Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Weakling
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-05 13:48

Weakling

available in strong mint

Topicstarter
quote:
Nielsracing schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 08:51:
Ik heb gisteren de RX 100 IV opgehaald. Enige tegenvaller tot nu toe is dat de RAW files nog niet door LR worden herkend. Tot die tijd maar even JPEG schieten.
Overigens, koop wel een SDHX card erbij want alle SDHC kaarten pikt 'ie niet met 4k/slo mo.
Ik heb bij Photoshop CC zojuist een Camera Raw update gekregen die wel de RX100 IV ondersteunt. Misschien dat Lightroom ook bijgewerkt is?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Nielsracing
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-05 22:09
quote:
avanreijn schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:26:
[...]

Ik zou toch kiezen voor RAW & JPEG, zal je zien maak je net een foto waar je superblij van wordt heb je geen RAW :F
Dat was eigenlijk ook mijn gedachte. Maar ik heb de oplossing. De software van Capture One Pro 8 werkt heel goed en slikt ook de RAW files van de RX100.
Is even switchen als je van LR af komt maar het bevalt prima.

@Weakling, ow thanks voor de tip!

Nielsracing wijzigde deze reactie 29-07-2015 22:02 (3%)

• saert
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14-04 23:40
Ik zie hierboven al enkele boeken staan zoals de Photographer's Guide voor de RX100 ii. Weten jullie of er ook een Nederlandse versie, of handboek is voor de RX100 ii?

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19-05 22:37
quote:
saert schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:43:
Ik zie hierboven al enkele boeken staan zoals de Photographer's Guide voor de RX100 ii. Weten jullie of er ook een Nederlandse versie, of handboek is voor de RX100 ii?
Ik heb het in ieder geval nog niet gevonden. ;)

Heb er erg in dat als je de Photographer's Guide aanschaft, er een goedkope Kindle downloadversie is (weet niet of daar een pdf van is te maken), maar van de printversie is er een mét en een zónder afbeeldingen.
Dat zie je ook in de prijs terug, wel een leuk boek trouwens. ;)

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Gim schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:35:
[...]

Voor 349 hoef je geen premium klant te zijn? Dat is zo'n beetje de standaard prijs bij Amazon.de.
Ik zit ook een beetje te dubben over deze camera. Jammer dat ik de aanbieding op .fr heb gemist.
Ik twijfel tussen de Sony RX100 mk1 of de Sony A5000. ongeveer de zelfde prijsklasse.
Zal vooral gebruikt worden voor foto's binnen (babyppix) en autofotografie (mn stiltaand). Daarnaast vind ik in het donker fotograferen (auto's) altijd wel leuk.
Dus aan de ene kant vind ik de A5000 wel leuk, zodat die later evt uitgebreid kan worden met een groothoeklens. Aan de andere kant is de RX100 lekker compact en klein, en wellicht komt die groothoek lens er nooit en is de verwisselbaarheid van lenzen eigenlijk een non-argument

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:36
quote:
Nielsracing schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:01:
[...]

Dat was eigenlijk ook mijn gedachte. Maar ik heb de oplossing. De software van Capture One Pro 8 werkt heel goed en slikt ook de RAW files van de RX100.
Is even switchen als je van LR af komt maar het bevalt prima.

@Weakling, ow thanks voor de tip!
Wat waren de grootste cultuur shocken van LR naar Capture One? Ben wel benieuwd, ben ook aan het kijken naar Capture One.

• Nielsracing
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-05 22:09
quote:
PageFault schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:11:
[...]

Wat waren de grootste cultuur shocken van LR naar Capture One? Ben wel benieuwd, ben ook aan het kijken naar Capture One.
Het is meer dat je je workflow aan moet passen. Eigenlijk zitten alle functies van LR in CO maar het zit met even op een andere plek, ziet er iets anders uit, en de interface vind ik persoonlijk vrij druk.

Ik moet wel bekennen dat ik geen groot photoshopper ben. Ik gebruik de basiselementen zoals het wijzigen van de belichting, schaduwen, histogramlevels, sharpening, croppen etc. Voor deze bewerkingen voldoet CO prima. En bovendien is de dynamic range van de IV enorm waardoor je veel detail uit een foto kunt halen :)

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:36
Thanks voor je toelichting. Ik zag dat de interface heel erg customisable is. Dat heeft een voordeel, maar als nadeel dat je veel tijd kwijt bent om het naar smaak in te richten de 1e keer.

Ik ken Photoshop heel erg goed, maar zoek iets voor het beheer en het gemakkelijk (evt. in batch) maken van kleine wijzigingen, zoals jij omschrijft. Exotischere dingen kunnen altijd nog in Photoshop.

• Timmy269
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16-02 14:36
ik heb gisteren een RX100 III aangekocht maar zoek nu nog een goed tasje om de camera en nog extra batterij en geheugenkaart in te stoppen.

Is een sdxc card class 10 u1 (48mbs) goed of moet ik naar de u3 (80a95mbs)gaan?

• SkyThes
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-05 13:18
quote:
Timmy269 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:17:
ik heb gisteren een RX100 III aangekocht maar zoek nu nog een goed tasje om de camera en nog extra batterij en geheugenkaart in te stoppen.

Is een sdxc card class 10 u1 (48mbs) goed of moet ik naar de u3 (80a95mbs)gaan?
Als je op de hoogste kwaliteit(XAVC S 50Mbit/s) wilt filmen dan heb je een UHS-I Speed Class 3 kaartje nodig. Zelf gebruik ik een Samsung 64GB SDXC Pro Class 10 UHS-I 90MB/s naar alle tevredenheid. :)

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:57
Heb zelf een 32Gb class 10 , verders niets bijzonders aan , werkt ook prima hoor .

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-05 12:37
Ik gebruik een Transcend SDXC UHS-I U3 64GB op een MK3.

Als tasje gebruik ik de Crumpler Light Delight 100, heeft een netje binnenin voor een batterij en een SD kaart in te bergen.

