Zsub schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:53:
Sinds kort is mijn vriendin de trotse eigenaar van een V40 1.8 uit 2003 met 116k gelopen (en
* Zsub 'dus' ook een beetje

). Foto's moet ik jullie nog even schuldig blijven, maar ik heb al wel een paar vragen.
- Ik heb hierzo gevonden hoe de lampjes te vervangen achter de knoppen, alleen zijn ook de lampjes achter de lichtschakelaar en één van de stoelverwarmingsknopjes stuk. Moeten daar dezelfde lampjes in?
- Het linker knipperlicht voor is beslagen, nieuwe units zijn niet heel duur, zijn daar nog verschillen in versies mbt Phase1/2?
- De knop van de pook is versleten, kan je die makkelijk vervangen (het kan vast)?
En buiten de lijst want eigenlijk is dit de belangrijkste vraag: waar kan ik dit allemaal bestellen, liefst met mensen die een beetje meedenken?
Gewoon bij de dealer bestellen, kosten vallen eigenlijk best wel mee.
Mooi dat het gelukt is met die lampjes, lichtschakelaar zijn andere, dat zijn deze:

De 3 kleinere, onderdeelnummer kan ik voor je opzoeken.
Onderin zitten 2 schroeven en dan klik je de schakelaar er zo uit:

Hier zie je ook al waar de 3 lampjes in moeten komen. Gewoon bij de dealer bestellen, kosten vallen reuze mee...
Zie:
http://www.joopiesplace.nl/30-8-2011
Knipperlichten kun je vrij eenvoudig eruit halen (moet even zoeken hoe precies), laten drogen op de verwarming of voorzichtig met een fohn droog blazen, randen opnieuw afkitten met siliconen of sanitair kit en er komt geen vocht meer in terug. Of gewoon vervangen voor een nieuwe via de dealer, imitatie (Depo) past niet helemaal lekker en bevestigingen breken af. Tussen Phase 1 en 2 zit behoorlijk wat verschil, en bij een Phase 2 kun je met zwarte achtergrond of zilvere krijgen, afhankelijk van welk type koplamp.
Dealer weet er alles van en nogmaals zo duur is die niet en wees niet bang voor de dealer.
Knopje van de stoelverwarming moet je helemaal vervangen helaas, dat zijn 2 ledjes op een printplaatje als je de knop al open krijgt zonder te slopen.
Succes en veel plezier met je V40! Snel eens wat foto's posten.