Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.310 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Staat er hier op kantoor op de parkeerplaats zomaar een Volvo 144... Mijn C30 er maar snel naast gezet, het jonkie wil wat tijd doorbrengen met z'n opa. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Pics! :P

En: it's alive! 8) :P

Na 3 jaar stilstand en de auto niet eens gewassen hebben heeft het oude beestje een nieuwe APK en heb ik 'm vandaag teruggereden! En dat tijdens deze storm. Ding rijdt nog steeds erg goed en funny. :P

Omdat een video ook wel eens leuk is in plaats van een foto, aanschouw m'n 240! :P

En eentje hoe de motor klinkt. :)

Ding loopt niet eens zo slecht! :) De olie (Esso 15w40) is welliswaar pas 2000km oud, maar ook meteen 3 jaar. :X Toch maar verversen denk ik. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:19:
[video]

En eentje hoe de motor klinkt. :)

[video]

Ding loopt niet eens zo slecht! :)
Geluid komt niet echt over met mn laptop speakertjes nu, maar gaat prima toch?

Ik heb ook een b200k in de 240, niet het meest snelle blok maar heb eigenlijk geen klagen. Het vermogen op lage toeren op LPG is wel prima.
Maarrr... een wat sneller nokkenasje heb ik nog wel in overweging...
Heb jij weleens naar de nokkenas van de B200K gekeken, volgens de info zit er de meest luie/trage 'L' as in. Maar echt overtuigend is die info niet, heb jij 'm al irl gezien?
Ik heb nu een (bijna net zo trage) 'M' en VX3 as liggen om wat meer powerr eruit te krijgen (en ook een 2trapsweber die op dat spruitstukpast).

@abantar, grappig een echte NL'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nog een met de neusjes in de zelfde richting. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iLgMrv1AREnOPLU4KrKNKniu/full.jpg

Wat is zo'n 144 eigenlijk klein zeg...

[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 25-09-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:37:
[...]

Geluid komt niet echt over met mn laptop speakertjes nu, maar gaat prima toch?

Ik heb ook een b200k in de 240, niet het meest snelle blok maar heb eigenlijk geen klagen. Het vermogen op lage toeren op LPG is wel prima.
Maarrr... een wat sneller nokkenasje heb ik nog wel in overweging...
Heb jij weleens naar de nokkenas van de B200K gekeken, volgens de info zit er de meest luie/trage 'L' as in. Maar echt overtuigend is die info niet, heb jij 'm al irl gezien?
Ik heb nu een (bijna net zo trage) 'M' en VX3 as liggen om wat meer powerr eruit te krijgen (en ook een 2trapsweber die op dat spruitstukpast).

@abantar, grappig een echte NL'er.
Ik heb de nokkenas er niet uit gehad, maar ik vind 't goed zat. :P Op zich voldoet die B200K prima, alleen op de snelweg mis je wel wat vermogen bij inhalen (dan moet je eigenlijk echt terugschakelen naar de 4). Heb jij er ook een 5-bak achter hangen en wat doet 'ie qua verbruik? Heb het idee dat die B200K best zuinig is. :P Als het een L-as is zou dat best kunnen betekenen dat de topsnelheid niet hoog is maar dat 'ie in de lage toeren wat meer kracht heeft, en ik denk dat je dat gewoon zo moet houden in een B200. :P Een snelle nokkenas had de monteur laatst nog in zijn 164 gemonteerd maar dat was niets dan ellende. :( Ding moest je echt op toeren jagen om het vermogen eruit te krijgen en rustig rijden was zo goed als onmogelijk (stationair en lage toeren was ook een verschrikkelijke ramp, je voelde je dan net een huisvrouw die niet kan rijden). Ding is er ook weer uit gegaan en teruggestuurd naar Tinustuning. :P

Oftewel: ik zou het lekker zo laten. :P Zo'n Weber is wel weer leuk, alleen moet je dan weer oppassen dat die niet te groot is voor dat blok. :P

@ Albantar: leuke pics! Zo'n 144 is inderdaad best klein, maar de velgen/banden bepalen ook heel veel qua looks op zo'n ding, en met deze grille vond ik 'm sowieso iel eruit zien. De mooiste versie vind ik zoals Dopdedouwer die had: met die mooie oldskool onherkenbare grille! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 25-09-2012 17:05 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb het verbruik op benzine nooit bijgehouden, maar op vakantie was het op LPG inderdaad vrij zuinig. Afhankelijk van de lengte van de ritjes, haast en hellingpercentage lag het verbruik tussen de 1:8 en 1:10. Inderdaad best netjes (ik heb daar inderdaad wel een M47 achter). Ik zag op het www dat er mensen 1:12 doen met een b200k op benzine.

De topsnelheid vind ik best hoog, tegen de 160 haalde ik op een gegeven moment in Du. Maar het duurt erg lang voordat je op die snelheid bent.
Hij heeft inderdaad vooral kracht onderin, na 4000toeren is het beter over te schakelen. Terugschakelen heeft dan ook geen zin heb ik gemerkt.

...misschien dat ik het toch gewoon eens probeer, moet de kleppen toch nog stellen... hou je op de hoogte.
Bart-Willem schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:04:
[...]
... grille ... De mooiste versie vind ik zoals Dopdedouwer die had: met die mooie oldskool onherkenbare grille! 8)
Ik vond het zelf wat lada-ish hebben. En de laatste versie weer volvo 66-achtig
In combinatie met een flinke verlaging+gt onderspoiler vind ik deze grille juist erg tof.
Afbeeldingslocatie: http://www.carrelation.nl/img.php?img=data/vehicles/614/Volvo_142GT_614_1.JPG

Overigens over het neusje van mijn oude auto gesproken. Die heeft een nose- en paintjob gehad. Staat er al een tijdje zo bij... (volgens mij was die nog niet hier gepost, zo wel... srry). >:)
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2h745lx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2ise2jm.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door DopdeDouwer op 25-09-2012 17:27 . Reden: moar pix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

Reinier

\o/

Volgens mij zie ik in Hoogland af en toe ook een 144 staan als reclameobject bij een kledingzaak. Leuk ding!

Edit: never mind, da's een 66.

Mijn nieuwe baas heeft de offerte voor een V40 goedgekeurd :D

[ Voor 10% gewijzigd door Reinier op 25-09-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
@Albantar: Dat 'minder motorvermogen' heb ik nu tot twee keer toe gehad. Eerst toen er nog geen 500km op de tank stond. Ik reed de straat uit, en inderdaad kon ik toen ook niet boven de 2000 tpm uitkomen (opschakelen was wel mogelijk, maar beetje gevaarlijk). Inderdaad toen stoppen, starten, en alles werkte weer als normaal.

Onlangs even terug geweest bij de dealer om de 10.000km controle te houden. Ze zeiden nog "we doen niks behalve even vloeistoffen en lampjes controleren". Ik heb geen idee wat ze precies hebben gedaan, want sindsdien loopt de motor wat vreemd. Rij ik een vaste snelheid, of het nu 50 is of 120, en dan voelt het alsof het motorvermogen even helemaal weg is, maar slechts een halve seconde. Alsof je even heel snel en kort de koppeling intrapt. Slippende koppeling lijkt me stug bij deze kilometerstand, dus ik heb zo'n vermoeden dat ze er bij de dealer toch even wat andere software in hebben gezet. Ook is het verbruik iets hoger dan wat ik tot nu toe heb behaald.

Laatst kwam ineens weer dat minder motorvermogen in beeld, maar toen kon ik nog wel boven de 2k tpm uitkomen. Uiteindelijk naar een herstart was het weer weg.

Hoe dan ook neem ik dus weer even contact op met die dealer om na te vragen wat ze nu precies hebben gedaan. Als het software is vraag ik of ze het terug kunnen zetten. Is dat het niet, dan laat ik er naar kijken bij de volgende beurt mits het niet al te heftige vormen gaat aannemen...

(Het vertrouwen is wel een klein beetje geschaad na deze ervaringen, terwijl ik 100% probleemloos vele fijne veilige kilometers heb gemaakt op vakantie).

[ Voor 5% gewijzigd door ebia op 25-09-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb niet zoveel met Volvo als merk, maar die nieuwe V40 vind ik erg mooi. De knik in de achterklep vind ik iets teveel aanwezig, maar verder ziet hij er dynamisch uit.

Ik heb t plan om ergens volgend jaar een keer een nieuwe auto te kopen van zo rond de 30000 euro, en heb op de website al een mooie samengesteld: T4 momentum+dyn.line met open dak, wit, en zo nog wat opties, totaal 33500. Mooi pakketje.
Wel met de goedkoopste standaardvelgen, want ik vind die duurste 5-spaaks wel aardig maar een meerprijs van 1900 euro in de verte niet waard, en die andere velgen (die "waaiers") echt foeilelijk. Dan maar een setje aftermarketwielen, kunnen de standaardvelgen winterbandjes huisvesten.
Zie ik mezelf wel in rijden :)

Maar, vraagje: ik rij 90% van de tijd op cruisecontrol in mijn huidige auto, dus een adaptieve zou voor mij helemaal mooi zijn.
Hoe rijdt dat nu in de praktijk? Stel ik rij rechts achter een vrachtwagen en ik wil deze - op cruise control - voorbij; je gaat naar links, de auto merkt dat je niet meer achter de vrachtwagen rijdt en geeft gas bij tot de snelheid die je voorheen ingesteld hebt (bijv. 120) en indien er niet iemand voor je zit.
Maar....ik kan me voorstellen dat de electronica even nodig heeft om te beseffen wat je aan het doen bent en dat de baan voor je inderdaad vrij is. Dat zou in de praktijk betekenen dat je naar links gaat en dat het even duurt voor je daadwerkelijk gaat acceleren, en dus nog langer voor je ook echt voorbij de vrachtwagen bent.
Ik zelf ga al acceleren als ik zie dat er een "gaatje" aankomt, maar dat lijkt me electronisch niet realiseerbaar.

Nu kost die adaptieve cruiscontrol een ruime 2000 euro en krijg je daar nog allerlei andere "rommel" bij (voetgangerdetectie of zoiets), dus het moet t dan wel heeeel erg prettig zijn, zo'n adaptieve CC (en het wordt me kwa totaalbudget ook een beetje te gortig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

stefijn schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:08:

Maar, vraagje: ik rij 90% van de tijd op cruisecontrol in mijn huidige auto, dus een adaptieve zou voor mij helemaal mooi zijn.
Hoe rijdt dat nu in de praktijk? Stel ik rij rechts achter een vrachtwagen en ik wil deze - op cruise control - voorbij; je gaat naar links, de auto merkt dat je niet meer achter de vrachtwagen rijdt en geeft gas bij tot de snelheid die je voorheen ingesteld hebt (bijv. 120) en indien er niet iemand voor je zit.
Maar....ik kan me voorstellen dat de electronica even nodig heeft om te beseffen wat je aan het doen bent en dat de baan voor je inderdaad vrij is. Dat zou in de praktijk betekenen dat je naar links gaat en dat het even duurt voor je daadwerkelijk gaat acceleren, en dus nog langer voor je ook echt voorbij de vrachtwagen bent.
Ik zelf ga al acceleren als ik zie dat er een "gaatje" aankomt, maar dat lijkt me electronisch niet realiseerbaar.

