LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Een paar weken eerder dan verwacht staat ie al bij de dealer, crappy telefoon pics:Cheezus schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:22:
Iets (veel) later dan ik dacht heb ik dan toch eindelijk een V40 mogen bestellen.
Ongeveer eind oktober mag ik me dus ook aanmelden bij de clubmet
- V40 Summum (wit)
- Business Pack Pro
- Panorama dak
- Xenon
Die laatste 2 opties zitten natuurlijk ook in de Summum plus line voor maar een beetje extra maar dat kon helaas nét niet i.v.m. beperking op accessoire bedrag..
Nu nog wachten

Volgens de dealer is de productie van de v40 na de zomervakantie flink opgeschroefd om nog maar zoveel mogelijk te kunnen leveren dit jaar, volgend jaar zal het natuurlijk een stuk minder storm lopen (alhoewel dan de v60/70 met D4 en 20% vast goed gaan verkopen bij volvo).
Volgende week dinsdag kan ik hem ophalen, dan zal ik ook wat fatsoenlijke foto's maken
De andere geleverde V40's stonden gewoon in het garage gedeelte, die waren geen prominente plek in de showroom waard schijnbaar
Ik woon redelijk in de buurt van Duitsland en mijn auto rijdt op benzine, als ik dan de prijzen hier vergelijk met daar en ik kan zonder problemen E10 tanken scheelt mij dat 11 a 12 cent per liter.
Ik heb een 2.0L benzine uit 2011.
[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 04-10-2013 13:33 ]
- keyless entry (Is een optie, ik heb regelmatig mijn handen vol, en dan is het irritant dat de auto niet vanzelf open gaat)
- automatische regensensor (is wel een optie, maar hoort er gewoon standaard op te zitten vind ik)
- moderner dashboard, oogt allemaal vrij ouderwets nog. Nieuwere versie is dat wel opgelost
Niettemin erg tevreden, ga er de komende 4 jaar zeker nog veel plezier mee beleven. Moet alleen nog even kijken wat de beste manier is om de racefietsen mee te nemen. Dakrails kopen (ideaal ook met skibox voor de winter) of trekhaak kopen... klein dilemma nog
Alle moderne auto's kunnen hiermee overweg. En modern is al vrij oud. Mijn motor (BMW) uit 1996 heeft er ook geen problemen mee.FabiandJ schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:17:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Duitse Super 95 E10 brandstof?
Ik woon redelijk in de buurt van Duitsland en mijn auto rijdt op benzine, als ik dan de prijzen hier vergelijk met daar en ik kan zonder problemen E10 tanken scheelt mij dat 11 a 12 cent per liter.
Ik heb een 2.0L benzine uit 2011.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vaak bu'j te bang!
Mijn 2002 S60 heeft een raar 'klapper'geluid achter als ik over oneven terein rijd. Het klinkt alsof er iets naklepperd/trilt.
Ik heb al vanalles getest (kofferbak veer die gammel was vervangen, alles uit de kofferbak, kijken of er onder niks los zit) maar kan de oorzaak niet vinden..
Iemand anders dit probleem wel eens tegen gekomen?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wij hadden het (met een S40' uit '02) dat de beschermplaat onder het motorblok bij ~120kmpu begin te flapperen, bij lagere snelheden nadat we over een hobbel gingen. Echter in de auto klonk het alsof het vanachter kwam.
3-4 tie-wraps verder en alles was weer in orde.
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 04-10-2013 16:25 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Bij lage snelheiden hoor je het al (bij hoge snelheden heb je vaak niet dezelfde type hobbels in de weg.._Apache_ schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:25:
Bij wat voor snelheden Toolkit?
Wij hadden het (met een S40' uit '02) dat de beschermplaat onder het motorblok bij ~120kmpu begin te flapperen, bij lagere snelheden nadat we over een hobbel gingen. Echter in de auto klonk het alsof het vanachter kwam.
3-4 tie-wraps verder en alles was weer in orde.
Ik zal de beschermkap onder de motor ook eens checken maar het lijkt van achter te komen..
Ik heb al een paar oude handschoenen tussen de heatsink (voor uitlaat) en body gestopt om contact te voorkomen, maar dat maakte niks uit..
Vaak bu'j te bang!
Dat zou het idd wel eens kunnen zijn, visueel lijken ze ok, maar dat kan misleidend zijn vond ik hier:-tom-562 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:53:
Stabilisatorstangrubbertjes die overleden zijn?
http://forums.swedespeed....-end-clunk-(not-endlinks)
Ja, mijn S80 heeft het soms ook. Het lijkt van rechtsvoor te komen, en het is iets erger als het nat is.ToolkiT schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:49:
Technisch vraagje:
Mijn 2002 S60 heeft een raar 'klapper'geluid achter als ik over oneven terein rijd. Het klinkt alsof er iets naklepperd/trilt.
Ik heb al vanalles getest (kofferbak veer die gammel was vervangen, alles uit de kofferbak, kijken of er onder niks los zit) maar kan de oorzaak niet vinden..

Ik vermoed dat er 1 of meerdere rubbers gewoon iets te hard geworden zijn, maar dan zou het eigenlijk continu moeten zijn. Binnenkort maar eens beter naar kijken zodra het probleem terugkeert (het is nu weer een week of 2 weg).
[ Voor 12% gewijzigd door Bart-Willem op 04-10-2013 19:30 ]
Volgens mij is dat nog steeds geen veilig systeem. (afhankelijk van de implementatie?) Daarom dat ik ook bewust niet voor die optie gekozen heb. Dat en het feit dat het op de S40 er niet uit zag! Dus liever niet standaard.Blik1984 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:26:
- keyless entry (Is een optie, ik heb regelmatig mijn handen vol, en dan is het irritant dat de auto niet vanzelf open gaat)
Hoezo ziet het er niet uit? Het zijn toch gewoon sensors die samenwerken met je sleutel. Bij mijn oude Lexus zag je er helemaal niks van. Heb je foto's van hoe het eruit ziet bij Volvo?kluyze schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:56:
[...]
Volgens mij is dat nog steeds geen veilig systeem. (afhankelijk van de implementatie?) Daarom dat ik ook bewust niet voor die optie gekozen heb. Dat en het feit dat het op de S40 er niet uit zag! Dus liever niet standaard.
Die hele keyless optie op die auto is echt er later bijbedacht en erop geplakt. De nepsleutel is dus het uiteinde van de normale sleutel. En de gewone afstandsbedieningsleutel is de sleutel die iedereen heeft, met het verschil dat ik 'm steeds in mijn zak kan houden.
Waarom het geen veilig systeem zou zijn snap ik niet. Het werkt met rfid chips in de sleutel en een stel antennes op verschillende plekken in de auto. Ik vind het ideaal en zoals de dealer al zei: als je dit eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer. Alleen jammer dat de auto niet vanzelf afsluit als je wegloopt. Renault doet dat wel en anderen weer niet; het is blijkbaar een soort filosofie ding. Volvo zal er ongetwijfeld wel een leuk verhaaltje bij hebben. Het zou leuk zijn als ze je de keuze laten. Ik zie zelf geen nadelen. Tenzij Volvo bang is dat het een keer niet werkt en hij per ongeluk open blijft. Dan krijgen ze claims als ie gejat wordt oid.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
http://www.volvocars.com/nl/sales-services/services/Volvo-van-A-Z/Pages/K.aspx#keyless drive
http://www.manualslib.com...7/Volvo-S40.html?page=116
(ik kan niet echt een goede link vinden, de eerste is niet echt een goede link, volgens mij is dat een moderner systeem, de tweede komt uit de handleiding)
Ook de sleutel zelf vind ik nog steeds een van de meest lelijke sleutels die ik ooit gezien heb.

Maar het keless drive systeem is dus gewoon die sleutel als draaiknop.
[ Voor 16% gewijzigd door kluyze op 04-10-2013 20:41 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb keyless start op m'n V40, ideaal! Nooit meer ergens een sleutel in hoeven duwen en weer uit trekken als je eruit gaat, alleen op het startknopje drukken.
Wat me wel opviel, zodra je de auto gestart hebt kan je zo ver weg met de sleutel als je wil. De motor blijft gewoon draaien en iemand anders kan er dus ook in wegrijden
Ik weet niet hoe verschillende implementaties van het keyless entry werken, maar er zijn er op de markt die zouden moeten werken als volgt:mphilipp schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:31:
Waarom het geen veilig systeem zou zijn snap ik niet.
De auto zend een zwak signaal uit. Dit reikt tot een paar meter rondom de wagen. Als de sleutel in de buurt komt en het signaal van de auto ontvangt dan stuurt de sleutel een standaard 'unlock' signaal en gaan de deuren open. Dit signaal reikt natuurlijk veel verder.
Stel nu je hebt je auto langs je huis staan, je sleutels liggen binnen. Iemand kan via een apparaat het zwakke signaal van je auto opvangen en 1:1 versterkt uitzenden. Je sleutel die binnen ligt ontvangt opeens dit signaal en stuurt een 'unlock' naar je auto; de deuren gaan open.
Ik weet niet of het nog steeds deze implementatie is die gebruikt wordt en of elke fabrikant dat nog gebruikt. Maar rond de tijd dat ik mijn S40 kocht, was dit volgens mij wel het geval.
Zoek maar eens op google naar zaken als: safe keyless entry Volgens mij is het indertijd ook op het nieuws geweest hier in BE.
[ Voor 12% gewijzigd door kluyze op 04-10-2013 21:31 ]
Als je een passieve rfid chip hebt (wat in de Volvo sleutel zit), kom je niet zo gek ver, tenzij je grote antennes hebt. En die antennes zijn niet zo groot, want mijn achterklep gaat niet eens open als ik er niet naast sta. Zelfs al zit ik in de auto en de passagier stapt uit en wil zijn tas pakken. Ik moet er dan uit en dan gaat ie pas open.
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat dat verhaal voor Volvo niet opgaat. Hoe veilig de rfid chip is, weet ik niet. Ik geloof meteen dat de autofabrikanten het zo goedkoop mogelijk doen, dus hij zal best te clonen zijn met een setje van Deal Extreme
[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 04-10-2013 21:31 ]
Dat is natuurlijk hoe en welke implementatie er gebruikt wordt. Er zijn er ook waar dit continue is, en je gewoon in de buurt moet zijn. Er zijn er ook waar je de auto aan moet raken, terwijl je de sleutel op zak hebt. Maar een trigger als aan de hendel trekken is natuurlijk ook niet zo moeilijk na te bootsen.mphilipp schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:31:
De auto zendt dat signaal niet continue uit. Alleen als het moet. Als ik aan de deurhendel trek, wekt ie dat veld op, de rfid chip braakt zijn id uit en het slot gaat open.
Niet losser dan vroeger... had ik idd ook al aan gedacht..arnoud_h schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:10:
Nummerplaat die los zit?
Het artikel waar je aan refereert lijkt te gaan over zendertjes en ontvangertjes. Dat is wat anders dan rfid. Ik denk dat zij het over hele andere implementaties hebben. Doet me denken aan de eerste ir afstandsbedieningen van Renault in de jaren '80 ofzo. Het schijnt dat als je achter de auto stond met een universele ab, je het signaal kon opvangen en vervolgens de auto openmaken. Nu hebben ze een reeks codes, dus is het dupliceren moeilijker.kluyze schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:35:
[...]
Dat is natuurlijk hoe en welke implementatie er gebruikt wordt. Er zijn er ook waar dit continue is, en je gewoon in de buurt moet zijn. Er zijn er ook waar je de auto aan moet raken, terwijl je de sleutel op zak hebt. Maar een trigger als aan de hendel trekken is natuurlijk ook niet zo moeilijk na te bootsen.
Maar ja, ze stelen nog steeds dure Mercedessen met chips in de sleutels enzo. Het maakt allemaal niets uit. Ze stelen hele trailers en krijgen die auto's ook gewoon weer in het buitenland, ook al staan ze gesignaleerd. Voor beroeps is het allemaal geen probleem. Voor prutsende junkies zijn moderne auto's niet meer te stelen. Maar dat is niet anders met je smartphone. Ik heb een aardige pincode (6 cijfers) bedacht. Een pro heeft de middelen om dat te omzeilen (al denk ik niet dat ze zoveel moeite doen voor een smartphone) maar een simpele zakkenroller kan er niets mee.
Of het tegenovergestelde:mphilipp schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:21:
[...]
Dat is inderdaad een probleem. Maar niet het enige als je 2m bent. Ik ken wat lange mensen en het gaat met veel dingen niet even lekker. Wel grappig dat de auto's waar je het vaak niet van verwacht juist wel (of net niet) de ruimte hebben voor lange mensen.

1,5 jaar zo mee naar school heen en weer getuft, ik denk in die tijd een 30dkm mee gemaakt ofzo.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb dat ook gehad (denk ik), leek alsof er een zak knikkers bij het reservewiel lag. Uiteindelijk de schokbrekers vervangen (was achteraf niet nodig) en een nieuwe veerpootschotel gemonteerd. Dit loste het op. Maar het zou net zo goed een stabilisatiestangetje kunnen zijn. Bij mij trilt er zo-nu-en-dan rechtsvoor ook weer iets als ik met 50 over klinkerwegen rijdt.... Achja; het houdt je bezigToolkiT schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:49:
Technisch vraagje:
Zie ondertitel
(Achteraf had ik moeten zeggen "Alleen als je je telefoonnummer erop schrijft."
[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 05-10-2013 15:04 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Vaak bu'j te bang!
Misschien weten ze er nog wel een paar gram van af te halen voor 14% bijtelling.Cheezus schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:45:
[...]
Een paar weken eerder dan verwacht staat ie al bij de dealer, crappy telefoon pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens de dealer is de productie van de v40 na de zomervakantie flink opgeschroefd om nog maar zoveel mogelijk te kunnen leveren dit jaar, volgend jaar zal het natuurlijk een stuk minder storm lopen (alhoewel dan de v60/70 met D4 en 20% vast goed gaan verkopen bij volvo).
Volgende week dinsdag kan ik hem ophalen, dan zal ik ook wat fatsoenlijke foto's maken
Aan de andere kant ze hebben dat al een keer gedaan. Nu zit er ook een klep in gril die door de ECU aangestuurd wordt om de temp en lucht stroom/weerstand te regelen en dus CO2 te reduceren.
Dus hoeveel meer kunnen ze nog doen? Aan de andere kant is het 3 gram. Ford en Renault hebben het ook al meerdere malen voor elkaar gekregen met de Focus en Megane.
Net iets andere motor software kan genoeg zijn.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Gewoon 155 brede bandjes monterenAstennu schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 03:36:
[...]
Misschien weten ze er nog wel een paar gram van af te halen voor 14% bijtelling.
Aan de andere kant ze hebben dat al een keer gedaan. Nu zit er ook een klep in gril die door de ECU aangestuurd wordt om de temp en lucht stroom/weerstand te regelen en dus CO2 te reduceren.
Dus hoeveel meer kunnen ze nog doen? Aan de andere kant is het 3 gram. Ford en Renault hebben het ook al meerdere malen voor elkaar gekregen met de Focus en Megane.
Net iets andere motor software kan genoeg zijn.
Daar is zo weer een paar gram mee gewonnen, niks moeilijk doen met software
Zit bij Henk Scholten in Ede te wachten tot m'n winterbanden geplaatst zijn. Tegelijk krijg ik een nieuwe achterbumper vanwege het "afbladderende lak" probleem!
Yep. Gewoon lekker kunnen werken.
En bij het wisselen van de bandjes meteen de velgen goed gepoetst!
Koppeling kapot. Iets met een span-ring denken ze bij de dealer.
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
M'n 940 heeft weer een jaartje APK, (bijna) 330k km en still going strong
Vaak bu'j te bang!
Zo, gistermiddag de auto opgehaald en 's avonds lekker getourd, heerlijke autoCheezus schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:45:
Wel viel helaas meteen op dat het linkervoordeur paneel rammelt met bepaalde bas, vandaag dus meteen weer langs de dealer gereden waar dit is opgelost, nu gelukkig nergens meer last van
Wat betere foto's:

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Weet je toevallig wat ze aan die trilling in de deur gedaan hebben? Ik het exact hetzelfde probleem namelijk!Cheezus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:35:
[...]
Zo, gistermiddag de auto opgehaald en 's avonds lekker getourd, heerlijke auto
Wel viel helaas meteen op dat het linkervoordeur paneel rammelt met bepaalde bas, vandaag dus meteen weer langs de dealer gereden waar dit is opgelost, nu gelukkig nergens meer last van![]()
Wat betere foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
gewoon nee.
Volgens de monteur zat er in de deur een klipje/klemmetje van het deurpaneel los. Bij mij was de resonantie ook meteen weg als ik licht tegen het paneel drukte.Bloemstukje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:46:
[...]
Weet je toevallig wat ze aan die trilling in de deur gedaan hebben? Ik het exact hetzelfde probleem namelijk!
Er zijn wel veel meldingen van resonantie (vooral linksvoor) te vinden en de oplossing varieert een beetje, meestal wordt de deur opgevuld of de naden geklemd met vilt ofzo. Ik zou er in ieder geval even mee naar de dealer gaan, deze is vast bekend met het probleem en een eventuele oplossing
[ Voor 83% gewijzigd door Cheezus op 09-10-2013 19:50 ]
Nog 300 km te gaan en dan is mijn 850 eindelijk ingereden. Dus op naar de 200K km.-tom-562 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:19:
Lekker dan
M'n 940 heeft weer een jaartje APK, (bijna) 330k km en still going strong
Mooie bak! Zo te zien heb je de verlichtingspack? Ziet er geinig uit. Is dat SCT op je dash of heb je RTI?Cheezus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:35:
[...]
Zo, gistermiddag de auto opgehaald en 's avonds lekker getourd, heerlijke auto
ls ik al die foto's zo zie steeds wordt het wachten tot 15 dec steeds ondraaglijker...
Wat doet het 'verlichtingspack' dan?mphilipp schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:23:
[...]
Mooie bak! Zo te zien heb je de verlichtingspack? Ziet er geinig uit. Is dat SCT op je dash of heb je RTI?
ls ik al die foto's zo zie steeds wordt het wachten tot 15 dec steeds ondraaglijker...
Ik zie op de foto's geen extra verlichting die ik niet heb en ik heb dat pakket niet (voor zover ik weet).
Ik meen een paarse gloed te zien en ik de verlichtingspack doet zoiets als 'sfeerverlichting' in de kleur die jij wilt. Zoiets:Tankiej schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:30:
[...]
Wat doet het 'verlichtingspack' dan?
Ik zie op de foto's geen extra verlichting die ik niet heb en ik heb dat pakket niet (voor zover ik weet).

Bovenin bij de binnenverlichting zit een ledje die deze verlichting regelt, die zit bij mij ook. Die is bij mij niet zo fel dat hij ook de stoelen verlicht, zoals op de foto van Cheezus. Maar dat kan ook komen door het donkere interieur bij mij, dat het minder opvaltmphilipp schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:36:
[...]
Ik meen een paarse gloed te zien en ik de verlichtingspack doet zoiets als 'sfeerverlichting' in de kleur die jij wilt. Zoiets:
[afbeelding]
Maar is dat alles wat het verlichtingspack doet? Of zit die misschien standaard in R-Design dat ik het daarom heb?
Volgens mij wel. Het zit ook in een van die pakketten, dus het zou zomaar kunnen dat je het hebt, maar het is niet standaard. Op het plaatje kun je zien dat er een menuoptie is voor ambient light, dus als je iets hebt wat daarop lijkt, heb jij de verlichtingspack, you lucky bastard!Tankiej schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:42:
[...]
Maar is dat alles wat het verlichtingspack doet? Of zit die misschien standaard in R-Design dat ik het daarom heb?
[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 10-10-2013 07:51 ]
Maar mijn collega met een R-Design heeft het ook en hij heeft het verlichtingspack ook niet gekozen als optie.
Wielbouten?Bart-Willem schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:29:
[...]
Ja, mijn S80 heeft het soms ook. Het lijkt van rechtsvoor te komen, en het is iets erger als het nat is.Maar het is dan wel, dan niet. Optisch valt er weinig te zien, maar dat rare geklapper hangt me direct de keel uit zodra het terugkeert.
Het is dan maar een paar seconden, maar verschrikkelijk irritant.
Ik vermoed dat er 1 of meerdere rubbers gewoon iets te hard geworden zijn, maar dan zou het eigenlijk continu moeten zijn. Binnenkort maar eens beter naar kijken zodra het probleem terugkeert (het is nu weer een week of 2 weg).
Er is ook nog zoiets als verlichtingspack 1 en 2mphilipp schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:50:
[...]
Volgens mij wel. Het zit ook in een van die pakketten, dus het zou zomaar kunnen dat je het hebt, maar het is niet standaard. Op het plaatje kun je zien dat er een menuoptie is voor ambient light, dus als je iets hebt wat daarop lijkt, heb jij de verlichtingspack, you lucky bastard!
Die sfeerverlichting is wel aardig, maar de extra verlichting in de kofferbak is erg handig.
Verlichtingspack 1: 7-instellingen voor de sfeerverlichting voorin, leeslampjes voor en verlichting van de
voetenruimte voor
Optie voor de uitvoeringen Base t/m R-Design
Verlichtingspack 2: sfeerverlichting in de voorportieren,
verlichting vanuit geopende voorportieren, leeslampjes achter, sfeerverlichting
achterin, extra verlichting rechts in bagageruimte en verlichting vanuit
geopende achterklep
Gewoon RTI, SCT vond ik niet zo boeiend en de dealer raadde het eigenlijk ook al af, eigenlijk voegt het niets toemphilipp schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:23:
[...]
Mooie bak! Zo te zien heb je de verlichtingspack? Ziet er geinig uit. Is dat SCT op je dash of heb je RTI?
Zoals hierboven zit het sfeerledje ook al in verlichtingspack 1, het verlichtingspack 2 met de extra verlichting achterin, onder de portieren (wel handig om te kijken of je nergens in gaat staan met uitstappen) en in de kofferbak zit als het goed is standaard bij het bussines pack pro, behalve bij R-design.
De paarse gloed op de foto is een beetje aangedikt, in het echt is het licht wel wat subtieler (maar zeker een aardige toevoeging i.c.m. de lichte bekleding
Goede keuze. Dat SCT is volgens mij één groot drama. Volvo heeft daar echt hele grote fouten mee gemaakt. De vreemdste move vind ik nog dat ze het gecancelled hebben in de nieuwe S/V60. Daar hebben ze het nu van de prijslijst af gehaald en krijg je nu een nieuwe versie van het bestaande media/entertainment systeem.Cheezus schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:04:
[...]
Gewoon RTI, SCT vond ik niet zo boeiend en de dealer raadde het eigenlijk ook al af, eigenlijk voegt het niets toe
Als dat komt door de slechte ervaringen met SCT in de V40, vraag ik me af hoe serieus ze ermee getest hebben. Niet volgens mij... Ik had het eerst ook op de lijst staan, maar na de horror stories heb ik het eraf laten halen. RTI is geloof ik ook geen feest, maar dat moet ik zelf nog zien. Kijken of het slechter kan dan die rare Garmin.
Vandaag wél voor het eerst een V40 R-Design in Perriwinkel Blue gezien. Erg mooi! Nu is het wachten écht ondraaglijk geworden...
Geen problemen met GPS of wat dan ook. En ik heb de laatste update nog niet eens geinstalleerd; don't fix what ain't broken
[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 11-10-2013 07:38 ]
Ik heb deze ook, maar kan de sfeerverlichting in de voorportieren niet vinden. Kan iemand bevestigen dat er geen sfeerverlichting in de voorportieren zit, maar alleen de verlichting onder de deur bij openen? Of zou het bij mij een foutje zijn?C00KW4US schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:54:
Optie voor de uitvoeringen Base t/m R-Design
Verlichtingspack 2: sfeerverlichting in de voorportieren,
verlichting vanuit geopende voorportieren, leeslampjes achter, sfeerverlichting
achterin, extra verlichting rechts in bagageruimte en verlichting vanuit
geopende achterklep
Same for me. Tevreden over SCT. USB-stick met muziek in SCT is ook "mooier" dan in Sensus. Heb beide uitgeprobeerd, omdat beide tegelijk mogelijk zijn. In SCT moet je de USB nog wel even aanzetten na wegrijden, maar dit is met het scrollwieltje in het stuur in 2 klikken geregeld (scroll naar USB, select, scroll naar "hervatten", select)Tankiej schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:33:
Ik heb SCT en ik ben er nog steeds tevreden over
Geen problemen met GPS of wat dan ook. En ik heb de laatste update nog niet eens geinstalleerd; don't fix what ain't broken
In SCT heb je mogelijkheid tot zoeken in je USB stick op artiest, album, nummer, etc. Volgorde van afspelen is dan ook volgorde van artiest of album. Albumart wordt getoond (hier komt zelfs nog een extra update voor om album art beter te tonen!). Je kunt ook 2 usb-sticks aan SCT hangen (en een derde in het Sensus systeem!).
SCT muziek is gewoon te bedienen met je stuur (vooruit, achteruit, kiezen van andere nummers op artiest/album).
Speel je radio of USB af vanaf Sensus, dan wordt SCT muziek netjes op pauze gezet.
GPS problemen heb ik ook nog nooit gehad. Route is correct. Verkeers info is actueel, tot op 20 minuten na een gebeurtenis ongeveer (zelfde als tomtom) (als je internet aan hebt). Veel kleine doorstromingsmeldingen en wegwerkzaamheden, die kun je negeren met instellingen (geen melding geven). Echte blokkades kun je dan wel laten zien. Werkt prima.
De andere apps nog niet echt gebruikt, maar de Kaarten (google maps met iGO integratie) ziet er wel leuk uit.
Verder op XDA druk bezig om te rooten, zodat eigen apps straks ook mogelijk wordt. Aangezien het android 2.3.8 is, zien we die toekomst zonnig in
[ Voor 58% gewijzigd door Get!em op 11-10-2013 08:58 ]
Als het goed is zit er een lampje aan de binnenkant van het opbergvak van de deur, deze brandt wel erg zwak.Get!em schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:49:
[...]
Ik heb deze ook, maar kan de sfeerverlichting in de voorportieren niet vinden. Kan iemand bevestigen dat er geen sfeerverlichting in de voorportieren zit, maar alleen de verlichting onder de deur bij openen? Of zou het bij mij een foutje zijn?
klopt. klein ledstripje voor verlichting portiervak.Cheezus schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:13:
[...]
Als het goed is zit er een lampje aan de binnenkant van het opbergvak van de deur, deze brandt wel erg zwak.
Zit bij mij trouwens ook achter middenconsole.
Precies. Ik heb er geen vertrouwen in eigenlijk.Get!em schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:49:
[...]
Verder op XDA druk bezig om te rooten, zodat eigen apps straks ook mogelijk wordt. Aangezien het android 2.3.8 is, zien we die toekomst zonnig in. However, we zijn er nog niet.
Voor mij was de belangrijkste reden om SCT te nemen dat er andere dan RTI navigatie in zat, én dat het Android was. Ik had heel even de hoop dat je er zelf wat mee kon, maar dat blijkt dus niet het geval. Ze hebben 'm enorm gecastreerd; hij kan zelfs minder dan de Parrot Astroid waar ie op gebasseerd is. Die kan sideloaden en heeft sowieso al meer apps in de market (oa TomTom).
Maar de boel is totaal niet geïntegreerd. Als je even stopt om te tanken, moet je de hele zaak weer opstarten enzo. Ik wordt daar op papier al niet vrolijk van; dat is geen vooruitgang, maar achteruitgang. De andere zaken interesseren me niet zoveel. Ik doe geen Spotify en albumart kijk ik niet naar als ik rij. Dat vind ik de minst belangrijke functionaliteit op zo'n ding.
Dus ik heb er vanaf gezien. Als RTI niet bevalt koop ik wel een losse TomTom.
Move along people. Nothing to see here.
Ik heb nu het BWM-systeem in mijn auto zitten. Dat systeem is ongeveer alle opzichten nog een stuk geavanceerder (sneller, beter kaartmateriaal, meer functies) en is beter geïntegreerd. Toch ben ik door dat systeem niet anders naar het RTI-systeem gaan kijken, ik blijf het een heel bruikbaar systeem vinden.
Een goede grap mag vrienden kosten.

Gisteren m'n draagarmrubbers vervangen, 2x oud vs. 1x nieuw
Vaak bu'j te bang!
Het belangrijkste voor mij is hoe ie navigeert. Want dát is het allerbelangrijkste. En meteen mijn grootste ergernis met die Volvo Portable Navigation van Garmin die ik nu heb. Die heeft een voorliefde voor (domme) omwegen en soms hele vreemde fratsen. Hij stuurt je over parallelrijbanen (dus even uitvoegen en weer invoegen) bijvoorbeeld. Heel storend. En gisteravond weer vanuit Amsterdam. Hij wilde weer dat ik dwars door een woonwijk (rivierenbuurt) vol met drempel e.d. rij, ipv de hoofdrijbaan te pakken die rechtstreeks naar de Rijnstraat gaat, Amsterdam uit. Het ding kan gewoon niet navigeren. Dat soort grappen heb je met een TomTom bv niet. Of in ieder geval niet stelselmatig. Elke navigatie zal wel eens een keer 'de fout' in gaan, maar dat ligt ook niet altijd aan het systeem. Je hebt soms te maken met een verkeerscirculatieplan die je dus een rondweg op stuurt om de binnenwegen te ontlasten. Of soms is de info die ze hebben niet correct. Maar Garmin maakt er gewoon een potje van. Die lijkt gewoon niet te snappen dat het onmogelijk is om sneller te zijn dwars door een woonwijk tov een mooie brede asfaltweg die daar omheen loopt. Dat rijdt toch veel beter door?Tomatoman schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:46:
Na jarenlang het Volvo RTI-systeem te hebben gebruikt - en nog steeds, als ik de auto van mijn vrouw leen - vind ik het nog steeds een prima systeem.
Dus of een systeem iets minder intuïtief te bedienen is, vind ik niet zo heel erg belangrijk. Alles went op den duur. Maar als het net zulke domme dingen doet als die Garmin, ben ik er gauw klaar mee. Er zijn mooie oplossingen om een TT op je dashboard te monteren en dan doe ik dat gewoon.
Daar kan volvo rti iig niet aan tippen qua navigatie. Daar komt het heel vaak voor dattie bijv. vanaf de verkeerde kant in 1 richtingsstraatjes wil navigeren. Vooral in kleine dorpen en het buitenland.
Ook kent volvo rti heel veel adressen niet en loopt het kaartmateriaal vaak behoorlijk achter (ondanks dat ik de nieuwste update heb).
En veel losse navi's en smartphonenavi's kunnen vaak veel dingen die autospecifieke navi's niet kunnen. Op voorhand route's maken en inladen bijvoorbeeld (daarvoor heb ik die garmin). Al heeft bmw daar nu wel een soort systeem voor (via internet oid?), maar hoe compatible dat bijv. met programma's als tyre is weet ik niet (en daar draait het natuurlijk om; je wil een gpx'je of itn of whatever kunnen gebruiken)
"man is not truly one, but truly two,"
En die heeft niet van die rare fratsen? Bij mij wil ie me echt regelmatig over parallelbanen sturen. Maar het is inmiddels 4 jaar oud, dus wie weet hebben ze eindelijk een keer een TT gereverse-engineered om te zien hoe zij dat doen. Het is eigenlijk van de dolle dat een Garmin gewoon zo slecht navigeert.mr_petit schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:55:
Ik heb een losse garmin nuvi 1490T, maar dat vind ik best een aardig systeem.
Hij heeft me ook al 3x een route voorgeschoteld met een veerpont erin. En ja, hij staat op optimale route ingesteld, en ik heb meteen een abo afgesloten voor lifetime updates. Alleen staat die tunnel bij Utrecht er nog steeds niet in. Dus zo actueel is Garmin ook niet, ondanks de talloze updates die in ondertussen al heb uitgevoerd. Die tunnel is al 2 jaar open ofzo.
Persoonlijk vind ik sygic 1 van de beste routeplanners (mijn tomtom ervaring is van heel lang geleden toen ze nog een symbian versie hadden...), maar zowel sygic (als de nieuwere tomtom's) zijn heel slecht met routefiles. De nieuwere tomtom's kunnen kunnen alleen routefiles met minder dan 10 routepunten aan (wellicht is dat bij de duurdere tomtoms niet zo), en sygic wist geen routepunten als je er eentje mist en stuurt je dus oneindig vaak terug. Garmin snapt na een minuutje ofzo wel dat je niet van plan bent terug te gaan en gaat gewoon door. Op dat punt vind ik het verreweg het beste systeem (ik gebruik 'm ook alleen daarvoor).
Al heb ik al bij nieuwere garmins gezien dat voorgeprogrammeerde route's wat minder werken. (vooral bij inladen/starten)
Qua navigatie (routeefficientie en accuratesse) vind ik mijn bmw navigatie (systeem uit 2004 maar met moderne kaarten) eerlijk gezegd het beste. Volvo, sygic en garmin hebben soms de rare neiging om ook bij simpele routes (waar het niets uitmaakt) een heenreis anders te plannen dan de terugreis. Voor mijn gevoel is 1 route dan minder goed. Mijn bmw navi heb ik daar nog niet op weten te betrappen.
[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 12-10-2013 17:31 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Mijn V60 D4 met Sensus Pro staat in bestelling, levering begin volgend jaar, dus het zal me benieuwen hoever het verbeterd is. Maak ik ga er van uit dat ik de iPhone voorlopig nog wel blijf gebruiken. TomTom met HD-Traffic is toch beter dan RTI+TMC...
Ik gebruik in de auto geen voorgeprogrammeerde routes. Of tenminste...heel zelden. Op de motor heb ik een Garmin, en daar gebruik ik juist weer wel die voorgeprogrammeerde routes. Het voordeel van Garmin op de motor is dat je ook andere kaarten kunt laden. Dus voor een reis door Marokko hadden we hele fijne topografische kaarten gevonden.mr_petit schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:29:
Persoonlijk vind ik sygic 1 van de beste routeplanners (mijn tomtom ervaring is van heel lang geleden toen ze nog een symbian versie hadden...), maar zowel sygic (als de nieuwere tomtom's) zijn heel slecht met routefiles.
Maar in de auto gebruik ik dat niet. Hoofdzakelijk wil ik dagelijk de verkeersinfo zien. Tegelijkertijd weet ik dat ik er eigenlijk vrij weinig aan heb, want de fileinfo (behalve dat TT HD traffic) is vaak nét te oud en je kunt heel vaak niet eens omrijden. Dus weet je alleen maar welke ellende je te wachten staat.
En ik wil in de auto kunnen stappen en dat ding een slinger geven in de hoop dat ie me zsm op de gewenste plaats te brengen. Zonder dat ik steeds moet gaan twijfelen aan de juistheid van die route. En bij Garmin stuurt ie je gewoon heel vaak het bos in. Ga maar van A'dam naar Ridderkerk bv. Dan stuurt ie je op de A2 op een gegeven moment de provinciale weg op, terwijl je 5km verderop een afrit hebt naar de A12. Die vorige afslag is inderdaad korter, maar zeer zeker niet sneller.
Als RTI ook dat soort grappen heeft, ben ik er gauw klaar mee.
a)dan moet ik eerst een Nokia kopen
b)ik reed een keer achter iemand aan die NM gebruikte en die werd er 2 afslagen te vroeg af gestuurd en kwam een kwartier later dan mij aan.
Nee, naar mijn idee is er maar één goede navigatieoplossing voor in de auto en dat is TomTom. De rest is leuk, maar nét niet. Je merkt gewoon dat TT al sinds de jaren '90 ervaring heeft met door-to-door navigatie. Ik had in die tijd ook al een programmaatje op mijn Psion 5 van wat toen nog Palmtop Software heette. Ik had geen GPS erop, maar het ding kon wel een route uitknobelen. Garmin zit al langer in het GPS geweld, maar loopt absoluut achteraan als het gaat om navigatie over de weg. Ik heb jaren geleden veel met TT gereden en die maakte gewoon niet veel fouten.
Soms pakt ie een weg die een 'insider' niet zou nemen, maar dat wil nog niet zeggen dat het een 'foute' weg is. En ook niet dat andere navi's niet diezelfde weg zou nemen.
En door de HD traffic heb je ook nog eens correcte en echt actuele verkeersinfo.
Ik heb anderen geprobeerd, maar die stelden allemaal teleur op het belangrijkste onderdeel: navigeren. Het boeit me niet dat ze mooier zijn of meer opties hebben (less=more). Als ik niet op de juiste plek aan kom of omrij, heb ik er geen reet aan. Dan is het alleen maar een irritatiefactor.
Laatst een tweedehands stuurhuis gekocht voor mijn 240, omdat mijn oude lekte (stuurde zwaar naar links). Nieuwe ingebouwd, lekt die ... aan rechterkant
Ben je dan een dag aan het kloten om alles goed en wel los te krijgen, zelfde euvel!
Enfin, revisieset voor dat 'nieuwe' stuurhuis gekocht met het idee om dat stuurhuis vandaag te reviseren. Blijkt dat een of andere pannekoek een afdekplaatje op het stuurhuis ooit met een andere heeft vervangen. Helaas staat er op dat plaatje ook het typenummer van het stuurhuis.
Resultaat, stuurhuis uit elkaar gesloopt om er vervolgens achter te komen dat je de verkeerde revisie set hebt

Nu maar weer opzoek naar een andere set, zo blijf je wel bezig zeg...

Verwijderd
Dat is dan weer de 'charme' van zo'n oude autoDe_Bastaard schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:28:
Pff.
Laatst een tweedehands stuurhuis gekocht voor mijn 240, omdat mijn oude lekte (stuurde zwaar naar links). Nieuwe ingebouwd, lekt die ... aan rechterkant.
.......
Nu maar weer opzoek naar een andere set, zo blijf je wel bezig zeg...
Afgelopen weekend mijn A4 ingeruild voor een V70 T5, aankomende week een keer ophalen en maar eens wat kilometers gaan touren
Stond jij toevallig vanmorgen achter me voor het stoplicht aan het begin van de Kayersdijk in Apeldoorn om linksaf de A1 richting file Amersfoort op te gaan? Er stond in ieder geval een lichtgrijze C30 met xenonverlichting achter me die ook het R-Design-logo te hoog had zitten.Follie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:41:
Hallo mensen, ik lees al een tijdje mee, maar sinds vandaag kan ik ook echt mee, want ben in het bezit gekomen van een C30 van een jaartje oud:
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:08:
[...]
Dat is dan weer de 'charme' van zo'n oude auto
Afgelopen weekend mijn A4 ingeruild voor een V70 T5, aankomende week een keer ophalen en maar eens wat kilometers gaan touren
specs?
krijg ik heerlijk een xc70 d4 automaat mee. Heerlijk zeg dat geroffel van de motor en wat een heerlijke optie is dat adaptive cruise control. staat iig op me wishlist voor mijn nieuwe auto.
Van het kastje naar de muur lopen...
Liet de lak ook al bij jou los of wordt het preventief vervangen? Ik had laatst contact met m'n dealer en hij gaf aan dat er geen algemene terugroepactie is, maar dat het vervangen wordt als de lak daadwerkelijk los laat. Maar ik lees ook hier en daar op internet dat mensen gebeld worden door hun dealer om het te vervangen, terwijl er geen schade zichtbaar is.DancePlaza schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:12:
V40 is naar de dealer toe om de bumpers te laten vervangen, ivm los latende lak![]()
krijg ik heerlijk een xc70 d4 automaat mee. Heerlijk zeg dat geroffel van de motor en wat een heerlijke optie is dat adaptive cruise control. staat iig op me wishlist voor mijn nieuwe auto.
Leuke leenauto
Ik vond adaptive cruise control juist helemaal niks op de leenauto die ik meekreeg. Hij remt belachelijk vroeg af, maar toen wist ik ook nog niet dat je het kon instellen. Toen ik de auto terug bracht kwam ik erachter dat hij op de grootste afstand stond
Maar doe mij maar gewoon cruise control! Ik wil ook niet weten wat er gebeurd als er opeens iemand op +/- 4-5 meter voor je invoegt, zoals regelmatig gebeurd in de spits
[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 15-10-2013 10:24 ]
bij mij liet de lak al los aan de voor en achterbumper. Volgens mij wordt het pas vervangen als het lak idd los zit. Ze gaan de voor en achter bumper compleet vervangen. De bumpers zijn al door Volvo nederland in kleur aangeleverd, en hoeft alleen vervangen te worden. Hopen op geen kleur verschil op de bumpers.Tankiej schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:23:
[...]
Liet de lak ook al bij jou los of wordt het preventief vervangen? Ik had laatst contact met m'n dealer en hij gaf aan dat er geen algemene terugroepactie is, maar dat het vervangen wordt als de lak daadwerkelijk los laat. Maar ik lees ook hier en daar op internet dat mensen gebeld worden door hun dealer om het te vervangen, terwijl er geen schade zichtbaar is.
Leuke leenauto
Ik vond adaptive cruise control juist helemaal niks op de leenauto die ik meekreeg. Hij remt belachelijk vroeg af, maar toen wist ik ook nog niet dat je het kon instellen. Toen ik de auto terug bracht kwam ik erachter dat hij op de grootste afstand stond
Maar doe mij maar gewoon cruise control! Ik wil ook niet weten wat er gebeurd als er opeens iemand op +/- 4-5 meter voor je invoegt, zoals regelmatig gebeurd in de spits
vond het wel vreemd hoe acc werkt en had soms het idee dat net iets te laat ingrijpt. Maargoed dat heb ik ook met city safety, die grijpt soms ook in terwijl ik denk dat het wel kan
Van het kastje naar de muur lopen...
Verwijderd
Zal wel een kwestie van wennen zijn, kennelijk zijn jouw gevoelsmatige veiligheidsmarges anders dan die van de ACC.DancePlaza schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:37:
[...]
vond het wel vreemd hoe acc werkt en had soms het idee dat net iets te laat ingrijpt. Maargoed dat heb ik ook met city safety, die grijpt soms ook in terwijl ik denk dat het wel kan
De eerste kilometers die ik b.v. met automatische ruitenwissers reed waren ook bloedirritant (net te vroeg/laat wissen) maar op een gegeven moment krijg je de logica van dat systeem door en past je brein zich wel aan
Wat betreft regensensor - die van mij raakt soms in de war, dan wist hij of helemaal niet meer of hij blijft voluit wissen terwijl hij al lang terug had moeten gaan naar een intervalstand. Even klik uit, klik aan, en hij doet het wel weer goed. Weird...
Vreemd dat ik er bij de 40K beurt zelf naar moest vragen; een paar weken terug hebben ze nog foto's gemaakt en toen was er nog geen officiële oplossing. Inmiddels wel, maar die bood de dealer dus niet uit zichzelf aan. Maar goed, ik krijg in ieder geval achter een nieuwe bumper (mooi, want inmiddels had ik daar zelf ook wat schade aan...).DancePlaza schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:37:
bij mij liet de lak al los aan de voor en achterbumper. Volgens mij wordt het pas vervangen als het lak idd los zit. Ze gaan de voor en achter bumper compleet vervangen. De bumpers zijn al door Volvo nederland in kleur aangeleverd, en hoeft alleen vervangen te worden. Hopen op geen kleur verschil op de bumpers.
Vóór heb ik nogal veel schade maar geen loslatende lak dus ik zal die bumper toch zelf moeten laten vervangen
Hahaha, om dezelfde reden was ik ook maar wat blij met de nieuwe achterbumperReinier schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:41:
[...]
Vreemd dat ik er bij de 40K beurt zelf naar moest vragen; een paar weken terug hebben ze nog foto's gemaakt en toen was er nog geen officiële oplossing. Inmiddels wel, maar die bood de dealer dus niet uit zichzelf aan. Maar goed, ik krijg in ieder geval achter een nieuwe bumper (mooi, want inmiddels had ik daar zelf ook wat schade aan...).
Vóór heb ik nogal veel schade maar geen loslatende lak dus ik zal die bumper toch zelf moeten laten vervangen
Ik zit nu tegen de 50.000km aan met mijn C30 en de enige schade die ik heb zijn de welbekende lieve kusjes die mijn auto van de deuren van andere auto's heeft gekregen. Grrr...
(O, en een krasje op een velg van een stoeprandje - wel mijn schuld...)
[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 15-10-2013 12:22 ]
Ik doe er heel voorzichtig mee. Staat nu net 5000km op en nog geen krasjeMx. Alba schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:22:
Doen jullie dan niet wat voorzichtiger met zo'n mooie Volvo ofzo?
Ik zit nu tegen de 50.000km aan met mijn C30 en de enige schade die ik heb zijn de welbekende lieve kusjes die mijn auto van de deuren van andere auto's heeft gekregen. Grrr...
Mag alleen wel een keer gewassen worden...
[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 15-10-2013 13:01 ]
Verwijderd
Binnen 30.000 km op mijn V40Mx. Alba schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:22:
1x nieuwe achterbumper, en 3x achterbumper gespoten...

Ik heb het idee dat de lak van mijn V40 niet echt tegen een stootje kan. Ik heb al meerdere kleine plekjes waar de lak helemaal verdwenen is. Zowel voor (steenslag) als achter (misschien zware lading onhanig in de kofferbak gestop?) als bovenop de dakspoiler (?).Mx. Alba schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:22:
Verder vloog er op de A28 een stuk asfalt tegen de voorbumper aan wat niet echt mijn fout is... en een parkeerdeukje door andermans schuld.
Wel een muurtje geraakt op vakantie, dat was wel even jammer

Verder alles nog netjes na 6000km...
Verwijderd
de XC90 met ruim 250.000 op de teller heeft wat scheurtjes bij de hoekjes van het kunstof-achtige materiaal vooraan (komt door een inimini aanrijding tegen een paaltje), het bakkie zelf zit ook helemaal onder vet-achtige vlekken door zonnebrand (gaat er binnenkort af) en dan hier en daar een krasje, en dan nog dat ontbrekende rechter koplamp-sproeier-kapje.Mx. Alba schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:22:
Mijn vader kwam er een paar dagen terug achter dat er in 1 van de velgen van van zijn bedrijfswagen, een convoi exceptionnel VW transporter T5 helemaal een dikke barst zat(O, en een krasje op een velg van een stoeprandje - wel mijn schuld...)
over mij vader gesproken, vanmiddag is de eerste V60 PIH (MY14 en een leuke zwarte kleur

Dit topic is gesloten.