Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/inleiding.png
Begin juni 2012 kondigde Sony een nieuwe compacte camera aan, de Cybershot DSC-RX100. Normaliter zijn aankondigingen van compacte camera's niet iets om heel enthousiast van te worden, maar dat was in dit geval wel even anders.

De RX100 bevat namelijk een grote sensor in een kleine behuizing, waarmee de camera in het gat springt tussen de eenvoudige kleine point and shoot camera's en de omvangrijkere spiegelloze camera's met verwisselbare lens.

De camera is niet goedkoop, maar de diverse previews en reviews laten zien dat de RX100 in zijn bedriegelijk kleine behuizing foto's maakt die heel dicht tegen kwaliteit van camera's zoals de NEX en zelfs sommige DSLR's aan zit. Het is dan ook geen eenvoudige P&S camera, maar een camera waarbij nagenoeg alles volledig handmatig in te stellen is.

Kortom de perfecte camera voor de enthousiaste amateur, de beginnende professional die het nog niet aan durft om een compleet DSLR systeem aan te schaffen of de voleerd professional die eens een keer geen zin heeft om een rugzak vol apparatuur mee te slepen.
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/specificaties.png
Een droge opsomming van de belangrijkste specificaties van de RX100:
  • Sensor: 1" CMOS (13,2 x 8,8mm)
  • Pixels: 20,2 megapixels effectief
  • Resolutie: 5472 x 3648 maximaal
  • Beeldverhoudingen: 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
  • ISO: Auto, 100 - 25600
  • Optische beeldstabilisatie
    [*}RAW
  • Brandpuntafstand: 28 - 100mm (35mm equivalent)
  • Diafragma: f/1.8 - f/4.9
  • Handmatige focus (met "peaking level" indicatoren)
  • Instelbare lensring (zoom, ISO, EV etc)
  • Instelbare buttons
  • Scherm: 3" vast WhiteMagic LCD scherm
  • Flitser: ingebouwde pop-up filtser
  • Video: 1920 x 1080, 60 fps, 28Mbps maximaal
  • Aansluitingen: USB2.0, HDMI
  • Accuduur: 330 (CIPA)
  • Acculader: in camera
  • Dimensies: 102 x 59 x 36mm
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/fotos.png
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aphex.home.xs4all.nl/RX100/reviews.png

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
Zeer vette compact camera.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:52
Heerlijke camera om mee te werken.

Gebruik deze naast mijn dsrl camera als ik lekker een stedentripje doe of niet wil
sjouwen ;)

Geweldige hoge iso kwaliteit en snelle autofocus voor een camera van dit formaat.

Echt de beste compact camera van dit moment, helaas wel aan de prijzige kant maar als je echt geen concessies wilt doen aan de kwaliteit en je wilt een lekker klein formaat is dit de camera om aan te schaffen....

[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 04-08-2012 09:38 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 17:28
Steve Huff heeft ook een review gemaakt.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
precies mijn ervaring dit is echt een TOP Camera...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap even dat sensorformaat niet. 1" is volgens mij toch echt 25,4mm diagonaal. Met een sensor van 13,2x8,8mm kom ik op een diagonaal van 15,9mm uit. Dat is ongeveer 2/3" en niet 1". Ik zie dezelfde specs op de officiele Sony productsite staan, maar die term is wel aardig verneukeratief.

Verder zien de resultaten er goed uit voor zo'n compacte camera.

[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 04-08-2012 17:58 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24
Universal Creations schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:50:
Ik snap even dat sensorformaat niet. 1" is volgens mij toch echt 25,4mm diagonaal. Met een sensor van 13,2x8,8mm kom ik op een diagonaal van 15,9mm uit. Dat is ongeveer 2/3" en niet 1". Ik zie dezelfde specs op de officiele Sony productsite staan, maar die term is wel aardig verneukeratief.

Verder zien de resultaten er goed uit voor zo'n compacte camera.
Image sensor format, sometimes referred to as "optical format" or "sensor size", refers to the shape and size of the image sensor in a digital camera. The image sensor format is usually listed in the camera’s specifications and is required knowlege for selecting appropriate macro lenses and microscope adapters. There are two ways image sensor format can be described: inch-based format and APS format.

The inch-based image sensor format originated in the 1950s and stems from the physical size of the vidicon tube sensor used in cameras at that time. The outside diameter of the vidicon tube was equal to 1” and the imaging area of the tube was 16mm diagonal. The sensor was commonly referred to as a 1” sensor and shortly thereafter it was commonly known that a 1” sensor had an imaging diagonal of 16mm. This resulted in the seemingly odd image sensor inch format: 1” = 16mm. This format standard survived the conversion to solid state image sensors (CCD and CMOS sensors) even though the corresponding vidicon tube was gone. The 1” = 16mm conversion factor allows the quick calculation of the modern day inch format sensor diagonals seen in the table below.
http://www.spotimaging.com/iq/image-sensor-format.html

Oude shizzle dus, 1" sensor formaat == 16mm echte sensor + crap eromheen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha, thanks for the info! Ik zag al een mooie tabel op wiki staan, maar had de begeleidende tekst niet goed gelezen (daar staat ook zoiets in, zie ik nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Jammer dat er geen kantelbare LCD scherm opzit, maar ik denk dat dit een kwestie van tijd is voordat Sony dit gaat aanbrengen.

Sony is de laatste jaren wel top bezig op camera markt. Ze komen in tegenstelling tot Nikon en Canon wel met innovatieve nieuwe producten d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 04-08-2012 19:27 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:26:
Sony is de laatste jaren wel top bezig op camera markt. Ze komen in tegenstelling tot Nikon en Canon wel met innovatieve nieuwe producten d:)b
Want Canon en Nikon hadden nog geen grote sensor compacte camera? Canon en Nikon hadden ook de eerste video dslr (D90 allereerst, vlak daarna 5D2). Maar goed, Sony heeft wel een aantal vernieuwende producten/features, maar daar is de RX100 niet echt een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Universal Creations schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:40:
[...]

Want Canon en Nikon hadden nog geen grote sensor compacte camera? Canon en Nikon hadden ook de eerste video dslr (D90 allereerst, vlak daarna 5D2). Maar goed, Sony heeft wel een aantal vernieuwende producten/features, maar daar is de RX100 niet echt een voorbeeld van.
Die videofunctie van de D90 is natuurlijk fantastisch, maar wat Sony heeft gedaan met de Nex serie, en ook nu weer met de RX100, dat heb ik Canon en Nikon de laatste jaren niet zien nadoen. Op dat gebied vind ik Canon en Nikon achterlopen, Canon en Nikon zijn wel weer goed in het aanbrengen van nieuwe leuke features, maar in aanboren van een nieuwe 'markt', met nieuwe producten, daar is Sony de laatste jaren echt veel beter in geweest. En dat zie je ook terug in de verkoopcijfers.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Strider schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:26:
Jammer dat er geen kantelbare LCD scherm opzit, maar ik denk dat dit een kwestie van tijd is voordat Sony dit gaat aanbrengen.
Dat is ook zo ongeveer het enige dat ik mis op deze camera. En wees gerust, ik zal niet ook hier over zijwaarts klappende schermen beginnen ;)
Universal Creations schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:40:
Maar goed, Sony heeft wel een aantal vernieuwende producten/features, maar daar is de RX100 niet echt een voorbeeld van.
Naar mijn mening vergis je je daar heel erg in met de RX100. Het is de eerste compacte camera met zo'n grote sensor. Ongeveer 2x zo groot als in de vorige leiders wat betreft sensor omvang. Dat lijkt mij een knap staaltje innovatie. Zeker aangezien het niet eenvoudig is om een lens zo dicht op een grote sensor te zetten.

Uiterlijk lijkt het misschien niet vernieuwend, maar intern is de RX100 naar mijn mening behoorlijk vernieuwend. Dat zal wellicht ook het "probleem" bij het aan de man brengen van deze camera zijn: aan de buitenkant zie je niet dat de binnenkant geweldig is en zullen er veel zijn die afgeschrikt worden door het prijskaartje. Onterecht naar mijn mening.

Het enige minpuntje dat ik tot nu toe heb met de camera: het USB klepje. Het klepje voelt wel zo enorm fragiel aan en de scharniertjes kennen geen enkele flexibiliteit, waardoor ik telkens als ik 'm open doe bang ben dat ik 'm afbreek. Maar goed, dat is een kwestie van voorzichtig zijn.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ja daar heb je gelijk in het klepje is wat fragiel..

Ik hoop ook dat er een aparte lader komt, nu kun je alleen je accu opladen in de camera en dat is niet echt handig... Maar goed dat doet niks af aan de camera

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:23:
Naar mijn mening vergis je je daar heel erg in met de RX100. Het is de eerste compacte camera met zo'n grote sensor. Ongeveer 2x zo groot als in de vorige leiders wat betreft sensor omvang. Dat lijkt mij een knap staaltje innovatie. Zeker aangezien het niet eenvoudig is om een lens zo dicht op een grote sensor te zetten.
Canon G1X en Nikon 1 zijn compact en de Canon heeft zelfs een nog grotere sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Universal Creations schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:02:
[...]

Canon G1X en Nikon 1 zijn compact en de Canon heeft zelfs een nog grotere sensor.
Sorry, maar ik wil de G1X niet compact noemen. Ja, compacter dan een DSLR, maar je stopt 'm niet in je broekzak. Dat kan met de RX100 wel gemakkelijk. En de Nikon heeft geen vaste lens en is daarmee ook een stuk minder compact.

[ Voor 9% gewijzigd door Plekuz op 05-08-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Afbeeldingslocatie: http://www.consumedigitalguide.com/wp-content/uploads/2012/06/X10-Fuji-Sony-RX100-Canon-G1X.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 00:56

Quan Vu

Hoi

Zeer geïnteresseerd in deze camera. Ik wacht echter nog even op de Panasonic LX7. Deze heeft weliswaar een kleinere sensor, maar compenseert weer met zijn grotere diafragma over het hele bereik. Ik ben benieuwd hoe de real world prestaties zijn.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-06 21:23
Quan Vu schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:39:
Zeer geïnteresseerd in deze camera. Ik wacht echter nog even op de Panasonic LX7. Deze heeft weliswaar een kleinere sensor, maar compenseert weer met zijn grotere diafragma over het hele bereik. Ik ben benieuwd hoe de real world prestaties zijn.
Goede vergelijking van de specs tussen de 2; http://snapsort.com/compa...-Sony-Cybershot-DSC-RX100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzatosti
  • Laatst online: 17-06 20:21
Ik heb niet gewacht en heb de RX100 genomen. Hoe de LX7 zal presteren blijft afwachten, maar de RX100 is voor een broekzak formaat camera echt ontzettend goed.
Nog even los van de bijzonder goede beeldkwaliteit vind ik vooral de snelle autofocus indrukwekkend. Ik heb als referentie een D7000 en lenzen met erg snelle AF en mijn laatste compacts waren een Canon S90 en S95, maar deze Sony is echt een zeer snelle stap vooruit. Erg fijn.

Qua kleuren kan ik uiteraard niets zeggen over de LX7 vs de RX100, maar de kleuren van de RX100 vind ik erg natuurlijk. De S90/95 vond ik goede compacts, maar over de kleuren was ik eigenlijk nooit tevreden.

De enige zaken die de LX7 voor mij interessant maken tov de RX100 zijn de 24mm, het grotere diafragma ingezoomd en, in de categorie "nice to have", de beter macro. Zaken als bv het kunnen aansluiten van een lossen flitser vind ik voor een pocket camera totaal niet relevant.
Letterlijk een te groot nadeel van de LX7 vind ik toch dat ie in alle richtingen ongeveer 1cm breder/langer/dieper is, wat naar mijn idee te groot wordt voor een echt broekzak camera. Maar dat is persoonlijk, en ach, je kunt altijd nog met een buideltasje gaan lopen:)

Voor de RX100 kan ik overigens het extra gripje van Richard Franiec aanraden (had em eerder voor de S90/S95). Zorgt ervoor dat de camera net wat beter in de hand ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door pizzatosti op 20-08-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424922

Na alle lovende reviews en woorden net besteld omdat hij nu € 549 is bij Foto Konijnenberg. :)
Helaas niet op voorraad dus ik moet nog even wachten. :'(
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1655951/sony-cybershot-dsc-rx100.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Anoniem: 424922 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:41:
Na alle lovende reviews en woorden net besteld omdat hij nu € 549 is bij Foto Konijnenberg. :)
Helaas niet op voorraad dus ik moet nog even wachten. :'(
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1655951/sony-cybershot-dsc-rx100.html
Da's een mooie prijs voor de RX100. Ik heb er in mijn ongeduldig enthousiasme nog 100 euro meer voor betaald. Mijn NEX5 is niet meer uit de tas geweest sinds in de RX100 heb. En goed nieuws voor de Photoshoppers en Lightroomers: er is ondertussen een release candidate van de nieuwe camera RAW cq LR4.2 waarin de RX100 ondersteund wordt!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-06 14:19
Ik ben niet zo thuis in Lightroom, maar wil er wel wat mee gaan doen nu ik ook goeie camera (rx100) heb liggen 8) . Maar zou iemand mij kort kunnen zeggen wat een camera RAW met ondersteuning voor je camera precies betekend? Is het dan zo dat de software hier en daar wat afwijkingen in kleur etc van je camera automatisch aanpast?

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:20
Duidelijke uitleg over RAW:
Wikipedia: RAW (bestandsformaat)
Fotografie FAQ

[ Voor 14% gewijzigd door niels132 op 30-08-2012 12:04 ]

• Follie
Ja ok thanks, duidelijk wat RAW is. Maar betekend camera RAW met ondersteuning voor bijvoorbeeld rx100 nou dat lightroom .ARW bestanden ondersteund? Of betekend het meer?

Anoniem: 255680

Follie schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:15:
Ja ok thanks, duidelijk wat RAW is. Maar betekend camera RAW met ondersteuning voor bijvoorbeeld rx100 nou dat lightroom .ARW bestanden ondersteund? Of betekend het meer?
Als de raws uit die specifieke camera niet ondersteund worden wilt dat zeggen dat je ze niet kan openen, nogal lastig dus. Als er RAW ondersteuning is voor die camera kan je dus gewoon de raws bekijken/ bewerken.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:13
Ik zit dus ook aan de RX-100 te denken maar Ken Rockwell brengt mee aan het twijfelen en dan komt de Fuji X-10 weer om de hoek kijken, http://www.kenrockwell.com/tech/00-new-today.htm

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Follie
Ah duidelijk, thanks!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
mcmiles schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:22:
Ik zit dus ook aan de RX-100 te denken maar Ken Rockwell brengt mee aan het twijfelen en dan komt de Fuji X-10 weer om de hoek kijken, http://www.kenrockwell.com/tech/00-new-today.htm
Van de Ken Rockwell site over de RX100 sensor:
it's not much bigger than other compacts
En toen hield ik op met lezen, want hier slaat ie enorm de plank mis. Ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://briard.typepad.com/.a/6a0120a6399ca9970c017742c2b6b0970d-800wi
De 1/2.3 en 1/1.7 zijn de gebruikelijke afmetingen van de sensor in compacts. Die in de RX100 is dus zo'n 4x groter!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

Ken Rockwell? Die is op zijn zachts gezegd nogal Nikon biased en zou ik echt niet zo serieus nemen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:13
Weakling schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:05:
[...]

Van de Ken Rockwell site over de RX100 sensor:

[...]

En toen hield ik op met lezen, want hier slaat ie enorm de plank mis. Ter verduidelijking:
[afbeelding]
De 1/2.3 en 1/1.7 zijn de gebruikelijke afmetingen van de sensor in compacts. Die in de RX100 is dus zo'n 4x groter!
Dank, dit plaatje spreekt voor zich denk ik. ik ga e.e.a. van het weekend nog eens op een rijtje zetten. Hij zou mijn canon s95 moeten vervangen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:40
EXX schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:11:
Ken Rockwell? Die is op zijn zachts gezegd nogal Nikon biased en zou ik echt niet zo serieus nemen.
De consensus van de community is dat hij vaak de realiteit fout voorstelt en hij heeft de RX100 zelf niet eens gebruikt. Zijn website heeft "content" om via referrals extra inkomsten te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

€ 549 is a redelijk, zodra die €399 is vind ik 'em intessant worden.
De Nikon J1 met zelfde grote sensor is ook enorm in prijs gedaald, bij Sony zal het echter niet zo snel gaan.
Digitalrev.com is enthousiast, en zij bashen Sony normaliter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449094

pizzatosti schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:19:
De enige zaken die de LX7 voor mij interessant maken tov de RX100 zijn de 24mm, het grotere diafragma ingezoomd en, in de categorie "nice to have", de beter macro.
Zou je mij kunnen uitleggen waarom de LX7 een betere macro geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie hier inmiddels een losse acculader voor o.a. de RX100

http://www.amazon.com/Cyb...Protectors/dp/B008O6R5ZK/

[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 09-09-2012 00:12 . Reden: Linkjes graag zonder referral ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

De RX100 krijgt een grote broer, de RX1: fullframe sensor, 35mm f/2 lens.

De afbeeldingen zal ik achterwege laten, die verschijnen vast wel in een dedicated topic binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84479

Ik zit met betalen en heb hem nog niet op een NL site gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84479 schreef op maandag 10 september 2012 @ 04:40:
Ik zit met betalen en heb hem nog niet op een NL site gevonden.
Kijk dan even in Duitsland waar ik inmiddels besteld heb.
Voor € 35 heb je een lader plus 2 accu's, accu's zijn geen topkwaliteit maar ik heb al een 2de origineele accu die ik nu in elk geval buiten de camera om kan laden.

http://www.amazon.de/gp/p...W6NO/ref=ox_ya_os_product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449094 schreef op maandag 10 september 2012 @ 07:44:
[...]

Kijk dan even in Duitsland waar ik inmiddels besteld heb.
Voor € 35 heb je een lader plus 2 accu's, accu's zijn geen topkwaliteit maar ik heb al een 2de origineele accu die ik nu in elk geval buiten de camera om kan laden.

http://www.amazon.de/gp/p...W6NO/ref=ox_ya_os_product
Dat is een leuke prijs.
Ik ga ff kijken en zo mogelijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Anoniem: 30965 schreef op zondag 09 september 2012 @ 23:20:
De RX100 krijgt een grote broer, de RX1: fullframe sensor, 35mm f/2 lens.

De afbeeldingen zal ik achterwege laten, die verschijnen vast wel in een dedicated topic binnenkort.
Gizmodo heeft een item: http://gizmodo.com/594182...its-a-dslr-in-your-pocket

24MP full frame, $2800. Meer lens dan camera? :)

LinkedIn
Instagram

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-06 23:19
Ik heb voor de RX1 even een eigen topic gemaakt: Sony RX1

Anoniem: 424922

Het lijkt alsof de RX100 al te kampen heeft met levertijden. Ik heb die van mij op 28 augustus besteld en de leverancier kan nog geen datum noemen. Sommige winkels hebben er nog wel een op voorraad, maar als de winkelier door zijn voorraad heen is gaat bij hem ook de levertijd spelen.
Heeft iemand al iets over levertijden gelezen of gehoord?

Anoniem: 424922 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:09:
Het lijkt alsof de RX100 al te kampen heeft met levertijden. Ik heb die van mij op 28 augustus besteld en de leverancier kan nog geen datum noemen. Sommige winkels hebben er nog wel een op voorraad, maar als de winkelier door zijn voorraad heen is gaat bij hem ook de levertijd spelen.
Heeft iemand al iets over levertijden gelezen of gehoord?
Heb de mijne bij Camera Top in Voorburg gehaald zaterdag.
Volgens hun webpage hebben ze er nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coulblue meld voorraad maar bij bestelling bleek steeds het tegendeel.
Ik kwam mijn rx100 bij Ring in Hilversum tegen.
De voorraden zal niet lang uitblijven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn batterijen + lader inmiddels binnen uit Duitsland.
De lader is voorzien van zowel een auto lader (aanstekergat) als ook een 220 volt aansluiting.
Verder is de lader voorzien van een USB en een USB mini uitgang.

Zeer compleet dus, beide accu's zijn trouwens 1240mAh net zoals de originele sony's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324818

Ha wat leuk om te zien dat er een topic voor de RX100 is. Ik heb deze zelf besteld met de facebook actie van de Sony online store waardoor ik hem op releasedag binnen had met €150 korting op de adviesprijs :+ .

Ik heb er al een vakantie in Tsjechie mee doorgebracht en tot nu toe is dit voor mij de perfecte reiscamera, zakformaat, handmatige settings en goede beeldkwaliteit. Het enige wat ik nog echt mis is de zoom, maar door de 20MP is croppen geen probleem voor een kleine print.
Ik ben vooral erg tevreden met de kleurtoon, ik hoef nauwelijks iets aan te passen in LR wat betreft de kleuren en de standaard correcties in LR zijn ook erg goed te noemen.

Kortom, als je twijfelt, kopen die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449094 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:26:
Ik heb mijn batterijen + lader inmiddels binnen uit Duitsland.
De lader is voorzien van zowel een auto lader (aanstekergat) als ook een 220 volt aansluiting.
Verder is de lader voorzien van een USB en een USB mini uitgang.

Zeer compleet dus, beide accu's zijn trouwens 1240mAh net zoals de originele sony's.
Hoe gaat de betaling?
Ik heb n.ml. geen Visa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84479 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:05:
[...]
Hoe gaat de betaling?
Ik heb n.ml. geen Visa
Ik heb zelf wel Visa gebruikt dus weet niet of er andere mogelijkheden zijn.
Mail ze anders eens en vraag of je het geld kan overmaken waarna zij de bestelling versturen of vraag een kennis met Visa of die besteld.

Ik heb een probleem met het maken van een panorama foto.
In de panorama stand volg ik het advies in het scherm op, beweeg in de richting van de pijl en druk op de ontspanknop.
Nu hoor ik dat er enkele shots worden genomen maar direct hierna krijg ik de mededeling dat een panorama opname niet mogelijk is.

Iemand een idee wat hier fout gaat?

Misschien te snel of te langzaam bewogen?
Ik heb het net voof het eerst gedaan met de rx100 en de panorama werkt super eenvoudig met meer dan redelijke kwaliteit.

Heb zowel snel als langzaam bewogen en alles wat daar tussen zit maar zonder resultaat.

Kun je misschien duidelijk vertellen wat je doet zodat ik het ook in praktijk kan brengen?
Druk jij 1 x op de ontspanknop of houd je hem vast?

Anoniem: 84479 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:54:
Kun je misschien duidelijk vertellen wat je doet zodat ik het ook in praktijk kan brengen?
Druk jij 1 x op de ontspanknop of houd je hem vast?
Ik heb beide manieren geprobeerd maar 1X indrukken is waarschijnlijk genoeg, of niet?
Heb zelfs een statief gebruikt waardoor ik de camera rustig kan doordraaien in de richting van de pijl maar zonder succes.

Bij (te)weinig licht heb ik hetzelfde probleem.
Onderste regel met tijd, diafragma en belichtingcorrectie knipperd.
De zijn niet te corriceren net zoals de iso waarden.

1x drukken op ontspanknop is inderdaad genoeg.
Bij voldoende licht werkt de panoramafunctie erg eenvoudig en goed.

Anoniem: 84479 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:15:
Bij (te)weinig licht heb ik hetzelfde probleem.
Onderste regel met tijd, diafragma en belichtingcorrectie knipperd.
De zijn niet te corriceren net zoals de iso waarden.

1x drukken op ontspanknop is inderdaad genoeg.
Bij voldoende licht werkt de panoramafunctie erg eenvoudig en goed.
Okay, ik ben dan bang dat mijn camera terug moet.
Ook met veel licht werkt het niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Anoniem: 449094 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:05:
Okay, ik ben dan bang dat mijn camera terug moet.
Ook met veel licht werkt het niet bij mij.
Nog 1 hele wilde gok: geheugkaartje te langzaam? Als ie de tussenshots buffert op het kaartje en die krijgt ze niet snel genoeg weggeschreven, dan zou het ook mis kunnen gaan. Lijkt me een onwaarschijnlijk scenario, want ik zou verwachten dat ie eerst alles in het interne geheugen doet. Kan daar echter geen info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weakling schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:23:
Nog 1 hele wilde gok: geheugkaartje te langzaam? Als ie de tussenshots buffert op het kaartje en die krijgt ze niet snel genoeg weggeschreven, dan zou het ook mis kunnen gaan. Lijkt me een onwaarschijnlijk scenario, want ik zou verwachten dat ie eerst alles in het interne geheugen doet. Kan daar echter geen info over vinden.
Helaas, kaart is een SDXC extreem, daar zit het probleem dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat er hier enkele mensen kijken die twijfelen tussen RX100 en de Pana LX7.
Heb vandaag de LX7 zien liggen (Kamera Express), het kiezen kan dus beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Zo net terug uit Rome , de eerste steden trip met de RX100.
Wat een verademing niet meer hoeven te zeulen met een tas vol spullen.

De kwaliteit van de foto's zijn echt heel erg goed, op heel veel punten te vergelijken met mijn 5D.
In sommige opzichten durf ik zelf s te beweren beter dan mijn 5D , hoge iso foto's zien er gewoon geweldig uit. De camera is lekker "snappy" en met 5472*3648 kun je lekker ver inzoomen om het gebrek aan zoom op te vangen. Kortom voor mij de ideale compact _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pics or it didn't happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
Met uitspraken als
en met 5472*3648 kun je lekker ver inzoomen om het gebrek aan zoom op te vangen.
vraag ik me sowieso af hoe goed je die 5D kende...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-06 16:05
Hahn schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:28:
Met uitspraken als

[...]
vraag ik me sowieso af hoe goed je die 5D kende...
Volgens mij zat oldsmelly jaren geleden op DPZ en had hij toen een 1D, dus zal best wel vertrouwd zijn met canon camera's

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@Hahn: Trust me ik heb zeker 75.000 pics met mijn 5D (mark1) geschoten.
Waarom denk je eigenlijk dat ik de 5D niet echt zou kennen ?
Mijn punt was alleen dat je met de vele pixels je gewoon lekker kunt croppen /inzoomen indien je dit nodig mocht hebben.Je hebt gewoon meer pixels dan de 5D (m1).

@RobertJRB : Klopt ik kom er eigenlijk nooit meer, werd me een beetje te vervelend daar.

[ Voor 46% gewijzigd door oldsmelly op 24-09-2012 08:07 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

oldsmelly schreef op zondag 23 september 2012 @ 08:12:
Zo net terug uit Rome , de eerste steden trip met de RX100.
Wat een verademing niet meer hoeven te zeulen met een tas vol spullen.
Ik vraag me elke keer af waarom iemand ooit ervoor heeft gekozen een dSLR te kopen als het allemaal o zo zwaar en irritant is zogenaamd... :? Dat had je toch vooraf kunnen weten ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
nero355 schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:48:
[...]

Ik vraag me elke keer af waarom iemand ooit ervoor heeft gekozen een dSLR te kopen als het allemaal o zo zwaar en irritant is zogenaamd... :? Dat had je toch vooraf kunnen weten ?!
omdat er geen goede compacte alternatieve waren?
omdat in andere situaties het niet zo zwaar en irritant is?

Ik merk dat ik mijn dSLR vrijwel nooit prive gebruik, mede omdat ik hem daarvoor te groot vind. Nu zijn er echter genoeg situaties wanneer ik dat minder bezwaarlijk vind en dat zijn de situaties waarvoor ik hem heb gekocht. Soms is het echter wel jammer dat ik hem in andere situaties niet tot nauwelijks gebruik. Voor dat soort situaties vind ik het wel fijn dat er steeds betere compacte alternatieven zijn, het zal dan ook niet lang duren voordat ik ook één van die alternatieven aan zal schaffen (het compacte alternatief dat ik nu gebruik valt me eigenlijk toch teveel tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:56

wavemaster100

Very ZEISS

[...]

Sommige dingen moet je eerst ervaren.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
[...]

Ik ben helemaal weg van de beeldkwaliteit die mijn camera geeft, maar op sommige vakanties heb ik ook dagen dat ik geen zin heb om alles mee rond te sjouwen en dat ik het maar zwaar en irritant vind. Betekend niet dat ik die camera niets vind, maar op sommige momenten is het niet de meest beste oplossing.

Gewoon een klein cameratje die je ook nog eens makkelijk in je broekzak stopt is dan gewoon erg fijn. Helemaal nu die bijna gelijkwaardige beeldkwaliteit geeft is het een uitkomst.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 07:46
3 pagina's over de camera en geen enkele foto :(
Come on guys, post es een foto die zo geweldig is, dat trekt me dan ook wel over de streep.

Zit momenteel zwaar in dubio namelijk.
8)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik heb echt jaren (zeker al een jaar of 25) mijn complete gear overal mee heen gesleept.
Waarom ? Omdat op dat moment er voor mij geen enkele andere camera dezelfde kwaliteit kon geven als mijn slr's en hasselblad. Heb nog zitten twijfelen aan de M series van Leica maar dat was ook niet echt een vervanging.

Toen de overgang kwam naar digitaal (mijn eerste cam was de 10D) waren de compactjes echt geen schijn van wat de toenmalige dslr waren.

Nu heb ik eindelijk een camera gevonden die mij, op beeldkwaliteit iets kan geven ,wat voorheen echt alleen mijn Dslr kon.

Uiteraard blijft de dSlr nog op veel fronten een stuk beter , denk aan de verschillende lenzen, mijn flitsers en vooral de snelheid van de burstmode/AF.

MIjn dslrs gaan echt nog wel veel gebruikt worden, voor mijn bruiloften en model fotografie bijvoorbeeld

Maar voor dagjes uit en zo op vakantie is deze Rx100 echt genoeg voor mij persoonlijk.

Edit: foto's uploaden op het webformaat doet deze camera niet echt recht maar wil best tzt effies wat neerzetten hier...

[ Voor 6% gewijzigd door oldsmelly op 24-09-2012 20:38 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Ik ben benieuwd oldsmelly. Laat maar wat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Als deze platen je niet overtuigen dan zullen de mijne het zeker niet doen...

http://www.stevehuffphoto...-concert-by-barry-burris/

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nette ruisprestaties, ook al zijn het kleine plaatjes waar de nodige nabewerking overheen is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Volgens de maker niet (voor wat het waard is)

"The four images I have included are pretty much straight out of the camera with the exception of two being converted to B&W and one toned. And these are jpgs, RAW conversion yet to come. My personal preference is B&W (lusting for an Leica Monochrom) but needless to say the concert lends itself to color."

Edit: En even op de platen klikken dat krijg je de grote versies...

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 25-09-2012 19:19 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar had ik al op geklikt, maar zoveel groter is het niet. Blijft nog steeds een behoorlijke verkleining van het origineel.
Ik zit zo even op dpreview naar de high-iso resultaten te kijken (in vergelijking met soortgelijke camera's) en er worden geen wonderen verricht. De sensor presteert netjes voor het formaat, maar de camera moet het voornamelijk hebben van de compactheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Crosspostje van DPZ (na jaren weer eens een keer wat geplaatst)

Wat wil je weten ?

Ok even zomaar wat plaatjes uit de camera, alleen even door DPP gehaald om het selecteren en verkleinen
te vergemakkelijken.

Alles zo als JPG uit de camera.

Let op hoog vakantiekiek gehalte :D

Afbeeldingslocatie: http://www.rumpff.nl/rome/r1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rumpff.nl/rome/r2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rumpff.nl/rome/r3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rumpff.nl/rome/r4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rumpff.nl/rome/r5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rumpff.nl/rome/r6.JPG

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw foto's geven mij geen beter idee van wat de RX100 qua ruis doet, dan na het bekijken van de Seal-set. Dit blijven webformaat foto's, welke er prima uitzien, maar meer kan ik ook niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
oldsmelly schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:11:
Als deze platen je niet overtuigen dan zullen de mijne het zeker niet doen...

http://www.stevehuffphoto...-concert-by-barry-burris/
De kleuren zijn mooi, ik mis alleen wat scherpte; komt misschien door de hoge ISO?

Verder ziet het goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
oldsmelly schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:58:
Crosspostje van DPZ (na jaren weer eens een keer wat geplaatst)

Wat wil je weten ?

Ok even zomaar wat plaatjes uit de camera, alleen even door DPP gehaald om het selecteren en verkleinen
te vergemakkelijken.

Alles zo als JPG uit de camera.

Let op hoog vakantiekiek gehalte :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Op welke iso heb je de indoor gemaakt?

Kleurtjes zijn mooi

• oldsmelly
Deze paar indoor waren op iso 800...

Let even NIET op de foto's als zodanig (zijn eigenlijk mislukt door de onderbelichting) maar deze zijn op iso 3200

Als je er op klikt kom je op de full size foto (hoop dat de mods dit voor een keer toestaan)

Afbeeldingslocatie: http://www.rumpff.nl/rome/r10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rumpff.nl/rome/r11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rumpff.nl/rome/r12.JPG

Moet nog een hoop doen/leren met deze camera dit was de eerste echte fieldtrip met de camera maar ik denk dat deze een lange tijd als gezelschap van mijn dslrs in de tas blijft ;)

[ Voor 20% gewijzigd door oldsmelly op 26-09-2012 09:04 ]

MuziekLiefhebbert

Ik zie vooral veel ruisreductie en weinig detail nog. Heb je die ruisreductie zelf gedaan achteraf, of werd dit door de camera gedaan?

• oldsmelly
Dit zijn jpg's zo uit de camera, waarbij ik wel zie dat ze toch wat onderbelicht zijn en waarschijnlijk ook wat beweging's onscherpte.

Ik blijft het "onnatuurlijk" vinden om een camera zo te moeten vasthouden.

De settings waren :

NR-lang-belicht op aan
NR bij hoge-iso op laag (is het minimum) bij jpg-fine.
En de camera stond op "scene+" waarbij die zelf alles uitvogelt/

Was ook de eerste keer in mij leven dat ik op jpg heb geschoten na 10 jaar RAW ;)

Als ik tijd heb een dezer dagen zal ik eens een "wetenschappelijke" test doen op iso3200 vanaf een statief en een vast onderwerp op RAW en de "A" stand. :*)

[ Voor 30% gewijzigd door oldsmelly op 26-09-2012 09:24 ]

MuziekLiefhebbert

• Silent Thunder
Universal Creations schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:01:
Ik zie vooral veel ruisreductie en weinig detail nog. Heb je die ruisreductie zelf gedaan achteraf, of werd dit door de camera gedaan?
Ik vind sommige voorbeelden wel netjes uitzien van oldsmelly, maar zonder vergelijking is het ook maar zozo.
Vergelijking met andere compacts geloof ik wel....

Maar je hebt het over details.
Kun jij een dslr hoge iso voorbeeldjes plaatsen (desnoods via google) waarvan jij zegt; daar zie ik wel nog details in terug. Context ongeveer vergelijkbaar met die van oldsmelly.

En dan geen high end fullframe. Gewoon een beetje midrange slr-tje.
Dan kan ik het wat beter inschatten.

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 26-09-2012 10:57 ]

Je kunt op dpreview vergelijken met allerlei camera's in de high-iso tests.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik vind dit geen slecht resultaat hoor :).
Zeker niet voor een camera van dit formaat. Een goed bruikbare iso3200 heeft niet elke camera.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• oldsmelly
Dat is ook mijn idee..

Dit formaat camera, en op iso 3200 bij 20Mpix ! nietr te vergeten is dit echt een goed resultaat volgens mij ..

MuziekLiefhebbert

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
oldsmelly schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:21:
Dat is ook mijn idee..

Dit formaat camera, en op iso 3200 bij 20Mpix ! nietr te vergeten is dit echt een goed resultaat volgens mij ..
Precies. Ja, met pixel peepen zie je wel dat de NR wat detail heeft weggehaald, maar pixel peepen is wel zo 2008 wat mij betreft. Gewoon beeldvullend op je scherm of op flink formaat afgedrukt zie je daar hoegenaamd niets van.

• Silent Thunder
Universal Creations schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:51:
Je kunt op dpreview vergelijken met allerlei camera's in de high-iso tests.
Klopt, maar als we nu toch bezig zijn met verdieping...
Ik zou graag jouw onderbouwing willen zien. Kun je dat dan via een linkje aangeven wat je bedoeld?

Je stelt namelijk dat je nog niet overtuigd bent van de details, maar in welke context moet ik dat zien. Waar baseer je dat op (voorbeelden?).

[ Voor 31% gewijzigd door Silent Thunder op 26-09-2012 15:40 ]

Silent Thunder schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:12:
[...]

Klopt, maar als we nu toch bezig zijn met verdieping...
Ik zou graag jouw onderbouwing willen zien. Kun je dat dan via een linkje aangeven wat je bedoeld?

Je stelt namelijk dat je nog niet overtuigd bent van de details, maar in welke context moet ik dat zien. Waar baseer je dat op (voorbeelden?).
Het gaat erom dat de sensor niet revolutionair is voor zijn formaat. Je moet dus ook geen aps-c resultaten op hoge iso verwachten van deze sensor. Als je met de volgende link: http://www.dpreview.com/reviews/sony-cybershot-dsc-rx100/14 kiest voor een vergelijking met de Nikon D7000, Fuji X100 en Canon G1X, dan zie je dat de RX100 te kort schiet op iso800 en hoger. Ik neem dan even het kwastje links als object.
Zoals ik al zei is het netjes voor een dergelijke compacte camera, maar jouw opmerking:
Nu heb ik eindelijk een camera gevonden die mij, op beeldkwaliteit iets kan geven ,wat voorheen echt alleen mijn Dslr kon.
komt op mij over dat deze RX100 op dslr-niveau zit. En dat is dus niet. Zelfs op lage iso's is de detaillering minder dan met Nikon D7000 en Fuji X100 en ongeveer gelijk niveau als de G1X. Ook het kleurcontrast is met de D7000 en X100 hoger dan bij de RX100.
Nogmaals: prachtig resultaat voor een camera die je zo in je zak stopt, maar het is geen dslr-niveau.

• oldsmelly
Mijn dslr betreft een 5D /1 en dit is zeker op dat nivo .

Hoe de nieuwe dslr camera's het doen kan ik niet beoordelen omdat ik die domweg niet bezit.

Het zal ongetwijfeld best dat dat een een dslr uit 2012 weer beter uit bus komt..

edit:

Ik kijk nu inderdaad even naar die link en de nieuwe dslr camera's zijn weer beter...

Hmm bedankt he kan ik weer gaan kijken naar een nieuwe dslr :) :)

[ Voor 25% gewijzigd door oldsmelly op 26-09-2012 16:23 ]

MuziekLiefhebbert

Ik kan me bijna niet voorstellen dat de 5D1 niet beter is dan de RX100 qua ruis in RAW en kleuren.

• Silent Thunder
Nou ja dat kan oldsmelly meteen meenemen in zijn test wat ie binnenkort gaat doen.

• RobertJRB
Silent Thunder schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:37:
Nou ja dat kan oldsmelly meteen meenemen in zijn test wat ie binnenkort gaat doen.
Je wilt wel heel graag bewijs zien van alles wat gezegd wordt.. Laat me raden, advocaat? Of wetenschapper?

Leica MM + Sony A9

• Silent Thunder
RobertJRB schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:02:
[...]

Je wilt wel heel graag bewijs zien van alles wat gezegd wordt.. Laat me raden, advocaat? Of wetenschapper?
Ik ben hierin geïnteresseerd omdat ik ook graag een compactje voor mijn china reis wil scoren.

Ervaring leert mij dat als je met een paar mensen praat over hun ervaringen, je al veel te weten kan komen dan wat standaard reviews op internet.

Daarom ben ik oldsmelly ook dankbaar voor zijn behulpzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Voor de Lightroom en Photoshop gebruikers onder ons: Adobe heeft nu officieel de nieuwe update voor Lightroom en Camera RAW gepubliceerd, waardoor we eindelijk de RX100 RAW bestanden in de Adobe programmatuur kunnen gebruiken in plaats van beperkt te zijn tot de minimalistische Sony software.

http://www.sonyalpharumors.com/new-lightroom-update-4-2/

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Universal Creations schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:28:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de 5D1 niet beter is dan de RX100 qua ruis in RAW en kleuren.
Inderdaad, tis gewoon ongeloofwaardig wanneer mensen roepen dat hun Fuji X100 bijna net zo goed presteert als hun 5dm2. (dat zijn mensen die gewoon verblind zijn door hun nieuwe aankoop) Ik schiet zelf met een 5Dc en m'n X100 kan er echt niet aan tippen.

Terugkomend op de fotos, ik vind het zo slecht nog niet. De RX100 is wel degelijk beter dan een point en shoot, maar moet het toch afleggen tegen aspc(en m43) cameras.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:56

wavemaster100

Very ZEISS

Terryb47 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:38:
[...]

Inderdaad, tis gewoon ongeloofwaardig wanneer mensen roepen dat hun Fuji X100 bijna net zo goed presteert als hun 5dm2. (dat zijn mensen die gewoon verblind zijn door hun nieuwe aankoop) Ik schiet zelf met een 5Dc en m'n X100 kan er echt niet aan tippen.

Terugkomend op de fotos, ik vind het zo slecht nog niet. De RX100 is wel degelijk beter dan een point en shoot, maar moet het toch afleggen tegen aspc(en m43) cameras.
Offtopic: Ruis van de X100 is wel mooier dan Canon ruis. ;)

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:51
Eergisteren deze camera gekocht. Ik heb een oudere dslr, een Nikon D200 die ik vaak laat liggen vanwege teveel gesjouw en een oudere compact, een Lumix TZ3 die ik vaak laat liggen vanwege niet zulke mooie foto's bij niet ideale lichtomstandigheden. Ik geloof gelijk dat een moderne dslr qua ruis weer een stap verder is en spelen met dof is op dit compacte formaat nou eenmaal beperkt mogelijk. Maar de kwaliteit van deze kontkruimel is voor mij toch wel een openbaring moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
nineball schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 01:30:
Maar de kwaliteit van deze kontkruimel is voor mij toch wel een openbaring moet ik zeggen.
Kontkruimel. Ik heb al veel kwalificaties voor de RX100 gehoor, maar die kende ik nog niet. Ja, de RX100 is en blijft een fantastische camera in een bedriegelijke kleine behuizing die veel mensen bij de eerste aanblik op het verkeerde been zet. "Oh, alweer een compacte camera, één van de vele..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Weet iemand of er een mogelijkheid is voor een afstandsbediening?

Ik zat te denken om een statief te kopen..maar zonder afstandbediening heb je er eigenlijk weinig aan..

Een goed boek, bij voorkeur in het nederlands zou ook wel goed zijn, omdat de sony handleiding nu niet geweldig is..en de mogelijke functies juist weer wel...

is er niet een actief rx100-forum?

sorry een hoop vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Anoniem: 295641 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:41:
Weet iemand of er een mogelijkheid is voor een afstandsbediening?
Die is er niet.
Ik zat te denken om een statief te kopen..maar zonder afstandbediening heb je er eigenlijk weinig aan..
Hoezo? Een statief is om er voor te zorgen dat je camera stabiel en stil staat, waarom zou een afstandsbediening daarbij noodzakelijk zijn? Ik zie het verband niet. Daarbij: zo'n kleine camera die er juist op toegespitst is om in je broekzak mee te nemen en dan met een statief gaan lopen zeulen? Of zat je aan een kleine Gorillapod te denken?
Een goed boek, bij voorkeur in het nederlands zou ook wel goed zijn, omdat de sony handleiding nu niet geweldig is..en de mogelijke functies juist weer wel...
Of het een goed boek is weet ik niet en het is ook niet in het nederlands, maar het is het enige boek waar ik van weet:
http://www.bol.com/nl/p/p...c-rx100/9200000009908116/
is er niet een actief rx100-forum?
Echt heel druk bezochte fora heb ik nog niet kunnen vinden. Wel diverse kleinere.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste