk het model van vóór 2005, met een 2.4 of D5 motor erin. Nu wil ik het liefst een automaat, maar ik hoorde dat bij een automaat sneller iets kapot gaat dan bij een handschakel? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sneller niet, wel als je niet op tijd de bak laat flushen en dan pas bij problemen (zoals hangen in de versnelling en schokkerig schakelen) de olie laat vervangen of flushen, dan heb je toch een bak die beschadigd is. Dan wordt het wel duur.

Maar verder, nee. Kosten van de koppeling en hele rommel heb je niet rond de 2,5 ton dus wat dat betreft. :)

@Nokkenaskeering: een beetje zweten is niet erg, maar dat wordt druppeltjesgewijs lekken en dat wordt alleen maar erger. Dus het moet toch wel een keer vervangen worden. :)

Pagina: 1 ... 48 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.