Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.468 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Osram Nightbreakers zijn idd ideaal, wat witter licht wel heel mooi. Fijn in de regen en met sneeuw vind ik de Osram All Weathers. Passen ook goed bij een wat oudere auto. Stuk geler als standaard verlichting maar niet pisgeel. Philips is muk op de lampjes na waar B-W het over heeft, rest gaat allemaal kei snel kapot en is kei duur. Osrams haal je voor weinig geld uit Engeland. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:44

Youk

Volvo For Life

Ik rij nu ook al een hele tijd rond met Osram Nightbreakers. Zowel in de 850 als in mijn motor. Heb nog een tijd in mijn motor met speciale Philips motorlampen gereden, maar na gemiddeld 6 maanden waren die stuk.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:17:
[...]
Mijn GSX-R600 heb ik ook omgebouwd naar xenon, daar is het lichtbeeld echt perfect, dus echt ____/ richting de berm. Maar die is origineel ook uitgerust met een projectorlens, dus dat scheelt natuurlijk ook.
Dan kan het inderdaad. Het model ná mijn RT heeft ook een projectorlamp en dan zou het makkelijker moeten gaan. Maar dat hele Xenon geneuzel is een hype en iedere sjonnie wil die 'luxe uitstraling' op zijn Golf 1 hebben en dus prakt ie er een Wibra setje in met die vreselijk blauwe lampen en is ie helemaal gelukkig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

mphilipp schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:19:
[...]

Dan kan het inderdaad. Het model ná mijn RT heeft ook een projectorlamp en dan zou het makkelijker moeten gaan. Maar dat hele Xenon geneuzel is een hype en iedere sjonnie wil die 'luxe uitstraling' op zijn Golf 1 hebben en dus prakt ie er een Wibra setje in met die vreselijk blauwe lampen en is ie helemaal gelukkig.
En regelmatig zijn ze fout afgesteld, waardoor de tegenliggers verblind worden. Dat vind ik echt irritant. Moeten ze vaker op controleren, vind ik dan.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

itsalwaysme schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:16:
[...]
En regelmatig zijn ze fout afgesteld, waardoor de tegenliggers verblind worden. Dat vind ik echt irritant. Moeten ze vaker op controleren, vind ik dan.
Ook dat. Maar nog vaker zijn het gewoon de reflectoren die er totaal niet voor geschikt zijn. En de zogenaamde deskundigen die het installeren zeggen tegen iedereen dat het kan. Als ik mijn motor langs breng, rossen ze er ook gewoon een setje in. Maar daar begin ik niet aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Osram maakt goed spul. Na alles van Philips geprobeerd te hebben dat steeds na 6 maand stuk was (zelfs de extra life time dingen die een minder aangenaam licht gaven waren even snel stuk) heb ik nu al bijna een jaar Osram erin zitten en die blijven het goed doen!

Even over wat nieuwe Volvo's: heeft iemand al kunnen testrijden met zo'n 4 cil diesel van de laatste generatie? Ik kreeg onlangs een uitnodiging in de bus om "de nieuwe S60 te gaan ontdekken met 181pk 2 liter en 99g CO2". Helaas blijf ik het voorlopig te druk hebben met de verbouwing aan m'n huis en moest dus passen.

In de verbouwing doet de XC60 het trouwens erg goed als muilezel. Onlangs aanhanger weggevoerd met iets meer gewicht aan steengruis dan wettelijk toegelaten :X (zat toch wel dik over de 1,5 ton, terwijl de aanhanger een dubbelasser is die niet gekeurd is voor meer dan 750kg en ook geen remmen heeft. En ik heb dus ook geen rijbewijs voor 3,5ton te mogen rollen)
Die biturbo D5 had er wel zin in en gromt echt heerlijk met zo'n gewicht erachter, de remmen vonden het iets minder leuk. Moest gelukkig niet ver en kon alle grote wegen vermijden, dus rustig langs binnendoor aan een tempo <50km/h is alles veilig verlopen. Volgende keer toch maar opletten als ik nog eens enthousiast muren aan het slopen ben en alles lekker op de aanhanger gooi 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door ppFreddy op 17-12-2013 23:16 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb met de C30 in 4 jaar tijd niet één lampje hoeven te wisselen. Alleen in het begin heb ik silvervisions in de achterlichten (raw) gedraaid, that's it. Koplampen zijn Xenon, weet niet of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De reden dat de Philips-lampen vrij snel stuk gaan is doordat de coating er best dik op zit. Daardoor wordt de lamp warmer en brandt 'ie ook sneller door. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:36

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Kijk, Osram dus! Iemand nog een tip waar ik ze het beste vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

ppFreddy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:59:

Even over wat nieuwe Volvo's: heeft iemand al kunnen testrijden met zo'n 4 cil diesel van de laatste generatie? Ik kreeg onlangs een uitnodiging in de bus om "de nieuwe S60 te gaan ontdekken met 181pk 2 liter en 99g CO2". Helaas blijf ik het voorlopig te druk hebben met de verbouwing aan m'n huis en moest dus passen.
Als je de nieuwe D4 bedoelt, die is nog niet beschikbaar voor proefritten (althans, met de nieuwe 8-traps automaat). Hadden nu bij de dealers moeten staan, maar dat heeft vertraging opgelopen. Wellicht dat de dealers er nog niet op zitten te wachten met de drukte omtrent de V60 PIH in de showrooms.

ps. wat duurt wachten lang :(

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:11:
Ik heb met de C30 in 4 jaar tijd niet één lampje hoeven te wisselen. Alleen in het begin heb ik silvervisions in de achterlichten (raw) gedraaid, that's it. Koplampen zijn Xenon, weet niet of dat wat uitmaakt.
Dat maakt veel uit. Gelukkig ook maar, een kapotte xenon-lamp bij de dealer is niet goedkoop :P
Ik ehb gisteren ook van die silvervisions besteld (voor de RAW), via ebay, 8 euro en ik hoef de deur niet eens uit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Aight! schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:56:
Kijk, Osram dus! Iemand nog een tip waar ik ze het beste vandaan kan halen?
Ik trek die dingen meestal van ebay.

@Bart-Willem

De nieuwe oldtimer regeling is er dus door; mooi moment om een klassieker te kopen voor weinig :? Mijn Volvo 02-02-1977 op benzine is het dus een paar maanden per jaar schorsen :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Stampertje schreef op woensdag 18 december 2013 @ 07:37:
[...]

Als je de nieuwe D4 bedoelt, die is nog niet beschikbaar voor proefritten (althans, met de nieuwe 8-traps automaat). Hadden nu bij de dealers moeten staan, maar dat heeft vertraging opgelopen. Wellicht dat de dealers er nog niet op zitten te wachten met de drukte omtrent de V60 PIH in de showrooms.

ps. wat duurt wachten lang :(
Die bedoel ik inderdaad. Vreemd dat ik toch een uitnodiging kreeg. (gaat wel over een Belgische dealer hier) de V60 wordt trouwens in Zweden gebouwd, dus wat die met vertraging van de S60 D4 te maken heeft weet ik niet. Weet niet (denk niet) of de V60 D6 in België echt populair is... Ik zie alleen maar D2'tjes rijden...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Aha, Belgie :) ik weet het alleen van de NL dealers. Wellicht dat die in BE al beschikbaar is.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:55:
[...]

Ik trek die dingen meestal van ebay.

@Bart-Willem

De nieuwe oldtimer regeling is er dus door; mooi moment om een klassieker te kopen voor weinig :? Mijn Volvo 02-02-1977 op benzine is het dus een paar maanden per jaar schorsen :(
Nu ben ik wel eindelijk van de set verlagingsveren af die ik nog had liggen: iemand had een 760 gekocht voor weinig en lacht zich rot, want die kosten geen drol in aanschaf meer. Net de woningmarkt: men creëert een oldtimerbubble en op het moment dat regels het inperken daalt de waarde als een baksteen. :+ Ergens is het wel jammer, maar goed: er werd natuurlijk wel grootschalig misbruik van gemaakt en daar was de regeling nooit voor bedoeld. Alleen dat verplicht stallen slaat totaal nergens op, dat hadden ze weg mogen laten.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:11:
Alleen dat verplicht stallen slaat totaal nergens op, dat hadden ze weg mogen laten.
Dat is toch alleen als je hebt gekozen om 25% van de jaarlijkse MRB te betalen? Dan mag je de weg in december, januari en februari niet op. (Beweerd mijn bron)
Zijn ze tussen 26 tot 40 jaar oud, dan komen ze in aanmerking voor het kwarttarief waarbij de bezitter 25 procent van de jaarlijkse MRB betaalt. De oldtimerbezitter mag dan echter niet in de maanden december, januari en februari de weg op.
Gelukkig komt de Chevy van mijn pa uit 1969 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er op grote schaal 'misbruik' wordt gemaakt van de oldtimerreggeling. Hij was een paar jaar geleden al aangepast, zodat je écht wel een ouwe bak moest hebben om er gebruik van te kunnen maken. Maar ik denk toch niet dat iemand alleen uit financiele overwegingen een oldtimer koopt. Je hebt met een oudere auto vaak veel meer onkosten, al was het alleen al aan brandstof, en dan ook onderhoud. Het is wel weer eenvoudiger onderhoud, en als je het zelf kunt is dat meegenomen. Maar is dat een groot deel van de Nederlandse automarkt? Ik denk het niet.
Als je goedkoop wilt rijden, koop je een Kia en niet een ouwe bak van 25 jaar oud. Maar ja, wie ben ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Moet je eens hier bij ons door de wijk rijden, reken maar dat er misbruik van gemaakt werd! Hier alleen voornamelijk door 1 bepaalde bevolkingsgroep (3x raden...). 75% van die groep rijdt hier in vieze oude stinkdiesels.
En keek voor de gein 1/1,5 jaar geleden maar eens in de oldtimerrubriek op marktplaats, ik denk dat 75% van de auto's allemaal uit begin/medio jaren '80 kwamen en het merendeel op diesel/LPG liep :P
Ook op het Volvo 700-forum zie je nu ineens allemaal 740's uit medio jaren '80 voor een prikkie worden aangeboden, allemaal diesels of LPG. Ja, dat zijn de echte liefhebbers die hun auto nu weg doen :+

@BW, wow, nu al verkocht, die verlagingsveren :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:44:
Moet je eens hier bij ons door de wijk rijden, reken maar dat er misbruik van gemaakt werd! Hier alleen voornamelijk door 1 bepaalde bevolkingsgroep (3x raden...). 75% van die groep rijdt hier in vieze oude stinkdiesels.
Ik denk dat ik weet wie je bedoelt. Bedenk dan dat zij aan die auto's gewend zijn. Ik ben een paar keer in Marokko geweest, en daar zie je heel veel vreselijk oude auto's rond rijden. Behalve in de grote steden, daar kom je nog wel eens een Q7 tegen (en nee, die is dan niet gejat; er zijn daar ook mensen met poen).

Je kunt het negatief uit proberen te leggen, maar hun standaarden liggen gewoon een stuk lager. De mensen die hierheen komen, zijn voornamelijk uit het zuiden afkomstig en als je ziet hoe ze daar wonen, is het hier nog superdeluxe. Ook al is het een wat wij noemen achterstandswijk. En zo'n wrak van 20 jaar oud doet hen niets. Zij hoeven niet zo nodig een glimmende V40.

Dus noem het maar misbruik. Zo noemt de overheid alles wat zij zelf in het leven roepen en waar vervolgens massaal gebruik van gemaakt wordt. Ik heb dat grijze kenteken ook nooit begrepen. Ja, ik snap waarvoor het bedoeld was, maar ik begreep nooit dat ze het op die manier deden. Dan vraag je erom dat heel veel mensen (onterecht) in een bedrijfswagen gaan rijden. Is dat misbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

mphilipp schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:28:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er op grote schaal 'misbruik' wordt gemaakt van de oldtimerreggeling. Hij was een paar jaar geleden al aangepast, zodat je écht wel een ouwe bak moest hebben om er gebruik van te kunnen maken. Maar ik denk toch niet dat iemand alleen uit financiele overwegingen een oldtimer koopt. Je hebt met een oudere auto vaak veel meer onkosten, al was het alleen al aan brandstof, en dan ook onderhoud. Het is wel weer eenvoudiger onderhoud, en als je het zelf kunt is dat meegenomen. Maar is dat een groot deel van de Nederlandse automarkt? Ik denk het niet.
Als je goedkoop wilt rijden, koop je een Kia en niet een ouwe bak van 25 jaar oud. Maar ja, wie ben ik? :+
Die aanpassing was maar een wassen neus: auto's t/m 1986 waren blijvend belastingvrij, ongeacht de brandstof. Voor auto's vanaf 1987 geldde een brandstoftoeslag: op benzine was de auto belastingvrij, maar voor diesel of LPG moest de brandstoftoeslag betaald worden. Needless to say dat op het moment dat die regeling bekend werd er een gigantische run op '86'er diesels kwam, die massaal vanuit Duitsland en Frankrijk geïmporteerd werden. '87'ers vond men niet echt spannend meer, een enkele handelaar daar gelaten. Ter info: het aantal oldtimers in Nederland bedroeg begin dit jaar circa een half miljoen, dat is bijna 7% van de totale Nederlandse automarkt (het percentage is lager als je ook vrachtwagens en bestelauto's meerekent). Ter vergelijking: in 2000 was dit percentage 2,2%.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat ik weet wie je bedoelt. Bedenk dan dat zij aan die auto's gewend zijn. Ik ben een paar keer in Marokko geweest, en daar zie je heel veel vreselijk oude auto's rond rijden. Behalve in de grote steden, daar kom je nog wel eens een Q7 tegen (en nee, die is dan niet gejat; er zijn daar ook mensen met poen).

Je kunt het negatief uit proberen te leggen, maar hun standaarden liggen gewoon een stuk lager. De mensen die hierheen komen, zijn voornamelijk uit het zuiden afkomstig en als je ziet hoe ze daar wonen, is het hier nog superdeluxe. Ook al is het een wat wij noemen achterstandswijk. En zo'n wrak van 20 jaar oud doet hen niets. Zij hoeven niet zo nodig een glimmende V40.

Dus noem het maar misbruik. Zo noemt de overheid alles wat zij zelf in het leven roepen en waar vervolgens massaal gebruik van gemaakt wordt. Ik heb dat grijze kenteken ook nooit begrepen. Ja, ik snap waarvoor het bedoeld was, maar ik begreep nooit dat ze het op die manier deden. Dan vraag je erom dat heel veel mensen (onterecht) in een bedrijfswagen gaan rijden. Is dat misbruik?
Als ik jongens van 25/30 jaar oud in zo'n wagen zie rijden, dan is het echt geen 'cultuurdingetje' ;) idem voor gaten die al dik in de 60 zijn en hier tientallen jaren wonen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die figuren zeggen zelf ook gewoon dat ze het ding rijden wegens belastingontwijking. Daar maken ze geen geheim van. :) Zie ook onderstaand filmpje. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als ze mij zouden vertellen dat dit in mijn buurt gefilmd was, zou ik het 100% geloven. Dit is echt precies wat ik bedoel :P (en ik dus dagelijks zie)

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 18-12-2013 20:49 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39

Cheezus

Luiaard

Tja, prima dat ze die regeling hebben gewijzigd. Als je als liefhebber een oldtimer in de garage hebt staan waar je op een mooie zondag lekker mee gaat touren, prima en een aanwinst voor het cultureel erfgoed. Als je een oud cheap-ass barrel als daily wil gebruiken met alle vervuiling en andere ellende mag je ook gewoon net zoveel belasting & verzekering betalen als de rest van de weggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Oorspronkelijk is de vrijstelling gecreeerd zodat liefhebbers niet telkens hun auto hoeven te schorsen/ontschorsen. Het is nooit bedoelt voor dagelijks gebruik.

Nou ben ik persoonlijk wel enigssinds blij dat we van al die mercedessen af zijn van rond 1986, dat heeft niks met een klassieker te maken. Bij een tokkie wijk hier was het straatbeeld gewoon enkel oldtimer mercedes :X

Wat mij betreft is de overgangsregeling wel wat vaag met de 3 maanden, beter was in mijn ogen geweest. Benzine gelijktrekken aan de regeling in europa, namelijk oldtimer vanaf 30 jaar.

[ Voor 56% gewijzigd door Ghostrider op 18-12-2013 21:52 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:18:
[...]
Als ik jongens van 25/30 jaar oud in zo'n wagen zie rijden, dan is het echt geen 'cultuurdingetje' ;) idem voor gaten die al dik in de 60 zijn en hier tientallen jaren wonen
Maar wat heeft het eigenlijk met de hele discussie te maken? Ben jij er zo een die als een Marokkaan iets doet het erg vind en dan doet alsof zij de enigen zijn in dit land die hier en daar profiteren van een regeling? Want een andere reden om het aan te halen zie ik niet. Een nogal irritante gewoonte: doen alsof zij al die dingen als enigen doen en alsof zij het hebben uitgevonden. Hou op met die shit, want het heeft met het hele verhaal waar we het eigenlijk over hadden niets te maken. Bewaar dat voor bij je vriendjes in de kroeg aub.

Ik ben nog gek ook dat ik nog gehapt heb ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het ging mij er meer om dat jij zegt dat je je niet voor kan stellen dat er misbruik gemaakt van wordt...
Dat voorbeeld wat ik aanhaal is wat ik in mijn directe omgeving zie. Dat er dus wél misbruik gemaakt van wordt!
Maar om het toch lekker politiek correct te houden, kijk eens rond op de verschillende Volvo fora. Daar zie je ook zat pinnerts die te gierig zijn om te betalen en nu massaal hun auto dumpen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

mphilipp schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:21:
[...]

Maar wat heeft het eigenlijk met de hele discussie te maken? Ben jij er zo een die als een Marokkaan iets doet het erg vind en dan doet alsof zij de enigen zijn in dit land die hier en daar profiteren van een regeling? Want een andere reden om het aan te halen zie ik niet. Een nogal irritante gewoonte: doen alsof zij al die dingen als enigen doen en alsof zij het hebben uitgevonden. Hou op met die shit, want het heeft met het hele verhaal waar we het eigenlijk over hadden niets te maken. Bewaar dat voor bij je vriendjes in de kroeg aub.

Ik ben nog gek ook dat ik nog gehapt heb ook.
Dank je voor deze reactie. Ik ben het met je eens, het zijn alleen de 'buitenlanders', zoals het hier geschetst wordt. Vergeet niet dat Nederlanders zelf ook erg goed zijn in het omzeilen/ontduiken van de regels, zodat we er van kunnen profiteren. Ik denk dat daar in de geschiedenis van ons land genoeg voorbeelden van geweest zijn.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dit is gewoon het moment om een klassieker te halen. Je moet alleen wat opslag in de wintermaanden regelen :+

Mooie 242 of 360 :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nederland is natuurlijk een land vol witteboordencriminaliteit, waar dit soort geintjes haast ook onder vallen. :+ Tuurlijk viel er te verwachten dat er vast wat mensen een oldtimer als dagelijks vervoermiddel gingen inzetten, maar het is gewoon erg uit de hand gelopen en men kan overdrijven in zoiets. Dat is dus ook wel gebeurd.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Touchdomex schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:36:
Dit is gewoon het moment om een klassieker te halen. Je moet alleen wat opslag in de wintermaanden regelen :+

Mooie 242 of 360 :9~
Een mooie 360? Dat is een contradictie :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:40:
[...]

Een mooie 360? Dat is een contradictie :+
Het is geen 4xx ja :+ 360 heeft tenminste het motorblok nog in de juiste richting liggen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 12:02
En achterwiel aandrijving. Zeker leuk in de winter :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Touchdomex schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:41:
[...]

Het is geen 4xx ja :+ 360 heeft tenminste het motorblok nog in de juiste richting liggen :+
Ik weet er nog 1 te koop. Met 'wat werk' :P (technisch/motorisch goed, alleen zit er wat laswerk aan)

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 19-12-2013 09:35 ]

Vaak bu'j te bang!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ppFreddy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:31:
[...]

Die bedoel ik inderdaad. Vreemd dat ik toch een uitnodiging kreeg. (gaat wel over een Belgische dealer hier) de V60 wordt trouwens in Zweden gebouwd, dus wat die met vertraging van de S60 D4 te maken heeft weet ik niet. Weet niet (denk niet) of de V60 D6 in België echt populair is... Ik zie alleen maar D2'tjes rijden...
Waarschijnlijk wordt in Belgie niet alles om zeep geholpen met allerlei kortzichtige subsidies \ boetes. 70% van de productie van de V60 PiH is in 2013 in Nederland geleverd, maar volgend jaar hebben deze auto's weer 7% fiscale bijtelling ipv 0 % en dan zal het een heel stuk minder hard gaan.

Dus bij Volvo Cars Nederland zijn ze dit jaar (logisch) helemaal blij, maar volgend jaar gaat het toch tegenvallen. Zie de Megane hype van rond juli 2012, etc.

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

loeberce schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:31:
En achterwiel aandrijving. Zeker leuk in de winter :)
Daar heb je dus vrij weinig aan met de nieuwe overgangsregeling (niet rijden in dec-fab) :+ .

