Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.476 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Pizzaman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:08:
[...]

Vanaf 01-2014 wordt het een 20% auto en is hij (in ieder geval in de lease) niet meer wegenbelasting vrij...
Als hij voor 01-01-2014 op kenteken is gezet, heeft hij voor in ieder geval de komende 5 jaar 14%. Dus als hij nog dit jaar geleverd wordt, maakt dat niks uit. Maar er komt inderdaad wel wegenbelasting bij vanaf januari 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:59

Dentheman

Zie signature

Ik ben rustig aan het rond kijken voor onderdelen voor wat onderelen mbt. onderhoud en reparatie voor de S60,

Momenteel staat op het boodschappenlijstje:

- Motorsteun bovenzijde
- Olie
- Oliefilter
- K&N vervangingsfilter (doet geen fuck, alleen iets meer roffel :9 )
- Stuuruitslagbegrenzers
- Bougies
- Ruitenwissers (Aerotwin)

Woensdagavond ga ik even de brug om om te kijken hoe de onderste motorsteun eraan toe is, en of de remschijven (voor) vervangen moeten worden, en even bekijken hoe de rubbers erbij zitten ....

Tevens heb ik al sinds dat ik de auto heb, last van een lichte trilling / hobbel bij 90 km/h op de teller, maar dit leek vandaag wel erger te zijn: Dit kan aan meerdere dingen liggen, waaronder banden (ook aan vervanging toe, gelijk balanceren, maar dat komt pas de volgende salarisronde ;) ) , remschijven (zijn licht krom) of speling op de aandrijfassen.

Ik hoop er stapsgewijs achter te komen wat het kan zijn, het lijkt niet samen te hangen met het toerental, dus dat sluit m'n automaatbak (gelukkig) vrijwel uit. Tevens lijkt het te verergeren wanneer ik de snelweg opdraai (rechtsaf dus), wat zou kunnen duiden op een wiellager links, maar die hoor ik verder niet zoemen....

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/DSC_0108.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dentheman op 13-05-2013 20:23 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50
Tip, vooral in Duitsland zijn onderdelen zoals bougies, olie e.d. vaak een stuk goedkoper. Kijk maar eens rond op eBay Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

ThinkPadd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:18:
Tip, vooral in Duitsland zijn onderdelen zoals bougies, olie e.d. vaak een stuk goedkoper. Kijk maar eens rond op eBay Duitsland :)
Klopt, olie scheelde (ruim!) een factor 2 via Duitsland.

Ik ben al een beetje aan het rondkijken wat er waar, en voor welke prijs te halen valt. Het valt me overigens mee wat de onderdelen kosten .....

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 04:42

Youk

Volvo For Life

Als je de kans hebt check dan ook even of er speling zit op de draagarmen vooraan. Daar kunnen de trillingen ook vandaan komen. Heb die zelf bij mijn 850 vorig jaar moeten vervangen omwille van trilling op 120 km/u.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Of eventueel zelfs een motorsteun, dat is een vrij zwakke plek bij deze auto's toch?
Maar idd beetje shoppen dan komt het wel goed.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dentheman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:09:
Ik ben rustig aan het rond kijken voor onderdelen voor wat onderelen mbt. onderhoud en reparatie voor de S60,

Momenteel staat op het boodschappenlijstje:

- Motorsteun bovenzijde
- Olie
- Oliefilter
- K&N vervangingsfilter (doet geen fuck, alleen iets meer roffel :9 )
- Stuuruitslagbegrenzers
- Bougies
- Ruitenwissers (Aerotwin)
Gewoon lekker bij www.vomd.nl bestellen, die zijn het goedkoopst met originele Volvo-onderdelen (en hebben ze 't niet, dan hebben ze een goedkoop alternatief). Ze hebben daar ook een bougieset die origineel van Volvo zijn, die werken voor een 850 en nieuwer wat beter dan geklooi met Bosch-dingen vind ik. :P

En wat Joopieboy zegt: vaak is de trilling een motorsteun. :) Daar zou ik als eerste naar kijken, en daarna idd naar de draagarmen. Mocht je de draagarmen vervangen, dan moet je de auto sowieso opnieuw laten uitlijnen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bart-Willem op 13-05-2013 21:32 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:30:
[...]

Gewoon lekker bij www.vomd.nl bestellen, die zijn het goedkoopst met originele Volvo-onderdelen (en hebben ze 't niet, dan hebben ze een goedkoop alternatief). Ze hebben daar ook een bougieset die origineel van Volvo zijn, die werken voor een 850 en nieuwer wat beter dan geklooi met Bosch-dingen vind ik. :P

En wat Joopieboy zegt: vaak is de trilling een motorsteun. :) Daar zou ik als eerste naar kijken, en daarna idd naar de draagarmen. Mocht je de draagarmen vervangen, dan moet je de auto sowieso opnieuw laten uitlijnen. :)
De motorsteun staat ook op het lijstje, zou fijn zijn als dat de oplossing is :p
parts4swedes is ook redelijk scherp met prijzen trouwens, en daar krijg ik nog wat extra korting op ook :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Redelijk scherp? 20 tot 30 Euro voor een luchtfilter vind ik niet scherp. Logisch dat ze dan korting kunnen geven, want sommige prijzen zijn écht heel hoog. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 01:38:
Redelijk scherp? 20 tot 30 Euro voor een luchtfilter vind ik niet scherp. Logisch dat ze dan korting kunnen geven, want sommige prijzen zijn écht heel hoog. :X
Maar bijvoorbeeld remmen & bougies zijn wel weer goedkoper ....

