-
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:56 ]
[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-02-2015 15:15 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
En de vertekening is bij mijn RX100M1 al giga op groothoek. Als ze dezelfde behuizing aanhouden gaat het verdomde lastig worden dat passend te krijgen en gaat het zoombereik nog verder naar beneden...Balance schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:59:
[afbeelding]
Mirrorless Rumors heeft over het algemeen wel betrouwbare geruchten, en deze over de RX100 IV zou best een waar kunnen zijn. Het is weer tijd voor een nieuwe RX100 (April-mei).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Lekker!
Ik had ook stof op mij RX100m1. Dit bij amazon aangegeven en kreeg toen de keuze tussen een nieuw toestel of geld terug. Ik heb toen voor geld terug gekozen, aangezien ik na dik een jaar hetzelfde geld terug kreeg.Napsju schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:23:
Nadeel van de RX100 is dat er nu al weer een stuk stof op de sensor zit, waardoor elke foto zo'n leuk watermerk krijgt. Zelf niet te repareren en ik zal dus voor de tweede keer een beroep moeten doen op de garantie. Dat kan gelukkig nog net. Trouwens, ook nog eens op de zelfde plek als de vorige: Napsju in "Sony RX100"
Meer mensen last van stof op de sensor?
Jup. Links-onder: http://i.sver.re/xxn8-DSC03380-2.jpgNapsju schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:23:
Nadeel van de RX100 is dat er nu al weer een stuk stof op de sensor zit, waardoor elke foto zo'n leuk watermerk krijgt. Zelf niet te repareren en ik zal dus voor de tweede keer een beroep moeten doen op de garantie. Dat kan gelukkig nog net. Trouwens, ook nog eens op de zelfde plek als de vorige: Napsju in "Sony RX100"
Meer mensen last van stof op de sensor?
intergalactic.fm
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
[ Voor 12% gewijzigd door Napsju op 24-04-2015 16:35 ]
Lekker!
Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Ik heb hier een RX100m2 en die ligt in huis voor het grijpen voor als ik hem eens gebruik. Die wordt gerust 2 maanden niet gebruikt waarna ik een paar foto's maak. Dan hoef ik zeker niet een nieuwe accu erin te doen. Hij zal wel wat leeglopen, maar niet op de wijze zoals je nu schetst. Geen idee wat ze er mee doen om dat in 3 weken voor elkaar te krijgen.PoisonRX schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:09:
Nu heb ik in enkele reviews gelezen dat de accu zeer temperatuurgevoelig is en tevens dat de accu - zonder dat de camera gebruikt wordt - in een week of 2-3 leeg is.
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 11-05-2015 12:32 ]
PSN id: NL_SToRM
[ Voor 38% gewijzigd door Napsju op 15-05-2015 13:47 ]
Lekker!
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Je ervaringen verbazen me. Schiet je in raw of jpg? Kleuren kun (en moet) je altijd bijstellen in een programma als Lightroom. De scherpte vindt ik juist verbazingwekkend voor zo'n kleine camera, en van onscherpe foto's heb ik ook nauwelijks last. Ook daarvoor zijn trouwens weer de nodige instellingen op de camera te maken (focus, automatisch programma, scenes etcetera).cheapcharlie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:42:
De RX100 meegenomen op vakantie naar Thailand, daar stuk of 400 foto's geschoten (onder wisselende belichtingen), en thuis gekomen vol verwachting thuis op de TV en monitor gaan kijken, maar ...ik ben eigenlijk wel best teleurgesteld over de kwaliteit van de foto's.Foto's zijn lang niet zo kleurrijk en scherp als de foto's van de LX5 , vaak is er niet op het goede onderwerp scherpgesteld.
De sensor van de RX100 is 1", en het diafragma begint al bij f/1.8. Dat betekend dat de scherptediepte van de foto's ruim kleiner is dan van de meeste compact camera's. Dit maakt het belangrijk dat er op het juiste onderwerp scherp wordt gesteld, omdat een onscherpte veel eerder opvalt.cheapcharlie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:42:
Foto's zijn lang niet zo kleurrijk en scherp als de foto's van de LX5 , vaak is er niet op het goede onderwerp scherpgesteld.
Inderdaadktf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:33:
[...]
Bij een geavanceerdere camera hoort ook een beter ingelezen gebruiker
[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 28-05-2015 10:43 ]
Op welke geheugenkaart ben je uiteindelijk uitgekomen? Ik zoek een goed kaartje voor de rx100.SToRM666 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:06:
Ik heb trouwens nog even verder gespeurd op het net over welke geheugenkaart het beste is voor de RX100(III) en vond het volgende: http://alikgriffin.com/fe...-memory-cards-speed-tests
Blijkbaar heeft het dus weinig nut om een 90MB/s kaart te kopen, aangezien de camera dat toch niet aankan...
Als je 64GB aan data van je SD kaart naar je PC wilt kopiëren is die 90MB/s read best relaxt kan ik je zeggen. Het duurt dan maar 12 minuten, in tegenstelling tot een 40MB/s kaart die er bijna een half uur over doet.
