Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.473 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bumabakjes! :D

Ik parkeer waar ik het makkelijkst kan parkeren: vaak zo ver mogelijk van de ingang weg. :P Echt ongelooflijk dat mensen altijd zo dicht mogelijk een ingang willen parkeren. :X Bij de supermarkt, parkeergarage in de stad of Ikea zie je altijd een hele mierennest aan auto's dicht bij elkaar gepropt, terwijl 50 meter verderop er tig lege plaatsen naast elkaar liggen. :P Ik loop liever 100 meter meer (of 300 als het moet) en dat 'ie veilig en op "makkelijk wegrijden"-modus staat dan dat ik 1000x moet steken en klooien en vervolgens nog parkeerdeukjes van een huismiep krijg. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja ik heb op mijn auto ook weer een paar deurafdrukken ontdekt. :(

Kunnen mensen niet gewoon een beetje uitkijken ofzo?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Bart-Willem schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:02:
Ik parkeer waar ik het makkelijkst kan parkeren: vaak zo ver mogelijk van de ingang weg. :P
Doe dat ook meestal, tientallen meters vanaf de "drukke" plekken, heerlijk alleen. Echter, dan kom je terug en hebben zich om jóuw auto weer allemaal andere auto's genesteld, met uiteraard nul ruimte er tussen zodat jij als een acrobaat moet instappen om niets te beschadigen. Die mensen naast je hebben natuurlijk niet deze capriolen uitgehaald en zijn gewoon boem boem uitgestapt, met de logische gevolgen.

Heel raar soort kuddegedrag dat, soort schijnveiligheid of zo, geen idee. Parkeer lekker elders of zo dan jah! :(

En ja, ben ook even zuinig op het oude bakkie als de mensen hier met hun nieuwe bolides ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Mx. Alba schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:06:

Serieus: ik was eens ergens geparkeerd en zeg tegen een vriendin van me die naast me zit: pas op de deur als je uitstapt. Guess what? Ze raakt bij 't open doen de auto naast me _O-

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09
Mx. Alba schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:06:

Het "probleem" dat ik heb met wagens tegenwoordig is dat ze vaak nog stootstrips hebben aan de zijkant maar er is geen enkele deur die tegen die strips zit i.p.v. tegen de carroserie.

Maar het is inderdaad niet netjes als je écht een deuk maakt gewoon geen briefje laat tussen de ruitenwissers o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is op het forum al eens gepost, maar eigenlijk zou dit:

YouTube: De simpelste ideeën zijn vaak de beste!

verplicht/standaard op elke auto moeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Alleen jammer dat die alleen de deur beschermen waar hij op zit. Ik heb namelijk geen idee hoe hard die beschermstrip is.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:51

mr_petit

opperprutser

Die zal wellicht zachter zijn dan de gevouwen stalen deurnaad ;)
Ik vind het een hele originele vinding, al ziet het er wel uit dat het snel stuk gaat. Tijd zal het leren.
Maar ik denk niet dat het aan de meeste mensen besteed is. Ik bedoel, het kan hun nu al niets schelen (getuige dat voorbeeld van die miep hierboven). Die zijn daar dan ook vast niet bereid voor te betalen.
Pas als de kia whatever14% er standaard mee uitgerust is, kan het een significant verschil maken.
Ik bedoel: het was nooit die 911gt3 of sl63amg die naast me stond die die afdruk in m'n deur maakte.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Ik ben er eigenlijk wel uit ik ga toch vooor een V70 D5, houd teveel van Volvo.

Voor wie nog een goede auto zoekt op LPG G3 die rijk in de opties is:
http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=5014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Brad Pitt schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:24:
[...]

En ja, ben ook even zuinig op het oude bakkie als de mensen hier met hun nieuwe bolides ;)
Dat snappen de meeste mensen ook totaal niet. Ik heb ook altijd alleen maar "oude" autos, waar ik wel erg zuinig op ben. Als je er dan iemand op wijst of ze wat voorzichtiger willen zijn, dan halen ze de schouders op en vragen ze "waarom, tis toch maar een oude auto?"

Kan ik zo gigantisch pissig om worden.

[/endrant]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kluyze schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:12:
Het is op het forum al eens gepost, maar eigenlijk zou dit:

YouTube: De simpelste ideeën zijn vaak de beste!

verplicht/standaard op elke auto moeten!
Leuk en aardig, maar het probleem is dan dat mensen juist nóg onvoorzichtiger worden (net zoals dat men nu dik loopt te kleven en zit te rijden als een gek "omdat de auto toch airbags en ABS heeft"). Op het moment dat men een auto zonder die beschermstrips heeft zal men nog steeds zo lomp zijn. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mensen vertrouwen idd teveel op de auto, zelfde als in de winter rijden alsof het zomers is met 30 graden. :X
Nee dat is niet zo handig. Maar idd krappe parkeerplekken is overal wel een probleem....

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

Lang leve de 940 met extreem korte draaicirkel :P Die prop ik ergens makkelijker tussen als m'n oude Mazda 626. Alleen niet alle parkeerplaatsen zijn lang genoeg :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 20:55

jurma

simply connecting...

Woohoo, net gebeld dat ik vrijdag mijn Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire) kan ophalen, kan me voortaan hier dus ook melden :D

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003

djidee

Mr. Slungel

jurma schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:51:
Woohoo, net gebeld dat ik vrijdag mijn Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire) kan ophalen, kan me voortaan hier dus ook melden :D
Mooi d:)b
Vanuit wat voor wagen kom je?

Bevalt mij al een aantal maandjes (en 20.000km beurt inmiddels geweest) prima :Y

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

djidee schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:58:
[...]

Mooi d:)b
Vanuit wat voor wagen kom je?

Bevalt mij al een aantal maandjes (en 20.000km beurt inmiddels geweest) prima :Y
Heb er 2 gehad, een Fiat Punto Evo en een Seat Altea (rij ik nu tijdelijk in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gefeliciteerd juma! :)
-tom-562 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:02:
Lang leve de 940 met extreem korte draaicirkel :P Die prop ik ergens makkelijker tussen als m'n oude Mazda 626. Alleen niet alle parkeerplaatsen zijn lang genoeg :P
Draaicirkel van de V40 valt ook wel mee, mar parkeerplaatsen zijn idd kort maar ook mega smal. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schopje:
dion_b schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:22:
[...]

Wel gelijk een vraag: cruise control krijg ik niet onder controle. De hendel heeft standen off, on en resume, en een plusje en min voor bijstellen snelheid. Steeds als cc uit heeft gestaan en ik het weer aan zet lijkt het richting 95km/u te willen, ongeacht waar het vorige keer op ingesteld stond en ongeacht hoe hard ik op dat moment rij...

Wat ik zou verwachten:
- off: cc uit (check ;) )
- on: cc aan, snelheid gelijk aan ofwel laatste cc instelling danwel snelheid die op dat moment gereden wordt
- resume: na remactie pakt cc weer op waar we gebleven waren

Off en resume lijken zo te werken, maar on niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik 120m/u rij ik cc aanzet en vervolgens met 120km/u verder kan rijden?
Gaat om m'n 2001 V40

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Weet iemand of er ook een V40 plugin-hybride gepland staat, zoals nu de V60 er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Voorlopig niet. Ook geen geruchten of zo in die richting gehoord.

Vorige week sprak ik iemand die bij de ontwikkeling van de V60PIH betrokken is geweest. de komende 3 a 4 jaar willen ze de capaciteit volledig gebruiken voor de V60PIH. Capaciteit wordt bewust relatief laag gehouden om de kwaliteit te kunnen borgen.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
:| waarom dan niet een V40PIH in eerste instantie, dat verkoopt toch veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals gezegd, om volume laag te houden ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat kan ook met een V40 ;)

Anyway...nog een kleine teleurstelling, het glazen dak van een V40 kan niet open. Zou het nog fraai zijn om er een Webasto-glazen dak in te zetten en dan met zwarte glansfolie het glazen dak te simuleren? Ik vind zo'n zwart glazen dak erg mooi maar ik wil toch wel erg graag een dak dat ook open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 15:11

empy

Rijdt rondjes

dion_b schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:42:
Schopje:

[...]

Gaat om m'n 2001 V40
Wat ik uit ervaring van mijn eigen S40 (2000) Kan vertellen is als volgt:
Off (geen lampje op dash) - CC helemaal niet ingeschakeld.
On - CC stand-by, met het bedienen van de knopjes op het uiteinde van de pook kan je de snelheid vastleggen, verhogen of verlagen. Koppeling indrukken of remmen zet CC weer stand by (Bij indrukken van knopjes uiteinde pook schakel je CC weer in op die snelheid).
Resume - Pakt de laatste snelheid weer op welke je reed. Indien je auto uitgeschakeld is geweest zijn deze instellingen weg.
knop uiteinde pook - omhoog is snelheid verhogen (1x tikken hierop wanneer CC aan staat en je blijft op deze snelheid hangen) en omlaag is snelheid verlagen.

Wellicht dat ik je probleem niet begrijp indien je dit allemaal al wist, maar dit is mijn ervaring iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag maar is bezig geweest met de voorkant van de 340. Er zat een lelijke plek op de voorbumper, waar ooit een trekhaak tegenaan heeft gezeten. Ook wilde ik wat aan de verlichting doen.

Dus na een half uurtje schroeven stond ze er zo bij:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20340/CAM00029.jpg
Beetje naakt dus. Gelukkig geen schade aan de auto zelf.

Eerst bezig geweest met de koplampen. Glazen gedemonteerd, en goed schoongemaakt met afwas middel. Daarna de binnenkant van de behuizing matzwart gespoten. Glazen gepolijst en in de wax gezet, met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20340/CAM00030.jpg
Daarna ook de knippers netjes schoongemaakt, gepolijst en in de wax gezet.

Daarna met de bumper aan de gang gegaan, de bumperbalk is er slecht aan toe, is erg verbogen. Die heb ik met een hamer een beetje terug in model geslagen, maar daar moet ik wel een keer een andere voor. Toen met een verfbrander de bumper zelf voor zover het ging weer een beetje in model gebogen. Alles terug op de auto geschroeft, met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20340/CAM00031.jpg

Ben er zelf erg blij mee. Bumper sluit nu ook weer veel mooier aan, en de grill valt er boven in plaats van onder. Voor het mooie zou er een keer een andere bumper op moeten, maar met rood wordt dat denk ik erg lastig.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er goed uit, goed bezig! Lampjes zijn ook goed, ik hoop alleen dat je de coating binnenin de lampen niet beschadigt hebt en dat je geen last krijgt van vocht in de lampen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

stefijn schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:57:
Dat kan ook met een V40 ;)

Anyway...nog een kleine teleurstelling, het glazen dak van een V40 kan niet open. Zou het nog fraai zijn om er een Webasto-glazen dak in te zetten en dan met zwarte glansfolie het glazen dak te simuleren? Ik vind zo'n zwart glazen dak erg mooi maar ik wil toch wel erg graag een dak dat ook open kan.
Op volvoforum loopt een flinke discussie over de voors en tegens van een aftermarket open dakje. Men twijfelt daar aan de stevigheid/veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

@Joopieboy, reflectors zijn onbeschadigt. Ook waren de rubber nog goed, die heb ik even met wat silicone spray ingevet. Auto heeft net 114K gelopen, dus het is nog niet echt versleten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Reinier schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:39:
[...]

Op volvoforum loopt een flinke discussie over de voors en tegens van een aftermarket open dakje. Men twijfelt daar aan de stevigheid/veiligheid.
Daar kwam de verkoper ook mee aan :O toen ik vroeg waarom dat dak niet open kon. Ik heb niks met het onderwerp "veiligheid", dat speelt geen enkele rol voor mij bij de aanschaf van een auto. Ik wil lekker zitten en lekker rijden in een auto die van binnen en buiten naar mijn smaak is. En als het kan voordelig.

Als het de stijfheid van de auto nadelig beinvloed en daarmee de rijeigenschappen, oke, daar kan ik nog inkomen, maar ik denk dat met de stijve auto's van tegenwoordig dat bijna verwaarloosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Er moet sowieso een versteviging aangebracht worden anders kraakt en doet je carrosserie, vaak moet er op de plek van het zonnedak een balk doorgezaagd worden en die stevigheid moet toch wel terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Kraakjes houd ik dan weer niet van....misschien toch maar gewoon het glazen dak en niet open :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Reinier schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:39:
[...]

Nou zitten er op de verschillende Volvo fora ook echt een héle hoop zeikers :+ Ik kan me niet anders herinneren (sinds dat ik klein was) dat m'n pa in nagenoeg iedere auto de we toen hadden zelf een open dakje in had gezet, of dat het er al in zat. Toen m'n opa z'n splinternieuwe Toyota Carina 2 had, ging na 3 dagen de decoupeerzaag al in het dak :+
Bij de meeste auto's zit er vaak al 'ruimte' voor, m.a.w. op die plek is het gewoon een stuk plaatstaal

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 28-03-2013 19:57 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Even over een V40PIH, Volvo wil perse dat de PIH's in Zweden gebouwd worden. Aangezien de V40 uit Gent komt zal dat dus niet gaan.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Pff...kansloos ;) Net zo kansloos als Audi die al een A3 e-tron op de site zet met specs en al. Auto komt op zijn vroegst eind 2015 volgens de importeur... Dan heeft toch iedereen al een electrische auto ;)

Welk signaal geven ze daarmee af? Dat de kwaliteit van V40's niet helemaal volgens de wensen van Volvo is?

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 28-03-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee, dat de kwaliteit zo hoog moet zijn dat ze dat niet durven of aankunnen in Gent, daarvoor moet zoveel verbouwd en aangepast worden, buiten het feit dat al die mensen omgeschoold moeten worden om met zo een technisch hoogstaand iets om te kunnen gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja inderdaad..... zoiets laat je natuurlijk niet door Belgen bouwen, stel je voor ..... 8)7 :D

Zal wel een imagokwestie zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:06:
Nee, dat de kwaliteit zo hoog moet zijn dat ze dat niet durven of aankunnen in Gent, daarvoor moet zoveel verbouwd en aangepast worden, buiten het feit dat al die mensen omgeschoold moeten worden om met zo een technisch hoogstaand iets om te kunnen gaan. :)
Toch is de V60-Hybrid ook gewoon een soort van Pilot van Volvo, ze beperken ook niet voor niets de productieplekken voor deze auto's. Ik denk dat je beter 1 goede pilot kan doen en kijken wat de resultaten zijn, dan dit direct masaal uitrollen. Kijk naar Toyota... Eerst de Prius en na jaren volgen de Auris, Yaris, etc...

Over een paar jaar zal het Volvo Hybride landschap er allicht anders uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sterker nog, Toyota hield de eerste Prius uitsluitend in de Japanse markt zodat ze niet alleen 100% controle hadden over de productie maar ook een oogje op al die auto's konden houden in eigen land. De Prius II werd pas internationaal verkocht en parallel aan de Prius III werd pas in eerste instantie de Auris Hybride geleverd en ten tijde van de Prius IV pas de Yaris erbij.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dan lopen ze toch een paar jaartjes achter.... Anyway, om 10u afspraak voor een proefrit in een V40 D2 :)

Ik heb een witte T3 of D2 R-design met nog een serie opties op het oog. Waarschijnlijk wordt het een D2 aangezien ik hem als ZZP-er zakelijk ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Eindelijk heb me nieuwe auto opgehaald. Een Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire).
Afbeeldingslocatie: https://ekghqa.dm1.livefilestore.com/y1pSET9uCkw9n6T24P-iOs-NL3bcmScvalTM38gmnq2MbXHAkn3poIPgDVFRNxLprnIrFpsZ_WqH0seiKsI3QqPPJ-L7V4-VSv3/WP_000004.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://k81msq.dm1.livefilestore.com/y1pS4IRD3GYdIxPXYde8ULJ7lXt6Iu-AIeURLMNbWBicK-CXl67LwWiprJCYvSIr6IdImLT1qr4Oe8EDfeu1RcSnJ7Szd30qV6Q/WP_000005.jpg?psid=1

Sorry voor de vage telefoon pics

[ Voor 70% gewijzigd door jurma op 29-03-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Proefrit gehad. Prettige auto, D2-motor viel me helemaal niet tegen, bijv. bij inhaalacties rond de 100-120km/h maar ik heb wel wat het gevoel dat het net even wat tekort komt. Ik zou wel graag net wat meer reserve hebben, "just because". Dinsdag nog een proefrit in een T3.

Maar de D2 levert me zoveel voordeel dat ik een dief van eigen portemonnee zou zijn als ik een T3 zou nemen. Voor het prijsverschil alleen al zou ik hem lichtjes kunnen laten chippen voor net even wat meer scherpte, en zelfs dan is de D2 zakelijk een veel goedkopere keuze.

Offerte gevraagd voor een witte, R-design, business-pakket, glazen dak, nog een paar opties oa. de nieuwe Android bases Sensus navigatie (T3 of D2). Ben benieuwd

(Ben ook benieuwd of dat Sensus-systeem gehacked gaat worden ;) , gewoon lekker Android-navigatie :9 )

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 29-03-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

^^
Inhaalacties in 6 of in de 5de gedaan? Wil op de snelweg als ik ruimte krijg (tussen 100-130) nog wel eens terug naar de 5 om net even vlotter door te pakken. De 6 is echt een overdrive namelijk.

Dat nieuwe Sensus systeem (Sensus Connected Touch) is echt kwijlen... Maar vind 1250 euro (kan ook achteraf namelijk geïnstalleerd worden in Volvo's met een 7" RTI systeem) veel geld om even zo te lappen... Met iGO navigatie erbij 1550 euries. Maar die gadgetlijst :+
  • Internetbrowser geeft volledige vrijheid op het web. Deze functie is alleen beschikbaar als de auto
    stil staat, dus niet tijdens het rijden.
  • Weer-app wordt altijd weergegeven op het home-scherm van Connected Touch. Toont de
    weersinformatie en de vooruitzichten voor 7 dagen.
  • Gestreamede muziekdiensten geven toegang tot duizenden nummers. Met bijvoorbeeld Spotify of
    Deezer, die in het systeem geïntegreerd zijn, hebt u altijd uw favoriete muziek en uw favoriete
    artiesten in de buurt. Voor deze diensten is een afzonderlijk abonnement nodig.
    Internetradio biedt toegang tot duizenden radiozenders over de hele wereld.
  • Voice Music Search helpt bij het vinden van een favoriete artiest.
  • Navigatie wordt via verschillende navigatiediensten aangeboden. Wanneer de optionele navigatiekaart
    is geïnstalleerd, kan er gebruik gemaakt worden van iGo. Deze app kan gekoppeld worden aan
    een aantal aanvullende apps zoals: Roadtrip, Google search, iCoyote of Wikango.
    iGO maakt navigeren mogelijk in zowel 2D als 3D en werkt ook zonder internetverbinding. De
    applicatie Roadtrip toont interessante plekken en bezienswaardigheden in de buurt van de huidige
    positie van de auto. Via Google Maps kunnen brede zoekopdrachten ingegeven worden.
    De kaartdata voor Connected Touch is van Navteq en opgeslagen op een SD kaart. Nieuwe
    kaartupdates komen jaarlijks op SD kaart beschikbaar via de Volvo dealer en zijn eenvoudig te
    installeren.
  • Verkeersinformatie via internet. Na installatie van de navigatiekaart wordt automatisch een 5-jarig
    abonnement voor Internet Traffic info geactiveerd. Voor verkeersinformatie in het buitenland dient 3G
    roaming ingeschakeld te zijn. Waarschuwingen voor gevaarlijke verkeerszones zijn als POI mogelijk
    via één van bovengenoemde applicaties.
  • Service dealer locator leidt naar de vijf dichtstbijzijnde Volvo-dealers en presenteert er ook
    gedetailleerde informatie over.
  • WiFi Hotspot. Connected Touch zorgt voor een draadloze Hotspot, waardoor draagbare eenheden
    op internet aangesloten kunnen worden. Deze functie is alleen beschikbaar als een 3/4G-dongel
    wordt gebruikt. Door middel van deze geïntegreerde WiFi functionaliteit kunt u dit accessoire
    demonstreren via uw eigen WiFi netwerk in uw showroom zonder dongel of smartphone.
  • Smartlink/Mirrorlink biedt de mogelijkheid om
    de applicaties van de smartphone te “spiegelen”
    op het 7” Sensus scherm. Hiervoor wordt gebruik
    gemaakt van Real VNC technologie.
    Via Connected Touch is het mogelijk om de apps
    van de smartphone te bedienen met het touchscherm.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
djidee schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:57:
^^
Inhaalacties in 6 of in de 5de gedaan? Wil op de snelweg als ik ruimte krijg (tussen 100-130) nog wel eens terug naar de 5 om net even vlotter door te pakken. De 6 is echt een overdrive namelijk.

Dat nieuwe Sensus systeem (Sensus Connected Touch) is echt kwijlen... Maar vind 1250 euro (kan ook achteraf namelijk geïnstalleerd worden in Volvo's met een 7" RTI systeem) veel geld om even zo te lappen... Met iGO navigatie erbij 1550 euries. Maar die gadgetlijst :+
Bij het business-pakket is de meerprijs 500 euro, dus dan is het te doen. Nu maar hopen dat het allemaal goed werkt, dat er bijv. een redelijke hardware achterzit en geen fps van 5 geeft. Die laatste functie is wel lache, dan kan ik blijkbaar ook gewoon google-navigatie van mijn telefoon streamen?

Ja, in de 5 en 6. In de 6e is het op zich goed te doen, maar zoals ik al zei mis ik toch wel wat. Ik had iets meer verwacht van 270Nm koppel.

Overigens heeft de R-design een paar nadelen: ik vind die dashboard-beplating foeilelijk, het TFT-klokkenscherm is niet in kleur in te stellen (alleen blauw, wie verzint dat om die multikleur-setting uit te zetten in de R-design |:( ...als het al "standaard" in dat digitale ding zit om meerdere kleuren in te stellen) en ik vind de LED-dagrijverlichting van de R-design ook minder fraai dan die vlakke strepen van de standaardvoorkant. En ik vind de wielen eigenlijk niet zo mooi, te druk.
Het stoort me altijd enorm dat je eigenlijk totaal geen vrijheid hebt om een nieuwe auto ECHT naar jouw smaak in te delen. Andere wielen? Niet mogelijk... :(
Ik kan een Momentum nemen met wat optische details (diffuser bijv), dan ben ik van de dashboardproblemen af, krijg ik de andere LED-verlichting en kan ik andere wielen kiezen. Alleen dan is het Nubuckleer weer niet mogelijk.... En de standaardbekleding vind ik erg plastic aanvoelen. Wel 500 euro duurder met de goedkoopste wielen.

Zou die kleurinstelling met een computerupdate weer terug te halen zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 30-03-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waar haal je dat andere velgen niet mogelijk zijn? Uit de online configurator of van de dealer? Misschien dat de dealer wel iets voor je kan betekenen.

De instelling van de kleuren ... standaard zijn de kleuren verbonden met de modus van het display (Eco, Performance en Elegance), maar blijkbaar is inderdaad de r-design elke modus in de blauwe kleur. Waarschijnlijk omdat ook bij de vorige r-design's de wijzerplaten altijd/meestal blauw waren.

Verder heb ik ook het gevoel dat de v40 nog een jong model is (zeker nu de nieuwe r-design), en er nog veel accessoires bij gaan komen. Bij mijn s40 waren namelijk wel veel meer keuzes zoals velgen op de r-design. En ik zie volgens mij nu ook al meer opties ed. als bij de introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Offerte van de dealer... Natuurlijk kan de dealer wel "iets". Ze gaan er naar kijken, maar ik verwacht dat ik (zonder financieel voordeel) 16" velgen uit de voorraad/showroom aangeboden krijg of zo... Daar hintte de verkoper namelijk naar.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 30-03-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand tips voor een voetpakking van een Volvo 340 1.7? Dealer kan ze niet meer leveren, en heb hier in de buurt geen Renault dealer. Dacht aan zelf knippen, alleen welke dikte moet ik dan hebben?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 23:18
Gister proefgereden in een V40 D2, offerte laten opstellen voor een R-design in Rebel Blue met Business pack, panoramadak, keyless start en afneembare trekhaak.

Twijfel nog over dat Sensus systeem en het panoramadak, budget technisch gezien moet ik een keuze maken tussen beide maar het liefste heb ik beide :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 15:03
stefijn schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:12:
[...]

Overigens heeft de R-design een paar nadelen: ik vind die dashboard-beplating foeilelijk, het TFT-klokkenscherm is niet in kleur in te stellen (alleen blauw, wie verzint dat om die multikleur-setting uit te zetten in de R-design |:( ...als het al "standaard" in dat digitale ding zit om meerdere kleuren in te stellen) en ik vind de LED-dagrijverlichting van de R-design ook minder fraai dan die vlakke strepen van de standaardvoorkant. En ik vind de wielen eigenlijk niet zo mooi, te druk.
Het stoort me altijd enorm dat je eigenlijk totaal geen vrijheid hebt om een nieuwe auto ECHT naar jouw smaak in te delen. Andere wielen? Niet mogelijk... :(
Ik kan een Momentum nemen met wat optische details (diffuser bijv), dan ben ik van de dashboardproblemen af, krijg ik de andere LED-verlichting en kan ik andere wielen kiezen. Alleen dan is het Nubuckleer weer niet mogelijk.... En de standaardbekleding vind ik erg plastic aanvoelen. Wel 500 euro duurder met de goedkoopste wielen.

Zou die kleurinstelling met een computerupdate weer terug te halen zijn?
Dit is echt persoonlijk ! dat dit blauw is in alle opties heeft mij doorgezet voor de R-Design te kiezen vind dit namelijk veel mooier als de standaard settings (Elegance: Bruin, ECO: Groen, Performance: Rood)...

Daarnaast is het interieur van de R-Design mooier als de normale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Tankiej schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:28:
Twijfel nog over dat Sensus systeem en het panoramadak, budget technisch gezien moet ik een keuze maken tussen beide maar het liefste heb ik beide :X
Het nieuwe Sensus systeem lijkt wel grappig maar zitten een aantal opties is in die ik zinloos vindt.. en of het toutch echt gaat werken... (afstand van positie naar het scherm).

Hou er rekening mee dat wanneer je een panoramadak kiest dat de levering langer zal duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
LightStar schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:34:
[...]

Het nieuwe Sensus systeem lijkt wel grappig maar zitten een aantal opties is in die ik zinloos vindt.. en of het toutch echt gaat werken... (afstand van positie naar het scherm).

Hou er rekening mee dat wanneer je een panoramadak kiest dat de levering langer zal duren....
Ik ben opzich wel een beetje van de gadgets, dus dat zou de reden zijn dat ik het zou kiezen.. Of ik het daadwerkelijk allemaal ga gebruiken is wat anders :+
Maar klopt het dat het 'maar' 500 euro meerprijs is bij het Business Pack? Dan is het gelijk een stuk interessanter!

Hm, wat is de levertijd eigenlijk ongeveer? Had ik gister nog willen vragen, maar ben het helemaal vergeten.. Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Juni als ik me niet vergis voor een D2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Is dat voor met of zonder panoramadak? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
stefijn schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:42:
Juni als ik me niet vergis voor een D2
Vanaf week 24 beginnen ze pas aan MY2014, begreep dat voor de D2 14% levering tot en met september al redelijk vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Even een quote van het volvo-forum lijkt tussen de normal en panorama 2 maand verschil te zitten..
quote: Rutgerv40

[...]
Volgens mij wel ja, 2 vrienden die ook een v40 hebben gekocht hebben:
1) geen panorama dak, normale v40, in november geleverd;
2) wel panorama dak, normale v40, in januari geleverd;
3) ik, r-design en panorama, in maart geleverd :x

Kan me niet voorstellen dat daar nu opeens geen verschil meer in zit.
bron: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=55494

[ Voor 3% gewijzigd door LightStar op 31-03-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Hmm, oke. Mijn bestelling zal van de week de deur uit gaan, dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Maar eens nieuwe foto's posten van mijn V40:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/04/2013-04-01-12.14.35-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/04/2013-04-01-12.19.27-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/04/2013-04-01-12.15.11-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/04/2013-04-01-12.20.10-Small.jpg
En:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/04/2013-04-01-11.41.59-Small.jpg
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Die staat er netjes bij, die BBS RK? staan ook goed!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
fredkroket schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:44:
[...]

Vanaf week 24 beginnen ze pas aan MY2014, begreep dat voor de D2 14% levering tot en met september al redelijk vol zat.
Vriend van me zei vorige week juli volgens de dealer. Als het nu al september is en je wacht nog een week of 3-4 dan is het eind oktober en dus 2014. Enig idee of de de D2 in 2014 ook 14% zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
NoFearCreations schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:14:
Die staat er netjes bij, die BBS RK? staan ook goed!
Dankjewel, en dit zijn BBS RX'jes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Aghanim schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:36:
[...]

Vriend van me zei vorige week juli volgens de dealer. Als het nu al september is en je wacht nog een week of 3-4 dan is het eind oktober en dus 2014. Enig idee of de de D2 in 2014 ook 14% zal zijn?
Nee tot nu toe nog niet (aanscherping regels) kijk b.v. naar de V60 PiH die is nu 0% en vanaf 1 jan 2014 7% dus de meeste nu 14% (Focus, Megane, V40 en anderen) zullen vanaf 1 Jan 2014 20% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik vermoed dat Volvo nog wel wat trucs achter de hand heeft, zoals (net als de Focus) afleveren op stalen wielen, kleinere banden en een dichte grill. Al wordt het voordeel van 14% tegenover 20% natuurlijk al weer kleiner door de MRB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Aghanim schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:36:
[...]

Heeft nu een uitstoot van 88 g/km, om in 2014 14% te blijven moet hij minder dan 86 g/km uitstoten. Het is een klein beetje, dus het lijkt me dat Volvo wel iets gaat doen om te zorgen dat ze dan in de 14% blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Mochten ze dat inderdaad gaan doen dan zullen ze hem op 16" gaan zetten wellicht dat dat wat scheelt, de dichte gril heeft de 14% vermoedelijk al dus dat zal afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Als je de auto nu koopt hou je 60 maanden 14% bijtelling.

De dealer gaf een levertijd van juni op maar ik weet niet of hij daarin meegenomen had dat ik een glazen dak wil.

Vanmorgen in een (slechts) 109pk/260Nm Mercedes A-klasse 180CDI (1790cc motor) automaat gereden....die had echt VEEL meer pit dan de Volvo D2, sjezus. Daarnaast reed ik daar veel gemakkelijker onder de 4L/100km mee. Helaas geen 14% anders wist ik het wel, 92 gram uitstoot, zonde....

Anyway..hoe kan dat nou, 115pk/270Nm van de D2 voelde toch echt een stuk minder aan. Ben er nu een stuk minder enthousiast over.

[ Voor 86% gewijzigd door Stefke op 01-04-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
LightStar schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:21:
Mochten ze dat inderdaad gaan doen dan zullen ze hem op 16" gaan zetten wellicht dat dat wat scheelt, de dichte gril heeft de 14% vermoedelijk al dus dat zal afvallen.
De 14% heeft nog geen dichte gril, maar dat zal er dan vast wel op komen ja.. Maar die is daarna ook altijd weer te veranderen, zoals bij (oa) de Polo's en Ibiza's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:42:
Als je de auto nu koopt hou je 60 maanden 14% bijtelling.

De dealer gaf een levertijd van juni op maar ik weet niet of hij daarin meegenomen had dat ik een glazen dak wil.

Vanmorgen in een (slechts) 109pk/260Nm Mercedes A-klasse 180CDI (1790cc motor) automaat gereden....die had echt VEEL meer pit dan de Volvo D2, sjezus. Daarnaast reed ik daar veel gemakkelijker onder de 4L/100km mee. Helaas geen 14% anders wist ik het wel, 92 gram uitstoot, zonde....

Anyway..hoe kan dat nou, 115pk/270Nm van de D2 voelde toch echt een stuk minder aan. Ben er nu een stuk minder enthousiast over.
Vreemd he, dat gevoel had ik ook toen ik na de D2 in de A3 1.6 105PK stapte. Die voelt ook een stuk sneller aan. Wellicht dat de Volvo een stuk zwaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Vandaag de auto maar eens helemaal schoon gemaakt en vervolgens op de gevoelige plaat gezet. De auto staat nog op de winterbanden en -velgen (Serapis), volgende week komen de velgen erop die erbij horen (Mannan).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/v40_my13_winter1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/v40_my13_winter2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De A-klasse is ongeveer even zwaar, dus dat is het niet. De 7-traps automaat stond in ECO-modus dus trok ook niet maximaal door. Of de automaat desondanks iets uitmaakt kan ik niet goed beoordelen. Wel is de Mercedes dus een grotere motor (1800) maar ja...de cijfers zijn lager.
Bij een inhaalactie rond de 100-120km/h schakelt ie natuurlijk terug, dus dat scheelt wel, maar gegarandeerd dat je in een sprintje met deze Mercedes een D2 in het stof laat bijten. Met die motor kom je echt niks tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens de specs is de mercedes met 7traps automaat veel en veel hoger gegierd. Dan ga/accelereer je sneller en verbruik je meer.
Maar goed, we hebben het hier over eco modelletjes, dus 'in het stof laten bijten' is denk ik een beetje overdreven. Je zou de sprints eens goed moeten meten met een 10hz gps en racelogic of vergelijkbare setup. Wat je aan indruk krijgt kan bijv. ook heel makkelijk gefopt worden door respons van het gaspedaal etc. Dan lijkt je auto veel sneller, maar je wint natuurlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Tankiej schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:57:
[...]

De 14% heeft nog geen dichte gril, maar dat zal er dan vast wel op komen ja.. Maar die is daarna ook altijd weer te veranderen, zoals bij (oa) de Polo's en Ibiza's :)
Dacht dat ie wel een dichte grille zou hebben.

Dit is wel geestig: http://mobilemedia.volvoc...review.aspx?mediaid=48522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wel een mooie eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Tankiej schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:57:
[...]

Ik denk dat je het fout hebt... Het driver support pack is niet voor niets niet meer mogelijk... Wellicht dat we volgende week meer weten (Sneak preview dagen van de nieuwe modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
LightStar schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:05:
[...]

Ik denk dat je het fout hebt... Het driver support pack is niet voor niets niet meer mogelijk... Wellicht dat we volgende week meer weten (Sneak preview dagen van de nieuwe modellen)
Toen ik afgelopen zaterdag de offerte op liet maken was die nog gewoon mogelijk volgens de dealer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Enkel als automaat... Ga maar eens in de prijslijsten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
LightStar schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:16:
Enkel als automaat... Ga maar eens in de prijslijsten kijken...
Hm, nu je het zegt. Staat inderdaad boven 'Niet voor D2 handgeschakeld'.

Achja, zal het ook wel zien wat voor gril erop komt. Als het niet me niet bevalt kan er vast wel een normale in, nadat ie op kenteken staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Goh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vanmorgen weer bij de dealer gezeten, op dit moment zou een glazen dak niet voor extra levertijd moeten zorgen. Dat stond wel bij de bestelinformatie vorig jaar toen er een achterstand was in de productie, nu staat het er niet bij.
Een D2 zou eind juni geleverd moeten worden als ie nu besteld wordt (=geleverd aan klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Gaat het dan om de 20%-versie? Of wordt de 14%-versie al zo snel uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat gaat om de 14% versie. Die start productie vanaf week 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Vanmiddag de bestelling richting de leasemaatschappij gedaan!

V40 D2 R-Design in Rebel Blue, met Business Pack Pro, Sensus Connected Touch, keyless start en afneembare trekhaak. Ben benieuwd hoelang de levering op zich laat wachten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Gister de vervanger van mijn Volvo C30 1.6D Sport (Gekko Green) besteld.
Je raad hem denk ik al een V40 D2 Summum (Vibrant Copper).

Na nu 4 jaar 2 maanden en 176.000 KM trouwe dienst moest de vervanger toch besteld gaan worden.
Ik moet deze waarschijnlijk nog 3,5 4 maanden door rijden (helemaal geen straf)

Maar dan is het helaas toch echt afgelopen. Van alle auto's die ik geprobeerd heb is dit de enige waardige vervanger voor mijn C30. De rest vond ik niet zo.

Maar ik mis me C30 nu al dus ben al bezig met een prive projectje. De V40 alleen zakelijk gaan rijden en een C30 T5 als prive auto om ook mee te kunnen racen :) hopelijk gaat het allemaal lukken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ga heel waarschijnlijk naar een s60 bifuel kijken, en kopen als hij bevalt. Ben erg benieuwd maar de tekenen zijn goed :9 . Nog speciale zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Eigenlijk hetzelfde lijstje als bij een 850 of S70. :+ Met name draagarmen etc dus. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Goede keuze qua kleur Astennu!

[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 03-04-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Pff mooie Volvo's komen er allemaal voorbij hier! Ik heb helaas geen lease auto, dus moet het met mijn privé auto doen. :(

Ik heb momenteel een Volvo S60 D5 uit 2002 met inmiddels 375.000km op de teller. Gaat ook wel snel met de km's, omdat ik zo'n 6.000km per maand rij. Met vakanties etc er vanaf zo'n 50.000-55.000 per jaar.
Ik blijf de auto rijden totdat deze helemaal op is. I.p.v. een nieuwe auto kopen wil ik waarschijnlijk een nieuwe motor erin gaan laten leggen. Is dat een goed idee? De auto wordt verder altijd goed onderhouden.

Ook financieel is dit een stuk voordeliger, omdat dit waarschijnlijk maar zo'n €2.000 gaat kosten. Als ik een andere auto koop, heb ik niet zo'n fijne auto voor dat geld lijkt me! Toch? Denk dat ik dan veel meer kwijt ga zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Op een gegeven moment gaat je onderstel en aandrijving zoveel slijten dat dat onderhouden veel meer gaat kosten dan een andere (gebruikte) auto. Ik denk dat dat ook eerder gaat gebeuren dan dat je motor op is.
Denk aan ophangrubbers en kogels (reken maar zo'n 40-60 stuks per auto), aandrijfassen, koppeling, lagers etc. Afhankelijk van je rijgedrag en wegdek zal dat ergens tussen de 400dkm en 700dkm zijn gok ik.
Even uitgaande dat je motor ruim 500dkm meegaat moet je 2000 euro investeren om -in diesel termen- nog nauwelijks te kunnen rijden totdat de kosten de pan uit rijzen (die kosten zijn dan ook al hoger dan nu natuurlijk)
Kijk eerst maar eens hoe lang de motor nog meegaat. Dan ben je ook al weer 2-4 jaar verder.

Just my 2 cents.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 04-04-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben het eens met mr_petit. Houd dat geld nu in je zak, en kijk tegen de tijd dat de motor echt op begint te raken, voor iets anders. Over het algemeen gaat de motor in een Volvo langer mee dan de rest er omheen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Meestal is het alles eromheen wat 'stuk' gaat. De carroserie is verzonken, dus die roest in principe niet.
Maar denk aan schokbrekers, koppeling, draagarmen, rubbers in de ophanging, homokineten; dat soort geintjes

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Astennu schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:03:
Gister de vervanger van mijn Volvo C30 1.6D Sport (Gekko Green) besteld.
Je raad hem denk ik al een V40 D2 Summum (Vibrant Copper).

Na nu 4 jaar 2 maanden en 176.000 KM trouwe dienst moest de vervanger toch besteld gaan worden.
Ik moet deze waarschijnlijk nog 3,5 4 maanden door rijden (helemaal geen straf)

Maar dan is het helaas toch echt afgelopen. Van alle auto's die ik geprobeerd heb is dit de enige waardige vervanger voor mijn C30. De rest vond ik niet zo.

Maar ik mis me C30 nu al dus ben al bezig met een prive projectje. De V40 alleen zakelijk gaan rijden en een C30 T5 als prive auto om ook mee te kunnen racen :) hopelijk gaat het allemaal lukken.
Ja, ik ben ook helemaal hoteldebotel van mijn C30 D2 R-Edition Luxury Line. Bijna net zo hoteldebotel als van mijn V40 1.9D Europa die ik in 2006-2008 van 200.000km naar 300.000km heb gereden. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ty :) ik heb em nog niet in het echt zien rijden heb em alleen een paar keer als S60 gezien.
Al zie ik em hier op tweakers wel vaker voorbij komen. Ik houd wel van wat "unieker"
Mx. Alba schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:24:
[...]

Ja, ik ben ook helemaal hoteldebotel van mijn C30 D2 R-Editions Luxury Line. Bijna net zo hoteldebotel als van mijn V40 1.9D Europa die ik in 2006-2008 van 200.000km naar 300.000km heb gereden. <3
Dat zijn hele mooie KM standen! het zijn echt geweldige auto's om in te rijden.
En de C30 is nog lekker sportief ook. Heb em getunned naar 140pk 300nm. Heb op de nurburgring een tijd van 9:38 weten te halen. not to bad.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag even wat pakkingen tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk geplaatst. Daar lekte hij een beetje, met als gevolg dat je hem niet af kon stellen. 3 papieren pakkingen verder, en het is lucht dicht. Morgen even af laten stellen met een Co meter.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Astennu schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:20:
[...]

Ty :) ik heb em nog niet in het echt zien rijden heb em alleen een paar keer als S60 gezien.
Al zie ik em hier op tweakers wel vaker voorbij komen.
Ja de mijne bijvoorbeeld :)
Ik heb er verder nul in het wild gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 16:13
Ik heb ook een Vibrant Copper besteld, maar nog niet in het wild gezien... Het werd bijna een Flamenco Red totdat ik die tegenkwam met slecht weer. Dan vind ik het ineens een best saaie kleur. Overige kleuren hebben mij sowieso niet overtuigd. Ja ik hou ook van kleur :*)

Overigens volgende configuratie:
Volvo D2 Summum
Business Pack Pro
Summum Plus Line
Exterior Styling Kit
Instaplijsten achter
Aluminium sportpedalen
Spiegels in silk metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Flamenco Red is bij donker weer, maar vooral bij een vieze auto niet echt speciaal nee... Goed gepoetst en in het zonnetje nog altijd erg mooi.

Vibrant Copper vond ik net wat te, maar kom regelmatig 1 tegen, en mwah, toch wel mooi :+
Smaken verschillen zeg maar, net als dat mijn vorige Fiesta Paars was (Morello), prachtige kleur, ook erg afhankelijk van hoe het licht erop viel

http://djidee.home.xs4all.nl/nwfiesta1.jpg
http://djidee.home.xs4all.nl/nwfiesta2.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
VChunky schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:22:
Ik heb ook een Vibrant Copper besteld, maar nog niet in het wild gezien... Het werd bijna een Flamenco Red totdat ik die tegenkwam met slecht weer. Dan vind ik het ineens een best saaie kleur. Overige kleuren hebben mij sowieso niet overtuigd. Ja ik hou ook van kleur :*)

Overigens volgende configuratie:
Volvo D2 Summum
Business Pack Pro
Summum Plus Line
Exterior Styling Kit
Instaplijsten achter
Aluminium sportpedalen
Spiegels in silk metal
Wat is de Exterior styling kit precies ook al weer? Ik zit een beetje te twijfelen tussen een R-design (met alleen blauw TFT-panel en een imo vrij lelijke middenconsole-bekleding) en een niet R-design met wat optische verbeteringen. Helaas heeft dat weer als nadeel dat die 500 euro duurder was en ik niet te spreken ben over de stoffen bekleding (ik vind dat glanzende "plastic" stofje er erg goedkoop uitzien). Met ledert wordt ie nóg een 1300 euro duurder.

(En als t leder was dan graag bruin, maar zónder die lichte elementen... ;( )

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 05-04-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren twee vierprachtigs zien rijden. Als ik ooit nog eens een hobby-auto wil hebben dan moet het echt een 480 of een 780 worden. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

780 zijn idd erg mooi. 480 heeft ook wel wat, alleen zijn de meesten tegenwoordig volgens mij afgetrapt of verrot :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 16:13
stefijn schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:48:
[...]

Wat is de Exterior styling kit precies ook al weer? Ik zit een beetje te twijfelen tussen een R-design (met alleen blauw TFT-panel en een imo vrij lelijke middenconsole-bekleding) en een niet R-design met wat optische verbeteringen. Helaas heeft dat weer als nadeel dat die 500 euro duurder was en ik niet te spreken ben over de stoffen bekleding (ik vind dat glanzende "plastic" stofje er erg goedkoop uitzien). Met ledert wordt ie nóg een 1300 euro duurder.

(En als t leder was dan graag bruin, maar zónder die lichte elementen... ;( )
De Exterior Styling Kit bestaat uit extra zijskirts en een diffuser aan de achterkant in custom kleur met ovale uitlaten. Ik stond een beetje voor dezelfde keuze qua type. Het liefst wilde ik een R-Design exterieur in een niet beschikbare kleur met een Summum interior. Maar dat was helaas niet mogelijk. Dan maar zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
O ja, gezien in de showroom. Iets ingetogener diffuser en inderdaad ovale pijpen, en voor de achterwielen een kleine skirt. En wat is daar de prijs van? Ik zit hier met de meest actuele prijslijst maar ik kan dit niet vinden
Pagina: 1 ... 19 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.