Maar ik ga denk ik voor een setje Brembo schijven elders van het web icm. ferodo remblokken, schijnt een fijne combi te zijn, en nog goedkoper ook. Eerst morgen maar de brug op en kijken wat er definitief vervangen moet worden.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Tankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:52:
[...]

Als hij voor 01-01-2014 op kenteken is gezet, heeft hij voor in ieder geval de komende 5 jaar 14%. Dus als hij nog dit jaar geleverd wordt, maakt dat niks uit. Maar er komt inderdaad wel wegenbelasting bij vanaf januari 2014.
Weet iemand zo ongeveer wat die MRB gaat worden? 100~125 / maand?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 09:33
100 ongeveer als ik me niet vergis. Diesel van +/- 1250kg.

Als je hem zelf zakelijk gaat rijden bijv als zzper krijg je een dikke aftrekpost (of lease je vanuit dienstverband?)

[ Voor 51% gewijzigd door Stefke op 14-05-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

vanuit dienstverband

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dentheman schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 07:29:
[...]

Maar bijvoorbeeld remmen & bougies zijn wel weer goedkoper ....

Maar ik ga denk ik voor een setje Brembo schijven elders van het web icm. ferodo remblokken, schijnt een fijne combi te zijn, en nog goedkoper ook. Eerst morgen maar de brug op en kijken wat er definitief vervangen moet worden.
Die Combi heb nu ook op mijn S60 (Brembo schijven + Ferodo blokken).
Ben er matig tevreden over, maar dat ligt denk ik meer aan de remmerij van Volvo zelf.
Heb het spul zelf op Mister-auto.nl besteld, die zijn ook erg goedkoop.

Trillen heb ik ook in mijn S60, maar dat is er gekomen nadat ik de zomervelgen erop heb gezet, dus ik ga er even vanuit dat het daardoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Vandaag voor onderhoud bij de dealer. Staat me daar toch een mooie C30. 3 jaar oud. 25k op de teller, volgens mij een perfecte 2e auto :+

*Stampertje gaat maar eens opzoek naar de verkopen :)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Om nog even terug te komen op mijn vondst afgelopen weekend. Zo staat onze vroegere 740 GLE er nu dus bij:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/740GLE_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/740GLE_2.jpg

Interieur zit vol met rommel en ziet er ook alles behalve fris uit. Geen nummerplaten en één (zo goed als) platte band, dus wordt niet meer gebruikt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat een toddenbak. :X Maar wie weet is 'ie nog te redden. Kan je niet vragen of 'ie te ruilen is voor een krat Jupiler? Heb je weer iets te knutselen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik rij juist van het werk naar huis. Zie ik op de snelweg opeens iets bengelen aan mijn rechter spiegel. Mijn eerste gedacht was de BLIS camera, maar aangezien ik geen melding kreeg kon dat al bijna niet. Wel gewoon maar tot thuis gereden.

Thuis gekomen zag ik dat het de lamp (/houder) van de approach verlichting in mijn spiegel is, die helemaal los gekomen is. De lamp werkt voor de rest nog, maar er lijkt één van de haakjes afgebroken zijn.

Is dit iets dat al iemand gezien heeft? Dat dit los komt? En weet iemand of dit te vervangen is, of dat me dit een spiegel gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ga jij door de wasstraat of spuit je de auto af met de hogedrukspuit? Dan zie je dat wel eens 'vaker' gebeuren helaas ja. Is maar plastic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee, ik was altijd hier thuis en altijd volledig met de hand, niets hoge druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Was dat ergens in de ardennen die 740? Had er toen precies zo een bij iemand op de oprit zien staan.
(zal wel niet want leek niet al te veel beweging meer in te zitten, bewoners waren toen ook niet thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Nee is ongeveer halverwege Antwerpen - Brussel. Dus jij zat wel een heel stuk meer naar het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
kluyze schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:29:
Nee, ik was altijd hier thuis en altijd volledig met de hand, niets hoge druk.
Mm das apart dan, zou dan eigenlijk niet mogen gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:36

_Apache_

For life.

Zo, de S40 is weer door de APK, enige afkeurpuntje was een (van de twee) lampjes boven het achter kenteken. . Dus we kunnen er weer een jaar tegenaan. 8)

Ik zit zo af en toe te kijken op de verschillende verkoopsites te kijken, maar een S60 uit '03, voor 2,5K, ongelooflijk, wat veel auto voor zo weinig geld. _/-\o_

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die prijzen zijn gigantisch gekelderd ja de laatste tijd, hoewel de echt nette bij dealers nog steeds grof geld kosten, maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:24

page404

Website says no

mijn V40 staat bij de garage voor de 20k beurt. Best snel gegaan, binnen 7 maanden. Hopelijk kunnen ze nu wel dat irritante windgeruis bij het rechterraam verhelpen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister een raar probleem met de 2002 S60 D5. Ik reed en gaf gas en zag in mijn spiegel een behoorlijke roetpluim. Dus ik denk mrsT heeft met de schoolrun veel langzaam gereden en er is wat roetophoping dus geef nog een keer gas om te kijken of het weer gebeurde... valt de turbodruk helemaal weg en reed hij wel maar acceleratie was als een slak..

Via ODBII (of hoe dat ding ook heet) gaf hij wel een melding dat hij klaar is voor emissie meting en gaf een waarschuwing op Turbo solenoid. Bij aankomst (5 min later) even gekeken of er misschien een buis los zat en dat was niet het geval. Buis van intercooler naar inlaatspruitstuk had wel wat roet/olie aan de buitenkant/onder, maar geen voelbare gaten en zat ook goed vast.
Na een uur starte ik hem weer en toen deed hij het weer gewoon :?
Gevalletje van limp home mode ivm emissie ofzo? dash had geen foutmeldingen trouwens..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

klink als geen turbodruk.
Als er geen intercooler buizen loszaten misschien een storing in de boostcontroller (sensor of klep) (zal vast wel electronisch gestuurd zijn bij een D5).

[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-05-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DopdeDouwer schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:30:
klink als geen turbodruk.
Als er geen intercooler buizen loszaten misschien een storing in de boostcontroller (sensor of klep) (zal vast wel electronisch gestuurd zijn bij een D5).
Het was ook geen turbo druk, via OBIEE port kan ik realtime de waardes lezen op mijn satnav scherm en daar was de inlet manifold druk miniem (minder dan 4 bar bij vol gas terwijl het normaal 14+ is).

Boost controller klinkt als de turbo solenoid van de foutmelding, hopelijk was het alleen een glitch in the matrix..
dit ding gaat het over denk ik:
http://compare.ebay.co.uk...67&ff13=80&ff14=64&ff19=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 14:32
Ik ben bezig met een Volvo bestellen en vroeg mij af wat de mogelijkheden nu zijn met Sensus apk installatie of je telefoon mirroren op het scherm? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat denk ik niet, want volgens mij is er nog geen Volvo met Sensus uitgeleverd. Een paar pagina's terug is daar (o.a. door mij over gediscussieerd). Sensus is gebaseerd op Parrot Ateroid, en er zijn mogelijkheden om APKs via je SD-card te installereren

Zie oa hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=40007497
http://forum.parrot.com/english/viewtopic.php?id=13199

Ik hoop zelf ook dat het enigszins open te breken is straks.
YouTube: Parrot Asteroid Smart & G.Nav
Google navigatie! :)
The easiest way if you have an android phone is to download AppmonsterFree. Launch it, then select "Maps" and choose "backup" (i.e it will copy the apk file in folder appmonster/backup/.....). Alternative way is to type "google maps apk" in google, you can easily find it.

Copy the apk file on the sdcard used with your Asteroid. Then on the parrot, go to Settings>Applications>Developm­ent>Install application
Zal voor andere Apk's ook wel werken

edit: YouTube: Parrot Asteroid Smart running Torque Pro :)

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 17-05-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 14:32
Ik hoop dat dit ook mogelijk is (heb ook film gezien van tomtom op de parrot) maar zocht bevestiging voordat ik ga bestellen. Ik ga de gok nemen dat dit in de toekomst wel mogelijk is en de auto met Sensus bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Heb ik ook gedaan :) (Het is nu al mogelijk om APKs te installeren, alleen dingen als Google-accounts schijnt helemaal niet te werken). Misschien komt er nog eens een custom ROM op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

Reinier

\o/

page404 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:45:
mijn V40 staat bij de garage voor de 20k beurt. Best snel gegaan, binnen 7 maanden. Hopelijk kunnen ze nu wel dat irritante windgeruis bij het rechterraam verhelpen.
Ik had de mijne vorige week, en nu werkt de approachverlichting goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Reinier schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 08:29:
[...]

ha, dat moet ik nog even proberen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Reinier schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 08:29:
[...]

Dat was bij de mijne ook zo, maar nu is het weer terug 8)7
En willekeurig ook, soms goed, soms niet, en kan er geen grip op krijgen wat nou de variabelen zijn... Hoe zo'n nutteloze optie je zo bezig kan houden :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Joopieboy schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:15:
Die prijzen zijn gigantisch gekelderd ja de laatste tijd, hoewel de echt nette bij dealers nog steeds grof geld kosten, maar goed. :)
Tja, de echte kosten zitten toch niet in de aanschaf ;)

Voorbeeldje: mijn S80 D5 kost € 147,- per maand in de MRB (€ 442 per kwartaal). Daarnaast tank ik 3 tot 4x per week een tank Diesel van gemiddeld € 65,-. En dan komt er nog onderhoud e.d. bij.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:37

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm, ik wilde na anderhalf à 2 jaar de eerste kaartupdate doen via mapcare, maar ik kreeg de eerste al automatisch en ongevraagd toegestuurd. Beetje jammer want nu krijg ik volgend jaar de volgende en dan drie jaar niets (tenzij ik ervoor dok).

Duurt 3 uur om die update erop te zetten. Die datarate mogen ze wel eens verbeteren, 3 uur om twee DVD's in te laden. :X

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:45

Tomatoman

Fulltime prutser

DGTL_Magician schreef op zondag 19 mei 2013 @ 08:27:
[...]

Voorbeeldje: mijn S80 D5 kost € 147,- per maand in de MRB (€ 442 per kwartaal). Daarnaast tank ik 3 tot 4x per week een tank Diesel van gemiddeld € 65,-. En dan komt er nog onderhoud e.d. bij.
Tja, als je telkens maar 45 liter in je 80-litertank gooit sta je inderdaad vaak bij de pomp. Helaas krijg je op diesel geen kwantumkorting.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Tomatoman schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:34:
[...]

Tja, als je telkens maar 45 liter in je 80-litertank gooit sta je inderdaad vaak bij de pomp. Helaas krijg je op diesel geen kwantumkorting.
Tja, veel klanten zitten op 150 - 200km afstand enkele reis, daarom rij ik graag met volle tank.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Hier heb ik gelukkig niet zulke belachtelijk hoge wegenbelasting en voor mij is het dus behoorlijk goedkoop rijden.
Ik heb mijn S60 D5 voor £3750 gekocht een paar jaar geleden en betaal £167 per jaar wegenbelasting.
Wel een dure reparatie gehad toen koppeling versleten was en tanken doet elke keer pijn, maar verder ben ik spekkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Iemand ervaring met de V70 2.0 liter 136pk versie?

Ben aan het overwegen om mijn huidige V70 MY2k5 D5 in te ruilen voor iets nieuwers, en kwam deze tegen:

http://www.left-hand-driv...-estate-lhd-navi-leather-

Vraag me alleen een beetje af in hoeverre ik pk's ga missen... :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DGTL_Magician schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:59:
[...]

Tja, veel klanten zitten op 150 - 200km afstand enkele reis, daarom rij ik graag met volle tank.
Het beste kun je met een bijna lege tank rijden natuurlijk, hoe minder gewicht je bij hebt hoe beter je verbruik is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:45

Tomatoman

Fulltime prutser

kamstra schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:56:
Iemand ervaring met de V70 2.0 liter 136pk versie?

Ben aan het overwegen om mijn huidige V70 MY2k5 D5 in te ruilen voor iets nieuwers, en kwam deze tegen:

http://www.left-hand-driv...-estate-lhd-navi-leather-

Vraag me alleen een beetje af in hoeverre ik pk's ga missen... :)
De link geeft een lading PHP errors. Van 185 naar 135 pk ga je natuurlijk wel merken, Dat is 27% vermogensafname. In hoeverre je je daaraan stoort is persoonlijk, maar ik weet wel uit eigen ervaring dat het vorige model V70 D5 met 185 pk behoorlijk vooruitkomt en het huidige model V70 met de D5 (115 pk) in reviews ondergemotoriseerd wordt genoemd. Ik denk dat je eens een proefrit moet maken.

Verder zal de V70 je na het vorige model niet tegenvallen. Hij stuurt nog steeds een beetje zoekerig en in bochten helt hij nog steeds aardig over, maar verder valt er weinig op aan te merken.
DGTL_Magician schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:59:
[...]

Dat is maximaal zo'n 400 km op een dag, dat moet met 35 liter in je tank zeker nog wel lukken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tomatoman op 20-05-2013 15:04 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
[...]

Ja dat weet ik ook we erg goed ja. Maar hier had ik het ook alleen over de aanschaf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
850 Stoelen in m'n 244 *O*. Beestje is bijna klaar voor z'n trip naar Sverige!

[ Voor 50% gewijzigd door De_Bastaard op 20-05-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:02:
Hmmm, ik wilde na anderhalf à 2 jaar de eerste kaartupdate doen via mapcare, maar ik kreeg de eerste al automatisch en ongevraagd toegestuurd. Beetje jammer want nu krijg ik volgend jaar de volgende en dan drie jaar niets (tenzij ik ervoor dok).

Duurt 3 uur om die update erop te zetten. Die datarate mogen ze wel eens verbeteren, 3 uur om twee DVD's in te laden. :X
Krijg als het goed is binnenkort ook de MapCare update binnen voor de V60. Dacht ergens gelezen te hebben dat die update 5 uur kost. Kun je toch niet mee aankomen bij een klant meer tegenwoordig? Garage stelde al voor de update tijdens een beurt te doen. Want motor moet draaien tijdens de update en ik ben na 15 min op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Motor moet draaien is niet waar, ik heb mijn update zonder draaiende motor gedaan. Alleen gaf hij na de update wel de waarschuwing "accuspanning laag". :D

(En wij maar klagen met een telefoon die het net een dag uithoudt - een auto houdt het nog geen 4 uur uit.) :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Vandaag offerte ingediend bij de chief voor de opvolger van de C30

V40 D2
- Black Sapphire
- R Design
- Business pack pro
- Premium sound mm met 7" scherm
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Extra getint glas achter
- zonder model- en motortype
- park assist camera
- kantelbare zitting bestuurdersstoel
- Dual Xenon adaptieve verlichting

8)
hoop dat ie zo door de commissie komt :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nice, dat is dat 14% ding toch? Vind de nieuwe V40 erg mooi. Haast even duur als de C30 alleen wat groter (althans dat lijkt het ..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

yep; 14% als je hem dit jaar nog op kenteken weet te zetten.

Hij is voor een C-segment niet groot, maar groter dan de C30 inderdaad. Maar aangezien ik de komende 4 jaar geen gezinsuitbreiding verwacht en ik 95% van de tijd alleen in de auto zit, kan ik leven met de beperkte afmetingen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Er lijkt een grote kans dat ik me binnenkort ook ga melden in dit topic..De reden?

Een Volvo V60 D2 Momentum met Business Pack, Winter Line (Xenon met name) en TFT snelheidmeter e.d....Eind deze week neem ik een beslissing, maar dit is tot nu toe de 1e keus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Heb je er al een proefrit in gemaakt?

Dat vraag ik omdat de D2-motor voor veel mensen niet pittig genoeg is. Ik heb hem zelf ook in mijn C30 en daarin voldoet hij perfect, maar een V60 is toch een flink stuk groter en zwaarder...

Die V60 met D2 is sowieso al 20%, toch? Is dan een D3 geen optie of valt die meteen al in 25%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Yup (zie ook lease topic :)), 2x een uur. Ik vind de motor zeker voldoen. Het houdt niet enorm over, maar goed, dat doen de concurrenten ook niet en mijn huidige Passat ook niet. 20% bijtelling en een echt pittige motor, gaat niet samen.

Maar los daarvan, hij rijdt echt prima en een d2 is zeker voldoende in een V60 om zeer fatsoenlijk mee komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Volvo/Seats/IMG-20130519-WA0011.jpg

*O*

Moet nog even een pic maken van de bestuurdersstoel er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die stoelen zijn echt wel groot als je dat zo ziet hee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jup, zijn hoger/breder maar ze zitten wel 100x zo lekker. Zou geen originele 240 stoelen meer willen hoor :+

Nu alleen nog zoeken naar een leren achterbank zodat het verschil niet meerzo groot is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

De grootte lijkt me niet overdreven, ziet er goed uit, maar kom je niet met je kruin in het dak?
Misschien is er wat ruimte te winnen in je frame?

(ik zit zelf graag lekker laag in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ze zitten inderdaad wat hoger als de originele 240 stoelen, maar die 850 stoel kun je wat kiepen :)

Zelfs met mijn 2.10m zit ik niet aan het dak nu.

Hier is het frame, echt veel lager kan het volgens mij niet meer ...

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Volvo/Seats/IMG-20130518-WA0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Volvo/Seats/IMG-20130518-WA0004.jpg

Of je moet al zelf de hele rails gaan maken :) Dit was by far de beste oplossing.

[ Voor 52% gewijzigd door De_Bastaard op 21-05-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De_Bastaard schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:15:
Jup, zijn hoger/breder maar ze zitten wel 100x zo lekker. Zou geen originele 240 stoelen meer willen hoor :+

Nu alleen nog zoeken naar een leren achterbank zodat het verschil niet meerzo groot is ;-)
Vind je het gek als je die stoel op de foto ziet? :X Die stoel is echt ver/compleet heen. :/ Normaal moet die bekleding er bol op zitten, dus van je stoelvulling is echt helemaal niets meer over. :P Of heb je toevallig een 244 L? Die hebben namelijk geen schuimvulling maar stro/paardenhaar-meuk en dat is echt 3x niets. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nou,

M'n originele was wel zo'n "dikkere", maar die heb ik destijds vervangen door die met dat paarde/kokoshaar. Wat een ontieglijke troep is dat zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:29:
Motor moet draaien is niet waar, ik heb mijn update zonder draaiende motor gedaan. Alleen gaf hij na de update wel de waarschuwing "accuspanning laag". :D

(En wij maar klagen met een telefoon die het net een dag uithoudt - een auto houdt het nog geen 4 uur uit.) :D
Je hebt de update gewoon gestart met de motor uit, alleen op contact? Dus dat de update zou stoppen/niet starten is dus niet waar? (zie: http://www.navigation.com...ick_Guide_Download_NL.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De_Bastaard schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:08:
Nou,

M'n originele was wel zo'n "dikkere", maar die heb ik destijds vervangen door die met dat paarde/kokoshaar. Wat een ontieglijke troep is dat zeg :X
Waarom heb je dat gedaan? Geen hond die dat doet? :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Als z'n dikke stoelen nog meer versleten waren kan ik me er iets bij voorstellen.

Anyway die 850 stoelen zullen wel lekker zitten. Zelfs de uitgeleefde (330.000km) en versleten stoelen in de 850 van mn ouders zitten nog steeds lekkerder dan een nieuwe seat stoel (appels en peren, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ja die 850 stoelen zitten enorm lekker, zeker een stap in de goede richting ;-)

Overigens heb ik die bruine stoelen ooit via marktplaats gevonden omdat mijn originele na 35 jaar echt helemaal op waren :+. Heb toen mijn broertje en een vriend van hem gevraagd die dingen voor me op te halen, en zij hebben ze gewoon blindelings meegenomen zonder te controleren of ze wel goed waren 8)7.

Die gaan dus komend weekend ook naar het stort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kan je ze beter opnieuw vullen en op marktplaats/forum gooien. :P Die dingen kan je ook passend maken in een 140/164 en daar zal straks wel meer vraag naar zijn. :X :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja, weer vullen kost je bakken met geld :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:18

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:30:
Kan je ze beter opnieuw vullen en op marktplaats/forum gooien. :P Die dingen kan je ook passend maken in een 140/164 en daar zal straks wel meer vraag naar zijn. :X :')
Jamaarrr dan mogen ze maar 10 euro per stuk kosten :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vandaag de S40 ingeruild tegen een BMW (en wat bijbetaald :P ). Aju en succes met de Volvo's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Das dan weer even jammer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mwa, ik krijg er wel wat voor terug. Maar de S40 heeft me in 100.000 KM niet in de steek gelaten. (Toekomstig) ruimtegebrek speelde me met name parten, dus ik ging een shortlist maken. Een Mercedes 200/220 CDI combi, BMW 320D, Peugeot 308SW, Peugeot 207SW of Ford Mondeo. De Mercedes won kwa opties, maar de BMW won met verbruik en toch nog veel opties. Peugeot (Premiere) was fully loaded maar lelijk (imho), en de Mondeo was ook karig uitgerust (modeljaar 2009).

Dus dit werd de ruil.

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/DSC_1062.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Da's toch wel een mooi bee-em-weetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Mx. Alba schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:54:
Da's toch wel een mooi bee-em-weetje...
Zeker, ik zou ook niet veel pijn van die ruil hebben! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik had een V50 genomen als je tevreden was over een S40. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:32:
Mwa, ik krijg er wel wat voor terug. Maar de S40 heeft me in 100.000 KM niet in de steek gelaten. (Toekomstig) ruimtegebrek speelde me met name parten, dus ik ging een shortlist maken. Een Mercedes 200/220 CDI combi, BMW 320D, Peugeot 308SW, Peugeot 207SW of Ford Mondeo. De Mercedes won kwa opties, maar de BMW won met verbruik en toch nog veel opties. Peugeot (Premiere) was fully loaded maar lelijk (imho), en de Mondeo was ook karig uitgerust (modeljaar 2009).

Dus dit werd de ruil.

[afbeelding]
Goeie keuze dan idd. En opzich niks mis met BMW. ;)
Wel de sportstoelen en I Drive? Velgen zien er iig heel erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al eens de koplampsproeiers op een recente Volvo gedisabled? Gaat vrij snel met de ruitenwisservloeistof en vind het eigenlijk maar nutteloos. Die dingen sproeien ook meer mijn auto onder dan de koplampen. Met name bij <50 of stilstand. Klopt het dat ik ze uit kan zetten door een zekering eruit te halen? Oh, heb een V60 uit 2012. Heb in de manual de juiste zekering al gevonden. Krijg ik vervelende meldingen als ik zie zekering eruit joekel?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je af-fabriek xenonverlichting hebt moet je een werkende koplampsproeiinstallatie (mooi scrabblewoord) hebben. APK-afkeurpunt ook volgens mij bij xenon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47
Als "trouwe" Alifst (nooit wat anders gereden) moet ik waarschijnlijk nu wel. Alfa heeft geen alternatief voor mijn GT waarmee ik er op vooruit ga (Mito te klein, Giulietta te duur, 159 te zwaar/hoog verbruik). Ik wil pas eind van het jaar wat anders maar omdat orienteren zo leuk is ben ik daar vast mee begonnen. :)

Nu viel mijn oog op een C30 R uitgevoerd met een 1.6D. Rond de 10.000 euro heb je al een hele knappe (op het oog). Hoe kan het dat deze auto's relatief voordelig zijn? Zijn er m.b.t. de C30 1.6 nog speciale aandachtspunten? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De 1.6D en DRIVe modellen zijn gewoon wat minder populair.

De 1.6D en DRIVe hebben een 5-bak, de wat nieuwere D2, die eigenlijk de zelfde motor is, heeft 6-bak waardoor die op de snelweg stiller en zuiniger is. Bovendien heb je als je de 1.6D of DRIVe tweedehands koopt niet meer de fiscale voordelen die je nu op nieuwe D2's krijgt en die je op die zelfde auto's kreeg toen ze nog nieuw waren en veel mensen die voor een 2e-hands C30 in de markt zijn hebben er liever een met wat meer vermogen...

Verder is het gewoon een puik wagentje, vooral de R-uitvoering.

[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 23-05-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47
Mx. Alba schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:35:
De 1.6D en DRIVe modellen zijn gewoon wat minder populair.
Is daar een specifieke reden voor? Met een chip hebben ze 140pk/300nm zag ik, daarmee heb je toch een redelijk vlotte en zuinige auto. Technisch voldoen ze aan het imago van een Volvo? Onverwoestbaar? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zeker, maar als je een tweedehands auto zoekt dan is zuinigheid vaak van minder belang omdat je daar geen fiscale voordelen aan hebt. Uiteraard wel voordeel aan de pomp, maar veel tweedehandskopers gaan dan toch liever voor wat meer vermogen, wat de prijs van de "kleintjes" drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Mx. Alba schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:23:
Als je af-fabriek xenonverlichting hebt moet je een werkende koplampsproeiinstallatie (mooi scrabblewoord) hebben. APK-afkeurpunt ook volgens mij bij xenon...
Volgens mij is het inderdaad een APK-afkeur als het er wel op zit, maar het niet werkt.

Tenminste, dat is wat mijn broer te horen kreeg van de hoogteregeling van de koplampen. Dat werkte niet en was het dus een APK afkeur. Toen is het eruit 'gesloopt' en was het helemaal geen punt meer, het zat er immers niet meer op. Ik denk dat dit hetzelfde is bij de koplampsproeiers, maar die haal je er misschien iets minder makkelijk af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Oei, morgen komt er iets nieuws bij Ome BW! Spannend! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:12:
Heeft iemand hier al eens de koplampsproeiers op een recente Volvo gedisabled? Gaat vrij snel met de ruitenwisservloeistof en vind het eigenlijk maar nutteloos. Die dingen sproeien ook meer mijn auto onder dan de koplampen. Met name bij <50 of stilstand. Klopt het dat ik ze uit kan zetten door een zekering eruit te halen? Oh, heb een V60 uit 2012. Heb in de manual de juiste zekering al gevonden. Krijg ik vervelende meldingen als ik zie zekering eruit joekel?
Je weet dat je maar hoeft te sproeien met kleine tikjes? ;) Veel mensen zitten continue te spuiten tot de ruit een keer schoon is, dat is natuurlijk dikke onzin... En het moet werken voor de APK samen met de automatische hoogteregeling, wat Albantar ook al zei dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08

Joostk

Barkrukprofeet

Een nieuwe/andere auto bij ome BW?
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een C30 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 19:25
beschuitfluiter schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:17:
Hij is voor een C-segment niet groot, maar groter dan de C30 inderdaad. Maar aangezien ik de komende 4 jaar geen gezinsuitbreiding verwacht en ik 95% van de tijd alleen in de auto zit, kan ik leven met de beperkte afmetingen.
Damn. Wat zijn we toch verwend met z'n allen he.
Ik werd vroeger met m'n broer en zusje door m'n ouwe lui hierin vervoerd:

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/6758/4162256609ee5434e999z.jpg

Maar tegenwoordig blijkt zelfs dit al te krap te zijn voor 't eerste kind & zijn of haar babygear:

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/8734/volvov40rdesignblacksap.jpg

Ik rijd zelf ook een V40, maar er is geen haar op m'n hoofd die eraan twijfelt of ik hier mijn eerste kind en z'n rotzooi in zou kunnen vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Och, ik ben zelf ook wel eens met 2 volwassenen en 3 kinderen in een Ford Fiësta 1.1 op vakantie geweest. :D

Alles is gewoon een stuk luxer geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:13:
Oei, morgen komt er iets nieuws bij Ome BW! Spannend! :+
V70 -> S80?
Dingen zijn echt serieus cheap geworden, hier in de buurt staat al een hele tijd een loaded S80 T6 te koop voor <€2000. Wel volledig uitgeleefd dat wel dus gaat een flinke moneypit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan kun je beter een kopen die netjes is, qua prijs maakt het niet veel uit maar onderdelen blijven duur. :)

Wat blijft de nieuwe V40 dik trouwens! Die moet ook eens komen hier. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij deze dan de update! *D Weer een hobbybak voor naast m'n V70. :P Vandaag opgehaald. :)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/34ikdnk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2hczs5l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/25i7wiu.jpg

Let niet op de kleine rotblaadjes rondom en op de auto, die rotbloesem dwarrelt overal rond hier. :P

De auto heeft wel een flinke to-do-list:
- het ding liep maar op 3-3,5 cilinder. Compressietest gedaan en compressie is dik in orde maar 1 bougie bleek gewoon compleet dood te zijn. Alle bougies vervangen en probleem opgelost. :)
- Na het vervangen bleek de motor lichtelijk warm te lopen. 1 koelslang oogde toenstraks al niet fris, dus ik denk dat die nu het wellicht begeven heeft, of de thermostaat is ineens dood, of er is iets anders aan de hand. Vlak voor de compressietest ook gekeken naar koelwater/olie/etc maar geen kvs-verlies en aangezien de compressie goed is lijkt een lekke koppakking uitgesloten. Dus dat wordt nog even puzzelen. :P
- De vorige eigenaren namen het niet zo nauw met onderhoud (al kwam de auto de laatste keer wel van een garage af en zou die een beurt hebben gehad maar uit alles blijkt dat die beurt in ieder geval nooit uitgevoerd is: oude olie, oud luchtfilter, slechte/oude bougies, enz enz). Ophanging etc is verder prima, dus het achterstallige onderhoud is alleen van motorische aard. :P
- Er zit ergens speling op een fuseekogel of stuurkogel: bij drempels voel je iets in het stuur tikken, dus dat verdient ook nog wat aandacht. :P
- Her en der kleine roestplekjes maar niets ernstigs. De wielranden en dorpels zijn al vervangen, dus het is alleen iets van cosmetische aard. Jammer genoeg is de verf als prefab-spuitbus niet meer leverbaar omdat deze kleur maar heel even is geleverd door Volvo. :(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50
Je kunt spuitbussen ook op kleur laten mengen lees ik hier: http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=20960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Weet ik, maar 40 Euro en ook nog eens een afnameplicht van 2 bussen (tenminste: dat is hier in Eindhoven) is helaas wat anders dan gewoon een Motip-bus van 15 Euro. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Joopieboy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:35:
Dan kun je beter een kopen die netjes is, qua prijs maakt het niet veel uit maar onderdelen blijven duur. :)

Wat blijft de nieuwe V40 dik trouwens! Die moet ook eens komen hier. 8)
Stap bijna elke dag weer met plezier in (soms blijft hij ook wel een dagje naast het huis staan :+ )
28.000km and counting..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

geinig zon 244 in 264 aankleding. Toffe achterlichten, moet ze er ook nog opzetten.
Waterpompje is ook wel verdacht denkik. veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:12:
Weet ik, maar 40 Euro en ook nog eens een afnameplicht van 2 bussen (tenminste: dat is hier in Eindhoven) is helaas wat anders dan gewoon een Motip-bus van 15 Euro. :P
Centenridder ;) Dan weet je wel dat het goed is en heb je iig betere verf als Motip. Probeer maar eens, krijg je geen spijt van als je het goed laat doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Mocht je ooit in de buurt van rotterdam zijn kan je bij http://www.rovego.nl/ bussen op kleur laten maken voor 15/16 euro per bus. Toen met mn groene was die kleur aardig klopppend. De rode heb ik ook al maar nog niet geprobeerd.

Een lekke koppakking uitsluiten met een compressietest bied volgens mij geen zekerheid. Witte pluim kan lpg zijn maar ook koppakking, maar kan je binnenkort ook wel zien mocht er wat wittige aanslag op een van de nieuwe bougies ziet. Dan nog is de koppakking van een b21 een klusje van nix.
Maar ik gok toch gewoon op de waterpomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:47:
[...]

Centenridder ;) Dan weet je wel dat het goed is en heb je iig betere verf als Motip. Probeer maar eens, krijg je geen spijt van als je het goed laat doen. :)
Het probleem bij Motip is enkel de sproeikop. :P De verfkwaliteit is eigenlijk helemaal niet slecht. :P Het grappige is wel dat als je hier in NL verf laat mengen dat het meestal Sikkens is, en dat is weer vaak de verf die Volvo gebruikte. :P

Ik verdenk eerst de thermostaat, dan die koelslang en daarna de waterpomp. :P Het zou niet de eerste Redblock-waterpomp zijn die het spontaan begeeft (schoepen los etc).

[ Voor 14% gewijzigd door Bart-Willem op 25-05-2013 11:37 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die waterpompen moeten ook iedere 2e wissel of zoveel jaar vervangen worden, en dat gebeurd niet heel veel... Maar idd sproeikop is vaak echt bras bij die spuitbussen, en je moet ze goed warm hebben. Dan gaat het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

2e wissel van wat? :+ Die waterpompen zitten niet bij/aan de distributieriem he. :P Die zitten gewoon op een v-snaartje. Je hoeft ze pas te vervangen als ze stuk zijn, zit geen onderhoudsinterval op. :)

Ik stook verf altijd goed warm, dan hecht het veel beter, is het sneller droog en het spuit wat strakker. :)

De thermostaat heb ik uitgetest: hij gaat snel dicht, maar het openen ervan lijkt te lang te duren en volgens mij ook hoger dan bij de 87 graden (lijkt pas voorbij de 95 graden te willen gaan openen en pas bij kokend water opent 'ie volledig). Maar ik sluit de waterpomp niet uit, en de koelvloeistof ruikt een beetje naar LPG (wellicht iets mis met het membraam van de damper, maar dan zou de koelvloeistof op moeten zijn en zou de auto lastig of helemaal niet moeten starten).

[ Voor 17% gewijzigd door Bart-Willem op 25-05-2013 16:12 ]

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 24 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.