Misschien dat ik die kaart ooit nog voor iets anders nodig zal hebben, dus ik heb toch maar gekozen voor de Kingston 64GB 90MB/s. Mede door het prijsverschil kon ik het niet laten.Gigagiel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:47:
Op welke geheugenkaart ben je uiteindelijk uitgekomen? Ik zoek een goed kaartje voor de rx100.
[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 28-05-2015 19:22 ]
Haha, ik wilde het hier ook net meldenVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:09:
update
Ahh, op m'n wenken bediend, morgen om 13:00h in die Angebote.
Aangeschaft voor 27,99. Nu nog een camera voor eromheen bestellen
Bij de zuiderburen staat de RX100m3 aan €590.Hopelijk is de rx100 II op korte termijn weer in de aanbieding bij onze oosterburen.
Alle RX100 modellen zijn in juni gelanceerdFurfoot schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:14:
Waar blijft die M4 nou
Wordt zowiezo de LX100 of de M4.
[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 30-05-2015 16:07 ]
[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 30-05-2015 18:24 ]
Ik heb die Case Logic ook vast gehad, maar ben dan toch voor de Crumpler Light Delight 100 gegaan. Iets duurder dan de Case Logic, maar heeft iets meer voordelen, zoals 2 ritsen zodoende je die van links of van rechts kunt openen, handig want ik laat het standaard lusje van de RX100 tussen de 2 ritsen in het midden hangen en kan je zakje nog eens veilig rond je pols met het lusje vasthouden. Ten tweede kan je het zakje losmaken van de broeksriem zonder de broeksriem er eerst uit te halen, want er zit een klitband op. Ik vind ook het gekozen materiaal (stof) van betere kwaliteit dan de Case Logic. Je kan er ook een batterij en/of SD kaartje in kwijt, maar die zit van binnen. IMHO een betere keuze!SToRM666 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:22:
Toevallig is dat degene die ik op het oog heb
Ik zag dat tasje bij de MM ook al hangen en vond die direct wel een goeie kanshebber. Maar goed dat ik nu zeker weet dat het gaat passen, bedankt. Ik neem aan dat het met de grip erop ook nog wel past? Ik neem m wel mee als ik de camera ga ophalen, het wachten duurt nu al te lang...
[ Voor 9% gewijzigd door RigolleM op 30-05-2015 22:44 ]
Bedankt voor de tips. De add-on werkt prima op m'n PC. Helaas niet met m'n smartphone. Ik ga de site en de forumpost dan maar dagelijks in de gaten houdenVerwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:12:
Wij zullen het moeten doen met het aanbiedingen topic waar Piet zich tot nu toe zeer verdienstelijk heeft gemaakt, maar helaas overweegt daar mee te stoppen.
Wel beschikbaar is de zeer handige Kiwi Amazon Price Comparison add-on voor FF, waarmee je direct prijzen in de overige Amazon stores kunt vergelijken.
Ga naar een winkel en koop er een? Dit heeft verder toch niets specifiek met de RX100 te maken?RigolleM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:10:
Ik zoek nog een monopod voor de RX100m3
Bedankt voor de tipktf schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:19:
[...]
Ga naar een winkel en koop er een? Dit heeft verder toch niets specifiek met de RX100 te maken?
Tsja, het is wel waar natuurlijk. De RX100 heeft een standaard 1/4 - 20 tripod mount net zoals vrijwel elke andere camera van compact tot DSLR, dus het heeft niets met de camera zelf te maken. Wellicht kun je een antwoord vinden in het statieven topic: Het statieven topic
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Bedankt, daar heb ik tenminste iets aan, zal eens zien naar dit topic, want ik wist niet eens dat er een topic over bestond.Weakling schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:40:
[...]
Tsja, het is wel waar natuurlijk. De RX100 heeft een standaard 1/4 - 20 tripod mount net zoals vrijwel elke andere camera van compact tot DSLR, dus het heeft niets met de camera zelf te maken. Wellicht kun je een antwoord vinden in het statieven topic: Het statieven topic
Dat was ook mijn gedacht, maar kreeg hier nogal snel de wind van voor met mijn vraag[Voor dit mini cameraatje zou ik dan een zo compact en licht mogelijke carbon versie zoeken.
Ik heb de Manfrotto van hierboven besteld voor 'maar' die € 16. Zal hem eens testen alvorens te vertrekken naar NYC ermee. Alvast bedankt voor de nuttige tips!Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:28:
[...]
Voor in mijn dagrugzak is de 39cm lengte van deze Manfrotto nog steeds een aardig obstakel.
De vraag is wel of er überhaupt monopods zijn die zoveel korter zijn.![]()
Een ander nadeel zouden de Manfrotto typische verstelclipjes kunnen zijn, geen probleem op een tripod maar als die in je rugzak zit, trek je er dan niet steeds van alles mee uit wat blijft haken??
Daarom zou ik voor dat doel denk ik liever voor het bekende ronde verstelmoertype kiezen.
Welke timer bedoel je? Gewoon de self timer zodat hij na 2 of 10sec na het indrukken van de knop de foto maakt? Die zit onder de drive mode als je op Fn drukt.Andyk125 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:01:
Gelukkig is er hier op tweakers overal wel een forum van
Heb een RX100 M3 en ben er super tevreden mee, nu is er iets waar ik gewoon niet uit kan komen.
Om bijvoorbeeld een waterval of als het donker is een mooie lange sluitertijd te gebruiken zijn er verschillende standen te gebruiken, echter kan ik in geen van de manuele standen de mogelijkheid vinden om een timer in te stellen. Er wordt overal in handleidingen etc. gezegd gebruik een tripod, maar waarom is er geen timer functie beschikbaar, of zie ik iets over het hoofd?
Ja inderdaad de zelf timer, ben ik dan zo blind geweest.Bij de andere standen kun je het control wheel gebruiken om deze rechtstreeks in te stellen. Zal het eens nakijken als ik thuis ben, in ieder geval super bedankt!SkyThes schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:05:
[...]
Welke timer bedoel je? Gewoon de self timer zodat hij na 2 of 10sec na het indrukken van de knop de foto maakt? Die zit onder de drive mode als je op Fn drukt.
[ Voor 35% gewijzigd door Ardiendo op 02-06-2015 12:44 ]
[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 02-06-2015 12:44 ]
Daarom. Wil niet teveel lezen. Gezien het compacte formaat, beeldkwaliteit enzovoort ben ik al mijn pijlen op de RX series gaan zetten. Mooi appraatje. Ik kan het gemak/gebruik van manual focus alleen slecht plaatsen momenteel.SToRM666 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:43:
Als je (te)veel erover gaat lezen dan ga je alleen maar meer twijfelen, ik herken het wel
Ik heb ook getwijfeld tussen de RX100 (M1/M2/M3), a5100, G7X, maar uiteindelijk kwam ik toch altijd bij de RX100 M2 terug vanwege het formaat, de prijs en de kwaliteit van de foto's.
De HX50/60/90 zijn ook leuke camera's, maar qua kwaliteit van de foto's zal de RX100 ze toch weer overtreffen.
[ Voor 15% gewijzigd door Ardiendo op 02-06-2015 13:00 ]
De G7X leunt toch dichter bij de m2 dan de m3, qua specs en prijs. De ingebouwde EVF van de m3 heeft overtuigd om deze te kiezen.Ik heb ook getwijfeld tussen de RX100 (M1/M2/M3), a5100, G7X, maar uiteindelijk kwam ik toch altijd bij de RX100 M2 terug vanwege het formaat, de prijs en de kwaliteit van de foto's.
Zonet nog even bij een fotozaak binnen gestapt. Daar hadden ze het vermoeden dat de M2 de situatie wellicht anders beoordeeld en in de auto (groene) modus kiest voor een kortere sluitertijd (met hogere ISO tot gevolg). Of dat het een situatie op het randje betrof waardoor het voor de camera maar de vraag is wat wijsheid is en maar een keuze maakt. Daarop volgde het advies om gewoon de P-stand te gebruiken.Universal Creations schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:10:
Lichtgevoeligheid van de sensor heeft geen invloed op je instellingen. Sluitertijd, diafragma en iso-waarde zijn de enige 3 instellingen die je belichting bepalen. Het begrip "lichtgevoeligere sensor" is ook erg verraderlijk en zegt eigenlijk niets. Maar iets klopt er niet aan je test. Of de omstandigheden waren verschillend of de M2 was behoorlijk overbelicht t.o.v. de M1.
Zucht. Correct genoteerd, maar vervolgens verkeerd onthouden met het zoeken naar een verklaring. Langere sluitertijd en hogere ISO, maar het wel erg vreemd. Bij een kortere sluitertijd had de beredenering om voor het een of het ander kiezen misschien nog gekund, maar dit niet. Dan is er wellicht toch iets anders gegaan met de belichting.Universal Creations schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:11:
1/15sec is een langere sluitertijd.... Dus of ze zitten bij de fotozaak te slapen, of jij hebt die sluitertijd verkeerd opgeschreven.
Of de M1 en M2 hebben twee heel verschillende algoritmes om te bepalen wat de ideale instellingen zijn onder dit soort omstandigheden. Misschien vond Sony de M1 te donkere foto's opleveren en hebben ze voor de M2 de ISO en sluitertijd keuze opgeschroeft.Ardiendo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:26:
Dan is er wellicht toch iets anders gegaan met de belichting.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
[ Voor 40% gewijzigd door Ardiendo op 04-06-2015 19:25 ]
En het tasje? ;-) Grip heb ik al in t mandje, screen protector nog kijken welke.SToRM666 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:26:
De geheugenkaart, screenprotector en grip liggen al klaar, nu de camera nog
[ Voor 48% gewijzigd door SToRM666 op 05-06-2015 21:29 ]
[ Voor 48% gewijzigd door Furfoot op 10-06-2015 20:03 ]
Idd, blij dat ik niet gewacht heb en ondertussen kan genieten van de m3.Furfoot schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:46:
Valt me eigenlijk wel tegen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq