LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Wel van de Tinq ;-)mphilipp schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:49:
Zijn jullie ook lid van de 'Vrienden van Shell' club?
Ik kan geloven dat je happy bentBlik1984 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:53:
Vanaf volgende week ben ik (lease)-eigenaar van een Volvo V60 T3 Ocean Race, modeljaar 2012. Kon kiezen uit 2 pool-auto's, een Megane of deze Volvo. De keuze was niet moeilijk
* Blik1984 is happy
Bijzonder makkelijke keuze ook wel
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Dit was de V40 +- 6 weken geleden toen hij net nieuw was. De C30 was 4 jaar en 3 maanden oud.
De S60 is van mijn Opa ook Volvo liefhebber. Die is nu +- 2,5 jaar oud.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
En ik ben idd ook lid van de Shell club ja, 1 op 15,7 gemiddeld met mijn diesel terwijl 1 op 21 ook best haalbaar is.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoezo zuipt de jouwe ineens een stuk meer? Eerst reed je nog 1 op 18-19 ofzo?Joopieboy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:54:
Gave combo zo zeg!
En ik ben idd ook lid van de Shell club ja, 1 op 15,7 gemiddeld met mijn diesel terwijl 1 op 21 ook best haalbaar is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nu ben ik eens gaan zoeken hoeveel verschil 225 banden geven tov 205. Ik kwam op internet nog wel eens 1-2 liter per 100km tegen. Wat is jullie ervaring hier mee?
Want als dat zo is kan het wel kloppen. Mijn C30 zou iets van 21-22km per liter gedaan hebben.
En Vibrant Copper is nou eenmaal het mooist
Ik heb er zelf geen spijt van dat ik hem wel heb. Ik geniet er regelmatig van. Het geeft gewoon veel licht in de auto. En als je een keer achterin zit heb je prachtig uitzicht.
Ik was eerst bang dat ik het zwarte dak niet mooi zou vinden. Maar het is in ieder geval niet lelijk. Of ik het mooier vind weet ik nog niet. Maar het staat in ieder geval niet verkeerd bij deze kleur en uitrusting.
21-22 liter per 100 km? Dan kun je toch beter een van die oudere volvo's uit de discussie hierboven rijdenAstennu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:39:
Want als dat zo is kan het wel kloppen. Mijn C30 zou iets van 21-22 liter per 100km gedaan hebben.
Ik ben ook wel benieuwd wat ik in de praktijk ga halen. Momenteel zit ik met ~1 op 20 bijna 10% onder het praktijkverbruik van m'n auto (peugeot 308). Het praktijkverbruik van de V40 is echter maar een beetje beter dus dan zou ik misschien op zo'n 1 op 21 uit komen (tewijl het opgegeven verbruik bijna 1 op 30 is

Foutje 21-22km per liter.Cheezus schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:17:
[...]
21-22 liter per 100 km? Dan kun je toch beter een van die oudere volvo's uit de discussie hierboven rijden![]()
Ik ben ook wel benieuwd wat ik in de praktijk ga halen. Momenteel zit ik met ~1 op 20 bijna 10% onder het praktijkverbruik van m'n auto (peugeot 308). Het praktijkverbruik van de V40 is echter maar een beetje beter dus dan zou ik misschien op zo'n 1 op 21 uit komen (tewijl het opgegeven verbruik bijna 1 op 30 is). Helaas past er 8 liter minder in de tank dus ik ben bang dat ik straks wel vaker aan de pomp sta
Die van mij is wel zuiniger geworden na 12.000km maar hij is niet zuiniger dan de vorige auto. Maar die stond ook op 17"205 en niet 18"225. Maar dan nog had ik wel verbetering verwacht want de C30 was een eerste generatie DrivE met de oude 1.6D 16v. De eerste met 114gram co2 20% bijtelling. Later is dat allemaal verder omlaag gegaan. Die V40 D2 zit op 88g. Maar dat verschil is met snelweg nog niet echt terug te zien. Wellicht over 20.000 km wel?
Kan het eigenlijk ook pas echt testen als ik 17"205 zou monteren.
Vaak bu'j te bang!
http://occasions.venauto....=82&mrk=Volvo&so=gallerij
Kan van de 850 alleen veel vinden met 300.000+ km op LPG..
Dat is een leuke. Het getal klopt bij geen enkele auto, en dat is van alle tijden.-tom-562 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:45:
Je kan het ook zo zien, Volvo heeft het truukje wat betreft CO2 uitstoot en zuinigheid tijdens de testcyclus goed door
Het wordt nóg erger als je hard rijdt, hard optrekt en lang doortrekt. Allemaal dingen die veel kunnen schelen. Ik heb me erin berust - lees: murw gebeukt door de struikrovers van Spee - dat ik me gewoon aan de max.snelheid houd. Geen punt, cc aan en een leuk riedeltje op de ipod en de heerlijke leren zetels doen de rest. En het hard optrekken waar veel mensen gek op zijn, kost volgens mij nog het meest. En het is het meest zinloze. Je, leuk voor de kick, maar je schiet er werkelijk geen reet mee op. Het kost alleen maar meer energie om die bak in beweging te zetten.
Ik ben geen millieufreak en de diesel kost me niets. Ik heb dus niet zo heel veel incentive om zuinig te rijden. Hoewel de baas misschien gaat piepen als ik ineens 1:10 ga rijden
Ik rij enkele reis 34km waarvan hele stukken 100km/u zijn.
Mee eens. Ik rijdt tegenwoordig ook netjes de maximum snelheid.mphilipp schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:34:
[...]
Dat is een leuke. Het getal klopt bij geen enkele auto, en dat is van alle tijden.
Het wordt nóg erger als je hard rijdt, hard optrekt en lang doortrekt. Allemaal dingen die veel kunnen schelen. Ik heb me erin berust - lees: murw gebeukt door de struikrovers van Spee - dat ik me gewoon aan de max.snelheid houd. Geen punt, cc aan en een leuk riedeltje op de ipod en de heerlijke leren zetels doen de rest. En het hard optrekken waar veel mensen gek op zijn, kost volgens mij nog het meest. En het is het meest zinloze. Je, leuk voor de kick, maar je schiet er werkelijk geen reet mee op. Het kost alleen maar meer energie om die bak in beweging te zetten.
Ik ben geen millieufreak en de diesel kost me niets. Ik heb dus niet zo heel veel incentive om zuinig te rijden. Hoewel de baas misschien gaat piepen als ik ineens 1:10 ga rijdenMaar het kost me vrij weinig moeite om 4,5l/100km te halen. Ben benieuwd of die V40 nét zo zuunig kan zijn.
Toen ik dagelijks 190km enkele reis deed heb ik wel veel 140-155 gereden. Maar op zo'n afstand en dat traject (nijmegen - leeuwarden) scheelde dat gewoon bijna een uur per dag.
Hard optrekken kost inderdaad veel.
Als ik een dagje autobahn heb met nurburgring rondjes er bij zit ik rond de 8 liter op 100km. Dan zijn er ook gewoon stukken in NL en duitsland die 100-130 zijn en daar houd ik me dan ook aan. Maar stukken waar ik harder mag rijd rijdt ik dan wel 170-210.
Met racen (ja ik weet dat het eigenlijk niet mag) zat ik qua verbruik volgens mij op 12 liter / 100km (volgens de boord computer)
Maar meestal gedraag ik me netjes verbruik van mijn C30 was aan het einde van de rit over 119.500 km gemeten 5,46 liter per 100/km.
De V40 zit nu op 12075 km en 5,99 liter per 100/km. Maar die is nog aan het dalen. Verbruik was in het begin veel hoger dan nu. Als ik dan rustig reed zag ik nog op 6 liter per 100 km of hoger. En heb ook wel wat ritjes gemaakt in Duitsland en daar zat ik er dus flink boven. Ik ben benieuwd hoe dit aan het einde van het jaar er uit ziet. En of ik uiteindelijk toch behoorlijk onder de C30 ga komen.
Er zijn wel auto's waar het bij klopt, of die in de praktijk zelfs nog zuiniger zijn! Staat op onze intranetpagina een excelsheet die alle fabrieksopgaves vergelijkt met het verbruik van die versie op werkelijkverbruik.nl. Een aantal modellen haalt gemiddeld de fabrieksopgave en een aantal zijn zelfs (een stuk) zuiniger dan de fabrieksopgave, maar dan heb je het wel over auto's als Lamborghini's en Aston Martin'smphilipp schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:34:
[...]
Dat is een leuke. Het getal klopt bij geen enkele auto, en dat is van alle tijden.
[...]
Offtopic; ik lees Nijmegen, en ik zie je nickname. Volgens mij weet ik wie je bent, heb je vroeger bij de AH op de Daalseweg gewerkt?Astennu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 05:26:
[...]
Mee eens. Ik rijdt tegenwoordig ook netjes de maximum snelheid.
Toen ik dagelijks 190km enkele reis deed heb ik wel veel 140-155 gereden. Maar op zo'n afstand en dat traject (nijmegen - leeuwarden) scheelde dat gewoon bijna een uur per dag.
Hard optrekken kost inderdaad veel.
Als ik een dagje autobahn heb met nurburgring rondjes er bij zit ik rond de 8 liter op 100km. Dan zijn er ook gewoon stukken in NL en duitsland die 100-130 zijn en daar houd ik me dan ook aan. Maar stukken waar ik harder mag rijd rijdt ik dan wel 170-210.
Met racen (ja ik weet dat het eigenlijk niet mag) zat ik qua verbruik volgens mij op 12 liter / 100km (volgens de boord computer)
Maar meestal gedraag ik me netjes verbruik van mijn C30 was aan het einde van de rit over 119.500 km gemeten 5,46 liter per 100/km.
De V40 zit nu op 12075 km en 5,99 liter per 100/km. Maar die is nog aan het dalen. Verbruik was in het begin veel hoger dan nu. Als ik dan rustig reed zag ik nog op 6 liter per 100 km of hoger. En heb ook wel wat ritjes gemaakt in Duitsland en daar zat ik er dus flink boven. Ik ben benieuwd hoe dit aan het einde van het jaar er uit ziet. En of ik uiteindelijk toch behoorlijk onder de C30 ga komen.
Vaak bu'j te bang!
Goed geheugen.
Als je dat lukt, scheelt het wel wat ja. Mijn ervaring was dat het in de Randstad niet meevalt om steeds die snelheid aan te houden. Ik heb daarentegen een tijdje in Goes gewerkt (vanuit Gorinchem) en toen ging ook daardwerkelijk mijn gemiddelde snelheid op de bc omhoog naar 120kmh. Als ik in de Randstad rij, stokt ie rond de 90. Ik kom momenteel niet veel 120/130 stukjes tegen op mijn w/w.Astennu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 05:26:
[...]
Mee eens. Ik rijdt tegenwoordig ook netjes de maximum snelheid.
Ik had dat probleem ook als ik na 7 uur vertrok dan kon je het eerste stuk tot aan zwolle niet echt door rijden. Maar meestal was ik al rond 0730 a 0800 in leeuwarden. En dan kun je heerlijk door rijden. Boven Zwolle wordt het sowieso vrij rustig.
Totdat je de ring van Groningen bereikt, als je daar moet zijn..Astennu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:11:
Nee dat klopt.
Ik had dat probleem ook als ik na 7 uur vertrok dan kon je het eerste stuk tot aan zwolle niet echt door rijden. Maar meestal was ik al rond 0730 a 0800 in leeuwarden. En dan kun je heerlijk door rijden. Boven Zwolle wordt het sowieso vrij rustig.
Verder is het vaak wel lekker doorrijden in het noorden inderdaad!
Verwijderd
En vroegah regelmatig van de partij bij SauS natuurlijkAstennu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:54:
Dat klopt dat is heel lang geleden
Goed geheugen.
premium is heerlijk geniet, luister je via bluetooth of via de usb kabelbeschuitfluiter schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:07:
[...]
Goed! comfortabele, stille auto. Fijn schakelende bak en sublieme wegligging voor zijn klasse.
Premium Audio is echt epic!
begreep dat via bluetooth kwaliteit nog niet optimaal is.
Van het kastje naar de muur lopen...
Ook nog inderdaadVerwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:51:
[...]
En vroegah regelmatig van de partij bij SauS natuurlijk
Veel plezier dr mee iig!
Via 8GB USB stick en oldschool cd'sDancePlaza schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:58:
[...]
premium is heerlijk geniet, luister je via bluetooth of via de usb kabel
Bluetooth streaming heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
Mijn verbruik na 1000km ligt nu rond de 1:19, wat me niet tegenvalt. Gok dat ik daar ook wel op blijf hangen. hij zal nog wel wat zuiniger worden, maar dit haalde ik ook in de C30 1.6D DrivE
[ Voor 62% gewijzigd door beschuitfluiter op 12-09-2013 11:41 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik ben blij dat ik voor Rebel Blue ben gegaanbeschuitfluiter schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:39:
Vibrant copper is toch wel een vette kleur ja... maar ben tóch wel blij dat ik mijn ietwat anoniemere zwarte kleur heb gekozen. R-design is schreeuwerig genoeg haha.
Veel plezier dr mee iig!
Op de boordcomputer of gerekend met aantal liters getankt/km's gereden? De boordcomputer is redelijk optimistisch als ik naar m'n eigen verbruik kijk..[...]
Via 8GB USB stick en oldschool cd's
Bluetooth streaming heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
Mijn verbruik na 1000km ligt nu rond de 1:19, wat me niet tegenvalt. Gok dat ik daar ook wel op blijf hangen. hij zal nog wel wat zuiniger worden, maar dit haalde ik ook in de C30 1.6D DrivE
Bluetooth heeft ongeveer de kwaliteit van de eerste Napster mp3 uit 1999.DancePlaza schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:58:
[...]
premium is heerlijk geniet, luister je via bluetooth of via de usb kabel
Tja kan het me deels voorstellen. Ik zou er zelf nooit voor kiezen. Laatst zag ik ook 3 zwarte v40's achter elkaar rijden. Ik vind wat leuke kleurtjes op de weg juist leuk maakt het wat interessanter om je heenbeschuitfluiter schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:39:
Vibrant copper is toch wel een vette kleur ja... maar ben tóch wel blij dat ik mijn ietwat anoniemere zwarte kleur heb gekozen. R-design is schreeuwerig genoeg haha.
Veel plezier dr mee iig!
Maar ik snap de mensen die voor Zwart gaan opzich ook wel
Ik niet, zwart is zo oerdegelijk en saai. Ik zou echt nooit een zwarte auto uitkiezen (tenzij er geen of weinig keuze is). Vibrant Copper is inderdaad erg mooi, maar ben ook wel fan van Rebel Blue of degelijk donkerblauwAstennu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:24:
[...]
Maar ik snap de mensen die voor Zwart gaan opzich ook wel
Toch zie ik regelmatig een mooie zwart rdesign of summum voorbij komen. Maar de meeste zijn gewoon zwart en degelijk, zonder poespas.Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black.
Ben blij dat ik misty blue hebt, ben hem nog maar een paar keer tegen gekomen.
Tja ik zou het zelf ook niet kiezen. Als het dan al zwart moet zijn dan mat zwartBlik1984 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:03:
[...]
Ik niet, zwart is zo oerdegelijk en saai. Ik zou echt nooit een zwarte auto uitkiezen (tenzij er geen of weinig keuze is). Vibrant Copper is inderdaad erg mooi, maar ben ook wel fan van Rebel Blue of degelijk donkerblauw
Maar ik kan me voorstellen dat iemand het mooi vind.
Rebel blue vond ik inderdaad ook heel gaaf. Maar had gehoopt dat hij wat glanzender was. Vond hem in het echt ietsjes tegen vallen ten opzichte van de foto's op inet. Maar nog steeds heel gaaf!
En ik vind groen ook altijd leuk. Zoals die V40 van Heico:

Als die kleur er was geweest was het die worden
Deze is ook nog wel gaaf:

Al een stukje beter dan helemaal zwart.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Boordcomputer want da's lekker makkelijk. Vermoed dat ie eerder richting de 1:18 schurkt dan 1:20 in 't echt iddTankiej schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:51:
[...]
Ik ben blij dat ik voor Rebel Blue ben gegaan
[...]
Op de boordcomputer of gerekend met aantal liters getankt/km's gereden? De boordcomputer is redelijk optimistisch als ik naar m'n eigen verbruik kijk..
¯\_(ツ)_/¯
Gewoon laten wrappen in die kleurAstennu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:41:
Als die kleur er was geweest was het die worden
dankjeBlik1984 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:03:
[...]
Ik niet, zwart is zo oerdegelijk en saai. Ik zou echt nooit een zwarte auto uitkiezen (tenzij er geen of weinig keuze is). Vibrant Copper is inderdaad erg mooi, maar ben ook wel fan van Rebel Blue of degelijk donkerblauw
Ik stream audio vanaf de iPhone via bluetooth. Kwaliteit valt me alles behalve tegen eigenlijk (Performance audio in m'n V40).jadjong schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:17:
[...]