Ondanks de dure MRB voor de 242 op LPG blijf ik daar lekker mee doorrijden. Er zijn misschien lichtere auto's op LPG of een kleinere en lichte auto op benzine, maar deze is nog steeds erg goedkoop als daily.
En de 740 blijft er ook bij als hobbyauto, die kan gelukkig gebruik maken van de overgangsregeling.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:23:
[...]

Ik weet er nog 1 te koop. Met 'wat werk' :P (technisch/motorisch goed, alleen zit er wat laswerk aan)
Meer informatie?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zal eens vragen, is van een maatje van me. Heeft overigens geen APK (door het laswerk :P)

Vaak bu'j te bang!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:52:
Zal eens vragen, is van een maatje van me. Heeft overigens geen APK (door het laswerk :P)
Is afhankelijk hoeveel werk er aan is :P Anders spaar ik rustig door en haal iets welke netter is.

Ik heb hem toch niet nodig voor dagelijks vervoer. Rij tenslotte polo :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dorpels zijn redelijk krokant. Verder is de wielbak linksachter er helemaal opnieuw ingelast (uitgeslepen uit een niet rotte 360 en er weer ingelast)

Vaak bu'j te bang!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:32:
Dorpels zijn redelijk krokant. Verder is de wielbak linksachter er helemaal opnieuw ingelast (uitgeslepen uit een niet rotte 360 en er weer ingelast)
Hoe lastig is lassen als je er nog nooit iets van hebt gedaan en er geen ruimte voor hebt? :+ Best lastig toch? :'(

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dan zou ik in dit geval zeggen, lekker laten staan :P
Dit is 'm
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/551762_455122667849227_790341693_n.jpg

Hier waren we op weg naar een oldtimer bromfiets meeting in Engeland 8)

Vaak bu'j te bang!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 20:54

Tomatoman

Fulltime prutser

Een heuse Ovlov met karavanski.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klassiek exemplaar welliswaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ovlovjes O+ Toen ze nog echt tof waren O+

Lolvo's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
fredkroket schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:30:
[...]

Dus bij Volvo Cars Nederland zijn ze dit jaar (logisch) helemaal blij, maar volgend jaar gaat het toch tegenvallen. Zie de Megane hype van rond juli 2012, etc.
Vooral de V40 is natuurlijk een sales-kanon, en zal dat nog wel blijven denk ik. En Volvo gaat daar nog minimaal 4 jaar lang profijt van hebben in de vorm van onderhoud en aftersales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XC90 staat nu al 3 weken bij de garage :'(

Het probleem is al gevonden, her en der zat ook wat verstopt dus eigenlijk zou die iets meer vermogen moeten hebben als die terug komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:46:
[...]

Vooral de V40 is natuurlijk een sales-kanon, en zal dat nog wel blijven denk ik. En Volvo gaat daar nog minimaal 4 jaar lang profijt van hebben in de vorm van onderhoud en aftersales
Dat klopt absoluut, maar de verkopen zullen echt minder worden. De 2 toppers (V40 14% en V60 PiH) zijn volgend jaar toch een stuk minder aantrekkelijk. Daarnaast zijn veel V60 PiH's terecht gekomen bij zelfstandigen, die zijn niet per definitie even loyaal aan een merkdealer als dat een leasemaatschappij dat is. Aan de andere kant heeft de PiH mogelijk wel specifieker onderhoud nodig waardoor dit wel bij de merkdealer gedaan moet worden.

Volgend jaar is de V40 immers weer 20% en er zijn volgend jaar 14% alternatieven beschikbaar (A3, Golf). De V60 PiH is dan weer 7% en dan gaat men misschien toch weer eerder voor een 14% station van 30K van een ander merk (tenslotte is voor velen het leasebudget te laag voor een V60 PiH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik denk dat Volvo wel snel gaat zorgen dat de V40 D2 weer in de 14% komt. Want het is wel een lekkere melkkoe natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 15:25

vhal

ಠ_ಠ

itsalwaysme schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:57:
Ik denk dat Volvo wel snel gaat zorgen dat de V40 D2 weer in de 14% komt. Want het is wel een lekkere melkkoe natuurlijk.
Er zijn meerdere die zo denken in autoland maar VW krijgt het blijkbaar niet voor elkaar om de Golf Variant in de 14% te krijgen itt tot zustermerken Seat en Skoda 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Komt vast door dat extra karton en isolatie zodat het premium klinkt als je de deur dicht gooit.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies 3 weken later en de XC90 is na een grondige reparatie weer terug :')
Voor een 163PK 2 tonner voelt die sneller aan dan die ooit is geweest :D
Mijn vader appte dat ik buiten moest komen en toen stond hij daar met zijn Xenon-lampen te schitteren, ik rende op hem af en begon de motorkap te knuffelen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:15:
Komt vast door dat extra karton en isolatie zodat het premium klinkt als je de deur dicht gooit.
Ah premium, dat woord dat door Audi-rijders verzonnen is om hun te duur betaalde Volkswagen goed te praten. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Behalve als je een Premium geluidsinstallatie in je Volvo hebt, want dan tel je pas mee. High performance audio... :N

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredkroket schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:11:
[...]
De V60 PiH is dan weer 7% en dan gaat men misschien toch weer eerder voor een 14% station van 30K van een ander merk (tenslotte is voor velen het leasebudget te laag voor een V60 PiH).
Lijkt me sterk. Waarom in een 14% Octavia gaan zitten met 100PK als je ook in een V60 kunt zitten met 200+PK? Netto ben je niet super veel meer kwijt en het is toch wel even een andere auto. Bij ons zie je overigens ook dat management team/directeuren een V60 plugin gaan leasen. Die zie ik niet in een Skoda gaan zitten. De modale leaser heeft geen budget voor een plug-in V60 en die zal wel eerder de 14% nemen. Maar dat was dit jaar met 0% op de V60 niet anders. De management leden rijden nu in een auto van 60-70k met 25%. Dan is 7% ook nog best aantrekkelijk denk ik zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Bart-Willem schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:18:
[...]
Ah premium, dat woord dat door Audi-rijders verzonnen is om hun te duur betaalde Volkswagen goed te praten. :+
Ach, zo kan je ieder merk wel beschuldigen op de premiumbenaming. Op die manier kan je ook Volvo een premium Ford noemen, Saab die vroeger een premium GM/Opel was, Lexus een te dure Toyota is en de al genoemde Audi een premium VW te noemen.

Zo kan ik zeggen dat ik in een premium Dacia rij :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als je er maar blij mee bent he, dat is het belangrijkste. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik kwam deze tegen op https://www.facebook.com/thecarmemes
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1512610_614748141914298_841644410_n.jpg
_O-

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 21-12-2013 13:27 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Bart-Willem schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:18:
[...]

En dat voor Volvo ook te pas en te onpas gebruikt wordt? De kraakjes in mijn gloedjenieuwe V40 zijn erger dan in de Seat van 7 jaar oud die ik er op inruilde. Overal komen ze vandaan, de deuren, de hemelconsole, het dashboard(kastje), de bekleding van de middenzuil... premium me reet (en de laatste Volvo die ik rij)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 21-12-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gewoon terug gaan naar de dealer dan. In mijn S80 met 270k is geen rammeltje te bekennen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:09:
Gewoon terug gaan naar de dealer dan. In mijn S80 met 270k is geen rammeltje te bekennen
Daar doen ze niks aan hoor/kunnen ze niks aan doen. Mijn V60 kraakt/rammelt ook al aardig. Heeft wel meer kleine mankementen waardoor ik zou zeggen dat Audi/BMW/Mercedes toch iets meer premium zijn. Een A4 bijvoorbeeld zit gewoon net iets beter in elkaar. (Heb ik hiervoor gehad.) Voor mij de eerste en ook tevens de laatste Volvo de komende jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

stefijn schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:04:
[...]

En dat voor Volvo ook te pas en te onpas gebruikt wordt? De kraakjes in mijn gloedjenieuwe V40 zijn erger dan in de Seat van 7 jaar oud die ik er op inruilde. Overal komen ze vandaan, de deuren, de hemelconsole, het dashboard(kastje), de bekleding van de middenzuil... premium me reet (en de laatste Volvo die ik rij)
Dat doet met name Autoweek, met bijhorend Autoweek-volk die ook lopen te beweren dat Volvo zowel van Ford als Renault is, en Renault is weer van Peugeot, en dat is weer staatseigendom want het komt uit Frankrijk en dat is zeer communistisch. En dat komt weer goed uit bij Volvo want China is ook communistisch. :+ :P

Zo'n ding hoort niet te rammelen. Als het rammelt moet je er accuut mee teruggaan want de enige Volvo die rammelt is een 400-serie en de eerste generatie S40/V40. :P

@ hierboven: gek dat je een stille A4 hebt, want als bij leasemaatschappijen wel 1 auto bekend staat als "rammelbak", dan is het de A4 wel. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 21-12-2013 15:49 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:21:
[...]

Daar doen ze niks aan hoor/kunnen ze niks aan doen. Mijn V60 kraakt/rammelt ook al aardig. Heeft wel meer kleine mankementen waardoor ik zou zeggen dat Audi/BMW/Mercedes toch iets meer premium zijn. Een A4 bijvoorbeeld zit gewoon net iets beter in elkaar. (Heb ik hiervoor gehad.) Voor mij de eerste en ook tevens de laatste Volvo de komende jaren.
Enigzins kwaliteit heb je alleen bij de S80/V70 en dat is zelfs behoorlijk plastic. Je kunt nog beter een V70 van tijdperk 2001-2005 nemen, die zijn net wat beter daarin. Maar mijn 740 van 1985 kraakt minder en slijt minder hard dan de V70 die we hebben.

Al is die V70 een fijne auto hoor. Maar het Build to last motto hebben ze 15 jaar geleden al de deur uit gedaan met einde van de 850/960 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die 6-cilinders in de 960/S90 zijn volgens mij ook geen toppers hoor :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

Tss.. Ontwikkeld samen met Porsche, jeweettoch!

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks mis met de huidige motoren hoor, daar hoor je me niet over. Zou graag de 5 cilinder van mn V70 in mn 740 leggen. Of een B234F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:57:
Die 6-cilinders in de 960/S90 zijn volgens mij ook geen toppers hoor :P
Is gewoon hetzelfde blok als die van een 850 maar dan met 1 cilinder meer. :P

Het enige probleem van de eerste serie was alleen dat de distributieriem te dun was (idem bij de 850), dat gaf behoorlijk wat problemen (bij diezelfde 850-riem minder, want kwam minder kracht op). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik weet dat 't zelfde blok is, maar ik lees toch regelmatig problemen van koppakkingen die ploffen (en blijven ploffen) :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ook logisch, want een 6-cilinder in lijn heeft vaak meer moeite met de koeling. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1520802_10152183078243968_1477134289_n.jpg

Jeuj, halve auto slopen om de GROM module in te bouwen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad ernstig uit :)
Had die van mij echter met een kwartiertje aan de gang (incl netjes solderen)

Waar laat je het kastje? Ik heb em achter de CC unit laten liggen en de kabels in het dashboard kastje. Wil binnenkort eigenlijk de kabels omleggen naar de asbak in de middenconsole, kan ik makkelijker gebruik maken van de AUX en USB. (was ik toen te lui voor omdat dat nog een aantal schroeven verder was en ik nog een Scorpio moet slopen die dag :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:38:
[afbeelding]

Jeuj, halve auto slopen om de GROM module in te bouwen :P
Om die reden heb ik er ook nog steeds geen ipod aansluiting in zitten...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ach valt allemaal wel mee, leuk om te doen wel alleen voorzichtig om niet de boel te beschadigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik moet die van mij ook weer uit elkaar slopen omdat de USB-kabel te lang is en daarom het ding altijd van voor af aan begint (nummers houdt 'ie wel vast, maar dan begint 'ie gewoon vooraan het nummer, niet tof als je vooral livesets luistert). :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:02:
Ziet er inderdaad ernstig uit :)
Had die van mij echter met een kwartiertje aan de gang (incl netjes solderen)

Waar laat je het kastje? Ik heb em achter de CC unit laten liggen en de kabels in het dashboard kastje. Wil binnenkort eigenlijk de kabels omleggen naar de asbak in de middenconsole, kan ik makkelijker gebruik maken van de AUX en USB. (was ik toen te lui voor omdat dat nog een aantal schroeven verder was en ik nog een Scorpio moet slopen die dag :p)
Ik heb de unit nu in het dashboardkastje zitten (met dubbelzijdig tape, aan de bovenkant). De aansluitingen zitten nu ook in het dashboardkastje. Ik wilde ze eigenlijk eerst ook naar de middenconsole leggen, zodat m'n telefoon/USB-stick in de armsteun kan, maar achteraf gezien is dat niet praktisch. Stel dat ik de AUX gebruik, dan moet ik elke keer het dashboardkastje open maken om de boel te bedienen. En als ik de Android bediening wil gebruiken, is het ook niet praktisch als m'n telefoon in het dashboardkastje ligt. De telefoon heb ik nu gemonteerd in zo'n universele houder die je vastklikt op een ventilatierooster, niet de meest mooie oplossing, maar het werkt. Mogelijk dat ik daarvoor nog iets beters ga zoeken (tips zijn welkom :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 11-10 19:31
Ik ga m'n leasebak (V40, R-Design, D2) eind januari weer inleveren ivm switch van baan.

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/1073/img0484rs.jpg

Maar ik blijf het merk trouw, de opvolger haal ik morgen op!:

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/9360/3goj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/5782/ycp8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/4287/dni1.jpg

2.5T, MY2006, 165K.

Op vermogen gaat 't dr flink op vooruit, maar ik zal de wegligging van de V40 (met 't sportonderstel) waarschijnlijk wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat een vet ding! :o En zo goed als dezelfde motor als de mijne. :P Daar ga je nog veel plezier aan hebben, het instant koppel met het motorgeluid is nogal verslavend. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sjieke wagen, voor een S60 behoorlijk luxe uitgevoerd!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:10:
[...]

Ik heb de unit nu in het dashboardkastje zitten (met dubbelzijdig tape, aan de bovenkant). De aansluitingen zitten nu ook in het dashboardkastje. Ik wilde ze eigenlijk eerst ook naar de middenconsole leggen, zodat m'n telefoon/USB-stick in de armsteun kan, maar achteraf gezien is dat niet praktisch. Stel dat ik de AUX gebruik, dan moet ik elke keer het dashboardkastje open maken om de boel te bedienen. En als ik de Android bediening wil gebruiken, is het ook niet praktisch als m'n telefoon in het dashboardkastje ligt. De telefoon heb ik nu gemonteerd in zo'n universele houder die je vastklikt op een ventilatierooster, niet de meest mooie oplossing, maar het werkt. Mogelijk dat ik daarvoor nog iets beters ga zoeken (tips zijn welkom :P)
Ik gebruik hem i.c.m. een iPod, die ik op zeer deftige wijze achter de pennenhouder heb geklemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
Nou, ik heb redelijk pech gehad met mijn V40 tijdens een korte vakantie in Engeland...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5780180/schade1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5780180/schade3.jpg

Van achter aangereden, airbags uit en van voren waarschijnlijk vangrails geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

:'(

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Dat is zonde :(
Wel te repareren (onder de verzekering/lease maatschappij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jmderonde schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:09:
Nou, ik heb redelijk pech gehad met mijn V40 tijdens een korte vakantie in Engeland...

[afbeelding]

[afbeelding]

Van achter aangereden, airbags uit en van voren waarschijnlijk vangrails geraakt.
Zonde... waar was dat? ik zie natte sneeuw dus in het noorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

itsalwaysme schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:39:
Dat is zonde :(
Wel te repareren (onder de verzekering/lease maatschappij)?
ik vrees dat dat wel eens total loss zou kunnen zijn... zeker als de airbags ook geploft zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

ToolkiT schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:45:
[...]

ik vrees dat dat wel eens total loss zou kunnen zijn... zeker als de airbags ook geploft zijn..
Dat zou helemaal zonde zijn voor zo'n mooie auto ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

Schrale troost dat de politie met een mooie V70 op komt dagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

[afbeelding]

[afbeelding]

Oh, zuur... Maar geen persoonlijk letsel en dergelijke (naast de schrik)...?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

:'(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
't was zo'n 100km onder de grens met Schotland, redelijk noordelijk dus, in een heftige hagelbui dat er iemand achterop is gereden.
Ik hoop dat reparatie mogelijk is, maar meerdere mensen hebben mij al voorbereid op totall loss.

Persoonlijk letsel is helaas bij een inzittende een hersenschudding. de rest alleen wat spierpijn en blauwe plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Moet een aardige klap geweest zijn dan... :X Gelukkig maar dat je een Volvo om je heen had!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jmderonde schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:35:
't was zo'n 100km onder de grens met Schotland, redelijk noordelijk dus, in een heftige hagelbui dat er iemand achterop is gereden.
Ik hoop dat reparatie mogelijk is, maar meerdere mensen hebben mij al voorbereid op totall loss.

Persoonlijk letsel is helaas bij een inzittende een hersenschudding. de rest alleen wat spierpijn en blauwe plekken.
mini-cruise naar NewCastle?
Gelukkig geen erstige verwondingen op hersenschudding na..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:55:
[...]
Schrale troost dat de politie met een mooie V70 op komt dagen :9
XC70 denk ik? O-)

Wel zonde van de auto. Best nog een flinke klap zo te zien.
Hersenschudding is erg naar. Ik hoop dat er geen nasleep is (whiplash etc)

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 24-12-2013 15:09 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Dan vooral sterkte met de verwondingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

Denk dat hij ook wel total loss is.

Persoonlijk letsel is minder tof, sterkte met het herstel

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mx. Alba schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:12:
Moet een aardige klap geweest zijn dan... :X Gelukkig maar dat je een Volvo om je heen had!
Ja , want met een BMW was je slechter af geweest... :F Een beetje auto is tegenwoordig wel bestand tegen aanrijdingen.

Erg vervelend, hopelijk knapt de persoon met de hersenschudding snel op zonder al te veel nagevolgen. Wat betreft de V40, hopelijk is de achteras wielophanging (:+ )niet krom.

Stond je in een file ofzo?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vhal schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:40:
[...]

Ja , want met een BMW was je slechter af geweest... :F Een beetje auto is tegenwoordig wel bestand tegen aanrijdingen.

Erg vervelend, hopelijk knapt de persoon met de hersenschudding snel op zonder al te veel nagevolgen. Wat betreft de V40, hopelijk is de achteras niet krom.

Stond je in een file ofzo?
Achteras??? in een FWD auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01

mr_petit

opperprutser

Hij bedoelt de wielophanging

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:19:
Ik ga m'n leasebak (V40, R-Design, D2) eind januari weer inleveren ivm switch van baan.

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

2.5T, MY2006, 165K.

Op vermogen gaat 't dr flink op vooruit, maar ik zal de wegligging van de V40 (met 't sportonderstel) waarschijnlijk wel missen.
Sommigen zeggen dat de S60 de sportieve variant van de S80, en anderen zeggen dat het een mini S80 is

Qua uitstraling/luxe geldt die 2e ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Potjandikkemme! :o

Sterkte gewenst met het herstel van jezelf en van de andere inzittenden

Ik was gisteren met iemand met een 16-Liter 610PK Volvo truck op pad ( :9~ ) en we reden met 60 over een weg, en bij een uitrit stond een auto te wachten tot wij voorbij waren.....toen knalde er van achteren een auto met 15/20 km/h op die wachtende auto op......bestuurder lette niet op

We moesten vol op de rem met onze Volvo truck.....bof dat de auto die de klap kreeg hetzelfde deed anders was het voor mij en de chauffeur en voor de man die de klap kreeg minder goed afgelopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou, mijn 740 mag er uit :(

Met een tweede kind op komst en een die niet meer werkt (eigen keuze), word er tegenwoordig meer gereden. De 740, hoe fijn ook, is daarmee opeens best een dure rijder. Ook missen we zaken als Isofix en moderne veiligheid.

De 740 (2.3i GL Automaat met 180k op de klok) gaat dus weg. De dealer heeft nu uiteindelijk een bod van €700,- neergelegd. Ik ga hem nog even via andere kanalen voor iets meer proberen te slijten, maar over een week of 2 is hij sowieso weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kaspers schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:19:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

2.5T, MY2006, 165K.

Heel jammer van de V40, wat een mooi ding was dat. Maar een goeie overstap naar een achte bazenbak. 8) Ook een sportonderstel of niet? Maar gewicht en stuureigenschappen van de V40 zijn wel fenomenaal ja. Daar valt de S60 mede door het hoge gewicht een beetje in tegen. :)

Maar Drivers Edition neem ik aan? :)

[afbeelding]

[afbeelding]

De tering, die zal wel goed krom zijn ja. :( Wat zonde!
Maar hoe is het met jouw dan nu? Beetje bijgekomen of toch nog achteraf bijkomende zaken?

Pagina: 1 ... 46 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.