Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.477 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Originele' slaat volgens mij op de lastdragers, niet op de auto.
Beetje begrijpend lezen kan geen kwaad :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
wouterve schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 03:42:
De auto is er! Maandag mijn oude S60 gaan bezorgen bij de koper (dat was het makkelijkst), die heeft mij teruggebracht en vandaag kon ik de XC70 gaan ophalen. Voor een 2004 is het een heel net exemplaar (in kilometers heeft 'ie net 160k gelopen), en hij rijdt echt prima: het is opvallend hoeveel stiller hij is dan de S60. De extra ruimte ten opzichte van de S60 is ook fantastisch om te hebben trouwens: eindelijk hoef ik grotere voorwerpen niet meer door een kleine brievenbus naar binnen te schuiven. Ja, ik zie eruit als een halve soccer mom terwijl ik in dat ding rondrijd, maar dat deert me niks :P . Ik ben er erg blij mee :) .

Plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gave bak! _O_ Heel veel plezier hiermee. :)

Maar tussen 100k en 160k zit wel heel wat verschil. :+ Of bedoelde je miles of kilometers? En welke uitvoering is dit? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 04-07-2013 11:02 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

page404 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:44:
weet iemand waar ik op moet letten bij de aanschaf van een dakkoffer? Heb de originele V40 (MY2013) lastdragers gekocht maar zoek er nog een dakkoffer bij. Passen in principe alle dakkoffers?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zijn dakkoffers niet zowat universeel?

Mag ik vragen hoeveel je voor die dakdragers betaald hebt? Ben dezelfde aankoop aan het overwegen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Dank voor alle complimenten iedereen, ik ga er veel lol mee beleven, dat weet ik zeker :)
Red devil schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:58:
Prachtige bak, geinig ook dat ze je zo verwelkomen.
Ja, dat vond ik ook wel gaaf—dit is een kleine dealer en die maakt van de aflevering van een tweedehandsje ook nog echt werk, en ergens is dat toch wel prettig als je een onmeunige hoeveelheid (voor mij dan :P ) geld op tafel legt.
Mx. Alba schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:59:
En in Amerika is zo'n XC70 helemaal niet vreemd qua formaat. Eerder aan de kleine kant... ;)
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:58:
Dankzij die USA straatbeelden ziet die Volvo er nog 10x sexyer uit :P
nette bak!
Ja, hij past hier prima in het straatbeeld, en je ziet ze hier in de regio ontzettend veel (voor de Volvo-liefhebbers: New England is een echt Volvoparadijs). Qua grootte valt 'ie ook absoluut niet uit de toon, er rijden moeders in nog veel waanzinniger auto's rond :P . Het is wel de grootste auto die ik zelf ooit heb gehad...
Joopieboy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:55:
Maar tussen 100k en 160k zit wel heel wat verschil. :+ Of bedoelde je miles of kilometers? En welke uitvoering is dit? :)
100k in mijlen, sorry, daar denk ik tegenwoordig niet eens meer bij na :P .

Dit is een 2.5T AWD met Premium (elektrische stoelen, leer, boordcomputer, 'houten' afwerking, schuifdak, ECC), Touring (garagedeuropener, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, gelaagde en geblindeerde zijruiten, IAQS) en Climate (koplampwissers, stoelverwarming, regensensor) pakketten. Daarnaast had de eerste eigenaar nog voor de Xenia wielen gekozen, en er zit een trekhaak onder. Best lekker compleet dus :) .

[ Voor 46% gewijzigd door wouterve op 04-07-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

wouterve schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:34:
Ja, dat vond ik ook wel gaaf—dit is een kleine dealer en die maakt van de aflevering van een tweedehandsje ook nog echt werk, en ergens is dat toch wel prettig als je een onmeunige hoeveelheid (voor mij dan :P ) geld op tafel legt.
Dat heb ik bij Volvo dealers hier in België ook al gezien, ook met wat oudere tweehands aankopen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit typisch voor Volvo dealerships was. In ieder geval een groot contrast met wat ik gewend was bij de Ford dealer :+

Veel plezier met je V70XCAWD, erg mooie Volvo! :9 (is dat trouwens niet gewoon een XC70 dan?)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Misschien is het al eens gevraagd hier... maar ik heb altijd zo'n gekloot met tanken met mijn S40 1.6D . Bij meer dan de helft van de tankstations slaat die pomp iedere keer af als ik hem helemaal inknijp, terwijl ik het pistool er toch echt helemaal ingestoken heb. Tanken wordt op die manier een irritante en tijdrovende bezigheid... dit moet toch beter kunnen? Iemand tips?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan is je tankontluchting niet meer goed. :)

@wouterve: klinkt als een goede dik aangeklede wagen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Joopieboy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:43:
Dan is je tankontluchting niet meer goed. :)

@wouterve: klinkt als een goede dik aangeklede wagen! :)
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn splinternieuwe V40. Met mijn Mondeo had ik trouwens ook datzelfde probleem, net zoals met de Focus daarvoor.
Ligt simpelweg aan die *$#é&}à vulopening zonder dop in combinatie met een pomp die wat veel "druk" geeft. Vooral tankstations bij autosnelwegen hebben hier nogal last van merk ik, kleinere tankstations minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Darkstar op 04-07-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wouterve schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 03:42:
De auto is er! Maandag mijn oude S60 gaan bezorgen bij de koper (dat was het makkelijkst), die heeft mij teruggebracht en vandaag kon ik de XC70 gaan ophalen. Voor een 2004 is het een heel net exemplaar (in kilometers heeft 'ie net 160k gelopen), en hij rijdt echt prima: het is opvallend hoeveel stiller hij is dan de S60. De extra ruimte ten opzichte van de S60 is ook fantastisch om te hebben trouwens: eindelijk hoef ik grotere voorwerpen niet meer door een kleine brievenbus naar binnen te schuiven. Ja, ik zie eruit als een halve soccer mom terwijl ik in dat ding rondrijd, maar dat deert me niks :P . Ik ben er erg blij mee :) .

Plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie bak! :)

ik had er ook bijna voor gekozen 3 weken geleden, maar ben toch voor het nieuwe model van de gewone V70 gegaan...

Die XC70 is er nog steeds...heul weinig KM...

http://www.lhdplace.co.uk...RY-24-D5-AUTO-SUMMUM.aspx

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Darkstar schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:49:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn splinternieuwe V40. Met mijn Mondeo had ik trouwens ook datzelfde probleem, net zoals met de Focus daarvoor.
Ligt simpelweg aan die *$#é&}à vulopening zonder dop in combinatie met een pomp die wat veel "druk" geeft. Vooral tankstations bij autosnelwegen hebben hier nogal last van merk ik, kleinere tankstations minder.
Mm dat kan ook, geen idee, wat ik vaak zag is als de tankontluchting niet goed is dat hij dan ook niet goed vult. Maar bij een nieuwe auto kan dat bijna niet nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Reinier

\o/

Bah, schade aan m'n bumper door rondvliegend hout op de snelweg -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:39:
[...]

Mm dat kan ook, geen idee, wat ik vaak zag is als de tankontluchting niet goed is dat hij dan ook niet goed vult. Maar bij een nieuwe auto kan dat bijna niet nee. :P
Kan ook aan de pomp liggen. Bij mijn bijbaantje toen ik studeerde (lease auto's wegbrengen) moesten we de auto's altijd aftanken bij de stalling van de plaatselijke Connexxion stalling. Die dieselpomp sloeg ook continu af, alleen als je 'm onder een bepaalde hoek hield en net niet volgas :P ging het goed

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Vicarious schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:42:
Misschien is het al eens gevraagd hier... maar ik heb altijd zo'n gekloot met tanken met mijn S40 1.6D . Bij meer dan de helft van de tankstations slaat die pomp iedere keer af als ik hem helemaal inknijp, terwijl ik het pistool er toch echt helemaal ingestoken heb. Tanken wordt op die manier een irritante en tijdrovende bezigheid... dit moet toch beter kunnen? Iemand tips?
Ik heb ook problemen met tanken (V70 benzine) en ik las een keer op internet dat het vooral bij de Shell stations voorkomt. Tip was, hoe gek het ook klinkt, vulpistool een kwart, of zelfs een halve slag draaien. Wel opletten, want je kan iets sneller morsen, maar het werkt gek genoeg bij mij wel.

(Heb een tankpas, anders zou ik ook wel ergens anders gaan tanken..)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vraagje hier m.b.t. de radio van mijn C30... Ik heb er een USB-stick aan zitten met daarop een flinke muziekcollectie. Alle folders behandelt hij inderdaad mooi op alfabetische volgorde, maar er gaat binnen bepaalde folders iets heel vreemds mis met de volgorde van de nummers. Sommige speelt hij achterstevoren af (dus eerst track 12, dan track 11, etc. t/m track 1) en een folder speelt hij zelfs in een schijnbaar random volgorde af (maar wel telkens die zelfde volgorde). Terwijl de meeste folders wel netjes op volgorde worden afgespeeld. WTF?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Heb je bij sommige nummers toevallig de "nummering" in de ID3 tag ingevoerd? Kan zijn dat het systeem daar altijd naar kijkt, maar dat jij ze maar bij een aantal albums hebt ingevoerd (per ongeluk waarschijnlijk).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Er staat wel een nummering in de IE3 tags die overeen komt met de correcte volgorde binnen het album... Dus daar ligt het ook niet aan. Ook de bestandsnamen zijn in de correcte volgorde als ze op alfabet gesorteerd zijn.

Hee, nu bedenk ik me opeens, het zou kunnen zijn dat ik die albums die hij verkeerdom afspeelt met FileZilla via FTP vanaf mijn NAS naar mijn laptop heb gekopieerd en vervolgens naar de USB-stick, en FileZilla heeft het aparte gedrag dat hij bestanden in een folder in omgekeerde alfabetische volgorde binnenhaalt. Zou het mediasysteem de bestanden wellicht op creation date sorteren ofzo?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Reinier schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:39:
Bah, schade aan m'n bumper door rondvliegend hout op de snelweg -O-
Bah das rot. :X Online aangifte doen en rechtsbijstand inschakelen voor het zeurfonds, gaat wel nog even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Mx. Alba schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:55:
Er staat wel een nummering in de IE3 tags die overeen komt met de correcte volgorde binnen het album... Dus daar ligt het ook niet aan. Ook de bestandsnamen zijn in de correcte volgorde als ze op alfabet gesorteerd zijn.

Hee, nu bedenk ik me opeens, het zou kunnen zijn dat ik die albums die hij verkeerdom afspeelt met FileZilla via FTP vanaf mijn NAS naar mijn laptop heb gekopieerd en vervolgens naar de USB-stick, en FileZilla heeft het aparte gedrag dat hij bestanden in een folder in omgekeerde alfabetische volgorde binnenhaalt. Zou het mediasysteem de bestanden wellicht op creation date sorteren ofzo?
Het zou maar zo kunnen, maar dat zou wel vreemd zijn. Creation date sorteren voor muziek lijkt me niet handig. Is dit niet te vinden in de settings van je nav? Je kunt het natuurlijk ook eenvoudig testen door het proberen opnieuw te kopiëren zonder filezilla en kijken of dat dan wel goed gaat :) (met eenzelfde album!)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:26
Mx. Alba schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:55:

Ik weet niet of de C30 hetzelfde probleem heeft als de V60, maar daar speelt ie het in de volgorde van plaatsen (op de USB) af, dus de volgorde van FAT
Ik gebruik daar een programmatje voor: Fat Sorter van HolosTek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Reinier

\o/

^^^ Inderdaad, FatSorter of vergelijkbaar werkt prima. Wel onhandig dat je dat dus elke keer moet doen nadat je er muziek bij hebt gezet.
Joopieboy schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:55:
[...]

Bah das rot. :X Online aangifte doen en rechtsbijstand inschakelen voor het zeurfonds, gaat wel nog even duren...
Sja het is lease dus hooguit geldt m'n eigen risico, maar het blijft balen (en zonde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

FatSorter _o_ Ga ik meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:41

page404

Website says no

Darkstar schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:46:
[...]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zijn dakkoffers niet zowat universeel?

