Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Henkus schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:33:
Bedankt.

Ik denk dat het x52 pro word dan, want een load cell brake werkt niet echt fijn voor besturing
Of wacht heel even op deze: http://www.saitek.com/uk/prod/x56.html
Die schijnt ook ideaal voor VR te zijn. Ik ga die denk ik kopen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul85
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 21:23
PuckStar schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:36:
[...]

Of wacht heel even op deze: http://www.saitek.com/uk/prod/x56.html
Die schijnt ook ideaal voor VR te zijn. Ik ga die denk ik kopen.
Denk ook eens aan 2x een joystick voor 6dof.
bijv 2x een t16000m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik ga vanavond mijn rift uitgebreid testen en dan hier mijn bevindingen plaatsen. De positieven en negatieven punten.

Nu is uiteraard de vraag hoe ver uitgebreid, denk zelf dat ik ergens midden in de nacht/volgende morgen door zal hebben dat ik moet stoppen :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
De developers van Fantastic Contraption zijn bezig met een Rift versie, roomscale net zo goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 23:59
Xtr3me4me schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:16:
Ik ga vanavond mijn rift uitgebreid testen en dan hier mijn bevindingen plaatsen. De positieven en negatieven punten.

Nu is uiteraard de vraag hoe ver uitgebreid, denk zelf dat ik ergens midden in de nacht/volgende morgen door zal hebben dat ik moet stoppen :P
Tof! Ben benieuwd naar je bevindingen!

Product Owner - Connec2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Paul85 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:03:
[...]

Denk ook eens aan 2x een joystick voor 6dof.
bijv 2x een t16000m.
Heb ik ook aan gedacht :), maar lijkt me heel moeilijk (schijnt het ook te zijn). En ik denk niet dat ik die leercurve aan wil :). Vind Elite zelf al best een leercurve.

By the way: BigScreen is echt heel tof gedaan! Ik sprong er effe in gisteravond voor het slapen gaan, maar had zoveel lol dat ik er wel een uur in zat. Grappige is, we hebben niet eens games gespeeld maar gewoon gekletst en elkaar wat dingen laten zien op het scherm. Scheelt natuurlijk wel met wie je in een room zit, maar met deze Engelse kerel, en wie er maar langskwam was het erg gezellig.

Het is echt heel slick gemaakt. Je jumped in een room (momenteel max 4 per room) en zit gelijk naast de anderen met je eigen desktop voor je. Doordat de Rift een mic ingebouwd heeft kun je gelijk praten en is het echt alsof je bij elkaar zit.
Je kunt ook een klein beetje rondlopen/bewegen (moet je dus zelf fysiek doen, dus niet met een controller) dus ik ging bijv. even staan en bukken en meekijken met iemand op zijn scherm. Echt heel grappig en natuurlijk :).

Positief verschil met Altspace is dat je hier ook even voor jezelf iets kan doen terwijl je in VR blijft. Je bekijkt effe een website, of forum of wat dan ook, terwijl je nog wel met de anderen kunt praten wanneer je wilt.
In Altspace daar ga je in, en dan moet je maar doen wat daar is, en dat is vaak niet zo veel. Er zijn events maar die lijken vooral USA tijd te zijn, dus verder is het kletsen met vreemden, maar als je niet veel weet te zeggen dan sta je d'r ook maar een beetje bij. Je kunt wel natuurlijk ook iets op een groot scherm delen zodat je passief iets samen doet.
In Altspace daarentegen kun je natuurlijk vrij rondlopen en kunnen veel meer mensen in. Eigenlijk zou een combi nog het mooiste zijn :).

En BigScreen is (nog) gratis!!! Ook is het nog beta dus er moet nog veel gebeuren (heb zelf al wat tips gegeven). Ik later dit weekend ofzo wel effe een room maken en hier delen dan kunnen we op die manier ook eens meeten :).

Maar bij deze de tip om het eens te proberen! Kost je geen 50euro ofzo :)

[ Voor 71% gewijzigd door PuckStar op 30-04-2016 11:10 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
eindelijk ook de tweakers review:

reviews: Oculus Rift: veelbelovend met flink wat haken en ogen

Goede review. Die erg kritisch is over de nadelen in verband met de beperking van de huidige generatie hardware. Maar positief over de immersiveness. Iets wat ik niet had verwacht maar steeds vaker hoor is de ervaring met Lucky's Tail. Volgens tweakers dus een hele nieuwe (sub)genre die is ontstaan in de platformer-wereld.

[ Voor 44% gewijzigd door Tasminos op 30-04-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:07
Dit blijft moeilijk geloof ik >:)

De vos heet Lucky (niet Luckey zoals Palmer), en het gaat om zijn verhaal (Tale), niet zijn staart (Tail) ook al is die wel belangrijk in de game :P

Gisteren na 5 minuten gestopt met Lucky's Tale, niet echt veel tijd aan besteed en werd er ook niet gelijk ingetrokken. Echter vanmorgen 2 uur achter elkaar gespeeld, als je jezelf een beetje inleeft en ook echt de positional tracking gebruikt om achter/onder dingen te kijken wordt het zo veel leuker!

Nu ga ik even de tweakers review kijken in Virtual Desktop in mn eigen home theater :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Vind de review maar matig eigenlijk. Wel is gelukkig de conclusie helemaal juist. Hetgeen voor veel potentiele kopers erg van belang is.

Mijn reactie op de review:
PuckStar in 'reviews: Oculus Rift: veelbelovend met flink wat haken en ogen'

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28
PuckStar schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:19:
Vind de review maar matig eigenlijk. Wel is gelukkig de conclusie helemaal juist. Hetgeen voor veel potentiele kopers erg van belang is.
Waarom vind je de review matig als ik vragen mag? Ik heb zelf best wat ervaring met de DK2 op werk en kan mij behoorlijk goed in de punten die Tweakers aanstipt vinden. Ik vind VR super gaaf en de immersion is er op dit moment zeker al, maar er valt nog heel erg veel te verbeteren. Dit is echt een eerste versie voor de early adopters, maar voor een eerste versie is het zeker niet slecht uitgewerkt!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Luuk1983 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:37:
[...]

Waarom vind je de review matig als ik vragen mag? Ik heb zelf best wat ervaring met de DK2 op werk en kan mij behoorlijk goed in de punten die Tweakers aanstipt vinden. Ik vind VR super gaaf en de immersion is er op dit moment zeker al, maar er valt nog heel erg veel te verbeteren. Dit is echt een eerste versie voor de early adopters, maar voor een eerste versie is het zeker niet slecht uitgewerkt!
Wat je zegt klopt ook allemaal dus dat is ook niet het punt wat ik matig vind :).
Ik vind het matig omdat sommige zaken niet kloppen die ze zeggen (en jammer dat ze Rift ook niet goed op hebben gedaan).
Het staat in mijn reactie op de review dus als je het ok vind kun je het daar even lezen, anders herhaal ik mezelf hier alleen maar :)

[ Voor 3% gewijzigd door PuckStar op 30-04-2016 12:52 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04
Alexji schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:40:
Mocht iemand anders ook interesse hebben, ik heb net hier Project Cars gekocht voor €18,17.

Dit is dus de Steam versie. Steam gebruikers kunnen alleen met andere Steam gebruikers spelen en Oculus Store kopers alleen met andere Oculus store gebruikers. De Steam versie heeft gewoon volledige runtime 1.3 ondersteuning.
Ik heb de game net ook gedownload via die site.
Maar ik krijg hem niet aan de gang met VR.
Ja, wel in desktop theater mode, maar niet in full VR.
Heb de room setup gedaan.

Hoe heb jij het werkend gekregen?

[ Voor 10% gewijzigd door kesj op 30-04-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
kesj schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:22:
[...]

Die site zou je een Steam key moeten geven, niet een download? Je moet sowieso Oculus Home hebben draaien (ook al heb je de Steam versie van Project Cars). Je moet denk ik even in de Oculus App naar Settings -> General (screenshot) gaan en daar unknown sources (dat is Steam dus..) toelaten.

Als je dat hebt gedaan en via steam Project Cars start zou deze gelijk in je Rift moeten starten

[ Voor 4% gewijzigd door Alexji op 30-04-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28
kesj schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:22:
[...]

Wellicht ook nog even Steam VR installeren.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Opgelost.
Heb idd de code gekocht daar en in Steam geinstalleerd.
Ik dacht dat ik het spel in steam via "play game in vr" moest starten, maar kreeg die optie niet.
Gewoon Oculus home openen en de game daarna in Steam was de oplossing.

Wel een andere vraag nog:
Ik vind de grafische kwaliteit wat tegenvallen van de bril.
Vooral de pixel densiteit.
Die vind ik niet zo heel veel beter dan de Gear VR.
Ook heb ik niet het wow-effect qua scherpte en resolutie.
Ligt dat aan mij?
Of moet ik nog wat settings aanpassen?

Dank weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik snap dat verhaal van Project Cars niet helemaal. Het is een Steam key maar je hebt Oculus Home nodig?
Kan ik het niet gewoon zonder Steam spelen?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
rickiii schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:04:
Ik snap dat verhaal van Project Cars niet helemaal. Het is een Steam key maar je hebt Oculus Home nodig?
Kan ik het niet gewoon zonder Steam spelen?
Je kunt Project Cars in de Oculus store kopen, dan heb je Steam niet nodig.
Maar je kunt hem ook (voor maar 18 euro) voor Steam kopen, dan kun je hem niet in de Oculus app openen.
VR werkt dan alleen als je eerst Oculus home opent en dan het spel start in Steam.
Steam en Oculus kopers kunnen alleen niet tegen elkaar racen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
kesj schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:09:
[...]
Je kunt Project Cars in de Oculus store kopen, dan heb je Steam niet nodig.
Maar je kunt hem ook (voor maar 18 euro) voor Steam kopen, dan kun je hem niet in de Oculus app openen.
VR werkt dan alleen als je eerst Oculus home opent en dan het spel start in Steam.
Steam en Oculus kopers kunnen alleen niet tegen elkaar racen online.
18 euro vs 40 euro en dan ook nog een keer gelimiteerd. Bizar. Waarom stellen die ontwikkelaars van Project Cars niet gewoon 1 versie (dubbele keys) beschikbaar voor iedereen die de game aanschaft waarmee je zowel in Steam als in Oculus Home kunt spelen, afhankelijk van met welke vrienden je wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:35
Je moet dan alle DLC hebben. Die zit bij Home erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

rickiii schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:13:
[...]
Waarom stellen die ontwikkelaars van Project Cars niet gewoon 1 versie (dubbele keys) beschikbaar...
Waarschijnlijk omdat ze met Oculus een overeenkomst hebben, zodat Rift gebruikers bij de Oculus store blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Henkus schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:43:
De rift is vanmiddag geleverd. De installatie ging vlot en probleemloos.

-Dream deck was gaaf (zelfs mijn vrouw was onder de indruk)
-Lucky's tale ziet er leuk uit (5 min geprobeerd)

De rest van de avond eigenlijk alleen maar PCARS gespeeld. ....... WOW
Ik heb ook PC gekocht en mis het wow gevoel.
Vraag me af of ik wel de volle resolutie van de bril haal.
Kan in de game settings max 1920x1080 met 60hz kiezen.
Of wordt de resolutie van de bril bepaald door de Oculus app?
Word trouwens ook echt misselijk van PC, had ik niet verwacht.
Heb ongeveer alles geprobeerd, waaronder alle visuele settings op low.
Heb een R9 390x.

Hoop dat iemand een tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
TNJ schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:31:
[...]
Waarschijnlijk omdat ze met Oculus een overeenkomst hebben, zodat Rift gebruikers bij de Oculus store blijven?
Als ze zo'n overeenkomst hadden, dan was het wel een Oculus Home exclusive, maar dat is het niet. Dit lijkt er op dat de Project Cars developers dubbel willen cashen, maar nu ben ik dus geneigd om het helemaal niet te kopen totdat ik het zowel in SteamVR (HTC Vive) als vanuit Oculus Home (OculusSDK) kan spelen met slechts 1 keer kopen.
lampekap06 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:30:
Je moet dan alle DLC hebben. Die zit bij Home erin.
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
De echte reden van gescheiden versies van Project Cars voor Oculus Home en Steam is waarschijnlijk dat de Steam versie uitgebreid gebruik maakt van de Steamworks API. Ik neem aan dat een van de vereisten van die API is dat die game dan alleen via Steam te gebruiken moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Userbase via steam is veel groter. Mocht je later een andere headset kopen dan een oculus dan is je oculus versie weggegooid geld. Steam versie is goedkoper. Waarom zou je in vredesnaam de oculus versie willen?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:05

kaanmijo

Picobello B.V.

rickiii schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:54:
[...]

Als ze zo'n overeenkomst hadden, dan was het wel een Oculus Home exclusive, maar dat is het niet. Dit lijkt er op dat de Project Cars developers dubbel willen cashen, maar nu ben ik dus geneigd om het helemaal niet te kopen totdat ik het zowel in SteamVR (HTC Vive) als vanuit Oculus Home (OculusSDK) kan spelen met slechts 1 keer kopen.

[...]

Wat bedoel je?
Dubbel willen cashen zou ik het niet willen noemen. Project Cars op Steam is al sinds mei 2015 uit, heeft verschillende updates gehad en heeft integratie voor Steam API (achievements, trading cards, matchmakning, Steam Cloud etc..). Ik gok dat als ze deze versie 1:1 zouden porten naar Oculus Home er het een en ander niet goed gaat.

De versie bij Oculus Home is daarnaast de GOTY edition. Deze heeft alle DLC's, die er bij de Steam versie bijgekocht moeten worden. Wil je alle DLC's + de game op Steam hebben ben je €98,39 kwijt, terwijl je voor de game + DLC's bij Oculus voor €40,- klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 22:12
rickiii schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:54:
[...]

[...]
De steam versie werkt gewoon probleemloos met de Oculus Rift. Als je de game opstart en oculus home staat open, gaat de game automatisch naar de headset door de Oculus SDK.
Ik lanceer de game zelfs via een ander programma (simcommander4) en helemaal niet vanuit home.
kesj schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:42:
[...]

Ik heb ook PC gekocht en mis het wow gevoel.
Vraag me af of ik wel de volle resolutie van de bril haal.
Kan in de game settings max 1920x1080 met 60hz kiezen.
Of wordt de resolutie van de bril bepaald door de Oculus app?
Word trouwens ook echt misselijk van PC, had ik niet verwacht.
Heb ongeveer alles geprobeerd, waaronder alle visuele settings op low.
Heb een R9 390x.

Hoop dat iemand een tip heeft.
De resolutie is aan de lage kant, ondanks alle enthousiaste ervaringen. De resolutie in de rift word bepaald door de bril zelf. De ingame settings zijn voor de mirror image op de monitor.

Pcars staat er om bekend dat het super slecht draait op ATI kaarten. Ik had een R9 290x crossfire opstelling en die draaide veel slecht dan mijn huidige 980Ti.

Als je misselijk word, dan vermoed ik dat je de 90 FPS niet haalt. Installeer fraps en kijk dan op je monitor hoeveel FPS word gehaald als de game in de rift draait.

@kaanmijo : in mei komt ook de PCARS GOTY versie uit op steam.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
kesj schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:58:
Wel een andere vraag nog:
Ik vind de grafische kwaliteit wat tegenvallen van de bril.
Vooral de pixel densiteit.
Die vind ik niet zo heel veel beter dan de Gear VR.
Ook heb ik niet het wow-effect qua scherpte en resolutie.
Ligt dat aan mij?
Of moet ik nog wat settings aanpassen?
Dank weer!
De Galaxy S7 heeft een resolutie van 2560 x 1440 , de oculus rift CV1 heeft een resolutie van 2160 x 1200 (verdeeld over 2 schermen). Puur gekeken naar de pixels zou de Gear VR zelfs iets scherper moeten zijn dan de oculus. Ik weet niet of de oculus misschien nog betere lenzen of iets dergelijke heeft, maar ik denk dat je verwachtingen gewoon te hoog geweest zijn. In feite kijk je tegen een scherm aan dat een paar centimeter van je ogen af zit en om (bijna) geen pixels meer te kunnen zien moet de resolutie drastisch omhoog. En dat is met de huidige videokaarten niet te doen. Ik vraag mij ook af of het op dit moment mogelijk is een scherm te maken met zulke kleine pixels.

Kortom, ik denk niet dat je veel kunt doen met settings. De rift (en gear VR) zijn gewoon niet scherp als je dat vergelijkt met een gewone monitor.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
De 2560x1440 van de S6/S7/Gear VR wordt natuurlijk niet helemaal gebruikt voor VR. Een groot aantal pixel zit in het midden ongebruikt tussen de lenzen in, en ook aan de boven- en onderkant wordt een gedeelte niet gebruikt. Daardoor zal het qua feitelijke resolutie elkaar niet zo veel ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Thanks allen voor de opheldering!
Ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
kaanmijo schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:43:
[...]
De versie bij Oculus Home is daarnaast de GOTY edition. Deze heeft alle DLC's, die er bij de Steam versie bijgekocht moeten worden. Wil je alle DLC's + de game op Steam hebben ben je €98,39 kwijt, terwijl je voor de game + DLC's bij Oculus voor €40,- klaar bent.
Ok, dat wist ik niet. Dat maakt in elk geval het prijsverschil duidelijk. Maar ik blijf erbij. Als ik €40 uitgeeft, dan lijkt het me wel fijn dat ik keys krijg voor zowel de Oculus versie als de Steam versie. Het blijft tenslotte dezelfde game, alleen met een andere social API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
De tegenvallende beeldkwaliteit in mijn Project Cars blijft me toch bezig houden.
Weet iemand of er ergens videofootage van de schermen in de bril te vinden is?
Of is dat onmogelijk?

[ Voor 79% gewijzigd door kesj op 01-05-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Wrapper om ouder games. Te draaien op 1.3

https://www.reddit.com/r/...pper_11_07_support_added/

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
fyi:

de volgende verleng kabels zojuist getest en ze werken prima ! scheelt weer achter mijn buro kruipen om de rift aan te sluiten

https://www.amazon.com/gp...tailpages00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Njay schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:50:
fyi:

de volgende verleng kabels zojuist getest en ze werken prima ! scheelt weer achter mijn buro kruipen om de rift aan te sluiten

Is dat goedkoper (verzendkosten meegerekend) dan bij http://allekabels.nl/ of amazon.de of aliexpress?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
was 24 euro totaal kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik begrijp dat er nu verchillende versies pCARS voor de steam store en voor de oculus store zijn.
Maar het is wel mogelijk om met een Rift de steam versie van pCARS te spelen (lees ik hierboven).

Dus is het dan toch ook mogelijk om met je steam vrienden die bijvoorbeeld geen Rift hebben gewoon online pCARS te spelen als ik wel een Rift heb ?

Ik vind het nogal verwarrend namelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
Ben ik weer...
Is het normaal dat Project Cars op een ps1 game lijkt?
Ook op ultra settings wordt het hier niet mooi.
Kan de resolutie te laag staan in de bril???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ben wel hier benieuwd naar antwoorden!
Ik heb zelf pre order staan en ik hoor veel positieve dingen over immersion, screen door en tracking. Maar hoe zit het met de resolutie?
Ene zegt valt goed mee en andere zeggen is te laag. Men neef heeft vorige week kunnen testen race game en is zelf teleurgesteld (voor eerste keer in gebruik vr!) door resolutie.
Kan iemand voorbeeld geven welke resolutie gelijk is als op pc zoals 720p op full HD of log lager?
kesj schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:00:
Ben ik weer...
Is het normaal dat Project Cars op een ps1 game lijkt?
Ook op ultra settings wordt het hier niet mooi.
Kan de resolutie te laag staan in de bril???

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Goed, zoals belooft zou ik hier mijn bevindingen geven over de Oculus Rift. De Oculus Rift eerste impressie:
WAUW! gewoon WAUW! Mooie strakke doos, en stevig ook. Alles netjes verpakt zoals het hoort.

Installatie: Dit ging eigenlijk heel vlot en zonder enige problemen. Uiteraard had ik alle drivers van mijn moederbord als software van Oculus up to date gehouden. De setup ervan ging eigenlijk ook soepeltjes. Alles spreekt voor zich.

Vervolgens de spellen en content en films die er zijn en geprobeerd heb. Ik heb niet veel games nog, aangezien ik eerst de rift zelf binnen wilde hebben voordat ik zuur verdiende centen ging uitgeven. Dus momenteel Lucky's Tale, Eve Valkery en Farlands gespeeld vanuit de Oculus store. Wauw mensen, echt wauw. De ervaring het genot het gevoel vanuit het binnenste is niet in woorden te beschrijven.

Maar hoe kan ik het wel omschrijven, hhmmm eens zien. Kijk naar je monitor, bedenk nu het 3D effect hoe alles uit je scherm komt. Heb je dat voor je? Ja? top! Bedenk nu alsof je in het beeld zelf zit, dus 360 graden beeld. Je bent altijd het centrale punt en waar je ook kijkt, overal is iets te zien. Alsof je in een Sphere zit met 3D beeld.
Kippenvel kreeg ik ervan. Henry was het eerste wat ik speelde en hoe zielig ik de egel ook vond, de immersie die je ervan krijgt alsof je zelf aan tafel zit met hem en hij je aankijkt alsof je er echt bent, is wonderbaarlijk.

Nu heb je veel contents in Oculus home, helaas geeft de store niet alles weer en krijg je maar een klein gedeelte te zien. Maar als je games kent en zoekt in oculus home, krijg je toch echt heel wat meer naar voren. En er 1 demo die mij bijna van de ene kant van de kamer naar de andere kant kreeg en die demo heet Showdown. Wauw..de reactie van mij zei me vriendin was zorgwekkend omdat ze eerst dacht ik de kabels en al uit de pc zou rukken zover rolde ik naar achter omdat ik dacht dat de kogels en de robot zelf tegen en op mij kwamen.

Nu speel ik zelf Elite Dangerous al enige tijd. Ik ken het spel vanuit de cockpit op mijn monitor. Nou kan je vertellen met de helm op, ziet je schip opeens 10 x zo groot eruit en het raam wat je voor je hebt in je schip is opeens overal. Alles ziet er opeens huge uit en dat geeft echt kippenvel. Ik gebruik mijn eigen headset omdat de noise cancelling daarop beter is plus het heeft meer bass. Dat geeft voor zulke spellen toch echt wel meer leven.
Een aanrader voor iedereen die binnenkort of al heeft de rift om Elite Dangerous in VR te spelen.

Goed op naar het volgende: BigScreen Virtual. Dit is een gratis programma van Steam en is nog in ontwikkeling maar mag ik even zeggen: Amazing!! BigScreen laat je met maximaal 4 vrienden in een virtuele omgeving alles doen wat je wilt doen. Je ziet letterlijk je eigen scherm met je programma's en muziek en films en games voor je op een bordless scherm die je zo curved en zo groot kan maken als je wilt.
Het werkt echt perfect, behalve dat er geen audio chat nog is in het programma. Maar denk je, van 4 vrienden in een virtuele omgeving zoals bijvoorbeeld in de Nebula wolk hangen en samen potje Rocket League doen of World of Warcraft of Diablo 3 of welk spel dan ook, kan dat. Je kan gewoon ook het scherm zien van je vrienden. Je kunt ook gezellig met z'n 4en film kijken op een gigantisch scherm.
Alleen audio zit er nog niet ingebouwd dus je bent de enige die wat hoort. Maar het is beta wat verwacht je!

Nu zijn er door aardig wat mensen gekritiseerd omtrent de resolutie van de rift en vive (aangezien beiden dezelfde resolutie hebben). Ik moet eerlijk zijn en ja het klopt. De resolutie is lager dan je normaal gewend bent op een 1080p scherm. Je kan het vergelijken met een kwart minder dan 1080p. Maar daarnaast ook weer niet.
Probleem is dat VR op een hele andere manier werkt dan dat men denkt. Je bent in de content je bent in het spel en alles eromheen en resolutie had misschien wat hoger gekund voor wat meer scherpte, maar je merkt er niks van. Het stoort niet en het geeft niet, immers je kunt VR en resolutie van monitoren niet met elkaar vergelijken.

Daarnaast zit de helm perfect, geen enkel probleem en kan uren lang spelen. Misselijkheid zit er bij mij gelukkig niet in. Zelfs niet in Elite en tig rondjes draai. Headtracking gaat zeer soepen en geen enkele keer gehad dat dit niet goed werkte. Ging zelfs headbangen om te testen of de tracking goed bleef en snelle bewegingen maken met me hoofd, geen enkel punt. Het volgde alle bewegingen die ik maakte nauwkeurig.

Het volgende: SDE. Welke SDE er is geen SDE aanwezig. Mensen die vanuit DK1 en DK2 komen waar SDE nog wel aanwezig was hebben dit in hun hoofd zitten en gaan er super geconcentreerd op letten. Ik heb in nog geen enkel spel of content SDE opgemerkt.

Daarnaast, is er geen mogelijkheid om je resolutie van je bril aan te passen. De bril geeft de maximale resolutie weer wat ie aankan. Dus daaraan hoef je niet te zitten. Het is opzetten en gaan met die banaan.

Er zijn wel wat problemen met bepaalde AAA games waarbij zelfs je dikste videokaart het spel niet soepel laat draaien op ultra. Zoals PCars draait niet 90fps als je het op ultra gooit en moet je het op medium gaan spelen. Dit beïnvloed natuurlijk de echtheid van het spel. Gelukkig is dit geen echte ramp, aangezien de opkomende GPU's dit probleem teniet zal doen.
Het is een GPU probleem, deze is gewoon niet krachtig genoeg. Andere games kun je wel alles op ultra gooien zonder enige problemen. Zoals Elite Dangerous.
Dit is uiteraard sterk afhankelijk wat voor soort GPU je bezit met wat voor CPU.

Mensen moeten ook beseffen dat de rift niet voor niets CV1 heet. Die 1 staat er niet voor jan joke. Het is de eerste versie. Het moet mensen de belevenis thuis van VR geven. Ja prijskaartje is hoog, maar je krijgt er ook heel veel voor terug en steeds meer content komt er voor uit.
Resolutie stap zal ook moeten meegaan met de GPU kracht. Wat als de resolutie nu 4k per oog zou zijn, geen enkele GPU die dat trekt naar 90fps. Dus dan had je geen klap aan je hmd.

Voor nu, ga ik heerlijk genieten van mijn Rift en tijd voor Lucky's Tale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Top review kerel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb ook gisteren zeer ingespannen zitten zoeken naar de SDE, en moet zeggen dat ik 'm niet bewust in beeld kon krijgen.

De 'god rays' vind ik wat dat betreft veel meer een vervelend verschijnsel dan SDE op de CV1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:46
Zonet een rode subpixel opgemerkt die helderder schijnt dan al de rest (in het linkeroog, halfweg tussen het midden en de rand). Hij beweegt mee met het beeld en ik lijk het probleem zelf niet te kunnen oplossen (lens schoongemaakt, even met de Rift geschud voor het geval het stof is, reboot, Oculus setup opnieuw gedaan).

Hij gaat uit bij zwart en past aan in helderheid (maar is veel helderder dan de rest).

Misschien nog even wachten of het weer vanzelf weggaat... Ik ben niet zo happig om hem weer terug te sturen :/

[ Voor 4% gewijzigd door Dionos op 12-05-2016 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

Arfman

Drome!

HOLY SHITBALLS

Alles is al gezegd. SDE is nog aanwezig maar niet heel erg. Godrays vind ik wel redelijk irri maar het went. Maar als, als, als je alles goed voor elkaar hebt en je zit in die BMW M3 op de Nordschleife als het regent .. jongens wat mooi.

Nu aan het spelen met Virtual Desktop en zo BigScreen ook maar eens doen. Te weinig tijd :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Arfman schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:10:
HOLY SHITBALLS

Alles is al gezegd. SDE is nog aanwezig maar niet heel erg. Godrays vind ik wel redelijk irri maar het went. Maar als, als, als je alles goed voor elkaar hebt en je zit in die BMW M3 op de Nordschleife als het regent .. jongens wat mooi.

Nu aan het spelen met Virtual Desktop en zo BigScreen ook maar eens doen. Te weinig tijd :P
Zeg me alsjeblieft welke instellingen je gebruikt, want ik wil het zo graag net zo mooi als jij vinden!
Bij mij lijkt de resolutie in de bril gewoon te laag in Project Cars.
Lijkt wel Playstation 1 beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
kesj schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:01:
[...]

Zeg me alsjeblieft welke instellingen je gebruikt, want ik wil het zo graag net zo mooi als jij vinden!
Bij mij lijkt de resolutie in de bril gewoon te laag in Project Cars.
Lijkt wel Playstation 1 beeld...
Ik heb hem net geinstalleerd en gekocht voor 16 euri ... slinger hem straks even aan en laat het je wel ff weten.

Net even vlug getest maar slecht ziet het er niet uit hoor... heb je wel al je graphic settings omhoog gegooid in de game? rift opzetten en daarna in de instellingen gaan kijken en zaken aanpassen en telkens verder testen

[ Voor 20% gewijzigd door Njay op 02-05-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 21:14
Hoe ervaren de CV1 gebruikers de verschillen met de DK2 versie? Is het een grote sprong op het gebied van beeld en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Zingo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:19:
Hoe ervaren de CV1 gebruikers de verschillen met de DK2 versie? Is het een grote sprong op het gebied van beeld en dergelijke?
Ik kom zelf af van de DK1 en man man wat een vooruit gang :) me love it _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Heb je Project Cars al gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Tegen mijn eigen advies in weer een impulsief aankoop gedaan gisteren toen ik verveeld op de bank lag: The Climb gekocht.

Natuurlijk is het spel geen 50 dollar waard, maar tot nu toe een van mijn interessantste VR ervaringen. Tijden de tutorial kreeg ik heel veel spijt, wat een bagger controllers maar als je erbij gaat staan en ff doorzet is het toch wel uniek en goed te spelen. Nu 2 bergen beklommen op easy, zie me zelf op ze tijd nog wel een bergje beklimmen.

@kesj
De rift pakt altijd de juiste resolutie. In het begin dacht ik ook de resolutie veel te laag was, vooral in projectcars.

De beste beeldverbeteraar in projectcars is AA. Zet dit op 2X (of hoger) en geef prioriteit aan deze setting want dit maakt het beeld in de verte een stuk beter

En ja bij mij ziet er het ook eruit als een PS2 titel, maar ik zie verder alles goed en vlieg nooit van de baan meer omdat ik iets niet goed zie.

[ Voor 32% gewijzigd door evilpin0 op 02-05-2016 09:59 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Zijn er mensen die Elite Dangerous: Arena spelen? Ik zie op Steam dat die alleen voor de Vive geschikt zou zijn, en niet voor de Rift? Of moet ik 'm direct bij Frontier kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
evilpin0 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:55:
@kesj
De rift pakt altijd de juiste resolutie. In het begin dacht ik ook de resolutie veel te laag was, vooral in projectcars.

De beste beeldverbeteraar in projectcars is AA. Zet dit op 2X (of hoger) en geef prioriteit aan deze setting want dit maakt het beeld in de verte een stuk beter

En ja bij mij ziet er het ook eruit als een PS2 titel, maar ik zie verder alles goed en vlieg nooit van de baan meer omdat ik iets niet goed zie.
Thanks.
Ga er zo weer naar kijken.
Dit zijn gewoon de instellingen bij het tabje VISUAL, toch?
Wat ik wat verwarrend vind is dat je daar ook de resolutie van de monitor kunt aanpassen.
Twijfelde daarom of dat de resolutie van mijn bril was of niet.
Instellingen van monitor en bril lopen zeg maar door elkaar in dat scherm, dus ik ben even lost.
Is de vsync bijvoorbeeld voor de bril of monitor?

Heb je verder nog tips qua settings daar?

Ik zie namelijk weinig verschil tussen low en ultra, op het aantal frames per second in fraps na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
kesj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:18:
[...]

Thanks.
Ga er zo weer naar kijken.
Dit zijn gewoon de instellingen bij het tabje VISUAL, toch?
Wat ik wat verwarrend vind is dat je daar ook de resolutie van de monitor kunt aanpassen.
Twijfelde daarom of dat de resolutie van mijn bril was of niet.
Instellingen van monitor en bril lopen zeg maar door elkaar in dat scherm, dus ik ben even lost.
Is de vsync bijvoorbeeld voor de bril of monitor?

Heb je verder nog tips qua settings daar?

Ik zie namelijk weinig verschil tussen low en ultra, op het aantal frames per second in fraps na dan.
Rift stelt alles in, dus vsync resolutie en HZ hoef je niet naar te kijken

Draai fraps of MSI afterburner oid zodat je op beeldscherm ziet hoeveel FPS je haalt.

Doe een race en kijk daarna de replay, kijk op je beeldscherm of je PC 90 FPS houdt, kleine drops af en toe zijn niet heel erg maar als je spel constant op 60-80 FPS draait moet je meer settings terug zetten.

Als je alles op low (textures op medium) kan draaien met 2x AA terwijl je 90FPS 95% van de tijdt houdt dan heb je niks te klagen verder. Ik speel zelf nog een tikkeltje lager met shadows uit, ziet er daardoor een stuk minder uit maar miin AMD 290 houdt nu wel meestal 90FPS locked met 2xAA.

Project cars is ook erg CPU hungry. Online haal ik meer FPS doordat er geen AI in zit, speel met ca 10-12 AI racer, dat verhoogt je FPS ook.

[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 02-05-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Even een tip voor mensen die ook wat langer haar hebben :)
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/9m3hwci5h/Knipsel.jpg

Vrouwlief gevraagd of ze even een bandana voor me wilde maken. (er is inmiddels al een stukje afgehaald).
Stof moet uiteraard zo dun mogelijk zijn (en 100% katoen) zodat je daardoor niet gaat zweten. Zit net boven de ogen dus het voorhoofd is netjes afgeschermd.

- Voorhoofd (vettig) geeft niet af op je CV1
- Stofjes van je haar zit achter het doek waardoor je lens beter schoon blijft.

Ik snap dat je bij het opdoen eerst tegen je ogen en dan de rest (bij afdoen andersom), maar voor mij werkt dit stukke beter O+

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
evilpin0 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:23:
[...]

Rift stelt alles in, dus vsync resolutie en HZ hoef je niet naar te kijken

Draai fraps of MSI afterburner oid zodat je op beeldscherm ziet hoeveel FPS je haalt.

Doe een race en kijk daarna de replay, kijk op je beeldscherm of je PC 90 FPS houdt, kleine drops af en toe zijn niet heel erg maar als je spel constant op 60-80 FPS draait moet je meer settings terug zetten.

Als je alles op low (textures op medium) kan draaien met 2x AA terwijl je 90FPS 95% van de tijdt houdt dan heb je niks te klagen verder. Ik speel zelf nog een tikkeltje lager met shadows uit, ziet er daardoor een stuk minder uit maar miin AMD 290 houdt nu wel meestal 90FPS locked met 2xAA.

Project cars is ook erg CPU hungry. Online haal ik meer FPS doordat er geen AI in zit, speel met ca 10-12 AI racer, dat verhoogt je FPS ook.
Thanks voor je uitgebreide reactie, dat heeft me enorm geholpen!

De 2xAA maakt een wereld van verschil.
Ik heb alleen 2 opties daar, M en X.
M lijkt het wat beter te doen.
Met alles op low krijg ik een fps die in de buurt van de 90 blijft.

Verder weet ik alleen nog niet zo goed waar ik de texture filtering op moet zetten.
Triliniar lijkt het beste resultaat te geven, maar niet het mooiste beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Laatst online: 23-06 08:23
Even iets anders en ben benieuwd of de kritische VR bril bezitters onder jullie dit reeds is opgevallen.

Volgens mij zit er nog een tekortkoming in de meeste (al dan niet alle) 180/360 3D (real-life) videos voor VR. Ik heb inmiddels een aantal gezien en in alle gevallen wordt er geen rekening gehouden met het feit dat het linker oog een ander beeld moet zien ten opzichte van het rechter oog zodra je om je heen gaat kijken in een 3D wereld.

Omdat mijn verhaal mogelijk iets wat complex is hier een voorbeeld. Neem nou deze camera:

Afbeeldingslocatie: https://assets.vrfocus.com/uploads/2016/03/WebeyeVR_q-1.png

Leuk ding maar dit werkt alleen als je enkel met je ogen, zonder je hoofd te bewegen, gaat rondkijken. In geval je met je hoofd naar links kijkt klopt de opname positie niet meer ten opzichte van jouw eigen perspectief omdat deze tijdens de opnames enkel naar voren stond gericht.

Ik denk, en verbeter me als ik het verkeerd zie, dat je onderstaande camera moet hebben met op elke zijde nog een extra 2e camera voor het 3D effect.

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/11/20/2354CF5A00000578-0-image-92_1416491869992.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
kesj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Thanks voor je uitgebreide reactie, dat heeft me enorm geholpen!

De 2xAA maakt een wereld van verschil.
Ik heb alleen 2 opties daar, M en X.
M lijkt het wat beter te doen.
Met alles op low krijg ik een fps die in de buurt van de 90 blijft.

Verder weet ik alleen nog niet zo goed waar ik de texture filtering op moet zetten.
Triliniar lijkt het beste resultaat te geven, maar niet het mooiste beeld...
Triliniar is het snelst, draai zelf op AF 16x, met een beetje videokaart maakt dit weinig verschil in FPS. Als het toch FPS verschil zou je hem op 4X of 8X kunnen zetten.

Volgens mij als je triliniar gebruikt zie je wel filtering (waas) op de weg als je iets verder vooruit kijkt. Heb hem zelf niet op triliniar gehad en kan het niet bevestigen maar dat is wat filtering doet.

Kan zo zijn dat je door de lage rift resolutie het verschil vrijwel niet merkt.

Wat voor videokaart heb je? Als je net aan 90fps haalt met paar drops kun je hem nog overlocken dan kan je hem wel op 90 krijgen.

Mijn CPU (i7 4770k) overlocken van 4.1 naar 4.5 GHZ leek al wat te helpen in sommmige stukken van tracks om meer FPS eruit te pompen. Als je je CPU kan overclocken zeker proberen waard.

[ Voor 14% gewijzigd door evilpin0 op 02-05-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
evilpin0 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:00:
[...]

Triliniar is het snelst, draaf zelf op AF 16x, met een beetje videokaart maakt dit weinig verschil in FPS. Als het toch FPS verschil zou je hem op 4X of 8X kunnen zetten.

Volgens mij als je triliniar gebruikt zie je wel filtering (waas) op de weg als je iets verder vooruit kijkt. Heb hem zelf niet op triliniar gehad en kan het niet bevestigen maar dat is wat filtering doet.

Kan zo zijn dat je door de lage rift resolutie het verschil vrijwel niet merkt.
Thanks weer.

Ik heb een R9 390X en weet niet welke setting optimaal is voor mijn kaart.
Volgens mij gaat mijn fps best flink omlaag als ik AF hoger zet dan triliniar.
Ga zo weer eens wat dingen proberen.
En ook even kijken of mijn Ati driver niet wat settings overruled in negatieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
kesj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:03:
[...]

Thanks weer.

En ook even kijken of mijn Ati driver niet wat settings overruled in negatieve zin.
Ben benieuwd of de filtering naar triliniar effect heeft, laat even weten! Dan kan weet ik dat ik zelf nog wat extra FPS eruit kan pompen op bepaalde stukken in tracks.

Die 390x zou ik zelf eens flink gaan overclocken trouwens, ik heb een 290 (van 2.5 jaar oud) die is nu ongeveer even snel als jouw kaart puur door overclock. Scheelt heel veel in VR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
kesj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:03:
[...]

Thanks weer.

Over het algemeen maakt AF amper impact op de fps. Ik zie eigenlijk bij elke performance guide van verschillende spellen naar voren komen dat je AF gewoon open kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
evilpin0 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Ben benieuwd of de filtering naar triliniar effect heeft, laat even weten! Dan kan weet ik dat ik zelf nog wat extra FPS eruit kan pompen op bepaalde stukken in tracks.

Die 390x zou ik zelf eens flink gaan overclocken trouwens, ik heb een 290 (van 2.5 jaar oud) die is nu ongeveer even snel als jouw kaart puur door overclock. Scheelt heel veel in VR!
Gewoon in Afterburner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Luuk1983 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Over het algemeen maakt AF amper impact op de fps. Ik zie eigenlijk bij elke performance guide van verschillende spellen naar voren komen dat je AF gewoon open kan zetten.
Thanks, laat zo weten wat het effect is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Luuk1983 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Maar eigenlijk draai je met 16x, 32x omdat het beeld dubbel berekent wordt (lijkt mij dan).

Zou best kunnen dat dit toch impact heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
evilpin0 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Het komt er steeds beter uit te zien door jullie hulp!
FPS draait op 90 constant.
Heb ook wat aanpassingen gedaan in de Radeon driver software.

Ik blijf alleen last houden van misselijkheid.
Maar ik ben ook iemand die niet zo van achtbanen en vliegen enzo houdt, dus kan een persoonlijk ding zijn.

Evilpin:
Zou jij screenshots van de algemene game instellingen van jouw Radeon willen maken?
Dan kan ik die hetzelfde zetten voor mijn 390X.

Dank weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
kesj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Evilpin:
Zou jij screenshots van de algemene game instellingen van jouw Radeon willen maken?

