markklok schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:30:
Welk tasje heb je voor de camera aangeschaft ? Zit nog een beetje rond te kijken welke er het beste bij past. Moet enigszins wel compact blijven..
Vandaag ook maar 2 extra batterijen besteld via amazon.de scheelt de helft met de originele van sony.
Toestel is ook merendeels voor m'n vrouw... beetje point & click camera ipv dat ze haar telefoon steeds zit te gebruiken.
Ik heb zelf nog geen tasje aangeschaft. Het Sony leren hoesje maakt de camera weer groter. Sony heeft ook een soort mini-handtas waar je ook andere spullen (portemonnee, telefoon etc) in kunt opbergen. Wel handig voor op reis, maar kost €99. Ik ben dus nog op zoek.
Mijn eerste accessoire is een snelle 64GB SD-kaart. Ik heb begrepen dat de beste videokwaliteit alleen beschikbaar is op SDXC kaarten. Nu gebruik ik zelf niet veel video, maar een snelle kaart is altijd handig en met de grote 20MP files is een grotere kaart ook goed.
De volgende accessoire wordt waarschijnlijk een gripje. De originele Sony (plastic, €15) of de Richard Franiec grip (metaal, US$ 35). Zonder grip houd ik de camera niet lang comfortabel vast.
In plaats van een extra batterij overweeg ik een kleine back-up charger die je ook voor je telefoon kunt gebruiken. Zo'n batterij past toch alleen in de camera en ik merk met andere toestellen dat ik die maar zelden nodig heb. Met een 3000mAh back-up kan ik 2-3 keer de camera opladen (of gewoon tussendoor even bijplussen) en ben je ondertussen niet gebonden aan een socket.
De camera heeft volgens mij wel een leercurve. Meestal in A (Aperture priority). Ik moet nog wel een aantal snelknoppen handig instellen, zodat ik er ook echt goed mee uit de voeten kan. Jammer dat het toestel geen touch screen heeft; dat zou de bediening wat sneller en intuïtiever maken.
Ik moet daarbij aantekenen dat ik geen gebruik maak van de iAuto modus. Als je vooral P&S gaat doen zou ik zeker even spelen met de photo styles, art filters etc. om te kijken of de output je (of eigenlijk je vrouw) goed bevalt. De camera heeft een hoog dynamisch bereik in de standaard output en dan kunnen foto's een beetje vlak overkomen. Iets meer contrast en verzadiging kunnen out of the box betere jpegs opleveren.
Verder is het een indrukwekkend toestel. Zoveel beeldkwaliteit in zo'n compact pakket...
[
Voor 21% gewijzigd door
bilgy_no1 op 13-08-2014 13:34
]