Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.475 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:33
Het is nou eenmaal een feit dat meer mensen warm worden van een BMW dan van een Volvo (zie de verkopen op alle fronten?). En als een Volvo met minder specs dan ook nog eens 10.000 euro duurder is dan de BMW (lees: BMW, Audi, etc) dan trekt dat ws. in dat segment meer Volvorijders over de streep richting de BWM dan andersom.
Je hebt denk ik 3 groepen: mensen die absoluut een Volvo kopen (ongeacht de kosten/specs) - jij? - , mensen die absoluut een BMW kopen (ongeacht de kosten/specs) en mensen die niet zo merkvast zijn. De laatste is denk ik de grootste groep en die kopen geen Volvo als ze voor 10k minder een nog betere BWM krijgen. Die willen bangforbuck (waarbij bang niet alleen voor PKs staat)

En in dat licht bezien is het heel reeel dat deze Volvo niet geweldig gaat verkopen in absolute aantallen. De fanbase van BWM is nou eenmaal een flink stuk groter, en ook de groep die niet zo merkvast is maar wel $$ heeft. Dat is toch waar deze discussie over gaat? Waar BWM 100.000 M3s verkoopt (getal is even aanname van wat ik hier lees) verkoopt Volvo er hier misschien 5.000 van. Wanneer is het een succes? Hangt af van het doel. Als Volvo als doelt stelt er 4000 te verkopen en ze raken er 5000 kwijt, dan is het een commercieel succes.

Zo'n S60 Polestar is een fanboy auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31
stefijn schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:16:
Het is nou eenmaal een feit dat meer mensen warm worden van een BMW dan van een Volvo (zie de verkopen op alle fronten?). En als een Volvo met minder specs dan ook nog eens 10.000 euro duurder is dan de BMW (lees: BMW, Audi, etc) dan trekt dat ws. in dat segment meer Volvorijders over de streep richting de BWM dan andersom.
Je hebt denk ik 3 groepen: mensen die absoluut een Volvo kopen (ongeacht de kosten/specs) - jij? - , mensen die absoluut een BMW kopen (ongeacht de kosten/specs) en mensen die niet zo merkvast zijn. De laatste is denk ik de grootste groep en die kopen geen Volvo als ze voor 10k minder een nog betere BWM krijgen. Die willen bangforbuck (waarbij bang niet alleen voor PKs staat)

En in dat licht bezien is het heel reeel dat deze Volvo niet geweldig gaat verkopen in absolute aantallen. De fanbase van BWM is nou eenmaal een flink stuk groter, en ook de groep die niet zo merkvast is maar wel $$ heeft. Dat is toch waar deze discussie over gaat? Waar BWM 100.000 M3s verkoopt (getal is even aanname van wat ik hier lees) verkoopt Volvo er hier misschien 5.000 van. Wanneer is het een succes? Hangt af van het doel. Als Volvo als doelt stelt er 4000 te verkopen en ze raken er 5000 kwijt, dan is het een commercieel succes.

Zo'n S60 Polestar is een fanboy auto :)
Sorry, maar waal haal jij in vredesnaam de info weg dat een BMW goedkoper is dan een Volvo? En over welke modellen heb je het dan?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hier wordt geopperd dat een BMW 335i 10.000 euro goedkoper is dan de S60 Polestar (die beter vergelijkbaar is dan de M3). Ik wil niet beweren dat BMW's in het algemeen goedkoper zijn dan Volvo's

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 18-04-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
stefijn schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:27:
Hier wordt geopperd dat een BMW 335i 10.000 euro goedkoper is dan de S60 Polestar (die beter vergelijkbaar is dan de M3). Ik wil niet beweren dat BMW's in het algemeen goedkoper zijn dan Volvo's
Maar dat is een aanname, er is namelijk helemaal nog geen prijs bekend van de S60 Polestar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31
Mwa, uit de post die ik qoutte stond toch echt "een volvo" in plaats van de S60 polestar, maar toe maar :), bedankt voor je toelichting.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Aha...wellicht veranderd dat e.e.a. als de prijs bekend wordt. Maar dan nog, zelfs al wordt een S60 Polestar even duur....dan nóg is de fanbase van BMW vele malen groter en zullen meer mensen kiezen voor een BMW (imo). Ik ben overigens geen fan van BMW (ook niet van Volvo)
En wordt het een comm. succes als Volvo haar doelstellingen haalt, anders niet.

Ik verwees naar "een Volvo" als in de "S60 Polstar" waar de discussie over ging.

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 18-04-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
stefijn schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:32:
Aha...wellicht veranderd dat e.e.a. als de prijs bekend wordt. Maar dan nog, zelfs al wordt een S60 Polestar even duur....dan nóg is de fanbase van BMW vele malen groter en zullen meer mensen kiezen voor een BMW (imo). Ik ben overigens geen fan van BMW (ook niet van Volvo)
En wordt het een comm. succes als Volvo haar doelstellingen haalt, anders niet.

Ik verwees naar "een Volvo" als in de "S60 Polstar" waar de discussie over ging.
Dit is trouwens wel n beetje een zinloze discussie omdat er van de S60 Polestar waarschijnlijk maar 100 gemaakt worden (zie foto in het persbericht van t stuur) en die alleen een Australie geleverd wordt.....
Dus t is inderdaad geen concurrentie voor n BMW M3 of whatever maar niet hoofdzakelijk om de redenen die je noemt en waar je zo je best voor doet om ze te verdedigen. <3

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik ben de discussie niet gestart en heb één keer aangegeven wat ik er van vind.... :|

[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 18-04-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 13-10 15:52
ed-oorklep schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:50:
[...]
Dus t is inderdaad geen concurrentie voor n BMW M3 of whatever
Elke niet-achterwiel aangedreven auto heeft, voor mij, per definitie al weinig te maken met een echte "rijdersauto". De lol van voor-of vierwiel-aandrijving staat nog niet in de schaduw van achterwielaandrijving. Zo'n Polestar moet veel en véél goedkoper zijn en dan nog zal het nooit een concurrent worden voor een 335/M3/etc.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:14

-tom-562

Oliesjeik

Precies. Gewoon de 940/960/S90 opnieuw uitbrengen 8) eckte sportwagen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-tom-562 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:05:
Precies. Gewoon de 940/960/S90 opnieuw uitbrengen 8) eckte sportwagen
Heb in m'n oude 240 Turbo veel en veel meer "plezier" gehad dan in de huidige 850, ondanks 100pk meer of zo. Er is veel minder lol te beleven met voorwielaandrijving. Zogenaamde handrem "drifts" zijn helemaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
stefijn schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:53:
Ik ben de discussie niet gestart en heb één keer aangegeven wat ik er van vind.... :|
Excuus, was meer richting de mr_petit bedoeld had de laatste post hierover gepakt 8)7

Maar ik bedoelde eigenlijk dat de algehele discussie niet erg zinvol is omdat de aantallen totaal verschillend zijn.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Brad Pitt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:57:
[...]

Elke niet-achterwiel aangedreven auto heeft, voor mij, per definitie al weinig te maken met een echte "rijdersauto". De lol van voor-of vierwiel-aandrijving staat nog niet in de schaduw van achterwielaandrijving. Zo'n Polestar moet veel en véél goedkoper zijn en dan nog zal het nooit een concurrent worden voor een 335/M3/etc.
Sorry, maar dat is wel een erg persoonlijke mening. Is een Subaru Impreza WRX of een Mitsu Evo geen rijdersauto omdat het AWD is? Of een Focus RS500 omdat deze FWD is?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Darkstar schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:13:
Sorry, maar dat is wel een erg persoonlijke mening. Is een Subaru Impreza WRX of een Mitsu Evo geen rijdersauto omdat het AWD is? Of een Focus RS500 omdat deze FWD is?
Er had inderdaad nog Volvo- voor moeten staan. Dat zijn allemaal geen rijdersauto's nee, my bad. Andere merken weten wel hoe het moet :) Een Focus RS500 was ook "10x" leuker geweest indien de goede aandrijving was gekozen ;) Zoveel vermogen op alleen de voorwielen is nooit een echt succes.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 18-04-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:10

mr_petit

opperprutser

Nee, er werd -door mij- geopperd dat een bmw 335i in de basis 10.000 euro goedkoper is dan een S60T6.
De polestar zal ongetwijfeld veel meer kosten dan de S60T6
stefijn schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:16:
Het is nou eenmaal een feit dat meer mensen warm worden van een BMW dan van een Volvo (zie de verkopen op alle fronten?).
Nou, wat het erge is: in Nederland verkoopt bmw nu meer auto's dan volvo. Echter 10 jaar geleden verkocht volvo bijna 50(!)% meer dan bmw, en 15 jaar (en verder) geleden was dat bijna 100(!)%
Nederland was een echt volvo land, maar dat is dus de afgelopen 10-15 jaar helemaal weggeëbt.
Ook qua totaal marktaandeel in Nederland zie je dat Volvo grofweg tussen de 30% en 50% heeft moeten inleveren van hun aandeel en dat BMW tussen de 30% en 50% heeft gewonnen.
Iets doen ze dus bij volvo structureel verkeerd. Ze verliezen tov de concurrentie. Zo zijn er meer merken die ooit groot waren in nederland en hun marktaandeel hard zien slinken. Opel is zo'n merk. Evenals mercedes (min of meer).
En Volvo mag zich dus in dat rijtje voegen.
Dat zijn dus merken die de afgelopen 10 jaar consistent verkeerde beslissingen hebben genomen voor wat het de nederlandse markt aangaat.
Ik behoor niet tot de diehard volvo fanboys hoor. Ik rij zowel een volvo als een bmw. Hiervoor had ik een citroen, en daarvoor een ford.