Bluetooth heeft ongeveer de kwaliteit van de eerste Napster mp3 uit 1999.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
6,5l / 100km staat hij nu, daalt nog steeds wat. Volgende week voor zijn 40.000km beurt... V40 D2 Momentum dus.mphilipp schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:49:
Zijn jullie ook lid van de 'Vrienden van Shell' club?
90% ritten is snelweg/2+2 autoweg. Indien rustig (meestal wel, 6.30 starten en voor 16.00 de stad weer uit) staat de CC meestal op randje mulder hier in het noorden. En daarmee is hij toch stevig zuiniger dan de Focus en Fiesta (welliswaar met 5bak) waren, met hetzelfde blok maar minder vermogen.
Maar goed, die 6.5 is echt een rechtervoet kwestie. Laatst eens keurig vmax gereden (31 minuten ipv 25/26), verbruik was toen 5,4l/100 km (afstand is 41 km). En dat was ochtends vroeg, waar hij toch aanmerkelijk minder zuinig is dan smiddags. Normaal is een ochtendrit rond de 7l/100km.
"Mekker, blaat"
Of een paar emmers plastidip; kun je het zelf doen. Stuk goeiekoper dan dat wrappen.
Geen idee of de C30 hetzelfde is als de S40; maar mijn S40 heeft 15" staal als winterband. Daar heb ik dan bij Volvo zelf 4 wieldeksels voor gehaald (~€40). Is een stukje mooier als kaal vind ik, en het staat er nog niet heel slecht onder.Follie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:47:
Voor mensen met een C30, wat voor velgen maat kun je het beste hebben voor winterbanden. Ik vind persoonlijk gewoon zwarte stelen velgen afdoende. Maar weet niet wat voor maat gebruikelijk is, 15 of 16"?
Anyhoe, ik kon er 15" onder leggen omdat ik een D2 had. Ik hoorde toen dat een D3 en hoger minimaal 16" moest. Ik gok dat die misschien grotere schijfremmen hebben?
Wel eens naar geïnformeerd. Maar als je het goed wilt laten doen is het best duur. En dan heb je het niet perfect. Doe je de deuren open zie je het meteen. Vooral als je geen zwart gekozen hebt. En ik ben iemand die heel erg op details let. Ik denk dat ik dan liever door spaar, het dubbele neer leg en hem dan zou laten spuiten. Mja dat kost je dan snel 4K
Zeg ik: PlastidipAstennu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:37:
[...]
Ik denk dat ik dan liever door spaar, het dubbele neer leg en hem dan zou laten spuiten. Mja dat kost je dan snel 4K
Wel interessant maar. Dit heeft deels de nadelen van wrappen omdat je ook hier bij het openen van de deuren de originele kleur zal zien bij de scharnieren. Daarnaast moet je eigenlijk een spuit cabine hebben omdat er anders toch stof op komt en dat ga je zien.
Voordeel is waarschijnlijk dat het een stuk goedkoper is dan wrappen of echt spuiten. En je kan het er weer af halen.
Als je dat echt heel erg belangrijk vind spuit je daar later ook nog een stukje.Astennu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 07:33:
[...]
Wel interessant maar. Dit heeft deels de nadelen van wrappen omdat je ook hier bij het openen van de deuren de originele kleur zal zien bij de scharnieren.
Een garage of schuur is voldoende. Ik ben nu zelf bezig om mijn motor te spuiten en dat doe ik in een half open schuur. Het spul is zeg maar stofdroog na een kwartiertje. Het verwerkt een stuk beter/makkelijker dan gewone verf. Als je dat nl niet kan, wordt het een drama. Dit vloeit makkelijk uit en ziet redelijk strak uit. Het 'nadeel' is dat het nooit zo strak/glad wordt als spuitlak. Het is en blijft rubber. Het wordt wel beter als je de zogenaamde glossifier erover heen doet. Dat is een blanke glanslak voor plastidip. Normaal is pd nl mat.Daarnaast moet je eigenlijk een spuit cabine hebben omdat er anders toch stof op komt en dat ga je zien.
En je kunt zo lekker wilde kleuren op je (lease) Volvo doen en als je 'm moet inleveren, pel je het er weer vanaf. Ik vind het wel fijn spul, vanwege het makkelijke aanbrengen, lagere kosten dan spuiten en het tijdelijke karakter (als je dat wil).
Ik mag een afspraak maken om dit binnenkort te laten doen.
Ik zal er eens wat onderzoek naar doen. Mijn lease Volvo ga ik niet doen. Ik vind Vibrant Copper mooimphilipp schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:35:
[...]
Als je dat echt heel erg belangrijk vind spuit je daar later ook nog een stukje.
[...]
Een garage of schuur is voldoende. Ik ben nu zelf bezig om mijn motor te spuiten en dat doe ik in een half open schuur. Het spul is zeg maar stofdroog na een kwartiertje. Het verwerkt een stuk beter/makkelijker dan gewone verf. Als je dat nl niet kan, wordt het een drama. Dit vloeit makkelijk uit en ziet redelijk strak uit. Het 'nadeel' is dat het nooit zo strak/glad wordt als spuitlak. Het is en blijft rubber. Het wordt wel beter als je de zogenaamde glossifier erover heen doet. Dat is een blanke glanslak voor plastidip. Normaal is pd nl mat.
En je kunt zo lekker wilde kleuren op je (lease) Volvo doen en als je 'm moet inleveren, pel je het er weer vanaf. Ik vind het wel fijn spul, vanwege het makkelijke aanbrengen, lagere kosten dan spuiten en het tijdelijke karakter (als je dat wil).
Maar prive wil ik misschien een leuk sportief karretje kopen. Helaas zijn 2e hands auto's vaak zwart of zilver. Dit zou dan een mooie oplossing zijn.
Gebruik jij een speciale spuit set? of gewoon spuit bussen? wat ze in het filmpje gebruiken zag er wel mooi uit. Ik vraag me af hoe dat er van dichtbij uit ziet.
Een hele auto doen kost je denk ik toch snel 200 dollar aan plastidip. Zeker als je ook metalic flakes of zo wilt.
Pannoramadak moet je nemen omdat je ook meer licht in de auto wilt. Een stukje laten wrappen is denk ik heel wat goedkoper.Tankiej schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:39:
Ik zit er nog aan te denken om het dak van m'n V40 te laten wrappen met (mat) zwart. Ik vind het zwarte dak bij Rebel Blue wel mooi, maar ik vond het panaromadak te duur voor alleen een zwart dak dat ik wil
Ik weet alleen niet of Mat zwart mooi is als de rest van de auto wel iets wat glanzende lak heeft. Want echt mat blauw is dat Rebel Blue ook niet. Piano glans zwart zou ik ook niet doen. Maar misschien is er nog iets tussen in?
Persoonlijk zou ik het dak gewoon in de originele kleur houden. Maar ik weet dat veel mensen een zwart dak mooier vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 13-09-2013 09:46 ]
Klopt, de bumpers worden in kleur aangeleverd door Volvojmderonde schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:40:
Vandaag bericht gehad van de Volvo dealer. Volvo schijnt een oplossing te hebben voor het probleem met de afbladderende lak op de naad achterbumper - achterscherm: Bumper vervangen....!
Ik mag een afspraak maken om dit binnenkort te laten doen.
Klopt, dat is ook een reden waarom mensen een panoramodak nemen. Ik hoefde dat niet, dus dat punt viel voor mij al wegAstennu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:43:
[...]
[...]
Pannoramadak moet je nemen omdat je ook meer licht in de auto wilt. Een stukje laten wrappen is denk ik heel wat goedkoper.
Ik weet alleen niet of Mat zwart mooi is als de rest van de auto wel iets wat glanzende lak heeft. Want echt mat blauw is dat Rebel Blue ook niet. Piano glans zwart zou ik ook niet doen. Maar misschien is er nog iets tussen in?
Persoonlijk zou ik het dak gewoon in de originele kleur houden. Maar ik weet dat veel mensen een zwart dak mooier vinden.
Ik weet ook niet of het mooi is, opzich vind ik een zwart dak erbij wel mooi. Maar ik weet niet of mat zwart ook mooi staat bij Rebel Blue. Ik herinner me dat ik een foto zag op het volvo forum van iemand die zijn dak zwart had laten wrappen. Ik kan het alleen niet terug vinden..
Voordeel is wel natuurlijk dat je de wrap zo kan verwijderen als het niet (meer) bevalt. Maar het is toch ook zonde van het geld om dat redelijk snel te doen, nadat je het hebt laten plaatsen of zelf hebt gedaan
Ik denk meer dan $200, maar dan nog...het is goedkoper dan helemaal laten spuiten of wrappen. Wrappen ben je zo €2k kwijt en spuiten het dubbele.Astennu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:43:
[...]
Gebruik jij een speciale spuit set? of gewoon spuit bussen? wat ze in het filmpje gebruiken zag er wel mooi uit. Ik vraag me af hoe dat er van dichtbij uit ziet.
Een hele auto doen kost je denk ik toch snel 200 dollar aan plastidip. Zeker als je ook metalic flakes of zo wilt.
Je hebt een speciale spuit nodig. Ze noemen het airless, maar dat slaat er meer op dat je geen traditionele compressor hebt. Het is meer low pressure. Ik heb van Marktplaats een spuit gekocht van Wagner Systems. Van die dingen die ook verkocht worden om je wanden te spuiten met latex. Zoek maar op Wagner W550.
Als je op youtube de filmpjes van dipyourcar.com opzoekt, zie je die Fonzie in actie. Die kerel is Mr.Plastidip, en heeft inmiddels een heel imperium opgebouwd. Hij is zelf niet van pd, maar is er heel goed mee aan de gang gegaan. Nu heeft ie zelf exclusieve kleuren van pd die hij samen met ze ontwikkeld heeft. In Nederland wil de importeur dat ook wel, maar het is zo moeilijk te leveren. Daarom ben ik maar zelf kleuren gaan mengen, want de transparante dip is makkelijk(er) te krijgen. En zelf mengen is leuker, want je kunt van alles maken. Het houdt niet op bij kleurtjes, maar ook effectpoeders zoals metallic, pareleffect, holoeffect, kameleon etc...the sky is the limit.
Nu wel: Volvo maakt prijzen bekendarnoud_h schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:07:
Is al ergens de nieuwe prijslijst voor de nieuwe D4 en Sensus Connect voor de V60 opgedoken? Die zou rond deze tijd uit moeten komen, en ik zit met smart te wachten tot ik de prijzen heb zodat ik de auto kan bestellen...
Ik heb 'm op tijd afbesteld en kijk hoever ik kom met de standaard RTI navigatie. Ik geloof ook niet dat dat een groot feest is, maar als ik ook daar niet mee uit de voeten kan, koop ik wel een losse TomTom.
Volvo heeft hier een hele grote misser gemaakt en blijk gegeven van een matig inzicht in wat consumenten willen. Blijkbaar vinden ze het belangrijker om een deal te sluiten met de makers van iGo, zodat je verplicht bent om die navigatie te gebruiken, terwijl TomTom ook verkrijgbaar is op de Parrot, en dus ook gewoon in de Volvo zou moeten werken. Maar je kan 'm niet installeren. En alles andere methoden om iets te installeren buiten de market om, wat op de Parrot wel gewoon kan, zijn afgesloten op de Volvo versie. Echt te triest voor woorden.
SCT is geen doorontwikkeling van het bekende Sensus systeem, het is een compleet ander systeem.Het nieuwe Sensus Connect is een doorontwikkeling van het bekende Sensus systeem.
Ik heb ook een D2 maar dan in een C30. Maar nog beetje de vraag dus wat nodig is of beter is, 15"of 16" iemand hier ervaring mee?kluyze schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:06:
[...]
Geen idee of de C30 hetzelfde is als de S40; maar mijn S40 heeft 15" staal als winterband. Daar heb ik dan bij Volvo zelf 4 wieldeksels voor gehaald (~€40). Is een stukje mooier als kaal vind ik, en het staat er nog niet heel slecht onder.
Anyhoe, ik kon er 15" onder leggen omdat ik een D2 had. Ik hoorde toen dat een D3 en hoger minimaal 16" moest. Ik gok dat die misschien grotere schijfremmen hebben?
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Die 20% lastige gebruikers die dat wel weten nemen ze dan voor lief.
Volvo gaat toch niet SCT introduceren en vervolgens óók nog een heleboel geld steken in de doorontwikkeling van een verouderd systeem als Sensus? Dan hebben ze 2 systemen naast elkaar wat nog lastiger te beheren is. Daarnaast heeft Volvo ongetwijfeld contracten afgesloten met partijen als Parrot waar ze zomaar één twee drie niet vanaf komen.
Ah gaafmphilipp schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:48:
[...]
Ik denk meer dan $200, maar dan nog...het is goedkoper dan helemaal laten spuiten of wrappen. Wrappen ben je zo €2k kwijt en spuiten het dubbele.
Je hebt een speciale spuit nodig. Ze noemen het airless, maar dat slaat er meer op dat je geen traditionele compressor hebt. Het is meer low pressure. Ik heb van Marktplaats een spuit gekocht van Wagner Systems. Van die dingen die ook verkocht worden om je wanden te spuiten met latex. Zoek maar op Wagner W550.
Als je op youtube de filmpjes van dipyourcar.com opzoekt, zie je die Fonzie in actie. Die kerel is Mr.Plastidip, en heeft inmiddels een heel imperium opgebouwd. Hij is zelf niet van pd, maar is er heel goed mee aan de gang gegaan. Nu heeft ie zelf exclusieve kleuren van pd die hij samen met ze ontwikkeld heeft. In Nederland wil de importeur dat ook wel, maar het is zo moeilijk te leveren. Daarom ben ik maar zelf kleuren gaan mengen, want de transparante dip is makkelijk(er) te krijgen. En zelf mengen is leuker, want je kunt van alles maken. Het houdt niet op bij kleurtjes, maar ook effectpoeders zoals metallic, pareleffect, holoeffect, kameleon etc...the sky is the limit.
Maar je koopt hier in NL dus plasticdip kleuren die wel verkrijgbaar zijn en dan meng je zelf?
Heb je toevallig foto's van je projecten? ik ben wel nieuwschierig
Je kan hem natuurlijk ook nog plastic dippenTankiej schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:21:
[...]
Klopt, dat is ook een reden waarom mensen een panoramodak nemen. Ik hoefde dat niet, dus dat punt viel voor mij al weg
Ik weet ook niet of het mooi is, opzich vind ik een zwart dak erbij wel mooi. Maar ik weet niet of mat zwart ook mooi staat bij Rebel Blue. Ik herinner me dat ik een foto zag op het volvo forum van iemand die zijn dak zwart had laten wrappen. Ik kan het alleen niet terug vinden..
Voordeel is wel natuurlijk dat je de wrap zo kan verwijderen als het niet (meer) bevalt. Maar het is toch ook zonde van het geld om dat redelijk snel te doen, nadat je het hebt laten plaatsen of zelf hebt gedaan
[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 13-09-2013 13:41 ]
Weet ik, maar die omschrijving is exact SCT, dus ik denk dat je iets tè hoopvol bent. Het zou toch ook heel erg vreemd zijn als ze ineens besluiten om iets heel anders te gaan ontwikkelen, terwijl ze nét die Parrot gecastreerd hebben. Gaan ze dan ineens 2 systemen onderhouden? Lijkt me erg onlogisch en onhandig. De dealers snappen er nu al niets van en sommigen ontraden mensen zelfs SCT te nemen. Ze zijn waarschijnlijk bang voor klachten (en terecht).Tankiej schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:55:
Ik denk dat de aangekondige Sensus Connect iets anders is dan Sensus Connected Touch (behalve de naam). Volvo zegt er dit over:
SCT is geen doorontwikkeling van het bekende Sensus systeem, het is een compleet ander systeem.
Als jij ergens verschillen ziet tussen de door jou gequote omschrijving van Sensus Connect en het Sensus Connected Touch systeem dat in de V40 zit, hoor ik het graag. Maar op het Volvo Forum is dit ook al ter sprake geweest en het lijkt gewoon precies op de omschrijving van SCT. Parrot dus. Misschien hebben ze een nieuwe Parrot versie, maar ik geloof niet dat ze echt iets nieuws hebben.
Ik koop clear plastidip (blanke lak zeg maar) en dan kiep ik er zelf pigment in. Pigment is wat verffabrikanten ook gebruiken om te kleuren, dus als je ze los koop, kun je doen wat je wilt. Als mengverhouding houdt men doorgaans 25gram per gallon aan (I know...ze mixen imperial en metric,maar dat komt omdat je plastidip per gallon koopt).Astennu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:37:
[...]
Ah gaafga ik zeker naar kijken. Ik had het filmpje wat jij poste gekeken. Zag er inderdaad goed uit.
Maar je koopt hier in NL dus plasticdip kleuren die wel verkrijgbaar zijn en dan meng je zelf?

Dit is de pareleffect poeders die ik heb gekocht. Eerst heb ik alles met gewoon witte pigment gedaan als base layer. Daarna deels de white pearl en de rest blue pearl.

Dit is de kuip in pearl white.
De omschrijving in het persbericht lijkt inderdaad erg veel op SCT, alleen dit puntje niet:mphilipp schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:53:
[...]
Weet ik, maar die omschrijving is exact SCT, dus ik denk dat je iets tè hoopvol bent. Het zou toch ook heel erg vreemd zijn als ze ineens besluiten om iets heel anders te gaan ontwikkelen, terwijl ze nét die Parrot gecastreerd hebben. Gaan ze dan ineens 2 systemen onderhouden? Lijkt me erg onlogisch en onhandig. De dealers snappen er nu al niets van en sommigen ontraden mensen zelfs SCT te nemen. Ze zijn waarschijnlijk bang voor klachten (en terecht).
Als jij ergens verschillen ziet tussen de door jou gequote omschrijving van Sensus Connect en het Sensus Connected Touch systeem dat in de V40 zit, hoor ik het graag. Maar op het Volvo Forum is dit ook al ter sprake geweest en het lijkt gewoon precies op de omschrijving van SCT. Parrot dus. Misschien hebben ze een nieuwe Parrot versie, maar ik geloof niet dat ze echt iets nieuws hebben.
De huidige SCT heeft geen spraakbesturing. Of dat moet toevallig in de update zitten die verwacht wordt (week 40 en eentje in week 46 volgens mij). Het knopje voor spraakbesturing is zelfs verdwenen van het stuur als je af-fabriek SCT hebt.intuïtieve bediening door middel van geavanceerde spraakbesturing
Maar het zou wel erg slecht zijn als ze een nu al een nieuw systeem introduceren, dus ik verwacht het eigenlijk ook niet dat het iets anders is dan SCT. Maar je weet maar nooit..
Het zou wat dat betreft beter zijn als ze SCT gewoon minder zouden castreren en toestaan dat mensen hun eigen apps erop zetten. Daar krijg je natuurlijk weer een hoop gezeik mee, want als iets niet werkt, is het de schuld van Volvo, maar toch. Dit is een kreupel systeem.
En wat denk je dat de ontevreden SCT gebruikers gaan zeggen als Volvo een beter systeem introduceert nadat ze €1500 hebben betaald voor iets dat gewoon niet werkt.
Jawel, SCT heeft spraakbesturing. Dat dat alleen geldt voor muziekbronnen hoeft een marketeer niet te vertellen in eerste instantie. Dat zijn details waarvan de helft van de kopers naderhand denkt: he, maar dát was niet wat ik verwachtte.
En de term "geavanceerde" spraakbesturing zegt helemaal niets...
Hoe nietszeggender de termen hoe meer het voldoet aan wat je zegt.
[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 13-09-2013 16:54 ]
RTI is ook veel te duur voor wat het doet/kan. Ik snap dat niet alle autofabrikanten zich willen binden aan TomTom, maar voorlopig is het de beste navigatieleverancier die er is. Misschien dan anderen op bepaalde punten beter/mooier zijn, maar navigeren is wat dat ding moet doen, en dat doet TT gewoon erg goed.stefijn schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:45:
De totale waarde van SCT ligt rond de 2500 euro als ik me niet vergis als je alle opties terugrekent (moet je nagaan wat een schandalige prijs voor wat je krijgt en waarvoor een Parrot-systeem te krijgen is)
De updateprocedure van RTI is ook al te genant voor woorden anno 2013 natuurlijk. Vijf DVD's die elk een uur bezig zijn...wie dat verzint moeten ze ook verbannen naar een veel te koud continent. Had dan iets verzonnen dat je een laptop met een usb kabeltje kan aansluiten om de boel over te blazen. Of een externe hd. Is ook niet ideaal en niet iedereen heeft dat, maar daar zou de dealer mee kunnen helpen. Het is al duur genoeg en dan zadelen ze de klant op met een procedure die niet eens meer verre van ideaal is. Het is gewoon schandalig.
Maar blijkbaar betalen de mensen het ook gewoon.
Daar snap ik niets van. Ik rij 80% snelweg en ik haal met gemak < 5/100km zonder daar héél erg mijn best voor te doen. Vorige week bijv. met 4 man in de auto van Brabant naar Haarlem met 120-140 over de A2 (behalve waar je maar 100 mag) en ook dan rij ik 4.6/100km.djidee schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:20:
[...]
6,5l / 100km staat hij nu, daalt nog steeds wat. Volgende week voor zijn 40.000km beurt... V40 D2 Momentum dus.
90% ritten is snelweg/2+2 autoweg. Indien rustig (meestal wel, 6.30 starten en voor 16.00 de stad weer uit) staat de CC meestal op randje mulder hier in het noorden. En daarmee is hij toch stevig zuiniger dan de Focus en Fiesta (welliswaar met 5bak) waren, met hetzelfde blok maar minder vermogen.
Maar goed, die 6.5 is echt een rechtervoet kwestie. Laatst eens keurig vmax gereden (31 minuten ipv 25/26), verbruik was toen 5,4l/100 km (afstand is 41 km). En dat was ochtends vroeg, waar hij toch aanmerkelijk minder zuinig is dan smiddags. Normaal is een ochtendrit rond de 7l/100km.
De BC geeft momenteel 4.5/100km aan over 3000km (en dat komt overeen met wat ik tank).
Mag jij me vertellen hoe het werkt, ik heb het bij die van mij nog niet gevondenstefijn schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:45:
De totale waarde van SCT ligt rond de 2500 euro als ik me niet vergis als je alle opties terugrekent (moet je nagaan wat een schandalige prijs voor wat je krijgt en waarvoor een Parrot-systeem te krijgen is)
Jawel, SCT heeft spraakbesturing. Dat dat alleen geldt voor muziekbronnen hoeft een marketeer niet te vertellen in eerste instantie. Dat zijn details waarvan de helft van de kopers naderhand denkt: he, maar dát was niet wat ik verwachtte.
En de term "geavanceerde" spraakbesturing zegt helemaal niets...
Hoe nietszeggender de termen hoe meer het voldoet aan wat je zegt.
Met al die pakketten heb je eigenlijk weinig keuze. Er zitten meer opties in de pakketten die ik eigenlijk niet zou kiezen, maar als je het pakket niet neemt en de opties los, ben je een pak meer kwijt. Dat geeft dus aan dat die losse prijzen fictieve prijzen zijn. Een beetje als de prijs van een mobiel zonder abo. Die is kunstmatig hoog zodat je het abo erbij neemt. Dan denk je dus dat je een flink voordeel hebt, maar ze gaan ervan uit dat niemand dat doet.stefijn schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:04:
Natuurlijk....alle affabriek zijn al jaren schandalig duur. Kostte dat 5 jaar geleden niet nog gewoon tegen de 3000-4000 euro? Voor een slap aftreksel van wat je voor 500 euro High-end in je broekzak steekt.
Maar blijkbaar betalen de mensen het ook gewoon.
[edit]
Ik heb het voor de gein eens nagerekend met de Volvo configurator. Als ik een R-Design neem zonder dat biz pakket en plusline en ik pak dan de opties die ik graag wil en de 'overbodige shit' uit die pakketten laat ik weg, is de auto €1500 goedkoper. Dan heb ik het volgende niet:
- electrische stoelverstelling
- panodak
- rti
- park assist pilot
[ Voor 24% gewijzigd door mphilipp op 13-09-2013 19:56 ]
Voor een hele auto is het een vrij duur geintje, ik zit eraan te denken om volgend jaar mijn dak carbon zwart te laten wrappen. Denk dat dit wel mooi staat met een Ict White lak + ancraciet velgen.

Een hele auto is inderdaad aardig aan de prijs, maar altijd nog goedkoper dan spuiten en als voordeel dat je het er zo weer vanaf kunt laten halen.
Verwijderd
maar in hartje Praag in een straat met hele dure winkels en allemaal dikke wagens langs de kant stonden/reden wel een aantal Volvo's (XC60/XC90/(oude) V70/C30/ een Dikke net niet MY14 S80/ en jawel er stond zelfs nog een 940 wagon
Op de weg alleen een verotte 850 tegen gekomen en een paar Volvo Trucks (maar die zijn vergeleken met andere vrachtwagen merken ook klein daar)
Met een Skoda zou ik me daar wel thuis voelen
afstandsbediening + programmeren + de uitneembare sleutel in de afstandsbediening = € 280
Een goede grap mag vrienden kosten.
Er zit linksonder een icoontje (muzieknoot of zoiets?), als je daarop drukt kun je spreken en dan gaat ie (als het goed is) zoeken in je muziekbronnen. Zeg je Britney Spears, dan krijg je Tunein-bronnen (*) die muziek van BS spelen en ook krijg je je hele BS-collectie te zien en kun je kiezen wat je wil afspelen.Tankiej schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:29:
[...]
Mag jij me vertellen hoe het werkt, ik heb het bij die van mij nog niet gevonden
Spraakbesturing
* mogelijk ook andere bronnen zoals Spotify en Orange(?), maar die heb ik allemaal uitstaan
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 14-09-2013 16:05 ]
Heb je een plaatje van het geheel?JeroenV_ schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:28:
Dat zal zeker goed staan ja, ik heb mijn dak ook laten wrappen in carbon. Dat icm een zilveren auto en antraciet velgen.
[afbeelding]
Een hele auto is inderdaad aardig aan de prijs, maar altijd nog goedkoper dan spuiten en als voordeel dat je het er zo weer vanaf kunt laten halen.
Gelukkig hoefde ik ze niet af te tanken.
/einde dienstmededeling
@wrappen: Is idd een mooie oplossing en kan ook zo eraf als je het zat bent.
Het vochtige weer nu trouwens is echt kut, ik heb al 2 stoplichtsprintjes verloren omdat ik gewoon totaal geen grip had, ik moet echt langzaam rollen en dan rustig gas geven (vooral in de 1) want als de turbo erin komt breekt de achterkant uit
Vaak bu'j te bang!
740 TIC en een 240 uit 1990 zonder motor. Rara wat er gaat gebeuren
Donderdag gaan we alles ophalen en kan het feest beginnen

Ben benieuwd
Hij wilt ook meteen wat spullen van IPD bestellen, 'n andere turbo erop, sparco stoeltjes erin ...
[ Voor 63% gewijzigd door De_Bastaard op 15-09-2013 17:03 ]
Vaak bu'j te bang!
Dat wordt wel heel erg leuk waarschijnlijk!De_Bastaard schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:37:
Zo, vanmiddag heeft een vriend van me zijn nieuwe aanwinst aanbetaald.
740 TIC en een 240 uit 1990 zonder motor. Rara wat er gaat gebeuren
Donderdag gaan we alles ophalen en kan het feest beginnen

Welke uitvoering heb jij als ik vragen mag?
[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 19-09-2013 17:24 ]
Nope, specs: Volvo C30 R-Design 2.0 145pk/185Nm uit 2011.Joopieboy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:20:
Och sta je er nog niet bij.Ik loop nog een beetje achter na een maand zonder vast internet.
Welke uitvoering heb jij als ik vragen mag?
Oh en bij de eerste paar bochten met de nieuwe Eibach Pro-Kit gemonteerd merkte ik al dat de auto minder overhelt
Dit topic is gesloten.