Ik heb jullie hulp nodig;
ik moet plotseling binnen nu en een week een auto kopen en ik zit al tijden te struinen voor een volvo.
Ik heb een S60 2.0T op autogas op het oog, maar het probleem;
250k km is best veel, maar ik heb geen idee of de 2.0 5 cylinder dat goed aankan en hoe de kleppen tegen gas kunnen; als het een D5 zou zijn geweest had ik niet eens getwijfeld en meteen een proefrit gemaakt.
Ik rij nu een golf op gas en heb daar dus wel ervaring mee; ook zelf onderhouden en motorwissel gedaan dus technisch kan ik er wel een goed oog op gooien, maar ik weet bij een S60 niet wat zwakke en sterke punten zijn.
Mijn pa heeft een S60 D5 waar ik e.e.a aan gedaan heb, maar omdat het een D5 blok is kan ik die ervaring en kennis niet gebruiken bij een benzine blok
Ik maak me het meeste druk om de turbo, koppelingsplaten, gasinstallatie, kleppen en koppakking; enige tips hoe ik dit kan checken; zeker de turbo en koppakking? (ik weet dat bij mijn golfje tussen cyl 3&4 een zwakke plek heeft in de koppakking)
Omdat hie rin Aberdeen (ik woon in uk) veel auto's roesten ben ik benieuwd of er, voorzover bekend zwakke punten m.b.t. roest bij een S60. Ik weet van mijn pa's wagen dat hij nog steeds helemaal roest vrij is; althans ik heb het nog niet gezien.(ik sta er regelmatig onder als ie op de brug staat).
Andere punten waar ik op moet letten?
250k is veel, maar de prijs is laag (1350 GPB) dus evt het risico waard zolang ik er maar geen megauitgaven aan hoef te doen. D5 S60 daarentegen gaan richting de 2000GBP dus het is het overwegen waard om deze auto te bekijken, en omdat ze in de UK geen extra LPG fees rekenen is het aantal te rijden km niet belangrijk

en ga je lachend tanken

.
[
Voor 3% gewijzigd door
Seesar op 15-12-2013 14:28
]