Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35
Bij mij (instelling Engels in camera, W7 x64) als bij mijn vader (instelling Nederlands) gelukt, beide met een RX100M2.

Ik heb het zelfs niet met de originele kabel gedaan, wat wel aangeraden wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-02-2015 15:15 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UULyqDrpynNXxUEViYKZRnhE/full.png
Mirrorless Rumors heeft over het algemeen wel betrouwbare geruchten, en deze over de RX100 IV zou best een waar kunnen zijn. Het is weer tijd voor een nieuwe RX100 (April-mei).

Vorige week heeft Sony twee nieuwe Micro Four Thirds sensoren onthult, waarvan 1 dezelfde resolutie heeft als de huidige RX100 (20MP).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tWns6i10pHExstIIpUoPyDZN/full.png
De 4/3rds sensor is ongeveer 1.94 maal groter dan een 1" sensor, en heeft dus bijna het dubbele oppervlak. Het is echter geen BSI (Exmor R) sensor, dus er zal niet twee keer zoveel licht worden opgenomen. Ik verwacht tussen een halve en tweederde stop winst in zowel dynamic range als ISO performance. Misschien bewaren ze een BSI sensor voor de RX100 V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal wel de nodige uitdagingen met zich meebrengen voor het zoombereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:26

ktf

Balance schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:59:
[afbeelding]
Mirrorless Rumors heeft over het algemeen wel betrouwbare geruchten, en deze over de RX100 IV zou best een waar kunnen zijn. Het is weer tijd voor een nieuwe RX100 (April-mei).
En de vertekening is bij mijn RX100M1 al giga op groothoek. Als ze dezelfde behuizing aanhouden gaat het verdomde lastig worden dat passend te krijgen en gaat het zoombereik nog verder naar beneden...

Ik zou denken dat dat model dan niet langer de naam RX100 draagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met vertekening? Want vervorming en vertekening worden vaak door elkaar gehaald. Aan vertekening kun je niets doen, want dat wordt door perspectief veroorzaakt. Vervorming is een lenseigenschap en daar is wel wat aan te doen. Als dingen aan de randen van het beeld uitgetrokken worden, is dat vertekening en inherent aan groothoek, als rechte lijnen krom worden op de foto is het vervorming.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 16:06
Ik hoop wel dat het formaat van de behuizing hetzelfde blijft. Voordeel voor mij van de RX100 is dat deze in je jas zak past waar dat met mijn D800 niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:34
Nadeel van de RX100 is dat er nu al weer een stuk stof op de sensor zit, waardoor elke foto zo'n leuk watermerk krijgt. Zelf niet te repareren en ik zal dus voor de tweede keer een beroep moeten doen op de garantie. Dat kan gelukkig nog net. Trouwens, ook nog eens op de zelfde plek als de vorige: Napsju in "Sony RX100"

Meer mensen last van stof op de sensor?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 10:37
Napsju schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:23:
Nadeel van de RX100 is dat er nu al weer een stuk stof op de sensor zit, waardoor elke foto zo'n leuk watermerk krijgt. Zelf niet te repareren en ik zal dus voor de tweede keer een beroep moeten doen op de garantie. Dat kan gelukkig nog net. Trouwens, ook nog eens op de zelfde plek als de vorige: Napsju in "Sony RX100"

Ik had ook stof op mij RX100m1. Dit bij amazon aangegeven en kreeg toen de keuze tussen een nieuw toestel of geld terug. Ik heb toen voor geld terug gekozen, aangezien ik na dik een jaar hetzelfde geld terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Napsju schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:23:

Jup. Links-onder: http://i.sver.re/xxn8-DSC03380-2.jpg

nC4q-Screen Shot 2015-04-16 at 22.48.38.png

Alleen te zien bij fel zonlicht

RX100 MK1 meer dan 2 jaar oud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
Ik ga straks op vakantie en dacht laat ik eens kijken hoe makkelijk het is om met de rx100 iii foto's te uploaden naar mijn synology. Maar dit lijkt maar met 10 per keer te kunnen via de playmemories app. Is er iemand die dit handiger weet te doen?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je weet dat die site sarcastisch is? ;) wel grappige artikelen.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Yup, vandaag wordt de RX100m4 aangekondigd... was maar een warm up ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Laat maar komen. Mijn RX100m1 heb ik gisteren terug gestuurd naar Amazon voor een full refund. Die vlek op de sensor was ik zat. Ik ben benieuwd wat de m4 gaat kosten en wanneer deze leverbaar zal zijn. In september heb ik weer een camera nodig.

Edit: Geen RX100 IV aangekondigd gisteren. Nog even geduld dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Napsju op 24-04-2015 16:35 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 23:06
Net een RX100m1 gekocht via Amazon na aanraden van mede tweakers in het dSRL topic. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bij Amazon.de nu de RX100 m2 voor € 439. Blitzangebot, nog 10 minuten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Nu heb ik in enkele reviews gelezen dat de accu zeer temperatuurgevoelig is en tevens dat de accu - zonder dat de camera gebruikt wordt - in een week of 2-3 leeg is. Aangezien de kwaliteit van de accu voor mij van groot belang is, zou ik graag wat meer real life ervaringen willen horen m.b.t. de accu in de RX100......en dan m.n. hoeveel opnames kun je maken met één accu (zonder deze tussentijds op te laden) en hoe lang gaat de accu mee indien deze niet gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

PoisonRX schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:09:
Nu heb ik in enkele reviews gelezen dat de accu zeer temperatuurgevoelig is en tevens dat de accu - zonder dat de camera gebruikt wordt - in een week of 2-3 leeg is.
Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Ik heb hier een RX100m2 en die ligt in huis voor het grijpen voor als ik hem eens gebruik. Die wordt gerust 2 maanden niet gebruikt waarna ik een paar foto's maak. Dan hoef ik zeker niet een nieuwe accu erin te doen. Hij zal wel wat leeglopen, maar niet op de wijze zoals je nu schetst. Geen idee wat ze er mee doen om dat in 3 weken voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Zoals aangegeven is de kwaliteit van de accu voor mij zeer belangrijk, daarom heb ik mij in de diverse reviews hierop geconcentreerd, aangezien er een positieve consensus is omtrent de beeldkwaliteit.

Hier enkele links, naar minder positieve ervaringen met de accu:
http://www.amazon.de/revi...ref=cm_srch_res_rtr_alt_4 (zie punt 6)
http://www.amazon.de/revi...B0089BUVG0#wasThisHelpful
https://community.sony.co...-Battery-Drain/td-p/44245

@SamrtDoDo: Goed te lezen dat de accu wel lang meegaat, ook al je 'm niet gebruikt. Ik hoop dat dit de gedeelde ervaring is van de gebruikers alhier.......niets is zo vervelend om een camera uit je tas te pakken en te bemerken dat de accu leeg is......hoe goed de camera ook is, zonder energie, geen foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb de RX100m1 nu een jaar of drie en heb nog nooit gehad dat de batterij na een paar weken niet gebruiken zomaar leeg was. Wel is het de laatste maanden zo dat de batterij na een tijdje gebruik (tweehonderd foto's of zo?) opeens van vier streepjes naar bijna leeg gaat en er dan na een paar foto's echt mee ophoudt. Ik heb nu een nieuwe batterij gekocht en hoop dat ik zo weer een tijdje vooruit kan, want de RX100 is voor mij de ideale reiscamera. Kortom: het kan nooit kwaad een opgeladen reservebatterij bij je te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Is de batterij specifiek voor dit model en zijn er onderling verschillen tussen de batterij van de I, II en III?
Ik vind de RX-100-II op zich wel erg interessant, maar als je over 5 jaar nergens meer de batterij kan krijgen, dan vind ik dat wel een nadeel.

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 11-05-2015 12:32 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Batterij is in alle drie dezelfde, en je kunt zelfs third party versies aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
En dat type batterij wordt enkel voor de RX camera's gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Nee, niet alleen voor de RX100. En voor de zelfwerkzaamheid: zoek maar eens op NP-BX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik kan via via aan een Rx100 M1 komen voor 150,-. Deze is wel net uit garantie. Ik lees veel problemen over die stof op de sensor. Dat kan een vocal minority zijn, maar toch wel iets om rekening mee te houden. Iemand enig idee wat de kosten zijn van het schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Je kan het zelf doen. Het toestel is toch net buiten de garantie. YouTube vol met instructies.

