Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.477 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee bij iedere 2e wissel van de distributieriem en multieriem moet die mee vervangen worden, dat is gewoon een vuistregel... Maar idd preventief de thermostaat wisselen, kost ook de wereld niet. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Multiriem? Vsnaartjes

Bedenk me trouwens net dat het ook electronisch kan zijn: nix aan de hand, maar je tempmetertjewijzertje geeft alleen te veel aan vanwege de spanningsstabilisator (op je dash), fix van <2euro.

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 25-05-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:23:
Nee bij iedere 2e wissel van de distributieriem en multieriem moet die mee vervangen worden, dat is gewoon een vuistregel... Maar idd preventief de thermostaat wisselen, kost ook de wereld niet. :)
Welke multiriem? :+ Tis geen 850 of S60/V70 waar je elke 2e wissel idd je waterpomp moet vervangen (beter is 't om dat altijd te doen). :P Het zijn simpele v-snaartjes die de waterpomp aandrijven. :P

Die spanningsregelaar dacht ik in eerste instantie aan, maar dan zou de tankmeter ook teveel aan moeten geven (zitten namelijk als "paar" erop @ spanningsregelaar) maar dat is niet het geval. :P Op de terugweg naar huis was de tempmeter gewoon op de helft, en die van de benzinetank ook. Gisteravond liep die tempmeter naar nét onder het rood terwijl die van de benzinetank braaf op halverwege bleef staan. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Bart-Willem op 25-05-2013 16:54 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ow lol ja dat is ook zo idd, haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Thermostaat lijkt toch goed zat maar heb het palletje maar open geknipt (sowieso aanrader bij 140's en Amazons). :P Heb de boel maar eerst ontlucht om te kijken of het daar in zit, en waarempel: er kon ineens 2 liter koelvloeistof bij. :X De vorige eigenaar reed megakorte stukjes dus de motor werd niet eens warm en heeft dus niet door gehad dat er te weinig koelvloeistof in zat. :P Maar de temperatuur blijft nu weer gewoon goed (net iets onder het midden @ meter). Da's in ieder geval weer gunstig en na de proefrit is er geen koelvloeistof verbruikt zo te zien. :P Ik kan zo geen lek vinden (geen sporen zo op het eerste gezicht en de kachelslangen lijken nieuw zelfs, en geen vochtigheid @ interieur dus kachelradiateur lijkt ook goed te zijn), de waterpomp lijkt dus ook goed en de thermostaat lijkt ook prima. Het rare is wel dat je denkt dat met ontluchten het dus gewoon goed is, maar het blijft dan raar dat 't gisteren op de terugweg naar huis wel de hele tijd goed was (al had de auto toen nog rotte bougies). :P

Dan kunnen het dus maar 2 dingen zijn lijkt me: koppakking of dat de LPG-verdamper niet goed is: zodra er een lek in het membraam van zo'n verdamper zit gaat een auto langzaam aan steeds meer koelvloeistof verbruiken (afhankelijk van de grootte van het lek). Dat wordt nog verder puzzelen dus. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen op de A1 een stukje (van Beekbergen tot Kootwijk) samen opgereden met een andere C30. Zelfde kleur (electric silver metallic), zelfde uitvoering (D2 R-Edition Luxury Line), zelfde kentekenserie (??-XJ?-?) - alleen had hij geen body kit, geen R-Design-logo'tje en geen afneembare trekhaak. Toen we naast elkaar reden staken we allebei tegelijk een duim op. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01

Reinier

\o/

Ik heb tot nu to ongeveer 28.129 keer naar een V40 gezwaaid. Er is anderhalf keer teruggezwaaid -O-
Wat doe ik fout? En ja, ik zat steeds zelf ook in een V40 dus daaraan lag het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:33

_Apache_

For life.

Van de week voor het eerste op de vluchtstrook gestaan met de S40. Bij 120+ en een hobbel hoorde we een flinke gerommel onder de auto vandaan komen. Even onder de auto gekeken, en hier leek niets te zien. Verder gereden en bij een tankstation de ANWB gebeld. De vriendelijke monteur kon ook even zo snel niets vinden, maar toevallig waren we dichtbij een ANWB garage. Auto even de brug op gezet en nog voordat de auto volledig omhoog getild was, had de monteur het probleem al gevonden.

De beschermplaat (plastic) onder het motorblok zat los. Bij 120+ ving deze zoveel vind dat deze begon te resoneren. Vier tie-wraps en 2 minuten later rolde de auto weer van de brug af. :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 27-05-2013 10:13 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:09:
[...]

