Precies in mijn vakantie 
En Amsterdam is natuurlijk een hele leuk locatie
[ Voor 50% gewijzigd door Rev! op 14-07-2013 19:35 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 50% gewijzigd door Rev! op 14-07-2013 19:35 ]
Typisch Amsterdams om die plaats als het midden van Nederland te zienRev! schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:34:
Precies in mijn vakantie
Laatst zag ik er op afstand een rijden in die kleur. Ik had niet de kans om er uitgebreid naar te kijken, maar hij viel blijkbaar voldoende op tussen het andere verkeer om mijn aandacht te krijgen. Mooie kleurmphilipp schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:49:
[...]
Het zal dan zoiets moeten worden, want ik ben helemaal weg van dat Periwinkel Blue
[afbeelding]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Dat is echt een prachtige kleur!mphilipp schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:49:
Morgen maar eens bij de dealer een offerte scoren voor een V40 R-Design. Ik heb toestemming om eerder een nieuwe brik uit te kiezen omdat per 1/1 die bijtelling weer omhoog gaat. Als ik vòòr die tijd een 14%er heb, mag ik daar 5 jaar lang mis/gebruik van maken. Dus nu bestellen en dan zal ie ergens in november uitgeleverd worden denk ik.
Het zal dan zoiets moeten worden, want ik ben helemaal weg van dat Periwinkel Blue
[afbeelding]
Dan mag de C30 na 4 jaar met pensioen. Wie 'm scoort heeft een hele fijne wagen met zo'n beetje alle toeters en bellen. Ik was bijna vreemd gegaan, maar ik vind de V40 toch wel een hele fijne wagen en ze hebben voor die prijs een hele complete kar neergezet. Ik kan voor dat geld niet iets gelijkwaardigs vinden. Uiteraard onderhevig aan subjectiviteit, maar toch. In de 14% sfeer is er niets te krijgen met zo'n uitrusting en kwaliteiten. Dus verval je in BMW/Audi en dat is allemaal 20% en dus fors duurder. Jammer, maar helaas dus...
Catch a smile out there!
Tof, ik heb hem ook besteld in Rebel Bluemphilipp schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:49:
Morgen maar eens bij de dealer een offerte scoren voor een V40 R-Design. Ik heb toestemming om eerder een nieuwe brik uit te kiezen omdat per 1/1 die bijtelling weer omhoog gaat. Als ik vòòr die tijd een 14%er heb, mag ik daar 5 jaar lang mis/gebruik van maken. Dus nu bestellen en dan zal ie ergens in november uitgeleverd worden denk ik.
[afbeelding]
Dan mag de C30 na 4 jaar met pensioen. Wie 'm scoort heeft een hele fijne wagen met zo'n beetje alle toeters en bellen. Ik was bijna vreemd gegaan, maar ik vind de V40 toch wel een hele fijne wagen en ze hebben voor die prijs een hele complete kar neergezet. Ik kan voor dat geld niet iets gelijkwaardigs vinden. Uiteraard onderhevig aan subjectiviteit, maar toch. In de 14% sfeer is er niets te krijgen met zo'n uitrusting en kwaliteiten. Dus verval je in BMW/Audi en dat is allemaal 20% en dus fors duurder. Jammer, maar helaas dus...
Ja, er zijn al genoeg zwarte,witte en rooie op de weg. Ik hoop dat onze leasemaatschappij niet moeilijk gaat doen over de kleur. Ik hoor zo links en rechts dat ze nog wel eens bang zijn van aparte kleurtjes omdat ze die moeilijk kwijt zouden raken. Maar ja, dit is tenslotte dè R-Design kleur die Volvo ook in de foldertjes heeft staan. Wat mij betreft de enige echte...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Tja, als het later is, dan is het precies in mijn vakantie...Rev! schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:34:
Precies in mijn vakantie
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Als het goed is doet de leasemaatschappij daar niet lastig over, maar je werkgever/lease administratie van je werkgever. De leasemaatschappij rekent soms wel een wat hogere prijs voor een apart kleurtje inderdaad, maar zij weigeren het niet. Je werkgever bepaalt de regels wat je mag leasen en daar wordt je bestelling/offerte dus eventueel geweigerd als het een te spannend kleurtje ismphilipp schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:16:
[...]
Ja, er zijn al genoeg zwarte,witte en rooie op de weg. Ik hoop dat onze leasemaatschappij niet moeilijk gaat doen over de kleur. Ik hoor zo links en rechts dat ze nog wel eens bang zijn van aparte kleurtjes omdat ze die moeilijk kwijt zouden raken. Maar ja, dit is tenslotte dè R-Design kleur die Volvo ook in de foldertjes heeft staan. Wat mij betreft de enige echte...
Kan haast niet wachten tot het zover is!
Volvo zal wel hele goede redenen hebben om het te doen zoals ze het doen, maar dat hoor je nooit. En sommige dealers roepen ook maar wat, terwijl zij alleen maar zien dat ie vertraagd is.Tankiej schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:24:
[...]
Moet jammer genoeg nog wel even wachten, bestelling is een maand vertraagd. De reden: geen idee. De productie is compleet random volgens mij. Als ik het levertijden topic op het volvo-forum doorlees dan is er totaal geen logica in te vinden
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja want de enige meeting's plek is natuurlijk midden op de DamTomatoman schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:44:
[...]
