Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.471 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:41:
Jup,
hier in de regio doet de V60 Hybrid het goed, elke dag kom ik zo'n mooi bakkie tegen :P

Als ik 2 mooie Xenon's en 2 LED-strookjes zie aankomen denk ik meteen. Hey weer zo'n nieuw bakkie :)

ter verandering gisteren een MY14 S60 tegen gekomen :9~
Xenon en 2 ledjes...check
V60....check

Helaas alleen geen hybrid :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:41:
[...]

Xenon en 2 ledjes...check
V60....check

Helaas alleen geen hybrid :(...
Tja....het zijt zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

mr_petit schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:18:
En toch was die 850t5r heel populair, en had volvo ook aanzienlijke successen met de 850 in toerwagenraces. Dus er is wel iets van een imago.
Precies. Maar met een nuance... Er WAS iets van een sportief imago. Ik vind het zelf erg jammer dat de 850 T-5R zo'n beetje de enige sportieve auto is geweest. De 850 T-5R (en de opvolger 850R) was toen echt een behoorlijke revolutie van het ingesufte imago. Inderdaad voor die tijd supersnel en erg opvallend qua kleur. Wat ik knap vond is dat ze hierdoor een extra doelgroep konden aanboren, maar ook heel goed het bestaande Volvo klantenbestand enthousiast konden maken.
De nadruk bleef altijd liggen bij exclusief, veilig en betrouwbaar. Maar daarnaast kwam dus opeens die R, een goede commerciële verkoophit (er was al een aantal decennia R-sport als accessoire tuning). Ze hebben vrij lang dat sportieve R imago kunnen doorvertalen op wat nieuwe modellen (V70R). Maar het sportieve werd in mijn ogen steeds verder uitgehold door laagvermogen auto's met bumperkitjes te gaan verkopen als "R".
De mensen met sportieve auto aspiraties laten dan (uiteraard) het merk weer links liggen. De oorspronkelijke volvorijders blijven nog over. Daarnaast is het klantenbestand de laatste jaren natuurlijk enorm uitgebreid met leaserijders... mensen die imho weinig merkliefde hebben.

Ik had gedacht dat er een echte opleving zou komen met de C30 Polestar (topgear) en deze S60. Alleen al de presentatie in topgear had goed uitgebuit kunnen worden. Maar achteraf blijkt het een storm in een glas water en zijn ze blijkbaar toch gefocussed op het leasepubliek en wat verstokte merkfans (waar ik er 1 van ben). Dat is natuurlijk prima te verdedigen omdat daar nog wat verdiend kan worden. Daarnaast volvo zet natuurlijk ook niet in op benzine slurpende snelheidsmonsters, omdat die markt gewoon niet zo groot is. Zeker als het een ander publiek is. De krachtige hybrid lijkt me wel een verkoop hit worden... een richting die me ook toekomst bestendiger lijkt.

Maar niet leuker
Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_mcnzp0XZ5p1rheehuo1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:10

mr_petit

opperprutser

DopdeDouwer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:51:
Daarnaast is het klantenbestand de laatste jaren natuurlijk enorm uitgebreid met leaserijders... mensen die imho weinig merkliefde hebben.
Niet alleen weinig merkliefde, maar ook weinig geld. Dat is een markt die alleen met grote volumes goed uit te buiten is (en dat doet volvo heel goed gezien de v40d2 invasie over heel europa (niet alleen nederland kent bijtelling op basis van co2 ;))
en zijn ze blijkbaar toch gefocussed op het leasepubliek en wat verstokte merkfans (waar ik er 1 van ben). Dat is natuurlijk prima te verdedigen omdat daar nog wat verdiend kan worden.
Die verstokte merkfans is niet een markt waar je extra op verdient. Dat zijn klanten die je toch al hebt. Met die polestar wil volvo een nieuwe markt aanboren waar ze niet of nauwelijks op opereren. En dus nieuwe klanten (met ruim budget) aantrekken.
Daarnaast volvo zet natuurlijk ook niet in op benzine slurpende snelheidsmonsters, omdat die markt gewoon niet zo groot is.
Ja dat was op een gegeven moment ook hun statement. Ze hebben bewust verklaard (al een aantal jaar geleden) om niet meer mee te doen met de pk race. En dan komt opeens polestar om de hoek kijken met een 500pk exemplaar.
De krachtige hybrid lijkt me wel een verkoop hit worden... een richting die me ook toekomst bestendiger lijkt.
Als dat de richting is die volvo op wil, dan hadden ze polestar idd beter hun fantasieen kunnen laten botvieren op 1 van hun hybrides. Er zijn idd zat merken bezig met het maken van krachtige hybrides, dus er zijn meer merken die verwachten dat daar een grote toekomst ligt.
Wat dat betreft lijkt het alsof volvo niet goed weet wat ze met polestar moeten, òf dat ze totaal geen controle hebben over die toko.
Hoe dan ook blijf ik vinden dat volvo markttechnisch (op dit punt althans) echt loopt te blunderen.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Doe dan bewegend materiaal :D

Al heeft dat ding een 2jz. Niet echt Volvo :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21

mphilipp

Romanes eunt domus

DopdeDouwer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:51:
[...]
Maar het sportieve werd in mijn ogen steeds verder uitgehold door laagvermogen auto's met bumperkitjes te gaan verkopen als "R".
De mensen met sportieve auto aspiraties laten dan (uiteraard) het merk weer links liggen.
Tuurlijk. Er wordt niet zo heel veel geld verdiend met dat soort auto's. Er is meer behoefte aan praktische, veilige gezinsauto's. En als je dáár wilt scoren (omdat er meer centjes te verdienen zijn) is dat heel moeilijk te rijmen met een imago van raceauto. Ferrari verkoopt ook geen SUV's.
De oorspronkelijke volvorijders blijven nog over. Daarnaast is het klantenbestand de laatste jaren natuurlijk enorm uitgebreid met leaserijders... mensen die imho weinig merkliefde hebben.
Je doet alsof leaserijders iets vies zijn... :+
Een leaserijder kiest net als een gewone consument met zijn portemonnee. Er zijn natuurlijk altijd mensen die alles over hebben voor een auto, maar de overgrote meerderheid van de markt bestaat toch echt uit mensen die gewoon op de centen letten, zowel leaserijders als kopers. Het is echt maar een klein deel dat flink wil betalen voor een snelle/sportieve auto.

En aan merkenliefde heb je niet zoveel. Dat kun je zien aan Saab. Heeeel veel merkenliefde, maar als die verliefde mensen blijven in 30 jaar oude Saab's rijden. Als ze nou met hun liefde NIEUWE auto's kopen, zou het merk nu nog bestaan, maar ja...daar ga je met je liefde.

Merkenliefde is iets raars. Waarom zou ik heel mijn leven 'trouw' moeten blijven aan één merk? Ik kijk rond en als ik een auto zie die me bevalt, neem ik die. Ik heb bv een BMW motor en daar ben ik best weg van. Ik heb er eerder eentje gehad, maar na een korte pauze van het motorrijden was ik aanvankelijk op zoek naar eentje van een heel ander merk. Ik kwam min of mee toevallig deze Beemer tegen en was meteen verkocht.

Je kunt gecharmeerd zijn van een bepaald merk, maar dat wil niet zeggen dat anderen geen fatsoenlijke auto's kunnen maken natuurlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, bij mij is Volvo er met de paplepel ingegoten. Al vanaf voor mijn geboorte tot nu hebben mijn ouders alleen Volvo's gehad: 244, 245, 240, 240, 960, V70. Ook mijn zusje heeft alleen maar Volvo's gehad: 164, V40, 960, 960. Ik heb verschillende auto's gehad... Renault 19, Ford Fiesta, Hyundai Satellite, V40, (460, VW Polo), Prius, C30. Over de Volvo's ben ik het meest te spreken. Volgende gaat met 90% zekerheid weer een Volvo worden. De slogan is niet voor niets Volvo For Life! ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

mr_petit schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:35:
Als dat de richting is die volvo op wil, dan hadden ze polestar idd beter hun fantasieen kunnen laten botvieren op 1 van hun hybrides. Er zijn idd zat merken bezig met het maken van krachtige hybrides, dus er zijn meer merken die verwachten dat daar een grote toekomst ligt.
Wat dat betreft lijkt het alsof volvo niet goed weet wat ze met polestar moeten, òf dat ze totaal geen controle hebben over die toko.
Hoe dan ook blijf ik vinden dat volvo markttechnisch (op dit punt althans) echt loopt te blunderen.
Precies dat denk ik ook. Gezien de concurrentie is er zon grote stap te maken dat ze imho niet eens hoeven te proberen een power sedan of station te maken, kansloze missie. Als ze snel zijn kunnen ze nog wel meedoen op de snelle hybride markt.
mphilipp schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:57:
[...]

Tuurlijk. Er wordt niet zo heel veel geld verdiend met dat soort auto's. Er is meer behoefte aan praktische, veilige gezinsauto's. En als je dáár wilt scoren (omdat er meer centjes te verdienen zijn) is dat heel moeilijk te rijmen met een imago van raceauto. Ferrari verkoopt ook geen SUV's.
Precies, maar wat we bedoelden is dat Volvo een korte tijd wel die reputatie/imago had, maar er te lang mee heeft stil gezeten (niet verder ontwikkeld) waardoor die klantengroep weggelopen is. Wat waarschijnlijk een logische bewuste keuze is zoals jij schrijft.
mphilipp schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:57:[...]

Je doet alsof leaserijders iets vies zijn... :+
Een leaserijder kiest net als een gewone consument met zijn portemonnee. Er zijn natuurlijk altijd mensen die alles over hebben voor een auto, maar de overgrote meerderheid van de markt bestaat toch echt uit mensen die gewoon op de centen letten, zowel leaserijders als kopers. Het is echt maar een klein deel dat flink wil betalen voor een snelle/sportieve auto.
Het is helemaal niet iets vies, maar wel een andere doelgroep, die zijn keus amper baseert op het imago. Wat ik wil aangeven is dat Volvo zich goed in de zakelijke markt heeft geprofileerd met de C30 en nu met de nieuwe V40 en heel veel nieuwe klanten heeft aangetrokken. Die klanten zullen echter wel gelijk weer weglopen als er aan het eind van het leasecontract niet aan nieuw aantrekkelijk model (veel opties lage bijtelling) komt.
mphilipp schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:57:[...]
En aan merkenliefde heb je niet zoveel. Dat kun je zien aan Saab. Heeeel veel merkenliefde, maar als die verliefde mensen blijven in 30 jaar oude Saab's rijden. Als ze nou met hun liefde NIEUWE auto's kopen, zou het merk nu nog bestaan, maar ja...daar ga je met je liefde.
Merkenliefde heb je inderdaad niet veel aan. Maar Saab is wel een goed voorbeeld, de oude auto's hebben een bepaalde schare aan fans. Maar als het opvolgende product niet goed is ga je geen nieuwe saab kopen (met name de laatste saabs blonken niet echt uit in betrouwbaarheid en ook niet in ontwerp trouwens). En met volvo zelf is het ook een tijd heel slecht gegaan.

Kortom het blijft een moeilijke business die automarkt, veel verschillende klanten met verschillende wensen. Maar imago blijft wel een belangrijke factor hierin. Ik vind zelf dat imago steeds onsamenhangender worden. :-( En als die niet duidelijk/stabiel is zul je minder vaste klanten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DopdeDouwer schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:19:
[...]
Kortom het blijft een moeilijke business die automarkt, veel verschillende klanten met verschillende wensen. Maar imago blijft wel een belangrijke factor hierin. Ik vind zelf dat imago steeds onsamenhangender worden. :-( En als die niet duidelijk/stabiel is zul je minder vaste klanten hebben.
Je geeft het zelf al aan: het is een tijd niet zo best gegaan met Volvo. Ze hebben dan wel het imago een veilige auto te zijn, maar andere merken halen dezelfde score bij die tests. Dat er op bepaalde details verschillen zijn, ontgaat de meesten. En al die veiligheidssystemen (city safety enzo) zijn niet eens door Volvo zelf ontwikkeld. Er was laatst een knakker op de radio van Ford die beweerde dat Volvo met systemen van Ford rijdt. En dat was een item over die veiligheidsystemen en autonome auto's.
Dus alleen met veiligheid verkoop je niet zo makkelijk meer een auto, zeker niet als de concurrenten identieke systemen hebben.

Het lijkt me erg moeilijk om je nog te kunnen onderscheiden. Vormgeving is één ding, en dat lukt Volvo dan wel aardig. En het begrip vaste klant is de laatste jaren sowieso een achterhaald begrip geworden. De nieuwe generatie heeft daar niet zoveel meer mee.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

mphilipp schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:29:
[...]
Het lijkt me erg moeilijk om je nog te kunnen onderscheiden. Vormgeving is één ding, en dat lukt Volvo dan wel aardig. En het begrip vaste klant is de laatste jaren sowieso een achterhaald begrip geworden. De nieuwe generatie heeft daar niet zoveel meer mee.
Daar sla je denk ik de spijker op de kop. Misschien dat het bij volvo nog wel meevalt om dat ze van oudsher een behoorlijk aantal vaste klanten hebben. Toch vind ik het wel leuk om hier op tweakers van die verhalen "mijn ouders + volvo 4 life verhalen te lezen".Maar helaas zijn die vaste klanten er inderdaad niet genoeg gebleken om het merk zelfstandig te laten zijn.

anyway hoe kwamen we hier ook al weer op ;)

Nog wat plaatjes om de tekstlappen te onderbreken, en gelijk even inhaken op het design dat soms wel mooi kan zijn. <3
Afbeeldingslocatie: http://www.reer-art.nl/AWP/wp-content/uploads/2012/03/Volvo_P1800_1968.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2013/volvo-concept-coupe.jpg

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:09

page404

Website says no

De laatste software-update van de V40 heeft overigens een prettige verbetering gebracht; als je de motor start zonder je gordels aan begint ie niet meteen hysterisch te piepen. Daar werd ik echt gek van. Ik heb nou eenmaal mijn volgorde; instappen, deur dicht, motor starten, gordels om. Tegenwoordig dus zonder drammerig piepje ertussen :+)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vreemd... Mijn C30 begint ook pas (zacht) te piepen als je wegrijdt. Na enige tijd gaat hij harder piepen en daarna heeeel hard piepen. :D

Laatst reed ik weg en hoorde ik dat piepje ook. Ik dacht wtf, ik heb mijn gordel toch om? Bleek dat ik de handrem niet helemaal naar beneden had. :F

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Mijn V40 begint ook pas te piepen zodra ik begin te rijden, niet als ik stil sta met een draaiende motor. Wat voor software update bedoel je page404, en sinds wanneer wordt die uitgeleverd? Die van mij doet namelijk vanaf dag 1 al niet anders dan wat ik net beschrijf.. :)

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:09

page404

Website says no

Dat had ik dus wel. Ik heb vorige maand een softwareupdate gekregen (n.a.v. de binnenverlichting die niet uitging als de follow-me-home aanstond). Blijkbaar is er meer aangepast.
Van wanneer is jouw V40 Tankiej? Die van mij is eind oktober 2012 afgeleverd maar heeft daarvoor 6 weken op een of ander industrieterrein op transport staan wachten :(
@Albantar: LOL, herkenbaar dat!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
page404 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:30:
Dat had ik dus wel. Ik heb vorige maand een softwareupdate gekregen (n.a.v. de binnenverlichting die niet uitging als de follow-me-home aanstond). Blijkbaar is er meer aangepast.
Van wanneer is jouw V40 Tankiej? Die van mij is eind oktober 2012 afgeleverd maar heeft daarvoor 6 weken op een of ander industrieterrein op transport staan wachten :(
@Albantar: LOL, herkenbaar dat!
Hm, oke. Misschien dat het dan iets van de eerste versies was, ik heb hem in augustus van dit jaar in ontvangst mogen nemen :D

• FabiandJ
  • Niet online
Zo mijn record op één tank verbroken met mijn C30 2.0L benzine van 659km naar 705km.

Dit zei mijn boordcomputer toen ik bij het tankstation stond.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMAG0694.jpg

Ook vandaag mijn winterset er onder laten zetten, van 19" naar 17".
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMAG0693.jpg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Staat enigszins braaf maar toch best wel dik. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:44
Denk echter wel dat je nu betere verbruik cijfers gaat halen... :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar 700km op een tank? Als ik een beetje mijn best doe zou ruim 1100km haalbaar moeten zijn... :D

(Maar ja, da's de D2...)

Mooie velgen trouwens!

• FabiandJ
  • Niet online
LightStar schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:05:
Denk echter wel dat je nu betere verbruik cijfers gaat halen... :)
We zullen zien :)
Mx. Alba schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:58:
Maar 700km op een tank? Als ik een beetje mijn best doe zou ruim 1100km haalbaar moeten zijn... :D

(Maar ja, da's de D2...)

Mooie velgen trouwens!
Het is een 2.0L benzine met een 5 bak, ik haal nu 1 op 13 en dan moet ik niet harder dan 100km/u rijden op de snelwegen, harder mag ik hier toch niet dus dat scheelt. Ik verbruik nu 3% meer dan de fabrieksopgave, best netjes volgens mij.

En ja het zijn prima velgen, heeft mijn vader vroeger ook gehad onder zijn S40, maar toch vindt ik de C30 gebouwd voor 19" dat vult het geheel perfect op, dit is mijn auto met 19" er onder.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMG_3285s.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 21-11-2013 23:06 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nah, dat vind ik eigenlijk iets te... Maar ja, smaken verschillen. :)

Ik vind juist de 17" velgen die ik heb (de standaard R-Edition velgen, afgeleid van de 5-spaaks R-velgen) perfect staan...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dSj5bcLlYEBbBiQUAiKS8Xkl/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 22-11-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:50:
Zo mijn record op één tank verbroken met mijn C30 2.0L benzine van 659km naar 705km.
Je had (voor het record) er nog minimaal 745 km van kunnen maken toch :).
Zolang er nog geen streepjes staan kun je nog wat verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:00
Hoeveel liter heb je overigens nog over als je streepjes ziet staan. In mijn vorige auto (Lexus) hadden ze een belachelijke veiligheidsmarge ingebouwd en ging het lampje al branden terwijl je nog 12 liter benzine had. Hoe is dat bij de Volvo? (mocht het per type verschillen, V60 2012 editie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Officieel is de tankinhoud van mijn C30 D2 52 liter.

Als het waarschuwingslampje gaat branden geeft de boordcomputer over het algemeen aan dat ik nog zo'n 150km kan rijden. Meestal rij ik dan nog zo'n 50 tot 100km door voor ik ga tanken en dan gaat er zo'n 49 - 51 liter in de tank.

Maar een keer heb ik er 53 liter ingegooid. Toen gaf de boordcomputer nog steeds aan dat ik nog 20km kon rijden tot de tank leeg was... En kennelijk zit er zelfs als wordt aangegeven dat je geen meter verder meer kunt rijden nog genoeg in voor een kilometer of 50 maar ik heb geen zin om dat uit te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

Mx. Alba schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:21:

Als het waarschuwingslampje gaat branden geeft de boordcomputer over het algemeen aan dat ik nog zo'n 150km kan rijden. Meestal rij ik dan nog zo'n 50 tot 100km door voor ik ga tanken en dan gaat er zo'n 49 - 51 liter in de tank.

Maar een keer heb ik er 53 liter ingegooid. Toen gaf de boordcomputer nog steeds aan dat ik nog 20km kon rijden tot de tank leeg was... En kennelijk zit er zelfs als wordt aangegeven dat je geen meter verder meer kunt rijden nog genoeg in voor een kilometer of 50 maar ik heb geen zin om dat uit te testen. :)
Uit ervaring weet ik dat als er bij mijn C30 D2 R-edition streepjes staan, ik nog 22km kan rijden. Ik kan je het niet aanraden ;P

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Cheezus

Luiaard

Bij m'n v40 geeft de boordcomputer al aan dat het bereik 0 is terwijl ik maar 47 liter in de 52 liter tank kreeg. De veiligheidsmarge is daar dus ook flink overdreven. Bij m'n vorige auto heb ik wel eens met een resterende range van ~20km 63 liter getankt met een 60 liter tank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Bij mijn ex-V50 (2.0D) heb ik 1x nog 20km gereden met "--- tot lege tank", toen ging er 51 liter in. Maar verder zou ik toch niet proberen.
Met de XC60 nu heb ik het eens heel benauwd gehad dat ik nog 90km kon. Ik denk "Ok, da's voldoende om naar het werk te rijden en dan vanavond te gaan tanken" (40km per rit) Dus 's avonds vertrek ik op het werk met nog diesel voor 60km volgens BC. Begint dat ding z'n roetfilter te reinigen... Dan zie je het dus heel snel van 50 naar 0 gaan... Kleine variabele waar ze dus bij het programmeren van dat regenereren geen rekening mee gehouden hebben.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Heb een V40 (2013) en een HTC One, prima combo tot niet zo lang geleden. Sinds een update (auto of telefoon? beide geupdate) zijn er een paar contacten 'verdwenen' uit de auto, die er eerder wel in stonden...

Reset, opnieuw pairen en een verse update van het infotainment systeem in de auto bieden geen soelaas. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Heeft iemand ervaring met Service 2.0 en "gratis" software updates van de Volvo onderhoudsservice? Ik doe mijn onderhoud zoveel mogelijk zelf en wat ik niet kan laat ik doen door een bevriende vakman. Toch ben ik enigzins geprikkeld door de softwareupdate (en het voordeel van de inbegrepen europese wegenhulp service ). Ga ik het bijvoorbeeld merken dat mijn V50 2.4 een software update heeft gehad of is dit meer marketing bull crap :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
fredkroket schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:37:
[...]

Je had (voor het record) er nog minimaal 745 km van kunnen maken toch :).
Zolang er nog geen streepjes staan kun je nog wat verder :).
Streepjes? Ik heb tijdens het tanken 50L erin moeten gooien en er gaat maximaal 55L in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Vandaag wezen kijken naar 2 v70's (niet voor mij, maar voor m'n pa). Eentje was echt een aanfluiting. MY2009 (facelift van nieuw model), 180dkm, zag er niet uit (enorme schaafplek op de bumper, gat in tapijt (gereden zonder matten |:( ), leer overal beschadigd, echt dikke teerklodders op de dorpels achter de wielen (ik vermoed werkverkeerauto in de wegenbouw geweest), en tot overmaat van ramp: dat ding wou niet starten 8)7
Oh ja, vraagprijs 17 mille.
Zo'n ding zet je als zeer grote handelaar (ik denk meer dan 400 auto's op voorraad) toch niet in de verkoop :?
Ik had er nog geeneens 10 mille voor gegeven... Echt bizar.
Die verkoper schaamde zich ook kapot toen dat hij niet aan de praat ging (accu was niet leeg, dus iets serieus mis. Uiteindelijk liep hij wel (extra accu gehaald), maar niet mooi. Ik denk dat die verkoper ook niet bekend was met de staat van dat ding, want hij ging gelijk het terrein af. Op zo'n moment kan ik de gang van zaken ook best kritisch bewoorden ;) maar ik had eigenlijk ook best wel medelijden met die gast want hij vond het zelf ook niet leuk om zo te falen (als bedrijf dan)

Daarna nog een v70 bekeken uit 2008 (pre facelift nieuw model) waar echt alles op zat. BLIS adaptive cruise control, lane departure etc etc. En die zag er uiteraard een heel stuk beter uit (heel goed zelfs)
Wat mij opviel: het vroegere RTI doet eeuhhm.... best wel oud aan en is niet zo goed geintergreerd (maar werkt wel), en die sleutel (zo'n blokje wat in het dashboard gaat) kan je er niet uithalen als de motor loopt. Dat kan bij mijn xc70 wèl. Weet iemand of dat een instelling is of dat je dat kan veranderen?
Als die sleutel aan je bos zit, dan bungelt je sleutelbos dus tijdens het rijden op het dashboard, en ik denk dat dat onwijs gaat krassen.
Of doe ik iets verkeerd. Ik weet dat je op die sleutel moet drukken als je 'm er uit wilt halen (elektrisch vergrendeld), maar dat werkte dus niet als de motor loopt. Bij mijn xc70 (MY2012) zit dat ding gewoon niet vergrendeld en hoeft hij er alleen in te zitten als je 'm wilt starten. Daarna trek ik 'm eruit en leg 'm naast me neer. Dat wil m'n pa eigenlijk ook in die v70.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 23-11-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Die sleutel die je er terug kan uittrekken is er pas sinds MY 2012 geloof ik. Bij mijn XC60 (MY10) moet 'ie blijven zitten, bij pa z'n V60 (MY13) kan die eruit gehaald worden na starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Hoe gebruik jij dat dan in de praktijk?
Heb je een sleutelbos voor je sleutels en de autosleutel gewoon los in je zak? Of laat je je hele sleutelbos tegen het dashboard aan rammelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Cheezus

Luiaard

Ik naast de auto-sleutel maar 1 andere sleutel bij me (huissleutel), maar zelfs met 1 sleutel vond ik dat al irritant op het dashboard. Aangezien ik toen nog niet wist dat de sleutel na het starten gewoon verwijderd kon worden heb ik m'n huissleutel maar gewoon los in m'n zak gedaan. Een hele sleutelbos aan je dashboard laten hangen lijkt me geen goed idee qua krassen, maar ook vanwege het gerammel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mijn Alfa is vandaag verkocht, dus nu kan ik weer opzoek naar een 855. Heb een T-5 op het oog met werk, op het 850Forum, maar die reageert helaas nergens op. :(

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:41:
Mijn Alfa is vandaag verkocht, dus nu kan ik weer opzoek naar een 855. Heb een T-5 op het oog met werk, op het 850Forum, maar die reageert helaas nergens op. :(
Nu al weer verkocht, heb je niet lang mee gereden volgens mij :P

Nogmaals suc6 met je zoektocht naar een goede 855 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Maand of 3. Maar was ook de bedoeling, heb de Alfa toendertijd alleen maar gekocht omdat ik geen geschikte 855 kon vinden, en hij heel goedkoop was. Op dit moment ben ik niet afhankelijk van vervoer, dus kan ik wat rustiger zoeken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

http://vl.autotrack.nl/co...706086&aanbieder_id=46296
Met onderhoudshistorie. Ziet er mooi onverprutst uit. Ik zou er haast zelf naar willen gaan kijken, maar het is geen automaat en zo'n ding zuipt mij iets te veel :P

[ Voor 38% gewijzigd door -tom-562 op 23-11-2013 17:32 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Die vind ik veel te duur voor wat je er voor krijgt, vooral met die kilometer stand. En automaat is pré.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
FabiandJ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:05:
[...]

We zullen zien :)

[...]

Het is een 2.0L benzine met een 5 bak, ik haal nu 1 op 13 en dan moet ik niet harder dan 100km/u rijden op de snelwegen, harder mag ik hier toch niet dus dat scheelt. Ik verbruik nu 3% meer dan de fabrieksopgave, best netjes volgens mij.
Als ik mij best doe haal ik ook 1:13 met 100 op de teller met mijn V70 T5! Voel me altijd ontzettend trots als ik vervolgens ga tanken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:10:
[...]

Als ik mij best doe haal ik ook 1:13 met 100 op de teller met mijn V70 T5! Voel me altijd ontzettend trots als ik vervolgens ga tanken. :+
Klinkt mij heel bekend in de oren! Ik ben tevreden met mezelf als ik ergens tussen de 1:9 en de 1:11 zit met de T5. Zuinig rijden doe ik wel met de Alto van vrouwlief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de keuze over een paar maanden snel gemaakt
Of de 2.4 Diesel Volvo met zijn 1:8/10 (Onze Volvo word vooral voor kleine ritjes gebruikt) :)
Of de 5.0 Benzine V8 Chevy met zijn 1:3/6 :+

Dat word nog eens wat als de renovatie klaar is

Het Toyotat-tje dat 1:18 zou moeten rijden staat de komende 3 jaar nog op stalling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:00:
Heeft iemand ervaring met Service 2.0 en "gratis" software updates van de Volvo onderhoudsservice? Ik doe mijn onderhoud zoveel mogelijk zelf en wat ik niet kan laat ik doen door een bevriende vakman. Toch ben ik enigzins geprikkeld door de softwareupdate (en het voordeel van de inbegrepen europese wegenhulp service ). Ga ik het bijvoorbeeld merken dat mijn V50 2.4 een software update heeft gehad of is dit meer marketing bull crap :?
Gezien de leeftijd van de motor, verwacht ik niet dat er nog veel updates zullen zijn (of komen) die écht meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
fredkroket schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:30:
[...]

Gezien de leeftijd van de motor, verwacht ik niet dat er nog veel updates zullen zijn (of komen) die écht meerwaarde hebben.
Thx

Voor wat betreft het gebruik van de diverse Volvo's, mijn V50 is ook niet bepaald zuinig. In stadsverkeer (max 50km met veel stoplichten)kun je beter niet naar de verbruiksmonitor kijken, met gemaak 1:6. Maar op de snelweg is het goed te doen: bij 100km/u 1:15 en bij 120km/u 1:13.

Motorblokje: V2.4 5 cilinder non turbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Automaat? Dan is 1:6 in de stad niet zo heel gek lijkt mij. Is het de 140pk of 170pk versie (volgens mij maakt dat niet heel veel uit voor het verbruik)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Nee, de handgeschakelde 140pk versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 25-11-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mx. Alba schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:21:

vanochtend getankt toen het lampje aanging (meestal ben ik dat voor) en de boordcomputer zei dat er nog 70mijl te rijden viel..

Ander goed nieuws: de rammel die ik maar niet kon vinden is na maanden gefixed :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:02
ToolkiT schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:42:
[...]

Ander goed nieuws: de rammel die ik maar niet kon vinden is na maanden gefixed :)
Maar....... Wat was het? ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

:)
uiteindelijk (nadat ik alles had gecheckt) bleek het iets heel simpels te zijn, de bout van de schokdemper links achter zat los waardoor er speling in zat.
We kwamen er acher toen ik met 2 wielen op de stoep geparkeerd stond en we hem begonnen te 'stuiteren' pas toen konden we het geluid reproduceren bij stilstand en kon ik zien dat daar de speling zat..
Ondertussen had ik al wel de swaybar los gehad om de bushings te checken etc etc..

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 25-11-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Kan iemand hier wat vertellen uit eerste hand wat betreft verbruik van een V50 2.0d? Op Spritmonitor kom ik op 1 op 15 maar dat vind ik een behoorlijk verbruik :)

[ Voor 31% gewijzigd door ephymerous op 25-11-2013 12:22 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
ToolkiT schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:04:
[...]

:)
uiteindelijk (nadat ik alles had gecheckt) bleek het iets heel simpels te zijn, de bout van de schokdemper links achter zat los waardoor er speling in zat.
We kwamen er acher toen ik met 2 wielen op de stoep geparkeerd stond en we hem begonnen te 'stuiteren' pas toen konden we het geluid reproduceren bij stilstand en kon ik zien dat daar de speling zat..
Ondertussen had ik al wel de swaybar los gehad om de bushings te checken etc etc..
Pff, dat soort geintjes ken ik..! 8)7 In m'n vorige auto had ik ook last van een geluid alsof ergens een knikker viel (en niet stuiterde). Bleek een stekker van het achterlicht tegen het metaal aan te tikken. Voordat ik daar achter was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ephymerous schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:21:
Kan iemand hier wat vertellen uit eerste hand wat betreft verbruik van een V50 2.0d? Op Spritmonitor kom ik op 1 op 15 maar dat vind ik een behoorlijk verbruik :)
PWM heeft volgens mij 2 x een V50 2.0d gehad en was -voor zover ik het me kan herrinneren- ook niet zo te spreken over het verbruik... DM hem anders even.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

In mijn V50 2.0d haalde ik gemiddeld 1 op 17/18. Nu een V70 met dezelfde motor en zit op de 1/15/16

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26
Hier ook een MY2005 v50 2.0d met 314k op de teller, rijd er zelf ca 1:15-1:16 mee. Dat is dan gemiddeld-hard, wel iets harder op de snelweg en dan tikt het wat meer aan.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GermanPivo schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:46:
[...]

Pff, dat soort geintjes ken ik..! 8)7 In m'n vorige auto had ik ook last van een geluid alsof ergens een knikker viel (en niet stuiterde). Bleek een stekker van het achterlicht tegen het metaal aan te tikken. Voordat ik daar achter was...
ja al dat soort dingen was ik ook al aan het checken.. en met een oude leren handschoen een stoor buffer gemaakt tussen heatshield en body etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Van het weekend een leuke navi flater gespot. Vanuit Parijs gaf de TMC aan, ongeluk vrachtwagen met gevaarlijke stoffen. Dus ik dacht doe mij maar een omrij route. De navi gaf mij inderdaad een omrij route, die duurde slechts 18u langer als de initiele route. De navi wou me via Engeland laten rijden 8)7 .

Kortom buiten Nederland maak ik gewoon gebruik van Nokia Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het waren zeker wel heeeeeeeeel gevaarlijke stoffen, dat heel Noord-Frankrijk gemeden moest worden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Van het weekend een kilometer voor de afrit thuis een bonkend en vibrerend rechterachterwiel, aangezien ik 130 reed toch maar snel van het gas. Eenmaal van de snelweg af bij een parkeerplaats gekeken, kwam er rook van m'n remklauw af en de geur van smeulend plastic :X Toen nog een paar kilometer doorgereden in de bebouwde kom er, thuis was 't weg 8)7

Conclusie: als er iets op je remklauw/-schijf zit gewoon effe af laten koelen en nog even doorrijden. Dan fikt 't wel weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Vinnienerd schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:39:
Conclusie: als er iets op je remklauw/-schijf zit gewoon effe af laten koelen en nog even doorrijden. Dan fikt 't wel weg :P
Klopt, bijvoorbeeld je remblokken, remschijf, stofkapjes, afdichtrubbertjes (en misschien wiellager aardig wat versleten omdat het vet niet meer smeert). :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Zou iemand met een V40 MY13 en de laatste softwareupdate de versienummer daarvan eens kunnen posten? De dealer waar ik ga is bij het onderhoud blijkbaar altijd te lui om softwareupdates te doen, dus ik wil graag aangeven dat er wel degelijk een nieuwe versie is.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
DopdeDouwer schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:44:
[...]

Klopt, bijvoorbeeld je remblokken, remschijf, stofkapjes, afdichtrubbertjes (en misschien wiellager aardig wat versleten omdat het vet niet meer smeert). :F
Klauwen en schijven zijn van de zomer vervangen met de APK, lijkt me sterk dat dat opeens kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
En we hebben een nieuwe teaser :)
Afbeeldingslocatie: http://www.volvo-forum.nl/files/polestar5_181.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dewaterweg schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:21:
Van het weekend een leuke navi flater gespot. Vanuit Parijs gaf de TMC aan, ongeluk vrachtwagen met gevaarlijke stoffen. Dus ik dacht doe mij maar een omrij route. De navi gaf mij inderdaad een omrij route, die duurde slechts 18u langer als de initiele route. De navi wou me via Engeland laten rijden 8)7 .

Kortom buiten Nederland maak ik gewoon gebruik van Nokia Drive.
Je had zeker de optie 'vermijdt Frankrijk' aangevinkt? Die staat bij mij standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~

Waar haal jij deze afbeelding vandaan? als ik de afbeelding door Google gooi kan ik hem niet terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Erg mooie velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:54:
[...]

Waar haal jij deze afbeelding vandaan? als ik de afbeelding door Google gooi kan ik hem niet terug vinden
Let op dit is geen spam: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=59322 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij dat soort fora haak ik altijd vrij snel af door die opzichtige banner signatures... Kom op zeg, dat is zo jaren '90... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:57:
Bij dat soort fora haak ik altijd vrij snel af door die opzichtige banner signatures... Kom op zeg, dat is zo jaren '90... :/
#care hun waren wel de eerste met die teaser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mx. Alba schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:57:
Sowieso geen geweldig forum. :X Maar daar zit dan ook een verhaal achter. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

jadjong schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:51:
[...]

Je had zeker de optie 'vermijdt Frankrijk' aangevinkt? Die staat bij mij standaard aan.
hahaha :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Welke versie? Zonder roetfilter? Wij hebben een S40 2.0D uit 2004 zonder roetfilter. Wordt door vrouwlief voor woon-werk (met name snelweg) en zo nu en dan door mij. Haalt probleemloos 1:19 (bijna elke tankbeurt). Zou alleen vrouwlief rijden, dan is 1:20 wel haalbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

mr_petit schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:29:
Hoe gebruik jij dat dan in de praktijk?
Heb je een sleutelbos voor je sleutels en de autosleutel gewoon los in je zak? Of laat je je hele sleutelbos tegen het dashboard aan rammelen?
Autosleutel hangt enkel de afstandsbediening van het automatisch hek aan (want die heb ik ook enkel nodig als ik met de auto weg ben, anders niet)
Sleutelbos (sleutel van de voordeur, achterdeur, hek, tuinhuis en ouders' huis) leg ik in de bekerhouder.
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:54:
[...]

Gewoon Polestar volgen op Facebook :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:22:
[...]

Sowieso geen geweldig forum. :X Maar daar zit dan ook een verhaal achter. :P
Sowieso, de meeste Volvo-fora zijn wel redelijk 'huilie-huilie' fora wat dat betreft :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:59:

Gewoon Polestar volgen op Facebook :-P
Nu heb ik zin om mezelf te slaan, omdat ik niet wist dat die Fabebook hadden :o

Mag mezelf nu wel de 10.001e Liker van Polestar noemen :P

Edit: en ik ben warm ontvangen als Nr. 10.001 :')

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

heb ze stiekem ook pas vorige week ofzo ontdekt :p

Over dat Volvo-Forum: daar ben ik ook lid (onder mijn volledige naam) en dat was vroeger best wel gezellig daar. Ben eens meegeweest op fabrieksbezoek met een gezellige bende, en heb me uiteindelijk zelfs laten overtuigen om rond te rijden met een volvo-forum.nl nummerplaathouder achteraan. Het afgelopen jaar ben ik er echter nog nauwelijks actief omdat ik het te druk heb met de verbouwing van mijn huis. Bovendien is de gezelligheid er ook wel wat af. Enkele mensen die veel kennis hebben, maar dan ook geen tegenspraak/inbreng van anderen dulden of appreciëren. Niet zo leuk meer...

[ Voor 85% gewijzigd door ppFreddy op 25-11-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ppFreddy schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:40:
Enkele mensen die veel kennis hebben, maar dan ook geen tegenspraak/inbreng van anderen dulden of appreciëren. Niet zo leuk meer...
Volgens mij is dat zo'n beetje standaard op alle fora. Een aantal meubilair types die al hun tijd op dat forum doorbrengen en overal wat over te zeggen hebben. Een beetje het clubjes verhaal. Je krijgt op enig moment de 'club mores' en als je die niet volgt, lig je eruit. Met andere woorden: als je niet meelult, doe je niet meer mee.

Ik kijk er ook een beetje rond, maar meer omdat ik wat meer info over mijn aanstaande wilde hebben (V40). Vier jaar geleden ook gedaan toen ik de C30 wilde. Je kunt er soms wat leuke dingen uit halen, maar spreek inderdaad dat 'baas' niet tegen, want dan krijg je het te horen. En je mag er ook niet praten over het rooten van de SCT...ook al zoiets idioots. Alsof je een wet overtreedt. Rare lui. En vreselijke Volvo fanboys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik kijk nu een tijde rond op het volvo v70 (en S60/S80) forum en dat lijkt tot nu toe wel ok. Op het Volvo 700/900 forum zitten voornamelijk de wat oudere mensen (ik ben 1 van de jongste) maar dat komt denk ik vooral omdat zo'n 700/900 een bepaald type volk aantrekt, en dat is ook te merken aan het sfeertje daar :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daar kun je inderdaad boekwerken over volschrijven over hoe het daar aan toe gaat. Zelfde met een bepaalde garage en tuner die zich een specialist noemt en bepaalde personen. Nee fijne bende, ik kom er ook niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:49

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik zie hier in Breda veel van die PiH V60 rondrijden, rij je achter ze zie je D6 en AWD staan, dat weet ik alweer genoeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
Is connected Touch ook achteraf nog in te bouwen?
Las dat flitsmeister sinds kort daarop beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:54:
Ik kijk nu een tijde rond op het volvo v70 (en S60/S80) forum en dat lijkt tot nu toe wel ok. Op het Volvo 700/900 forum zitten voornamelijk de wat oudere mensen (ik ben 1 van de jongste) maar dat komt denk ik vooral omdat zo'n 700/900 een bepaald type volk aantrekt, en dat is ook te merken aan het sfeertje daar :P
Daar zit ik ook soms, alleen vind ik de kennis vaak niet echt hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jmderonde schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:29:
Is connected Touch ook achteraf nog in te bouwen?
Las dat flitsmeister sinds kort daarop beschikbaar is!
Het is iets dat de dealer sowieso inbouwt. Het wordt niet in de fabriek gedaan. Maar wel erg duâh. Voor dat geld koop je een losse smartphone en die hoef je dan niet eens te rooten. Ok, je hebt geen stuurbediening, maar heb je daar €1500 voor over?

Voor de duidelijkheid: flitsmeister is alleen 'beschikbaar' op SCT als je 'm root. Dat hebben ze nu voor elkaar. is wel een klusje geloof ik, maar een beetje twiekert komt daar wel uit. En daarna kun je er in principe alles mee. Zolang die software erop wil draaien.

Maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die FM hebben draaien op hun smartphone en als die met BT is gekoppeld aan je audiotoestand de boodschappen er gewoon doorheen komen. Je hebt alleen geen fancy schermpje, maar wél €1500 in je pocket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En de V60 Polestar is defintief geworden: http://www.volvotips.com/...ccessor-for-the-850-t-5r/ :)

Het leukste is nog wel dat het een productieversie gaat worden die in veel landen gewoon verkocht gaat worden. Welliswaar in beperkte oplage, maar dat was bij de T-5R ook zo. :P Ik zie dit ding eigenlijk ook een beetje als een T-5R. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wel een tof ding, alleen de specs zijn niet echt heel spectaculair :P Dat gewicht, 1822 kg voor de V60, en dan 'maar' 350 pk :P Niet dat het langzaam is, maar nog geen concurrentie voor een RS4 o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Blijkbaar (in tegenstelling tot mijn verwachting) toch met de 6 cilinder T6. Mooie cijfers, maar deze zal dus nog de "oude" 6 bak gebruiken. Had toch gehoopt dat er iets leuks gingen doen met de 4 cilinder met turbo èn compressor en de nieuwe 8 bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
-tom-562 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:00:
Wel een tof ding, alleen de specs zijn niet echt heel spectaculair :P Dat gewicht, 1822 kg voor de V60, en dan 'maar' 350 pk :P Niet dat het langzaam is, maar nog geen concurrentie voor een RS4 o.i.d.
Ben toch benieuwd wat ze doen.. Op papier doet de Volvo V60P (1822 kg) 0-100 in 4,9 en de Audi RS4 (1770 kg) in 4,7. De Audi heeft 100 pk meer en is iets lichter, dus ik vind het meer dan goed wat Volvo met 'maar' 350 pk voor elkaar krijgt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 26-11-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
mphilipp schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:40:
[...]

Voor de duidelijkheid: flitsmeister is alleen 'beschikbaar' op SCT als je 'm root. Dat hebben ze nu voor elkaar. is wel een klusje geloof ik, maar een beetje twiekert komt daar wel uit. En daarna kun je er in principe alles mee. Zolang die software erop wil draaien.

Maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die FM hebben draaien op hun smartphone en als die met BT is gekoppeld aan je audiotoestand de boodschappen er gewoon doorheen komen. Je hebt alleen geen fancy schermpje, maar wél €1500 in je pocket ;)
Nee, dat is nu met een .bat file in een paar toetsaanslagen gebeurd. Ideaal. SCT kost geen 1500 euro, maar 500 euro bovenop de standaard navigatie. 500 euro in je pocket, tenzij je ook geen navi in de auto hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ppFreddy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:01:
Blijkbaar (in tegenstelling tot mijn verwachting) toch met de 6 cilinder T6. Mooie cijfers, maar deze zal dus nog de "oude" 6 bak gebruiken. Had toch gehoopt dat er iets leuks gingen doen met de 4 cilinder met turbo èn compressor en de nieuwe 8 bak.
De bak is wel aangepast, waarschijnlijk kiezen ze liever voor de zekerheid van bekende/bewezen techniek. Wie weet was die 8-bak niet sterk genoeg of niet geschikt voor de rest van de aandrijflijn. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@stefijn:

De 500 euro extra is bij bestellen van een nieuwe wagen.

Als je al een wagen hebt, dan is het nadien ook te bestellen en in te bouwen, maar dan wel een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:54:
En de V60 Polestar is defintief geworden: http://www.volvotips.com/...ccessor-for-the-850-t-5r/ :)

Het leukste is nog wel dat het een productieversie gaat worden die in veel landen gewoon verkocht gaat worden. Welliswaar in beperkte oplage, maar dat was bij de T-5R ook zo. :P Ik zie dit ding eigenlijk ook een beetje als een T-5R. :P
http://www.autoweek.nl/ni...en-volvo-s60-v60-polestar

Ze zijn wel behoorlijk aan de prijs 8)7 . In het autoweekartikel staat dat ze nog het Olinsonderstel (zoals het prototype) hebben maar vraag me af of de productiemodellen die ook geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Dat is inderdaad wel erg veel geld voor een V60. Maar, hij haalt dan ook met 100kg meer en 100pk minder bijna dezelfde tijd als een RS4....yeah right... Ik denk dat dit weer een Volvo is die de fabrieksopgave niet gaat halen, of bij de eerste servicebeurt wordt de software geknepen ;)
Get!em schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:44:
@stefijn:

De 500 euro extra is bij bestellen van een nieuwe wagen.

Als je al een wagen hebt, dan is het nadien ook te bestellen en in te bouwen, maar dan wel een stuk duurder.
Das waar

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 26-11-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Heeft een van jullie eigenlijk een Volvo Dice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:55:
Daar kun je inderdaad boekwerken over volschrijven over hoe het daar aan toe gaat. Zelfde met een bepaalde garage en tuner die zich een specialist noemt en bepaalde personen. Nee fijne bende, ik kom er ook niet meer. :)
Het klopt dat het volvoforum.nl niet altijd even leuk is, maar het is technisch wel wat inhoudelijker dan dit GoT Volvo topic wat meer een 'Show hier de zoveelste nieuwe Volvo V40 D2 R-Disign topic' is :+

Er was een tijd geleden inderdaad iemand op het volvoforum die door een aantal forumcoryfeeën met brandende stokken het dorp uit was gejaagd omdat hij iets teveel zichzelf aan het adverteren was. Dat soort dingen zijn wel een beetje sneu ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

stefijn schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:10:
[...]
Nee, dat is nu met een .bat file in een paar toetsaanslagen gebeurd. Ideaal. SCT kost geen 1500 euro, maar 500 euro bovenop de standaard navigatie. 500 euro in je pocket, tenzij je ook geen navi in de auto hebt..
Dat is natuurlijk onzin. Je koopt dus de standaard navigatie (is niet gratis) en die verdwijnt vervolgens om plaats te maken voor SCT. Totaal €1500 (om en nabij, ik ben te lui om het op te zoeken).

[edit]toch maar opgezocht: €1250 als accesoire; €1500 met iGo navigatie.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 26-11-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:51:
[...]

http://www.autoweek.nl/ni...en-volvo-s60-v60-polestar

Ze zijn wel behoorlijk aan de prijs 8)7 . In het autoweekartikel staat dat ze nog het Olinsonderstel (zoals het prototype) hebben maar vraag me af of de productiemodellen die ook geleverd krijgen.
Jammer dat er waarschijnlijk maar 50 Polestar's hier verkocht gaan worden, maarja niet iedereen staat te wachten op een Benzine-slurpend bakkie.

Maar gelukkig hebben we Heico nog :P
Die kunnen uit een (geen idee MY14) S60 T6 AWD het aantal PK van 304 naar 330 brengen. Voor slechts €1745 :')

Maar het is maar net waar je je geld aan over hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tsja dat is omdat er garantie en alles bij komt kijken. Beetje chipboer kan het voor een honderdtal euro's doen met banken erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maar heb je dan nog garantie? :P ik denk bij Polestar wel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Polestar en Heico gaan allemaal met de fabrieksgarantie. :) Vallen binnen de grenzen die gesteld zijn door Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat het
Waarom Volvo Tuning?

Behoud van alle officiële fabrieksgarantie.

Een Volvo met Polestar Tuning heeft hetzelfde opgegeven brandstofverbruik als de standaardversie. Dit betekent dat de milieueffecten ongewijzigd blijven.

Verhoging van het motorvermogen en het rijgenot.

Ook na upgrade van software blijft dit product actief en wordt niet gewijzigd door de nieuwe software.
Geïnstalleerd door uw Volvo-dealer.

Volvo Tuning is voor een toenemend aantal modellen verkrijgbaar bij uw Volvo-dealer, voor € 990. Wanneer u vooraf een Volvo Tuning update bestelt, kan de upgrade op dezelfde dag worden uitgevoerd wanneer bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd.
Door Volvo zelf laten tunen valt binnen de garantie, even aanvullend op @Joopieboy die mij voor was terwijl ik aan het zoeken was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat heb je dus niet bij de tjoener op de hoek

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 43 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.