Kantelbare zitting heeft met het zitvlak van de stoel te maken. Standaard kan je stoel alleen naar voren of achter bewegen en kan je de rugleuninghoek verstellen. Met een kantelbare zitting kan je het zitvlak in z'n geheel of enkel voor/achter hoger/lager stellen.
Natuurlijk mag dat. Bezit van een Volvo is absoluut niet verplichtVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:41:
Ik hou dit topic al een langere tijd in de gaten........En na een hele tijd twijfelen of ik dit moet doen ga ik toch maar een poging wagen,![]()
Ikzelf ben een zeeeeer jonge (14 jaar oud (beschamend)) Volvo liefhebber en ben opgegroeid in meerdere Volvo's. (De huidige auto van mijn ouders heeft niemand hier
(als ik de ledenlijst bekijk))
Nu de vraag, zou ik mij in dit topic mogen mengen?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Om hier nogmaals op terug te komen ik heb de oorzaak bij mij ook gevonden. het kan zijn dat de katalysator is dichtgeslipt had ik dus afgelopen woensdag nacht. Lang leve de wegenwacht_Apache_ schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:37:
Wat zou er aan de hand kunnen zijn als tijdens het gasgeven - op het moment dat de motor begint te trekken - de motor begint te schokken en bokken. Gebeurt voornamelijk in lage versnellingen bij het optrekken, zo rond de 1800-2500rpm, maar is in kleine mate ook te voelen op de snelweg als ik iemand wil inhalen.
Het bokken is alsof direct het vermogen wegvalt en meteen weer terug, koppeling is dan los.
'99 S40, 1.8i benzine.

Is trouwens wel de eerste keer dat mijn oude vertrouwde Volvo S40 mij laat staan.
Wat is de huidige auto dan?Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:41:
Ik hou dit topic al een langere tijd in de gaten........En na een hele tijd twijfelen of ik dit moet doen ga ik toch maar een poging wagen,![]()
Ikzelf ben een zeeeeer jonge (14 jaar oud (beschamend)) Volvo liefhebber en ben opgegroeid in meerdere Volvo's. (De huidige auto van mijn ouders heeft niemand hier
(als ik de ledenlijst bekijk))
Nu de vraag, zou ik mij in dit topic mogen mengen?
14 jaar en meerdere Volvo's? Dat is pas beschamend. Moet makkelijk met één Volvo kunnen
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Hangt er vanaf wat je wil en wat je werkgever toestaat. Vaak is het goedkoper om hen een dealer te laten uitzoeken. Of het dan voor jou ook goedkoper wordt is niet zeker. Als zij de winst in eigen zak steken of delen met je baas, ga jij er niets op vooruit. Ik verdenk een voormalig werkgever van mij dat ie zo te werk ging. Er was nl een beperkt leasebeleid, waar je maar een aantal merken mocht kiezen. Dit was om de kosten te beperken. En toch waren de prijzen doorgaans hoger dan bij andere leasemaatschappijen. Er klopte duidelijk iets niet. Maar ja, dat bedrijf was toch al een ballentent. Exit...Strider schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:44:
[...]
Nog een algemene vraag, is het verstandig om de dealer door Alphabet of Athlon te laten kiezen, of om te kiezen voor vrije dealerkeuze, en bij de dealer een offerte te laten opmaken?
Een eigen, lokale dealer heeft mijn voorkeur. En vice versa. Mijn dealer hier ziet me graag komen, want aan onderhoud verdienen ze het echt. De marges op de auto's zijn minimaal.
Onze leasemaatschappij shopt bv bij Broekhuis. En hoewel er blijkbaar (volgens mijn dealer dan) vaste afspraken zijn over kortingen voor leasemaatschappijen, is het toch een schimmig gedoe. Broekhuis levert vele merken (Volvo, Ford, Opel, BMW etc) en kan bovenop de individuele kortingen per merk (of per auto) natuurlijk ook bonussen afspreken over jaaromzet. Daar kan mijn dealer natuurlijk nooit tegenop. De leasemaatschappij komt met een lulverhaal over waarom ie naar Broekhuis gaat, en wij komen er nooit achter hoe het precies zit.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Morgen post ik wel even een foto (en miss kan die wel in de ledenlijst onder de naam "ouders Boeingfanaat"
)
Maarja de details:
Volvo XC90 D5 AWD Geatronic
163PK (te weinig
)
Bj april 2005
Automaat
Xenon, leer, navigatie, park assist, stoelverwarming vooraan
,dvd spelertje op dak tussen voorste rij
Schades enzo: kleine scheurtjes bij kunststof delen vooraan de auto, kleine licht verroeste kras op deur, aantasting op de koplampen, linker koplampsproeierkapje ontbreekt,
Kleur: geen idee hoe Volvo het noemt maar ik vind het donker blauw
Als er meer info moet komen vraag het maar
@albantar, ouders begonnen met een C Kadett, daarna een Astra, later een Chevrolet uit 1969 (word nu gerenoveerd), en na de Astra (2001/2002) kwam de 1e Volvo, een 850. toen mijn 3e zusje op komst was (ben enigste jongen
) kwam in 2005 de 1e XC90, ook een D5 maar deze had een chip gehad en had een lichtere kleur. De chip beviel mijn ouders niet erg aangezien de auto erg begon te trillen bij hoge snelheid. Toen ze in 2009 een andere XC90 aangeboden kregen namen ze hem, de huidige is alleen wat donkerder dan de vorige en deze heeft een dvd speler
Maarja de details:
163PK (te weinig

Bj april 2005
Automaat
Xenon, leer, navigatie, park assist, stoelverwarming vooraan
Schades enzo: kleine scheurtjes bij kunststof delen vooraan de auto, kleine licht verroeste kras op deur, aantasting op de koplampen, linker koplampsproeierkapje ontbreekt,
@albantar, ouders begonnen met een C Kadett, daarna een Astra, later een Chevrolet uit 1969 (word nu gerenoveerd), en na de Astra (2001/2002) kwam de 1e Volvo, een 850. toen mijn 3e zusje op komst was (ben enigste jongen
Ik zou denk ik voor de Dynamic Audio gaan.allure schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:22:
Binnenkort kan ga ik mijn huidige 308 inruilen voor een v40, in de 308 gebruik ik een subwoofer van pioneer ts-206A als ondersteuning voor de bass.
In de nieuwe v40 zit " High Performance Multimedia", hoe zijn jullie ervaringen met dit systeem, is het nuttig om de subwoofer "mee te nemen" of is deze overbodig?
Ik had het moeten proberen bij de proefrit maar heb hier niet aan gedacht...
Ik vind de High Performance tegen vallen. Bas is vrij plat. In mijn C30 had ik ook High Performance. Maar dit was echt veel beter. Daar zaten speakers van Harman Kardon in. Geen idee wat hier in zit. Maar die bass in de C30 was prachtig diep (niet subwoofer diep maar wel goed genoeg dat ik niet zo iets had van ik moet een sub hebben) Ik gebruik thuis Een Logitech Z-5500 en vond het geluid van die C30 echt prima.
Ik dacht eerst dat de V40 ook goed zou zijn. Bij de proefrit leek het goed. Maar nu ik hem zelf heb en goed heb kunnen luisteren vind ik de bass slecht vergeleken met de C30 (vergeleken met andere auto's is er niets mis en is het een prima geluid systeem maar ik was verwend door de C30
Hij is te hard en te plat. Ik heb hem ook aardig naar beneden bij gesteld. Ik denk dat heel veel mensen dit prachtig geluid zullen vinden. (gezien het succes van Beats By Dre) Maar ik ben zelf wel een liefhebber. En als ik het dan vergelijk met de Z-5500, mijn AKG K550 headphone (super ding echt heel mooi helder geluid) en de High Performance C30 audio is hij toch wel minder.
Premium audio klink toch wat meer in balans. Dus ik zou toch nog eens goed gaan luisteren. Achteraf heb ik spijt dat ik niet die 500 euro extra betaal heb voor premium. Dat dolby upmixing klonk erg mooi. Maar vond dat toen geen 500 waard. Maar toen was ik er van uit gegaan dat High performance +- hetzelfde zou zijn als in de C30. Dat was helaas dus niet.
En als je een sub hebt en die makkelijk kan aansluiten. Zou ik de dieppe bass tonen van de High performance uit draaien en alleen de sub daar voor gebruiken.
Maar nogmaals het is nog steeds niet slecht. Maar mensen die echt het verschil tussen goede en hele goede headsets kunnen horen en kunnen waarderen zullen High performance in de V40 niet voldoende vinden.
Ik vind dat bose systeem in de Megane ook echt prut. En bij heel veel auto's vind ik het trouwens niets. Vaak slecht in balans. En mist veel detail. High performance in de V40 heeft dat in het bass gebied waar de oude dat niet had. (zou ook nog door de klank kast kunnen komen. Maar ik vermoed dat hier speakers van een ander merk in zitten).
Inderdaad. Ik zou zeker Premium nemen op de V40.mphilipp schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:58:
[...]
Yep! Bij Business Pack Pro heb je de keuze tussen de High Performance Audio (zonder meerprijs) of de Premium Audio (€600 meerprijs).
Ik twijfelde sterk, want ik heb in de C30 High Performance audio en 'men' zegt dat die out of the box beter is dan de Premium. De Premium (op de C30 dus) zou wat bas tekort komen. Tot nu toe vind ik de HP audio in de C30 bijzonder goed. Ik heb een iPod in de auto en speel alleen lossless af (ik weet het, het maakt niet uit) en het klinkt erg goed.
Maar voor de V40 zegt 'men' weer dat het een heel stuk beter klinkt en de moeite van die €600 waard is. Ik heb het vakje dus maar aangekruisd...
Ik heb nog niet echt goed kunnen luisteren naar Premium in een C30. Je hebt daar van 2007 tm 2009 Dynamique audio. En vanaf 2010 is dat JBL geworden. Zal ook wel anders klinken.
Ik kan zaterdag die C30 even zien die ik op het oog heb. Die heeft JBL Premium audio. Ik zal daar eens luisteren. In de C70 van 2010 vond ik het niet mooi. Daar zat een echte sub in. Maar zelfs op de laagste stand had je te veel bass. Mensen met Beats By Dre zullen het wel geweldig mooi vinden. Maar als je een beetje audio liefhebber bent hoor je gewoon dat het to much is.
Ik gebruikte zelf altijd 320kb/s MP3's. Minder dan 256kb/s kon je af en toe horen in de C30. Dat betekend alleen maar dat het een goed audio systeem is
High performance had volgens mij 4 woofers en 4 tweeters. Totaal 8 speakers. Bij de Premium heb je op het dashboard nog een speaker met volgens mij in ieder geval een woofer en dan waarschijnlijk ook een tweeter. Maar ik weet dit niet zeker. Ik heb die dingen nooit open gemaakt.Strider schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:44:
[...]
Wat moet ik me voorstellen bij een kantelbare zitting? Enne, die € 600,- is dus een audio upgrade naar 5 x 130watt + 10 speakers? Zijn dat 2 composets, en 2 kleine subs? Of wat kan ik me hier bij voorstellen.
Nog een algemene vraag, is het verstandig om de dealer door Alphabet of Athlon te laten kiezen, of om te kiezen voor vrije dealerkeuze, en bij de dealer een offerte te laten opmaken?
Bij de C30 zag je de tweeters voor duidelijk. Maar achter zag je ze niet zitten. Ik gok dat ze achter het roostertje zaten waar ook de woofers geplaatst waren.
Maar ik ben maar leek in dat opzicht. Ik heb nooit wat met zelf bouw audio of zo gedaan. Ik weet een klein beetje wat voor een speakers je hebt. En voor welk toon bereik ze zijn. En dat je multi way speakers hebt. Maar dan houd het snel op
Maar ben wel erg kritisch over de kwaliteit van het geluid.
Raar dat hij begon te trillen. Dat is niet echt normaal. En wat bedoel je met hogere snelheid? ik neem aan wel een snelheid die hij zonder chip ook kan halen?Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:29:
Morgen post ik wel even een foto (en miss kan die wel in de ledenlijst onder de naam "ouders Boeingfanaat")
Maarja de details:
163PK (te weinig)
Bj april 2005
Automaat
Xenon, leer, navigatie, park assist, stoelverwarming vooraan,dvd spelertje op dak tussen voorste rij
@albantar, ouders begonnen met een C Kadett, daarna een Astra, later een Chevrolet uit 1969 (word nu gerenoveerd), en na de Astra (2001/2002) kwam de 1e Volvo, een 850. toen mijn 3e zusje op komst was (ben enigste jongen) kwam in 2005 de 1e XC90, ook een D5 maar deze had een chip gehad en had een lichtere kleur. De chip beviel mijn ouders niet erg aangezien de auto erg begon te trillen bij hoge snelheid. Toen ze in 2009 een andere XC90 aangeboden kregen namen ze hem, de huidige is alleen wat donkerder dan de vorige en deze heeft een dvd speler
Ik heb zelf alleen maar goede ervaring met chip tunning. Mooiere vermogens opbouw veel soepeler. En vooral meer vermogen. En ook een iets lager verbruik. Mijn vorige auto heeft iets van 175.000 met chip tunning gereden. En nu rijdt deze V40 iets van 8000Km getunned. (vanaf 0 was hij getunned maar heb af en toe ook de tunning even er uit gehaald om het verschil te ervaren. Ik kan hem zelf programmeren met een softloader van Rica.)
Dus ik zou gewoon eens bij Rica informeren. soms hebben ze ook garantie op de tune als in ben je niet tevreden krijg je je geld terug.
Ze hebben daar twee opties voor jullie Volvo: 198pk-435nm en 210pk en 460nm. Een aardige verbetering tov stock 163-340nm. Vooral dat koppel zal wonderen doen voor zon relatie zware wagen.
[ Voor 50% gewijzigd door Astennu op 16-08-2013 09:56 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Volvo heeft nu ook meer bekend gemaakt over de nieuwe motoren. Zoals bekend gaan de 5- en 6-cilinders eruit en wordt het allemaal 4-cilinder. De topper wordt eentje met turbo én mechanische compressor:

306pk uit een 2.0L (voor de T6), dat is op papier iig niet slecht
Interessanter is dat Volvo nu fatsoenlijke motoren gaat leveren die in de 20% bijtelling gaan vallen, de nieuwe D4 dieselmotor levert 181pk en dat geeft een auto als de S/V60 toch erg fijne prestaties (b.v. 0-100 in 7,6s). En verder ook eindelijk een moderne 8-traps automaat.
Werd ook tijd want Volvo liep achter de feiten aan.
Kan er niet om huilen dat de 5- en 6-cilinders verdwijnen. Ja, ze maakten mooi geluid en lopen erg fijn (althans, de 5-cilinders, heb geen ervaring met de 6-cilinders) maar ze waren veel te zwaar daar ver voorin in de neus van de medium sized Volvo's. Met een diesel 5-cilinder voelde het toch een beetje aan alsof je een asteroïde ter grootte van een klein land voorop de grill had hangen.

Interessanter is dat Volvo nu fatsoenlijke motoren gaat leveren die in de 20% bijtelling gaan vallen, de nieuwe D4 dieselmotor levert 181pk en dat geeft een auto als de S/V60 toch erg fijne prestaties (b.v. 0-100 in 7,6s). En verder ook eindelijk een moderne 8-traps automaat.
Kan er niet om huilen dat de 5- en 6-cilinders verdwijnen. Ja, ze maakten mooi geluid en lopen erg fijn (althans, de 5-cilinders, heb geen ervaring met de 6-cilinders) maar ze waren veel te zwaar daar ver voorin in de neus van de medium sized Volvo's. Met een diesel 5-cilinder voelde het toch een beetje aan alsof je een asteroïde ter grootte van een klein land voorop de grill had hangen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Klinkt er goed! ik ben ook benieuwd naar die nieuwe Volvo 1.6 diesel met 2500 bar.Abbadon schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:06:
Volvo heeft nu ook meer bekend gemaakt over de nieuwe motoren. Zoals bekend gaan de 5- en 6-cilinders eruit en wordt het allemaal 4-cilinder. De topper wordt eentje met turbo én mechanische compressor:
[afbeelding]
Is die nieuwe D4 ook al meteen een 4 cilinder? want die vorige 2.0 5 cilinder is nog helemaal niet zo oud. Lijkt me wel snel als hij er nu al uit gaat.
Ik vind het wel extreem jammer. Ik was meteen voor een D3 gegaan als het gemogen had. Ik vond het helemaal niet zo zwaar aan voelen. Ja het kan vast lichter maar die D3 was prima.
Bij de D5 kan ik het me wat meer voor stellen. Maar wat een geweldig blok is dat! prachtig geluid en mooi vermogen. Gaf me elke keer een big smile. En met chip tunning 250PK 550NM. echt een beest.
Ik heb in sweden met de S60 T6 Rdesign gereden. Ook een mooi blok. En best snel. Maar vraag me af of het 300PK snel aan voelde. Daarvoor heb ik er niet lang genoeg mee gereden.
Ik weet wel dat die K16 tunned T5 C30 met 380 PK heel veel sneller aan voelde dan die T6. Maar een Stock T5 is ook niet extreem snel voor je gevoel. Maar wel mooi soepel en veel meer beleving qua geluid dan een VW TFSI met 250 PK
Ik heb zelf dan toch liever een wat hoger verbruik, lagere prestaties en wat meer gewicht om die geluid sensatie er bij te hebben. Maar dat ben ik.
En over die Mechanische compressor. Dat is wel apart. Ik dacht dat die door de weerstand een hoger verbruik gaven (in vergelijking met een turbo). Voordeel is wel dat je onderin veel meer power hebt. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat rijden. Klinkt in ieder geval goed en erg leuk om mee te rijden
Edit. Lees net dat alleen die T6 een turbo en compressor krijgt. Die hoeft natuurlijk niet super zuinig te zijn als top motor. Wel gaaf. Ik denk dat je door de combinatie een mooie vermogens opbouw kunt hebben. Hopelijk kan ik er ooit eentje proberen.
En ook mooi is die nieuwe 8 traps automaat. Voorheen bleef het bij 6 trappen. heeft denk ik toch een wat soepelere rij ervaring en wellicht ook betere prestaties en een lager verbruik bij snelweg gebruik.
Die D4 diesel krijgt blijkbaar twee turbo's. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ook hier weer meer power onderin. Zou inderdaad een prima vervanger voor de huidige D3 en D4 in de V40 kunnen zijn (die in de S60 was toch een stuk slechter. Dip in het vermogen boven de 3K RPM).
Maar voorlopig komen deze motoren nog niet in de V40.
In Nov de eerste auto's al op de weg.Een primeur voor de diesels is de zogenaamde i-Art-technologie, waarbij de druk van elke brandstofinjector afzonderlijk in de gaten wordt gehouden in plaats van via een enkele sensor in de common rail. Hierdoor daalt het verbruik en de uitstoot. Volvo rept in het persbericht over de mogelijkheid tot de montage van een accupakket in het midden van de auto en en een electromotor aan voor- of achterzijde – het wachten is dus op nieuwe plug-in hybride-versies.
De Volvo’s met nieuwe DriveE-motoren zijn vanaf halverwege september te bestellen, in week 46 (half november) worden de eerste auto’s afgeleverd.
[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 16-08-2013 10:26 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Moet je een S60 mee krijgen zonder sensoren, mannemanReinier schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:18:
Ik ben inmiddels zo aan de camera gewend dat ik al moeite had met een leen-C30 inparkeren

"Mekker, blaat"
Innovatie is goed en leuk, en er is wat mij betreft niks mis met efficiënte motoren…maar toch vind ik het jammer dat ik in de toekomst geen Volvo met vijfcilinder-roffel kan kopen. Naast dat het mooi is, geeft dat geluid ook het gevoel dat je iets substantieels in het vooronder hebt liggen, en da's misschien puur psychologisch, maar toch
.
Half gerelateerd: ik zag onlangs dat de S60 T5 in Nederland al een viercilinder is! Hier in de VS wordt die nog gewoon met een vijfcilinder verkocht; zal wel met emissieregelingen te maken hebben of zo?
Half gerelateerd: ik zag onlangs dat de S60 T5 in Nederland al een viercilinder is! Hier in de VS wordt die nog gewoon met een vijfcilinder verkocht; zal wel met emissieregelingen te maken hebben of zo?
Verwijderd
als je langzamerhand op snelwegtempo kwam begon die te trillen dacht ik. ik heb ooit wel eens iets gelezen over iemand met het zelfde probleem, hij liet er toen een nieuwe automaat in zetten en toen was het opgelost.Astennu schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:37:
Raar dat hij begon te trillen. Dat is niet echt normaal. En wat bedoel je met hogere snelheid? ik neem aan wel een snelheid die hij zonder chip ook kan halen?
Ik heb zelf alleen maar goede ervaring met chip tunning. Mooiere vermogens opbouw veel soepeler. En vooral meer vermogen. En ook een iets lager verbruik. Mijn vorige auto heeft iets van 175.000 met chip tunning gereden. En nu rijdt deze V40 iets van 8000Km getunned. (vanaf 0 was hij getunned maar heb af en toe ook de tunning even er uit gehaald om het verschil te ervaren. Ik kan hem zelf programmeren met een softloader van Rica.)
Dus ik zou gewoon eens bij Rica informeren. soms hebben ze ook garantie op de tune als in ben je niet tevreden krijg je je geld terug.
Ze hebben daar twee opties voor jullie Volvo: 198pk-435nm en 210pk en 460nm. Een aardige verbetering tov stock 163-340nm. Vooral dat koppel zal wonderen doen voor zon relatie zware wagen.
ik denkt dat die tuning er wel komt over een tijdje, maar vooral die meer PK's spreken mij aan
ik rij wekelijks met iemand mee in een XC60 die 200 kilo lichter is dan de XC90 van mijn ouders, en zo'n 52 meer PK heeft (205), en dat ding gaat echt als een speer vooruit
maarja zoals ik gisteren beloofde zou ik vandaag wat plaatjes sturen dus hier zijn ze dan (genomen op verschillende locaties afgelopen weken) :

Blij dat ik het niet gegokt heb!Astennu schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:37:
[...]
Ik dacht eerst dat de V40 ook goed zou zijn. Bij de proefrit leek het goed. Maar nu ik hem zelf heb en goed heb kunnen luisteren vind ik de bass slecht vergeleken met de C30 (vergeleken met andere auto's is er niets mis en is het een prima geluid systeem maar ik was verwend door de C30)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik krijg bijna het idee dat het ook wel een goed idee is om mijn huidige audio gewoon in de V40 in te bouwen
BlaBlaBla
Is dat niet een enorm gekloot? Ik kan me er iets bij voorstellen dat je het wilt, maar alles in die Volvo's is erop afgestemd dat je het spul van Volvo erin houdt. Hoe past het, en hoe ziet het eruit? Hoe bedien je het?Strider schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:14:
Ik krijg bijna het idee dat het ook wel een goed idee is om mijn huidige audio gewoon in de V40 in te bouwen
Is het dan zoveel beter dan bv Premium Audio? Ik hou op zich ook van goed geluid, maar in een auto zijn er gewoon grenzen. De auto zelf maakt geluid en van buiten krijg je ook geluiden. Dus een perfecte installatie heeft naar mijn idee zo weinig nut. Tenzij je regelmatig ergens in het bos gaat staan en de aria's van Verdi in de auto gaat luisteren
Ik ben ook heel tevreden met de performance audio (een stapje boven standaard) in mijn C30. Tuurlijk, het kan beter, maar in de auto ben ik primair aan het autorijden. De radio is voor het nieuws, de fileberichten en de achtergrondmuziek.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die kreeg ik vorige keer mee, heb ik dus niet (achteruit) op mijn eigen parkeerplaats gezetdjidee schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:37:
[...]
Moet je een S60 mee krijgen zonder sensoren, mannemanEn continu die angst omdat je weet dat er nog een onzichtbare kont aan hangt
Mooie bak boeingfanaat!
Chippen lost het probleem van enigszins loom zijn behoorlijk op. 
Maar ik zal je straks even toevoegen.
Edit: je staat erbij.
En idd die nieuwe motoren van Volvo zijn echt een uitkomst. Beetje laat maar goed, het was nodig.

Maar ik zal je straks even toevoegen.
Edit: je staat erbij.
En idd die nieuwe motoren van Volvo zijn echt een uitkomst. Beetje laat maar goed, het was nodig.
mphilipp schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:19:
Ohja...wie heeft de 'Prancing Moose' stickers op zijn Volvo?
[afbeelding]
Ik heb ze nu op de C30 (beide zijkanten, net als bij Ferrari) en veel mensen denken ook dat het Ferrari stickers zijn. Overigens kan ik aanraden om de kunststof badges te nemen ipv de stickers. Die gaan er vanzelf af na een poosje. Heb je niets aan. Ik vind het wel leuk en zeker op de R-Design komen ze weer terug!

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zo ik ga me ook eens mengen in dit topic. Vandaag bij Niham een V40 besteld, momentum met de opties: leer, elektrische stoelen, stuurbekrachtiging in drie standen en de achteruitkijk camera voor het parken. De kleur is donker blauw met wit leer van binnen. Het mooie van alle is de dealer kan hem begin oktober al leveren aangezien de dealer wat Volvo's al in bestelling hadden staan die ze nog kunnen aanpassen.
Het aftellen is dus begonnen
Niet met het business pro pack pakket?Dewaterweg schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:15:
Zo ik ga me ook eens mengen in dit topic. Vandaag bij Niham een V40 besteld, momentum met de opties: leer, elektrische stoelen, stuurbekrachtiging in drie standen en de achteruitkijk camera voor het parken. De kleur is donker blauw met wit leer van binnen. Het mooie van alle is de dealer kan hem begin oktober al leveren aangezien de dealer wat Volvo's al in bestelling hadden staan die ze nog kunnen aanpassen.
Is het overigens nog interessant om bij Volvo dealers offertes op te vragen, of worden ze zo uitgeknepen dat ze hoogstens een gevarendriehoek erbij doen
BlaBlaBla
Verwijderd
nou de eer "nieuwste lid van het topic" is me al snel ontnomenDewaterweg schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:15:
lijkt me een mooi bakkie als ik zo lees, zo camera lijkt me handig bij een auto met een wat hoger/kleiner achteraam.
zoals meerdere hier al hebben gezegd: het gaat hard met de nieuwe V40, hier in het mooie Twente beginnen ze wel op te komen maar wel langzaam (in mijn buurt), maar we boeken vooruitgang want voor de vakantie stond er 1 bij het plaatselijke tankstation (handelt af en toe in auto's) en die is nu weg, en gisteren viel me op dat er bij een handelaar 5 min hier vandaan ook 2 V40's met R-Design stonden
@joopieboy, vanmiddag kwam ik een rode 1e generatie V70 tegen die op elke hoek zo'n sticker had
... En vier veiligheidshesjes en een EHBO-tasje.Strider schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:34:
Is het overigens nog interessant om bij Volvo dealers offertes op te vragen, of worden ze zo uitgeknepen dat ze hoogstens een gevarendriehoek erbij doen
Ja, ik hoorde elder ook al dat er 'slots' waren gereserveerd op de productielijn. Zal zeker met de verwachte run op de 14% modellen zo net voor 1 januari te maken hebben.Dewaterweg schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:15:
Het mooie van alle is de dealer kan hem begin oktober al leveren aangezien de dealer wat Volvo's al in bestelling hadden staan die ze nog kunnen aanpassen.
Je zou dus kunnen gokken dat er in januari een stel onverkochte V40's met leuke kortingen de deur uit gaan.
Ja die business pro pakket heb ik ook, ik nam voor het gemakshalve aan dat die optie door iedereen wordt genomenStrider schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:34:
[...]
Niet met het business pro pack pakket?
Ja je kan best wat onderhandelen, het opvragen van offertes is een beetje zonde van je tijd daar zie je geen verschillen in. Je moet gewoon koffie gaan drinken en wat gaan praten, dan kan je wel wat korting proberen te regelen.
lol,
Ik zat ook net te denken, wat een vrouwen hier
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
De offertes hebben niet zoveel zin volgens mij, interessanter is om te kijken welke dealeropties/accessoires je kunt krijgen. Ik ben daar bij mijn dealer ook over begonnen en hij heeft toen laten zien welke 'verplichte' korting hij al moest geven (verschilt per leasemaatschappij/werkgever). Aanbod dat ik toen kreeg was alle accessoires splitten (1/3 betaal ik, 2/3 betaalde hij). Meer zat er bij mij niet in.Strider schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:34:
[...]
Overigens ging het bij mij om een V60, ik kan me voorstellen dat het bij de V40's weer iets anders in elkaar zit...
Inmiddels heb ik mijn Volvo V60 Momentum, inclusief Business Pack Pro (navigatie en beter geluid), Winter Line (Xenon en dimmende buitenspiegels), elektrisch verstelbare voorstoel en de TFT snelheidsmeter ruim anderhalve week (en bijna 2k kilometer) in bezit.
En hij bevalt! Het is een D2, dus geen racemonster, maar zeker snel genoeg om fatsoenlijk mee te komen (sterker nog, hij is gewoon snel zat). Tuurlijk was de D4 mooier geweest, maar die was toen nog niet als 20% bijtelling leverbaar.
De stoelen zitten echt fantastisch, ik ben zeer te spreken over de werking van het multimediasysteem, erg logisch en de traagheid (soms) vind ik echt niet storend. Het geluid is, bij 320 kbps MP3, zeer goed! Uiteraard bij de navigatie de stembegeleiding aan/uit direct onder de FAV toets geprogrammeerd, want stembegeleiding is bijna per definitie irritant, zo ook in deze Volvo
.
Ik ben ook heel blij met het Winter Line pakket. De meesturende Xenon is heerlijk en dimmende buitenspiegels zijn, na een korte wenperiode, onovertroffen. Wat rijdt dat heerlijk op de donkere snelwegen in 't oosten!
Ik heb nog maar heel weinig andere V60 MY14 gezien, maar ik vind hem zelf (uiteraard
) mooier dan MY13, vooral die dagrijverlichting ziet er chic uit.
Tot slot de TFT snelheidsmeter. Ik vind de standaardklokken vrij lelijk, dus ik was blij met deze optie. Het is natuurlijk vooral een gadget, maar wel een leuke met de verschillende instellingen.
Er is dus een zeer tevreden Volvo bezitter bij (en nu eens geen V40 dus
)!

En hij bevalt! Het is een D2, dus geen racemonster, maar zeker snel genoeg om fatsoenlijk mee te komen (sterker nog, hij is gewoon snel zat). Tuurlijk was de D4 mooier geweest, maar die was toen nog niet als 20% bijtelling leverbaar.
De stoelen zitten echt fantastisch, ik ben zeer te spreken over de werking van het multimediasysteem, erg logisch en de traagheid (soms) vind ik echt niet storend. Het geluid is, bij 320 kbps MP3, zeer goed! Uiteraard bij de navigatie de stembegeleiding aan/uit direct onder de FAV toets geprogrammeerd, want stembegeleiding is bijna per definitie irritant, zo ook in deze Volvo
Ik ben ook heel blij met het Winter Line pakket. De meesturende Xenon is heerlijk en dimmende buitenspiegels zijn, na een korte wenperiode, onovertroffen. Wat rijdt dat heerlijk op de donkere snelwegen in 't oosten!
Ik heb nog maar heel weinig andere V60 MY14 gezien, maar ik vind hem zelf (uiteraard
Tot slot de TFT snelheidsmeter. Ik vind de standaardklokken vrij lelijk, dus ik was blij met deze optie. Het is natuurlijk vooral een gadget, maar wel een leuke met de verschillende instellingen.
Er is dus een zeer tevreden Volvo bezitter bij (en nu eens geen V40 dus

Nette wagen en idd de iets duurdere audio klinkt echt een heel stuk beter. Paar dikkere velgen hadden hem wel af gemaakt natuurlijk he.
En traagheid? Jij had hem al even he, want volgens mij is er nu een update of komt die snel beschikbaar. Want dat is een veel gehoorde klacht. Anders bij de volgende beurt eens informeren. 
Ik zal je toevoegen btw!
Ik zal je toevoegen btw!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik kom van een Passat met wieldoppen, dus dit is al een grote verbetering...:) Ze lijken op de foto ook iets kleiner dan in t echt. En ik heb hem anderhalve week;). De traagheid ken ik vooral van de reviews, ik vind t niet heel storend.
Verwijderd
Tjongejonge wat een prachtig bakkie, vooral die voorkant 
Veel reiplezier en veilige kilometers gewenst
Veel reiplezier en veilige kilometers gewenst
Prachtige wagen, facelift heeft de V60 echt goed gedaan
Zag op de twitter van Volvo Cars een 2tal 'artworks' van de toekomstige S60/XC60, benieuwd wat anderen hiervan vinden. Zelf vind ik die strakkere lijnen wel wat hebben
XC60: http://twitter.com/volvoc...69029916324425729/photo/1
S60: http://twitter.com/volvoc...68664008921849859/photo/1
Zag op de twitter van Volvo Cars een 2tal 'artworks' van de toekomstige S60/XC60, benieuwd wat anderen hiervan vinden. Zelf vind ik die strakkere lijnen wel wat hebben
XC60: http://twitter.com/volvoc...69029916324425729/photo/1
S60: http://twitter.com/volvoc...68664008921849859/photo/1
[ Voor 75% gewijzigd door djidee op 18-08-2013 13:34 ]
"Mekker, blaat"
Verwijderd
MY14 vind ik de S60 op het mooist
, maar aan de nieuwe XC60 moet ik nog een beetje wennen. die S60 op die afbeelding doet mij eerder denken aan de toekomstige S90.
ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe XC90 er uit komt tezien, er zijn heel wat afbeeldingen van als je gaat googelen, maar je moet niet alles geloven wat je ziet.
ik hoop wel dat de nieuwe XC90 het zelfde idee achterlampen krijgt, want ik ben gek op van dat soort hoge Volvo lampen
ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe XC90 er uit komt tezien, er zijn heel wat afbeeldingen van als je gaat googelen, maar je moet niet alles geloven wat je ziet.

ik hoop wel dat de nieuwe XC90 het zelfde idee achterlampen krijgt, want ik ben gek op van dat soort hoge Volvo lampen
En ik ben weer in de markt voor een Volvo. M'n Alfa is net opgehaald, en zit nu te twijfelen tussen 2 auto's.
http://link.marktplaats.nl/708535620
Volvo S70 2.5 10v
Of
http://link.marktplaats.nl/701314453
Volvo 855 2.5 20v Estate
http://link.marktplaats.nl/708535620
Volvo S70 2.5 10v
Of
http://link.marktplaats.nl/701314453
Volvo 855 2.5 20v Estate
---RAWE CEEK!!!---
Links niet gevolgd... Ik zou zeggen 855.
Verwijderd
Beide auto's hebben wel wat gedraaid, niet bang dat je een auto aanschaft met veel kuren?
Maar niet daar op lettend, ik zou de 855 nemen
Maar niet daar op lettend, ik zou de 855 nemen
Bij een volvo maak ik me nog niet veel zorgen met km.standen. Grootste minpunt van de 855 vind ik dat hij groen is, dat is een kleur voor een schutting, of je gras ofzo. En die moet ik morgen even bellen hoe het met de APK zit.
---RAWE CEEK!!!---
Als je toch niets te maken hebt met inruil: waarom niet bij een particulier kopen?
Mooie V60!ZieMaar! schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 08:36:
...Nieuwe auto...
Ik vind MY2014 ook echt een verbetering t.o.v. voorheen. Neus is een stuk minder droevig.
Volgens de dealer komt de mijne begin november
Move along people. Nothing to see here.
Kijk niet eens specifiek naar dealer of particulier. Deze 2 zijn toevallig allebei bij een dealer, maar heb geen voorkeur.Bart-Willem schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:37:
Als je toch niets te maken hebt met inruil: waarom niet bij een particulier kopen?
---RAWE CEEK!!!---
Ook voor mij is het tijd om me te mengen in dit topic. Nieuwe aanwinst sinds afgelopen zaterdag: C30 1.8 momentum uit 2007, weinig op de teller en high performance sound
Oja, en de uitlaten van een T5

Ik = tevreden

Ik = tevreden
[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 19-08-2013 08:39 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Mooie auto GermanPivo, veel plezier ermee!
I intend to live forever. So far, so good.
Mooie auto, heb zelf ook altijd erg genoten van mijn C30! Maarre, volgens mij doet de ene uitlaat het beter dan de andere, of niet?
Mijn (simplendi, namechange gehad) S40 T5 mag uit de TS. Hij gaat de verkoop in.
[ Voor 23% gewijzigd door 0fbe op 19-08-2013 12:03 ]
Van het weekend in een S60 D5 mogen meerijden. Wat een heerlijke wagen is dat, heerlijk soepel afgeveerd, soepele vermogensafgifte, verassend veel beenruimte achterin.
Alleen jammer dat ik er na 20 euro moest afrekenen.
Blauw kenteken.
Alleen jammer dat ik er na 20 euro moest afrekenen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Er is ook als lease prima te onderhandelen hoor.Dewaterweg schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:37:
[...]
Ja die business pro pakket heb ik ook, ik nam voor het gemakshalve aan dat die optie door iedereen wordt genomen![]()
Ja je kan best wat onderhandelen, het opvragen van offertes is een beetje zonde van je tijd daar zie je geen verschillen in. Je moet gewoon koffie gaan drinken en wat gaan praten, dan kan je wel wat korting proberen te regelen.
Ikzelf heb bij Niham de diffusor kit+platte uitlaten bij m'n V40 weten te krijgen.
Zo, weekendje Lowlands gehad en bij thuiskomt goed nieuws gekregen! Volvo dealer had mn voicemail ingesproken, ik kan de V40 donderdag ophalen zoals het nu staat. Ze verwachten het kenteken woensdag
De S70 was helaas al verkocht, de 855 heeft wel APK tot volgend jaar juni, alleen de blanke lak op het dak laat los. Gelukkig nog iets meer dan 2 weken de tijd om een auto te vinden.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
ik weet niet of je die site al gebruikt hebt, maar als ik zin heb om een beetje naar auto's te koekeloeren op het internet ga ik altijd naar gaspedaal.nl , ikzelf vind dit de fijnste autosite
op die site vind je binnen 2 weken wel iets
op die site vind je binnen 2 weken wel iets
Thanks, dat moet zeker wel gaan lukken!IkWilbert schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:39:
Mooie auto GermanPivo, veel plezier ermee!
Dank! Haha, wat betreft die uitlaten: die doen (gelukkig) beide evengoed hun best!fredkroket schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:14:
[...]
Mooie auto, heb zelf ook altijd erg genoten van mijn C30! Maarre, volgens mij doet de ene uitlaat het beter dan de andere, of niet?
Bedankt en komt zeker goedVerwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:55:
Mooie bakkie, veel rijplezier en veilige kilometers gewenst
Mooi karretje, German. Leuk ook dat sportpakketje (stuur, pookje, pedalen). Die heb ik ook en dat stuur ligt echt 10x beter in de hand dan het standaard dunne plastic stuur.
Danku. Zeker weten! Inderdaad,na een proefrit in een C30 zonder en een C30 met dat stuur, was de keuze inderdaad niet zo lastig meer!Mx. Alba schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:42:
Mooi karretje, German. Leuk ook dat sportpakketje (stuur, pookje, pedalen). Die heb ik ook en dat stuur ligt echt 10x beter in de hand dan het standaard dunne plastic stuur.
Ik herken je enthousiasme!beschuitfluiter schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:28:
Ik heb op dit moment ook een C30 Sport; dat stuur is echt epic! Misschien nét wat te groot, maar zo'n dikker stuur is met mijn grote klauwen écht een verademing!
Veel plezier met die heerlijke auto German!
[ Voor 35% gewijzigd door GermanPivo op 20-08-2013 21:49 ]
Ik heb op dit moment ook een C30 Sport; dat stuur is echt epic! Misschien nét wat te groot, maar zo'n dikker stuur is met mijn grote klauwen écht een verademing!
¯\_(ツ)_/¯
Volvo V40 ontploft
http://www.nieuwsblad.be/...leid=dmf20130819_00699051
http://www.nieuwsblad.be/...leid=dmf20130819_00699051
Ik heb zelf iets meer dan 4 jaar een Sport gehad. En nu 7 weken een V40. Afgelopen weekend weer in een C30 R-Design gereden. Blijft een geweldige auto! alleen dan merk ik toch wel dat dat stuur wat dikker is dan dat van de V40. Het is even wennen maar niet vervelendbeschuitfluiter schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:28:
Misschien wat groot voor een sport stuur maar ik vind het een heerlijk stuur om vast te houden. Ik mis me C30 toch wel een beetje.
Tja beetje raar en weinig zeggend. Ik vermoed dat Volvo hier wel onderzoek naar zal doen.
Als lampjes gaan knipperen ga je natuurlijk niet door rijden. Maar wel raar dat er dan brand kan ontstaan. Dat is dan weer niet logisch. Het lijkt op een Benzine auto.
De V40 heeft een soort van zadel tank aan de achter kant. Maar er zit volgens mij niet direct iets in de buurt wat brand kan veroorzaken.
Ben erg benieuwd wat de oorzaak geweest is.
[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 20-08-2013 11:17 ]

Ik vermoed dat Volvo hier wel verder onderzoek naar gaat doen. Het lijkt inderdaad logisch dat het om een benzine auto gaat, maar dan nog zou dit echt niet mogen gebeuren. In principe horen brandstoftanks een behoorlijke tijd bestand te zijn tegen brand. Ik kan mij ook niet echt inbeelden wat er op die plaats brand kan veroorzaken, buiten de brandstofpomp zelf.
Wrijving wat uiteindelijk leidt tot brand is wel mogelijk maar dat zou zeker niet in die tijdspanne op een ontploffing mogen uitdraaien.
Blij dat ik een diesel-versie heb trouwens, risico zou daarbij toch een heel stuk lager moeten zijn.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
De auto is niet ontploft. In het nieuwsbericht vertelt de eigenaar dat hij en zijn familie amper de auto uit waren toen de ontploffing plaatsvond. Maar vervolgens is op de veel later genomen foto een auto te zien die dan wel in brand staat, maar verder nog volledig in takt is. Bij een ontploffin verwacht je een auto waarbij de carrosserie duidelijk vervomd is en rondom gedecoreerd is met brokstukken. Dit was een versnelde ontbranding doordat de aanvoer van zuurstof of brandstof plotseling optimaal werd.
Verwijderd
combinatie van onwetende man en sensatiezoekende journalist denk ikjadjong schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:53:
De auto is niet ontploft. In het nieuwsbericht vertelt de eigenaar dat hij en zijn familie amper de auto uit waren toen de ontploffing plaatsvond. Maar vervolgens is op de veel later genomen foto een auto te zien die dan wel in brand staat, maar verder nog volledig in takt is. Bij een ontploffin verwacht je een auto waarbij de carrosserie duidelijk vervomd is en rondom gedecoreerd is met brokstukken. Dit was een versnelde ontbranding doordat de aanvoer van zuurstof of brandstof plotseling optimaal werd.
een flinke brand is inderdaad nog lang geen ontploffing
De benzine tank ontploft vaak wel, aangezien die vaak van kunststof zijn hoeft dat niet zon grote klap te zijn.
Daarnaast geven de banden ook weleens een knal.
YouTube: LPG Car Fire Tests
Diesel krijg je met een gas brander met blauwe vlam nog niet aan gestoken. Dus is in dat opzicht aanzienlijk veiliger.Darkstar schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:42:
[...]
![]()
Ik vermoed dat Volvo hier wel verder onderzoek naar gaat doen. Het lijkt inderdaad logisch dat het om een benzine auto gaat, maar dan nog zou dit echt niet mogen gebeuren. In principe horen brandstoftanks een behoorlijke tijd bestand te zijn tegen brand. Ik kan mij ook niet echt inbeelden wat er op die plaats brand kan veroorzaken, buiten de brandstofpomp zelf.
Wrijving wat uiteindelijk leidt tot brand is wel mogelijk maar dat zou zeker niet in die tijdspanne op een ontploffing mogen uitdraaien.
Blij dat ik een diesel-versie heb trouwens, risico zou daarbij toch een heel stuk lager moeten zijn.
Iets minder sensationeel, maar ik heb sinds gisteren "ineens" een flinke barst in mijn voorruit (V40 MY2013).Hij begint in de hoek waar het kaarthoudertje zit en loopt met een mooie boog zo'n 20cm uit. Het lijkt alleen de middelste laag te zijn, ik voel 'm namelijk niet met mijn nagel.
Hij is duidelijk gesprongen toen hij stil stond. Enige opvallende was dat ik die ochtend juist de dakdragers en koffer had gedemonteerd. Maar kan me niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft.
Iemand enig idee of dit een garantiekwestie is? Dan heb ik wat munitie bij de dealer. Of juist niet natuurlijk...
Hij is duidelijk gesprongen toen hij stil stond. Enige opvallende was dat ik die ochtend juist de dakdragers en koffer had gedemonteerd. Maar kan me niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft.
Iemand enig idee of dit een garantiekwestie is? Dan heb ik wat munitie bij de dealer. Of juist niet natuurlijk...
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Tja goede vraag. Ik vind de plaats van de barst wel raar voor montage van dak dragers.page404 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:03:
Iets minder sensationeel, maar ik heb sinds gisteren "ineens" een flinke barst in mijn voorruit (V40 MY2013).Hij begint in de hoek waar het kaarthoudertje zit en loopt met een mooie boog zo'n 20cm uit. Het lijkt alleen de middelste laag te zijn, ik voel 'm namelijk niet met mijn nagel.
Is er ook echt geen schade op de ruit te zien? Ik heb zelf nog nooit een spontane barst gehad. Was altijd door iets wat tegen de ruit aan gekomen was.
Als daar verder niets te zien is zou ik het gewoon eens met de dealer overleggen. En vragen of zij weten hoe het kan.
Verwijderd
Als de tank van kunststof is zal ie eerder smelten en ontbranden dan daadwerkelijk ontploffen, het filmpje dat je laat zien is van een falend LPG systeem.DopdeDouwer schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:50:
De benzine tank ontploft vaak wel, aangezien die vaak van kunststof zijn hoeft dat niet zon grote klap te zijn.
Dat is precies wat ik bedoel (de eerste auto in het filmpje). Maar mijn inziens toch een vrij onplezierige 'explosie'. Op dat moment zou ik toch wel de auto uit willen zijn, liefst op flinke afstand.Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:21:
[...]
Als de tank van kunststof is zal ie eerder smelten en ontbranden dan daadwerkelijk ontploffen...
[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 20-08-2013 15:38 ]
Verwijderd
dan verschillen onze voorstellingen van explosies denk ikDopdeDouwer schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:38:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel (de eerste auto in het filmpje). Maar mijn inziens toch een vrij onplezierige 'explosie'. Op dat moment zou ik toch wel de auto uit willen zijn, liefst op flinke afstand.
Ik kan me ook niet voorstellen dat die dakdragers er iets mee te maken hebben. Zijn originele Volvo dragers en die kan je haast niet verkeerd monteren. En dan is het ook raar dat de barst ontstaat nadat de dragers eraf zijn.Astennu schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:06:
[...]
Tja goede vraag. Ik vind de plaats van de barst wel raar voor montage van dak dragers.
Is er ook echt geen schade op de ruit te zien? Ik heb zelf nog nooit een spontane barst gehad. Was altijd door iets wat tegen de ruit aan gekomen was.
Als daar verder niets te zien is zou ik het gewoon eens met de dealer overleggen. En vragen of zij weten hoe het kan.
Zal nog eens kijken of er toch geen beschadiging zit. En toch maar ff langs de dealer ja.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Verwijderd
Ik zat net in de kantine een artikel te lezen in de Autoweek over een kerel die 1000dkm met zijn V70 had gereden. De beste man rijdt zo'n 60dkm per jaar en kwam op gemiddeld ~2100 euro onderhoudskosten per jaar uit (totaal iets van 32k euro ofzo). In het artikel kon ik zo snel niet vinden waar de man nou eigenlijk 2100 euro per jaar aan uitgaf, meer dan een beurtje en een APK om de 60dkm stond er niet in volgens mij.
Wordt deze man nou jarenlang afgezet door zijn garage of zijn de gemiddelde kosten per jaar/afstand realistisch?
p.s. originele motor en bak liggen nog in deze auto.
Wordt deze man nou jarenlang afgezet door zijn garage of zijn de gemiddelde kosten per jaar/afstand realistisch?
Als je alles door de dealer laat doen gaat het snel hoor.
2x per jaar een beurt à 400 euro
1x per jaar banden: 4x200 euro=800 euro
Remmen? 1x per 2 jaar en dan 1200 euro? (dealer is duur....)=600 euro
Da's al 1800 euro....
Maar het is wel veel ja.
Maar dealers schromen niet om te zeggen: "Ja meneer, de linker achterband heeft nog maar 3mm profiel, dus die kan je beter vervangen" (nameten is overigens 4mm...)
Ik laat uit principe helemaal niets door een dealer/garage doen als ik het zelf niet kan constateren.
Alles wat ze tegen je zeggen doen ze met een commercieel belang.
Da's al 1800 euro....
Maar het is wel veel ja.
Maar dealers schromen niet om te zeggen: "Ja meneer, de linker achterband heeft nog maar 3mm profiel, dus die kan je beter vervangen" (nameten is overigens 4mm...)
Ik laat uit principe helemaal niets door een dealer/garage doen als ik het zelf niet kan constateren.
[ Voor 39% gewijzigd door mr_petit op 20-08-2013 18:43 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Die kilometers die hij per jaar aflegt ook.
Volgens mij is 3ct /km gemiddeld voor een grote auto. Dan is 3,5ct/km niet zo heel veel toch?
Volgens mij is 3ct /km gemiddeld voor een grote auto. Dan is 3,5ct/km niet zo heel veel toch?
Nou, de eerste 2 'explosies' zijn niet zo heel erg. Auto nr.1 staat op dat moment al zover in de fik dat je er toch al niet meer (levend) in zit. Maar de derde auto ontploft wél met een bang! Bij een kennis is ook ooit de auto (Audi) in de fik gevlogen en de brandweer zei dat ze liever een brandende auto op gas hadden dan een benzineauto. Op benzine kan ie idd ontploffen, maar LPG is hooguit een steekvlam.DopdeDouwer schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:38:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel (de eerste auto in het filmpje). Maar mijn inziens toch een vrij onplezierige 'explosie'. Op dat moment zou ik toch wel de auto uit willen zijn, liefst op flinke afstand.
Ik ben idd wel benieuwd hoe die auto in de fik is gevlogen. Het gebeurt wel eens, maar ook weer niet zo vaak (daarom haalt het ook de krant). Uiteraard gaat de garage dit eerst nakijken en dan gaan de bevindingen naar de fabrikant, die ook wil weten hoe dit komt. Er kan zomaar een terugroepactie uit voortkomen.
Vorig jaar moest mijn C30 even terug naar de garage om een kabelboom extra te isoleren. Ze hadden ontdekt dat bepaalde ruitenwisservloeistof kon lekken op die kabelboom die dan zou kunnen smelten (de mantel dan). Dan krijg je kortsluiting. Zoiets bedenk je in de fabriek ook niet natuurlijk...
Het is de welbekende Audi TDI motorblok dat in die V70 ligt. Beurten en goed onderhoud van dat type motor is niet goedkoop.Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:45:
Ik zat net in de kantine een artikel te lezen in de Autoweek over een kerel die 1000dkm met zijn V70 had gereden. De beste man rijdt zo'n 60dkm per jaar en kwam op gemiddeld ~2100 euro onderhoudskosten per jaar uit (totaal iets van 32k euro ofzo). In het artikel kon ik zo snel niet vinden waar de man nou eigenlijk 2100 euro per jaar aan uitgaf, meer dan een beurtje en een APK om de 60dkm stond er niet in volgens mij.
Beuren bij de Volvo zijn volgens mij iets van 300-400 om en om. Ene is wat duurder. En dan eens in de 120.000 heb je een duurdere beurt van 800/1000 afhankelijk van wat er gedaan moet worden.mr_petit schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:40:
Als je alles door de dealer laat doen gaat het snel hoor.
Da's al 1800 euro....
Maar het is wel veel ja.
Remmen gaan veel langer mee. Mijn blokjes waren bij 110 aan vervanging toe en ik rij sportief en af en toe ook racen. Dus veel meer slijtage. Met normaal rijden is 160+ prima haal baar. En dat zijn dan alleen de blokjes niet de schijven.
Ik denk dat hij wel door een setje banden heen gaat per jaar. Ik deed daar zelf +-40/42k mee. Ook hier meer slijtage dus 50 is wel mogelijk. Met rustig rijden wellicht meer. Maar dat is denk ik 800. En door de leeftijd heeft hij wellicht wat extra onderhoud kosten?
Ik denk dat het wel redelijk kan kloppen. Maar voor mij gevoel is het wat aan de hoge kant.
Remmen gaan veel langer mee
Het is sowieso slim om zelf goed mee te kijken om dat soort grappen te voorkomen. bij 3-4mm vervangen is onzin. Bij 2mm is het een ander verhaal. Natuurlijk is een nieuwe band met 8-10mm veiliger. Maar ene band met 3-4 rijdt ook prima zolang je geen stortbui hebt en dan toch met 130 over de snelweg wilt knallen. Op dat moment gewoon de snelheid aanpassen en er is niets aan de hand. Zo vaak gebeurd dat niet in nederland en kun je prima tot 2mm door rijden. Wettelijk minimum is 1.6.
Dat zou kunnen. Ik ben niet zo bekend met de extra kosten voor die motor. Maar als dat zo is is 2100 niet zo raar.Bart-Willem schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:09:
[...]
Het is de welbekende Audi TDI motorblok dat in die V70 ligt. Beurten en goed onderhoud van dat type motor is niet goedkoop.
[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 21-08-2013 08:30 ]
Qua remblokken, Volvo adviseert volgens mij na 60K km de remblokken te vervangen. Om daar dan even 100k km meer mee te rijden lijkt me niet heel erg slim. 80k kan ik nog wel geloven, maar meer dan dat wordt het gewoon gevaarlijk. Lijkt me.
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Aha. Dan vraag ik me af of ze mijn blokken niet een keer vervangen hebben zonder het te vertellen.itsalwaysme schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:05:
Qua remblokken, Volvo adviseert volgens mij na 60K km de remblokken te vervangen. Om daar dan even 100k km meer mee te rijden lijkt me niet heel erg slim. 80k kan ik nog wel geloven, maar meer dan dat wordt het gewoon gevaarlijk. Lijkt me.
Maar dat lijkt me niet want met nieuwe remmen merk je het meteen dat je amper rem kracht hebt en twee dan melden ze het om die rede altijd even.
Ik heb toen een aantal keer gevraagd of de remmen nog goed waren en toen hebben ze gekeken naar de blokken.
Ik rijdt ook veel snelweg. En dan heb je amper slijtage. 60.000 stad verkeer of 60.000 snelweg is nogal een verschil.
Zo ver ik weet heb ik in die 190.000 km die ik gereden heb met mijn C30 maar een keer nieuwe blokken gehad.
Dus ik denk dat je het niet zo simpel kan stellen. De een rijdt alleen snelweg. De ander alleen stad de ander een mix. Dus je moet gewoon regelmatig controleren hoe dik de blokken nog zijn.
Als je gaat racen of altijd extreem sportief rijdt waarbij je veel remt haal je die 60.000 km niet eens.
[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 21-08-2013 12:14 ]
Hangt inderdaad van veel factoren af ja. Hier op de Saab zijn na 190k nieuwe schijven+blokken erop gegaan, achter zitten met 220k nog steeds de originele schijven+blokkenAstennu schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:13:
[...]
Aha. Dan vraag ik me af of ze mijn blokken niet een keer vervangen hebben zonder het te vertellen.
Maar dat lijkt me niet want met nieuwe remmen merk je het meteen dat je amper rem kracht hebt en twee dan melden ze het om die rede altijd even.
Ik heb toen een aantal keer gevraagd of de remmen nog goed waren en toen hebben ze gekeken naar de blokken.
Ik rijdt ook veel snelweg. En dan heb je amper slijtage. 60.000 stad verkeer of 60.000 snelweg is nogal een verschil.
Zo ver ik weet heb ik in die 190.000 km die ik gereden heb met mijn C30 maar een keer nieuwe blokken gehad.
Dus ik denk dat je het niet zo simpel kan stellen. De een rijdt alleen snelweg. De ander alleen stad de ander een mix. Dus je moet gewoon regelmatig controleren hoe dik de blokken nog zijn.
Als je gaat racen of altijd extreem sportief rijdt waarbij je veel remt haal je die 60.000 km niet eens.

Combinatie van veel snelweg en rustig rijgedrag van vorige eigenaren + goed materieel.
Wat dat betreft is er nogal veel variatie afhankelijk van hoe je ermee omgaat, maar richtlijnen vanuit de fabrikant zijn verder zo gek niet kijkend naar gemiddeldes. Gewoon bij de beurt even de schijven en remblokken meten en controleren op afwijkingen, dan wordt het gauw genoeg duidelijk of het moet worden vervangen.
Als ik het zo lees zijn het prijzige handelingen bij de garage, beetje zelf meedenken kan dan geen kwijt
Mijn schijven moesten eigenlijk wel vervangen bij 190K. Maar dat was ook deels mijn fout. Ik heb een keer de auto op de handrem moeten zetten toen de remmen nog echt heet waren (helling). Ik merkte aan het einde dat bij hard remmen er een trilling in het stuur zat. Ik gok iets wat kromme schijven. Naar een keer goed heet stoken en hard remmen was het wel iets minder maar weg zeker niet. Had eigenlijk wat langer door moeten rijden om te koelen.
Maar hij remde nog prima en bij zacht remmen merkte je helemaal niets. Ik denk dat de meeste mensen het niet eens opgevallen zou zijn. Maar als wat mensen zo hoor is bij 200.000 nieuwe schijven heel normaal.
Maar hij remde nog prima en bij zacht remmen merkte je helemaal niets. Ik denk dat de meeste mensen het niet eens opgevallen zou zijn. Maar als wat mensen zo hoor is bij 200.000 nieuwe schijven heel normaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 21-08-2013 15:48 ]
Ik heb de remmen + schijven exact hierom moeten vervangen op mijn Seat Ibiza. Na 1,5 jaar dagelijks snelwegrijden met file (=hete remschijven) + afrit met helling aan het eind (= remmen vasthouden) voor verkeerslicht, waren ze krom bij 90.000km.Astennu schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:48:
remmen nog echt heet waren (helling). Ik merkte aan het einde dat bij hard remmen er een trilling in het stuur zat. Ik gok iets wat kromme schijven. Had eigenlijk wat langer door moeten rijden om te koelen.
Het hangt allemaal heel erg af van hoe je rijdt, met wat voor belading (ook niet onbelangrijk), en het kan ook nog autospecifiek zijn.itsalwaysme schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:05:
Ik rij zelf ook ca. 60dkm per jaar en ik kom ook niet aan die bedragen. Maar vergeet niet dat er nog heel veel meer bijkomt. Elke 160dkm evt een nieuw roetfilter (kost soms ook 1400 euro), zaken aan het onderstel etc.
En dan verschilt het heel erg of je je auto inzet als een koeriersdienst, of alleen op de snelweg rondtoert zoals ik.
Als hij z'n kilometers op de snelweg maakt is het veel geld (of hij moet heel specifieke dure reparaties gehad hebben), maar koeriers of taxiachte praktijken is natuurlijk een ander verhaal... 1000 woonwijken met een miljoen drempels

"man is not truly one, but truly two,"
Dat is wel slecht. Bij mij was het na 2 rondes nurburgringGet!em schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:54:
[...]
Ik heb de remmen + schijven exact hierom moeten vervangen op mijn Seat Ibiza. Na 1,5 jaar dagelijks snelwegrijden met file (=hete remschijven) + afrit met helling aan het eind (= remmen vasthouden) voor verkeerslicht, waren ze krom bij 90.000km.
De remmen worden daar dusdanig heet dat de DSTC vanwege hoge rem temperatuur wel eens uitschakelt.
Normaal let ik er altijd op dat ik hem dan in de versnelling zet ipv rem. Maar in dit geval kon het niet anders.
10k geleden de schijven + blokken van mijn 940 vervangen wegens trillen, en ze trillen nu alweer lichtelijk
(nee, geen automaat, en ik rij er ook niet mee op de Nurburgring
)
Vaak bu'j te bang!
Op deze pagina (http://wiki.c30-forum.de/index.php?title=D4164T) staat dat er bij de voorganger van de D2, de 1.6D, alleen de olie verwisselt wordt bij een beurt, welke volgens mij om de 20dKm is. Verder moet bij de 1.6D nog regelmatig iets aan het roetfilter gedaan worden wat bij de D2 niet meer nodig is en hoeft de dure distributieriem of ketting? pas bij 240dKm vervangen te worden.
Is dit ook de praktijk bij de volvo dealers met deze motor?
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Ja, olie wordt om de 20k vervangen. Distributie is nog origineel. Heb er nu 40dkm op staan.
Wat kost zo'n oliebeurtje ongeveer bij de dealer? Dan weet ik waar ik straks aan toe ben
. Heb hem bij 60dKm gekocht en heeft toen nog een beurt gehad, maar het gaat best snel naar de 80dKm
.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Heeft er iemand ervaring met de voorruit verwarming bij de Volvo V40. Werkt het een beetje, of is het eigenlijk geld verspilling
BlaBlaBla
Is dat niet hetzelfde systeem als de Ford voorruit verwarming? Als dat hetzelfde is, dan moet ik zeggen dat ik het enorm mis op mijn S40. Ik snap niet dat niet gewoon elke fabrikant dit standaard op zijn modellen voorziet. Ik wel zeggen dat ik het bij mijn S40 tot nu toe minder nodig heb gehad als bij mijn Focus vroeger, al kan dat ook zijn dat nu de overdekking/garage waar mijn auto instaat beter dicht is.
Ik ben nu de gelukkige eigenaar van een Volvo C30 2.0 R-Design met 33.000km op de teller uit 2011. En dit is hem dan, hier op dealer platen wegens het slechte weer nog geen mooie foto's kunnen maken hopelijk binnenkort maar eens doen.

Fraaie velgen!! Origineel Volvo? En... Ik gok 19 duims?
www.google.nl
Volgens mij niet origineel, en klopt 19" en staat op Pirelli PZero Nero rubberMisteRMeesteR schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:16:
Volgens mij wel. Ik heb die 1.6D 16v gehad. En dat was om de 20k beurt + oli en inderdaad roetfilter rond de 120k. Distributie riem was bij 190 nog niet vervangen hoefte zo ver ik wist na de 200.000 pas ergens dus 240 kan goed kloppen.Follie schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:51:
Op deze pagina (http://wiki.c30-forum.de/index.php?title=D4164T) staat dat er bij de voorganger van de D2, de 1.6D, alleen de olie verwisselt wordt bij een beurt, welke volgens mij om de 20dKm is. Verder moet bij de 1.6D nog regelmatig iets aan het roetfilter gedaan worden wat bij de D2 niet meer nodig is en hoeft de dure distributieriem of ketting? pas bij 240dKm vervangen te worden.
Voor de D2 weet ik het nog niet. Maar kan me goed voor stellen dat het roetfilter niet meer hoeft. Want dat was bij de D5 en D3 ook al niet nodig. Dus ik denk dat ze die geupgrade hebben.
Olie klopt bij elke 20k. Bij de D3,D4 en D5 is dit pas bij 30.000.
Bij zowel de Focus en de Volvo af en toe met zo'n ruit gereden. Het werkt geweldig goed. (me ouders hebben een Focus met die verwarming).Strider schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:13:
Heeft er iemand ervaring met de voorruit verwarming bij de Volvo V40. Werkt het een beetje, of is het eigenlijk geld verspilling
Alleen als jij iemand bent die op details let kan het irritant zijn. Ik kan er bv niet tegen. Ik zie het te goed zitten. En savonds met tegenliggers zag je de beweging van de lijntjes als het licht verplaatste. Dus ik heb expres een momentum geupgrade naar summum met losse opties zodat ik de voorruit en het geblindeerde glas achter niet had.
Vooral een keer met zo'n ruit gaan rijden en zelf ervaren. Maar in de winter ideaal.
Is hetzelfde. Ik snap het heel goed! ik vind het super irritant en als je alleen die ruit kan krijgen zou ik de auto niet meer kopen. Daarnaast is de ruit duurder als deze kapot gaat.kluyze schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:26:
Is dat niet hetzelfde systeem als de Ford voorruit verwarming? Als dat hetzelfde is, dan moet ik zeggen dat ik het enorm mis op mijn S40. Ik snap niet dat niet gewoon elke fabrikant dit standaard op zijn modellen voorziet. Ik wel zeggen dat ik het bij mijn S40 tot nu toe minder nodig heb gehad als bij mijn Focus vroeger, al kan dat ook zijn dat nu de overdekking/garage waar mijn auto instaat beter dicht is.
Erg mooie wagen! Ik ben zelf ook nog aan het rond kijken. Maar als ik de keuze zou hebben zou ik toch voor een Pre 2010 R-Design ga. Beide zijn mooi. Maar heb zelf een 2009 Sport gehad. Dus heb toch wat meer met de originele looks. Maar die nieuwe is ook prachtig mooi!FabiandJ schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:01:
Ik ben nu de gelukkige eigenaar van een Volvo C30 2.0 R-Design met 33.000km op de teller uit 2011. En dit is hem dan, hier op dealer platen wegens het slechte weer nog geen mooie foto's kunnen maken hopelijk binnenkort maar eens doen.
Duidelijk geen Volvo. Lijkt er inderdaad wel op 19". Ik zou er zelf denk ik Midir 18" Of Atreus 18"onder leggen van Volvo zelf. (maar dat is gewoon omdat ik dat mooie velgen vind bij een witte auto) Maar die zijn veel meer open dan deze. (je ziet ze trouwens op de C30 V1 die er achter staat. Alleen dat zijn de oude Midir die helemaal zilver zijn. De nieuwe zijn van binnen zwart. En de spaken zijn aan de buiten kant wel silver)MisteRMeesteR schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:16:
Wel mooi dat de Volvo caps gewoon op de velgen passen
Is dit trouwens bij de dealer waar je hem gekocht hebt? En toevallig in hengelo? Want ik heb daar naar een Witte C30 T5 2009 met Midir velgen zitten kijken. En die lijkt op die laatste foto te staan.
[ Voor 59% gewijzigd door Astennu op 23-08-2013 07:25 ]
Ik vond eerst ook de pre facelift mooier, maar hoe meer en vaker ik naar het huidige model kijk des te mooier ik hem vind wordenAstennu schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:12:
[...]
Duidelijk geen Volvo. Lijkt er inderdaad wel op 19". Ik zou er zelf denk ik Midir 18" Of Atreus 18"onder leggen van Volvo zelf. (maar dat is gewoon omdat ik dat mooie velgen vind bij een witte auto) Maar die zijn veel meer open dan deze. (je ziet ze trouwens op de C30 V1 die er achter staat. Alleen dat zijn de oude Midir die helemaal zilver zijn. De nieuwe zijn van binnen zwart. En de spaken zijn aan de buiten kant wel silver)
Wel mooi dat de Volvo caps gewoon op de velgen passen
Is dit trouwens bij de dealer waar je hem gekocht hebt? En toevallig in hengelo? Want ik heb daar naar een Witte C30 T5 2009 met Midir velgen zitten kijken. En die lijkt op die laatste foto te staan.
En naast deze velgen heb ik ook nog de 17" R-Design velgen voor mijn winterbanden set.
Klopt is bij Hengelo, en die T5 heb ik dus laten staan vanwege de te hoge km stand.
Daar heb ik vaker last van gehad
Bij de achterkant van de C30 had ik dat heel erg. Al moet ik zeggen dat ik die van de V1 nog steeds niet mooi vind. Alleen de V1,5 (DrivE) of de R-Design/Body kit vind ik mooi. Die met die grote reflectors vind ik echt lelijk.
En moest ook erg wennen aan de achterkant van de nieuwe V40.
Ik vond de nieuwe meteen al mooi vooral de R-Design. Maar hij kijkt gewoon wat Liever en moderner. Waar die oude er Bruter uit ziet en meer serieus op een of andere manier. Dus eigenlijk wat meer karakter geven.
En moest ook erg wennen aan de achterkant van de nieuwe V40.
Ik vond de nieuwe meteen al mooi vooral de R-Design. Maar hij kijkt gewoon wat Liever en moderner. Waar die oude er Bruter uit ziet en meer serieus op een of andere manier. Dus eigenlijk wat meer karakter geven.
Om eerlijk te zijn vind ik de voorruit verwarming op de V40 toch iets "minder" dan op de Mondeo die ik voordien had. Maar dat hangt natuurlijk ook voor een groot deel af van de buitentemperatuur en is dus ook moeilijk 1 op 1 te vergelijken. Het werkt op zich prima, maar moet met de V40 gevoelsmatig iets langer wachten.Strider schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:13:
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Vind ik ook. Dat komt omdat het 'oude' model ontworpen is om er zo uit te zien, er zit een filosofie achter. De facelift is 'alleen maar' gedaan om 'm er hip uit te laten zien. Dus zijn er die koplampen op geplakt die op dat moment hip zijn (maar die Mercedes als 10 jaar daarvoor had) en nog wat kleine dingetjes zijn aangepast. Naar mijn idee (maar ik ben geen designer) is het een beetje gekunsteld en 'past' het niet bij het oorspronkelijke ontwerp. Soms heb je dat met auto's. Het oorspronkelijke ontwerp staat haast niet toe dat je er iets in aanpast omdat dan de balans uit het ontwerp is.FabiandJ schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:37:
[...]
Ik vond eerst ook de pre facelift mooier, maar hoe meer en vaker ik naar het huidige model kijk des te mooier ik hem vind worden
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. Iedereen heeft zo zijn smaak.
Nog even over die voorruitverwarming. HJoe goed werkt dat eigenlijk? Is het zo dat ik het contact aan kan zetten en de verwarming aan, en terwijl ik de rest een beetje sneeuvrij maak, ontdooit de voorruit in 1 minuut?
Mijn V40 is toch eindelijk geleverd! Besteld op 10 april, geleverd 23 augustus (vandaag dus) 

YouTube: Ford Focus Heated Screen - freezing conditions 27F In dit filmpje (bij -3°C) duurt het ~3min.mphilipp schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:42:
Nog even over die voorruitverwarming. HJoe goed werkt dat eigenlijk? Is het zo dat ik het contact aan kan zetten en de verwarming aan, en terwijl ik de rest een beetje sneeuvrij maak, ontdooit de voorruit in 1 minuut?
Afgelopen week bij een paar 855's wezen kijken, maar vielen toch allemaal wat tegen. Of veel slechte plekken op de buitenkant, of interieur kapot, of niet de opties die ik zoek.
Als iemand nog een 855 2.5 Automaat weet te staan, met minimaal, CC, AC, verwarmd leer, boordcomputer, niet meer als 350k gelopen. Budget tegen de €1500. Moet er binnen anderhalve week 1 vinden.
Als iemand nog een 855 2.5 Automaat weet te staan, met minimaal, CC, AC, verwarmd leer, boordcomputer, niet meer als 350k gelopen. Budget tegen de €1500. Moet er binnen anderhalve week 1 vinden.
---RAWE CEEK!!!---
Super stoere wagenTankiej schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:33:
Mijn V40 is toch eindelijk geleverd! Besteld op 10 april, geleverd 23 augustus (vandaag dus)
[afbeelding]
[afbeelding]
gewoon nee.
Mooi man! De enige échte R-Design kleur wat mij betreft. Ik moet nog tot december wachten, maar dan heb ik voorlopig niets meer te mekkeren. Niet dat ik nu wat te klagen heb, want ik heb nu nog steeds een behoorlijk uitgeruste C30.Tankiej schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:33:
Dit topic is gesloten.