Mag ik vragen hoeveel je voor die dakdragers betaald hebt? Ben dezelfde aankoop aan het overwegen.
160€ :'( kwaliteit is wel top, heel degelijk allemaal.Ik ga maar eens een Halfords binnen om te kijken hoe die bevestiging is denk ik.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10 09:03
Hallo mensen, ik lees al een tijdje mee, maar sinds vandaag kan ik ook echt mee, want ben in het bezit gekomen van een C30 van een jaartje oud:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1807909/C30_klein.JPG

Staat hier nog bij de dealer voor, maar inmiddels mooi bij mij thuis >:) . Ben er erg blij mee en hoop er veel relaxte en zuinige km's mee te kunnen maken.

Het is een D2 R-edtion met een aantal extra opties (bluetooth, high performance audio, PDC, LED) erop.

Verder heb ik meteen vraag; heeft iemand hier ervaring met zulk soort Brodit houders? Ik wil graag m'n iphone in het zicht hebben en meteen laden en met achter het dashboard weggewerkte kabels lijkt me wel wat. Maar is dit zelf te doen, of kan de dealer dit doen, of niet te doen :P ? Anders doe ik gewoon een houder zonder laadoptie.

Plaatje dashboard waar ik het over heb:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1807909/Dash_klein.JPG

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:51
Follie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:41:
Verder heb ik meteen vraag; heeft iemand hier ervaring met zulk soort Brodit houders? Ik wil graag m'n iphone in het zicht hebben en meteen laden en met achter het dashboard weggewerkte kabels lijkt me wel wat. Maar is dit zelf te doen, of kan de dealer dit doen, of niet te doen :P ? Anders doe ik gewoon een houder zonder laadoptie.

[afbeelding]
Nette C30! In mijn S40N heb ik af en toe zo'n mount zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.broditcenter.nl/image.php?f=product%2F853360-4_2.jpg&c=1&w=348&h=261&m=0&br=255&bg=255&bb=255&ba=0
Is ook van Brodit en daar kan je dan je iPhone houder op schroeven. Ik heb de kabel dan rechts tussen het metaal van de middenconsole en het dashbord geduwd. Daar loopt ie dan naar beneden naar de sigarettenaansteker. Als je hem er vast in zou willen zou je ook nog die kabel door de middenconsole zelf kunnen laten lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door 0fbe op 05-07-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Ja met zo'n houder (proclip noemen ze het dacht ik) begint het en daar zet je dan je houder op. Wat voor houder gebruik jij dan, als is vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Follie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:01:
Ja met zo'n houder (proclip noemen ze het dacht ik) begint het en daar zet je dan je houder op. Wat voor houder gebruik jij dan, als is vragen mag?
Ik gebruik hem voor het testen van hardware. Ik heb niet echt ervaring met een iPhone houder daarop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Follie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:41:
Hallo mensen, ik lees al een tijdje mee, maar sinds vandaag kan ik ook echt mee, want ben in het bezit gekomen van een C30 van een jaartje oud:

[afbeelding]

Staat hier nog bij de dealer voor, maar inmiddels mooi bij mij thuis >:) . Ben er erg blij mee en hoop er veel relaxte en zuinige km's mee te kunnen maken.

Het is een D2 R-edtion met een aantal extra opties (bluetooth, high performance audio, PDC, LED) erop.

[afbeelding]
Welkom, prachtige C30 en makkelijke maar toch mooie kleur. :)
Die proclips zijn ideaal en de laadkabels kun je makkelijk, of nja makkelijk, maar goed wegwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Thanks :) . Is dat zelf te doen, door bijv bij de ventilatie opening naar binnen te gaan en dan bijv. bij de zekeringen kast uit te komen, of moet dan het hele dashboard open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Sparhawk schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:43:
[...]

Ik heb ook problemen met tanken (V70 benzine) en ik las een keer op internet dat het vooral bij de Shell stations voorkomt. Tip was, hoe gek het ook klinkt, vulpistool een kwart, of zelfs een halve slag draaien. Wel opletten, want je kan iets sneller morsen, maar het werkt gek genoeg bij mij wel.

(Heb een tankpas, anders zou ik ook wel ergens anders gaan tanken..)
Ga ik proberen, bedankt!

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:14

Dentheman

Zie signature

Follie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:46:
Thanks :) . Is dat zelf te doen, door bijv bij de ventilatie opening naar binnen te gaan en dan bijv. bij de zekeringen kast uit te komen, of moet dan het hele dashboard open?
Dan moet je ergens in je ventilatorslang/buis een gaatje boren, lijkt me niet erg handig, je kan beter proberen om een naadje In het dashboard) in de buurt iets op te ruimen (indien nodig) en dan daar je kabel doorheen te voeren, waarna je 'm naar de zekeringkast kan doortrekken. Ik zal binnenkort eens een foto'tje maken van mijn dashboard trouwens, ik heb ook een houden, en m'n kabel loopt gewoon vanuit de aanstekerplug naar de telefoon, maar hinderlijk is het (krul)snoer niet

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
Ik ben (voor mijn vader) op zoek naar een V50 2.0d. Keuze zat, maar ik heb wat vraagjes;

Ik zie dat sommige modellen RTi navigatie hebben en anderen "gewone". Wat is precies het verschil?

Net overigens een proefrit gemaakt in een V50 uit 2009, wat een prachtding. Rijdt echt heerlijk. Nu zag ik dat deze alleen een aux aansluiting had. Morgen gaan we proefrijden in een V50 uit 2010, en die heeft ook usb. Kan het 2010 model ook audio streamen via bluetooth?

Zijn er verder eigenlijk nog punten waar we op moeten letten?

Nog een laatste vraag (excuses :P): kan iemand mij vertellen hoe deze velgen heten?

http://www.harrynijboer.n...s=1&w=1&Kenteken=66-HV-P7

Overigens hebben we in die V50 een proefit gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Feli Follie ! Je R-Design logo zit alleen te hoog, zeker net als bij die van mij later toegevoegd (maar ik heb hem wel op de goede plek geplakt...) Verder is het net een kloon van die van mij op een paar opties na. Kleur en velgen wel precies het zelfde. Heerlijk wagentje. Hoeveel km heeft hij?

FatSort heeft het probleem met mijn usb stick trouwens opgelost, alles nu mooi op de goede volgorde.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 05-07-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
Kan iemand hier bevestigen dat de V50 benzine MY06 een onderhoudsvrije brandstoffilter hebben :?

Ik heb me vanavond helemaal het lep lazerus gezocht rondom het rechter achterwiel waar deze 7 van de 10x horen te zitten en nu kom ik via google er achter dat de C30/S40/V50 benzine modellen geen vervangbare filters hebben of toch wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 05-07-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Knul schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:25:
Ik zie dat sommige modellen RTi navigatie hebben en anderen "gewone". Wat is precies het verschil?
RTi is verkeersinformatie.
Nog een laatste vraag (excuses :P): kan iemand mij vertellen hoe deze velgen heten?

http://www.harrynijboer.n...s=1&w=1&Kenteken=66-HV-P7
17" Spartacus, Die zitten ook onder mijn S40.

Op deze pagina kan je wat meer info vinden over bluetooth in een Volvo:
http://www.volvocars.com/...uetooth/Pages/FAQBPM.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door kluyze op 06-07-2013 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Mooie auto, Follie! Ziet er cool uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:23
Blijft toch mooi zo'n C30, met bodykit :) Die moet ik helaas missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die van mij vanmorgen maar weer eens door de Kleiboer gejenst. Weer lekker schoon van buiten en van binnen. En je ziet nu weer dat de velgen lichter zijn dan de carrosserie ipv donkerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Mx. Alba schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:27:
Feli Follie ! Je R-Design logo zit alleen te hoog, zeker net als bij die van mij later toegevoegd (maar ik heb hem wel op de goede plek geplakt...) Verder is het net een kloon van die van mij op een paar opties na. Kleur en velgen wel precies het zelfde. Heerlijk wagentje. Hoeveel km heeft hij?
Hij heef 55k km, en nu ik erop let en met plaatjes van anderen op het net vergelijk zie ik idd dat m'n logo een beetje aan de hoge kant zit. Logo zat er al op toen ik em van de week kocht, geen idee waar of wie dat een beetje hoog heeft geplakt. Iig niet erg storend ;) .

Thanks voor de complimenten nog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
kluyze schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:38:
[...]
[...]
17" Spartacus, Die zitten ook onder mijn S40.

Op deze pagina kan je wat meer info vinden over bluetooth in een Volvo:
http://www.volvocars.com/...uetooth/Pages/FAQBPM.aspx

Vandaag ook in een andere V50 proefgereden, met het high performance audio pakket. Wat zijn het toch heerlijke auto's _/-\o_. Geluid was ook prima, hoewel ik de Rockford Fosgate in de Outlander toch nog iets beter vindt. Helaas beschikte deze auto niet over de Spartacus velgen. Staat toch heel wat minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 20:00

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mijn 340 is verkocht :(. Vind het jammer, maar stond hier ook maar te staan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59
Kun je nu een 242 kopen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kluyze schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:38:
[...]
Beetje kort door de bocht dacht ik zo... RTI is gewoon volledig geïntegreerd (bellen vanuit RTI, klokken van de auto die verbonden zijn) met de auto, waar de externe navi een toch meer een externe navi is dan een geïntegreerd systeem.

Zelf zou ik in een V50 \ S40 \ C30 absoluut zoeken naar een model met RTI, persoonlijk een zwaar wegende pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
NoFearCreations schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:22:
Mijn 340 is verkocht :(. Vind het jammer, maar stond hier ook maar te staan.
Hopelijk krijg die weer een goed thuis! Via de club verkocht?

Ik heb sinds zondag wat anders naast de 340 voor de kilometers :)
Een V40 ph1
Afbeeldingslocatie: http://rubenj.nl/volvo/V40-20-96/20130630-01.png

Afbeeldingslocatie: http://rubenj.nl/volvo/V40-20-96/20130630-02.png

En natuurlijk nog een paar plaatjes van de 340 :)
Afbeeldingslocatie: http://volvo.rubenj.nl/Volvo340/20130601_Achterhoek/IMG_0442.jpg

Afbeeldingslocatie: http://volvo.rubenj.nl/Volvo340/20130502_Borbet_A/IMG_0296.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 20:00

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is naar een van de moderators van V3C gegaan, dus een goed thuis heeft hij zeker. Nu ook de Alfa 145 eruit, en dan weer een grotere auto kopen. Of een Volvo 850 2.5 20V automaat, of een Alfa 156 2.0 16v Selespeed.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Goed om te horen :)
We zien de 850 hier wel een keer verschijnen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34

-tom-562

Oliesjeik

NoFearCreations schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:19:
Is naar een van de moderators van V3C gegaan, dus een goed thuis heeft hij zeker. Nu ook de Alfa 145 eruit, en dan weer een grotere auto kopen. Of een Volvo 850 2.5 20V automaat, of een Alfa 156 2.0 16v Selespeed.
Hoeveel auto's heb je wel niet gehad afgelopen jaar :P
Ik zou lekker voor een 850 gaan ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Inderdaad, een 850 is betrouwbaar terwijl die Selespeed-bakken bij bosjes uitvallen. :P

Leuke auto die V40 Ruben! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bart-Willem op 08-07-2013 22:00 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou toch echt voor die Alfa gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn er punten waarop gelet moet worden bij aankoop van een C30 T5 oude model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

Tomatoman

Fulltime prutser

De prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Tomatoman op 10-07-2013 13:29 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 18:55
Sinds een maandje of twee ook in het bezit van een Volvo.

Het is een S70 2.5T uit 1998 geworden, met -bij aankoop- 230.000 op de teller (inmiddels staat hij op 233k), op LPG en met zo ongeveer alle opties (volledig leer, ECC, schuif/kanteldak, verwarmde stoelen voor en achter, electrisch verstelbare bestuurdersstoel met memorystanden, 6 cd-wisselaar, standkachel, )

Afbeeldingslocatie: http://volvo-forum.nl/files/s70_1_666.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://volvo-forum.nl/files/s70_3_209.jpeg

Paar weken terug mee op vakantie geweest naar Zuid-Duitsland. Wat een genot! _/-\o_

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die kleur is zo apart dat 't weer leuk is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:42
Prachtig, altijd al mooie autos gevonden die S70s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Bart-Willem schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:32:
Die kleur is zo apart dat 't weer leuk is. :P
Ja, het is een kleur die je gewoon in het echt moet zien. Bij het zien van de foto's op marktplaats had ik mijn twijfels, maar in het echt vind ik het erg mooi. Het is ook maar net hoe het licht er op valt of het meer naar paars neigt of meer naar baksteenbruin.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een echte bazenbak. d:)b

(En lekkere whisky...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Mx. Alba schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:37:
Een echte bazenbak. d:)b

(En lekkere whisky...)
Dank je, al valt de combinatie van beiden tegelijkertijd natuurlijk niet aan te raden :+

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hele mooie kleur idd, veel plezier ermee! En vet dat leer eens goed in. :+
Is dit een Luxury of een Exclusive? :)
RubenJ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:07:
[...]

Hopelijk krijg die weer een goed thuis! Via de club verkocht?

Ik heb sinds zondag wat anders naast de 340 voor de kilometers :)
Een V40 ph1
[afbeelding]

[afbeelding]

En natuurlijk nog een paar plaatjes van de 340 :)
[afbeelding]

[afbeelding]
Aah feli, fijne wagens. :)
Welk bouwjaar/uitvoering/motor is deze? :P

[ Voor 86% gewijzigd door Joopieboy op 10-07-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Joopieboy schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:55:
Het is een Exclusive-line 8)

Dat leer invetten gaat binnenkort gebeuren. Heb een uitgebreide set met onderhoudsmiddelen bij de auto gekregen, nog niet aan toegekomen om die eens toe te gaan passen O-)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou, m'n V70 heeft het niet lang volgehouden bij me. :P Er waren een paar kleine irritatiepuntjes en ik had toen de keuze uit deze V70 en 2 S80's (die beiden wel duurder waren). Maar een van die S80's was net een nieuwe. :P Dat ding bleef maar door m'n kop spoken, want dealeronderhouden en net grote beurt gehad, 17-inch velgen, mooi donkergroen met beige interieur (veel mooier dan saai grijs of zwart), 2 jaar jonger dan de V70 en 85k minder gelopen. Dus maar gevraagd aan de garage of ik alsnog kan upgraden naar die S80 en dat kon. :P Bijbetaling bleef hetzelfde, dus die 2 weken V70 rijden heeft me eigenlijk niets gekost. :+

Ziehier mijn nieuwe aanschaf (moet nog nieuwe APK op en dat wordt morgenochtend geregeld, dan 's middags ophalen):

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2v005kz.jpg

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 19:01

kraats

Ik rol

Nice! Mooie kleur ook

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Krijg je er ook een chauffeur bij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een mooie reden om wel een V40 te nemen en de S klasse maar in de showroom te laten staan:

City Safety test

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:36:
Krijg je er ook een chauffeur bij? :+
Zou wel mooi zijn. :P De kleur vind ik ook helemaal geweldig, net zoals het beige interieur. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mooie bak B-W, veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

@Glenfiddich: mooie S70 heb je daar, die kleur kan ik wel waarderen…goede combo met het interieur ook!

@B-W: da's nog eens een snelle wissel! Veel plezier met je S80, van welk jaar is 'ie, 2003? Dat beige interieur is inderdaad erg mooi, dat ziet er meteen een stuk minder depressief uit dan zo'n zwarte grafkelder, en zeker met een donkergroene buitenkant een heel klassieke combinatie natuurlijk :) . Ben benieuwd naar de foto's!

Vandaag nog even een heel minieme software-instelling laten veranderen op de XC70: klinkt heel dom, maar ik wil graag dat een auto naar me knippert als ik 'm van het slot haal (dan weet ik tenminste of ik goed op de knop gedrukt heb). Hier in Amerika doen Volvo's dat standaard niet, "vanwege de veiligheid" (men is bang dat als iemand ziet dat je de auto van het slot haalt dan snel instapt of wat anders gemeens doet? Geen idee), maar met een kleine software download van Volvo kan het alsnog gefixt worden. Heeft de dealer er even gratis ingeladen, auto even netjes gewassen, en ik kon er weer prima tegenaan.

Vandaag ook voor de eerste keer getankt: veel stadsverkeer, en kwam op een verbruik van 1 op 8,7. Ach, kan slechter, en met benzine die nog geen € 0,75 per liter kost maak ik me ook niet zo druk :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Die laatste zin had je best achterwege mogen laten :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Vooruit, ik zal er snel overheen praten met een plaatje :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16401760/Volvo/XC70/XC70-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ghehe, ik doe mee:

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/8a380e02cebd0f5fa0f0807a252db281/tumblr_mpkxjnR2xN1raxmroo1_1280.jpg

Mijn auto (achterste) is de kont van z'n nieuwe vriendje aan het besnuffelen...t zijn net honden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:41

page404

Website says no

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:37:
Hier een mooie reden om wel een V40 te nemen en de S klasse maar in de showroom te laten staan:
[video]
City Safety test
cool filmpje, zie je pas hoe goed het werkt. Bij de V40 dan :P had verwacht dat de Merc dat beter voor elkaar zou hebben.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kamstra schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 06:56:
ghehe, ik doe mee:

[afbeelding]

Mijn auto (achterste) is de kont van z'n nieuwe vriendje aan het besnuffelen...t zijn net honden :+
Ik ook bovenaanzicht maar dan zonder lam filter eroverheen... ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JB2Z4hUUfTTFo8uBb8uGLpbn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een volvo S80 D5 uit 2007 en heb nu inmiddels 220k op de teller staan,

ik ben echter benieuwd hoelang ik nog met deze auto kan rijden voordat dit motorblok "op" is en de kosten voor onderhoud niet meer opwegen tegen het vervangen van de auto.

iemand enige indicatie? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wouterve schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 05:43:
@Glenfiddich: mooie S70 heb je daar, die kleur kan ik wel waarderen…goede combo met het interieur ook!

@B-W: da's nog eens een snelle wissel! Veel plezier met je S80, van welk jaar is 'ie, 2003? Dat beige interieur is inderdaad erg mooi, dat ziet er meteen een stuk minder depressief uit dan zo'n zwarte grafkelder, en zeker met een donkergroene buitenkant een heel klassieke combinatie natuurlijk :) . Ben benieuwd naar de foto's!

Vandaag nog even een heel minieme software-instelling laten veranderen op de XC70: klinkt heel dom, maar ik wil graag dat een auto naar me knippert als ik 'm van het slot haal (dan weet ik tenminste of ik goed op de knop gedrukt heb). Hier in Amerika doen Volvo's dat standaard niet, "vanwege de veiligheid" (men is bang dat als iemand ziet dat je de auto van het slot haalt dan snel instapt of wat anders gemeens doet? Geen idee), maar met een kleine software download van Volvo kan het alsnog gefixt worden. Heeft de dealer er even gratis ingeladen, auto even netjes gewassen, en ik kon er weer prima tegenaan.

Vandaag ook voor de eerste keer getankt: veel stadsverkeer, en kwam op een verbruik van 1 op 8,7. Ach, kan slechter, en met benzine die nog geen € 0,75 per liter kost maak ik me ook niet zo druk :P .
Zenk joe! :P Hij is van 2002, en ik ben ook nogal fan van lichte interieurs. :P Zwart is wel heel erg donker bij zo'n auto. :X Straks ophalen, APK is nét vernieuwd zie ik net. :P

@ Oreooo: die D5's gaan tonnen mee, met 220k hoef je je echt geen zorgen te maken. :P Ze halen sowieso de 3 ton met gemak en zonder grote onkosten, en je ziet ze soms wel eens met 5 ton of meer (dat zal komende jaren alleen maar nóg hoger worden omdat die dingen onverwoestbaar zijn). :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 12-07-2013 10:23 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bart-willem

Goed om te horen hij rijd perfect en hoop er nog een tijd mee vooruit te komen!

heb wel het gevoel dat er de laatste tijd meer geluid de auto in komt omdat er isolatiemateriaal los is gekomen o.i.d. maar ga binnenkort even langs de Volvo garage :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mx. Alba schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:03:
[...]

Ik ook bovenaanzicht maar dan zonder lam filter eroverheen... ;)

[afbeelding]
Prachtig model toch zo een C30. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:21:
Ik heb een volvo S80 D5 uit 2007 en heb nu inmiddels 220k op de teller staan,

ik ben echter benieuwd hoelang ik nog met deze auto kan rijden voordat dit motorblok "op" is en de kosten voor onderhoud niet meer opwegen tegen het vervangen van de auto.

iemand enige indicatie? :-)
Zolang je niet alles bij de dealer laat doen maar een goede Bosch service punt, of je doet het in mijn geval met een kennis allemaal zelf, dan kun je er heel lang mee doen. Ik heb bij 240 toen ik mijn V kocht hem wat goedkoper kunnen krijgen vanwege de rotte koppeling/drukgroep en hulpcilinder. En sindsdien een hoop klein spul moeten vervangen buiten de beurten. Grote beurt net na aanschaf was wel duur, alle filters preventief vervangen. En dat laatste bleek ook wel echt nodig want zoals het brandstoffilter en interieurfilter hadden ze een keer of 2 niet meegenomen. Maar opzich, paar honderd euro aan materiaal, dat ging nog.

De remmen rondom was wat duurder, maar ook daarbij had ik wel zoiets van ik neem gelijk beter spul. Velgen wilde ik zelf heel graag en de banden ook, en die kan ik dadelijk nog wel los verkopen.

Dus eigenlijk is het allemaal niet zo spannend. In verhouding bij jouw D5 is het allemaal net wat duurder maar dat valt nog wel mee. Je kan pech hebben met een keer de gloeibougies die eraan komen, die moet je gewoon origineel nemen is mijn mening en die kosten wel knaken, ook met de korting die ik krijg. :P

Voor mij is het punt van te hoge uitgaves dadelijk bij de 370 (oolgens mijn boekje, onderhoud is 5dkm opgeschoven door wat later de beurten te krijgen vroeger) maar pas bereikt. Ik heb net bij 310 de kleine beurt gedaan, 325 wordt de grote beurt die wel weer wat gaat kosten maar dat moet gewoon, die zal eind dit jaar wel weer moeten. Dan komt de 350 beurt, dat is ook een kleine. Maar dan gaat hij eruit. Want volgens zijn geschiedenis moet bij 370dkm de riemen en hele bende vervangen worden. Dat is en een pokke klus, en tering duur qua materiaal want het is dan een grote beurt en alles wat eromheen zit moet vervangen worden.

En als die dadelijk de 4 ton over gaat, dan is die helemaal geen kont meer waard. Dus voor die tijd gaat ie er voor mij dan, uit. :)

Maar maak je geen zorgen hoor, D5's zijn hele goeie betrouwbare motoren. Alleen de onderhoudsinterval van 30dkm ben ik het, en heel veel mensen, niet mee eens. Blokken slijten toch teveel dan, en met name de klepstoters. Dus dan raad ik je bij deze km stand wel aan om het onderhoud om de 15dkm te doen. Lijkt misschien overdreven maar een cilinderkop revisie is niet goedkoop bij die wagens. :)

Verder, goed warmrijden (10-15km absoluut volgas en te hoge toeren mijden (3-3,5k max) en dan mag je hem langzaam meer gaan belasten. Maar ook na het rijden, niet direct uitzetten. Ik laat hem altijd even lopen en wissel dan de zonnebril met de gewone bril, pak even mijn spullen van de bijrijders stoel, etc. Als het warm buiten is wacht ik even tot de fan klaar is. En als ik heb lopen stampen laat ik hem altijd een minuutje minimaal nalopen tot ook weer de fan na die minuut is geweest. Puur om de turbo heel te houden.

Houd je oliepijl ook goed in de gaten, beter ietsie onder het streepje als net erover maar ook niet te laag laten komen. Keeringen willen wel eens gaan lekken dus als het een vettige toelie wordt achter je blok of ik noem maar wat even goed in de gaten houden. Bij mij is nu al voor de 2e keer bij de EGR de boel gaan lekken. Ook een zwak punt, maar bij jouw is die af te doppen (plaatje tussen de luchtaanvoer en de klep) of uit te programmeren.

Dat was het zo een beetje. :+ Oja, uitlijnen is zeker met meer kilometers per jaar wel jaarlijks aan te raden. Achterkant is erg gevoelig voor cuppen en het scheef afslijten, goed in de gaten blijven houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joopieboy

Bedankt voor de uitleg bij 370k KM word het dus qua onderhoud een kostig plaatje,

ik vind ook 30.000 km per servicebeurt wel erg veel en zit erover na te denken om hem iets eerder bij de garage neer te zetten voor een beurt..

ik neem dan altijd alles in 1x mee en ga voor kleine dingen niet ondertussen langs de volvo garage en dan is 30.000 km wel erg lang :-)

4 maand geleden is mijn voorruit vervangen en heb sindsdien last van geruis in de auto wanneer het hard waait of er harder word gereden als 140 km/h ik vermoed dat de voorruit niet goed is gemonteerd..

verder heb ik weinig verstand van motoren en hoop dat de garage waar ik naartoe ga hier mij goed in adviseert :)

wel vind ik de servicebeurten aan de hoge kant uitvallen 1500 euro of meer is geen uitzondering terwijl op de volvo website de aanbevolen onderhoudsprijs rond de 300-500 euro zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
Miki schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:42:
Kan iemand hier bevestigen dat de V50 benzine MY06 een onderhoudsvrije brandstoffilter hebben :?

Ik heb me vanavond helemaal het lep lazerus gezocht rondom het rechter achterwiel waar deze 7 van de 10x horen te zitten en nu kom ik via google er achter dat de C30/S40/V50 benzine modellen geen vervangbare filters hebben of toch wel?
Bump, is er iemand die meer van bovenstaande afweet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bel een dealer? Die zouden het zo moeten kunnen vertellen lijkt me...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:27:
Nou, m'n V70 heeft het niet lang volgehouden bij me. :P Er waren een paar kleine irritatiepuntjes en ik had toen de keuze uit deze V70 en 2 S80's (die beiden wel duurder waren). Maar een van die S80's was net een nieuwe. :P Dat ding bleef maar door m'n kop spoken, want dealeronderhouden en net grote beurt gehad, 17-inch velgen, mooi donkergroen met beige interieur (veel mooier dan saai grijs of zwart), 2 jaar jonger dan de V70 en 85k minder gelopen. Dus maar gevraagd aan de garage of ik alsnog kan upgraden naar die S80 en dat kon. :P Bijbetaling bleef hetzelfde, dus die 2 weken V70 rijden heeft me eigenlijk niets gekost. :+

Ziehier mijn nieuwe aanschaf (moet nog nieuwe APK op en dat wordt morgenochtend geregeld, dan 's middags ophalen):

[afbeelding]
Nice. Exterieur is niet echt mn smaak. Maar de binnenkant wel zo te zien en dat is hetgeen waar je zelf vooral tegenaan zit te kijken dus dik voormekaar :*) .

Veel plezier ermee.Beetje een fijne toko waar je 'm gekocht hebt? Zitten wel meer volvozaakjes in die omgeving volgens mij?
Had het er gister met mn broertje nog over, vaak als we op pad gaan voor volvo spul moeten over die kak-80km-weg langs dat kanaal... (gister weer die kant op geweest).

[ Voor 11% gewijzigd door DopdeDouwer op 12-07-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Knul schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:10:
[...]

Vandaag ook in een andere V50 proefgereden, met het high performance audio pakket. Wat zijn het toch heerlijke auto's _/-\o_. Geluid was ook prima, hoewel ik de Rockford Fosgate in de Outlander toch nog iets beter vindt. Helaas beschikte deze auto niet over de Spartacus velgen. Staat toch heel wat minder mooi.
We (nou ja, mijn vader) hebben bovenstaande V50 gekocht :). Woensdag ophalen, vanavond Spartacus velgen kopen. Foto's volgen asap :). Overigens neem ik de auto over een jaar of 2 over, zal een hele vooruitgang zijn tov de Peugeot 306 die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zou ik in Vida moeten opzoeken, heb ik even geen idee van.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:18:
@joopieboy

Bedankt voor de uitleg bij 370k KM word het dus qua onderhoud een kostig plaatje,

ik vind ook 30.000 km per servicebeurt wel erg veel en zit erover na te denken om hem iets eerder bij de garage neer te zetten voor een beurt..

ik neem dan altijd alles in 1x mee en ga voor kleine dingen niet ondertussen langs de volvo garage en dan is 30.000 km wel erg lang :-)

4 maand geleden is mijn voorruit vervangen en heb sindsdien last van geruis in de auto wanneer het hard waait of er harder word gereden als 140 km/h ik vermoed dat de voorruit niet goed is gemonteerd..

verder heb ik weinig verstand van motoren en hoop dat de garage waar ik naartoe ga hier mij goed in adviseert :)

wel vind ik de servicebeurten aan de hoge kant uitvallen 1500 euro of meer is geen uitzondering terwijl op de volvo website de aanbevolen onderhoudsprijs rond de 300-500 euro zit..
Nja die 370dkm slaat bij mij meer op mijn geschiedenis bij mijn auto met de reden waarom. :) Als jij bij 2 ton je riem moet vernieuwen is dat niet zo erg, dan kun je tot 4 ton door. De mijne was niet lang voordat ik hem kocht al gedaan (op een andere km stand dan 'standaard' is, waardoor het allemaal wat opschuift. :)

Maar zoiets moet je dus ook overwegen bij jouw auto.

Qua beurten, stel dat jij maar 20dkm per jaar rijd, doe om het jaar een grote beurt en tussendoor een kleine, kun je samendoen met de APK dan. Tussen de 15 of 20dkm zou ik maximaal aanhouden. :)

Met die voorruit, daar had ik mee teruggegaan want dat hoort niet. Hele dikke kans dat de strip niet goed zit of wat dan ook. Ik heb bij mij na een nieuwe voorruit alles vervangen, parafan, clipjes, rubber (opnieuw gedaan omdat oude niet goed zat), ruitenwisserarmen en zo nog alles. Bij mij is die nu stil iig. En zo moet het ook.

En idd een goeie monteur die ook uitlegt wat ie doet en waarom, en waar jij op moet letten is veel waard.

Succes en veel plezier iig met je D5! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:27:

[afbeelding]
Nice, zo'n sloep. Al zien hij er van voren wel suf uit ;).
Heb je nou veel meer binnenruimte als een S60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee vooral de achterpassagiers hebben er voordeel van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:49:
Nee vooral de achterpassagiers hebben er voordeel van. :)
Is ook niet zo lastig gezien (het gebrek aan) de ruimte in een S60 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Uhm ja dat klopt, met mijn 1.97m op de achterbank van een S60 is best wel pijnlijk te noemen. Als ik geluk heb en iemand met korte pootjes voor mij dan kan ik in de uitham van de stoel zitten, maar meestal moet ik eromheen zitten als het waren. En dat gaat na een half uurtje wel zeer doen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Voorin is ie misschien 1-2cm ruimer, maar het is met name achterin dat 'ie veel ruimer is dan de V70 en vooral de S60. :P

Voorkant vind ik ook het minste van de S80, maar de zijkant maakt heel veel goed. Achterkant is ook weer ietsjes minder, maar goed. :+

@ Dop: deze heb ik bij Hermes gekocht, goede service. :) En bedoel je die weg langs het kanaal vanuit Den Bosch via Veghel naar Helmond/Nederweert etc? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Joopieboy schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:55:

[...]

Aah feli, fijne wagens. :)
Welk bouwjaar/uitvoering/motor is deze? :P
Een ph1 uit '96 met 2 liter motor, verder zo basic mogelijk uitgevoerd met een achteraf ingebouwd schuif of kanteldak dat niet werkt :( motortje hoor je wel maar het raam beweegt niet. Gelukkig lekt het ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nog een bepaald merk? Anders eens op de sloop kijken of je een zelfde type kan vinden en dan overzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:44:
[...]

Is ook niet zo lastig gezien (het gebrek aan) de ruimte in een S60 :P
Als je de stoel niet in sjonnie modes zet heb je ruimte genoeg achterin een S60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb m'n stoel altijd helemaal naar achteren staan. Dat heb je al gauw met lange benen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deed dat ook in de V60. Totdat de maxi-cosi erbij in moest. Moet je toch een stuk naar voren. Hij is achterin net wat te klein idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:46:
Ik heb m'n stoel altijd helemaal naar achteren staan. Dat heb je al gauw met lange benen. :+
De S60 is de eerse auto waarbij ik dat niet hoef te doen, waardoor er achterin ruimte genoeg is. Ik ben 1.85 dus vrij gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Morgen maar eens bij de dealer een offerte scoren voor een V40 R-Design. Ik heb toestemming om eerder een nieuwe brik uit te kiezen omdat per 1/1 die bijtelling weer omhoog gaat. Als ik vòòr die tijd een 14%er heb, mag ik daar 5 jaar lang mis/gebruik van maken. Dus nu bestellen en dan zal ie ergens in november uitgeleverd worden denk ik.
Het zal dan zoiets moeten worden, want ik ben helemaal weg van dat Periwinkel Blue :+
Afbeeldingslocatie: http://tonvankuyk.cartel.nl/images/news/thumbLightbox_Volvo-dealer-Ton-van-Kuyk---Volvo-V40-R-Design20120912_0007.jpg

Dan mag de C30 na 4 jaar met pensioen. Wie 'm scoort heeft een hele fijne wagen met zo'n beetje alle toeters en bellen. Ik was bijna vreemd gegaan, maar ik vind de V40 toch wel een hele fijne wagen en ze hebben voor die prijs een hele complete kar neergezet. Ik kan voor dat geld niet iets gelijkwaardigs vinden. Uiteraard onderhevig aan subjectiviteit, maar toch. In de 14% sfeer is er niets te krijgen met zo'n uitrusting en kwaliteiten. Dus verval je in BMW/Audi en dat is allemaal 20% en dus fors duurder. Jammer, maar helaas dus...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:25:
[...]

Als je de stoel niet in sjonnie modes zet heb je ruimte genoeg achterin een S60.
Ik ben 2 meter, dus sjonnie modus lukt alleen in een Skoda Superb. Ik hou daarnaast van een vrij rechte zit omdat m'n rug het daar meer mee eens is. Ik kon eigenlijk niet prettig in een S60 zitten, achterin kon ik m'n benen niet kwijt en als passagier zat ik voorin ook met m'n benen en hoofd in de knoei. Als bestuurder niet gelukkig, was alleen niet mijn auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Wanneer gaan we eens rijden BW en anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GoT Volvo-meet? Roept u maar! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 14-07-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja dat lijkt me wel leuk na een aantal jaar in dit topic actief te zijn.

Erg benieuwd naar diverse mensen en hun volvo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Ja, prima :) Gil maar tijd/plaats

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

FabiandJ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:40:
Zijn er punten waarop gelet moet worden bij aankoop van een C30 T5 oude model?
Turbo
Automaatbak
Onderhoudshistorie
Voorgeschiedenis veel kleine korte stukjes is altijd slijtagegevoeliger als veel lange afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zaterdag 27 juli? 3 augustus? Ergens in het midden van het land?

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 14-07-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Wat is een leuke lokatie in het midden van het land?
Pagina: 1 ... 28 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.