Dank weer!
Dat gaat niet lukken, mijn videokaart lis anders en je kan de settings niet overnemen, helemaal niet omdat je een 390x hebt (ik heb een 290)

In afterburner zet de clock speed van je core 50 MHZ hoger, druk op apply en save het als een profiel. Speel een uurtje en als de pc niet gecrashed is gooi je er nog eens + 25 MHZ bij.

Als het daarna nog stabiel loopt kan je stapjes van 10MHZ de core verder verhogen (tot de boel crashed, dan zet je het iest terug en voilla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
evilpin0 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:03:
[...]

Dat gaat niet lukken, mijn videokaart lis anders en je kan de settings niet overnemen, helemaal niet omdat je een 390x hebt (ik heb een 290)

In afterburner zet de clock speed van je core 50 MHZ hoger, druk op apply en save het als een profiel. Speel een uurtje en als de pc niet gecrashed is gooi je er nog eens + 25 MHZ bij.

Als het daarna nog stabiel loopt kan je stapjes van 10MHZ de core verder verhogen (tot de boel crashed, dan zet je het iest terug en voilla)
Ah, jammer.
Ik heb de Radeon algemene instellingen nu op default staan.
Dat gaf al een verbetering.
Ik piel even verder, al denk ik niet dat ik mijn kaart ga overclocken.
Ik weet dat het kan, maar begin er liever niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
kesj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:27:
[...]

Ah, jammer.
Ik heb de Radeon algemene instellingen nu op default staan.
Dat gaf al een verbetering.
Ik piel even verder, al denk ik niet dat ik mijn kaart ga overclocken.
Ik weet dat het kan, maar begin er liever niet aan.
Als je kaart het kan zou ik het zeker doen. Zoek gewoon even op internet wat veilige waarden zijn om over te clocken. Hoeft niet eens met msi afterburner, kan gewoon in de ATI settings.

Overigens ben ik wel benieuwd naar je settings aangezien ik zelf ook een R9 390 heb (geen x).

Om misselijkheid wat tegen te gaan kun je zodra de auto gaat botsen of erg spinnen/driften je ogen even dicht doen. Daarnaast gewoon rustig opbouwen. Regelmatig even kort spelen is dan beter dan in 1 keer te lang spelen en een paar uur misselijk zijn. Adr1ft kan ik ook maar iets van 15 a 20min spelen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de misselijkheid wel wennen eigenlijk, in het begin kon ik er niet tegen als ik bij Elite Dangerous de hangar in gezet werd. Dan draait hij je namelijk om. Maar nu hoef ik mijn ogen niet meer dicht te doen :) Ook al te ruwe manoeuvres vallen nu erg mee. Zelfs vlak boven een planeet.

Dus uiteindelijk went het wel denk ik, ook als je het wat erger hebt. Ik heb nog wel last van mijn ogen na lange speelsessies. Maar niet meer zo langdurig. Ik probeer ook zo veel mogelijk te knipperen.
En
Eerlijk gezegd is Elite zo leuk dat ik nog steeds amper wat van de spellen op Oculus Home heb geprobeerd :$ Ik ben wel een tijdje uit de running geweest door een mislukte HDD->SSD upgrade maar nu doet alles het weer.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 02-05-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
GekkePrutser schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:41:
Ik vind de misselijkheid wel wennen eigenlijk, in het begin kon ik er niet tegen als ik bij Elite Dangerous de hangar in gezet werd. Dan draait hij je namelijk om. Maar nu hoef ik mijn ogen niet meer dicht te doen :) Ook al te ruwe manoeuvres vallen nu erg mee. Zelfs vlak boven een planeet.

Dus uiteindelijk went het wel denk ik, ook als je het wat erger hebt. Ik heb nog wel last van mijn ogen na lange speelsessies. Maar niet meer zo langdurig. Ik probeer ook zo veel mogelijk te knipperen.
En
Eerlijk gezegd is Elite zo leuk dat ik nog steeds amper wat van de spellen op Oculus Home heb geprobeerd :$ Ik ben wel een tijdje uit de running geweest door een mislukte HDD->SSD upgrade maar nu doet alles het weer.
Yes: aan misselijkheid (of eigenlijk zorgen dat je het niet wordt) kun je wennen. Ik heb het bij Elite ook niet echt meer, behalve heel soms bij Arena.

Elite is fantastisch mooi maar ik moet er denk ik nog eens goed induiken (en dan liefst met Hotas ipv alleen 1 joystick die ik nu heb) en bijv. gaan bounty hunten ofzo want tot nu toe vond ik het na lang spelen nogal saai worden. Wellicht dat samen met anderen spelen ook leuker is. ArmaA3 is ook herhalend en kan wat saai worden maar doordat je telkens een andere groep hebt blijft het wel leuk vind ik.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik weet nog niet of er ook een EU timezone window komt maar dit is wellicht interessant voor ons/jullie: https://www.reddit.com/r/...u_should_be_playing_this/

Mind you: E:D Arena is dus maar een paar euro. Je hoeft niet het duurdere hele spel te kopen!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Hoe voorkomen jullie dat de kabel van de Rift op de grond komt te hangen en je er met je bureaustoel overheen rolt?

Heeft iemand de gouden tip?
PuckStar schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:22:
Ik weet nog niet of er ook een EU timezone window komt maar dit is wellicht interessant voor ons/jullie: https://www.reddit.com/r/...u_should_be_playing_this/

Mind you: E:D Arena is dus maar een paar euro. Je hoeft niet het duurdere hele spel te kopen!
Ik heb 'm vandaag ook maar gekocht, en wel even mee aan het stoeien geweest voordat ik 'm werkend had (het omschakelen van normale monitor weergave naar Rift stand was even zoeken in de settings (tip: 3D settings)).

Met de eerste tutorial aan de gang gegaan, maar volgens mij gaat het nog wel even duren voordat ik in een dogfight mezelf ga bewijzen... Iets raken wordt nog een flinke klus... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
arnoud_h schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:39:
Hoe voorkomen jullie dat de kabel van de Rift op de grond komt te hangen en je er met je bureaustoel overheen rolt?

Heeft iemand de gouden tip?

[...]

Ik heb 'm vandaag ook maar gekocht, en wel even mee aan het stoeien geweest voordat ik 'm werkend had (het omschakelen van normale monitor weergave naar Rift stand was even zoeken in de settings (tip: 3D settings)).

Met de eerste tutorial aan de gang gegaan, maar volgens mij gaat het nog wel even duren voordat ik in een dogfight mezelf ga bewijzen... Iets raken wordt nog een flinke klus... 8)
Die draad is inderdaad flink oppassen. Ik probeer gewoon amper te rijden (zit ook op een vloerbedekking dat scheelt). En als ik ga rijden dan houd ik de draad dus effe flink aan de kant.

Betreft iets raken je moet dus een target selecteren, als je dan schiet hief je niet precies te mikken maar is het een wijde cirkel waarbinnen het target moet zitten. Als je dan schiet schiet hij sowieso raak :).

Arena is dus om 22:00 onze tijd vanavond! Dus komt allen :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
PuckStar schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:09:
[...]
Betreft iets raken je moet dus een target selecteren, als je dan schiet hief je niet precies te mikken maar is het een wijde cirkel waarbinnen het target moet zitten. Als je dan schiet schiet hij sowieso raak :).

Arena is dus om 22:00 onze tijd vanavond! Dus komt allen :).
Net twee tutorials doorlopen, en op een simpel target lukt het 'm te raken :P We zullen zo zien... En kijken waar we moeten zijn om daar bij aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
arnoud_h schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:41:
[...]

Net twee tutorials doorlopen, en op een simpel target lukt het 'm te raken :P We zullen zo zien... En kijken waar we moeten zijn om daar bij aan te sluiten...
mooizo :).
ja volgens mij gaan ze gewoon allemaal rond die tijd online. ik heb net een tijdje gespeeld maar ben nu beetje duizelig wel. raakte ook weinig :(. mis een throttle stick. zit nu met joystick en keyboard maar dat helpt niet mee. net een potje van iets van 15minuten en 0 kills gewoon :(.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoud_h
Ah, deathmatch gevonden. En inderdaad, nog geen schijn van kans gehad :D

..zowaar een paar kills gescoord... Nu ogen op stokjes 8)

[ Voor 30% gewijzigd door arnoud_h op 02-05-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Gisteravond een kart championship gedaan met de cv1 op ism project cars ! en wow ! wat een ervaring zeg zeer intens ! en zelfs mijn oude momo stuurtje werkt nog !

alleen ik vind de achtergrond nogal een waas af en toe als je snel de bochten neemt heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

kesj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Het komt er steeds beter uit te zien door jullie hulp!
FPS draait op 90 constant.
Heb ook wat aanpassingen gedaan in de Radeon driver software.

Ik blijf alleen last houden van misselijkheid.
Maar ik ben ook iemand die niet zo van achtbanen en vliegen enzo houdt, dus kan een persoonlijk ding zijn.

Evilpin:

Dank weer!
Heb je wel echt je best gedaan om de ingame stoelhoogte gelijk te krijgen met die van je werkelijke stoel.

Ik werd er erg naar van toen ik gevoelsmatig veel te laag zat in Live for speed. Het klopt niet met waar ik gevoelsmatig mijn stuur vast hield en waar het ingame was. Toen ik dat afstelde werd dat gevoel een stuk beter.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Iemand tips voor een korte demo voor kids? Iets wat echt een indruk achter laat.-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoud_h
UncleSam schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:22:
Iemand tips voor een korte demo voor kids? Iets wat echt een indruk achter laat.-)
De T-Rex scene in Oculus Dreamdeck? Dat maakt denk ik wel een indruk op impressionable souls :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
arnoud_h schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:46:
[...]

De T-Rex scene in Oculus Dreamdeck? Dat maakt denk ik wel een indruk op impressionable souls :)
En iets voor de jongere kandidaten? Wil geen week lang nachtmerries op mijn naam hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Er zijn minder enge scenes in Dreamdeck!
Anders Henry?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
PuckStar schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:46:
Er zijn minder enge scenes in Dreamdeck!
Anders Henry?
Check. Thanks,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Zo thuis eens War Thunder (net Rift support ontvangen) proberen met mijn Hotas die ik 1x gebruikt hebt :)

Ik moet eerlijk zeggen dat The Climb tot nu mijn beste ervaring is op de Oculus store. Het spel is natuurlijk geen 50 euro waard, maar het geeft wel een zeer goede VR ervaring. Daarnaast is het nog erg leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:48
War thunder is geüpdate? Dan zal ik dat ook eens proberen.. voorheen leek de VR support nergens op.. Scale was WAY off..
Maar als je een HOTAS hebt zou ik zeker ook DCS installeren.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Isniedood schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:02:
[...]

Heb je wel echt je best gedaan om de ingame stoelhoogte gelijk te krijgen met die van je werkelijke stoel.

Ik werd er erg naar van toen ik gevoelsmatig veel te laag zat in Live for speed. Het klopt niet met waar ik gevoelsmatig mijn stuur vast hield en waar het ingame was. Toen ik dat afstelde werd dat gevoel een stuk beter.
Stoelhoogte was helemaal goed.
Ik begin al iets te wennen, maar het blijft een impact hebben op mijn buik en hoofd.
Zie ook niet helemaal scherp na een minuut of 20 spelen.
Maar wellicht gaat het met de tijd beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Gisteravond eindelijk eens tijd gekregen om Lucky's Tale te proberen...en wauw...echt wauw!!! Dit is tot nu toe 1 van de gaafste games die te spelen is.

Wat ziet dat platform er ontzettend gaaf uit!! Dit is een heel nieuw dimensie op platform games. Ik hoop dat er nog veel meer van zulke goeie komen! Het spel is echt geweldig leuk!! Vanavond weer eens verder spelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Xtr3me4me schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 07:37:
Gisteravond eindelijk eens tijd gekregen om Lucky's Tale te proberen...en wauw...echt wauw!!! Dit is tot nu toe 1 van de gaafste games die te spelen is.

Wat ziet dat platform er ontzettend gaaf uit!! Dit is een heel nieuw dimensie op platform games. Ik hoop dat er nog veel meer van zulke goeie komen! Het spel is echt geweldig leuk!! Vanavond weer eens verder spelen!!
Ik vind vooral dat de game goed werkt omdat je bij dit soort spellen de lage resolutie van de Rift niet zo goed ziet. Doordat er zo weinig hele fijne details in het beeld zijn lijkt het beeld heel scherp en duidelijk. Ik vergelijk het altijd een beetje met de originele Wii: de resolutie van de Wii is veel te laag en veel spellen zien er totaal crap uit. Maar Mario zag er dan best wel weer behoorlijk uit (op wat aliasing na) omdat er niet zoveel fijne details in beeld zijn.

Zelfs op de DK2 met z'n lagere resolutie vond ik Lucky's tale (nee niet tail) er goed uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb bij war thunder lekker de hotas laten staan en vlieg nu met de muis, speelt erg fijn. Ben bang dat ik er geen ruk van ga bakken met de hotas.

Spel draait echt als een zonnetje, speel op redelijke hoge settings met 2xAA, na wat tunen draait het zonder drops. Ik moet af en toe echt ff de Rift afzetten en op me beeld scherm kijken of ik wel 90 fps, zoveel actie in beeld dat het moeilijk te bevatten is dat ik gewoon de 90FPS haal zonder drops.

Sneaky tip trouwens als je goed wilt presteren: 3d person mode, je kan dan alsnog om je heen kijken :D Maar ik speel natuurlijk gewoon braaf in de cockpit.

Rijden in tanks is niet te doen, om achter je te kijken moet je je zelf omdraaien. Daarnaast zie echt geen fluit in de afstand, een lage resolutie en tank camo maakt het dat je tussen de bosjes gewoon de tanks niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
Hoe starten jullie met het gebruiken van de xbox controller na een tijdje?

Je zou verwachten door op de xbox knop te drukken de controller direct werkt. Maar dat is bij mij niet het geval.

Ook het pairen gaat lastig. Want als ik de pair knop op de dongle indruk, en daarna de pair knop op de controller dan blijft hij knipperen. Vaak voer ik de Oculus setup weer uit om connectie te maken met de controller.
Dit is omslachtig.

btw wat is de Rift toch een prachtig apparaat!!

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik gebruik zelf al een tijdje de xbox one controller op mijn pc. Zodra ik een game opstart druk ik 2 seconden op de xbox knop op de controller. Een paar seconden later is deze automatisch gepaird met de dongle. Ik doe helemaal niks met de (knop op de) dongle. Die zit standaard aangesloten op mijn computer. Misschien niet de juiste drivers. Welke Windows versie heb je? Drivers misschien updaten?

[ Voor 4% gewijzigd door Tasminos op 04-05-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Inderdaad, ik gebruik de xbox-knop op de controller alleen om 'm uit slaapstand te halen, het pairen gaat dan automatisch binnen een paar seconden. Die pair-knopjes heb ik alleen de eerste keer gebruikt.

Heb je de firmware van de controller al wel bijgewerkt? Daar is een Win10 Store app voor (die verder compleet nutteloos is helaas)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik lees overigens best wat verhalen over mensen die misselijk worden met de Rift. :r Ook meer door een spel als Lucky's Tale ipv Elite. Heb zelf nu een hekel aan achtbanen al gaan ze niet over de kop. Dit terwijl ik hier vroeger zonder problemen in kon. Ik moet zelf nog wachten op de Rift maar kun je zo iets voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:48
UncleSam schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:09:
Ik lees overigens best wat verhalen over mensen die misselijk worden met de Rift. :r Ook meer door een spel als Lucky's Tale ipv Elite. Heb zelf nu een hekel aan achtbanen al gaan ze niet over de kop. Dit terwijl ik hier vroeger zonder problemen in kon. Ik moet zelf nog wachten op de Rift maar kun je zo iets voorkomen?
ja, rustig beginnen en het is ook heel persoonlijk.. ik heb een dk1 gehad, heb een dk2 en de CV1 komt eraan.
DK1 had ik het meeste last van misselijkheid, grotendeels vanwege het feit dat er geen tracking op zat. Als je dan je hoofd ronddraait is dat niet geheel natuurlijk. Ik heb het nu, met de DK2, ook bij sommige 360 degree videos omdat deze fixed zijn opgenomen en je je hoofd altijd wel iets naar links of rechts beweegt bij draaien.
Maar in echte VR heb ik met de DK2 VEEL minder (tot geen) last van misselijkheid. Als ik het heb dan is dat vooral in spellen waarbij je zicht wordt aangepast zonder dat je hoofd draait (FPS zoals bv Alien Isolation). In Lucky heb ik zelf geen last. Ik kan ook echt LANGE sessies maken zonder probleem. Elite Dangerous kan ik met gemak 2-3 uur spelen zonder last.
Ik ga er dus van uit dat het bij mij met de CV1 ook erg mee zal vallen.

En als laatste zoals hier ook al vaker is gezegd: Je kan er ook wel degelijk aan wennen.
Maar iedereen is natuurlijk anders dus niemand kan hier zeggen of jij er wel of niet misselijk van wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Roxsman op 04-05-2016 14:37 . Reden: typefout ]

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn Xbox one controller gaat automatisch al aan bij opstart van de pc. Heb geen enkel probleem ermee. Ik gebruik alleen niet de dongle maar een lange mini usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
UncleSam schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:09:
Je kunt aan veel wennen maar mijn super tip is wel: zodra je misselijk wordt STOP DAN, en ga op een veel later moment weer eens verder.
Als je niet stopt kun je echt uren (sommigen dagen) misselijk blijven en dan krijg je een negatieve associatie met de Rift. Je brein zal dan ook een aversie kunnen creëren ook al zou je een stilstaande omgeving gaan bekijken.

Je komt er zelf wel achter waar je wel en niet tegen kunt.
Adr1ft kan nu maar zo'n 15 a 20min achter elkaar spelen. Project Cars gaat al beter. Elite Arena lukt me 45min wel (maar krijg het dan ook warm van de adrenaline :)). Airmech Command kan ik zo 1,5u spelen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:11

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Hoe krijg je War Thunder via de Rift?
In Steam is geen beta optie, in de launcher kan ik kiezen voor de Work in Progress versie, maar ook dan is het gewoon 2D. Bij de grafische opties zie ik ook niets gerelateerd. Volgens mij mis ik iets? |:(

[ Voor 12% gewijzigd door DeathTrail op 04-05-2016 15:41 ]

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
PuckStar schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:30:
[...]

Je kunt aan veel wennen maar mijn super tip is wel: zodra je misselijk wordt STOP DAN, en ga op een veel later moment weer eens verder.
Als je niet stopt kun je echt uren (sommigen dagen) misselijk blijven en dan krijg je een negatieve associatie met de Rift. Je brein zal dan ook een aversie kunnen creëren ook al zou je een stilstaande omgeving gaan bekijken.

Je komt er zelf wel achter waar je wel en niet tegen kunt.
Adr1ft kan nu maar zo'n 15 a 20min achter elkaar spelen. Project Cars gaat al beter. Elite Arena lukt me 45min wel (maar krijg het dan ook warm van de adrenaline :)). Airmech Command kan ik zo 1,5u spelen.
Thanks. Ik zal het wel meemaken. Alhoewel ik me afvraag wanneer ik m zal krijgen. Oculus heeft ervoor gekozen om een partij te versturen naar Retail in de US. Wederom een klap in het gezicht van de mensen die een pre-order hebben geplaatst op 6 januari. Laatste bestellingen voor de EU die werden verwerkt zijn van vorige week dinsdag.

Gezien de verhalen ben ik nog steeds positief over de Rift. Qua resolutie en pixels zijn mijn verwachtingen niet heel hoog. Het gaat mij vooral om de immersion. Maar vwb het bedrijf Oculus. Het is dat ik er niet omheen kan, maar ben echt klaar met die gasten. Lees ook wat verhalen over de after sales (support bij DOA). Echt een drama. Hoop dat dat in de toekomst beter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
UncleSam schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:41:
[...]

Thanks. Ik zal het wel meemaken. Alhoewel ik me afvraag wanneer ik m zal krijgen. Oculus heeft ervoor gekozen om een partij te versturen naar Retail in de US. Wederom een klap in het gezicht van de mensen die een pre-order hebben geplaatst op 6 januari. Laatste bestellingen voor de EU die werden verwerkt zijn van vorige week dinsdag.

Gezien de verhalen ben ik nog steeds positief over de Rift. Qua resolutie en pixels zijn mijn verwachtingen niet heel hoog. Het gaat mij vooral om de immersion. Maar vwb het bedrijf Oculus. Het is dat ik er niet omheen kan, maar ben echt klaar met die gasten. Lees ook wat verhalen over de after sales (support bij DOA). Echt een drama. Hoop dat dat in de toekomst beter wordt.
Het is verschrikkelijk jammer dat retail inderdaad een aantal Rifts eerder kan aanbieden maar vergeet niet dat dit vaker gebeurd. Ik hoorde dat het bij Apple etc ook kan gebeuren; dat je preorder later komt dan dat je hem in de winkel kan krijgen.
Vooralsnog lijkt het erop dat de vertraging maximaal 2 maanden is. Best lang, maar misschien voor zoiets revolutionairs ook wel weer te doen. Ik heb wel iets makkelijker praten natuurlijk aangezien ik al met het ding op zit []-).

Trouwens betreft after sales. Negatieve ervaringen komen altijd vaker naar voren. Dat is bij veel bedrijven zo. Er zijn ook positieve ervaringen met Oculus support bekend. Staan ook op o.a. reddit.
Er zal best wat mis gaan, en nogmaals die vertraging is echt supershit, maar er gaat ook best wel wat goed.

Goed dat je lage verwachtingen hebt.....des te groter kan je verbazing worden! :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
PuckStar schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:09:
[...]

Het is verschrikkelijk jammer dat retail inderdaad een aantal Rifts eerder kan aanbieden maar vergeet niet dat dit vaker gebeurd. Ik hoorde dat het bij Apple etc ook kan gebeuren; dat je preorder later komt dan dat je hem in de winkel kan krijgen.
Vooralsnog lijkt het erop dat de vertraging maximaal 2 maanden is. Best lang, maar misschien voor zoiets revolutionairs ook wel weer te doen. Ik heb wel iets makkelijker praten natuurlijk aangezien ik al met het ding op zit []-).

Trouwens betreft after sales. Negatieve ervaringen komen altijd vaker naar voren. Dat is bij veel bedrijven zo. Er zijn ook positieve ervaringen met Oculus support bekend. Staan ook op o.a. reddit.
Er zal best wat mis gaan, en nogmaals die vertraging is echt supershit, maar er gaat ook best wel wat goed.

Goed dat je lage verwachtingen hebt.....des te groter kan je verbazing worden! :)
Ik ben het deels met je eens. Er zullen ongetwijfeld veel goede dingen gebeuren. Alleen heb ik wel het idee dat ze bepaalde fouten maken die je niet zo snel zult zien bij een gevestigde grote hardware leverancier. Bepaalde processen voor DOA welke nog niet juist waren ingericht. Kan reddit artikel niet direct vinden. Maar dit werd door support erkend.

Apple word trouwens juist geroemd door de goede launches. Je weet altijd wanneer ze in de winkel verkrijgbaar zijn en ze hebben de beste supply chain:
http://www.logistiek.nl/s...ste-supply-chain-10126064

Nogmaals Oculus is geen gevestigde hardware leverancier die van alles al heeft ingericht. Wat dat betreft hebben ze ook niet echt veel aan Facebook. Niet alles is met geld op te lossen.-) Is snap het dus allemaal wel. Het is hopen dat ze hier met de tijd wat beter in zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
UncleSam schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:26:
[...]

Ik ben het deels met je eens. Er zullen ongetwijfeld veel goede dingen gebeuren. Alleen heb ik wel het idee dat ze bepaalde fouten maken die je niet zo snel zult zien bij een gevestigde grote hardware leverancier. Bepaalde processen voor DOA welke nog niet juist waren ingericht. Kan reddit artikel niet direct vinden. Maar dit werd door support erkend.

Apple word trouwens juist geroemd door de goede launches. Je weet altijd wanneer ze in de winkel verkrijgbaar zijn en ze hebben de beste supply chain:
http://www.logistiek.nl/s...ste-supply-chain-10126064

Nogmaals Oculus is geen gevestigde hardware leverancier die van alles al heeft ingericht. Wat dat betreft hebben ze ook niet echt veel aan Facebook. Niet alles is met geld op te lossen.-) Het is hopen dat ze hier met de tijd wat beter in zullen worden.
Een belangrijk punt is inderdaad dat Oculus net begint met een supply chain terwijl Apple inmiddels volledig ervaren is.
Ik weet even niet meer waar ik dat las dat dat zo liep met een nieuw Apple product.

Wat Oculus/FB wel kan doen met geld is compenseren en dat doen ze o.a. door de verzendkosten te vergoeden (stel er zijn 100.000 preorders geweest (ik denk zelf eigenlijk veel meer) met gemiddelde verzendkosten van 40 euro, dan kost ze dat toch wel 4miljoen euro), en iemand die het in de USA in de winkel haalt terwijl hij een preorder had krijgt toch Eve gratis.

[My Home Automations]

Pagina: 1 ... 51 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.