Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.471 views

Onderwerpen

Verwijderd

Kan misschien aan de schaduw liggen, maar ik vind em (vooral achter) net iets te laag eigenlijk.
Nette bak verder! :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
FabiandJ schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:28:
[...]

Nope, specs: Volvo C30 R-Design 2.0 145pk/185Nm uit 2011.

Oh en bij de eerste paar bochten met de nieuwe Eibach Pro-Kit gemonteerd merkte ik al dat de auto minder overhelt :) En hij rijd nog net zo comfortabel als eerst.
De bekende ST motor uit de Fiesta haha. :P Fijne blokken idd! En goeie vering en stabi's helpt wel ja. :)
Ik heb je toegevoegd. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:34:
Kan misschien aan de schaduw liggen, maar ik vind em (vooral achter) net iets te laag eigenlijk.
Nette bak verder! :)
Misschien ligt het aan de schaduw...

Voor de verlaging (phone pics)
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMAG0565.jpg

Na de verlaging.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMAG0566.jpg
Joopieboy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:04:
[...]

De bekende ST motor uit de Fiesta haha. :P Fijne blokken idd! En goeie vering en stabi's helpt wel ja. :)
Ik heb je toegevoegd. :)
Ik zag het thx, volgende dingen op de planning. Veerpootbrug voor en stabilisatorstang achter :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet niet wat het is, maar ik heb het gevoel dat je banden te dun zijn. Persoonlijk had ik misschien de velgen een maatje groter genomen. Voor mij lijkt het alsof vanachter het hele wiel opgeslokt wordt door de auto.

Maar dat is natuurlijk mijn mening en goesting, ik ben niet zo een voorstander van verlagen, dit vind ik eigenlijk te laag. Welke maat band/velg ligt er op?

[ Voor 11% gewijzigd door kluyze op 19-09-2013 20:29 ]

Verwijderd

FabiandJ schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:11:
Misschien ligt het aan de schaduw...
Ziet er zo inderdaad beter uit op die 2e!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:18
kluyze schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:12:
Ik weet niet wat het is, maar ik heb het gevoel dat je banden te dun zijn. Persoonlijk had ik misschien de velgen een maatje groter genomen. Voor mij lijkt het alsof vanachter het hele wiel opgeslokt wordt door de auto.

Maar dat is natuurlijk mijn mening en goesting, ik ben niet zo een voorstander van verlagen, dit vind ik eigenlijk te laag. Welke maat band/velg ligt er op?
Het ziet er inderdaad een beetje apart uit, lijkt alsof de velg achter kleiner is dan voor? Misschien dat het door de foto's komt, ze zijn beide wat donker.
Ik zou ook voor een grotere velg gegaan zijn, of hogere band ipv verlagen. Maar dat is maar mijn mening :P

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 19-09-2013 20:54 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nog een plattere band? Dat krijg je nooit voor elkaar en kijk eens wat je dan qua band kosten hebt. Dit is al maximaal met een gigantisch dunne band zo hoor. En rijdt er maar eens mee, bikkelhard.

Zal wel 19 inch zijn gok ik zo. :)

• Tankiej
Joopieboy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:56:
Nog een plattere band? Dat krijg je nooit voor elkaar en kijk eens wat je dan qua band kosten hebt. Dit is al maximaal met een gigantisch dunne band zo hoor. En rijdt er maar eens mee, bikkelhard.

Zal wel 19 inch zijn gok ik zo. :)
Nee, juist niet platter maar het tegenovergestelde. Of even plat en een maatje groter. Achter in ieder geval, zonder de verlaging. Dan zou de wielkast achter mooi gevuld zijn volgens mij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 19-09-2013 21:10 ]

• FabiandJ
  • Niet online
kluyze schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:12:

Nog grotere velgen... er ligt nu al 19" onder met Pirelli PZero Nero 225/35 R19 88Y banden.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Goeie keuze qua banden, heerlijk rubber! :)
Tankiej schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:09:
[...]

Nee, juist niet platter maar het tegenovergestelde. Of even plat en een maatje groter. Achter in ieder geval, zonder de verlaging. Dan zou de wielkast achter mooi gevuld zijn volgens mij :)
Ik denk dat hij nu al gigantisch gevuld is haha. :+ Beste zou dan zijn de voorveren bij Eibach een halve cm na te laten persen, dan hangt ie iets voorover. Of een schroefset mja...

• FabiandJ
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:07:

[...]

Ik denk dat hij nu al gigantisch gevuld is haha. :+ Beste zou dan zijn de voorveren bij Eibach een halve cm na te laten persen, dan hangt ie iets voorover. Of een schroefset mja...
Het moet nog wel leuk blijven... een schroefset gaat mij te ver dan mag ik er €1000 bij op tellen.
Trouwens de geeft nog steeds een vertekend beeld, ik neem de foto iets schuin van voren en de bestrating helpt ook niet mee :p

[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 19-09-2013 22:18 ]

• Tankiej
Joopieboy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:07:

[...]

Ja, zonder die verlaging bedoel ik :P
Nu met verlaging is hij wel beter gevuld achter, maar ik zou hem niet verlaagd hebben als het mijn auto was. Hij ziet er nu verlaagd wel beter uit dan daarvoor, maar ik had een andere optie genomen om de wielkasten wat gevulder te laten lijken. Maar ja, smaak he :+

[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 19-09-2013 22:34 ]

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:45
Zo!

Net de 740 en 240 opgehaald. Er zat na 6jaar niet gebruikt te worden een ontzettende laag stof op de 240, die hebben we dus meteen maar even goed afgespoten.

Interieur van de 240 is smetteloos, nu nog even kijken wat hij daarmee gaat doen..

• FabiandJ
  • Niet online
Hier trouwens nog een foto vanaf een andere hoek.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMG_3275s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
De_Bastaard schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:00:
Zo!

Net de 740 en 240 opgehaald. Er zat na 6jaar niet gebruikt te worden een ontzettende laag stof op de 240, die hebben we dus meteen maar even goed afgespoten.

Interieur van de 240 is smetteloos, nu nog even kijken wat hij daarmee gaat doen..
Weet niet of ik hier Facebook pics kan linken, maar let's go ...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1235202_533818923367683_1894670256_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
De_Bastaard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:15:
[...]

[afbeelding]
Natuurlijk kan dat, zolang je maar de directe link gebruikt zoals je nu doet!

Die is wel een beetje stoffig inderdaad :D

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 20-09-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Mooie wielen (al vind ik ze wat groot). Welke zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Tankiej schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:25:
[...]

Natuurlijk kan dat, zolang je maar de directe link gebruikt zoals je nu doet!

Die is wel een beetje stoffig inderdaad :D
Na enige tijd in de wascabine te hebben gestaan begon het er al meer op te lijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb mijn V40 woensdag uit de showroom gereden:

Afbeeldingslocatie: http://www.volvo-forum.nl/files/2013_09_18_173524_888.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Tof ding die C30, stiekem ook een leuke opvolger voor mijn 940, maar ik denk dat ik 'm te klein vind. Plus dat ze bijna niet te krijgen zijn in een automaat uitvoering. Wss ga ik in het voorjaar voor een S80 kijken (voorkeuren: automaat, zwart, 2.5T)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
-tom-562 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:37:
Tof ding die C30, stiekem ook een leuke opvolger voor mijn 940, maar ik denk dat ik 'm te klein vind. Plus dat ze bijna niet te krijgen zijn in een automaat uitvoering. Wss ga ik in het voorjaar voor een S80 kijken (voorkeuren: automaat, zwart, 2.5T)
T5 Handbak in een C30 is volgens mij lastiger dan Automaat. In NL zijn er gewoon niet veel C30's met T5 verkocht. Helaas te duur door de belasting hier :'(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:58:
[...]

T5 Handbak in een C30 is volgens mij lastiger dan Automaat. In NL zijn er gewoon niet veel C30's met T5 verkocht. Helaas te duur door de belasting hier :'(
Helaas wel ja, en in Amerika rijdt niks anders rond dan de T5 zowel handbak als automaat.
* FabiandJ is jaloers

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 20-09-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja ik ook. In dat opzicht woon ik echt in het verkeerde land :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

Reinier

\o/

Get!em schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:06:

[afbeelding]
Nice!
Die heb ik volgens mij ook op een ander forum gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Astennu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:58:
[...]

Ik wil ook geen handbak :P
De meeste C30 automaten die ik te koop zie zijn de ongeblazen 2.4 met 170 pk o.i.d., een enkele keer komt er een 2.5T automaat voorbij.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Die 240 is een mooie voor in het autodetailing topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een grotere "before & after" kan je niet hebben dan. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-tom-562 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:57:
[...]

Ik wil ook geen handbak :P
De meeste C30 automaten die ik te koop zie zijn de ongeblazen 2.4 met 170 pk o.i.d., een enkele keer komt er een 2.5T automaat voorbij.
Op dit moment zie ik inderdaad 2x zo veel T5's met handbak. Maar 2 jaar terug was het andersom:

http://www.autotrack.nl/t...ermogen_pk[]=[201+TO+250]

Er zijn wel 3 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:28:
[...]

Op dit moment zie ik inderdaad 2x zo veel T5's met handbak. Maar 2 jaar terug was het andersom:

http://www.autotrack.nl/t...ermogen_pk[]=[201+TO+250]

Er zijn wel 3 op dit moment.
Er zijn er 4 met automaat: http://www.gaspedaal.nl/V...30/?srt=pr&cmin=2500&uz=1
Al zou ik persoonlijk in zo'n auto voor de handbak gaan 8)

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 20-09-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Bart-Willem schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:16:
Een grotere "before & after" kan je niet hebben dan. :P
Nog een before:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gllGI8U.jpg

En gedeeltelijke after:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pnBJlqf.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wellicht als je op marktplaats gaat kijken nog wel meer :)
En ik zou ook voor de handbak gaan. MAar ik snap wel dat mensen een automaat willen. Alleen is de automaat in de C30 niet echt sportief.

@ hierboven. Dat ziet er al stukken beter uit!

[ Voor 61% gewijzigd door Astennu op 20-09-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, hoe zit het eigenlijk met het interieur? uitgeleefd of is het nog "redelijk"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:03

_Apache_

For life.

je zou bijna zeggen dat je die stof er makkelijk af kreeg door het alleen met lucht af te blazen :o

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat was bij mijn 240 die 3 jaar op stalling stond wel het geval. Dat ding moest naar de APK 3 kilometer verderop, dus benzine erin, volle accu erin het ding kwam meteen tot leven. Tijdens het rijden wapperde alle stof eraf en kwam het beestje zo goed als schoon bij de garage aan. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Astennu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:25:
Wellicht als je op marktplaats gaat kijken nog wel meer :)
En ik zou ook voor de handbak gaan. MAar ik snap wel dat mensen een automaat willen. Alleen is de automaat in de C30 niet echt sportief.

@ hierboven. Dat ziet er al stukken beter uit!
In het voorjaar ga ik wss ook wel een proefritje maken in een C30, maar wss wordt het een S80 (eigenlijk wel de 2 uitersten :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Get!em schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:06:

[afbeelding]
Strepen getrokken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lukt niet met die softwarematig afgeknepen eerste versnelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:27
Morgen krijg ik eindelijk mijn Volvo V60 Ocean Race editie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zou wel willen, maar wat je op de foto net niet ziet, er zit er direct een bloembak bij uitrijden.

Bovendien stond hij nog op 0km, dus koude motor/hoge toeren/inrijden ;)
Sowieso is met de D2 optrekken geen snelheids feest. Gewoon heerlijk relaxt optrekken, genieten van de rust in de auto :)

Eerste 1100km zitten er al op, rijdt prima, en zelfs zuinig. Boordcomputer geeft over de eerste 1100km 1l / 22.1km aan. En dan heb ik gewoon 130 a 140 gereden over de snelweg op veel stukken (waar 130 mag..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:05:
[...]
Eerste 1100km zitten er al op, rijdt prima, en zelfs zuinig. Boordcomputer geeft over de eerste 1100km 1l / 22.1km aan. En dan heb ik gewoon 130 a 140 gereden over de snelweg op veel stukken (waar 130 mag..).
De boordcomputer is overigens wel wat enthousiast... Bij mij was het 5,2l op de 1e 10.000 en 5,1l over de 2e en 3e 10.000 km, maar mijn spritmonitor account geeft aan dat het toch echt 5,64l is tot op heden. Het lijkt niet veel, maar in kilometer per liter is het 1 op 19,6, terwijl in het echt 1 op 17,7 is (klinkt toch al wat dramatischer :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Weet ik, daarom is straks de tankpas ook leidend. Maar dealer heeft hem met volle tank afgeleverd, dus kan dat na 1000km nog niet zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fredkroket schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:47:
[...]

De boordcomputer is overigens wel wat enthousiast... Bij mij was het 5,2l op de 1e 10.000 en 5,1l over de 2e en 3e 10.000 km, maar mijn spritmonitor account geeft aan dat het toch echt 5,64l is tot op heden. Het lijkt niet veel, maar in kilometer per liter is het 1 op 19,6, terwijl in het echt 1 op 17,7 is (klinkt toch al wat dramatischer :)).
Bij wat voor een snelheden? want ik haal m aar 4.8/5.2 met stad, 100 en 120km/h snelweg (af en toe 130) en dan rijdt ik 102-103 op de GPS.
Ik vind het verbruik erg tegen vallen. 1:20 echt gemeten aan de pomp is te doen maar mijn C30 deed daar 1:22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

[...]

[afbeelding]
Da´s een flink laagje stof ja. Zo hebben wij er ook eens een opgehaald: een 240 Van. Dat ding stond al een paar jaar stil in de loods van een hoveniersbedrijf. Aardige stofwolken die we over de snelweg achter ons aan trokken :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
fredkroket schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:47:
[...]

Klopt inderdaad. Boordcomputer bij mij staat ook gemiddeld op 5.2L/100km (ik reset hem elke tankbeurt), maar spritmonitor account zegt 5,63L/100km over 2907km.
Maar zijn de boordcomputers in de meeste auto's wat optimistisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij mijn Seat scheelt het <0.1L/100km. Echter, die schakelt bij stationair stilstaand lopen ook over op L/uur. Dus die neemt stilstand mee. Bij koude motor zie je die dus ook veel hoger staan dan bij warme motor.

Bij de volvo zie ik hem niet overschakelen, mogelijk neemt hij stilstand/stationair niet mee?

[ Voor 14% gewijzigd door Get!em op 23-09-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Get!em schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:53:
Bij mijn Seat scheelt het <0.1L/100km. Echter, die schakelt bij stationair stilstaand lopen ook over op L/uur. Dus die neemt stilstand mee. Bij koude motor zie je die dus ook veel hoger staan dan bij warme motor.

Bij de volvo zie ik hem niet overschakelen, mogelijk neemt hij stilstand/stationair niet mee?
V40 D2 boordcomputer schakelt bij stilstand ook over naar L/uur.
Ik zie hier trouwens hetzelfde. Na ongeveer 37000 km (sinds eind januari :9 ) is het wel duidelijk dat de boordcomputer erg optimistisch is. De voorspelde rijafstand is trouwens erg variabel. Een paar km erg zuinig rijden maakt al een verschil van soms meer dan 100 km.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, die geschatte rijafstand is afhankelijk van de laatste kilometers. Ik heb hiervoor in een peug 308 gereden en die heeft natuurlijk dezelfde motor. Daar toonde de geschatte rijafstand exact hetzelfde gedrag. Ook komt de melding van lege tank op ongeveer hetzelfde moment (bij 120km geschatte rijafstand). Ook bij de p308 was de boordcomputer vs werkelijkheid bij 20000km gereden: 5.4 vs 5.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Get!em schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:29:
Ja, die geschatte rijafstand is afhankelijk van de laatste kilometers. Ik heb hiervoor in een peug 308 gereden en die heeft natuurlijk dezelfde motor. Daar toonde de geschatte rijafstand exact hetzelfde gedrag. Ook komt de melding van lege tank op ongeveer hetzelfde moment (bij 120km geschatte rijafstand). Ook bij de p308 was de boordcomputer vs werkelijkheid bij 20000km gereden: 5.4 vs 5.7
Bij mij komt de melding dat ik moet tanken niet altijd op hetzelfde moment. De eerste keer kwam hij bij nog 90km over, daarna bij 120. Vorige week sprong bij aan bij 110km nog over. Dus ik denk dat het afhankelijk is van het aantal liter dat over is in de tank, niet van je geschatte actieradius :o

En die geschatte actieradius verandert erg snel adhv je actuele verbruik inderdaad. Laatst 2km file gereden, toen zakte hij erg snel. Daarna stukje provinciale weg (80 km/h op CC) en schoot hij weer tientallen kilometers omhoog.

[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 23-09-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:42:
idd, hoe zit het eigenlijk met het interieur? uitgeleefd of is het nog "redelijk"?
Meer dan redelijk, smetteloos eigenlijk. Ik heb nog nooit zo'n perfect 240 interieur gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 20:23

mr_petit

opperprutser

[...]
Dat is wel een coole foto.
Alsof je een soort autozombie uit het graf hebt gehaald die weer tot leven gaat komen :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:15:
[...]

Meer dan redelijk, smetteloos eigenlijk. Ik heb nog nooit zo'n perfect 240 interieur gezien...
nou das ook mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

Het is weer bijna zover:

Afbeeldingslocatie: http://accommodaties.libema.nl/asset/cms/image/volvo-klassiek-fllyer.jpg

Ben van plan om weer te gaan, weet alleen nog niet welke dag. Nog meer mensen hier die gaan?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja, komende zaterdag. :P Het is gelukkig niet gek ver rijden. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

H jammer, dan zit ik in Zandvoort bij de DTM. Hd er graag naartoe gewillen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:14:
[...]

Bij wat voor een snelheden? want ik haal m aar 4.8/5.2 met stad, 100 en 120km/h snelweg (af en toe 130) en dan rijdt ik 102-103 op de GPS.
Ik vind het verbruik erg tegen vallen. 1:20 echt gemeten aan de pomp is te doen maar mijn C30 deed daar 1:22.
In verhouding heb ik veel stukken waar ik 130 mag (rij dan vaak 135 op te teller).
Daarnaast rij ik geregeld ook nog wel wat meer door, dus dat komt het verbruik niet ten goede.

Over de eerste 30.000 km is de gemiddelde snelheid ook 81 km/h, wat vrij hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fredkroket schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:47:
[...]

In verhouding heb ik veel stukken waar ik 130 mag (rij dan vaak 135 op te teller).
Daarnaast rij ik geregeld ook nog wel wat meer door, dus dat komt het verbruik niet ten goede.

Over de eerste 30.000 km is de gemiddelde snelheid ook 81 km/h, wat vrij hoog is.
Met mijn huidige traject zit ik meer rond om de 68-72 km/h gemiddeld. Dus dat is vrij laag. Als je redelijk wat in de stad rijdt keldert dat gemiddelde sowieso erg hard.
Verbruik wijkt inderdaad 0,2 tot 0,5 af. Was bij de C30 ook al. Alleen de C30 was gewoon een stukje zuiniger. Enige verschil is dat die op R17 205 stond waar de V40- R18 225 heeft. Schijnt ook behoorlijk wat te kunnen schelen. Ik heb er zelf alleen niet zo veel ervaring mee.

Maar de auto is ook pas 11 weken oud en heeft 13400 gelopen. Dat is voor een diesel niet zo veel. Kan best zijn dat hij voorbij de 50k nog een stukje zuiniger rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

djidee

Mr. Slungel

Zo, mijn V40 weer terug na een dagje V60 T3. 40.000 beurt, weinig bijzonders, alleen nieuw setje remblokken :+

V60 R-design is wel een beetje een stuiterbak, en dan denk je dat ie mooi strak door de bochten gaat, maar nee.... Doe mij mijn V40 maar. Comfortabeler en scherper :D

"Mekker, blaat"

• Astennu
Huh naar 40.000 al nieuwe rem blokken? hoe krijg je dat voor elkaar :| ik doe 100.000-110.000 met een set. En ik rij best wel sportief.

Ik heb zelf alleen in S60's gereden. Geen V60. Scherper is hij zeker niet. Maar hij heeft wel meer comfort dan de V40. (misschien is de V60 anders af geveerd). Het zou ook nog aan de banden kunnen liggen. Als je op je V40 16" hebt en de V60 heeft 18" voel je ook meer.

• Tankiej
Ik had een V60 2.0T (volgens mij een momentum) mee toen de dealer nog iets moest inbouwen in m'n V40. Het was net alsof je op een heel comfortabel bed over de weg 'zoeft'. Hoewel ik me voor kan stellen dat dat iets is dat sommige mensen willen, zou ik er zeker nooit voor kiezen. Ik viel bijna in slaap zo comfortabel en rustig reed het :P

• Astennu
Kun je na gaan als je in een S80 of V70 gaat rijden. Dan heb je dat gevoel nog meer :)
Ik vind sportiever zelf ook leuker. Maar wellicht gaat dat ooit nog veranderen :D

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klopt Tankiej, dat heb ik dus ook als ik in de V70 van mijn ouders zit. Het voelt heel dweilerig aan, je voelt de weg helemaal niet. Geef mij maar mijn C30 R-Edition, dan voel je tenminste dat je aan het autorijden bent. En toch nog comfortabel ondanks de sportievere ophanging.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Tankiej
Ik was ook wel erg blij toen ik weer in m'n V40 R-Design kon stappen, rijdt toch een stuk strakker :D
Misschien als ik oud ben dat ik het ooit ga waarderen, dat het wat minder strak rijdt en je meer 'glijd' over de weg. Maar die tijd is nog lang niet verwacht ik :+

• Astennu
Voor vakantie vond ik een V70 toch wel erg relax :P mja als je dan alles uit geladen hebt is het wel zo leuk om in de bergen sportief te kunnen rijden en dan is de C30/V40 weer leuker.
Maar voor lange stukken snelweg is een V70 heerlijk. Al gaat me dat ook prima af in de C30 en V40. Comfortabel genoeg voor lange afstanden. Stoelen en zit houding / ruimte + ergonomie is dan toch het belangrijkste. In een Golf 5 was ik na 3 uur echt gesloopt. Last van me rug en last van me oren door de herrie.

[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 25-09-2013 09:57 ]

• djidee
  • Nu online

djidee

Mr. Slungel

Astennu schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:27:
Huh naar 40.000 al nieuwe rem blokken? hoe krijg je dat voor elkaar :| ik doe 100.000-110.000 met een set. En ik rij best wel sportief.

Ik heb zelf alleen in S60's gereden. Geen V60. Scherper is hij zeker niet. Maar hij heeft wel meer comfort dan de V40. (misschien is de V60 anders af geveerd). Het zou ook nog aan de banden kunnen liggen. Als je op je V40 16" hebt en de V60 heeft 18" voel je ook meer.
Mijn V40 heeft 17"

En die remblokken is ongeveer gelijk als bij de Fiesta, was ook om de 40k/60k . Zal de rijstijl toch wel zijn, al rem ik weinig op de snelweg/autoweg (rustige tijden)... Alleen smiddags wel eens wat gekloot, maar dan kun je beter met 100 rechts blijven tuffen, is vlotter dan stop n go op links

"Mekker, blaat"

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ach ik krijg het ook met gemak voor elkaar om een set blokken met die km's kaal te rijden haha. :P
Idd puur de rijstijl, zelfde dat mijn banden toch wat scheef afslijten, en vooral een kant op (rechtsom neem ik kennelijk harder als linksom). Maar ach dat hoort erbij. :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Joopieboy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:53:
(rechtsom neem ik kennelijk harder als linksom).
Rotondes...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Gisteren in 1 minuut 2 V70 classics gezien, 1 dikke benzine en 1 LPG. En daarna een 440, en een paar uur later nog een (diesel) V70 classic en een S70 of 850glt gezien.

Dinsdag is Classic -Volvo dag :P

Morgen krijg ik nog wel een ouwe Volvo truck (F88 bj 1977) die ik na een lang bezoek aan de stalling moet schoonmaken i.v.m. 50-jarig bestaan van bedrijf waar die weg komt :)

• Astennu
djidee schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:28:
[...]

Mijn V40 heeft 17"

En die remblokken is ongeveer gelijk als bij de Fiesta, was ook om de 40k/60k . Zal de rijstijl toch wel zijn, al rem ik weinig op de snelweg/autoweg (rustige tijden)... Alleen smiddags wel eens wat gekloot, maar dan kun je beter met 100 rechts blijven tuffen, is vlotter dan stop n go op links
Ik ben benieuwd hoe snel ik ze op heb ten opzichte van de C30 1.6D DriveE met R17 205 banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ook zoiets ja. :+ Linksom lijkt me wat lastig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

Bart-Willem schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:39:
Ja, komende zaterdag. :P Het is gelukkig niet gek ver rijden. :+
Dan zal ik je niet tegenkomen dit jaar, het zal voor mij toch echt wel zondag worden.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Zijn er v40 eigenaars die de stoelen van een v40 hebben vergeleken met de stoelen van een A3 tijdens de proefrit? ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo een heerlijk dagje knallen met de C30 door Duitsland erop zitten met dit heerlijke weer. Lekker uitleven op de snelweg, maar eens getest of ik de vmax kon halen van 210km/u, nou die is gehaald. Om vervolgens heerlijk in het Sauerland te sturen. De Eibach Pro-Kit maakt erg veel goed merkte ik al snel, maar toch zit er nog behoorlijk wat onderstuur in dus dat mag nog wel beter. Tevens merkte ik ook erg goed dat ik nog steeds behoorlijk in de diesel mode zit, waardoor ik dus regelmatig in een versnelling te hoog zat.

Helaas wel een kleine lak beschadiging op mijn velg gekregen, iemand die een goede hersteller hiervoor weet? Zodra de winterbanden er onder gaan kan ik de band mooi laten repareren.

En ook dik een tank aan benzine weg gereden :p De hele terug weg vanaf Oberhausen richting de grens met 180+ op de teller gaat het hard :p Gelukkig wel in Duitsland de tank volgetankt €1.539 en ik heb zelfs een €1,4xx gezien :)

[ Voor 14% gewijzigd door FabiandJ op 29-09-2013 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

Strider schreef op zondag 29 september 2013 @ 02:38:
Zijn er v40 eigenaars die de stoelen van een v40 hebben vergeleken met de stoelen van een A3 tijdens de proefrit? ;)
Nee, maar ik heb wel een A3 geschiedenis. Dat was wel wat jaren geleden, maar toevallig reed ik daarvoor Volvo (een S40 uit de poule) en koos toen een A3 met alles erop en eraan. Ik heb er maar een jaar in rond gereden, maar ik heb nooit lekker gezeten. Alsof er een stoel gemaakt was van 2 planken MDF met een laagje alcantara er overheen. Maar dat hoor je vaker van mensen die uit een Volvo komen.
Een collega van me ook; die had een V60 en heeft nu een A5, maar dan wel met de sportstoelen van Audi, want de gewone stoelen kon ie niet in zitten. Volvo verwent je rug...

Het is altijd wel even een gedoe om de juiste instelling te vinden, maar als je dat eenmaal hebt, zit je als een vorst. Wel een stoel nemen die in hoogte verstelbaar en kantelbaar is.

Ik vond laatst een aardig filmpje over hoe je je een stoel instelt. Aardig uitgangspunt. Het lastigste voor veel mensen is dat ze soms al jaren 'verkeerd' zitten en als je dan de stoel instel 'zoals het hoort', heb je na uurtje 'last' van je rug. Daar moet je dan even doorheen en de verleiding weerstaan om 'm weer 'verkeerd' te zetten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
mphilipp schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:42:
[...]

Nee, maar ik heb wel een A3 geschiedenis. Dat was wel wat jaren geleden, maar toevallig reed ik daarvoor Volvo (een S40 uit de poule) en koos toen een A3 met alles erop en eraan. Ik heb er maar een jaar in rond gereden, maar ik heb nooit lekker gezeten. Alsof er een stoel gemaakt was van 2 planken MDF met een laagje alcantara er overheen. Maar dat hoor je vaker van mensen die uit een Volvo komen.
Een collega van me ook; die had een V60 en heeft nu een A5, maar dan wel met de sportstoelen van Audi, want de gewone stoelen kon ie niet in zitten. Volvo verwent je rug...

Het is altijd wel even een gedoe om de juiste instelling te vinden, maar als je dat eenmaal hebt, zit je als een vorst. Wel een stoel nemen die in hoogte verstelbaar en kantelbaar is.

Ik vond laatst een aardig filmpje over hoe je je een stoel instelt. Aardig uitgangspunt. Het lastigste voor veel mensen is dat ze soms al jaren 'verkeerd' zitten en als je dan de stoel instel 'zoals het hoort', heb je na uurtje 'last' van je rug. Daar moet je dan even doorheen en de verleiding weerstaan om 'm weer 'verkeerd' te zetten.
[video]
Ik rij op dit moment in een Honda Civic uit 1995 en kom na 2 uur rijden regelmatig gesloopt aan. Steeds vaker rugklachten, en ook altijd vermoeid uitstappen. 2 maanden terug zou ik blindelings voor de A3 als nieuwe leasewagen hebben uitgekozen, ik vind hem mooier dan de V40, en ook het interieur vind ik subliem, maarja die stoelen.. Ik heb vrijdag nog een tijdje de normale A3 stoelen getest, en ze zitten wel ok, en stukken beter dan mijn Civic stoelen (wat niet vreemd is), maar toch zitten ze mij dwars. Wat als ik straks merk dat ik ook in deze stoelen rugklachten ga ontwikkelen, dan zit je 4 jaar met tegenzin naar de lange reistijden op te kijken, en dan maakt het geen bal meer uit ofdat je een dikke A3 rijdt. Ondanks dat stoelen persoonlijk zijn, ben ik toch benieuwt hoe mensen die standaard A3 stoelen ervaren, maar helaas is daar weer weinig over te vinden.

En dan de V40, ik vond de stoelen tijdens de proefrit niet zo perfect zitten als vaak word beweerd (jammer dat ze geen uittrekbare bovenbeensteun hebben!), maar doordat ze zo goed in te stellen zijn kan het even duren voordat je de perfecte instelling hebt gekozen. Ik heb dan ook regelmatig op Volvo forums gelezen dat mensen eerst ontevreden waren over hun V40 stoelen, maar nadat ze een maand verschillende stoelinstellingen hadden getest zaten ze juist perfect bij deze mensen, en dat is dan weer mooi om te lezen, het komt met de V40 stoel normaal gesproken altijd wel goed. Maarja, is dat met de A3 stoel ook

Dit is trouwens de nieuwe A3 stoel:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/42r1v.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 29-09-2013 14:39 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, dat kan ik beamen inderdaad. Het heeft bij mij ook heel lang geduurd voor ik de "sweet spot" vond in mijn C30 qua stoelinstelling. En in de praktijk blijkt het ook afhankelijk te zijn van wat voor schoenen en kleding ik draag. Met een dikke winterjas aan moet hij een tikkie achteruit, en de kanteling van het zitvlak is afhankelijk van hoe dik de hakken van mijn schoenen zijn... Dunne zolen, tikkie naar beneden; dikke zolen, tikkie omhoog. Duurt even voor je dat door hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mx. Alba schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:23:
Met een dikke winterjas aan moet hij een tikkie achteruit, en de kanteling van het zitvlak is afhankelijk van hoe dik de hakken van mijn schoenen zijn... Dunne zolen, tikkie naar beneden; dikke zolen, tikkie omhoog. Duurt even voor je dat door hebt. :)
Je zit toch niet met een dikke winterjas achter het stuur? Ik doe altijd mijn jas uit in de auto. Nou heb ik geen uitgesproken dikke winterjas, maar soms hou ik 'm eventjes aan. Een ritje naar mijn werk met mijn jas aan moet ik niet aan denken. Daar heb ik stoelverwarming voor gekozen.
Ik zit nooit aan de afstelling van de stoel. Een keer goed instellen en niet meer aan zitten. Ik merk dat die instellingen van die knaap in het filmpje wel goed zijn. Vooral dat je onderbeen niet moet leunen op de stoel, behalve als je de koppeling intrapt. Het belemmert de bloedsomloop. Ik merk dat ik dichter op het stuur zit dan anderen. Als iemand in mijn auto moet rijden hoor ik ze er altijd over, terwijl ik 1.83 ben, niet heel klein (nee, ook geen korte pootjes :+ ) Maar ik heb 'm gewoon zo staan als in het filmpje, en tips die ik wel vaker hoor: pols op het stuur met gestrekte arm.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Nu online

djidee

Mr. Slungel

Met vorig model A3 ja... Heb een dag lang een A3 mee gehad voor een proefrit... Nee, stoel klote, na 2 uur gebroken uitstappen ondanks meerdere verstellingen en ik dacht dat ik goed zat (was al een S-line stoel, verkoper gaf al aan dat standaard stoel met mijn rug een issue zou worden)....

Polo (vervangende auto na vandalisme Fiesta), Grande Punto (dagje geruild met collega) en C4 Picasso (carpoolen, ik rij wel een stukje) waren allemaal treurig.

V40 was 1 keer instellen en ik zat goed. Focus/Fiesta die ik ervoor had idem, en ook bij de leen V60/S60/Mondeo's die ik heb meegehad kon ik prima zitten. Daarnaast de vorige 1 serie, die zat ook prima, de nieuwe pas ik echter niet in (bovenkant benen vs onderkant stuur, hoe ik de stoel/stuur ook verstel)
Baal wat dat betreft ook erg van het nieuwe leasebeleid (VAG only + Peugeot), maar goed, de V40 moet nog 160.000 (contract bij aankondiging daarvan direct naar 200.000 laten zetten)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meestenvan jullie hebben vast wel alles meegekregen over het faillissement van de Oad groep (het bus-onderdeel gaat een doorstart maken onder leiding van F.Schuitemaker)

De tot het faillissement directeur (die dus nu onderdeel uitmaakt van een doorstart) F.Schuitemaker was blijkbaar eigenaar van de vorige XC90 waar mijn ouders van 2005 tot 2009 mee hebben gereden, en nog grappiger: de XC90 waar we nu mee rijden (bj 2005 en we hebben hem sinds 2009) is blijkbaar ook van deze man geweest :)

Ik hoop voor hem dat hij nog wat kan halen uit de Oad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja ik ja, standaard stoelen zijn plat en hard bij de Audi, alleen de S Line/Sport stoelen met de verstelbare lendensteun zijn een uitkomst. Dat mis ik wel bij mijn V40, stoelen zijn echt super alleen net wat te kort. :)

Qua ondersteuning heb ik geen ervaring op lange afstanden met de Audi, maar op de wat kortere stukken was het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:45:
[...]
Ja ik ja, standaard stoelen zijn plat en hard bij de Audi, alleen de S Line/Sport stoelen met de verstelbare lendensteun zijn een uitkomst. Dat mis ik wel bij mijn V40, stoelen zijn echt super alleen net wat te kort. :)
Hoezo zijn de stoelen te kort? Zoals die knul in het filmpje laat zien, moeten je benen (onderste deel van je bovenbeen) juist niet op de stoel leunen als je gewoon rijdt. Pas als je de pedalen helemaal intrapt moet je de stoel raken. Dan belemmert nl de bloedsomloop. Dat voel je niet, maar het is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:45:
[...]

Qua ondersteuning heb ik geen ervaring op lange afstanden met de Audi, maar op de wat kortere stukken was het goed te doen.
Euhm je V40 heeft ook gewoon een lendesteun hoor. :P Je bedoelt dat uitschuifstuk bij je benen? Da's geen lendesteun. :+ Maar in werkelijkheid voegt het weinig toe, zie dat filmpje hierboven namelijk. De BMW (nieuwe 3-serie) van m'n broer heeft het ook, en dat zijn sportstoelen. Maar echt onder de indruk ben ik er niet van: na een uurtje of 2 rijden ben je toch best vermoeid/geradbraakt als je uitstapt. Daar had ik zelfs bij die 244 diesel van me niet eens last van (roadtrip naar Zweden/Denemarken in een weekend gevrot en na 5000km geen centje pijn). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Bart-Willem schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:07:
[...]

Euhm je V40 heeft ook gewoon een lendesteun hoor. :P Je bedoelt dat uitschuifstuk bij je benen? Da's geen lendesteun. :+ Maar in werkelijkheid voegt het weinig toe, zie dat filmpje hierboven namelijk. De BMW (nieuwe 3-serie) van m'n broer heeft het ook, en dat zijn sportstoelen. Maar echt onder de indruk ben ik er niet van: na een uurtje of 2 rijden ben je toch best vermoeid/geradbraakt als je uitstapt. Daar had ik zelfs bij die 244 diesel van me niet eens last van (roadtrip naar Zweden/Denemarken in een weekend gevrot en na 5000km geen centje pijn). :P
Kantelbare zitting met lendensteun is niet meer standaard in de V40 MY2014

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zo,

Gisteren afgelopen weekend naar de VKB geweest ... gelukkig niet teveel geld meegenomen :7 !

Wat een mooie Volvo's waren er daar te zien <3 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

beschuitfluiter schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:47:
[...]

Kantelbare zitting met lendensteun is niet meer standaard in de V40 MY2014
Joopie heeft nog een oude V40, niet de huidige generatie. :P Dat ze dat kantelbare met lendensteun geschrapt hebben is wel heel kansloos: dat is juist (mede) de kracht van Volvo, stom om dat bij een basisversie overboord te gooien. De tijd van DL'tjes (dat waren vroeger de basic-versies, en daar weer voor had je ook nog de L en dat was helemaal ellende) hebben we wel gehad. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat klopt idd, dat is toch wel jammerlijk. ;/
mphilipp schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:57:
[...]

Hoezo zijn de stoelen te kort? Zoals die knul in het filmpje laat zien, moeten je benen (onderste deel van je bovenbeen) juist niet op de stoel leunen als je gewoon rijdt. Pas als je de pedalen helemaal intrapt moet je de stoel raken. Dan belemmert nl de bloedsomloop. Dat voel je niet, maar het is niet goed.
Mja ik ben net geen 2 meter dus dan is een beetje meer stoel wel wenselijk, zoals bij een S60 is het eigenlijk perfect. :) Maar ik ben bekend met de opmerking die jij maakt, ik zit namelijk met een vrijwel vaste onderrug door te hard te groeien en mede daardoor ook fysio therapie gehad en alles. :P Dus die Volvo stoelen zijn voor mij een uitkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:25:
Dat klopt idd, dat is toch wel jammerlijk. ;/
[...]
Mja ik ben net geen 2 meter dus dan is een beetje meer stoel wel wenselijk, zoals bij een S60 is het eigenlijk perfect. :)
Dat is inderdaad een probleem. Maar niet het enige als je 2m bent. Ik ken wat lange mensen en het gaat met veel dingen niet even lekker. Wel grappig dat de auto's waar je het vaak niet van verwacht juist wel (of net niet) de ruimte hebben voor lange mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:25
Omgekeerd wel :P Ik rij nu een nieuw model A3 met de sportstoelen en die zijn heel goed, maar de V40 stoelen krijgen één plusje meer omdat de neigverstelling verder gaat dan die van Audi; ik kan het zitvlak in een V40 nog wat steiler krijgen dan in een A3, wat ik met mijn lange benen erg prettig vind. De A3 heeft dan wel een uitschuifbaar zitvlak, maar het effect daarvan zou iets groter zijn geweest als het zitvlak net ietsje verder gekanteld had kunnen worden.
Zijdelingse steun in de A3 is net weer iets beter, maar dat kan komen omdat de beide V40's die ik aan de tand voelde lederen bekleding hadden en dan glij je in een snel genomen bocht iets sneller dan met stoffen bekleding.

De V40 deed me qua zit direct aan de C30 denken en daar heb ik nooit rugklachten in gekregen bij lange ritten van vele uren, dat geldt overigens ook voor de sportstoelen van de A3. Beide zijn gewoon erg comfortabel en goed.

(En ik ben een zeikerd als het op stoelen aankomt, vind het gros v.d. stoelen in deze klasse auto's onder de maat tot regelrechte rotzooi. Mede daarom hield ik ook zo van mijn Volvo :P ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Abbadon schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:41:
[...]

Omgekeerd wel :P Ik rij nu een nieuw model A3 met de sportstoelen en die zijn heel goed, maar de V40 stoelen krijgen één plusje meer omdat de neigverstelling verder gaat dan die van Audi; ik kan het zitvlak in een V40 nog wat steiler krijgen dan in een A3, wat ik met mijn lange benen erg prettig vind. De A3 heeft dan wel een uitschuifbaar zitvlak, maar het effect daarvan zou iets groter zijn geweest als het zitvlak net ietsje verder gekanteld had kunnen worden.
Zijdelingse steun in de A3 is net weer iets beter, maar dat kan komen omdat de beide V40's die ik aan de tand voelde lederen bekleding hadden en dan glij je in een snel genomen bocht iets sneller dan met stoffen bekleding.

De V40 deed me qua zit direct aan de C30 denken en daar heb ik nooit rugklachten in gekregen bij lange ritten van vele uren, dat geldt overigens ook voor de sportstoelen van de A3. Beide zijn gewoon erg comfortabel en goed.

(En ik ben een zeikerd als het op stoelen aankomt, vind het gros v.d. stoelen in deze klasse auto's onder de maat tot regelrechte rotzooi. Mede daarom hield ik ook zo van mijn Volvo :P ).
Heb je ook de normale Audi stoelen getest :). Ik heb vandaag nog een klein proefritje in de v40 gemaakt, en de stoelen zaten wel goed, maar ik vond de zitting bij mijn kont iets te strak, terwijl ik niet eens zo dik ben :+

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
850 stoelen ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Gisteren mocht mijn V70 weer voor een knuffelsessie naar de garage. Terwijl de monteur flink aan het knuffelen was en gelijktijdig de APK deed, zat ik in de showroom te wachten. Na eerst een uurtje gewerkt te hebben aan de praat geraakt met de verkoper bij wie ik in december de auto gekocht heb. Al pratende door de showroom lopen, hier kijken, daar zitten.

Gevolg: eens kijken of ik de financiering voor een V60PIH met sportstoelen rondkrijg. Levering januari.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag een V60 T6 aangepakt door Heico op de zaak gehad. Was toch wel erg leuk spul, eigenaar gokte ergens tussen de 330/350 pk.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Gisteren is mijn V50 op de brug geweest voor wat onderhoud aan het subframe. Een avondje gekrabbelt en gebikt om beginnende roestvorming weg te werken. De plekjes zijn nabehandeld met zink spray en volgende week gaat de tectyl er nog overheen. Achteraf ben ik wel veel meer slechte plekjes tegengekomen dan mij lief was. Had van Volvo toch iets meer (coating)kwaliteit verwacht :|

Daarnaast heb ik de auto ook getrakteerd op een setje Vector 4 seasons van Goodyear. Ben erg benieuwd hoe deze het gaan doen in de winter. Voor nu merk ik niet veel verschil met de Michelin Primacy's die er eerder onder lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Miki schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:02:
Gisteren is mijn V50 op de brug geweest voor wat onderhoud aan het subframe. Een avondje gekrabbelt en gebikt om beginnende roestvorming weg te werken. De plekjes zijn nabehandeld met zink spray en volgende week gaat de tectyl er nog overheen. Achteraf ben ik wel veel meer slechte plekjes tegengekomen dan mij lief was. Had van Volvo toch iets meer (coating)kwaliteit verwacht :|

Daarnaast heb ik de auto ook getrakteerd op een setje Vector 4 seasons van Goodyear. Ben erg benieuwd hoe deze het gaan doen in de winter. Voor nu merk ik niet veel verschil met de Michelin Primacy's die er eerder onder lagen.
V50, Roest? 8)7. Van welk jaar is de auto? Wellicht hebben ze iets teveel in de keuken van ford gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik wilde net zeggen. Dat ding deelt toch veel met de Focus? Zelfde probleem heeft de Mazda 3 namelijk ook (en de eerste serie Mazda 6, die deelde weer veel met de Ford Mondeo). Roest.... Iets wat je eigenlijk niet mag verwachten van auto's <10 jaar oud imo.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
DopdeDouwer schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:09:
[...]

V50, Roest? 8)7. Van welk jaar is de auto? Wellicht hebben ze iets teveel in de keuken van ford gekeken...
Het is wel het subframe en niet de carrosserie, die is namelijk nog zo goed als nieuw. Als je de bodemplaat eraf schroeft kom je een groot staal kruis tegen wat in verbinding staat met de wielophanging, deze begon aan de randen lichtjes te roesten. Verder ook de ophangpunten onder de kofferbak waaraan de einddemper hangt waren ook niet al te best. Mogelijk is er een verband met waar ik de auto heb gekocht, van een visboer aan de kust van Zeeland. Wellicht dat het zoute klimaat invloed heeft gehad.

Roest komt dus ook bij de V70 voor, een niet Ford product :)
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50894

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 01-10-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:25
Strider schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:50:
[...]

Heb je ook de normale Audi stoelen getest :). Ik heb vandaag nog een klein proefritje in de v40 gemaakt, en de stoelen zaten wel goed, maar ik vond de zitting bij mijn kont iets te strak, terwijl ik niet eens zo dik ben :+
Nee, de normale niet getest. Stoelen zonder neigverstelling vallen bij mij af, dus die test ik bij voorkeur ook niet, alleen als er geen alternatief voorhanden is (zo heb ik de nieuwe 1-serie gereden met een standaard stoel, beschamend slechte stoel :X Daarna in een sportstoel gezeten, wereld van verschil met de standaard stoel :) ).
V40-stoel zit idd wel redelijk 'strak om de heupen'.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatst zat ik online een beetje het instuctie boekje van de XC90 te lezen, en toen ineens stond er:
De roestwering van de auto hoeft normaal gesproken pas na ongeveer 8 jaar te worden nabehandeld. Laat de auto daarna om de drie jaar een nabehandeling ondergaan. Laat u hierin assisteren door uw Volvo-werkplaats"
bron: http://esd.volvocars.com/...manual_MY05_NL_tp7578.pdf

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Miki schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:02:

Wel slecht dat dat zo snel gebeurd. Als je er zelf niet op let is dit dan iets wat de dealer doet? of kijken zij hier niet na en ben je op een gegeven moment gewoon te laat en zit je met gigantische kosten om alles te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 20:23

mr_petit

opperprutser

Een beetje roest aan het subframe (of draagarmen) is heel normaal voor auto's van die leeftijd.
Na een jaar of 6 zie je roest vooral op de lasnaden.
Dan duurt het vaak nog 15+ jaar voordat dat doorroest.
Die stalen onderdelen zijn gewoon geverfd. Dat is bij 99% van de auto's zo.

En met die strenge winters (veel strooien) is dat alleen maar erger. Dat zie je ook met auto's uit (zuid) duitsland. Die hebben dat ook erger.

Wil je een auto van 10+ jaar die er nog als nieuw van onderen uitziet, dan moet je eens naar een californische auto kijken. Maar die hebben weer andere problemen met de zon (dashboards die door midden scheuren vanwege de zon etc)

Ik heb bij mijn xc70 veel van die onderdelen preventief in de (blanke) tectyl gespoten (subframes, veerpoten, ophanginen etc) toen ik 'm kocht. Alles was toen nog nieuw, dus een prima moment daarvoor. Al had de dealer ook al enkele delen preventief ingespoten. Die tectyl was nog enigzins nat (het eerste wat ik deed met een nieuwe auto was op m'n brug zetten, rechtstreeks vanaf de dealer :+ )

[ Voor 78% gewijzigd door mr_petit op 01-10-2013 17:36 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1 ... 38 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.