Maar waar het mij om gaat, is dat je met auto's die het alleen goed doen bij fanboys, je je merk ter ziele richt. Daar verkoop je namelijk te weinig mee. Je fanboys kopen toch wel. Die klanten heb je al.
Wil je het als merk goed doen, dan moet je er juist voor zorgen dat je nieuwe fanboys krijgt. Nieuwe klanten winnen. En als je dat op een terrein wilt doen waar mensen geld hebben (dat zijn dus ook auto's waar je per stuk heel veel aan verdient), dan moet je wèl wat te bieden hebben. En dat heeft volvo gewoon veel en veel te weinig. Kijk, je doet òf wel, òf niet mee in dat segment. Het snelste wat ze nu te bieden hebben is de s60T6, en die verkoopt voor geen meter. Je ziet zoveel meer audi s4's en bmw 335i's.
En met die Polestar gaat ze nu dus ook gewoon geen deuk in een pakje boter slaan.
Met 350PK spreekt ie al niet meer tot de verbeelding, want dat stelt namelijk helemaal niets voor in supersedanland. Mercedes, BMW en Audi (en natuurlijk Nissan) hebben modellen die daar rondjes omheen rijden; 350pk is een waarde voor een subtop lijn, en daar moet je dus heel erg prijsvechten (zie bijv. het grote prijsverschil tussen een M3 en een 335i, of een RS4 en een S4).
Ze hadden 'm gewoon op 500PK moeten houden, dan was er in ieder geval nog verbeelding geweest. Daarmee win je ten minste nog wat nieuwe klanten.
Dit is gewoon de zoveelste beslissing waarmee ze geld en moeite verspillen zonder dat het nieuwe klanten oplevert. Alleen de fanboys roepen hallelujah, maar die klanten heb je al ongeacht wat je doet.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 18-04-2013 13:32 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:24
De verkoop van Volvo wordt echt niet beter als ze een aantal kanonnen gaan introduceren. Dat marktaandeel is echt te verwaarlozen. Ze moeten het hebben van auto's die het goed doen in de lease, daar zit het merendeel van de auto-verkopen in Nederland. Dat Volvo met de V40 een lease-knaller heeft zal positief zijn voor het marktaandeel. Kijk ook maar naar Renault met de Megane en Lexus met de CT200h. Door die auto's hebben beide merken flink wat marktaandeel weten te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Als dergelijke auto's Volvo een marketingboost kunnen geven wel degelijk... Voor managers heeft Volvo niet de "patserige" status die een BMW of Audi heeft. Waarom denk je dat Audi en BWM zo geliefd zijn onder de leasers én zo dik gemaakt worden. Een 500Pk S60 verkoopt misschien slecht, maar dat maakt Volvo als merk misschien wel wat sportiever. Voor de meeste mensen zijn Volvo's auto's voor ouwe lullen met ribbroeken ;)
Ik ben het met jou eens :>

[ Voor 59% gewijzigd door Stefke op 18-04-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Blik1984 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:30:
Dat marktaandeel is echt te verwaarlozen.
Dat marktaandeel is idd te verwaarlozen, maar je creeert daarmee wèl een goed (of bepaald) imago, en daarmee kan je wel klanten winnen. Daarom zeg ik dus: je doet òf goed mee, òf niet. De rest is verspilde moeite, tenzij je kan prijsvechten (subaru/ford RS/S4 segment etc).
Daar de polestar veel duurder zal worden, en niet met de top zal meekunnen vanwege het achtergestelde vermogen, is het dus verspilde moeite en geld. Dan kan je beter die inspanning en geld op het leaserijders publiek richten en dat in de ontwikkeling van een goed navigatiesysteem stoppen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/529650_10151408437817083_1781293651_n.jpg

Is toch geen vergelijk, BMW vs Volvo vs Mercedes. Ze spreken allemaal een totaal ander publiek aan, ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn zinnen op een M3 heeft gezet voor iets anders gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik denk dat als je twijfelt over een M3 GTR/gts voor 250 mille oid, met 450pk+, en je ziet een polestar staan met 500pk voor vergelijkbaar geld (of nog wat minder), met awd en ook hooggetuned onderstel (ohlins), dat je wel twijfelt hoor. Die Polestar met 500pk is namelijk m3+ territorium.
Er zijn ook zat mensen die switchen van een m3 naar een c63amg en andersom. Als jij niet snapt of doorhebt dat mensen van merk wisselen bij aankoop (en lets face it: dat doet meer dan 50%), dan ben je toch niet zo wereldwijs hoor.
'Totaal ander publiek' is een uitspraak van mensen die niet shoppen in die klasse (nofi). De merken zelf hebben wèl donders goed door dat er veel concurrentie is, en dat 'een ander publiek' een term is waar je helemaal niets voor koopt. Dat zie je bij lancering van modellen, reclamecampagnes en press releases.
Dit zijn namelijk auto's die snel van hand gaan. Voor de liefhebber met geld, die poen heeft wat hij wil spenderen om zichzelf te vermaken. Geen publiek wat met z'n laatste centjes die v40 heeft kunnen kopen en daar de eerstkomende 10 jaar z'n vervoersbehoefte mee moet vervullen. Dit zijn ook geen daily drives.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 18-04-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:41:
Ik denk dat als je twijfelt over een M3 GTR voor 250 mille (ex belasting), met 493pk, en je ziet een polestar staan met 500pk voor vergelijkbaar geld (nog wat minder), met awd en ook hooggetuned onderstel (ohlins), dat je wel twijfelt hoor. Die Polestar met 500pk is namelijk m3+ territorium.
Er zijn ook zat mensen die switchen van een m3 naar een c63amg en andersom. Als jij niet snapt of doorhebt dat mensen van merk wisselen bij aankoop (en lets face it: dat doet meer dan 50%), dan ben je toch niet zo wereldwijs hoor.
Totaal ander publiek is een uitspraak van mensen die niet shoppen in die klasse (nofi). De merken zelf hebben wèl donders goed door dat er veel concurrentie is, en dat 'een ander publiek' een term is waar je helemaal niets voor koopt. Dat zie je bij lancering van modellen, reclamecampagnes en press releases.
Ken genoeg mensen met dat soort auto's, en die zetten toch meestal echt hun zinnen op 1 bepaald model maar goed. Geld speelt vaak geen rol.
Als jij niet snapt of doorhebt dat mensen van merk wisselen bij aankoop (en lets face it: dat doet meer dan 50%), dan ben je toch niet zo wereldwijs hoor.
Die vind ik leuk van je, mijn auto history 205 > Laguna > Primera > 156 > Lybra > S60.
Ik snap juist niet mensen niet die altijd bij 1 bepaald merk blijven hangen, ik koop gewoon een auto die me past en op dat moment aantrekt. Al heb ik wel een lichte voorkeur voor Alfa Romeo O-)

Op 1 punt heb je gelijk, ik shop inderdaad niet in de klasse van 80.000+, maar jij wel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Toch, een Volvo heeft en krijgt nooit de uitstraling/charme van een M3/M5. Daar heeft Volvo gewoon echt een te suf imago voor :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

In de jaren 90 waren ze toch goed bezig hoor met de 850 t5r.
Een kanariegele 850T5R met zwarte velgen was toen echt teh bomb, en ik denk populairder dan z'n bmw concurrent E34m5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:50

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mr_petit schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:51:
In de jaren 90 waren ze toch goed bezig hoor met de 850 t5r.
Een kanariegele 850T5R met zwarte velgen was toen echt teh bomb, en ik denk populairder dan z'n bmw concurrent E34m5
Maa rnu niet meer? Die populariteit is weer over als ik mensen om mij heen zou vragen. Volvo 850T5R als ik die iemand vraag of laat zien vinden ze hem saai. Laat ik die E34M5 zien vinden ze dat tof.

[ Voor 17% gewijzigd door Touchdomex op 18-04-2013 14:54 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nee, die tijd is over ja. Een 850t5r was een auto die het goed deed in reviews, relatief betaalbaar was, en minstens net zo goed en vaak beter presteerde dan de concurrentie. Volvo's marktaandeel was toen ook veel groter en ze hadden ook meer succes in motorsport. Een hele andere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Rev! schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:46:
Ik snap juist niet mensen niet die altijd bij 1 bepaald merk blijven hangen, ik koop gewoon een auto die me past en op dat moment aantrekt. Al heb ik wel een lichte voorkeur voor Alfa Romeo O-)
Dat heb ik nou ook. Ik heb Ford, VW, Talbot, Renault, Lancia (*), Peugeot en nog even een ouwe Toyota gereden. Nu Seat
Tot de V60 vond ik Volvo's maar niks...ouwelullenbakken. De V60 vind ik aardig (maar die neus duikt veel te hard omlaag), de V40 vind ik mooi. Dus koop ik nu een V40. Had net zo goed (liever eigenlijk) een A-klasse geweest (net even te duur), maar ik heb ook proefgereden in een Alfa, een Seat, een VW, een BMW en een paar andere merken. Mijn familie...rijdt al 40 jaar alleen maar Peugeot. Niks mis mee, maar kijk eens ergens anders, gewoon omdat t kan. Mijn volgende auto zal vrijwel zeker geen Volvo zijn (en ik krijg mijn v40 pas over 2 maanden ;) )

Dit ben (was) ik : klik

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 18-04-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
stefijn schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:57:
[...]

Dat heb ik nou ook. Tot de V60 vond ik Volvo's maar niks...ouwelullenbakken. De V60 vind ik aardig (maar die neus duikt veel te hard omlaag), de V40 vind ik mooi. Dus koop ik nu een V40. Had net zo goed (liever eigenlijk) een A-klasse geweest (net even te duur), maar ik heb ook proefgereden in een Alfa, een Seat, een VW en een paar andere merken. Mijn familie...rijdt al 40 jaar alleen maar Peugeot. Niks mis mee, maar kijk eens ergens anders, gewoon omdat t kan. Mijn volgende auto zal vrijwel zeker geen Volvo zijn (en ik krijg mijn v40 pas over 2 maanden ;) )
Krijg er altijd jeuk van, mensen die halstarrig op 1 merk en dan meestal ook nog op 1 bepaald model blijven hangen. Ben nu wel benieuwd wat mr_petit zelf rijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Touchdomex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:52:
[...]
Volvo 850T5R als ik die iemand vraag of laat zien vinden ze hem saai. Laat ik die E34M5 zien vinden ze dat tof.
Ik denk dat dat heel erg afhangt van wie. Ik denk dat je die tijd dan ook niet bewust hebt meegemaakt. In 1995 kwam dat ding uit (ik was toen 21), en dat ding was echt een spraakmaker, helemaal onder liefhebbers. Maar tijden veranderen heel snel.
Begin jaren 90 was lancia ook echt een blits performance merk. Niet alleen met de delta evo's, maar ook een thema 2.0 turbo (ultieme scheurbak) en een 8.32. En nu als je het over lancia hebt... dat is een suf vergeten onbestaand merk.
Net als saab: dat was in de jaren 80 ongelofelijk blits, maar die hebben na 2000 helemaal niets interessants meer gepresteerd.
Het imago van merken kan in 10 jaar volledig omslaan. Bepaalde modellen kunnen de uitstraling van een merk maken of kraken. En ook al is het gros van de verkopen van een heel ander model, bepaalde aandachttrekkers zijn toch marktpeilers.

@rev: ik rij een Volvo XC70 limited edition (2012) en een BMW Z4 (3.0is met supercharger)

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 18-04-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Mooie auto's!

Een Lancia Dedra 8.32 is natuurlijk nog steeds erg gaaf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat is toch een Thema; de 8.32?

Maar ik heb dus ook wel eens in een thema 2.0 turbo gereden (dus met de lampredi turbomotor), en dat was een ongelofelijke scheursedan. En heel lang 2e hands verreweg de goedkoopste optie om een sub 8sec auto te krijgen. (moest ie het natuurlijk wel doen, dat was een ander probleempje 8)7)

[ Voor 82% gewijzigd door mr_petit op 18-04-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Klopt...maar ook dat vond ik maar zo-zo.. Ik ging voor Lancia alléén voor de Integrale (en natuurlijk de rallykanonnen van de periode daarvoor, maar dat heeft niks met straatauto's te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Rev! schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:03:
[...]

Krijg er altijd jeuk van, mensen die halstarrig op 1 merk en dan meestal ook nog op 1 bepaald model blijven hangen. Ben nu wel benieuwd wat mr_petit zelf rijd :P
Je ziet dat echt heel erg bij de 700-900 vereniging op het forum. Gasten die al 15 of 20 jaar in een 700/900 rijden. Ik moet er niet aan denken :P 'Het is een gevoel, het rijdt echt zalig', ja, tuurlijk rijdt het zalig, maar de techniek is inmiddels 30 jaar verder en grote auto's van nu rijden net zo comfortabel/zalig (maar het zal ongetwijfeld ook een centenkwestie zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 18-04-2013 15:13 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mr_petit schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat dat heel erg afhangt van wie. Ik denk dat je die tijd dan ook niet bewust hebt meegemaakt. In 1995 kwam dat ding uit (ik was toen 21), en dat ding was echt een spraakmaker, helemaal onder liefhebbers. Maar tijden veranderen heel snel.
Begin jaren 90 was lancia ook echt een blits performance merk. Niet alleen met de delta evo's, maar ook een thema 2.0 turbo (ultieme scheurbak) en een 8.32. En nu als je het over lancia hebt... dat is een suf vergeten onbestaand merk.
Net als saab: dat was in de jaren 80 ongelofelijk blits, maar die hebben na 2000 helemaal niets interessants meer gepresteerd.
Alleen onder liefhebbers die weten wat een 850T5R echt is. De rest ziet een saaie Volvo. BMW daarentegen dat is instant hit. Zelfde als met Audi. Het is allemaal puur image...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

stefijn schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:10:
Klopt...maar ook dat vond ik maar zo-zo.. Ik ging voor Lancia alléén voor de Integrale (en natuurlijk de rallykanonnen van de periode daarvoor, maar dat heeft niks met straatauto's te maken)
Ja de delta integrale is natuurlijk helemaal een leuk ding. Een collega van mij had er een; een evo 2 verde york.
Wel duur en mechanisch..... een uitdaging
Touchdomex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:13:
[...]
Zelfde als met Audi. Het is allemaal puur image...
Audi had vroeger anders het imago van heel hard roesten (t/m de audi 100). Pas vanaf de audi80 uit de jaren 90 is het met dat merk goed gekomen. Het is dus maar het aan wie je het vraagt over welke periode.
In de jaren 80 was bmw ook niet zo blits hoor. Dat waren de mercedessen. Jij vraag alles nu, maar dan krijg je een mening waarvoor fabrikanten jarenlang hard hebben moeten werken. Daarom is 'een bmw' voor jan modaal nu 'een BMW!' en 'audi' nu 'AUDI!'. Maar dat komt niet vanzelf, en dat is dus waar volvo het heeft laten liggen. Dat jan modaal nu een imago ziet bij bmw, en een suffe bak bij volvo, dat is volledig te danken aan de inspanningen van die merken zelf. Dus het nemen van juiste beslissingen, of verkeerde beslissingen. En om nog maar ff terug te komen op de oorspronkelijke beslissing: het uitbrengen van een polestar met 350pk, voor de vermoedelijke verkoopprijs die ik in m'n hoofd heb is die laatste beslissing (de verkeerde dus). Wéér een aanleiding om jan modaal over 10 jaar nog te laten geloven dat volvo een suf merk is.
Zo heeft citroen bijvoorbeeld óók 10 jaar lang de verkeerde beslissingen gemaakt. Dat merk heeft op motorsportgebied onwaarschijnlijke prestaties neergezet (psa is nu verreweg het meest succesvolle ralleyconcern (sorry lancia >:) ), en dan hebben ze het gepresteerd om dat in consumentenpotentieel om te zetten naar een citroen C4 'sebastian loeb edition' (dus de schumacher van de ralleysport) die een 0-100 tijd presteerde van 8,9 seconde!
Wat is dat nou voor beloning voor zo'n coureur? :o Niemand, maar dan ook niemand loopt toch warm van zo'n 'hot hatch'?

[ Voor 66% gewijzigd door mr_petit op 18-04-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zeker, ik had een Bianco Perlato Evo2. Nog steeds één van de gaafste auto's ooit imo. Een kleine 9 jaar gehad, toen vond ik het wel welletjes en stond de auto alleen maar in de garage stil te staan. (Over die tijd een kleine 25.000 euro aan onderhoud gespendeerd :) )

Ik weet wat een 850T5R is en nog steeds vond ik Volvo een saai merk. Maar....zo'n auto zou me wel naar Volvo kunnen trekken (zoals de Integrale ook deed), maar zodra zo'n auto verdwenen is ben ik naar een ander merk.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 18-04-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als volvo gewoon 350pk awd turbo v40's gaat uitpoepen voor pak 'm beet 65 mille en jij kan in die prijsklasse shoppen, dan ga jij voor je leven lang volvo rijden hoor.
Echter kunnen ze dat niet, en zullen ze ook niet de fanbase krijgen zoals subaru dat heeft met z'n wrx'en, of bmw, audi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee....want ik ben een beetje klaar met performanceauto's :) Ik rij tegenwoordig als een Volvo-eigenaar, dus kan ik er net zo goed één kopen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 18-04-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Is toch leuk voor erbij?
Mijn z4 loopt momenteel op zo'n 350pk met de compressor, en ik ben momenteel bezig om dat naar een nog wat hoger niveau te tillen (nokkenassen, headers, racekats, en nog wat onderstelzaken).
Maar 25 mille aan onderhoud... daar kom ik lang niet aan. Onderhoud is nihil; het zijn voornamelijk upgrades, en die installeer ik zelf. Da's de helft van het plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Neu...wat moet je er mee. Ik heb nu eigenlijk pas voor het eerst in 20 jaar maar één auto. Ik zou nog liever een 80pk Ford Escortje hebben als ik al een tweede auto zou kopen. Een auto waarmee je al bij 80 het gevoel hebt dat je enorm aan het scheuren bent. Dat soort auto's (de Integrale bijv) rij je jezelf alleen maar dood als je de reserves aanspreekt.
Maar ik weet dat die auto alleen maar in de hoek gaat stilstaan. Te druk, andere prioriteiten.

Over Volvo gesproken: een tijdje geleden een rallyincentive gedaan op Valkenswaard, met een uitgeklede 340 2liter met kale banden. Super! Geen wegligging, maar dat is nou juist zo leuk _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 18-04-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij ben je thuis niet helemaal de baas meer en heb je kids :+

Ik rij plenty met m'n z4, ga ermee op vakantie (want cabrio) etc. Ik zou dat ding voor geen goud willen missen.
Goed, ik rij dan bijna wel 10x zoveel met m'n volvo (60dkm/jaar), maar dat is dan ook een daily.
En het oldtimertje komt ook nog wel een keer ben ik bang :) (wellicht zelfs meer dan 1).
Maar een beetje rap kanon vind ik leuk :) Hayabusa's pesten op passen in de alpen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 18-04-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mja....misschien komt het ook wel omdat ik mijn portie snelheid de laatste 2,5 jaar haal uit dit spelletje dat ik geen behoefte meer heb aan hard rijden

http://xiii.rallyesim.com/results_menu.asp :)

[showoff] 8)
Niet zonder succes, want ik ben dit jaar al eens 6e geweest op een WRC-wedstrijd (WRC Zweden) en ik denk dat ik in 2013 voor de tweede keer op rij NL kampioen wordt
[/showoff]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@mr_petit... en toch hoe je alles loopt te verdedigen: het stukje imago, emotie en associatie spelen gewoon een erg grote rol. En BMW heeft inderdaad stappen gemaakt (evenals Audi), maar die hebben gewoon enorm veel geld in hun marketing apparaat gestopt, wat andere merken waarschijnlijk te weinig hebben gedaan. Een van mijn collega's heeft tot vorig jaar zijn loopbaan gespendeerd bij BMW in München en die zei zelf nog; De gedachte van de marketing van BMW is, als je maar vaak genoeg verteld dat het een rijders auto is, gaan mensen dat vanzelf geloven. De helft van de budgetten gaat op aan marketing bij BMW. Dat een BMW goed rijdt, dat klopt ook. Maar wanneer wordt dat stukje betere (t.o.v. bijv een nieuwe V40) echt merkbaar? Velen zullen het amper merken, maar ja in de folder stond... En in de reviews waar ze tot (en over) het randje gaan ook... Dus dan is het toch ook voor mij van toepassing...

Subaru had inderdaad een enorme "fanbase" (een "555" voor 55.555 gulden destijds geloof ik), maar een moderne WRX of STI zie je haast niet meer rijden. Dus die "fanbase" was voornamelijk op een een specifiek model gebaseerd (heel veel bang for the buck), waarbij je bij BMW toch meer mensen hebt die zich met het merk associëren (dus die geen "fan" zijn geworden wegens een M3 of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sterker nog, ik denk dat BMW en Audi inmiddels zo ver zijn dat puur het verhogen van de prijs in zekere zin al tot gevolg heeft dat mensen de auto nóg meer begeren én kopen. Hoe duurder de auto hoe beter voor je (de eigenaar) image...

Hoe verklaar je anders dat Seat voor pakweg 250 euro electrisch verstelbare, inklapbare én verwarmde spiegels op je auto zet en Audi daar het dubbele of drievoudige voor vraagt. Alle drie losse opties op de audiconfigurator voor honderden euro's per keuze. Verder natuurlijk gewoon hetzelfde product :|

Ze komen er mee weg. Slim van ze!

En ja, de gemiddelde dikke papzak die onderuit gezakt in zijn lease Audi of BWM hangt (ik zeg niet dat elke Audi/BWM-rijder een papzak is) heeft geen notie van de rijeigenschappen. Wat maakt het uit, als je ze verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

fredkroket schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:51:
@ wat andere merken waarschijnlijk te weinig hebben gedaan. Een van mijn collega's heeft tot vorig jaar zijn loopbaan gespendeerd bij BMW in München en die zei zelf nog; De gedachte van de marketing van BMW is, als je maar vaak genoeg verteld dat het een rijders auto is, gaan mensen dat vanzelf geloven. De helft van de budgetten gaat op aan marketing bij BMW. Dat een BMW goed rijdt, dat klopt ook.
De budgetten die volkswagen of toyota, of amerikaanse concerns als GM en ford aan marketing besteden zijn veel groter dan een relatief klein merk als bmw hoor. Die concerns zijn mondiaal veel groter en hebben dus meer bestedingskracht. Al zitten sommigen nu in zwaar weer vanwege -ik zei het al- blunderende beslissingen.
Goed, bmw heeft gewoon als speerpunt 'freude am fahren' en streeft een sportief imago na, maar het gaat veel verder. Je moet ook goed presteren in motorsport, en die prestaties goed met je consumentenproduct verweven. En er is natuurlijk een hele grote groep die met dat soort auto's toch wat meer de grens opzoekt. In nederland stelt die groep niets voor, omdat tuning hier not done is en racen voor privepersonen al helemaal niet (nauwelijks circuits en vrije dagen), maar in DLD, UK en vooral amerika is dat natuurlijk heel anders. Veel performancetesting etc; heel veel.
Hoe dan ook: audi en bmw waren vroeger merken die naar verhouding van hun verkopen helemaal niets voorstelden. En dat is nu gewoon anders. Marketing is natuurlijk 1 ding, maar niemand hier kan ontkennen dat ze tevens producten hebben die zowel in vergelijkende prestatietests goed naar voren komen, veel successen behalen in competitie (ook amateur), en als je een 1:1 vergelijking met volvo doet, in het geval van de 335i tov S60T6 ook nog eens een auto krijgt die sneller is, goedkoper is, èn zuiniger is.
Dan hebben ze toch hun zaakjes op die fronten beter voor elkaar? En dat blijkt ook wel uit hoe volvo nu die polestar gaat inzetten: ze hebben geen flauw benul hoe die markt werkt. Wil je nieuwe klanten werven (en dat willen ze met dat ding), dan moet je de concurrentie aftroeven. En dat gaat dus niet gebeuren. Niet op sportief gebied
@mr_petit... en toch hoe je alles loopt te verdedigen:
Ik hoef helemaal niets te verdedigen; ik leg hier gewoon wat feiten neer.
Als bmw een imago heeft wat ervoor zorgt dat ze meer verkopen in deze klasse hebben ze dat gewoon verdient door het beter te doen dan de rest. Ze hebben gewoon simpelweg een betere auto gemaakt (als in sportief beter presterend). En dat geldt voor alle merken die dat imago hebben.
Volvo heeft als imago dat ze extreem veilige auto's maken. Als het bij bmw allemaal marketing BS is, is die veiligheid dan ook allemaal marketing BS? Dus al die testresultaten zijn helemaal niet nodig? Gewoon zeggen dat die auto veilig is is kennelijk al genoeg :+

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 18-04-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Misschien een idee om die Volvo vs Audi discussie op een seperate plek te doen? :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:20:
[...]
...ze hebben geen flauw benul hoe die markt werkt...
Misschien je cv gewoon eens opsturen. Ik zeg niet dat ik 100% gelijk heb, maar al je posts teruglezen bezit je in ieder geval genoeg (eigen)wijsheid :+.

Verder gaan we het waarschijnlijk niet eens worden en ga ik de discussie niet meer voeren... :).

/on topic: Wie gaat er een Polestar S60 bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

djidee schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:17:
Misschien een idee om die Volvo vs Audi discussie op een seperate plek te doen? :+
Het is geen volvo vs. audi discussie. Het is een discussie of volvo met de polestar een waardig product op de markt zet die zich kan meten met de concurrentie en volvo in het sportieve segment goede verkoopcijfers kan bezorgen.
fredkroket schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:44:
[...]
Verder gaan we het waarschijnlijk niet eens worden en ga ik de discussie niet meer voeren... :).
Waar zijn we het dan niet over eens?
Dat een polestar met 350pk door een m3 of rs4 zoekgereden gaat worden in acceleratie en op het circuit?
Dat de polestar niet zal resulteren in verkoopsuccessen zoals de m3, rs4 of nissan gtr (toch nog een oplage van 12000/jaar)?
Dat een s60t6 geen match is voor een 335i qua prijs, performance en zuinigheid?
Dat een polestar niet in de prijsklasse van een 335i of S4 gaat vallen? (dus onder de 75mille nederlands prijspijl, waar z'n subtop concurrenten zitten).
Ik zou graag willen weten wat je standpunten zijn, want dit zijn de standpunten waar de discussie die ik ben gestart over gaat.

Trouwens, ik zat me net te bedenken wie er nog meer een hele lange neus naar polestar kan trekken, en dat is Ford. Die hebben namelijk een tijd geleden een focus RS500 in gelimiteerde oplage (dus net als polestar) uitgebracht. En dat was een auto met -jawel- 350pk, echter hadden zij daar slechts 5 cilinders en 2,5 liter voor nodig. Eveneens een Volvo blok waar ook polestar natuurlijk over kan beschikken mochten ze dat willen.
Dus met een kleiner blok en dezelfde middelen, 3 jaar eerder evenveel vermogen. Hiervan zijn er 500 stuks in europa geleverd (helaas kreeg NL er 10 en belgië er 50; waarschijnlijk afgestemd op de belabberde calvinistische houding die in nederland heerst).
Die focus had dan wel geen 4wd (want dat was immers niet beschikbaar op dat platform. Stel je voor 350pk fwd 8)7 ), maar zij konden dus 3 jaar geleden met kleinere volvo motoren waar Polestar nu dus een grotere motor voor nodig heeft.
Dat moet wel pijn doen bij Polestar lijkt me :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Mijn 'nieuwe' aanwinst en eerste post in dit topic:

Volvo V70 D5 Momentum 205pk/420Nm
Kleur: Saville grey
Bouwjaar: juni 2011
Extra's: R-design 18"velgen en trekhaak ;)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img14/6815/img1331g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img713/7493/img1317ui.jpg

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
FalconM schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:58:

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooie auto hoor! Fijne motor er in en super mooie velgen! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Mooie V70! Heerlijke motor die 5 pitter biturbo diesel.
Automaat of manueel?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:57

BreeeZe

Devt

FalconM schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:58:

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:14:
[...]

Dat moet wel pijn doen bij Polestar lijkt me :X
Ik denk dat dat het verschil is tussen een BMW-rijder en een Volvo-rijder. Een BMW-rijder kijkt op Youtube naar drag race resultaten, bekijkt de tijden van de Nordschleife of wat de Stig op het Top Gear circuit presteert. Vervolgens koopt hij die snelle BMW en gedraagt hij zich op de openbare weg alsof hij zich op het circuit bevindt, luid scheldend op medeweggebruikers die slechts Vmax + 10 rijden :P Een Volvo-rijder stapt in de auto en rijdt een eind om te concluderen "fijne auto, fijne stoelen, goede prestaties, deze is van mij". (Ik chargeer uiteraard).

Autorijden is veel meer dan getalletjes op papier.

Wat boeit het in godsnaam dat de Volvo een ruime halve seconde langer doet van 0-100? De gemiddelde bestuurder haalt dat toch niet (zelfs professionals hebben moeite om die tijden die gequote worden te halen onder normale omstandigheden) en met RWD vs. AWD mag je je afvragen of je de BMW in de praktijk ook sneller naar de 100 krijgt. En dan nog: de T6 is 100 kg zwaarder joh.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 19-04-2013 08:50 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het maakt wel iets uit als Volvo zich als sportief merk (zou willen) neerzetten. Of als concurrent van BWM of Audi of Mercedes als het gaat om sportieve varianten van auto's (waarmee ik niet wil beweren dat Volvo dat probeert).

Ik denk dat het inderdaad niet goed voor het image van Polestar is om een net niet auto neer te zetten. Polestar gaat maar om één ding (de zaken die jij omschrijft die belangrijk zijn voor BWM-rijders ;) ). Het is natuurlijk een beetje "duf" dat ze nu eindelijk komen met de auto waar "iedereen" op wachtte (de meeste sportieve Volvo ooit?) en dat die zomaar even 100-200pk minder heeft dan de auto's waarmee de gemiddelde consument hem vergelijkt.

100% dat een koper van een S60 Polestar die auto niet koopt voor de fijne stoelen....maar sta je bij het stoplicht of op het circuit tegen een van de (beoogde?) concurrenten, leg je het wel af.

edit: misschien moet ik het anders zeggen, ik kan me niet voorstellen dat een koper van een S60 Polestar de auto koopt voor iets anders dan prestaties

[ Voor 67% gewijzigd door Stefke op 19-04-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 13-10 23:18
Even offtopic:
@stefijn: in het begin dacht ik nog dat je het per ongeluk deed, maar je lijkt er redelijk consequent in te zijn. Heb je wel door dat je constant BWM typt ipv BMW? :o

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 19-04-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hij krijgt het niet uit zijn toetsenbord :+

Nog 1 plaatje met mijn nieuwe velgen, ik moet echt eens foto's leren maken maargoed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/801WWZtmkAj2WpWxV7o2xm4n/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Niet online
[b][message=40122173,noline]...
Automaat of manueel?
Automaat, mijn eerste automaat in 18 jaar autorijden, is wel erg relaxed, na eerst een paar keer onnodig naar die knuppel grijpen overigens :D

Het is inderdaad een erg fijne motor die D5. Pakt mooi op en als het moet behoorlijk wat vermogen. Over het verbruik kan ik nog heel weinig zeggen na één dagje rijden, maar met een gemiddelde rijstijl hoop ik toch op zo'n 1 op 14.
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met bijv. RICA-engineering of Polestar voor het chiptunen van deze D5 motor?

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Tankiej schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:59:
Even offtopic:
@stefijn: in het begin dacht ik nog dat je het per ongeluk deed, maar je lijkt er redelijk consequent in te zijn. Heb je wel door dat je constant BWM typt ipv BMW? :o
Typo :) ik ros iets te snel over de toetsen blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FalconM schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:59:
[...]
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met bijv. RICA-engineering of Polestar voor het chiptunen van deze D5 motor?
Die eerste zou ik op basis van persoonlijke ervaring niet aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
stefijn schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:31:
Het maakt wel iets uit als Volvo zich als sportief merk (zou willen) neerzetten. Of als concurrent van BWM of Audi of Mercedes als het gaat om sportieve varianten van auto's (waarmee ik niet wil beweren dat Volvo dat probeert).
Hoho, ik reageerde vooral op het verhaal over de 335i vs. de S60 T6. Ik had misschien niet die laatste regel moeten quoten, dat maakt het niet duidelijk :) Natuurlijk moet zo'n Polestar meekomen met de M3's en AMG's in deze wereld. Het is alleen erg inconsequent om steeds te hameren op rondetijden, 0-100 tijden en dergelijke en vervolgens een FWD Focus aan te halen als "Ford had al lang een dergelijke, krachtige motor", terwijl die auto's eigenlijk niet te vergelijken zijn.

@Rev! Je fotografeert ook tegen de zon in. Zonder flinke flitser werkt dat niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 19-04-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
[...]

Automaat, mijn eerste automaat in 18 jaar autorijden, is wel erg relaxed, na eerst een paar keer onnodig naar die knuppel grijpen overigens :D
Dat is nog overkomelijk... Ik had het in mijn C30 D3 GearTronic: was mijn eerste automaat en 15K km ging het allemaal goed... Op een dag reed ik op een 100KM weg en ineens moest ik "schakelen" dacht ik... Ik geloof dat ik werkelijk binnen de 34 meter van de tests stilstond... Ik trapte op de koppeling (die er dus niet was :9) en dan doe je dat al met je "koppelingsvoet" en van schrik trap je alleen maar harder...

Verder nooit ergens last van gehad met een automaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:10:
[...]
Het is alleen erg inconsequent om steeds te hameren op rondetijden, 0-100 tijden en dergelijke en vervolgens een FWD Focus aan te halen als "Ford had al lang een dergelijke, krachtige motor", terwijl die auto's eigenlijk niet te vergelijken zijn.
Ook in de praktijk zal een M3 in vrijwel alle gevallen sneller zijn dan een Polestar, een betere wegligging hebben, leuker zijn om mee te rijden en vrijwel zeker nog zuiniger zijn ook, ondanks meer vermogen. Ik vind dat bijzonder knap van BMW, dat zij dat blijkbaar wel en andere merken blijkbaar lastig kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:10:
[...]

Hoho, ik reageerde vooral op het verhaal over de 335i vs. de S60 T6. .... Het is alleen erg inconsequent om steeds te hameren op rondetijden, 0-100 tijden en dergelijke en vervolgens een FWD Focus aan te halen als "Ford had al lang een dergelijke, krachtige motor", terwijl die auto's eigenlijk niet te vergelijken zijn.
Ik neem aan dat dat richting mij bedoeld is?
Ik geloof dat ik eveneens gelijk aangaf dat de 335i zowel ook nog eens goedkoper is èn zuiniger (en ietsie krachtiger, maar dat is om het even). Of was je dat al vergeten?
Maar zodra je over acceleratietijden en circuitprestaties begint werkt dat als een rode lap op een stier in een zo'n overcalvinistisch topic tussen allerlei volvorijders. Dat is wel duidelijk. Want daaaar zijn volvo's natuurlijk helemaal niet voor bedoeld :O . Volvo zelf heeft daar nu dus andere ideeën over.

En je moet even dat stukje wat ik over ford schreef nog een keer lezen: dat waar ford beschikking over had was de motor uit de volvo stal; en daarmee haalde ze qua vermogen dus dezelfde prestaties als polestar nu haalt uit een groter blok voor een productieauto.

Daaruit kan je 1 van de 2 dingen concluderen: òf ford is de betere motortuner (want meer specifiek vermogen wat ze in een productiemodel stoppen), of het 5 cil modulaire blok is superieur aan het 6 cil modulaire blok (goed, het zijn vrijwel identieke blokken, op de extra cilinder na, dat is de opzet van die motor afaik).

Voor de rest zijn de auto's idd niet te vergelijken: de ford focus staat op een focus onderstel en de S60 staat op een eeeeh mondeo onderstel. Daarom is er 4wd beschikbaar en past de 6inlijn erin.

Er is niets inconsequent aan mijn betoog: alles wat ik hier neerleg zijn feiten; keiharde feiten.
En wat dat betreft kan je de motorische prestaties van de ford RS500 prima vergelijken met de s60 polestar.
Polestar is immers de officiele motorentuner van Volvo. Als jij je volvo opgedirkt wilt hebben qua prestaties, dan kan je bij volvo alléén terecht voor motortuning (ze hebben geen tuninglijn qua remmen, onderstel etc, zoals BMW dit wèl heeft).
Een Volvo-rijder stapt in de auto en rijdt een eind om te concluderen "fijne auto, fijne stoelen, goede prestaties, deze is van mij". (Ik chargeer uiteraard).
Het grappige in dit topic is: ik heb het nooit over 'de bmw rijder'. Ik vergelijk alleen auto's.
De 'gemiddelde bmw rijder' rijdt toch immers niet in een 335i of m3? Nee, dat is een 118d of 320ede. Dat is het mainstream spul. Daar gaat deze hele discussie toch niet over? De gemiddelde klant van volvo is toch ook zo ongeveer de v40D2 rijder. Allemaal leasepubliek waarbij het niets mag kosten. Maar dat is toch helemaal geen doelgroep voor de polestar? of de S60T6 wat dat betreft?
Waarom zou je dan überhaupt dat soort argumenten erbij halen?
Volvo wil overduidelijk met de polestar een nieuw segment aanboren en daaraan een identiteit hangen. Dat is helemaal niet bedoeld voor de standaard volvo rijder.
En in dat nieuwe segment is het imho dus een behoorlijke vergissing om deze teruggetunde polestar uit te brengen. Althans, voor de prijs die ik in m'n hoofd heb. Als ie echt goedkoop wordt, dan wordt het een hit. Maar dat zie ik nog zo 123 niet gebeuren.
Ze hadden 'm gewoon op 500pk moeten houden en dan op het prijspeil iets onder een 911 turbo (bijv. tussen een m5 en 911 turbo in). De pers was lyrisch over de 500pk versie.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 19-04-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

mr_petit schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:16:
De gemiddelde klant van volvo is toch ook zo ongeveer de v40D2 rijder. Allemaal leasepubliek waarbij het niets mag kosten. Maar dat is toch helemaal geen doelgroep voor de polestar? of de S60T6 wat dat betreft?
Ik heb persoonlijk de indruk dat de gemiddelde Volvo rijder tegenwoordig (en toch zeker in België / Vlaanderen) eerder XC60 / S60 / V60 rijdt. Niet normaal hoeveel van die modellen je daarvan tegenkomt de laatste jaren, vooral de XC variant, en dat is toch een segment wat nauwer aansluit bij de (X)3-reeks van BMW.

Je punt over het vermogen van Polestar is absoluut valide lijkt me, maar enkel indien de prijs in de buurt zou liggen van de 75k of hoger. Het concept met 508pk was inderdaad een stuk spectaculairder en werd in sommige reviews zelfs in de supercar klasse geplaatst omwille van de prestaties. De prijs was er echter ook wel naar, aangezien deze voor 300k $ verkocht werd.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ja de 60 lijn verkoopt ook goed.
Maar de v40d2 is natuurlijk nog maar net uit, en dat wordt denk ik toch de grote hit qua aantallen in nl hoor.
Maar met de jaarlijkse bijtellingsschaalverschuiving is het maar raden hoe het volgend jaar (of het jaar erop) gaat.
Hoe het in belgië gaat heb ik geen zicht op; daar is alles anders (sowieso goedkoper helaas (voor de nederlanders dan)), maar in nederland is bijtelling toch wel het toverwoord.
Voor mij natuurlijk gewoon de volle mep; de xc70 wordt alleen met minimaal 5 cilinders verkocht (en ik zou ook niet veel op het vermogen willen inboeten).

Ik heb overigens m'n xc70 net weer terug van de 1e 60dkm beurt (de eerste echte beurt), maar dat ging toch niet helemaal lekker. Dat de stealer dol is op het aansmeren van allerlei middeltjes is algemeen bekend, maar ik had bij de afspraak -ondanks het aandringen- expliciet gezegd dat ik geen brandstoftoevoeging wou (injectorcleaner).... staat het toch op de rekening. Geld uiteraard teruggekregen, maar ik wil dat spul eigenlijk in principe gewoon niet in m'n tank hebben.
En het interieurfilter was niet goed geplaatst; de afdekkap zat er niet goed op. Ik hoorde 'm suizen, dus ben ik zelf ff op onderzoek gegaan. Het is ze vergeven; het is een lastige plaats om bij te komen.
Voor mij mij natuurlijk niet lastig genoeg zelfs als ikzelf het wiel moet uitvinden, maar ik schaal mezelf dan ook wel wat hoger in dan de gemiddelde monteur O-)

Toch blijft het duur; 540 euro (werk+olie+alle filters+raadselachtig 'klein materiaal'). Als ie uit de garantie is doe ik het gelijk zelf. Ik heb berekend dat ik het waarschijnlijk voor de helft kan, en dan reken ik het normale (riante) uurloon wat ik ook als ondernemer aan mijn klanten doorbereken voor de tijd die ik denk ervoor nodig te hebben (ca. 1,5 uur). Wat dat betreft is 'het beurtje' voor de stealer echt een goudmijn, want het is natuurlijk stagairswerk :O
Als garages en dealers slecht gaan, dan kan ik me niet anders voorstellen dat dat ligt aan slecht bewind en leeggeroofde bv's, want werkplaatstarieven en winst op onderdelen en middelen (olie: 21 euro/liter ex btw 8)7, maar dezelfde olie is ook voor 8,75 te koop als je slim shopt ) gaan echt nergens over in vergelijk tot het opleidingsniveau.
Het is omdat het van de garantie moet; je doet het voor het stempeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 13-10 22:45
Weet iemand nog een paar fatsoenlijke 850 stoelen te koop voor weinig? Ik wil ze in mijn 244 bouwen voordat ik er mee naar Zweden rijd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De_Bastaard schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:50:
Weet iemand nog een paar fatsoenlijke 850 stoelen te koop voor weinig? Ik wil ze in mijn 244 bouwen voordat ik er mee naar Zweden rijd......
Deze zijn wel wat breder dus ik neem aan dat je dat al hebt berekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 13-10 22:45
Jup, moet alleen even het frame van de 850 stoel er aan vast lassen ;)

Blijkt dat mijn 244 frame "in" het 850 frame past. Even vastlassen met wat strips en klaar :D

'79 met relaxte stoelen én stoelverwarming :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
fredkroket schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:13:
[...]

Dat is nog overkomelijk... Ik had het in mijn C30 D3 GearTronic: was mijn eerste automaat en 15K km ging het allemaal goed... Op een dag reed ik op een 100KM weg en ineens moest ik "schakelen" dacht ik... Ik geloof dat ik werkelijk binnen de 34 meter van de tests stilstond... Ik trapte op de koppeling (die er dus niet was :9) en dan doe je dat al met je "koppelingsvoet" en van schrik trap je alleen maar harder...

Verder nooit ergens last van gehad met een automaat :+
Dat gebeurd je allemaal wel een keer, als je moe bent of niet helemaal goed oplet een keer dan doe je allemaal wel eens gekke dingen. Ik moet zelf afkloppen wat dat betreft. Ook bij Kallen. Iedereen heeft een eigen manier van parkeren, in de 1,2 of 3 zie ik nog wel eens, of soms in de achterruit, soms in de vrij, met of zonder handrem (en wel of geen elektronische die wel of niet automatisch eraf schiet als je wilt wegrijden), stuur volledig ingedraaid of niet of noem maar op. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Inparkeren....mijn nieuwe V40 heeft straks een inparkeer-pilot. Benieuwd hoe dat gaat.... Nog benieuwder hoe het met de schade zit als ie er een keer naast zit. De verkoper vertelde dat bij de presentatie van de auto (of van het systeem, weet niet meer) de voorbumper er af lag :|

Ik denk dat ik toch maar gewoon zelf aan t stuur blijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je moet sowieso zelf altijd blijven opletten en je voeten bij je pedalen houden, om die reden inderdaad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 17:31

Reinier

\o/

Bij Fifth Gear was het ook een (gepland) botsinkje. Je moet toch sowieso alsnog zelf de pedalen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

[...]

Het is inderdaad een erg fijne motor die D5. Pakt mooi op en als het moet behoorlijk wat vermogen. Over het verbruik kan ik nog heel weinig zeggen na één dagje rijden, maar met een gemiddelde rijstijl hoop ik toch op zo'n 1 op 14.
Mooi, hier ook automaat met dezelfde motor, maar dan met een XC60 errond en een awd aandrijflijn :-)
De mijne had trouwens oorspronkelijk 163pk (zelfde 2.4 biturbo diesel, maar dan softwarematig 163pk/420Nm) dankzij Rica is dat nu 225/460. Ze hebben ook een programma dat ongeveer 250pk/500Nm zou opleveren, maat dat wil ik de automaat en aandrijving niet aan doen. Bij de mijne is het een gigantisch verschil, ik weet echter niet of jij dat verschil hard zou merken aangezien jij al 205pk hebt.

En dat onnodig naar de knuppel grijpen leer je snel af. Wacht maar als je na een paar maanden nog eens een manuele bak rijdt. De hand-voet techniek om te vertrekken en schakelen verleer je nooit, maar de eerste rotonde ga je over al schokkend omdat je vergat om terug te schakelen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:07
Het enige wat even duurt is het inschatten van je snelheid voor een bocht. Handgeschakeld denk ik altijd derde versnelling oid. Met een automaat is het vaker op de snelheidsmeter kijken om te voorkomen dat er een knikkende nekjes op de achterbank zitten. Maar na een tijdje weet je niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 12-10 10:57

BreeeZe

Devt

Gister een Volvo meet met Rev!

Afbeeldingslocatie: http://got.breeeze.com/volvo/DSC04618.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.breeeze.com/volvo/DSC04615.jpg

De blauwe is mijn 2002 S60 T5
De antraciet kleurige is de 2003 S60 BiFuel van Rev!

Gister even gemeet omdat de lancia van Rev! bij mij staat, ivm parkeer vergunning, en hij er een koper voor had.
Toen ff door de wasstraat geweest en ff poseren in bij het amsterdamse bos :)

Nog 2 andere foto's staan in het show je auto topic in de HK.

Binnenkort nog maar eens doen, maar dan met een echt fatsoenlijke camera :P

Foto's gemaakt door Rev!,de dslr was ik vergeten, en de lens van mijn iPhone bleek na afloop een vetvlek te hebben :F

[ Voor 5% gewijzigd door BreeeZe op 21-04-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Goed idee, was even leuk :)

Was net nog even op dezelfde plek waar wij gisteren ook waren, ff met de GF gewandelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo, afgelopen weekend voor het eerst een caravan getrokken met m'n 940. Dat gaat echt goed :P Gewoon lekker in z'n 5 auto's inhalen op de snelweg, die 940 sleurt we door. En het extra verbruik valt reuze mee. Ik schat dat 'ie rond de 1:8,5 loopt (normaal 1:10). Mn oude Mazda 626 (2 liter) was dorstiger met een caravan er achter.
Ik heb op de snelweg nog wel een gans plat gereden. Die vond het blijkbaar verstandig om 10 meter voor mijn auto te landen ofzo. Ontwijken kon niet meer, dus dan er maar overheen :P was echt een flink beest, maar gelukkig niks beschadigd. Er zit alleen een deukje in de kentekenplaat. Toen ik in de spiegel keek was het 1 grote ontploffing van veren, daar leek het op

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Niet online
ppFreddy schreef op zondag 21 april 2013 @ 03:34:
[...]
Mooi, hier ook automaat met dezelfde motor, maar dan met een XC60 errond en een awd aandrijflijn :-)
De mijne had trouwens oorspronkelijk 163pk (zelfde 2.4 biturbo diesel, maar dan softwarematig 163pk/420Nm) dankzij Rica is dat nu 225/460. Ze hebben ook een programma dat ongeveer 250pk/500Nm zou opleveren, maat dat wil ik de automaat en aandrijving niet aan doen. Bij de mijne is het een gigantisch verschil, ik weet echter niet of jij dat verschil hard zou merken aangezien jij al 205pk hebt.
...
XC60 en AWD, dat rijdt vast erg mooi! Hoelang rij je al met die Rica-tuning en kan je iets zeggen over je verbruik? Ik denk dat vooral meer koppel bij dezelfde rijstijl gunstig kan zijn voor het verbruik. Zelf rij ik vooral korte stukken autobaan, da's natuurlijk niet echt gunstig, maar het gemiddelde verbruik lijkt op zo'n 1 op 13 uit te komen...

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Gemiddelde verbruik is volgens de boordcomputer 8,4l/100km. Ook niet echt gunstig, maar wegens aankoop en verbouwing van een woning rij ik dagelijks enkele keren korte stukjes heen en terug tussen m'n ouders waar ik nu nog woon en m'n huis. Wagen is aangekocht bij 180k km (vorige eigenaar deed echt zeer veel km's, wagen is een vroege my10) gechipt bij 185k km en heb er nu 1 jaar later 220k en niks van problemen. Als ik echt wil krijg ik de wagen op 7,5l/100km, maar die roffel is echt zoooo lekker... De auto is qua aërodynamica ook meer vergelijkbaar met een tuinhuis dan met een V70. Maar die D5 is echt een beer van een motor. Dit weekend naar de Ardennen geweest, 280km enkele rit, 4 passagiers erbij, koffer tot het dak vol en ook bergop aan 140 in 6 laat die motor echt niks merken. Ook niemand die klaagde dat 'ie oncomfortabel zat ofzo, gewoon aan 1 stuk doorgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:25:
Ik heb op de snelweg nog wel een gans plat gereden. Die vond het blijkbaar verstandig om 10 meter voor mijn auto te landen ofzo. Ontwijken kon niet meer, dus dan er maar overheen :P was echt een flink beest, maar gelukkig niks beschadigd. Er zit alleen een deukje in de kentekenplaat. Toen ik in de spiegel keek was het 1 grote ontploffing van veren, daar leek het op
Wees blij... Heb 'n keer 'n kleine hond aangereden, maar ik kon me mooi laten afslepen... (beest was met zijn hoofd door de stuurbekrachtigingspomp gevlogen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Als die S60 Polestar maar 350 pk krijgt faalt dat hard. Dan is het niets meer dan een S60 T6 met Chip tunning. Ik snap dat ze niet bij iedere auto het hele blok uit elkaar willen halen om de cilinder koppen enz te optimaliseren. Maar een wat krachtigere turbo is toch niet zo moeilijk. Ga op z'n minst voor 400PK.

Dat ten zijde ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Diesel motoren van Volvo. Ze gaan die met een 2500 bar systeem uitrusten. Dat is tot nu toe nog niet eerder gedaan. Helaas alleen 4 cilinder. Ik hoop stiekem dat ze van die nieuwere motoren toch nog een 5 cilinder versie uit gaan brengen. (maar dat zal wel niet).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Op de filmpjes van autoweek hadden ze het ook al over dat teruggestelde vermogen :D
Het grote probleem is dat het gewoon niet speciaal is. Het is een turbo 3.0 6 in lijn met 350pk.
Dat is natuurlijk een prima waarde, maar geen superduper prestatieproject. Ford deed dat dus 3 jaar geleden al met een cilindertje minder. En ik zat me ook te bedenken dat BMW (kom ik weer met dat vervelende merk :+) uit een 3 liter 6in lijn turbodiesel méér pk's weet te halen :o (387pk maximaal).
Dus met diesel in een productiemodel (niks gelimiteerd ofzo) een hoger specifiek vermogen dan volvo dat met benzine doet. En we staan nu natuurlijk op de vooravond van de lancering van de nieuwe m3 (goed, nog ca 1 jaar; prognose 2014), en die gaat ook een 3 liter turbo krijgen, met vermoedelijk iets van 450pk. Ik denk ook dat de wereldwijde lancering van de nieuwe m3 eerder zal zijn dan dat de wereldwijde? lancering van de polestar zal zijn, mocht die test in australie succesvol zijn.

En Volvo heeft natuurlijk de grote fout gemaakt door eerst een versie te maken die laat zien wat ze kunnen (500pk+), en daarna iets minders te gaan verkopen wat het niet haalt bij de concurrentie. Maar es kijken of ie de weg naar europa ooit zal halen en wat voor prijskaartje daar dan aan gaat hangen.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 22-04-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jullie vergeten alleen 1 belangrijk ding: Volvo had altijd de filosofie: "onze benzine-motoren moeten minstens 300.000 kilometer kunnen halen" en dat principe hebben ze nooit losgelaten. Als ze zo'n blok dik gaan lopen tunen en op de rand qua vermogen gaan zitten, dan haal je die 3 ton niet. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat weet je nu ook niet.
Hoe dan ook is de preview van de 500pk versie een onverstandige stap geweest. Ze houden de pers dan een vette worst voor. Dus welke review er in de toekomst ook komt, er zal altijd teruggegrepen worden op die 500pk versie en ernaar verwezen worden dat ie niet zo blits is als dat ding.
Dan hadden ze beter een andere naam/lijn kunnen verzinnen. Wat dat betreft kan je gewoon zien dat het huidige marketingteam van volvo onervaren is in deze klasse. Het temperen van het 'unique selling point' is gewoon geen goed idee. Het is hetzelfde als een speciale auto maken die extreem veilig is, en daar dan een productieversie van maken die gewoon minder veilig is (en ook minder veilig is dan wat de concurrentie kan bieden).

[ Voor 112% gewijzigd door mr_petit op 22-04-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zouden ze niet al ergens rondjes rijden met een gecamoufleerde Polestar die in hoog tempo kilometers moet halen? 300k is veel om "even" te halen. Toch kan het met een team wel in een jaar: 1000km per dag is te doen met meerdere chauffeurs.
Hoe dan ook is de preview van de 500pk versie een onverstandige stap geweest. Ze houden de pers dan een vette worst voor. Dus welke review er in de toekomst ook komt, er zal altijd teruggegrepen worden op die 500pk versie en ernaar verwezen worden dat ie niet zo blits is als dat ding.
Ja, als dat nou speculatie was van de pers, dan kon je nog zeggen dat hij overhyped was. Toch kan ik me voorstelen dat het de betrouwbaarheid niet ten goede komt om 500pk uit een dergelijk blok te halen. Aan de andere kant mag je je afvragen of dit nou de kilometervreters zijn. Als je voor je werk dagelijks onderweg bent is een Polestar wellicht niet de meest economische auto om dat mee te doen :+
Dan hadden ze beter een andere naam/lijn kunnen verzinnen. Wat dat betreft kan je gewoon zien dat het huidige marketingteam van volvo onervaren is in deze klasse. Het temperen van het 'unique selling point' is gewoon geen goed idee. Het is hetzelfde als een speciale auto maken die extreem veilig is, en daar dan een productieversie van maken die gewoon minder veilig is (en ook minder veilig is dan wat de concurrentie kan bieden).
Had het een S60 T6R genoemd ofzo. Maar goed, een productieauto is wel vaker een slap aftreksel van een concept car. Zo'n CC is meer om aan te tonen wat je kunt, de productieauto moet wat "meer verantwoord" zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 23-04-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Grrrrrene schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 07:57:
[...]
Zouden ze niet al ergens rondjes rijden met een gecamoufleerde Polestar die in hoog tempo kilometers moet halen? 300k is veel om "even" te halen. Toch kan het met een team wel in een jaar: 1000km per dag is te doen met meerdere chauffeurs.
Voor zo'n zaken (in het geval van duurtesten voor een motorblok) zijn testbanken met "real-life" simulaties uitgevonden. Het is uiteraard niet helemaal hetzelfde omdat je geen natuurelementen hebt, maar het geeft volgens mij toch een goede indicatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Darkstar op 23-04-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
Astennu schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:50:
Als die S60 Polestar maar 350 pk krijgt faalt dat hard. Dan is het niets meer dan een S60 T6 met Chip tunning. Ik snap dat ze niet bij iedere auto het hele blok uit elkaar willen halen om de cilinder koppen enz te optimaliseren. Maar een wat krachtigere turbo is toch niet zo moeilijk. Ga op z'n minst voor 400PK.
Dat dacht ik dus ook, maar als je de 0-100 cijfers naast elkaar legt blijkt dat de software in die (prehistorische) automaat zo ongeveer meer veschil maakt dan die 40-50 pk extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
mr_petit schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:19:
Op de filmpjes van autoweek hadden ze het ook al over dat teruggestelde vermogen :D
Het grote probleem is dat het gewoon niet speciaal is. Het is een turbo 3.0 6 in lijn met 350pk.
Dat is natuurlijk een prima waarde, maar geen superduper prestatieproject. Ford deed dat dus 3 jaar geleden al met een cilindertje minder. En ik zat me ook te bedenken dat BMW (kom ik weer met dat vervelende merk :+) uit een 3 liter 6in lijn turbodiesel méér pk's weet te halen :o (387pk maximaal).
Dus met diesel in een productiemodel (niks gelimiteerd ofzo) een hoger specifiek vermogen dan volvo dat met benzine doet. En we staan nu natuurlijk op de vooravond van de lancering van de nieuwe m3 (goed, nog ca 1 jaar; prognose 2014), en die gaat ook een 3 liter turbo krijgen, met vermoedelijk iets van 450pk. Ik denk ook dat de wereldwijde lancering van de nieuwe m3 eerder zal zijn dan dat de wereldwijde? lancering van de polestar zal zijn, mocht die test in australie succesvol zijn.

En Volvo heeft natuurlijk de grote fout gemaakt door eerst een versie te maken die laat zien wat ze kunnen (500pk+), en daarna iets minders te gaan verkopen wat het niet haalt bij de concurrentie. Maar es kijken of ie de weg naar europa ooit zal halen en wat voor prijskaartje daar dan aan gaat hangen.
Dat 5 cilindertje van ford is gewoon een T5 van volvo alleen dan met cilinder sleeves en een K16 turbo.
Bart-Willem schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:14:
Jullie vergeten alleen 1 belangrijk ding: Volvo had altijd de filosofie: "onze benzine-motoren moeten minstens 300.000 kilometer kunnen halen" en dat principe hebben ze nooit losgelaten. Als ze zo'n blok dik gaan lopen tunen en op de rand qua vermogen gaan zitten, dan haal je die 3 ton niet. :P
Tja misschien. Maar met 400 PK moet dat ook nog wel kunnen. Die oude 2.5 liter blokken doen makkelijk 5 ton.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 25-04-2013 22:00 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Astennu schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:59:
[...]
Dat 5 cilindertje van ford is gewoon een T5 van volvo.
Ja dat weet ik want dat schreef ik al eerder. Wat polestar dus presteert qua vermogen, kon ford dus al 3 jaar eerder met een kleiner volvo blok (waar polestar uiteraard ook over kan beschikken). Daarom is het motorisch ook geen hoogstaande prestatie. 350pk is een marktconforme waarde voor een geblazen 3.0 6inlijn. Geen prestige waarde.
Ik zag zo her en der dat mensen verwachtten dat de 350pk polestar in australie kaal $120.000 gaat kosten. OF dat waar is.... zij weten ook niets :+
Even met een schatting betreffende co2 uitstoot (250gram), zou dat in NL omgerekend pak 'm beet 150.000 zijn incl bpm/btw
Voor dat geld heb je ook een M6 (560pk), of een GTR + garage.

Ik ben benieuwd of ie het gaat maken en of je ook al die goodies zoals brembo bbk en öhlins 3weg onderstel erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20340/IMAG0006.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door NoFearCreations op 28-04-2013 12:19 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dikke velgjes! Die sidepipe :D
Voor de liefhebbers, ik weet nog een 360 te koop met zgan LPG installatie, de carrosserie heeft 'wat werk' :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tof die 340 zo! :D Hier in de buurt staat ook een knalrode 340 maar dan omgepimpt naar een soort rally-versie met huge spatlappen en brede Minilites (of imitatie ervan) spierwitte velgen eronder. :P Die 340's vond ik altijd maar raar, maar nu kan ik ze echt waarderen. :P En ze rijden enorm goed! :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:38:
Dikke velgjes! Die sidepipe :D
Voor de liefhebbers, ik weet nog een 360 te koop met zgan LPG installatie, de carrosserie heeft 'wat werk' :')
Groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee, blauw/turquoise achtig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:48
Eigenaar geworden van een blauwe S40 2.0 uit 96! Op een klein krasje na helemaal puntgaaf van buiten, van binnen ook vrij netjes.

Nu heb ik wel een vraagje, de uitschuifbare antenne deed het gewoon, al krijg ik hem nu niet meer omhoog? Moet dit automatisch gaan bij starten auto? Zou wel heel toevallig zijn als hij precies vandaag is overleden. Er zat nog een Xtrons 2din radio in met schermpje en die heb ik er ook gewoon in laten zitten, het is dus neit het geval dat ik een andere radio verkeerd heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:54
Mijn nieuwe auto ! volgende week ophalen ! Silvervision lampjes zijn al in huis dus die komen er gelijk in.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80216716/2013-04-26%2013.35.07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 17:31

Reinier

\o/

Goed idee die Silvervision lampjes :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EX7dBdABpxszVEGgcDnP7FSC/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:54
Idd heb ze ook in mijn Audi ziet er super uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bekende mod idd, heb ik ook bij de V40 erin zitten en toont toch wat mooier haha.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33
Heeft er iemand ervaring met het nieuwe Sensus Connected Touch systeem? Ik kreeg van de Volvo dealer te horen dat ze het afraden als vervanger voor RTI navigatie, maar ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen.

Ik zag dat het gebaseerd is op Parrot Asteroid Smart, en aangezien het gewoon Android is, kun je er zelf Sygic of Tomtom opzetten. Kan iemand dit bevestigen? Dat zou wel ultiem zijn namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Waarom hebben ze het afgeraden dan?

Er staat iGo met 5 jaar routeinformatie op, één van de betere Androidnagivatiesystemen imho. Voorwaarde is wel dat je een data-abo beschikbaar hebt (event. via je telefoon)
En het is wel Android, maar dat wil nog niet zeggen dat je er zomaar vanalles op kunt installeren. Ik vermoed dat de boel redelijk op slot zit, maar hopelijk komen er customroms voor beschikbaar (en een manier om die te installeren). Ik ben niet bekend met dat Parrot-systeem dat je aanhaalt.

Ik ben er inmiddels achter dat Sensus Toch alléén de standaard RTI-navigatie vervangt en verder geen invloed op bijv. het audiosysteem heeft. Je hebt dus niet meer die RTI-harddisk navigatie, geen TMC en geen spraakbediening. Dat laatste vind ik zowieso niet zo'n probleem.
TMC is handig om te hebben, want in het buitenland is een dataverbinding nog steeds erg duur (iGo traffic). Dat ben je dus ook kwijt met ST.
iGo zal als navigatiesysteem waarschijnlijk een flink stuk fijner werken dan het RTI-systeem...

Ik ben benieuwd naar de praktijk...

edit: hier staat wat info http://www.autohuis-bouws...sus-infotainment-platform

Inderdaad Parrot-based

Stiekem hoop ik eigenlijk dat je ook Google navigatie kunt gebruiken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 01-05-2013 11:56 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.