Typisch Amsterdams om die plaats als het midden van Nederland te zien. Ook een erg autovriendelijk centrum, met prettige parkeertarieven
. Maar aangezien ik niet zal deelnemen hoef je met mijn locatievoorkeur geen rekening te houden.
[...]
Laatst zag ik er op afstand een rijden in die kleur. Ik had niet de kans om er uitgebreid naar te kijken, maar hij viel blijkbaar voldoende op tussen het andere verkeer om mijn aandacht te krijgen. Mooie kleur
Voor zover ik weet kan een dealer plaatsen in de productie lijn opkopen, soort van reserveren zeg maar. De definitieve auto kunnen ze dan pas later doorgeven, maar de datum in de productielijn is in elk geval opgekocht.Tankiej schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:53:
Er zijn vast hele goede redenen voor inderdaad, het is alleen een beetje jammer
Dat het gelijk zoveel later komt, is ook vanwege de vakantiesluiting van de fabriek denk ik. Die is straks drie weken dicht..
gewoon nee.
Dat klopt, dat kan inderdaad. Maar als iets niet op voorraad is (om wat voor reden dan ook), dan wordt die auto gewoon uit de planning gehaald. Ook al is er een plaats gereserveerd..Bloemstukje schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:43:
[...]
Voor zover ik weet kan een dealer plaatsen in de productie lijn opkopen, soort van reserveren zeg maar. De definitieve auto kunnen ze dan pas later doorgeven, maar de datum in de productielijn is in elk geval opgekocht.
Ja die weg inderdaad, aangezien ik vaak vanaf de A59 kom moet je er een aardig eind overheen. Ja dacht al dat het die in Deurne was, je hebt daar ook nog Martens en heb er ooit via een particulier een 850 motorkap gehaald, zo ongeveer om de hoek bij Hermes. En ook eens wezen kijken voor een 142turbo, die op datzelfde industrie terrein uitgelatenBart-Willem schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:10:
Voorin is ie misschien 1-2cm ruimer, maar het is met name achterin dat 'ie veel ruimer is dan de V70 en vooral de S60.
Voorkant vind ik ook het minste van de S80, maar de zijkant maakt heel veel goed. Achterkant is ook weer ietsjes minder, maar goed.![]()
@ Dop: deze heb ik bij Hermes gekocht, goede service.En bedoel je die weg langs het kanaal vanuit Den Bosch via Veghel naar Helmond/Nederweert etc?
[ Voor 3% gewijzigd door Aight! op 15-07-2013 21:20 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 16-07-2013 16:10 ]
Vette bak!BKJ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:32:
Ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Volvo V70 T6 (Polestar, 329pk) in de Ocean Race uitvoering.
Inderdaad. Als ik moet kiezen tussen performance en comfort, kies ik comfort. Ik heb met mijn vorige auto (en dat was niet eens een racewagen) iets teveel bekeuringen gekregen. Ik denk dat ze op de zaak een aparte map voor me hadden ingeruimd. Erg zonde van het geld. Ik ben er nu van genezen, en het maakt niets uit ook. Ik heb nog steeds 75kmh gemiddeld op de boordcomputer staan. Voor mij maakte het alleen wat uit toen ik dagelijks naar Goes mocht en dat hele stuk kon planken. Toen had ik aan het eind van de week bijna 120kmh op de bc staan.Ik kom van een Audi S4 Avant. Verschil: niet veel. Qua rijden mis ik het strakke (hoewel dit een betere reisauto is) en de sublieme automaat van Audi. Performancewise maakt het niet veel uit (aan de andere kant: wanner benut je nou in NL de volle pk's?).
Ze zijn er nog wel, de V40 T5 is nog een 5 cilinderrinkel schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:57:
Vette bak hoor!
Beetje pk's is altijd leuk. Is die T6 de 6cylinder? Wat een heerlijk geluidje geeft dat. Dat vond ik ook altijd van de 5cylinder benzine motoren van volvo. Echt jammer dat die er niet meer zijn.
Yep, 6 cilinder in lijn.rinkel schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:57:
Vette bak hoor!
Beetje pk's is altijd leuk. Is die T6 de 6cylinder? Wat een heerlijk geluidje geeft dat. Dat vond ik ook altijd van de 5cylinder benzine motoren van volvo. Echt jammer dat die er niet meer zijn.
Oja, zie ik nu, echt top dat ze die nog hebben.Tankiej schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 06:29:
[...]
Ze zijn er nog wel, de V40 T5 is nog een 5 cilinder
Super vet.
Ik tank altijd voor 50 euro, dus geen last van de stijgende benzineprijzenrinkel schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:44:
[...]
Oja, zie ik nu, echt top dat ze die nog hebben.
Alleen al voor dat geluid zou ik er een willen
[...]
Super vet.
In deze tijd van downsizing zie je zelfs veel 3 cylindertjes verschijnen. Mijn vrouw heeft zo'n ecodieseltje (geen volvo). Verschrikkelijk vind ik het. Gewoon lekker het dubbele!
Ik heb zelf een 5 cylinder diesel en ben erg blij met die keuze.
Dat is om de 200 km met zo een 6 cilinderBKJ schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:11:
[...]
Ik tank altijd voor 50 euro, dus geen last van de stijgende benzineprijzen
En nu iets meer informatie graag, hoe zit het wat betreft met het motorblok ik weet dat die bij 180.000km bijvoorbeeld een nieuwe distributieriem moet hebben, maar hoe zit het met de rest en hoeveel km's kan het blok aan? Ik weet dat de diesel motoren makkelijk 300.000 aan kunnen, maar ik heb geen idee hoe dit zit met de T5.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Inderdaad v40 T4 en C70 T5 zijn nog 5 cilinder benzines.Tankiej schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 06:29:
[...]
Ze zijn er nog wel, de V40 T5 is nog een 5 cilinder
"man is not truly one, but truly two,"
tis dat je het erbij zet maar anders ziet een non-kenner niet dat het een Polestar versie is. En dat maakt ze juist zo leuk. Iedereen denkt dat het weer een D2 ecocar (bij wijze van) is totdat je het gaspedaal indruktBKJ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:32:
Ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Volvo V70 T6 (Polestar, 329pk) in de Ocean Race uitvoering.
Ik vind het eerlijk gezegd leuker om met een ecohok een dikke BMW zoek te rijden op een bochtig stukje. Hard rechtuit kan iedereen met genoeg pk's, da's geen verdienste van de piloot, maar van de motor. Bochten nemen doet de piloot.vhal schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:35:
[...]
tis dat je het erbij zet maar anders ziet een non-kenner niet dat het een Polestar versie is. En dat maakt ze juist zo leuk. Iedereen denkt dat het weer een D2 14% ecohok is totdat je het gaspedaal indrukt
Die nieuwe motortype aanduiding is idd knap onduidelijk.mr_petit schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:15:
[...]
Inderdaad v40 T4 en C70 T5 zijn nog 5 cilinder benzines.
Maar die benamingen door volvo zijn echt verwarrend geworden.
Een V60 T5 (of s60 T5) zijn weer 4 cilinders. Die geven ook iets minder vermogen dan de 5 cil in de v40, maar weer meer dan de 5 cil in de c70...(terwijl de c70 T5 weer een iets grotere inhoud heeft als de V40 T5 (slag iets langer).
Het is allemaal maar raden wat voor blok erbij hoort, en volgend jaar kan het gewoon weer anders zijn; het zal niet de eerste keer zijn dat ze een aanduiding voor een bepaalde motor veranderen zonder dat er iets aan de motor òf auto verandert......
Zijn die 4 cilinders ford blokken en de 5 cilinders volvo (modular) blokken ofzo?
Vaak bu'j te bang!
Sja, dan is er op dat gebied ook altijd baas boven baas. Met mijn toenmalige mx5 reed ik ook veel auto's zoek, zonder de pk's. Erg leuk idd. Maar ook niet de verdienste van de piloot.mphilipp schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:43:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd leuker om met een ecohok een dikke BMW zoek te rijden op een bochtig stukje. Hard rechtuit kan iedereen met genoeg pk's, da's geen verdienste van de piloot, maar van de motor. Bochten nemen doet de piloot.
Deed ik ook met mijn brommer. Die liep redelijk hard, maar die MB5's en MT's waren sneller rechtuit. Totdat er een bocht aan kwam...
Dit dus, ongeveer het beste advies wat je kan krijgen.Tomatoman schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:09:
En om een antwoord te geven waar iets meer richting in zit: bij normaal gebruik en normaal onderhoud is het waarschijnlijker dat je er 500.000 dan 250.000 km mee haalt. Bij een C30 met een sportieve benzinemotor moet je je echter wat nadrukkelijker dan bij andere auto's afvragen hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan (en hoe je er zelf mee om denkt te gaan). Zeker als de auto ook nog sportief is aangekleed, is dit typisch het soort auto waarin jonge bestuurders willen rijden die vaker dan gebruikelijk het randje opzoeken van wat verantwoord is voor de motor. Iets stelliger verwoord: dit is typisch het soort auto waarbij je ervoor moet oppassen dat hij niet is afgeragd. Er is van alles wat daarop kan duiden: een slecht onderhouden uiterlijk, erg versleten banden, een geschiedenis met meerdere schades of uitzonderlijke reparaties, enzovoort.
Anderzijds: als de auto er van binnen nog gloednieuw uitziet, duidt dat wellicht op een zuinige eigenaar. En als de auto vooral is aangekleed met comfortverhogende accessoires en nauwelijks eyecandy, is het waarschijnlijk iemand die gewoon van een comfortabele auto met een fijne motor houdt.
Verder zegt de kilometerstand ook iets: als er nauwelijks kilometers op de teller staan, kan er ook weinig zijn vernaggeld. Als er daarentegen meer dan 30.000 km per jaar mee is gereden, heeft de vorige bestuurder waarschijnlijk gekozen voor een snelle benzinemotor in plaats van de verstandigere keuze van een dieselmotor - genoeg reden om op je hoede te zijn.
Concluderend: probeer aan de hand van de auto een inschatting te maken van de vorige eigenaar, dan vertelt dat wellicht hoe zuinig er met de auto is omgesprongen. Soms valt er niets te concluderen, maar vaker dan je zou denken wijst alles erop dat je de bewuste auto beter kunt overslaan óf dat er weinig reden is om achterdochtig te zijn.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
"K'heb getwijfeld over België........Youk schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:50:
Zo, vanmorgen met de 850 naar de autokeuring geweest (= APK). Groene kaart, alles in orde.![]()
Mocht wel 7.40 € extra betalen voor een extra "tuningkeuring" omwille van (let op!) de veerpootbrug.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Mijn ouders hadden een Subaru Justy uit (ik dacht) 1988, welke ook een 3-cylindertje was. Dus dat is niet echt alleen van het nu, maar het is van alle tijden. Fiat zit zelfs al op 2 cylinders, met hun multi-air motoren.rinkel schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:44:
Super vet.
