• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
CeesKees schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:22:
[...]

Je kunt de bestandsnaam laten weergeven in de subtitle add-on.
Oke. Zal eens kijken vanavond. Maar jullie laten dus de films zelf op je NAS niet hernoemen?
Ik heb ze nu namelijk altijd zo staan op de NAS: Despicable Me 720p.mkv

Kwam erachter dat xbmc hierdoor altijd netjes automatisch de juiste gegevens erbij zoekt. Alleen nu met de subs is het dus lastiger zoeken naar de juiste versie.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-11 17:14
tip voor subs:
1. Hernoem NOOIT de bestanden als je geen subtitles hebt!

2. Installeer de subtitle addon. Tijdens het afspelen van een film roep je het menu op en er zal 1 button zijn die de subtitle addon aanroept (bij Amber skin is dit onder de pauze button). Eenmalig selecteer je de addon dieje wil gebruiken (je hebt maar 1 keuze).

3. in de subtitle addon instellingen scroll je helemaal naar beneden en vink je "auto download first in-sync sub" aan en ook iets van "search other sources automatically" KLAAR. Je kan nog ff selecteren welke bronnen je wil gebruiken. Zelf wil ik alleen Engelse subs dus OpenSubtitles en paar andere staan aangevinkt.

Verder hoef je niks te doen. Er zijn 3 scenarios:

1. zodra de film/serie begint druk je menu > subtitle en paar seconden later gaat de film verder met subtitles. in sync.
2. de subtitles die je ziet lijken niet correct met de film of out-of-sync. Herhaal de actie, ditmaal zal de addon niet automatisch een sub downloaden maar je een lijst tonen. Bij series zie ik datie vaak de sub van een vorige afl heeft gekozen dus kan je heel makkelijk de juiste kiezen. De naam en afl van de serie zie ik sowieso altijd bovenaan staan.
3. de addon vind niet automatisch een geschikte sub, ook niet bij de andere bronnen en toont je een lijst en de mogelijkheid om verder te zoeken.

9 van de 10 x vind de addon prima de juiste sub. Maar als jij je bestanden per se wil hernoemen (makes no sense want je ziet die bestandsnamen nooit.. is echt werk om werk) zal je zelf ook erg veel moeite hebben om de juiste te vinden.

• Paulus07
  • Niet online
Maar als ik de bestanden niet hernoem op de NAS (of automatisch door CPv2) krijg ik in xbmc wel gewoon de juiste info/covers etc te zien als ik door de films scroll?

Vanavond zelf eens testen. Nu deze als test snel binnengehaald: 300.2006.BRRip.XviD.AC3.PRoDJi.avi

• sompie1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-11 07:48
XBMC haalt alle nodige info uit de bestandsnaam ik moet maar zeer zelden namen veranderen.
Vaak alleen bij series die ipv S en E episode enzo gebruiken

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:21

MsG

Forumzwerver

Ja wel als je de bestanden in de bibliotheek laat opnemen. Als je puur de bestandsbrowser gebruikt zie je de lelijke bestandsnamen. Maar als je alleen die view gebruikt vraag ik me af waarom je dan überhaupt XBMC gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jazco2nd
nog nooit heeft iemand mij kunnen uitleggen waarom ze hernoemen, handmatig dan wel automatisch. Dat is gewoon niet nuttig.
Wat ik zelf weleens doe, als ik zin heb, is mijn filmcollectie hernoemen, maar dan zijn de subs al gedownload en dan hernoem ik alles naar bijv Drive [2012].mkv en Drive [2012].srt. 1x in de zoveel tijd, ook niet omdat het nuttig is maar puur verveling tijdens werk :)

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:53
Het enigste wat ik eigenlijk nog moet doen is alleen de mapnamen even renamen naar een duidelijke naamgeving. Maar daar ontbreekt mij de zin en tijd steeds voor :P
De laatste tijd heb ik eigenlijk nooit echt meer last van films die hij niet in een keer herkend. ookal zijn de bestandsnamen erg vaag (releasegroep japhson heeft er een handje van).

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:18
CurlyMo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:38:
[...]
Als je in XBian de laatste XBMC versie installeert (die vandaag is gereleased), dan heb je de mogelijkheid om het geluid tegelijk naar zowel de analoge als de digitale uitgang te sturen.
Ga van het weekend boel opnieuw inrichten en vroeg me af of zowel output naar hdmi en jack mogelijk was en kwam dit tegen. Maar zie de optie nergens terug in settings.
Iemand een idee hoe ik dit voor beide aankrijg? Wil muziek luisteren via versterker zonder tv aan te hoeven zetten.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Je moet je xmbc updaten; dan heb je die optie wel.
Maar het is niet ideaal.. Met MP3 werkt het perfect, maar zodra ik een DTS film ga bekijken dan gaat ie stotteren als een gek omdat ie de DTS stream blijkbaar nog om moet zetten naar een stereo stream.

Pvouput live

• slommer
Dacht dat die al up2date was maar zal vanavond even kijken welke versie ik draai.
heb xbian draaien en apt-get update/upgrade vind geen updates meer

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jazco2nd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:58:
nog nooit heeft iemand mij kunnen uitleggen waarom ze hernoemen, handmatig dan wel automatisch. Dat is gewoon niet nuttig.
Wat ik zelf weleens doe, als ik zin heb, is mijn filmcollectie hernoemen, maar dan zijn de subs al gedownload en dan hernoem ik alles naar bijv Drive \[2012].mkv en Drive \[2012].srt. 1x in de zoveel tijd, ook niet omdat het nuttig is maar puur verveling tijdens werk :)
Ik gebruik de moviemeter addon en die vind het maar wat fijn als de naam klopt en het juiste jaartal in de naam staat. Geen probleem voor mij, zo groot is de collectie niet :)

Te koop....

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:01
Vreemde bij mij is dat de films wel netjes de info van de scraper krijgt, maar mijn series/tv-shows worden niet weergegeven.

Ik gebruik de Pi met de standaard rasbian OS

Enige wat ik doe is een map selecteren waar de series in staan, selecteer de standaard scaper alleen geen weergave in tv shows (ipad met XMBC remote).

Folder structuur is: D:/TV Shows/Serienaam/Season x/serienaam.s0xe0x.mkv

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

Paulus07 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:51:
Maar als ik de bestanden niet hernoem op de NAS (of automatisch door CPv2) krijg ik in xbmc wel gewoon de juiste info/covers etc te zien als ik door de films scroll?

Vanavond zelf eens testen. Nu deze als test snel binnengehaald: 300.2006.BRRip.XviD.AC3.PRoDJi.avi
Zolang de Folder de correcte naam, 300 (2006), heeft zal xbmc nergens over kunnen vallen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Hoe gaat het afspelen van BDMV, AVCHD en M2TS bestanden/containers? Dit in combinatie mat DTS-HD bijvoorbeeld?

Dit is was ik op dit moment via mijn Dune afspeel, maar ik wil toch wel heel graag XBMC draaien en een HTPC heb ik al geprobeerd maar dat was toch niet echt een GO voor me.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:08

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Voor hernoemen kun je ook eventueel Ember Media Manager gebruiken. Als je het handmatig wil doen. Die zoekt de juiste info op in IMDB. Fanart, nfo file, cover art en meer.

Soms moet je daarin handmatig de juiste code in IMDB invullen.
Vaak volstaat het al met een zelfgemaakt nfo file. ( met het internet adres van de film in IMDB of Moviemeter of The Moviedatabase.org).

Subs voor fims gebruik ik bijna nooit. Doe ik handmatig en zoek al met nl sub erbij.
Kijk meestal series en die vind Autosub meestal goed . (in mijn geval)
Ja ook ik hernoem seriebestandsnamen. Ik gebruik het script SABtoSickBeard.py en met deze code in SABNZBD:
%sn/Season %s/%sn.S%0sE%0e.%en.%ext
Serie Naam\Season 1\Serie Naam.S01E05.Episode Naam [DTS].avi

Links Ember Media manager:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Ember_Media_Manager
http://code.google.com/p/embermediamanager/

Uitleg Ember Media Manager:
http://www.howtogeek.com/...ia-collection-into-shape/

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Paulus07
  • Niet online
RoRoo schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:12:
[...]

Zolang de Folder de correcte naam, 300 (2006), heeft zal xbmc nergens over kunnen vallen.
Ik zet de films nu niet in losse folders. Wel eens gaan doen denk. En dan de folder laten hernoemen maar bestand niet.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Paulus07 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:06:

Ik zet de films nu niet in losse folders. Wel eens gaan doen denk. En dan de folder laten hernoemen maar bestand niet.
Zo doet ik het nu :)

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11 15:22
Jazco2nd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:01:
Dixons en Mycom verkopen beide de ICIDU 20MB/s 4GB class 10 kaart. Wel de juiste kopen waar 20MB/s op de SD kaart staat. De 8GB is volgens mij iets trager ondanks zelfde label. Werkt perfect. In 2 RPis draaien met xbian, nog nooit problemen gehad.
De Transcend van SOS Solutions schijnt ook snel en goed te zijn.

ps: ik doe mijn RPi nooit uit, hooguit rebooten of uitschakelen via XBMC of SSH.

Voor voeding raad ik je aan langs de Action te gaan, die verkoopt voor 3,99 een 2.1A 10W usb adapter. Supercheap. Heb zelf duurder spul gekocht via de shops die RPis verkopen omdat nog niet wist dat de Action deze dingen verkocht. Goede voeding is ook belangrijk.
Volgens mij heb ik er ook zo een gehad, en kreeg ik lees fouten, maar dat was nog wel in de tijd dat ik mijn Pi altijd uitzette. Misschien nog maar eens een kans geven, en anders weet ik het ff niet meer..

• Paulus07
  • Niet online
hmmm net alle films in hun eigen map gezet. Maar nieuwe films zie ik nu niet terug komen in xbmc. ook niet na update of clean library.

voorbeeld:

map -> 300 (2006)
|-> 300.2006.BRRip.XviD.AC3.PRoDJi.avi

Maar ik zie die dus nergens terug komen in de library :(

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Staan ze wel in bestanden? En als je ze een voor een aan klikt en zoeken/scan naar nieuwe inhoud?
Scant hij wel naar nieuwe inhoud bij opstart?
Bij de scraper instellingen bijvoorbeel universal scraper, heb je aan gevinkt films staan in afzonderlijke folders die overeenkomen met titel film? Ook onderliggende mappen scannen

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Verwijderd

Zonder het aanvingken van afzonderlijke mappen zou ie het ook gewoon moeten doen met die titel van het bestand. Heb het hier niet aangevinkt maar xbmc vindt gewoon alle films.

• Paulus07
  • Niet online
hmmm lijkt of het alleen met die film is :S andere nieuw toegevoegde films als test worden wel goed opgepakt. vaag :S :P

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb je al geprobeerd zelf een nfo te maken voor die film?
Bijvoorbeeld in kladblok:
IMDB: 300 (2006) Noem je het bestand movies en opslaan als NFO (alle bestanden in windows dan mijn geval)
Of via moviemeter http://www.moviemeter.nl/film/34277.

Verwijderd

Aha, ja dat gebeurde bij mij ook bij verschillende afleveringen van series met nummers in de naam. bijvoorbeeld (Serienaam.S0xE0x.100...) zul je er zelf in moeten zetten.

• Paulus07
  • Niet online
neuh heb de film al verwijderd. was toch een crappy versie. en alleen even als test :) andere nieuwe films pakt die wel op nu. Dus zal allemaal wel goed komen :)

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10 16:01
Krypt schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:08:
[...]

Het schijnt dat de Action USB voedingen in de schappen heeft liggen wat redelijke goede kwaliteit. Weet zo niet het vermogen dat ie kan leveren. Misschien dat ik vandaag even naar de action ga om het te bekijken.
Wat kosten die?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:00

Nicap

Tsssk....

3,99 volgens iemand in dit topic. 5V 2.1A

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
Paulus07 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:50:
hmmm net alle films in hun eigen map gezet. Maar nieuwe films zie ik nu niet terug komen in xbmc. ook niet na update of clean library.

voorbeeld:

map -> 300 (2006)
|-> 300.2006.BRRip.XviD.AC3.PRoDJi.avi

Maar ik zie die dus nergens terug komen in de library :(
Nou is dit ook wel een klote titel om te scrapen....

Als je nou eens begint met die foldernaam en het .avi bestand te wijzigen naar iets waar de scraper wel wat mee kan. Dus zoiets als '300 (2006)'.

Als die andere zooi die de uploaders er achteraan plakken moet je gewoon weghalen....

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ferret schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:25:
[...]

Nou is dit ook wel een klote titel om te scrapen....

Als je nou eens begint met die foldernaam en het .avi bestand te wijzigen naar iets waar de scraper wel wat mee kan. Dus zoiets als '300 (2006)'.

Als die andere zooi die de uploaders er achteraan plakken moet je gewoon weghalen....
Zo staat de map toch al.... Dat zou meer dan genoeg moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 07-06-2013 08:08 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Ember-MM, zelf scrapen, klaar.

• razoon
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb nogal wat eigengemaakte films in .MTS en .M2TS formaat.
een paar folders met films in DVD (Video-ts...) formaat.
Ook veel films in .Avi's en Iso's.

Voor ik hem aanschaf wil ik een paar dingen weten:

Kan hij een Video-ts map afspelen?
Kan hij .MTS / .M2TS afspelen?
Kan hij .iso's afspelen?
Kan hij Avi's afspelen?
Kan hij .MP4 afspelen?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

razoon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:47:

Kan hij .iso's afspelen?
Kan hij Avi's afspelen?
Kan hij .MP4 afspelen?
Ja.. dvd's met menu heeft ie dan weer wel moeite mee.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
razoon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:47:

Kan hij .iso's afspelen?
Kan hij Avi's afspelen?
Kan hij .MP4 afspelen?
Hoe groot zijn die M2TS files?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Heb inmiddels meerdere Pi's , waaronder 1'tje voor mijn Ambi-Pi project.
De tweede Pi draait XBMC op m'n slaapkamer maar daar loop ik regelmatig tegen twee dingen aan:
- Geluid wordt over HDMI niet doorgestuurd naar TV
- USB keyboard word niet herkend.

Dit zijn zaken die geheel willekeurig voorkomen, na een reboot kan alles in 1 keer wederom functioneren.
Iemand een zelfde ervaring?

It's not who you are , it's who you know.

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:39

Kwastie

Awesomeness

troyk schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:24:
- Geluid wordt over HDMI niet doorgestuurd naar TV
De Raspberry Pi probeert te detecteren wat voor instellingen hij moet gebruiken, soms werkt dit niet goed. Je kunt dit handmatig instelling door wijzingen te doen in het /boot/config.txt bestand zie http://elinux.org/RPiconfig

gebruik je veel USB apparaten? Misschien eens een powered usb-hub proberen. :P

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• razoon
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

DennusB schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:49:
[...]

Hoe groot zijn die M2TS files?
M2TS files zijn 12 gig

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 20:00
Ik heb nu een standaard USB stok aan mijn Raspberry hangen, niet zo fraai gezicht. Steekt nogal uit.

Nu heb je ook van die mini usb stokjes, heeft iemand hier ervaring mee, op het gebied van doorvoer snelheden?

Afbeeldingslocatie: http://www.autoshopdetijger.nl/images/producten/gin-4gb.jpg

Hello fellow humans

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

joint_me schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:08:
Ik heb nu een standaard USB stok aan mijn Raspberry hangen, niet zo fraai gezicht. Steekt nogal uit.

Nu heb je ook van die mini usb stokjes, heeft iemand hier ervaring mee, op het gebied van doorvoer snelheden?

[afbeelding]
Bluetooth?
WiFi?
iFap?

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 20:00
RoRoo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:25:
[...]

Bluetoothhy?
WiFi?
iFap?
Oops, vergeten te vermelden 8)7

Het gaat om opslag, gb-tjes.

Hello fellow humans

• Jazco2nd
Heeft iemand hier een RPi in gebruik waarbij zn opslag/harde schijf op de router is aangesloten via USB poort van de router? Ik ben op zoek naar een nieuwe router, oude heeft het begeven. Ik wil de optie hebben om evt de hdd aan de router te zetten ipv aan de Pi. Voor de toekomst. Maar als ik reviews van routers met USB poort lees is het allemaal redelijk beroert met de doorvoersnelheid. Dan is de Pi veel sneller..

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik heb een netgear WNR 3500L. Die mogelijheid zit er ook op bij mij (readyshare). Heb het niet geprobeerd. Staat nog op een to do lijst van me. Router ben ik wel tevreden over.

• Jazco2nd
Ha ik heb ook juist de WNR 3500L gevonden tijdens mijn zoektocht! Vond het alleen een duur ding, €60 goedkoopste bij Wehkamp excl verzenden :S Zocht een goedkoper alternatief.

Inmiddels heb ik het gehele proces wat op mijn RPi plaatsvind weten te automatiseren, zonder gebruik te maken van nieuwsgroepen want ik ben een torrentliefhebber (en dan hoef je ook niks te postprocessen):
  • Trakt.tv --> mooie site waar ik aangeef welke series ik wil volgen en welke films ik wel zou willen zien
  • Flexget --> leest de info van Trakt en zoekt snachts door de vooraf ingestelde rss feeds naar nieuwe afleveringen (voor series) en, via de torrentz plugin naar bluray rips (voor de films)
  • Transmission --> ontvangt de torrents/magnets via Flexget en geeft na elke afgeronde download een seintje aan XBMC om die specifieke download aan de library toe te voegen (dus niet een hele update)
Alles wordt door 1 RPi gedaan en dankzij het managen van process priorities blijft XBMC altijd vloeiend. De meeste download werkzaamheden vinden echter snachts/sochtends vroeg plaats.

Doordat je als eindgebruiker alleen de trakt.tv website en XBMC ziet is het erg gebruiksvriendelijk en download mijn moeder nu zelfs haar favo series en films :D ik ga nog een mooie guide schrijven hoe je dit vrij makkelijk kan opzetten.

• Turtlesnif
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11 21:23
Jazco2nd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:04:

Doordat je als eindgebruiker alleen de trakt.tv website en XBMC ziet is het erg gebruiksvriendelijk en download mijn moeder nu zelfs haar favo series en films :D ik ga nog een mooie guide schrijven hoe je dit vrij makkelijk kan opzetten.
Als linuxnoob zou ik daar heel blij mee zijn ;-)

• Jazco2nd
Komt eraan, ik ga eerst zoals ik van plan was Flexget package voor Xbian maken, en ook een DDclient package (die checkt je ip adres en ververst je eigen domeinnaam zodat je op afstand altijd bij je RPi kan, ook als je provider je IP verandert). Volgende wk moet het klaar zijn en rond ik ook de guide af.

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:09
@Jazco2nd:

In 2014 pas? ;)

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
... en download mijn moeder nu zelfs haar favo series en films :D ik ga nog een mooie guide schrijven hoe je dit vrij makkelijk kan opzetten.
Misschien kan je moeder die schrijven...

• tboheeren
  • Laatst online: 06-11 18:12
(jarig!)
Vandaag men Rpi geinstalleerd met openelec 3.0.4. Ik wil mijn gesharede library op de nas gebruiken. De library werkt wel (client op Win7), maar de thumbnails komen op de Rpi niet door en de paths naar de videos in library werken niet. "file no longer exist, do you want to delete it from the library?". De andere movie/show info wordt wel goed weergegeven.
Ik heb eerst via filezilla de correcte advancedsettings.xml gekopieerd. Vervolgens heb ik de sources ingesteld (smb://server/XXX)
Wat doe ik verkeerd?
Op beide clients gebruik ik nochtans 12.2 frodo

[ Voor 10% gewijzigd door tboheeren op 08-06-2013 14:26 ]

Inventaris

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:24
Turtlesnif schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:10:
[...]

Als linuxnoob zou ik daar heel blij mee zijn ;-)
Ik ook!

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

joint_me schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:32:
[...]

Oops, vergeten te vermelden 8)7

Het gaat om opslag, gb-tjes.
Zoiets? Dik in orde!

Testing, one, two ...

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

tomic

Smexylittlebabe!

tboheeren schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:21:
Vandaag men Rpi geinstalleerd met openelec 3.0.4. Ik wil mijn gesharede library op de nas gebruiken. De library werkt wel (client op Win7), maar de thumbnails komen op de Rpi niet door en de paths naar de videos in library werken niet. "file no longer exist, do you want to delete it from the library?". De andere movie/show info wordt wel goed weergegeven.
Ik heb eerst via filezilla de correcte advancedsettings.xml gekopieerd. Vervolgens heb ik de sources ingesteld (smb://server/XXX)
Wat doe ik verkeerd?
Op beide clients gebruik ik nochtans 12.2 frodo
Waarom zou je bij Openelec 3.0.4 uberhaupt iets met advancedsettings.xml willen doen? Het werkt hierbij prima zowel als met SMB als NFS protocollen,...

Heb je al een keer geprobeerd om je library eraf te gooien en opnieuw te scannen?

Toch maar een weblog?

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Jazco2nd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:46:
Heeft iemand hier een RPi in gebruik waarbij zn opslag/harde schijf op de router is aangesloten via USB poort van de router?
Ik heb een WD 2TB aan een Asus RT-N66U hangen waar de Pi gebruik van maakt. Werkt super!
tomic schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:24:
[...]

Waarom zou je bij Openelec 3.0.4 uberhaupt iets met advancedsettings.xml willen doen?
I.v.m. de gedeelde library.

👉🏻 Blog 👈🏻

• tboheeren
(jarig!)
kraades schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:31:
[...]

I.v.m. de gedeelde library.
Idd ik zou niet weten hoe ik anders mijn externe library op de NAS kan benaderen...

Inventaris

• Jazco2nd
TheBoneCollector schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:30:
[...]

Ik heb een WD 2TB aan een Asus RT-N66U hangen waar de Pi gebruik van maakt. Werkt super!
Grapjas, dat ding kost meer dan 100 euro! Dat heb ik zeker niet over voor een router.
Ik zocht een goedkoper alternatief voor de Linux router van Netgear (3500L). Die is al €57 incl verzenden.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Een router is het deurtje naar je huis.. hier wil je toch een dikke deur incl. zwaar slot voor hebben?
m.a.w. neem een router met een (op z'n minst redelijke) firewall erin.
Dan ben je al snel 100+ euro kwijt.

Collega gebruikt de Fritzbox die hij bij z'n xs4all fibertje gekregen heeft.. usb hdd erop en hij is best tevreden erover..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 14:03

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

RoRoo schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:45:
m.a.w. neem een router met een (op z'n minst redelijke) firewall erin.
Dan ben je al snel 100+ euro kwijt.
Daar hoef je echt geen 100+ euro aan te besteden. Meestal zoek ik iets uit rond de helft van dat bedrag. Veel routers gebruiken Linux als basis voor de firmware en gebruiken ook diens firewall, namelijk iptables. Wat ze onderscheid is meestal de feature set en functionaliteit van de WebUI.

Zoek reviews van de producten op en kijk of het aan je eisen voldoet. Daarnaast is het interessant om in de gaten te houden of de mogelijkheid bestaat om alternatieve firmware te gebruiken, zoals OpenWRT of DD-WRT. Mocht de oorspronkelijke firmware ondanks je onderzoek toch tekortkomingen hebben, dan heb je nog steeds opties. En van iig OpenWRT is de firewall volledig naar je hand te zetten, en ik vermoed dat voor DD-WRT hetzelfde geldt.

Maar zelf zonder alternatieve firmwares zijn er genoeg router die prima voldoen voor de helft van het geld. Als ik op dit moment een router voor 50 euro zou moeten aanschaffen dan ging ik voor de pricewatch: TP-Link TL-WDR3600 . 50 euro, dual-band, snel genoeg voor een 100Mbit glasvezel lijn en heeft de mogelijkheid tot aansluiten van een USB disk.
Voor de meesten voldoet de stock firmware, en de router wordt prima ondersteunt door OpenWRT. En ik vermoed dat dat ook voor DD-WRT geldt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2013 10:57 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ultraman schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Daar hoef je echt geen 100+ euro aan te besteden. Meestal zoek ik iets uit rond de helft van dat bedrag. Veel routers gebruiken Linux als basis voor de firmware en gebruiken ook diens firewall, namelijk iptables. Wat ze onderscheid is meestal de feature set en functionaliteit van de WebUI.

Zoek reviews van de producten op en kijk of het aan je eisen voldoet. Daarnaast is het interessant om in de gaten te houden of de mogelijkheid bestaat om alternatieve firmware te gebruiken, zoals OpenWRT of DD-WRT. Mocht de oorspronkelijke firmware ondanks je onderzoek toch tekortkomingen hebben, dan heb je nog steeds opties. En van iig OpenWRT is de firewall volledig naar je hand te zetten, en ik vermoed dat voor DD-WRT hetzelfde geldt.

Maar zelf zonder alternatieve firmwares zijn er genoeg router die prima voldoen voor de helft van het geld. Als ik op dit moment een router voor 50 euro zou moeten aanschaffen dan ging ik voor de pricewatch: TP-Link TL-WDR3600 . 50 euro, dual-band, snel genoeg voor een 100Mbit glasvezel lijn en heeft de mogelijkheid tot aansluiten van een USB disk.
Voor de meesten voldoet de stock firmware, en de router wordt prima ondersteunt door OpenWRT. En ik vermoed dat dat ook voor DD-WRT geldt.
Maar dan heb je het over het algemeen over een "tweaker" router.. Consumenten routers met iptable-achtige opties zijn dan weer wat duurder :)

Ik kan ook best een Pi gebruiken als firewall/router. Maar dat is denk ik niet wat ie zoekt.

OpenWRT / DD-WRT nooit echt bekeken, dus kan daar niet over meepraten. Maar hoor wel goeie verhalen daarover

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Kwastie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:32:
[...]

De Raspberry Pi probeert te detecteren wat voor instellingen hij moet gebruiken, soms werkt dit niet goed. Je kunt dit handmatig instelling door wijzingen te doen in het /boot/config.txt bestand zie http://elinux.org/RPiconfig

gebruik je veel USB apparaten? Misschien eens een powered usb-hub proberen. :P
Thanks voor de tip, dan komt het vast goed.

Overigens lees ik een aantal mensen constateren dat hun Pi kapot is door een slechte SD card. Ik heb zelf een Samsung 4Gb kaartje met 28Mb / s max speed (Mediamarkt) en deze functioneert prima voor de op de slaapkamer.

• Jazco2nd
De 3500L is ook net iets duurder en is wat meer open wat betreft de software. Juist ddwrt en andere 'custom' firmware vind ik meestal gebruiksvriendelijker dan de meeste routers die je een paar jaar geleden kon kopen.

Over veiligheid: ik heb zelf gewoon het witte kastje van Telfort. Op zich een prima ding. modem/router met max 4 SIP accounts en 2 telefoonaansluitingen. Maar wifi buiten de eerste kamer is beroerd. Gelukkig heb k een klein huis.
Ik denk niet dat ik een goede router die gewoon goed in te stellen is wat betreft port forwarding. ip adres reserveren voor de Pi, uPNP ga vinden voor rond de €30. En dan ook nog eens eentje met een goede USB transferrate (die bestaan bijna niet). Dus dan zal het toch de 3500L worden. Thanks.

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Jazco2nd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:26:
Grapjas, dat ding kost meer dan 100 euro! Dat heb ik zeker niet over voor een router.
Ik zocht een goedkoper alternatief voor de Linux router van Netgear (3500L). Die is al €57 incl verzenden.
Als je onder de €57 zoekt voor een router met goede doorvoer snelheden bij Usb die vloeiend 1080 kan streamen via de pi dan wordt dat nog lastig denk ik.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:07
TheBoneCollector schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:30:
[...]

Ik een WD 3TB aan dezelfde router. Werkt als een trein

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Is dat deze die jij hebt? pricewatch: Western Digital My Book Live 3TB
Werkt dat goed met de rpi? Ben ook van plan zo een aan te schaffen voor download via Sickbeard en evt films. Gaat dan wel op de Netgear wnr3500L

• Lieuwe15
Sepp14 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:20:
Werkt dat goed met de rpi? Ben ook van plan zo een aan te schaffen voor download via Sickbeard en evt films. Gaat dan wel op de Netgear wnr3500L
Ik denk dat ErwinJ een gewone externe schijf eraan heeft hangen. De my book live is een nas. En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat die uitstekend werkt. Sabnzbd, sick beard en transmission draaien bij mij op die mybook live ipv op de rasp pi. Werkt uitstekend! Sabnzbd download max 2,5-3mb/s en transmission kan gewoon mijn verbinding voltrekken 50mbit up en down.
Tevens heb ik op de mybook live een mysql server draaien die de library bevat (ivm meerdere xbmc's in huis).

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Ben op zoek naar een HTPC OF de Raspberry. Wordt puur gebruikt als XBMC HD-playback.

Speelt de speler ECHT alles probleemloos af? Dus BDMV, MKV, M2TS, ISO etc. zonder judder, haperingen, buffering etc. Ik heb AVCHD rips van 50GB en wil er zeker van zijn dat deze het aankan. Dus als iemand wel tegen een probleem bent aangelopen, laat het dan wel even weten aub. Anders koop ik hem en stuur ik hem alsnog terug na 1 week intensief testen.

En hoe zit het met DTS-HD, True HD sporen en dergelijke?

• GrowMyHair
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:48:
Ben op zoek naar een HTPC OF de Raspberry. Wordt puur gebruikt als XBMC HD-playback.

Speelt de speler ECHT alles probleemloos af? Dus BDMV, MKV, M2TS, ISO etc. zonder judder, haperingen, buffering etc. Ik heb AVCHD rips van 50GB en wil er zeker van zijn dat deze het aankan. Dus als iemand wel tegen een probleem bent aangelopen, laat het dan wel even weten aub. Anders koop ik hem en stuur ik hem alsnog terug na 1 week intensief testen.

Nee, alleen bestanden waarvoor de pi hardware ondersteuning heeft spelen probleemloos. Dat is dus bijna alles, wat je normaalgesproken tegenkomt, maar zeker niet alles. Als je graag super high end beeld en geluid hebt, met high-end rendering en post processing, dan kun je beter geen pi kopen, maar een hasswel nvidia combinatie. Ik denk dat iedereen op dit forum wel een keer een hapering is tegengekomen of een probleem heeft moeten oplossen.
De Pi is wel in staat om full hd in native framerate uit te sturen en daarbij ook het bijbehorende DTS geluid naar je receiver te sturen. Maar het blijft een hack/hobby bordje van 35 dollar en dus geen htpc van 700 euro.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Voor bepaalde bestanden heb je codecs nodig die je apart moet aanschaffen.
Streamen gaat beter bekabeld dan met WiFi, ook verschillen in .
Je zou kunnen beginnen met de zoektermen in het begin van dit topic in te vullen. Dan zul je de meest gangbare problemen en oplossingen tegenkomen.
Wat je gaat draaien Raspbmc, OpenElec of Xbian is ook afhankelijk van je kijk- en gebruikservaring.

(driedubbel) :z

[ Voor 88% gewijzigd door technorabilia op 11-06-2013 11:36 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Lieuwe15

DTS-HD en True-HD kan hij volgens mij niet doorsturen naar de receiver. Althans bij mij niet, waar mijn pc met xbmc het wel kan.
De raspberry pi is geen vlekkeloze media center, zal altijd her en der wel een beetje een haperingetje oid zitten. Soms iets meer, maar soms ook nooit.
Het is en blijft een ding om mee te knutselen/prutsen. Als je dat niet voor ogen hebt moet je een andere media center kopen ;).

• Jazco2nd
Ik vind de RPi juist vlekkeloos werken, niks geen geknutsel, alleen in het begin om het uit te zoeken, nu geen ommekijk meer naar.
Op me macbook en op de windows htpc had ik juist meer werk, dan weer een flash popup die wil updaten, of Apple update of weet ik veel wat.
RPi speelt alles prima af. idd DTS-HD en True HD is volgens mij enige omdat de XBMC Audio Engine niet wordt ondersteund. Maar ik heb geen receiver die die formaten ondersteund dus dat boeit niet.

Maar goed ik heb ook geen 50GB rips, dat vind ik gewoon heel in-efficient. Met goede encoding kan het veel kleiner zonder dat je daar iets van merkt. En welke film neemt daadwerkelijk 2 lagen van Bluray volledig in beslag?

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Lieuwe15 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:48:
[...]

Ik denk dat ErwinJ een gewone externe schijf eraan heeft hangen. De my book live is een nas. En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat die uitstekend werkt. Sabnzbd, sick beard en transmission draaien bij mij op die mybook live ipv op de rasp pi. Werkt uitstekend! Sabnzbd download max 2,5-3mb/s en transmission kan gewoon mijn verbinding voltrekken 50mbit up en down.
Tevens heb ik op de mybook live een mysql server draaien die de library bevat (ivm meerdere xbmc's in huis).
Dat zou mij ook handig lijken een mysql server die een library bevat.

Nu heb ik een harde schijf (WD 1 TB) aan mijn pc hangen. Die bevat mijn films en series. De Rpi maakt via SMB gebruik van dezelfde mappen met series en films.
Alleen wat ik wel steeds heb is dat de xbmc (Eden) op de pc de films/series anders scraped als op de Rpi (frodo). Is dit dan ook dat beide, de pc en de rpi dezelfde metadata hebben dus er ook geen verschil in is als ik het via mysql doe?
Op de pc vindt hij ze wel snel en op de RPi moet ik er meer moeite voor doen.
Heb alleen geen ervaring met het opzetten van zo een dergelijke library in mysql. Zou op zoek moeten naar een goede handleiding ervoor

• Lieuwe15
http://wiki.xbmc.org/inde...are_libraries_using_MySQL
;)
Er zit idd verschil tussen de xbmc versies in gebruikte library's.

[ Voor 31% gewijzigd door Lieuwe15 op 11-06-2013 13:57 ]

• tboheeren
(jarig!)
Dan moet het wel nog werken ;-) see my posts fmi :-)

Inventaris

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Staat me weer wat te lezen.
Voorwaarde is wel dat de xbmc op de pc en de rpi wel dezelfde versie hebben begrijp ik dat goed?
Pc is Eden versie en de RPi is Frodo versie Xbian.

Edit:
Ik zag dat je je bericht al had aangepast. :) Anyway toch bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Sepp14 op 11-06-2013 14:00 ]

• tboheeren
(jarig!)
Best de eden upgraden naar frodo

Inventaris

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Sepp14: Waar wil je de MySQL op gaan draaien?

Te koop....

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wil hem op zo een gaan draaien met de tijd. pricewatch: Western Digital My Book Live 3TB
Of ik moet een oude pc gaan ombouwen maar dat lijkt mij niet echt de oplossing qua stroomverbruik.

Iets anders.
Ik heb een serie bij gevoegd in mijn folder tvshows. :Arne Dahl: The Blinded Man part 1 en 2..
Als ik deze via Eden scrape op de pc staat hij in mijn library. Via de Rpi staat hij wel bij bestanden compleet met map season 01 en de afleveringen daarin. Maar in de library staat alleen de hoofdmap maar zonder season 01. 8)7
In de library staat hij als nieuw maar in bestanden staat hij als bekeken gemarkeerd 8)7 Terwijl ik hem nog moet kijken. Hetzelfde met de Serie Elementary compleet Season 01. staat als bekeken gemarkeerd.
Ik kan het context menu openen en aanvinken als niet bekeken markeren maar dat doet hij niet. hij laat het vinkje staan.
Meer mensen met een soortgelijk probleem bij het toevoegen van series of speelfilms??
Heb al de map tvshows verwijderd en opnieuw toegevoegd, bibliotheek opgeschoond reboot en toen pas weer opnieuw toegevoegd. Maar de vinkjes blijven hoe dan ook staan.
Is dit een welbekende bug of heb ik iets nieuws?

[ Voor 62% gewijzigd door Sepp14 op 11-06-2013 18:42 ]

OpenELEC 3.0.4 was blijkbaar toch een beetje buggy aangezien er nu al 3.0.5 is en de auto updater 3.0.4 heeft overgslagen.

Tip: check altijd http://releases.openelec.tv/latest voordat je handmatig update.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand hier al eens mee gespeeld?
Ziet er volgens dit demo filmpje wel soepel uit.

Draai mijn ambilight nu nog via mijn ion330 en arduino, maar dit maakt het wel interessant om eens met de pi te gaan spelen.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:12
Zijn er ook mensen die hun Raspberry succesvol overclocked hebben draaien. Ik ben uiteindelijk een dag kwijt geweest aan het zoeken naar de oorzaak van diverse problemen die ik ervaarde na het overclocken. Ik had mijn Raspberry overclocked met de medium setting uit die Raspberry voorstelt. In mijn Openelec installatie werkte een aantal zaken niet meer zoals verwacht, na diverse her-installaties heb ik uiteindelijk de log-bestanden eens goed bekeken en zag heel veel writerrors. Na wat googlen kwam ik de volgende site uit:"http://cxcv.de/post/34356721648/fixing-raspberry-pi-sd-card-issues

Conclusie hier is dat de corefreq alleen op 250 (standard) en 500 (forse overclock) geen fouten bij het schrijven naar de SD-card geeft. Ik heb de Raspberry inmiddels weer op de standaard settings gezet en nu werkt het weer prima.

Zijn er mensen die hun Raspberry wel zonder problemen hebben overclocked? Ik lees meerdere verhalen dat de RPi op 1000 mhz met de corefreq op 500 wél prima zou moeten werken. Ik heb gemerkt dat de menu's in mijn OpenElec installatie beduidend sneller gingen. Ik hoor graag jullie ervaringen.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Eoghlear schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:01:
Iemand hier al eens mee gespeeld?
Ziet er volgens dit demo filmpje wel soepel uit.

Draai mijn ambilight nu nog via mijn ion330 en arduino, maar dit maakt het wel interessant om eens met de pi te gaan spelen.
Meer info hier: Raspberry Pi en DIY ambilight / boblicht / ? maken.

• Brantje
  • Laatst online: 05-11 19:40

Brantje

De post is daar >>

jswinkels schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:25:
Zijn er ook mensen die hun Raspberry succesvol overclocked hebben draaien. Ik ben uiteindelijk een dag kwijt geweest aan het zoeken naar de oorzaak van diverse problemen die ik ervaarde na het overclocken. Ik had mijn Raspberry overclocked met de medium setting uit die Raspberry voorstelt. In mijn Openelec installatie werkte een aantal zaken niet meer zoals verwacht, na diverse her-installaties heb ik uiteindelijk de log-bestanden eens goed bekeken en zag heel veel writerrors. Na wat googlen kwam ik de volgende site uit:"http://cxcv.de/post/34356721648/fixing-raspberry-pi-sd-card-issues

Conclusie hier is dat de corefreq alleen op 250 (standard) en 500 (forse overclock) geen fouten bij het schrijven naar de SD-card geeft. Ik heb de Raspberry inmiddels weer op de standaard settings gezet en nu werkt het weer prima.

Zijn er mensen die hun Raspberry wel zonder problemen hebben overclocked? Ik lees meerdere verhalen dat de RPi op 1000 mhz met de corefreq op 500 wél prima zou moeten werken. Ik heb gemerkt dat de menu's in mijn OpenElec installatie beduidend sneller gingen. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Geeft dit misschien antwoord?.
Je gebruikt miss geen xbian, maar als de oorzaak het zelfde is.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ha ik heb ook juist de WNR 3500L gevonden tijdens mijn zoektocht! Vond het alleen een duur ding, €60 goedkoopste bij Wehkamp excl verzenden :S Zocht een goedkoper alternatief.

Inmiddels heb ik het gehele proces wat op mijn RPi plaatsvind weten te automatiseren, zonder gebruik te maken van nieuwsgroepen want ik ben een torrentliefhebber (en dan hoef je ook niks te postprocessen):
  • Trakt.tv --> mooie site waar ik aangeef welke series ik wil volgen en welke films ik wel zou willen zien
  • Flexget --> leest de info van Trakt en zoekt snachts door de vooraf ingestelde rss feeds naar nieuwe afleveringen (voor series) en, via de torrentz plugin naar bluray rips (voor de films)
  • Transmission --> ontvangt de torrents/magnets via Flexget en geeft na elke afgeronde download een seintje aan XBMC om die specifieke download aan de library toe te voegen (dus niet een hele update)
Alles wordt door 1 RPi gedaan en dankzij het managen van process priorities blijft XBMC altijd vloeiend. De meeste download werkzaamheden vinden echter snachts/sochtends vroeg plaats.

Heel vet! Ben benieuwd! Zit er dan ook Nederlandse ondertiteling bij bijvoorbeeld?

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 17:37
Mijn RPI wilt niet meer opstarten. Nou ja soms wel na een hoop gepiel.

Het begon doordat ik om bepaalde redenen xbmc (openELEC) moest herstarten. Soms via xbmc, restart menu en soms door gewoon de stekker eruit en erin te doen. Nu gaat dit de laatste tijd moeizaam en start de RPI nog maar af en toe op.

Gisteravond was dit weer het geval. Wat ik dan probeer: stekker erin en eruit, sd kaartje erin en eruit, sd kaartje eruit in mijn laptop (werkt gewoon) weer in de RPI steken...niks helpt. Was er klaar mee en dacht dat de update naar openELEC 3.0.5 misschien de problemen zou verhelpen. Niet dus. Weer van alles geprobeerd met de stekker en sd kaart en ineens starten de RPI door tot in xbmc. Omdat ik vergeten was de muis erop aan te sluiten |:( was ik wel verplicht om de RPI nogmaals af te sluiten zodat deze de muis zou herkennen. Omdat het al laat was ben ik na bed gegaan en vanmorgen verder gegaan maar nu start die weer niet op. 8)7 Heel frustrerend. Heb ook al Xbian geïnstalleerd maar dit werkt ook niet.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

tomic

Smexylittlebabe!

Start eens met een kale Openelec 3.0.2 die was heel stabiel. (niet overklokken) Als er verder niets bijzonders opstaat en hij heeft nog steeds kuren, zo ik dingen gaan vervangen om uit te sluiten waar het niet aan ligt. Bijv. andere SDkaart, andere voeding, andere USB kabel etc.

Uiteindelijk zal het daar ergens in liggen. Succes.

Toch maar een weblog?

• Krypt
@Dorpse: China of engelse versie van de Pi? Zwarte jack aansluiting=China, Blauw=Engels.
Ik heb 2 engelse Pis gehad die ook niet wilde starten (kreeg niet eens de rainbow scherm; dus de gpu wordt niet eens geinitialiseerd). Met wat testen kwam ik er achter dat het aan de SD card/cardreader lag. Als ik op de SD drukte dan startte hij wel, zonder drukken deed ie niets behalve dat het pwr lampje ging branden.

Heb nu maar een stukje karton onder de SD gestopt zodat ie op de connectors gedrukt wordt. Kan aan de converter van micro naar sd liggen. Moet nog eens testen zonder converter.

Bij mijn chineese pi is het netwerk overigens kaduuk :(

Pvouput live

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik dacht dat de blauwe jack aansluiting de 512MB versie was en de andere kleur de 256MB. Wist niet eens dat er een chinese en engels versie van was :?
Dorpse schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:45:
Mijn RPI wilt niet meer opstarten. Nou ja soms wel na een hoop gepiel.

Het begon doordat ik om bepaalde redenen xbmc (openELEC) moest herstarten. Soms via xbmc, restart menu en soms door gewoon de stekker eruit en erin te doen. Nu gaat dit de laatste tijd moeizaam en start de RPI nog maar af en toe op.

Gisteravond was dit weer het geval. Wat ik dan probeer: stekker erin en eruit, sd kaartje erin en eruit, sd kaartje eruit in mijn laptop (werkt gewoon) weer in de RPI steken...niks helpt. Was er klaar mee en dacht dat de update naar openELEC 3.0.5 misschien de problemen zou verhelpen. Niet dus. Weer van alles geprobeerd met de stekker en sd kaart en ineens starten de RPI door tot in xbmc. Omdat ik vergeten was de muis erop aan te sluiten |:( was ik wel verplicht om de RPI nogmaals af te sluiten zodat deze de muis zou herkennen. Omdat het al laat was ben ik na bed gegaan en vanmorgen verder gegaan maar nu start die weer niet op. 8)7 Heel frustrerend. Heb ook al Xbian geïnstalleerd maar dit werkt ook niet.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Probeer voortaan via ssh de Rpi reboot en/of shutdown . Of via het context menu in XBMC systeem afsluiten. Abrupt de stroom eraf vinden ze op den duur niet lekker.

[ Voor 81% gewijzigd door Sepp14 op 12-06-2013 16:46 ]

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:52
Sepp14 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:20:
Wil je sickbeard & evt couchpotato op de NAS zelf gaan draaien? Dan raad ik je deze NAS sterk af (ik gebruik 'm zelf ook).

Hij werkt nu, met oude firmware, maar ik ben met een vriend 2x teruggeweest naar de MediaMarkt met deze NAS vanwege het feit dat hij ergens crashte tijdens de installaties van beide programma's en daarna gewoon niet meer op wilde starten.

Dus ALS je hem koopt, neem dan even contact met me op, dan laat ik je weten welke firmware je nodig hebt.

• Krypt
Ik heb n 2e Rpi aangeschaft voor t downloaden. Die connect dan via NFS naar mijn NAS. Dan offload ik de NAS; want als die aan t parren is dan willen de films behoorlijk gaan haperen :)

Reden was omdat ik Sickbeard en Couchporato niet werkend kreeg op de NAS vanwege segmentation faults op de NAS bij Python. Had het gezien met t geklooi en toen de ethernet interface van de Rpi kapot ging heb ik maar een 2e gekocht. Had geen zin in RMA afhandeling en downloaden via USB NIC is goed genoeg maar 1080p trekt ie niet.

Pvouput live

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:21

MsG

Forumzwerver

Ik heb sindskort ineens dat mijn televisie geen beeld geeft (no signal) als ik de Pi opstart. Ik heb in de config.txt nu de HDMI force flag aangezet, nu werkt het wel weer. Maar het is toch gek dat het eerst wel werkte en dat er tussentijds niets is veranderd?

Ook op RaspBMC geeft hij dat probleem, dus het is niet softwarematig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Eoghlear

• Brantje
  • Laatst online: 05-11 19:40

Brantje

De post is daar >>

Vandaag me touchscreen werkend gekregen met xbian.
Filmpje

Ik moest in het display nog wel even de kabel omdraaien van de touch input, was even zoeken maar was het zeker waard.
Nu nog ff kijken hoe ik die double click bug op kan lossen.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Brantje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:13:
Vandaag me touchscreen werkend gekregen met xbian.
Filmpje

Ik moest in het display nog wel even de kabel omdraaien van de touch input, was even zoeken maar was het zeker waard.
Nu nog ff kijken hoe ik die double click bug op kan lossen.
Leuk! Heb sinds kort 2 displays voor achterin de auto zodat de kids vanaf een usbsticky films kunnen kijken.

Eerste wat me in m'n hoofd schoot: "zou ik hier ook die Pi op kunnen aansluiten???" :)
Leuk knutselprojectje voor de aankomende winter :+

• slommer
RoRoo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:12:
[...]

Leuk! Heb sinds kort 2 displays voor achterin de auto zodat de kids vanaf een usbsticky films kunnen kijken.

Eerste wat me in m'n hoofd schoot: "zou ik hier ook die Pi op kunnen aansluiten???" :)
Zat hetzelfde te denken met aankomende zomervakantie in aantocht. Maar vond de displays nogal prijzig. Voor hetzelfde geld van 1 display heb ik ook een portable dvdspeler die overal mee heen kan.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

slommer schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:22:
[...]

Zat hetzelfde te denken met aankomende zomervakantie in aantocht. Maar vond de displays nogal prijzig. Voor hetzelfde geld van 1 display heb ik ook een portable dvdspeler die overal mee heen kan.
Heb voor 150 euro 2 schermpjes gekocht. Elk schermpje heeft een eigen DVD speler en eigen remote.

Na de vakantie uit elkaar schroeven >:)

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RoRoo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:12:
[...]
Met de natte lente nog vers in het geheugen zal de winter met rasse schreden zijn intrede doen :+

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Sepp14 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:33:
[...]

Met de natte lente nog vers in het geheugen zal de winter met rasse schreden zijn intrede doen :+
Yeps.. Daarom ;)

btw iemand ervaring met deze? pricewatch: TP-Link TL-WN725N
Mijn powerline adapters rebooten zichzelf zodra er meer data overheen gaat dan een ping.. niet mee te werken dus.

Ik las op de Xbian Wiki (goeeeeddd btw) dat deze ondersteund wordt, maar zie hier op T.net maar een paar sterretjes bij prestaties staan.
De doorvoer snelheid van mijn wireless router is 80Mbps, dus ik verwacht geen FullHD te kunnen streamen, maar zou 720P wel moeten kunnen??

• Paulus07
  • Niet online
hmmm weer iets geks opeens. Ik had altijd een playlist met films gefilterd op aspect ratio. Werkte altijd goed. Maar onlangs heb ik alle films in submappen gezet (map met film naam renamed + originele bestand in die map) ivm makkelijker vinden van subs.

Alleen als ik nu de playlist open krijg ik 0 films te zien :( Heeft dat te maken met die mappen indeling?

nevermind weer wat geleerd :P

Voorheen gaf ik dus aan "path is". maarja toen stond alles in 1 map. Nu dus in sub mapjes :P En dan moet je een andere filter gebruiken "path begins with of contains" :)

[ Voor 22% gewijzigd door Paulus07 op 13-06-2013 00:05 ]

• tboheeren
(jarig!)
Is er iemand al geslaagd om via openelec een SNES emulator (of andere game emulator) te starten en te laten scrapen? Bv via een addon ofzo?
In bovenstaande posts was me BerryBoot aangeraden. Dan werkt idd maar dan gaat niet alles via XBMC.

Inventaris

• Eoghlear

Kan flexget/transmission de afgeronde downloads ook naar de juiste mappen zetten? Mijn usenet abonnement is afgelopen en wil eens gaan kijken of ik met torrents het ook goed geautomatiseerd krijg. Dat was met sabnzbd en sickbeard erg makkelijk. Ook de metadata meteen gescraped.

Ben benieuwd naar je guide

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 11:18
tboheeren schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:39:
Is er iemand al geslaagd om via openelec een SNES emulator (of andere game emulator) te starten en te laten scrapen? Bv via een addon ofzo?
In bovenstaande posts was me BerryBoot aangeraden. Dan werkt idd maar dan gaat niet alles via XBMC.
Ik ben gisteren aan het spelen geweest met Rom Collection Browser, die zit standaard in de program add-ons. Deze gekoppeld met mame, en kan dan spellen vanuit XBMC opstarten.
Pagina: 1 ... 59 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.