Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 92 Laatste
Acties:
  • 469.276 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 13:17

Mx. Alba

hen/die/zij

Toch een minpuntje voor Volvo: lever ik mijn C30 R-Edition full options in voor een dagje zodat ze nog een poging kunnen wagen om me er 30 trappelende paardjes bij te geven, krijg ik van ze een kale C30 DRIVe mee... :/

Moet ik er wel aan denken dat ik hem niet in zijn 6 wil zetten want daar zit bij deze de R... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 10:06
Dus, er staat een nieuwe V60 D4 met alles erop en eraan hier op het parkeerterein en ik krijg de vraag of ik mijn half jaar oude V50 wil inruilen voor dit gebakje... Zo maar is rondje rijden denk. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:40
Daar wil je niet meer uitstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mx. Alba schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:01:
Toch een minpuntje voor Volvo: lever ik mijn C30 R-Edition full options in voor een dagje zodat ze nog een poging kunnen wagen om me er 30 trappelende paardjes bij te geven, krijg ik van ze een kale C30 DRIVe mee... :/

Moet ik er wel aan denken dat ik hem niet in zijn 6 wil zetten want daar zit bij deze de R... :D
Wees blij: bij de Rover-dealer gaven ze m'n pa een Hyundai Pony uit 1989 mee als leenauto (ter vergelijking: dan kwam 'ie dus met een gloednieuwe Rover 75 aankakken die het eerste half jaar vaker bij de dealer dan op de stoep stond). :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Het is ook een minpuntje met een knipoog, Bart-Willem. Bij Toyota heb ik een keer een Chevrolet Spark meegekregen, zo'n driecilinder rammelbak koekblik... :X

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kreeg je daar ook een schoenlepel bij? :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ballebek schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:17:
Dus, er staat een nieuwe V60 D4 met alles erop en eraan hier op het parkeerterein en ik krijg de vraag of ik mijn half jaar oude V50 wil inruilen voor dit gebakje... Zo maar is rondje rijden denk. :)
Iemand voelt de bijtellingsbui denk ik al hangen... Die collega's hebben we hier ook... Eerst een zo duur mogelijke V50 samenstellen (paar jaar terug) en na uitlevering liepen ze te piepen dat € 500 netto bijtelling toch wel veel was en dan ineens met iedereen willen ruilen.

Als hij nieuw is, is het dan een V60 met 163 pk? Ze hebben pas de D3 hernoemd naar D4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Voilà de C30 DRIJf die ik voor een dagje heb...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UAv3QNqLcBTW1X2Ll6xLfjnx/full.jpg

Wat een gruwelijk lelijke velgen zijn dat toch... :X Lijkt op de draaischijf van zo'n snijbonensnijder:

Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/twiddebrocante/full24327680_b.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Mx. Alba op 21-08-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:34

Youk

Volvo For Life

Hé, zo'n bonensnijder heb ik deze morgend hier thuis nog gebruikt. Nu wil ik dus zo'n setje velgen gaan scoren, toch handig om bonen te snijden en ondertussen een ritje te maken. :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Word ik net gebeld door de dealer (hee, ik word gebeld, Vodafone doet het weer!!!), dat RICA nog niet is langs geweest dus dat ze waarschijnlijk de auto nog een dagje langer daar houden. Dus nog een extra dag met die DRIJf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Eigenlijk wel grappig; je brengt je auto weg om m sneller te maken, krijg je een drijf mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ze gaan je C30 ook helemaal niet écht chippen, ze geven je een DRIVe mee zodat je eigen auto sneller aanvoelt zodra je hem terughebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik wilde net zeggen, en door die dag vertraging ben je zo gewend aan die sloomheid zodat ze zeker niets aan je C30 hoeven te doen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
fredkroket schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

Iemand voelt de bijtellingsbui denk ik al hangen... Die collega's hebben we hier ook... Eerst een zo duur mogelijke V50 samenstellen (paar jaar terug) en na uitlevering liepen ze te piepen dat € 500 netto bijtelling toch wel veel was en dan ineens met iedereen willen ruilen.

Als hij nieuw is, is het dan een V60 met 163 pk? Ze hebben pas de D3 hernoemd naar D4...
Ach sja, persoonlijk heb ik medelijden met mijn collega's die gekozen hebben voor een 20% gebakje. Ik heb nu meermalen in auto's van collega's gereden en ben zeer blij dat ik een 25% auto heb, mijn volgende wordt dit ook weer, dan maar iets meer betalen voor wat meer comfort, zeker nu na de 1 juli regeling en al he-le-maal na 1 januari.
Het is een keuze.

De D3 is nu 136PK welke niet naar Nederland komt, de D4 163PK idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 10:06
fredkroket schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

Iemand voelt de bijtellingsbui denk ik al hangen...
Neuh, degene die die auto heeft besteld is 2 weken geleden ergens anders begonnen. 8)7
edit: En ik blijf lekker in m'n V50 rijden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 22-08-2012 14:57 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
rinkel schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:33:
Eigenlijk wel grappig; je brengt je auto weg om m sneller te maken, krijg je een drijf mee...
Dan lijkt het alsof je helemaal een strepen trekker onder je kont hebt. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Reinier schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:50:
Ze gaan je C30 ook helemaal niet écht chippen, ze geven je een DRIVe mee zodat je eigen auto sneller aanvoelt zodra je hem terughebt :)
Uiteindelijk hebben ze hem ook niet gechipt... :X

Het blijkt dat de computer van die van mij er een is van een serie geproduceerd tussen januari en april van dit jaar waar RICA wat problemen mee heeft... Gaan ze nog wel oplossen maar duurt waarschijnlijk nog een maand voor ze hem bij de kladden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Maar voelt ie wel sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik ben vandaag even bij de dealer langs geweest om de V40 eens van dichtbij te bekijken. Ik vind hem nog veel mooier dan op foto's en video's. Er stonden twee redelijk kale versies (in zilver en zwart). Stoelen zitten super, interieur oogt goed, achterin kan ik best goed zitten en het formaat van de kofferbak is voor mij prima.
Binnenkort een afspraak voor een proefritje in een D2 en een D3 :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Sneller dan de Drijf? Niet per se maar wel soepeler en stiller.

De 1.6D DRIVe krijgt bij 1800 toeren pas pit, de D2 bij 1400 toeren. Als je 60 rijdt in de DRIVe moet je in z'n 4 rijden want in z'n 5 zit hij dan net aan 1000 toeren, bij de D2 kan het in z'n 5 want die 5 is iets korter omdat hij een 6e versnelling heeft. En het verschil op de snelweg bij 120km/u (met de DRIVe in 5 met 2400 toeren, met de D2 in 6 met 2000 toeren) is ook heel groot. En ik vermoed dat de D2 veel beter geïsoleerd is dan de DRIVe.

• fredkroket
  • Niet online
Gisteren nog even leuk nieuws gehad, dit jaar nog een nieuwe auto bestellen en rijden.
Helaas heeft het MT de budgetten flink teruggeschroefd, dus waar ik nu nog een S40 D3 GearTronic R-Design rijd, zal dat volgend jaar niet meer lukken. Voor de groep waarin ik val is het de enige mogelijkheid een V40 D2 Momentum met Intro line en metallic lak.

Uiteindelijk is het geworden:
V40 D2 Momentum
Biarritz Blue
Linne t-tec/textiel – charcoal / blond
17" Mannan velgen
Vaste trekhaak

Auto wordt dit jaar nog geleverd. "Probleem" is dat wij de auto's maar 1 jaar rijden, dus eventuele accesoires betaal je ook in 1x. Dus de trekhaak was al een mokerslag op het budget.

[ Voor 12% gewijzigd door fredkroket op 23-08-2012 09:35 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:40:
[...]

Sneller dan de Drijf? Niet per se maar wel soepeler en stiller.

De 1.6D DRIVe krijgt bij 1800 toeren pas pit, de D2 bij 1400 toeren. Als je 60 rijdt in de DRIVe moet je in z'n 4 rijden want in z'n 5 zit hij dan net aan 1000 toeren, bij de D2 kan het in z'n 5 want die 5 is iets korter omdat hij een 6e versnelling heeft. En het verschil op de snelweg bij 120km/u (met de DRIVe in 5 met 2400 toeren, met de D2 in 6 met 2000 toeren) is ook heel groot. En ik vermoed dat de D2 veel beter geïsoleerd is dan de DRIVe.
Dat was dan waarschijnlijk een 1.6D 110pk met 5-bak? De nieuwe Drive heeft namelijk dezelfde D2 en 6-bak.

• fredkroket
  • Niet online
En daar stonden we dan vanmiddag... Zonder turbo.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/S40_storing.jpg

Vanmiddag naar huis gereden en onderweg nog even ergens gestopt voor een klusje. Na 2 uurtjes kom ik terug bij de auto, start en ga rijden. Na een paar meter valt op dat er gewoon 0 vermogen is. Directe gedachte: turbo. Auto uitgezet, minuutje gewacht opnieuw gestart en nog steeds geen vermogen. Nu verschijnt ook ineens de melding die hierboven te zien is.

Contact opgenomen met de werkplaats in Beesd om te vragen wat te doen. Advies: accu los en kijken of het weer werkt. Zo gezegd zo gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/S40_storing_2.jpg

Turbo doet het weer, storing gaat alleen niet weg (zou wel moeten volgens de monteur). Of ik anders met de auto in noodloop naar Beesd kon komen (90km ver met max. 80 km\h). Ik zie het niet zo zitten... Morgen maar even op visite bij Bluekens in Roosendaal. Kijken of ze er weer leven in krijgen zonder foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
wouterve schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:11:
1 op 12 lukt mij hier ook makkelijk met m’n S60 (2.4 170pk aut.)—het beste verbruik dat ik er ooit mee heb gehaald is 1 op 14.5, maar dat was een hele langzame snelwegrit (gemiddeld zo’n 55 mph).

De automaat doet het hier nog prima, ik geloof dat ‘ie rond de 80,000 mijl nog is geflushed, en hij staat nu op 107,000 mijl. Nog steeds heel tevreden, heerlijke auto. Ik zou nog wel eens een setje leukere velgen willen hebben, maar aan de andere kant zijn de 15 inch banden die er nu op liggen nog prima…en ze zijn natuurlijk ook een stuk goedkoper te vervangen dan 17 inchers (ik vind de velgen die Dentheman heeft de mooiste voor deze generatie S60).
Naar mijn werk doe ik geen moeite (teveel variatie, kort ritje) maar op lange afstanden lukt het soms goed om mijn rechtervoet te gebruiken en dan haal ik (mits ik rustig op de rechterbaan blijf kachelen met 100-110) steevast 1:13 :X (T5 260 paardjes).
Natuurlijk ontzettend trots op mezelf dat ik 1:13 haal, collega met superzuinig dieseltje (1:25) kijkt me dan alleen vol medelijden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
fredkroket schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:42:
En daar stonden we dan vanmiddag... Zonder turbo.
En bij Bluekens hebben ze de computer voor de aansturing van de turbo opnieuw gecalibreert en nu lijkt alles weer te zijn zoals het hoort. Moet wel zeggen dat ik bij dit soort softwarematige "reparaties" met een onderbuik gevoel blijf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tsja, software is en blijft foutgevoelig want het is 1) complex en 2) door mensen gemaakt, recepy for failure. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Net een uurtje gestuurd in een witte V40 D2 Momentum met o.a. een panoramadak. Hele fijne auto!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4eLcU0l9Au0jU0hamWyGn4P6/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Reinier op 24-08-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 16:29
Eindelijk een fotootje van onze Volvo dan maar. Het is een zwarte V70 2.4T uit 2001, met cruise control, ACC, electrisch verstelbare bestuurdersstoel, ingebouwde kinderzitjes en derde bankje.
Nu slechts 140k gelopen en rijdt als een zonnetje.

We hebben hem gekocht als opvolger van onze V40 die te klein werd met drie kinderen. Na anderhalf jaar rijden weinig problemen gehad, behalve net het expansieventiel van de airco en de bewegingssensor van het alarm. Elke keer als ik kilometers rijd is het weer een genot, jammer dat het verbruik rond de 1:10/11 schommelt, maar daar krijg je wel een mooie roffel voor terug :9
Afbeeldingslocatie: http://www.loeberce.dds.nl/Volvo%20V70_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat zijn hele fijne auto's ja! Zeker met die motor sleurt dat heel lekker door! Ook automaat of niet?

En een spoiler zou veel goeds doen, zie de auto van B-W. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik vind dat model V70 zonder spoiler er juist heel mooi strak uitzien. Gewoon helemaal niets op het dak, niet eens een haaienvinnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm ok dat kan, ik vind juist dat hij wat mist dan, ook bij mijn V40. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 16:29
Joopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:51:
Dat zijn hele fijne auto's ja! Zeker met die motor sleurt dat heel lekker door! Ook automaat of niet?

En een spoiler zou veel goeds doen, zie de auto van B-W. :)
Sleurt heerlijk aan de automaat. Kan heel rustgevend rijden op de cruisecontrol of ff kickdown als je er snel langs wilt ;)

Zonder dakrails sowieso mooier, maar misschien ooit een spoiler. Eerst de lakschade van het dak en rechtervoorportier en dan pas niet dringende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Reinier schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:03:
Net een uurtje gestuurd in een witte V40 D2 Momentum met o.a. een panoramadak. Hele fijne auto!

[afbeelding]
voor 35.000 mag je hem meenemen:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v40/9181379

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Na 3500km alweer verkopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ex-lease die niet meer geplaatst kon worden?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 05:19

wouterve

Swinger of States

Da’s voor een demo natuurlijk niet zo heel raar hè ;). (Check het kenteken maar, is hetzelfde als de auto waarin Reinier hierboven proefgereden heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
lol
27,8 km per liter

bergafwaarts met wind in de rug zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
De s40 DRIVe 1.6D 110pk deed ook 3.4l/100km (1 op 29.4), officieel. Mijn s40 D2 115pk zou zelfs 3.8l/100km (1 op 26.3) moeten doen. Buiten bebouwde kom.

Waarschijnlijk dus gewoon de officiële gegevens. En nee, die ga je niet halen in werkelijkheid. Ik doe bv. op zijn best 5.56l/100km (1 op 18) voornamelijk snelweg tegen 90km/u. Sinds ik de auto heb haal ik gemiddeld 6.59l/100km (1 op 15.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ja da's een van de demomodellen van Serva. Ik begreep dat ze komende week de bodystylingkit op die witte gaan monteren. Vind ik niet echt passen bij een D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tsja, ik heb op mijn D2 ook een bodykit. Het is wel geen racebeest maar waarom zou hij er niet leuk uit mogen zien? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Tja ik weet niet, zelf zou ik er niet voor kiezen hoewel ik de twee pijpjes wel weer mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Vandaag de mooiste taak gehad die je maar kon bedenken, uitpakken, klaarmaken en poetsen van 3 V40's! O+

De eerste was de mooiste vond ik, een licht blauwe/grijze D3 met R Design rondom, super mooie auto, mooi sierstuk links en rechts en motor is echt al een heel stuk beter als de D2. Maar zeker die kleur doet hem goed.

En daarna nog 2 witte D2's, een automaat en een gewone. Automaat reed eigenlijk ook best goed alleen echt snel is die niet. Handbak rijd niet echt lekker op de koppeling weg, onder de 1500 toeren heeft hij gewoon niks daar. Dat viel mij wel tegen eigenlijk. Verder gewoon erg nette auto's! :)

Wat een geweldige dag. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:08

djidee

Mr. Slungel

Zou onder mijn D2 de D3/D4/T3/T4 pijpjes liever zien dan die van het stylingpakket. Maar ik laat het eerst wel even zo denk ik. Stylingpakket kan evt. altijd nog al ben je hem dan wel even kwijt.

Even wat anders: Crashtest: 5 sterren, maar vooral: De beste EuroNcap score ooit. 29 augustus zal officieel de uitslag van de crashtest met de Volvo V40 bekend gemaakt worden, maar de chef verklapt alvast de score van 98/100 in het radio programma Tros Autoshow vanmiddag op Radio 1

Veilig karretje dus :9

[ Voor 5% gewijzigd door djidee op 25-08-2012 23:25 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:12

Korakal

Up up up!

Joopieboy schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:41:
En daarna nog 2 witte D2's, een automaat en een gewone. Automaat reed eigenlijk ook best goed alleen echt snel is die niet.
Je hebt in ieder geval een zeer uniek exemplaar gehad :P want volgens de Volvo prijslijst is er geen D2 met automaat (zit nog in de pijplijn, volgens de importeur goede kans dat 'ie er vanaf Q1/2013 al gaat komen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 08:08

Dentheman

Zie signature

Één week vakantie (Italië), en ruim 2800 km gereden in m'n volvo. Het is een echte lange afstandsauto, lekker cruisen, genieten van de audio (en de airco :p ), etc.

Vanochtend heb ik d'r even op de staart getrapt in Duitsland en dit was het resultaat, uiteindelijk 225 op de teller gehad
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/top.jpg

Het nadeel van banden met een dunne wang is wel dat je alles voelt op de snelweg, het scheelt echt behoorlijk in comfort in vergelijking met ballonbanden :+

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/oost.jpg

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Korakal schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:47:
[...]

Je hebt in ieder geval een zeer uniek exemplaar gehad :P want volgens de Volvo prijslijst is er geen D2 met automaat (zit nog in de pijplijn, volgens de importeur goede kans dat 'ie er vanaf Q1/2013 al gaat komen)...
Dan bestaat de kans dat ik mij vergis, voor deze klant waren het 2 dezelfde D2's, maar dat zal ik dan wel verkeerd onthouden hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Tja ik zou ook liever voor de D3 gaan maar daarvoor geldt vanaf 1 januari 25% bijtelling en de levertijden zijn dusdanig lang dat levering dit jaar lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Dit weekend naar een festival geweest met enkele vrienden die ook Volvo rijden, best leuk om de hele tijd 3 Volvo's naast elkaar te zien staan en achter elkaar te zien rijden :)

Fotootje genomen tijdens het shoppen vóór het festival:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/345zudf.jpg

V50 1.6D MY2007
V50 1.6D DRIVe MY2009
XC60 2.4D AWD MY2010 (de mijne) incl. Volvo-forum.nl sticker op de nummerplaathouder :D

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 00:36
Reinier schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:19:
Tja ik zou ook liever voor de D3 gaan maar daarvoor geldt vanaf 1 januari 25% bijtelling en de levertijden zijn dusdanig lang dat levering dit jaar lastig wordt.
Dat wordt welhaast onmogelijk, met name omdat leasetoko's medio november stoppen met auto's op kenteken te zetten. Het is voor mij ook de enige reden dat ik naar een ander merk overstap waar volgend jaar een 2 liter diesel met net zoveel pk's nog wel in de 20% bijtellingscategorie valt. Jammer, de D3 heeft nml. een bijzonder fijne motor. En jammer omdat V40's mooi zijn en erg goed zitten, maar ik vertik het om concessies te doen op het vlak van motorvermogen :)

Dus nog even en ik ben Volvorijder af.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:43
Heeft iemand het premium sound multimedia pakket een keer kunnen beluisteren? Heb in de lexus ct200 het mark levinson systeem beluisterd en dat vond ik erg goed. Ben benieuwd of de volvo v40 hierbij in de buurt komt met het premium sound pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Premium is Dynaudio, High Performance zijn verbeterde Volvo speakers met een versterker. Geluid is erg goed, iig voor mijn oren erg helder en natuurlijk geluid en ook op hoger volume vervormd het bijna niet. Beste kun je eens rond bellen of er een dealer is die die optie in een demo heeft zitten en dan een eigen cd mee nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32

Aight!

'A toy robot...'

Zo even de 440 afgeleverd voor een grote beurt, bleek dat de originele brandstoffilter er nog opzat van 17 jaar geleden :P. Maar alles is weer mooi gedaan, banden, filters, dynamo, etc. Dus ik kan er weer tegenaan, ik ga volgende maand rond rijden door Frankrijk, wel fijn dat (een relatief oude) auto even mechanisch is nagekeken. Geeft me in ieder geval een rustiger gevoel als ik aan de trip begin!.

De monteur had ook even de bestuurdersstoel vervangen (was een doorgezakte stoel), alleen jammer dat ik mijn zij steun kwijt ben. Weet iemand toevallig of dit ook een standaard optie was voor de 440? Of moet ik voor third party gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

ppFreddy schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:31:
Dit weekend naar een festival geweest met enkele vrienden die ook Volvo rijden, best leuk om de hele tijd 3 Volvo's naast elkaar te zien staan en achter elkaar te zien rijden :)

V50 1.6D MY2007
V50 1.6D DRIVe MY2009
XC60 2.4D AWD MY2010 (de mijne) incl. Volvo-forum.nl sticker op de nummerplaathouder :D
Blijf het een enorm mooie wagen vinden Freddy! Grappig dat ze allemaal een trekhaak hebben ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
Joopieboy schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:01:
Premium is Dynaudio, High Performance zijn verbeterde Volvo speakers met een versterker. Geluid is erg goed, iig voor mijn oren erg helder en natuurlijk geluid en ook op hoger volume vervormd het bijna niet. Beste kun je eens rond bellen of er een dealer is die die optie in een demo heeft zitten en dan een eigen cd mee nemen. :)
Premium audio is in de nieuwe V40 absoluut geen dynaudio meer. of het in de lopende modellen nog zo is weet ik niet.

Ik heb op een forum gelezen dat er tegenwoordig harman kardon in zit, va de high perfomance al, maar dat kan ik nergens officieel vinden.

Zowiezo vind ik de high performance in de V40 beter klinken dan in de V50.

[ Voor 5% gewijzigd door Schnor op 28-08-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Ík blijf die XC60 toch wel de ultieme bazenbak vinden, vooral met D5 of T6 natuurlijk :)
Hij is mooi en stijlvol en niet zo lomp als de XC90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zeker zo een (gechipte) D5 is een bazenmotor. Lomp veel koppel over het hele toerengebied, sleurt als een malle maar kun je ook o zo lekker mee cruisen. _O_
Schnor schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:13:
[...]

Premium audio is in de nieuwe V40 absoluut geen dynaudio meer. of het in de lopende modellen nog zo is weet ik niet.

Ik heb op een forum gelezen dat er tegenwoordig harman kardon in zit, va de high perfomance al, maar dat kan ik nergens officieel vinden.

Zowiezo vind ik de high performance in de V40 beter klinken dan in de V50.
Dat kan, ik weet dat niet zeker namelijk. :) Ik zal eens kijken of ik dit weekend wat documentatie kan vinden!

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 28-08-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Anoniem: 16941 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:15:
Ík blijf die XC60 toch wel de ultieme bazenbak vinden, vooral met D5 of T6 natuurlijk :)
Hij is mooi en stijlvol en niet zo lomp als de XC90.
Joopieboy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:27:
Zeker zo een (gechipte) D5 is een bazenmotor. Lomp veel koppel over het hele toerengebied, sleurt als een malle maar kun je ook o zo lekker mee cruisen. _O_
Helemaal waar :) De standaard 205pk D5 sleurt ook al lekker, maar met een Rica chipje naar 225pk/460Nm is het helemaal feest ;)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Joopieboy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:27:

[...]

Dat kan, ik weet dat niet zeker namelijk. :) Ik zal eens kijken of ik dit weekend wat documentatie kan vinden!
Meende ook Harman (dus Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon, Mark Levinson etc), maar welke wat is....

HP was voor mij volledig zat, maar heb toch lang zitten twijfelen om toch niet voor 600,- die upgrade te doen... Nu Volvo OnCall genomen, iets nutterlozer, maar wel grappige gadget :+

"Mekker, blaat"

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
djidee schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:31:
[...]

Meende ook Harman (dus Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon, Mark Levinson etc), maar welke wat is....

HP was voor mij volledig zat, maar heb toch lang zitten twijfelen om toch niet voor 600,- die upgrade te doen... Nu Volvo OnCall genomen, iets nutterlozer, maar wel grappige gadget :+
Het leasebudget moet op, nietwaar? :/

• djidee

djidee

Mr. Slungel

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:53:
[...]
Het leasebudget moet op, nietwaar? :/
Die was al op, zit allemaal in de eigen bijdrage (maar onder de grens die ik mezelf gesteld had, anders had ik de lijst wel leeggeshopped (of was ik toch voor de D3 gegaan))

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 16:41
Zo, ik kan me hier ook melden.
Zojuist V40 besteld in ruil voor m'n huidige A3 lease.

V40 D2 Summum
Intro line
Vibrant Copper
Wit leder
uitlaten + diffusor kit (geen side skirts)
nog wat kleine extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Op het witte leer na is dat precies hoe ik hem zou willen hebben. Mooie config!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 16:41
Reinier schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:24:
Op het witte leer na is dat precies hoe ik hem zou willen hebben. Mooie config!
Heb er ook heel lang over getwijfeld. Deze, of Bruin met de rest wit of zwart leer met de rest licht.
En het zou zomaar kunnen dat ik het nog aan laat passen :)

Afbeeldingslocatie: http://i469.photobucket.com/albums/rr56/MichelR_bucket/IMG_1469.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door jmderonde op 31-08-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:01:
Ik ben altijd zeer zeer content geweest met de High Performance audio in mijn V50's. Zeer goed geluid. Vele malen beter dan bijvoorbeeld de Audi Sound System (qua prijs vergelijkbaar), vandaar dat ik daar de B&O bij moest bestellen. Bij Volvo nooit de Dynaudio gewenst doordat het al zo goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 21:07
Ik ben aan het kijken naar een lease auto, en heb nu concreet keuze uit een V40 D3 Momentum + leren bekleding of een T3 Summum. Grootste verschil zijn dus het ontbreken van de Xenon koplampen en de 17" velgen bij de D3.

Wat zouden jullie kiezen?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 00:36
Maak een ritje met beide versies :) De D3 heeft een fenomenale dieselmotor, daar komt zo'n benzinevierpitter niet bij in de buurt qua fun. Ik was in ieder geval nogal onder de indruk van de V40 D3 (levendigheid en geluid). Hij is wel iets zwaarder in de neus, de D3, maar dat is dan ook het enige nadeel wat ik kon vaststellen. Verschil tussen 16" en 17" velgen en xenon hebben geen tot weinig invloed op hoe een auto rijdt, de motor wel, dus laat het van de juiste zaken afhangen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Abbadon op 03-09-2012 17:58 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Let je er wel op dat ze allebei 25% bijtelling hebben na 1 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 21:07
Ik neig ook heel sterk naar de D3, dus ik denk dat dat 'm maar moet worden dan.

Ik weet dat ze na 1 januari 25% bijtelling hebben... maar de lokale dealer gaf aan nog een paar vrije productieslots in de laatste weken van 2012 te hebben. Bovendien schijnt Volvo extra productiecapaciteit uit de buurlanden te regelen voor Nederland t/m eind 2012 (ivm ons wijzigende fiscale klimaat) - al met al is de kans redelijk groot dat de D3 nog voor einde dit jaar te leveren valt.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Dan moet je even bij de leasermaatschappij checken of ze de auo zo laat in het jaar nog op kenteken willen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik mag een nieuwe leasewagen kiezen en krijg de keuze tussen 2 (compleet verschillende) wagens. Enerzijds kan ik de Volvo V40 D2 in Kinetic uitvoering met Motion Pack kiezen. De andere keuze is een Ford Mondeo Econetic in Titanium Uitvoering met Business Pack. Beiden dus wagens met een 1.6 dieselmotor met 115pk. Beiden eveneens met navigatie, cruise control, parkeersensoren, leder interieur, etc.

De reden waarom ik hier post is omdat ik enorm twijfel tussen deze twee wagens. Ik heb op dit moment eveneens een Ford Mondeo Ghia, die buiten zaken zoals Key-free entry en een "facelift" nauwelijk verschilt van een eventuele nieuwe Mondeo.

Op het eerste zicht heeft de Volvo wat minder opties (geen key-free entry en start/stop, geen touchscreen navi, geen LED dagverlichting,...) maar persoonlijk heb ik altijd een beter "gevoel" gehad bij Volvo dan bij andere merken. Ik heb nooit Volvo gereden maar ik ben wel altijd onder de indruk geweest van de afwerking en degelijkheid van de wagens die ik al eens van kortbij heb kunnen bekijken. Waar ik nu vooral naar op zoek ben is de mening van andere Volvo rijders. Is de V40 gevoelsmatig ook een gelijkwaardige of zelfs betere auto dan de Mondeo? Een Mondeo is vooral een praktische wagen: veel ruimte, erg groot maar kwalitatief misschien niet on-par met de Volvo. De V40 is kleiner en daardoor misschien wat sportiever in rijgedrag maar minder praktisch als het gaat om vervoeren van bv. grote spullen omwille van de kleinere kofferruimte en een lager dak.

Aangezien ik nogal wat kilometers doe (+60000 km / jaar) hecht ik vooral belang aan (bestuurders)comfort en gebruiksgemak. In de V40 zit het display van de navigatie bijvoorbeeld hoog in het dashboard, terwijl deze in de Mondeo meer naar onderen staat wat er voor zorgt dat je helemaal omlaag moet kijken om de navigatie te volgen. Dat soort details zorgen er voor dat ik liever de Volvo zou kiezen.
De Volvo is trouwens zo'n 60 EUR per maand goedkoper dan de Mondeo, ook niet onbelangrijk natuurlijk. Verbruik maakt verder weinig uit mits het gebruik van een tankkaart.

Ik ben dus vooral op zoek naar meningen over de V40, en als het kan in vergelijking met de Mondeo. Een testrit kan ik altijd nog maken, maar op een uurtje kan je moeilijk een degelijk oordeel vellen lijkt me. Ik ben me er van bewust dat de meningen hier misschien wat biased zullen zijn, maar het lijkt me logisch om Volvo rijders om hun mening te vragen over de V40 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Darkstar op 03-09-2012 21:00 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Darkstar schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:59:
Ik ben dus vooral op zoek naar meningen over de V40, en als het kan in vergelijking met de Mondeo. Een testrit kan ik altijd nog maken, maar op een uurtje kan je moeilijk een degelijk oordeel vellen lijkt me. Ik ben me er van bewust dat de meningen hier misschien wat biased zullen zijn, maar het lijkt me logisch om Volvo rijders om hun mening te vragen over de V40 :)
Over 6 weken krijg ik hem. Dan kan ik je meer vertellen. De keuze ging bij mij tussen een Focus Wagon en een V40. Ben absoluut Ford minded (jaren Fiesta gereden), maar de keuze is echt op de V40 gevallen. Veel volwassener, super stoelen (rij ook 55.000 km per jaar), fijn uit te rusten met de optie pakketten en erg fijn rijgedrag.
Kijk zowieso ook even rond op volvo-forum.nl , staan ook aardig wat testrit ervaringen op, en de reviews op het internet (autoweek/autoblog en dergelijk) geven een aardig beeld maar toch is een testrit de kers op de taart. Ik heb hier in de buurt een vast rondje wat ik probeer te rijden. Wat bochten, stuk slecht wegdek, een dorpje, stukje snelweg, eigenlijk alle stukjes komen voorbij.

Succes met kiezen, moet je trouwens nu kiezen? De nieuwe 'Europese' Mondeo wordt donderdag gelanceerd in de Ziggo Dome (dus zullen wel plaatjes van verschijnen), maar denk dat hij in 2013 pas op de markt komt. Maar een V40 nu bestellen is ook over het algemeen pas in 2013 rijden (gaan als warme broodjes over de toonbank)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

djidee schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:37:
[...]
Succes met kiezen, moet je trouwens nu kiezen? De nieuwe 'Europese' Mondeo wordt donderdag gelanceerd in de Ziggo Dome (dus zullen wel plaatjes van verschijnen), maar denk dat hij in 2013 pas op de markt komt. Maar een V40 nu bestellen is ook over het algemeen pas in 2013 rijden (gaan als warme broodjes over de toonbank)
Ja, ik moet nu kiezen voor levering in januari 2013. De nieuwe Mondeo zou ten vroegst 3e kwartaal of zelfs eind 2013 beschikbaar zijn, te laat dus voor mij.

Bedankt in ieder geval voor de tips, bevestigt toch ook al een beetje mijn gevoel bij de V40.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nieuws van de garage:
De bron van lawaai en minder 'oemph' is gevonden; de intercooler is kapot...

Geschatte kosten: £400 :(

Voordeel is dat S60TFU wel weer een beetje sneller gaat worden als het gefixed is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vraagje, heeft er iemand wel eens de ruitenwissers van de koplampen vervangen?
Ik heb nieuwe gekocht want de combinatie van 10 jaar trouwe dienst en een lange autobahn rit op hoge snelheid was net iets te veel van het goede voor de koplampwissers.. maar ik snap niet hoe de oude frames eraf moeten en de nieuwe erop :?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die dingen vergeet men vaak. :P Als 't goed is zit er toch gewoon een lipje op dat je in kan drukken? :P Mijn V70 heeft ze niet, dus hoe het bij de nieuwe types zit weet ik niet precies, maar bij een 240, 740 en 850 etc is het gewoon net zo simpel als normale ruitenwissers vervangen (maar dan in Madurodam-formaat). :P

Volvotips.com

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:48:
Die dingen vergeet men vaak. :P Als 't goed is zit er toch gewoon een lipje op dat je in kan drukken? :P Mijn V70 heeft ze niet, dus hoe het bij de nieuwe types zit weet ik niet precies, maar bij een 240, 740 en 850 etc is het gewoon net zo simpel als normale ruitenwissers vervangen (maar dan in Madurodam-formaat). :P
Dat had ik ook verwacht maar ik zag het niet en in Haynes staat er ook niks over.. straks nog maar eens kijken..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Het lijkt erop dat ik de verkeerde wissers heb:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1080771.jpg
Boven oude, onder nieuwe...
Dat blokje eraf halen is volgens mij geen optie..

<edit> even verkoper gebeld en blokje erafhalen was idd de oplossing (die wipers passen met blokje ook op Saab).

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 06-09-2012 14:54 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Echt? De wissers van mijn 9-5 zijn aardig lam. Weet ik meteen wat ik moet doen om ze te vervangen :D Ik denk alleen dat ik niet alleen dit deel moet vervangen, maar ook het veertje van het armpje, want hij drukt niet meer tegen de koplamp aan.

[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 06-09-2012 15:02 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grrrrrene schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:01:
Echt? De wissers van mijn 9-5 zijn aardig lam. Weet ik meteen wat ik moet doen om ze te vervangen :D Ik denk alleen dat ik niet alleen dit deel moet vervangen, maar ook het veertje van het armpje, want hij drukt niet meer tegen de koplamp aan.
Mijn armpjes en veren zijn ook vrij gaar, dus ga even kijken of ik dat kan verbeteren door schanieren wat te smeren..
<edit> yup, met een beetje WD40 de boel losser krijgen en daarna met wat ketting smeersel voor motorfiets wat blijvende smering geven en de veren drukken de wipers weer op de lampen...
Alleen ontdekte ik dat de linker wiper niet beweegt... dus dat moeten we maar verder onderzoeken..

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 06-09-2012 15:14 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ToolkiT schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:46:
Het lijkt erop dat ik de verkeerde wissers heb:
[afbeelding]
Boven oude, onder nieuwe...
Dat blokje eraf halen is volgens mij geen optie..

<edit> even verkoper gebeld en blokje erafhalen was idd de oplossing (die wipers passen met blokje ook op Saab).
Ik wilde net zeggen: die Proparts-dingen worden zo ook geleverd en dan wordt inderdaad vermeld dat het blokje eraf moet omdat die voor de Saab 9-5 en geloof ook 9-3 zijn. :P Geel doosje toevallig? :+

Volvotips.com

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:32:
[...]

Ik wilde net zeggen: die Proparts-dingen worden zo ook geleverd en dan wordt inderdaad vermeld dat het blokje eraf moet omdat die voor de Saab 9-5 en geloof ook 9-3 zijn. :P Geel doosje toevallig? :+
yup, grappig dat is wat de dame van de service afdeling van de verkoper me ook al vroeg (geel doosje?) ze zei dat ze normaal gesproken die dingen er al afhaalden. Zat trouwens geen handleiding of ander papierwerk bij en ik wou de boel ook niet forceren en mogelijk niet kunnen ruilen omdat het kapot was..
Gelukkig was 1 belletje gelukkig genoeg :)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat er geen handleiding bij zit klopt: Proparts had die instructies ooit los gegeven. :P

Volvotips.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha ja idd, je moet het net weten hoe het zit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Darkstar schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:59:
... Verhaal over V40 vs Mondeo ...
Gisteren naar de V40 gaan kijken. En om eerlijk te zijn... Ik was direct verkocht! De afwerking, hoe de zetels aanvoelen, etc, het zit gewoon allemaal extreem goed in elkaar. De kofferruimte is in vergelijking met een Mondeo natuurlijk erg klein, maar voor een hatchback vind ik het erg goed meevallen.

Morgen mijn keuze maar eens doorgeven aan de wagenparkbeheerder en dan begint het lange wachten tot de levering in januari :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
Darkstar schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:59:
[...]

Gisteren naar de V40 gaan kijken. En om eerlijk te zijn... Ik was direct verkocht! De afwerking, hoe de zetels aanvoelen, etc, het zit gewoon allemaal extreem goed in elkaar. De kofferruimte is in vergelijking met een Mondeo natuurlijk erg klein, maar voor een hatchback vind ik het erg goed meevallen.

Morgen mijn keuze maar eens doorgeven aan de wagenparkbeheerder en dan begint het lange wachten tot de levering in januari :Y
Als je de ruimte niet nodig hebt dan is de V40 een mooiere keuze, zeker als je qua opties op hetzelfde nivea kan komen als op een titanium (een momentum + wat opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Heb sinds een tijdje een nieuwe V60. Bevalt super, wel een paar (Volvo) eigenaardigheden. Dat bv de cruise en regensensor standaard weer uit gaan bijvoorbeeld bij starten. Niet echt handig. Dat dit soort zaken niet aan te passen zijn in het menu snap ik niet. Weet iemand ook of de werkelijke snelheid weergegeven kan worden in de navigatie? Of moet ik een TomTom aan het raam plakken om de tellerafwijking te achter halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Anoniem: 105569 schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:36:
Of moet ik een TomTom aan het raam plakken om de tellerafwijking te achter halen?
Je kan hiervoor ook een smartphone-app gebruiken. Voor Android bijvoorbeeld UlyseeSpeedometer.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Vanmorgen drie C30's tegengekomen onderweg. They're crawling out of the woodworks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Anoniem: 105569 schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:36:
Heb sinds een tijdje een nieuwe V60. Bevalt super, wel een paar (Volvo) eigenaardigheden. Dat bv de cruise en regensensor standaard weer uit gaan bijvoorbeeld bij starten. Niet echt handig. Dat dit soort zaken niet aan te passen zijn in het menu snap ik niet. Weet iemand ook of de werkelijke snelheid weergegeven kan worden in de navigatie? Of moet ik een TomTom aan het raam plakken om de tellerafwijking te achter halen?
Lijkt me niet meer dan logisch... Cruise moet je bewust activeren omdat je anders per ongeluk hem op cruise zou kunnen zetten en in paniek raken. Regensensor heeft te maken met oa bevroren ruiten. Zo lullig als je bladen vastgevroren zitten en de sensor denk dat hij moet gaan wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Of dat je je auto gaat wassen en de regensensor per ongeluk nog aan staat van een vorige rit... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

fredkroket schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:31:
[...]

Lijkt me niet meer dan logisch... Cruise moet je bewust activeren omdat je anders per ongeluk hem op cruise zou kunnen zetten en in paniek raken. Regensensor heeft te maken met oa bevroren ruiten. Zo lullig als je bladen vastgevroren zitten en de sensor denk dat hij moet gaan wissen.
Zo logisch is het niet omdat 8 op de 10 merken het anders doen. :-) Dan kan de bestuurder kiezen of hij de regensensor gewoon aan laat, en idem voor de cruise. Geen groot probleem verder maar had verwacht dat Volvo dit iets mooier had opgelost. Dus, een keuze in het menu.
Mx. Alba schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:37:
Of dat je je auto gaat wassen en de regensensor per ongeluk nog aan staat van een vorige rit... :D
De motor staat toch uit bij wassen? Tenminste bij mij wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 105569 op 10-09-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Anoniem: 105569 schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:57:
[...]
Zo logisch is het niet omdat 8 op de 10 merken het anders doen. :-) Dan kan de bestuurder kiezen of hij de regensensor gewoon aan laat, en idem voor de cruise. Geen groot probleem verder maar had verwacht dat Volvo dit iets mooier had opgelost. Dus, een keuze in het menu.
Of als merk sta je achter je veilige keuze omdat het een van je kernwaarden is (zeker wat betreft cruise control). Ik weet niet of je in de automotive werkt, maar bel eens een garage op in de winter. Bij Valeo \ Bosch \ etc. verkopen ze meer en meer ruitenwissers. Tja de sensor stond nog aan en nu zitten de rubbertjes niet meer op de wissers maar op de ruit...

Uiteindelijk zal het een keus zijn waar meer mensen over hebben nagedacht (en niet 1 gebruiker die vindt dat). Daarnaast siert het een merk (welk merk dan ook) dat het gewoon een eigen koers vaart op diverse gebieden, in plaats van de kudde te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Volvo is als Zweeds merk natuurlijk meer ingesteld op kou, sneeuw en ijs dan andere merken. Bij niet veel andere merken krijg je bijna standaard stoelverwarming mee, bijvoorbeeld. ;)

Trouwens, Association, de wasstraat waar ik meestal heen ga is er zoeen waar je in de auto blijft zitten en de auto door de wasstraat wordt getrokken - een echte wasstraat dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 28-05 16:11

Prx

Zo, vanochtend de overeenkomst voor de V40 lease ingediend bij de werkgever. Hij zal een zeer waardige opvolger worden van mijn Polo BlueMotion. Kwestie van jezelf even kietelen, met zo'n V40. :)

Volledige uitrusting:
• Volvo V40 Momentum D2 (Ice White)
• Introline pakket
• Verlichtingspack 2
• Verschuifbare armsteun voorin
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Verwarmbare voorruit
• LED dagrijverlichting
• Noodreservewiel
• Laadvloer met twee niveaus
• Verwarmbare voorstoelen
• Verwarmbare achterbank (omdat het kan :P)
• Panoramisch dak met elektrisch zonnegordijn
• Getinte ramen
• Zonder motortype en modelaanduiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Prx schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:30:
Zo, vanochtend de overeenkomst voor de V40 lease ingediend bij de werkgever. Hij zal een zeer waardige opvolger worden van mijn Polo BlueMotion. Kwestie van jezelf even kietelen, met zo'n V40. :)

Volledige uitrusting:
• Introline pakket
• Verlichtingspack 2
• Verwarmbare voorruit
• LED dagrijverlichting
• Noodreservewiel
• Getinte ramen
Veel opties zeg. Moet wel zeggen, ik heb in mijn Edition 2 V50 \ S40 verwarmbare stoelen gehad, wel geteld 2x aangehad. 1x om te laten zien, 1x om erachter te komen dat een zweet reet niet dat is wat ik lekker vind. Maar die verwarmbare achterbank is helemaal dubieus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 17:48

page404

Website says no

fredkroket schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:42:
[...]

Veel opties zeg. Moet wel zeggen, ik heb in mijn Edition 2 V50 \ S40 verwarmbare stoelen gehad, wel geteld 2x aangehad. 1x om te laten zien, 1x om erachter te komen dat een zweet reet niet dat is wat ik lekker vind. Maar die verwarmbare achterbank is helemaal dubieus :).
Ben wel benieuwd wat hij op die achterbank van plan is O-) mijn dirty mind draait overuren 8)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 28-05 16:11

Prx

In mijn huidige polo heb ik ook verwarmbare stoelen, maar die gebruik ik regelmatig. Vooral in de winter natuurlijk.

De achterbank is meer een grap, aangezien het regelmatig vechten is wie er voorin mag als we met vrienden weg gaan (winter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Prx schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:30:

Volledige uitrusting:
• Introline pakket
• Verlichtingspack 2
• Verwarmbare voorruit
• LED dagrijverlichting
• Noodreservewiel
• Getinte ramen
Lekker vol!
Succes met wachten! Ik baal nog van de ruime maand die ik moet wachten (ook D2, flamenco red, globaal +intro, dynamic en winterline)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Mijn keuze is ook definitief doorgegeven:
  • Volvo V40 Kinetic D2 in Biarritz Blue
  • Motion Pack (7" Navi, DVD, Cruise control,...)
  • P136 Vasa Leder Espresso / Blond-Espresso interieur
  • Park Assist Achter
  • Getinte ruiten achteraan en koffer
  • Verwarming voorzetels
  • Noodreservewiel
* Darkstar is happy *O* (bij levering dan toch :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Nou, na de lading nieuwe C30 D2's komt er nu dus een hele golf V40 D2's aan :D

Pagina: 1 2 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.