In deze tijd van downsizing zie je zelfs veel 3 cylindertjes verschijnen. Mijn vrouw heeft zo'n ecodieseltje (geen volvo). Verschrikkelijk vind ik het. Gewoon lekker het dubbele!
Ik heb zelf een 5 cylinder diesel en ben erg blij met die keuze.
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Toen ik hem aan een lokale dealer liet zien zei hij: "mooie d5!". Dus zelfs 'kenners' zien niet dat het een T6 is, laat staan een Polestar.vhal schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:35:
[...]
tis dat je het erbij zet maar anders ziet een non-kenner niet dat het een Polestar versie is. En dat maakt ze juist zo leuk. Iedereen denkt dat het weer een D2 ecocar (bij wijze van) is totdat je het gaspedaal indrukt
Ja idd, ik weet nog dat de ouders van vrienden een Suzuki Alto hadden, ook een brommer-motortje zat daarin. Lang geleden.itsalwaysme schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:13:
[...]
Mijn ouders hadden een Subaru Justy uit (ik dacht) 1988, welke ook een 3-cylindertje was. Dus dat is niet echt alleen van het nu, maar het is van alle tijden. Fiat zit zelfs al op 2 cylinders, met hun multi-air motoren.
Ik snap het ook wel hoor. Ze doen het in mijn ogen ook best wel goed. Ik heb de C30 met een D2 in de 14%. En dat ding is nog wel aardig zuinig (gisteren 1000km met gemiddeld 100km/u, verbruikt 4.6l op 100km) en ik heb nu niet echt het gevoel dat de auto echt langzaam is. Als ik dat vergelijk met de Ford Focus eco, met een zelfde soort motor, voelt deze toch wel trager aan.rinkel schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:21:
[...]
Ja idd, ik weet nog dat de ouders van vrienden een Suzuki Alto hadden, ook een brommer-motortje zat daarin. Lang geleden.
Je ziet nu wel dat steeds meer gangbare grotere modellen dit krijgen. Om de 14/20% normen te halen worden die motoren steeds kleiner.
Nog even en de 3 cylinder zit bijvoorbeeld in een Passat.
Ik snap overigens wel dat ook Volvo mee moet naar zuinigere motoren.
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Da's een mooie V40 "phase 3", oorkleppie... Voor hoeveel heb je hem te koop staan?ed-oorklep schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:27:
Zo waarschijnlijk een van de laatste foto's van de mijne (uit de verkoopadvertentie):
[afbeelding]
Vergeleken met mijn Fiat 1.9 JTD met 80 PK is hij nog een stuk sneller, zuiniger en waarschijnlijk een stuk comfortabeler. Ik haal rond de 1 :16,5 over de afgelopen 90k km.itsalwaysme schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:38:
[...]
Ik snap het ook wel hoor. Ze doen het in mijn ogen ook best wel goed. Ik heb de C30 met een D2 in de 14%. En dat ding is nog wel aardig zuinig (gisteren 1000km met gemiddeld 100km/u, verbruikt 4.6l op 100km) en ik heb nu niet echt het gevoel dat de auto echt langzaam is. Als ik dat vergelijk met de Ford Focus eco, met een zelfde soort motor, voelt deze toch wel trager aan.
Lijkt me n beetje een hoge km stand, een V50 Diesel met tussen de 250-300k is in t reguliere cirquit te vinden voor een prijs van rond de 5k, dus ik zou zeggen zo goedkoop is ie niet, tenminste niet voor die km stand.gwystyl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:04:
[...]
Vergeleken met mijn Fiat 1.9 JTD met 80 PK is hij nog een stuk sneller, zuiniger en waarschijnlijk een stuk comfortabeler. Ik haal rond de 1 :16,5 over de afgelopen 90k km.
Ik ben hier lekker aan het lurken omdat een V50 me wel leuk lijkt als opvolger voor de Stilo. Op domeinen staan er wel eens wat (2.4 diesels meestal). Als zo'n ding gegund wordt voor 4200 (zoals deze) ben je voor ongeveer € 5750 eigenaar (incl btw, opgeld, kentekenbewijs). Is dat een nette prijs voor een V50 uit 2009 met 300k km op de teller of is er een reden om er met een boog omheen te lopen?
Zit er dan nog veel verschil in hoeveel de blokken kunnen hebben? Volgens de specs is de 1.6 het zuinigst en is de auto dan het lichtst, de 2.0 en 2.4 zijn een klasse zwaarder en minder zuinig. Klopt dit in de praktijk ook bij redelijk veel rustig snelweggebruik of moet de 1.6 daar zo hard werken dat het juist onzuiniger uitpakt?ed-oorklep schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:48:
[...]
Lijkt me n beetje een hoge km stand, een V50 Diesel met tussen de 250-300k is in t reguliere cirquit te vinden voor een prijs van rond de 5k, dus ik zou zeggen zo goedkoop is ie niet, tenminste niet voor die km stand.
www.google.nl
Het enige wat ik van de domeinen weet is dat het net n vliegreis is in eerste instantie ziet het er allemaal prima goedkoop uit en zo, en dan komen de extra kostengwystyl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:38:
[...]
Zit er dan nog veel verschil in hoeveel de blokken kunnen hebben? Volgens de specs is de 1.6 het zuinigst en is de auto dan het lichtst, de 2.0 en 2.4 zijn een klasse zwaarder en minder zuinig. Klopt dit in de praktijk ook bij redelijk veel rustig snelweggebruik of moet de 1.6 daar zo hard werken dat het juist onzuiniger uitpakt?
Volgens spritmonitor.de komt de 1.6D (109PK) gemiddeld rond de 17,8 km/l, de 2.0D (136pk) op 15,3 km/l en de 2.4 (163pk?) rond de 13,3 km/l. Ik kan alleen moeilijk inschatten bij wat voor soort gebruik die verbruiken gehaald worden en hoe het aanvoelt tijdens het rijden.....
Goed om te weten dat de prijs aan de hoge kant is, dan laat ik domeinen even voor wat het is. Het is sowieso fijner om een auto goed te kunnen bekijken van binnen en buiten en een proefrit te kunnen maken. Als de prijs nou erg scherp zou zijn is het misschien de moeite waard om een gokje te wagen, maar volgens mij zijn het veel oud-politiewagens, dus zullen ze best onderhouden zijn maar ook regelmatig goed op de staart getrapt.
Ik wil eigenlijk een auto met < 250k km op de teller omdat ik er zelf nog zonder al te veel problemen een ton bij wil draaien. De stilo houdt het vooralsnog goed uit (op 339k), maar de Xantia die ik hiervoor had begon her en der te rammelen. Die hebben we er bij 343k uitgedaan volgens mij.
Deze witte is in z'n vorige leven werkzaam geweest bij de klpd, die wil je echt niet hebben. Deze auto's worden elke dag tot de mechanische limiet gedreven en zijn van binnen en buiten uitgeleefd. Ze hebben meer dan gemiddeld onderhoud gehad en worden elke dag voor en na dienst gecontroleerd, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Je kan binnenkort alle lagers vervangen, de turbo gaat stuk(vandaag of morgen) en met een beetje pech kan de hele motor uit elkaar. Interieur zit vol met gaten vanwege de ingebouwde electronica en stoelen/deur/middenconsole zijn uitgesleten door veelvuldig instappen met een pistool aan de broekriem. Al kreeg je hem gratis, deze auto's wil je niet.gwystyl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:04:
[...]
Vergeleken met mijn Fiat 1.9 JTD met 80 PK is hij nog een stuk sneller, zuiniger en waarschijnlijk een stuk comfortabeler. Ik haal rond de 1 :16,5 over de afgelopen 90k km.
Ik ben hier lekker aan het lurken omdat een V50 me wel leuk lijkt als opvolger voor de Stilo. Op domeinen staan er wel eens wat (2.4 diesels meestal). Als zo'n ding gegund wordt voor 4200 (zoals deze) ben je voor ongeveer € 5750 eigenaar (incl btw, opgeld, kentekenbewijs). Is dat een nette prijs voor een V50 uit 2009 met 300k km op de teller of is er een reden om er met een boog omheen te lopen?
Mijn vader rijdt die 1.6D en ik neem die auto regelmatig even mee. Op zich loopt hij mooi zuinig ook op de snelweg bij normale snelheden (100/130). Wat mij echter tegenvalt is dat als je er met 4 (volwassen)man in gaat zitten of er bijv een aanhanger achterhangt dat hij echt wel wat te kort komt, maar verder ideale gezinsbak. (Ik neem hem ook alleen mee voor de ruimte, tov mijn 2 3-deurs auto's).gwystyl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:38:
[...]
Zit er dan nog veel verschil in hoeveel de blokken kunnen hebben? Volgens de specs is de 1.6 het zuinigst en is de auto dan het lichtst, de 2.0 en 2.4 zijn een klasse zwaarder en minder zuinig. Klopt dit in de praktijk ook bij redelijk veel rustig snelweggebruik of moet de 1.6 daar zo hard werken dat het juist onzuiniger uitpakt?
Volgens spritmonitor.de komt de 1.6D (109PK) gemiddeld rond de 17,8 km/l, de 2.0D (136pk) op 15,3 km/l en de 2.4 (163pk?) rond de 13,3 km/l. Ik kan alleen moeilijk inschatten bij wat voor soort gebruik die verbruiken gehaald worden en hoe het aanvoelt tijdens het rijden.....
Goed om te weten dat de prijs aan de hoge kant is, dan laat ik domeinen even voor wat het is. Het is sowieso fijner om een auto goed te kunnen bekijken van binnen en buiten en een proefrit te kunnen maken. Als de prijs nou erg scherp zou zijn is het misschien de moeite waard om een gokje te wagen, maar volgens mij zijn het veel oud-politiewagens, dus zullen ze best onderhouden zijn maar ook regelmatig goed op de staart getrapt.
Ik wil eigenlijk een auto met < 250k km op de teller omdat ik er zelf nog zonder al te veel problemen een ton bij wil draaien. De stilo houdt het vooralsnog goed uit (op 339k), maar de Xantia die ik hiervoor had begon her en der te rammelen. Die hebben we er bij 343k uitgedaan volgens mij.
Goeie keuze prachtige uitvoering en kleurstelling zo!
Van harte gefeliciteerd, wat een bazenbak!
Ach tegenwoordig zijn de cijfers opeenvolgend qua vermogen, welk blok erbij hoort zegt helemaal niks meer.-tom-562 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:52:
[...]
Die nieuwe motortype aanduiding is idd knap onduidelijk.
Vroeger had je een 4, 5 of 6 cilinder, al dan niet met turbo, en dan eventueel nog een R uitvoering voor extra snel.
Ik weet niet of die nieuwe benzineblokken ook nog voortborduren op de 'oude' whiteblocks, zoja, dan zijn ze min of meer modulair. De 4, 5 en 6 cilinder zijn in principe varianten van elkaar, maar dan met een cilinder meer of minder, en een turbo erop of niet.
Psst dat is een Phase 2, een Phase 3 is zo iets:Mx. Alba schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:56:
[...]
Da's een mooie V40 "phase 3", oorkleppie... Voor hoeveel heb je hem te koop staan?
En wat betreft de discussie over kleinere motoren: dat hoort bij de tijd. Besparen, besparen, besparen. Waarom zou je 300 paarden nodig hebben als je 99% van de tijd er 100 of zelfs ruim minder gebruikt?
Ja, uiteraard zou ik wel graag extra PK's willen hebben, maar het is en blijft een trade-off want hoeveel geld heb je daarvoor over?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wij hebben onlangs een 2.0D uit duitsland geimporteerd. Inderdaad een klasse hoger qua wegenbelasting maar wel wat andere voordelen. Die van ons is uit 2004, dus geen gezeur met roetfilter. Hij is lekker pittig en heeft 6 versnellingen (2100 toeren @ 120). Mijn vriendin rijdt er moeiteloos 1:19 mee op de snelweg en als we de EGR laten afdoppen en ecotuning doen in de toekomst gaan we de 1:20 makkelijk halen.gwystyl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:38:
[...]
Dacht ik!Joopieboy schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:07:
Goeie keuze prachtige uitvoering en kleurstelling zo!
Mooie bak!Bloemstukje schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:28:
Schaamtelozen x-post uit het "show je nieuws" topic.
[afbeelding]
(Klik voor groter)
Mijn nieuwe Volvo V40 MY2014 D2 R-Design Ice White met de nodige opties.
Érg blij mee, en rijdt echt heerlijk.
Thnxmphilipp schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:48:
[...]
Mooie bak!
Volgens een poll op het Volvo forum is Ice White een ICT kleur. Daar val ik dan weer buiten met die Periwinkle Blue die ik besteld heb, maar toch...
gewoon nee.
Feli, en ik heb je ook toegevoegd.Bloemstukje schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:28:
[afbeelding]
(Klik voor groter)
Ja dat zijn fijne zaken ja die regelingen met lease maatschappijen en die dingen.mphilipp schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:33:
[...]
Dacht ik!
Vrijdag de offertes van de leasemaatschappijen gekregen en een 'winnaar' uitgekozen. Die gaat nou op zoek naar een dealer die hij kan uitwringen om het zo goedkoop mogelijk te leveren. Dat is blijkbaar een heel duister proces, want zowel de leasemaatschappij als mijn dealer hier in Gorinchem wilden onafhankelijk van elkaar vooraf niets zeggen over kortingen. Vorige keer zei mijn dealer iets dat ik volgens mij niet mocht horen, en dat wees in de richting van prijsafspraken en de leasemaatschappij ze ook zoiets. Hij gaat niet aan hen zeggen hoeveel korting hij wil, want daar heeft ie Volvo voor aan zijn buro gehad. Hij belt ze op en vraagt hoever ze gaan, en that's it... Heel typisch dat ze onafhankelijk van elkaar dergelijke uitspraken doen.
Evengoed, gezien de aantrekkelijke bijtelling en het (relatief) lage leasetarief heb ik 'm lekker vol kunnen proppen:Er zitten een paar opties in die pakketten die ik zelf een beetje overbodig vind, maar ze zijn zo belachelijk geprijsd dat je voor die 2 dingen die je wél wilt meer of bijna dat bedrag kwijt bent. Dan maar de marteling van electrische stoelen ondergaan
- R-Design Plus Line & Business Pack Pro met Connected Touch
- Premium Audio
- Keyless Drive
- Verwarmde voorstoelen
Voor die 3x per jaar dat er iemand anders rijdt.
En nu wachten tot december...
Leuk, dankuJoopieboy schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:01:
[...]
Feli, en ik heb je ook toegevoegd.
Gaat hard met de V40's hier haha.
[...]
Ja dat zijn fijne zaken ja die regelingen met lease maatschappijen en die dingen.Maar wel mooi dat je hem dadelijk lekker compleet hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door Bloemstukje op 20-07-2013 22:05 ]
gewoon nee.
Welke leasemaatschappij zit je bij als ik vragen mag?mphilipp schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:33:
[...]
Dacht ik!
Vrijdag de offertes van de leasemaatschappijen gekregen en een 'winnaar' uitgekozen. Die gaat nou op zoek naar een dealer die hij kan uitwringen om het zo goedkoop mogelijk te leveren. Dat is blijkbaar een heel duister proces, want zowel de leasemaatschappij als mijn dealer hier in Gorinchem wilden onafhankelijk van elkaar vooraf niets zeggen over kortingen. Vorige keer zei mijn dealer iets dat ik volgens mij niet mocht horen, en dat wees in de richting van prijsafspraken en de leasemaatschappij ze ook zoiets. Hij gaat niet aan hen zeggen hoeveel korting hij wil, want daar heeft ie Volvo voor aan zijn buro gehad. Hij belt ze op en vraagt hoever ze gaan, en that's it... Heel typisch dat ze onafhankelijk van elkaar dergelijke uitspraken doen.
Evengoed, gezien de aantrekkelijke bijtelling en het (relatief) lage leasetarief heb ik 'm lekker vol kunnen proppen:Er zitten een paar opties in die pakketten die ik zelf een beetje overbodig vind, maar ze zijn zo belachelijk geprijsd dat je voor die 2 dingen die je wél wilt meer of bijna dat bedrag kwijt bent. Dan maar de marteling van electrische stoelen ondergaan
- R-Design Plus Line & Business Pack Pro met Connected Touch
- Premium Audio
- Keyless Drive
- Verwarmde voorstoelen
Voor die 3x per jaar dat er iemand anders rijdt.
En nu wachten tot december...
[ Voor 24% gewijzigd door Reinier op 20-07-2013 23:29 ]
Lijkt me niet handig om dat hier rond te gaan bazuinen.Tankiej schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:38:
[...]
Welke leasemaatschappij zit je bij als ik vragen mag?
Nee, mijn contract verloopt eigenlijk in januari. Maar ik heb gevraagd of ik eerder kon ivm de 14% die straks 20 wordt. En dat vonden ze goed. Onze leasemaatschappij neemt 'm dan ook zonder morren terug. Dus vandaar december. Ze zijn allang blij dat ze een klant hebben die groeit. We hebben al genoeg auto's bij ze weggehaald, dus er mag best iets terugkomen (vinden wij dan...)December
Die levertijden zijn nu wel heel erg opgelopen dan, ik las afgelopen week nog van veel mensen dat ze bestelt hebben en de levering in september of oktober is. Wordt hij eigenlijk wel in december op kenteken gezet en geleverd dan? Volgens mij laten leasemaatschappijen ze dan altijd naar januari gaan zodat ze een jaar jonger zijn qua jaartal..
Ik lees inderdaad her en der over problemen met de 1.6D. Wat extra vermogen is wel prettig, en dat verbruik klinkt ook goed. Gaat de goede kant op zoRed devil schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:14:
[...]
Wij hebben onlangs een 2.0D uit duitsland geimporteerd. Inderdaad een klasse hoger qua wegenbelasting maar wel wat andere voordelen. Die van ons is uit 2004, dus geen gezeur met roetfilter. Hij is lekker pittig en heeft 6 versnellingen (2100 toeren @ 120). Mijn vriendin rijdt er moeiteloos 1:19 mee op de snelweg en als we de EGR laten afdoppen en ecotuning doen in de toekomst gaan we de 1:20 makkelijk halen.
Volgens mij ook minder problemen dan een 1.6D
De onze was uit 2004 met 106k op de teller. Gekocht voor 6500 euro en dan nog 800 euro BPM. Weet niet of dit binnen je budget valt, we hebben er nog wel 500 euro groot onderhoud tegen aan gegooid (alle riemen/filters/olie etc).gwystyl schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:03:
[...]
Ik lees inderdaad her en der over problemen met de 1.6D. Wat extra vermogen is wel prettig, en dat verbruik klinkt ook goed. Gaat de goede kant op zo.
Importeren uit Duitsland klinkt wat lastig omdat ik het nog nooit gedaan heb, maar wellicht is het de moeite om daar wat onderzoek in te steken. Wat was je uiteindelijk kwijt als ik vragen mag?
Hm oke, hier hebben ze per importeur regelingen over de auto's. Bij Volvo is 1 er van dat je vrije dealerkeuze hebt als medewerker zonder een meerprijs, dus dan gaat de leasemaatschappij niet ergens anders heenmphilipp schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:03:
[...]
Lijkt me niet handig om dat hier rond te gaan bazuinen.
In principe kiest de leasemaatschappij de dealer, vanwege afspraken, kortingen en weet ik wat. Hij probeert mijn dealer, maar als ie niet genoeg geeft, gaat ie naar zijn eigen 'vrienden'. De vorige keer is ie bij Broekhuis uitgekomen (of dat was al een partner in crime) en ik denk dat je daar niet tegenop kunt. Die dealt nl ook Ford en Opel, dus die kunnen hele andere deals maken met leasemaatschappijen. Bonussen oid over de hele jaaromzet enzo. Dus hij probeert het denk ik even bij mijn dealer voor de show.
Ik verwacht eigenlijk nog wel dat ze de V40 iets gaan aanpassen, de CO2 uitstoot hoeft maar 3 gram naar beneden om volgend jaar ook nog binnen de 14% te vallen. Dus eventueel vaste dichte grill, dichte velgen en evt verdere motormanagement ofzo. Het zou in ieder geval slim zijn als ze dat gaan doen![...]
Nee, mijn contract verloopt eigenlijk in januari. Maar ik heb gevraagd of ik eerder kon ivm de 14% die straks 20 wordt. En dat vonden ze goed. Onze leasemaatschappij neemt 'm dan ook zonder morren terug. Dus vandaar december. Ze zijn allang blij dat ze een klant hebben die groeit. We hebben al genoeg auto's bij ze weggehaald, dus er mag best iets terugkomen (vinden wij dan...)
De V40's zijn idd niet aan te slepen. Allemaal vanwege die 14%, dus ik ben benieuwd in welk zwart gat ze straks in Q1 '14 vallen... Dan staan ze weer op gelijke hoogte met Audi, Mercedes en BMW.
Maar die dichte velgen had bijna niemand. Het was net een hulpstuk van de keukenmachine om peultjes in plakjes te snijden...Mx. Alba schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:53:
Dichte velgen, zoals die van de C30 DrivE?
Maar ja, als ze hem daarmee op 14% kunnen krijgen is dat wel een goede optie idd...
Dat is ruim boven budget: ik hoop niet meer dan 5000 bij te betalen bij onze huidige auto (die max 1000 op gaat leveren). Ik blijf gewoon rustig rondkijken en lurken in dit topic; als ik een Volvo heb gekocht of nog meer vragen heb meld ik me wel weerRed devil schreef op zondag 21 juli 2013 @ 08:13:
[...]
De onze was uit 2004 met 106k op de teller. Gekocht voor 6500 euro en dan nog 800 euro BPM. Weet niet of dit binnen je budget valt, we hebben er nog wel 500 euro groot onderhoud tegen aan gegooid (alle riemen/filters/olie etc).
Oeps, excuse moiBloemstukje schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:03:
[...]
Leuk, danku
edit; de eigenaar staat nog verkeerd in de startpost, zou je dit nog eventjes aan kunnen passen?
De 14% C30 hoefde geen dichte velgen om 14% te zijn, dat waren gewoon mensen met een 'aparte smaak' die vrijwillig voor die velgen kozenMx. Alba schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:53:
Dichte velgen, zoals die van de C30 DrivE?
Maar ja, als ze hem daarmee op 14% kunnen krijgen is dat wel een goede optie idd...
Ah okMx. Alba schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:05:
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb zelf zo'n 14% C30 met mooie open vijfspaaks 17" R-Design velgen.
Dat iemand vrijwillig met van die snijbonensnijders wil rijden snap ik dus echt niet...
Lol, dat is wel heel lelijk.Tankiej schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:23:
[...]
De 14% C30 hoefde geen dichte velgen om 14% te zijn, dat waren gewoon mensen met een 'aparte smaak' die vrijwillig voor die velgen kozen
Op het volvo forum is er iemand die er vrijwillig voor gekozen heeft, dichte 18" velgen..
Ohja, die heb je ook nog.. Die vind ik ook niks trouwensBart-Willem schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:37:
[...]
Lol, dat is wel heel lelijk.
Ik dacht eerst dat je gewoon deze velgen bedoelde:
[afbeelding]
Beetje klein, maar ergens misstaat het niet eens.
Is er ook een 14% C30 dan? Ik heb een C30 DrivE van 4 jaar oud, maar dat is gewoon 20%. Is er daarna eentje gekomen die14% was?Mx. Alba schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:05:
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb zelf zo'n 14% C30 met mooie open vijfspaaks 17" R-Design velgen.
Vorig jaar was de C30 D2 kort 14%, tot 1 juli 2012 toen de eisen weer strenger werden. Maar die uitvoering werd ook pas in maart of april geintroduceerd dacht ik.mphilipp schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:59:
[...]
Is er ook een 14% C30 dan? Ik heb een C30 DrivE van 4 jaar oud, maar dat is gewoon 20%. Is er daarna eentje gekomen die14% was?
[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 22-07-2013 19:43 ]
mphilipp schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:59:
Is er ook een 14% C30 dan? Ik heb een C30 DrivE van 4 jaar oud, maar dat is gewoon 20%. Is er daarna eentje gekomen die14% was?
He, die heb ik ook in een andere kleur
[ Voor 58% gewijzigd door itsalwaysme op 22-07-2013 21:25 ]
En hier de zwarte versie sinds een week.Bloemstukje schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:28:
[afbeelding]
(Klik voor groter)
I'll be back
Klopt, de kleuren waren heel erg beperkt... Er was rood, blauw, zwart of grijs zonder metallic, grijs metallic of zilver metallic (misschien dat ik een of twee kleuren vergeten ben maar het pallet was zeer beperkt in ieder geval). En omdat mijn vorige Volvo (een V40 1.9D Europa) ook zilvergrijs was ben ik maar daarvoor gegaan. Eigenlijk had ik liever iets van lichtblauw metallic gehad maar dat kon dus helaas niet. De productieslots waren kennelijk al helemaal ingepland om ervoor te zorgen dat de wagens voor 1 juli op kenteken konden staan...itsalwaysme schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:25:
[...]
He, die heb ik ook in een andere kleurTitanium Grey. Die was 28K en 25.xxx in de bijtelling. Verschil is dat de kleur goedkoper is, meer niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 22-07-2013 22:01 ]
Ja ik kon volgens mij kiezen tussen grijs, grijs en zwart, Ik wilde eigenlijk rood, maar die was al weg. En zwart had ik al gehad, dus maar donker grijs.
Of mijkamstra schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:08:
Ik kwam me gisteren toch voorbij een sessie porno op wielen gereden...aiaiaiaiai:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Te koop ook nog.
Voor 13.500 euro....absolute topconditie....
Kijken of ik mijn broertje zo gek krijg...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Klopt, maar jij weet niet waarTouchdomex schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:25:
[...]
Of mijDat ding staat hier in de buurt vriend
Dit ding staat in Noordlaren toch bij die school?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq