Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.471 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Op zich nix mis mee als het niet wil lukken, maar je hebt weinig mensen om op terug te vallen. Dat is voor mij de reden om zon project niet te doen. Het kost een hoop geld en als het niet lukt kan je alles weer op MP zetten ofzo.
Die maat heeft er ook vrij lang over gedaan om m netjes aan het lopen te krijgen. Met name het stationair toerental en het finetunen hebben veel mensen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hij heeft er lang over gedaan omdat 'ie ook nog bezig was met een andere auto en andere drukte. :+ Anders was die 164 veel eerder klaar. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

Grom, schade na akkefietje met lijnbus die hem in mijn achterportier drukt is toch wat steviger dan gedacht (zie djidee in "Het grote Volvo topic - Deel 7" ).
Portier rechtsachter gaat compleet vervangen worden, plaat rechtsachter spuiten en portier rechtsvoor gedeeltelijk meespuiten ivm nieuw achterportier en mogelijk kleurverschil (ofzo)....

Nou ja, benieuwd hoe hij (over 3 weken) bij de schadetoko weg komt... Kan niet eerder, aardig wat wagens met stormschade in het noorden die allemaal nog moeten.

[ Voor 4% gewijzigd door djidee op 13-11-2013 20:25 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 19:51
Even mijn nieuwe V40 T4 hier posten ;)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/rhts9z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:22

Cheezus

Luiaard

Gefeliciteerd :) Met een T4 vind ik zo'n R-design toch wat beter tot z'n recht komen dan bij de tig d2'tjes die ermee rond rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou die huidige D2 is geen straf hoor, nondeknetter. :D En dikke T4, ik zal je morgen eens toevoegen. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge die V40 is een mooi bakkie, zo'n T4 is weer wat anders dan een D2 ;)

Gefeliciteerd :) en waag het omdat bakkie in prak te rijden :P

/me Boeingfanaat heeft het vermoeden dat Mr. met zijn T4 de D2 rijders onder ons jaloers wil maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 19:51
Mijn T4 is ook voorzien van Polestar tuning 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:44
C00KW4US schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:14:
Dan is die lekker snel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
"We're doing pre-studies and test for MY14 engines at the moment. However I cannot say when and if products will be available. Our website www.polestar.com will be updated whenever we release new software."

Reactie van Polestar op mijn vraag of de nieuwe D4 al kan worden voorzien van Polestar tuning.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Doe je goed. 8) Maar kan gekker he, iets met downpipe, milltek en nog wat meer goodies en Fasttech software. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~

Je zult dit maar als D2 rijder lezen, die liggen vast te kwijlen op het toetsenbord :+

Lang leve de ouwe D5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:35:
[...]

Je zult dit maar als D2 rijder lezen, die liggen vast te kwijlen op het toetsenbord :+

Lang leve de ouwe D5 ;)
Een t4 is leuk maar ik heb een D2 zakelijk (gebruik hem ook prive) maar voor de fun heb ik wel leuker spul staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Tsja.... D3 was erg tempting maar vond dat gat toen de D2 nog 20% was al huge. 3k aanschaf + D3 wel MRB. Laat staan allen die de D2 toen hij 14% werd genomen hebben. En ja, was bang voor prestaties van de D2, maar ik klaag niet. Vlot zat. Zeker in NL...

En sinds 40.000 beurt lijkt hij nog weer iets vlotter te zijn, hoe dat kan... Zolang je niet vanuit stilstand moet komen (even moeilijk) en je niet van 170 naar 199 moet is hij prima te doen

[ Voor 7% gewijzigd door djidee op 13-11-2013 21:45 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:17

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies. Als ik wil racen, ga ik wel naar de kartbaan of pak een circuitdag met de brommerd (ze zien me aankomen met dat bankstel!).

De struikrovers van Spee hebben me 'getemd'. Dus was zou ik moeten met een hele snelle auto? Lekker, hoor, aan de ene kant zou ik wel willen, maar ik vind het (persoonlijke mening) een beetje zinloos. Ik zou in mijn geval alleen de fiscus sponsoren. En waarvoor? Om af en toe het gas in te trappen? Nee, dan trek ik met mijn motor wel de Alpen in, dát is pas kicken. Maar op de Nederlandse wegen hard rijden? Nee, daar begin ik niet meer aan. Mij te duâh... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Check. Ik rij liever voor 14% in een D2 dan voor 25% in een T4... Ja, natuurlijk, zo'n T4 rijdt veel leuker, maar de portemonnee wil ook wat! ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Denkt dat iedereen liever in een (oude v6) T6 rijdt :P ... helaas moeten we ook rekening houden met ons budget.

[ Voor 4% gewijzigd door Zware Unit op 13-11-2013 22:46 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Zware Unit schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:20:
"We're doing pre-studies and test for MY14 engines at the moment. However I cannot say when and if products will be available. Our website www.polestar.com will be updated whenever we release new software."

Reactie van Polestar op mijn vraag of de nieuwe D4 al kan worden voorzien van Polestar tuning.
Ik kan me niet voorstellen dat Polestar tuning aan gaan bieden voor de 20% D4. Als Volvo al moeilijk doet over de velgen en bandbreedte denk ik niet dat ze met tuning de uitstoot van de motor willen beïnvloeden.

Hoe dan ook, mijn D4 gaat begin januari geleverd worden, laat me maar verrassen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
arnoud_h schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:00:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat Polestar tuning aan gaan bieden voor de 20% D4. Als Volvo al moeilijk doet over de velgen en bandbreedte denk ik niet dat ze met tuning de uitstoot van de motor willen beïnvloeden.

Hoe dan ook, mijn D4 gaat begin januari geleverd worden, laat me maar verrassen >:)
Welke auto hebt je besteld icm de D4? S60, V60, V70.... Nieuwe automaat of handbak?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zware Unit schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:45:
Denkt dat iedereen liever in een (oude v6) T6 rijdt :P ... helaas moeten we ook rekening houden met ons budget.
Niet alleen (lease)budget, maar ook gewoon de struikrovers. Het is gewoon niet leuk meer om (te) hard te rijden. Even afgezien van het feit dat het je vrij weinig winst oplevert.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:58:
[...]

Niet alleen (lease)budget, maar ook gewoon de struikrovers. Het is gewoon niet leuk meer om (te) hard te rijden. Even afgezien van het feit dat het je vrij weinig winst oplevert.
Het zal allemaal best met jullie schattige D2's en voordelige bijtelling. Voorlopig rij ik nog lekker verder in mijn (privé) T5 *O*

(Nathuran moet bekennen dat hij niet zou weten wat hij zou doen in een lease situatie, waarschijnlijk had er dan ook zo'n eco-bubble D2 gestaan :P)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:35:
[...]

Ik ben tevreden met m'n D2 hoor, tuurlijk is meer power beter maar je doet alsof alle ecohok-rijders jaloers moeten zijn :?
Lang leve de ouwe D5 ;)
Van je papa en mama.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Laat je nou niet zo kennen :P...

Daarnaast, in mijn bestelling kan ik een D4 rijden (€50 boven budget), maar een T3 is meteen € 150 boven budget. Werkgever stuurt bij ons gewoon op diesel. Ik kon nu kiezen voor een D3, maar ik heb nu (weer) gekozen voor een D2, maar dan met automaat en een berg goodies (en voor de bijtelling hoef ik het niet te laten, want daar doe ik niet aan). D2 is vlot zat en als ik echt wil knallen pak ik mijn motor wel (met nóg minder pk's als mijn D2, maar die wel vele malen sneller is :)).

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

djidee schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:45:
Tsja.... D3 was erg tempting maar vond dat gat toen de D2 nog 20% was al huge. 3k aanschaf + D3 wel MRB. Laat staan allen die de D2 toen hij 14% werd genomen hebben. En ja, was bang voor prestaties van de D2, maar ik klaag niet. Vlot zat. Zeker in NL...

En sinds 40.000 beurt lijkt hij nog weer iets vlotter te zijn, hoe dat kan... Zolang je niet vanuit stilstand moet komen (even moeilijk) en je niet van 170 naar 199 moet is hij prima te doen
Het wegkomen vanuit stilstand is naar mijn gevoel beter als je DSTC uitschakelt. Maar goed, dat kan puur psychologisch zijn :P

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Och, de V70 2.5T AWD van mijn ouders rijdt heel lekker hoor. Mooi slagschip. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Hier ook een D2-ert en ik kan beamen dat voor woon-werk verkeer het een prima blokje is en de maandelijkse afrekening met de fiscus compenseert het gebrek aan vermogen prima.

Daarnaast kon ik door de geringe kosten ook wat meer luxe in de auto proppen. Iets waar ik met mijn 45~50k per jaar best wel van geniet. Denk aan premium sound, verstelbare stoelen, auto-dim spiegel, etc.

Altijd een lastige keuze, maar aangezien dit het laatste jaar is waar je nog een enigszins doable diesel kon kiezen tegen 14% heb ik die keuze uiteindelijk maar gemaakt.

¯\_(ツ)_/¯

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dat lijkt mij een goede keuze, fluiter. Voor het woon-werk-verkeer, waar je de auto toch het meest voor gebruikt neem ik aan, heb je helemaal niet veel vermogen nodig, een D2 volstaat ruim. Gewoon rustig cruisen, in de file kan je toch niet harder. :D Dan heb je veel meer aan wat extra luxe zoals goed geluid en goede stoelen.

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Inderdaad, het in verschillende kleuren in te stellen interieurlicht is nuttiger dan extra vermogen :P
Overigens is het leuk om een 14% diesel als traag te bestempelen maar 115 pk / 270 nm is nou niet echt behelpen ofzo, 10 jaar geleden (voor het bijtellingscircus) had je nog gewoon een 'dikke bak' met 115 pk..

• Zware Unit
Is ook erg afhankelijk van het gewicht van de auto...

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Een V40 weegt maar 1250kg, dat valt dus best mee.

Desondanks heb ik een Rica-chip in mijn D2 laten zetten...en dat rijdt méér dan prima (waarden liggen tegen D3-specs aan)

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 14-11-2013 15:21 ]

• Zware Unit
Zelf een D2 in een V60 doet het nog best aardig. Paar weken geleden een ritje gemaakt en was prima te doen.

Verwijderd

Een D2 zal voor 95% van de afgelegde kilometers inderdaad meer dan voldoende zijn. (dus een goede reden om niet voor meer te betalen) Desondanks tovert de T5 met zijn 250pk/330Nm nog elke keer een flinke glimlach op mijn gezicht als ik de kick down gebruik _/-\o_ (blijft een aparte ervaring, zo'n slagschip dat in 7,5 seconde op de 100 kan zitten en tussensprintjes doet als een sportwagen)

Maar zoals ik al eerder aangaf rij ik deze privé en maak ik niet zo heel veel kilometers (12k per jaar) dus dan is zo'n auto met bijbehorend verbruik nog wel te betalen.

• Zware Unit
Meeste collega's die een te dikke motor in de auto hebben liggen hebben er achteraf toch spijt van. Leuk in het begin, maar de maandelijkse kosten wegen vaak toch niet op tegen het extra rijplezier van 50 tot 100pk extra. Zeker gezien het nationale bijtellingsspel...

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:13:
[...]

Ik ben tevreden met m'n D2 hoor, tuurlijk is meer power beter maar je doet alsof alle ecohok-rijders jaloers moeten zijn :?
Ik maak maar een beetje grapjes joh ;)

ik zo het lef niet hebben om "Ecohok rijders" te beledigen, ikzelf vind een D2 ook goed genoeg, en ieder natuurlijk zijn ding waar hij of zij geld aan wil uitgeven/besparen

dus excuses voor men die mijn bericht niet zo waardeerde
Van je papa en mama.
Autsh....
D5=D5 van wie die ook is ;)
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:51:
[...]

Het zal allemaal best met jullie schattige D2's en voordelige bijtelling. Voorlopig rij ik nog lekker verder in mijn (privé) T5 *O*
Al wat mensen met verbaasd achter gelaten? :P
(Nathuran moet bekennen dat hij niet zou weten wat hij zou doen in een lease situatie, waarschijnlijk had er dan ook zo'n eco-bubble D2 gestaan :P)
Als wij niet met ons 6en waren had er waarschijnlijk nog een ouwe 850 op de oprit gestaan, of een 14% bijtelling Diesel bakkie ;)

We betalen nu redelijk veel belasting voor de XC90 dus als er binnen een x aantal jaar een nieuwe auto komt moet die goedkoper in de belasting zijn, en minimaal 6 zitplaatsen hebben....

jammer dat de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV geen 6-zitter is

de nieuwe XC90 gaat er wel waarschijnlijk als Benzine Plug-in Hybrid komen :)
(Diesel zou makkelijker zijn voor ons maar ok)
dus nu maar hopen dat die genoeg zitplaatsen krijgt en dat die naar Nederland komt want de huidige XC90 heeft geen eeuwig leven :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 17:04 ]

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Zware Unit schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:45:
De T6 is nooit een V6 geweest. Altijd 6 in lijn. Enige V6 die Volvo ooit leverde was in de 760 als ik het goed heb (PRV blok, slechte reputatie)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn zusje en haar vriend hadden vroeger een 164 (straight 6) en nu een 960 (straight 6)... Heerlijke motoren!

Wel leuk als onze drie Volvo's op de oprit staan. Drie keer volvo, drie keer totaal verschillend...

C30, diesel, viercilinder, FWD, 6-bak
V70, benzine, vijfcilinder, AWD, 5-bak
960, benzine, zescilinder, RWD, automaat

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Als ik bij m'n ouders op bezoek ben kan m'n v40 mooi naast z'n overgrootvader staan: een amazone :)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cheezus schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:59:
Als ik bij m'n ouders op bezoek ben kan m'n v40 mooi naast z'n overgrootvader staan: een amazone :)
-e :*)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Nee echt, m'n ouders hebben zo een voor de deur staan:
Afbeeldingslocatie: http://us.123rf.com/400wm/400/400/fanfo/fanfo1111/fanfo111100035/11093701-sexy-vrouw-wilde-amazone-op-een-witte-achtergrond.jpg

:+

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Hier ook een leuke oprit hoor :-)
Ik: XC60 2.4D AWD MY10 (biturbo, dankzij Rica 230pk/460Nm)
Bedrijfswagen van pa z'n werk: V60 D2 Powershift MY13
Zus en moeder delen een V50 1.6D MY08

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
djidee schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:45:
Dat hoor ik vaker, maar met mijn S40 D2 heb ik daar toch geen moeite mee. Je moet wat spelen met koppeling en gas, maar tegenvallen doet die zeker niet. Ik ben 98% van de tijd als eerste weg, zelfs als er iemand met de motor voor mij komt staan :( Als je niet sneller weg bent, dan achteraan aansluiten ipv. aan de lichten iedereen voorbij te steken waardoor ik me moet inhouden!

Maar als ik me niet vergis is de S40 volgens de inschrijving zelfs bijna 1470kg (moet ik toch nog eens nakijken, want dat lijkt me veel) en dan een kleine 1.6 diesel er in. Hij lijkt in elk geval vlotter als de Focus die ik hiervoor had met maar 90pk, maar wel een lichte ~1200kg woog.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 08:22

Dentheman

Zie signature

Al die eco-diesels hier ... :>

Heerlijk, die 5-cylinder pruttel voor de caravan afgelopen zomer :9
[YouTube: http://youtu.be/WGDxtWmfjjM]

Probleemloos ruim 3000 kilometer met de sleurhut gereden, één keer echt moeten planken om met 90 km/h het centraal massief door te komen, de rest van de vakantie hobbelde ze keurig omhoog in de 3e versnelling met 105 á 110 km/h op de cruise control :) Het is wel een echte reisauto, helemaal in d'r element op de lange stukken. Vorig jaar naar (en terug van) Italie had ik dat ook al gemerkt, 160 á 170 km/h op de cc (toen zonder caravan) en rollen maar _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 14-11-2013 21:48 ]

Zie ondertitel

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

beschuitfluiter schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:16:
Altijd een lastige keuze, maar aangezien dit het laatste jaar is waar je nog een enigszins doable diesel kon kiezen tegen 14% heb ik die keuze uiteindelijk maar gemaakt.
Ach...je staat in dezelfde file met een T5 hoor. In the end maakt het geen reet uit. Maar misschien ben ik niet autofiel genoeg om zoiets te willen. Ik betwijfel zelfs of ik het zou doen als ik zelf een auto moest kopen. Ik ben dan denk ik te gierig om een snel hok te kopen, want je verzuipt alleen maar meer brandstof als je er hard mee gaat rijden. En wat mot je met een bak PK's als je ze niet gebruikt?
En ik ben ook met een D2 meestal als eerste weg bij het stoplicht. Zelfs met start/stop zit de doorsnee automobilist zodanig te slapen dat ik alsnog eerder in beweging kom. Dus of ik wat mis betwijfel ik. Ik mis al dat geld dat ik er aan kwijt zou zijn niet in ieder geval :+

Maar ieder het zijne. Wie het belangrijk vindt, moet het vooral doen. No argument from me. Maar dat laatdunkende gedoe zegt meer over degene die dat soort dingen zegt dan andersom. Rijden en laten rijden zou ik zeggen.

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:14:
[...]

Ach...je staat in dezelfde file met een T5 hoor. In the end maakt het geen reet uit. Maar misschien ben ik niet autofiel genoeg om zoiets te willen. Ik betwijfel zelfs of ik het zou doen als ik zelf een auto moest kopen. Ik ben dan denk ik te gierig om een snel hok te kopen, want je verzuipt alleen maar meer brandstof als je er hard mee gaat rijden. En wat mot je met een bak PK's als je ze niet gebruikt?
En ik ben ook met een D2 meestal als eerste weg bij het stoplicht. Zelfs met start/stop zit de doorsnee automobilist zodanig te slapen dat ik alsnog eerder in beweging kom. Dus of ik wat mis betwijfel ik. Ik mis al dat geld dat ik er aan kwijt zou zijn niet in ieder geval :+

Maar ieder het zijne. Wie het belangrijk vindt, moet het vooral doen. No argument from me. Maar dat laatdunkende gedoe zegt meer over degene die dat soort dingen zegt dan andersom. Rijden en laten rijden zou ik zeggen.
Ik was (en ben nog steeds) niet echt een autofiel hoor, maar ik moet gewoon eerlijk bekennen dat die surplus aan power uit zo'n T5 het autorijden toch een extra dimensie geeft op z'n momenten. Voorheen heb ik me overigens ook prima gered met lichte motoren. Daarnaast zal ik ook de laatste persoon zijn die een ander af zou kraken op zijn auto/motor keuze, inderdaad rijden en laten rijden.
De extra kosten die een dergelijke auto met zich meebrengen neem ik voor lief, hobby-matig heb ik gewoon een forse wagen nodig. Of dat nou een 2.4 140pk is of een T5 was sowieso al niet de hoofdzaak bij aanschaf, maar leuk is het wel!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sowieso schuift het allemaal flink op... Ik heb een V40 1.9D phase 2 gehad, die had 115pk en dat was veel (fysiek de zelfde 1.9 diesel deed in de Renault Megane maar 95pk!) die reed gemiddeld 1:16. Nu heb ik een C30 D2 met 115pk en dat is weinig. Vindt men. En die rijdt gemiddeld 1:20.

Er worden steeds meer PK's geperst uit steeds kleinere en steeds zuinigere motoren. Maar toch is 115pk nog steeds voldoende om lekker mee te komen in het verkeer. 10s van 0 tot 100 is toch snel zat? Dat deed mijn Prius ook - en die reed ook 1:20. :)

Uiteraard zou ik soms wel wat meer "oemf" willen hebben, vooral op de snelweg om even vlot van 90 naar 120 door te trekken. Maar als je een beetje anticipeert en terugschakelt naar de 5 of zelfs de 4 kom je niets tekort. Anticiperen is het toverwoord. Als je dat goed doet heb je echt niet meer dan een pk of 100 nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 14-11-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:25:
[...]
Ik was (en ben nog steeds) niet echt een autofiel hoor, maar ik moet gewoon eerlijk bekennen dat die surplus aan power uit zo'n T5 het autorijden toch een extra dimensie geeft op z'n momenten.
Misschien komt het omdat ik ook op een motor rij. Zelfs al heeft mijn huidige motor maar 70pk, je trekt er menig Porsche gewoon mee uit. Hiervoor had ik een 'racemonster' van BMW (K1100RS, was toen heel wat) en dat ging helemaal als de brandweer. En daar kun je ook nog lekker mee door een bocht als het moet. Om een auto te vinden die dat kan moet je toch wat dieper in de buidel tasten. Dus ja, I get my kicks on the bike. Niet dat ik ermee scheur, maar het is meer beleving om maar een hip woord te gebruiken dan een auto. Vooral in de categorie waarin 'normale mensen' hun auto's moeten uitzoeken. Echt heel veel spannends zit daar imho niet tussen. Het lijkt allemaal op het echte werk, maar het is het toch niet. Doe maar een rondje Zandvoort in een Porsche en dan in een V40, ook al heeft ie een sportonderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:26:
[...]

Misschien komt het omdat ik ook op een motor rij. Zelfs al heeft mijn huidige motor maar 70pk, je trekt er menig Porsche gewoon mee uit. Hiervoor had ik een 'racemonster' van BMW (K1100RS, was toen heel wat) en dat ging helemaal als de brandweer. En daar kun je ook nog lekker mee door een bocht als het moet. Om een auto te vinden die dat kan moet je toch wat dieper in de buidel tasten. Dus ja, I get my kicks on the bike. Niet dat ik ermee scheur, maar het is meer beleving om maar een hip woord te gebruiken dan een auto. Vooral in de categorie waarin 'normale mensen' hun auto's moeten uitzoeken. Echt heel veel spannends zit daar imho niet tussen. Het lijkt allemaal op het echte werk, maar het is het toch niet. Doe maar een rondje Zandvoort in een Porsche en dan in een V40, ook al heeft ie een sportonderstel.
Auto's met motoren vergelijken is m.i. ook een beetje appels met peren... Daarnaast hou ik niet eens van motoren, maar ieder zijn ding!
Praktisch gezien heb ik niets aan een Porsche of elke ander auto met minder dan 5 deuren en zonder een sloot aan laadruimte. Ik geloof graag dat die wagens snel zijn maar ik heb er gewoon geen aars aan, evenals rondjes rijden op Zandvoort. Deze V70 biedt mij momenteel alles wat ik zoek in een auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:33

mr_petit

opperprutser

Zware Unit schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:46:
Meeste collega's die een te dikke motor in de auto hebben liggen hebben er achteraf toch spijt van. Leuk in het begin, maar de maandelijkse kosten wegen vaak toch niet op tegen het extra rijplezier van 50 tot 100pk extra. Zeker gezien het nationale bijtellingsspel...
Dat hangt maar net van je verwachtingspatroon af. Je weet van tevoren precies waar je aan toe bent en hoeveel je moet betalen.
Zelf is het voor mij niet alleen het vermogen, maar een motor met meer cilinders loopt gewoon een stuk mooier. Dat is een vorm van luxe. Persoonlijk vind ik de 4 in lijn zo ongeveer de slechtste configuratie qua balans op een 3 cilinder na, maar zelfs die laatste heeft m.i. de potentie om beter te lopen dan een 4 in lijn op het moment dat er een goede balansas wordt toegepast. En hoe hoger de compressie, des de meer gaat het opvallen. 4 cilinder diesels zijn wat dat betreft dus het ergste. Zolang het nieuw is kunnen de motorsteunen eea nog wel min of meer dempen, maar naar mate ze ouder worden wordt het vaak aanzienlijk erger.
Dat merk je wel als je een keer de kap open doet. Zo zette ik een keer een volle kop koffie op de diesel van een bekende van mij om het punt te maken. Dat was een bmw 330d van 10 jaar oud met de nodige ervaring. Wie doet dat met z'n 4 cilinder dieseltje?

De 6 in lijn vind ik de beste configuratie (nou ja, op een v12 (en misschien v10) na dan, maar die liggen uiteraard in een andere klasse).
Een meercilinder motor levert eigenlijk altijd een mooiere koppelkromme, en loopt vooral beter bij de uitersten in het toerenbereik (dus zowel laag als hoog) beter.
Wat dat betreft is het gewoon jammer dat volvo afscheid neemt van de i5 en i6. Ook al maak je een i4 met meer vermogen, daar wordt het niet automatisch een fijnere motor door.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:58:
[...]
Praktisch gezien heb ik niets aan een Porsche of elke ander auto met minder dan 5 deuren en zonder een sloot aan laadruimte. Ik geloof graag dat die wagens snel zijn maar ik heb er gewoon geen aars aan, evenals rondjes rijden op Zandvoort. Deze V70 biedt mij momenteel alles wat ik zoek in een auto :)
Je moet ze dan ook beide nemen.
Ook al leg je nog zo'n dikke brommert in een v70 (of soortgelijk ding): een auto die als sportauto ontworpen is, gaat zo ongelofelijk veel harder door de bocht. Dat verschil is net zo groot als het verschil tussen een v70 en een vrachtauto. En in een vrachtauto kan je nog meer meenemen. Dat zijn dus allemaal appels met peren en andersoortige vruchten vergelijken.
Het is maar net wat je wilt. En als je beide wilt, moet je beide kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 15-11-2013 01:05 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 01:00:
[...]
Ook al leg je nog zo'n dikke brommert in een v70 (of soortgelijk ding): een auto die als sportauto ontworpen is, gaat zo ongelofelijk veel harder door de bocht. Dat verschil is net zo groot als het verschil tussen een v70 en een vrachtauto. En in een vrachtauto kan je nog meer meenemen. Dat zijn dus allemaal appels met peren en andersoortige vruchten vergelijken.
Het is maar net wat je wilt. En als je beide wilt, moet je beide kopen.
Hoho, ik bewonder jullie inlevingsvermogen maar het aandragen van motoren, porsches en vrachtwagens ligt een beetje buiten dit topic. Ik heb nooit gezegd dat mijn V70 als een sportwagen door de bocht moet kunnen gaan en dat ik er rondjes mee moet kunnen rijden op Zandvoort. Wat mij bevalt aan deze auto is dat hij alle ruimte biedt die ik nodig(!) heb (een Scania heb ik dus niet nodig ;)) plus dat er gewoon een lekker blok met flink wat vermogen in ligt. Maar zoals ik al eerder aan heb gegeven had een 140pk praktisch gezien ook prima volstaan en in het geval dat ik had kunnen leasen was er hoogst waarschijnlijk een leuke eco bak gekomen die wat gunstiger ligt in de bijtelling dan zo'n drankorgel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

Jullie allemaal met 100+ pk, ik heb in mijn 440 wel geteld 60 pk!

Of ja dat had hij in 1995 ;-)

Beat that! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 01:31:
[...]

Hoho, ik bewonder jullie inlevingsvermogen maar het aandragen van motoren, porsches en vrachtwagens ligt een beetje buiten dit topic.
Mijn reactie was dan ook meer een bevestiging van wat jij zei als in reactie op wat mrphillip zei.
Dus niet alleen dat auto's met motoren vergelijken appels met peren vergelijken is, maar auto's onderling dat ook kan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 15-11-2013 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik geef toe dat ik mijn XC60 puur uit liefhebberij gekocht heb, wetende dat die elke maand toch wel redelijk wat geld opdrinkt (in vorm van diesel dan) ik wou een comfortabele wagen waar ik lekker kilometers mee kan doen (40k per jaar) en waarbij ik geen onverwachte kosten zou hebben. De D5 geartronic had zich toch al beter bewezen dan de D2 powershift. Soms ben ik wel jaloers op pa z'n V60 hoor. Ben er vandaag mee onderweg, comfortabele wagen, iets frisser interieur dan mijn XC60 van net voor het sensus tijdperk, gemiddeld slechts 6l/100km. Maar straks zet ik me weer in m'n XC60, waar ik meteen besef dambie hogere zit al leuker is, en zodra ik het gaspedaal indruk en de beer grommend vertrekt met z'n heerlijke 5 cilinder geluid weet ik weer dat die 2l/100km extra het (voorlopig) wel waard zijn. Oja, en AWD is ook gewoon leuk in de winter :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 01:58:
[...]

Mijn reactie was dan ook meer een bevestiging van wat jij zei als in reactie op wat mrphillip zei.
Dus niet alleen dat auto's met motoren vergelijken appels met peren vergelijken is, maar auto's onderling dat ook kan zijn.
Ah ok, dan had ik je post niet goed gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:58:
[...]
Auto's met motoren vergelijken is m.i. ook een beetje appels met peren...
Klopt, maar dat doe ik ook niet. Ik probeer alleen hardop denkend min of meer te verklaren waarom het aantal pk's in mijn auto mij totaal niet boeit. Ook hard gassen niet.

En over balans in motoren en weetikwat denk ik helemaal niet na. Ik rij gewoon en mijn C30 ecodiesel loopt prima, en mijn aanstaande loopt ook lekker. Ik ben daar niet mee bezig.

Wat wél heeeeerlijk loopt: een vette tweepitter boxer :+ Die roffel kan zelfs de 5pitter van Volvo niet tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:07

-tom-562

Oliesjeik

ppFreddy schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 03:59:
Ik geef toe dat ik mijn XC60 puur uit liefhebberij gekocht heb, wetende dat die elke maand toch wel redelijk wat geld opdrinkt (in vorm van diesel dan) ik wou een comfortabele wagen waar ik lekker kilometers mee kan doen (40k per jaar) en waarbij ik geen onverwachte kosten zou hebben. De D5 geartronic had zich toch al beter bewezen dan de D2 powershift. Soms ben ik wel jaloers op pa z'n V60 hoor. Ben er vandaag mee onderweg, comfortabele wagen, iets frisser interieur dan mijn XC60 van net voor het sensus tijdperk, gemiddeld slechts 6l/100km. Maar straks zet ik me weer in m'n XC60, waar ik meteen besef dambie hogere zit al leuker is, en zodra ik het gaspedaal indruk en de beer grommend vertrekt met z'n heerlijke 5 cilinder geluid weet ik weer dat die 2l/100km extra het (voorlopig) wel waard zijn. Oja, en AWD is ook gewoon leuk in de winter :-P
Idem met mijn 940, heerlijke reiswagen, kost alleen wel 'wat' aan brandstof :P (1:10), en met mijn reiskostenvergoeding dek ik daar zo'n 75% mee af. Kan het goedkoper qua vaste lasten? Ja. Wil ik dat? Nee! Het is heerlijk om vooruit gestuwd te worden in zo'n vierkante tank met een vet koppel en achterwielaandrijving 8)
Ik was eigenlijk van plan om dit weekend naar een full option S80 te gaan kijken, maar de prioriteiten zijn deze week flink omgegooid (wss moet ik binnen een aantal maanden iets voor mezelf gaan zoeken qua huisvestiging) :( :P

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 15-11-2013 08:39 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:05

_Apache_

For life.

-tom-562 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:38:
[...]

vierkante tank
....
huisvestiging
:9

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het is geen station, anders had ik daar wel in kunnen wonen ja :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

[YouTube: http://youtu.be/j-b1q-Ea9E8]
Toch wel de coolste Volvo reclame ooit, en ja het is echt, er is ook een making of video van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 09-10 14:12
Had m vanmorgen op Facebook voorbij zien komen. Heel cool ja 8) epic split

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 15-11-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

haha van damme :) wat een eindbaas is dat ook zeg.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Er is ook een soort van prequel waarbij hij even geïnterviewd wordt. Op het moment dat ze zeggen dat ze achterwaarts zullen rijden kijkt hij echt van "wait, whut?" (waarschijnlijk wel in scène gezet, maar toch...
Ook leuk is dat hij dan even zelf aan het stuur zit met een blik van "zo eentje wil ik ook" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Yes please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 12-10 20:57

vhal

ಠ_ಠ

Leuk, een V70 station polestar :+ dan is de Ikeakast ook weer sneller thuis....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
vhal schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:58:
[...]

Leuk, een V70 station polestar :+ dan is de Ikeakast ook weer sneller thuis....
Nou denk eerder dat het de nieuwe V60 Polestar wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
Tijd voor z'n winterslofjes:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22227530/Volvo%20C30/Winterbanden.jpg
Van 18" Atreus (zomer) naar 16" Matres :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:25:
[video]
Toch wel de coolste Volvo reclame ooit, en ja het is echt, er is ook een making of video van.
Promtiestunt voor de Nieuwe Volvo FM :) (middelgrote truck)

Volvo Trucks heeft ook bij de andere nieuwe Trucks van deze leuke stunts gedaan :P

YouTube: volvo live test

De nieuwe truck modellen hebben andere motoren om de "Euronormen" bij te blijven, er is een facelift geweest, een nieuw interieur en alleen de nieuwe FH (de grootste truck) heeft een nieuwe cabine.
LightStar schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:40:
[...]

Nou denk eerder dat het de nieuwe V60 Polestar wordt..
Denk ik ook :)

Op internet vind je hier wel afbeeldingen van:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my8vlblql0.jpg

http://www.autoweek.nl/ni...erkt-ook-aan-v60-polestar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
GermanPivo schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:20:
Tijd voor z'n winterslofjes:
[afbeelding]
Van 18" Atreus (zomer) naar 16" Matres :)
Die heb ik er ook sinds vanmiddag onder zitten met de winterbanden :D

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/dy3806.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
Tankiej schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:52:
Die heb ik er ook sinds vanmiddag onder zitten met de winterbanden :D

[afbeelding]
Staan ook goed onder blauw! :D

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Polestar S/V60 met nieuwe 4 cilinder T6 en 8 trap GT? Laat maar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volvo-huistuner Polestar is klaar met de ontwikkeling van twee nieuwe modellen gebaseerd op bestaande Volvo's.
Bron: http://www.telegraaf.nl/a...ee_nieuwe_modellen__.html
ik denk dat er een V60 en nieuwe S60 Polestar gaat komen :)

Edit:
Ik weet niet of dit precies dezelfde kleur is als bij de Polestar versie's van vandaag, maar alvast om een beetje een indruk te geven ;)
(als er 2 nieuwe Polestars komen dan moet er 1 van wel een S60 zijn :P )
Afbeeldingslocatie: http://media.caranddriver.com/images/13q1/502157/2014-volvo-s60-photo-505532-s-1280x782.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
GermanPivo schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:54:
[...]

Staan ook goed onder blauw! :D
Het ziet er eerlijk gezegd ook beter uit dan ik had verwacht :+
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:51:
[...]

Bron: http://www.telegraaf.nl/a...ee_nieuwe_modellen__.html
ik denk dat er een V60 en nieuwe S60 Polestar gaat komen :)

Edit:
Ik weet niet of dit precies dezelfde kleur is als bij de Polestar versie's van vandaag, maar alvast om een beetje een indruk te geven ;)
(als er 2 nieuwe Polestars komen dan moet er 1 van wel een S60 zijn :P )
[afbeelding]
Volgens mij is dat Power Blue op die foto. Ik verwacht dat de Polestar uitvoeringen in Rebel Blue komen, zoals de kleur van mijn V40 die ik hier net boven heb geplaatst en van de V60 die Boeingfanaat net plaatste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:17:
[...]

Het ziet er eerlijk gezegd ook beter uit dan ik had verwacht :+

[...]

Volgens mij is dat Power Blue op die foto. Ik verwacht dat de Polestar uitvoeringen in Rebel Blue komen, zoals de kleur van mijn V40 die ik hier net boven heb geplaatst en van de V60 die Boeingfanaat net plaatste :P
Zolang die maar niet geel of groen is ;)
Ik zeg niet dat dat lelijke kleuren zijn, maar ik zie ook geen gele of groene Porsches ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2013/06/volvo-s60-polestar-v8-supercars.jpg
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:33:
[...]

Promtiestunt voor de Nieuwe Volvo FM :) (middelgrote truck)

Volvo Trucks heeft ook bij de andere nieuwe Trucks van deze leuke stunts gedaan :P

YouTube: volvo live test

De nieuwe truck modellen hebben andere motoren om de "Euronormen" bij te blijven, er is een facelift geweest, een nieuw interieur en alleen de nieuwe FH (de grootste truck) heeft een nieuwe cabine.

[...]

Denk ik ook :)

Op internet vind je hier wel afbeeldingen van:
[afbeelding]

Day is zo een dikke porno bak. 8) En iedereen is al vroeg met de winterbandjes vind ik. :P
Zelf ga ik over 1,5 week pas wisselen, vind het daar nu nog veels te vroeg vooor haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Joopieboy schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:10:
[...]

Day is zo een dikke porno bak. 8) En iedereen is al vroeg met de winterbandjes vind ik. :P
Zelf ga ik over 1,5 week pas wisselen, vind het daar nu nog veels te vroeg vooor haha.
Gister en vandaag in het nieuws dat ze volgende week de eerste sneeuw verwachten. Dus ik vind het precies op tijd, net voor de drukte aan bij de garage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zal wel loslopen, overdag nog warm zat en misschien 's nachts rond of net onder het vriespunt. Ben wel benieuwd maar zal wel meevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga dalijk mijn winterbanden ook weer onder de 940 zetten, van mooie 13 spaaks Pholus velgen naar lelijke Draco velgen zonder naafkapjes :( :P
Afbeeldingslocatie: http://homepages.nildram.co.uk/~drdoke/volvorims_pholus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i255.photobucket.com/albums/hh136/redwoodchair/Volvo%20Wheels/Draco.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Hopen dat het niet alleen exterieur porno is, maar ook onderhuids!

Edit: Overigens gisteren pech gehad met de V40 (was gisteren op de dag af 1 jaar oud). Ik had achteruit ingeparkeerd, maar de pook kwam niet meer naar de centrale positie. Ik kon alleen nog de achteruit, 1 en 2 gebruiken. 3, 4, 5 en 6 deden het niet meer (daar kwam de pook gewoon niet). Dan is het vanuit de Waalhaven toch nog wel een eindje rijden naar Barendrecht in zijn 2 :). Uiteindelijk hebben ze het gevonden, er was een veer losgeraakt die de pook omhoog houdt en die was in het mechanisme gevallen. Alles uiteindelijk gewoon weer gerepareerd, maar al met al is er wel eea geweest het afgelopen jaar.

- ruitensproeier vacuüm probleem (opgelost, campagne)
- verlichtingsproblemen (naderingslicht en binnenverlichting) (opgelost, campagne)
- losraken slangen ruitensproeier (opgelost, garantie)
- nogmaals losraken slangen ruitensproeier (opgelost, garantie)
- lak op de bumper (nog niet opgelost, campagne)
- veer mechanisme schakelpook (opgelost, garantie)
- afgelopen winter, diverse malen niet meer starten bij kou (onder de -10). Auto gaf geen melding, contact uit contact aan was de "oplossing". (opgelost, software update).

Ik heb hiervoor al redelijk wat auto's (Volvo's) gehad (allemaal ongeveer een jaar, werk gerelateerd) en dit is wel degene met de meeste kwaaltjes. Vervelendste was mijn vorige auto waarvan de turbo ermee stopte (die het weer deed na een software update :?)).

Zijn er overigens meer die, nu het weer winter is, hun screensaver (weer) hebben ingesteld met deze donkere dagen? Op de een of andere manier vind ik het beeld te prominent in de auto schijnen. Ik vond het bij de C30 \ S40 \ V50 eigenlijk nooit vervelend dat RTI aan stond, waarschijnlijk doordat het gewoon net wat verder van je af stond.

[ Voor 70% gewijzigd door fredkroket op 16-11-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Joopieboy schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:05:
Zal wel loslopen, overdag nog warm zat en misschien 's nachts rond of net onder het vriespunt. Ben wel benieuwd maar zal wel meevallen. :)
Vorig jaar 2 dagen met sneeuw op zomersloffen met de v40 gereden... Verschil is niet zo heel groot, auto zelf is al heerlijk in balans en dat scheelt een hoop... Pas als je op echte sneeuwondergrond staat welke nog niet is aangepakt (met zout/andere voertuigen die het vast hebben gereden) merk je het verschil. Maar dat gebeurd mij zelden (huis naar strooiroute is 150m), verder doorgaandeweg, snelweg en grote N weg naar werk.

Moet er met winterbanden altijd om denken als het wat nattig is, maar boven 0 dat het weggedrag heul anders is. Moet ik iets minder enthousiast sturen zeg maar :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

[...]
En iedereen is al vroeg met de winterbandjes vind ik. :P
Geen idee hoe het meer noordwaarts zit bij jullie, maar hier in .be durft het 's nachts al eens vriezen en' s morgens en 's avonds zie ik vaker temperaturen tussen 0 en 5 verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat wel, en ik heb van de week al lichte vorst op de ruit gehad, maar verder. Ik zie wel. Beetje sneeuw gaat ook zeker wel, maar dan ook meer omdat mijn zomerset meer profiel heeft dan de winterset (dit jaar nieuw aangeschaft :P ).

@fredkroket, echt intro problemen zeker? Wel balen en ook van die pook heel stom. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

-tom-562 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:15:
Ik ga dalijk mijn winterbanden ook weer onder de 940 zetten, van mooie 13 spaaks Pholus velgen naar lelijke Draco velgen zonder naafkapjes :( :P
Toptip; matzwart, zonder grote plastic naafkap, maar met klein zwart volvo dopje zijn dracos erg mooi. Stukker mooier dan die phoulus imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:05

_Apache_

For life.

Goed nieuws, en slecht nieuws.

Het slechte nieuws is dat vriendinlief een ongeluk heeft gehad met de S40. Ze is met 15kmpu achterop een voorganger gereden, die stopte plots midden op een kruispunt. :(

Goede nieuws is, dat er anders dan een gebroken zijlampje (het losse lampje naar de voorlampen unit) geen andere schade is dan wat met een flinke poetsbeurt op te lossen is. :9 Kortom, des te meer een reden om de 40 weer eens wat warm sop en TLC te geven.

Vanmiddag even wat foto's maken.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 17-11-2013 12:11 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hint naar de volgende Polestar :)
Afbeeldingslocatie: http://www.volvo-forum.nl/files/polestar3_199.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik vind dat hele polestar een ongelofelijk wassen neus.
Dat stukje van autoweek omvat het dan ook goed samen:

De eerste versie die ze lanceerden met 500pk+ is heel snel afgewimpeld. Daarmee vielen ze gewoon keihard door de mand toen ze zagen dat er een heel groot verschil bleek te bestaan tussen een persauto optunen tot 500pk+ en een werkelijk productiemodel op de markt brengen.
Nu is het dus een s4 of bmw 335i concurrent... Dat is gewoon niet spannend.

Maar mensen die zich alleen blindstaren op het vermogen: die originele polestar had óók een hele dikke Brembo BBK rondom, om maar te zwijgen van een onbetaalbare ohlins coilover set (zweeds prestigeproduct). Ik hoef nu niemand zeker meer in te lichten wat daar van over zal blijven.

Je krijgt nu een v60t6 met wat chiptuning (jeuj, 50pk extra) en een verlagingssetje.
Daar gaan ze gewoon geen nieuwe klanten mee winnen, en al helemaal niet bij de groep die in die markt zoekt. De enige concurrentie die ze eventueel zouden kunnen bieden is op verkoopprijs. En dat zal lastig zijn op modellen die letterlijk met de 100duizenden wereldwijd afgezet worden.
Ik denk dat ze hun geld&energie beter op andere producten kunnen richten.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Ben het wel veel met je eens.
Iedereen kan een auto van 200pk naar 500+ pk tunen als tuningbedrijf. Dat je wat terugstapt van je vermogen ivm veiligheid en levensduur en al prima. Maar als een concurent zoals BMW M5 het kan waarom Volvo niet. Een M5 is ook niet op na 150k km.
En laat de leuke en duurdere remmen, vering en al erop zitten. Dan is die auto ook het extra geld meer dan waard. En niet 50pk erbij en 2cm lager wat elke garage wel kan doen.
En als eerste Australie is nog enigsinds logisch. De standaard auto heeft daar het aantal PKs wat de S60 Polestar heeft. Dus heb je een redelijke markt denk ik om te kijken hoe je auto verkoopt. Neem de Ford Mondeo XR5 Turbo met 164kW uit een 2.5l 5 cilinder (dezelfde als die Volvo verkocht als T5 motor). Dat is ongeveer hetzelfde vermogen en dezelfde soort auto qua ruimte en al.

[ Voor 29% gewijzigd door Joostk op 19-11-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het komt allemaal neer op de prijs. Als ze zo'n polestar voor 55 à 60 mille op de markt kunnen zetten, dan is het een prima concurrent.
Maar de polestar die aan het publiek werd voorgesteld had 6 pots brembo klauwen en big ass 380mm carbon-keramische semi floating schijven. En een meervoudig instelbare öhlins set met extra reservoir (je ziet ze op de persfoto's zitten bij de veerpoten)....
Dat gaat zo'n auto echt niet krijgen. Dat is spul wat je alleen maar ziet op auto's van 200k+.
Dus àls die polestar op de markt komt, en àls die moet gaan concurreren met een s4 of 335i, dan is het nog maar amper een schim van de auto die ze voorheen voorstelden. Ik kan me iig niet voorstellen dat ze voor max 60 mille (het bedrag wat concurrentie biedt aan audi/bmw) een auto met dergelijke überhightech onderdelen op de markt kunnen brengen. Daar durf ik me hand voor in het vuur te leggen.
Bij porsche rekenen ze voor carbon remmen gewoon 20.000 euro extra. Dus dat gaat volvo niet gratis weggeven.... En Ohlins dempers zijn waarschijnlijk nog veel duurder als je die als fabrieksoptie zou kunnen krijgen (lamborghini (alléén aventador) en koenigsegg (uiteraard) zijn afnemers van ohlins voor hun systemen)
En niemand gaat een auto bestellen die in de basis 60 mille kost en dan met racegoodies opplussen tot ver boven de 100k. (ik baseer m'n uitspraken even op nederlands belastingpeil)

Ik denk dus dat het gewoon een s60t6 wordt met een chiptune, verlagingssetje (misschien andere stabi), bumperpakketje en kek kleurtje. Wellicht wat extra stiksels in het interieur. Kost ook geen drol.
Sorry hoor, maar zoiets ga je toch niet met poeha voorstellen aan de wereldpers? Dat dat het beste is wat je kan neerzetten qua performance? Dat 'jouw' huistuner 'jouw' racetechnologie in een speciaal model heeft samengevat en dan in de praktijk niet veel meer voorsteld dan een 335i met /m spoilerpakketje en /m onderstel (bij bmw kost dat optiepakketje ca 4000 euro).

Ik ben trouwens benieuwd welke motor polestar nu voor hun avontuur gaan gebruiken. De oude 6pitter of die nieuwe 4 pitter. (waarschijnlijk die laatste aangezien ze op verkoopprijs moeten concurreren).
Het was leuk om te zien dat die persauto een c63amg het snot voor de ogen reed in die test met chris harris, maar de concurrentie lacht zich nu drie keer in de rondte.
Ik denk dan ook dat volvo een enorme markttechnische blunder heeft begaan om het polestar spelletje zo te spelen. De autopers denkt daar volgens mij ook hetzelfde over. Je moet gewoon nóóit iets laten zien wat je niet kunt waarmaken. Dat kan toch iedereen bedenken, laat staan marketinggoeroe's die daar voor gestudeerd hebben?
Ik denk dus dat het een verspilling van geld en moeite is, en het merkimago wellicht meer schade aanbrengt dan goed doet. Zeker bij het werven van nieuwe klanten in dit segment. Als ze het anders/behoudener hadden aangepakt was dat wellicht anders geweest en hadden ze een sterkere marketingnaam kunnen lanceren. Dit voorval gaat namelijk tot in lengte der dagen in de pers aangehaald worden. "leuke auto.... ja maar niet zo vet als dat ze eerst beloofd hadden" en dat soort reviews.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 19-11-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

Reinier

\o/

fredkroket schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:05:
[...]

Hopen dat het niet alleen exterieur porno is, maar ook onderhuids!

Edit: Overigens gisteren pech gehad met de V40 (was gisteren op de dag af 1 jaar oud). Ik had achteruit ingeparkeerd, maar de pook kwam niet meer naar de centrale positie. Ik kon alleen nog de achteruit, 1 en 2 gebruiken. 3, 4, 5 en 6 deden het niet meer (daar kwam de pook gewoon niet). Dan is het vanuit de Waalhaven toch nog wel een eindje rijden naar Barendrecht in zijn 2 :). Uiteindelijk hebben ze het gevonden, er was een veer losgeraakt die de pook omhoog houdt en die was in het mechanisme gevallen. Alles uiteindelijk gewoon weer gerepareerd, maar al met al is er wel eea geweest het afgelopen jaar.

- ruitensproeier vacuüm probleem (opgelost, campagne)
- verlichtingsproblemen (naderingslicht en binnenverlichting) (opgelost, campagne)
- losraken slangen ruitensproeier (opgelost, garantie)
- nogmaals losraken slangen ruitensproeier (opgelost, garantie)
- lak op de bumper (nog niet opgelost, campagne)
- veer mechanisme schakelpook (opgelost, garantie)
- afgelopen winter, diverse malen niet meer starten bij kou (onder de -10). Auto gaf geen melding, contact uit contact aan was de "oplossing". (opgelost, software update).

Ik heb hiervoor al redelijk wat auto's (Volvo's) gehad (allemaal ongeveer een jaar, werk gerelateerd) en dit is wel degene met de meeste kwaaltjes. Vervelendste was mijn vorige auto waarvan de turbo ermee stopte (die het weer deed na een software update :?)).

Zijn er overigens meer die, nu het weer winter is, hun screensaver (weer) hebben ingesteld met deze donkere dagen? Op de een of andere manier vind ik het beeld te prominent in de auto schijnen. Ik vond het bij de C30 \ S40 \ V50 eigenlijk nooit vervelend dat RTI aan stond, waarschijnlijk doordat het gewoon net wat verder van je af stond.
Dat van die veer heb ik ook elders gelezen; blijkbaar komt dat vaker voor. En waarom is je lakprobleem nog niet opgelost? Ik heb al lang een nieuwe achterbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aan de andere kant, als je in de markt bent voor een M3/RS4 achtige auto is denk ik Volvo niet het eerste merk waar ik aan zou denken om eens te gaan shoppen :P

Nu we het toch over snelle Volvo's hebben, in GB staat nog een leuke te koop!
http://www.ebay.co.uk/itm...es_UK&hash=item3cd8a28c98

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
Vanmorgen stond ik achter zo'n V60 Hybrid.
D6 met 2 dikke pijpen. Totdat je erachter staat en ziet dat er in die pijpen 2 kleine ovale eindstukken zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toch is de D6 wel een dikke auto hoor... Het is een D5 (de grootste diesel) met als +1 een elektromotor op de achterwielen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup,
hier in de regio doet de V60 Hybrid het goed, elke dag kom ik zo'n mooi bakkie tegen :P

Als ik 2 mooie Xenon's en 2 LED-strookjes zie aankomen denk ik meteen. Hey weer zo'n nieuw bakkie :)

ter verandering gisteren een MY14 S60 tegen gekomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Zag vandaag ook een V60 met D6 staan dacht al dat de hoogste motor uitvoering een D5 was. Nu is het duidelijk wat de D6 is. Ziet er zeker mooi uit. En die kleur was ook erg mooi. Wat donkerder blauw.
@jmderonde toevallig gezien in Groningen? Die V60 Hybrid die ik zag stond geparkeerd in de buurt van de Hanzehogeschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
Ik zie ze bijna dagelijks in de omgeving utrecht rondrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb mijn C30 D2 trouwens laatst geparkeerd naast een C30 DRIVe Electric. Een volledig elektrische C30, zijn er maar een handje vol van gemaakt als experiment. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:02:
Ik heb mijn C30 D2 trouwens laatst geparkeerd naast een C30 DRIVe Electric. Een volledig elektrische C30, zijn er maar een handje vol van gemaakt als experiment. :D
Had je een foto van moeten maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Beide waren nodig aan een wasbeurt toe, 't zag er niet uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

-tom-562 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:15:
[...]

Aan de andere kant, als je in de markt bent voor een M3/RS4 achtige auto is denk ik Volvo niet het eerste merk waar ik aan zou denken om eens te gaan shoppen :P
Waarom niet. Lancia heeft met de delta integrale ooit ook een dik racekanon gemaakt wat een goede concurrent voor een m3 was. (terwijl een gewone delta ècht een brik was...man man man :D ...)
En ik denk dat de 850t5r ook een goede concurrent was voor een m5 oid.
Ik vond die auto in medio jaren 90 misschien wel meer tot de verbeelding spreken dan een een m5. Wellicht deels omdat hij zo goed te tunen was (en toen was de e39 m5 er ook nog (net) niet denk ik).
Er werd toen ook gewoon veel over die auto gesproken, met name omdat je 'm zo verassend bizar snel kon krijgen. (dus ook precies wat mijn punt was: meer kunnen waarmaken dan de initiele verwachting is veel beter dan omgekeerd ;) De t5r was een 'boven verwachting product')
Het kan dus wel. Je moet alleen je kaarten goed spelen.
Auto's met veel vermogen en dito prestaties zijn gewoon populair. Zelfs de amerikanen maken weer vette auto's die tot de verbeelding spreken, zoals die retro mustangs en camaro's (terwijl amerikaanse auto's in de jaren 90 onderaan ieders lijstje stonden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Omdat Volvo niet het imago er voor heeft :P Lancia heeft dat b.v. weer wel (al diverse rallykanonnen en exotische auto's gemaakt, plus het is Italiaans, dat is eigenlijk al genoeg :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

En toch was die 850t5r heel populair, en had volvo ook aanzienlijke successen met de 850 in toerwagenraces. Dus er is wel iets van een imago. Misschien ben je te jong om dat net zo bewust te hebben meegemaakt als ik en heb jij dus een ander imagobeeld van het merk.
Wat ik ermee wil zeggen is dat het niet onmogelijk is om relatief vanuit het niets een zeer iconische auto neer te zetten, maar dat hoe zo'n ding overkomt bij het publiek heel erg afhangt van hoe je zo'n ding in de markt zet en wat je het publiek van tevoren vertelt. En dat hebben ze met polestar dus imho compleet verkeerd gedaan. BMW gaat toch ook niet vertellen dat ze met een 600pk sterke m3 gaan komen en dat dat uiteindelijk maar 450pk zal zijn.
Nee, zij (bmw) hebben gezegd dat de nieuwe m3 meer vermogen (en een 3 liter turbomotor) zal hebben dan de vorige versie, maar dat daar hiet de nadruk op zal liggen. Ze hebben de nadruk van die auto (volgens hun zeggen) gelegd op gewichtsbesparing en rijprestaties/dynamiek. Ze zijn dus heel conservatief in het creeren van een verwachtingspatroon. En dat wekt wellicht meer nieuwsgierigheid dan allerlei specs en claims van de daken schreeuwen. Ze laten ook niemand in zo'n model rijden tenzij ze zeker weten dat dat het uiteindelijke productiemodel is.

BMW liefhebbers weten nu dus al dat het een auto zal worden die ontzettend goed zal sturen en uitgebalanceerd is, en waarschijnlijk heel makkelijk te tunen zal zijn vanwege de turbomotor.

Kijk als polestar als onafhankelijke tuner z'n kunnen wil laten zien en de pers met dit soort auto's laat rijden...prima, maar volvo maakt dus de fout om hun naam daaraan te verbinden.
Weet iemand wat polestar nu is? Is dat net zoiets als quattro gmbh of /m gmbh (als in volledig aan audi danwel bmw gelieerd), of is het meer zoiets als alpina, ac schnitzer of ABT tuning, dus een compleet losstaande tuner die soms zelfs z'n eigen auto's op kenteken zet (zoals alpina dat doet).
(het is natuurlijk het eerste, en dat is dus ook waar volvo de fout in ging)

[ Voor 96% gewijzigd door mr_petit op 19-11-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik denk dat ze met die 2 liter 4 cilinder (met compressor en turbo) ook wel leuke dingen kunnen doen.
En dan nog die 8 trap automaat erbij zodat de autopers niet meer moet roepen dat die 6 trap automaat troep is :p

Pagina: 1 ... 42 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.