Ik ben op dit moment ook aan het rondkijken voor een RX model.
Heb op dit moment een
Sony Alpha A580 +
SAL18250 DT 18–250 mm F3.5–6.3 +
SAL50F18 DT 50 mm F1.8 SAM +
Metz mecablitz 48 af-1
Ik had hier ook nog een Sigma 17-70mm F/2.8-4.0 bij gehad.
Maar die heb ik een aantal jaren geleden al verkocht omdat ikn de praktijk bijna nooit meer wisselde sinds de 18-250 erbij had gekocht.
Inmiddels ligt de A580 alweer 2 jaar stil

Heb hem toendertijd nog bij chipclean laten reinigen en sindsdien nog maar een stuk of 5 foto's mee gemaakt. Gewoon geen zin om die hele setup mee te sjouwen. Zeker niet nu we de laatste paar jaar met de motor op vakantie zijn geweest en je dan toch wat beperkter bent in wat je meeneemt.
Maar de foto's van de telefoon zijn het toch ook niet en die van de huidige compactcamera (Nikon Coolpix AW130 Groen) zjin eigenlijk ook gewoon klotekwaliteit. Wel jammer van de afgelopen vakanties maar het zij zo, is mijn eigen keuze geweest. Voor 2e helft van dit jaar staat er weer een verdere reis gepland (Florida) maar ook dan heb ik eigenlijk geen zin in dat gesjouw.
Dus dan maar naar de RX100 kijken. Nu neig ik heel erg naar de RX100VI vanwege het zoombereik, alhoewel de lichtsterkte van de V mij ook wel aanspreekt en ik zeker de voordelen ervan inzien. Toch ben ik bang dat ik op vakantie het zoombereik ga missen. Zou de kwaliteit bij mindere lichtomstandigheden niet beter zijn als de huidige setup, aangezien dat maar een F3.5 is.
Wel balen van de huidige setup maar die levert volgens mij ook geen drol mee op. (staat er op dit moment niet 1te koop

)
En zou er dit jaar nog een opvolger komen, aangezien er bijna ieder jaar rond juni een nieuwe is aangekondigd
Want dit zou de prijs kunnen drukken, want 1199,- vind ik een behoorlijke smak geld.
En via E-finity voor 835 bestellen vind ik bij dit soort bedragen toch ook wat risicovol.
Ik overweeg zels de Panasonic TZ100 MAAR die heeft geen kantelbaar display en de sensor en AF van de sony zijn een stuk beter.
[
Voor 15% gewijzigd door
harley op 13-03-2019 13:15
]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD