Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.476 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 09:33
Nice :)

Gisteren mijn witte D2 R-design + bus.pack + R-plus pack + SCT en nog wat opties opgehaald :) rijdt fantastico

Afbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a543/stefijn/IMG_20130725_151811_zps262bde6f.jpg?t=1374850958

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 26-07-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Touchdomex schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:40:
[...]

Dit ding staat in Noordlaren toch bij die school?
Kak! :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zoals ik zei staat hier in de buurt :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 19:25
Meer mensen hier die bij een onderhoudsbeurt een update hebben gekregen van 't motormanagement op de v40? (bj 2012) Vroeg me af of hiervan ook details bekend zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gaaf weer 2 dikke V40's erbij. :) Ik zal jullie dadelijk even toevoegen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

What's in a name... Die nieuwe V40 wordt net zo populair als de oude, denk ik. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
O ja...minpuntje...ze zijn verlichtingspakket 2 vergeten ... :( Geen leeslampjes + kleurlampje achter, geen verlichting in de portieren/achterklep. Maandag eens bellen en kijken wat ze daaraan doen.

[ Voor 54% gewijzigd door Stefke op 26-07-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Touchdomex schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:40:
[...]

Dit ding staat in Noordlaren toch bij die school?
Hee, daar ben ik een paar weekjes terug nog langs gereden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
stefijn schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:22:
O ja...minpuntje...ze zijn verlichtingspakket 2 vergeten ... :( Geen leeslampjes + kleurlampje achter, geen verlichting in de portieren/achterklep. Maandag eens bellen en kijken wat ze daaraan doen.
Staat het wel op je orderbevestiging en factuur? Het is in ieder geval niet verkrijgbaar als accessoire, dus waarschijnlijk handelen ze het af met een credit of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
fredkroket schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:50:
[...]

Staat het wel op je orderbevestiging en factuur? Het is in ieder geval niet verkrijgbaar als accessoire, dus waarschijnlijk handelen ze het af met een credit of iets dergelijks.
Nee :( . Maar het is onderdeel van Bus.pack én ik heb dit uitgebreid besproken met de verkoper (dat verlichtingspack 2 erop moest zitten). We kwamen er toen alleen niet uit a.h.v. de prijslijst, maar uiteindelijk was de conclusie dat het erop zat.
Sterker nog, die verkoper zei letterlijk toen: sommige details van pakketten staan niet op de orderbev. maar die zitten er wel op (want zie folder).
Op pagina 7 van de prijslijst staat pack 2 als optie van 165 euro.
Eens zien wat ze daar op gaan zeggen (ik heb al een klacht liggen omtrent de daadwerkelijk aflevering aan mij, die verliep nl. niet bepaald vlekkeloos, maar daar zal ik niet over uitwijden).

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 27-07-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

mphilipp

Romanes eunt domus

stefijn schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:16:
[...]
Nee :( . Maar het is onderdeel van Bus.pack én ik heb dit uitgebreid besproken met de verkoper (dat verlichtingspack 2 erop moest zitten). We kwamen er toen alleen niet uit a.h.v. de prijslijst, maar uiteindelijk was de conclusie dat het erop zat.
Sterker nog, die verkoper zei letterlijk toen: sommige details van pakketten staan niet op de orderbev. maar die zitten er wel op (want zie folder).
Op pagina 7 van de prijslijst staat pack 2 als optie van 165 euro.
Dan moet je toch eens goed kijken in die prijslijst. Bij de beschrijving van Business Pack staat idd die verlichtingspack, maar er staat achter 'niet voor R-Design'.
Ook in de configurator blijft die verlichtingspack een extra optie die je zelf aan moet vinken.

Dus die dealer wist zelf ook niet hoe het zat en heeft dus niets besteld. Altijd jammer wanneer zo'n gast, als ie iets niet zeker weet, gaat nadenken (gaat altijd fout) en iets aanneemt. Kijk het dan even na, en probeer je klant zo goed mogelijk voor te lichten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
't Komt voor mij eindelijk dichtbij dat ik me officieel kan melden in dit topic. Afgelopen week op goed geluk langs de dealer gereden en ja hoor, mijn V60 is binnen :). Mooi even bekeken, vast ingezeten en ontzettend blij met de kleur (Savile Grey).

6 Augustus is de aflevering, dus dan komen er 'echte' foto's, maar hier alvast een klein voorproefje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cuCKvVK.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 27-07-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Proficiat
mphilipp schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:19:
[...]

Dan moet je toch eens goed kijken in die prijslijst. Bij de beschrijving van Business Pack staat idd die verlichtingspack, maar er staat achter 'niet voor R-Design'.
Ook in de configurator blijft die verlichtingspack een extra optie die je zelf aan moet vinken.

Dus die dealer wist zelf ook niet hoe het zat en heeft dus niets besteld. Altijd jammer wanneer zo'n gast, als ie iets niet zeker weet, gaat nadenken (gaat altijd fout) en iets aanneemt. Kijk het dan even na, en probeer je klant zo goed mogelijk voor te lichten.
Ja, dat was ook het probleem. Wij kwamen er op dat moment niet helemaal uit hoe het zat met wat er nou wel en niet op zat. Als ik het nu bekijk in de folder zit het inderdaad niet in het bus.pack voor de R-design (raar)

Het is niet zo'n ramp en vermoedelijk had ik dus 165 euro meer moeten betalen.. Het grootste verschil is de leeslampjes achter (maar hoe vaak gebruik je die) en de verlichting in de voorportieren. In de achterbak heb ik een lampje links, op zich ook voldoende.
Zolang ik er niet voor betaald heb kan ik wel zonder. En ik dacht dat alle interieurverlichting "in kleur" zou zijn, maar dat blijkt ook alleen maar een heel klein ledje in de hemelconsole.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 27-07-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
stefijn schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:34:
Proficiat

[...]

Ja, dat was ook het probleem. Wij kwamen er op dat moment niet helemaal uit hoe het zat met wat er nou wel en niet op zat. Als ik het nu bekijk in de folder zit het inderdaad niet in het bus.pack voor de R-design (raar)

Het is niet zo'n ramp en vermoedelijk had ik dus 165 euro meer moeten betalen.. Het grootste verschil is de leeslampjes achter (maar hoe vaak gebruik je die) en de verlichting in de voorportieren. In de achterbak heb ik een lampje links, op zich ook voldoende.
Zolang ik er niet voor betaald heb kan ik wel zonder. En ik dacht dat alle interieurverlichting "in kleur" zou zijn, maar dat blijkt ook alleen maar een heel klein ledje in de hemelconsole.
Ik moet wel zeggen dat je een beetje zeurderig over komt.

Dat van die interieurverlichting had je kunnen weten (de demo's die dealers hebben staan hebben vrijwel allemaal het Intro Pack nog (MY13), dus daar had je kunnen kijken). Als je bijvoorbeeld 's avonds rijd dan weerkaatst bijna alles de kleur van dat ene ledje in het dak.

En mede door de opmerking van mrphilip blijkt het inderdaad gewoon uit de prijslijsten duidelijk te zijn. Dat Business Pack geeft in verhouding al een hoop extra's aan de kalere uitvoeringen qua luxe (waaronder ook R-Design valt) en dan schrappen ze gewoon weer een klein onderdeel (waar mensen met R-Design óf niets om geven óf waar ze alsnog voor willen bijbetalen (gezien R-Design imho gewoon geldklopperij is, je levert veel luxe in, krijgt 2 spoilers en wat velgen terug (sarcasme) en daar moet je dan nog eens veel voor bijbetalen)).

Dan de aflevering die niet naar wens is gegaan (maar waarvan je de details dan niet deelt).

Bekijk alles eens wat positiever... Je hebt een mooie V40 R-Design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
stefijn schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:34:
Proficiat

[...]

En ik dacht dat alle interieurverlichting "in kleur" zou zijn, maar dat blijkt ook alleen maar een heel klein ledje in de hemelconsole.
Dat kleine lampje (ledje) is heel erg handig weet ik uit ervaring. Zeker als je op een donkere weg rijdt zonder verlichting (straatverlichting). Het leidt niet af, geen bak licht binnen, maar je kunt nog prima iets uit een bakje pakken oid.
Heel simpel, maar erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zeg al, het is niet zo'n ramp.

Maar de verkoper had wel beter op de hoogte kunnen zijn en op dat moment zaten er twee personen die er niet uit kwamen. Misschien dat we het net op de verkeerde manier lazen of zo, we hebben hier echt bij stilgestaan. Ik had duidelijk aangegeven dat ik het lichtpakket wilde en ik heb hem nu niet. Als ik NU in de prijslijst kijk dat klopt het inderdaad zoals het er staat.
Nogmaals, als ik er niet voor betaald heb nu het er niet op zit, prima. Als ik er wél voor betaald heb, niet prima. Maar dat moet die verkoper eerst maar even uitzoeken.

edit: ik zeg ook niet dat dat kleine lampje niet handig is, zo bedoelde ik het niet. In mijn Seat zat ook zo'n ledje (alleen rood) dat naar beneden gericht was.

[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 27-07-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
En, gefeliciteerd met je auto. Erg mooie bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja bedankt. Dat vind ik ook! En hij rijdt fantastisch

[ Voor 51% gewijzigd door Stefke op 27-07-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat geloof ik, ik ben toen met drive@home ooit een proefrit gemaakt.
Helaas was ie voor mij te klein, nog steeds jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:45

Tomatoman

Fulltime prutser

Hoewel ik het R-Design pakket er mooi vind uitzien, blijft het me verbazen hoe populair dat pakket is. Het uitrustingsniveau is vergelijkbaar met de kale Kinetic-uitvoering, terwijl de prijs 4000 euro hoger ligt. Een regensensor, cruise control, audiobediening op het stuur, dimmende binnenspiegel: het zit er bij de R-Design allemaal niet op. Verder valt me op dat de R-Design exemplaren in de meeste gevallen zijn uitgerust met de niet bepaald sportieve D2-motor. Dat vind ik eigenlijk niet passen bij zo'n sportief ogende auto. Ik snap dat 14% bijtelling verleidelijk is, maar een R-Design D2 maakt in mijn ogen absoluut niet waar wat hij uitstraalt - ik vind het een schaap in wolfskleren :/. Nogmaals: ik vind het er wel mooi uitzien, helemaal in Rebel Blue :).

En voor wat betreft dat verlichtingspakket: zo doen ze dat bij BMW :) (optie van 299 euro).

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:02

mr_petit

opperprutser

Ja maar dat is toch heel leasend nederland?
Het moet er 'dik' uitzien en mag niets kosten. Hoe meer uitlaten en hoe groter de velgen des de beter. Dat verkoopt.
Dat er maar 100pk inzit en zó weinig uitlaatgas produceert dat een enkel pijpje met de dikte van een elektriciteitsbuis zou volstaan doet niet ter zake. Het moet er vooral snel uitzien.
Tegenwoordig wordt de proefrit met de ogen gemaakt :P

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 27-07-2013 15:18 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 21:25

vhal

ಠ_ಠ

Tomatoman schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:11:
Hoewel ik het R-Design pakket er mooi vind uitzien, blijft het me verbazen hoe populair dat pakket is. Het uitrustingsniveau is vergelijkbaar met de kale Kinetic-uitvoering, terwijl de prijs 4000 euro hoger ligt. Een regensensor, cruise control, audiobediening op het stuur, dimmende binnenspiegel: het zit er bij de R-Design allemaal niet op. Verder valt me op dat de R-Design exemplaren in de meeste gevallen zijn uitgerust met de niet bepaald sportieve D2-motor. Dat vind ik eigenlijk niet passen bij zo'n sportief ogende auto. Ik snap dat 14% bijtelling verleidelijk is, maar een R-Design D2 maakt in mijn ogen absoluut niet waar wat hij uitstraalt - ik vind het een schaap in wolfskleren :/. Nogmaals: ik vind het er wel mooi uitzien, helemaal in Rebel Blue :).
Zou dan eerder kiezen voor de T3, die zie ik ook regelmatig rijden in deze r-design trim. Was de T3 nou 14 of 20%?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

T3 is vzviw nooit 14% geweest.

Alleen C30 D2 in Q2 2012 en V40 D2 nu t/m 31 december.

Oh, en natuurlijk de V60 D6 PiH met 0%...

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 27-07-2013 16:09 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik vind de rdesign er geweldig uit zien, niet zo overdreven als bij veel andere merken.
Ik heb er zelf niet voor gekozen, gewoon de kinetic met een paar opties (businesspack, regensensor)

Wat ik namelijk absoluut niet meer wil is een sportonderstel. Daar ben ik helemaal klaar mee, dat gestuiter.
Heb 10 jaar verschillende mx5'en gehad (voor de kenner: na,nb en nc), daar was het wel leuk, omdat het een sportautootje is.
Maar bij een langeafstands-container als bv de V60 vind ik dat helemaal niks. Het moet vooral comfortabel rijden. Zeker bij redelijk wat km's, of met de familie op vakantie, daarbij stuurt de V60 straks genoeg vind ik.

Overigens heb ik het een klein beetje andersom; 5cylinders, enkel uitlaatje, geen typeaanduiding op een kinetic.

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 27-07-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08

Cheezus

Luiaard

En voor wat betreft dat verlichtingspakket: zo doen ze dat bij BMW :) (optie van 299 euro).
Helemaal mee eens, zo'n r-design ziet er best aardig uit maar op een D2 is het een beetje jammer.. Daarom heb ik ook voor de summum gekozen, dan heb je een schaap in luxe schaapkleren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb het ook al vaker gezegd dat mijn wagentje ook maar een nep-R-Design is vanwege de D2. Maar ik vond de looks van de R-Design gewoon veel mooier dan die van de Advantage. De body kit, de details in het interieur (aluminium inleg in het stuur en de versnellingspook, mooier middenconsole). En ondanks het gebrek aan sportieve motor is de wegligging wel een stuk sportiever. Een schaap in wolfskleren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:11

Halfkakkende

Vandring

Ik vind persoonlijk de r-design helemaal niet zo mooi (m.n. de led strips in de bumper die zijn komen te vervallen vind ik heel jammer en de achterbumper vind ik zum kotzen), maar verder deel ik je mening wel. Persoonlijk vind ik de de 14% D2 (met of zonder R-design) sowieso een beetje afbreuk doen aan de wagen, maar kan me voorstellen dat die mening niet door veel mensen gedeeld wordt ;)... En ach, het is een leuke verschijning natuurlijk!

Ik rijd btw ook 'maar' in een T3 V40.

Heb van de week mijn 30k-beurt laten uitvoeren en heb gelijk een software-update gehad die ein-de-lijk het approach probleem heeft opgelost! Verder is er volgens mij weinig nieuws onder de zon.

Overigens wel weer een nieuw probleempje: de lak laat los op de bumpers :(

[ Voor 10% gewijzigd door Halfkakkende op 27-07-2013 21:59 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verder valt me op dat de R-Design exemplaren in de meeste gevallen zijn uitgerust met de niet bepaald sportieve D2-motor. Dat vind ik eigenlijk niet passen bij zo'n sportief ogende auto.
Punt is misschien dat voorheen de R-Design hoorde bij het sportieve model van Volvo uit een bepaalde serie, net als de M van BMW. Maar nu zijn ze daarvan afgestapt en kun je elk model in R-Design krijgen. Dus ook een D2. Persoonlijk vind ik 'm ook erg mooi. De voorkant en achterkant vind ik er wat mooier/strakker uitzien. Maar goed, dat is altijd een persoonlijk verhaal.

Als ik naar mijn eigen auto kijk (tenminste...die ik in elkaar heb gezet met de Volvo configurator) is de R-Design uiteindelijk helemaal niet zoveel anders dan de Summum (beiden voor Plus line/business pack pro gekozen) qua uitrusting. De Summum is een paar honderd € duurder en ik zie volgens mij alleen de verlichtingspack die wél op de Summum zit en niet op de R-Design. Door die pakketten worden ze weer vrijwel gelijk getrokken. R-Design is idd alleen maar optiek, maar ik vind het wel hele mooie optiek. De witte stiksels, de 'go fast stripe' over de console, de zwarte hemelbekleding en de andere LED DRV hebben imho allemaal iets moois. En de R-Design velgen vind ik ook super.
Maar het is uiteraard allemaal optiek. Die dubbele pijp op een Eco-diesel is een beetje pauper, maar goed...het zit erop. Leuk toch? ;) Ik ga er straks weer met veel pret in rijden. Net als in mijn C30 DrivE, waar ik alweer bijna 4 jaar in heb gereden. Heerlijke auto.

btw: een D2 is ongeveer dezelfde motor als die ik nu in mijn C30 heb. Prima ding. De auto die ik daarvoor had, had een wat krachtigere diesel, maar dat heeft me veel teveel bekeuringen gekost. Dus dat 'sportieve' rijden hou ik voor gezien. Ik had er denk ik zowat een nieuwe motor voor kunnen kopen, dus ik klik 'm op de cruise controle en laat het gedoe over aan anderen. Na een weekje ben je eraan gewend en weet je niet beter meer. Bovendien kost het je alleen maar brandstof en schiet je er geen flikker mee op. Dus een sportieve motor hoeft van mij niet. Het brengt me totaal geen voordeel. In de regio waarin ik me beweeg is het onmogelijk om zodanig hard te rijden dat ik er ook echt tijd mee win. Je bent dan constant aan het afremmen en als je op je gemiddelde snelheid let, zie je dat afremmen een veel groter effect (een negatief) effect heeft dan flink gas geven. Het heeft dus uiteindelijk vrij weinig nut, tenzij je een hele poos 140 ofzo kunt kachelen, zonder dat je hoeft af te remmen. En dat kost je dan meer dan het je oplevert qua brandstof en af en toe een prent...zinloos. (maar goed, ik ben een ouwe lul :+ )

[ Voor 25% gewijzigd door mphilipp op 28-07-2013 00:15 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik weet niet hoe het zit bij de V40, maar bij de C30 betekende R-Design ook een 0,5cm verlaagde sportophanging.

En voor zover ik weet is er een verschil tussen R (het echte equivalent van BMW's M) en R-Design. De naam R-Design zegt al dat het er als een R uitziet maar geen R is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een Audi S8 is ook niet hetzelfde als een A8 met S-line pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Mx. Alba schreef op zondag 28 juli 2013 @ 08:44:
Ik weet niet hoe het zit bij de V40, maar bij de C30 betekende R-Design ook een 0,5cm verlaagde sportophanging.
Niet bij de V40. Wel hebben de D2 en T3 een 1 cm verlaagd 'dynamische' ophanging, maar ze bedoelen waarschijnlijk een 'net-een-beetje-minder-luchtweerstand-om-tot-14%-te-komen' ophanging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Mx. Alba schreef op zondag 28 juli 2013 @ 08:44:

En voor zover ik weet is er een verschil tussen R (het echte equivalent van BMW's M) en R-Design. De naam R-Design zegt al dat het er als een R uitziet maar geen R is. ;)
Tegenwoordig kan je bij Audi het S-line pakket nemen, bij Mercedes het AMG pakket en bij BMW het M pakket. Hoeven allemaal geen snelle auto's te zijn, is alleen maar optisch en misschien een iets ander onderstel.. Daar klaagt ook niemand over, dus ik zou niet weten waarom dat over R-Design wel zou moeten :+

Overigens: ik heb een V40 D2 R-Design in Rebel Blue besteld, en het maakt me helemaal niks uit dat het een sportief ogende auto met een kleine motor is :D
Cheezus schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:05:
[...]

Niet bij de V40. Wel hebben de D2 en T3 een 1 cm verlaagd 'dynamische' ophanging, maar ze bedoelen waarschijnlijk een 'net-een-beetje-minder-luchtweerstand-om-tot-14%-te-komen' ophanging :P
T3 heeft geen 14% maar 20%, dus het lijkt me raar als die daarom zo'n ophanging heeft :P

[ Voor 53% gewijzigd door Tankiej op 28-07-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Eens met Tankiej. Tijden veranderen. Auto's krijgen steeds kleinere motoren. Het zal me niets verbazen als Volvo over een paar jaar 1.2- of zelfs 1.0-motoren gaat introduceren waaruit ze toch 100PK kunnen persen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Tankiej schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:11:
[...]

Tegenwoordig kan je bij Audi het S-line pakket nemen, bij Mercedes het AMG pakket en bij BMW het M pakket. Hoeven allemaal geen snelle auto's te zijn, is alleen maar optisch en misschien een iets ander onderstel.. Daar klaagt ook niemand over, dus ik zou niet weten waarom dat over R-Design wel zou moeten :+
:w De eerste klager meldt zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 15:10
Je mag mij uit de lijst halen.
Ik heb vrijdag mijn auto ingeleverd omdat ik van werk verander :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Een jaar of 10 geleden kon je auto's uit het topsegment bestellen zonder typeplaatje op de achterklep, voor kopers die graag in de duurste uitvoering wilden rijden maar er liever niet mee te koop liepen. Langzaam breidde zich dat uit naar andere segmenten en zag je steeds meer auto's zonder typeaanduiding verschijnen, meestal bij de dure uitvoeringen van een model. Uiteindelijk kwam dit zo vaak voor dat je een auto zonder typeplaatje vanzelf ging associëren met een dure uitvoering.

In de afgelopen jaren is dit beeld precies omgekeerd: veel basisuitvoeringen worden besteld zonder typeplaatje, zodat niemand gemakkelijk kan zien of je nu in een goedkope/langzame of een dure/snelle uitvoering rijdt. En om dat nog meer te maskeren worden veel auto's tegen meerprijs ook nog uitgerust met de looks van de duurdere uitvoeringen.

Ik wil absoluut niet betwisten dat veel kopers voor een R-Design/S-Line/AMG/M-pakket kiezen omdat ze het eenvoudigweg mooi vinden (waar natuurlijk niets mis mee is :)). Maar toch ben ik ervan overtuigd dat er veel kopers van die pakketten zijn die vooral indruk willen maken op de buurman, het lijkt alsof ze in de dure/snelle auto rijden die ze niet konden betalen. Dat gebeurt al zo lang als er auto's worden verkocht; de weggelaten typeaanduidingen en sportief ogende uitrustingspakketten zijn gewoon de kant en klaar te bestellen oplossingen van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Tomatoman schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:05:
In de afgelopen jaren is dit beeld precies omgekeerd: veel basisuitvoeringen worden besteld zonder typeplaatje, zodat niemand gemakkelijk kan zien of je nu in een goedkope/langzame of een dure/snelle uitvoering rijdt. En om dat nog meer te maskeren worden veel auto's tegen meerprijs ook nog uitgerust met de looks van de duurdere uitvoeringen.
En uiteindelijk is het dan toch zichtbaar voor iedereen dat je bijvoorbeeld in een D2 R-Design rijdt, want de spoiler op de achterruit verklapt het (loopt naar beneden ipv omhoog...). Die blijft namelijk nodig voor de 14%...

Hiervoor (V40 D2 Momentum MY13) had ik een S40 D3 R-Design (MY11) en daarvoor had ik een C30 D3 Momentum (MY11), maar toen ik mijn C30 inleverde voor mijn "dik ogende" S40, miste ik gewoon zaken als de regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel, inklappende buitenspiegels, etc... Het is allemaal vaak wel weer aan te kleden met pakketten, maar toch... Het blijft een melkkoe voor de fabrikanten.
rinkel schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:02:
[...]

Dat kleine lampje (ledje) is heel erg handig weet ik uit ervaring. Zeker als je op een donkere weg rijdt zonder verlichting (straatverlichting). Het leidt niet af, geen bak licht binnen, maar je kunt nog prima iets uit een bakje pakken oid.
Heel simpel, maar erg fijn.
Of afhankelijk met wie je in de auto bent en wat je aan het doen bent, zet je de omgevingskleur op romantisch rood ;)... Persoonlijk vond ik dat écht een pluspunt van de omgevingsverlichting :P ...

@hieronder:
mphilipp schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:37:
[...]
Het is ook niet eens mijn auto, maar een leasebak. En het boeit me ook niet dat anderen weten dat het een leasebak is.
Sowieso, daar moet je je ook niets van aantrekken (over het algemeen heerst er toch veel kift bij de niet-leaserijders). Bij vele privé eigenaren is de auto tenslotte ook vaak van de bank of financieringsmaatschappij. Als je maar niet zo'n leaserijder bent die de stoeptegels van zijn nieuw aan te leggen terras achter in de auto sodemietert om ze lekker goedkoop thuis te krijgen. Dan zou ik hem iemand inderdaad ook niet gunnen :).

[ Voor 34% gewijzigd door fredkroket op 28-07-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomatoman schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:05:
Maar toch ben ik ervan overtuigd dat er veel kopers van die pakketten zijn die vooral indruk willen maken op de buurman, het lijkt alsof ze in de dure/snelle auto rijden die ze niet konden betalen.
Tuurlijk. Mooie velgen neem je voor de buurman. Als je rijdt, ziet niemand ze en de rijder al helemaal niet. Dus is het alleen maar om indruk te maken op de parkeerplaats ;)
Ach, het is allemaal window-dressing. Hoewel ik zelf veel meer geef om het interieur (want daar zit ik tenslotte in) en luxe/gemak/goede audio, is het uiterlijk ook wel belangrijk. Het oog wil ook wat. Maar - en dat mag iemand geloven of niet - boeit het me geen reet wat een ander denkt van mijn auto. Het is ook niet eens mijn auto, maar een leasebak. En het boeit me ook niet dat anderen weten dat het een leasebak is.
Zolang ik maar een fijn gevoel krijg bij het rijden vind ik het prima. Ik kies die auto primair voor mij alleen. Als een ander denkt dat ik een hele snelle auto heb, mag dat. Ik gedraag me er iig niet naar. Ik scheur niet, dus ik lok niets uit.

Ik heb er overigens wél van die 'prancing moose' stickers op zitten aan de zijkant. En die komen er straks op de V40 ook weer op. Veel mensen denken dat het Ferrari stickers zijn...ook leuk. Maar het is gewoon een grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mx. Alba schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:22:
Eens met Tankiej. Tijden veranderen. Auto's krijgen steeds kleinere motoren. Het zal me niets verbazen als Volvo over een paar jaar 1.2- of zelfs 1.0-motoren gaat introduceren waaruit ze toch 100PK kunnen persen. ;)
Dan pas? De concurrentie heeft al zeer geruime tijd 1.2 en 1.0 benzinemotoren die > 100 PK leveren. Of bedoel je turboloos? Wellicht dat Volvo even bij Ford kan gaan shoppen voor de 1.0 EcoBoostmotoren, min of meer doen ze dat toch al bij andere zaken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Uiteraard een ander soort motor, maar BMW maakt een S1000RR met 'maar' 1 liter en 4 cylinders en 190pk oid. Wel met een heleboel toeren...en maar 2 wielen. Anyway, het kán dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 17:51
Doe dan maar die 1.0 ecoboost van Ford lenen. Rijd een stuk beter als dat hoogtoerig BMW gejank. (een beetje aanvangskoppel is wel prettig)

Het wordt ook hoog tijd dat de 1.6 ecoboost naar Mazda komt. Volvo en Ford gebruiken het ding al terwijl het onderblok gewoon van Mazda komt. Het onderblok is practisch het zelfde als de Z6-DE in m'n Mazda 3 (de motormounts zitten zelfs nog op de zelfde plek).

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 28-07-2013 20:59 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Stinu schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:45:
Je mag mij uit de lijst halen.
Ik heb vrijdag mijn auto ingeleverd omdat ik van werk verander :-)
Helaas maar ik zal je verwijderen. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

Cheezus schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:05:
[...]

Dat heeft de C30 D2 14% ook, en de R-design versie heeft weer 0,5 cm lager en wat strakkere vering. Iig dat is me verteld toen ik mijn C30 kreeg/bestelde. Mijn ouders klagen er wel altijd over als ze uit mijn auto moeten stappen. Hij is lager dan de V50 ;P Overigens maar die 1,5 cm, want als ze naast elkaar staan zie je het bijna niet.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is trouwens goed voor de andere 'tuning' leveranciers. Als iedere eco-diesel nu als racemonster wordt uitgedost, doen Heico en Polestar goede zaken. En je kunt er natuurlijk ook andere velgen onder leggen. Want de R-Design wordt idd wel erg ordinair zo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
mphilipp schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:36:
Uiteraard een ander soort motor, maar BMW maakt een S1000RR met 'maar' 1 liter en 4 cylinders en 190pk oid. Wel met een heleboel toeren...en maar 2 wielen. Anyway, het kán dus wel.
Maar die heeft niet genoeg koppel om 1000kg van zn plek te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-10 10:31
mphilipp schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:20:
Het is trouwens goed voor de andere 'tuning' leveranciers. Als iedere eco-diesel nu als racemonster wordt uitgedost, doen Heico en Polestar goede zaken. En je kunt er natuurlijk ook andere velgen onder leggen. Want de R-Design wordt idd wel erg ordinair zo... ;)
Voor zover ik weet doet Polestar geen exterior tuning. Heico inderdaad wel, maar dat vind ik persoonlijk dan weer zo overdreven. Ieder z'n ding natuurlijk :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:02

mr_petit

opperprutser

rinkel schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:16:
[...]

Maar die heeft niet genoeg koppel om 1000kg van zn plek te krijgen.
Da's geen probleem hoor. Een ander woord voor versnellingsbak is koppelomvormer. Je moet gewoon een ratio hebben die 3x zo hoog is, dat past ook bij het toerengebied. Dan heb je ook gelijk equivalent 330nm koppel. Veel benzinemotoren kunnen daar niet aan tippen. 190pk is 190pk. Hoeveel koppel je nodig hebt is een kwestie van de juiste overbrenging.

Maar de hele clou is dat motorfietsmotoren helemaal niet zuinig zijn. Niet als ze de kracht moeten leveren om 1000kg staal op gang te brengen en houden..

Trouwens de vraag is of tijden veranderen. Ze krijgen welliswaar steeds makkelijker 100pk uit een steeds kleinere cilinderinhoud, maar 100pk is nog steeds maar 100pk. Je verwacht toch dat autos steeds meer vermogen zouden krijgen. Het verkeer wordt sneller, banden breder, auto's (nog steeds) zwaarder (over het grote geheel gezien), dus heb je ook meer vermogen nodig. Althans, dat is een eis die ik voor mezelf stel.
100pk vind ik ruim voldoende voor een boodschappenauto, maar je ziet dat soms ook moderne passats oid rondrijden met 100pk, en dan is toch alsof je 13 jaar in de tijd terug kijkt m.i.
Loss of progress 8)7

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nee, vooruitgang een andere kant op. 12 jaar geleden reed een modale auto 1:15, nu 1:20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
mr_petit schreef op maandag 29 juli 2013 @ 01:10:
[...]

Da's geen probleem hoor. Een ander woord voor versnellingsbak is koppelomvormer. Je moet gewoon een ratio hebben die 3x zo hoog is, dat past ook bij het toerengebied. Dan heb je ook gelijk equivalent 330nm koppel. Veel benzinemotoren kunnen daar niet aan tippen. 190pk is 190pk. Hoeveel koppel je nodig hebt is een kwestie van de juiste overbrenging.

Maar de hele clou is dat motorfietsmotoren helemaal niet zuinig zijn. Niet als ze de kracht moeten leveren om 1000kg staal op gang te brengen en houden..

[..]
Niet zuinig? Misschien die 1000cc+ supersports niet, maar volgens mij zijn motoren gemiddeld genomen zuiniger dan auto's.

Mijn 650cc V-twin (SV650s) rijdt 1:22-23 als ik m'n best doe en 1:19-20 als ik 'flink doorrijd', ik ken zelfs een aantal die redelijk makkelijk 1:24 halen met dezelfde motor. Dat is toch een stuk zuiniger dan de auto waar ik nu in rijd, een C-Max 1.6TDCi. Daarmee houd ik mij over het algemeen redelijk aan de snelheid, rijd ik geen vol gas weg bij een stoplicht en rijd ik veel snelweg, na 10k km zit ik op +/- 1:16,5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bloemstukje schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:40:
[...]
Voor zover ik weet doet Polestar geen exterior tuning. Heico inderdaad wel, maar dat vind ik persoonlijk dan weer zo overdreven. Ieder z'n ding natuurlijk :).
Ik vind het ook allemaal maar een beetje onzin. Heel veel geld uitgeven om te laten lijken of het heel wat is. En zoals ik al eerder zei: je hebt er eigenlijk geen reet aan. Als je het 'goed' doet, maar je van je auto een hele stugge stuiterbak, en je kunt alsnog bijna nergens écht lekker rossen op snelheid. Dus wat moet je ermee? Alleen heel veel brandstof opfikken? Stoer doen bij het stoplicht? Tsja...het is maar waar je je kix vandaan haalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Tankiej schreef op maandag 29 juli 2013 @ 07:52:
[...]

Niet zuinig? Misschien die 1000cc+ supersports niet, maar volgens mij zijn motoren gemiddeld genomen zuiniger dan auto's.

Mijn 650cc V-twin (SV650s) rijdt 1:22-23 als ik m'n best doe en 1:19-20 als ik 'flink doorrijd', ik ken zelfs een aantal die redelijk makkelijk 1:24 halen met dezelfde motor. Dat is toch een stuk zuiniger dan de auto waar ik nu in rijd, een C-Max 1.6TDCi. Daarmee houd ik mij over het algemeen redelijk aan de snelheid, rijd ik geen vol gas weg bij een stoplicht en rijd ik veel snelweg, na 10k km zit ik op +/- 1:16,5 :)
Motorfietsmotoren zijn niet zuinig. Natuurlijk, een motor is doorgaans zuiniger dan een auto maar dat is dankzij het lagere gewicht, lucht en rolweerstand. Ondanks die minder zuinige motor dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Cheezus schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:29:
[...]

Motorfietsmotoren zijn niet zuinig. Natuurlijk, een motor is doorgaans zuiniger dan een auto maar dat is dankzij het lagere gewicht, lucht en rolweerstand. Ondanks die minder zuinige motor dus.
Waarom zouden ze dan niet zuinig zijn, hoe meet jij dat? Volgens mij wordt daarvoor namelijk altijd gekeken naar hoeveel km je haalt per liter, of hoeveel liter per 100km. In beide gevallen verbruikt de motorfiets minder. Waarom zou de motorfietsmotor dan minder zuinig zijn?

Natuurlijk kan je in een auto wat meer meenemen qua transport, maar als ik naar mezelf kijk zit ik in 99,9% van de gevallen alleen in de auto. Dan heb ik ook alleen spullen bij me die makkelijk in een rugzak/tanktas passen. Dus als ik ipv in de auto elke dag met de motor zou gaan, verbruik ik minder brandstof en zou ik dus zuiniger rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tankiej schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:36:
Waarom zouden ze dan niet zuinig zijn, hoe meet jij dat? Volgens mij wordt daarvoor namelijk altijd gekeken naar hoeveel km je haalt per liter, of hoeveel liter per 100km. In beide gevallen verbruikt de motorfiets minder. Waarom zou de motorfietsmotor dan minder zuinig zijn?
Het gaat erom of de motoren zuinig zijn.

Inderdaad een motorfiets is zuiniger dan een auto. Maar als je een motorfietsmotor in een auto zou doen, dan zou die veel onzuiniger zijn dan een auto met een automotor. En als je een automotor in een voertuig van het gewicht en formaat van een motorfiets zou bouwen dan zou die veel zuiniger zijn dan een gewone motorfiets.

Een motor heeft een veel lager gewicht dan een auto en veel minder rol- en vooral luchtweerstand. Een motor zou dus vele malen zuiniger kunnen zijn dan een auto maar in de praktijk halen de meeste motorfietsen dat totaal niet omdat de motoren ervan niet op zuinigheid zijn gebouwd maar op performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
fredkroket schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:25:
[...]

En uiteindelijk is het dan toch zichtbaar voor iedereen dat je bijvoorbeeld in een D2 R-Design rijdt, want de spoiler op de achterruit verklapt het (loopt naar beneden ipv omhoog...). Die blijft namelijk nodig voor de 14%...
Ik denk dat maar heeeeeeel weinig mensen dit weten....

Ik heb een D2 R-design, en er staat gewoon D2 achterop. Niks om je voor te schamen. Ik heb voor luxe en uitstraling gekozen en daarbij vind ik een niet R-design V40 wat aan de saaie kant, nofi.
Bewust heb ik niet voor een snelle auto waarmee ik in de praktijk ook 100 op CC op de rechterbaan zou rijden. Ja, bij een stoplicht ben je eerder weg...ik ben toch geen sjonnie :|
De D2 pakt gewoon goed op dankzij het koppel, alleen hij pakt niet door. Je kunt er prima vlot mee rijden en 160 cruisen op de schnellweg

En wat dat aangaat, een T3 is imo ook het predicaat R-design niet waardig. Dat is ook maar een "instapper". Ik heb erin gereden en was niet bepaald onder de indruk.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 29-07-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Eens, ik heb ook gewoon de D2 achterop laten staan. Een collega heeft een V40 D2 en die heeft de achterkant helemaal kaal laten maken, zelfs VOLVO eraf. Ziet er niet uit, vind ik - maar ja, ieder zijn smaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

D2 of niet is nog op een andere manier te herkennen: De uitlaat.
Bij de D2 zit de demper van de uitlaat minder zichtbaar onder de auto (maar wel zichtbaar). Bij alle andere zit hij lager en is hij beter zichtbaar onder de achterbumper. Ik heb in de praktijk nog niet vergeleken hoeveel dit is. Je zou dan even twee auto's naast elkaar moeten zetten en vanuit dezelfde hoek moeten kijken/fotograferen.

Zie bijv:
T5:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2013/02/Volvo-V40-R-Design-rear-1-625x416.jpg
D2:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-nafURQcD1kE/UPezCLfj3NI/AAAAAAAAAww/J1mNUF4FVgk/s512/DSC00319.JPG

Qua motorfiets en auto is verbruik cq vervuiling een leuke discussie. Er is echter al in een heel aantal artikelen bewezen dat de uitstoot van (schadelijke) stoffen bij een motorfiets hoger is dan bij die van een auto. Dit is dan gerekend in uitstoot/km.
Doordat de motorfiets motoren niet zo'n ontwikkeling hebben doorgemaakt als automotoren, is dit verschil vrij groot gebleven. Dit is mede dankzij de emissienormen die voor auto's vrij streng zijn geworden en het voor fabrikanten van auto's dus lucratief is geworden om uitstoot te beperken. Ook missen motoren de plek om het gewicht en ruimte van de technische snufjes toe te passen om uitstoot te beperken.

http://www.latimes.com/ne...2008jun11,0,6054455.story

http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=motorrijden-milieu

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 29-07-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 09:48
Hallo,

Een klein vraagje, wat is zoal de gangbare prijs voor een volvo C30 uit 2008-2010 1.6 Diesel met rond de 80000 Km op.
Ik ben er tegen gekomen van 10000 euro maar ook van 15000, terwijl die van 10000 soms veel meer opties hebben.
Enig idee wat een te onderhandelen prijs is?
Ben zelf wel fan van de R uitvoering.

Alvast bedankt.

Een misschien toekomstige Volvo rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 16:02
Ongeveer 6 weken & 5.900 km na aanschaf van mijn 2011 C30 ga ik woensdag weer richting dealer/verkoper met een niet werkende airco. Het lijkt na een tip van Albantor en wat internet searches een veelvoorkomend probleem te zijn: steenslag die de condensor om zeep helpt. (echte diagnose dus woensdag) Hopelijk onder Volvo Selekt garantie te verhelpen, of in ieder geval met een bak coulance gezien ik hem zo kort heb.

Een oplossing die wordt genoemd om verdere schade te voorkomen is het plaatsen van 'grill gaas'. Iemand enig idee of de dealer dat ook kan/wil plaatsen of is dat meer een doe het zelf klus? Waar haal je een betrouwbaar & decent product? (moet er ook weer niet als een 'Tokkie' oplossing uit gaan zien :+).

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

RobbertDs1 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:58:
Hallo,

Een klein vraagje, wat is zoal de gangbare prijs voor een volvo C30 uit 2008-2010 1.6 Diesel met rond de 80000 Km op.
Ik ben er tegen gekomen van 10000 euro maar ook van 15000, terwijl die van 10000 soms veel meer opties hebben.

Alvast bedankt.

Aangezien je vraag niet erg specifiek is, valt er ook geen specifiek antwoord te geven. Als je in de ANWB koerslijst zoekt naar een 1.6 diesel uit januari 2008 met een kilometerstand van 80.000 en geen enkele optie aangevinkt, zie je een nieuwprijs van € 27.375 en een richtprijs van € 7.600 als je hem nu bij een particulier koopt. Als ik uitga van een 1.6D Summum met de beschikbare opties aangevinkt (deze lijst is verre van compleet), is de nieuwprijs € 43.275 en moet je er bij een merkdealer met garantie € 12.400 voor betalen.

Wat kun je hieruit constateren?
• Als je geen aannames doet over het uitrustingsniveau, kan er in de nieuwprijs gemakkelijk een factor anderhalf verschil zitten.
• Bij een particulier ben je goedkoper uit dan bij een merkdealer (o ja joh? :z)
• € 15.000 lijkt op basis van deze niet al te betrouwbare koerslijst zelfs voor een zeer complete uitvoering aan de hoge kant.

Nu pak ik een C30 1.6D2 84KW R-DESIGN uit december 2010. Met wat snel gekozen opties en een nieuwprijs van € 30.000 kom je al snel op een prijs van € 18.000 bij een BOVAG-dealer. De conclusies:
• De luxe uitvoeringen zijn sinds de introductie beduidend goedkoper geworden.
• Een prijs € 15.000 lijkt nu opeens erg aantrekkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Tomatoman op 29-07-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Get!em schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:11:
Bij de D2 zit de demper van de uitlaat minder zichtbaar onder de auto (maar wel zichtbaar). Bij alle andere zit hij lager en is hij beter zichtbaar onder de achterbumper. Ik heb in de praktijk nog niet vergeleken hoeveel dit is. Je zou dan even twee auto's naast elkaar moeten zetten en vanuit dezelfde hoek moeten kijken/fotograferen.

Zie bijv:
T5:
[afbeelding]
D2:
[afbeelding]

Qua motorfiets en auto is verbruik cq vervuiling een leuke discussie. Er is echter al in een heel aantal artikelen bewezen dat de uitstoot van (schadelijke) stoffen bij een motorfiets hoger is dan bij die van een auto. Dit is dan gerekend in uitstoot/km.
Doordat de motorfiets motoren niet zo'n ontwikkeling hebben doorgemaakt als automotoren, is dit verschil vrij groot gebleven. Dit is mede dankzij de emissienormen die voor auto's vrij streng zijn geworden en het voor fabrikanten van auto's dus lucratief is geworden om uitstoot te beperken. Ook missen motoren de plek om het gewicht en ruimte van de technische snufjes toe te passen om uitstoot te beperken.

Als ik zo kijk naar die foto van de T5, dan zie je de demper bij mijn D2 exact hetzelfde. Daar zit geen verschil in volgens mij (ik zou het juist mooier vinden als je die demper niet zo zag zitten..).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bloemstukje schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:13:
[...]

Als ik zo kijk naar die foto van de T5, dan zie je de demper bij mijn D2 exact hetzelfde. Daar zit geen verschil in volgens mij (ik zou het juist mooier vinden als je die demper niet zo zag zitten..).
Vreemd. Mogelijk is het voor R-design dan juist wel dwars geplaatst (en dus zichtbaar) maar voor overige D2's niet?
Hieronder nog 2x een D2 die niet R-design zijn;

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img827/3836/tsl5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img441/5009/20130612165646.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 29-07-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

stefijn schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:13:
[...]
En wat dat aangaat, een T3 is imo ook het predicaat R-design niet waardig. Dat is ook maar een "instapper". Ik heb erin gereden en was niet bepaald onder de indruk.
Wel apart, je zou verwachten dat een 150PK motor wel vooruit wil gaan met 240 Nm @ 1600 rpm. op 1260kg. Of Autoweek heeft zijn specs niet op orde voor de T3...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sja..op papier mankeert er weinig aan, ik was gewoon niet onder de indruk. Kan ook van allerlei andere factoren afhangen. Zo heb ik proefgereden in een Mercedes Aklass 180CDI met 7-traps automaat. Die ging als een raket :? , dat was niet normaal. Op papier heeft ie niet veel meer dan de D2, maar het was echt een totaal andere beleving. Misschien dat de 7-traps automaat daar debet aan was? Geen idee.
Het blijft natuurlijk een relatief kleine motor, zo'n T3
Get!em schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:02:
[...]

Vreemd. Mogelijk is het voor R-design dan juist wel dwars geplaatst (en dus zichtbaar) maar voor overige D2's niet?
Hieronder nog 2x een D2 die niet R-design zijn;

[afbeelding]
[afbeelding]
Die rode is ook niet de standaard D2 achterbumper, dat is een optie voor zover ik weet. De standaard D2 heeft d8 ik één uitlaatpijp die niet of bijna niet zichtbaar is, dat staat volgens mij ergens in de prijslijst.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 29-07-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

Reinier

\o/

stefijn schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:41:
Die rode is ook niet de standaard D2 achterbumper, dat is een optie voor zover ik weet. De standaard D2 heeft d8 ik één uitlaatpijp die niet of bijna niet zichtbaar is, dat staat volgens mij ergens in de prijslijst.
Klopt, maar dan nog: ook met de normale achterbumper is de demper niet zichbaar omdat hij in de lengterichting ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, maar ik geloof dat ook de uitlaatmond zelf dan achter de bumper ligt (bochtje omlaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Ja, nauwelijks zichtbaar, tenzij je erg laag gaat zitten....
Even geen ander beeld bij de hand van mijn Vee40 (zonder D2 overigens, vind ik onzin, al had ik een T5, ging het er nog af)

Afbeeldingslocatie: http://djidee.home.xs4all.nl/volvo/v40p4klein.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door djidee op 29-07-2013 22:39 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

stefijn schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:41:
Sja..op papier mankeert er weinig aan, ik was gewoon niet onder de indruk. Kan ook van allerlei andere factoren afhangen. Zo heb ik proefgereden in een Mercedes Aklass 180CDI met 7-traps automaat. Die ging als een raket :? , dat was niet normaal. Op papier heeft ie niet veel meer dan de D2, maar het was echt een totaal andere beleving. Misschien dat de 7-traps automaat daar debet aan was? Geen idee.
Het blijft natuurlijk een relatief kleine motor, zo'n T3
Da's wel raar. Sowieso vergelijk je een benzinemotor met een diesel, en die 180cdi heeft een pak minder pk's en 20nm koppel meer (diesel, dus da's logisch). Maar de cijfers spreken op alle fronten tegen dat ie sneller zou zijn. Misschien is het het gevoel, omdat het een diesel is en die hebben het koppel al vrij vroeg beschikbaar. Je hebt bij een common rail diesel veel meer de kick in the back dan met een benzineauto. Die moet meer toeren draaien om hetzelfde koppel te krijgen. Dus wat dat betreft is het meer een gevoel. De T3 is gewoon sneller. Zo niet, is er iets heel vreemds aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, ik vergeleek die 180CDI met de D2 al stond dat niet duidelijk in het bericht. De D2 is duf (maar voldoende voor mijn rijstijl), die A-klasse ging als de brandweer (voor mijn gevoel). De T3 was imho ook tamelijk gezapig.

Natuurlijk is de T3 sneller dan een D2, maar dat wil niet zeggen dat ie snel is. (Of R-design waardig als het daarover gaat). Ik vond het een behoorlijk gezapige motor. Misschien omdat ik hem niet vol in de begrenzer heb getrokken maar dat is toch al niet mijn rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
RobbertDs1 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:58:
Hallo,

Alvast bedankt.

Gangbare prijs is wat je tegen komt bij de diverse aanbieders :-) Klinkt een beetje flauw, maar zo werkt het wel. Wat wellicht enigzins je verschillen kunnen verklaren is het verschil in aanbieder en of garantie. (merk/niet-merk/volvo dealer/particulier).
Groter deel is denk ik te verklaren doordat er vanaf MY10 een facelift is gekomen. De pre 2010 modellen hebben oa andere bumpers. Ook zijn (volgens mij) half/eind 2010 pas de eerste R-design modellen verschenen.
Ik rij zelf een intro line 2010 model en hoop toch wel dat deze nog ruim 15K op brengt (lees goed, dat hoop ik :+ )

Met de intro van de R-modellen is overiegs ene vrij scherpe pakket prijs neergezet door Volvo, je kon er weinig bij kiezen, maar kreeg wel veel meer voor je geld in vergelijking met het standaard model. Wellicht dat deze laatste dus relatief duur tweedehands zijn omdat de aanschafprijs voor een beetje aangekleed model dat ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
joca schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:02:
[...]

Gangbare prijs is wat je tegen komt bij de diverse aanbieders :-) Klinkt een beetje flauw, maar zo werkt het wel. Wat wellicht enigzins je verschillen kunnen verklaren is het verschil in aanbieder en of garantie. (merk/niet-merk/volvo dealer/particulier).
Groter deel is denk ik te verklaren doordat er vanaf MY10 een facelift is gekomen. De pre 2012 modellen hebben oa andere bumpers. Ook zijn (volgens mij) half/eind 2010 pas de eerste R-design modellen verschenen.
Ik rij zelf een intro line 2010 model en hoop toch wel dat deze nog ruim 15K op brengt (lees goed, dat hoop ik :+ )

Met de intro van de R-modellen is overiegs ene vrij scherpe pakket prijs neergezet door Volvo, je kon er weinig bij kiezen, maar kreeg wel veel meer voor je geld in vergelijking met het standaard model. Wellicht dat deze laatste dus relatief duur tweedehands zijn omdat de aanschafprijs voor een beetje aangekleed model dat ook was.
Bedankt voor de info!
Ik ga verder op zoek.
De leuke modellen (2010+) kosten idd rond de 15K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:54
Dit betreft een normale D2 welke de aangepaste achterbumper heeft (R-Design) hierdoor zie je de pot niet zitten zoals bij een normale R-Design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

stefijn schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:39:
Natuurlijk is de T3 sneller dan een D2, maar dat wil niet zeggen dat ie snel is. (Of R-design waardig als het daarover gaat).
Ok. Maar R-Design is - zoals al eerder opgemerkt - alleen maar een uitrusting. Zoals Summum. Het maakt de auto niet sneller of langzamer.

En natuurlijk is een D2 niet snel of vlot. Het is een eco-diesel. Pak er een van Opel en je wordt helemaal wild...die willen écht niet vooruit. 95pk ofzo. Wat dat betreft is de D2 nog redelijk. Je moet natuurlijk wel realistische verwachtingen hebben bij een bepaald type motor. Hij wordt niet in de markt gezet als een scheurijzer. Voor de C30 (waar de voorloper van die D2 in zit) had ik een 1.9 diesel met zo'n 100nm koppel meer. Dat was wel wat anders. Maar toen reed ik ook anders. Duurder vooral. Zowel op brandstofgebied als CJB-post. Doe ik nu niet meer. Voor zijn doel mankeert er niets aan een D2. Je kunt niet én zuinig willen rijden én snel/vlot. Die twee gaan niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

D2 viel mij erg mee, kwam uit Fiesta/Focus met in principe hetzelfde blok... En dan is de D2 zoveel soepeler... En ja, onderin is hij soms wat nukkig, en hij moet lekker warm zijn...
Maar in Duitsland kun je tot 170/180 gewoon goed meekomen, als je vanuit de 110/120 moet komen wel even terug naar de 5. Zowel in de 5 als de 6 houdt hij bij 199 op trouwens... Begrenzer, want de powerbar zie je ineens wat inhouden.

En ja, hij haalt het verbruik van de fabriek bij lange na niet (maar dat is ook een kwestie van je rechtervoet). Maar met diezelfde rechtervoet is dit blok zuiniger dan de 1.6TDCi die ik in de Fiesta en de Focus had (beide lichter)... En dan trek je pas een eerlijke vergelijking. Soepeler, sterker maar toch zuiniger. Well done!

Tot je van de dealer een keer een D5 mee krijgt als vervangend vervoer, dan schiet je eigen wagen niet op, maar dat hou je toch :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb bij de vorige onderhoudsbeurt van mijn C30 D2 een C30 DRIVe meegekregen (ja, met van die bonensnijdervelgen). Ook een C30. Ook een 1.6 diesel. Maar wat een wereld van verschil. De DRIVe voelde gewoon sloom aan en was bij 120 heel luidruchtig - tja, geen 6e versnelling. En dat stuurtje voelde verschrikkelijk dun en plastic aan in vergelijking met het lekker dikke R-Design-stuur van leer en aluminium. Het voelde echt als veel minder auto...

Inderdaad, die D2 is een schot in de roos. Heerlijk motortje.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 30-07-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djidee schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:21:
En ja, hij haalt het verbruik van de fabriek bij lange na niet (maar dat is ook een kwestie van je rechtervoet).
Dat is zo'n beetje bij elke auto. Ik haal 4.5-4.8/100km met de C30 1.6 DrivE. Volgens mij heel netjes, als je ziet wat het verbruik is dat door anderen wordt gehaald. Nou rij ik veel snelweg en als het even kan op de cc. En dat moet je heel ruim nemen. Als ik meer dan 20m dezelfde snelheid moet rijden, gaat die linkerduim al op het knopje. Het is een automatisme geworden. Verder hou ik me - na murw gebeukt te zijn door 'De Vrienden van Koos Spee' - aan de max.snelheid. Ook gewoon rustig wegrijden bij het stoplicht helpt veel. Het wordt op enig moment ook een sport om lekker zuunig te rijden. Zonder te overdrijven natuurlijk. Ik ga niet met 80kmh achter een vrachwaggel hangen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
vhal schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Wel apart, je zou verwachten dat een 150PK motor wel vooruit wil gaan met 240 Nm @ 1600 rpm. op 1260kg. Of Autoweek heeft zijn specs niet op orde voor de T3...
Ik herken dit ook niet. Heb de T3 gereden op de demonstratiebaan bij Volvo in Göteborg zelf en die kwam echt prima vooruit. Volgende week kan ik je meer vertellen, want dan staat mijn eigen nieuwe T3 voor de deur 8)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
ipv de hele tijd hier alleen maar te lurken heb ik nu wel een vraag hoop dat iemand daar antwoord op weet

Gaat om een Volvo S40 1.8 I 16V uit 1996 en nu is het zo dat al sinds ik weet de rechter speaker aan de voorkant op het dashboard niet functioneerd. Nu weet ik wel wat van elektro maar niet hoe ik daar uberhaubt bij kom en wat ik nog meer kan controleren of het ergens anders aan ligt (zekeringen? al weet ik niet eens waar die zitten.) Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een enkele speaker die het niet doet is zeker geen zekering. Waarschijnlijk een draadbreuk en het meest logische punt daarvoor is bij een soldeerpunt. Zoek uit hoe je dat speakertje kunt uitbouwen want volgens mij is de grootste kans dat het breukje heel dicht bij het speakertje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50
Ik zou inderdaad even kijken of je de speaker eruit kunt halen. En dan met de radio aan een beetje aan de draden rommelen. Als hij het dan soms wel doet weet je dat het aan een draadbreuk ligt.

Je hebt niet toevallig op je radio de balans volledig naar de linkerspeakers gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Haha nee gelukkig niet de balans daar heb ik al naar zitten kijken en hij doet het nooit dus niet als je een drempel op of af gaat dat die het dan doet. Zit ik alleen nog even met uitbouwen ik kan hier dus geen tekening of iets van vinden hoe dat het makkelijkst gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Het makkelijkst kun je de motor uitbouwen, vervolgens het tussenschot tussen de motorruimte en het dashboard en vervolgens kun je eenvoudig de speaker uitbouwen. :+

Vaak zitten onderdelen vastgeklemd met clips of iets dergelijks en kun je ze er uithalen als je weet hoe het moet, soms zit er een afneembaar paneel overheen dat eenvoudig verwijderbaar is. Het probleem is dat je dat aan de buitenkant vaak niet kunt zien en (terecht) niet overal een schroevendraaier achter durft te steken. Zonder te weten hoe het zit zoek je je dan een ongeluk en kom je er vaak eenvoudigweg niet uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Autoslopers weten vast exact hoe het in elkaar zit... En als je dan toch bij een sloper bent kan je daar meteen een nieuw speakertje kopen als het daaraan blijkt te liggen. ;) Die Ludolfs to the rescue! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 31-07-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je een sloper zoekt die veel Volvo-onderdelen heeft, kun je Auto Rima eens bellen als ze weer open zijn. Er zijn er ongetwijfeld meer, maar ik heb maar weinig (maar wel positieve) ervaring op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Heb even gekeken maar het halve dasboard moet eruit :'( Dus dat wordt een zaterdag middag klussen dacht ik tot dat ik even met de instellingen van de radio ging spelen blijkt nu dus dat alleen links het doet en achter. Dus de dashboard en deur speaker werken niet dus gelukkig alleen even de radio eruithalen neem aan (hoop ik) dat het achter de radio niet helemaal lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 22:06
2 speakers kapot dus begrijp ik? Volgens mij zijn dat 2 speakers die op één kanaal zitten, dus dat is wel toevallig.

Als je de radio er uit hebt gehaald, de bedrading erachter hebt gecontroleerd en daar blijkt het niet aan te liggen zou ik me de vraag stellen of het niet aan de radio zelf ligt?

Dat zou je kunnen controleren door in de stekker zelf de pinnetjes van linksvoor en rechtsvoor te verwisselen (neem aan dat het van die pinnetjes zijn die je met een punttangetje er uit kan drukken?) en dan kijken of je nog steeds linksvoor geen geluid hebt.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Gelukt we hebben weer 100% geluid. Bleek dat ik de bekabeling geraakt had met mijn eigen gemaakte tomtom steun :+ Ach de tomtom zit er weer mooi in en het geluid werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:53

BM

Moderator Spielerij
Gister proefrit gedaan in de V40 D2. Lekker wagentje hoor, en hoewel het een 'ecodieseltje' is, viel het me niks tegen. Vlot zat :) Gelijk daarna maar een offerte laten maken voor een Summum versie met Business Pack en Summum + pack. Zo maar eens doorsturen richting leasemaatschappij en zien waar die mee terug komen.

Alleen nog even kijken qua kleur. Heb nu Passion Red op de offerte staan. Scheelt een paar centen, en ik vond het eigenlijk toch wel een behoorlijk geslaagde kleur :)

En even kijken qua levertijd, als ie naar 20% zou vallen word het toch een wat duurder geintje, en daar zit ik niet echt op te wachten :p

Edit: dealer had het er trouwens over dat 'normaal' zwart in NL niet leverbaar is, klopt dat?

[ Voor 19% gewijzigd door BM op 02-08-2013 08:14 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Dat klopt, je kunt alleen metallic zwart nemen, wit of rood zijn de enige 'normale' kleuren.
Ik heb deze week een vergelijkbare versie besteld, geplande levering in week 44. Als je dus zeker wil zijn van 14% bijtelling moet je wel een beetje opschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Passion Red is ook wel een toffe kleur! Ik heb zelf de R-Design in Rebel Blue besteld, wordt eindelijk deze maand geleverd als het goed is oOo

[ Voor 22% gewijzigd door Tankiej op 02-08-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:23
Ha! Wij Volvo-ers doen het goed in de verkoopcijfers :)
http://www.autoweek.nl/ni...li-enorme-plus-voor-volvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Get!em schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:11:

Zie bijv:
T5:
[afbeelding]
D2:
[afbeelding]

Nog even op terug te komen; je hebt gelijk. Ik heb mijn auto laatst kunnen vergelijken met een T4 (geloof ik), en die had de demper inderdaad ietwat nadrukkelijker aanwezig dan mijn D2!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben benieuwd hoe diep het zwarte gat is waar Volvo in valt na 1-1-14. Dan is het afgelopen met de 14% pret. Kan zijn dat Volvo door de populariteit van de V40 D2 de interesse voor het merk heeft aangewakkerd en dat het blijft, maar ik ben geen deskundige op dat gebied. Ik hoop dat het goed blijft gaan natuurlijk. Beter voor het merk en dus voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bloemstukje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:30:
[...]

Nog even op terug te komen; je hebt gelijk. Ik heb mijn auto laatst kunnen vergelijken met een T4 (geloof ik), en die had de demper inderdaad ietwat nadrukkelijker aanwezig dan mijn D2!
;) Goed om te weten dat het bij vergelijk wel duidelijk is.
mphilipp schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:50:
[...]

Ik ben benieuwd hoe diep het zwarte gat is waar Volvo in valt na 1-1-14. Dan is het afgelopen met de 14% pret. Kan zijn dat Volvo door de populariteit van de V40 D2 de interesse voor het merk heeft aangewakkerd en dat het blijft, maar ik ben geen deskundige op dat gebied. Ik hoop dat het goed blijft gaan natuurlijk. Beter voor het merk en dus voor ons.
Of ze snoepen de 3 gram CO2 eraf bij de v40 zoals ze ook in Maart 2013 gedaan hebben en ze blijven 14%

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 02-08-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Bloemstukje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:30:
[...]

In de prijslijst staat ook het volgende:
Noodreservewiel (alleen i.c.m. laadvloer met twee niveaus / voor
D2 Base, Kinetic, Momentum & Summum hoeft het
noodreservewiel niet met de laadvloer gecombineerd te worden )

Dus waarschijnlijk is de kofferbak van een D2 minder diep, waardoor de demper ook hoger zit en er een vlakkere bodem ontstaat (gevolg minder uitstoot...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
fredkroket schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:55:
[...]

In de prijslijst staat ook het volgende:
Noodreservewiel (alleen i.c.m. laadvloer met twee niveaus / voor
D2 Base, Kinetic, Momentum & Summum hoeft het
noodreservewiel niet met de laadvloer gecombineerd te worden )

Dus waarschijnlijk is de kofferbak van een D2 minder diep, waardoor de demper ook hoger zit en er een vlakkere bodem ontstaat (gevolg minder uitstoot...).
De R-Design wordt niet genoemd, hoe zit het bij die dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Tankiej schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:12:
[...]

De R-Design wordt niet genoemd, hoe zit het bij die dan? :o
Foutje in de prijslijst? :+

edit: in de Belgische prijslijst staat dit:
165 Klein reservewiel T115/90 R 16 (enkel i.c.m. met optie 891, op D2 (excl. R-Design) ook zonder 891)
891 Laadvloer met 2 niveau's

Dus ja... wie zet er even een R-Design en een non R-Design op de brug :)?

[ Voor 37% gewijzigd door fredkroket op 02-08-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Tijdens de zoektocht naar een C30 deze tegen gekomen:
http://www.autoscout24.nl...?id=234374906&asrc=st%7Cs
Hij bevalt me wel alleen de leeftijd spreekt me niet zo aan, de km's daarin tegen wel.
Het 2010 model vind ik persoonlijk iets mooier, maar daar betaal je dan ook voor.
Is het trouwens duur om gespoten bumpers/skirts te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik word altijd een beetje moedeloos van dit soort zinnen in telegramstijl.
Optie 900 Noordreservewiel (niet voor B (behalve C, D exclusief optie 901), alleen in combinatie met optie 902 of 903 en 904)
Zo'n formulering is lekker kort, maar tevens op diverse manieren te lezen. Je moet het tenminste een paar keer lezen om het te begrijpen en soms kom je er eenvoudigweg niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RobbertDs1 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:05:
Tijdens de zoektocht naar een C30 deze tegen gekomen:
http://www.autoscout24.nl...?id=234374906&asrc=st%7Cs
Hij bevalt me wel alleen de leeftijd spreekt me niet zo aan, de km's daarin tegen wel.
Het 2010 model vind ik persoonlijk iets mooier, maar daar betaal je dan ook voor.
Is het trouwens duur om gespoten bumpers/skirts te kopen?
Die heeft minder kilometers dan die van mij van een jaar oud. _o_

Die "gespoten skirts" noemen ze de body kit, geen idee of die nog ergens te krijgen is voor die jaargang. Je zou ze eventueel ook kunnen laten spuiten natuurlijk, het is plastic dus het kan eraf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Mx. Alba schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:17:
[...]
Die "gespoten skirts" noemen ze de body kit, geen idee of die nog ergens te krijgen is voor die jaargang.
Krijg je dan geen kleurverschil?
Je zou ze eventueel ook kunnen laten spuiten natuurlijk, het is plastic dus het kan eraf. :)
Dat is vrij kostbaar, omdat het om best wel veel onderdelen gaat die allemaal gedemonteerd, gespoten en weer gemonteerd moeten worden. Het lijkt me sterk dat je dat voor minder dan 500 euro kunt laten doen, 1000 euro zit voor mijn gevoel meer in de richting.

Die C30 heeft trouwens een mooie uitrusting. Geen navigatie, maar verder aardig compleet. :)

Pagina: 1 ... 30 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.