YouTube: Cleaning CCD / Lens on a Sony RX100

[ Voor 38% gewijzigd door Napsju op 15-05-2015 13:47 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Zijn er behalve de hierboven genoemde stof op de sensor, nog meer dingen waar ik op moet letten als ik deze camera 2e hands wil kopen? En valt zo'n stofje direct op tijdens inspectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Diafragma helemaal dichtknijpen en een egale wand fotograferen, het liefst NIET in focus. Zwarte stippen is stof op de sensor.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 16:22
Een vraag aan de lezers van dit forum :
Hoewel ik met de fotokwaliteit van mijn Pana LX5 dik tevreden was , heb ik door de enthousiaste reacties (oa op dit forum) , maar ook goede reviews over de RX100 een 2e handse RX100/II aangeschaft.
Zoals boven gemeld vond ik de foto's van de LX5 prachtig, maar de videos waren beduidend minder (blue streaks) en voelde het toestel gewoon een beetje gedateerd aan.Ook dat je voor een opname iedere keer zelf de lensdop eraf moet halen vond ik niet echt gebruiksvriendelijk
De RX100 meegenomen op vakantie naar Thailand, daar stuk of 400 foto's geschoten (onder wisselende belichtingen), en thuis gekomen vol verwachting thuis op de TV en monitor gaan kijken, maar ...ik ben eigenlijk wel best teleurgesteld over de kwaliteit van de foto's.Foto's zijn lang niet zo kleurrijk en scherp als de foto's van de LX5 , vaak is er niet op het goede onderwerp scherpgesteld.Kortom, een teleurstelling.
Nu is mijn vraag : zou ik de camera met deze klachten kunnen laten onderzoeken door een reparatieservice centrum van SONY, of zijn er meer mensen die komende vanaf Panasonic deze zelfde ervaring hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleurrijk heeft meer met de instellingen te maken en is ook met nabewerking nog behoorlijk bij te trekken. Verkeerd scherpgesteld kan ook user error zijn. Dus misschien eerst zelf onderzoeken in een gecontroleerde omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik had een paar dagen geleden bijna de RX100-II besteld via de amazon.de aanbieding, maar op het laatste moment toch maar niet gedaan. Ik heb m voorlopig toch nog niet echt nodig en ik lees me liever eerst wat in of ik met dat toestel wel echt hetgene koop wat ik wil.
Is zo'n beweegbaar scherm niet erg kwetsbaar en gevoelig voor storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
cheapcharlie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:42:
De RX100 meegenomen op vakantie naar Thailand, daar stuk of 400 foto's geschoten (onder wisselende belichtingen), en thuis gekomen vol verwachting thuis op de TV en monitor gaan kijken, maar ...ik ben eigenlijk wel best teleurgesteld over de kwaliteit van de foto's.Foto's zijn lang niet zo kleurrijk en scherp als de foto's van de LX5 , vaak is er niet op het goede onderwerp scherpgesteld.
Je ervaringen verbazen me. Schiet je in raw of jpg? Kleuren kun (en moet) je altijd bijstellen in een programma als Lightroom. De scherpte vindt ik juist verbazingwekkend voor zo'n kleine camera, en van onscherpe foto's heb ik ook nauwelijks last. Ook daarvoor zijn trouwens weer de nodige instellingen op de camera te maken (focus, automatisch programma, scenes etcetera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

cheapcharlie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:42:
Foto's zijn lang niet zo kleurrijk en scherp als de foto's van de LX5 , vaak is er niet op het goede onderwerp scherpgesteld.
De sensor van de RX100 is 1", en het diafragma begint al bij f/1.8. Dat betekend dat de scherptediepte van de foto's ruim kleiner is dan van de meeste compact camera's. Dit maakt het belangrijk dat er op het juiste onderwerp scherp wordt gesteld, omdat een onscherpte veel eerder opvalt.

Echter, de camera raadt meestal goed wat je precies scherp wilt hebben, maar lang niet altijd. Het is daarom belangrijk dat je even checkt of de groene hokjes op de juiste plek staan voor het afdrukken. De oplossing is dus simpel: je checkt door de ontspanner half in te drukken of het toestel begrijpt wat je wilt, of je zet de camera op S-modus en draait het diafragma naar bijvoorbeeld f/5.

Bij een geavanceerdere camera hoort ook een beter ingelezen gebruiker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
ktf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:33:
[...]
Bij een geavanceerdere camera hoort ook een beter ingelezen gebruiker :+
Inderdaad :P

Ik ben net terug uit de USA en heb in het begin best moeten wennen aan de instellingen van de RX100. Op een gegeven moment ben je daar echter zo handig mee geworden dat ik als ik een foto niet inzoom op mijn PC ik echt niet kan zien of ik die foto met de RX100 of EOS 7D gemaakt heb. 8) Fantastisch camera(atje)! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb gisteren een RX100M2 besteld voor een mooie prijs. Ik had nog even twijfels welke van de 3 ik het beste kon nemen, maar de M3 was me toch wat te duur. De M2 heeft toch wel mooie extra's zoals WiFi, kantelbaar scherm en een iets betere sensor, dus vandaar dat ik deze boven de M1 gekozen heb.
Ik had ook nog even twijfels over een HX60, maar ik verwacht dat de RX wel iets betere foto's kan maken.

Ik zit nu te kijken om een geheugenkaart te bestellen, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik het beste kan nemen qua grootte en snelheid. Heeft een 90MB/s geheugenkaart wel nut bij een camera als deze? En hoeveel neemt 1 foto in beslag als deze JPEG+RAW is?
Ik ga waarschijnlijk voor een Kingston 64Gb kaart. Ik denk dat die qua grootte wel voldoende gaat zijn, maar die heb je dus in een 30MB/s versie en 90MB/s.

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 28-05-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
25,5MB is wel meer dan ik verwacht had, maar dan is een 64GB wel ruim voldoende denk ik zo :)
Ik ben ook niet zeker of ik altijd raw+jpeg zal doen, maar ik las dat dat wel aan te raden is.
En merk je het verschil in snelheid tussen die kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bedankt voor de info! Ik zal zo meteen eens kijken welke ik dan ga bestellen.
Ik ga direct ook maar de AG-R2 grip bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Thanks, ik ben erg benieuwd! Het is eigenlijk mijn eerste camera ooit die ik gekocht heb, maar aangezien ik tot nu toe altijd de gsm gebruik voor foto's en deze toch vaak wat vind tegenvallen vond ik het tijd om eens iets beters te kopen :P

Ik heb trouwens nog even verder gespeurd op het net over welke geheugenkaart het beste is voor de RX100(III) en vond het volgende: http://alikgriffin.com/fe...-memory-cards-speed-tests

Blijkbaar heeft het dus weinig nut om een 90MB/s kaart te kopen, aangezien de camera dat toch niet aankan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
SToRM666 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:06:
Ik heb trouwens nog even verder gespeurd op het net over welke geheugenkaart het beste is voor de RX100(III) en vond het volgende: http://alikgriffin.com/fe...-memory-cards-speed-tests

Blijkbaar heeft het dus weinig nut om een 90MB/s kaart te kopen, aangezien de camera dat toch niet aankan...
Op welke geheugenkaart ben je uiteindelijk uitgekomen? Ik zoek een goed kaartje voor de rx100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Als je 64GB aan data van je SD kaart naar je PC wilt kopiëren is die 90MB/s read best relaxt kan ik je zeggen. Het duurt dan maar 12 minuten, in tegenstelling tot een 40MB/s kaart die er bijna een half uur over doet.

Ik zou zelf (2 maal) dit kopen: Transcend SDXC UHS-I U3 Ultimate 64GB. 95MB/s read, 60 MB/s write en gegarandeerde U3 snelheid (onder alle omstandigeheden 30MB/s write (en read)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De snelste is inderdaad wel de beste keuze.
Gigagiel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:47:
Op welke geheugenkaart ben je uiteindelijk uitgekomen? Ik zoek een goed kaartje voor de rx100.
Misschien dat ik die kaart ooit nog voor iets anders nodig zal hebben, dus ik heb toch maar gekozen voor de Kingston 64GB 90MB/s. Mede door het prijsverschil kon ik het niet laten.

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 28-05-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ook maar eens een gripje besteld voor mn rx100 m1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Haha, ik wilde het hier ook net melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
SToRM666 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:22:
[...]

Haha, ik wilde het hier ook net melden :)
Aangeschaft voor 27,99. Nu nog een camera voor eromheen bestellen :) . Hopelijk is de rx100 II op korte termijn weer in de aanbieding bij onze oosterburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Hopelijk is de rx100 II op korte termijn weer in de aanbieding bij onze oosterburen.
Bij de zuiderburen staat de RX100m3 aan €590.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Waar blijft die M4 nou :(

Wordt zowiezo de LX100 of de M4.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Furfoot schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:14:
Waar blijft die M4 nou :(

Wordt zowiezo de LX100 of de M4.
Alle RX100 modellen zijn in juni gelanceerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
389 euro is wel een zeer goeie prijs.

Ik heb ondertussen maar alvast wat accessoires besteld voor de M2. Een geheugenkaart, screenprotector en grip zijn onderweg, nu nog een tas en lader+extra accu.

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 30-05-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Toevallig is dat degene die ik op het oog heb :)
Ik zag dat tasje bij de MM ook al hangen en vond die direct wel een goeie kanshebber. Maar goed dat ik nu zeker weet dat het gaat passen, bedankt. Ik neem aan dat het met de grip erop ook nog wel past? Ik neem m wel mee als ik de camera ga ophalen, het wachten duurt nu al te lang...

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 30-05-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01-2023
Kun je door Amazon.de op de hoogte gehouden worden van angebote? Heb zelf nl. ook een M2 op t oog, maar blijkbaar net wat aanbiedingen misgelopen. Amazon lijkt toch de beste deals te hebben steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
SToRM666 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:22:
Toevallig is dat degene die ik op het oog heb :)
Ik zag dat tasje bij de MM ook al hangen en vond die direct wel een goeie kanshebber. Maar goed dat ik nu zeker weet dat het gaat passen, bedankt. Ik neem aan dat het met de grip erop ook nog wel past? Ik neem m wel mee als ik de camera ga ophalen, het wachten duurt nu al te lang...
Ik heb die Case Logic ook vast gehad, maar ben dan toch voor de Crumpler Light Delight 100 gegaan. Iets duurder dan de Case Logic, maar heeft iets meer voordelen, zoals 2 ritsen zodoende je die van links of van rechts kunt openen, handig want ik laat het standaard lusje van de RX100 tussen de 2 ritsen in het midden hangen en kan je zakje nog eens veilig rond je pols met het lusje vasthouden. Ten tweede kan je het zakje losmaken van de broeksriem zonder de broeksriem er eerst uit te halen, want er zit een klitband op. Ik vind ook het gekozen materiaal (stof) van betere kwaliteit dan de Case Logic. Je kan er ook een batterij en/of SD kaartje in kwijt, maar die zit van binnen. IMHO een betere keuze!
Deze werd mij aangeraden door de verkoper van een professionele fotohandelaar, waar ze vaak RX100's verkopen.

Ik zoek nog een monopod voor de RX100m3 om mee te nemen naar NYC. Hij moet dus uiterst licht zijn en niet te groot (ingevouwen). Iemand een tip?

[ Voor 9% gewijzigd door RigolleM op 30-05-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:12:
Wij zullen het moeten doen met het aanbiedingen topic waar Piet zich tot nu toe zeer verdienstelijk heeft gemaakt, maar helaas overweegt daar mee te stoppen.

Wel beschikbaar is de zeer handige Kiwi Amazon Price Comparison add-on voor FF, waarmee je direct prijzen in de overige Amazon stores kunt vergelijken.
Bedankt voor de tips. De add-on werkt prima op m'n PC. Helaas niet met m'n smartphone. Ik ga de site en de forumpost dan maar dagelijks in de gaten houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Dit tasje is helemaal cool en übercute. :+
Leuk en veel succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Vandaag voor het eerst mn RX100 echt in het wild meegenomen: dagje Phantasialand met collega's.

Ben erg blij over de gemaakte foto's. Minimale aanpassing in lightroom en ze zijn echt goed. Merk wel dat dat je in iets donkere ruimtes toch al meer moet opletten dat je de camera stil houdt. Er komt toch best snel korreligheid naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Gelukkig is er hier op tweakers overal wel een forum van :p

Heb een RX100 M3 en ben er super tevreden mee, nu is er iets waar ik gewoon niet uit kan komen.
Om bijvoorbeeld een waterval of als het donker is een mooie lange sluitertijd te gebruiken zijn er verschillende standen te gebruiken, echter kan ik in geen van de manuele standen de mogelijkheid vinden om een timer in te stellen. Er wordt overal in handleidingen etc. gezegd gebruik een tripod, maar waarom is er geen timer functie beschikbaar, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
De vraag ook nogmaals stellen: Ik zoek nog een monopod voor de RX100m3 om mee te nemen naar NYC. Hij moet dus uiterst licht zijn en niet te groot (ingevouwen). Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

RigolleM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:10:
Ik zoek nog een monopod voor de RX100m3
Ga naar een winkel en koop er een? Dit heeft verder toch niets specifiek met de RX100 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
ktf schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:19:
[...]

Ga naar een winkel en koop er een? Dit heeft verder toch niets specifiek met de RX100 te maken?
Bedankt voor de tip 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Tsja, het is wel waar natuurlijk. De RX100 heeft een standaard 1/4 - 20 tripod mount net zoals vrijwel elke andere camera van compact tot DSLR, dus het heeft niets met de camera zelf te maken. Wellicht kun je een antwoord vinden in het statieven topic: Het statieven topic

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Weakling schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:40:
[...]

Tsja, het is wel waar natuurlijk. De RX100 heeft een standaard 1/4 - 20 tripod mount net zoals vrijwel elke andere camera van compact tot DSLR, dus het heeft niets met de camera zelf te maken. Wellicht kun je een antwoord vinden in het statieven topic: Het statieven topic
Bedankt, daar heb ik tenminste iets aan, zal eens zien naar dit topic, want ik wist niet eens dat er een topic over bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
[Voor dit mini cameraatje zou ik dan een zo compact en licht mogelijke carbon versie zoeken.
Dat was ook mijn gedacht, maar kreeg hier nogal snel de wind van voor met mijn vraag |:(

Ik had deze al op het oog: http://tweakers.net/price...5/manfrotto-mmc-3-01.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:28:
[...]

Voor in mijn dagrugzak is de 39cm lengte van deze Manfrotto nog steeds een aardig obstakel.
De vraag is wel of er überhaupt monopods zijn die zoveel korter zijn. ;)

Een ander nadeel zouden de Manfrotto typische verstelclipjes kunnen zijn, geen probleem op een tripod maar als die in je rugzak zit, trek je er dan niet steeds van alles mee uit wat blijft haken??

Daarom zou ik voor dat doel denk ik liever voor het bekende ronde verstelmoertype kiezen.
Ik heb de Manfrotto van hierboven besteld voor 'maar' die € 16. Zal hem eens testen alvorens te vertrekken naar NYC ermee. Alvast bedankt voor de nuttige tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
Andyk125 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:01:
Gelukkig is er hier op tweakers overal wel een forum van :p

Heb een RX100 M3 en ben er super tevreden mee, nu is er iets waar ik gewoon niet uit kan komen.
Om bijvoorbeeld een waterval of als het donker is een mooie lange sluitertijd te gebruiken zijn er verschillende standen te gebruiken, echter kan ik in geen van de manuele standen de mogelijkheid vinden om een timer in te stellen. Er wordt overal in handleidingen etc. gezegd gebruik een tripod, maar waarom is er geen timer functie beschikbaar, of zie ik iets over het hoofd?
Welke timer bedoel je? Gewoon de self timer zodat hij na 2 of 10sec na het indrukken van de knop de foto maakt? Die zit onder de drive mode als je op Fn drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
SkyThes schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:05:
[...]

Welke timer bedoel je? Gewoon de self timer zodat hij na 2 of 10sec na het indrukken van de knop de foto maakt? Die zit onder de drive mode als je op Fn drukt.
Ja inderdaad de zelf timer, ben ik dan zo blind geweest.Bij de andere standen kun je het control wheel gebruiken om deze rechtstreeks in te stellen. Zal het eens nakijken als ik thuis ben, in ieder geval super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Aangezien ik toch nog aan het wachten ben op een RX100M2 aanbieding, ben ik me alvast wat meer aan het verdiepen in best practices met de camera.

Heeft iemand echt goede (RX100 beginner) tips/ervaringen m.b.t. manual focus met foto's?

Dacht mezelf namelijk al vrij aardig te hebben ingelezen met focus peaking, DMF en MF assist, maar kom nu toch ook genoeg "mindere" verhalen tegen; focus control ring is belabberd, gebrek aan focus distance info; focussen is enorm traag. Met bepaalde artikelen en reacties lastig inschatten of het nou toch een makke is van de camera of dat de persoon in kwestie geen kennis heeft.

In de winkel niet zo lekker getest; vooral of hij manual focus ondersteunt. Is manual focus een gevalletje jammer t.o.v. alternatieven? Natuurlijk brengt elke camera/merk weer een tijd van gewenning en oefening met zich mee. Wat goede eenduidige tips (link?) om het gelijk goed op te pakken en te leren zou fijn zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Ardiendo op 02-06-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Als je (te)veel erover gaat lezen dan ga je alleen maar meer twijfelen, ik herken het wel :P
Ik heb ook getwijfeld tussen de RX100 (M1/M2/M3), a5100, G7X, maar uiteindelijk kwam ik toch altijd bij de RX100 M2 terug vanwege het formaat, de prijs en de kwaliteit van de foto's.
De HX50/60/90 zijn ook leuke camera's, maar qua kwaliteit van de foto's zal de RX100 ze toch overtreffen.

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 02-06-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
SToRM666 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:43:
Als je (te)veel erover gaat lezen dan ga je alleen maar meer twijfelen, ik herken het wel :P
Ik heb ook getwijfeld tussen de RX100 (M1/M2/M3), a5100, G7X, maar uiteindelijk kwam ik toch altijd bij de RX100 M2 terug vanwege het formaat, de prijs en de kwaliteit van de foto's.
De HX50/60/90 zijn ook leuke camera's, maar qua kwaliteit van de foto's zal de RX100 ze toch weer overtreffen.
Daarom. Wil niet teveel lezen. Gezien het compacte formaat, beeldkwaliteit enzovoort ben ik al mijn pijlen op de RX series gaan zetten. Mooi appraatje. Ik kan het gemak/gebruik van manual focus alleen slecht plaatsen momenteel.

De HX50/60/90 vallen voor sowieso me af omdat ik een goede sensor wil. De A5100 systeemcamera is me niet compact genoeg. Gaat me om een compact modelletje. Een systeemcamera is op den duur wellicht interessant om m'n dSLR te vervangen. Dus ja, kom dan al snel bij de RX serie uit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Ardiendo op 02-06-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
De G7X leunt toch dichter bij de m2 dan de m3, qua specs en prijs. De ingebouwde EVF van de m3 heeft overtuigd om deze te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Ik kwam het volgende tegen van iemand die de M2 naast de M1 heeft uitgeprobeerd. Met een gelijke opstelling binnenshuis met verminderd licht verkrijgt hij de volgende resultaten als hij de camera laat kiezen:

M1 F1.8 1/30s ISO1250
M2 F1.8 1/15s ISO1600

Ik had eigenlijk verwacht dat de M2 (met lichtgevoeligere sensor?) een lagere ISO zou hebben dan de M1. De automatisch gekozen sluitertijd is wel langer met de M2. Gezien de gelijke opstelling had ik eigenlijk eenzelfde sluitertijd verwacht en een lagere ISO voor M2 (ISO800).

Kan dit te maken hebben met de base ISO, die 125 voor de M1 (en M3) is en 160 voor de M2? Of moet ik het zien als "toeval" dat de camera met deze test net voor het ene of het andere kiest...?

De betreffende reviewer heeft overigens de M1, M2 en M3 en lijkt vooral te spreken zijn over de M1 en M3. Wellicht een prijs/kwaliteit uitspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lichtgevoeligheid van de sensor heeft geen invloed op je instellingen. Sluitertijd, diafragma en iso-waarde zijn de enige 3 instellingen die je belichting bepalen. Het begrip "lichtgevoeligere sensor" is ook erg verraderlijk en zegt eigenlijk niets. Maar iets klopt er niet aan je test. Of de omstandigheden waren verschillend of de M2 was behoorlijk overbelicht t.o.v. de M1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Universal Creations schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:10:
Lichtgevoeligheid van de sensor heeft geen invloed op je instellingen. Sluitertijd, diafragma en iso-waarde zijn de enige 3 instellingen die je belichting bepalen. Het begrip "lichtgevoeligere sensor" is ook erg verraderlijk en zegt eigenlijk niets. Maar iets klopt er niet aan je test. Of de omstandigheden waren verschillend of de M2 was behoorlijk overbelicht t.o.v. de M1.
Zonet nog even bij een fotozaak binnen gestapt. Daar hadden ze het vermoeden dat de M2 de situatie wellicht anders beoordeeld en in de auto (groene) modus kiest voor een kortere sluitertijd (met hogere ISO tot gevolg). Of dat het een situatie op het randje betrof waardoor het voor de camera maar de vraag is wat wijsheid is en maar een keuze maakt. Daarop volgde het advies om gewoon de P-stand te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1/15sec is een langere sluitertijd.... Dus of ze zitten bij de fotozaak te slapen, of jij hebt die sluitertijd verkeerd opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Universal Creations schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:11:
1/15sec is een langere sluitertijd.... Dus of ze zitten bij de fotozaak te slapen, of jij hebt die sluitertijd verkeerd opgeschreven.
Zucht. Correct genoteerd, maar vervolgens verkeerd onthouden met het zoeken naar een verklaring. Langere sluitertijd en hogere ISO, maar het wel erg vreemd. Bij een kortere sluitertijd had de beredenering om voor het een of het ander kiezen misschien nog gekund, maar dit niet. Dan is er wellicht toch iets anders gegaan met de belichting. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Ardiendo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:26:
Dan is er wellicht toch iets anders gegaan met de belichting. 8)7
Of de M1 en M2 hebben twee heel verschillende algoritmes om te bepalen wat de ideale instellingen zijn onder dit soort omstandigheden. Misschien vond Sony de M1 te donkere foto's opleveren en hebben ze voor de M2 de ISO en sluitertijd keuze opgeschroeft.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 1/3 stop is wel heeeel veel hoor. De belichting is dan echt totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Probeer reactie van de reviewer te krijgen. Vond t gewoon even erg opmerkelijk toen ik t las. Hij had M1,2.3 met elkaar vergeleken. Was benieuwd wat er noemenswaardig uitkwam. Kon die resultaten alleen niet goed plaatsen. Mgoe, kijken of er reactie komt.

[ Voor 40% gewijzigd door Ardiendo op 04-06-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De geheugenkaart, screenprotector en grip liggen al klaar, nu de camera nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
SToRM666 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:26:
De geheugenkaart, screenprotector en grip liggen al klaar, nu de camera nog :p
En het tasje? ;-) Grip heb ik al in t mandje, screen protector nog kijken welke.

De M2 toch? Ik hou Amazon elke dag in de gaten nu. Veel plezier alvast :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bedankt, ik kijk ook nog regelmatig op amazon.de. De a5100 en RX100 M2 kwamen een tijd geleden regelmatig voorbij, maar het is de laatste tijd opeens erg stil rond de Sony camera's.

Ik heb de PCK-LM15 screenprotector, is volgens mij de officiële. Het tasje koop ik wel als ik de camera (M2) mag ophalen, waarschijnlijk de Case Logic 302.
Een lader met extra accu moet ik ook nog bestellen.

[ Voor 48% gewijzigd door SToRM666 op 05-06-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Ik ben al een tijd in dubio tussen de RX100 II en HX90v. Ik had een lichte voorkeur voor de RX100 maar inmiddels zijn deze vergelijkende foto's gemaakt. Wat is jullie mening over de vergelijking? Ik heb persoonlijk een voorkeur voor de HX90 foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik niet. Waarom? Omdat je de foto's van de RX100 net zoveel pop (en meer) kunt geven als de HX90V. Maar... zodra het licht minder wordt (zoals die foto's op het laatst), dan komt de RX100 veruit als beste uit de bus. Waar de HX90V alleen maar aquarellen produceert en de iso zelfs hoger gezet moet worden, vanwege de minder lichtsterke lens, blijft de RX100 op iso800 prima platen afleveren met weinig ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:52
De kleuren zijn in de vergelijking iets minder bont/ natuurlijker van de RX100. Ik weet niet wat beter is, kwestie van smaak.
De kracht van de RX100 ligt hem inderdaad in de mindere lichtomstandigheden. De RX100 zal daar duidelijk beter in zijn en 's nachts maakt de RX100 ook nog goede opnames, dat verwacht ik van de HX90 eerlijk gezegd niet... Maar in de vergelijking is het alleen maar zonnig, geen echt goede vergelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Het is ook nogal een erg kreupele vergelijking met verschillende sluitertijden, ISO waarden en diafragma's voor de foto's die je met elkaar zou moeten kunnen vergelijken. Waar nog een beetje vergelijk mogelijk is vind ik de RX100 er eerlijk gezegd meestal beter uit komen dan de HX90-V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Er wordt momenteel een RX100m4 voorgesteld in het hoofdkantoor van Sony in Tokyo. Later meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Valt me eigenlijk wel tegen.

Weer een 1" sensor met zelfde lens in zelfde behuizing en een 4k recording limiet van 5 minuten.

- Geen IBIS
- Geen extra dial
- ~150 euro duurder
- Geen touch focus screen

YouTube: RX100 IV - Product Design | Cyber-shot | Sony
YouTube: RX100 IV - High Precision Clip 4K | Cyber-shot | Sony

[ Voor 48% gewijzigd door Furfoot op 10-06-2015 20:03 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Idd, blij dat ik niet gewacht heb en ondertussen kan genieten van de m3.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste