Vandaag wezen kijken naar 2 v70's (niet voor mij, maar voor m'n pa). Eentje was echt een aanfluiting. MY2009 (facelift van nieuw model), 180dkm, zag er niet uit (enorme schaafplek op de bumper, gat in tapijt (gereden zonder matten

), leer overal beschadigd, echt dikke teerklodders op de dorpels achter de wielen (ik vermoed werkverkeerauto in de wegenbouw geweest), en tot overmaat van ramp: dat ding wou niet starten
Oh ja, vraagprijs 17 mille.
Zo'n ding zet je als zeer grote handelaar (ik denk meer dan 400 auto's op voorraad) toch niet in de verkoop
Ik had er nog geeneens 10 mille voor gegeven... Echt bizar.
Die verkoper schaamde zich ook kapot toen dat hij niet aan de praat ging (accu was niet leeg, dus iets serieus mis. Uiteindelijk liep hij wel (extra accu gehaald), maar niet mooi. Ik denk dat die verkoper ook niet bekend was met de staat van dat ding, want hij ging gelijk het terrein af. Op zo'n moment kan ik de gang van zaken ook best kritisch bewoorden

maar ik had eigenlijk ook best wel medelijden met die gast want hij vond het zelf ook niet leuk om zo te falen (als bedrijf dan)
Daarna nog een v70 bekeken uit 2008 (pre facelift nieuw model) waar echt alles op zat. BLIS adaptive cruise control, lane departure etc etc. En die zag er uiteraard een heel stuk beter uit (heel goed zelfs)
Wat mij opviel: het vroegere RTI doet eeuhhm.... best wel oud aan en is niet zo goed geintergreerd (maar werkt wel), en die sleutel (zo'n blokje wat in het dashboard gaat) kan je er niet uithalen als de motor loopt. Dat kan bij mijn xc70 wèl. Weet iemand of dat een instelling is of dat je dat kan veranderen?
Als die sleutel aan je bos zit, dan bungelt je sleutelbos dus tijdens het rijden op het dashboard, en ik denk dat dat onwijs gaat krassen.
Of doe ik iets verkeerd. Ik weet dat je op die sleutel moet drukken als je 'm er uit wilt halen (elektrisch vergrendeld), maar dat werkte dus niet als de motor loopt. Bij mijn xc70 (MY2012) zit dat ding gewoon niet vergrendeld en hoeft hij er alleen in te zitten als je 'm wilt starten. Daarna trek ik 'm eruit en leg 'm naast me neer. Dat wil m'n pa eigenlijk ook in die v70.
[
Voor 4% gewijzigd door
mr_petit op 23-11-2013 00:28
]