Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Iemand ervaring met de accu? Ik begrijp dat je die niet kunt wisselen, wat ik een nadeel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

weakling bedankt...hoewel de antwoorden niet echt positief zijn.. maar het is niet anders..

ik zat inderdaad te denken aan zo'n gorillapod...als je toch nog op de knop moet drukken, voor het afdrukken..dan beweegt de camera toch...en is zo'n statief niet echt van meerwaarde..oke het zal wel iets stabieler zijn als de hand...maar via een ab, leek mij ideaal..

boek in het engels..ik hoop dat hij vertaald gaat worden...of een ander nederlandsboek...de techniek is al moeilijk genoeg, en als die dan in het engels is...maakt het niet echt makkelijker..

nexblog.be...is opzich wel een aardige...( er mag nog wel een actief forum van enthousiastelingen bij)
en de grip die daar wordt beschreven ga ik denk ik ook bestellen...lijkt me voor de vaste hand wel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Anoniem: 295641 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:18:
...als je toch nog op de knop moet drukken, voor het afdrukken..dan beweegt de camera toch...en is zo'n statief niet echt van meerwaarde..oke het zal wel iets stabieler zijn als de hand...maar via een ab, leek mij ideaal..
dan kan je altijd nog de self-timer gebruiken? zelfde idee. Dat 'truukje' gebruik ik ook als ik m'n shutter release cable vergeten ben :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 09:28
PageFault schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:48:
Iemand ervaring met de accu? Ik begrijp dat je die niet kunt wisselen, wat ik een nadeel vind.
Welke accu kun je niet verwisselen? De accu van de RX-100 kun je zonder problemen verwisselen. Geen enkel nadeel dus. Het enige knelpunt wat men hier aangeeft is, dat bij het laden de accu in de camera moet blijven. Er zijn echter wel externe laders te koop, ik heb deze http://www.amazon.com/Cyb...Protectors/dp/B008O6R5ZK/ gekocht en die werkt prima. Ik heb echter wel het gevoel dat de lading niet goed wordt aangegeven in de camera en die heel erg lang op 100% blijft staan, ook na 250 opnames ;) . Maar het ging mij met name om de lader, de 2 accu's zijn handig als extra in de tas.

Het gebruik van de zelfontspanner als vervanging van een draadontspanner (ja, dat was vroegah je afstandbediening) is al van alle tijden, werkt net zo goed, alleen heb je niet echt meer de controle over het echte moment. In de handleiding staat niets over de AB, die zou je bij de transportfunctie verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Sodela schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:24:
[...]

Welke accu kun je niet verwisselen? De accu van de RX-100 kun je zonder problemen verwisselen. Geen enkel nadeel dus. Het enige knelpunt wat men hier aangeeft is, dat bij het laden de accu in de camera moet blijven. Er zijn echter wel externe laders te koop, ik heb deze http://www.amazon.com/Cyb...Protectors/dp/B008O6R5ZK/ gekocht en die werkt prima. Ik heb echter wel het gevoel dat de lading niet goed wordt aangegeven in de camera en die heel erg lang op 100% blijft staan, ook na 250 opnames ;) . Maar het ging mij met name om de lader, de 2 accu's zijn handig als extra in de tas.

Het gebruik van de zelfontspanner als vervanging van een draadontspanner (ja, dat was vroegah je afstandbediening) is al van alle tijden, werkt net zo goed, alleen heb je niet echt meer de controle over het echte moment. In de handleiding staat niets over de AB, die zou je bij de transportfunctie verwachten...
Okay, ik had het inderdaad verkeerd begrepen: de accu wordt in de camera geladen en niet via een externe lader. Excuses!

Bedankt voor de link van Amazon, dat is een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hé??? zit de rx100 helemaal niet in de geld-terug actie van sony???

ik ging er helemaal vanuit van wel...en ik twijfel of ze dat in de winkel ook niet hadden gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Anoniem: 295641 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:37:
hé??? zit de rx100 helemaal niet in de geld-terug actie van sony???

ik ging er helemaal vanuit van wel...en ik twijfel of ze dat in de winkel ook niet hadden gezegd..
Lijkt er op van niet nee, maar ik zie ook bijvoorbeeld niet de NEX-5R en A99 er tussen staan en maar een zeer beperkt aantal p&s camera's.
http://www.sony.nl/res/attachment/file/94/1237488889794.pdf

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06

robhof

Lembongan view

Anoniem: 295641 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:41:
Weet iemand of er een mogelijkheid is voor een afstandsbediening?

Ik zat te denken om een statief te kopen..maar zonder afstandbediening heb je er eigenlijk weinig aan..

Een goed boek, bij voorkeur in het nederlands zou ook wel goed zijn, omdat de sony handleiding nu niet geweldig is..en de mogelijke functies juist weer wel...

is er niet een actief rx100-forum?

sorry een hoop vragen....
Wat betreft een actief forum: http://forums.dpreview.com/forums/1009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help...weet iemand waar ik de filmpjes kan vinden op mijn sd-kaart?

ik heb er iets van 8 filmpjes opstaan, maar ik zie alleen maar in de DCIM map jpg's staan,...nergens mpg ofzo...en qua formaat grootte vind ik ze ook niet...

kan iemand mij aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:52
Ik weet niet of het bij de compacts ook zo is, maar bij de Alpha's staan ze onder private\avchd\bdmv\stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 26-06 11:51
Inderdaad. Ook de RX100 schiet in de AVCHD codec, dus in de root van je sd kaart staat er een icoon genaamd AVCHD (quicktime logo, gezien je een mac hebt). Als je daarop klikt kun je 1 van de video's openen in een submenu van quicktime.

Mocht je eventueel een specifieke video willen openen kun je op de map AVCHD klikken met de rechtermuis en navigeren naar de sublocatie zoals die in de post staat van PowerUp. Houdt er rekening mee dat het een .mts bestand is en eventueel geconverteerd moet worden als het op een ander medium moet worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Bij de RX-100 staat die ook gewoon in private\avchd\bdmv\stream net als bij de nexjes en de A'tjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 15:17
Ik ben me aan het orienteren naar een nieuwe camera. In de prijs range van de RX100, echter wil ik geen dikke DSLR. En heb ik geen behoefte aan allerlei lenzen. Is de RX100 dan de beste keus van dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Met de beeldkwaliteit van de RX-100 is nix mis en zo klein wordt geen enkele SLR. Over het gewicht hebben we het al niet eens. Als je voor compact en kwaliteit wilt gaan is de RX-100 eigenlijk wel de keuze van dit moment. Zonder de behoefte aan andere objectieven al helemaal. De prijs is hetzelfde als een redeijke instap DSLR met een standaard objectief. De beeldkwaliteit is ook vergelijkbaar, maar die RX-100 kun je echt overal mee naar toe nemen en die DSLR blijft waarschijnlijk thuis als je hem net nodig hebt.

Het enige "echte" nadeel van de RX-100 is misschien het ontbreken van een hotshoe van de flitser. Ik heb die zelf nog niet gemist, maar toch... Een beweegbare LCD zou soms handig geweest zijn, maar wordt niet echt gemist. Dan zou hooguit de Canon GX-1 een alternatief zijn, ook qua beeldkwaliteit, maar die is meteen een flink stuk groter en niet goedkoper.

Laatst naar London wilde mijn dochter graag de Nikon met wat toeters meenemen. Ik heb haar de RX-100 aangeboden als veel handiger met nog geen 10e van het gewicht en omvang. Jammergenoeg heb ik gelijk gekregen, zij was na 5 minuten zo om en ik ben mijn RX-100 nu waarschijnlijk definitief kwijt :( ... Ze heeft wel heel veel en leuke opnames gemaakt, da's ook wat waard. Het verschil is trouwens op een eerste gezicht niet zichtbaar met een APS kamera (ik heb mijn Nex gebruikt), ook bij de avondopnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Pixxa schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:22:
Ik ben me aan het orienteren naar een nieuwe camera. In de prijs range van de RX100, echter wil ik geen dikke DSLR. En heb ik geen behoefte aan allerlei lenzen. Is de RX100 dan de beste keus van dit moment?
Door Time uitgeroepen tot 1 van de 50 beste uitvindingen van 2012. Door Steve Huff uitgeroepen tot beste pocketable camera van het jaar. Idem door Photographyblog etc. etc. etc. Kortom de camera wordt alom geprezen.

Echter: of het voor JOUW de beste keuze is hangt af van nogal wat factoren. Er is nogal wat keuze tussen een grote DSLR met losse lenzen en een heel compacte camera zoals de RX-100.

Maar zoek je een camera die in je broekzak past? Heb je geen problemen met het vasthouden en bedienen met een naar verhouding erg klein toestel (ik ken er met grote knuisten die er niet mee overweg kunnen)? Dan is de RX-100 een uitstekende keuze, De beeldkwaliteit is naar mijn mening in ieder geval uitmuntend.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Heeft iemand wat foto's of filmpjes geschoten in de melkweg of paradiso en die ergens staan? Wil wel eens weten hoe goed deze camera presteert vergeleken met mijn eigen compact van twee jaar oud.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 11:37
ErikRo schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:00:
Heeft iemand wat foto's of filmpjes geschoten in de melkweg of paradiso en die ergens staan? Wil wel eens weten hoe goed deze camera presteert vergeleken met mijn eigen compact van twee jaar oud.
En waarom in de melkweg of paradisio? Technische vergelijkingen zijn veel nuttiger hiervoor. De kans is bijzonder klein dat iemand net dezelfde foto maakt in net dezelfde lichtomstandigheden met net dezelfde nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Teun_2 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:59:
[...]
En waarom in de melkweg of paradisio? Technische vergelijkingen zijn veel nuttiger hiervoor. De kans is bijzonder klein dat iemand net dezelfde foto maakt in net dezelfde lichtomstandigheden met net dezelfde nabewerking.
Omdat ik daar zelf al jaren veel fotografeer en opneem, ik weet wat ik nu heb zeg maar, cijfers zijn leuk, maar ik weet pas echt hoeveel de winst er is zodra ik de foto's zie gemaakt op eenzelfde locatie. Het licht is altijd wel slecht daar bij optredens.
Ik kan me voorstellen dat voor jou dat heel vreemd overkomt maar voor iemand als ik kunnen echte plaatjes veelzeggender zijn dan koele cijfers.

btw was even bij saturn vandaag om even te kijken hoe hij er in het echt uitzag. Hadden ze hem niet, februari zeiden ze komen er nieuwe modellen dus we hebben hem niet in voorraad doen we niet wachten op de opvolger. Zou er dan echt nu al een opvolger komen hij is toch pas net uit? Half jaar of zo.

[ Voor 16% gewijzigd door ErikRo op 05-02-2013 00:22 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebfoto
  • Laatst online: 02-06 07:07
Ik heb nog nergens gelezen dat er een opvolger komt in februari, ook niet op www.sonyalpharumors.com
Ik denk dat de short supply te doen heeft met het feit dat deze camera een hoge vraag heeft, in diverse media over de wereld wordt hij de hemel in geprezen. Sony kan de vraag niet aan, de prijs zal nog wel even hoog blijven en de voorraden laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
http://www.sonyalpharumor...ncement-on-february-20th/

Hoewel ze het daar alleen hebben over een nieuwe NEX en Alpha's. The plot thickens ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Ik zit behoorlijk verlekkerd te kijken naar wat deze camera kan, maar een paar dingen houden me toch tegen tot een koop over te gaan.

Het ontbreken van remote shutter support staat me heel erg tegen. Ook zou ik graag zien dat een top of the line camera als dit wordt uitgerust met app support. Bijvoorbeeld voor timeplapse functies. Misschien dat de opvolger dit allemaal wel heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door PjotrStroganov op 10-02-2013 16:31 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Na het verkopen van mijn DSLR, mis ik een goede camera om mee te nemen. Nu is mijn oog op de Sony RX100 gevallen, vele reviews gelezen, maar wat ik mis is ervaring na een aantal maanden. Bevalt de camera nog steeds? Of zijn er tekortkomingen die je nu pas ziet?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
azt33 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:13:
Na het verkopen van mijn DSLR, mis ik een goede camera om mee te nemen. Nu is mijn oog op de Sony RX100 gevallen, vele reviews gelezen, maar wat ik mis is ervaring na een aantal maanden. Bevalt de camera nog steeds? Of zijn er tekortkomingen die je nu pas ziet?
Ik ben er nog steeds enorm tevreden mee. De NEX die ik ook heb komt nog steeds niet zo heel vaak te voorschijn. De RX100 is zo veel gemakkelijker om mee te nemen en voor de eenvoudige huis-, tuin- en keukenfoto's merk ik bar weinig verschil met mijn NEX. Kortom: bevalt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424922

azt33 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:13:
RX100 bevalt uitstekend. ISO 1600 gaat zo goed dat ik nooit flits. Soms is een laag camerastandpunt lastig omdat het display niet kan kantelen.
Vorige week had ik hem bij iemand laten liggen en heb ik hem een week moeten missen ;w . De enige tekortkoming is dat ie niet uit zichzelf naar zijn baasje is gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik hoorde pas van iemand dat als je niet de maximale resolutie kiest van je toestel dat dan niet het hele sensor oppervlak wordt gebruikt klopt dat?
Maw wil je zo lichtsterk mogelijke foto's dan zou je altijd de max res moeten gebruiken voor film/video. Is dat inderdaad correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
ErikRo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:15:
Ik hoorde pas van iemand dat als je niet de maximale resolutie kiest van je toestel dat dan niet het hele sensor oppervlak wordt gebruikt klopt dat?
Voor zover ik weet (en er is bijzonder weinig info over te vinden), klopt dat niet:
http://forums.dpreview.com/forums/thread/2889920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Weakling schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:59:
[...]

Voor zover ik weet (en er is bijzonder weinig info over te vinden), klopt dat niet:
http://forums.dpreview.com/forums/thread/2889920
Bedankt voor de link even doorgelezen en inderdaad iedereen lijkt een andere mening te hebben.

Ik kwam zelf dit tegen in de handleiding van een andere camera wat weer lijkt te suggereren dat minder megapixels is minder sensor.

You can zoom in up to 12 times with ‘optical zoom’, and up to 21.4 times with ‘Extra optical zoom’ (pictures only) with lower picture quality. You can also use ‘digital zoom’ to
zoom in even further.

What is Extra optical zoom (EZ)?
If, for example, set to ‘3M ’ (equivalent to 3 million pixels), a picture will only be taken of a 3M-sized central part of a 10 M (equivalent to 10.1 million pixels) area, meaning that the picture can be enlarged further.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

Ik ben heel erg aan het twijfelen om over te stappen van een spiegelreflex (had een EOS 450D, net verkocht) naar de RX100.

Ik heb nog niet de kans gezien om met de RX100 te spelen, maar misschien dat jullie het al weten: Heeft iemand ervaring met deze camera wat betreft scherpte/diepte foto's? Ik hou namelijk enorm van dit soort fotos.. scherp gezicht / blurry achtergrond etc.. kan dat met deze camera?

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 13:58
JerNL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:36:
Ik ben heel erg aan het twijfelen om over te stappen van een spiegelreflex (had een EOS 450D, net verkocht) naar de RX100.

Ik heb nog niet de kans gezien om met de RX100 te spelen, maar misschien dat jullie het al weten: Heeft iemand ervaring met deze camera wat betreft scherpte/diepte foto's? Ik hou namelijk enorm van dit soort fotos.. scherp gezicht / blurry achtergrond etc.. kan dat met deze camera?
Beter dan de gemiddelde compact, maar niet in verhouding met bijvoorbeeld een 30mm 1.4 of 50mm 1.8 op een spiegelreflex.
Met een DOF calculator (en wat zoekwerk) kan je het verschil tussen de RX100 en bijvoorbeeld een canon crop spiegelreflex zoals de 450D met diverse lenzen vergelijken.

Als je graag met beperkte scherptediepte schiet is een RX100 denk ik niet je beste optie. Dan kan je (als het compacter moet) misschien beter kijken richting NEX of m43. Bijvoorbeeld een olympus PEN (oudere e-pl3 of de 3-pl5) met 20mm 1.7 en 45mm 1.8, of een NEX 5N met Sony's 35mm 1.8 zijn nog enigszins betaalbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakMDS op 09-04-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424922

JerNL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:36:

Zoals SndBastard al schreef is dat niet de kwaliteit van deze camera, omdat ie nu eenmaal een kleine sensor heeft.
Maar hij heeft wel andere kwaliteiten:
http://blog.mingthein.com/2012/08/06/the-sony-rx100-a-somewhat-comparative-review/
http://www.stevehuffphoto.com/2012/07/26/the-sony-rx100-digital-camera-review/
http://www.youtube.com/watch?v=wX_lcBgYmjg
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/sony_rx100.shtml
Facebook groep
500px
etcetera
Veel lees- en kijkplezier :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 424922 op 09-04-2013 17:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
SndBastard schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:08:
Als je graag met beperkte scherptediepte schiet is een RX100 denk ik niet je beste optie.
Misschien niet de allerbeste, maar er is wel heel wat mogelijk met de RX100, zie aapje foto:
http://mpex.tumblr.com/post/35709719259/sony-rx100

Met f/1.8 op wide kom je al een heel eind, maar het is inderdaad wel zo dat je met een NEX of m43 makkelijker en beter resultaat haalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Plekuz op 09-04-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft een klein diafragma. Een vergelijking tussen de RX-100 en een 450D met kitlens

RX-100
f/1.8 op 10,4mm heeft een diafragma van 5,8mm
f/4.9 op 37,1mm heeft een diafragma van 7,6mm

450D met 18-55mm f/3.5-5.6
f/3.5 op 18mm heeft een diafragma van 5,1mm
f/5,6 op 55mm heeft een diafragma van 9,8mm

Kortom: met een kitlens op een 450D kun je zelfs nog meer met DoF spelen als met de RX100. Laat staan met een lens die er voor gemaakt is (50/1.8 bijvoorbeeld, of 30/1.4).

Dus als je graag hiermee speelt, is de RX-100 geen echte optie.
Een m4/3 kan wel, mits je daar natuurlijk ook naar de snelle lenzen kijkt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben zelf een paar maanden geleden overgestapt van een 400D met 17-55 2.8 naar de RX100. Reden was het niet meer willen zeulen met alle spullen en een aanstaande reis. Ook ik heb lang getwijfeld, ik wilde graag een camera waarmee ik ook met DoF kon spelen, goede sensor en wat video mogelijkheden. Inmiddels ben ik een aantal maanden op reis door Azie en bevalt de RX100 nog steeds prima.
Wat voorbeelden waarin je DoF kunt zien (let op: vakantiekiekjes zonder nabewerking)

Afbeeldingslocatie: http://www.daarheenenweerterug.nl/wp-content/uploads/2013/03/DSC05361_klein-300x200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.daarheenenweerterug.nl/wp-content/uploads/2013/03/DSC05298_klein-300x200.jpg

http://www.daarheenenweer...13/03/DSC05532_klein.jpg]
http://www.daarheenenweer...013/03/DSC04773_klein.jpg

Ik weet niet of je er belang aan hecht maar een aantal pluspunten van de camera:
- mogelijkheid tot in-camera HDR foto's. Dit heeft al meerdere malen geholpen op zonnige dagen om detail in schaduwen vast te leggen op momenten dat de zon voor veel contrast zorgde
- mogelijkheid tot ruisreductie door maken van meerdere foto's die dan over elkaar heen gelegd worden door de camera zelf. Dit werkt echt goed bij statische onderwerpen, bij beweging zie je ghosting.

Inmiddels heb ik duizenden foto's met de camera gemaakt, als je nog andere voorbeelden zoekt van specifieke situaties dan kan ik even kijken of ik die heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Thanks, ik had de Steve huff review al gelezen en die vond ik erg goed en ik werd ook enthousiast, maar die ene vraag bleef een beetje open staan. Ik ga de rest ook even doorbladeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Dank je wel voor alle reacties. Ik ga even alles doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Universal Creations schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:31:
Dus als je graag hiermee speelt, is de RX-100 geen echte optie.
Een m4/3 kan wel, mits je daar natuurlijk ook naar de snelle lenzen kijkt.
Nog aan toevoegend: bij hetzelfde diafragmagetal bijv f/1.8 geldt hoe groter de sensor hoe "ondieper" je de foto kunt maken. Zowel de Canon 450D als de NEX hebben een APS-C sensor, een stukje kleiner zijn de M43 sensors en nog een stuk kleiner is die van de RX100.
Afbeeldingslocatie: http://2.static.img-dpreview.com/previews/Sony-DSC-RX100/images/Sensor-Sizes.png?v=2082

[ Voor 9% gewijzigd door Plekuz op 10-04-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Thanks, ik moet nog even wachten tot vanavond om alles door te kunnen nemen, maar wat ik zelf al een beetje vermoedde wordt al wat duidelijker door de feedback die jullie geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:55
wat betreft de sensorgrootte in het plaatje van weakling: die 1" waarmee sony adverteert is een marketing term.

de fysieke afmeting van de sensor is 13.2 * 8.8 mm, en dat is een diagonaal van 0.62". De sensor zit dus tussen die van de S100 (0.58") en X10 (0.66") in. Neemt niet weg dat Sony een goede prestatie neerzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Wat is dan de marketingterm die ze gebruiken om dat goed te praten? Ronden ze af op hele inches ofzo :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324818

Elke camera gebruikt deze marketingtermen en daarmee vervalt eigenlijk het argument van 107mb, ook de S100 en X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
107mb schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:29:
wat betreft de sensorgrootte in het plaatje van weakling: die 1" waarmee sony adverteert is een marketing term.
Nee, dat is het niet, maar de oorsprong van de 1" is zo obscuur dat bijna niemand die weet. Om dezelfde reden "klopt" bijvoorbeeld de 2/3" ook niet. Hier de beschrijving van de oorsprong van deze maatgeving:
http://www.dpreview.com/glossary/camera-system/sensor-sizes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het uitdrukken van sensor/filmformaten in inch heeft altijd diezelfde factor van 1,5x te groot/klein erin. En de marketing maakt daar handig gebruik van.
Zie ook link hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:55
okidoki.

ik wist niet dat andere camera-merken hier ook "misbruik" van maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Het is toch bijna niet meer te volgen als consument

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De gemiddelde consument interesseert zich hier doorgaans ook niet voor, dus maakt het ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Universal Creations schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:43:
De gemiddelde consument interesseert zich hier doorgaans ook niet voor, dus maakt het ook niet zoveel uit.
Dat is ook waar. Eigenlijk gewoon naar de sample pictures kijken en als dat bevalt is de camera prima. Net alle foto's uit de verschillende reviews bekeken en van 500px en ziet er wel goed uit hoor

Ben benieuwd of Sony een jaarlijkse opvolger gaat geven aan dit model,want dat zal dan ook al over 2 maanden zijn :-)

[ Voor 12% gewijzigd door JerNL op 10-04-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 20:07
107mb schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:29:
de fysieke afmeting van de sensor is 13.2 * 8.8 mm, en dat is een diagonaal van 0.62". De sensor zit dus tussen die van de S100 (0.58") en X10 (0.66") in. Neemt niet weg dat Sony een goede prestatie neerzet!
Dat klopt ook niet helemaal. De sensor van de S100 (en S110) meet 1/1.7", ofwel 7,44 bij 5,58mm en heeft dus een diameter van 9,3mm wat overeenkomt met 0,366".
Die van de X10 is een 2/3" sensor, die is 8,8 bij 6,6mm en heeft dus een diameter van 11mm wat overeenkomt met 0,433".

Het is dus niet zo dat de sensor van de RX100 tussen die van de S100 en X10 in zit, hij is wel degelijk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

masaman schreef op woensdag 10 april 2013 @ 03:09:

Inmiddels heb ik duizenden foto's met de camera gemaakt, als je nog andere voorbeelden zoekt van specifieke situaties dan kan ik even kijken of ik die heb.
Ik was nog wel op zoek naar wat foto's van gezichten / portret foto's, maar via de links in het forum heb ik al een goed beeld kunnen krijgen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelTweak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-05 20:16
Ik heb afgelopen week de RX100 gekocht. De gebruiksaanwijzing is heel summier. Daarom heb ik dit E-boek van Gerry Friedman gekocht (is alleen in het Engels verkrijgbaar): http://friedmanarchives.com/RX100/
Kost wel wat $ 21,45, maar het geeft heel veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik wil deze camera gaan kopen. Gisteren was er een (micro)SD kaartje in de aanbieding bij iBood en die heb ik dan ook besteld. Is elke class 10 kaart snel genoeg voor de RX100?

Merk: Transcend
Type: TS32GUSDU1
Ultra High Speed ​​specificatie Class 1 (U1), Class 10 compliant
Tot 90/20MB/s lezen/schrijven
Capaciteit: 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Verbal_Kint schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:45:
Ik wil deze camera gaan kopen. Gisteren was er een (micro)SD kaartje in de aanbieding bij iBood en die heb ik dan ook besteld. Is elke class 10 kaart snel genoeg voor de RX100?

Merk: Transcend
Type: TS32GUSDU1
Ultra High Speed ​​specificatie Class 1 (U1), Class 10 compliant
Tot 90/20MB/s lezen/schrijven
Capaciteit: 32GB
Prima keuze en snel genoeg voor een RX100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Weakling schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:54:
[...]

Prima keuze en snel genoeg voor een RX100.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
Weet je al waar je hem gaat kopen? Ik zie dat hij bij Amazon.de nu voordelig geprijst is. Geen ervaring met de shop, maar een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik heb hem pas in september 'nodig', dus ik kijk nog even rond en wacht eventueel op een opvolger. Wil er eigenlijk niet meer dan 500 voor uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Bij amazon.de moet je effe checken of ze betreffend produkt naar Nederland willen sturen. Bij de Amazon touch ereader deden ze dat dus niet. Heb wel waker produkten gehad die alleen naar Duitsland verstuurd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Inmiddels besteld, bij amazon.co.uk. €519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Zitten er nog haken en ogen aan het bestelling in het Verenigd Koninkrijk? Het scheelt nu ongeveer €40. Is dat de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
GerbrandR schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:33:
Zitten er nog haken en ogen aan het bestelling in het Verenigd Koninkrijk? Het scheelt nu ongeveer €40. Is dat de moeite?
Zolang het echt vanaf het VK naar je toegezonden wordt, is het enige haakje een andere stekker aan de oplaadsnoer, maar dat is een los snoer en makkelijk te vervangen. Gaat het via een kanaaleiland zoals Jersey (wat ook vaak gezien wordt als VK), dan krijg je te maken met invoerrechten, BTW etc. Die vallen om vage redenen weer niet binnen de EU regels voor vrije handel o.i.d.

Soms zijn de sites er ook helemaal niet duidelijk in. Heb weleens iets bij amazon.fr besteld, bleken ze dat item via een Chinese handelaar rechtstreeks naar mij te sturen. Gevolg: een hoop extra bijbetalen door douane gezeur, waar ik helemaal niet op had gerekend of voor was gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 17-06 11:14
Bij amazon.fr is ie 515.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
http://www.sonyalpharumor...nounced-soon-end-of-june/

Terugsturen dan maar? Pakketje is nog niet aangekomen.. Twijfeltwijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Weakling schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:55:
[...]
Die vallen om vage redenen weer niet binnen de EU regels voor vrije handel o.i.d.
Zo vaag is die regel niet. De kanaaleilanden horen niet bij het VK en ook niet bij de EU. Logischerwijs vallen ze dus ook niet binnen de regels van de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Verbal_Kint schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:53:

De opvolger zal vast een stuk duurder zijn dan de ongeveer 500 euro die je aan de RX100 wilde uitgeven. Als dat geen probleem is en je toch pas in september echt iets met de camera wilde doen, dan zou ik deze terugsturen. Er van uit gaande dat het gerucht van de juni aankondiging klopt en de camera vrij kort daarna beschikbaar komt, is er tegen september veel meer bekend over de opvolger en kun je alsnog er voor kiezen om voor de RX100 te gaan. Tijd zat.

Aan de andere kant: het is wel leuk om nu al met nieuw speelgoed te kunnen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Verbal_Kint schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:53:

Tsja, de nieuwe "RX200" zal inderdaad wel op minimaal 650 zitten, net als de RX100 bij de introductie. Het is ook de vraag wanneer die leverbaar wordt. Meest pijnlijke zal natuurlijk het moment zijn als de RX100 voor pak hem beet 400 of minder over de toonbank gaat >:) .
Maar goed, tot die tijd heb je dan in ieder geval een dijk van een camera(atje)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Weet iemand de prijs van de rx100 bij de Mediamarkt? Op de site staat de prijs niet vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Paar weken geleden wilden ze hem bij MM wel voor 590 in bestelling zetten. Ik ga mijn RX100 morgen ophalen op het postkantoor en er gewoon van genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56924

ik heb hem van amazon.de, is zonder problemen en extra kosten bij mij in NL bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3713/9015962387_5a63d5ef91_z.jpg
rx100 by Marnix van de Veen, on Flickr

Blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Ik wilde ook eerst voor de RX100 gaan. Maar toch voor een goedkoper alternatief gekozen: de Nikon P7700.
De P7700 kon ik kopen voor €335 ipv €379, waar de RX100 ruim €500 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
GerbrandR schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:54:
Ik wilde ook eerst voor de RX100 gaan. Maar toch voor een goedkoper alternatief gekozen: de Nikon P7700.
De P7700 kon ik kopen voor €335 ipv €379, waar de RX100 ruim €500 kost.
Als je het extra geld niet kon of wilde neerleggen, dan heb je met de P7700 een meer dan prima camera gekozen. Persoonlijk vind ik de verschillen tussen de twee camera's behoorlijk groot en zijn die verschillen de hogere prijs van de RX100 dubbel en dwars waard. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Ter vergelijking:
http://snapsort.com/compa...-Sony-Cybershot-DSC-RX100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessante Sony rumor!

First images from the RX100 MkII manual.

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/Bildschirmfoto2013-06-14um090044_zps171bb6b4.png

[ Voor 35% gewijzigd door jesper86 op 14-06-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 09:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Schijnbaar is de RX100 "Mark II" hetzelfde als de 1e versie + tilt screen, hot shoe en WiFi. Sensor blijft hetzelfde. Ben benieuwd of de zoom ook hetzelfde blijft. Denk dat ik zelf voor de originele RX100 zou gaan, hot shoe doet de compactheid van deze camera teniet, WiFi is onnodig, alleen de tilt screen is wel handig voor sommige foto's, maar gebruik je ook maar 5% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 22:45
barcawinner schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:08:
Schijnbaar is de RX100 "Mark II" hetzelfde als de 1e versie + tilt screen, hot shoe en WiFi. Sensor blijft hetzelfde. Ben benieuwd of de zoom ook hetzelfde blijft. Denk dat ik zelf voor de originele RX100 zou gaan, hot shoe doet de compactheid van deze camera teniet, WiFi is onnodig, alleen de tilt screen is wel handig voor sommige foto's, maar gebruik je ook maar 5% van de tijd.
De vraag is of die hot shoe ook de mooie EVF's van Sony accepteert. Als dat zo is, zal dat voor aardig wat mensen een mooie toevoeging zijn.

Als je geen tiltscreen of EVF nodig hebt, zie ik geen reden om de RX100 te laten schieten. Alleen zal de prijs nog wel zakken tegen de tijd dat de opvolger beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 09:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kwintessens schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:42:
[...]

De vraag is of die hot shoe ook de mooie EVF's van Sony accepteert. Als dat zo is, zal dat voor aardig wat mensen een mooie toevoeging zijn.

Als je geen tiltscreen of EVF nodig hebt, zie ik geen reden om de RX100 te laten schieten. Alleen zal de prijs nog wel zakken tegen de tijd dat de opvolger beschikbaar is.
Mja het mooie van de RX100 is het formaat. Een EVF op een hotshoe doet dat teniet, want dan is hij niet meer pocketable. Dan kan je beter iets meer sparen voor een NEX-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervdLaak
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Vraagje: Ik ben op zoek naar een goed statief voor mijn RX100. Het liefst niet te zwaar want ik wil hem graag makkelijk mee kunnen nemen op de fiets en wil hem vooral gebruiken voor nacht fotografie. Ik zat zelf eerst te denken aan een VCT R640 statief van Sony zelf. Echter nu was ik gisteren bij mijn fotozaak die adviseerde mij een MeFOTO A1350Q1. Omdat de MeFOTO A1350Q1 met 179 euro ongeveer 100 euro duurder is zit ik toch te twijfelen. De mijnheer van de fotozaak gaf aan dat je beter een statief kon kopen van een merk waarbij het statief de core buisiness was ipv van Sony waar deze bijzaak was. Daarnaast is de MeFOTO A1350Q1 en de VCT-R640 beide goed om in de toekomst ook een Spiegelreflex camera aan te hangen.

Het voordeel van de MeFOTO A1350Q1 is dat hij opklapbaar echt mooi klein wordt en zelfs in een rugtas als handbagage mee kan met vliegen. Ik vraag me een beetje af wat de alternatieven zijn voor de MeFOTO A1350Q1? Mocht iemand suggesties hebben om hem goedkoper dan 179 te kopen is dit ook welkom...

Edit: Overigens op Amazon is de Kindle editie van Photographer's Guide to the Sony DSC-RX100 nu nog maar 4.99. Ik heb hem ik hard copy en ben er erg over te spreken. http://www.amazon.de/Phot...975&sr=8-6&keywords=rx100

[ Voor 12% gewijzigd door PietervdLaak op 16-06-2013 16:15 . Reden: Toevoeging boek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Laatst online: 00:03
Afgelopen dagen wat rond zitten kijken en de RX100 is toch wel om te kwijlen! Ga op 4 juli naar Azië op een tripje en wil een kleine maar goede camera mee. Is het denken jullie de moeite waard om nog een aantal dagen tot / na de 27e (aankondiging RX100M2) te wachten omdat de prijs dan misschien daalt? Of zal dat dalen van de prijzen nog wel een tijdje duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal duurt dat wel een tijdje ja, aankondiging doet niet zoveel totdat ze echt in de winkel liggen. Misschien wel dat je er ineens een hoop op marktplaats ziet verschijnen, maar dat is nu al aan de gang misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:00
Voila, kon het niet laten. Een 2dehands RX100 gaan halen in perfecte staat.
Werd een beetje gek van reviews lezen. Wou een DSLR maar daar houdt het nooit mee op, en het gewicht is .... gewoon teveel.
Nu een enorm steile leercurve omdat ik van een Panasonic bridge kom.
Ben nu aan het kijken naar cases, batt, lader voor het ding. Voor de prijs kan ik dit wel wagen denk ik http://www.ebay.co.uk/itm...0&clk_rvr_id=493478008394

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk setje ! Alleen is de stekker verkeerd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
@Jesper86

Op de foto is te zien dat het zo'n figure 8 kabel is ... dus zo'n elektrisch scheerding snoertje heb ik nog wel liggen.

@Lentje

Had ze op ebay.de ook al zien staan. Maar bij de link van mij heb je een volledige set voor zo'n 30€, dus met 'lederen' zakje bij.

Gebruiken jullie iets van omhulsel? Verdomt klein dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
@Luke

Heb er zelf nog geen. Maar snel bestellen. Zelfde redenen als jij! Maar ik denk dat ik gewoon een sleeve of een microfiber "zakje" erbij haal, puur tegen de krassen. Vind de lederen case eigenlijk al wat te groot. Stop hem meestal toch weg in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Lentje schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:23:
@Luke

Heb er zelf nog geen. Maar snel bestellen. Zelfde redenen als jij! Maar ik denk dat ik gewoon een sleeve of een microfiber "zakje" erbij haal, puur tegen de krassen. Vind de lederen case eigenlijk al wat te groot. Stop hem meestal toch weg in mijn tas.
Hupsake, 32GB sd en screenprotector net besteld. Dat microfiber zakje zegt me ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
Camera, 32 GB en screenprotector ook besteld! Ben benieuwd!

Nu alleen nog op zoek naar een mooi hoesje die niet al te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Lentje schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:00:
Camera, 32 GB en screenprotector ook besteld! Ben benieuwd!

Nu alleen nog op zoek naar een mooi hoesje die niet al te groot is.
Ik zou iets met een hard shell zoeken. Al een paar dingen gelezen dat de batt plots leeg was op onverklaarbare wijze. Dit kwam blijkbaar omdat er per ongeluk op de knopjes op de achterkant wordt gedrukt het toestel gewoon aangaat. Gisteren ook getest en dat play knopje etc zorgen idd dat hij opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Alleen met het play knopje op de achterkant gaat ie aan, de rest van de knopjes niet. Ik heb 'm altijd zonder hoesje in mijn broekzak zitten en is nog nooit per ongeluk aan gezet via de play knop. Misschien ben ik altijd goed weg gekomen of het loopt zo'n vaart niet en hoor je alleen die paar mensen waar het wel bij gebeurt is. Hoe dan ook, het was fijn geweest als je die functie van de play knop kon uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik heb dat nu ook een keer gehad. Bij alle andere camera's moet je dat knopje 1 seconde indrukken. Zou sony dit met firmware kunnen en willen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:14

Grozno

acts without consequence!

Vraag het Sony ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Zou dit een goed wide angle opzet stukje zijn voor de RX-100?

http://www.digitaltoyshop...ny_DSC-RX100_t2874_4812_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Implar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-10-2016
Er zijn toch al wat geruchten dat er morgen een RX100M2 aangekondigd zou worden, met een iets betere sensor, tilt screen, hot shoe, WiFi,...

Ik was al een hele poos op zoek naar een camera en sinds enkele dagen ben ik vastbesloten om de RX100 aan te schaffen. De vraag is nu enkel: wachten tot de nieuwe in de rekken ligt of gewoon voor de RX100 gaan, waarvan ik weet dat de kwaliteit in orde is.

Geduld is niet mijn sterkste troef, dus op maanden wachten voor kleine verbeteringen heb ik geen zin... Moeilijk, moeilijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Implar op 26-06-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou in ieder geval tot 6-7am London time wachten, en dan eventueel ~Lentje in "Sony RX100" :9

Maar denk niet dat het *maanden* zal duren toch ... tot 'ie te koop is. Sony heb 'n hoop resources heh die zijn denk ik wel rap ermee en goed met de planning. :7

Grootste verschil is het flippy screen, en aangezien je geen zoeker heb ... niet onaardig om te hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door jesper86 op 26-06-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RX100 II schijnt MSRP te hebben van $749, de original RX100 was $649. :| (link) (link)

Niet heel gek eigenlijk met een flippy screen en hotshoe, kan ook niet verwachten dat dat gratis komt.

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/sony_rx100m2_1_zps7a127635.jpg
*zoek de verschillen :9

[ Voor 11% gewijzigd door jesper86 op 26-06-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Het enige interessante verschil voor mijzelf zit in de RX100MkII en dat is de Exmor R sensor. Ben benieuwd of dat echt veel verschil zal geven in low light ten opzichte van de Exmor in de RX100. Persoonlijk kunnen mij alle andere vernieuwingen, op misschien de flipscreen na, gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die Exmor_R is 2x zo light gevoelig volgens wikipedia, klinkt goed. En het had al een grotere sensor dan normale compact camera's zoals de SX280 en TZ40.

Het komt nu wel dichtij de lowlight video performance van DSLR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, tuurlijk tuurlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Slashdotter schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 01:19:
Die Exmor_R is 2x zo light gevoelig volgens wikipedia, klinkt goed. En het had al een grotere sensor dan normale compact camera's zoals de SX280 en TZ40.

Het komt nu wel dichtij de lowlight video performance van DSLR's.
Hij is 40% meer lichtgevoelig (volgens Sony zelf). Dat is dus bij lange na niet 2x zo lichtgevoelig (100%).
Scheelt dus ruim 1/3e stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

Als ik kijk naar de foto samples kijk zijn de high ISO plaatjes anders behoorlijk goed.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, het word er niet slechter van. :) Maar zou 'm toch nog steeds liever bij normaal licht gebruiken. :+

--

[ Voor 12% gewijzigd door jesper86 op 27-06-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Azrael schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:45:
[...]

Hij is 40% meer lichtgevoelig (volgens Sony zelf). Dat is dus bij lange na niet 2x zo lichtgevoelig (100%).
Scheelt dus ruim 1/3e stop.
Wikipedia: Exmor R
Sony claims that Exmor R is approximately twice as sensitive as a normal front illuminated sensors.
Maar 40% klinkt realistischer idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
dubbel

[ Voor 147% gewijzigd door Azrael op 27-06-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56924

In het artikel van dpreview lees ik het volgende:
NFC-mediated Wi-Fi allowing file transfer and control from smartphones
betekent dit dat je een afstandsbediening hebt voor je rx100? het zou heel nice zijn als ik met m'n telefoon de rx100 op afstand een foto kan laten maken.

verder lees ik:
The RX100 II's video capabilities have also been expanded, with the camera now offering the ability to capture 1080p footage at 24 frames per second, in addition to the 60p and 30p the current RX100 offers (50p/25p on European models).
maar dit komt in de review verder helemaal niet terug. in de specifcaties op pagina 2 van de review staat het ook niet. weet iemand in hoeverre er echt 24p op de nieuwe rx100 zit? want dat zou bijna wel een reden kunnen zijn om te upgraden...
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste