Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.471 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:56

mphilipp

Romanes eunt domus

km sinds de laatste beurt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of tijd, meestal 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Alleen bij de nieuwere Volvo's wordt ook gekeken naar de hoeveelheid koude starts, maar dat is bij die van jouw nog niet van toepassing. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De stand van Mercurius tov Mars wordt tegenwoordig ook in overweging genomen, alsmede het aantal dagen tot de volgende volle maan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
:D O is dat zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32

kraats

Ik rol

Ik dacht dat de financiële balans van jouw dealer er in meegenomen werd. Zou wel de soms korte interval kunnen verklaren ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dealer belde vandaag. Mijn aanstaande is binnen! Maar ik mag nog wachten tot december voor ik mag rijden. Ik mag wel komen kijken, dus dan wordt het wachten nóg erger...

Hij komt in de showroom te staan, zei hij. Ze hadden nog nooit een Rebel Blue R-Design gehad, dus dat is dan een leuke eye-catcher in de showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet toch lullig voelen; nieuwe wagen bestellen; afgeleverd zien worden bij de dealer; en dat met de wetenschap dat de komende twee maanden andere mensen je stoelen komen 'inzitten' in de showroom.

Maar ik ben er vanovertuigd dat je wachten wordt beloond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ze moeten er met hun vette fikken vanaf blijven! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

Showroom is prima, maar what's in it for me? Weekendje volvo fabrieken/museum Goteborg bij aflevering?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

djidee schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 02:04:
Showroom is prima, maar what's in it for me? Weekendje volvo fabrieken/museum Goteborg bij aflevering?
Het voordeel voor jou is dat ie lekker warm en droog binnen staat (kan de lak meteen goed uitharden), in plaats van koud en nat buiten..
Als het goed is staat jouw auto gewoon op slot in de showroom (die van mij heeft er ook een weekje gestaan), en kunnen mensen dus alleen kijken en niet proefzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De auto staat bij de fabriek ook koud en nat buiten na productie en wordt ook vaak per trein vervoerd.

En hij zal ongetwijfeld op slot staan, maar als ik als potentiële klant perse dit interieur wil aanschouwen gaat hij echt wel open hoor :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ach, ik mocht ook een keer in een klantauto zitten. Ik zie het probleem er niet mee. De monteur gaat er ook in zitten, daar gaat ie echt niet kapot van. Om nou meteen te gaan zeuren om een vergoeding vind ik wel erg zielig. Een beetje één kant uit denken.

Ik zal alleen de auto extra goed inspecteren na aflevering. En als er iets van een beschadiging oid op zit, zal ik wél erg hard gaan zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch wel vragen om de auto op slot te doen en ook te laten. dat hij hem in de showroom zet is an sich geen ramp vind ik. Maar wel als men er constant in en uit gaat stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:34:
Ik zou toch wel vragen om de auto op slot te doen en ook te laten. dat hij hem in de showroom zet is an sich geen ramp vind ik. Maar wel als men er constant in en uit gaat stappen.
dat bedoel ik inderdaad ja

Afgelopen zaterdag mijn V70 T5 opgehaald, omnomnom wat een rijplezier!
Beetje druk geweest afgelopen weekend dus nog geen uitgebreid rijverslag kunnen maken, maar tot nu toe bevalt hij super!

Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad13/Klavotsch/IMG-20131019-00287_zps896efce5.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Heerlijke wagens, automaat of schakel? Rijden wel enorm schakellui. :)
En van welk bouwjaar is die en welke uitvoering is die? Dan voeg ik je toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:30
Schakellui? De T5 heeft een HPT en geeft een veel grotere "klap in je rug" dan de 2.4T met zijn LPT. Die is pas schakellui te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is van 2001, 2.3 T5 250pk, 5 traps Geartronic
HPT bevalt me prima, als je het gas amper induwt rij je gewoon mee met het verkeer; span je je kleine teen aan dan knal je iedereen voorbij :p
Sta er nog elke keer van te kijken hoe bruut die tussenacceleraties rond de 100-140 zijn (harder nog niet gereden), ongelofelijk hoe snel zo'n vrachtschip op wielen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Tof! Ik hoop binnen niet al te lange tijd mijn 940 te kunnen vervangen voor een S80 met 2.5T (en automaat offcourse) 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:13:
Tof! Ik hoop binnen niet al te lange tijd mijn 940 te kunnen vervangen voor een S80 met 2.5T (en automaat offcourse) 8)
en chauffeur? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja, dat zou mooi zijn :P
De keuze voor mij is simpel en logisch. Ik heb geen station nodig, dus een V70 valt af. En een S80 zit eigenlijk nagenoeg altijd in hetzelfde belastingtarief als een S60. En op de 2e hands markt valt het mij op dat een S80 vaak net wat goedkoper is als een S60, en vaak veel luxer uitgevoerd

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:54
Ik heb een V40 (bijna jaar oud) en ondervind sinds kort problemen met Bluetooth bellen en streamen wanneer ik mijn iPhone5 in een houdertje bij de luchtgaten in het middenconsole heb zitten. Gesprekken kraken en muziek hapert dan. Wanneer ik het toestel er vanaf haal en weg van het gebied rond het Sensus scherm is de storing ook weg. Ik ondervind dit nu pas omdat het houdertje pas heb aangeschaft. Geen fancy met lader oid overigens.

Rare is ook dat het niet meteen is maar dat na een kwartier ongeveer. Ik heb het niet grondig getest wat dat betreft maar de storing is een feit.

Iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:21

Reinier

\o/

Volgens mij was er op volvo-forum.nl ook een discussie over wegvallende/slechte bluetoothverbindingen. Had volgens mij te maken met de plek van de bluetoothantenne en dat het signaal verstoord werd door bijv. een carkit/houder, maar ik weet niet precies wat het nou was.

Over bluetooth gesproken: ik heb al meerdere keren meegemaakt dat een verkeerd nummer gebeld wordt als ik vanuit de bellerslijst naar een gesprek ga, en dan op de belknop duw. Zo heb ik al eens mijn oude baas op een verkeerd moment gebeld... en andere mensen die ik al jaren niet gebeld heb maar nog wel in m'n telefoonboek staan. Erg irritant. Met twee verschillende telefoons trouwens, dus aan het toestel zal het niet lieggen lijkt me.
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:15:
Hij is van 2001, 2.3 T5 250pk, 5 traps Geartronic
HPT bevalt me prima, als je het gas amper induwt rij je gewoon mee met het verkeer; span je je kleine teen aan dan knal je iedereen voorbij :p
Sta er nog elke keer van te kijken hoe bruut die tussenacceleraties rond de 100-140 zijn (harder nog niet gereden), ongelofelijk hoe snel zo'n vrachtschip op wielen is!
op de foto ziet de auto er heel braaf uit, maar dat is die blijkbaar niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

op de foto ziet de auto er heel braaf uit, maar dat is die blijkbaar niet :9
Haha, je snapt em ;)
Ik denk inderdaad dat ik nog wel wat mensen mee kan verassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
na 6 weken wachten kan ik aanstaande vrijdag mijn V40 ophalen. Qua wachten viel het eigenlijk reuze mee als ik dat vergelijk met mede V40 bestellers.

Dit weekend lekker rijden :), het is de eerste keer dat ik een nieuwe auto ga ophalen, moet ik nog rekening houden en/of bepaalde dingen doorlopen als ik de auto in ontvangst neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:23
Dewaterweg schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:00:
na 6 weken wachten kan ik aanstaande vrijdag mijn V40 ophalen. Qua wachten viel het eigenlijk reuze mee als ik dat vergelijk met mede V40 bestellers.

Dit weekend lekker rijden :), het is de eerste keer dat ik een nieuwe auto ga ophalen, moet ik nog rekening houden en/of bepaalde dingen doorlopen als ik de auto in ontvangst neem?
Loop de optielijst even na. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewaterweg schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:00:

6 weken.. ach hier 6 maanden haha

verder niets bijzonders bij ophalen, als er schade op zit dan zsm gewoon melden dan fixen ze het later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:14

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:29:
[...]

Haha, je snapt em ;)
Ik denk inderdaad dat ik nog wel wat mensen mee kan verassen
Dat weet ik wel zeker, dat red ik al met de 2,5T (ltp) van m'n vader, daar krijg je al rare gezichten mee bij het stoplicht ;)

Mijn S60 (140 pk) ziet er stukken sportiever uit, maar is helaas stukken trager, maar alsnog genoeg vermogen om me (voorlopig) mee te vermaken :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe zijn de 4.4L V8 blokken van Volvo die in de S80 lagen? Ik kwam toevallig deze tegen, en met zijn 5/6 jaar en 91000km vond ik het nog niet een zo slechte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Zijn toch Yamaha blokken welke in de breedte liggen? Of is dit enkel bij de XC90 zo?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Is inderdaad hetzelfde blok, maar daar weet ik ook niet zoveel van. Het enige wat ik lees is dat de automaat niet van de snelste is. Maar over de kwaliteit van het blok kan ik niet echt iets vinden.

Dus voor een Volvo is 91000km niet zo veel, maar of dat bij dit blok ook zo is.

[ Voor 17% gewijzigd door kluyze op 24-10-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Sowieso, de afschrijving van een S80 is echt belachelijk hoog! En dat is gunstig als je ze 2e hands wilt kopen :P
Ik heb verder geen ervaring met dat blok. Online lees je er oko niet heel veel over, omdat ze weinig geleverd zijn. Zoek anders eens op volvoforum.nl ofzo. Ik vermoed wel dat mocht je iets met dat blok krijgen, dat het echt klauwen met geld kost :') Als je een snelle S80 wilt, zou ik eerder voor een T6 (6-cilinder twinturbo) gaan, of gewoon de 2.5T, die zijn ook al best rap.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:25
-tom-562 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:39:
Als je een snelle S80 wilt, zou ik eerder voor een T6 (6-cilinder twinturbo) gaan, of gewoon de 2.5T, die zijn ook al best rap.
Maar die hebben niet dat heerlijke V8 geluid:

YouTube: Volvo S80 V8 Exhaust and acceleration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Och, het geluid van een Focus ST (met 2.5 liter Volvo blok) staat bij mij nog steeds op nummer 1. Fantastisch! Ieder zijn mening ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:25
MisteRMeesteR schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:47:
Och, het geluid van een Focus ST (met 2.5 liter Volvo blok) staat bij mij nog steeds op nummer 1. Fantastisch! Ieder zijn mening ;)
Ik heb een S70 met 2.5 10 klepper gehad en die had een heerlijk geluid. Daarna een S80 2.4T en die klonk bij lange na niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Schijnt dat de oude 10-kleppers idd mooier klinken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik vind m'n S80 2.4T anders een genot om te horen, zeker als 'ie meer toeren maakt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:29:
Ik vind m'n S80 2.4T anders een genot om te horen, zeker als 'ie meer toeren maakt. :P
De rally amazone 122S van Olaf heeft ook een vers gekieteld B20 blokje, klinkt echt super :D
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1151075_370588549710613_694095931_n.jpg
Nu goed voor 184Pk en 226NM, volgende week de eerste meters met het nieuwe blok tijdens de Rally in Hengelo.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/320406_264625320306937_1783207449_n.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door arjants op 25-10-2013 13:55 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat is wel heel vet! 8) En heb je er nou andere naven + velgen dan de standaard 5x114,3 erop zitten? :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:42:
Dat is wel heel vet! 8) En heb je er nou andere naven + velgen dan de standaard 5x114,3 erop zitten? :)
My bad, volg het team al een tijdje, sleutelen bij een bekende in de garage en vond hun nieuwe blok om te smullen, vandaar de post :P
Zitten meestal minilites onder, behalve onverhard dan over naar verbreed staal

[ Voor 12% gewijzigd door arjants op 25-10-2013 13:55 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GIsteravond al eventjes naar mijn aanstaande kunnen kijken bij de dealer. Hij stond alleen nog helemaal ingepakt met alle transporttoestanden er nog op. Hij mag pas 15 december op kenteken, dus meteen maar een afspraak gemaakt voor maandagochtend 16-12.

De kleur is iig geweldig! (Swedish Racing Green)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

mphilipp schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:33:
GIsteravond al eventjes naar mijn aanstaande kunnen kijken bij de dealer. Hij stond alleen nog helemaal ingepakt met alle transporttoestanden er nog op. Hij mag pas 15 december op kenteken, dus meteen maar een afspraak gemaakt voor maandagochtend 16-12.

De kleur is iig geweldig! (Swedish Racing Green)
Een groene v40? :o Heb je die zelf in een custom kleur laten spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Cheezus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

Een groene v40? :o Heb je die zelf in een custom kleur laten spuiten?
mphilipp schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:29:
Dealer belde vandaag. Mijn aanstaande is binnen! Maar ik mag nog wachten tot december voor ik mag rijden. Ik mag wel komen kijken, dus dan wordt het wachten nóg erger...

Hij komt in de showroom te staan, zei hij. Ze hadden nog nooit een Rebel Blue R-Design gehad, dus dat is dan een leuke eye-catcher in de showroom.
Swedish Racing Green => Rebel Blue
The Swedes behind it like to call the glowing blue paint color “Swedish Racing Green” as a way of explaining that it isn’t just attention-grabbing, it’s as traditional a racing color in Sweden as the famous dark green is in England.
Bron: http://www.swedespeed.com...lvo_C30_Polestar_PCP.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Aha, ik dacht al :P

In het groen was het een nog opvallender verschijning geweest:

Afbeeldingslocatie: http://www.motoringexposure.com/wp-content/uploads/2013/07/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Heico-groen, ik zou het doen!

Ha, ik vond al een klein jaar de lichtopbrengst van m'n xenonverlichting tegenvallen. Vandaag even door de dealer laten nakijken en de lampen bleken veel te laag te staan. Wat een gigantisch verschil! Dit blijkt een issue te zijn bij de V40 dus nieuwe V40-eigenaren moeten er misschien even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Wij rijden hier thuis nu al een tijdje rond met een Volvo V60, en wat een verandering met onze Toyota Avensis (break) seg :O Wij noemden onze Toyota overigens "De tank" omdat ie toch al wat zware jaren achter de rug had en dus zijn tijd nam om op gang te komen, maar de Volvo daarentegen ;)

Het is overigens een rode, wat ik nu achteraf gezien toch een zeer goede keuze vind, geworden en het enige nadeel tot nu toe is dat hij nog steeds naar "nieuw" ruikt ... Krijg ik koppijn van :-(

Moeten wel nog steeds de verschillende standen instellen voor iedere bestuurder, komt er maar niet van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:01

mr_petit

opperprutser

Leuke kleur, maar dan wel voor iets met 250pk+ (dat heeft die t5 HPC van hun dan ook ruimschoots ;))

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ja bij een D2'tje past het niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Reinier schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:10:

Ha, ik vond al een klein jaar de lichtopbrengst van m'n xenonverlichting tegenvallen. Vandaag even door de dealer laten nakijken en de lampen bleken veel te laag te staan. Wat een gigantisch verschil! Dit blijkt een issue te zijn bij de V40 dus nieuwe V40-eigenaren moeten er misschien even op letten.
Ik lees dat vaker, en gisteren noemde ik het bij de dealer. Die had er (uiteraard) nog nooit van gehoord. Het valt me op dat ze dat nooit hebben... Ik noemde een tijdje terug ook de lakproblemen van de V40, waar inmiddels een herstelactie voor is opgezet door Volvo. Ook toen wist ie van niets. Ik vraag me af hoe dat werkt. Weten ze het werkelijk niet, kan het ze niets schelen of hoe zit dat?

Ik zou als ik bij een dealer zou werken zo af en toe mijn licht opsteken op zo'n forum. Kun je een beetje 'voelen' wat er leeft. Natuurlijk maakt men elkaar ook graag gek met allerlei onzinpraat, maar bepaalde dingen zijn toch wel degelijk echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Typisch dealer praatje: nooit van gehoord.... komt nooit voor.... bla bla bla.

Hoe meer ze zich van de domme houden, des de groter is het dat ze onder garantie/coulance whatever uitkomen (het draait altijd om geld natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ja van die lakproblemen vind ik het echt maf dat sommige dealers daar zogenaamd niets van weten. Ik heb gisteren een nieuwe achterbumper gekregen en dat is een officiële oplossing voor een door Volvo erkend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het is een teken dat dealers meer begaan zijn met geld dan met hun product (of hun klant for that matter).
Maar goed, dat is natuurlijk niet nieuw. Het is dan ook een van de weinige branches waar LTS'ers/VMBO'ers dikwijls weggezet worden voor tarieven van €80+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Reinier schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:10:

Wat is tegenvallen?

Ja, het reikt niet zo heel ver, maar ver zat voor dimlicht. Buitengebied groot licht geeft een bak licht, dus lijkt ook goed... Binnenkort eens bijna tegen een muur aan parkeren en eens kijken dus

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als het wel ver zou schijnen zou je tegenliggers ook sneller verblinden he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Nou de mijne stonden gewoon veel te laag. Nu schijnen ze een stuk verder wat 's nachts toch wel erg fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ik heb een C30 met active xenon. De koplampen draaien dus mee met mijn stuurbewegingen. Maar in een flauwe bocht naar rechts krijg ik soms een lichtsignaal van tegenliggers, kennelijk omdat ze denken dat ik mijn groot licht aan heb of dat mijn lichten verkeerd afgesteld staan. Maar dat is alleen bij flauwe bochten naar rechts waardoor ze niet of nauwelijks meesturen. Vooral bij bochten naar links is dat meesturen van de lampen geweldig want dan blijf je de rechter kant van de weg goed zien. En het blijft gewoon gaaf om te zien, die meesturende lichtbundel. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Mx. Alba schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:52:
Tja, ik heb een C30 met active xenon. De koplampen draaien dus mee met mijn stuurbewegingen. Maar in een flauwe bocht naar rechts krijg ik soms een lichtsignaal van tegenliggers, kennelijk omdat ze denken dat ik mijn groot licht aan heb of dat mijn lichten verkeerd afgesteld staan. Maar dat is alleen bij flauwe bochten naar rechts waardoor ze niet of nauwelijks meesturen. Vooral bij bochten naar links is dat meesturen van de lampen geweldig want dan blijf je de rechter kant van de weg goed zien. En het blijft gewoon gaaf om te zien, die meesturende lichtbundel. :D
Bij de V40 is ABL (actieve bochtenverlichting) standaard bij xenon, en het meedraaien van de lichtbundel is inderdaad leuk om te zien. Helaas is er overal openbare verlichting waar ik normaal gesproken rij, dan valt het amper op :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is zo relax en dat went zo snel. Als je dan terug in een gewone auto stapt mis je dat direct.:D
Reinier schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:43:
Nou de mijne stonden gewoon veel te laag. Nu schijnen ze een stuk verder wat 's nachts toch wel erg fijn is.
Dat is idd wel slecht dan ja. Je hebt ze niet als mistlampen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je dit krijgt als je niet voor het TFT systeem hebt gekozen? :
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/volvo/s60/volvo-s60-sedan-diesel-zwart-008--62830821-Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Klopt idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Jep :)

Tenzij je voor een automaat kiest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mja ok, die wordt niet heel veel gekozen maar kan idd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles kan :P

ik kijk af en toe voor de lol wel eens op auto sites, en toen kwam ik een S60 MY14 op zijn goedkoopst tegen, en daar heb ik die afbeelding weggeplukt.

ik vind het wel een apart gezicht, ik vind de snelheidsmeter wel mooi op die plek, maar die "eco-meter" of hoe je het ook noemt en de toerenteller zitten daar niet echt op de juiste plaats vind ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 16-09 14:09
Ook ik mag mij sinds gisteren melden in dit topic :-)
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/rk63ghdg7/Picture_1.jpg
Een S60 uit 2001 met 2.4 liter motortje....
Bevalt prima, wat een comfort auto is dit, echt heerlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Toffe kleur! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:19:

ik kijk af en toe voor de lol wel eens op auto sites, en toen kwam ik een S60 MY14 op zijn goedkoopst tegen, en daar heb ik die afbeelding weggeplukt.

ik vind het wel een apart gezicht, ik vind de snelheidsmeter wel mooi op die plek, maar die "eco-meter" of hoe je het ook noemt en de toerenteller zitten daar niet echt op de juiste plaats vind ik :/
Die is eigenlijk best wel goedkoop, ten minste dat uiterlijk. Getverderrie!

De mooiste vind ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_dXE63lwcSrk/TT6IVg75JTI/AAAAAAAAGOE/yGjmSkqniUM/s400/2011-Volvo-V60-Elegant-Car-Dashboard.jpg

Helaas kijk ik al bijna 2 jaar naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.getparts.nl/uploaded/2011-11-21/08fa4a682De9562D49b42D8dc62D7bc6f244a862DSCF0017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kijken wij al 8 jaar na ;) (sinds 2009 wel bij een andere XC90)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img856/7534/whru.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Zo'n tellerbak heb ik ook :)

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/xc70/teller.jpg

(xc70/v70)

Ik vind het alleen jammer dat er niet zoveel/geen controlemetertjes opzitten (geen watertemperatuur, geen olietemperatuur, geen accuspanning)

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 28-10-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Even een hele stomme vraag, maar met adaptive bi-xenon verlichting moet mijn groot licht het toch alsnog gewoon doen??

Had t eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar gister was t wel heul donker en wilde ik ff groot licht gebruiken, gebeurt er niks :s

Ook geen foutmelding ofzo, vaag genoeg...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Da's vreemd, kamstra. Groot licht zou het inderdaad gewoon moeten doen, natuurlijk. Werken lichtsignalen wel?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

kamstra schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:49:
Even een hele stomme vraag, maar met adaptive bi-xenon verlichting moet mijn groot licht het toch alsnog gewoon doen??

Had t eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar gister was t wel heul donker en wilde ik ff groot licht gebruiken, gebeurt er niks :s

Ook geen foutmelding ofzo, vaag genoeg...
Heb je misschien adaptief grootlicht? Deze zou automatisch uit moeten gaan als er een tegenligger is, misschien is de sensor daarvan dan in de war. Seinen zou dan nog wel moeten werken.
Zoniet, dan is er gewoon iets stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet dat klassieke geval met de schakelaar in de verkeerde stand waardoor je grootlicht het niet doet?

Quote uit de V70 (2001) user manual

"Headlights, parking lights, license plate lights and instrument panel illumination are on if the ignition key is in position II. If the headlight switch is in position all lights will go out when the ignition is switched off.

The headlight switch must be in this position before the high beams will function."

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dit is trouwens ongeveer waar ik tegenaan kijk... Vind ik ook heel mooi. :)

Afbeeldingslocatie: http://images.gtcarlot.com/pictures/66303368.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009

page404

Website says no

Ik was trouwens met mijn V40 voor de 40k beurt bij de dealer vorige week. Ze hebben er een update voor het motormanagement in geplaatst. Heeft een van jullie enig idee wat er is aangepast? Jammer dat ze geen changelog geven ;) gek genoeg lijkt de motor wel soepeler nu. Kan ook een placebo-effect zijn natuurlijk.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmm zal t vanavond eens nader bekijken...

Mijn verlichting staat altijd in standje aan, dus tikje zou gewoon groot licht moeten flashen...wazig.. :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
page404 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:00:
Ik was trouwens met mijn V40 voor de 40k beurt bij de dealer vorige week. Ze hebben er een update voor het motormanagement in geplaatst. Heeft een van jullie enig idee wat er is aangepast? Jammer dat ze geen changelog geven ;) gek genoeg lijkt de motor wel soepeler nu. Kan ook een placebo-effect zijn natuurlijk.
Ze hebben bij mij een tijdje geleden al een update gedaan, wat ik in ieder geval merk is dat mijn stuur nu bekrachtigd blijft als de motor is uitgegaan dmv start stop. Normaal kon ik als de motor uitging vrijwel gelijk het stuur niet meer draaien (althans, niet zonder zwaar aan het stuur te moeten hangen), maar nu kan ik hem een aantal keer draaien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamstra schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:03:
Hmm zal t vanavond eens nader bekijken...

Mijn verlichting staat altijd in standje aan, dus tikje zou gewoon groot licht moeten flashen...wazig.. :P
Laatst op het volvoforum een post gelezen van iemand met een soortgelijk probleem. Wat bleek; zijn vrouw had in de auto gereden en de schakelaar verzet ;)
Kan dus een easy fix zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vrouw niet meer in auto laten rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

Mx. Alba schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:56:

[afbeelding]
Daar kijk ik ook ongeveer tegen aan, alleen heb ik nog een SatNav erbij.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

itsalwaysme schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:16:
[...]

Daar kijk ik ook ongeveer tegen aan, alleen heb ik nog een SatNav erbij.
Yup, same here. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua uiterlijk vind ik de tellers die je dus bijv. in een (nu oud model) XC60 hebt zitten de mooiste :)
Maar het liefste heb ik dan nog zo'n TFT systeem :P

Dus iemands Volvo nog slachtoffer geworden van vallende bomen etc? Uit voorzorg hadden we onze Volvo wat verder de oprit opgezet omdat het "Te Koop" bordje bij de buren dreigt op de Volvo te waaien :(
(ben benieuwt of het bordje nog recht op staat nu :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nee, helaas zijn er geen bomen op mijn auto gevallen vandaag. Komt er nog een storm binnenkort? Dan parkeer ik 'm in een bos... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in een Fiat Multipla of Dacia Lodgy rijd (niks persoonlijks als je er 1 hebt :+ )kan ik begrijpen dat je hem bij de eerste beste storm in het bos parkeert,

maar in wat voor auto moet jij wel niet rijden dat je hem in het bos parkeert? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een hele mooie C30. Geen straf, maar de opvolger staat al klaar bij de dealer. Helaas mag ie pas na 15 december op kenteken gezet worden. Need I say more... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes... :P

Als je de C30 wilt plunderen kun je hem beter aan mij geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:19:

Een nieuwe S60 met die uitvoering, motor, velgen en kleur. Voor de rest geen opties (geen navi/regensensor/...) kan hier in BE voor €30990, dus €1000 minder gemaakt worden.

http://www.volvocars.com/...gurator.aspx?VBSmodel=134
Basisprijs; net over de €28000 voor een S60

Daar komt dan wel nog bij €370 invoer belasting en jaarlijks €267 verkeersbelasting.

[ Voor 7% gewijzigd door kluyze op 28-10-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:21:
Yes... :P

Als je de C30 wilt plunderen kun je hem beter aan mij geven ;)
Regel jij dan de financiele zaken met de leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:35:
[...]

Regel jij dan de financiele zaken met de leasemaatschappij?
Euh....... O bijna vergeten, er staat nog een Toyota-tje uit 2004 op mij te wachten dus die C30 zit er niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
cryonic90 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:58:
Ook ik mag mij sinds gisteren melden in dit topic :-)
[afbeelding]
Een S60 uit 2001 met 2.4 liter motortje....
Bevalt prima, wat een comfort auto is dit, echt heerlijk :-)
Welkom en feli met je S60, dat rijdt idd heerlijk. :)
Snel je user icon veranderen he. :)
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:54:
Is dat niet dat klassieke geval met de schakelaar in de verkeerde stand waardoor je grootlicht het niet doet?

Quote uit de V70 (2001) user manual

"Headlights, parking lights, license plate lights and instrument panel illumination are on if the ignition key is in position II. If the headlight switch is in position all lights will go out when the ignition is switched off.

The headlight switch must be in this position before the high beams will function."
Klopt, en dat is ook de reden dat mijn koplampen niet automatisch aangaan maar echt handmatig aangezet moeten worden. :+ En irritant, en lastig en slecht voor de xenon. :P
Mx. Alba schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:56:

[afbeelding]
Dat zijn hele mooie tellers idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009

page404

Website says no

fredkroket schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:14:
[...]

Ze hebben bij mij een tijdje geleden al een update gedaan, wat ik in ieder geval merk is dat mijn stuur nu bekrachtigd blijft als de motor is uitgegaan dmv start stop. Normaal kon ik als de motor uitging vrijwel gelijk het stuur niet meer draaien (althans, niet zonder zwaar aan het stuur te moeten hangen), maar nu kan ik hem een aantal keer draaien :).
hhhm. grappig, dat kon ik toch niet reproduceren vanmiddag.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

Nog even over de klokkenwinkel, hier keek ik onlangs op:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/850-200k.jpg

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Youk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:03:

[afbeelding]
Netjes om je dagteller op tijd gereset te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

Eerste reactie en al direct opgemerkt. Bravo! :*)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Youk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:11:
Overigens was het wel netter geweest deze foto te maken wanneer je 200 reed, dit om je 200.000 km nog even extra te benadrukken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 16-09 14:09
Joopieboy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:28:
[...]

Welkom en feli met je S60, dat rijdt idd heerlijk. :)
Snel je user icon veranderen he. :)
Die icon moet idd nog ;-)
Zal ik snel doen! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

fredkroket schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:05:
[...]

Netjes om je dagteller op tijd gereset te hebben :).
Leuk idee, ik zit over 400 km op de 330.000 km, 940 op de dagteller gaat niet meer. Maar ik ga dat wel doen bij 333.333 km :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Youk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:11:
Had nóg mooier/nerdier geweest wanneer je het had volbracht om 7 over half 2... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

mr_petit schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:42:
[...]

Zo'n tellerbak heb ik ook :)

[afbeelding]

(xc70/v70)

Ik vind het alleen jammer dat er niet zoveel/geen controlemetertjes opzitten (geen watertemperatuur, geen olietemperatuur, geen accuspanning)
Haha, less is more toch? Je hebt toch ook dat hij herkent als je een koffie-pauze moet nemen?
Youk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:03:

[afbeelding]
850 power, blijft ook wel mooi. Misschien toch maar eens proefrijden en inruilen die 440!

Eerst een goede tegen komen hier in Brabant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

page404 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:00:
Het ligt niet aan mij dus...

Ik kreeg die indruk ook, maar dacht, zal wel toeval zijn, of wind mee...
Stuk gretiger om het maar samen te vatten

"Mekker, blaat"

Pagina: 1 ... 40 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.