Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SpaceMarine
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07-05 23:31
Je kunt het altijd proberen.wel achterlijk als je ziet dat ieder land dezelfde actie heeft met dezelfde korting.maarja.....

nope geen signature

• SpaceMarine
Daar is die dan :D

Net een half uurtje geleden binnen gekregen. Dit weekend phantasialand op de planning staan dus eens lekker uitproberen hoe het bevalt.

nope geen signature

• SpaceMarine
Zo, nu een paar dagen verder en het toestel wat hebben gebruikt moet ik toch zeggen dat ik niet helemaal happy ben met de M3 vs de M1. De foto's zijn met gewoon licht vergelijkbaar met het grote verschil dat de bredere lens net iets mooier is en minder compact dan de oude lens.
Dat gezegd hebbende heb ik de volgende + en - punten:

+Het kantelbaar scherm is echt een groot voordeel ten opzichte van de oude.
+ De wifi support waarbij je foto's naar je telefoon kan sturen is ook handig en een leuke extra.
+ de omvang valt me reuze mee, iedereen heeft het steeds over dat de M3 veel zwaarder en groter is, dit valt reuze mee en het is nog steeds een pocket formaat.

- De resultaten bij weinig licht vallen me tegen, ik heb het idee dat het wel iets beter is dan bij de M1, maar niet echt heel veel. (dit kan ook nog maar een gevoel zijn natuurlijk).
- Vreemd maar waar, ik kan in de M3 geen foto's meer maken tijdens het filmen, ik moet nog kijken of dit een setting is of niet.

Overall is het een mooi toestel, en als ik geen m1 had was ik hier zeker blij mee geweest. Nu ik een M1 heb liggen vraag ik me sterk af of ik het toestel hou, of dat die terug gaat voor dat geld.

nope geen signature

Het is hetzelfde formaat sensor en bsi sensoren leveren nauwelijjks verbetering bij hoge is qua ruis. Maar je kunt de iso een heel stuk lager houden met grotere brandpuntsafstanden door het grotere diafragma, dus dan is de winst wel groot.

Universal Creations wijzigde deze reactie 01-01-2016 10:26 (40%)

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• SpaceMarine
Op zich geen slechte foto's moet ik toegeven. Ik had alleen meer verwacht gezien de hele hype rondom het toestel. Foto's zijn wel scherp maar het verschil is te klein met wat ik nu heb om echt te zeggen dat ik tevreden ben.
Veel reviews gelezen en huiswerk gedaan voor de aanschaf, en ook daar had je gemengde resultaten (mensen die vonden dat het wel de upgrade waard was en anderen niet).
Als ik kijk naar de voordelen die de M3 heeft ten opzichte van de M1 zijn ze in de praktijk te klein imho.

Wat je aangeeft met de zoomfunctie ben ik het helemaal met je eens. Hier verlies je wel een aantal mm door maar deze blijft wel lager, waar dit bij de oude versies meteen dramatisch laag wordt. Ik zie hier voor mijzelf maar beperkte voordelen in gezien ik mijn toestel het meeste gebruik voor landschapsfoto's en low-light situaties. De zoom gebruik ik eigenlijk nooit, vandaar dat ik ook geen moeite had met het verlies van die paar mm. Ik heb daardoor ook niet de voordelen van de lichtsterke lens vrees ik.

SpaceMarine wijzigde deze reactie 01-01-2016 11:13 (33%)

nope geen signature

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:48
Ik ben aan het rondkijken naar een vervanger van mijn Canon G10, en afgaande wat ik tegenkom en de review hier (http://www.imaging-resour...100-ii/vs/sony/rx100-iii/) lijkt de rx100 mk2 de beste keuze te zijn. Twijfel allen nog over de lens 24-70 versus 28-100.

• SpaceMarine
Tsja dat is natuurlijk echt persoonlijk en ook wat je wilt uitgeven.
Als budget het meest belangrijke is lees ik dat veel mensen voor de RX100 gaan.
Als je een echt kantelbaar scherm en een lichtsterke wijde lens zoekt is de RX100M3 een goede optie.
Ik lees weinig op sites als http://www.dpreview.com/forums/thread/3803035 dat de M2 echt beter is dan de 1 en ook veel voordelen heeft (tenzij de hotshoe echt iets is waar je voor gaat!).

Google goed op de verschillende types en je komt er vanzelf achter welke van de RX100 serie iets voor jou is en misschien dat dit je helpt:
YouTube: Sony Cyber-shot DSC-RX100M3 vs RX100M2

P.s. Ik had de RX100 die heb ik nu verkocht, altijd heel tevreden over geweest!
Ik heb nu de RX100M3 en na een dagje fantasialand ben ik daar nog meer tevreden over geworden, hij reageert echt enorm snel en het display kunnen kantelen is een mooie plus! Daarnaast zijn veel foto's er echt scherp uitgekomen!

nope geen signature

• Wekkie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 04-05 23:15

Wekkie

Yeah

Heel interessant die RX100, met name de MK I als ik de prijzen zo bekijk. In hoeverre is het stof op sensor issue een factor om rekening mee te houden, wat jullie betreft? Als je hier op gaat googlen word je toch wat huiverig.

Ik vind die MK III ook erg mooi, maar de prijs is bijna twee keer zo hoog als die van de MK I, wat toch behoorlijk fors is. Ik geloof niet dat ik dat in mijn geval kan rechtvaardigen. Vooral de 24mm ipv 28mm en EVF zijn mooi meegenomen, maar z mooi?

Gaaf hoe een camera van drie jaar oud nogsteeds relevant is.

I've got a feeling...

quote:
Wekkie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:34:
Ik vind die MK III ook erg mooi, maar de prijs is bijna twee keer zo hoog als die van de MK I, wat toch behoorlijk fors is. Ik geloof niet dat ik dat in mijn geval kan rechtvaardigen. Vooral de 24mm ipv 28mm en EVF zijn mooi meegenomen, maar z mooi?
Lichtsterkte is ook een heel belangrijk verschil.
quote:
Omdat camera's niet zo sterk verbeteren als cpu's en gpu's, al denken veel mensen dat wel. In werkelijkheid verbetert de sensortechniek hooguit 50% iedere 5jaar.

Zeiss 21mm f/2.8

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:34
quote:
In hoeverre is het stof op sensor issue een factor om rekening mee te houden, wat jullie betreft? Als je hier op gaat googlen word je toch wat huiverig.
Hier dien je heel veel rekening mee te houden. Ik heb mijn M1 twee keer laten vervangen voor een nieuw exemplaar en bij de derde keer mijn aankoopbedrag terug gekregen van Amazon UK. Sindsdien gebruik ik een M2 van Amazon DE en die heeft *afkloppen* nog geen 'watermerk' op elke foto.

Lekker!

• Wekkie
  • Laatst online: 04-05 23:15

Wekkie

Yeah

quote:
Napsju schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:53:
[...]

Hier dien je heel veel rekening mee te houden. Ik heb mijn M1 twee keer laten vervangen voor een nieuw exemplaar en bij de derde keer mijn aankoopbedrag terug gekregen van Amazon UK. Sindsdien gebruik ik een M2 van Amazon DE en die heeft *afkloppen* nog geen 'watermerk' op elke foto.
De MK I is momenteel voor 280 te krijgen bij Amazon.it, dus dat is heel verleidelijk. Als ik 'm op en neer moet sturen naar Itali verandert dat de zaak natuurlijk wel. Ik vind het lastig in te schatten: jij hebt duidelijk pech gehad, maar zo zijn er ook tig gebruikers die geen problemen hebben ondervonden. De meerprijs van de MK II en MK III kan ik voor mijzelf niet verantwoorden. Wat suf dat zo'n issue als stof op de sensor roet in het eten kan gooien :/
quote:
Universal Creations schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:49:
[...]

Lichtsterkte is ook een heel belangrijk verschil.
Inderdaad, dank voor de aanvulling.

I've got a feeling...

• saert
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14-04 23:40
Iemand ervaringen met een waterdichte case voor de Rx100ii?

Van plan om er n aan te schaffen, maar benieuwd naar jullie aanbevelingen.

• SpaceMarine
quote:
[...]

Dan snap ik je opmerking bij mijn productreview beter ;).
Ik heb daar geen last van gehad overigens en heb de foto's nog eens nagelopen (toestel is verkocht!).
Soms heb je gewoon pech en ergens last van waar niet iedereen last van heeft :|.

nope geen signature

• Dumbfoundead
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 08-04 16:33
quote:
Wekkie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:17:
[...]

De MK I is momenteel voor 280 te krijgen bij Amazon.it, dus dat is heel verleidelijk. Als ik 'm op en neer moet sturen naar Itali verandert dat de zaak natuurlijk wel. Ik vind het lastig in te schatten: jij hebt duidelijk pech gehad, maar zo zijn er ook tig gebruikers die geen problemen hebben ondervonden. De meerprijs van de MK II en MK III kan ik voor mijzelf niet verantwoorden. Wat suf dat zo'n issue als stof op de sensor roet in het eten kan gooien :/

[...]

Inderdaad, dank voor de aanvulling.
Dagaanbieding 290 op amazon.fr voor de MK1 mocht je hem nog niet besteld hebben van Itali

edit: 278 op .it maar exclusief verzending welliswaar

Dumbfoundead wijzigde deze reactie 11-01-2016 13:34 (3%)

• SV3NNER
  • Laatst online: 05-05 05:38

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Over een aantal weken vertrek ik voor een vakantie naar zuid oost Azie, en wil met de MKIII videos gaan maken in Steden als Bangkok, Kuala Lumpur en Singapore. Het gaat om video in de avond/nacht en deze steden zijn in de avond vrij goed verlicht op straat. Nu zocht ik naar de ideale settings voor Low light (nacht) video voor de MKIII. Het enige wat ik tegenkom is voor de MKI
http://rungunshoot.com/ho...x100-for-cinematic-video/

Zijn deze settings nog steeds te gebruiken op de MKIII? (AVCHD wordt natuurlijk vervangen door XAVC-S)

Het is niet echt mogelijk om het hier in mijn stad vooraf te testen omdat het hier slecht verlicht is en het weer ook niet echt meezit de laatste weken.

Verdere tips zijn altijd welkom voor een beginner als ik.

| Youtube |

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:48
Weet iemand van jullie of de foto's van de MK2 & MK3 zowel voor RAW ALS JPEG in Aperture te bewerken zijn?

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:49

CeesKees

I rest my Kees

quote:
SpaceMarine schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:04:
Net Ruim 2 uur op de chat gehangen met Amazon.Fr en dit ging niet makkelijk (fransen en Engels.....)
TNT NL is mijn pakketje kwijt dus kreeg mijn geld terug, dat was leuk, maar nieuw kost het toestel geen 549,- meer maar 670,- .
Na dus ruim 2 uur op de chat te hebben gehangen hebben ze een nieuwe gestuurd voor het bedrag van 520,- omdat ik ook zo lang moest wachten en er veel geregeld moest worden. Leuk en attend van ze :D.

Van Sony kreeg ik het volgende antwoord op mijn vraag of ik toch echt niet mee kon doen aan de cashback gezien amazon.fr meedoet aan de actie:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht over de Sony actie.

Amazon is helaas geen deelnemende winkel. Als u het product via die site aankoopt, dan komt u niet in aanmerking voor de promotie.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Met vriendelijke groet,
Ilias
Het Sony BeNeLux actie team

Helaas....
Grappig..
Laatst (30/12) een hoofdtelefoon van Sony bij amazon.it (scheelde al >40 tov nederlandse winkels) en daar bovenop gewoon een cashback gekregen van Sony (ja, geld ook werkelijk ontvangen)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | H = Heh? | H = Hey!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

quote:
Heel interessant die RX100, met name de MK I als ik de prijzen zo bekijk. In hoeverre is het stof op sensor issue een factor om rekening mee te houden, wat jullie betreft? Als je hier op gaat googlen word je toch wat huiverig.

Sony maakt de camera ook gewoon nog steeds. Het is gewoon een businessmodel, 4 versies, voor ieder budget een!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | H = Heh? | H = Hey!

• Aziona
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08-05 12:42
Aanbieding verlopen.

Aziona wijzigde deze reactie 15-03-2016 06:06 (95%)
Reden: Niet meer relevant.

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 08-05 14:34
Mijn dochter heeft onlangs een RX100 M1 gekocht. De M2 was net iets te duur voor haar zakgeld budget. Nu wil ze graag haar foto's makkelijk via WiFi delen met haar iPhone 5. Welke WiFi SD kaart raden jullie aan?

Ik zie op pricewatch drie verschillende opties staan
  • Eyefi: redelijk duur
  • Trancend WiFi: Waarvan ik lees dat het nogal onhandig te configuren is
  • Toshiba FlashAir: Van de eerste generaties lees ik niet veel goeds
Wat zijn jullie ervaringen?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:01
Ik heb recent een goedkoop eyefi kaartje besteld (8gb voor 12 euro of zo, nu voor 14 bij amazon.de te krijgen) en dat werkt redelijk prima. Redelijk plug and play en stuurt gewoon alle foto's naar je telefoon. Wel gaat het enigzins ten koste van de batterij natuurlijk, maar dat is bij elk kaartje het geval. Ook kan het zijn dat de camera in standby gaat voordat alle foto's over zijn gestuurd, het kaartje krijgt dan geen stroom meer en de verbinding valt weg. Ook dit is bij alle kaartjes zo, vziw.

Garyu wijzigde deze reactie 03-04-2016 12:49 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 08-05 14:34
quote:
Garyu schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:01:
Ik heb recent een goedkoop eyefi kaartje besteld (8gb voor 12 euro of zo, nu voor 14 bij amazon.de te krijgen) en dat werkt redelijk prima. Redelijk plug and play en stuurt gewoon alle foto's naar je telefoon. Wel gaat het enigzins ten koste van de batterij natuurlijk, maar dat is bij elk kaartje het geval. Ook kan het zijn dat de camera in standby gaat voordat alle foto's over zijn gestuurd, het kaartje krijgt dan geen stroom meer en de verbinding valt weg. Ook dit is bij alle kaartjes zo, vziw.
Hoe werkt dat dan precies? Gaat bij elke shot dan altijd de WiFi hotspot aan? Hoe erg is de battery drain?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Garyu
  • Laatst online: 18:01
quote:
Spam schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:09:
[...]

Hoe werkt dat dan precies? Gaat bij elke shot dan altijd de WiFi hotspot aan? Hoe erg is de battery drain?
Het kaartje zet volgens mij inderdaad Wifi aan zodra je een foto maakt, en die verbinding blijft dan een tijdje actief, voor het geval je een volgende foto maakt. Zo is je telefoon dus altijd redelijk up-to-date en kan je meestal binnen een paar seconden een gemaakte foto op je telefoon verder gebruiken / posten / sturen.

Op het kaartje zitten verder geen schuifjes of instellingen, ook in de app valt er verder niks in te stellen qua standby-tijd of zo. De enige instelling die er is, is of je OTA-updates voor de firmware van het kaartje automatisch wil kunnen installeren. Verder kan je instellen in welke folder hij de foto's op je telefoon moet wegschrijven, en of hij er meteen GPS-coordinaten bij in moet schrijven.

Battery drain - ik gebruik het kaartje in mijn Fuji X100, daar is de batterij na een dagje fotograferen toch wel echt leeg, ik schat dat de helft daarvan voor rekening van het kaartje komt, maar Google weet dat zeker preciezer ;).

• ton1234
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-05 16:48
Na bijna 2 jaar op 5 dagen na is de Sony RX100M2 een fijn toestel om mee te werken>
Het is niet op de 1 op de andere dag gekomen maar het lijkt net of er n laagje v/h scherm gaat. Je krijgt vlekken op het scherm en het ziet er werkelijk niet uit. Geen idee wat hier de oorzaak van is.

Valt dit onder garantie?

N foto is handig maar zie ff niet hoe ik dit kan bijvoegen.

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:39
quote:
ton1234 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:21:
Na bijna 2 jaar op 5 dagen na is de Sony RX100M2 een fijn toestel om mee te werken>
Het is niet op de 1 op de andere dag gekomen maar het lijkt net of er n laagje v/h scherm gaat. Je krijgt vlekken op het scherm en het ziet er werkelijk niet uit. Geen idee wat hier de oorzaak van is.

Valt dit onder garantie?

N foto is handig maar zie ff niet hoe ik dit kan bijvoegen.
Schade zoals te zien op deze site: http://www.dpreview.com/forums/post/53583932

Dat kan je zelf fixen, je kan een scalpel onder het schermpje zetten, dan trek je er met een beetje moeite het toplaagje vanaf (soort screenprotector). Daarna zoek je op de Sony PCK-LM15 en plak je die er weer overheen. Je toestel is dan weer als nieuw voor zo`n 15,-.

• ton1234
  • Laatst online: 19-05 16:48
Dank voor de reactie.

Inderdaad zo ziet het eruit. Niet om aan te gluren natuurlijk.
Ik ben echt nie handig dus zal er zelf maar niets aan doen.
Ik ga contact zoeken met Techrepair eens kijken wat die voor mij kunnen betekenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpaceMarine
Was heel tevreden over mij Sony RX100 M3 maar heb deze in het vliegtuig laten liggen :(.
Nu is niet iedereen even eerlijk en is mijn camera dus verdwenen en moet ik op zoek naar een nieuwe helaas.
Dat wordt dus weer Amazon in de gaten houden de komende weken.

nope geen signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Geen reisverzekering?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpaceMarine
Uiteraard wel. Dat is het minste van de zorgen. Het zijn de foto's waar ik zo enorm van baal.
Reisverzekeringsgeld komt ergens binnen nu en een paar dagen binnen.

nope geen signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:42
Keert een reisverzekering dan uit als jij hem ergens laat liggen , is wel erg makkelijk lijkt me .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
quote:
ramrodwillem schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:21:
Keert een reisverzekering dan uit als jij hem ergens laat liggen , is wel erg makkelijk lijkt me .
Ja. Reisverzekering kan/wil nl. bijna nooit opzet bewijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpaceMarine
Is ook bij diefstal of verlies. In dit geval ben ik het toestel onbewust ergens verloren.
Hangt wel af van je verzekeraar overigens, niet allemaal keren ze uit bij verlies!

SpaceMarine wijzigde deze reactie 24-05-2016 17:52 (32%)

nope geen signature

• thesystem
  • Laatst online: 19:59
Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten als ik een 2e hands Sony RX100 m2 ga kopen?

• Whatson
  • Niet online
quote:
thesystem schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:09:
Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten als ik een 2e hands Sony RX100 m2 ga kopen?
Stof achter de lens op de sensor. Is een bekend probleem bij de RX100.

zie bijvoorbeeld vlek op deze foto.

• SpaceMarine
Maar is dit niet iets wat bij de RX100 veel voorkwam maar bij de M2 en daarna bijna niet meer....

Heb trouwens inmiddels weer een M3 gekocht, begon het ding toch wel te missen :).
kan ook niks vinden over een M5, dus die zal voorlopig wel niet komen verwacht ik.

SpaceMarine wijzigde deze reactie 11-06-2016 15:30 (58%)

nope geen signature

• AdmiralSnipe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:45
Sinds de aankondiging van de RX100 in juni 2012 is er ieder jaar een nieuwe model gekomen, welke allemaal in juni werden aangekondigd. Het zou me dan ook niks verbazen als er in juni dit jaar een RX100 V wordt aangekondigd.

AdmiralSnipe wijzigde deze reactie 11-06-2016 16:30 (3%)

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Napsju
Ik quote gewoon mezelf nog een keer.. :)
quote:
[...]

En sindsdien is de camera met eigenaars in kilometers al weer een paar keer de wereld rond geweest. Mijn vrouw en ik zijn nog steeds zeer tevreden!

Lekker!

• SpaceMarine
zat trouwens te kijken en het lijkt alsof ik een klein haartje achter de lens heb zitten (moet nog even goed kijken/poetsen :P) hoe krijg je zoiets weg?

nope geen signature

• Napsju
Welk type is het? Een RX100 M1?

Lekker!

• Jasper
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:26
quote:
AdmiralSnipe schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 16:29:
Het zou me dan ook niks verbazen als er in juni dit jaar een RX100 V wordt aangekondigd.
Is de IV al weer bijna een jaar oud dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
Jasper schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:49:
[...]

"Aangeboden sinds: 16 juli 2015", aldus Tweakers Pricewatch.

The devil is in the details.

• SpaceMarine
quote:
Napsju schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:58:
Welk type is het? Een RX100 M1?
Nee een M3

nope geen signature

• AdmiralSnipe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:45
quote:
Jasper schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:49:
[...]

Bijna wel ja Blijkbaar was hij gister jarig

AdmiralSnipe wijzigde deze reactie 11-06-2016 23:28 (23%)

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpaceMarine
Volgens verschillende geruchten sites:

According to latest rumors from Nomen Nescio (anonymous emailer) Sony is seriously working on Nikon DL 24-85 Competitor, the next Sony next RX100 series camera will have a new sensor with Hybrid Phase AF points to support super-fast AF speed.

If Sony goes according to schedule the camera announcement will be done on June 2016. The other big reason we may be expecting Sony RX100 V camera this June, since Sony is sending invites for a special meeting going to held next month. in general Sony send such invitations on product announcement only.

nope geen signature

Acties:
  • 0Henk 'm!
Een Nikon DL concurrent die er eerder is dan die van Nikon....

Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpaceMarine
Bedrijfsspionage ;)

nope geen signature

• Weakling
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-05 13:48

Weakling

available in strong mint

Topicstarter
Ik vraag me af of de RX100V er wel zo snel gaat komen. Door de aardbeving in Japan is de sensor productie niet op volle sterkte. Zo is de in mei gereleasde RX10III ook nog nauwelijks tot niet beschikbaar. Zou het raar vinden als ze ondanks productieproblemen nog een nieuwe camera de markt op slingeren.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• saert
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14-04 23:40
Heeft iemand ervaringen om een timelapse te maken met de RX100 II? Ik weet dat de software van RX100II een timelapse niet ondersteunt. Wel zag ik het onderstaande product:
pricewatch: Hhnel Giga T Pro II Timer Remote Contol Sony

Heeft iemand hier ervaring mee, of eventueel een alternatief?

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:24

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb nu een RX100 IV en ben op zoek naar reserve accu's / batterijen

Op Amazon zie ik er genoeg, maar heel veel hebben maar 1050 Mah (oid) ipv 1240 Mah

Maakt het nog heel veel verschil qua aantal foto's ?

Of zijn er nog mensen met tips voor een goed setje (2 accu's + oplader)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Jasper
Ik lees goede verhalen over de batterijen van Wasabi (zie ebay, amazon). Volgens mij 1600 MaH.

Zijn er al meer geruchten over een mogelijk opvolger van de IV?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• audi-80
  • Laatst online: 06-05 13:16

audi-80

Voorsprong door techniek

Ik heb zelf onlangs de Sony ACC-DCBX gekocht, die bevalt uitstekend.
Dit is een hele compacte oplader met een originele accu erbij.
Het word als autolader verkocht, maar de lader heeft gewoon een micro-USB aansluiting, dus je kunt gewoon de bij de camera geleverde lader gebruiken hier mee.
Maar een willekeurige telefoonlader of powerbank werkt ook.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:46
Ik zocht alleen die compacte USB-lader omdat ik al een reserve accu hebt en een auto-naar-usb heb ik ook. Die compacte lader moet los te koop zijn maar lukte me niet zo snel en zeker niet goedkoop genoeg.

Vond een fraai alternatief van Patona en daarmee kan je zelfs twee accu's voor de RX100 tegelijk via USB opladen. Voor EUR 16,- o.a. bij Bol: https://www.bol.com/nl/p/...1-npbx1/9200000050233254/

Edit: de goedkope Patona USB-lader binnengekregen en werkt prima. Dus nu de accu's voor RX100 zowel via een USB-poweradapter als via een powerbank, USB-auto adapter of zelfs een USB solar power adapter laden terwijl ik gewoon door kan gaan met de camera gebruiken. Perfect.

arsimo wijzigde deze reactie 27-07-2016 14:36 (24%)

• audi-80
  • Laatst online: 06-05 13:16

audi-80

Voorsprong door techniek

Ik heb die compacte lader wel zonder 12v adapter alleen in buitenlandse (USA) webshops gezien.
Maar dan ben je alles bij elkaar duurder uit als je die naar nederland laat komen. (Als zo'n webshop hem tenminste naar NL stuurt)
Ging mij ook alleen om die compacte lader, de 12v adapter gebruik ik dus eigenlijk niet.

Ik heb ook nog goedkope lader van Ebay, werkt wel ik vind alleen de accu er wat losjes opzitten. (Maar dat is op zich geen probleem.)

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-05 21:12
En nummer 5 is uit:
Sony announces Cyber-shot RX100 Mark V with 315 phase-detection AF points
  • Dezelfde 24-70 f/1.8-2.8 lens als voorgangers
  • Nieuwe 20MP 1" Stacked BSI sensor - nu met 315 fase detectie punten
  • Nieuwe image processing - 24fps RAW (!)
Verder komt er ook een onderwaterbehuizing voor de hele RX100 serie uit.

• Weakling
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-05 13:48

Weakling

available in strong mint

Topicstarter
Vooral de toevoeging van fase detectie maakt deze update een erg aantrekkelijke. Wat ik zelf ook geinig vind is dat je langer slomo kunt filmen tot 8 seconden @1000fps maximaal. Maar oef, ik heb de RX100 IV en een a6000 en laat die laatste nou ook een toffe update hebben gekregen. Dat kan nog weleens een duur einde van het jaar worden.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Badname
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-11-2016
Wat is eigenlijk een alternatief voor de Sony Rx100? Doe andere merken iets goed op dit gebied?

• Swagger
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18:25
Panasonic DMC TZ-57/60/70/80/100, LX-100/15 of SZ-10, Canon G-3/5/7/9X, Nikon DL-18-50/24-500/24-85, Fujifilm Q-X100T/70/30/Q2 zijn allen goede compact camera's. D'r zullen vast meer goede compact camera's te verkrijgen zijn, ligt er maar net aan wat voor functie's je zoekt en waar je waarde aan hecht.

• Jayblue
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-05 17:09
Erg jammer dat de nieuwe RX100 V weer geen touchscreen heeft...Dat wordt dus een alternatief zoeken, zoals de Nikon DL 24-85, als deze ooit nog eens uit gaat komen...
quote:
Badname schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:31:
Wat is eigenlijk een alternatief voor de Sony Rx100? Doe andere merken iets goed op dit gebied?
[Aankoopadvies] Premium compactcamera's ;)
quote:
Jayblue schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:30:
Erg jammer dat de nieuwe RX100 V weer geen touchscreen heeft...Dat wordt dus een alternatief zoeken, zoals de Nikon DL 24-85, als deze ooit nog eens uit gaat komen...
Je hoeft ook niet op Nikon te wachten, want de G7X heeft al lang een touchscreen.

Universal Creations wijzigde deze reactie 11-10-2016 19:52 (39%)

Zeiss 21mm f/2.8

• Allie74
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2017
quote:
Badname schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:31:
Heb zelf een RX100 MKII en ben ook aan het rond kijken. Zelf ben ik gecharmeerd van Fuji.
Ook degelijk gebouwde camera's, voor mij een voordeel dat er JPEG's uitkomen die ik gewoon goed eruit vind zien.

• Badname
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-11-2016
quote:
Allie74 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 06:50:
[...]

Heb zelf een RX100 MKII en ben ook aan het rond kijken. Zelf ben ik gecharmeerd van Fuji.
Ook degelijk gebouwde camera's, voor mij een voordeel dat er JPEG's uitkomen die ik gewoon goed eruit vind zien.
Welke van fuji? Vind het merk wel tof, maar vaak is de video minder. Verkoop je de MK2?

• Allie74
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2017
Hoi Badname,

Ik zit te denken aan de Fuji x100t, de Sony ga ik dan als fimcamera gebruiken.
Op vakantie film ik meer dan dat ik foto's maak.

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-05 08:05
ik zit erover te denken om de RX100 MKII aan te schaffen (mijn eerste camera). ik vind de extra opties die de III en IV (en V) hebben de extra euro's niet waard. is het dan handig om nog even te wachten tot de V uit is, ivm prijsdalingen van de eerste modellen?

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
habermas schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:33:
ik zit erover te denken om de RX100 MKII aan te schaffen (mijn eerste camera). ik vind de extra opties die de III en IV (en V) hebben de extra euro's niet waard. is het dan handig om nog even te wachten tot de V uit is, ivm prijsdalingen van de eerste modellen?
Dat denk ik niet want de komst van de RX100 MKIV had geen enkele invloed op de prijs van de modellen I en II, zoals je in de Prijswatch-prijsgrafiek van deze camera's kunt zien.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

quote:
habermas schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:33:
Wat wel kan helpen is even wachten op de BTW - actiedagen bij Media Markt.
Afgelopen keer zat de RX100II in die actie. Heeft mij serieus geld gescheeld.

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-05 08:05
quote:
CeesKees schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:59:
dat is ook een mogelijkheid inderdaad, zie boden me nu trouwens bij MM al 175,- korting aan als ik overstapte naar Essent.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

quote:
habermas schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:25:
[...]

dat is ook een mogelijkheid inderdaad, zie boden me nu trouwens bij MM al 175,- korting aan als ik overstapte naar Essent.
Dat heeft alleen niets met de camera te maken, maar met een bonus die zij blijkbaar van Essent krijgen.

Die 175 is makkelijker zelf binnen te harken door via (bijvoorbeeld) gaslicht.com over te stappen naar een andere energieleverancier. Maar goed, dat is een heel andere discussie die niet in dit topic thuishoort.

CeesKees wijzigde deze reactie 17-10-2016 09:50 (7%)

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-05 10:01
Ik zit wel eens te kijken naar de MK3 als vervanging van de MK1. Als je op DPREVIEW kijkt dan zie je ingezoomd dat de MK2 scherper is dan de MK1 en de MK3 weer dan de MK2.

Hebben jullie het idee dat je in de praktijk ook echt beter foto;'s ziet als je upgrade of is dit meer theoretisch en verkooppraat ik las al van 1 iemand hierboven die eigenlijk geen verschil zag of in ieder geval niet zoveel als hij had gehoopt.

Leek me wel weer eens een leuke upgrade. Ander voordeel leek me s avonds bij ver- en stadsgezichten tijdens de nacht in grote steden met F2.8 of F4.0/F4.5 moet toch veel verbetering geven tenminste dat hoop ik. Hoe verloopt de diafragma als je digitale zoom inschakelt zodat je wel 7 tot 10 x kan vergroten. Blijft die dan ook F2.8? Dat zou winst kunnen betekenen...

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:00

Ventieldopje

I'm not your buddy, pal!

quote:
ErikRo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:57:
Ik zit wel eens te kijken naar de MK3 als vervanging van de MK1. Als je op DPREVIEW kijkt dan zie je ingezoomd dat de MK2 scherper is dan de MK1 en de MK3 weer dan de MK2.

Hebben jullie het idee dat je in de praktijk ook echt beter foto;'s ziet als je upgrade of is dit meer theoretisch en verkooppraat ik las al van 1 iemand hierboven die eigenlijk geen verschil zag of in ieder geval niet zoveel als hij had gehoopt.

Leek me wel weer eens een leuke upgrade. Ander voordeel leek me s avonds bij ver- en stadsgezichten tijdens de nacht in grote steden met F2.8 of F4.0/F4.5 moet toch veel verbetering geven tenminste dat hoop ik. Hoe verloopt de diafragma als je digitale zoom inschakelt zodat je wel 7 tot 10 x kan vergroten. Blijft die dan ook F2.8? Dat zou winst kunnen betekenen...
Zie ook je eigen topic: Pocketcamera bv RX100 MK3 vs highend smartphone bv iphone 7

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• ErikRo
quote:
ErikRo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:57:
Iemand die hier nog toevallig antwoord op heeft?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Balance
quote:
ErikRo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:53:
Iemand die hier nog toevallig antwoord op heeft?
Digitale zoom is niks anders dan op de maximale zoom stand croppen. Het diafragma blijft dus f/2.8, alleen je haalt geen resolutie van 20MP meer.

• ErikRo
Net eens wat testjes gedaan in bijna donker en met inzoomen en hoewel ik eerst eigenlijk niet wilde upgraden heb ik toch mogelijkheden gezien die mooiere foto's gaan opleveren met F2.8 als max zelfs met max vergroting.
Nu heb ik de MK3 al in mn handen gehad bij MM maar ik vond de uittrekbare viewer eerlijk gezegd niks.
Ik ben de MK1 gewend en alles via scherm op achterkant, snel uit broekzak halen foto's maken en weer weg.
Kan dat eigenlijk wel met de Mk3? Ik krijg idee dat de MK3 een heel ander beest is waarbij alles via de elektrische viewer of kan hem helemaal uitzetten dat hij niet mee omhoog komt en niet uit gaat als ik hem terug duw?

• SkyR
  • Laatst online: 21-05 17:36
quote:
ErikRo schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:04:
Net eens wat testjes gedaan in bijna donker en met inzoomen en hoewel ik eerst eigenlijk niet wilde upgraden heb ik toch mogelijkheden gezien die mooiere foto's gaan opleveren met F2.8 als max zelfs met max vergroting.
Nu heb ik de MK3 al in mn handen gehad bij MM maar ik vond de uittrekbare viewer eerlijk gezegd niks.
Ik ben de MK1 gewend en alles via scherm op achterkant, snel uit broekzak halen foto's maken en weer weg.
Kan dat eigenlijk wel met de Mk3? Ik krijg idee dat de MK3 een heel ander beest is waarbij alles via de elektrische viewer of kan hem helemaal uitzetten dat hij niet mee omhoog komt en niet uit gaat als ik hem terug duw?
Ik heb zelf de RX100 en de III gehad, en zit nu op de IV. De elektronische popup zoeker moet je handmatig omhoog laten komen, dus als je gewoon altijd van dat schuifje af blijft heb je er ook geen last van. Alles is gewoon te doen met het LCD, de zoeker is eigenlijk een miniatuur-versie van het scherm dat je tegen je oog zet, meer niet :)

Bij de Mark IV zit er een setting in het menu dat de camera niet uit zet als je de zoeker terug duwt, maar ik weet niet of dat ooit met een firmware upgrade ook nog aan de III is toegevoegd. Maar zoals gezegd, als je de zoeker nooit zelf eruit drukt zul je ook nooit de camera uit doen bij het terugdrukken ;)

• ErikRo
quote:
SkyR schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:59:
[...]
Ik heb zelf de RX100 en de III gehad, en zit nu op de IV. De elektronische popup zoeker moet je handmatig omhoog laten komen, dus als je gewoon altijd van dat schuifje af blijft heb je er ook geen last van.
Hm ok ik zou zweren toen ik bij MM probeerde dat zodra ik hem aanzette de EVF automatisch omhoog kwam.
maar als jij daar zeker van bent en je hebt hem gehad dus ga ervan uit dat je gelijk hebt dan ga ik toch eens kijken of ik wat foto materiaal kan verkopen om een MK3 aan te schaffen.

Even zijstapje maar hoe bevalt de MK5 alleen extra mogelijkheden of merk je dat je foto weer een stuk beter eruit komen door de nieuwere sensor en betere algortitmes.

• Balance
quote:
De IV en V bieden alleen verbeteringen op het gebied van videografie en actie/sport fotografie. Voor alle andere soorten fotografie voegt de IV en V nauwelijks iets toe.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:21
quote:
Hm ok ik zou zweren toen ik bij MM probeerde dat zodra ik hem aanzette de EVF automatisch omhoog kwam.
maar als jij daar zeker van bent en je hebt hem gehad dus ga ervan uit dat je gelijk hebt dan ga ik toch eens kijken of ik wat foto materiaal kan verkopen om een MK3 aan te schaffen.
Ook een MK3 gehad en je moet hem manueel omhoog halen om de EVF te gebruiken, klikt niet zomaar omhoog bij het aanleggen. Als je hem naar beneden duwt schakelt het toestel wel uit. EVF gebruikte ik enkel als er teveel zonlicht op het LCD scherm zat.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Napsju
RX100 IV voor 710,75 (NL BTW) bij Amazon.de

https://www.amazon.de/Son...-Up-Sucher/dp/B00ZUFRD4Q/

Lekker!

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-05 20:44
quote:
RigolleM schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:23:
[...]

Ook een MK3 gehad en je moet hem manueel omhoog halen om de EVF te gebruiken, klikt niet zomaar omhoog bij het aanleggen. Als je hem naar beneden duwt schakelt het toestel wel uit. EVF gebruikte ik enkel als er teveel zonlicht op het LCD scherm zat.
Als je de aan en uitknop ingedrukt houdt of precies tegelijk met het inklikken van de EVF indrukt blijft het toestel aanstaan d:)b

• Memocrat
  • Laatst online: 02-10-2017
Als je een goedkoop-instapmodel wilt hebben, zal de originele Sony RX100 dan goed opwegen tegen de nieuwere varianten? Heb je al die upgrades als beginners echt nodig? Het eerste model is 380 euro en het laatste model 1000 euro.

Of kan je voor een vergelijkbare prijs als de goedkopere en oudere 'Sony RX100' ook een betere camera krijgen van ander merk?

Het doel is eigenlijk point-and-click in thuissituaties en eventueel natuurfoto's.

Ik neem verder aan dat je geen nachtluchtfoto's kan maken met de Sony RX100?
quote:
CeesKees schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Wanneer is die BTW actie dan?

Memocrat wijzigde deze reactie 07-01-2017 15:12 (23%)

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

De actiedagen zijn meestal eind januari.

• Memocrat
quote:
CeesKees schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:06:
De actiedagen zijn meestal eind januari.
Bedankt.

Dan zijn de meeste cashback acties van de fabrikanten alweer weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ik had de rx100mk2 vorig jaar in de btw actiedagen en met 50 cashback van Sony.

Media Markt BTW-actie 2017

Volgens mij heeft Sony nu een 75 cashback op camera's.

https://www.sony.nl/cashback/cybershot

En 50 op de rx100+rx100mk2

Btw actie begint waarschijnlijk de 26e. Dat is op tijd voor de cashback actie

De rx100 is nu bij MM 399
De rx100mk2 is nu 549

Laatste is 50 duurder dan de btw actieprijs vorig jaar (waar dus de btw af ging en ik 50 op retour kreeg van Sony )

CeesKees wijzigde deze reactie 08-01-2017 22:25 (19%)

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

De MK1 is nu bij de mediamarkt 329. Daar gaat nog 50 cashback vanaf.

• Memocrat
Wat voor screenprotector hoort hier bij? Die Larmor is vrij duur. Is een goedkopere variant ook goed en waar is het beste om deze te kopen? Bij alienxpres of iets dergelijks?

• StatQ
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-05 22:47
quote:
Memocrat schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:45:
Wat voor screenprotector hoort hier bij? Die Larmor is vrij duur. Is een goedkopere variant ook goed en waar is het beste om deze te kopen? Bij alienxpres of iets dergelijks?
De Lamor kost iets van een 11,79 euro op amazon.de. Valt dit onder vrij duur?
https://www.amazon.de/GGS...r-LASRX100/dp/B00D42HEIM/

Je hebt ook plastieken versie 3 beschermers voor 5 euro.
https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B00ACJ7UD4/

StatQ wijzigde deze reactie 26-01-2017 16:47 (8%)

• avanreijn
  • Laatst online: 20-05 08:36

avanreijn

*klik*

http://www.sony.com/elect...ther-accessories/pck-lm15

Ik heb deze van Sony. Lekker dik en de juiste pasvorm.

• AI0003
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08-04-2017
Ik heb een RX100 III gekocht bij Mediamarkt. Kreeg op acc. ook nog 30 pct korting. Alles werkt ok, behalve het uploaden naar Flickr. Ik krijg dan;

' Cancelled the connection to the untrusted site'.

Dit is dus nu ik de app direct upload heb gestart en dan na start Flickr app. Ik kan wel naar de Sony app uploaden.
Iemand een suggestie?

Imac, PS3, HP Pavillion

• Memocrat
quote:
StatQ schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:40:
[...]

De Lamor kost iets van een 11,79 euro op amazon.de. Valt dit onder vrij duur?
https://www.amazon.de/GGS...r-LASRX100/dp/B00D42HEIM/

Je hebt ook plastieken versie 3 beschermers voor 5 euro.
https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B00ACJ7UD4/
quote:
De Sony is schijnbaar 0.7 mm dik. De Larmor 0.5. mm en een generieke (op Bol.com) is 0.33 mm. Ik ga dan voor de Sony, gezien hij goede reviews heeft en op 15 euro redelijk is qua prijs. (Niet echt, vindt het nog steeds belachelijk duur voor een stukje plastic.)

Die Larmor werd voor 20 euro verkocht op bol.com. Op amazon.de is hij goedkoper, maar zit nog steeds op een vergelijkbare prijs als de Sony.

• Idssie
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13-03 18:06
Misschien een domme vraag maar ik heb nu al een jaar een Sony RX 100 IV en hij bevalt prima. Ik kan alleen niet inzoomen tijdens het filmen :-( Welke button moet ik hiervoor gebruiken?

Wanneer ik de functie van de draai cirkel op lens handmatig in de instellingen aanpas naar zoomen en niet op standaard staat ingesteld kan ik wel inzoomen. maar dit zorgt dan weer voor problemen bij de andere modussen.

Zou iemand mij kunnen vertellen met welke knop ik kan in zoomen tijdens het filmen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-05 20:44
quote:
Idssie schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 01:48:
Misschien een domme vraag maar ik heb nu al een jaar een Sony RX 100 IV en hij bevalt prima. Ik kan alleen niet inzoomen tijdens het filmen :-( Welke button moet ik hiervoor gebruiken?

Wanneer ik de functie van de draai cirkel op lens handmatig in de instellingen aanpas naar zoomen en niet op standaard staat ingesteld kan ik wel inzoomen. maar dit zorgt dan weer voor problemen bij de andere modussen.

Zou iemand mij kunnen vertellen met welke knop ik kan in zoomen tijdens het filmen?
Uhm, met de zoomrocker :? Dat is dat piemeltje dat aan de afdrukknop hangt.

• Jasper
Normale zoom-knop werkt inderdaad prima tijdens het filmen op de 4. Hij zoomt ook minder snel dan wanneer je fotografeert, wat erg fijn overkomt op de video.

Helaas heb ik mijn 4 laten vallen. Flinke deuk op de lens. Gaat van de week naar techrepair voor een inschatting van de kosten.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

je weet niet of het alleen cosmetische schade is?

• Jasper
quote:
CeesKees schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:54:
je weet niet of het alleen cosmetische schade is?
Lens lijkt onbeschadigd, maar de lamellen sluiten en openen niet goed.

• Rubberen
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 07-05 22:00
Ik heb gisteren de Sony rx100 iV aangeschaft.

Enkel lees ik in de review van tweakers dat de sd kaart moet voldoen aan volgende:

''Sdxc-eisen

Voor hfr-slowmotionvideo's en het gebruik van de xavc-s-codec zijn er specifieke vereisten. Een sdhc-kaart tot en met 32GB kun je in alle gevallen vergeten. Voor het gebruik van hfr en xavc-s met 60Mbit/s is minimaal een sdxc-klasse 10-kaart nodig en bij voorkeur een uhs-I-klasse u1. Wil je filmen met 100Mbit/s, dan heb je een uhs-I of -II-klasse u3 nodig. Het kan dus zijn dat je nieuwe geheugenkaarten moet kopen om met deze videomodi aan de slag te kunnen. Gelukkig zijn ze niet zo duur meer. ''

Is de onderstaande sd geschikt naar de bovenstaande normen?

Zijn er toevallig goedkopere alternatieven?

https://www.bol.com/nl/p/...70408/?s2a=#product_title

• Jasper
Lijkt me de goede om slowmotion te filmen :)

Btw, de kosten voor reparatie van mijn gevallen Rx100 IV zijn 438 euro.
quote:
e vervangen onderdelen :
1 x *SERVICE. LENS DEVICE LSV-17
1 x *SERVICE. CABINET (FRONT) AS

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:00

Ventieldopje

I'm not your buddy, pal!

quote:
Rubberen schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:34:

Enkel lees ik in de review van tweakers dat de sd kaart moet voldoen aan volgende:

''Sdxc-eisen

Voor hfr-slowmotionvideo's en het gebruik van de xavc-s-codec zijn er specifieke vereisten. Een sdhc-kaart tot en met 32GB kun je in alle gevallen vergeten. Voor het gebruik van hfr en xavc-s met 60Mbit/s is minimaal een sdxc-klasse 10-kaart nodig en bij voorkeur een uhs-I-klasse u1. Wil je filmen met 100Mbit/s, dan heb je een uhs-I of -II-klasse u3 nodig. Het kan dus zijn dat je nieuwe geheugenkaarten moet kopen om met deze videomodi aan de slag te kunnen. Gelukkig zijn ze niet zo duur meer. ''

Lexar Professional UHS-II SD kaart 64GB 1000x

Eh, ja? :X Dat staat er toch :> In de specs staat daar ook dat de leessnelheid 150 MB/s is (1200 mbit/s) en de schrijfsnelheid 80 MB/s (640 mbit/s). Ruim voldoende dus :)

Ventieldopje wijzigde deze reactie 03-04-2017 22:52 (6%)

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

quote:
Rubberen schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:34:

''Sdxc-eisen

Zoals je kunt lezen, heb je gewoon een U3 kaartje nodig. Deze voldoet dus ook prima: pricewatch: Sandisk 64GB Extreme SDXC U3/Class 10

Zeiss 21mm f/2.8

• Wouter Lucassen
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
Universal Creations schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:37:
[...]

Zoals je kunt lezen, heb je gewoon een U3 kaartje nodig. Deze voldoet dus ook prima: pricewatch: Sandisk 64GB Extreme SDXC U3/Class 10
Ik heb een beetje lopen googelen maar kom er niet helemaal uit. Gebruik op dit moment een SDHC kaartje. Ik zou dan niet kunnen opnemen in xavc-s. Kan iemand mij in "leken taal" uitleggen wat voor kwaliteits verschil xavc-s voor mij zou opleveren? Schiet ik dan mooiere foto's? Is dit een merkbaar verschil? Kan ik met een een sdxh kaartje beter burst schieten?
SDHC zegt alleen iets over de capaciteit van het kaartje (4-32GB) niets over de snelheid. Daarnaast is xavc-s een video codec en heeft niets met foto's te maken.

Zeiss 21mm f/2.8

• Wouter Lucassen
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
Universal Creations schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:04:
SDHC zegt alleen iets over de capaciteit van het kaartje (4-32GB) niets over de snelheid. Daarnaast is xavc-s een video codec en heeft niets met foto's te maken.
Oops, fotos was een typo. Ik bedoelde natuurlijk "video's"
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*