Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.472 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ja, maar het is een Alfa. Gegarandeerd falende onderdelen waar je het het minst verwacht :p

* Darkstar rent

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falende onderdelen waar je het minst verwacht...........ik denk aan de toerenteller of snelheidsmeter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:05:
[...]

Het op dat soort weggetjes ook een kwestie van klaar staan. Goed langs de trekker kijken en als je een geschikte bocht aan ziet komen al op de juiste afstand van die trekker zitten, poot klaar om even 1 of 2 versnellingen terug te gaan en 'gedecideerd' inhalen. Het is een kwestie van timing.
Ik weet niet meer wat het was, maar het was wel geen standaard tractor. Maar iets groter landbouw materiaal. Die was dus een heel stuk breder waardoor even snel er langs kijken ook al wat meer risico's inhield. Dat ding was zo breed dat langs kijken al betekende een stuk op het andere rijvak rijden.
Bij een bocht naar rechts kan je dan dat risico zelfs niet nemen, en bij wat drukker tegenliggend verkeer is dat soms heel frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

NoFearCreations schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:44:
De 166 heb ik kunnen kopen voor een prijs, dat ik alleen in onderdelen al winst maak. Heeft full options, en nieuwe APK. Daar is over een maand of wat wel wat winst op te maken. Kan ik weer in een hoger segment naar een 850 gaan kijken.
Het gaat volgens mij echt over tientjeswerk waar je het nu over hebt (kwa winst), als ik al je posts zo lees. Kan je niet beter ff een half jaartje sparen en iets fatsoenlijks kopen, i.p.v. steeds een auto van 100 of 200 euro duurder kopen? Zo'n Alfa is imo echt een zware risicobak (waarom denk je dat ze zo goedkoop zijn :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

kluyze schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:01:
[...]
Dat ding was zo breed dat langs kijken al betekende een stuk op het andere rijvak rijden.
Of iets afstand nemen. Het is niet altijd makkelijk of mogelijk, en ik wil ook niet beweren dat er één standaard recept is voor inhalen. Maar als het te moeilijk wordt, kun je het maar beter laten.

Een collega van me is zo bijna te pletter gereden in zijn C30. Een tegenligger die in een hele lange flauwe bocht (voor de tegenligger naar rechts) ging inhalen. Ja...wat doe je dan als je een Mondeo op je af ziet komen? Half in de berm, maar ze hebben elkaar toch geraakt. Total loss. Maar hij leeft nog en had niets. Inhalen blijft moeilijk. Wat dat betreft is het met de motor leuker. Zelf met dat bankstel dat ik heb met maar 70pk. Je bent altijd sneller dan de gemiddelde auto.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Maak op de meeste auto tussen de €500 en €1000 winst, dus over het algemeen wel de moeite waard.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

WheelerDealer.nl _o_

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:44:
[...]

maak een foto's van de 2 bakkies bij elkaar :P
Ga ik proberen :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:37:
[...]

Of iets afstand nemen. Het is niet altijd makkelijk of mogelijk, en ik wil ook niet beweren dat er één standaard recept is voor inhalen. Maar als het te moeilijk wordt, kun je het maar beter laten.

Een collega van me is zo bijna te pletter gereden in zijn C30. Een tegenligger die in een hele lange flauwe bocht (voor de tegenligger naar rechts) ging inhalen. Ja...wat doe je dan als je een Mondeo op je af ziet komen? Half in de berm, maar ze hebben elkaar toch geraakt. Total loss. Maar hij leeft nog en had niets. Inhalen blijft moeilijk. Wat dat betreft is het met de motor leuker. Zelf met dat bankstel dat ik heb met maar 70pk. Je bent altijd sneller dan de gemiddelde auto.
Mijn ervaring is dat wanneer je er gewoon een tijdje rustig achter rijdt, de desbetreffende boer zijn tractor even netjes voor je in de berm zet. (althans zo gaat dat bij ons in de gemoedelijke Betuwe :P )

Vaak genoeg lijpe shit gezien met inhalen om dat soort acties te laten, dan maar 10 minuten later thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wellicht in de gemoedelijke Betuwe wel, maar in Amersfoort niet. Ik werd vanmorgen verrast door een tractor die vanuit een grasveld de baan voor rechtsaf op kwam. Stoplicht stond op groen voor rechtsaf en op rood voor rechtdoor. De tractor reed door maar in plaats van rechtsaf te slaan, schoof hij na het stoplicht naar links op en ging rechtdoor (terwijl rechtdoor nog steeds rood had en er een ambulance met toeters en bellen van rechts kwam - waarschijnlijk ook de reden waarom rechtdoor rood had midden in een groene golf...) Maar ja, dit is niet het wegmisbruikerstopic. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mx. Alba schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:23:
Wellicht in de gemoedelijke Betuwe wel, maar in Amersfoort niet.
Horken heb je overal.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:23:
Wellicht in de gemoedelijke Betuwe wel, maar in Amersfoort niet. Ik werd vanmorgen verrast door een tractor die vanuit een grasveld de baan voor rechtsaf op kwam. Stoplicht stond op groen voor rechtsaf en op rood voor rechtdoor. De tractor reed door maar in plaats van rechtsaf te slaan, schoof hij na het stoplicht naar links op en ging rechtdoor (terwijl rechtdoor nog steeds rood had en er een ambulance met toeters en bellen van rechts kwam - waarschijnlijk ook de reden waarom rechtdoor rood had midden in een groene golf...) Maar ja, dit is niet het wegmisbruikerstopic. :D
Sorry voor het off topic gaan, maar deze kan ik je dan niet onthouden _/-\o_
YouTube: Koefnoen - Blik op de wegmisbruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

J0YR1D3R schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:43:
[...]

De locals in Italie rijden met hun Punto met 60pk en krap 100Nm tegen de bergen op met een snelheid die ik niet bij kon houden met 105pk en 175Nm. Dus met een getunede D2 zou je toch zat vermogen en vooral koppel moeten hebben?
Net alleen locals hoor, deed ik 3 jaar geleden ook. Veel vermogen is handig in de bergen, maar zeker niet nodig. Ik blijf erbij: het is je rijstijl en het overzicht wat je zelf hebt.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

itsalwaysme schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:05:
[...]
Net alleen locals hoor, deed ik 3 jaar geleden ook. Veel vermogen is handig in de bergen, maar zeker niet nodig. Ik blijf erbij: het is je rijstijl en het overzicht wat je zelf hebt.
Maar het inhalen in de bergen is, ook al ben je een local, zeker niet ongevaarlijk. Ik heb ze zowel in Frankrijk als Italië dingen zien doen die ik ze gewoon niet na WIL doen. Gekkenwerk. Het gaat toevallig goed omdat er niets aan komt, maar ze zijn niet allemaal zo gelukkig. Het aantal verkeersdoden in Frankrijk en Italië is dan ook een heel stuk hoger dan bij ons (ook procentueel/per voertuig enz). Dat ze het doen wil niet zeggen dat het veilig is. Er zijn ook zat mensen die met 5 biertjes op in een auto stappen en dat loopt ook goed af. Totdat de situatie even iets anders wordt, of er ingegrepen moet worden. En zelfs dán nog roepen velen dat ze er niets aan konden doen, terwijl een verstandiger opstelling ervoor had gezorgd dat ze meer marge hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

precies; of je nu 60 of 600pk hebt; je haalt níet 10m voor een blinde bocht in... end of story...

¯\_(ツ)_/¯

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

mphilipp schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:46:
[...]

Maar het inhalen in de bergen is, ook al ben je een local, zeker niet ongevaarlijk. Ik heb ze zowel in Frankrijk als Italië dingen zien doen die ik ze gewoon niet na WIL doen. Gekkenwerk. Het gaat toevallig goed omdat er niets aan komt, maar ze zijn niet allemaal zo gelukkig. Het aantal verkeersdoden in Frankrijk en Italië is dan ook een heel stuk hoger dan bij ons (ook procentueel/per voertuig enz). Dat ze het doen wil niet zeggen dat het veilig is. Er zijn ook zat mensen die met 5 biertjes op in een auto stappen en dat loopt ook goed af. Totdat de situatie even iets anders wordt, of er ingegrepen moet worden. En zelfs dán nog roepen velen dat ze er niets aan konden doen, terwijl een verstandiger opstelling ervoor had gezorgd dat ze meer marge hadden.
beschuitfluiter schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:19:
precies; of je nu 60 of 600pk hebt; je haalt níet 10m voor een blinde bocht in... end of story...
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Dat was in dit geval mijn insteek niet. Er werd hier geroepen dat veel vermogen een must is in de bergen. Ik wilde aangeven dat het meer met de bestuurder te maken heeft dan het vermogen.
In mijn ogen is een goede bestuurder ook iemand die weet wanneer hij niet kan inhalen/rijden/etc....

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ha! Ik kreeg net een telefoontje van mijn 'eigen' dealer dat ie de order heeft gekregen van de leasemaatschappij. Dat had ik helemaal niet meer verwacht. De lm heeft al eerder de voorkeur gegeven aan zijn eigen vriendjes en (naar mijn idee) weinig moeite gedaan om het bij mijn eigen dealer in de woonplaats rond te maken. Maar er werkt sinds kort een jongeman die beloofd heeft als een terrier erachter aan te gaan, en dat heeft ie gedaan! Hij heeft gewonnen van Broekhuis (waar de C30 vandaan komt), en dat is denk ik best een prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Bam!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HT16KoQ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yLS37vD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tT0EvvT.jpg?1
(opklikken voor groterder)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Feli! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Dank u...

Enig probleempje wat ik er mee heb is dat mijn bluetooth niet lijkt te werken; krijg geen telefoon gekoppeld :/
Iemand hier enig idee?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:23
sw update bij de dealert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Damn; heb hem gisteren pas opgehaald; nu al oud :(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003

djidee

Mr. Slungel

Huh? Ik heb dat geouwhoer niet gehad (okt 2012), koppelt perfect met de baksteen nokia van werk en de htc sensation prive.

Maar stoere bak!

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die van mij mag straks een maandje bij de dealer op de parkeerplaats staan... Hij komt waarschijnlijk november binnen en mag op 15 december pas uitgeleverd worden. Maar de dealer gaat me bellen als ie klaar is, en dan mag ik even komen kijken ;)

Ik zal wel meteen vragen of ze alle updates die er zijn maar willen doorvoeren. Als ie er toch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

Mooi ding beschuitfluiter!
Die R-design-velgen zou ik wel op de mijne willen hebben.

Ik ontdekte laatst trouwens dat het approachverlichtingprobleem toch nog niet is opgelost. De approachverlichting gaat nu wel netjes aan (i.p.v. eenmaal kort knipperen), maar nu is het zo dat de binnenverlichting na starten aanblijft.
Herkent iemand dit? Ik dacht dat dit na tig software-updates wel verholpen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

weet neit zeker of het hiermee gerelateerd is, maar ik heb een terug roep actie van volvo waar bij een deel van de binnenverlichting wordt vervangen. Kreeg ik te horen toen ik mijn afspraak ging maken voor de 40k beurt.

oh en de bumpers worden vervangen ivm met loslatende lak.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Bumpers zouden bij mij goed moeten blijven aangezien hij (als het goed is) na wk28 gebouwd is. Ze hebben sinds die week het moffelproces van de bumpers aangepast wat het lakprobleem zou moeten verhelpen.

De rest moet ik nog ff checken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Heb jij iets van een x en een k in je kenteken en reed je zo rond het middaguur door het centrum? Volgens mij zag ik je langsrijden in een vreselijk glimmende R-Design... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

mphilipp schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:54:
[...]

Heb jij iets van een x en een k in je kenteken en reed je zo rond het middaguur door het centrum? Volgens mij zag ik je langsrijden in een vreselijk glimmende R-Design... ;)
Nope; wasn't me...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dan was het een andere lucky bastard! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:51
Reinier schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:31:
Ik ontdekte laatst trouwens dat het approachverlichtingprobleem toch nog niet is opgelost. De approachverlichting gaat nu wel netjes aan (i.p.v. eenmaal kort knipperen), maar nu is het zo dat de binnenverlichting na starten aanblijft.
Herkent iemand dit? Ik dacht dat dit na tig software-updates wel verholpen zou zijn.
Dit gevoel heb ik dus met al die rijdende nintendo's van tegenwoordig waarbij vag nog wel de kroon spant. Van mij mag de meeste electronica meuk er uit en gewoon weer auto's maken. Voor m'n werk nu een crafter die eens per maand met een electronica storing bij de dealer staat. Dan is het een ABS of ESP storing dan wil ie niet starten dan schakelt ie gewoon uit midden op de snelweg, of is ineens de accu leeg omder er een vampier aan boord is.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi ding :P

als ik zo naar de achtergrond van de foto's kijk ben ik er uit gekomen dat jij de mooiste auto van de straat hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:14:
mooi ding :P

als ik zo naar de achtergrond van de foto's kijk ben ik er uit gekomen dat jij de mooiste auto van de straat hebt :9
Dat is met een V40 R-Design niet zo moeilijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik twijfel nog steeds of ik voor een Golf 7 Bluemotion of Volvo V40 zal gaan. Golf 7 is in de lease wat goedkoper, maar als ik dit soort foto's zie ben ik weer verkocht aan de V40 O+

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-7EqfYmXsZ0U/UiNsQqglOAI/AAAAAAAADjY/UFUrbgsNob8/s1600/DSCF5013.JPG

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Oi? Hebben ze in die RHD's niet eens de moeite genomen de handrem naar de andere kant te verhuizen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

pfff, inderdaad dat ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig, kan je bijrijder mooi helpen met de handrembochtjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Volvo moet het geld wel waard zijn ;)

Trouwens vanaf vandaag toon ik extra veel respect voor de XC90 O-)

want een kleine 2 uur terug stonden we in Hengeloooo voor de stoplichten, en toen kwam er ineens een Audi A3 2.0 TDI naast ons staan. En mijn moeder en ik hadden wel zin om gek te doen 8)

dus toen de stoplichten groen werden gingen we naar de 3000 R/PM (max 4500) en begonnen we met langzaam toeren opbouwen.....maar de Audi was niet gek dus begon het spelletje mee te spelen....met meer snelheid :X .....maar toen dachten wij "hé wat is dit nou?" dus mijn moeder trapt het gas vol in naar de 4500 en we floepen de Audi zo voorbij :P

wat een heerlijk geluid maakte de motor, voor een diesel :+

zou mijn vader toch stiekem de auto een chip hebben gegeven? :+

oke oke 15 seconden later reed hij ons voorbij maar wij reden 70 en hij reed 80 maar dat telt niet meer mee ;)

nu je op sommige stukken op de A1 tussen Hengelo en mijn woonplaats 130 mag zijn we ook lekker met die snelheid vrachtwagens en wat tragere auto's gaan liggen inhalen :P
alleen een nieuwe S80 had iets meer haast (zag eergister nog wel een S80 V8 AWD :9~ )

Alleen in de bocht was het doodeng, 50 km/h was de aangeraden snelheid en wij reden met 80 km/h

maar kortom we hebben vanavond flink zitten uitsloven met onze 2 tonner :*)

en ja we hebben de motor laten warmlopen, en het zuinigste wat we reden was 80 KM/H met 1800 toeren en het verbruik was dan 5/100 (tijd voor een update voor de boordcomputer of kan dit kloppen?)

@Nathuran, ze willen carpoolen stimuleren, laat de dikke Mercedes maar op de carpoolplaats staan en ga gezellig met je tweeën in een zuinige auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Strider schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:31:
Ik twijfel nog steeds of ik voor een Golf 7 Bluemotion of Volvo V40 zal gaan. Golf 7 is in de lease wat goedkoper, maar als ik dit soort foto's zie ben ik weer verkocht aan de V40 O+
Ik weet niet welk leasebudget je hebt en hoe het dan zit met evt. bijbetalen, maar in mijn situatie zou een Golf Highline BM met een pak extra's 'maar' €50/mnd netto goedkoper uitkomen. Maar dat is zoals ik al zei afhankelijk van je budget. Ik kan tot €650/mnd leasen en ik zit op €695, dus dat is €45 bijbetalen (wat weer aftrekbaar is). Alles bij elkaar kost ie me €250/mnd en de Golf zou met €205/mnd kosten. Dan weet ik het wel... 8)

Vergeet niet dat de navi van Volkswagen bijzonder geliefd is bij het gilde omdat het 'gewoon' een Pioneer dubbel din apparaat is, die er binnen 10 seconden uitligt. Net als bij de BMW's zijn ze een geliefde prooi, alarm of niet. Bij Volvo krijgen ze dat ding er niet uit omdat ie achterin het dashboard zit verstopt. Dan moet je ter plaatse het dashboardkastje eruit gaan slopen en dat gaat niet werken. Voor mij een extra reden om geen BMW of Volkswagen te willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
mphilipp schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:50:
[...]

Ik weet niet welk leasebudget je hebt en hoe het dan zit met evt. bijbetalen, maar in mijn situatie zou een Golf Highline BM met een pak extra's 'maar' €50/mnd netto goedkoper uitkomen. Maar dat is zoals ik al zei afhankelijk van je budget. Ik kan tot €650/mnd leasen en ik zit op €695, dus dat is €45 bijbetalen (wat weer aftrekbaar is). Alles bij elkaar kost ie me €250/mnd en de Golf zou met €205/mnd kosten. Dan weet ik het wel... 8)

Vergeet niet dat de navi van Volkswagen bijzonder geliefd is bij het gilde omdat het 'gewoon' een Pioneer dubbel din apparaat is, die er binnen 10 seconden uitligt. Net als bij de BMW's zijn ze een geliefde prooi, alarm of niet. Bij Volvo krijgen ze dat ding er niet uit omdat ie achterin het dashboard zit verstopt. Dan moet je ter plaatse het dashboardkastje eruit gaan slopen en dat gaat niet werken. Voor mij een extra reden om geen BMW of Volkswagen te willen rijden.
Ik kan tot een hoger bedrag leasen, maar vergeet niet dat je vanaf volgend jaar € 109,- per maand extra betaald voor een Volvo V40. Dan is het dus in jouw geval 45 + 109 = € 154,- bij betalen + nog je bijtelling, kom je totaal uit op +/- 310 euro. Vind je de V40 dan nog wel interessant genoeg :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Strider schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:07:
[...]
Ik kan tot een hoger bedrag leasen, maar vergeet niet dat je vanaf volgend jaar € 109,- per maand extra betaald voor een Volvo V40. Dan is het dus in jouw geval 45 + 109 = € 154,- bij betalen + nog je bijtelling, kom je totaal uit op +/- 310 euro. Vind je de V40 dan nog wel interessant genoeg :)
Jazeker! Mijn lieve baas gaat dat extraatje nl betalen. 8)
Anders weet ik niet of ik het had gedaan. Of wat dingen eraf laten. Maar zoals het nu is, ben ik zelfs €100/mnd minder kwijt als nu (C30 van €32k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Strider schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:07:
[...]

Ja dat heb ik helaas geweten.... Toen ik al niet meer terug kwam kwamen ze er mee. Omdat een andere lease maatschappij het verteld had. Ik heb geprobeerd toen nog van de auto af te komen maar helaas. Ik wilde toen eigenlijk zelf gaan kopen en niet meer leasen. Nu zit ik dus 110 boven budget. Heb de winter banden en vervangend vervoer geschrapt en ook looptijd aangepast. Daar is nu nog 75 van over. Maar betekend wel dat ik met sneeuw dus niet zo maar de weg op ga. Peg voor de baas. Het was hun fout. Zij hadden als wagen park beheerders ons op tijd moeten informeren. En u belasten zij het zo 1:1 naar ons door omdat ze daar een fail save voor in het contract hadden zitten. (heb ook nog geprobeerd of ze mee wilde betalen maar dat waren ze toch echt niet van plan)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Astennu schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 01:51:
[...]
Maar betekend wel dat ik met sneeuw dus niet zo maar de weg op ga.
Kom op! Ik rij al 28 jaar in de winter zonder winterbanden en met een beetje beleid is het goed te doen. Bovendien hebben we hier maar een paar dagen per jaar écht sneeuw op de weg dat je er last van hebt. Tenzij je in het buitengebied woont natuurlijk. Maar verder kun je gewoon rijden. Kwestie van je hersens gebruiken, meer niet.

btw: stond het ook niet vermeld op de leaseofferte? Of krijg jij die niet te zien? Op zich zou dat vreemd zijn, want daar staat de auto precies op zoals je 'm besteld hebt. Ik heb 2 offertes gezien, en daar stond het op vermeld. Directlease geeft het in de online tool ook gewoon aan.

Als het nergens in de papierwinkel heeft gestaan die jij onder ogen hebt gekregen en/of hebt getekend, is het een contractaanpassing zonder jouw medeweten. Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd dat de lm dit niet aan je gemeld heeft, want zij weten dit al heel lang en het is hun plicht om je erop te wijzen.

[ Voor 36% gewijzigd door mphilipp op 07-09-2013 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mphilipp schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 02:16:
[...]

Kom op! Ik rij al 28 jaar in de winter zonder winterbanden en met een beetje beleid is het goed te doen. Bovendien hebben we hier maar een paar dagen per jaar écht sneeuw op de weg dat je er last van hebt. Tenzij je in het buitengebied woont natuurlijk. Maar verder kun je gewoon rijden. Kwestie van je hersens gebruiken, meer niet.

btw: stond het ook niet vermeld op de leaseofferte? Of krijg jij die niet te zien? Op zich zou dat vreemd zijn, want daar staat de auto precies op zoals je 'm besteld hebt. Ik heb 2 offertes gezien, en daar stond het op vermeld. Directlease geeft het in de online tool ook gewoon aan.

Als het nergens in de papierwinkel heeft gestaan die jij onder ogen hebt gekregen en/of hebt getekend, is het een contractaanpassing zonder jouw medeweten. Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd dat de lm dit niet aan je gemeld heeft, want zij weten dit al heel lang en het is hun plicht om je erop te wijzen.
Ik eerst ook. Totdat ik een keer ijsel tegen kwam op een dijk. Ik reed al 35 ipv 80 wat daar mocht maar toch deed de auto niets toen ik de bocht door wilde. De rand kwam steeds dichter bij. Het is allemaal goed gegaan maar toen werd toch duidelijk dat winterbanden wel degelijk hun nut hebben. Met winterbanden had ik twee keer zo veel grip in dat soort situaties.

Ik ben er nog steeds voor dat je dan niet harder moet gaan rijden zodra je winter banden er op hebt zitten. Want dan is het nog steeds niet veiliger dan met zomer banden. Maar soms kan het echt gevaarlijk worden.

Daarnaast heb ik ook 3x vast gezeten dat echt mensen moesten duwen. (drempel / gootje waar de wielen in stonden) met winter banden nooit last van gehad kwam er zo uit.

Nee stond er niet op vermeld. Was wel door de lease maatschappij door gegeven aan de wagen park beheerders maar die hebben ons niet geinfomeerd. Nu staat het er wel op nadat ik een klacht in gediend had.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003

djidee

Mr. Slungel

Als je echt ijzel tegen komt ga je ook met winterbanden vreselijk nat hoor...

Het is bij onze nieuwe contracten tegenwoordig verplicht, dus ik moest er ook aan geloven, maar met de V40 (met zijn wegligging en hulpsystemen) is het verschil op sneeuw (spelen op een lege parkeerplaats) tussen zomer en winterbanden erg beperkt. Bij zachtere omstandigheden (2/3 graden en regen) heeft de zomerband fors meer grip (met name rotonde/klaverblad achtige bewegingen).

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In onze leasecontracten staat duidelijk dat alle kosten zoals verzekering en belasting voor rekening van de werkgever is. Geen problemen hier dus met plotselinge belastingverhogingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Astennu schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 02:56:
[...]
Ik eerst ook. Totdat ik een keer ijsel tegen kwam op een dijk. Ik reed al 35 ipv 80 wat daar mocht maar toch deed de auto niets toen ik de bocht door wilde. De rand kwam steeds dichter bij. Het is allemaal goed gegaan maar toen werd toch duidelijk dat winterbanden wel degelijk hun nut hebben. Met winterbanden had ik twee keer zo veel grip in dat soort situaties.
Ik zeg ook niet dat winterbanden geen nut hebben. Ook ik ben wel eens doorgegleden, maar (in mijn situatie) is dat slechts een dag of 3-4 per jaar. Het is uitkijken geblazen, maar ik ga echt niet Mr.Tyreservice in stand houden met die hele winterbandenhype voor 3 dagen per jaar. Ik ben er tot nu toe mee weggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:21:
@Nathuran, ze willen carpoolen stimuleren, laat de dikke Mercedes maar op de carpoolplaats staan en ga gezellig met je tweeën in een zuinige auto :+
Mijn opmerking ging over de LHD geplaatste handrem in een RHD auto, snap de link met Mercedessen niet helemaal?

En laat je moeder maar uitkijken dat ze haar rijbewijs niet afpakken met zulks rijgedrag, klinkt inderdaad als een rit vol bloedstollende momenten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volvo-zuinigheid: Ik heb vandaag getankt, meeste kilometers ooit op een tank (1054km) en de op een na zuinigste tank (4,85:100). Niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:30:
[...]

Mijn opmerking ging over de LHD geplaatste handrem in een RHD auto, snap de link met Mercedessen niet helemaal?

En laat je moeder maar uitkijken dat ze haar rijbewijs niet afpakken met zulks rijgedrag, klinkt inderdaad als een rit vol bloedstollende momenten }:O
Misschien heb ik mijn bedoeling niet duidelijk genoeg omschreven, wat ik bedoelde is dat alle dikke onzuinige en alles behalve milieu vriendelijke auto's op de carpoolplaats moeten staan en dat je samen in een milieuvriendelijker auto moet verder rijden :)

Zo nu en dan rijd mijn moeder als een maniak :P maar ze houd zich bijna altijd aan de verkeersregels :Y

Dit jaar nog (maar) 2 boetes gehad, mijn vader reed bij Apeldoorn 5 km/h te snel en mijn moeder in Hengelo 20 km/h te snel, maar ik ben het met haar eens, de snelheid staat zeer onduidelijk aangegeven in die straat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:07:
[...]

Misschien heb ik mijn bedoeling niet duidelijk genoeg omschreven, wat ik bedoelde is dat alle dikke onzuinige en alles behalve milieu vriendelijke auto's op de carpoolplaats moeten staan en dat je samen in een milieuvriendelijker auto moet verder rijden :)

Zo nu en dan rijd mijn moeder als een maniak :P maar ze houd zich bijna altijd aan de verkeersregels :Y

Dit jaar nog (maar) 2 boetes gehad, mijn vader reed bij Apeldoorn 5 km/h te snel en mijn moeder in Hengelo 20 km/h te snel, maar ik ben het met haar eens, de snelheid staat zeer onduidelijk aangegeven in die straat :(
Dan snap ik nog steeds niet wat je opmerking met mijn post te maken had? Het gaat van handremmen naar carpoolende Mercedessen 8)7

Volgens mij kwam het sarcasme omtrent je moeders rijkunsten ook niet geheel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mx. Alba schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:21:
Volvo-zuinigheid: Ik heb vandaag getankt, meeste kilometers ooit op een tank (1054km) en de op een na zuinigste tank (4,85:100). Niet slecht!
Met welke auto?
Met mijn C30 1.6D heb ik max 1140 gedaan.

Ik heb ook wel eens zuiniger gereden maar niet een hele tank lang. Dat was 150 KM met een gemiddelde van 3.47 liter op 100KM (1:28.2) (echt gemeten aan de pomp). Maar dit was wel met vooral 85-95km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Nu reed ik deze week even met pa z'n V60 (MY13 denk ik) Leuke bak, die D2 met powershift is nog zo slecht niet (hoewel ik toch meer blijf van mijn D5 GT, alleen beetje jammer van het verbruik :P) verlichte versnellingspook is ook leuk. Interieur ziet er heel fris en modern uit, begint m'n XC60 (MY10) al wat "oud" bij te lijken. En de meesturende xenons zijn ook een leuk extraatje. Er viel me wel 1 ding op, ik heb de gewoonte om bij het ontgrendelen van de auto de approach verlichting aan te doen, maar die lijkt bij de V60 niet te werken. Misschien binnenkort eens testen met de andere sleutel, kan natuurlijk zijn dat het knopje kapot is ofzo. Zijn er mensen die weet hebben van problemen met de approach verlichting bij de V60?
Dag nadien even met de V50 van moeder gereden (1.6D MY09 denk ik, auto is een 1.6D, maar geen drivE) viel me meteen op dat die auto redelijk veel verbruikt voor een 1.6D te zijn. Gemiddeld doet die net geen 7l/100km, ik heb vroeger nog met een V50 2.0D gereden en die deed 5,8 en als ik echt zuinig aan deed zelfs 5,2. Nu viel het me op dat bij het remmen op de motor het verbruik niet naar 0 gaat, maar blijf hangen rond de 3l/100km... Mijn XC60 doet dat soms ook, maar alleen als die z'n roetfilter aan het reinigen is. Bij die V50 lijkt het dus wel alsof de motor blijft hangen in z'n "roetfilter reinigingsprogramma". Filter lijkt me niet verstopt, want de auto lijkt echt wel heel fel te zijn en beschikt over voldoende trekkracht. Auto komt net terug van onderhoud, en daar is niks bijzonders gemeld. Hoewel m'n ouders bij een garage gaan die ik niet helemaal meer vertrouw (daarom ook dat ik er ben weggegaan, ondanks dat ze tegen de deur ligt) Bovendien vond ik 350 Eur best veel geld voor enkel nieuwe olie en alle filters. Iemand een idee wat dit verbruik (en het "niet naar 0 verbruik gaan bij remmen op de motor" fenomeen) kan veroorzaken?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:18:
[...]

Dan snap ik nog steeds niet wat je opmerking met mijn post te maken had? Het gaat van handremmen naar carpoolende Mercedessen 8)7

Volgens mij kwam het sarcasme omtrent je moeders rijkunsten ook niet geheel aan ;)
nou ik leg het nog 1x uit :P

de handrem zat aan de kant waar een passagier kan zitten, dus ze willen stimuleren om samen in een zuinige auto te gaan rijden zodat de passagier de auto op de handrem kan zetten wanneer dat nodig is.

en ik geef toe dat van die Mercedessen was idd geen goed voorbeeld 7(8)7

terwijl ik nadenk ben ik in ga zien dat ik mijn bedoeling in verkeerde woorden heb geuit :(

de kwestie was dat i.p.v een paar mensen met een paar dikke onzuinige/niet-milieuvriendelijke auto's naar het werk toe gaan, ze samen moeten verzamelen op een carpoolplaats en zichzelf in een super zuinige/milieuvriendelijke V40 moeten proppen :/

ik had beter kunnen zeggen, laat die niet-milieuvriendelijke auto's voor werk en woon-werk verkeer mooi bij je werk staan en ga met de gene meerijden naar het werk die een zuiniger/milieuvriendelijker auto heeft

blunder........maarja van elke fout kun je leren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:16:
[...]

nou ik leg het nog 1x uit :P

de handrem zat aan de kant waar een passagier kan zitten, dus ze willen stimuleren om samen in een zuinige auto te gaan rijden zodat de passagier de auto op de handrem kan zetten wanneer dat nodig is.

en ik geef toe dat van die Mercedessen was idd geen goed voorbeeld 7(8)7

terwijl ik nadenk ben ik in ga zien dat ik mijn bedoeling in verkeerde woorden heb geuit :(

de kwestie was dat i.p.v een paar mensen met een paar dikke onzuinige/niet-milieuvriendelijke auto's naar het werk toe gaan, ze samen moeten verzamelen op een carpoolplaats en zichzelf in een super zuinige/milieuvriendelijke V40 moeten proppen :/

ik had beter kunnen zeggen, laat die niet-milieuvriendelijke auto's voor werk en woon-werk verkeer mooi bij je werk staan en ga met de gene meerijden naar het werk die een zuiniger/milieuvriendelijker auto heeft

blunder........maarja van elke fout kun je leren :F
Ik carpool al regelmatig, met een collega die in een 2.8 V6 Scorpio rijdt..... :+
Hoe dan ook scheelt dat wel een auto in de spits. Echter is het ondanks dat het een directe collega is nog steeds niet heel praktisch om elke dag te carpoolen

Bedankt voor je uitleg trouwens, nu snap ik waar je vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu snap ik waar je vandaan komt
en nu is het jou beurt om wat uit te leggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zal wel debiel zijn, maar wat het een met het ander te maken heeft ontgaat me, ook al lees ik het verhaal 6x. Wat heeft carpoolen nou met de handrem te maken? Zal wel een of andere grap zijn, maar mij ontgaat de clou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpoolen ----> passagier naast je ----> handrem in de V40 op de foto bij de passagier ----> passagier die de handrem gebruikt wanneer het moet----> stimuleert carpoolen een beetje

duidelijker weet ik het niet te omschrijven, had een beetje en grap moeten zijn maar hij sloeg niet in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:50:
[...]

en nu is het jou beurt om wat uit te leggen :?
Bij ons betekend dat ik 'nu weet wat je bedoelde'

Trouwens wel een geruststellende gedachte dat ik niet de enige ben die in de eerste instantie geen aars van je verhaal snapt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan, de eerste keer in mijn leven dat ik die zin hoor, dus ik heb weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:09:
carpoolen ----> passagier naast je ----> handrem in de V40 op de foto bij de passagier ----> passagier die de handrem gebruikt wanneer het moet----> stimuleert carpoolen een beetje

duidelijker weet ik het niet te omschrijven, had een beetje en grap moeten zijn maar hij sloeg niet in :X
Ja, dat die handrem daar zit, snap ik maar waarom dat het poolen stimuleert begrijp ik niet.

Maar ik heb misschien de verkeerde soort humor voor zoiets. Laten we het daarbij laten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Nou Bluetooth werkt; ik moest het één keer via de TEL knop koppelen en nu gaat het goed met alle telefoons... beetje vreemd, maar goed...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:18
beschuitfluiter schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:24:
Nou Bluetooth werkt; ik moest het één keer via de TEL knop koppelen en nu gaat het goed met alle telefoons... beetje vreemd, maar goed...
Ik had er geen enkel probleem mee. Wel valt me op dat je beide kanten op kan koppelen; met je telefoon bluetooth van de auto zoeken én met de auto bluetooth van je telefoon zoeken. Dat was met m'n vorige auto niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb trouwens bij mijn C30 regelmatig dat de auto en mijn telefoon (Samsung Galaxy SII) niet automatisch verbinding met elkaar maken. Het gaat drie of vier keer goed en dan opeens de volgende keer geen verbinding. Als ik dan de BT van mijn telefoon uit en weer aanzet komt de verbinding wel tot stand en dan gaat het meestal ook weer een aantal keren automatisch goed. Het irritante is natuurlijk dat ik weinig word gebeld wanneer ik in de auto zit, maar dat bijna altijd is wanneer de verbinding weer eens net niet werkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dat van BT + automatisch connecten is een android + samsung dingetje volgens mij. Hier nu met een Samsung Note, in een peugeot, hetzelfde. Vaak gaat het goed, maar soms gaat het fout. Ook even aan/uitzetten van de BT op de telefoon helpt dan. Heb eens proef op de som genomen, en als ik binnen 10 minuten weer probeer te connecten, gaat het sowieso fout.
Lijkt op een BT-stack foutje. Als ik met een taskkiller BT proces vooraf kill gaat het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wat ik wel een hippe feature zou vinden is als je meerdere telefoons tegelijk zou kunnen koppelen aan je bluetooth systeem (dus beide tegelijk actief), maar dat ben ik helaas nog niet tegengekomen.

(heb een NL en een UK mobiel, dus zou voor mij wel handig zijn) :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan kan je toch een dual-SIM telefoon nemen? Een telefoon met twee simmekes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

Ik heb hetzelfde gedoe met BT, met twee Samsung-telefoons (S3 en S3 mini) en een HTC One X. Dus als het aan de telefoons ligt zal het een Android-dingetje zijn en niet per se Samsung. Best onhandig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bij mijn weten kan je met een dual sim telefoon ook niet 2 nummers tegelijk actief hebben...maar kan t mis hebben.

Daarbij heb ik een prima werkende iphone 5 en een blackberry, die ga ik niet inwisselen voor een of ander hakkietakkiemerk dual sim ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat kan dus juist wel, daar is zo'n dualsimtelefoon ook voor. Wat jij bedoelt is dualsimadapters, die zijn er ook, waarmee je twee simkaarten in een toestel kan stoppen die er eigenlijk maar een aankan en dan moet je het toestel uit- en weer aanzetten om naar de andere sim te switchen. Maar een echte dualsimtelefoon heeft gewoon beide sims tegelijk actief. Bijvoorbeeld de Nokia Asha 202 van rond de €50 maar er zijn tegenwoordig ook Android-toestellen met dualsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmm, ok, interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij ons bedrijf rijden ongeveer 30 company cars, waarvan 25 Volvo's (V40 \ S\V60 \ XC60). Iedereen heeft bij ons een iPhone gekregen om dat met 99% van de Android toestellen de Bluetooth functie dubieus was. Bij de één ging het 9 vd 10 keer goed, bij de ander ging het elk gesprek mis. De iPhone is qua connectiviteit met de carkit dat nog het beste onder de smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:18
Mx. Alba schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:56:
Dat kan dus juist wel, daar is zo'n dualsimtelefoon ook voor. Wat jij bedoelt is dualsimadapters, die zijn er ook, waarmee je twee simkaarten in een toestel kan stoppen die er eigenlijk maar een aankan en dan moet je het toestel uit- en weer aanzetten om naar de andere sim te switchen. Maar een echte dualsimtelefoon heeft gewoon beide sims tegelijk actief. Bijvoorbeeld de Nokia Asha 202 van rond de €50 maar er zijn tegenwoordig ook Android-toestellen met dualsim.
De dualsim toestellen van tegenwoordig kunnen inderdaad beide actief hebben. Maar de oudere dualsim toestellen van een aantal jaar geleden (dus echt dualsim, niet met zo'n adapter) konden dat niet, toen moest je kiezen welke je actief wilde hebben :P

Overigens heb ik met mijn Android telefoon (HTC Sensation XE) nooit problemen om te verbinden met bluetooth. Zakelijk gebruik ik een Nokia C5 en die heeft ook nooit problemen met bluetooth :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 09-09-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik heb een iPhone van de zaak en een prive Sony Xperia, en herken de problemen niet met mijn C30. Ik had het wel met de oude nokia 3720c van de zaak. Maar dat was een Nokia dingetje. Deed het ding met alle bluetooth verbindingen. Het is dus een beetje verschillend per auto en gsm.
Ik moet zeggen dat veel mensen hier (met verschillende auto's) problemen hebben met bluetooth en de gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, dat is een beetje offtopic, maar het bluetoothsysteem van de VAG-groep werd lange tijd gemaakt door een dochterbedrijf van Nokia. Deed het dus pico bello met Nokia's, maar met andere merken telefoons een en al problemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fredkroket schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:12:
Bij ons bedrijf rijden ongeveer 30 company cars, waarvan 25 Volvo's (V40 \ S\V60 \ XC60). Iedereen heeft bij ons een iPhone gekregen om dat met 99% van de Android toestellen de Bluetooth functie dubieus was. Bij de één ging het 9 vd 10 keer goed, bij de ander ging het elk gesprek mis. De iPhone is qua connectiviteit met de carkit dat nog het beste onder de smartphones.
Ik heb heel wat met custom roms gewerkt en toen heb ik ook issues met de C30 gehad. MAar dat lag aan bepaalde Bluetooth drivers en de power saving modes. Maar dit was altijd wel op te lossen door def's. Maar dit was rond 2010 inmiddels werkte alle Android telefoons die ik later geprobeerd heb perfect. Dus het was vooral een probleem rond de tijd van Android 2.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:00:
[...]

Ik heb heel wat met custom roms gewerkt en toen heb ik ook issues met de C30 gehad. MAar dat lag aan bepaalde Bluetooth drivers en de power saving modes. Maar dit was altijd wel op te lossen door def's. Maar dit was rond 2010 inmiddels werkte alle Android telefoons die ik later geprobeerd heb perfect. Dus het was vooral een probleem rond de tijd van Android 2.x
Het is ook (vaak) nog bij de nieuwere telefoons. Een enkele collega heeft hier een Galaxy S4 en bellen gaat redelijk, tot je wisselgesprekken krijgt, in- of uitstappen van de auto. De iPhone is echt het meest probleemloos gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zou kunnen. Maar goed ik heb er zelf geen last meer van gehad bij mijn Note 1, 2 en HTC Desire en Sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het enige probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen in mijn S40 is dat ik een keer ergens parkeerde, de motor uitzette en uitgestapte. Niet heel zeker of de deuren ook al gesloten waren, Maar ik stond al naast mijn auto toen ik begon te bellen en de andere persoon plots door de speakers binnen in mijn auto hoorde.

Maar dat opnieuw moeten syncen via BT en zo heb ik met mijn oude Nokia N86 nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Astennu schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:30:
Zou kunnen. Maar goed ik heb er zelf geen last meer van gehad bij mijn Note 1, 2 en HTC Desire en Sensation.
Same here. Mijn HTC desire heeft 0 problemen gegeven met de stock rom en diverse custom roms. Nu heb ik een Note en die loopt ook met stock rom én custom rom's prima.

Ik heb geloof ik de eerste 2 dagen gekloot gehad. Waar dat aan lag, weet ik nog steeds niet, maar sindsdien gaat het prima. Ik heb geloof ik 1 of 2x per jaar dat ie om een of andere reden ineens niet wil connecten. Dat heeft dan denk ik meer te maken met de custom rom waar ik dan weer mee aan het kloten ben geweest en dat de bt stack omgevallen is oid. Na een reboot werkt het dan weer.

Misschien heeft het ook te maken met bt versie van de auto. Bluetooth en andere wireless technieken blijven sowieso brak. Ik durf het aan te stellen dat wie zegt dat het altijd 100% werkt óf liegt óf het gewoon niet vaak genoeg gebruikt. Ik heb thuis ook WiFi voor mijn hoofdcomputer en mediacenter in de ban gedaan. Gewoon een boor in de muren gezet en een draad getrokken. Zo ook met de draadloze keyboard en muizen. Meestentijds werkt het goed, maar af en toe is het op een of andere magische wijze niet aan de praat te krijgen. En als ik dan nét met mijn kunstig opgewarmde pizza voor de tv ga zitten en de wifi speelt weer op zodat ik geen tv kan kijken...dan wordt ik een beetje 'agitated' :+
Dus dat bt in de auto af en toe gek doet verbaast me niets. En ook de iphone zal er zo af en toe last van hebben. Het is ook een standaard om gek van te worden. Op een of andere manier slagen fabrikanten er over en weer steeds in er een andere interpretatie op na te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik vind het sowieso verschrikkelijk annoying om te bellen, dus ik ben blij dat m'n S80 nu geen Bluetooth heeft (had m'n V70 wel). Bellen is extreem afleidend en ik heb altijd het gevoel dat wanneer ik een gesprek beëindig hoe ik in godsnaam een heel stuk heb kunnen rijden. :X :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Mooie V40! Hoe bevalt hij tot nu toe :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:07
Zeker mooi! Aleen jammer van die kentekenplaathouder......
Strider schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:38:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:26

EMP

Krulloos!

Ik zit in mijn zoektocht naar een mooie 9x0 te kijken naar de verschillende motorblokken en versnellingsbakken, maar kan maar weinig over het verbruik vinden (anders dan dat het veel is).

Heeft iemand een idee hoeveel bijvoorbeeld hoeveel de 2,5 en de 3 liter blokken uit de 960 lusten? En de standaard 2.4 uit de 940 en de turbo editie?

En wordt hij erg veel dorstiger door een automaat?

Een 960 met automaat lijkt mij echt ideaal, maar als dat 1:8 rijdt vind ik dat echt te gortig...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

EMP schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:53:
Een 960 met automaat lijkt mij echt ideaal, maar als dat 1:8 rijdt vind ik dat echt te gortig...
Als je lange einden rijdt kun je net 1 op 10 halen.. ik (of mijn vrouw) rij meestal net 1 op 8..

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik denk dat de 3.0L en 2.5L 6 in lijn blokken ongeveer hetzelfde verbruiken zo rond de 1:10 als je je best doet.
De 2.3L 4-in-lijn motoren (meestal LPTurbo's) kunnen wat zuiniger zijn maar is sowieso erg afhankelijk van je rechtervoet.
De 4-in-lijn motoren zijn wat ouderwetser, zo ook de automatische versnellingsbakken die erachter hangen. Die verbruiken wel wat meer dan de handbak. Aangezien een 960 zwaarder is dan de 940 verbruikt die ook ietsje meer.

Op spititmonitor kun je nuttige gebruikscijfers vinden.
http://www.spritmonitor.d.../471-940.html?powerunit=2
http://www.spritmonitor.d.../539-960.html?powerunit=2
Grappig om te zien dat de 2.5L meer verbruikt dan zijn 3.0L tweelingbroer.

[ Voor 26% gewijzigd door DopdeDouwer op 10-09-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De AW71L en AW72L zijn als automaatbak juist behoorlijk zuinig, omdat die op de snelweg minder toeren maken dan een M47 handbak. ;) De 740 van m'n vriendin (met B230F en AW71L automaatbak) rijdt 1 op 11. Is vooral snelweg, maar geloof me: die plankt door. :+ Laatst waren we een weekendje weg en toen heb ik vooral met die 740 gereden en hebben we ruim 1 op 12-12,5 gereden en dat in heuvelachtig gebied. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bart-Willem op 10-09-2013 17:43 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Misschien wel behoorlijk zuinig, maar toch onzuiniger dan een handbak.
@jullie740; Netjes verbruik hoor. Altijd fijn om in de vakantie je zuinigheidsrecords te zetten, terwijl je lekker aan het planken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gek veel scheelt het niet, alleen in stadsverkeer zuipt een automaat wel enorm natuurlijk. :P Daar wint de handbak het wel, maar op buitenwegen en snelwegen maakt het geen fluit uit (sterker nog: op de snelweg is die AW71/72 dus gewoon zuiniger dan een M47 wegens het iets lagere toerental).

Eigenlijk kan je gerust als stelregel pakken: een oude Volvo op benzine rijdt 1 op 10. Dat geldt voor de 740, 850 maar ook voor iets als een 340. :P Alleen een 400-serie is iets zuiniger, maar goed. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36

Aight!

'A toy robot...'

Bart-Willem schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:05:
Gek veel scheelt het niet, alleen in stadsverkeer zuipt een automaat wel enorm natuurlijk. :P Daar wint de handbak het wel, maar op buitenwegen en snelwegen maakt het geen fluit uit (sterker nog: op de snelweg is die AW71/72 dus gewoon zuiniger dan een M47 wegens het iets lagere toerental).

Eigenlijk kan je gerust als stelregel pakken: een oude Volvo op benzine rijdt 1 op 10. Dat geldt voor de 740, 850 maar ook voor iets als een 340. :P Alleen een 400-serie is iets zuiniger, maar goed. :+
Ik rij veel snelweg met mijn 440, maar dat zit ik altijd rond de 1:12-13. Zuinigste wat ik ooit heb gedaan was 1:14,3 of zoiets. Maar dat was ook met veel 100km/u stukken.

In de stad gaat het eerder richting 1:10 :) En het is natuurlijk de 1.6, dus die dingen zijn iets zuiniger dan de 1.8 of 2.0.

[ Voor 4% gewijzigd door Aight! op 10-09-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mijn 940 met B230FK (2.3 lagedruk turbo, maar dan wel met boost controller, dus nu B230FT + :P) eigenlijk vrij constant 1:10 met een M90 handbak. 1:11 moet ook wel lukken als ik m'n best doe.
Ik geloof dat de 6-cilinders eigenlijk allemaal minder zuinig zijn, ik denk dat je met een automaat wel 1:8 moet rekenen. Zeker omdat een 960/S90 nog een pak zwaarder is als een 940

[ Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 10-09-2013 20:15 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn zwager heeft een 960. Zescilinder op gas met automaat. Die tank rijdt inderdaad zo tussen de 1:8 tot 1:10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:05:

Ja inderdaad. Als ik op mn eigen ervaringen afga kun je zelfs stellen dat het voor de 140 t/m 850 geldt.

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

De 940 is ook nog met een atmosferische 2 liter 4 cilinder geleverd. 110pk ofzo als ik het me goed herinner. Rijdt ook best relaxed, maar deed met handbak ook 1:11 ofzo... Dan heb je meer fun aan zo'n 2.3 lpt.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je kan dan echt beter voor een B230FK/LPT motor gaan, dat rijdt 10x beter en ik denk niet echt onzuiniger (die atmosferische moet veel harder werken)

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zijn jullie ook lid van de 'Vrienden van Shell' club? :+

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Strider schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:38:
[...]

Goed! comfortabele, stille auto. Fijn schakelende bak en sublieme wegligging voor zijn klasse.
Premium Audio is echt epic!

¯\_(ツ)_/¯

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:49:
Zijn jullie ook lid van de 'Vrienden van Shell' club? :+
Ach, ik rij iets meer als 15k per jaar, niet bijzonder veel. Of een auto nou 1:10 of 1:14 rijdt, dat zal mij een worst wezen. Ik speel kwa brandstofkosten vrijwel kiet met m'n km-vergoeding van m'n werk, en m'n auto is ook een hobby van mij, dus het mag wat kosten

Vaak bu'j te bang!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:13:
[...]

Ja inderdaad. Als ik op mn eigen ervaringen afga kun je zelfs stellen dat het voor de 140 t/m 850 geldt.
Vanaf de PV zelfs al: een 544 of Amazon doet ook 1 op 10. :P

Volvotips.com

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:27
Vanaf volgende week ben ik (lease)-eigenaar van een Volvo V60 T3 Ocean Race, modeljaar 2012. Kon kiezen uit 2 pool-auto's, een Megane of deze Volvo. De keuze was niet moeilijk :)

* Blik1984 is happy
Pagina: 1 ... 36 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.