LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
mr_petit schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:36:
Op een gegeven moment gaat je onderstel en aandrijving zoveel slijten dat dat onderhouden veel meer gaat kosten dan een andere (gebruikte) auto. Ik denk dat dat ook eerder gaat gebeuren dan dat je motor op is.
Denk aan ophangrubbers en kogels (reken maar zo'n 40-60 stuks per auto), aandrijfassen, koppeling, lagers etc. Afhankelijk van je rijgedrag en wegdek zal dat ergens tussen de 400dkm en 700dkm zijn gok ik.
Even uitgaande dat je motor ruim 500dkm meegaat moet je 2000 euro investeren om -in diesel termen- nog nauwelijks te kunnen rijden totdat de kosten de pan uit rijzen (die kosten zijn dan ook al hoger dan nu natuurlijk)
Kijk eerst maar eens hoe lang de motor nog meegaat. Dan ben je ook al weer 2-4 jaar verder.
Just my 2 cents.
NoFearCreations schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:09:
Ben het eens met mr_petit. Houd dat geld nu in je zak, en kijk tegen de tijd dat de motor echt op begint te raken, voor iets anders. Over het algemeen gaat de motor in een Volvo langer mee dan de rest er omheen.
Bedankt voor de reacties! Blijf er zeker ook nog in rijden totdat de motor kapot gaat of een ander onderdeel wat veel geld kost. Tot die tijd blijf ik gewoon rijden-tom-562 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:55:
Meestal is het alles eromheen wat 'stuk' gaat. De carroserie is verzonken, dus die roest in principe niet.
Maar denk aan schokbrekers, koppeling, draagarmen, rubbers in de ophanging, homokineten; dat soort geintjes
Een nieuwe/tweedehandse auto kost alleen weer zoveel geld, wat ik nu eigenlijk niet heb. En als je veel rijdt is het toch wel fijn als je een rustige auto met een goede wegligging hebt zoals de S60...
"man is not truly one, but truly two,"
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Oei, oei! Niet teveel Vibrant coppers bestellen hoor, anders is die van mij minder uniekVChunky schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:22:
Ik heb ook een Vibrant Copper besteld, maar nog niet in het wild gezien... Het werd bijna een Flamenco Red totdat ik die tegenkwam met slecht weer. Dan vind ik het ineens een best saaie kleur. Overige kleuren hebben mij sowieso niet overtuigd. Ja ik hou ook van kleur![]()
[knip]
Bevalt me nog altijd prima.
Combinatie van vibrant copper, de summum uitvoering (chromestrips, wit leer), lichtpakket, getint glas en de platte uitlaten is nog altijd erg mooi!
Inmiddels 10.000km gereden!

Privé+werk. De meeste km's voor mn werk, omdat ik 110km van kantoor woon. Ik krijg wel genoeg reiskosten gelukkig!mr_petit schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:49:
Rij je die afstanden privé ofzo?
_Apache_ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:12:
Bezuinig dan vooral niet op de onderhouds intervallen, als je daar aandacht blijft geven dan verwacht ik niet dat de auto je zal laten staan.
Onderhoud krijgt de auto zeker genoeg! Om de 15.000km een beurt! Zo'n 4 keer per jaar dus..Rev! schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:17:
Als je vooral snelweg rijdt, dan blijft naar mijn ervaring je auto wel gaan, zolang je maar minimaal 1x per jaar hem wegbrengt voor een beurt.
Ja zo te zien was ik beter af met mijn Gekko Greenjmderonde schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:44:
[...]
Oei, oei! Niet teveel Vibrant coppers bestellen hoor, anders is die van mij minder uniek![]()
Combinatie van vibrant copper, de summum uitvoering (chromestrips, wit leer), lichtpakket, getint glas en de platte uitlaten is nog altijd erg mooi!
[afbeelding]
Maar ik heb nog niemand gezien die de Vibrant Copper had met de full body kit en 18" Taranis velgen
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik kan hierover nergens iets terugvinden, het enige dat ik kan vinden dat voor 5 jaar geldig is, is de 'Internet traffic info'. Maar Volvo vermeld niks van dat het nog 300 euro extra kost
Het gaat dan trouwens ook niet specifiek om het extra bedrag, maar vanwege het feit dat mijn leasecontract voor 4 jaar is en die licentie dan 5 jaar. Er wordt nog gewacht op een reactie van de importeur hoe dit precies zit..
Iemand hier die daar iets over weet?
Toen ik zelf nog zoveel reed(1000+km per week) gaf ik ze altijd gewoon een grote beurt 1x per jaar, en de olie verving ik zelf om de 15.000. Lijkt me dus geen probleem.YinYang schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:05:
[...]
Privé+werk. De meeste km's voor mn werk, omdat ik 110km van kantoor woon. Ik krijg wel genoeg reiskosten gelukkig!
[...]
[...]
Onderhoud krijgt de auto zeker genoeg! Om de 15.000km een beurt! Zo'n 4 keer per jaar dus..
Nice!!!jmderonde schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:44:
[...]
Oei, oei! Niet teveel Vibrant coppers bestellen hoor, anders is die van mij minder uniek![]()
[afbeelding]
Betere pic dan de mijne:

ik heb ook de styling kit zonder de zijskirts (liggen op zolder
D2 Wit R-design, R-designpakket Plus (Xenon, leer, glazendak etc), Sensus + verwarmde stoelen + shimmer-alu middenconsole (i.p.v. de R-design-console omdat ik die lelijk vind)
Ik wil eigenlijk het lichtpakket en de getinte ramen nog (maar ik zou de verwarmde stoelen daarvoor kunnen ruilen, ik hou toch niet van dat plas-in-je-broek-gevoel
Voor mijn Seat krijg ik 500 euro minder dan bij Mercedes en Seat. Nu heeft hij gezegd dat ik dezelfde prijs kan krijgen en nog een optie van 300 euro oid. Daar moet toch wel meer uit te halen zijn? (Hun inruilprijs zit overigens zo'n 2500 euro onder de lagere prijzen op internet van mijn auto)
Ik neem aan dat ik toch nog wel 500 euro extra kan onderbieden? Of zijn de dealers nog niet zo wanhopig gezien de crisis
Ik had moeten turven hoe vaak hij wel zei dat er geen ruimte meer was (in één zin
[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 05-04-2013 17:57 ]
Nice!Reinier schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:09:
[...]
Nice!!!
Betere pic dan de mijne:
[afbeelding]
ik heb ook de styling kit zonder de zijskirts (liggen op zolder) en geen model- en typeaanduiding.
Ik heb op mijn huidige geen type aanduiding maar op de V40 laat ik het wel zitten. Ziet er opzich wel mooi uit. Boeie dat er D2 staat
Ik wil de running light leds trouwens gaan modden dat deze ook aan zijn als de Xenon lampen aan zijn. Of in ieder geval tegelijk met de Stad lichten. Moet alleen nog even kijken hoe.
Volvo had dit zelf ook gedaan bij de V40 preview auto (witte met speciale 19" Midir velgen normaal zijn die 18") Ik vind dat wel mooi en maakt em ook weer iets unieker
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 05-04-2013 19:11 ]
Wat zouden jullie doen?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 05-04-2013 21:41 ]
Vaak bu'j te bang!
---RAWE CEEK!!!---
Toen kwam de V40 met 14% bijtelling.... *slik*
Na een proefrit in een V40 D2 van een collega was ik helemaal om. Ik rij dagelijks minimaal 220km, een goedzittende reiswagen is zeker wenselijk.
Na overleg en uitvoerig gereken is mijn definitieve bestelling dan toch geplaatst.
Mijn nieuwe auto:
Volvo V40 D2 Summum
Lak: Titanium Grey
Interieur: Vasa Leder P100 Charcoal/Charcoal/Charcoal
Opties:
- Business Pack Pro
- Premium Sound upgrade
- Summum Line Plus
- Laadvloer in twee niveau's
- Trekhaak met afneembare kogel
Dit is mijn eerste Volvo ooit, ik heb het gevoel dat het niet mijn laatste zal zijn...
Opper-prutser
Ik heb ook net de deal gesloten:
- D2 R-design, wit
- Businesspack pro
- R-designpakket plus
- Sensus-systeem
- getint glas achter
- shimmer graphite inleg in de middenconsole
Trekhaak laat ik achteraf monteren. Eventueel ga ik nog op zoek naar Midir 18"-velgen.
edit: is een alarmsysteem nog aan te raden tegenwoordig?
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 06-04-2013 15:42 ]
Ikzelf heb het alarmsysteem niet gedaan. Mijn auto is een leaseauto en geen privéaanschaf. Ik heb wel eens dure dingen in de auto liggen, maar als het alarm afgaat is dat er toch al uit gestolen...
De verzekeringsmaatschappij geeft minder korting op de verzekering dan het extra bedrag wat er per maand voor het alarmsysteem erbij komt. Voor mij als leaserijder was het niet interessant.
Opper-prutser
Het leven is te kort om geduld te hebben!
De dashboardinleg toch maar origineel R-design gelaten (was nogal prijzig) en omgeruild voor stoelverwarming en dubbele bodem in de achterbak....prijsverschil 20 euro
Er zit standaard al een SCM1-alarm in volgens de verkoper, dat is wat de meeste verzekeringen eisen. Voor auto's boven bedragen als 50.000 euro gaan verzekeringen andere eisen stellen (SCM2 of 3). Geen extra alarm besteld dus.
Lijkt mij meer aan de auto zelf liggen? De S70 is een facelift versie van de 850NoFearCreations schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:48:
Beide gehad, een 850 2.5 20V en een S70 2.5T 20V. Vond stiekem de 850 een fijnere auto.
Vaak bu'j te bang!
Mooie keuze. De volvo is wat rustiger qua uiterlijk (interieur) En ik vind het persoonlijk een heel wat comfortabelere auto. Ik heb met een van de eerste nieuwe Focussen gereden en die vond ik echt slecht qua communicatie in het stuur. Ik weet niet of ze dat al verbeterd hebben. Maar dat doet de oude Focus, C30/S40/V50 of de nieuwe V40 stukken beter.FatalZero schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:59:
Afgelopen week mocht ik een nieuwe leaseauto uitzoeken. Na heel lang zoeken en testen zou het de Ford Focus ECOnetic worden...
Toen kwam de V40 met 14% bijtelling.... *slik*
Na een proefrit in een V40 D2 van een collega was ik helemaal om. Ik rij dagelijks minimaal 220km, een goedzittende reiswagen is zeker wenselijk.
Na overleg en uitvoerig gereken is mijn definitieve bestelling dan toch geplaatst.
Mijn nieuwe auto:
Volvo V40 D2 Summum
Lak: Titanium Grey
Interieur: Vasa Leder P100 Charcoal/Charcoal/Charcoal
Opties:
- Business Pack Pro
- Premium Sound upgrade
- Summum Line Plus
- Laadvloer in twee niveau's
- Trekhaak met afneembare kogel
Dit is mijn eerste Volvo ooit, ik heb het gevoel dat het niet mijn laatste zal zijn...
Wilde je die display laten veranderen? of de midden console?stefijn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:19:
Zojuist de handtekening gezetlevering naar verwachting uiterlijk laatste week juni
De dashboardinleg toch maar origineel R-design gelaten (was nogal prijzig) en omgeruild voor stoelverwarming en dubbele bodem in de achterbak....prijsverschil 20 euro
Er zit standaard al een SCM1-alarm in volgens de verkoper, dat is wat de meeste verzekeringen eisen. Voor auto's boven bedragen als 50.000 euro gaan verzekeringen andere eisen stellen (SCM2 of 3). Geen extra alarm besteld dus.
Ik zat zelf ook te kijken of die display gewisseld kon worden. Uiteindelijk maar voor een normale V40 gegaan met Body kit en 18" Dan ziet hij er ook dik uit.
Vond die stoelen in de R-Design alleen zo lekker zitten. Net wat steviger qua steun in je zij en je schuift er ook niet in. (mits je geen R-Design leer neemt want dan is het net zo glad.)
Ook vond ik het leer op het stuur en de pook prettiger (leek meer op wat ik nu in de C30 heb)
[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 06-04-2013 18:03 ]
Ik wilde eigenlijk ook wel een kleurendisplay (want mijn voorkeur is rood), maar ik ga er maar vanuit dat er wel een keer een softwareunlock gevonden wordt om het dashboard in drie kleuren weer te geven. Het lijkt me sterk dat in beide auto's niet hetzelfde dashboard zit...
Overigens, is het niet zo dat de Eco-mode groen is, de sport-modus blauw en die andere rood? Bij de R-design iig alledrie blauwe achtergrond met rood en witte accenten.
Ik heb ook nog overwogen om een normale te nemen en die aan te kleden maar dat werd alleen maar duurder. Dus toch de R-design én wel het R-design leer. Ik heb nu nl. mét R-designpluspakket dezelfde prijs als eerder deze week zonder
Zal vast wel meevallen met dat schuiven (dat deed ik in mijn wijlen Delta Integrale EVO 2 met leer ook niet
Weet je zeker dat je dan een MY14 krijgt? Vanaf week 24 gaan ze pas in productie en dat zou dan willen zeggen dat de betreffende dealer nog niet veel verkocht heeft de laatste tijd (en dat er dus nog een productieplek over is).stefijn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:19:
Zojuist de handtekening gezetlevering naar verwachting uiterlijk laatste week juni
Wel bij de dealer neem ik aan? Voor een trekhaak is nog software nodig en tevens activeren ze dan TSA (Trailer Stability Assist). Laat je gewoon door een beun ergens iets monteren, controleer dan wel of ze TSA geactiveerd hebben.stefijn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:18:
Trekhaak laat ik achteraf monteren.
Die dubbele bodem... Die heb ik ook genomen --> ik vind het waardeloos en zou het bij een volgende V40 dan ook niet meer bestellen.stefijn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:11:
Dat heb ik nu omgeruild voor stoelverwarming en dubbele bodem.
Ik vond dat juist wel mooi gedaan. Maar kan kwestie van smaak zijn.stefijn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:11:
Ik wilde een andere middenconsole, want ik vind de R-designplaat nogal cheapo. Nu dus niet in de bestelling, want ik moest er 450 euro voor neerleggen. Dat heb ik nu omgeruild voor stoelverwarming en dubbele bodem.
Ik wilde eigenlijk ook wel een kleurendisplay (want mijn voorkeur is rood), maar ik ga er maar vanuit dat er wel een keer een softwareunlock gevonden wordt om het dashboard in drie kleuren weer te geven. Het lijkt me sterk dat in beide auto's niet hetzelfde dashboard zit...
Overigens, is het niet zo dat de Eco-mode groen is, de sport-modus blauw en die andere rood? Bij de R-design iig alledrie blauwe achtergrond met rood en witte accenten.
Ik heb ook nog overwogen om een normale te nemen en die aan te kleden maar dat werd alleen maar duurder. Dus toch de R-design én wel het R-design leer. Ik heb nu nl. mét R-designpluspakket dezelfde prijs als eerder deze week zonder![]()
Zal vast wel meevallen met dat schuiven (dat deed ik in mijn wijlen Delta Integrale EVO 2 met leer ook niet). De D2 is niet echt een bochtenridder denk ik zo
Ja zou je denken. Ik heb er naar gevraagd maar het kon niet zo maar.
Bij de R-Design is alles blauw waar je bij de standaard bruin, groenig en rood hebt. Het is net als de tellers van de R-Design auto's in het verleden die hadden ook blauwe klokken.
Maar misschien komt er in de toekomst wel een optie om het aan te passen. Dat was voor mij de voornaamste rede om de normale te nemen. Want ik heb echt een hekel aan blauwe verlichting. Dan heb ik veel liever dat oudbollige groen dan blauw. Maar liefst gewoon Wit met rood accenten. Die rode performance stand vond ik echt super nice.
Ja klopt R-Design is wel interessant. Mijn configuratie kwam op 39500 uit. Ik moest moeilijk doen omdat ik zowel de winterline, summum en de dynamic line niet wilde hebben.
Want ik wil perse geen Vooruit verwarming (ik zie die draadjes te goed zitten) en ik wil perse geen geblindeerd glas. Ik vind het niet mooi als alleen achter gedaan is. Dan liever helemaal niet.
Maar ik wilde wel perse xenon, instelbare stuur bekrachtiging en het sport onderstel.
Ik heb ipv De Premium audio en de stoelverwarming voor +17" de 18"velgen gekozen.
Ik vond die veel mooier en ze rijden ook sportiever / meer grip.
http://www.volvo-elandrun.nl/
Ah daar ben ik met mijn C30 al veel te modern voorDopdeDouwer schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:41:
Zijn er desondanks het grote aantal nieuwe volvo's in dit topic nog mensen die morgen naar de elandrun gaan?
Over het geblindeerd glas twijfel ik op dit moment nog even, ik heb wat foto's gezien en dat is wel ERG donker. Op mijn seat zit het ook, maar daar zijn de ruiten achter maar een beetje donkerder dan de voorruiten.
Kan iemand daar eens een goede foto van plaatsen? Van opzij genomen bij goed licht. Ik kan er weinig foto's over vinden.
Dit vind ik bijvoorbeeld veel te donker (op deze foto iig)
En misschien nog eens zoeken naar een andere consolepaneel op marktplaats of ebay....
En over de kleur van het TFT: het is mn. de achtergrond die blauw is, de informatie is wit met rood. Op zich prima, maar ik had wel graag af en toe gewisseld...

Er staat in de prijslijst van Volvo: "u kunt uw auto helemaal naar eigen smaak inrichten"....

http://www.volvocars.com/...nsus-Connected-Touch.aspxTankiej schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:35:
Had vanmiddag contact met de leasemaatschappij, zij hebben te horen gekregen van de Volvo dealer waar ze 'mijn' V40 willen bestellen dat er bij de Sensus Connected Touch een abonnement afgesloten moet worden voor de navigatie. Ze zeggen dat dit nog 300 euro extra kost en je dan een licentie krijgt voor 5 jaar.
Ik kan hierover nergens iets terugvinden, het enige dat ik kan vinden dat voor 5 jaar geldig is, is de 'Internet traffic info'. Maar Volvo vermeld niks van dat het nog 300 euro extra kost
Het gaat dan trouwens ook niet specifiek om het extra bedrag, maar vanwege het feit dat mijn leasecontract voor 4 jaar is en die licentie dan 5 jaar. Er wordt nog gewacht op een reactie van de importeur hoe dit precies zit..
Iemand hier die daar iets over weet?
Hier staat: "Met de navigatiekaart heeft u alle voordelen van realtime verkeersinformatie en is daarmee zeer actueel. Na installatie van de navigatiekaart wordt automatisch een 5-jarig abonnement voor Internet traffic info geactiveerd. Voor verkeersinformatie in het buitenland moet u wel uw 3G roaming inschakelen. "
Ik lees - bovenaan - dat als dat wanneer je met navigatie hebt afgenomen je de licentie voor 5 jaar er al bij hebt. Niet tegen meerprijs. En het gaat om het traffic-info, niet de navigatie.
"€ 500 met navigatie (als onderdeel van de optie Business Pack Pro)"
Maar het schijnt ook zo te zijn (ergens zien staan in een lijst eerder dit topic) dat je je telefoon kunt streamen. Wat mij betreft ga ik gewoon aan de Google-navigatie
edit: heb je eigenlijk ook nog het "normale" nav-systeem van Volvo als je Sensus neemt? Verkeersinformatie gaat dan over TMC... (hoop het wel)
Ziet er goed uit
[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 07-04-2013 11:11 ]
Dat had ik ook gezien inderdaad, maar ik vroeg me af of hier iemand anders is die het Sensus Connected Touch systeem heeft besteld en iets dergelijks heeft gehoord over extra kosten. Ik kan daar namelijk niks over vinden en jij ook niet gok ik?stefijn schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:55:
[afbeelding]
Er staat in de prijslijst van Volvo: "u kunt uw auto helemaal naar eigen smaak inrichten"....![]()
![]()
NOT
[...]
http://www.volvocars.com/...nsus-Connected-Touch.aspx
Hier staat: "Met de navigatiekaart heeft u alle voordelen van realtime verkeersinformatie en is daarmee zeer actueel. Na installatie van de navigatiekaart wordt automatisch een 5-jarig abonnement voor Internet traffic info geactiveerd. Voor verkeersinformatie in het buitenland moet u wel uw 3G roaming inschakelen. "
Ik lees - bovenaan - dat als dat wanneer je met navigatie hebt afgenomen je de licentie voor 5 jaar er al bij hebt. Niet tegen meerprijs. En het gaat om het traffic-info, niet de navigatie.
"€ 500 met navigatie (als onderdeel van de optie Business Pack Pro)"
Maar het schijnt ook zo te zijn (ergens zien staan in een lijst eerder dit topic) dat je je telefoon kunt streamen. Wat mij betreft ga ik gewoon aan de Google-navigatieideaal
edit: heb je eigenlijk ook nog het "normale" nav-systeem van Volvo als je Sensus neemt? Verkeersinformatie gaat dan over TMC... (hoop het wel)
Ziet er goed uit
[ Voor 21% gewijzigd door Tankiej op 07-04-2013 15:00 ]
V40 MY13 Cross Country Misty Blue

V40 MY13 R-Design Passion Red

S60 MY13 Rebel Blue

S60 MY14

S60 MY14

V60 MY14

V60 MY14 PiH

V60 MY14 PiH

V70 MY14

V70 MY14

V70 MY14

XC70 MY14

S80 MY14

S80 MY14

Ik vind de v70 facelift heel erg veel op een volkswagen gaan lijken....:X. Of dat een verbetering is... (het antwoord laat zich wel raden denk ik
Dus met die horizontale chromen strips in de grille en ondergrille die doorloopt tot in de mistlampen.
voor de rest zijn die facelifts niet zo schokkend (3x kijken voordat je wat ziet
Ik ben benieuwd wat de opvolgers van de v70/xc70 worden; het model gaat nu toch al behoorlijk lang mee (en nu pas een facelift
[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 07-04-2013 17:10 ]
Vergeleken met een rally Delta wellicht niet, maar de V40 verbaasde mij bij de proefrit in positieve zin. Scherper dan mijn Fiesta/Focus waren. Vreesde voor sportiviteit a la S60/V60 die dat absoluut niet zijn. Koets is erg stijf, communicatie/feedback kan wel iets beter, auto is laag en breed.. De D2 is daarnaast ook vrij licht tov zijn D3/D4 broers die wat meer massa voorin hebben.stefijn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:11:
De D2 is niet echt een bochtenridder denk ik zo
Laat ik het zo zeggen, heb een hoop plezier (ook samen met een motorrijder) beleefd op de bochtige landweggetjes hier in de omgeving. Auto blijft maar plakken en gaan. Met het winterweer op een grote asfaltparking de grenzen opgezocht (toen nog op zomerbanden), en die liggen erg ver weg, en zelfs dan is het goed te corrigeren.
"Mekker, blaat"
Enige wat ik nog heb is dit (geupload op Autojunk dit zijn de iPhone foto's die ik eerder gepost had waren met de spiegelreflexmr_petit schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:09:
Heb je ook een goede foto van de voorkant van die xc70 facelift?
Ik vind de v70 facelift heel erg veel op een volkswagen gaan lijken....:X. Of dat een verbetering is... (het antwoord laat zich wel raden denk ik)
Dus met die horizontale chromen strips in de grille en ondergrille die doorloopt tot in de mistlampen.
voor de rest zijn die facelifts niet zo schokkend (3x kijken voordat je wat ziet); er zit nu een drl led in de lampen (v70 en xc70 hadden voorheen gewoon xenon altijd aan en geen drl.
Ik ben benieuwd wat de opvolgers van de v70/xc70 worden; het model gaat nu toch al behoorlijk lang mee (en nu pas een facelift), en ford is natuurlijk min of meer exit. Een groot autoplatform ontwikkelen is natuurlijk best prijzig en moeilijk, zeker omdat er ook een redelijk unieke motorenlijn aan gekoppeld zit.
http://www.autojunk.nl/2013/04/volvo-sneakpreview
Ik had in de planning staan om te gaan, maar ik dacht dat het volgende week pas was. Kwam er donderdag achter dat het dus vandaag was, dat ging helaas niet werkenDopdeDouwer schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:41:
Zijn er desondanks het grote aantal nieuwe volvo's in dit topic nog mensen die morgen naar de elandrun gaan?
Vaak bu'j te bang!
Nice, dat blauwe theme zou ik maar al te graag hebben in mijn V40... Helaas geen R-design, dus het zal het rode thema blijven.stefijn schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:55:
...
En over de kleur van het TFT: het is mn. de achtergrond die blauw is, de informatie is wit met rood. Op zich prima, maar ik had wel graag af en toe gewisseld...
[afbeelding]
Er staat in de prijslijst van Volvo: "u kunt uw auto helemaal naar eigen smaak inrichten"....![]()
![]()
NOT
Heeft iemand toevallig meer info of dit softwarematig door een dealer te wijzigen is? Zou wel nice zijn, blauwe tellers zouden mooi staan in combinatie met de Biaritz Blue carrosseriekleur
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ik heb in mijn C30je wel blauwe wijzerplaten maar da's niet zo'n mooi TFT-schermpje...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
TFT ruilen?Darkstar schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:58:
[...]
Nice, dat blauwe theme zou ik maar al te graag hebben in mijn V40... Helaas geen R-design, dus het zal het rode thema blijven.
Heeft iemand toevallig meer info of dit softwarematig door een dealer te wijzigen is? Zou wel nice zijn, blauwe tellers zouden mooi staan in combinatie met de Biaritz Blue carrosseriekleur
Ik hoop eigenlijk ook dat dit een keer via de computer te wijzigen is, maar daar zal nu nog wel weinig over bekend zijn?
Ik zit nog op 0BC2 en ben benieuwd naar ervaringen aangezien er nooit een changelog vrij komt.
Maar andersom kon het ook niet zo maar. Ik heb er naar gevraagd. Was niet zo simpel als het leek. Of ze weten gewoon niet hoe het moet dat kan ook nog.Mx. Alba schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:13:
Tja, blauwe tellers is © R-Design dus dat zal in niet-R-Design-wagens vast niet mogen...
Ik heb in mijn C30je wel blauwe wijzerplaten maar da's niet zo'n mooi TFT-schermpje...
Ik wilde juist geen R-Design kleuren.
Ik zit er over te denken als ik mijn eigen C30 heb om alle verlichting aan te passen en wit te maken.
De lampjes achter de tellers zijn al wit. Maar er zit groen folie voor wat je moet uitsnijden en moet vervangen.
Ik weet niet hoe het met de middenconsole en zo zit maar ik gok dat dat groene leds zijn.
Het was sowieso best laat aangekondigd. Ik ben de afgelopen edities eigenlijk altijd op de parkeerplaats, langs de baan, of achter een broodje hamburger te vinden geweest, maar dit jaar ook eens meegedaan voor de lol. Werkt erg aanstekelijk. Nu is mijn auto zo goed als standaard (alleen verlaagd) en in standje winterbanden oproken lukte me het niet om verder te komen dan de 3e plek (rdw turbo klasse, de andere 2 waren alleen qua specs al veel sneller).-tom-562 schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:18:
[...]
Ik had in de planning staan om te gaan, maar ik dacht dat het volgende week pas was. Kwam er donderdag achter dat het dus vandaag was, dat ging helaas niet werken
Vaak bu'j te bang!
Van dat laatste kan ik alleen geen plaatjes vinden, ik heb alleen dit gevonden:

De rest is zo'n beetje allemaal met het lcd...

Deze had ik nog, in het donker geen idee wellicht dat 1 van de Belgen een foto heeft, daar zie je het standaard dashboard namelijk meer als hier.
Het LCD scherm kan ingesteld worden in "Contrastmode" waardoor de kleuren een stuk minder fel worden. Echt een groot verschil met de kleurstand.Cheezus schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:43:
Heeft iemand toevallig een plaatje van de gewone wijzerplaat van de V40 met verlichting? Het lcd-schermpje is een leuke gimmick maar na er 3 keer mee gespeeld te hebben heb ik dat ook wel gezien. Een echte wijzerplaat vind ik er dan mooier uitzien en het lijkt me 's nachts ook rustiger ogen.
[afbeelding]
De hele interieurverlichting dimt overigens vanaf het moment dat het wat duisterder wordt, het is dus in het donker niet feller dan gewone tellers.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
De 3 LCD standen kon ik ook niet aan wennen tijdens de proefrit. Alleen bruin vond ik geloof ik prettig en daar miste ik dan weer een 'echte' toerenteller. Die heb je bij rood wel, maar dan zie je alleen de snelheid digitaal en dat rood is wel erg aanwezig. Wat dat betreft is de 'Belgische' wijzerplaat wat rustiger, al blijf ik het een aparte opbouw van cockpit vinden. Desalniettemin is het wel gewaagd en past het bij de V40.Cheezus schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:43:
Heeft iemand toevallig een plaatje van de gewone wijzerplaat van de V40 met verlichting? Het lcd-schermpje is een leuke gimmick maar na er 3 keer mee gespeeld te hebben heb ik dat ook wel gezien. Een echte wijzerplaat vind ik er dan mooier uitzien en het lijkt me 's nachts ook rustiger ogen.
[afbeelding]
De verlichting ziet er uit als oranje, klopt dat? M'n huidige teller heeft dat ook (peugeot 308) en dat oogt wel lekker rustig.LightStar schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:16:
[afbeelding]
Deze had ik nog, in het donker geen idee wellicht dat 1 van de Belgen een foto heeft, daar zie je het standaard dashboard namelijk meer als hier.
Ik geloof trouwens wel dat het lcd niet storend fel is of iets dergelijks, ik vind gewoon het hele concept meer 'speelgoed' dan dat het toegevoegde waarde heeft. Die 3 standaard skins vind ik saai, lelijk en/of onrustig. De blauwe R-design spreekt me nog het meest aan maar ik hoef geen 14% diesel 'race'auto

Sowieso is 3 'skins' nogal karig als je toch een display hebt? Maak er dan een stuk of 5 waar je per skin nog eens de kleuren in kan stellen ofzo, dan kan je het tenminste echt naar je eigen smaak instellen.
Vandaar ook de contraststand zoals ik mijn post voor jou aangeef. Dan zijn de kleuren veel minder "in-your-face" dan met de standaard instelling.Aghanim schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:18:
[...]
De 3 LCD standen kon ik ook niet aan wennen tijdens de proefrit. Alleen bruin vond ik geloof ik prettig en daar miste ik dan weer een 'echte' toerenteller. Die heb je bij rood wel, maar dan zie je alleen de snelheid digitaal en dat rood is wel erg aanwezig. Wat dat betreft is de 'Belgische' wijzerplaat wat rustiger, al blijf ik het een aparte opbouw van cockpit vinden. Desalniettemin is het wel gewaagd en past het bij de V40.
Het missen van toerentellers etc. is inderdaad wel een punt, vandaar dat 'ie bij mij in de "rode" stand blijft staan. De snelheid in digitale weergave vind ik trouwens een stuk handiger aangezien deze nauwkeuriger af te lezen is in vergelijking met een standaard naaldweergave.
Datzelfde - of in ieder geval de eerste twee- geldt voor de standaardklokken. Wat een oersaai jaren-negentig design, qua indeling én kwa design/lettertype... Dan maar een 2012-tft in mijn race-dieselDie 3 standaard skins vind ik saai, lelijk en/of onrustig
[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 09-04-2013 09:32 ]
True.. de standaardklokken zijn ook niet geweldig. Maar ik vind ze wel beter dan de TFT-skins.stefijn schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:31:
Datzelfde - of in ieder geval de eerste twee- geldt voor de standaardklokken. Wat een oersaai jaren-negentig design, qua indeling én kwa design/lettertype... Dan maar een 2012-tft in mijn race-diesel
Ik begin gewoon oud te worden denk ik gezien mijn voorkeur voor een ouderwetse wijzer
Noop, De full body kit ligt bij mij ook gewoon in bubbeltjesplastic op zolderAstennu schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:31:
[...]
Ja zo te zien was ik beter af met mijn Gekko Greendie zie is echt bijna niet.
Maar ik heb nog niemand gezien die de Vibrant Copper had met de full body kit en 18" Taranis velgen
Alleen de uitlaten + diffusor!
Ik heb alleen nog maar de verkoop foto's helaas.
Meteen ook pech ermee, Dynamo stuk
Hij staat nu nog bji de Volvo dealer in Emmeloord, planning is om het zaterdag naar Amterdam te halen, dan is mijn oude auto ook weg (heb maar 1 parkeervergunning)
Nou wil ik er andere velgen onder gooien, waar vind ik wat allemaal past?
Ook wil ik een andere Radio kopen, nou zie ik op marktplaats Volvo Fabrieksradio's staan, kan ik die zonder problemen inbouwen?
En ik wil Xenon gaan inbouwen, kan ik daarmee nog problemen verwachten?
Velgen, 5x108, zelfde als Ford, ik zou een mooi setje originele velgen op de kop tikken op mp.
Radio, fabrieksradio's kunnen er zo in maar de duurdere modellen werken via een versterker en je hebt een radio code nodig. Dus dat is nog niet zo 1,2,3 gedaan/
Xenon met deze koplampen kan, maar je hebt een systeem om een kapotte lamp te detecteren en dat kan nog wel troubles geven, niet alle setjes doen het in jouw auto. Ook zit je met de reflector en het strooilicht wat je daarmee krijgt bij xenon.
Eventueel een leuke mod is us lights, door middel van een fitting en lampje van een facelift.
thx voor de overige tips
Volgens mij is dat model S60 origineel ook geleverd met xenon en reflectorlampenJoopieboy schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:47:
Dynamo kan gebeuren he, maar dan zal hij inderdaad als een hele tijd minder makkelijk gestart hebben, wel netjes dat de oude eigenaar dat nog vergoed.
Velgen, 5x108, zelfde als Ford, ik zou een mooi setje originele velgen op de kop tikken op mp.
Radio, fabrieksradio's kunnen er zo in maar de duurdere modellen werken via een versterker en je hebt een radio code nodig. Dus dat is nog niet zo 1,2,3 gedaan/
Xenon met deze koplampen kan, maar je hebt een systeem om een kapotte lamp te detecteren en dat kan nog wel troubles geven, niet alle setjes doen het in jouw auto. Ook zit je met de reflector en het strooilicht wat je daarmee krijgt bij xenon.
Eventueel een leuke mod is us lights, door middel van een fitting en lampje van een facelift.
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Ik gebruik altijd de bruinige instelling, en heb als comppromis de digitale snelheidsweergave in het navigatiedisplay aan staan (in de rechterbovenhoek).Darkstar schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:51:
[...]
De snelheid in digitale weergave vind ik trouwens een stuk handiger aangezien deze nauwkeuriger af te lezen is in vergelijking met een standaard naaldweergave.
Ik weet niet wat de V60 weegt, maar dat zal ook over de 1400 kg zijn. Mij lijkt de D3 het minimale
Living the American Dream
Duurt nog even dus jammer genoeg.. Maar dan heb je wel wat
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 10-04-2013 16:07 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 10-04-2013 16:28 ]
Wel jammer, maar het is niet anders. Morgen komt de voorloopauto, ben benieuwd waar ik me tot dan in mag vermaken. Hoogstwaarschijnlijk een Focus of een Megane
[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 10-04-2013 16:49 ]
Klopt, het gaat vast snel voorbij. Maar het is toch ook 4 maanden..Aghanim schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:38:
Augustus is 4 maanden, dat is toch niet zo heel veel? Kan me nog herinneren dat de CT200H een levertijd van 7 maanden had, mijn A3 Sportback is 26-12-2012 besteld en komt in 06-2013, is ook 6 maanden.
Achja, ik wil deze auto graag. Als ik snel een nieuwe auto zou willen, dan had ik wel één genomen die op voorraad staat bij een dealer
Ik zou gewoon een proefrit maken, ik lees op internet geen alarmerende berichten.Mx. Alba schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:23:
Mee eens inderdaad. In mijn C30 is die D2 een prima motor. In een V60 lijkt het me echt te weinig...
http://www.carkeys.co.uk/...-v60-16-d2-r-design-driveThat's because it has by far the least powerful engine in the range - the 114bhp 1.6-litre turbo diesel which Volvo designates D2. Unlike any of its more powerful relatives, a V60 with D2 under the bonnet can't haul itself up to 120mph, nor accelerate from 0-62mph in under ten seconds.
And really, I'm not too fussed about that, because in normal everyday driving the DRIVe is as quick as it needs to be. Moderate application of the accelerator gives a decent burst of acceleration, just as it should do in a good turbo diesel and just as it rarely does in anything with a petrol engine. It's only when you want more performance - if you try to go for a quick overtake, for example - that you may realise you're already using nearly as much performance as the car can offer. You learn from this, and you plan accordingly in future
S60 met D2 was slomer (vooral onderin) dan mijn V40 D2, maar om nou te zeggen dat het een stakker is, nee, alles behalve... En het bijtellingsverschil tussen D2 en D3 is best wel forsBlik1984 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:53:
Ik ben misschien geïnteresseerd in een nieuwe V60 (lease-auto). Echter wil ik ook weer niet teveel geld er aan kwijt zijn, en wil dan wel 20% bijtelling betalen. Dan ben je automatisch veroordeeld tot de D2-motor. Die lijkt mij met 115 PK aan de lage kant voor een dergelijke auto, ook als ik de 0-100 cijfers zie word ik niet direct enthousiast (11.4 seconden). Klopt het dat de motor aan de kleine kant is voor de V60?

"Mekker, blaat"
http://www.atm-chiptuning.com/chiptuning/volvo-v60-d2-115pk/
http://www.ziptuning.nl/C...5-pk-car-8704.html#header
[ Voor 30% gewijzigd door BreeeZe op 10-04-2013 17:16 ]
En dan zou ik niet zo een standaard chipboer gaan, dan zou ik al eerder kijken naar Fasttech, een wat bekendere tuner. Rica raad ik je niet aan.
Goed punt.Joopieboy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:56:
Je zit met de fabrieksgarantie he, en lease maatschappijen zijn er meestal niet echt blij mee zeg maar.
En dan zou ik niet zo een standaard chipboer gaan, dan zou ik al eerder kijken naar Fasttech, een wat bekendere tuner. Rica raad ik je niet aan.
Hoewel ziptuning volgens hun site met een plugin module werkt waarvan ze claimen dat de dealer deze niet kan detecteren als je hem er bij de beurt weer uithaalt.
Wat is er overigen mis met rica? just curious?
Zit wel eens rond te kijken voor m'n T5 en het valt me iig op dat rica claimt 310 pk (+60) en 430nm (+100) wat wel erg fors is
(BSR claimt overigens ook 300pk)
Hoewel het er denk ik nooit van gaat komen, vindt het toch net te duur, en hij is al niet sloom, en het blok heeft ook al 160K gelopen..
edit:
hmm bij fasttech +35pk en +85nm voor €399,--
http://www.fasttech.nl/ch...%5D=1096&cHash=0961596641
[ Voor 9% gewijzigd door BreeeZe op 10-04-2013 19:14 ]
Je krijgt ook maar 100.000km garantie op je motor. Wat als je nu je motor na 110.000km in de soep rijdt? Ik ben erg benieuwd of de dealer niet alsnog de tuning zou vinden. Ook omdat al je waarden (verbruik etc.) afwijken.
Zie ondertitel
En idd Rica is lomp en vaak gedoe met automaatbakken.
Zo een kastje ala Ziptuning is iig het slechtste wat je kunt doen, en als het om garantie gaat kunnen ze veel meer achterhalen als dat jij denkt.
Alleen jammer dat fasttech +/- 165KM bij mij vandaan zit..Joopieboy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:49:
Voordeel van Fasttech is ook dat ze de auto voor een kleine meerprijs ook helemaal keurig kunnen afstellen op hun eigen bak en daarmee vaak ook een mooie en betere vermogens en koppelkromme kunnen krijgen.
En idd Rica is lomp en vaak gedoe met automaatbakken.
Zo een kastje ala Ziptuning is iig het slechtste wat je kunt doen, en als het om garantie gaat kunnen ze veel meer achterhalen als dat jij denkt.

Mocht ik het toch nog eens willen dan maar een lekker stuk tuffen, of een goede tuner in de buurt zoeken
(zeker met m'n automaatbak dus!)
Zeker bij automaten heb ik toch wel rare problemen gezien bij auto's, en die waren eigenlijk altijd gechipt. Koppelomvormers die kapot gaan etc. Maar ook aandrijfassen en differentielen kunnen soms op best nauwe toleranties ontworpen zijn (bijv. een 1,8 die een lichter dif heeft dan een 2.0).
En als daar dan behoorlijke hoeveelheden kilometers mee gereden gaat worden kan daar een probleem ontstaan.
Als ik een auto had verkocht en ik die later met een euvel terug zou krijgen in de garantie zou ik ook eerst kijken of ie gechipt is. (en zo ja: toedeloe). En als dealer/fabrikant zijn er heus wel mogelijkheden om te kijken of er een chipper bezig is geweest.
MAar goed, als het lease is en je hebt toestemming van de leasemaatschappij....
Joh, get over it. Ik woon in Den Helder, als ik iets wil op autogebied moet ik tenminste 150 kilometer rijden, fasttech is voor mij al 250 kilometerBreeeZe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:23:
[...]
Alleen jammer dat fasttech +/- 165KM bij mij vandaan zit..
Mocht ik het toch nog eens willen dan maar een lekker stuk tuffen, of een goede tuner in de buurt zoeken
(zeker met m'n automaatbak dus!)
Zie ondertitel
Echt niet, rondevries zit bij jou in de buurtDentheman schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:41:
[...]
Joh, get over it. Ik woon in Den Helder, als ik iets wil op autogebied moet ik tenminste 150 kilometer rijden, fasttech is voor mij al 250 kilometer
Ja maar...Dentheman schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:41:
[...]
Joh, get over it. Ik woon in Den Helder, als ik iets wil op autogebied moet ik tenminste 150 kilometer rijden, fasttech is voor mij al 250 kilometer

Misschien heb je ook wel een punt.. ik heb tenslotte een lekkere auto
http://www.autoblog.nl/ni...t-er-aan-58337#post-58337
Zou wel leuk zijn, want vroeger was de R divisie toch ook gewaagd aan de R(S) van audi, alleen dan een stuk goedkoper? Geloof de 850-R vs A6 RS?
Bijtellingsverschil is idd flink. 5% hogere bijtelling op een auto van 40k is toch al minimaal 2000 euro per jaar extra bijtelling (1000 euro netto).djidee schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:02:
[...]
S60 met D2 was slomer (vooral onderin) dan mijn V40 D2, maar om nou te zeggen dat het een stakker is, nee, alles behalve... En het bijtellingsverschil tussen D2 en D3 is best wel fors
Zal tzt een proefrit maken om het eens uit te testen.
Zover ik weet allemaal wat marketinggezever, nu komen ze ook niet veel verder als een R Design pakketje en 'Polestar' chiptuning, zeer waarschijnlijk wordt dat gewoon een gecombineerd pakket.Aight! schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:43:
Gaat Volvo eindelijk eens iets doen tegen het M, AMG en R(S) geweld:
Zou wel leuk zijn, want vroeger was de R divisie toch ook gewaagd aan de R(S) van audi, alleen dan een stuk goedkoper? Geloof de 850-R vs A6 RS?
Onze lokale Volvo-dealer doet er trouwens helemaal niet moeilijk over. De auto is inmiddels buiten de garantie en ze weten dat hij gechipt is. Voor hen maakt het geen verschil, bij de laatste software update hebben ze de motormanagementsoftware gewoon met rust gelaten.
[ Voor 42% gewijzigd door Tomatoman op 11-04-2013 20:32 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.

Ziet er best netjes uit. overdag wel een beetje retro met die recht opstaande metertjes.
Ik heb em nog nooit eerder gezien. Alle auto's hadden de nieuwe display er in zitten
Tegenwoordig kunnen ze het wel. Op de nieuwe D2's zat een beveiliging die er voorheen niet in zat. Die zit niet op T3 en hoger en D3 en hoger. Maar dat is inmiddels verleden tijd. 140pk 350 nm is nu weer beschikbaar.Mx. Alba schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:15:
Het enige wat ik me kan bedenken wat tegen Rica spreekt is dat het hun niet is gelukt mijn C30 te tunen en dat is de zelfde boordcomputer als die tegenwoordig in alle nieuwe D2's zit (o.a. V40).
Tja verschil is alleen wel dat je daar Volvo Fabriek garantie behoud. Bij andere is dat niet het geval.Tomatoman schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:25:
Die Polestar chiptuning zet ook geen zoden aan de dijk. Voor fors minder geld kun je bij andere chiptuners fors meer prestatiewinst krijgen (maar is wel je fabrieksgarantie in het geding).
Onze lokale Volvo-dealer doet er trouwens helemaal niet moeilijk over. De auto is inmiddels buiten de garantie en ze weten dat hij gechipt is. Voor hen maakt het geen verschil, bij de laatste software update hebben ze de motormanagementsoftware gewoon met rust gelaten.
Dat is mij wel iets waard aangezien het een lease auto is. Bij mijn C30 heb ik die deal met de dealer gemaakt. Maar die doen dat nu niet meer. Alleen maar als het via Polestar kan. Helaas hebben die geen D2 tunning
Ik zag het ja! ik ben heel erg benieuwd!!Aight! schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:43:
Gaat Volvo eindelijk eens iets doen tegen het M, AMG en R(S) geweld:
Ik kan dit alleen maar toejuigen. Ik was nu zelf aan het kijken om een C30 T5 op te leuken naar een soort van R. Maar eigenlijk wil ik een AWD ipv FWD + Mechanisch sper.
Ik heb het bij mijn C30 gedaan. Dat was gewoon een standaard chip dus geen rollerbank (helaas)Joopieboy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:49:
Polestar tuning is idd alleen interessant met lease. En de advies prijs is idd behoorlijk stevig. Voor 600 euro laat je een auto helemaal afstellen op de rollenbank bij Fasttech. Daarover gesproken ik begin er wel steeds meer over te denken omdat ik de 115pk op de snelweg toch wat tegen begin te vallen.
Hij zou 140pk 300nm moeten hebben. Ik vraag me af of hij het haalt maar 135-290 moet hij zeker wel doen. Eerst kwam hij niet zo lekker van zijn plaats maar na de tunning wel. Het rijdt veel rustiger en ook zuiniger. En hij gaat mooier door de versnellingen heen.
De V40 D2 voelt niet zo traag aan als mijn C30 1.6D DrivE als hij geen tunning heeft. Komt denk ik mede door de 6 bak waar mijn DrivE een 5 bak heeft. Maar de C30 met tunning is beduidend sneller. Top 212 waar de V40 D2 maar 197 doet. Ook het optrekken en inhalen gaat een stuk vlotter.
Een V40 D2 met chip tunning krijg heel wat meer koppel dan mijn oude 1.6D. Scheelt toch 50nm en dat is behoorlijk! De D2 heeft sowieso al meer koppel onderin (8 kleppen vs 16 kleppen) maar de 1.6D kan wel hoger in de toeren. Die kan tot 4500 door waar de D2 bij 4000 afhaakt.
[ Voor 99% gewijzigd door Astennu op 11-04-2013 21:06 ]
Vermogen, en dan vooral koppel + souplesse went snel. Ik zie mezelf niet meer zo gauw in een ongeblazen 1.6 o.i.d. rijdenJoopieboy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:49:
Polestar tuning is idd alleen interessant met lease. En de advies prijs is idd behoorlijk stevig. Voor 600 euro laat je een auto helemaal afstellen op de rollenbank bij Fasttech. Daarover gesproken ik begin er wel steeds meer over te denken omdat ik de 115pk op de snelweg toch wat tegen begin te vallen.
[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 11-04-2013 21:06 ]
Vaak bu'j te bang!
Dit topic is gesloten.