Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Zoals je in de specificaties van de RX100 IV kunt lezen (en ook in het menu van je camera), heb je met xavc-s de mogelijkheid om in 4k op te nemen. En dat is zo'n beetje het verkoopsargument van de IV t.o.v. de III.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:03
quote:
Universal Creations schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:56:
Zoals je in de specificaties van de RX100 IV kunt lezen (en ook in het menu van je camera), heb je met xavc-s de mogelijkheid om in 4k op te nemen. En dat is zo'n beetje het verkoopsargument van de IV t.o.v. de III.
Maar ook op de m3 wordt een SDXH kaartje aangeraden; wat is hiervoor het argument dan?
quote:
Wouter Lucassen schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:49:
[...]

Maar ook op de m3 wordt een SDXH kaartje aangeraden; wat is hiervoor het argument dan?
XH? Je hebt het nu over XC neem ik aan. En zoals gezegd heeft dat niets met snelheid te maken, maar met capaciteit. Als je veel fotografeert en filmt, is een SDXC kaartje handig, want die zijn 64GB of groter.

Zeiss 21mm f/2.8

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:03
quote:
Universal Creations schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:53:
[...]

XH? Je hebt het nu over XC neem ik aan. En zoals gezegd heeft dat niets met snelheid te maken, maar met capaciteit. Als je veel fotografeert en filmt, is een SDXC kaartje handig, want die zijn 64GB of groter.
Precies, maar ik bedoel meer van: de rx100 m3 raad dit type kaart aan vanwege de codec xavc-s. Ik snap alleen de meerwaarde van deze codec bij niet 4K filmen niet zo.
De bitrate is bij xavc-s een stuk hoger (zie je ook als je een keuze maakt tussen de verschilende resoluties, framerates en bitrates), dus je hebt grotere kaartjes nodig. Hoe hoger de bitrate hoe hoger de kwaliteit(kort door de bocht).

Zeiss 21mm f/2.8

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:25

Koeitje

Back-up tiems now?

quote:
Wouter Lucassen schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:11:
[...]

Precies, maar ik bedoel meer van: de rx100 m3 raad dit type kaart aan vanwege de codec xavc-s. Ik snap alleen de meerwaarde van deze codec bij niet 4K filmen niet zo.
Resolutie zegt niet zo veel over de kwaliteit. Ik kan je materiaal geven wat op 4K gefilmd is en onder doet van 720p qua detail. Bij video heb je een aantal dingen die de kwaliteit bepalen:
  • De kwaliteit van de sensor in de camera
  • De kwaliteit van het gebruikte glaswerk
  • De resolutie van de opname
  • De bitrate van de opname
  • De gebruikte codec

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:10
quote:
Memocrat schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:11:
[...]

[...]

De Sony is schijnbaar 0.7 mm dik. De Larmor 0.5. mm en een generieke (op Bol.com) is 0.33 mm. Ik ga dan voor de Sony, gezien hij goede reviews heeft en op 15 euro redelijk is qua prijs. (Niet echt, vindt het nog steeds belachelijk duur voor een stukje plastic.)

Die Larmor werd voor 20 euro verkocht op bol.com. Op amazon.de is hij goedkoper, maar zit nog steeds op een vergelijkbare prijs als de Sony.
Overigens een leuke, standaard zit op de RX100 een screenprotector. Dat velletje met het Sony logo er op. Deze kan je er, met veel kracht, vanaf halen en dan een Sony LM terugzetten. Scheelt als je al krasjes hebt en de screenprotector komt dieper te liggen. Ik heb op deze manier een RX100 kunnen fixen waar je "watervlekken" zag onder het scherm.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Is er al nieuws over een eventuele nieuwe RX100?

• pascaldv
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:22
Gisteravond heb ik een RX100 IV gekocht.
Nu lekker mee aan het klooien.

Ik heb reeds gezocht, maar kan het niet direct ergens terug vinden.
De bijgeleverde lader via de camera te laden heeft een laadvermogen van 0,5A bij 5V.
Zoals verwacht gaat dit erg langzaam met opladen.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld een van der volgende telefoon laders te gebruiken:
Samsung met laadvermogen 1.0A
Sony met laadvermogen 1,5A
Samsung Fastcharge met laadvermogen 2.0A

Ik heb inmiddels ook een losse lader besteld om mijn twee accu's tegelijk op te laden.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
pascaldv schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:46:
Gisteravond heb ik een RX100 IV gekocht.
Gewoon benieuwd, waarom een IV en niet een V (of III)?

Kun je die telefoonladers niet gewoon proberen?

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 12-11-2017 19:54 (10%)

• amadeus123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-07 22:49
Ik ben aan het twijfelen om een zeer goede compact camera te kopen, namelijk een RX 100 III (budget van 500¤ dus ligt rond het maximum). Ik lees zeer veel goede dingen maar 1 ding wat mij wat terughoudt is de autofocus. We zouden deze camera vooral gebruiken om onze kindjes (baby en 3 jaar) te fotograferen. Deze zitten natuurlijk nooit stil en ik las soms op het internet dat de autofocus zeer traag is waardoor het voor zo'n zaken iets minder geschikt zou zijn.

Iemand die kan bevestigen of ontkrachten?

• Weakling
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:34

Weakling

available in strong mint

Topicstarter
quote:
amadeus123 schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:49:
Vergeleken met DSLR's of high end mirrorless camera's zoals de Sony A6500 die fase detectie gebruiken om te focussen? Ja, dan is de RX100 III een stukje langzamer.

Vergeleken met andere compact camera's uit hetzelfde segment die ook allemaal "slechts" contrast detectie gebruiken om te focussen? Nee, dan is de RX100 III bij de snelste.

Is de focus speed de enige factor? Nee, shutter lag speelt ook een grote rol, zo niet nog grotere rol, in het missen van een moment, maar ook daar geld weer exact hetzelfde voor als de focus snelheid.

Dus wil je absoluut een compact voor rond de 500 euro, dan is de RX100 III de beste keuze, maar zul je af en toe wel een momentje kunnen missen ten opzichte van een grotere en duurdere camera en dan hebben we het al snel over 1000 euro en meer.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• -Sander-
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:36

-Sander-

///M Powerrrrrr

quote:
amadeus123 schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:49:
Ik ben aan het twijfelen om een zeer goede compact camera te kopen, namelijk een RX 100 III (budget van 500¤ dus ligt rond het maximum). Ik lees zeer veel goede dingen maar 1 ding wat mij wat terughoudt is de autofocus. We zouden deze camera vooral gebruiken om onze kindjes (baby en 3 jaar) te fotograferen. Deze zitten natuurlijk nooit stil en ik las soms op het internet dat de autofocus zeer traag is waardoor het voor zo'n zaken iets minder geschikt zou zijn.

Prima koop! Heb deze zelf ook en ben er zeer tevreden over, ook lekker compact en zeer goede beeldkwaliteit!

• R20141016
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-10 15:10
Ik heb zaterdag ook de RX 100 III gekocht.
Mijn vorige camera was een Nikon P7800.
Wat een verbetering is deze RX 100 III. Hij focused razendsnel en je kunt ook snel doorklikken. Wanneer de kindjes heel druk bewegen (rennen, springen en vliegen) dan zit er soms een shot bij dat mislukt is. ;)

Ben dik tevreden mee.
Heb ook de oplader gekocht waarmee ik 2 accu's tegelijk kan opladen.
https://www.saake-shop.nl...50mah-usb-dual-lader.html

Heb de camera gekocht bij de lokale fotozaak in het dorp. Heb ik goede ervaringen mee en levert een goede service. 8)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Weakling schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:05:
Dus wil je absoluut een compact voor rond de 500 euro, dan is de RX100 III de beste keuze, maar zul je af en toe wel een momentje kunnen missen ten opzichte van een grotere en duurdere camera en dan hebben we het al snel over 1000 euro en meer.
Voor 1000 euro heb je de V met phase detect auto focus.

• amadeus123
Bedankt allen!

Zouden jullie ook effectief voor de RX 100 III gaan als je een budget hebt tot 500 als het eigenlijk maar gaat om vooral veel mooie foto's van de kinderen te maken en verder zeer normaal occasioneel gebruik? Of zou je dan eerder een goedkoop maar toch zeer degelijk ander model aanraden?

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Nee, absoluut voor de RX100iii gaan en niet voor die paar euro switchen naar een goedkoper model, daar krijg je juist echt spijt van, zeker omdat je van een 7D komt!
Flits, zoeker, lichtsterke lens en veel handmatige mogelijkheden in een compact jasje! Top ding!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:27
quote:
Olaf van der Spek schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:56:
[...]

Voor 1000 euro heb je de V met phase detect auto focus.
Kan je dan niet voor veel minder geld de Lumix LX15 aanschaffen? Wat ik ervan lees, wordt hij alom geprezen en hij ligt qua prijs eerder bij de RX100 III dan bij de IV en V waar hij vaak mee vergeleken wordt.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Het hebben van een zoeker was voor mij wel doorslaggevend om voor de Sony te gaan!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Jorgen schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:22:
[...]

Kan je dan niet voor veel minder geld de Lumix LX15 aanschaffen? Wat ik ervan lees, wordt hij alom geprezen en hij ligt qua prijs eerder bij de RX100 III dan bij de IV en V waar hij vaak mee vergeleken wordt.
Goede vraag.. https://www.dpreview.com/...nic-lumix-dmc-lx10-lx15/9

• pascaldv
  • Laatst online: 15-10 13:22
quote:
Olaf van der Spek schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:54:
[...]

Gewoon benieuwd, waarom een IV en niet een V (of III)?

Kun je die telefoonladers niet gewoon proberen?
Olaf, reden dat ik niet zomaar een andere lader gebruik is omdat het een prijzig apparaatje is.
Meer laadvermogen = meer warmt etc. Wil niet dat er straks intern wat overbelast raakt in de camera.

De keuze was eerder andersom. Ik heb de IV gekozen boven de III omdat ik vanuit de boot ook wakeboarders wil fotograferen en filmen. Dus slowmotion is leuk en fatsoenlijke video verwerking.

De V was voor mij de meerprijs niet waard. Deze werd me aangeboden, maar ze legde hem snel weg toen ik zei dat ik hem wel wilde, maar dan voor de prijs van de IV ... haha.

Heb wel sinds vrijdag elke keer dat hij de geheugenkaart niet kan lezen.
Dus nog even terug naar de shop.

pascaldv wijzigde deze reactie 14-11-2017 21:04 (6%)

Het laadvermogen wordt door het apparaat bepaald.

Zeiss 21mm f/2.8

Precies. De lader bepaalt de spanning en de maximale stroom, maar het op te laden apparaat bepaalt de [i]daadwerkelijk[e/i] laadstroom.
Het is fysisch onmogelijk om bij gelijke spanning een hogere stroom te forceren dan wat het apparaat afneemt.

• amadeus123
Beste RX 100 (III) eigenaars.
Ik heb nu sinds een paar weken de M3 en ik moet zeggen dat hij eerlijk gezegd tegenvalt.
Laten we eerst stellen, ik ben geen professioneel fotograaf. Dus ik verander niet constant de eigenschappen om de ultieme foto te krijgen. Echter had ik bij normaal gebruik toch weinig problemen verwacht met een camera die 500 euro heeft gekost.

Ik heb vooral problemen bij het trekken van foto's binnen. Dit vooral van mijn kinderen, die dan nog niet eens echt actief bezig zijn. De foto's zijn licht-wazig, soms ruis, soms maar 1 van de 2 personen op de foto scherp waarvan ik toch gewoon ben dat dit met minder goede camera's makkelijker lukt...

Ik heb ook al in S-mode foto's getrokken met auto iso, daar ik op het internet ook wat dezelfde verhalen lees van andere ouders. Maar toch, nee, voor een camera die zoveel geld kost, moet ik normale foto's kunnen nemen.

Hoe ervaren jullie dit? Hoe stellen jullie de camera in bij kunstlicht? Ik zit te denken om over te stappen op de panasonic LX 15 of canon G7 als dit blijft duren.

bedankt voor jullie ervaringen :)

• avanreijn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:02
Heb je voorbeelden online? Welk bereik stel je de auto iso in?

• amadeus123
quote:
avanreijn schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:36:
Heb je voorbeelden online? Welk bereik stel je de auto iso in?
Voorbeelden momenteel niet ( zijn enkel mijn kinderen en die zet ik liever niet zomaar online).
De auto iso stond van 125 tot 6400, heb deze vandaag op 3200 gezet.

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:34
Ik heb onlangs een RX100 III gekocht. Ik moet zeggen dat het een mooie camera is maar dat 't nu vlekkeloos werkt. De software van Sony is meer dan ruk. Een applicatie van 300MB downloaden om het ding op mijn Mac draadloos te benaderen... en dan ook nog 4 waarschuwingen krijgen én vervolgens niet werken.

Ik heb het ding eigenlijk ook alleen nog maar aan de lader gehad. Alleen de eigen lader want elke andere kabel weigert dienst. En een handige lader is het: kabel, blokje, kabel. Voor op vakantie is een algemene USB-lader met microUSB lader niet voldoende! 8)7
Ik had hem helemaal volgeladen gister. Ik denk ik probeer eens de iOS app te verbinden met de camera: "battery exhausted" 8)7

Wat is dit voor camera? Of heb ik een DOA te pakken?

iAmRenzo wijzigde deze reactie 04-02-2018 12:53 (193%)

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Merkwaardig, ik had eerst een RX100 I en nu een RX100 IV en ik kan met succes elke willekeurige USB-lader gebruiken. De Sony-lader heb ik zelfs nog nooit gebruikt.
quote:
amadeus123 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:27:
Ik heb vooral problemen bij het trekken van foto's binnen. Dit vooral van mijn kinderen, die dan nog niet eens echt actief bezig zijn. De foto's zijn licht-wazig,
Wat is er wazig? Bewegingsonscherpte? Uit focus?
quote:
soms ruis
Omdat je binnen fotografeert, is er minder licht aanwezig. Hierdoor gaat de iso omhoog en krijg je meer ruis. Vooral als je op 100% je foto's bekijkt. Vergelijk deze beelden eens met die je maakt met je smartphone...
quote:
soms maar 1 van de 2 personen op de foto scherp waarvan ik toch gewoon ben dat dit met minder goede camera's makkelijker lukt...
Jouw camera is in staat om te werken met minder scherptediepte. Door de grotere sensor krijg je een kleinere scherptediepte dan bijvoorbeeld een normale compactcamera (of smartphone). Als je binnen fotografeert, wil je camera het diafragma graag open gooien om meer licht binnen te krijgen. Hierdoor wordt de scherptediepte kleiner. Je moet dus bewust hiermee omgaan. Je kunt de camera in A (diafragmavoorkeuze) zetten, waarbij je zelf bepaalt hoe groot het diafragma en dus ook de scherptediepte is. Je kunt dezelfde scherptediepte krijgen als met een goedkopere camera, maar komt er minder licht op de sensor en krijg je gewoon evenveel ruis op je foto als met een goedkopere camera. There's no such thing as a free lunch.
quote:
Ik heb ook al in S-mode foto's getrokken met auto iso, daar ik op het internet ook wat dezelfde verhalen lees van andere ouders. Maar toch, nee, voor een camera die zoveel geld kost, moet ik normale foto's kunnen nemen.
Waarom in de S-mode? Dat is als je de sluitertijd wil vastzetten. Handig voor bijvoorbeeld bewegende onderwerpen. Met een korte sluitertijd kunt je bewegingen bevriezen. Met lange sluitertijd kun je lichtsporen trekken of golven op water uitsmeren (zoek maar op long exposure photography).
Dat de camera niet doet wat jij wil, heeft meer met jou te maken als bediener van het apparaat dan met het apparaat. Als ik in een formule 1 wagen stap, kan ik waarschijnlijk niet eens wegrijden, laat staan een beetje fatsoenlijke rondetijd rijden. Dat heeft niets met die wagen te maken, maar meer met mijn gebrek aan vaardigheden op dit vlak. Je kunt je RX100 ook in de automaat zetten of 1 van de scene standen. Dat gaat doorgaans ook prima, maar dan maakt de camera de keuzes en niet jij. De belichtingsdriehoek leren, is een eerste stap in de techniek achter fotografie.
quote:
Hoe ervaren jullie dit? Hoe stellen jullie de camera in bij kunstlicht? Ik zit te denken om over te stappen op de panasonic LX 15 of canon G7 als dit blijft duren.
Met deze camera's ga je exact dezelfde problemen tegenkomen. Zij hebben namelijk diezelfde sensor en ook ongeveer dezelfde lichtsterke lens erop.

Zeiss 21mm f/2.8

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:07

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb sinds kort de RX100 mkV als pocket cam naast mijn dSLR en ben er compleet lyrisch over, wat een heerlijk apparaat. Er zijn maar weinig puntjes waar ik iets op aan te merken heb. Het enige wat me echt tegenvalt is de batterijduur eigenlijk, een paar reserve-accu's zijn niet overbodig voor op reis. Ik kwam hierboven deze post tegen:
quote:
rsmits007 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:41:
Heb ook de oplader gekocht waarmee ik 2 accu's tegelijk kan opladen.
https://www.saake-shop.nl...50mah-usb-dual-lader.html
Ik ben benieuwd wat je ervaring hiermee inmiddels is. Gaan deze accu's net zo 'lang' mee als de originele Sony-accu?

Iemand anders positieve ervaring met 3rd party accu's?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• R20141016
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-10 15:10
quote:
SnoeiKoei schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:01:
Ik heb sinds kort de RX100 mkV als pocket cam naast mijn dSLR en ben er compleet lyrisch over, wat een heerlijk apparaat. Er zijn maar weinig puntjes waar ik iets op aan te merken heb. Het enige wat me echt tegenvalt is de batterijduur eigenlijk, een paar reserve-accu's zijn niet overbodig voor op reis. Ik kwam hierboven deze post tegen:

[...]

Ik ben benieuwd wat je ervaring hiermee inmiddels is. Gaan deze accu's net zo 'lang' mee als de originele Sony-accu?

Ja zeker. Had bij mijn vorige Sony camera ook een Jupio accu. Deze hield het na 3 jaar gebruik voortaan langer vol dan de originele Sony accu. Ook bij extreme kou (-30) kon je toch zeker 2 volle dagen plaatjes blijven schieten. _/-\o_

Jupio is een goed en degelijk merk die ook na jaren gebruik goed blijft presteren. :)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
rsmits007 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:04:
[...]

Ja zeker. Had bij mijn vorige Sony camera ook een Jupio accu. Deze hield het na 3 jaar gebruik voortaan langer vol dan de originele Sony accu. Ook bij extreme kou (-30) kon je toch zeker 2 volle dagen plaatjes blijven schieten. _/-\o_

Jupio is een goed en degelijk merk die ook na jaren gebruik goed blijft presteren. :)
Ok, bedankt! :) Ik denk dan dat ik datzelfde setje van 2 accu's + USB-oplader ook maar koop, handig voor op reis.

• oeps
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:05
quote:
SnoeiKoei schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:01:

Met iets andere insteek als je bijvoorbeeld met statief filmt of foto's maakt: een powerbank van een paar euro van de action houdt je batterij altijd vol :P

Werkt bij mij prima met een rx100 iv en zeker in combinatie met de app die de 30 minuten limiet bij filmen eraf haalt. Handig bij registratie van bijvoorbeeld lange optredens.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
oeps schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:13:
[...]

Met iets andere insteek als je bijvoorbeeld met statief filmt of foto's maakt: een powerbank van een paar euro van de action houdt je batterij altijd vol :P

Werkt bij mij prima met een rx100 iv en zeker in combinatie met de app die de 30 minuten limiet bij filmen eraf haalt. Handig bij registratie van bijvoorbeeld lange optredens.
Een powerbank heb ik! Goeie tip. Met welke app kun je langer dan 30min filmen?

• oeps
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:05
quote:
SnoeiKoei schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:57:
[...]

Een powerbank heb ik! Goeie tip. Met welke app kun je langer dan 30min filmen?
Hi,
Hier staat alle info
https://github.com/ma1co/OpenMemories-Tweak
Boven de 30 minuten gaat prima in HD. Bij 4K kom ik tot ongeveer 10 minuten (in plaats van default max 5) omdat de camera dan uit gaat door de hitte en af moet koelen. Getest bij kamertemperatuur.
Ik film vrijwel alleen in HD en dat gaat prima veel langer dan 30 minuten. In een warme ruimte het display uitklappen helpt bij het koelen.

Hier wat ervaringen met diverse Sony cameras
http://www.dvinfo.net/for...g-restriction-hacked.html

• 1972
  • Laatst online: 04-10 14:52
Iemand die de flex print kabel van een RX100 mk1 heeft wel eens heeft vervangen i.v.m. het 'Turn power off and then on' issue waar RX100's wel een last van kunnen hebben na een paar jaar?
Moeilijk om zelf te doen?

(De workarounds, zoals beschreven op https://www.ifixit.com/Gu...eder+einschalten%22/54458 , heb ik al geprobeerd. Te dure reparatie kosten heb ik geen zin in, dus is dit misschien de laatste poging die ik nog wil wagen. ;-) )

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Interessant. Is de Sony camera software gebaseerd op Android?

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:34
Ik was op vakantie met mijn RX100 III en ik heb mij erg geļrriteerd aan Sony's software. Ik heb het toestel ingesteld op NTSC, om te zorgen dat ik 60fps krijg (zoals mijn iPhone) maar Sony vind het nodig om elke keer als ik de camera aan zet een splashscreen te laten zien dat hij op NTSC staat.
Ook gebruik ik wel eens de presets, ook die hebben splashscreens... kunnen die niet uit??

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Hier helaas sinds een paar weken een E:62:10 Error code op het display. Focussen lijkt trager/lastig(er) te gaan, hoewel ook niet altijd. Er tegenaan tikken of Battery/SD kaart eruit lost het probleem niet op.
Hij is een paar maanden geleden al eens gerepareerd vanwege stof op de sensor (kostte ook ¤150 oid) dus binnenkort misschien toch maar eens naar een opvolger kijken. :/

Heeft 5 jaar probleemloos gewerkt overigens, dus ik overweeg om voor een RX100 III te gaan.
Zou deze de extra 50% waard zijn (¤330 v/s ¤500) als de EVF / kantelbare scherm niet heel relevant is?
Kwaliteit is natuurlijk verbeterd (sensor + lens + processor) maar hij is wel weer dikker en heeft minder zoom..

Het is natuurlijk wel een doorontwikkelde versie van de RX100, dus ik heb ergens ook de hoop dat zaken als stof achter de lens bij deze minder snel voorkomen..
iAmRenzo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:48:
Ik was op vakantie met mijn RX100 III en ik heb mij erg geļrriteerd aan Sony's software. Ik heb het toestel ingesteld op NTSC, om te zorgen dat ik 60fps krijg (zoals mijn iPhone) maar Sony vind het nodig om elke keer als ik de camera aan zet een splashscreen te laten zien dat hij op NTSC staat.
Ook gebruik ik wel eens de presets, ook die hebben splashscreens... kunnen die niet uit??
Laat hij dat zien omdat er een verschil zit de taal (NL) en de default beeldinstelling in die regio (PAL)?

Wat als je je camera gewoon op USA zet, gaat die melding dan niet weg? 8)

SmiGueL wijzigde deze reactie 17-09-2018 16:04 (41%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Zoals een aantal voor mij in dit topic heb ook ik het Case Logic DCB 302K tasje besteld, samen met de Jupio 2x accu + lader kit. Dank voor de tips!

Het tasje is precies groot genoeg, camera gaat er gemakkelijk in, maar heeft geen speling. In het voorvakje passen de reserve accu's en een geheugenkaartje (2 accu's is wel wat krap). Hiermee is mijn toestel klaar voor tripjes :)

Nu mezelf nog een cursus 'hoe werken de focus area opties eigenlijk' geven, want er zijn veel opties en ze lijken deels te overlappen...

I like bacon!

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True