Nu kost die adaptieve cruiscontrol een ruime 2000 euro en krijg je daar nog allerlei andere "rommel" bij (voetgangerdetectie of zoiets), dus het moet t dan wel heeeel erg prettig zijn, zo'n adaptieve CC (en het wordt me kwa totaalbudget ook een beetje te gortig)
Ik heb er een paarhonderd kilometer mee gereden en ik vind het systeem net niet lekker werken, het duurt net even te lang voordat hij oppakt als je een baan opschuift. Als je bijvoorbeeld op een vrachtwagen inloopt en je wilt nog net even wachten met naar links gaan totdat die éne auto voorbij is dan gooit hij hem al in de ankers, buiten dat is de afstand die hij aanhoud tot je voorganger vrij groot, de kans is aanwezig dat iemand hem er tussenprik (en dan remt de adaptive cc weer flink bij), het zou mij persoonlijk de meerprijs zeker niet waard zijn...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Stel iets of iemand komt voor je op de weg (stel een zwijn midden in de nacht). En stel dat ding maakt de beslissing voor jou dat er een noodstop moet worden gemaakt. En stel op dat moment laat er nou net een vrachtwagen achter je rijden, iets te kort op, iets te veel vaart...

Dan rij ik liever toch die zwijn aan, dan dat die vrachtauto achterin boort... Of heb ik het systeem dan niet goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Dentheman schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:21:
[...]

Ik heb er een paarhonderd kilometer mee gereden en ik vind het systeem net niet lekker werken, het duurt net even te lang voordat hij oppakt als je een baan opschuift. Als je bijvoorbeeld op een vrachtwagen inloopt en je wilt nog net even wachten met naar links gaan totdat die éne auto voorbij is dan gooit hij hem al in de ankers, buiten dat is de afstand die hij aanhoud tot je voorganger vrij groot
Dat klinkt niet goed
de kans is aanwezig dat iemand hem er tussenprik (en dan remt de adaptive cc weer flink bij)
Dat is gewoon ronduit k*t ;( Ik weet voldoende, dan hoef ik ook niet bij een proefrit om een adapt. CC te vragen...

Al die automatisering moet wel héél erg goed zijn wil ik er enthousiat over worden. Een regensensor vind ik dan een voorbeeld van iets dat wel goede automatisering is (mits hij goed werkt, zoals in mijn huidige auto: ik heb de ruitenwisserhandel in 6 jaar nog niet aangeraakt behalve voor sproeien).
De slogan van Volvo dat puur rijden delegeren is - gekoppeld met alle veiligheidssystemen en automatisering - slaat wat mij betreft nergens op... Tegen de tijd dat je met je armen over elkaar achter het stuur (?) plaatsneemt over een paar jaar, en niets meer doet, is dan het toppunt van puur autorijden???? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Even een paar toppers:

Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g16/Frode740R/Aal%20treffet/DSC_4358ewsofdwerdfsdwerdsfdsfrecderfceergfdvcxz_edited-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q311/Henrikg90/IMG_1011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8166/7492472322_5b69a3df61_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i212.photobucket.com/albums/cc202/Poopy62/57d8e1f6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8318/7995989349_4201609296_b.jpg

---RAWE CEEK!!!---

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Toppunt van lelijk? Ieder zijn smaak, maar dit is niet de mijne.....

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die voorlaatste, met de voorwaarde dat hij gewoon nog niet af is, en het geen rat tuning is, kan wel mooi worden. De overige zijn ook niet mijn smaak.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vind die verlaagde auto's ook gewoon verschrikkelijk lelijk... Maar ja, smaken verschillen natuurlijk. :D

Die DAF 66 vind ik dan veel mooier. Gewoon de originele stalen velgen eronder.

[ Voor 27% gewijzigd door Mx. Alba op 26-09-2012 09:06 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Inderdaar, smaken verschillen, maar valt niet niemand wat op aan die laatste?

@Kluyze, dat is als ik het goed begrijp een amazon body op een Lexus SC400 onderstel. Dus een dikke V8 onder de kap.

@andere 2, jullie vinden ze gelijk lelijk omdat ze laag zijn, en kijkt dan ook niet meer verder dan de rest?

---RAWE CEEK!!!---

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02
Ieder zn ding. Ik kan het ook niet echt waarderen. Niet alleen het feit dat ze laag zijn, maar ik hou nu eenmaal niet van spoilerts, of ze moeten heel subtiel zijn, zoals bij de r-design, al vind ik het daar al op t randje.

Ik hou meer van een wolf in schaapskleren eigenlijk.
Als het dan echt een snelle auto is, dan alleen de uiterst nodige aanpassingen, zoals bredere banden en eventueel iets verlaagd (maar dan ook echt niet meer dan nodig). Spoilerts zijn op de weg nooit nodig en mogen wat mij betreft dan ook weggelaten worden.

Dit alles IMHO natuurlijk, ieder zn ding.

Overigens vind ik die foto's van DopdeDouwer dan weer wel mooi in zn simpelheid. Een mooie customcar is niet lelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 26-09-2012 10:19 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik vind die zeecontainers hierboven nou weer ontzettend gaaf. Die Amazon mag er alleen vanwege de techniek/werk die er in zit al zijn wat mij betreft.

Net bij de supermarkt een S60 D4 gezien met 2 van die dikke pijpen aan de achterkant. Ondanks dat het allemaal origineel spul was kon het me niet bekoren. Auto zag er van alle kanten wat "tam" uit, en dan steken er 2 van die rioolbuizen achter door de bumper.

:/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

max schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:30:
Ik vind die zeecontainers hierboven nou weer ontzettend gaaf. Die Amazon mag er alleen vanwege de techniek/werk die er in zit al zijn wat mij betreft.

Net bij de supermarkt een S60 D4 gezien met 2 van die dikke pijpen aan de achterkant. Ondanks dat het allemaal origineel spul was kon het me niet bekoren. Auto zag er van alle kanten wat "tam" uit, en dan steken er 2 van die rioolbuizen achter door de bumper.

:/
Gewoon de standaard ronde uitlaatstukken bedoel je? Zo groot zijn de orginele opzetstukken echt niet.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zag hem ook maar in een flits, maar vond die pijpen echt lelijk. Misschien komt het omdat ik nog niet helemaal wakker was ofzo. :)

• KillaZ
  • Laatst online: 19:15
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/399767_446214888750466_603424961_n.jpg

En dat is een T6..... :D

[ Voor 12% gewijzigd door KillaZ op 26-09-2012 16:33 ]

K to the KillaZ

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

:9~

http://www.autojunk.nl/2009/11/volvo-740-turbo-530pk-714nm

Volgens mij is die al eens langs geweest, maar man o man wat gaaf. :D

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Altijd leuk ja haha! 8)

Voor de V40 'Classic' eigenaren een leuke mod voor mensen die van de lange antenne spriet af willen, ik heb een van een Citroën besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/09/P1070483-Small.jpg
De standaard spriet:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/09/P1070485-Small.jpg
En de korte:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/09/P1070486-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/09/P1070488-Small.jpg
Radiosignaal word wel wat minder, maar verkeersinfo krijg ik nog gewoon goed door en de meeste zenders doen het nog gewoon.

En ja, het rubber rond de antenne voet is lelijk (geraakt met polijsten) maar daar kun je ook een nieuwe voor krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Volvo-V40-Estate-Wagon-Roof-Aerial-Rubber-Gasket-Seal-/16/!BObHo8Q!mk~$(KGrHgoOKiIEjlLmVkUiBJuoYyymOQ~~_12.JPG
Misschien leuk voor sommigen hier! d:)b

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

November komt de APK er weer aan voor mijn S40 (2005). Wil er eigenlijk niet veel meer aan uitgeven, wil op termijn (volgend jaar) een andere auto en heb deze wel weer gezien. Het ding heeft wel weer een beurt nodig (260.000KM) en twijfel nu tussen een Kwik-Fit beurt (de enige KF die ik vertrouw zit in Breda) of bij Volvo zelf.

Voor de rest zal het denk ik meevallen. Remschijven, blokken en riem zijn reeds vervangen. Merk wel een merkwaardige trilling bij mijn voorbanden (linksvoor denk ik meer) als ik lichtjes instuur. Dit nadat (denk ik) mijn voorbanden vervangen zijn, kan het balanceerlood zijn. Merkte het pas op op vakantie in Duitsland.

Fingers crossed.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[b][message=39000286,noline]Voor de rest zal het denk ik meevallen. Remschijven, blokken en riem zijn reeds vervangen. Merk wel een merkwaardige trilling bij mijn voorbanden (linksvoor denk ik meer) als ik lichtjes instuur. Dit nadat (denk ik) mijn voorbanden vervangen zijn, kan het balanceerlood zijn. Merkte het pas op op vakantie in Duitsland.

Fingers crossed.
Dat zou ook een wiellager kunnen zijn wat minder wordt. Niks geks bij die kilometerstand :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zullen ook de kosten niet zijn verder. Dan maar hopen dat de rest nog OK is :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Keer de ophanging nakijken aan de voorzijde. :) Niet heel spannend, maar een beurt bij de Kwikfit zou ik niet echt aanraden om heel eerlijk te zijn... Keuze van olie en filters is al niet zo best...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja je kan beter naar een Volvo-specialist gaan die betrouwbaar is. Goedkoper dan de dealer en stukken beter dan de Kwik-shit. :P Of je belt de Volvo-dealer even op voor een prijsindicatie bij deze km-stand (de standaard-zaken die ze vervangen koppelen ze meestal aan een vaste prijs incl arbeidsloon).

Volvotips.com

• Reinier

Reinier

\o/

Interessant, Doug Speck heeft in Parijs gezegd dat Volvo volgend jaar tien nieuwe producten gaat introduceren. Iemand enig idee waar hij op doelt?

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Misschien navigatiesystemen, veiligheidsvoorzieningen, audiogerelateerde meuk.. Lijkt me niet dat ze ineens met een lineup van 10 nieuwe auto's komen iig :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Reinier

Reinier

\o/

Of een nieuwe versie van de V40-sjaal :')

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Paar nieuwe motoren, wat nieuwe V40-uitvoeringen en veiligheidsvoorzieningen zoals het voorkomen van aanrijdingen met dieren. Over dat laatste zijn ze al heel open, maar het systeem moet nog uitgebreid getest worden en zal zeer waarschijnlijk volgend jaar klaar zijn. Zie http://youtu.be/A4nQIQJD8E4 :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

De V40 T3 houdt volgend jaar 20% bijtelling :)
Heb ik net een D2 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:26
Ik heb op Volvo-Forum foto's gezet :-) .. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

Dat digitale display in de nieuwe V40 is dat wat?
Want ik vind het er persoonlijk niet uitzien. Heb veel liever een analoge teller om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dan kies je toch de analoge? Zie de auto van Stinu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:11

Halfkakkende

Vandring

O+ Ik mag mij volgende week vrijdag melden als Volvo rijder in dit topic (uiteraard een V40)!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gaat goed met de V40's! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Het valt me op dat Vibrant Copper geen populaire kleur is. Alleen jmderonde en ik lijken die kleur besteld te hebben (ook nog eens allebei een D2 Summum). Is het misschien toch een te heftig kleurtje?

Dit wordt de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/569XQhL4qG4zUjK7wKvyI0bK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2q2BwOFfQ17hxjraSuS3Oz6f/full.jpg

Met afneembare trekhaak (je kunt de dop zien). Van de dealer krijg ik er een fietsdrager bij cadeau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Prachtige kleur, past imo uitstekend bij deze auto :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

Hmm ik had het idee dat Stinu ook een digitale teller heeft.
En vind die koperkleur minder goed staan op de V40 dan wit of blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

DIt is de zijne, analoge teller:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6740507/IMG_20120927_200307_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jammer alleen van dat kleine navi scherm, dat doet echt afbreuk vind ik, ook geen audio bediening aan het stuur dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Zo te zien is dit de versie zonder navi, en is het scherm gewoon de interface voor de instellingen van de auto, radio, etc.
Reinier schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:38:
Het valt me op dat Vibrant Copper geen populaire kleur is. Alleen jmderonde en ik lijken die kleur besteld te hebben (ook nog eens allebei een D2 Summum). Is het misschien toch een te heftig kleurtje?
Mooi, dan blijft 'ie wat exclusiever :D ik mag binnenkort ook voor een andere auto gaan shoppen, V40 staat bovenaan mijn favorietenlijst en dan moet 'ie ook echt wel die kleur gaan worden :9

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:34
Nou ik ben wel een beetje klaar met volvo. Tijd geleden een v40 besteld via nieuwenhuijse in Apeldoorn. Levertijd begin september. Nu is hij er nog steeds niet :( volgens het bedrjf heeft volvo grote logistieke problemen en kunnen ze eigenlijk niet voorspellen wanneer die wel komt. Hij zou al geproduceert moeten zijn maar leveringen zou veel bij mis gaan.

Mooi klaar mee. Nu is de informatievoorziening vanuit de dealer ook nog eens waardeloos. Zucht. Ze zijn altijd zo vriendelijk en goed als je wil kopen maar oh wee als de handtekening is gezet 8)7

meer mensen met volvo v40 lever problemen?

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02
Ik heb een tijdje geleden een proefrit gemaakt in de v40 (drive @home). Ik ben absoluut geen fan van digitale tellers e.d. Maar... ik moet zeggen dat volvo dit echt wel mooi gemaakt heeft. Die tellers zien er echt heel mooi uit.
Korakal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:28:
Zo te zien is dit de versie zonder navi, en is het scherm gewoon de interface voor de instellingen van de auto, radio, etc.
[...]
Volgens mij ook, de versie met navigatie gebruikt de gehele ruimte daar
Overigens wel een karige uitvoering op die foto. Zelfs een klein pakketje geeft je al audiobediening op t stuur en navigatie.

Edit
Even de foto's op t volvo-forum bekeken. Ik snap de keus.
Ik zou toch wel de intro line hebben genomen, kost maar 995 eur.

Edit2:
Lees nu net dat het een belgische variant is. Zal voortaan eens wat verder lezen... 8)7

Op deze foto kun je zien dat de versie met navi een groter scherm heeft

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AHP3SLHB-G.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door rinkel op 29-09-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

xxxMaverick schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:57:
Dealer hield ook een slag om de arm, de mijne is afgelopen vrijdag gebouwd, ze verwachten hem in week 42, maar er gaat 'nogal' wat mis met de transporten (vertelde de dealer met het schaamrood op zijn kaken)... Blij dat hij daar vooraf eerlijk over is (had hem niets gevraagd daarover, maar wist het wel adv volvo-forum informatie), en dat het dus langer kan duren....

Kan niet wachten, wil rijden :9

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxMaverick schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:57:

mijne zou 13 september al geleverd worden. datum stond vrijdag op 29 september (afgelopen zaterdag), dus ze hopen 'm begin deze week binnen te krijgen. Maar als ik het zo hoor is dat dus nog lang niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik lees hier en daar wel vreemde verhalen over die leveringsproblemen. Sommige auto's lijken kwijt te zijn en er zijn problemen met een nieuwe transporteur waardoor het allemaal langer duurt.
Daar staat tegenover dat sommigen hun V40 juist een paar maanden eerder hebben gekregen dan gepland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er trouwens meer mensen waarbij de binnenkant van de deur nat wordt na een fikse bui? Mijn nieuwe V60 heeft er wat last van. Aan de bovenkant van de deur loopt er wat vocht achter het rubber langs en dus komt er wat water achter. Bij het instappen druppelt er dan water op je/op de stoelen en na een wasbeurt was de binnenkant van de ruit in het portier nat. Dus, bij het naar beneden doen van de ruit, en weer omhoog komt er wat vocht mee. Ga ff langs de dealer deze week, maar vroeg me af of er meer mensen zijn die dit gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:09
Reinier schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:38:

Dit wordt de mijne:

[afbeelding]

[afbeelding]

Met afneembare trekhaak (je kunt de dop zien). Van de dealer krijg ik er een fietsdrager bij cadeau :+
Gefeliciteerd man!
Waarschijnlijk omdat de kleur iets te spannend is. grijzig is natuurlijk veiliger. Ook ik vraag me weleens af of het een goede keuze is om 4 jaar tegenaan te kijken, maar dan zie ik bovenstaande fotos en ben ik weer blij!

ps. ik heb de rechthoekige uitlaat-kit erbij weten te pingelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:22:
[...]

mijne zou 13 september al geleverd worden. datum stond vrijdag op 29 september (afgelopen zaterdag), dus ze hopen 'm begin deze week binnen te krijgen. Maar als ik het zo hoor is dat dus nog lang niet zeker.
Vandaag contact geweest en ik kan hem vrijdag halen ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Morgen voor een setje 15" staal kijken met winterbanden.... Komt van een S70 af, dat moet gewoon passen als ik me niet vergis.....

Hier een foto van het uitbouwen van de Parrot, en het inbouwen van de GROM module, dit was een stuk minder werk dan de binnenspiegel van m'n vaders XC70 verwisselen afgelopen week.... Binnenkort nog even kijken of ik het bekerhouder-klepje ga spuiten of wrappen, want dit is geen gezicht ....

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/GROM.JPG

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Dentheman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:15:
Morgen voor een setje 15" staal kijken met winterbanden.... Komt van een S70 af, dat moet gewoon passen als ik me niet vergis.....
Ik weet niet hoe dat met oudere modellen was, maar mijn s40 D2 kan wel 15" hebben, echter als ik een D3 of hoger had, paste dat niet. Ik dacht dat de reden was omdat die zwaardere motoren ook met grotere schijfremmen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Mx. Alba schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:04:
Ik vind die verlaagde auto's ook gewoon verschrikkelijk lelijk... Maar ja, smaken verschillen natuurlijk. :D

Die DAF 66 vind ik dan veel mooier. Gewoon de originele stalen velgen eronder.
Albantar, hoe zit het met het chippen van je C30 D2? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Bleegh, m'n nieuwe V40 wordt pas eind jan geleverd! Had gerekend op nog dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:59:
Albantar, hoe zit het met het chippen van je C30 D2? :*)
Gaan we doen bij de eerste beurt (20k km). Ik zit nu op 10k... Ik kan er haast niet op wachten want wat extra "oemf" op "rijstrook 1" zou af en toe wel handig zijn. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 02-10-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

ZIjn er hier mensen met ervaring met de Bi-Fuel S60/V70 modellen? Dus de 2.4 20-kleppers?
Ik zat eerst te kijken naar een oldtimer (Volvo) op LPG, maar vanuit praktisch oogpunt en gebrek aan aanbod (wat mij aanspreekt) laat ik dat schieten en ben ik nu aan het zoeken naar een S60 bi-fuel. Waarom bi-fuel? Ik heb meer vertrouwen in een door Volvo origineel LPG systeem dan een aftermarket, temeer omdat een bi-fuel standaard al een cilinderkop heeft met geharde (of, hardere) klepzetels als normaal wat ik zo lees op de internets.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn zwager is ook aan het zoeken naar een "newtimer" (een wat nieuwere oldtimer waarbij de bijtelling over de dagwaarde gaat ipv de nieuwwaarde) en het aanbod daaraan is inderdaad schrikbarend laag. Hij heeft het liefst een 960, 850, V90 of V70 classic maar die zijn bijna niet te vinden... Hij heeft nu ook een 960 en die bevalt hem heel goed maar het ding zuipt 1 liter koelvloeistof per week maar er ligt geen plas onder en het komt ook niet in de olie of in de uitlaat terecht dus het is totaal onbekend waar het spul blijft. In december moet het ding voor APK en hij heeft geen zin om er dan nog grote kosten voor te maken, vandaar dat hij een vervangende wagen zoekt...

[ Voor 39% gewijzigd door Mx. Alba op 02-10-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 10:31

kraats

Ik rol

Bij mijn 960 had ik hetzelfde.. koelvloeistof lekte aan de achterkant van het blok via een kapotte koppakking weg en kwam vooral op de (warme) uitlaat terecht waardoor het meeste verdampte. Dan kun je lang zoeken waar je koelvloeistof blijft :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Hebben er mensen hier trouwens ervaring met zo'n GROM icm microfoon? Ik zag op hun website dat ze ook een microfoontje leveren, dan heb je één apparaatje waarmee je zowel je muziek kan afspelen als handsfree kan bellen. Lijkt mij wel handig :)

Oh, en vandaag komt de vervangende verwarmingsunit, zitten er weer fatsoenlijke knoppen in de V40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kraats schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:18:
Bij mijn 960 had ik hetzelfde.. koelvloeistof lekte aan de achterkant van het blok via een kapotte koppakking weg en kwam vooral op de (warme) uitlaat terecht waardoor het meeste verdampte. Dan kun je lang zoeken waar je koelvloeistof blijft :)
Het koelsysteem is ook een keer onder druk gezet en daaruit bleek geen lek, is dat consistent met dit type lekkage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Mx. Alba schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:38:
Het koelsysteem is ook een keer onder druk gezet en daaruit bleek geen lek, is dat consistent met dit type lekkage?
Hmm.. nee, dat zou je wel moeten werken. Het kan ook een vervelender probleem zijn: Sommige van deze blokken worden poreus van binnen en dat is lastiger te controleren en helemaal niet te fixen. Maar dan zou je er nog iets van moeten merken omdat dat wél in olie of uitlaat terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mx. Alba schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:08:
Mijn zwager is ook aan het zoeken naar een "newtimer" (een wat nieuwere oldtimer waarbij de bijtelling over de dagwaarde gaat ipv de nieuwwaarde) en het aanbod daaraan is inderdaad schrikbarend laag. Hij heeft het liefst een 960, 850, V90 of V70 classic maar die zijn bijna niet te vinden... Hij heeft nu ook een 960 en die bevalt hem heel goed maar het ding zuipt 1 liter koelvloeistof per week maar er ligt geen plas onder en het komt ook niet in de olie of in de uitlaat terecht dus het is totaal onbekend waar het spul blijft. In december moet het ding voor APK en hij heeft geen zin om er dan nog grote kosten voor te maken, vandaar dat hij een vervangende wagen zoekt...
Controleer even of er onder de mattenset nattigheid te voelen is. :P Een typisch 940/960/850-kwaaltje is dat de kachelradiateur lek raakt en dan krijg je dus koelvloeistof-lekkages. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Zsub schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:35:
Hebben er mensen hier trouwens ervaring met zo'n GROM icm microfoon? Ik zag op hun website dat ze ook een microfoontje leveren, dan heb je één apparaatje waarmee je zowel je muziek kan afspelen als handsfree kan bellen. Lijkt mij wel handig :)
Is ook handig, kan het iedereen aanraden :p
kluyze schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:27:
[...]
Ik weet niet hoe dat met oudere modellen was, maar mijn s40 D2 kan wel 15" hebben, echter als ik een D3 of hoger had, paste dat niet. Ik dacht dat de reden was omdat die zwaardere motoren ook met grotere schijfremmen kwamen.
Op mijn tankdop staat dat 15 inch zou moeten passen, ik heb 'maar' 140 pk; dus de lichtste motor, het gaat wel goedkomen denk ik :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zie jou auto net in de OP, ik ga zaterdag wss kijken voor ook een zilveren S60 maar dan bi-fuel, Edition uitvoering :P Ben erg benieuwd!
Was me ook al druk aan het verdiepen in de audio mogelijkheden, er zit een 'normale' radio in, geen Volvo unit. Had al wat sites gevonden waar ze de HU-603 verkopen, dat lijkt me wel wat, icm zo'n GROM unit.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

-tom-562 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:01:
Ik zie jou auto net in de OP, ik ga zaterdag wss kijken voor ook een zilveren S60 maar dan bi-fuel, Edition uitvoering :P Ben erg benieuwd!
Was me ook al druk aan het verdiepen in de audio mogelijkheden, er zit een 'normale' radio in, geen Volvo unit. Had al wat sites gevonden waar ze de HU-603 verkopen, dat lijkt me wel wat, icm zo'n GROM unit.
Als er al een gewone radio inzit, zal ik als ik jou was ook een gewone radio erinhangen die usb/bleutooth/handsfree bellen ondersteunt, dat is een stuk makkelijker in te bouwen, en anders moet je ook nog alles aan laten melden op je BC enzo ....

Ik toevallig nog zo'n radio over dus mocht je interesse hebben...

Veel plezier met kijken zaterdag, automaat of handgeschakeld ?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gaat om een handgeschakelde versie. er zit een een normale radio in met zo'n DIN-plaat (dus zonder muntenvakje/klepje. Wilde eigenlijk voor zo'n HU603 gaan, voor de OEM-look. Maar an sich heb je een punt. Een mooie dubbel-DIN radio (Pioneer of Alpine) staat ook wel mooi, maar niet zo goed als OEM. In m'n huidige auto zit nu een Alpine CDA 9883, maar in zo'n mega grote console als een S60 ziet zo'n enkel-DIN radio er erg karig uit :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik had ook de twijfels om er een dubbeldin in te zetten in plaats van m'n HU-1205 navigatieradio. Maar de OEM-look is toch leuker en veel meer 1 geheel. :P En dus toch maar een Grom-module gehaald (na even een avontuur gehad te hebben met een Yatour). Zo'n Yatour is op zich ook goed, maar de Grom is veel beter als je bijvoorbeeld livesets hebt of lange mixen of grotere mp3's etc. :P

Had er ook 2 simpele tutorials van gemaakt:
- de Grom: http://www.volvotips.com/...nterface-for-volvo-radio/
- de Yatour: http://www.volvotips.com/...g-usb-unit-in-your-volvo/

Het leuke is dat ik niet zo enthousiast ben over de Yatour, maar Yatour vond m'n handleiding zo goed dat ze die voortaan op de website als handleiding gemeld hebben. :') Vage gasten. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 03-10-2012 11:42 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

xxxMaverick schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:21:
[...]

Vandaag contact geweest en ik kan hem vrijdag halen ! :P
Hij wel :*)
het is nu woensdag geweest en nog steeds niks gehoord :( iets zegt me dat het nog wel 2 weken gaat duren...

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02

Youk

Volvo For Life

Vandaag een Zilvergrijze XC60 T6 AWD gekregen van mijn zus. Ben er best blij mee. :*)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Youk schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:25:
Vandaag een Zilvergrijze XC60 T6 AWD gekregen van mijn zus. Ben er best blij mee. :*)
Leuke zus heb je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Jep, hij zat nog nieuw in de doos ook! :D

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/VOLVO-XC60-SPORT-in-STAR-SILVER-1-43RD-SCALE-RASTAR-DIECAST-MODEL-NEW-BOYS-GIFT-/00/s/ODYxWDE2MDA=/$T2eC16JHJIYE9qUcNbwUBQ%28jJ9%289bw~~60_12.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De OEM Black Duals afgemaakt vandaag! 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/10/P1070556-Small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn lieftallige vrouw is de sleutel verloren (nou ja, de AB..baard heb ik nog) van mijn S40. Een vriend van me had al opgezocht dat dat 200 Euro kost, om en nabij. Duur grapje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En moet nog ingeleerd worden, leuk geintje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Joopieboy schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:50:
Ik mag hopen dat die €200 voor het inleren is ?

Gisteravond Led's in m'n kofferbak gepropt in plaats van die zwakke 'bruin café' pitjes :p

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/kofferled.JPG
Echt heel mooi is het niet, maar wel praktisch.... Ik had eerste de intentie om de hele auto van Led te voorzien maar nu ik dit zie weet ik niet eens zeker of ik m'n kentekenverlichting wel om ga zetten ... Zowieso is dat wel een 'gokje' want soms zie je dat er dan een witte vlek van 2 meter lang achter de auto aansleept :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is idd niet mooi nee, zo in de kofferbak wel verrekte handig ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Joopieboy schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:50:
Ze hadden hem gelukkig gevonden, op d'r werk. Scheelt me aardig wat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Yay! Zonder enig probleem weer een nieuwe state inspection alias APK hier:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/16401760/InspectionSticker.jpg

Geen verrassing, omdat ze bij dit keuringsstation volgens mij Stevie Wonder hebben rondlopen als keurmeester—hij plugt alleen de OBDII-uitleescomputer in, en als die geen foutmelding geeft krijg ik m'n sticker. Officieel moet 'ie ook een uitgebreide 'safety inspection' doen, maar daar heb ik 'm nog nooit op kunnen betrappen :p . Niet dat er iets mis is met de Volvo, maar toch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Afgelopen weekend de V40 op de brug gehad, er is een nieuwe stabilisatiestang in gezet, en hij rijd weer als een zonnetje :) Ook winterbanden gescoord, er lekte er alleen één bij het ventiel, dus ze zitten er nog niet op. Wel maf, die banden zijn zo groot dat de auto er zo'n 3 cm hoger op zal worden :P 19" velgen met hele lage zomerbanden vs. 15" met hele bolle winterbanden.

Je moet die 1.8 NA alleen wel echt hoog in de toeren houden voordat je een beetje vooruit gaat zeg. Pas vanaf 5000 tpm begint het goed te lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zsub op 09-10-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zijn er hier nog mensen die het komende weekend naar de VKB gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jep! Ik ga op zaterdag. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Staat voor mij nog niet volledig vast, maar had wel zondag in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Youk schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:33:
Hmmz, dat is twee straten verder, maar weet nog niet of ik ga. Ben tenslotte nog maar beginnende fanboy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Des te meer reden om te gaan. :P Wel de senioren die "alles origineel!!!111einzeinzeinz" willen hebben negeren. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik ga waarschijnlijk zondag, met aanhang. We willen ooit een P1800 aanschaffen dus op zo'n beurs rondneuzen lijkt me dan wel een leuke bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, de Volvo kan nu echt elk moment bij hen afgeleverd worden, zei de dealer vandaag. Hij moest toch wel lachen toen ik zei dat ik dat inmiddels met een korreltje zout neem ;)
FYI, de oorspronkelijke datum was 13 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

"De entree is € 9,- , vrouwelijke bezoekers betalen € 5,- en voor kinderen tot 12 jaar is de entree gratis." :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zijn we niet allemaal kinderen, omdat we nog graag met autotjes spelen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wouterve schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 01:49:
Yay! Zonder enig probleem weer een nieuwe state inspection alias APK hier:

[afbeelding]

Geen verrassing, omdat ze bij dit keuringsstation volgens mij Stevie Wonder hebben rondlopen als keurmeester—hij plugt alleen de OBDII-uitleescomputer in, en als die geen foutmelding geeft krijg ik m'n sticker. Officieel moet 'ie ook een uitgebreide 'safety inspection' doen, maar daar heb ik 'm nog nooit op kunnen betrappen :p . Niet dat er iets mis is met de Volvo, maar toch…
Ik voorzie een goede handel in OBDII reset apparaten... die heb je waarschijnlijk al voor $100 |:(
Dentheman schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:11:
[...]

Ik mag hopen dat die €200 voor het inleren is ?

Gisteravond Led's in m'n kofferbak gepropt in plaats van die zwakke 'bruin café' pitjes :p

[afbeelding]
Echt heel mooi is het niet, maar wel praktisch.... Ik had eerste de intentie om de hele auto van Led te voorzien maar nu ik dit zie weet ik niet eens zeker of ik m'n kentekenverlichting wel om ga zetten ... Zowieso is dat wel een 'gokje' want soms zie je dat er dan een witte vlek van 2 meter lang achter de auto aansleept :+
netjes :) het was me nog nooit opgevallen dat het daar erg donker was... zal eens kijken.
Wat voor LEDjes heb je gebruikt?

[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 11-10-2012 14:13 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

ToolkiT schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:12:
[...]

Ik voorzie een goede handel in OBDII reset apparaten... die heb je waarschijnlijk al voor $100 |:(
Dat moet ik ze nageven, daar hebben ze dan wel weer wat op gevonden: als je je ECU met zo'n reader reset, dan is het lampje inderdaad uit, maar staat een aantal indicatoren op "not ready." Na een tijdje rijden staan die weer op "ready" als de computer genoeg data heeft kunnen verzamelen, en als er iets mis is gaat dan je check engine lampje weer aan. Je auto kan alleen door de keuring komen als al die indicatoren op "ready" staan, en er geen CEL brandt. Die sectie van het rapport ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/16401760/report.png

(MIL status [=Malfunction Indicator Light=Check Engine Light] en Readiness Monitor Result is waar het om draait.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Hoe kun je dan een afgekeurde auto weer gekeurd krijgen dan?

En ik ga ook op zondag naar de VKB met mijn oude heer :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik ga zaterdag.
Geen spullen op het verlanglijstje, misschien wat gereedschap en fertan als dat voor een leuke prijs te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Krentenbol schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:55:
Als probleem gefixed is gaat lampje niet meer aan maar status wel naar Ready.
doe je alleen een reset dan is lampje uit maar status niet ready.

Ik voorzie wel een grijs gebied bij sommige problemen waar het lampje pas na een poosje aangaat, bij die gevallen zou je met goede timing wel het systeem kunnen omzeilen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Krentenbol schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:55:

En ik ga ook op zondag naar de VKB met mijn oude heer :)
Als je auto wordt afgekeurd krijg je een sticker met een R (rejected) erop, en heb je 60 dagen om reparaties uit te voeren; als je die gedaan hebt en het probleem is opgelost, dan kun je je auto gratis laten herkeuren en krijg je weer een echte sticker die voor een jaar geldig is. Er is ook, althans voor de emissievereisten, een maximaal bedrag dat je hoeft uit te geven aan de reparatie van die problemen—als je meer dan een X bedrag hebt uitgegeven (bedrag is afhankelijk van de leeftijd van de auto) en bij de herkeuring blijkt dat het probleem nog niet is opgelost, dan krijg je een vrijstelling voor de emissievereisten voor die keuring. Best soepel nog :).
ToolkiT schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:17:
[...]

Als probleem gefixed is gaat lampje niet meer aan maar status wel naar Ready.
doe je alleen een reset dan is lampje uit maar status niet ready.

Ik voorzie wel een grijs gebied bij sommige problemen waar het lampje pas na een poosje aangaat, bij die gevallen zou je met goede timing wel het systeem kunnen omzeilen..
Jup, da's zeker mogelijk, en zo heb ik het hier met een vorige auto ook wel eens gespeeld. Er was niet echt iets mis met die auto, het EVAP-systeem (een systeem dat ervoor zorgt dat benzinedampen niet in de lucht terechtkomen...alle auto's moeten dat hier hebben ivm emissie-eisen; ik weet niet of dat ook op de Europese modellen zit?) was een beetje gevoelig, en dat liet het CEL soms aangaan.

Het heeft geen invloed op hoe de motor loopt, dus ik was niet heel gemotiveerd om er iets aan te doen op dat moment, zeker omdat als ik het juist timede, die auto gewoon door de inspectie heenvloog. (De laatste keer was het wat lastiger, en wilde de status maar niet op "ready" komen, dus toen heb ik die auto maar een duw gegeven en de Volvo gekocht :) .)

[ Voor 47% gewijzigd door wouterve op 11-10-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Youk schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:33:
Ik ga ws. zondag.. ff kijken of ik de kids zelf kan laten spelen terwijl papa alle standjes langsloopt :)

Pagina: 1 ... 4 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.