Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.473 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Bloemstukje schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:01:
[...]

Super stoere wagen :) !! Heb lang zitten twijfelen over die blauwe kleur.. erg gaaf hoor! Specs?
Ik heb er helemaal niet over zitten twijfelen :D

Hij is niet zo vol als sommigen hem hebben, maar voor mij zit alles erop: D2 R-Design, Rebel Blue, Business Pack Pro, Sensus Connected Touch, keyless start, afneembare trekhaak :)
mphilipp schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:41:
[...]

Mooi man! De enige échte R-Design kleur wat mij betreft. Ik moet nog tot december wachten, maar dan heb ik voorlopig niets meer te mekkeren. Niet dat ik nu wat te klagen heb, want ik heb nu nog steeds een behoorlijk uitgeruste C30.
Dat vind ik dus ook! Ik wilde de V40 (14%) ook alleen in R-Design en Rebel Blue, als dat niet mogelijk was geweest was ik verder gaan kijken denk ik :)

[ Voor 36% gewijzigd door Tankiej op 24-08-2013 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een half jaartje ben ik de gelukkige eigenaar van een v40 1.8 uit 1996, dus werd het maar eens tijd dat ik me hier zou melden nu ik weer wat actiever wil worden.

Afbeeldingslocatie: http://i1362.photobucket.com/albums/r689/bobdinges/IMG_6569_zps2efe8242.jpg

Ik heb ook gelijk een vraag.
zoals je op de foto kan zien, is de achterkant belachelijk laag :| (hij is hier dan ook afgeladen met vakantiezooi, maar leeg is het nog steeds te laag)
Een paar maanden geleden van een van m'n schokdempers achter lek.
Dus naar de garage gebracht, die hebben er uiteraard nieuwe onder gezet, waarna ik m een goeie 10cm lager terug kreeg en de garage stug vol bleef houden dat de schokdempers hetzelfde waren als die eronder zaten en ze de veren gewoon over hadden gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i1362.photobucket.com/albums/r689/bobdinges/2013-07-25173123_zps1a1c186a.jpg
Hier is toch een vrij duidelijk verschil te zien :')

Vorige week heb ik de veerpoten vervangen voor een setje van een phase 1 uit 97.
Waarbij het enige verschil een paar rubbertjes tussen de veer was. Alle nummers op de schokdempers zijn identiek :/
Afbeeldingslocatie: http://i1362.photobucket.com/albums/r689/bobdinges/DSC_9930_zps2f9e9858.jpg

Hij is nu weer een cm of 7 hoger dan eerst, maar van die rubbers lijkt me ook niet af-fabriek :?
Ik zal vast iets heel voor de hand liggends missen 8)7 maar weet iemand waar het m nu in zit
dat hij zoveel lager staat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Lijkt me duidelijk dat het leven uit die veren is verdwenen. Daarom zitten die blokjes er ook tussen. Die zijn er om verder inveren tegen te houden. Gaat alleen ten koste van veerkomfort. De schokbrekers/dempers zijn er niet voor het inzakken, maar om de schok op te vangen en deinen te voorkomen (in- en uitveren wordt gedempt). De veren zijn er voor het komfort, en als ze slap zijn, zakt de auto in en veert niet lekker meer.

Ja had misschien ook de oude veerpoten kunnen laten reviseren. Ik heb dat een paar jaar geleden bij mijn motor gedaan. Nieuwe veren op de oude elementen. Is een kleine investering, maar 80% van het effect van een nieuwe poot. Verschil met motorveren is dat ze daar gecombineerd zijn en bij de auto heb je losse veren en schokdempers.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een goeie verklaring, en heb ik ook aan gedacht. Maar dan snap ik niet waarom hij op z'n oude shocks met dezelfde veren wel zo hoog kon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:41:
Mooi man! De enige échte R-Design kleur wat mij betreft.
Dat ligt ook een beetje aan het model, bij een S60 is het passion red ook heel mooi, maar ook het power blue staat em goed. Bij de V40 is naast Rebel blue ook het passion red mooi, maar ook Caspian blue. Spijtig dat (in de configurator) bij de S60 geen Caspian blue en R-desing samen gekozen kan worden.
Ik heb nog altijd spijt dat ik bij mijn S40 niet voor Caspian blue ben gegaan, maar ik had toen de kleur nooit in het echt gezien en de Black Sapphire stond bij de dealer.

Je moet voor de grap eens op google images naar de R-desing van de modellen zoeken, 'S60R-design' levert voornamelijk modellen in Passion red op, 'V40 R-design' inderdaad voornamelijk Rebel blue.

Tja, de kleur is toch een persoonlijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat weet ik ook niet. Is eea instelbaar? Stond misschien de voorspanning hoger bij die andere? Of een instelling (als dat kan bij die types) van de schokbrekers.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kluyze schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:37:
[...]
Tja, de kleur is toch een persoonlijk iets.
Klopt. Ik vind persoonlijk op de V40 zwart en wit niet mooi. Dat is te zeggen: op zich mankeert er niets aan de kleur an sich (buiten dat 'iedereen al zwart of wit kiest), maar de lijnen van de auto komen niet mooi over vind ik. Je ziet alleen een wit of zwart silhouet en de facetten en het lijnenspel op de auto zelf vallen compleet weg. En dat vind ik jammer van die fraaie lijnen.

Rood staat 'm ook goed, zowel de S60 als de V40 R-Design. Maar ik vind rood meer iets voor Ferrari's ;)

Ik heb heel lang over de kleur gedaan bij de C30 die ik nu heb. Ik wilde eerst Electric Silver doen, maar ik was bang dat die tint iets tè subtiel was en als de auto wat vuil zou zijn, het weer 'ordinair' zilvergrijs zou lijken. En dat vind ik 'm ook weer niet staan. Uiteindelijk heb ik Savile Grey Metallic genomen. Donker, maar niet zwart, genoeg om de nuances van de C30 te laten zien. Savile Grey bestaat nu niet meer voor de V40, maar ik heb nog even zitten twijfelen over Titanium Grey. Staat ook mooi met de R-Design spiegelkappen en de velgen. Ook weer donker, maar niet tè donker.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4049/4278546723_c4fd83ef6f_o.jpg
Volvo C30 DrivE by Mike Philippens, on Flickr

Je moet er voor de gein maar eens mee spelen in de configurator en dan de auto ronddraaien, dan zie je wat ik bedoel. Maar ik ben een zeikerd, ooit veel met grafisch design bezig geweest en nu met fotografie, dan let je onbewust veel meer op die dingen.

Inderdaad...erg persoonlijk. Ik ben er erg moeilijk in. Maar toen ik dat Swedish Racing Green zag, was ik verkocht...

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 24-08-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die ophoogblokken/rubbers is ongeveer de grootste troep die je kan bedenken voor een auto. Asap eruit met die dingen. Dat is voor mensen die geen HD-veren kunnen betalen en toch hun auto zwaarder willen belasten. In het begin werkt zoiets prima, maar op termijn wordt dat rubber knetterhard en zorgt het voor meer ellende dan dat het goed doet (door het harde werkt de veer een stuk minder, komen er trillingen elders en worden ophangingsrubbers dusdanig zwaarder belast dat die in no-time naar de knoppen gaan, idem voor de schokbrekers).

De garage heeft wel gelijk dat het vervangen van de schokbrekers inderdaad niets verandert: de veer en draagarm (maar grotendeels de veer) bepaalt de hoogte van de auto. De schokdemper doet daar weinig aan. Bij m'n toenmalige S40 had ik het probleem van doorhangen ook, toen bleken het gewoon een aantal silent blocs (draagarmrubbers in de draagarmen achter) te zijn. Grote kans dat dit hier ook het geval is. ;) Vervangen ervan is niet heel gek duur, en goedkoop als je het zelf kan doen. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo even twee foto's hier plaatsen van mijn auto die gemaakt zijn met een iets betere camera, al zijn deze foto's dan weer behoorlijk donker omdat de foto's gemaakt zijn in het bos. In ieder geval is de kleur nu wel goed zichtbaar :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMG_3244s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMG_3245s.jpg

Op de laatste foto zie ik ook meteen dat de wagen behoorlijk hoog op zijn pootjes staat, ik zeg tijd voor een Eibach Pro-Kit er onder. En misschien ook maar meteen een veerpootbrug aan de voorkant monteren en een stabilisatorstang achter byebye onderstuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 13-10 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Dus je wilt er een bumper/drempelschraper ervan maken, hij staat m.i. al vrij laag op zijn pootjes (al is dat niet echt duidelijk te zien op de foto)

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 24-08-2013 20:22 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

In combi met die velgen en platte bandje mag hij wel een eindje omlaag. Schroefset geen optie?

In ander nieuws, kan een 855R kopen voor een rooitje. Maar daar moet wel veel mee mis zijn als hij voor zo weinig weg mag. Vertrouw het niet helemaal, en verkoper reageert nog niet terug op mail.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:22:
Dus je wilt er een bumper/drempelschraper ervan maken, hij staat m.i. al vrij laag op zijn pootjes (al is dat niet echt duidelijk te zien op de foto)
Dit is de originele hoogte ik heb foto's gemaakt met een duimstok er naast. Voor heb ik 5cm speling en achter een cm of 6. Tot de band ter hoogte is van de wielkast, en dan kan natuurlijk de band nog een stuk daar naar binnen. Met een Eibach Pro-Kit set gaat de hele auto 3cm omlaag.
NoFearCreations schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:46:
In combi met die velgen en platte bandje mag hij wel een eindje omlaag. Schroefset geen optie?
Is ook een optie, maar dan praat je wel meteen over een flink hogere prijs. Het voordeel van alleen een Eibach Pro-Kit set is dat de comfort wel behouden blijft, en bij een schroefset is het altijd maar afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 24-08-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 22:37
Darkstar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:50:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik de voorruit verwarming op de V40 toch iets "minder" dan op de Mondeo die ik voordien had. Maar dat hangt natuurlijk ook voor een groot deel af van de buitentemperatuur en is dus ook moeilijk 1 op 1 te vergelijken. Het werkt op zich prima, maar moet met de V40 gevoelsmatig iets langer wachten.
Merk jij iets van die draadjes in de voorruit?

Ik ben vandaag eens bij de Volvo dealer naar een V40 D2 wezen kijken, en gelijk ook maar een proefrit gemaakt. Vind de V40 echt fantastisch goed rijden, dus ik ben er vrijwel zeker van dat ik een V40 als leasebak ga nemen. Wat ik wel tegen vond vallen is de standaard stoffen bekleding, die zag er in mijn ogen echt dramatisch cheap uit. Ik wil dus gaan kijken naar een leren interieur, ik kan ook een R-design nemen, maar die vind ik weer een tikkeltje te prijzig. Alleen mijn dealer had geen 1 D2 staan met een leren interieur, weet er iemand een grote Volvo dealer (liefst brabant) die deze wel heeft staan?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

Reinier

\o/

Ik merk wel iets van die draadjes, vooral bij tegenlicht en met mijn gepolariseerde zonnebril. Echt storend is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

In ander nieuws, kan een 855R kopen voor een rooitje. Maar daar moet wel veel mee mis zijn als hij voor zo weinig weg mag. Vertrouw het niet helemaal, en verkoper reageert nog niet terug op mail.
Ga je een Bameeltje B-Wtje doen?

;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik volg m niet?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Darkstar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:50:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik de voorruit verwarming op de V40 toch iets "minder" dan op de Mondeo die ik voordien had. Maar dat hangt natuurlijk ook voor een groot deel af van de buitentemperatuur en is dus ook moeilijk 1 op 1 te vergelijken. Het werkt op zich prima, maar moet met de V40 gevoelsmatig iets langer wachten.
Agree, mijn Fiesta (ja, echt 8) ) had ook voorruitverwarming, en die had de ruit sneller schoon dan mijn V40. Maar een heel groot verschil is het mijn inziens niet. En de V40 is het interieur weer sneller warm... Al kan dat ook de stoelverwarming zijn die veel sneller dat gevoel geeft :+ En bij beide wagens sta ik met een glimlach naar de buren te kijken die de voorruit aan het krabben zijn. Maar ach, detail, moet toch vaak de zijruiten wel even doen, en veeg de lampen rondom altijd even vrij (mouw van de jas) zodat die direct de bedoelde lichtopbrengst geven.

De draadjes vallen mij op als ik er op focus, maar ze zijn minder aanwezig dan in de Fiesta. Op de beelden van de dashcam zie je ze niet, terwijl die van de Fiesta op die filmpjes nog wel duidelijk zichtbaar zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door djidee op 25-08-2013 09:35 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djidee schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:34:
[...]
En bij beide wagens sta ik met een glimlach naar de buren te kijken die de voorruit aan het krabben zijn. Maar ach, detail, moet toch vaak de zijruiten wel even doen, en veeg de lampen rondom altijd even vrij (mouw van de jas) zodat die direct de bedoelde lichtopbrengst geven.
Maar hoe doe je dat dan? Motor aan en weer naar binnen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bierkameel (Bameel) staat er nogal om bekend dat hij out of the blue en binnen heel korte tijd van de ene naar de andere auto switcht (van een E500 Merc naar een Suzuki naar een Alfa 159 naar een Honda hybrid). Dat heet liefkozend "een Bameeltje doen" ;)

Bart-Willem had ooit een 855R waar hij jammer genoeg niet zo'n leuk avontuurtje mee heeft gehad.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:14

-tom-562

Oliesjeik

Voor dat geld... Dat zijn auto's waar je financieel leeg op kan lopen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik durf het ook niet aan. Heb nu een gewone T5 gevonden, die op stoelverwarming na, alles heeft wat ik wil. Mag hem voor een zeer nette prijs hebben met nieuwe APK. Kan alleen niemand vinden die mee kan rijden om hem op te halen :(

@Max, switch inderdaad nogal veel van auto, maar raak ook snel uitgekeken. En in mijn budget is dat nog leuk om te doen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is toch niet het ergste probleem, ga gewoon met de trein, bus, taxi of zoiets, voor een goede Volvo moet je wat over hebben ;)
een straat verderop staat nog ook een hele oude V70 en je zou niet zeggen dat die uit 98 komt maar eerder dat die gloednieuw is :D

@FabianDJ, mooi bakkie zeg, de lampen lijken net Xenon :P, maar ik ga er maar van uit dat het geen Xenon is aangezien ik geen koplampsproeiers zie

@Tankiej, ook een mooi bakkie, ik vind blauw en zwart ook de mooiste kleuren voor een V40 (nieuw model), een S60 hoort ook zo'n kleur te hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:32:
dat is toch niet het ergste probleem, ga gewoon met de trein, bus, taxi of zoiets, voor een goede Volvo moet je wat over hebben ;)
Did that, been there, nooit meer. Als dat ding bij aankomst toch tegen valt is je drempel om hem te laten staan (in mijn ervaring) veel te hoog en neem je hem dus toch maar mee ipv weer die trein in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Inderdaad. En heb afgelopen week al een paar kneusjes laten staan, dus neem het risico niet. Hopen dat hij niet snel verkocht wordt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

max schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:06:
[...]

Bierkameel (Bameel) staat er nogal om bekend dat hij out of the blue en binnen heel korte tijd van de ene naar de andere auto switcht (van een E500 Merc naar een Suzuki naar een Alfa 159 naar een Honda hybrid). Dat heet liefkozend "een Bameeltje doen" ;)

Bart-Willem had ooit een 855R waar hij jammer genoeg niet zo'n leuk avontuurtje mee heeft gehad.

:)
Ik had een T-5R, geen 850R. De 850R is gewoon een budget-ripoff-versie van de T-5R. Die mist de leuke ophanging en de betere opties, en bij de automaten werd het vermogen teruggeschroefd wegens de problemen bij chiptuning. :+ Maar het is een auto die ik niet echt meer zou willen hebben eigenlijk. :P

@ NoFearCreations: neem een tweaker mee? Vast iemand van hier die bij je in de buurt woont. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 25-08-2013 16:04 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bart-Willem schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:03:
[...]

Ik had een T-5R, geen 850R. De 850R is gewoon een budget-ripoff-versie van de T-5R. Die mist de leuke ophanging en de betere opties, en bij de automaten werd het vermogen teruggeschroefd wegens de problemen bij chiptuning. :+ Maar het is een auto die ik niet echt meer zou willen hebben eigenlijk. :P
Po-tay-toes, po-tah-toes... ;)

[ Voor 87% gewijzigd door max op 25-08-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:01:
Inderdaad. En heb afgelopen week al een paar kneusjes laten staan, dus neem het risico niet. Hopen dat hij niet snel verkocht wordt.
zoals Bart-Willem zei, neem dan een tweaker mee, met het huidige aantal mensen die hier actief zijn moet er vast wel iemand zijn die in je buurt woont :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:32:
@FabianDJ, mooi bakkie zeg, de lampen lijken net Xenon :P, maar ik ga er maar van uit dat het geen Xenon is aangezien ik geen koplampsproeiers zie
Thanks, het zijn weldegelijk Xenon lampen, die zijn er achteraf door de vorige eigenaar ingezet.

Oh en dit schijnt een sneak peak van de Volvo Concept Car @ IAA te zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2013/big/wiehetweetmaghetzeggen.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door FabiandJ op 25-08-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De achterkant van die conceptcar wil je niet zien. ;(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het eerder op een BMW lijken moet het oude Volvo Gril ontwerp erin

@Bart-Willem, hoezo??

EDIT: @FabianDJ, is dat wel toegestaan lampen zonder sproeiers? want ik dacht ooit gelezen te hebben dat alle auto's van 2005 en nieuwer met xenon een koplampsproeierinstalatie moeten hebben

nogmaals EDIT: is dat echt een Concept-Car van Volvo? want als ik die afbeelding door Google gooi krijg ik niks te zien dat met Volvo heeft te maken :/

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De achterkant is beetje Audi-achtig, geen rechte estate-achterkant maar een mislukte coupé-achtige 5e deur. :/

Heeft wat weg van de 1800ES maar ik vind het niet geweldig. :P Zal eens zien of er online een pic van te vinden is. :P Edit: ik krijg er maar geen pic van gevonden zo snel. Alleen van die Concept You. :P Maar die shooting brake-achtig ding zou dus de nieuwe S90/V90 kunnen worden.

Edit: gevonden!

Afbeeldingslocatie: http://a3.img.mobypicture.com/a3b37e7613edac917ca6fec2c3f5c14e_view.jpg

Uiteraard is het een (computer)tekening, maar deze is wel gebaseerd op een aantal geruchten die van betrouwbare bronnen af komen. Ik hoop dat het niet de nieuwe lijn gaat worden, want die achterkant vind ik niet geweldig zo. :X

[ Voor 90% gewijzigd door Bart-Willem op 25-08-2013 18:19 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind die auto niks aan, en het zou jammer zijn als het van de 850 afkomstige type achterlampen zullen verdwijnen, waar heb je dat eigenlijk vandaan? want ik ben wel geïnteresseerd in dat blauwe stukje rechts bovenin waar staat "EERST XC90" :P

(nu ik toch bezig ben hieronder wat foto's van wat computertekeningen van de waarschijnlijk nieuwe XC90)

Afbeeldingslocatie: http://i1.ytimg.com/vi/Emc5pVfiCZM/maxresdefault.jpg

tis niet meer een "echte" Volvo, maar eerlijk is eerlijk hij is wel mooi :) (maar onze MY2005 vind ik stiekem toch XC90 op het mooist, vooral de achterlampen :9~ )

meer info en de achterkant kun je hier uit plukken

nu maar eens kijken waar Bart-Willem die foto weg heeft geplukt,...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Is een artikel uit Autovisie. Die XC90 is gewoon de zoveelste tekening zoals die zo vaak getoond is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn op Google heeeeel veel tekeningen van de nieuwe XC90 en de meeste verschillen enorm, maar ik hoop dat degene die hierboven staat hem word want die andere vind ik maar van de lelijke bakkies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:37:
EDIT: @FabianDJ, is dat wel toegestaan lampen zonder sproeiers? want ik dacht ooit gelezen te hebben dat alle auto's van 2005 en nieuwer met xenon een koplampsproeierinstalatie moeten hebben
Ja dat is toegestaan.
Xenon after market sets weer volledig toegestaan, geen koplampspoeiers of niveauregeling meer vereist!

Vanaf 1 april 2012 hoeft bij het achteraf monteren van gasontladingslampen, zoals Xenon, bij moderne voertuigen niet langer een koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling gemonteerd te worden.

Deze twee permanente eisen werden na enige discussie in 2006 geïntroduceerd, maar worden nu weer geschrapt, omdat ze niet langer in alle gevallen van toepassing zijn bij de typegoedkeuring.
Om te voorkomen dat voertuigen met een typegoedkeuring aangepast zouden moeten worden, worden beide permanente eisen geschrapt uit de Regeling Voertuigen. Daarmee is tevens de achteraf inbouw van Xenon-dimlicht bij voertuigen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, weer toegestaan.

Bron
Bron 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:03:

@ NoFearCreations: neem een tweaker mee? Vast iemand van hier die bij je in de buurt woont. :P
Check.
NoFearCreations schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:11:
Ik durf het ook niet aan. Heb nu een gewone T5 gevonden, die op stoelverwarming na, alles heeft wat ik wil. Mag hem voor een zeer nette prijs hebben met nieuwe APK. Kan alleen niemand vinden die mee kan rijden om hem op te halen :(

@Max, switch inderdaad nogal veel van auto, maar raak ook snel uitgekeken. En in mijn budget is dat nog leuk om te doen.
Waar woon je en waar moet je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

In de buurt van Nijmegen, en moet naar Hengelo. Nadeel, de verkopende partij is er pas vanaf 3 uur s'middags.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hengelo das een kwartiertje vanaf hier :)
kom je zeer waarschijnlijk langs mijn inimini dorpje dat op het toetsenbord staat :P (als je over de snelweg gaat)
(plaatsnaam: Enter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit op Youtube een beetje filmpjes te kijken van de S60 Polestar, ik zit bijna te kwijlen op het toetsenbord :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:54:
ik zit op Youtube een beetje filmpjes te kijken van de S60 Polestar, ik zit bijna te kwijlen op het toetsenbord :9~
Je kan beter flink in je portemonnee kwijlen... >€80k voor een T6 Polestar. Is idd Affengeil, aber teuer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:28:
[...]

Je kan beter flink in je portemonnee kwijlen... >€80k voor een T6 Polestar. Is idd Affengeil, aber teuer!
De vraag is of het die wel is.. deze hebben we ook nog _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FabiandJ schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:52:
[...]
De vraag is of het die wel is.. deze hebben we ook nog _/-\o_ :9~
[video]
Die is toch niet te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil misschien wel in de nabije toekomst een 850 op LPG G3 kopen. Ik zie ze op MP voor rond de 1500 euro staan, maar het zijn er niet veel. Versie maakt me op zich niet veel uit, lichte voorkeur naar een T5 (doh) of een 2.5 10klepper (vanwege de sound).

Iemand nog tips waar je op moet letten?
En sommige zie ik met G3 staan en sommige zonder G3 vermelding. Is er ergens een jaar geweest waarbij G3 werd toegepast ipv normale LPG? Dan kan ik gerichter zoeken.
En WB regels veranderen niet toch voor G3?
Ik merk namelijk, nu ik in de V70 classic bifuel van mn ouders rijd, dat het wel lekker voordelig tanken is, WB valt met een G3 installatie mee (1,5x de benzineWB?)

Ik heb voorkeur voor de 850 omdat ik de V70 nogal suf vind, de 850 was in mijn beleving meer 'hardcore' en veel feller op het gas en meer roffel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:07:
In de buurt van Nijmegen, en moet naar Hengelo. Nadeel, de verkopende partij is er pas vanaf 3 uur s'middags.
Ik woon in de buurt van Nijmegen, in welke plaars staat de auto exact?
Misschien dat ik je nog ergens mee van dienst kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Auto staat in Hengelo, weet nog niet waar precies.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:14

-tom-562

Oliesjeik

Welke Hengelo :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:41:
Ik wil misschien wel in de nabije toekomst een 850 op LPG G3 kopen. Ik zie ze op MP voor rond de 1500 euro staan, maar het zijn er niet veel. Versie maakt me op zich niet veel uit, lichte voorkeur naar een T5 (doh) of een 2.5 10klepper (vanwege de sound).

Iemand nog tips waar je op moet letten?
En sommige zie ik met G3 staan en sommige zonder G3 vermelding. Is er ergens een jaar geweest waarbij G3 werd toegepast ipv normale LPG? Dan kan ik gerichter zoeken.
En WB regels veranderen niet toch voor G3?
Ik merk namelijk, nu ik in de V70 classic bifuel van mn ouders rijd, dat het wel lekker voordelig tanken is, WB valt met een G3 installatie mee (1,5x de benzineWB?)

Ik heb voorkeur voor de 850 omdat ik de V70 nogal suf vind, de 850 was in mijn beleving meer 'hardcore' en veel feller op het gas en meer roffel.
Volgens liefhebbers heeft de 2.5 10V de mooiste sound. Maar is vaak wel een basismodel. Ze zijn met 140PK best snel, maar vergeleken met andere uitvoeringen valt het relatief mee. Voordeel is dat je lekker lang van het geluid in de 2e versnelling kan genieten :9 (in 1 en 2 vind ik 'm het lekkerst klinken).

G3 is pas in een bepaad jaar ingevoerd. Een G3-status wordt enkel verleend op omgebouwde auto's die qua uitstoot voldoen aan emissienorm 94/12. Praktisch betekent dit dat alle auto's vanaf 1 januari 1995 die omgebouwd zijn naar lpg in aanmerking komen voor de belastingkorting. Daarvoor moet je geluk hebben, er zijn wel enkele auto's van voor dat bouwjaar die toch G3 hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Die in Overijssel?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:16:
Auto staat in Hengelo, weet nog niet waar precies.
Laat maar weten als je hulp nodig hebt, ik hou wel van een ritje op z'n tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Strider schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:20:
[...]

Merk jij iets van die draadjes in de voorruit?

Ik ben vandaag eens bij de Volvo dealer naar een V40 D2 wezen kijken, en gelijk ook maar een proefrit gemaakt. Vind de V40 echt fantastisch goed rijden, dus ik ben er vrijwel zeker van dat ik een V40 als leasebak ga nemen. Wat ik wel tegen vond vallen is de standaard stoffen bekleding, die zag er in mijn ogen echt dramatisch cheap uit. Ik wil dus gaan kijken naar een leren interieur, ik kan ook een R-design nemen, maar die vind ik weer een tikkeltje te prijzig. Alleen mijn dealer had geen 1 D2 staan met een leren interieur, weet er iemand een grote Volvo dealer (liefst brabant) die deze wel heeft staan?
Nee, je merkt er tijdens het rijden helemaal niets van. De ruit is net zo 'helder' als een voorruit zonder verwarmingselement.
Als je er echt op gaat letten zie je het natuurlijk wel, maar dan moet je focussen op de ruit zelf. Tijdens het rijden ligt de focus van je ogen een stuk buiten de wagen waardoor het helemaal geen probleem is.

Ikzelf heb ook het leren interieur (geen R-Design) in m'n V40 (Chocolate brown + beige). Ik kan het alleen maar aanraden. Afwerking is fenomenaal goed, het zit fantastisch en het ziet er ook nog eens goed uit.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

Reinier

\o/

Darkstar schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:02:
[...]

Nee, je merkt er tijdens het rijden helemaal niets van. De ruit is net zo 'helder' als een voorruit zonder verwarmingselement.
Als je er echt op gaat letten zie je het natuurlijk wel, maar dan moet je focussen op de ruit zelf. Tijdens het rijden ligt de focus van je ogen een stuk buiten de wagen waardoor het helemaal geen probleem is.
Ik vind het met tegenlicht toch wel behoorlijk opvallen. Ik zie dan een soort regenboogpatroon wat op zich niet storend is, maar het is er wel. Vooral met een gepolariseerde zonnebril valt het op. Ik zou zeggen probeer een proefrit te regelen in een exemplaar met verwarmbare voorruit en kijk of je het irritant vindt.
Ikzelf heb ook het leren interieur (geen R-Design) in m'n V40 (Chocolate brown + beige). Ik kan het alleen maar aanraden. Afwerking is fenomenaal goed, het zit fantastisch en het ziet er ook nog eens goed uit.
+1 (charcoal/blond in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
FabiandJ schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:29:
[...]

Ja dat is toegestaan.

[...]
Tja ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik vind dat Xenon alleen mag met Projector koplampen zoals een C30 heeft. Als je Xenon in een reflector inbouwt heb je veel te veel strooi licht dat verblind gigantisch. Zeker als je dan mensen hebt die het nodig vinden meteen 55 watt in te bouwen.

Hopelijk blijven ze dan goed controleren op mensen die verblindend licht voeren en geven ze die mensen een boete.
Ik heb bij mijn C30 ook xenon ingebouwd gehad. Maar die had dus projector lampen. Het oppervlak waar je het licht ziet is klein en naar de weg gericht. Daarnaast heb ik de hoogte ook altijd wat lager gehad dan standaard. En maakte ik de lampen ook regelmatig schoon om strooi licht tegen te gaan.

Vind het ook jammer dat de V40 weer lelijke reflectors heeft. Daarom heb ik zelf Xenon af fabriek genomen. Ik wilde perse Xenon. En in een reflector inbouwen is voor mij not done. En een lens koplamp ziet er ook veel mooier uit.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk die Hengelo hier in het mooie Twente, waar ook de Volvo dealer Furness Car zit :P

EDIT: hier in de gemeente was een foto wedstrijd, de winnende foto kwam in de gemeentegids, de winnende foto was van de ijsbaan en als je heel goed kijkt zie je onze XC90 in de verte langs de weg staan :')

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:29:
[...]

Volgens liefhebbers heeft de 2.5 10V de mooiste sound. Maar is vaak wel een basismodel. Ze zijn met 140PK best snel, maar vergeleken met andere uitvoeringen valt het relatief mee. Voordeel is dat je lekker lang van het geluid in de 2e versnelling kan genieten :9 (in 1 en 2 vind ik 'm het lekkerst klinken).

G3 is pas in een bepaad jaar ingevoerd. Een G3-status wordt enkel verleend op omgebouwde auto's die qua uitstoot voldoen aan emissienorm 94/12. Praktisch betekent dit dat alle auto's vanaf 1 januari 1995 die omgebouwd zijn naar lpg in aanmerking komen voor de belastingkorting. Daarvoor moet je geluk hebben, er zijn wel enkele auto's van voor dat bouwjaar die toch G3 hebben gekregen.
Dat van die sound weet ik, ik (pa en ma eigenlijk) hebben een 850 met 2.5 10v gehad, en dat ding klonk goed! Vooral in de 1 inderdaad, lekker fel, beetje racy. Ik vond m beter klinken dan de T5 van een vriend van mij. Dus vandaar dat ik die ook eigenlijk weer wil. Uitvoering maakt me op zich niet uit, zolang het maar handbak is. Meer opties is altijd beter natuurlijk (stoelverwarming :9~ ), maar niet noodzakelijk.
Thnx voor de info over de G3, dat is wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 22:37
Heeft er iemand een V40 met een P100 of P120 interieur, ben erg benieuwd naar foto's van dit interieur :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit de Volvo concept car?
Afbeeldingslocatie: http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/01074/nyakoncept_1074024c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
De voorkant lijkt overeen te komen met het plaatje wat ik gepost had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen deze heeft het logo erin.......................dus dat is em denk ik

ik weet niet wat ik er van moet zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
Reed za avond op de A12 vanuit Amersfoort naar Arnhem en vlak voor Arnhem reed een rode Volvo 740 Turbo (grote letters Intercooler onder het type nummer) achter me. Iemand van hier toevallig :? Ding was knal rood met gouden velgen, nog niet eerder gezien!

Reed zelf in een Audi A4 uit 2012 met 230pk maar had grote moeite de Volvo bij te houden. We bleven maar inhalen en afzakken samen. Was leuk!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu weet ik wat ik er van moet zeggen, het ontwerp vind ik best wel mooi vooral die grille :9~
die koplampen moet ik even aan wennen maar dat lukt wel (heeft wel iets sportiefs en daar hou ik van :P )
maar die achterkant ziet er niet echt mooi uit vannuit die hoek :X

@Ibidem, kijk in de ledenlijst als ie daar niet bijstaat moet je afwachten tot iemand reageert ;)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorstown.com/images/volvo-concept-car-03.jpg

das nou eens een mooie concept car :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wellicht is de concept car @ IAA straks toch gewoon een coupé, geen rare shooting brake-achtig ding zoals dat in Autovisie stond. :P

Volvo zit zelf op Facebook druk te promoten dat er iets komt dat niet als Volvo te herkennen valt. En in hun promo-filmpje komt er 1 flits voorbij:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BSmhiM-IEAA2vJs.jpg

Lijkt een sportwagen te zijn. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat ik 5 min. terug ook te bekijken, de achterkant kun je ook zien als je vaak op pauze drukt :P

maar die concept lijkt niet op de afbeeldingen die hier gestuurd zijn, alleen de grille lijkt mij het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is een concept, dus de auto die ervan afgeleid wordt, hoeft er niet 1:1 zo uit te zien. Daar gaat meestal nog wel even overheen.

Maar ik herhaal mijn vraag nog maar even, want ik kreeg geen antwoord ;)
Hoe werkt dat met die voorruitverwarming? Of liever: hoe doen de mensen die het hebben het? Motor aan en wachten of alleen het contact aan en de rest schoonkrabben? Ik heb het nooit gehad, dus ik vraag me even af hoe men ermee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bart-Willem schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:48:
Wellicht is de concept car @ IAA straks toch gewoon een coupé, geen rare shooting brake-achtig ding zoals dat in Autovisie stond. :P

Volvo zit zelf op Facebook druk te promoten dat er iets komt dat niet als Volvo te herkennen valt. En in hun promo-filmpje komt er 1 flits voorbij:

[afbeelding]

Lijkt een sportwagen te zijn. :P
Das gewoon een moderne variant van een El Camino.

Afbeeldingslocatie: http://en.academic.ru/pictures/enwiki/56/87_El_camino.jpg

Volvo = praktisch, je weet toch! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over 5 min 3 foto's geknipt uit het filmpje

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:55:
Hoe werkt dat met die voorruitverwarming? Of liever: hoe doen de mensen die het hebben het? Motor aan en wachten of alleen het contact aan en de rest schoonkrabben? Ik heb het nooit gehad, dus ik vraag me even af hoe men ermee omgaat.
Zoiets ja, de rest schoonmaken tijdens ontdooien van voorruit.

Ook had ik met mijn focus dikwijls tijdens het rijden of 's morgens bij het vertrekken gewoon een bewasemde ruit, dan is ook de voorruit verwarming/ontdooiing veel sneller en veel stiller.

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 26-08-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een paar honderd keer op pauze te hebben gedrukt 3 screenshots kunnen maken :P :

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img24/3482/b8p9.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img17/9358/hbi8.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img51/3382/8gre.png

sorry voor de grote

miss opvolger van C30?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 04:42

Youk

Volvo For Life

max schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:58:
[...]

Das gewoon een moderne variant van een El Camino.

[afbeelding]

Volvo = praktisch, je weet toch! ;)
Heb er zelf meer dit gevoel bij:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.carsroute.com/wp-content/uploads/2010/05/SpeedFactory-Dodge-Challenger-SRT8-1.jpg

Niet de praktische kant van Volvo, dus in dat opzicht niet te herkennen als dusdanig. Maar ik ben wel benieuwd geworden naar wat het nu eigenlijk is.

Edit: over foto's hierboven die pic van die achterkant heeft iets P1800.

[ Voor 5% gewijzigd door Youk op 26-08-2013 19:08 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik wilde het ook net zeggen: het wordt gewoon een nieuwe P1800. De badge op de achterkant komt ook overeen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een P1800 met een BMW grille met het Volvo logo erin.......................................fascinerend :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ja inderdaad de achterkant en zijkant heeft wat een moderne versie van een P1800.
Zou een enorme verbetering zijn, het huidige aanbod vind ik niet om aan te zien. Sorry voor de (toekomstige) V40 rijders.
@Ibidem: een station?

[ Voor 5% gewijzigd door DopdeDouwer op 26-08-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach wat wel en niet mooi is is weer zo'n ieder zijn mening gevalletje
maar het persoon waardoor het Volvo Topic is onstaan mag van mij zeggen wat die wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 21:56

Joostk

Barkrukprofeet

Lijkt me wel wat worden weer een echte Volvo coupe zoals de C70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel RWD en een fatsoenlijk chassis dan aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het een kruising tussen de P1800 en een C70/C30 achtig iets wordt

trouwens, misschien wel leuk om te zeggen. maar mijn vader werkt bij een transportbedrijf ( van de 55 trucks zijn er 40 volvo ;) (bj'en tussen 1999 en 2013)) en hij heeft zelf een kleine 10 jaar (iets tussen 1985 en 2000) in een hele oude Volvo F88 rondgereden (bj 1977)

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/9492/dsc0399vp6.jpg
een recente foto

in de tijd toen mijn vader er nog in reed had die nog de toenmalige bedrijfskleuren (die nu weer anders zijn). de kleuren op de foto zijn de 1e bedrijfskleuren die rond 1975 op de trucks zaten.

sinds mijn vader er niet meer mee rijd staat hij op stalling met heel wat roestplekken (en gaten) :'( , en aangezien mijn vader net klaar is met het opknappen van een Scania truck uit 94 en nog bezig is met zijn Chevy uit 69 (die bijna klaar is _/-\o_ (na 10 jaar te hebben stilgestaan)) word de ouwe F88 voorlopig nog niet opgeknapt en blijft die op stalling (voor de APK word die wel jaarlijks gekeurd)

maar eind september bestaat het bedrijf 50 jaar en er gaan geruchten dat de F88 dan ook aanwezig zal zijn op het grote feest :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:20:
Wel RWD en een fatsoenlijk chassis dan aub :)
Ik denk dat je dat (in ieder geval de RWD) kunt vergeten. Voor de rekenmeesters is gewichtsbesparing en brandstofefficiëntie waarschijnlijk genoeg reden om ervoor te kiezen geen aandrijfas naar de achterwielen mee te sleuren.

Verder zal er wel weer gebruik gemaakt worden van een bestaand (Ford) platform.

;(

[ Voor 9% gewijzigd door max op 26-08-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:28:
ik denk dat het een kruising tussen de P1800 en een C70/C30 achtig iets wordt

trouwens, misschien wel leuk om te zeggen. maar mijn vader werkt bij een transportbedrijf ( van de 55 trucks zijn er 40 volvo ;) (bj'en tussen 1999 en 2013)) en hij heeft zelf een kleine 10 jaar (iets tussen 1985 en 2000) in een hele oude Volvo F88 rondgereden (bj 1977)

[afbeelding]
een recente foto

in de tijd toen mijn vader er nog in reed had die nog de toenmalige bedrijfskleuren (die nu weer anders zijn). de kleuren op de foto zijn de 1e bedrijfskleuren die rond 1975 op de trucks zaten.

sinds mijn vader er niet meer mee rijd staat hij op stalling met heel wat roestplekken (en gaten) :'( , en aangezien mijn vader net klaar is met het opknappen van een Scania truck uit 94 en nog bezig is met zijn Chevy uit 69 (die bijna klaar is _/-\o_ (na 10 jaar te hebben stilgestaan)) word de ouwe F88 voorlopig nog niet opgeknapt en blijft die op stalling (voor de APK word die wel jaarlijks gekeurd)

maar eind september bestaat het bedrijf 50 jaar en er gaan geruchten dat de F88 dan ook aanwezig zal zijn op het grote feest :9~
Hele dikke truck! Van Eert heeft er ook nog een paar staan, die opgeknapt moeten worden. En dan te bedenken dat ze +/-25 jaar geleden met zo'n ding gewoon naar Iran reden ofzo. _/-\o_

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

max schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:43:
[...]
Verder zal er wel weer gebruik gemaakt worden van een bestaand (Ford) platform.
Maar ze zijn nou toch niet meer van Ford? Was de V40 niet zo'n beetje de laatste die onder de pet van Ford is gemaakt? Of hebben ze nog steeds een deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zijn inderdaad verkocht aan een Chinees bedrijf meen ik, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen samenwerking/gedeelde ontwikkeling meer is. De 2011/2012 V40/V60/S60 staan ook nog gewoon op een Ford platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 11:49

mr_petit

opperprutser

Ik denk dat ford het niet vervelend vindt om massa's onderdelen te verkopen ;)

Ik vraag me af hoe lang Geely daarmee doorgaat. Ze kochten volvo al 3 jaar geleden.

[ Voor 35% gewijzigd door mr_petit op 26-08-2013 23:02 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

max schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:59:
Zijn inderdaad verkocht aan een Chinees bedrijf meen ik, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen samenwerking/gedeelde ontwikkeling meer is. De 2011/2012 V40/V60/S60 staan ook nog gewoon op een Ford platform.
Ja, maar die waren waarschijnlijk allang ontwikkeld. Je maakt niet zomaar in 2 jaar tijd een auto van scratch. Dus ik denk dat dat al bestaande deals waren. Volvo heeft nu toch ook nieuwe motoren aangekondigd en ik meen ook gehoord te hebben dat ze met een nieuw platform bezig zijn. Daar is dit misschien een van de eerste producten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Laten we het hopen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mr_petit schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:00:
Ik vraag me af hoe lang Geely daarmee doorgaat.
Zolang het goedkoper is dan zelfbouw. En een eigen platform ontwikkelen is duur!

Bovendien valt er voor Volvo/Geely veel meer eer te behalen aan motoren (daar kregen ze van Ford de laatste ontwikkelingen niet snel genoeg).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 11:49

mr_petit

opperprutser

Kan natuurlijk ook een prestigekwestie zijn (ik bedoel dus een eigen platform ontwikkelen) of nieuw vergaarde technologie die ze voor hun eigen producten kunnen gebruiken. Maar de vraag is ook of ze het kunnen.
En of Volvo het wil. Ik begreep uit de deal dat Volvo vrijwel autonoom handelt.

Ik weet niet of volvo zo verlegen zit om hoog technologische motoren. Hun eigen lijn van modulaire motoren gaat er naar ik begrijp uit (of gaan ze daar nieuwe 4 cilinders van maken), maar het is op het moment niet zo dat volvo verlegen zit. Met die v60 hybrid hadden ze (voor nederlandse bijtelling dan) een leuke primeur.

[ Voor 35% gewijzigd door mr_petit op 27-08-2013 20:08 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik durf te wedden dat de Concept-car is gebaseerd op de P1800 :9~ , tenminste als ik het filmpje op Youtube moet geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

mphilipp schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:15:
[...]

Maar hoe doe je dat dan? Motor aan en weer naar binnen ofzo?
Nee, auto starten, voorruitverwarming/stoelverwarming aan, weer uitstappen, even zijruitjes en lampen, weer instappen en vaak kan ik dan al wel weg rijden...

En als het er echt dik op zit, moet ik wat langer wachten, dan doe ik meestal de auto van vriendinlief deels, scheelt haar weer.... :+

Mbt Fordmeuk etc
De V40 is eigenlijk de laatste welke nog erg veel verwantschap heeft met Ford... Niet dat het een ramp is dat die auto op een doorontwikkeld FocusII platform staat _/-\o_ O+ , of dat de 1.6TDCi (of HDi (PSA blok)) met de nodige aanpassingen als D2 nou erg vervelend is (idem voor T3/T4 (Ford Ecoboost blokken)).

De nieuwe motorenreeks (gaat denk ik een boost geven, met name voor de zakelijke markt) is een mooi begin, wat ik tot nu toe gelezen heb aan specificaties zit het wel goed met die blokken. En ze schijnen ook fijn te rijden (heb ik begrepen van iemand die regelmatig rondjes op Hällered rijdt).
En ook voor het platform zijn ze stevig bezig, 2014 is de XC90 de eerste die op het SPA platform staat, denk dat ook de opvolgers van alles wat groter is dan de V40 daarop komt te staan (modulair, net als Volkswagens MQB).

[ Voor 47% gewijzigd door djidee op 28-08-2013 08:10 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben benieuwd of er ook ooit nog een kleinere Volvo gaat komen (B Segement)
En of er nog een echte opvolger van de C30 gaat komen.

Het blijft een geweldige wagen! Ondanks de V40 ook erg nice is. Mis ik de C30 wel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Astennu schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:18:
En of er nog een echte opvolger van de C30 gaat komen.
Ik geloof dat de C30 nooit echte verkooprecords heeft gebroken. Voor mij is het ook een ideale wagen. Ik geef er nl niets om of je lekker achterin zit, makkelijk achterin stapt of veel praktische bagageruimte hebt... Met de V40 wordt alles wat dat betreft beter, maar ik heb er zelf geen voordeel bij.
Maar men moet natuurlijk een auto neerzetten die een beetje verkoopt. Een model voor de leuk erbij is niet te doen tegenwoordig.

Even iets anders: veel mensen lijken de bedienig van een Volvo ingewikkeld te vinden. Mijn broer zit altijd te mieren dat er zoveel knopjes op de middenconsole zitten. En ik zag laatst een filmpje van een test (eindoordeel langeduurtest) van de V40 uit de UK en daar zeiden ze ook zoiets. Ze vonden bv de dualzone AC 'impossible to figure out'. :? denk ik dan...wtf? Ben ik nou zo'n genie dat ik het zo snel doorheb? Of is het gewoon dat het niet als een doorsnee dash is dat men het maar meteen ingewikkeld vinden?

Ik heb hetzelfde met mijn motor. BMW heeft (tot voor kort dan) altijd een aparte knipperlicht bediening gehad. Waar ieder merk zo'n beetje hetzelfde kiepschakelaartje aan de linkerkant heeft, heeft BMW links en rechts een drukknop voor de respectievelijke richtingen, met recht een cancelknop om 'm weer uit te zetten. Iets waar je na 3 bochten aan gewend bent. Maar met iedere test zeuren ze er weer over.

Herkennen jullie dat? Voel je je dan ook niet superieur omdat je het blijkbaar als een van de weinigen gewoon snel doorhebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:13:
[...]

Ik geloof dat de C30 nooit echte verkooprecords heeft gebroken. Voor mij is het ook een ideale wagen. Ik geef er nl niets om of je lekker achterin zit, makkelijk achterin stapt of veel praktische bagageruimte hebt... Met de V40 wordt alles wat dat betreft beter, maar ik heb er zelf geen voordeel bij.
Maar men moet natuurlijk een auto neerzetten die een beetje verkoopt. Een model voor de leuk erbij is niet te doen tegenwoordig.

Even iets anders: veel mensen lijken de bedienig van een Volvo ingewikkeld te vinden. Mijn broer zit altijd te mieren dat er zoveel knopjes op de middenconsole zitten. En ik zag laatst een filmpje van een test (eindoordeel langeduurtest) van de V40 uit de UK en daar zeiden ze ook zoiets. Ze vonden bv de dualzone AC 'impossible to figure out'. :? denk ik dan...wtf? Ben ik nou zo'n genie dat ik het zo snel doorheb? Of is het gewoon dat het niet als een doorsnee dash is dat men het maar meteen ingewikkeld vinden?

Ik heb hetzelfde met mijn motor. BMW heeft (tot voor kort dan) altijd een aparte knipperlicht bediening gehad. Waar ieder merk zo'n beetje hetzelfde kiepschakelaartje aan de linkerkant heeft, heeft BMW links en rechts een drukknop voor de respectievelijke richtingen, met recht een cancelknop om 'm weer uit te zetten. Iets waar je na 3 bochten aan gewend bent. Maar met iedere test zeuren ze er weer over.

Herkennen jullie dat? Voel je je dan ook niet superieur omdat je het blijkbaar als een van de weinigen gewoon snel doorhebt? ;)
Dit is dus waarom je eigenlijk nooit een tokkie/sjonnie in een Volvo ziet rijden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 17:51
djidee schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:54:
Mbt Fordmeuk etc
De V40 is eigenlijk de laatste welke nog erg veel verwantschap heeft met Ford... Niet dat het een ramp is dat die auto op een doorontwikkeld FocusII platform staat _/-\o_ O+ , of dat de 1.6TDCi (of HDi (PSA blok)) met de nodige aanpassingen als D2 nou erg vervelend is (idem voor T3/T4 (Ford Ecoboost blokken)).
En dan is de 1600 ecoboost een doorontwikkeling op een Mazda onderblok (ZM-DE) kennelijk had Ford niks in huis wat off the shell sterk genoeg was. Alleen jammer dat de 1600 ecoboost ook in de komende Mazda 3 niet leverbaar wordt.
In plaats van weinig knoppen met veel functie's per knop heb je veel knoppen met weinig functies per knop. Ik vind de ruime hoeveelheid knopjes in m'n mazda in iedergeval erg prettig werken.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vinnienerd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:53:
[...]
Dit is dus waarom je eigenlijk nooit een tokkie/sjonnie in een Volvo ziet rijden. 8)
Volvo heeft ook de naam een ouwelullenbak te zijn. Not that I care. Ik rij een BMW boxer, I have no shame... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martijn_tje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:56:
[...]
In plaats van weinig knoppen met veel functie's per knop heb je veel knoppen met weinig functies per knop. Ik vind de ruime hoeveelheid knopjes in m'n mazda in iedergeval erg prettig werken.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal meevallen. Alles zit lekker dicht bij elkaar. Je hebt sowieso al de nummertoetsen om te kunnen bellen en het luchtkanaalkeuzeknopcluster (scrabble!) vind ik het duidelijkste van alles. Normaal heb je een draaiknop waar je echt naar moet kijken hoe de pijltjes staan. Bij Volvo heb je een poppetje en druk je op het lichaamsdeel dat je belucht wil hebben. Simpel toch?
En die dualzone airco knop is misschien niet voor iedereen zo voor de hand liggend, maar als je ergens niet uit komt, pak je toch het boekje erbij en dan weet je het. Het is ook weer niet zo moeilijk dat je het na 1 week weer kwijt bent. Een gemiddelde magnetron is moeilijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij ons in de XC90 is het heel hoe duidelijk de handel werkt :)

maar ja....wij hebben niet zo veel knopjes als de hedendaagse Volvo, 2005 hé ;)

sinds 2008 rij ik een half jaar lang 1 keer in de week met mijn oma mee, en die reed van 2001 tot 2012 met een S80 D5, en die viel nog wel een beetje (interieur) te vergelijken met de XC90, aangezien ons model nog de techniek uit 2002 heeft. Maar sinds 2012 rijd ze met een 205 PK XC60 (hogere instap en ze vertrouwde S80 niet meer aangezien ze een keer haar tuin in reed :+ (en ze wist zeker dat de auto in de P stond))rond en dat is me toch eens anders, zowel uiterlijk (logisch) als het interieur, alhoewel opa nog eens ruzie heeft met stoel :P .

zoveel systemen en knopjes heeft ie vergeleken met de S80 :P

alleen jammer dat die van buiten een beetje kalig is (geen xenon ;( ), valt wel op want de meeste XC60's hebben toch iets extra's aan het uiterlijk. onze XC90 is van buiten ook wel een beetje kaal (maar wel xenon _/-\o_ ) (aan de binnenkant wel wat leuke opties :P ) maar de helft van de XC90's die ik zie rondrijden is op de kleur na precies het zelfde ;)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En de concept car is inderdaad een P1800-revival geworden. :) Ik heb alvast een hoop plaatjes getrokken uit het promo-filmpje: http://www.volvotips.com/...th-retro-look-at-the-iaa/

Geniaal ding. :)

Volvotips.com

Verwijderd

Veel beter dan die laatste concept :)

Ben benieuwd wat ze met de achterkant hebben gedaan, en wat voor motor er in zit :P

• Astennu
[...]

Het gebeurd nog wel maar wel minder. Ze hebben immers ook de 480ES gehad. Was ook niet echt voor het gemak gemaakt. Maar juist voor het leuke rijden.
De C30 rijdt gewoon beter dan een V40. Maar in alle andere dingen (qua gebruik gemak) is de V40 beter. Alleen hoofdruimte en been ruimte bij de midden console is minder.
In de C30 zat je achter trouwens prima. Veel ruimte. Alleen instappen was lastig.

Maar ik zie ze ook niet snel een opvolger maken gezien het succes van de V40. Maar de C30 heeft ook niet slecht verkocht. Maar het was ook geen verkoop succes.

Nee daar snap ik niets van het werkt echt super simpel. Alleen als je bv IAQS uit wilt zetten moet je even het menu in maar ook dat was simpel.
Aan de navigatie moest ik even wennen (was google maps en Sygic gewend) maar ook daar heb ik na 2-3 weken de meeste short cuts gevonden. Ik heb het ook vaker gehoord. Maar ben het er niet mee eens. Sommige auto's die zij dan logischer vinden vind ik juist een ramp en niet prettig in de bediening.
martijn_tje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:56:
[...]

En dan is de 1600 ecoboost een doorontwikkeling op een Mazda onderblok (ZM-DE) kennelijk had Ford niks in huis wat off the shell sterk genoeg was. Alleen jammer dat de 1600 ecoboost ook in de komende Mazda 3 niet leverbaar wordt.
Waarom is dat jammer? Skyactive is voor mij juist een verkoop argument. Ja het is jammer dat ze niets richting de 200PK hebben. Maar ik heb eens in een Skyactive diesel gereden en dat was een top motor. Heerlijk soepel. Ik denk dat dat voor de benzine versie ook zo zal zijn. Je hoort er in ieder geval heel veel goede dingen over. Een turbo blokje zoals de T3 voelt wat sportiever aan omdat die turbo er in klapt en je hebt wat meer koppel.
Bart-Willem schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:50:
En de concept car is inderdaad een P1800-revival geworden. :) Ik heb alvast een hoop plaatjes getrokken uit het promo-filmpje: http://www.volvotips.com/...th-retro-look-at-the-iaa/

Geniaal ding. :)
Ik vind het niet heel erg op de P1800 lijken. Ja je ziet er wel wat in terug nu je het zegt maar eerder had ik dat idee nog niet gehad. Maar het is wel een mooie auto. Ik ben wel benieuwd wat ze er mee gaan doen.

• FabiandJ
  • Niet online
Wat een prachtige wagen :)
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5rabdtv0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5rbb9tvh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5rabrtvp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5rabx9vf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5rabivvm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5rbb19ve.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5r9bmrv5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5rab0bv7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5r9bl9v6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1my5rbb4rvc.jpg

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

wauw wauw wauw!

Beetje Amerikaans, maar mooie lijnen en mooie verhoudingen!
Laat maar komen!

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 34 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.