Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 92 Laatste
Acties:
  • 469.341 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Darkstar schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:58:
Mijn keuze is ook definitief doorgegeven:
  • Volvo V40 Kinetic D2 in Biarritz Blue
  • Motion Pack (7" Navi, DVD, Cruise control,...)
  • P136 Vasa Leder Espresso / Blond-Espresso interieur
  • Park Assist Achter
  • Getinte ruiten achteraan en koffer
  • Verwarming voorzetels
  • Noodreservewiel
* Darkstar is happy *O* (bij levering dan toch :Y) )
Nice! :) Dat Park Assist vind ik wel erg stoer. :) Toegegeven: andere merken hadden het al, maar goed. :P Ben ook benieuwd hoe het in het echt werkt. :P

Het demo-filmpje van Volvo is natuurlijk wel een beetje een shareware-demo en zou het wel eens in het echt eens willen zien werken. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dat is Park Assist Pilot, Darkstar heeft volgens mij Park Assist (camera dus) gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ah, da's wat anders inderdaad. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Heeft iemand toevallig in een V40 met T3 of T4 gereden? En kan iemand deze vergelijken met de diesels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Reinier schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:22:
Heeft iemand toevallig in een V40 met T3 of T4 gereden? En kan iemand deze vergelijken met de diesels?
Ik heb in de T3 gereden en ik vond het prima rijden. Jammer vind ik dat je wel ver moet blijven doorhalen om hem op tempo te houden. Vind een D2 persoonlijk al prettiger rijden (lekker rustig, maar toch vlot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Reinier schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:34:
Dat is Park Assist Pilot, Darkstar heeft volgens mij Park Assist (camera dus) gekozen ;)
Klopt, maar de versie zonder camera, parkeersensoren dus.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 20:44
Net nieuwe velgen onder de XC60 hier thuis :

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/8674750/photo.JPG

20" Talitha Diamond Cut Mat Grey velgen. Beter dan de 18" R-Design velgen die eronder zaten :). Daar gaan straks de winterbanden op!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Oeh :9 Ik ben tot nu geen fan geweest van de XC60, maar volgens mij heb je net een lekkere hoek gepakt :9 Dat de achterkant er niet op staat helpt ook wel mee. Daar ben ik vanuit geen enkele hoek een fan van ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14

Mx. Alba

hen/die/zij

Vanmiddag iets geks met mijn C30 D2... Opeens stond in de display: "MINDER MOTORVERMOGEN" en inderdaad, boven de 2000 toeren was de fut er helemaal uit, je zou kunnen zeggen tot 2000 alles normaal en dan helemaal niets meer... Was tijdens filerijden dus ik heb de standaard truc toegepast: close all windows and reboot ;-) en dat werkte, daarna deed hij het weer perfect... Weet iemand waar daar aan de hand zou kunnen zijn geweest?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:54
Mx. Alba schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:50:
Vanmiddag iets geks met mijn C30 D2... Opeens stond in de display: "MINDER MOTORVERMOGEN" en inderdaad, boven de 2000 toeren was de fut er helemaal uit, je zou kunnen zeggen tot 2000 alles normaal en dan helemaal niets meer... Was tijdens filerijden dus ik heb de standaard truc toegepast: close all windows and reboot ;-) en dat werkte, daarna deed hij het weer perfect... Weet iemand waar daar aan de hand zou kunnen zijn geweest?
Iets met t motormanagement van de Turbo?

Ik heb mijn V40 van t weekend 30mm verlaagd, resultaat (foto was n stuk lichter op mijn eigen monitor maar komt een nieuwe aan):

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8451/7977647792_914f6f9265_z.jpg
Car.jpg by ed-oorklep, on Flickr

edit: foto lichter gemaakt ;)

flickr iRacing Profiel

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Bart-Willem schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:26:
[...]

Nice! :) Dat Park Assist vind ik wel erg stoer. :) Toegegeven: andere merken hadden het al, maar goed. :P Ben ook benieuwd hoe het in het echt werkt. :P

Het demo-filmpje van Volvo is natuurlijk wel een beetje een shareware-demo en zou het wel eens in het echt eens willen zien werken. :P

[video]
Par assist pilot werkt precies zoals in de demo. ik hoor wel eens verhalen dat plekjes moeilijk gevonden worden (niet Volvo specifiek hoor), maar zodra er 1 gevonden is zet je hem in z'n achteruit en geef je rustig gas, de auto stuurt hem erin.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Mooie wagen, Ed! Ik blijf toch de klassieke V40 één van de mooiste Volvo's vinden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 19:21
@ darkstar,

Waarom niet het intro pakket erbij genomen voor 495?

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

m.lammers schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:20:
@ darkstar,

Waarom niet het intro pakket erbij genomen voor 495?
€995 in het geval van een Kinetic :)
Ik denk dat hij met Motion Pack eigenlijk Intro Line bedoelde :?

[ Voor 12% gewijzigd door Reinier op 12-09-2012 15:22 ]

• CarJunkyXL
Ah sorry, zit zelf te kijken neer een V40 summon (lease) |:(

Zie ook geen motion pack terug op de website.

[ Voor 28% gewijzigd door CarJunkyXL op 12-09-2012 15:26 ]

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
motion pack is alleen in België
intro line is alleen in NL

• CarJunkyXL
Schnor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:46:
motion pack is alleen in België
intro line is alleen in NL
Ah, dat wist ik niet! Thanks. :+

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 09:58
Mx. Alba schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:50:
Ik heb dit bij het eerste type c30 gehad, nog met de 5bak en 25% bijtelling :F Destijds was het iets met een verstopt dieselfilter of pomp... Waarna hij in een soort noodloop sprong. Ik was toen te lam om steeds naar de garage te gaan dus 15k later kon de garage bij mij komen. (ok, 3 beurten overslaan is ook niet slimste wat je kunt doen..)

Bevalt hij verder goed?? Ik baal nog steeds dat mijn bestelling net te laat door was en ze alleen nog de 'kale' variant konden leveren, uiteindelijk een megane gt-line besteld :+

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Hij bevalt verder geweldig. Heeeeerlijke auto.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ed-oorklep schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:16:
[...]

Iets met t motormanagement van de Turbo?

Ik heb mijn V40 van t weekend 30mm verlaagd, resultaat (foto was n stuk lichter op mijn eigen monitor maar komt een nieuwe aan):

[afbeelding]
Car.jpg by ed-oorklep, on Flickr

edit: foto lichter gemaakt ;)
Staat hem goed! Ook een foto van opzij toevallig? Ik twijfel of ik voor geen 35mm verlaging wil. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

SanderPS3 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:51:
Net nieuwe velgen onder de XC60 hier thuis :

[afbeelding]

20" Talitha Diamond Cut Mat Grey velgen. Beter dan de 18" R-Design velgen die eronder zaten :). Daar gaan straks de winterbanden op!
Strak, ik twijfel nog steeds of ik ook die Talitha Diamond Cut's zou nemen (na de winter dan, en onder een zwarte :p)

Ik ben trouwens vorige week naar een voorstelling gaan kijken van de V40 (en intussen eens een proefrit gedaan in een S60 D2 PowerShift) en buiten stond deze strakke bak:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/155riph.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2a6mko3.jpg

V40 D3 Inscription _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door ppFreddy op 13-09-2012 18:45 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Anoniem: 185550

Zojuist bij de dealer geweest voor een nieuwe V40 voor in de lease. Dacht eigenlijk voor een D4 te gaan, maar uiteraard dezelfde motor als een D3, alleen andere software. Verkoper raadde me aan een D3 te bestellen en met een RICA tuning het vermogen op te schroeven. D3 t.o.v. D4 scheelt 1300,- in de cataloguswaarde, RICA tuning, incl. kastje kost +- 1000,-.

D3, 150HP, 350NM
D4, 177HP, 400NM, dezelfde motor als D3, andere software
D3, met RICA, 201HP, 451NM

Dat klinkt me als muziek in de oren uiteraard...

Iemand ervaring hiermee? Is dat een goed idee?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 185550 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:47:
Zojuist bij de dealer geweest voor een nieuwe V40 voor in de lease. Dacht eigenlijk voor een D4 te gaan, maar uiteraard dezelfde motor als een D3, alleen andere software. Verkoper raadde me aan een D3 te bestellen en met een RICA tuning het vermogen op te schroeven. D3 t.o.v. D4 scheelt 1300,- in de cataloguswaarde, RICA tuning, incl. kastje kost +- 1000,-.

D3, 150HP, 350NM
D4, 177HP, 400NM, dezelfde motor als D4, andere software
D3, met RICA, 201HP, 451NM

Dat klinkt me als muziek in de oren uiteraard...

Iemand ervaring hiermee? Is dat een goed idee?
Mag je van je lease firma chippen? zo niet heb je natuurlijk een probleem met die optie als je een motordefect krijgt.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
1000 euro voor een standaard chip? Zijn ze gek geworden daar ofzo...

Ik ben dadelijk 600 euro kwijt voor een custom mapping voor mijn V40. :X Bij Fasttech...

• ed-oorklep
Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:29:
[...]

Staat hem goed! Ook een foto van opzij toevallig? Ik twijfel of ik voor geen 35mm verlaging wil. :)
Nog niet, na t weekend wel denk ik ;) Morgen uitlijnen dus dan rijdt t ook weer strak :)

flickr iRacing Profiel

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kun je niet beter een week wachten tot hij volledig gezet is en ingeveerd? :)

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:14:

Ik ben dadelijk 600 euro kwijt voor een custom mapping voor mijn V40. :X Bij Fasttech...
Is denk ik de prijs in combinatie met hun Softloader, zodat je kan terugkeren naar het standaard programma wanneer je wil. Voor mijn XC60 2.4D was ik bij Rica 600 EUR kwijt incl inlegfilter.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:14:

Dit is natuurlijk inclusief behoud van volledige garantie, daar zit nu eenmaal een anders prijskaartje aan. Mijn ABT tuning was €1500,-, terwijl ik bij, een veel betere tuner, ook voor €600,- klaar kan zijn. Maarja, die garantie he.

En, wat ze ook beweren, chiptuning die een dealer niet kan zien... bestaat niet ;)

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 20:44
ppFreddy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:44:
[...]

Is denk ik de prijs in combinatie met hun Softloader, zodat je kan terugkeren naar het standaard programma wanneer je wil. Voor mijn XC60 2.4D was ik bij Rica 600 EUR kwijt incl inlegfilter.
Heb je dan ook nog motor garantie? Onze XC60 is door polestar getuned, en dat koste een whopping €1700,- als ik me niet vergis.

gewoon nee.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
PWM schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:44:
[...]

Dit is natuurlijk inclusief behoud van volledige garantie, daar zit nu eenmaal een anders prijskaartje aan. Mijn ABT tuning was €1500,-, terwijl ik bij, een veel betere tuner, ook voor €600,- klaar kan zijn. Maarja, die garantie he.

En, wat ze ook beweren, chiptuning die een dealer niet kan zien... bestaat niet ;)
Je ziet het altijd idd, maar je koopt dus een soort van garantie af, lekker dan. :+

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tja, €900 is niet duur voor garantie op de motor want als de boel in de soep zou draaien gaat dat veel meer kosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:29:
[...]

Nu wel :) :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8295/7991571915_917443b141_z.jpg
IMAG0110 by ed-oorklep, on Flickr

Wel met de telefoon dus niet de allerbeste foto...
Joopieboy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:44:
Kun je niet beter een week wachten tot hij volledig gezet is en ingeveerd? :)
We hebben ze zondag gemonteerd en vrijdag is ie uitgelijnd, daar zat ongeveer een 700-800km tussen dus dan heeft t zich redelijk gezet lijkt me O-)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:55
Ziet er strak uit! Ooit chromen deurhandels overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Vanmorgen iets leuks ontdekt. Ik was aan het filerijden, dacht dat ik in 1 stond maar stond in 2 waardoor hij afsloeg. Ik trap de koppeling in om te starten - start hij zelf weer. Toch handig dus, zo'n start-stop-systeem, want kennelijk heeft hij ook een automatische "afslagrecovery" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jah, dat had ik ook bij de testrit die ik gedaan heb toen met de s40 drive (110pk versie).

Ik vraag me alleen af of het het start stop systeem is, ik herinner me namelijk dat ik gelezen heb dat het starten elektronisch gaat. Op die manier dat indien de motor niet onmiddelijk aanslaat, de auto zelf blijft proberen en je dus niet de contactsleutel in de starten stand moet houden. Het starten kan ook alleen als de koppeling ingeduwd is. Dus daar is die controle ook.

Ik heb het nog niet gehad bij mijn auto (geen start-stop), maar ik weet ook niet of ik snel genoeg mijn koppeling intrapte bv. En ik ben ook nog niet zo dikwijls stil gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
loeberce schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:21:
Ziet er strak uit! Ooit chromen deurhandels overwogen?
Thanx, chromen heb ik wel eens overwogen, maar die vind ik te duur ;) Heb al een tweede setje handels liggen om te spuiten in de kleur van de auto dus als het goed is komt dat ooit nog een keer....

[ Voor 5% gewijzigd door ed-oorklep op 17-09-2012 12:13 ]

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 11:44

Prx

kluyze schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:48:
Jah, dat had ik ook bij de testrit die ik gedaan heb toen met de s40 drive (110pk versie).

Ik vraag me alleen af of het het start stop systeem is, ik herinner me namelijk dat ik gelezen heb dat het starten elektronisch gaat. Op die manier dat indien de motor niet onmiddelijk aanslaat, de auto zelf blijft proberen en je dus niet de contactsleutel in de starten stand moet houden. Het starten kan ook alleen als de koppeling ingeduwd is. Dus daar is die controle ook.

Ik heb het nog niet gehad bij mijn auto (geen start-stop), maar ik weet ook niet of ik snel genoeg mijn koppeling intrapte bv. En ik ben ook nog niet zo dikwijls stil gevallen.
Mijn Polo BlueMotion vertoont hetzelfde gedrag. Wanneer de auto afslaat dan wordt deze direct weer herstart bij het intrappen van de koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ed-oorklep schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:57:
[...]

Nu wel :) :

[afbeelding]
IMAG0110 by ed-oorklep, on Flickr

Wel met de telefoon dus niet de allerbeste foto...

[...]

We hebben ze zondag gemonteerd en vrijdag is ie uitgelijnd, daar zat ongeveer een 700-800km tussen dus dan heeft t zich redelijk gezet lijkt me O-)
Owww dat doe je goed. :P Maar ziet er dik uit, dankjewel voor de foto! _O_ Ik ga dus idd voor 35mm voor. O+

Edit: prijsopgave voor nieuwe intercooler, motorsteunen, brandstof filter en ander klein materiaal binnen, binnenkort eens bestellen. En een prijsopgave de deur uit gedaan voor ATE Powerdisc remmen en Hawk HPS remblokken samen met Goodridge RVS slangen. O+

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 17-09-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:32:
Vanmorgen iets leuks ontdekt. Ik was aan het filerijden, dacht dat ik in 1 stond maar stond in 2 waardoor hij afsloeg. Ik trap de koppeling in om te starten - start hij zelf weer. Toch handig dus, zo'n start-stop-systeem, want kennelijk heeft hij ook een automatische "afslagrecovery" :D
Ik heb het een keer zo erg gehad (met een S40 1.6d DrivE met SS) dat ik de tank helemaal leeg had gereden en de motor sloeg af... Ik met de koppeling ingetrapt uitrijden op de vluchtstrook zodat ik zo min mogelijk hoefde te lopen. Tot opeens de motor weer startte! Blijkbaar was er weer genoeg brandstof bij de pomp gekomen waardoor hij hem zelf weer startte. Dus snel gang maken en weer uitrijden (was weer afgeslagen). Zo heb ik de laatste 4 km over de vluchtstrook gehannest en uiteindelijk de benzinepomp gehaald.

Zo ver leeg rijden doe ik btw echt nooit meer... Ik kwam de Heijnenoord tunnel uit met 75 omdat de auto vond dat "beperkt motorvermogen" meer dan genoeg was. Dit wordt gedaan zodat je meer kans hebt nog ergens te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de 2.7/2.8 V6 motoren in de oudere 740/760 e.d.? Hoe staat het met de betrouwbaarheid t.o.v. van de conventionele lijnmotoren van Volvo (en dan voornamelijk op LPG :P). Ik las dat ze in samenwerking met Peugeot/Renault gemaakt zijn, dus ik ben er een beetje huiverig voor :P aangezien Volvo's uitgerust met die motoren vaak ook goedkoper zijn als de versie's met een lijnmotor (B23 ofzo)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zou er mijn handen niet aan branden eerlijk gezegd. :P Met erg goed onderhoud (lees: elke 7500km de juiste olie, niet te dun en niet te dik en al helemaal geen goedkope olie) kunnen ze tig ton mee, maar de meeste auto's die nu er nog mee rondrijden zijn vaak knakenridders-auto's en dus slecht onderhouden. En sommige delen zoals riemspanners voor de distributieketting zijn helaas niet meer te krijgen. :P En veel hebben er het bekende oliekanaal-probleem: die raken verstopt met alle gevolgen van dien. :X Veel PRV-blokken zijn daarom ook vervangen door een redblock (een standaard B230 4-cilinder). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tnx. Dat is dus 3x niks :P
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een dagelijkse oldtimer op LPG (of makkelijk om te bouwen naar LPG). Zodoende mijn vraag. Hoeft niet specifiek een Volvo te zijn, mag ook wat anders zijn (beperkt :P Volvo/iets Japans/Audi), ben b.v. ook aan het mailen over een Toyota Crown op benzine (maar carburateur, dus vrij simpel om te bouwen).
Heb afgelopen winter ook geholpen met het opknappen/rijdbaar maken van een 360, en meegeholpen ombouwen naar LPG van een maat van me.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb net m'n 740 uit '84 verkocht, anders was dat wat. :+ Overmorgen ga ik eindelijk beginnen aan m'n 240 uit 1986: dan breng ik 'm weg voor een nieuwe APK en distributieriem. :P Daarna gaat 'ie ook in de verkoop, misschien dat dat wat is? :+ Veel hoef ik er niet voor te hebben. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DM :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Of een 960? Stijlvolle oldtimer met een 6 in lijn die praktisch onverwoestbaar is.

Edit: valt me net in dat die waarschijnlijk te jong is om al oldtimer te zijn...

[ Voor 33% gewijzigd door ppFreddy op 18-09-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, je moet ze net vinden.
Opzich een specifieke voorkeur heb ik niet. Heb b.v. ook net een mailtje de deur uitgedaan naar een hele mooie 360.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Mx. Alba schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:32:
Dat is niet echt afslagrecovery hoor. Heb het ook wel eens in een BMW gehad (af laten slaan in de derde versnelling, koppeling niet ingetrapt tijdens het afremmen) verscheen er een mooie start-stopmelding in het schermpje. Systeem dacht dus dat dit "gepland" was :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ja, ik dacht al dat het een leuk extra feature van het start-stop-systeem was. :)

Vanmorgen is het me toevallig weer een keer overkomen bij het filerijden. Best handig, gewoon de koppeling intrappen en hij start weer zonder dat iemand het merkt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:29:
Ja, je moet ze net vinden.
Opzich een specifieke voorkeur heb ik niet. Heb b.v. ook net een mailtje de deur uitgedaan naar een hele mooie 360.
Gezien de onderdelenvoorziening kan je het beste voor een 240 of 740 gaan. :P 360's zijn ook leuk, maar de onderdelen beginnen schaarser te worden. De Daf Hobby Club heeft enorm veel, maar dingen als lichten, handgrepen etc worden nieuw niet of nauwelijks gemaakt. Voor de komende jaren nog geen probleem, maar voor de langere termijn weer wel. ;( 1 geluk: in de UK rijden absurd veel 340's en 360's rond, dus tweedehands is altijd wel wat te regelen (op de UK-koplampen na dan). :P

Volvotips.com

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

als het goed is kan ik volgende week mijn V40 Momentum D2 ophalen. Werd wel eens tijd dat er hier in de buurt één rond ging rijden ;-)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

page404 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:15:
als het goed is kan ik volgende week mijn V40 Momentum D2 ophalen. Werd wel eens tijd dat er hier in de buurt één rond ging rijden ;-)
Nice!

Ik heb vandaag nog even in een T3 gereden. En bij Serva in Amersfoort staat die goud-gewrapte XC60 van Naomi van As. Kek kleurtje hoor :)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, de witte 240 is eindelijk van stalling gehaald. :P Nieuwe accu erin en het ding ging al goed rond maar kennelijk zat er toch te weinig (tot geen) benzine in. :P Litertje erbij en het ding sloeg zo aan na 3 jaar stilstand. :P Wel zwarte rook en een enorme stank door de oude benzine. :X Gauw getankt (tankstation ligt schuin tegenover de stalling) en het roken was meteen weg. :P

Daarna naar een Volvo-subdealer gereden (2,5km van de stalling af) en paar keer goed hard op de rem getrapt en die lijken ook aardig los te zitten nu. :P Lopen niet meer aan in ieder geval.

Net al telefonisch contact gehad en ze zijn al begonnen aan de APK. Eigenlijk waren het allerlei kleine dingetjes, zoals een fuseekogelhoesje en wat andere freubelmeuk. En 1 of meerdere radiateurslangen waren compleet uitgedroogd en worden dus vervangen. Dan nog de distributieriem en ik vermoed dat het toch aardig in de papieren zal gaan lopen. :P Maar ja: de wielranden achter waren in ieder geval geen enkele reden tot afkeur gelukkig. :+ Denk dat 'ie begin volgende week klaar is en dan volgende week zelf even een grote beurt doen en gaat 'ie de verkoop in. :P

Volvotips.com

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:54
Sinds kort is mijn vriendin de trotse eigenaar van een V40 1.8 uit 2003 met 116k gelopen (en * Zsub 'dus' ook een beetje :P). Foto's moet ik jullie nog even schuldig blijven, maar ik heb al wel een paar vragen.
  1. Ik heb hierzo gevonden hoe de lampjes te vervangen achter de knoppen, alleen zijn ook de lampjes achter de lichtschakelaar en één van de stoelverwarmingsknopjes stuk. Moeten daar dezelfde lampjes in?
  2. Het linker knipperlicht voor is beslagen, nieuwe units zijn niet heel duur, zijn daar nog verschillen in versies mbt Phase1/2?
  3. De knop van de pook is versleten, kan je die makkelijk vervangen (het kan vast)?
En buiten de lijst want eigenlijk is dit de belangrijkste vraag: waar kan ik dit allemaal bestellen, liefst met mensen die een beetje meedenken?

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Mx. Alba schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:17:
Ja, ik dacht al dat het een leuk extra feature van het start-stop-systeem was. :)

Vanmorgen is het me toevallig weer een keer overkomen bij het filerijden. Best handig, gewoon de koppeling intrappen en hij start weer zonder dat iemand het merkt. O-)
Is niet echt een feature, gewoon de software die geprogrammeerd is om bij "motor af" de boel weer te starten bij koppeling induwen, ongeacht of motor bewust of onbewust is uitgeschakeld. Is trouwens alleen bij S/S modellen, want ik slaagde er gisteren in om mijn pa z'n V70 1.6D drivE te doen afslaan (komt ervan als je automaat gewoon bent, dan vergeet je al eens in neutraal te leggen aan een stoplicht :p) en die startte niet vanzelf toen ik de koppeling intrapte :p

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zsub schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:53:
Sinds kort is mijn vriendin de trotse eigenaar van een V40 1.8 uit 2003 met 116k gelopen (en * Zsub 'dus' ook een beetje :P). Foto's moet ik jullie nog even schuldig blijven, maar ik heb al wel een paar vragen.
  1. Ik heb hierzo gevonden hoe de lampjes te vervangen achter de knoppen, alleen zijn ook de lampjes achter de lichtschakelaar en één van de stoelverwarmingsknopjes stuk. Moeten daar dezelfde lampjes in?
  2. Het linker knipperlicht voor is beslagen, nieuwe units zijn niet heel duur, zijn daar nog verschillen in versies mbt Phase1/2?
  3. De knop van de pook is versleten, kan je die makkelijk vervangen (het kan vast)?
En buiten de lijst want eigenlijk is dit de belangrijkste vraag: waar kan ik dit allemaal bestellen, liefst met mensen die een beetje meedenken?
Gewoon bij de dealer bestellen, kosten vallen eigenlijk best wel mee.

Mooi dat het gelukt is met die lampjes, lichtschakelaar zijn andere, dat zijn deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/Afb0865-Small.jpg
De 3 kleinere, onderdeelnummer kan ik voor je opzoeken.

Onderin zitten 2 schroeven en dan klik je de schakelaar er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/Afb0870-Custom.jpg
Hier zie je ook al waar de 3 lampjes in moeten komen. Gewoon bij de dealer bestellen, kosten vallen reuze mee...

Zie: http://www.joopiesplace.nl/30-8-2011

Knipperlichten kun je vrij eenvoudig eruit halen (moet even zoeken hoe precies), laten drogen op de verwarming of voorzichtig met een fohn droog blazen, randen opnieuw afkitten met siliconen of sanitair kit en er komt geen vocht meer in terug. Of gewoon vervangen voor een nieuwe via de dealer, imitatie (Depo) past niet helemaal lekker en bevestigingen breken af. Tussen Phase 1 en 2 zit behoorlijk wat verschil, en bij een Phase 2 kun je met zwarte achtergrond of zilvere krijgen, afhankelijk van welk type koplamp.
Dealer weet er alles van en nogmaals zo duur is die niet en wees niet bang voor de dealer. :D

Knopje van de stoelverwarming moet je helemaal vervangen helaas, dat zijn 2 ledjes op een printplaatje als je de knop al open krijgt zonder te slopen.

Succes en veel plezier met je V40! Snel eens wat foto's posten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Reinier schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:16:
[...]

Nice!

Ik heb vandaag nog even in een T3 gereden. En bij Serva in Amersfoort staat die goud-gewrapte XC60 van Naomi van As. Kek kleurtje hoor :)
Zo'n T3 of D3 had ik ook wel gewild 8) maar vond de meerprijs toch te gortig. Ach, in mijn midlifecrisis koop ik wel een sportautootje. Dat is ook al over een paar jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Joopieboy schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:18:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3mjmol.jpg
Zo dan :) Volgens mij is 'ie ook verlaagd, ik reed vanmiddag verdorie tegen 'n verkeersdrempel. Met de lampjes is alles gelukt trouwens, dank voor de tips! Alleen het knipperlicht moet ik nog doen, maar nu even studeren :)

Oh, en ik heb natuurlijk de knoppen beschadigd bij het werk :( Dealer beweert dat hij niet meer zo'n knop met ventilator kan krijgen. Ik heb er twee nodig met alleen zo'n streepje, en 1 met fan erop. Heeft iemand (Joopie? :P ) een tip?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fW7mHl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Wat betreft het verlaagd zijn... Ik heb jarenlang naar zeer grote tevredenheid rondgecrosst in een V40 1.9D fase 2 en ik kan je vertellen dat de V40 gewoon standaard heel laag is. Het is zeker geen drempelvreter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Goed om te weten dan. Ik zal de baas vertellen dat ze een beetje voorzichtig aan moet doen met die dingen. Ik was trouwens net nog vergeten te vragen: de pookjes van de knipperlichten en de ruitenwisser samen met de hoes om de stuurkolom kunnen 'wiebelen' zegmaar. Als ik beide pookjes dezelfde richting op doe dan kan ik het geheel draaien als het ware. Iemand een idee of dat makkelijk te verhelpen is?

Edit: net even het knipperlicht opengemaakt en bekeken, wonder dat dat ding nog werkte. Er stond gewoon water in. Unit ligt nu zonder lampje op de verwarming, ik gok dat dat wel zal helpen!

[ Voor 19% gewijzigd door Zsub op 21-09-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:20:
Ik zou er mijn handen niet aan branden eerlijk gezegd. :P Met erg goed onderhoud (lees: elke 7500km de juiste olie, niet te dun en niet te dik en al helemaal geen goedkope olie) kunnen ze tig ton mee, maar de meeste auto's die nu er nog mee rondrijden zijn vaak knakenridders-auto's en dus slecht onderhouden. En sommige delen zoals riemspanners voor de distributieketting zijn helaas niet meer te krijgen. :P En veel hebben er het bekende oliekanaal-probleem: die raken verstopt met alle gevolgen van dien. :X Veel PRV-blokken zijn daarom ook vervangen door een redblock (een standaard B230 4-cilinder). :)
Hoe (on)betrouwbaar zijn die PRV blokken echt? Ik lees idd over verstopte oliekanalen, maar dat schijnt met goed bijhouden van oliewissels te voorkomen zijn. Ik onderhoud al mijn auto's zelf, dus 1x per jaar extra de olie vervangen (ik lees een interval van 7500 km, ik rij zo'n 15.000 á 20.000 km per jaar) is geen punt. Want ik zie ook redelijk wat 760/960's met een hoge KM-stand (al dan niet op LPG).
Er staan namelijk meer x6x modellen te koop met relatief lage km standen (en nieuwer) dan Volvo's met redblocks

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een 960 heeft geen PRV-blok en de latere 760's hebben de B280 waarbij de oliekanalen flink uitgeboord zijn. :P Ik zou er mijn handen niet aan branden, want je kan nooit weten hoe goed het blok onderhouden is in het verleden en er zijn echt absurd veel 260's omgebouwd naar een 4-cilinder omdat het PRV-blok gewoon morsdood was (ook bij lage km-standen). Het kan wel op zich, maar het is wel meer een risico dan een 4-cilinder. ;)

Ik ken wel 1 262 die 7 ton gelopen heeft met een PRV-blok, maar die mensen wisselen elke 5000km de olie (auto staat hier redelijk in de buurt). :P Dat ding is ook gewoon net een nieuwe en heeft hen kapitalen gekost. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ok, dan ga ik mijn handen er definitief niet aan branden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 15:42

Youk

Volvo For Life

Zo, net een elektrische antenne op mijn 850 geplaatst. Deze had ik meegebracht van de VROM in Zweden. Alleen bleek die niet te werken. 't Is te zeggen, het motortje deed zijn werk, maar de spriet zat compleet vast.

Met wat moeite en veel WD40 had ik deel 1 en 3 vrij snel los gekregen. Toen werkte het ding al, alleen deel 2 zat nog steeds zo vast als wat. Tot nu dus regelmatig aan het inspuiten geweest en voorzichtig proberen los te trekken. Dat is vandaag dus gelukt. :)

Alles dus maar terug in elkaar geschroefd en gaan monteren. Contact aan en hup antenne volledig naar boven. :*) Dan maar contact terug uit, 2 cm naar beneden en stop. :? Probleempje, aangezien de antenne ingeschoven moet zijn om terug te demonteren. :X

Uiteindelijk dan maar daar ter plekke alles terug uit elkaar geschroefd. Had ik de nylon kabel vanbinnen toch op de verkeerde manier laten lopen. Zo kwam deze tegen een stuk plastiek terecht wanneer die terug wou inschuiven. 8)7

Ach ja, nu zit alles goed en werkt het zoals het hoort.

/me Youk is blij

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:54
Vanaf maandag ben ik ik ook een volvo rijder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Offerte voor een V40 D2 Summum is binnen! Ik zit nog iets van 150 euro onder m'n leasebedrag dus ik ga nog even wat extra opties en accessoires aanklikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Waarom dan geen D3 nemen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Die had m'n voorkeur maar die wordt me te duur (25% bijtelling na 1 januari, levering wordt sowieso volgend jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:28:
Ok, dan ga ik mijn handen er definitief niet aan branden :P
Verstandig, scheelt ook een zoektocht naar zeldzame onderdelen. :P

En goed nieuws! Ik kijk net (nou ja: paar uur terug inmiddels) op de RDW-site of m'n witte 240 toevallig al gekeurd is, en wat blijkt: het beestje heeft al een nieuwe APK! :D 8) oOo *O* En dat na 3 jaar stilstand. :P

Nu de schorsing online al ingetrokken en officieel moet je dan wachten tot de nieuwe papieren binnen zijn maar de schorsing is per direct al opgeheven. Oftewel: ik ga gewoon maandag dat ding al ophalen denk ik. Dus dit ding kan weer op de weg gevonden worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.volvotips.com/wp-content/uploads/Volvo_240_1986_sedan.jpg

Helaas kan ik 'm pas maandag ophalen en ik weet ook niet hoeveel de kosten eraan zijn. Morgen maar eens bellen. Maar ben er wel blij mee! :) Had wel het plan om 'm te verkopen, maar als ik er geen leuk bedrag voor krijg (ga 'm niet met verlies weg doen) blijft het voorlopig m'n hobbybak. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Als ik een privé auto nodig had dan zou ik 'm kopen, BW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kun je lassen dan? :+ De wielrandjes achter vertonen wat roest, gelukkig geen probleem voor de APK. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb wel collega's die kunnen lassen en alles wat er voor nodig is bij de technische dienst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm dat scheelt. :P Zo'n binnenste wielrand is wel best lastig qua laswerk, de buitenrand is niet zo spannend. :P

Volvotips.com

• KillaZ
  • Laatst online: 14:35
Zeg, B-W, heb jij geen achterwielaandrijver ergens staan?

Handgeschakeld, geen slagschip, bijvoorbeeld een 360 met een 2.0 :+ :D

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 22-09-2012 09:10 ]

K to the KillaZ

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Heel toevallig weet ik wel iemand die een 360 in de verkoop heeft staan. Die wil 'm eigenlijk ruilen met mijn 240. :+

Volvotips.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zsub schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:07:
[...]

[afbeelding]
Zo dan :) Volgens mij is 'ie ook verlaagd, ik reed vanmiddag verdorie tegen 'n verkeersdrempel. Met de lampjes is alles gelukt trouwens, dank voor de tips! Alleen het knipperlicht moet ik nog doen, maar nu even studeren :)

Oh, en ik heb natuurlijk de knoppen beschadigd bij het werk :( Dealer beweert dat hij niet meer zo'n knop met ventilator kan krijgen. Ik heb er twee nodig met alleen zo'n streepje, en 1 met fan erop. Heeft iemand (Joopie? :P ) een tip?
[afbeelding]
Hele nette V40 zeg, staat hem goed met die 17 inchers! (toch? ;)
Maar die is zeker verlaagd ja, vooraan taak je hem dan met het sleepoog en een stuk chassis wat er net achter zit, mijne is nog onverlaagd en toch heb ik die ook al weten te raken met sommige stijgheuvels hier in nederland. :(

En die knopjes zijn los niet te krijgen idd, proberen op de sloop een te pakken te krijgen of via het volvo 40 forum. Probleem is dat het een soort zacht rubberen coating is en die beschadigd vrij snel, of beter gezegd laat snel los...

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

@Joopieboy, weet jij of de middenconsole bij de 440 ook verlicht is? Waar je de temperatuur kan instellen, etc.

Bij mij brandt alleen een lampje bij het klokje.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:18:
[...]

Gewoon bij de dealer bestellen, kosten vallen eigenlijk best wel mee.

Mooi dat het gelukt is met die lampjes, lichtschakelaar zijn andere, dat zijn deze:
[afbeelding]
De 3 kleinere, onderdeelnummer kan ik voor je opzoeken.

Onderin zitten 2 schroeven en dan klik je de schakelaar er zo uit:
[afbeelding]
Hier zie je ook al waar de 3 lampjes in moeten komen. Gewoon bij de dealer bestellen, kosten vallen reuze mee...

Zie: http://www.joopiesplace.nl/30-8-2011

Knipperlichten kun je vrij eenvoudig eruit halen (moet even zoeken hoe precies), laten drogen op de verwarming of voorzichtig met een fohn droog blazen, randen opnieuw afkitten met siliconen of sanitair kit en er komt geen vocht meer in terug. Of gewoon vervangen voor een nieuwe via de dealer, imitatie (Depo) past niet helemaal lekker en bevestigingen breken af. Tussen Phase 1 en 2 zit behoorlijk wat verschil, en bij een Phase 2 kun je met zwarte achtergrond of zilvere krijgen, afhankelijk van welk type koplamp.
Dealer weet er alles van en nogmaals zo duur is die niet en wees niet bang voor de dealer. :D

Knopje van de stoelverwarming moet je helemaal vervangen helaas, dat zijn 2 ledjes op een printplaatje als je de knop al open krijgt zonder te slopen.

Ik heb ook een klein lampjes probleem merkte ik van de week.
Het blauwe lampje in dashboard doet het soms wel even maar daarna niet. Groot licht zelf doet het prima, dus waarschijnlijk is het alleen het lampje dat op is...
Ik vrees dat het een gevalletje van daschboard eruithalen word, morgen de Haynes maar eens openslaan.

• Dentheman
  • Laatst online: 04-06 21:54

Dentheman

Zie signature

M'n vader had gevraagd of ik even wilde helpen met het vervangen van z'n binnenspiegel (XC70 MY2001) omdat z'n oude was gaan lekken.

Prima, zo gezegd, zo gedaan, maar toen ging de auto niet meer op slot met de Afstandsbediening, blijkt dus dat de afstandsbediening gekoppeld is aan electronica in de spiegel....

Dus toen heb ik (van de oude spiegel) de printplaat losgemaakt van het glas, en deze aangesloten op de nieuwe spiegel,

En wonder boven wonder werkt nu alles weer naar behoren :D

Zie ondertitel

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:11:
Tsja, ik heb op mijn D2 ook een bodykit. Het is wel geen racebeest maar waarom zou hij er niet leuk uit mogen zien? :D
Reinier schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:17:
Tja ik weet niet, zelf zou ik er niet voor kiezen hoewel ik de twee pijpjes wel weer mooi vind.
Haha, ik heb nu toch een offerte voor een V40 D2 mét styling-kit binnen :> Maar ik laat denk ik alleen de diffusor met pijpjes monteren.

Iets anders: ik kan kiezen voor een automatisch dimmende binnenspiegel met HomeLink-buttons. Heeft iemand toevallig enig idee of HomeLink compatible is met Klik Aan Klik Uit zenders/ontvangers? Online kan ik er niet veel over vinden, maar in principe zou HomeLink lerend moeten zijn en dan lijkt het erop dat het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@ToolkiT: tellerbak heb ik zelf nog nooit eruit hoeven te halen, ik kan wel eens voor je in Vida kijken hoe het zou moeten en je een PDF'je sturen.
Aight! schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:08:
@Joopieboy, weet jij of de middenconsole bij de 440 ook verlicht is? Waar je de temperatuur kan instellen, etc.

Bij mij brandt alleen een lampje bij het klokje.
Jep alles is verlicht. :)

Voor het hele verslag:
http://www.joopiesplace.nl/13-05-2012#more-2341

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 23-09-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
@Joopie: ja, ik baal als een stekker dat ik niet opgelet heb. Het knipperlicht had ik losgehaald en drooggemaakt (er stond gewoon water in), maar is inmiddels weer beslagen. Later nog maar eens naar kijken.

Gisteravond zat ik trouwens op een hobbel, niet te zuinig, was zegmaar zo'n halve buis die over de weg ligt, ik ging er net iets te snel overheen, de bumper raakte 'm niet, maar zodra de voorwielen eroverheen waren een beste dreun, volgens mij direct onder de motorkap. Ik hoop maar dat dat het chassis was en niet iets als de motor of bak...

Verder vroeg ik me nog af hoeveel een 'performance' luchtfilter uitmaakt? Ik zag dat je op NL Power allemaal aanbiedingen gelinkt had, lijken me best prima prijzen, maar merk je er iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Reinier schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:39:
Offerte voor een V40 D2 Summum is binnen! Ik zit nog iets van 150 euro onder m'n leasebedrag dus ik ga nog even wat extra opties en accessoires aanklikken :D
krijg je het verschil terug bij jou werkgever? Bij mij wel, dat heeft mij er toe bewogen om het leasebedrag lekker laag te houden en het restant in mijn zak te houden. Reken maar eens uit over een periode van 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zsub schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:14:
@Joopie: ja, ik baal als een stekker dat ik niet opgelet heb. Het knipperlicht had ik losgehaald en drooggemaakt (er stond gewoon water in), maar is inmiddels weer beslagen. Later nog maar eens naar kijken.

Gisteravond zat ik trouwens op een hobbel, niet te zuinig, was zegmaar zo'n halve buis die over de weg ligt, ik ging er net iets te snel overheen, de bumper raakte 'm niet, maar zodra de voorwielen eroverheen waren een beste dreun, volgens mij direct onder de motorkap. Ik hoop maar dat dat het chassis was en niet iets als de motor of bak...

Verder vroeg ik me nog af hoeveel een 'performance' luchtfilter uitmaakt? Ik zag dat je op NL Power allemaal aanbiedingen gelinkt had, lijken me best prima prijzen, maar merk je er iets van?
Inlegfilter is de enige waarbij je geen verlies hebt, maar vermogenswinst heb je ook niet, is puur en alleen het geluid en wat soepeler op het gas reageren.

En idd als je knipperlicht droog is, moet je de rand even afkitten om te voorkomen dat er weer vocht inkomt.

Met de klap die je hoorde, kijk eens naar je sleepoog aan de voorkant, dat is een heel bekend probleem, de rest zit allemaal vrij hoog en onder afdekplaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

page404 schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:20:
[...]

krijg je het verschil terug bij jou werkgever? Bij mij wel, dat heeft mij er toe bewogen om het leasebedrag lekker laag te houden en het restant in mijn zak te houden. Reken maar eens uit over een periode van 4 jaar.
Nee dat krijg ik niet, dus reden genoeg om nog wat extra meuk bij te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:00:
@ToolkiT: tellerbak heb ik zelf nog nooit eruit hoeven te halen, ik kan wel eens voor je in Vida kijken hoe het zou moeten en je een PDF'je sturen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Reinier schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:56:
[...]

Nee dat krijg ik niet, dus reden genoeg om nog wat extra meuk bij te bestellen :)
Ja, dat zou ik dan ook doen! In dag geval had ik ook een summum besteld ipv een Momentum. Lederen bekleding FTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wel goed blijven onderhouden dat leer, beste is Gliptone naar mijn mening. Want de kwaliteit van het leer vind ik persoonlijk tegenvallen...
Je hebt mail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
De auto is er! :-)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/578453_4539932857608_1498259792_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Nice!
Wat zijn de specs? Dit is een Kinetic denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
Reinier schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:07:
[...]

Nice!
Wat zijn de specs? Dit is een Kinetic denk ik?
Jupz, D2 Kinetic.
En dan nog cruisecontrol & regensensor. Maar toen was jammer genoeg het budget al op :'(.

Maar heb de auto gekozen omdat deze goed rijd, en al die extra opties gebruik je toch niet zo vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Gefeliciteerd!
Ik heb pas ook een zwarte meegekregen van de dealer, hoewel ik normaal geen fan van zwart ben vind ik het de V40 wel erg goed staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
Ik had gisteren toevallig een blauwe (Biarritz blue denk ik) gezien. Maar vond ik tegenvallen.
Ben blij dat ik zwart gekozen heb. En in combinatie met de zwarte raamlijsten vind ik het zelfs nog mooier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik vind dat bij zwarte auto's juist veel design wegvalt. Als je een C30 (zonder body kit) neemt, bijvoorbeeld, dan valt bij een zwarte auto het effect van de zwarte lijst onder de body en de zwarte achterklep grotendeels weg, bijvoorbeeld.

Ik heb zelf natuurlijk wel jarenlang in een zwarte Prius rondgereden maar bij de Prius vallen daardoor juist lelijke stukjes design weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 11:14
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe leaseauto. Leasebedrag is 829 euro (incl. brandstof). Ik zie hier ook al de nodige V40's voorbij komen en ik moet zeggen dat ik het een erg mooie auto vind, terwijl ik doorgaans niet zo van hatchback houd. Voor dit leasebedrag kan ik hem ook nog eens volproppen met lekkere opties (lederen bekleding, panaromadak etc).

Andere potentiële kanshebber is de nieuwe Ford Focus.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb Vibrant Copper gekozen maar nu ik een aantal zwarte heb gezien twijfel ik weer... heb je trouwens metallic zwart of die andere?

En na het zien van deze video vind ik zelfs Flamenco Red best aardig :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JKLwNMD-XeA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
België heeft enkel de metallic zwarte, dus de metallic versie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die kleur moet je eens zien in de zon, erg mooi ook met een beetje oranje kleurverloop over de lijnen in de flanken van de V40, heel mooi. :)
Stinu schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:28:
[...]

Jupz, D2 Kinetic.
En dan nog cruisecontrol & regensensor. Maar toen was jammer genoeg het budget al op :'(.

Maar heb de auto gekozen omdat deze goed rijd, en al die extra opties gebruik je toch niet zo vaak :)
Intro pack ook erbij? Maar feli, nette wagen zeg! :) Heel veel plezier. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 24-09-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

Reinier schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:00:
Ik heb Vibrant Copper gekozen maar nu ik een aantal zwarte heb gezien twijfel ik weer... heb je trouwens metallic zwart of die andere?

En na het zien van deze video vind ik zelfs Flamenco Red best aardig :)

[video]
In Leeuwarden staat er 1 (Flamenco Red) in de showroom...

en over een week of 3, wellicht 4 kan ik meer beeldmateriaal voor je regelen :D

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Oeh er komt echt een stortvloed aan V40s aan in dit topic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

zag er toevallig vanochtend één in het zwart rijden, de eerste in het wild. Mooie kleur wel, wordt ie sjiek van maar ook een beetje sober. Ik heb dus een Biarritz Blue besteld, vraag me wel eens af of dat verstandig was :X wilde zelf Flamenco Red maar mijn eega had de beslissende stem.

Pagina: 1 ... 3 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.