RigolleM wijzigde deze reactie 06-08-2015 09:37 (17%)

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• saert
Meer mensen last van het niet kunnen filmen in 60i of 60p? Momenteel heb ik alleen de keuze uit 50i of 50p, en 25p. Of is dit nagenoeg het zelfde?
Dat heeft te maken met het PAL systeem wat werkt met veelvouden van 25, vanwege de 50Hz netspanning waar lichtbronnen hier in Europa op werken. Als het mogelijk is om de camera op NTSC in te stellen, kun je kiezen voor veelvouden van 30.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• saert
quote:
Universal Creations schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:23:
Dat heeft te maken met het PAL systeem wat werkt met veelvouden van 25, vanwege de 50Hz netspanning waar lichtbronnen hier in Europa op werken. Als het mogelijk is om de camera op NTSC in te stellen, kun je kiezen voor veelvouden van 30.
En zou je me kunnen uitleggen hoe dit werkt? Mijn dank is groot. Ik meen dat ik een camera heb met 50i, en in andere delen van de wereld gefilmd kan worden met 60i. Het lijkt me daarom niet mogelijk?

saert wijzigde deze reactie 06-08-2015 17:41 (13%)

• RigolleM
quote:
Het lijkt me daarom niet mogelijk?
Klopt!

Ik lees online dat het niet mogelijk is om de RX100 om te zetten naar een andere modus. Overigens zou ik 50i sowieso niet gebruiken als je 50p tot je beschikking hebt.

Zeiss 21mm f/2.8

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
DopdeDouwer schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:01:
[...]

Ik zit ook een beetje te dubben over deze camera. Jammer dat ik de aanbieding op .fr heb gemist.
Ik twijfel tussen de Sony RX100 mk1 of de Sony A5000. ongeveer de zelfde prijsklasse.
Zal vooral gebruikt worden voor foto's binnen (babyppix) en autofotografie (mn stiltaand). Daarnaast vind ik in het donker fotograferen (auto's) altijd wel leuk.
Dus aan de ene kant vind ik de A5000 wel leuk, zodat die later evt uitgebreid kan worden met een groothoeklens. Aan de andere kant is de RX100 lekker compact en klein, en wellicht komt die groothoek lens er nooit en is de verwisselbaarheid van lenzen eigenlijk een non-argument
Iemand nog tips of overwegingen tussen de Rx100 I of de a5000? Ze zijn hier qua prijs precies even duur (Aken). De winkel adviseerde de iets nieuwere a5000 omdat die een automatische hdr functie heeft, en makkelijker scherpte diepte kan instellen. Maar hdr leek me ook achteraf met nabewerking mogelijk...
Automatische HDR zou ik geeneens aan beginnen, tenzij de camera de originele bestanden ook los opslaat. Scherptediepte instellen hangt ook af van de lens die erop zit. Met een standaard kitlens heb je een beetje meer vrijheid vergeleken met een RX100 mk1, maar echt spelen met scherptediepte lukt alleen met lichtsterke lenzen. Dat is wel het voordeel van de A5000, omdat je daarop ook andere lenzen kunt plaatsen.

Zeiss 21mm f/2.8

• Weakling

Weakling

available in strong mint

Topicstarter
quote:
saert schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:18:
Meer mensen last van het niet kunnen filmen in 60i of 60p? Momenteel heb ik alleen de keuze uit 50i of 50p, en 25p. Of is dit nagenoeg het zelfde?
Over welke RX100 heb je het, want met de RX100 IV kun je 'm wel op NTSC zetten namelijk via menu toolbox (het allerlaatste icoontje op de bovenste rij), subpagina 3, NTSC/PAL schakel. optie.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Weakling schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:26:
[...]

Over welke RX100 heb je het, want met de RX100 IV kun je 'm wel op NTSC zetten namelijk via menu toolbox (het allerlaatste icoontje op de bovenste rij), subpagina 3, NTSC/PAL schakel. optie.
Met de M3 kan dat ook.

- Star Trek boeken gevraagd, van TOS tot Discovery (alles!) - Heb je die en wil je er van af ? Stuur me een berichtje! -

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:39
Vandaag de RX-100 ontvangen die ik als demo model gekocht van een winkel gekocht heb. Nu is het scherm nogal bekrast, althans het lijkt alsof de coating niet helemaal goed is. Er zit geen screenprotector op voor zover ik kan voelen in de hoekjes. Op dpreview lees ik wel wat meer gevallen maar ik weet niet of dit normaal is (lijkt me niet?) en hoe snel dit erger wordt. Er staat er ook een op V&A hier met dezelfde krassen.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 14-08-2015 18:55 (6%)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Bhagavad
quote:
XeNeRgY schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:55:
Vandaag de RX-100 ontvangen die ik als demo model gekocht van een winkel gekocht heb. Nu is het scherm nogal bekrast, althans het lijkt alsof de coating niet helemaal goed is. Er zit geen screenprotector op voor zover ik kan voelen in de hoekjes.
Ik zou hier ook een beetje van over m'n nek gaan. :'(
Dit had de shop toch wel even mogen melden.

Het lijkt er wel op dat dit juist is ontstaan tijdens het verwijderen van zo'n protector, gezien de strakke restsporen.
Zoiets krijg je nooit bij normaal gebruik waar krassen eerder willekeurig lijken.
Ik zou er gewoon een nieuw protectorscreen opplakken en de kans is groot dat je het dan nog amper ziet. ;)

Bhagavad wijzigde deze reactie 14-08-2015 22:38 (3%)

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:07
quote:
Vandaag de RX-100 ontvangen die ik als demo model gekocht van een winkel gekocht heb. Nu is het scherm nogal bekrast, althans het lijkt alsof de coating niet helemaal goed is. Er zit geen screenprotector op voor zover ik kan voelen in de hoekjes. Op dpreview lees ik wel wat meer gevallen maar ik weet niet of dit normaal is (lijkt me niet?) en hoe snel dit erger wordt. Er staat er ook een op V&A hier met dezelfde krassen.

[afbeelding]
Ik zou hem terugsturen.

• GHR
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-05 19:13
quote:

[afbeelding]
Dit is een goed zichtbare beschadiging die je bij een demo model niet hoeft te verwachten. Dit moet je echt terug sturen, vooral ook omdat je jezelf hier meer en meer aan zult gaan ergeren naarmate de tijd verstrijkt. Slechte zaak van de verkoper om jou een dergelijk toestel toe te zenden.

• XeNeRgY
quote:
GHR schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 03:14:
[...]

Dit is een goed zichtbare beschadiging die je bij een demo model niet hoeft te verwachten. Dit moet je echt terug sturen, vooral ook omdat je jezelf hier meer en meer aan zult gaan ergeren naarmate de tijd verstrijkt. Slechte zaak van de verkoper om jou een dergelijk toestel toe te zenden.
quote:
quote:
Bhagavad schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:35:
[...]

Ik zou hier ook een beetje van over m'n nek gaan. :'(
Dit had de shop toch wel even mogen melden.

Het lijkt er wel op dat dit juist is ontstaan tijdens het verwijderen van zo'n protector, gezien de strakke restsporen.
Zoiets krijg je nooit bij normaal gebruik waar krassen eerder willekeurig lijken.
Ik zou er gewoon een nieuw protectorscreen opplakken en de kans is groot dat je het dan nog amper ziet. ;)
Ik vond het zelf ook niet echt onder de beschrijving 'wat lichte gebruikssporen' vallen inderdaad. Heb contact met ze opgenomen en ik kan het toestel terugsturen of gebruik maken van extra korting, waardoor ik in totaal 295 euro voor de RX-100 betaal ipv 380. Twijfel daar zelf nog wel over, zo lang ik zeker weet dat het niet erger wordt dan kan ik er denk ik wel mee leven. Vandaag eens kijken of ik ergens een screenprotector kan vinden, kijken of dat de zichtbaarheid verkleint.

Las op dpreview dat dit vaker voorkomt dus ik hoopte dat het wellicht onder de garantie gerepareerd kan worden. Is mogelijk een longshot maar toch.

De vraag blijft wel of het, voor 95 euro korting dit allemaal waard is.

• RigolleM
quote:
waardoor ik in totaal 295 euro voor de RX-100 betaal ipv 380.
¤380 voor een demotoestel, terwijl hij NIEUW ¤369 staat bij Coolblue... |:(

• Kwintessens
quote:
XeNeRgY schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:56:
[...]

[...]

[...]

Ik vond het zelf ook niet echt onder de beschrijving 'wat lichte gebruikssporen' vallen inderdaad. Heb contact met ze opgenomen en ik kan het toestel terugsturen of gebruik maken van extra korting, waardoor ik in totaal 295 euro voor de RX-100 betaal ipv 380. Twijfel daar zelf nog wel over, zo lang ik zeker weet dat het niet erger wordt dan kan ik er denk ik wel mee leven. Vandaag eens kijken of ik ergens een screenprotector kan vinden, kijken of dat de zichtbaarheid verkleint.

Las op dpreview dat dit vaker voorkomt dus ik hoopte dat het wellicht onder de garantie gerepareerd kan worden. Is mogelijk een longshot maar toch.

De vraag blijft wel of het, voor 95 euro korting dit allemaal waard is.
295 voor een demo die er zo uitziet is te duur. Haal hem dan nieuw bij Coolblue (of elders).

Coolblue heeft ook een dem rx100ii staan voor 355 zonder accu en lader. Ik zou ze bellen en vragen om een deal met accu en lader. Heb goede ervaringen met hun klantenservice en omschrijving van hun demo-producten.

Link naar demo:
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

• XeNeRgY
Zal daar straks eens naar kijken. Bedankt. Overigens komt deze ook van CB.

• SToRM666
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07-05 22:15
De RX100 heb je nieuw voor 349 euro bij amazon.de ;)
Een losse accu met lader erbij kun je daar ook voor rond de 20 euro bestellen, mocht je voor die M2 gaan.

PSN id: NL_SToRM

• Kwintessens
quote:
XeNeRgY schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:46:
Zal daar straks eens naar kijken. Bedankt. Overigens komt deze ook van CB.
Dan valt me dat erg van ze tegen. :(

• XeNeRgY
quote:
Kwintessens schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Dan valt me dat erg van ze tegen. :(
Heb voor wat anders vorige week contact met de klantenservice van ze gehad en die ervaring is uitermate goed. Anyway, nu dus 310 euro betaald voor de RX100 in deze staat. Toen ik een foto naar ze stuurde en aangaf dit niet te hebben verwacht was de eerste reactie dat het 'natuurlijk ook om een demo-model ging'. Maar dit is mij te ver versleten voor een demo-model. Dus ik stuur de RX-100 terug en dan is Amazon of de v2 een betere keuze voor die paar tientjes meer.

• Svennos1
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-05 16:30

Svennos1

PSN: SvennosNL

Ik overweeg de RX100 III te kopen via Amazon Duitsland. Mag ik aannemen dat de taal wel gewoon in het Engels of Nederlands ingesteld kan worden?

• EricaRetse
  • Laatst online: 26-08-2015
Ik hoop dat iemand mij een stapje verder kan helpen in mijn keuze. Ik ben op zoek naar een nieuwe compact camera (ivm gewicht) en twijfel tussen de sony rx 100 en de nikon s9900, dus de keuze tussen kwaliteit/grotere senor en zoom/kleinere sensor. Ik heb afgelopen winter een beginnerscursus gevolgd en ga daar in het najaar mee verder. Verder fotografeer ik vooral op reis. Op de cursus werd mij de rx 100 aangeraden. Maar nu heb ik een reis geboekt met safari in Sri Lanka en begint de twijfel toe te slaan. Zou ik toch niet beter voor de zoom/s9900 kunnen gaan? Of is die zoom helemaal niet voldoende om de dieren mooi te kunnen fotograferen? Wat voor verschil in kwaliteit moet ik me voorstellen bij de 1 en 1/2,3 sensor? Heeft iemand een advies voor een beginneling? Alvast bedankt!

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
In Polen bij Tiger gekocht voor ¤2,40, maar in NL ook te koop voor ¤3,00:

http://www.flying-tiger.n.../camera_etui_1502247.html

Past precies om de RX100 M2. Ben er blij mee.

Lekker!

• Bhagavad
quote:
Svennos1 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:29:
Ik overweeg de RX100 III te kopen via Amazon Duitsland. Mag ik aannemen dat de taal wel gewoon in het Engels of Nederlands ingesteld kan worden?
Ja dat kan in ieder geval in het:
Engels/Frans/Spaans/Italiaans/Duits/Portugees/Nederlands/Zweeds/Deens Noors/Fins/Pools/Tsjechisch/Hongaars/Grieks en het Turks.

Ik check het net voor je en wist niet eens meer dat zoveel talen worden ondersteund.
Mijn eigen RX100 II van Amazon.de heb ik maar op English ingesteld. ;)

Bhagavad wijzigde deze reactie 16-08-2015 20:57 (24%)

• Napsju
Ook ik heb een RX100 II van Amazon.de en die kan Engels, Frans, Spaans, Italiaans, Duits, Portugees, Nederlands, Zweeds, Deens, Noors, Fins, Pools, Tsjechisch, Hongaars, Grieks en Turks. Even voor je gekeken. :)

Lekker!

• Weakling

Weakling

available in strong mint

Topicstarter
quote:
EricaRetse schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:56:
... Op de cursus werd mij de rx 100 aangeraden. Maar nu heb ik een reis geboekt met safari in Sri Lanka en begint de twijfel toe te slaan. Zou ik toch niet beter voor de zoom/s9900 kunnen gaan? Of is die zoom helemaal niet voldoende om de dieren mooi te kunnen fotograferen? Wat voor verschil in kwaliteit moet ik me voorstellen bij de 1 en 1/2,3 sensor? Heeft iemand een advies voor een beginneling? Alvast bedankt!
Met de 750mm van de S9900 kun je de dieren over het algemeen wel dichtbij genoeg halen. Dat lukt echt niet met de slechts 100mm van de RX100 of 70mm van de RX100 mk2 tm 4 (tenzij de dieren zo ongeveer naast de auto lopen). Of je de foto's mooi vind kan ik niet voor je zeggen. Zoek eens op wat voorbeelden van foto's op 300 - 750mm en bepaal zelf of je ze voldoende vindt. Zoals hier: http://www.photographyblo...900_review/sample_images/

Het verschil in kwaliteit is enorm tussen een 1" en een 1/2.3" sensor, maar dat is ook niet zo gek als je beseft dat een 1" sensor ongeveer 4x zo groot is. Er verdwijnt wat detail, kleuren zijn wat uitgesmeerd en je kunt haast niet met onscherpte diepte spelen met een 1/2.3" sensor. Echter als je niet gaat pixel peepen, maar normaal beeldvullend bekijkt, dan kan het voor jou misschien meer dan voldoende zijn.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

quote:
Ik hoop dat iemand mij een stapje verder kan helpen in mijn keuze. Ik ben op zoek naar een nieuwe compact camera (ivm gewicht) en twijfel tussen de sony rx 100 en de nikon s9900, dus de keuze tussen kwaliteit/grotere senor en zoom/kleinere sensor. Ik heb afgelopen winter een beginnerscursus gevolgd en ga daar in het najaar mee verder. Verder fotografeer ik vooral op reis. Op de cursus werd mij de rx 100 aangeraden. Maar nu heb ik een reis geboekt met safari in Sri Lanka en begint de twijfel toe te slaan. Zou ik toch niet beter voor de zoom/s9900 kunnen gaan? Of is die zoom helemaal niet voldoende om de dieren mooi te kunnen fotograferen? Wat voor verschil in kwaliteit moet ik me voorstellen bij de 1 en 1/2,3 sensor? Heeft iemand een advies voor een beginneling? Alvast bedankt!
Beste is om allebei mee te nemen :P

Ik heb tijdens mijn vakantie met safari's erg veel lol gehad van mijn RX100 en travelzoom combo. Safari's heb je meestal genoeg licht om weg te komen met een kleine sensor. Je landschappen en andere foto's maak je dan weer eerder met de RX100.

Maar als je er één moet kiezen en je wil echt gaan voor de safari-foto's zou ik wel iets nemen met zoom.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:39
quote:
Ik denk dat als je echt dieren wilt fotograferen op een safari je toch meer zoom nodig hebt dan met een RX100. Wat is je budget? Je hebt wel travelzooms met een even grote sensor als de RX100 (Panasonic FZ1000 en Sony RX10) maar die zijn weer iets duurder.

• Omniferious
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:58
Ik ga denk ik de Sony RX100 Mark 1 halen! De Mark IV vind ik veels te duur in vergelijking met de Mark I voor wat je er voor krijgt en waar ik het voor wil gaan gebruiken. Dus voornamelijk foto's en de occasional video.

Nu wel even een vraag, zal vast al tal keer gevraagd zijn:

Kan ik 128GB SD kaarten gebruiken of zit hier een max aan (64GB?)?
Kan ik ergens goedkoop extra batterijen/cases/andere spullen krijgen?

Hebben jullie nog adviezen?

• avanreijn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:36

avanreijn

*klik*

Ze hebben meerdere versies dan alleen de 1 of 4. Waarom geen mk3? Waarom zoveel geheugen er in, ik vind dat ik 32Gb al teveel.

• Bhagavad
quote:
Omniferious schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:47:
Kan ik 128GB SD kaarten gebruiken of zit hier een max aan (64GB?)?
Kan ik ergens goedkoop extra batterijen/cases/andere spullen krijgen?
Hebben jullie nog adviezen?
Heb intussen al een stapeltje van deze Transcend SDXC UHS-I U3 64GB's verzameld, zij komen regelmatig in de dagelijkse aanbieding van Amazon.de terug.

De laatste keer heb ik er ¤27,99 voor betaald incl. verzenden.
Ik gebruik ze in al m'n camera's, groter heb je niet zo snel nodig en kleiner wil ik niet.
Erg snelle, betrouwbare en niet al te dure kaartjes. ;)

• Omniferious
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:58
quote:
avanreijn schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:34:
Ze hebben meerdere versies dan alleen de 1 of 4. Waarom geen mk3? Waarom zoveel geheugen er in, ik vind dat ik 32Gb al teveel.
Wat is de meerwaarde van de Mark3 tegenover mark 1? Het is wel bijna twee keer zo duur! Dit is geen aanval, maar ik probeer me echt te orienteren =p

• Weakling

Weakling

available in strong mint

Topicstarter
quote:
Omniferious schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:48:
Wat is de meerwaarde van de Mark3 tegenover mark 1? Het is wel bijna twee keer zo duur! Dit is geen aanval, maar ik probeer me echt te orienteren =p
Kantelbaar scherm, electronische viewfinder, wi-fi, verbeterde sensor, hogere ISO, hotshoe, verbeterde video mogelijkheden. Maar er is ook altijd nog de mk2 met zo'n beetje dezelfde voordelen ten opzichte van de mk1, behalve een electronische viewfinder.

Weakling wijzigde deze reactie 18-08-2015 14:48 (0%)
Reden: Geen hotshoe op de mk3 zoals hieronder opgemerkt

• avanreijn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:36

avanreijn

*klik*

Geen hotshoe op de mk3, wel een flitser. Ik heb de mk1 gehad maar heb de upgrade gedaan vanwege lens en EVF.
Hier staan de specs naast elkaar:
http://www.cameradebate.c...-m2-vs-rx100-differences/

• SToRM666
quote:
Omniferious schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:48:
Ik vond het prijsverschil ook iets te groot, dus daarom heb ik de M2 gekozen. Die heeft ook het kantelscherm en wifi, wat ik 2 belangrijke pluspunten vond.

SToRM666 wijzigde deze reactie 18-08-2015 12:18 (10%)

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:37
quote:

[afbeelding]
Kleine tip misschien voor een ieder die een RX100 heeft waarvan het scherm beschadigd is. Kijk maar eens naar deze: link. Dat ga ik met de mijne in ieder geval doen, ik zet er de originele Sony screenprotector er overheen en dan heb ik geen krassen meer. Je gaat wel het tru-black effect missen. Maar ik heb geen idee wat dat doet, dus ik zal het ook niet missen ;-).

• RigolleM
Die Larmor Glass Protector ligt er al sinds dag 1 op mijn MK3, kan het gewoon iedereen aanbevelen.

• Svennos1

Svennos1

Vraagje .... Ik ben voornemens de RX100 III te kopen ... nu vroeg ik me af een uur video op 1080p, hoeveel ruimte vraagt dit ongeveer? Probeer in te schatten welke geheugenkaarten moet kopen.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-05 16:55
quote:
Svennos1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:04:
Vraagje .... Ik ben voornemens de RX100 III te kopen ... nu vroeg ik me af een uur video op 1080p, hoeveel ruimte vraagt dit ongeveer? Probeer in te schatten welke geheugenkaarten moet kopen.
50Mb/s * 3600s = 180.000 Mb = 22.500 MB

Deze zijn aanraders.

• Svennos1

Svennos1

quote:
Balance schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:13:
[...]

Deze zijn aanraders.
Thanks! Daar komen we een eind mee, begin wel met 2 stuks.

• Dumbfoundead
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 08-04 16:33
quote:
RigolleM schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:42:
Die Larmor Glass Protector ligt er al sinds dag 1 op mijn MK3, kan het gewoon iedereen aanbevelen.
Ik zocht dit net op op Amazon.de en er zijn 2 productpagina's: Larmor en Dolder (made by Larmor), is er een verschil tussen deze 2 naast de prijs (¤1)?

• RigolleM
quote:
Dumbfoundead schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:10:
[...]

Ik zocht dit net op op Amazon.de en er zijn 2 productpagina's: Larmor en Dolder (made by Larmor), is er een verschil tussen deze 2 naast de prijs (¤1)?
Ik heb deze aangeschaft, past perfect op de Mk3.

• Dumbfoundead
Vandaag binnen, verpakking is 99% identiek aan LARMOR maar merknaam is overal vervangen met DOLDER en onderaan de doos staat er "supervised by Larmor" dus ziet er goed uit. Enige incorrecte informatie is 0,3mm dikte terwijl er op site 0,5mm staat maar geen groot probleem, ga toch nog een mailtje sturen dat ze dat moeten corrigeren.

Betreft de jacket case (Sony LCJ-RXF), weet iemand of dat normaal is dat die echt veel te strak zit aan de lens (RX100M3)? Ik heb onlangs een foto zien passeren van iemand waarvan die de lens ring er mee af trok door een te strakke case en ik heb schrik dat ik hetzelfde ga voorhebben. Misschien toch maar retourneren en de Case Logic DCB 302K bestellen die ik hier heb zien passeren.

Staat vandaag 30/08/2015 voor ¤599 op amazon.FR !!!

Dumbfoundead wijzigde deze reactie 30-08-2015 10:40 (3%)

• Svennos1

Svennos1

quote:
Dumbfoundead schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:29:
--KNIP--

Staat vandaag 30/08/2015 voor ¤599 op amazon.FR !!!
En vandaag ook nog (31/08/2015). Thanks voor de tip _/-\o_ Gelijk besteld. Zo laag nog niet gezien voor de RX100-III.

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-05 22:46

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Balance schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:13:
[...]

Deze zijn aanraders.
Met mijn RXII kom ik in de praktijk met 1920*1080 50fps en een gegevenssnelheid van 26228kpbs uit op 200 MB per minuut en dus 12 GB per uur.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• vanillekoko
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 10-09-2015
Hi,
Ik heb een aantal dagen geleden de Sony RX100 II gekocht.
Nu ben ik een beetje aan het kijken voor een filter, is dit echt nodig? Gebruiken jullie een filter?

En wat zou ik eventueel kunnen aanschaffen? Ik heb er niet zo heel veel verstand van, mevrouw bij Coolblue vertelde dat ik een 49mm filter nodig heb, maar dat past niet zonder filter adapter toch?!

• barktus
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-05 17:39

barktus

Moehhhh!

quote:
vanillekoko schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:21:
Hi,
Nu ben ik een beetje aan het kijken voor een filter, is dit echt nodig? Gebruiken jullie een filter?

En wat zou ik eventueel kunnen aanschaffen? Ik heb er niet zo heel veel verstand van, mevrouw bij Coolblue vertelde dat ik een 49mm filter nodig heb, maar dat past niet zonder filter adapter toch?!
Op dergelijke camera's wordt het filter vaak op de lens bevestigd doormiddel van een magneet. Zie hier een voorbeeld van een 42mm variant.

My middle finger salutes you. | Nikon D7100 - 18-55mm VRII - 50mm f/1.8G - AF-S VR Micro 105MM f/2.8G IF-ED - Yongnuo YN565EX - Manfrotto MK393-H

• vanillekoko
quote:
barktus schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:38:
[...]

Op dergelijke camera's wordt het filter vaak op de lens bevestigd doormiddel van een magneet. Zie hier een voorbeeld van een 42mm variant.
Ah ok!
En zoiets kan gewoon blijven zitten?
Ik heb ook dit hoesje http://www.kamera-express...MDm3tPK58cCFQQUwwodyq0KLA zou de camera daar nog inpassen met de filter?

• SToRM666
De grip van Sony is ook een aanrader, maar dan zal dat hoesje niet meer passen. Ik heb ook direct een screenprotector op het scherm geplakt en een losse lader + extra accu gekocht.

SToRM666 wijzigde deze reactie 09-09-2015 10:55 (40%)

• Weakling

Weakling

available in strong mint

Topicstarter
quote:
vanillekoko schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:21:
Hi,
Ligt er aan over wat voor soort filter je het hebt. UV filter, polarisatie filter, ND filter. Een UV filter is overbodig, polarisatie en ND kan leuk zijn, maar nodig zijn ze zeker niet op een RX100 II. Als je toch wil experimenteren kun je de Sony VFA-49R1 adapter gebruiken en die is idd 49mm.

• vanillekoko
quote:
Weakling schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:10:
[...]

Ligt er aan over wat voor soort filter je het hebt. UV filter, polarisatie filter, ND filter. Een UV filter is overbodig, polarisatie en ND kan leuk zijn, maar nodig zijn ze zeker niet op een RX100 II. Als je toch wil experimenteren kun je de Sony VFA-49R1 adapter gebruiken en die is idd 49mm.
Ok begrijp het nu helemaal! :)
Het ging trouwens gewoon om een UV filter.

• Gim
  • Laatst online: 22:36
Hoort hier niet thuis

Universal Creations wijzigde deze reactie 09-09-2015 20:12 (90%)

• rvdlo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-05 18:59
Bij deze een bedankje voor velen van jullie.
Heb namelijk zojuist een Sony RX100 III aangeschaft en gelijk diverse accessoires erbij gekocht o.a. Sony grip, Hoesje, Screen protector en accu's. En dit topic heeft me zeker geholpen bij diverse keuzes.

• Onawt
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 00:25
Een tijdje geleden heb ik in dit forum het e.e.a. gevraagd over de M2 en M3 wat betreft zoombereik en groothoek. Aangezien ik zoombereik wat belangrijker vind, dan een grotere groothoek en de lichtsterkere lens van de M3, heb ik besloten om voor de M2 te gaan. Ik wacht op het moment nog een beetje op prijsdalingen of evt. goeie tweede hands deals.

Om wel een idee te krijgen van hoe de camera is, ben ik vandaag naar de Mediamarkt geweest. Daar hadden ze de M2 en M3 staan. Nu viel mij op dat het beeld van de M3 veel 'vloeiender' bewoog dan het beeld van de M2. Nu is mijn vraag of iemand diezelfde ervaring heeft, of dat dit toevallig kwam doordat het een demo-model was (of bijna lege accu o.i.d.). Het veel vloeiendere beeld van de M3 vond ik namelijk wel veel prettiger. Het leek op het verschil tussen 30Hz en 60Hz.

Daarnaast heb ik nog de vraag of de M3 meer instellingsmogelijkheden heeft qua knoppen en dials etc.? Ik heb in de Mediamarkt niet uitgebreid alle opties kunnen testen natuurlijk, maar ik had bij de M3 de instellingen van de knopjes en dials veel sneller gevonden dan op de M2. Heeft de M2 daadwerkelijk minder instelmogelijkheden dan de M3 of zit het gewoon wat meer verstopt?

Als laatste nog een vraag over de firmware van beide camera's. Worden die nog ge-update voor zover jullie weten?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

| Intel Core i5-3570K @ 4.6GHz | MSI GTX 970 Gaming 4G @ 1510MHz/1953MHz | Gigabyte GA-Z77X-D3H | 2x4GB Crucial Ballistix Tactical 1600MHz 8-8-8-24 | Samsung 830 series 128GB SSD | XFX Proseries 750W XXX Edition | Zalman Z11 Plus

• sfinx
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:37
Niet echt een antwoord op al je vragen, maar deze post noemt treffend de voordelen van de m3: http://www.dpreview.com/forums/post/54308594

• SpaceMarine
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07-05 23:31
Nu heb ik al een tijdje de RX100 en ben er best tevreden over moet ik zeggen.
Met name de kwaliteit bij weinig licht vindt ik echt heel goed.

Een vraag die maar blijft branden is of de kwaliteit van de foto's bij weinig licht veel beter is geworden bij de M3 of de M4? Ik maak graag foto's in het donker of bij weinig licht dus dit is het meest belangrijke voor mij. Ik film bijna nooit met mijn camera dus dat is niet echt boeiend voor mij.

iemand een tip/advies hierover?

nope geen signature

Afgezien van een lichtsterkere lens hebben de m3 en m4 ook wat betere ruisprestaties: http://www.dpreview.com/r...4302&y=0.8761032161555723

Zeiss 21mm f/2.8

• Weakling

Weakling

available in strong mint

Topicstarter
quote:
SpaceMarine schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:57:
Een vraag die maar blijft branden is of de kwaliteit van de foto's bij weinig licht veel beter is geworden bij de M3 of de M4?
Veel beter? Lastig want ik versta er misschien iets anders onder dan jij en ik schiet niet heel veel in het donker, maar ik heb zowel een RX100 als een RX100M4 en vind het verschil niet heel groot. Het zal niet zo exact en gecontroleerd zijn als in de dpreview link hierboven (waar ik de verschillen ook niet groot vind), maar laat maar weten als ik iets simpels voor je kan uitproberen.

• SpaceMarine
Ik lees dat de het nodige licht om een scherpe foto te maken bij weinig licht minder is bij de m3 en m4 dan de m1. Dit zou je met name in de kwaliteit van de foto moeten zien.is dus scherper. Of bjj bewegende objecten bij weinig licht een grotere kans op een scherpere foto.

nope geen signature

quote:
SpaceMarine schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:59:
Ik lees dat de het nodige licht om een scherpe foto te maken bij weinig licht minder is bij de m3 en m4 dan de m1. Dit zou je met name in de kwaliteit van de foto moeten zien.is dus scherper. Of bjj bewegende objecten bij weinig licht een grotere kans op een scherpere foto.
Je hebt het wat wazig omschreven, maar wat je volgens mij zegt, is dat de m3 en m4 bij minder licht en bij bewegende onderwerpen betere foto's kunnen maken. De m3 en m4 hebben een lichtsterkere lens, waardoor er meer licht op de sensor komt en je dus kunt kiezen voor een lager iso bij dezelfde sluitertijd, of je dat je kunt kiezen voor een kortere sluitertijd bij dezelfde iso als de m1.

Zeiss 21mm f/2.8

• Balance
quote:
Hoe lager de gekleurde lijn hoe meer licht de camera vangt. Elke horizontale lijn op de Y-as is een verdubbeling van de hoeveelheid licht (het is dus een logaritmische schaal).

• Geel is de RX100 I en II
  • Oranje is de RX100 III en IV

• Onawt
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 00:25
quote:
Balance schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:10:
  • Geel is de RX100 I en II
  • Oranje is de RX100 III en IV
Niet helemaal juist. Als het goed is ligt de lijn van de RX100 I nog hoger dan die van de gele lijn van de RX100 II. De M1 heeft nml. geen BSI-sensor. Iets wat pas vanaf de M2 geďntroduceerd is. Als je de reviews en objectieve metingen mag geloven zorgt dit ervoor dat de sensor van de M2 40% lichtgevoeliger is dan de M1. De M3 en M4 hebben daarbovenop ook weer lichtesterkere lenzen dan de M1 en M2.

Of je het verschil gaat merken weet ik niet. Op wide stand zullen de verschillen wat subtieler zijn. Op tele stand zijn de verschillen echter wel fors groter tussen de M1 en M3/M4, aangezien je een lichtsterkere lens hebt én een BSI-sensor.

| Intel Core i5-3570K @ 4.6GHz | MSI GTX 970 Gaming 4G @ 1510MHz/1953MHz | Gigabyte GA-Z77X-D3H | 2x4GB Crucial Ballistix Tactical 1600MHz 8-8-8-24 | Samsung 830 series 128GB SSD | XFX Proseries 750W XXX Edition | Zalman Z11 Plus

• Balance
quote:
Ik had het alleen over de lens, maar je hebt gelijk ;).
quote:
Onawt schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:43:
Niet helemaal juist. Als het goed is ligt de lijn van de RX100 I nog hoger dan die van de gele lijn van de RX100 II. De M1 heeft nml. geen BSI-sensor.
Dat staat totaal los van elkaar. De hoeveelheid licht die op een sensor valt hangt af van de lens (en natuurlijk hoeveel licht er op de lens valt...). Waar jij het over hebt, is hoeveel licht daadwerkelijk wordt omgezet in signaal.
quote:
Iets wat pas vanaf de M2 geďntroduceerd is. Als je de reviews en objectieve metingen mag geloven zorgt dit ervoor dat de sensor van de M2 40% lichtgevoeliger is dan de M1.
Ik heb nog geen test gezien waarin een BSI sensor echt een significant verschil geeft in ruisprestaties. Zie ook de door mij gelinkte dpreview vergelijking tussen de verschillende RX100's.
quote:
De M3 en M4 hebben daarbovenop ook weer lichtesterkere lenzen dan de M1 en M2.

Of je het verschil gaat merken weet ik niet. Op wide stand zullen de verschillen wat subtieler zijn. Op tele stand zijn de verschillen echter wel fors groter tussen de M1 en M3/M4, aangezien je een lichtsterkere lens hebt én een BSI-sensor.
Met groothoek heb je ook minder hard dat grotere diafragma nodig dan aan de lange kant. Enerzijds fotografeer je met groothoek toch al met meer dof en anderzijds heb je het ook minder hard nodig qua sluitertijden.

Zeiss 21mm f/2.8

• SpaceMarine
Thnx voor de reacties.
Ik begrijp hier uit dat het op papier dus een groot voordeel heeft, maar niemand weet of dit in de praktijk ook echt een voordeel is.
De foto's overdag zijn al perfect, maar ik merk dat avondfoto's of foto's binnen zo nu en dan slecht zijn of vaag. Dit vindt ik best belangrijk dus als de verschillen groot zijn vindt ik het niet "erg" om wat geld aan een MK3 uit te geven (de 4 is echt nog te duur!).

nope geen signature

Op wat voor brandpuntsafstand zijn die slechte/vage foto's binnen genomen? Als dit met groothoek is, win je eigenlijk zo goed als niets met een m3/m4. Is dit aan het langere eind, dan kan een m3/m4 minder ruis/langere sluitertijd geven.

Zeiss 21mm f/2.8

• QFX23
  • Laatst online: 19-05 23:07
Voor wie er nog interesse in een RX-100 M3 heeft, hij kost nu EUR 599 bij Amazon.it. Heb er zelf net een besteld daar, dus ben benieuwd.

• SpaceMarine
en, is de bestelling binnen gekomen?
Op zich wel een mooie prijs voor 599,-, kost nu ook daar weer 661,-

SpaceMarine wijzigde deze reactie 28-11-2015 22:39 (16%)

nope geen signature

• QFX23
quote:
SpaceMarine schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:38:
en, is de bestelling binnen gekomen?
Op zich wel een mooie prijs voor 599,-, kost nu ook daar weer 661,-
Camera is gearriveerd, erg blij mee. Nog niet uitgebreid kunnen testen maar wel al een beetje binnen mee zitten spelen. Eerste observaties: hij is snel, heeft weinig licht nodig en je kan leuk met de scherptediepte spelen, zie hieronder:

• SpaceMarine
Was het een nieuwe of een 2e hands via amazon? Zou de sites eens in de gaten houden. Anders volgend jaar met de mediamarkt januari actie :)

nope geen signature

• QFX23
quote:
SpaceMarine schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:21:
Was het een nieuwe of een 2e hands via amazon? Zou de sites eens in de gaten houden. Anders volgend jaar met de mediamarkt januari actie :)
Het is een nieuwe. Ik had via een Amazon prijsvergelijking de prijs de afgelopen twee maanden in de gaten gehouden. De prijzen schommelingen best veel dus als je geen haast hebt moet je hem ook wel voor rond de 600 euro nog een keer kunnen vinden.

• SpaceMarine
Dat is een handige site. Thnx!
Ik zal het de komende maanden eens in de gaten houden.

nope geen signature

• sfinx
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:37

• casparhorsch
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-04 18:11

• SpaceMarine
Yep, hier ook. Dat was wel heeeel snel :S

nope geen signature

• SpaceMarine
Hoi QFX23 jij had dus ook eerst de M1 en bent nu naar de M3 overgestapt.
Is het verschil de 500,- waard geweest?

nope geen signature

• Dumbfoundead
quote:
Staat momenteel weer aan deze prijs, heb hem zelf al maar misschien interessant voor andere geďnteresseerden. Snel zijn want de tijd loopt en soms loopt deze deal vroeger af als de stock opgeraakt. :)

• Cujo74
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:48
quote:
Dumbfoundead schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:35:
[...]

Staat momenteel weer aan deze prijs, heb hem zelf al maar misschien interessant voor andere geďnteresseerden. Snel zijn want de tijd loopt en soms loopt deze deal vroeger af als de stock opgeraakt. :)
Super bedankt voor de tip, hield hem al in de gaten, nu gelijk besteld.

• SV3NNER
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 05-05 05:38

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

quote:
Dumbfoundead schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:35:
[...]

Bedankt, net besteld.

gelijk via ebay een lader met battery en screenprotector gehaald.

| Youtube |

• SpaceMarine
krijg je nu ook die 50,- cashback van Sony er nog bovenop?
Op de site van amazon wordt hier wel mee geadverteerd namelijk :)

Moet je dat dan doen bij de franse sony site of de nederlandse?

edit: en besteld, was wel bij het uitchecken ineens 10,- duurder. maarja :)

SpaceMarine wijzigde deze reactie 17-12-2015 21:38 (17%)

nope geen signature

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

quote:
SpaceMarine schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:28:
krijg je nu ook die 50,- cashback van Sony er nog bovenop?
Op de site van amazon wordt hier wel mee geadverteerd namelijk :)

Moet je dat dan doen bij de franse sony site of de nederlandse?
Ik probeer het gewoon bij de NL site
quote:
SpaceMarine schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:28:
edit: en besteld, was wel bij het uitchecken ineens 10,- duurder. maarja :)
Hier ook van 539 naar 543.50 en natuurlijk verzendkosten. Totaal 549.50
Gewoon een goede deal
_/-\o_

SV3NNER wijzigde deze reactie 17-12-2015 22:43 (41%)

| Youtube |

• SpaceMarine
Reactie van sony is dat je daarvoor het toestel in Nederland gekocht moet hebben.
Maandag de franse sony maar eens vragen ;)

nope geen signature

• Dumbfoundead
Ik denk dat je bankrekening zich ook in land van aankoop moet bevinden of niet? (Dat is wat ik toch versta uit hun algemene voorwaarden)

Dumbfoundead wijzigde deze reactie 19-12-2015 15:18 (28%)

• Napsju

Lekker!

• Thiago
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-03 20:14
Vraagje, heb dat nog nooit gedaan op Duitse Amazon site besteld. Zijn dat nieuwe producten? En betrouwbaar? En hoe zit het dan met de garantie? Bedankt.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 6S+ 64Gb --- Synology DS415Play --- WD TV Live Najaar 2011

• SpaceMarine
Net Ruim 2 uur op de chat gehangen met Amazon.Fr en dit ging niet makkelijk (fransen en Engels.....)
TNT NL is mijn pakketje kwijt dus kreeg mijn geld terug, dat was leuk, maar nieuw kost het toestel geen 549,- meer maar 670,- .
Na dus ruim 2 uur op de chat te hebben gehangen hebben ze een nieuwe gestuurd voor het bedrag van 520,- omdat ik ook zo lang moest wachten en er veel geregeld moest worden. Leuk en attend van ze :D.

Van Sony kreeg ik het volgende antwoord op mijn vraag of ik toch echt niet mee kon doen aan de cashback gezien amazon.fr meedoet aan de actie:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht over de Sony actie.

Amazon is helaas geen deelnemende winkel. Als u het product via die site aankoopt, dan komt u niet in aanmerking voor de promotie.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Ilias
Het Sony BeNeLux actie team

Helaas....

nope geen signature

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

quote:
SpaceMarine schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:04:
Net Ruim 2 uur op de chat gehangen met Amazon.Fr en dit ging niet makkelijk (fransen en Engels.....)
TNT NL is mijn pakketje kwijt dus kreeg mijn geld terug, dat was leuk, maar nieuw kost het toestel geen 549,- meer maar 670,- .
Na dus ruim 2 uur op de chat te hebben gehangen hebben ze een nieuwe gestuurd voor het bedrag van 520,- omdat ik ook zo lang moest wachten en er veel geregeld moest worden. Leuk en attend van ze :D.
Zonde dat PostNL je pakketje niet bezorgt heeft. Een zeer nette oplossing van Amazon, hoop dat je de Camera snel mag ontvangen.

Gistermiddag mijn RX100 M3 binnen gekregen van Amazon.fr

Vergelijking met m'n oude compact camera WX-300

Een flink verschil in grote.

quote:
SpaceMarine schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:04:
Van Sony kreeg ik het volgende antwoord op mijn vraag of ik toch echt niet mee kon doen aan de cashback gezien amazon.fr meedoet aan de actie:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht over de Sony actie.

Amazon is helaas geen deelnemende winkel. Als u het product via die site aankoopt, dan komt u niet in aanmerking voor de promotie.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Ilias
Het Sony BeNeLux actie team

Helaas....
Bedankt voor deze info, nu weet ik dat ik het geen zin heeft om het te proberen _/-\o_

SV3NNER wijzigde deze reactie 24-12-2015 05:56 (16%)

| Youtube |

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*