Je weet dat je maar hoeft te sproeien met kleine tikjes? ;) Veel mensen zitten continue te spuiten tot de ruit een keer schoon is, dat is natuurlijk dikke onzin... En het moet werken voor de APK samen met de automatische hoogteregeling, wat Albantar ook al zei dus. :)
Kleine tikjes of niet, de koplampsproeiers gaan leuk mee. Ga aankomend weekend maar eens ff de zekering eruit halen. De auto is nog geen jaar oud dus APK zit er nog lang niet aan te komen. En waarschijnlijk heb ik voor die tijd alweer een andere leasehok. En dan druk ik de zekering gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:08:
Ik heb tot nu to ongeveer 28.129 keer naar een V40 gezwaaid. Er is anderhalf keer teruggezwaaid -O-
Wat doe ik fout? En ja, ik zat steeds zelf ook in een V40 dus daaraan lag het niet ;)
C30 R-Edition is toch kennelijk wat exclusiever dan V40... ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:08:
Ik zie wel vaak een V40 rijden, maar heb zelf niet de drang om te gaan zwaaien of te kijken. ik kijk naar de auto, maar verder niet. Als ik per ongeluk niet heb terug gezwaaid naar jou, excuses, en alsnog :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:18:
[...]

Ik zie wel vaak een V40 rijden, maar heb zelf niet de drang om te gaan zwaaien of te kijken. ik kijk naar de auto, maar verder niet. Als ik per ongeluk niet heb terug gezwaaid naar jou, excuses, en alsnog :w
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, zo zie je dus het verschil hè. C30 is duidelijk een vrij exclusieve niche-auto (arguably met uitzondering van de D2 R-Edition en R-Advantage die in de eerste helft van 2012 in de lease gretig aftrek vond maar nog steeds een limited edition was) terwijl de V40 in rap tempo een massa-auto wordt zoals de oude V40 dat ook was. Goede move van Volvo, dat wel. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 27-05-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Goh, vertel eens over je C30 ;)

Ik snap het wel hoor. De V40 is inderdaad een massa-auto aan het worden. Ben al lang blij dat ik een behoorlijk uniek kleurtje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hee, dit is toch een verkapt patstopic, of niet dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Reinier schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:30:

Ik snap het wel hoor. De V40 is inderdaad een massa-auto aan het worden. Ben al lang blij dat ik een behoorlijk uniek kleurtje heb.
Flamenco Red valt ook nog wel mee, maar de zwart/grijsachtigen kom je wel heel veel tegen... Wit ook best veel trouwens...

Maar je blijft zwaaien :w

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Reinier schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:30:

Jij hebt die koper kleur toch? Daar heb ik ongeveer evenveel van zien rijden als de grijze of zwarte :+

Ik heb tot nu toe nog maar één in Rebel Blue gezien, dus ik vind de kleur die ik heb gekozen ook wel redelijk uniek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Rebel Blue is wel vet idd; maar durfde hem niet aan. Weet niet of ik hem na 2+ jaar nog steeds mooi zou vinden. Ik heb hem daarom in Black Sapphire ingediend @work. Tijdloze kleur en nog steeds erg dik in R-Design uitvoering natuurlijk... Hoop dat er vlug een klap op gegeven wordt dat ik hem hopelijk in augustus nog geleverd kan krijgen... can't wait :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
beschuitfluiter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:40:
Rebel Blue is wel vet idd; maar durfde hem niet aan. Weet niet of ik hem na 2+ jaar nog steeds mooi zou vinden. Ik heb hem daarom in Black Sapphire ingediend @work. Tijdloze kleur en nog steeds erg dik in R-Design uitvoering natuurlijk... Hoop dat er vlug een klap op gegeven wordt dat ik hem hopelijk in augustus nog geleverd kan krijgen... can't wait :D
Ik vind Rebel Blue de enige juiste kleur voor bij het R-design pakket :D
Een collega heeft hem ook in Black Sapphire besteld, ziet er opzich ook wel dik uit. Maar ik heb liever een beetje opvallende/mooie kleur dan het standaard grijs/zwart (en wit tegenwoordig ook) :X

En ach, ik ben nog jong. Past wel een beetje kleur bij :+

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 28-05-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Tankiej schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:49:
[...]

Een collega heeft hem ook in Black Sapphire besteld, ziet er opzich ook wel dik uit. Maar ik heb liever een beetje opvallende/mooie kleur dan het standaard grijs/zwart (en wit tegenwoordig ook) :X

Ik schurk tegen het ouwe lul zijn aan, dat zal 't hem zijn ;)
Veel plezier er mee iig ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben voor Electric Silver Metallic gegaan voor mijn C30 omdat dat in die R-Advantage/R-Edition-serie eigenlijk de enige mooie kleur was en omdat de allerbeste auto die ik ooit gehad had voor die C30 (een V40 1.9D Europa) ook zilverkleurig was. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
beschuitfluiter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:56:
[...]

Ik schurk tegen het ouwe lul zijn aan, dat zal 't hem zijn ;)
Veel plezier er mee iig ;)
Haha!
Bedankt, dat gaat vast goed komen. Jij ook veel plezier ermee!

Levering voor mij staat nu op 2 augustus volgens de leasemaatschappij, maar de Volvo dealer gaf aan dat dat wel 'erg ruim' was. Dus ik hoop op een levering eind juli! :D
Mx. Alba schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:57:
Ik ben voor Electric Silver Metallic gegaan voor mijn C30 omdat dat in die R-Advantage/R-Edition-serie eigenlijk de enige mooie kleur was en omdat de allerbeste auto die ik ooit gehad had voor die C30 (een V40 1.9D Europa) ook zilverkleurig was. :D
Als de C30 nog te bestellen was, dan had ik die waarschijnlijk besteld. Vind het nog steeds een erg mooie auto! Het is dat ik niet de financiële middelen heb om er één tweedehands aan te schaffen, anders zou dat wel een goede kanshebber geweest zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Tankiej schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:18:
[...]

Jij hebt die koper kleur toch? Daar heb ik ongeveer evenveel van zien rijden als de grijze of zwarte :+
Dat lijkt me sterk, eerlijk gezegd. Ik heb één Vibrant Copper exemplaar gezien (plus de mijne). En ongeveer 42.000 zwart/grijstinten. Raw Copper zie je wel wat vaker, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

50.000 tinten grijs. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:47
Tankiej schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:49:
[...]

Ik heb een witte in bestelling. Dat vind ik al jaren een mooie kleur, d.w.z....als er antraciet velgen op liggen. En al helemaal i.c.m. een zwart glazen dak. Met standaard aluminium velgen vind ik een witte auto erg gewoontjes. Met antraciet velgen wordt t "racy". Ik ben dan ook van plan om er direct 18" Midir of Ixion op te leggen omdat ik de R-design 17" Ixion iets te druk vind qua ontwerp. De 18" Ixion is anders van vorm.
Jammer dat Volvo geen parelmoer wit/metallic wit levert...

Zwart vind ik helemaal niks, puur door het feit dat 50% van de auto's zwart is. Naast dat zwart an sich al somber is vind ik het ook gewoon saai dat alle auto's zwart zijn. Rood vind ik alleen mooi in metallic.
Rebel blue is een mooie kleur, maar ik wil al jaren een witte auto met antraciet velgen en een zwart dak :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 28-05-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Reinier schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:12:
[...]

Dat lijkt me sterk, eerlijk gezegd. Ik heb één Vibrant Copper exemplaar gezien (plus de mijne). En ongeveer 42.000 zwart/grijstinten. Raw Copper zie je wel wat vaker, dat klopt.
Ohja, die is nog net wat feller van kleur. Dan zal ik me wel vergist hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 16:13
stefijn schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Jammer dat Volvo geen parelmoer wit/metallic wit levert...
'707 Inscription Crystal White metallic' is het niet met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Tankiej schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Ohja, die is nog net wat feller van kleur. Dan zal ik me wel vergist hebben :X
Jep, deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ofF4z4dhF8GzWqqhKgV5k9Rf/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:00
De mooiste kleur op de V40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mee eens ;)

Hier nog eens, met de juiste velgen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qiG4d5xtpvgFhbEfeKZDJLIQ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm vandaag maar eens een uitgebreide diagnose gedaan aan de 244, en ook geprobeerd het benzine-verhaal te fixen. Dat laatste is aardig gelukt, alleen moeten er wat pakkingen van de carburateur preventief vervangen worden: nu loopt 'ie nog nét niet zeg maar. :+

Ook meteen een uitstekende gelegenheid om uit te zoeken waar het koelvloeistof-probleem door veroorzaakt wordt. En helaas zit er toch een klein gaatje/scheurtje in de koppakking op de 4e cilinder. Nu is het de vraag of het slopen of toch fixen wordt, want ik denk dat er totaal aan 300-350 Euro aan onderdelen op moet en de waarde van 244's is nu niet meer bepaald hoog zeg maar. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Balen, maar een komplete koppakkingset is toch niet zo duur (<€50)? En dan heb je inlaatspruitstruk en carb pakking er ook nog bij. Ik was (cilinderkopwissel) volgens mij 200 euro kwijt incl een hoop overig materiaal en incl 100euro garage+brug huren.

Aan de andere kant, merk je het in prestaties dat je een lekke kop hebt? Je hebt zo lang moeten zoeken dat je het waarschijnlijk alleen merkt aan een wittige pluim uit je uitlaat en wat koelvoeistofverlies. So what, zo lang dat minder dan een liter op x.xxx km is maakt dat toch niet uit?

[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 28-05-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
VChunky schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:42:
[...]

'707 Inscription Crystal White metallic' is het niet met je eens ;)
Dat heb ik dan gemist....wel even 1145 euro meerprijs, phew... Eens even informeren of ik deze kleur ergens kan bekijken

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 28-05-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:41:
Balen, maar een komplete koppakkingset is toch niet zo duur (<€50)? En dan heb je inlaatspruitstruk en carb pakking er ook nog bij. Ik was (cilinderkopwissel) volgens mij 200 euro kwijt incl een hoop overig materiaal en incl 100euro garage+brug huren.

Aan de andere kant, merk je het in prestaties dat je een lekke kop hebt? Je hebt zo lang moeten zoeken dat je het waarschijnlijk alleen merkt aan een wittige pluim uit je uitlaat en wat koelvoeistofverlies. So what, zo lang dat minder dan een liter op x.xxx km is maakt dat toch niet uit?
Ik merkte er niets van:
- compressie is gewoon goed
- geen water in de olie (geen sludge, aansteker op peilstok = geen vonken of iets)
- geen olie in kvs

Pas toen we geprobeerd hadden om de auto op benzine te laten lopen viel het me op dat de koelvloeistof wat naar benzine rook (kvs rook al beetje naar LPG, maar komt natuurlijk ook wel doordat de kvs door de verdamper heen gaat). En ik heb nu wederom bijna 2 liter kvs moeten toevoegen in 100km tijd. Lijkt me niet echt heel handig. :+

Koppakkingset is 60 Euro, maar er moet natuurlijk e.e.a. nog meer mee vervangen worden: dan ook meteen nieuwe distributieriem, v-snaren, spanrol, wat radiateurslangen, eventueel kopbouten, caterventilatie zal ook wel e.e.a. hebben en moet ook nog wat andere kleinigheidjes aan de auto fixen. :P En het is natuurlijk 1 dag werk om de stuff te vervangen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

2L op 100km is wat extreem ja... Dat vind je motor en uitlaat niet lekker (roest en afzetting enzo).

Precies al die dingen die je opnoemt heb ik destijds vervangen, zal de rekening eens opzoeken. Als je het zelf doet en geen garagehuurt kan je voor 100 euro klaar zijn. Maar je bent er in ieder geval een goede dag zoet mee. Ik had het nog niet eerder gedaan, was blij dat het die avond 'koopavond' was in die garage (vomd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou, ik heb voor 145 Euro sowieso aan materiaal nodig, dus die 100 Euro ga ik niet redden. :+ Als ik de kopbouten er ook bij pak (maar in principe niet nodig, al zit hier nog het oude type kopbout in) schiet het richting de 200. :P Op zich niet zo heel spannend, maar als je alles bij elkaar optelt (ook wat andere fixes, o.a. stuff om die auto weer goed op benzine te laten lopen) is het wellicht wel weggegooid geld omdat die oudere 240's nu geen zak meer waard zijn. :X

Of ik gooi 'm op speurders/autoscout en vraag er 650 voor (zonder reparaties en vermelding van lekke koppakking), dan speel ik net quitte. :P

[ Voor 45% gewijzigd door Bart-Willem op 28-05-2013 18:50 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

misschien een betere optie dan (jou kennende zou het toch niet lang duren voor er een andere komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik twijfel nog, de auto rijdt verdomd goed verder namelijk. :P En zaken als wielbakken en wielranden zijn al netjes aangepakt. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Bart-Willem op 28-05-2013 20:47 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tsja ik zou zeggen als je van dit soort wagens houd heb je nu wel een leuke, dingen als een riempje enzo is misschien niet eens slecht om te vervangen. Kost natuurlijk wel het nodige nog maar goed, kun je wel even ermee vooruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

:? Open deur. Die riem moet er toch af, dus dan ben je niet slim bezig als je er weer een oude omlegt.

Kan me goed voorstellen dat het lekker rijdt, zeker met automaat. Eigenlijk een 264, met (normaal gesproken) betrouwbaar redblokje. Als hij gefixt is kan je er net zo goed nog wist op maken/quitte spelen denk ik.
Dilemma's. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 28-05-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat vraag ik me dus af, ik denk dat dit soort auto's straks geen 1000 Euro meer waard zullen zijn. :P We hebben helaas goed kunnen merken wat voor auto-"liefhebbers" er in dit land wonen. ;(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Die 1000 euro is denk ik wat een goeie 244, ondanks lpg installatie nog wel waard zal blijven (<'87). Een goede 245 of 2424 misschien ietsje meer, maar niet meer dan 1500 denk ik.

Maar zit er werk aan (of korte apk) zal je denk ik wel heel snel in prijs terug gaan zien.

Ik ben benieuwd wat hele goede 240's (showroom, mintachtige) gaan doen (met en zonder lpg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zeveraars die de hoofdprijs vragen zal je altijd wel houden, zie je ook nog bij 940's en 960's. :P Een uitgeleefd hok die na een geweldige roman/soap-script ineens een paar duizend Euro aan gebakken-luchtvulling heeft. :')

Ook al kan je vrij goedkoop cruisen met een 240 uit 1987 of ouder: men zal het voortaan te duur vinden. :') Op Volvolvo is het voortaan ook al een stuk rustiger, en als mensen ineens overstappen naar een 140 of Amazon zegt dat genoeg. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:34

-tom-562

Oliesjeik

Ja, maar een 9xx is een koninklijke wagen (dat is wat ik gister las op het 7/900 forum :')), en harstikke exclusief. Er rijdt niks beter/lekkerder als een 7/9xx, vooral als ze belastingvrij op LPG zijn :') :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik had al even gezocht in je post history, zag de kleur al voorbij komen :+
Opzich wel een bijzondere kleur, maar niet een kleur die ik zelf zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Reinier schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:47:
Mee eens ;)

Hier nog eens, met de juiste velgen:

[afbeelding]
Niet mee eens :+
Afbeeldingslocatie: http://djidee.home.xs4all.nl/volvo/v40p4klein.jpg

Moet nog eens fatsoenlijke foto's maken, al mag hij dan eerst wel even een poetsbeurtje krijgen... Gisteravond laat over de A6... tik tik tik tik tik :'(
http://ow.ly/i/2e3fm

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sjeessss wat een hoop vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009

page404

Website says no

Eergisteren zo tegen middernacht over de A2 naar huis gecrosst. 150 km/h op de cc in mijn V40 D2. Hij is goed in zijn element bij dat soort snelheden. Heerlijk!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn de meeste moderne auto's heb ik het gevoel.
De pasat die ik laatst leende van een collega leek ook de zweven bij zon 140 kmp.

En de XC 60 waar ik ooit eens mee mee mocht rijden (in Duitsland) reed ook veel lekkerder naar mijn idee met 150 op de cc. Binnengeluid is dan nog goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

page404 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:32:
Eergisteren zo tegen middernacht over de A2 naar huis gecrosst. 150 km/h op de cc in mijn V40 D2. Hij is goed in zijn element bij dat soort snelheden. Heerlijk!
Op snelheden boven de 150 rijd het gewoon heerlijk, totaal niet het gevoel dat je te hard gaat, maar juist lekker in z'n comfortzone zit. ook de acceleratie van 100-170 is gewoon top (niet in z'n 6 natuurlijk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009

page404

Website says no

Ik heb 'm 's nachts één keer doorgetrokken naar 170 en dat was ook probleemloos. Alpha_Delta heeft wel een punt dat het bij veel auto's was, maar ik was 160pk+ gewend en was op het ergste voorbereid in deze eco-diesel ;) en dat is alleszins meegevallen :+
Ik denk dat we zo door Duitsland heen zijn op weg naar Italië deze zomer O-)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sjezus....nieuwe parelmoet wit weer niet te krijgen op R-design.... :( :( :( :( :( Ik stond al weer klaar om 1150 euro extra op de toonbank te gooien maar blijkbaar wil Volvo niet.

En de levertijd loopt elke twee weken met 2 weken op.. :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 16:13
Als het je om de buitenkant gaat kan je altijd nog de R-Design accessoires bestellen, behalve de voorbumper volgens mij. Maar die heb je ook van Heico.
Er is echt onwijs veel mogelijk met accessoires!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, dat traject was ik al ingegaan eerder maar daar ben ik van teruggekomen. Ik weet zo niet meer waarom, maar dat had zijn eigen nadelen weer (zowieso kwam ik een stuk duurder uit).

Ik heb nu een witte D2 R-design+ business pakket+ R-design plus, Sensus Connect, verwarmde stoelen en nog een paar kleine dingen in bestelling staan. Dan zou ik weer helemaal overnieuw moeten beginnen :| Ik wil verdorie alleen een ander kleurtje, d.w.z. parelmoer wit

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 01-06-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-10 10:31
stefijn schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:39:
Ja, dat traject was ik al ingegaan eerder maar daar ben ik van teruggekomen. Ik weet zo niet meer waarom, maar dat had zijn eigen nadelen weer (zowieso kwam ik een stuk duurder uit).

Ik heb nu een witte D2 R-design+ business pakket+ R-design plus, Sensus Connect, verwarmde stoelen en nog een paar kleine dingen in bestelling staan. Dan zou ik weer helemaal overnieuw moeten beginnen :| Ik wil verdorie alleen een ander kleurtje, d.w.z. parelmoer wit
Ha ja, dat was ook mijn probleem inderdaad. Ik heb uiteindelijk voor gewoon wit gekozen. De rest van de kleuren vind ik persoonlijk te saai. En die blauw, tja :+ die is weer iets te extreem.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik blijf het maar suf vinden.
Gisteren trouwens nog even gereden in een D2 met 18inch Ixion II velgen omdat die er toevallig één stond.. Dat reed nog prima. In mijn Seat met knetterhard (af fabriek) sportonderstel zou ik dat niet willen. daar zit nu 17" op, maar je hoort de banden altijd schrapen en doen, je voelt t zelfs. En daardoor veel geroffel van de wielen. Ik vermoed doordat de bussen in het onderstel ook flink hard zijn, naast dempers etc. 18" lijkt me ondoenlijk op een Leon (iig met sportonderstel)
Dat is bij de V40 niet zo. Zelfs met de 18" velgen reed dat een stuk soepeler en rustiger dan mijn Seat met 17". Op een stuk slecht wegdek scheelde dat zelfs 3 tot 5dB (gemeten met Androidapp), nl. 75-77 tegen 78-80

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 02-06-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45

Cheezus

Luiaard

De voetgangers detectie en motorkap-airbag werken ook niet feilloos zo te zien:
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nzg7eaq338_504h.jpg

(van nu.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
lol....inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Het is maar een hulpmiddel he, ik heb ook vaak bij een demo gezien dat de auto gewoon doorreed door de pop heen. Wel klote natuurlijk, je hoopt dat een auto dit soort dingen altijd kan voorkomen maar niks is minder waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Werkt het niet ook tot een bepaalde snelheid? Als je 80 door een woonwijk heen plankt dan zal zo'n airbag ook niet helpen lijkt me.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:46

mr_petit

opperprutser

Cheezus schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:34:
De voetgangers detectie en motorkap-airbag werken ook niet feilloos zo te zien:
Zit dat er dan standaard op?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ja, is standaard. Ben wel benieuwd waarom het niet heeft gewerkt. Misschien reed de Volvo >35km/u, maar de airbag had dan af moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moet je voor de gein dit filmpje maar eens kijken :)

[YouTube: http://youtu.be/YvzO2ZsWjNc?t=3m57s]
Even doorspoelen naar 3:57, zie deze link in Youtube om direct goed te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als elke auto dat had dan zou je denk ik vrijwel geen kop-staart-botsingen meer hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:25
Reinier schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:13:
Ja, is standaard. Ben wel benieuwd waarom het niet heeft gewerkt. Misschien reed de Volvo >35km/u, maar de airbag had dan af moeten gaan.
Gezien de schade op de ruit reed de auto zeker harder dan 35 km/u. Als de voetganger geen sensor raakt, gaat de airbag ook niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vorige week nog BHV-cursus gehad: een impact boven de 20km/u is een "high impact trauma" en dan moet bij de hulpverlening aangenomen worden dat er schade aan de wervelkolom kan zijn - harder dan 35 km/u is dan zeker geen kattenpis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:56
Zijn er nog specifieke problemen of zwaktes bekend met de 2010 C30 1.6D 'sport'? Terugroepacties anders?

Ik "moet" volgende week een nieuwe auto aanschaffen gezien mijn eigen wagen gestolen is, en mijn wachtperiode (en de tijd dat ik een auto kan lenen) verloopt zo rond het weekend. Na wat rondsurfen met wat basiseisen komt er een C30 uit die ik serieus zit te overwegen en die ik ook volgende week zo mee zou kunnen nemen. Grootste minpunt is dat hij wit is en mogelijk wat onzuinig :)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:20:
[...]

Gezien de schade op de ruit reed de auto zeker harder dan 35 km/u. Als de voetganger geen sensor raakt, gaat de airbag ook niet uit
Wie weet was het een fietser... Dus ja, die auto dacht misschien wel logischerwijs dat een voetgangersairbag niet uit hoeft te klappen voor fietsers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat is een mooi auto'tje, Dutchman. Als je het kenteken van de auto weet kan je tegenwoordig op de website van RDW kijken of er terugroepacties openstaan, maar voor zover ik weet is er met dat model niets mis. Ik heb de C30 D2, wat de zelfde motor is als die 1.6D maar dan met een 6-bak ipv een 5-bak. Goede motor, niets op aan te merken behalve dat het zeker geen "sport" motor is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ach dan kietel je dat blok toch :p Geen idee of dat trouwens een goed of slecht idee is met betrekking tot dat blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:13:
Dat is een mooi auto'tje, Dutchman. Als je het kenteken van de auto weet kan je tegenwoordig op de website van RDW kijken of er terugroepacties openstaan, maar voor zover ik weet is er met dat model niets mis. Ik heb de C30 D2, wat de zelfde motor is als die 1.6D maar dan met een 6-bak ipv een 5-bak. Goede motor, niets op aan te merken behalve dat het zeker geen "sport" motor is. :D
Toch niet helemaal hetzelfde geloof ik... D2 is 8 kleps (D4162T) , 1.6D is 16 kleps (D4164T)...

Als het een DrivE model is, zit er geloof ik wel weer een andere 5-bak achter dan bijvoorbeeld een 1.6D uit 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

OK, I stand corrected. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 08:56
Volgens de autoweek kentekencheck is het de D4164T. Daar noemen ze het een DrivE, maar dat zie ik niet aan het C label af :P.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Overigens is hier wat meer info te vinden: http://www.volvopedia.de/index.php?title=Volvo_C30#Technik

En het label... Tja, dat is per definitie achterhaald. Ik zou zeggen, hoe groener het label, hoe kleiner de kans dat je de fabrieksopgave gaat halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op de Tesla na dan, hè... 1:∞ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 09:46

mr_petit

opperprutser

fredkroket schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:49:
En het label... Tja, dat is per definitie achterhaald. Ik zou zeggen, hoe groener het label, hoe kleiner de kans dat je de fabrieksopgave gaat halen :).
Aan de andere kant zal je ook wel kunnen stellen dat een auto met een veel groener label in de praktijk zuiniger zal zijn dan een auto met een minder groen label in dezelfde klasse. Dat je de fabrieksopgave niet haalt staat daar los van.
Mx. Alba schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:52:
Op de Tesla na dan, hè... 1:∞ :D
Electriciteit kost ook geld, en wordt deels uit fossiele brandstoffen gehaald. Dan kan je wel groene stroom nemen, maar als er meer groene stroom afgenomen wordt, wordt er tegelijkertijd meer bruine stroom (heet dat zo?) geproduceerd. Tenzij je du moment een windmolen oid bouwt.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_petit op 04-06-2013 13:25 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 12-10 00:31
Jaja, het is zover. Ik mocht een leaseauto uitzoeken en deze is vandaag besteld. Het wordt mijn verhuizing van het BMW topic naar het Volvo topic :).

Ik heb momenteel een BMW 330XD (270pk/600nm) - heerlijke wagen, maar nu ga ik aan de lease.

Ik heb nu besteld:

Volvo V40 D2 R-design in Titanium grey
- Business pack pro
- R-design plus
- verwarmbare voorstoelen
- premium sound system
- afneembare trekhaak

Ik heb een testrit gemaakt en was positief verrast over hoe zo'n 115pk bakje nog rijdt :)
De levertijd krijg ik nog te horen dus ik heb geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Lol....gefeliciteerd. Bijna dezelfde config als ik :) Dat je nog verrast was.... ik vind een D2 maar net aan en ik kom niet uit een 270pk diesel. Misschien omdat ik wat hogere verwachtingen had aangezien de D2 70Nm koppel meer moet hebben dan mijn huidige auto. Jouw verwachtingen waren wellicht ook niet te hoog

Maar...vorige week nog even een kort ritje gemaakt en ik was er beter over te spreken. Eenmaal op stoom rijdt ie zowieso meer dan prima

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 06-06-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zoals een paar pagina's geleden al aangekondigd: ik kom me melden! Het is nu zeker, de vraag is echter wanneer....de verwachting is nu nog 2e week van augustus...

Maar met wat dan?

Een gefacelifte V60! D2 Momentum, business pro (navigatie/audio), winter line (xenon en dimmende buitenspiegels), de TFT tellers en uiteraard elektrisch verstelbare stoelen (vooral voor t geheugen). Er zijn hier soms wat twijfels over de D2 maar ik vind hem, ook op wat langere ritten, zeker voldoen. En racewagens met 20% bijtelling zijn er natuurlijk ook niet.

Afgelopen zaterdag alles bij de dealer geregeld en toen had hij ook net de eerste V60 my14 binnen. Ik zelf ben echt zeer te spreken over de facelift, vooral die dagrij verlichting is mooi (meer in de stijl van de v40) en geen dopjes van de ruitenwisservloeistof meer zichtbaar.

En nu maar aftellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Congrats!
Ik ben erg tevreden met m'n V40 maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik ook voor de facelift V60 (of S60) gaan.
Welk kleurtje heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Savile grey. Heb ook over zwart nagedacht, maar ben bang dat dat teveel poetsen wordt. Die nieuwe kleur blauw is ook gaaf, maar mij net iets te gewaagd om te bestellen zonder het in het echt te zien...Moet er tenslotte lang in rijden.

En ik heb wel ff over een V40 gedacht, maar dat werd echt te klein (kom uit een Passat :))... Wel echt ook een gave bak, dat zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Ik heb een nieuw maatje voor mijn C30 gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30Hobby455LaVitaVeneto_zps04b73120.jpg~original

Een Hobby 455 UF "La Vita Veneto" van 2 1/2 jaar oud. Max. gewicht 1300kg, dus dat past prima, rijklaar 900kg volgens de papieren, maar dat is volgens mij in werkelijkheid meer.

[ Voor 21% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 07-06-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hee caravan, waar ga je met dat auto'tje heen? :D

Mijn vakantiecomagnon voor mijn C30je is een klein aanhangwagentje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Dat is wel een erg grote caravan voor een C30 inderdaad :D

Maar als ie het mag trekken, waarom niet he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Het ziet er idd wat komisch uit, geef ik toe...! Maar het rijden gaat prima, voldoende trekkracht. Ligt stabiel op de weg, geen geslinger. Ook geen rare deining in de auto, misschien wat hulp van de stabilisator.

De D2 maakt erg weinig toeren bij 90km/h, zo'n 1500 in zijn 6 en 1700 in zijn 5, dat betekent her en der onderweg naar vakantie in zijn 5 terug. In Nederland kun je gewoon in zijn 6 blijven.

Had eerst een vouwwagen, maar dit kende ook zo zijn beperkingen. Daarmee kon je trouwens gerust 130 rijden. Binnenkort de eerste vakantie ermee, is nu weg voor een beurt + montage luifel bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hij maakt niet veel toeren, maar hij is best wel krachtig daar vanonder. Ik kan best nog wel 50-60kmpu doen in zijn 5-6. Er zit dan niet veel pit in, maar om op snelheid te blijven kan het nog best eigenlijk.

Natuurlijk is een caravan trekken wel wat anders dan enkel de auto. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn vader zei net: die rijdt vast overal vooraan in de file. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:14

Dentheman

Zie signature

Heb ik me daar 1,5 week geleden even een mooi foto'tje laten schieten voor slechts €42

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/flits.jpg

:+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Je hebt in iedergeval een plek om je auto droog binnen te zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:31:
Mijn vader zei net: die rijdt vast overal vooraan in de file. :D
Wie ik?

Nee ik ben meestal redelijk aggressief en durf al eens naar 4-5 terug schakelen op de snelweg als ik net dat meer nodig heb om iemand vlot langs te gaan om te laten zien dat het ook anders kan. Ik ben meestal niet de gene die de file veroorzaakt!
Ik bedoelde dan ook wegen waar je maar 50/70 mag. (Dat zijn de meest voorkomende snelheden in België)

Ik ben met mijn kleine 1600cctje en toch 1400kg meestal sneller weg als menig audi/bmw/... met hun 3 liters ed. ook op de snelweg tegen 90kmpu als we net achter een vrachtwagen uit komen.

[ Voor 20% gewijzigd door kluyze op 07-06-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kluyze schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:53:
[...]
Wie ik?

Nee ik ben meestal redelijk aggressief en durf al eens naar 4-5 terug schakelen op de snelweg als ik net dat meer nodig heb om iemand vlot langs te gaan om te laten zien dat het ook anders kan. Ik ben meestal niet de gene die de file veroorzaakt!
Ik bedoelde dan ook wegen waar je maar 50/70 mag. (Dat zijn de meest voorkomende snelheden in België)

Ik ben met mijn kleine 1600cctje en toch 1400kg meestal sneller weg als menig audi/bmw/... met hun 3 liters ed. ook op de snelweg tegen 90kmpu als we net achter een vrachtwagen uit komen.
Nee, JAHRASTAFARI. Met dat C30je voor die lel van een caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Dentheman schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:52:
Heb ik me daar 1,5 week geleden even een mooi foto'tje laten schieten voor slechts €42

[afbeelding]

:+
Voor € 42 zou ik toch een betere belichting verwachten... 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mx. Alba schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:21:
[...]Nee, JAHRASTAFARI. Met dat C30je voor die lel van een caravan.
No way, de D2 trekt prima, ook met deze caravan erachter! :*)

De 115pk/270nm is ruim voldoende - trekt véél beter dan mijn vorige auto met 2.0 benzine 136pk/198nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Iemand hier wel eens gekeken naar de RDW Voertuig Open Data tool? Ik gebruik het wel eens voor mijn werk, maar ik kwam toch wel iets bijzonders tegen.

Een V40 D2, met een catalogus waarde van € 70665... Dan mag je wel gekozen hebben voor 20% bijtelling, maar dan heb je toch iets vreemds gedaan lijkt me :). Ik zou denk ik een verzoek doen voor correctie bij de RDW :).

Overigens zijn we al bij 5971 gekentekende V40's \ V40 Cross Country's op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 16:32
70k lijkt is onmogelijk. Dit vraagt natuurlijk om een oefening met de carconfigurator.
Ik kom tot ruim 63.670 euro :X :
  • Model: V40
  • Uitrustingsniveau: R-Design voor Plus Line
  • Motor: T5 254 pk
  • Transmissie: 6-traps Geartronic
  • Pakketten: Scandinavian Line, Dynamic Line, R-Design Plus & Driver Support & Bus.Pack Pro met ConnectedT
  • Exterieur kleur: 477 Inscription Electric Silver metallic
  • Velgen: 17" Ixion lichtmetalen velgen
  • + 37 options
  • Bekleding en interieur: PZ00 R-Design Leder Charcoal / Charchoal
  • Inleg: Aluminium R-Design inleg
  • Versnellingspookknop: R-Design lederen versnellingspookknop met Silk Metal inleg
  • Stuurwiel: Lederen sportstuurwiel met Silk Metal inleg en R-Design badge
  • + 35 options

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik kom tot 65.445 euro voor de V40 met T5 :D
Gewoon alle selecteren dat in de lijst staat _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hmmm buren hadden een V60 D6 AWD Plugin Hybrid staan wat een vette bak is dat :o

[ Voor 5% gewijzigd door DJ-Visto op 08-06-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Voor de V40 rijders, controleer met name de naad tussen zijpaneel en achterbumper aan de bestuurderskant, dus boven je achterwiel...

Bij een fors aantal V40 rijders is daar een probleem met de lak zichtbaar aan het worden. Zelf lijk ik het niet te hebben, maar zeker iets om in de gaten te houden. Zie dit topic op het volvo-forum: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56853

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:46
Gister de sunblinds gehaald en gemonteerd zie hier het resultaat

Foto van wat er in de Volvo zak zit (opbergzak)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80216716/volvo/DSC_5082.JPG

Foto voor met de ramen gesloten
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80216716/volvo/DSC_5086.JPG

De blinds gemonteerd met de ramen geopend.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80216716/volvo/DSC_5088.JPG

Ramen gesloten met de Sunblinds achter het privacy glas.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80216716/volvo/DSC_5090.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
djidee schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:37:
Voor de V40 rijders, controleer met name de naad tussen zijpaneel en achterbumper aan de bestuurderskant, dus boven je achterwiel...

Bij een fors aantal V40 rijders is daar een probleem met de lak zichtbaar aan het worden. Zelf lijk ik het niet te hebben, maar zeker iets om in de gaten te houden. Zie dit topic op het volvo-forum: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56853
Dat lijkt toch wel een redelijk omvangrijk probleem te zijn :o
Ben benieuwd of het opgelost is tegen de tijd dat ik m'n V40 geleverd krijg :X
LightStar schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:16:
Gister de sunblinds gehaald en gemonteerd zie hier het resultaat

Foto van wat er in de Volvo zak zit (opbergzak)
[afbeelding]

Foto voor met de ramen gesloten
[afbeelding]

De blinds gemonteerd met de ramen geopend.
[afbeelding]

Ramen gesloten met de Sunblinds achter het privacy glas.
[afbeelding]
Dat ziet er netjes uit! Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag? :o

[ Voor 38% gewijzigd door Tankiej op 08-06-2013 15:37 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.