Kan misschien aan de schaduw liggen, maar ik vind em (vooral achter) net iets te laag eigenlijk.
Nette bak verder!
Nette bak verder!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
De bekende ST motor uit de Fiesta haha.FabiandJ schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:28:
[...]
Nope, specs: Volvo C30 R-Design 2.0 145pk/185Nm uit 2011.
Oh en bij de eerste paar bochten met de nieuwe Eibach Pro-Kit gemonteerd merkte ik al dat de auto minder overheltEn hij rijd nog net zo comfortabel als eerst.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Misschien ligt het aan de schaduw...Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:34:
Kan misschien aan de schaduw liggen, maar ik vind em (vooral achter) net iets te laag eigenlijk.
Nette bak verder!
Ik zag het thx, volgende dingen op de planning. Veerpootbrug voor en stabilisatorstang achterJoopieboy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:04:
[...]
De bekende ST motor uit de Fiesta haha.Fijne blokken idd! En goeie vering en stabi's helpt wel ja.
Ik heb je toegevoegd.
[ Voor 11% gewijzigd door kluyze op 19-09-2013 20:29 ]
Verwijderd
Ziet er zo inderdaad beter uit op die 2e!FabiandJ schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:11:
Misschien ligt het aan de schaduw...
Het ziet er inderdaad een beetje apart uit, lijkt alsof de velg achter kleiner is dan voor? Misschien dat het door de foto's komt, ze zijn beide wat donker.kluyze schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:12:
Ik weet niet wat het is, maar ik heb het gevoel dat je banden te dun zijn. Persoonlijk had ik misschien de velgen een maatje groter genomen. Voor mij lijkt het alsof vanachter het hele wiel opgeslokt wordt door de auto.
Maar dat is natuurlijk mijn mening en goesting, ik ben niet zo een voorstander van verlagen, dit vind ik eigenlijk te laag. Welke maat band/velg ligt er op?
[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 19-09-2013 20:54 ]
Nee, juist niet platter maar het tegenovergestelde. Of even plat en een maatje groter. Achter in ieder geval, zonder de verlaging. Dan zou de wielkast achter mooi gevuld zijn volgens mijJoopieboy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:56:
Nog een plattere band? Dat krijg je nooit voor elkaar en kijk eens wat je dan qua band kosten hebt. Dit is al maximaal met een gigantisch dunne band zo hoor. En rijdt er maar eens mee, bikkelhard.
Zal wel 19 inch zijn gok ik zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 19-09-2013 21:10 ]
Nog grotere velgen... er ligt nu al 19" onder met Pirelli PZero Nero 225/35 R19 88Y banden.kluyze schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:12:
Ik weet niet wat het is, maar ik heb het gevoel dat je banden te dun zijn. Persoonlijk had ik misschien de velgen een maatje groter genomen. Voor mij lijkt het alsof vanachter het hele wiel opgeslokt wordt door de auto.
Maar dat is natuurlijk mijn mening en goesting, ik ben niet zo een voorstander van verlagen, dit vind ik eigenlijk te laag. Welke maat band/velg ligt er op?
Ik denk dat hij nu al gigantisch gevuld is haha.Tankiej schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:09:
[...]
Nee, juist niet platter maar het tegenovergestelde. Of even plat en een maatje groter. Achter in ieder geval, zonder de verlaging. Dan zou de wielkast achter mooi gevuld zijn volgens mij
Het moet nog wel leuk blijven... een schroefset gaat mij te ver dan mag ik er €1000 bij op tellen.Joopieboy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:07:
Goeie keuze qua banden, heerlijk rubber!
[...]
Ik denk dat hij nu al gigantisch gevuld is haha.Beste zou dan zijn de voorveren bij Eibach een halve cm na te laten persen, dan hangt ie iets voorover. Of een schroefset mja...
[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 19-09-2013 22:18 ]
Ja, zonder die verlaging bedoel ikJoopieboy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:07:
Goeie keuze qua banden, heerlijk rubber!
[...]
Ik denk dat hij nu al gigantisch gevuld is haha.Beste zou dan zijn de voorveren bij Eibach een halve cm na te laten persen, dan hangt ie iets voorover. Of een schroefset mja...
[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 19-09-2013 22:34 ]
Weet niet of ik hier Facebook pics kan linken, maar let's go ...De_Bastaard schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:00:
Zo!
Net de 740 en 240 opgehaald. Er zat na 6jaar niet gebruikt te worden een ontzettende laag stof op de 240, die hebben we dus meteen maar even goed afgespoten.
Interieur van de 240 is smetteloos, nu nog even kijken wat hij daarmee gaat doen..
Natuurlijk kan dat, zolang je maar de directe link gebruikt zoals je nu doet!De_Bastaard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:15:
[...]
Weet niet of ik hier Facebook pics kan linken, maar let's go ...
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 20-09-2013 08:26 ]
Na enige tijd in de wascabine te hebben gestaan begon het er al meer op te lijkenTankiej schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:25:
[...]
Natuurlijk kan dat, zolang je maar de directe link gebruikt zoals je nu doet!
Die is wel een beetje stoffig inderdaad
Vaak bu'j te bang!
T5 Handbak in een C30 is volgens mij lastiger dan Automaat. In NL zijn er gewoon niet veel C30's met T5 verkocht. Helaas te duur door de belasting hier-tom-562 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:37:
Tof ding die C30, stiekem ook een leuke opvolger voor mijn 940, maar ik denk dat ik 'm te klein vind. Plus dat ze bijna niet te krijgen zijn in een automaat uitvoering. Wss ga ik in het voorjaar voor een S80 kijken (voorkeuren: automaat, zwart, 2.5T)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Helaas wel ja, en in Amerika rijdt niks anders rond dan de T5 zowel handbak als automaat.Astennu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:58:
[...]
T5 Handbak in een C30 is volgens mij lastiger dan Automaat. In NL zijn er gewoon niet veel C30's met T5 verkocht. Helaas te duur door de belasting hier
[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 20-09-2013 11:06 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nice!Get!em schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:06:
Ik heb mijn V40 woensdag uit de showroom gereden:
[afbeelding]
Ik wil ook geen handbakAstennu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:58:
[...]
T5 Handbak in een C30 is volgens mij lastiger dan Automaat. In NL zijn er gewoon niet veel C30's met T5 verkocht. Helaas te duur door de belasting hier
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Die 240 is een mooie voor in het autodetailing topicDe_Bastaard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:15:
[...]
[afbeelding]
Op dit moment zie ik inderdaad 2x zo veel T5's met handbak. Maar 2 jaar terug was het andersom:-tom-562 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:57:
[...]
Ik wil ook geen handbak![]()
De meeste C30 automaten die ik te koop zie zijn de ongeblazen 2.4 met 170 pk o.i.d., een enkele keer komt er een 2.5T automaat voorbij.
Er zijn er 4 met automaat: http://www.gaspedaal.nl/V...30/?srt=pr&cmin=2500&uz=1Astennu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:28:
[...]
Op dit moment zie ik inderdaad 2x zo veel T5's met handbak. Maar 2 jaar terug was het andersom:
http://www.autotrack.nl/t...ermogen_pk[]=[201+TO+250]
Er zijn wel 3 op dit moment.
[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 20-09-2013 12:33 ]
Nog een before:Bart-Willem schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:16:
Een grotere "before & after" kan je niet hebben dan.
[ Voor 61% gewijzigd door Astennu op 20-09-2013 13:26 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
In het voorjaar ga ik wss ook wel een proefritje maken in een C30, maar wss wordt het een S80 (eigenlijk wel de 2 uiterstenAstennu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:25:
Wellicht als je op marktplaats gaat kijken nog wel meer
En ik zou ook voor de handbak gaan. MAar ik snap wel dat mensen een automaat willen. Alleen is de automaat in de C30 niet echt sportief.
@ hierboven. Dat ziet er al stukken beter uit!
Vaak bu'j te bang!
Strepen getrokken?Get!em schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:06:
Ik heb mijn V40 woensdag uit de showroom gereden:
[afbeelding]
Zou wel willen, maar wat je op de foto net niet ziet, er zit er direct een bloembak bij uitrijden.
De boordcomputer is overigens wel wat enthousiast... Bij mij was het 5,2l op de 1e 10.000 en 5,1l over de 2e en 3e 10.000 km, maar mijn spritmonitor account geeft aan dat het toch echt 5,64l is tot op heden. Het lijkt niet veel, maar in kilometer per liter is het 1 op 19,6, terwijl in het echt 1 op 17,7 is (klinkt toch al wat dramatischerGet!em schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:05:
[...]
Eerste 1100km zitten er al op, rijdt prima, en zelfs zuinig. Boordcomputer geeft over de eerste 1100km 1l / 22.1km aan. En dan heb ik gewoon 130 a 140 gereden over de snelweg op veel stukken (waar 130 mag..).
Bij wat voor een snelheden? want ik haal m aar 4.8/5.2 met stad, 100 en 120km/h snelweg (af en toe 130) en dan rijdt ik 102-103 op de GPS.fredkroket schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:47:
[...]
De boordcomputer is overigens wel wat enthousiast... Bij mij was het 5,2l op de 1e 10.000 en 5,1l over de 2e en 3e 10.000 km, maar mijn spritmonitor account geeft aan dat het toch echt 5,64l is tot op heden. Het lijkt niet veel, maar in kilometer per liter is het 1 op 19,6, terwijl in het echt 1 op 17,7 is (klinkt toch al wat dramatischer).
Da´s een flink laagje stof ja. Zo hebben wij er ook eens een opgehaald: een 240 Van. Dat ding stond al een paar jaar stil in de loods van een hoveniersbedrijf. Aardige stofwolken die we over de snelweg achter ons aan trokkenDe_Bastaard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:15:
[...]
[afbeelding]
Klopt inderdaad. Boordcomputer bij mij staat ook gemiddeld op 5.2L/100km (ik reset hem elke tankbeurt), maar spritmonitor account zegt 5,63L/100km over 2907km.fredkroket schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:47:
[...]
De boordcomputer is overigens wel wat enthousiast... Bij mij was het 5,2l op de 1e 10.000 en 5,1l over de 2e en 3e 10.000 km, maar mijn spritmonitor account geeft aan dat het toch echt 5,64l is tot op heden. Het lijkt niet veel, maar in kilometer per liter is het 1 op 19,6, terwijl in het echt 1 op 17,7 is (klinkt toch al wat dramatischer).
[ Voor 14% gewijzigd door Get!em op 23-09-2013 13:54 ]
V40 D2 boordcomputer schakelt bij stilstand ook over naar L/uur.Get!em schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:53:
Bij mijn Seat scheelt het <0.1L/100km. Echter, die schakelt bij stationair stilstaand lopen ook over op L/uur. Dus die neemt stilstand mee. Bij koude motor zie je die dus ook veel hoger staan dan bij warme motor.
Bij de volvo zie ik hem niet overschakelen, mogelijk neemt hij stilstand/stationair niet mee?
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Bij mij komt de melding dat ik moet tanken niet altijd op hetzelfde moment. De eerste keer kwam hij bij nog 90km over, daarna bij 120. Vorige week sprong bij aan bij 110km nog over. Dus ik denk dat het afhankelijk is van het aantal liter dat over is in de tank, niet van je geschatte actieradiusGet!em schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:29:
Ja, die geschatte rijafstand is afhankelijk van de laatste kilometers. Ik heb hiervoor in een peug 308 gereden en die heeft natuurlijk dezelfde motor. Daar toonde de geschatte rijafstand exact hetzelfde gedrag. Ook komt de melding van lege tank op ongeveer hetzelfde moment (bij 120km geschatte rijafstand). Ook bij de p308 was de boordcomputer vs werkelijkheid bij 20000km gereden: 5.4 vs 5.7
[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 23-09-2013 14:39 ]
Meer dan redelijk, smetteloos eigenlijk. Ik heb nog nooit zo'n perfect 240 interieur gezien...Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:42:
idd, hoe zit het eigenlijk met het interieur? uitgeleefd of is het nog "redelijk"?
Dat is wel een coole foto.De_Bastaard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:15:
[...]
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
nou das ook mooiDe_Bastaard schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:15:
[...]
Meer dan redelijk, smetteloos eigenlijk. Ik heb nog nooit zo'n perfect 240 interieur gezien...
Vaak bu'j te bang!
In verhouding heb ik veel stukken waar ik 130 mag (rij dan vaak 135 op te teller).Astennu schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:14:
[...]
Bij wat voor een snelheden? want ik haal m aar 4.8/5.2 met stad, 100 en 120km/h snelweg (af en toe 130) en dan rijdt ik 102-103 op de GPS.
Ik vind het verbruik erg tegen vallen. 1:20 echt gemeten aan de pomp is te doen maar mijn C30 deed daar 1:22.
Met mijn huidige traject zit ik meer rond om de 68-72 km/h gemiddeld. Dus dat is vrij laag. Als je redelijk wat in de stad rijdt keldert dat gemiddelde sowieso erg hard.fredkroket schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:47:
[...]
In verhouding heb ik veel stukken waar ik 130 mag (rij dan vaak 135 op te teller).
Daarnaast rij ik geregeld ook nog wel wat meer door, dus dat komt het verbruik niet ten goede.
Over de eerste 30.000 km is de gemiddelde snelheid ook 81 km/h, wat vrij hoog is.
"Mekker, blaat"
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 25-09-2013 09:57 ]
Mijn V40 heeft 17"Astennu schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:27:
Huh naar 40.000 al nieuwe rem blokken? hoe krijg je dat voor elkaarik doe 100.000-110.000 met een set. En ik rij best wel sportief.
Ik heb zelf alleen in S60's gereden. Geen V60. Scherper is hij zeker niet. Maar hij heeft wel meer comfort dan de V40. (misschien is de V60 anders af geveerd). Het zou ook nog aan de banden kunnen liggen. Als je op je V40 16" hebt en de V60 heeft 18" voel je ook meer.
"Mekker, blaat"
Rotondes...Joopieboy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:53:
(rechtsom neem ik kennelijk harder als linksom).
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe snel ik ze op heb ten opzichte van de C30 1.6D DriveE met R17 205 banden.djidee schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:28:
[...]
Mijn V40 heeft 17"
En die remblokken is ongeveer gelijk als bij de Fiesta, was ook om de 40k/60k . Zal de rijstijl toch wel zijn, al rem ik weinig op de snelweg/autoweg (rustige tijden)... Alleen smiddags wel eens wat gekloot, maar dan kun je beter met 100 rechts blijven tuffen, is vlotter dan stop n go op links
Ook zoiets ja.
Dan zal ik je niet tegenkomen dit jaar, het zal voor mij toch echt wel zondag worden.Bart-Willem schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:39:
Ja, komende zaterdag.Het is gelukkig niet gek ver rijden.
BlaBlaBla
[ Voor 14% gewijzigd door FabiandJ op 29-09-2013 04:12 ]
Nee, maar ik heb wel een A3 geschiedenis. Dat was wel wat jaren geleden, maar toevallig reed ik daarvoor Volvo (een S40 uit de poule) en koos toen een A3 met alles erop en eraan. Ik heb er maar een jaar in rond gereden, maar ik heb nooit lekker gezeten. Alsof er een stoel gemaakt was van 2 planken MDF met een laagje alcantara er overheen. Maar dat hoor je vaker van mensen die uit een Volvo komen.Strider schreef op zondag 29 september 2013 @ 02:38:
Zijn er v40 eigenaars die de stoelen van een v40 hebben vergeleken met de stoelen van een A3 tijdens de proefrit?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik rij op dit moment in een Honda Civic uit 1995 en kom na 2 uur rijden regelmatig gesloopt aan. Steeds vaker rugklachten, en ook altijd vermoeid uitstappen. 2 maanden terug zou ik blindelings voor de A3 als nieuwe leasewagen hebben uitgekozen, ik vind hem mooier dan de V40, en ook het interieur vind ik subliem, maarja die stoelen.. Ik heb vrijdag nog een tijdje de normale A3 stoelen getest, en ze zitten wel ok, en stukken beter dan mijn Civic stoelen (wat niet vreemd is), maar toch zitten ze mij dwars. Wat als ik straks merk dat ik ook in deze stoelen rugklachten ga ontwikkelen, dan zit je 4 jaar met tegenzin naar de lange reistijden op te kijken, en dan maakt het geen bal meer uit ofdat je een dikke A3 rijdt. Ondanks dat stoelen persoonlijk zijn, ben ik toch benieuwt hoe mensen die standaard A3 stoelen ervaren, maar helaas is daar weer weinig over te vinden.mphilipp schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:42:
[...]
Nee, maar ik heb wel een A3 geschiedenis. Dat was wel wat jaren geleden, maar toevallig reed ik daarvoor Volvo (een S40 uit de poule) en koos toen een A3 met alles erop en eraan. Ik heb er maar een jaar in rond gereden, maar ik heb nooit lekker gezeten. Alsof er een stoel gemaakt was van 2 planken MDF met een laagje alcantara er overheen. Maar dat hoor je vaker van mensen die uit een Volvo komen.
Een collega van me ook; die had een V60 en heeft nu een A5, maar dan wel met de sportstoelen van Audi, want de gewone stoelen kon ie niet in zitten. Volvo verwent je rug...
Het is altijd wel even een gedoe om de juiste instelling te vinden, maar als je dat eenmaal hebt, zit je als een vorst. Wel een stoel nemen die in hoogte verstelbaar en kantelbaar is.
Ik vond laatst een aardig filmpje over hoe je je een stoel instelt. Aardig uitgangspunt. Het lastigste voor veel mensen is dat ze soms al jaren 'verkeerd' zitten en als je dan de stoel instel 'zoals het hoort', heb je na uurtje 'last' van je rug. Daar moet je dan even doorheen en de verleiding weerstaan om 'm weer 'verkeerd' te zetten.
[video]
[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 29-09-2013 14:39 ]
BlaBlaBla
Je zit toch niet met een dikke winterjas achter het stuur? Ik doe altijd mijn jas uit in de auto. Nou heb ik geen uitgesproken dikke winterjas, maar soms hou ik 'm eventjes aan. Een ritje naar mijn werk met mijn jas aan moet ik niet aan denken. Daar heb ik stoelverwarming voor gekozen.Mx. Alba schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:23:
Met een dikke winterjas aan moet hij een tikkie achteruit, en de kanteling van het zitvlak is afhankelijk van hoe dik de hakken van mijn schoenen zijn... Dunne zolen, tikkie naar beneden; dikke zolen, tikkie omhoog. Duurt even voor je dat door hebt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Met vorig model A3 ja... Heb een dag lang een A3 mee gehad voor een proefrit... Nee, stoel klote, na 2 uur gebroken uitstappen ondanks meerdere verstellingen en ik dacht dat ik goed zat (was al een S-line stoel, verkoper gaf al aan dat standaard stoel met mijn rug een issue zou worden)....Strider schreef op zondag 29 september 2013 @ 02:38:
Zijn er v40 eigenaars die de stoelen van een v40 hebben vergeleken met de stoelen van een A3 tijdens de proefrit?
"Mekker, blaat"
Verwijderd
Ja ik ja, standaard stoelen zijn plat en hard bij de Audi, alleen de S Line/Sport stoelen met de verstelbare lendensteun zijn een uitkomst. Dat mis ik wel bij mijn V40, stoelen zijn echt super alleen net wat te kort.Strider schreef op zondag 29 september 2013 @ 02:38:
Hoezo zijn de stoelen te kort? Zoals die knul in het filmpje laat zien, moeten je benen (onderste deel van je bovenbeen) juist niet op de stoel leunen als je gewoon rijdt. Pas als je de pedalen helemaal intrapt moet je de stoel raken. Dan belemmert nl de bloedsomloop. Dat voel je niet, maar het is niet goed.Joopieboy schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:45:
[...]
Ja ik ja, standaard stoelen zijn plat en hard bij de Audi, alleen de S Line/Sport stoelen met de verstelbare lendensteun zijn een uitkomst. Dat mis ik wel bij mijn V40, stoelen zijn echt super alleen net wat te kort.
Euhm je V40 heeft ook gewoon een lendesteun hoor.Joopieboy schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:45:
[...]
Ja ik ja, standaard stoelen zijn plat en hard bij de Audi, alleen de S Line/Sport stoelen met de verstelbare lendensteun zijn een uitkomst. Dat mis ik wel bij mijn V40, stoelen zijn echt super alleen net wat te kort.
Qua ondersteuning heb ik geen ervaring op lange afstanden met de Audi, maar op de wat kortere stukken was het goed te doen.
Kantelbare zitting met lendensteun is niet meer standaard in de V40 MY2014Bart-Willem schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:07:
[...]
Euhm je V40 heeft ook gewoon een lendesteun hoor.Je bedoelt dat uitschuifstuk bij je benen? Da's geen lendesteun.
Maar in werkelijkheid voegt het weinig toe, zie dat filmpje hierboven namelijk. De BMW (nieuwe 3-serie) van m'n broer heeft het ook, en dat zijn sportstoelen. Maar echt onder de indruk ben ik er niet van: na een uurtje of 2 rijden ben je toch best vermoeid/geradbraakt als je uitstapt. Daar had ik zelfs bij die 244 diesel van me niet eens last van (roadtrip naar Zweden/Denemarken in een weekend gevrot en na 5000km geen centje pijn).
¯\_(ツ)_/¯
Joopie heeft nog een oude V40, niet de huidige generatie.beschuitfluiter schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:47:
[...]
Kantelbare zitting met lendensteun is niet meer standaard in de V40 MY2014
Mja ik ben net geen 2 meter dus dan is een beetje meer stoel wel wenselijk, zoals bij een S60 is het eigenlijk perfect.mphilipp schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:57:
[...]
Hoezo zijn de stoelen te kort? Zoals die knul in het filmpje laat zien, moeten je benen (onderste deel van je bovenbeen) juist niet op de stoel leunen als je gewoon rijdt. Pas als je de pedalen helemaal intrapt moet je de stoel raken. Dan belemmert nl de bloedsomloop. Dat voel je niet, maar het is niet goed.
Dat is inderdaad een probleem. Maar niet het enige als je 2m bent. Ik ken wat lange mensen en het gaat met veel dingen niet even lekker. Wel grappig dat de auto's waar je het vaak niet van verwacht juist wel (of net niet) de ruimte hebben voor lange mensen.Joopieboy schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:25:
Dat klopt idd, dat is toch wel jammerlijk. ;/
[...]
Mja ik ben net geen 2 meter dus dan is een beetje meer stoel wel wenselijk, zoals bij een S60 is het eigenlijk perfect.
Omgekeerd welStrider schreef op zondag 29 september 2013 @ 02:38:
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Heb je ook de normale Audi stoelen getestAbbadon schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:41:
[...]
Omgekeerd welIk rij nu een nieuw model A3 met de sportstoelen en die zijn heel goed, maar de V40 stoelen krijgen één plusje meer omdat de neigverstelling verder gaat dan die van Audi; ik kan het zitvlak in een V40 nog wat steiler krijgen dan in een A3, wat ik met mijn lange benen erg prettig vind. De A3 heeft dan wel een uitschuifbaar zitvlak, maar het effect daarvan zou iets groter zijn geweest als het zitvlak net ietsje verder gekanteld had kunnen worden.
Zijdelingse steun in de A3 is net weer iets beter, maar dat kan komen omdat de beide V40's die ik aan de tand voelde lederen bekleding hadden en dan glij je in een snel genomen bocht iets sneller dan met stoffen bekleding.
De V40 deed me qua zit direct aan de C30 denken en daar heb ik nooit rugklachten in gekregen bij lange ritten van vele uren, dat geldt overigens ook voor de sportstoelen van de A3. Beide zijn gewoon erg comfortabel en goed.
(En ik ben een zeikerd als het op stoelen aankomt, vind het gros v.d. stoelen in deze klasse auto's onder de maat tot regelrechte rotzooi. Mede daarom hield ik ook zo van mijn Volvo).
BlaBlaBla
Living the American Dream
---RAWE CEEK!!!---
V50, Roest?Miki schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:02:
Gisteren is mijn V50 op de brug geweest voor wat onderhoud aan het subframe. Een avondje gekrabbelt en gebikt om beginnende roestvorming weg te werken. De plekjes zijn nabehandeld met zink spray en volgende week gaat de tectyl er nog overheen. Achteraf ben ik wel veel meer slechte plekjes tegengekomen dan mij lief was. Had van Volvo toch iets meer (coating)kwaliteit verwacht
Daarnaast heb ik de auto ook getrakteerd op een setje Vector 4 seasons van Goodyear. Ben erg benieuwd hoe deze het gaan doen in de winter. Voor nu merk ik niet veel verschil met de Michelin Primacy's die er eerder onder lagen.
Vaak bu'j te bang!
Het is wel het subframe en niet de carrosserie, die is namelijk nog zo goed als nieuw. Als je de bodemplaat eraf schroeft kom je een groot staal kruis tegen wat in verbinding staat met de wielophanging, deze begon aan de randen lichtjes te roesten. Verder ook de ophangpunten onder de kofferbak waaraan de einddemper hangt waren ook niet al te best. Mogelijk is er een verband met waar ik de auto heb gekocht, van een visboer aan de kust van Zeeland. Wellicht dat het zoute klimaat invloed heeft gehad.DopdeDouwer schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:09:
[...]
V50, Roest?. Van welk jaar is de auto? Wellicht hebben ze iets teveel in de keuken van ford gekeken...
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 01-10-2013 15:27 ]
Nee, de normale niet getest. Stoelen zonder neigverstelling vallen bij mij af, dus die test ik bij voorkeur ook niet, alleen als er geen alternatief voorhanden is (zo heb ik de nieuwe 1-serie gereden met een standaard stoel, beschamend slechte stoelStrider schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:50:
[...]
Heb je ook de normale Audi stoelen getest. Ik heb vandaag nog een klein proefritje in de v40 gemaakt, en de stoelen zaten wel goed, maar ik vond de zitting bij mijn kont iets te strak, terwijl ik niet eens zo dik ben
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
bron: http://esd.volvocars.com/...manual_MY05_NL_tp7578.pdfDe roestwering van de auto hoeft normaal gesproken pas na ongeveer 8 jaar te worden nabehandeld. Laat de auto daarna om de drie jaar een nabehandeling ondergaan. Laat u hierin assisteren door uw Volvo-werkplaats"
Wel slecht dat dat zo snel gebeurd. Als je er zelf niet op let is dit dan iets wat de dealer doet? of kijken zij hier niet na en ben je op een gegeven moment gewoon te laat en zit je met gigantische kosten om alles te vervangen?Miki schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:02:
Gisteren is mijn V50 op de brug geweest voor wat onderhoud aan het subframe. Een avondje gekrabbelt en gebikt om beginnende roestvorming weg te werken. De plekjes zijn nabehandeld met zink spray en volgende week gaat de tectyl er nog overheen. Achteraf ben ik wel veel meer slechte plekjes tegengekomen dan mij lief was. Had van Volvo toch iets meer (coating)kwaliteit verwacht
Daarnaast heb ik de auto ook getrakteerd op een setje Vector 4 seasons van Goodyear. Ben erg benieuwd hoe deze het gaan doen in de winter. Voor nu merk ik niet veel verschil met de Michelin Primacy's die er eerder onder lagen.
[ Voor 78% gewijzigd door mr_petit op 01-10-2013 17:36 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq