Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Eoghlear schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:52:
[...]

Kan flexget/transmission de afgeronde downloads ook naar de juiste mappen zetten? Mijn usenet abonnement is afgelopen en wil eens gaan kijken of ik met torrents het ook goed geautomatiseerd krijg. Dat was met sabnzbd en sickbeard erg makkelijk. Ook de metadata meteen gescraped.

Ben benieuwd naar je guide
Ik ben ook geïnteresseerd in je guide , zeker omdat dit zou betekenen dat je voor een heel minimaal bedrag voor de hardware zonder maandelijkse fee (usenet kosten) de ideale kleine en goedkope mediacenter zou kunnen realiseren.

Hier staat in een kort maar duidelijk overzicht waarom, zeker voor Sickbeard, Usnet de betere optie is:
http://www.sickbeard.com/usenet.html

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
tomic schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:12:
Start eens met een kale Openelec 3.0.2 die was heel stabiel. (niet overklokken) Als er verder niets bijzonders opstaat en hij heeft nog steeds kuren, zo ik dingen gaan vervangen om uit te sluiten waar het niet aan ligt. Bijv. andere SDkaart, andere voeding, andere USB kabel etc.

Uiteindelijk zal het daar ergens in liggen. Succes.
Ik dacht ook al zoiets ja. Ben gisteren met mijn raspberry + sd kaart naar een vriend toegegaan die ook een RPI heeft. Als eerste mijn sd kaart in zijn raspberry gestopt en deze weer aan het stroom gehangen. De RPI starten niet op dus mijn sd kaart is corrupt. Toch vreemd dat de RPI deze niet meer slikt en de laptop wel. Uiteindelijk een nieuw sd kaartje gekocht, openELEC erop en mijn RPI starten weer op. :)
Krypt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:56:
@Dorpse: China of engelse versie van de Pi? Zwarte jack aansluiting=China, Blauw=Engels.
Ik heb 2 engelse Pis gehad die ook niet wilde starten (kreeg niet eens de rainbow scherm; dus de gpu wordt niet eens geinitialiseerd). Met wat testen kwam ik er achter dat het aan de SD card/cardreader lag. Als ik op de SD drukte dan startte hij wel, zonder drukken deed ie niets behalve dat het pwr lampje ging branden.

Heb nu maar een stukje karton onder de SD gestopt zodat ie op de connectors gedrukt wordt. Kan aan de converter van micro naar sd liggen. Moet nog eens testen zonder converter.

Bij mijn chineese pi is het netwerk overigens kaduuk :(
Mijn jack is blauw. Ik heb jouw tip wel geprobeerd maar dit werkte voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:55
troyk schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:06:
[...]

Ik ben ook geïnteresseerd in je guide , zeker omdat dit zou betekenen dat je voor een heel minimaal bedrag voor de hardware zonder maandelijkse fee (usenet kosten) de ideale kleine en goedkope mediacenter zou kunnen realiseren.

Hier staat in een kort maar duidelijk overzicht waarom, zeker voor Sickbeard, Usnet de betere optie is:
http://www.sickbeard.com/usenet.html
Sickbeard is juist ontwikkeld voor usenet automation. torrents is maar een beetje toegevoegd met enkele sources. Vroeger gebruikte ik ook usenet, toen het nog gratis en met redelijke retentie beschikbaar was via Casema (nu Ziggo).
Ik wil eerst de packages voor XBian op orde hebben. Dat maakt installatie een stuk eenvoudiger (en hoef ik minder uit te leggen). Maar mss moet ik de guide gewoon op raspberry forum gooien en alles uitleggen zodat iedereen het kan gebruiken, met of zonder XBIan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Jazco2nd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:58:
[...]

Sickbeard is juist ontwikkeld voor usenet automation. torrents is maar een beetje toegevoegd met enkele sources. Vroeger gebruikte ik ook usenet, toen het nog gratis en met redelijke retentie beschikbaar was via Casema (nu Ziggo).
Ik wil eerst de packages voor XBian op orde hebben. Dat maakt installatie een stuk eenvoudiger (en hoef ik minder uit te leggen). Maar mss moet ik de guide gewoon op raspberry forum gooien en alles uitleggen zodat iedereen het kan gebruiken, met of zonder XBIan..
Ik zie dit graag tegemoet. Wil een kijken naar een gratis alternatief ipv betaald usenet.
Werkt het goed kan ik het dan eens in mijn openmediavault server gaan toepassen.

Eerst de flexget site maar eens doorlezen wat de mogelijkheden precies zijn, want sickbeard is toch wel super qua gebruik en gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:09

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hier op GoT heb je ook dit topic schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3"
Daar staat ook heel veel info in mbt Sickbeard, Couchpotato Sab en ook nzbget. transmission
Er staat ook heel veel info in over het postprocessen van de media met diverse scripts voor NZB en Torrents

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Sepp14 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:13:
Wil hem op zo een gaan draaien met de tijd. pricewatch: Western Digital My Book Live 3TB
Of ik moet een oude pc gaan ombouwen maar dat lijkt mij niet echt de oplossing qua stroomverbruik.
Interessant voor wie wel een centrale library wil, maar (nog) geen hardware ervoor heeft:
UPnP now supports the tracking of file state, so watched status and resume from last watched points are updated instantly across machines.
zie ook: http://wiki.xbmc.org/inde...hare_libraries_using_UPnP
maar dit artikel is nog niet geupdate.

Ik weet niet in hoeverre de RPi uPNP ondersteund, maar dit zou een heel mooi en makkelijk alternatief zijn op de externe mySQL oplossing. Weet alleen niet zo goed hoe het met fanart zit. Neem aan dat je dat ook wel kan regelen via uPNP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
raspbmc/xbmc +bdmw mappen, iemand lekker werkend? als ik het start hoor ik wel de menu audio, maar geen beeld. iemand een fix voor of een truukje om dit te omzeilen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik denk dat dit wel een beetje is waarmee ik kan bereiken wat ik wil: (De raspberry laten downloaden op specifieke tijden)

http://flexget.com/wiki/Cookbook/Transmission

Ik wil dus dat Flexget de torrents gaat leveren aan transmission, welke vervolgens de torrents gaat downloaden. Nu heb ik geen hdd aan mijn Pi hangen, maar wel een HDD aan mijn (Netgear) router. Hoe geef ik aan dat ik die HDD als werkschijf en download locatie wil gebruiken? nu staat er overal /home/*username*/bla , maar ik verwacht dan iets van \\readyshare\work enzo voor verschillende paden.

Wat zou de juiste syntax moeten zijn, of zit ik er helemaal naast?

Ik heb nooit iets gedaan met Linux, dus, be gentle.....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Probeer "Automatic Transmission" eens, dat is een Transmission-dedicated RSS handler ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 20:28
Beste forumleden,

Ik heb sinds begin van de week een probleem met mijn raspberry met raspbmc erop. Ik heb beneden en boven een raspberry staan, deze zijn gekoppeld aan een NAS en mijn HDX. Nu geeft hij sinds kort connection timed out aan en kan niet verbinden met netwerkserver(hij geeft dit bij beide raspberrys aan). Het vreemde is, is dat ik wel met mijn pc in beide mappen kan. Herstarten heeft ook niet geholpen. Hopelijk is er iemand die mij hier verder mee kan helpen. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Wat is jullie ervaring met xbmc op de Pi met de Bello skin? Continu 100% cpu of valt het nog wel mee ivm confluence?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
tboheeren schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:59:
Wat is jullie ervaring met xbmc op de Pi met de Bello skin? Continu 100% cpu of valt het nog wel mee ivm confluence?
Ik heb gisteren de bello skin uitgezet, werkte traag voor mijn gevoel, ben nu tijdelijk terug naar confluence, wil later nog amber proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Reinder83 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:01:
[...]

Ik heb gisteren de bello skin uitgezet, werkte traag voor mijn gevoel, ben nu tijdelijk terug naar confluence, wil later nog amber proberen.
Enig idee wat de cpu was in idle?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:42:

Ik dacht ik probeer ook eens wireless met de volgende adapter die ik nog had liggen:
pricewatch: Sitecom WL-345 Wireless USB Adapter 300N X3
Ik kan echter geen 720p afspelen en al helemaal geen 1080p...
Is dat echt zo dramatisch? Ik dacht dat je toch wel 720p kon afspelen???
@Kraades, vond bovenstaande reactie.. Ik vond dezelfde nog op m'n zoldertje.. Heb jij deze toevallig nog lekker aan de praat gekregen??

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Laatst online: 19-09 15:59
Reinder83 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:01:
[...]

Kwam gisteravond de metro skin tegen. Zag er ook wel nice uit en voelde snel aan.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=138997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
tboheeren schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:01:
[...]

Enig idee wat de cpu was in idle?
Heb ik niet naar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

slommer schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:15:
[...]

Kwam gisteravond de metro skin tegen. Zag er ook wel nice uit en voelde snel aan.

Leuke skin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

[...]

Mooie skin inderdaad. Voor de fans van anime is hij heel mooi.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Jazco2nd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:58:
[...]
Dat is ook precies wat ik zeg? Zie geposte link.

Daarom ben ik juist benieuwd hoe je een goede Sickbeard implementatie voor elkaar krijgt door gebruik te maken van Torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste leden,

Ik heb sinds vorige week een Raspberry PI model B met raspbmc XBMC 12.2. Mijn idee was (en is nog steeds) om mijn harde schijf (WD 1,5TB) die via mijn router (TP-Link TL-WR1043ND) aan het netwerk is verbonden, hieraan te hangen. Maar op de een of andere manier kom ik niet verder dan dat de PI de schijf vind als mediaroot en dan houd het op. De PI is uiteraard aangesloten op ditzelfde netwerk. Na een aantal fora te hebben doorgelezen dacht ik dat het probleem zich zou oplossen als ik de netwerkschijf ook een letter zou geven, dit heb ik dus gedaan, maar helaas. Het vreemde is dat mijn desktop pc met dezelfde versie van XBMC wel de netwerkschijf ziet, en dat gaat als een tierelier... Wanneer ik dezelfde schijf rechtstreeks op de PI aansluit werkt het allemaal wel. Ik snap het ff niet meer. Ik dacht dat dit toch een simpele aansluiting zou moeten zijn, maar niets is minder waar. Wie o wie kan mij een gouden tip geven? Ik zou daar zeer meer geholpen zijn, maar dat moge duidelijk zijn ;-) Mijn dank alvast! Gr. Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:40:
Beste leden,

Ik heb sinds vorige week een Raspberry PI model B met raspbmc XBMC 12.2. Mijn idee was (en is nog steeds) om mijn harde schijf (WD 1,5TB) die via mijn router (TP-Link TL-WR1043ND) aan het netwerk is verbonden, hieraan te hangen. Maar op de een of andere manier kom ik niet verder dan dat de PI de schijf vind als mediaroot en dan houd het op. De PI is uiteraard aangesloten op ditzelfde netwerk. Na een aantal fora te hebben doorgelezen dacht ik dat het probleem zich zou oplossen als ik de netwerkschijf ook een letter zou geven, dit heb ik dus gedaan, maar helaas. Het vreemde is dat mijn desktop pc met dezelfde versie van XBMC wel de netwerkschijf ziet, en dat gaat als een tierelier... Wanneer ik dezelfde schijf rechtstreeks op de PI aansluit werkt het allemaal wel. Ik snap het ff niet meer. Ik dacht dat dit toch een simpele aansluiting zou moeten zijn, maar niets is minder waar. Wie o wie kan mij een gouden tip geven? Ik zou daar zeer meer geholpen zijn, maar dat moge duidelijk zijn ;-) Mijn dank alvast! Gr. Bart
Hoe benader je de schijf? uPnP ?

Probeer eens middels SMB de source handmatig toe te voegen:
//<router-ip>/<Share>
of
//<router-hostname/<Share>

Waar share uiteraard je sharenaam is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reaktie!
Dat had ik er inderdaad niet bijgezet. Via uPnP kom ik het verst, waarbij Mediaroot het eindstation is. Via SMB kwam ik helemaal nergens. Ben nu aan het werk, ga vanavond via router-hostname/share eens proberen, die benadering had ik nog niet gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:59:
Bedankt voor de snelle reaktie!
Dat had ik er inderdaad niet bijgezet. Via uPnP kom ik het verst, waarbij Mediaroot het eindstation is. Via SMB kwam ik helemaal nergens. Ben nu aan het werk, ga vanavond via router-hostname/share eens proberen, die benadering had ik nog niet gezien..
Er zijn verschillende manieren om shares te benaderen, afhankelijk van de protocollen die je router ondersteunt. Overigens ben ik niet snel voorstander van een NAS-constructie i.c.m. je router, vaak zijn de doorvoersnelheden niet fantastisch en is de router er ook niet echt voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:10
[...]

Je hebt hem getest op Rpi en daar werkte hij vlot? Wow, die ga ik ook eens proberen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:31:
[...]

Er zijn verschillende manieren om shares te benaderen, afhankelijk van de protocollen die je router ondersteunt. Overigens ben ik niet snel voorstander van een NAS-constructie i.c.m. je router, vaak zijn de doorvoersnelheden niet fantastisch en is de router er ook niet echt voor gemaakt.
Voor zover ik nu heb kunnen ontdekken, kom ik alleen uPnP tegen. Nergens in de router instellingen stond iets over SMB. of is dit iets wat altijd zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
codemann schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:54:
[...]
Je hebt hem getest op Rpi en daar werkte hij vlot? Wow, die ga ik ook eens proberen dan!
Ja wel even wennen qua structuur alleen als je amber gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Here you go:
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=35&t=47084

Volledige guide van RPi installatie tot het instellen van Transmission en Flexget en process priority om alles soepel te draaien. Er missen nog 2 attachments, ik wacht op goedkeuring van de admin om ze toe te voegen. De guide iswel gebaseerd op Xbian maar t moet ook werken met andere xmbc forks. Of gewoon Debian/Rasbian als je geen xbmc wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Hoe benader je de schijf? uPnP ?

Probeer eens middels SMB de source handmatig toe te voegen:
//<router-ip>/<Share>
of
//<router-hostname/<Share>

Waar share uiteraard je sharenaam is
Helaas, via SMB ook niet.. 8)7 Ook uit de handleiding die geplaatst is kom ik niet echt uit. Misschien dat iemand anders nog tips heeft voor deze n00b op de Raspberry ? Ik moet nu helaas weg, maar morgen weer (een beetje minder) vrolijk verder. het moet gewoon lukken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
Jazco2nd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:58:
Here you go:

Volledige guide van RPi installatie tot het instellen van Transmission en Flexget en process priority om alles soepel te draaien. Er missen nog 2 attachments, ik wacht op goedkeuring van de admin om ze toe te voegen. De guide iswel gebaseerd op Xbian maar t moet ook werken met andere xmbc forks. Of gewoon Debian/Rasbian als je geen xbmc wil gebruiken.
cool! Bedankt, ben hem nu aan het volgen, so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
datadevil schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:34:
[...]

cool! Bedankt, ben hem nu aan het volgen, so far so good.
woops, dit lijkt me niet correct?
rm /home/xbian/downloads /media/usb/Downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Tommiiee schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:26:
Daar heb ik ook last van, maar dan gewoon met Confluence. Erg irritant.
Had dit probleem ook en antwoord gevonden voor diegene met dezelfde issue:
http://forum.xbian.org/thread-873-post-10147.html#pid10147
Had hier audio op all gezet. Dan hoeft niet altijd mijn tuner aan als ik wat wil kijken.
Helaas was dat de oorzaak. hopelijk snel een goeie oplossing ervoor want mis het nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
datadevil schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:41:
[...]

woops, dit lijkt me niet correct?

[...]
en nog iets:
xbian@xbian ~ $ flexget -c /mnt/2tbdisk/pi/Downloads/flexget/config.yml --test
2013-06-14 23:37 INFO manager Test mode, creating a copy from database ...
2013-06-14 23:37 INFO manager Test database created
2013-06-14 23:37 VERBOSE manager Creating new database /mnt/2tbdisk/pi/Downloads/flexget/test-config.sqlite ...
2013-06-14 23:37 VERBOSE manager Not running database cleanup on manual run. It will be run on next --cron run.
2013-06-14 23:37 CRITICAL transmission Transmissionrpc module version 0.6 or higher required.
edit: opgelost door dit te doen:

sudo pip install transmissionrpc

Nu nog libraryupdate.sh ergens uploaden aub :>

[ Voor 6% gewijzigd door datadevil op 15-06-2013 07:54 . Reden: zelf opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:18:
[...]

Helaas, via SMB ook niet.. 8)7 Ook uit de handleiding die geplaatst is kom ik niet echt uit. Misschien dat iemand anders nog tips heeft voor deze n00b op de Raspberry ? Ik moet nu helaas weg, maar morgen weer (een beetje minder) vrolijk verder. het moet gewoon lukken, toch?
Vanochtend om 07.30 opgestaan... want het moet en zal werken. Alle instellingen van de router en het netwerk voor de zoveelste keer doorgelopen, en wat blijkt? het was een instelling in de router die niet goed ston }:O nu verbinding via SMB en dus niet uPnP (zeer bedankt voor die tip) en de connectie is gemaakt! nu alles finetunen en we kunnen los. Bedankt voor de reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@datadevil idd transmissionrpc vergeten te melden! Ik zal de guide later ook nog ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Jazco2nd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:49:
@datadevil idd transmissionrpc vergeten te melden! Ik zal de guide later ook nog ff checken.
misschien dat je ook iets voor films kunt toevoegen? Ik ben het nu zelf aan het uitzoeken maar het werkt nog niet helemaal, en denk dat veel mensen dat ook wel kunnen waarderen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:19
Kan iemand mij op weg helpen?

Ik heb een Pi (v2) met raspbian xmbc OS. Daarbij gebruik ik een ipad als remote.
Films kan ik prima toevoegen incl. info van de geselecteerde scraper. Maar bij series lukt dit niet.
Ik selecteer de map (tv shows) daarin staan series (serienaam - seizoen - aflevering.mkv) maar de tvseries scraper pikt niks op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gebruik je de scraper TVDB.com?

[ Voor 18% gewijzigd door Sepp14 op 16-06-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draai nu op de laatste OpenELEC 3.0.6 met XBMC 12.2 van gisteren dacht ik.
Nu lijk ik ineens problemen te hebben met de Power Off die nu alleen een restart van XBMC doet.
Iemand anders ook dit probleem?

Edit:
Bekend probleem...
http://openelec.tv/forum/...lec-3-0-5-on-raspberry-pi

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 16-06-2013 10:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
weet iemand of je op een makkelijke manier ergens een menu item kan plaatsen voor update / clean video library? via de tv remote heb ik er geen toets voor gevonden. Moet nu dus telkens alsnog de iphone met xbmc app pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
<global>
   <keyboard>
     <e>XBMC.UpdateLibrary(video)</e>
   </keyboard>
</global>
</keymap>

Voor "e" natuurlijk willekeurige letter/knop gebruiken wat jou uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Wil misschien ook wel een rasberry pi gaan halen, en er dan XBMC opzetten, zodat ik het kan bedienen met me Android mobiel.
Alleen zit ik nog te twijfelen.

Wil hem enkel gebruiken om me Flac muziek mee af te spelen.
Als ik er 1TB HDD aansluit met eigen stroom voorziening lees die dat dan vlot uit?
Gaat alles dan vlotjes, zoeken, album selecteren, nummers zoeken scrollen enz enz.

Verder wil Ik er een goede DAC tussen hebben, Is dit mogelijk.
Aangezien er geen SPDIF uitgang op zit, dus dan moet je DAC hebben met HDMI in of USB in.
Ik weet dat je ook een kastje kan kopen met HDMI in en SPDIF uitgang erop, maar dan krijg je waarschijnlijk geluidsverlies.

En ken iemand toevallig een goede DAC die met de R PI kan werken?
Ik wil zeg maar het high end geluid kwaliteit krijgen, maar voor schappelijke prijzen.
Ik zat te denken voor de DAC aan 100 euro.

Hopelijk weet iemand iets, bij voorbaat alvast bedankt.

Mvg, Michael.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
datadevil schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:00:
[...]

misschien dat je ook iets voor films kunt toevoegen? Ik ben het nu zelf aan het uitzoeken maar het werkt nog niet helemaal, en denk dat veel mensen dat ook wel kunnen waarderen.. :D
De guide is ook bedoeld voor films. Op trakt.tv voeg je films toe aan de trakt 'watchlist' (dus niet een custom list). Alleen de Flexget config moet dan nog een toevoeging krijgen. Ik heb dat poosje geleden uitgezocht maar nooit getest. flexget heeft oa een ingebouwde torrentz plugin die je daar prima voor kunt gebruiken. Ik zal de config uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik zit nu een paar weken met het volgende probleem.

OpenElec ziet er na booten als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dQHl3pLFzHqS42Eivq61SXrT/thumb.jpg

Waarbij het submenu onder de hoofdmenu's niet meer aanwezig is en ik dus geen films o.i.d. kan opstarten. Ik heb geen additionele skins geinstalleerd of gebruikt, de afwezigheid van de blauw achtergrond is tegelijk met het niet meer kunnen selecteren van de submenu's gekomen. Programs selecteren resulteert in een zwart scherm met een wit puzzelstukje links boven in beeld.

Via de webinterface kan ik nog wel films starten.

Wat ik als oorzaak kan bedenken is een add-in voor Spotify die een paar keer een probleem heeft gegeven waardoor onverwachte crashes hebben plaats gevonden.

Zoeken op de oorzaak is IMHO lastig, zwart (of black) in combinatie met OpenElec gaat veel over crashes.

Ik heb OpenElec nog niet opnieuw geinstalleerd.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

edit:
Er is niets zo goed als je probleem op een forum posten, dan kom jezelf op ideeen.

Ik heb de logging aangezet en deze stond vol met foutmeldingen (WARNING) over de skin, deze is blijkbaar corrupt geraakt door de crashes. Probleem nu is dat het installeren van nieuwe skins niet werkt doordat de huidige skin kapot is (Catch22 anyone?).

* Tukk zoekt verder.

[ Voor 31% gewijzigd door Tukk op 16-06-2013 16:07 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

michael3 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:56:
Wil misschien ook wel een rasberry pi gaan halen, en er dan XBMC opzetten, zodat ik het kan bedienen met me Android mobiel.
Alleen zit ik nog te twijfelen.

Wil hem enkel gebruiken om me Flac muziek mee af te spelen.
Als ik er 1TB HDD aansluit met eigen stroom voorziening lees die dat dan vlot uit?
Gaat alles dan vlotjes, zoeken, album selecteren, nummers zoeken scrollen enz enz.

Verder wil Ik er een goede DAC tussen hebben, Is dit mogelijk.
Aangezien er geen SPDIF uitgang op zit, dus dan moet je DAC hebben met HDMI in of USB in.
Ik weet dat je ook een kastje kan kopen met HDMI in en SPDIF uitgang erop, maar dan krijg je waarschijnlijk geluidsverlies.

En ken iemand toevallig een goede DAC die met de R PI kan werken?
Ik wil zeg maar het high end geluid kwaliteit krijgen, maar voor schappelijke prijzen.
Ik zat te denken voor de DAC aan 100 euro.

Hopelijk weet iemand iets, bij voorbaat alvast bedankt.

Mvg, Michael.
Als ik mijn mening mag geven, ik denk dat je dan beter gewoon iets anders kan halen. Ik heb zelf hier ook voor gekeken, maar het werd me allemaal teveel gedoe(en ook teveel geld.) Je kan dan beter een volwaardige mediaspeler halen waar dit ingebouwd zit. Ik hou het wel gewoon via HDMI, en dan maar geluid via de TV.

[ Voor 3% gewijzigd door ralph0603 op 16-06-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Tukk schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:29:
Er is niets zo goed als je probleem op een forum posten, dan kom jezelf op ideeen.

Ik heb de logging aangezet en deze stond vol met foutmeldingen (WARNING) over de skin, deze is blijkbaar corrupt geraakt door de crashes. Probleem nu is dat het installeren van nieuwe skins niet werkt doordat de huidige skin kapot is (Catch22 anyone?).

* Tukk zoekt verder.
je kan bv volgende zip downloaden en die in .xbmc/addons uitgepakt zetten.
Dan reboot en heb je extra skin. Weet alleen ff niet hoe je van skin switched in de configs.
https://dl.dropbox.com/u/96038794/skin.metroTV.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Normaal ga je in XBMC naar systeem>uiterlijk>skin.
(Dubbel)klik je op skin, opent het contextmenu en kun je de skins selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Jazco2nd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:00:
[...]

De guide is ook bedoeld voor films. Op trakt.tv voeg je films toe aan de trakt 'watchlist' (dus niet een custom list). Alleen de Flexget config moet dan nog een toevoeging krijgen. Ik heb dat poosje geleden uitgezocht maar nooit getest. flexget heeft oa een ingebouwde torrentz plugin die je daar prima voor kunt gebruiken. Ik zal de config uitbreiden.
Ik heb nu wel een werkend film deel, maar er moet nog wel het een en ander verbeterd geloof ik, download soms wat rare dingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:07:
[...]

Vanochtend om 07.30 opgestaan... want het moet en zal werken. Alle instellingen van de router en het netwerk voor de zoveelste keer doorgelopen, en wat blijkt? het was een instelling in de router die niet goed ston }:O nu verbinding via SMB en dus niet uPnP (zeer bedankt voor die tip) en de connectie is gemaakt! nu alles finetunen en we kunnen los. Bedankt voor de reacties! :)
No Problem, deel even je setting waardoor het functioneerde, hier hebben anderen wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Ik heb sinds afgelopen week ook een Raspberry Pi met XBMC erop! Het bevalt mij tot nu toe erg goed! Echter is er één klein probleempje (waarschijnlijk al vaker behandeld hier). Ik word nu 's morgens wakker van mijn Raspberry ipv. van mijn wekker. Hoezo ? Nou, om een uurtje of half 6, schakelt de TV in en dan is het licht in mijn kamer.. Ik heb de opties al even doorgenomen, maar heb de oplossing nog niet gevonden.

Het liefst wil ik hem gewoon aan laten staan, geen gedoe met opstarten afsluiten, etc. Is er een optie om dit voor elkaar te krijgen (zonder dat mijn tv de wekker is?).

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

b.o.n.s schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:07:
Kan iemand mij op weg helpen?

Ik heb een Pi (v2) met raspbian xmbc OS. Daarbij gebruik ik een ipad als remote.
Films kan ik prima toevoegen incl. info van de geselecteerde scraper. Maar bij series lukt dit niet.
Ik selecteer de map (tv shows) daarin staan series (serienaam - seizoen - aflevering.mkv) maar de tvseries scraper pikt niks op?
Let even op de volgende setting als je de content van je map instelt:

'Video folder contains 1 TV series '

* exacte setting naam weet ik niet meer .

Als je in dat geval de TV Series map had geselecteerd had hij al je submappen niet meegenomen bij het scrapen. Aangezien je submappen de verschillende series zijn , pakt hij deze dan niet op.

Mocht dat niet werken , raad ik je aan om de library te removen (op file niveau) en dan opnieuw in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Op men raspberrypi gebruik ik momenteel openelec + rc11 remote (oorspronkelijk gekocht voor android). Deze remote werkt wel, maar hapert zeer regelmatig. Als ik bv eenmaal naar links klik, blijft op het scherm de knop naar links ingedrukt waardoor je al snel helemaal fout zit. Dit probleem heb ik trouwens met elke knop (letters, cijfers, navigatie). Het probleem heb ik niet op de android stick. Iemand een idee voor deze remote verder af te stellen?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gisteren weer eens voor de verandering een filmpje ("In_Time_(2011)_1080p_BluRay_DTS_DL_x264-HDC") gekeken op mijn xbian, normaal kijk ik bijna alleen series. Man man, stutter stutter, niet te kijken :)

Voor de goede orde:
Laatste versie Xbian, XBMC 12.2. Bekabeld, QNAP TS509 Pro met 5x 1,5TB spindle, Denon AVR1912, XBMC optie DTS capable receiver, NFS. PCH200 draait alles vlekkeloos, dus moet iets met de rasp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Vaag.. heb geen problemen met dat soort formaten.. speel ik alleen maar af eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Wat was de bitrate van die video? Bij mij trok de pi Avatar 3D ook niet echt soepel.. Was een file van 18GB.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Krypt schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:25:
Wat was de bitrate van die video? Bij mij trok de pi Avatar 3D ook niet echt soepel.. Was een file van 18GB.
Even snel voor je opgezocht via s******e
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
General Information
RELEASE.DATE...........: 24.02.2012
RUNTIME................: 01h:49m:17s 
SIZE...................: 10.8 GB 
VIDEO.CODEC............: x264 [LVL4.1][DXVA]
FRAMERATE..............: 23.976 fps 
BITRATE................: 11896 kbps [Source = 28365 kbps]
RESOLUTION.............: 1920x816 [AR 2.35:1]
PRIMARY.AUDIO..........: German 5.1 DTS @ 755 kbps 
SECONDARY.AUDIO........: English 5.1 DTS @ 1510 kbps 
FORCED.SUBTITLE........: German
SUBTITLES..............: German,English,French,Italian,Spanish,Arabic,Danish,Norwegian,Portuguese
.......................: DutchEstonian,Finnish,Hungarian,Latvian,Lithuanian,Russian,Swedish,Turkish
CHAPTERS...............: Yes
SOURCE.................: In Time 2011 1080p CEE PROPER Blu-ray AVC DTS-HD MA 5.1-HDCLUB
IMDB.RATING............: 6.6 (37,332 votes)
IMDB.LINK..............: [URL="http://www.imdb.com/title/tt1637688/"]IMDB: In Time (2011)[/URL]

avs [info]: 1920x816p @ 24000/1001 fps (cfr)
x264 [info]: profile High, level 4.1

x264 [info]: frame I:1796 Avg QP:12.20 size:229657
x264 [info]: frame P:34338 Avg QP:14.64 size: 91651
x264 [info]: frame B:121071 Avg QP:15.74 size: 51136
x264 [info]: consecutive B-frames: 2.2% 2.0% 11.8% 12.8% 23.4% 47.8%
x264 [info]: SSIM Mean Y:0.9892647 (19.692db)

encoded 157205 frames, 7.74 fps, 11896.99 kb/s

@ UltraSub
Denk dat jij een slechte RPi bezit. Hoeveel problemen jij er mee hebt. Zou er ook moedeloos mee/van worden

[ Voor 3% gewijzigd door Sepp14 op 17-06-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:33
Paulus07 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:52:
[...]

voeding loopt via usb van mijn tv. Heb in raspbmc wel ingesteld bij de settings dat wanneer de tv uitgaat de pi zich moet uitschakelen. en zodra de tv aangaat start de pi zich ook op :)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Is er iemand al in geslaagd om van de Pi een squeezeslave te maken terwijl ook OpenElec erop staat?
Blijkbaar is dat niet makkelijk omwille van geen ALSA-support? (http://www.openelec.tv/fo...5-squeezelite-on-openelec)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:08
Ik ben ook aan het kijken om een Raspberry Pi aan te schaffen, en daarop een van de versies van XBMC te zetten. Waarschijnlijk wordt dit OpenELEC. Ik zit alleen met een vraag mbt performance van dat ding.

De Pi gaat alleen XBMC draaien om HD films en series te streamen via HDMI naar mijn tv. Verder niks speciaals, daar heb ik andere apparaten voor. Meeste is standaard 720p/1080p content, geen speciale extreem hoge resoluties.

De data wordt van mijn server (Windows Server 2012) gehaald die gigabit bekabeld is naar de Pi(irrelevant verder aangezien deze 100mbit is). Datadoorvoer is snel genoeg, mijn huidige te vervangen ACRyan kan ook alles afspelen, maar heeft moeite met het bijbenen qua afspelen van hoge bitrate 1080p films ivm trage cpu. Intern kopieren gaat rond de 60MB/s.

Mijn vraag, trekt de Pi dit alles? Of krijgt dit ding net zoals de ACRyan Mini problemen mbt verwerkingssnelheid? Ik wil voornamelijk ook qua interface iets handigers, aangezien de ACRyan maar een onhandige ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Hari-Bo schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:12:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Is dat niet juist met die CEC settings via HDMI op je TV in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
VAnTurenhout schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:15:
[...]

Is dat niet juist met die CEC settings via HDMI op je TV in te stellen?
in xbmc is dit ook in te stellen onder de settings/programs ergens. Heb het daar ook destijds ingesteld. Probleem was alleen dat de tv sneller was afgesloten dan xbmc (pi via usb aan tv gekoppeld toen). Dus bij het opstarten bleef ik de melding krijgen dat xbmc niet goed was afgesloten (of te wel gewoon te snel afgekapt)

Maar het is een losse optie. hier kon je ook kiezen naar welk kanaal de tv moest springen zodra de pi aanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:39:
Draai nu op de laatste OpenELEC 3.0.6 met XBMC 12.2 van gisteren dacht ik.
Nu lijk ik ineens problemen te hebben met de Power Off die nu alleen een restart van XBMC doet.
Iemand anders ook dit probleem?

Edit:
Bekend probleem...
http://openelec.tv/forum/...lec-3-0-5-on-raspberry-pi
Mocht je niet willen wachten op OpenELEC 3.0.7 dan helpt deze build:
http://openelec.tv/forum/...spberry-pi?start=12#76662

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

FoOnEeN schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:14:
Ik ben ook aan het kijken om een Raspberry Pi aan te schaffen, en daarop een van de versies van XBMC te zetten. Waarschijnlijk wordt dit OpenELEC. Ik zit alleen met een vraag mbt performance van dat ding.

De Pi gaat alleen XBMC draaien om HD films en series te streamen via HDMI naar mijn tv. Verder niks speciaals, daar heb ik andere apparaten voor. Meeste is standaard 720p/1080p content, geen speciale extreem hoge resoluties.

De data wordt van mijn server (Windows Server 2012) gehaald die gigabit bekabeld is naar de Pi(irrelevant verder aangezien deze 100mbit is). Datadoorvoer is snel genoeg, mijn huidige te vervangen ACRyan kan ook alles afspelen, maar heeft moeite met het bijbenen qua afspelen van hoge bitrate 1080p films ivm trage cpu. Intern kopieren gaat rond de 60MB/s.

Mijn vraag, trekt de Pi dit alles? Of krijgt dit ding net zoals de ACRyan Mini problemen mbt verwerkingssnelheid? Ik wil voornamelijk ook qua interface iets handigers, aangezien de ACRyan maar een onhandige ding is.
Zodra jij DTS kan offloaden naar je receiver is het geen probleem om Full HD content af te spelen, zeker als je bekabeld werkt en je Pi (zou je Raspbmc draaien) op een snellere preset zetten. Ook middels openelec zeer eenvoudig en veilig over te klokken.

Ik zelf werk draadloos met 1 van mijn pi's en speel probleemloos 1080p content af. Houdt er echt wel rekening mee dat je je skins en grafische eisen binnen XBMC gering houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Zanzibar-1337 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:15:
Ik heb sinds afgelopen week ook een Raspberry Pi met XBMC erop! Het bevalt mij tot nu toe erg goed! Echter is er één klein probleempje (waarschijnlijk al vaker behandeld hier). Ik word nu 's morgens wakker van mijn Raspberry ipv. van mijn wekker. Hoezo ? Nou, om een uurtje of half 6, schakelt de TV in en dan is het licht in mijn kamer.. Ik heb de opties al even doorgenomen, maar heb de oplossing nog niet gevonden.

Het liefst wil ik hem gewoon aan laten staan, geen gedoe met opstarten afsluiten, etc. Is er een optie om dit voor elkaar te krijgen (zonder dat mijn tv de wekker is?).
Hmm, ik heb de optie nog niet gevonden.. Weet iemand zo hoe dit in elkaar steekt?

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zanzibar-1337 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:21:
[...]

Hmm, ik heb de optie nog niet gevonden.. Weet iemand zo hoe dit in elkaar steekt?
je kan kijken of hier iets staat ingesteld: Settings > System > Input Devices > Peripherals > Raspberry Pi CEC Adapter

Afbeeldingslocatie: http://www.nofuture.org.uk/wordpress/wp-content/uploads/2013/02/cecsettings-430x360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Hebben jullie ook het probleem dat de youtube addon op openelec (Rpi) zeer traag is? Blijft na een zoekopdracht ongeveer een halve minuut 'working'...

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Youtube addon is op de RPi (ongeacht de xbmc build) extreem traag..
Ik stuur bijna altijd youtube filmpjes via mijn telefoon of laptop naar de RPi. Het ontvangen duurt idioot lang, daarna het openen.

Deze addon is echt ideaal: https://addons.mozilla.or...don/send-to-xbmc/?src=api
Toont een mooie grote button naast het filmpje op youtube.com.

Maar idd vervelend dat t zo traag is.. wat doet het toch allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ja idd wat doet het allemaal... Ach ja. Bedankt voor de supertip trouwens!
Betekent dat ik dan via men iPad & Safari ook dingen kan doorsturen naar XBMC (airplay ontvanger)?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
moet zeggen dat het nog wel meevalt met traagheid van de youtube addon. Ik gebruik hem regelmatig in raspbmc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik gebruik de interface van de plugin ook niet, omdat ie (de laatste keer dat ik 'm gebruikte) erg traag is. Via android sharen met XMBC werkt dan weer wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
GrowMyHair schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:20:
Ik gebruik de interface van de plugin ook niet, omdat ie (de laatste keer dat ik 'm gebruikte) erg traag is. Via android sharen met XMBC werkt dan weer wel erg handig.
Hoe doe je dit juist? Via youtube app zelf op je android of browser? Of iets anders?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Trakt.tv geinstalleerd, maar die scrobbled niet zo te zien. Later maar eens uitzoeken waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
tboheeren schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:29:
[...]

Hoe doe je dit juist? Via youtube app zelf op je android of browser? Of iets anders?
Dat werkt allebei, je moet wel eerst Yatse op je android zetten. In het share menu staat XBMC er dan gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:26
GrowMyHair schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:23:
[...]

Dat werkt allebei, je moet wel eerst Yatse op je android zetten. In het share menu staat XBMC er dan gewoon bij.
Dat werkt inderdaad echt perfect, sinds een paardagen gebruik ik ook de firefox XBMC addon voor mijn laptop.
dat werkt exact hetzelfde als de yatsee app maar dan krijg je in youtube een knop om hem naar je rasp te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
tboheeren schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:29:
Op men raspberrypi gebruik ik momenteel openelec + rc11 remote (oorspronkelijk gekocht voor android). Deze remote werkt wel, maar hapert zeer regelmatig. Als ik bv eenmaal naar links klik, blijft op het scherm de knop naar links ingedrukt waardoor je al snel helemaal fout zit. Dit probleem heb ik trouwens met elke knop (letters, cijfers, navigatie). Het probleem heb ik niet op de android stick. Iemand een idee voor deze remote verder af te stellen?
Ik heb ook sinds 3.0.6 problemen met de remote. Zowel op de raspberry als op mijn ion 330.
Lijkt me dat daar een bug in zit. Gebruik ik de iOS remote is er niets aan de hand.

Zal eens kijken of ik iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

SmoothTweaker schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:31:
[...]

Dat werkt inderdaad echt perfect, sinds een paardagen gebruik ik ook de firefox XBMC addon voor mijn laptop.
dat werkt exact hetzelfde als de yatsee app maar dan krijg je in youtube een knop om hem naar je rasp te sturen
Welke van de twee add is het?
Send to XBMC 1.1.0 of
PlatIt on XBMC 1.0.0 rev.307 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 11:26
Sepp14 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:52:
[...]

Welke van de twee add is het?
Send to XBMC 1.1.0 of
PlatIt on XBMC 1.0.0 rev.307 ?
De send to xbmc, dan krijg je rechts van de video zo'n "send to xbmc" button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
tboheeren schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:07:
Ja idd wat doet het allemaal... Ach ja. Bedankt voor de supertip trouwens!
Betekent dat ik dan via men iPad & Safari ook dingen kan doorsturen naar XBMC (airplay ontvanger)?
Geen ervaring, gebruik mijn ipad nauwelijks nog sinds ik de HTC One heb :)
iOS heeft geen "global" share functionaliteit dus ik neem aan dat het onmogelijk is. Wellicht via Airplay maar daar heb ik geen ervaring mee.
Met een beetje geluk hebben ze ook de share functionaliteit in Android overgekopieerd in iOS7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pardon? In mijn ervaring (iPad en Android phone gebruiker) is de share functionaliteit in iOS stukken beter verzorgd dan in Android.

Via Airplay kun je alles (?? veel: in ieder geval foto's, audio en video) doorsturen naar je RPi met XBMC.
In Android kan ik door 3rd party programma's met mazzel m'n Youtube-linkjes doorsturen. De rest werkt afaik niet (gratis).

[ Voor 46% gewijzigd door Smultie op 18-06-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor de mensen met de RPi
Ik heb geen hdmi aan mn tv hangen (vrij oude tv..., maar binnenkort komt er een nieuwe)
Ik wil dus gewoon met rca de RPi aansluiten op de tv, maar dan moet die audiopoort dus nog gesplitst worden.
Zou zoiets moeten werken?
http://dx.com/p/composite...-male-convertor-plug-2636
Ik vraag het omdat ik zag dat de rca videopoort vrij dicht bij de audiojack zit, dus het zou kunnen dat dat ding het andere dan blokkeert. Is dit het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 11:44
Misschien gewoon een 3,5mm naar 2x rca kabel?
Afbeeldingslocatie: http://gdgtry.com/wp-content/uploads/2010/06/35mmtorca.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieuwe15 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:55:
[afbeelding]
Had ik nog niet aangedacht, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Smultie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:28:
Pardon? In mijn ervaring (iPad en Android phone gebruiker) is de share functionaliteit in iOS stukken beter verzorgd dan in Android.

Via Airplay kun je alles (?? veel: in ieder geval foto's, audio en video) doorsturen naar je RPi met XBMC.
In Android kan ik door 3rd party programma's met mazzel m'n Youtube-linkjes doorsturen. De rest werkt afaik niet (gratis).
Hij doelt op het gemis van een global share functie, waardoor je dus altijd aangewezen bent op de standaard share mogelijkheden van Apple zonder uitbreiding. Dat kan dus problemen geven bij het mogelijk maken van bepaalde apps.

Wist overigens niet dat Airplay ook Youtube ondersteunt, altijd handig om te weten :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Vreemd... sinds gisteren stopt de Pi met afspelen zodra ik de DTS stream selecteer in een film... apart.. Iemand anders die dit ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
troyk schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:15:
[...]

Let even op de volgende setting als je de content van je map instelt:

'Video folder contains 1 TV series '

* exacte setting naam weet ik niet meer .

Als je in dat geval de TV Series map had geselecteerd had hij al je submappen niet meegenomen bij het scrapen. Aangezien je submappen de verschillende series zijn , pakt hij deze dan niet op.

Mocht dat niet werken , raad ik je aan om de library te removen (op file niveau) en dan opnieuw in te laden.
Top! Werkt nu wel! Het zit hem soms in de kleine dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

b.o.n.s schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:28:
[...]

Top! Werkt nu wel! Het zit hem soms in de kleine dingen!
Glad to be of service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

SmoothTweaker schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:08:
[...]

De send to xbmc, dan krijg je rechts van de video zo'n "send to xbmc" button
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lieuwe15 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:55:
[afbeelding]
Ik heb deze

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1100.jpg

icm deze

Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/t-371-363.jpeg

Werkt prima

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:12:
[...]

Ik heb deze

[afbeelding]

icm deze

[afbeelding]

Werkt prima
Oke bedankt, die was ik van plan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

troyk schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:15:
Ik zelf werk draadloos met 1 van mijn pi's en speel probleemloos 1080p content af. Houdt er echt wel rekening mee dat je je skins en grafische eisen binnen XBMC gering houdt.
Wat voor hardware gebruik jij? Ik krijg bij 1080p toch steeds buffering. DTS en 720P gaat dan weer wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

RoRoo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:07:
[...]

Wat voor hardware gebruik jij? Ik krijg bij 1080p toch steeds buffering. DTS en 720P gaat dan weer wel goed.
Een Raspberry Pi Model B uiteraard i.c.m. deze Wifi adapter:

"Wifi USB adapter / dongle 300 Mbps tbv de raspberry met extra sterke antenne"

Plaatsing van de Wifi Adapter (antenne), plaatsing van de router, dikte muren , afstand tot de router zijn uiteraard van belang voor een goede streaming kwaliteit.

DTS afwikkeling: Marantz NR1504

In mijn situatie is de wifi adapter ongeveer hemelsbreed een meter of 16 verwijderd van mijn router. Daartussen zitten twee forse muren van (?) 25-30 cm breed.

Ik stream van een Windows Server machine met een aantal USB shares die verder ook alle downloadzaken afwikkelt (couchpotato / Sab / Sickbeard / torrents ) . Deze server is uiteraard wired aan de router aangesloten.

Hoe ziet jouw situatie er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
GrowMyHair schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:23:
[...]

Super ! bedankt. Ik wist nog niet dat er yatse sharebuttons waren bijgekomen. En als je regelmatig hebt geshared wordt 'send to xbmc' de default, zalig!
Wel al enkele keren voorgehad dat xbmc reboot als ik snel verschillende streams na mekaar open. Maar dit gebeurt ook soms met andere acties. Ik vermoed dat de fout bij OpenElec ligt en niet bij xbmc

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Ik ben de laatste dagen aan het knutselen geweest met de Raspberry. In eerste instantie een Windows Setup gebruikt om de Raspbmc te installeren.
Kaartje in de Pi en wachten. Dat ging allemaal best goed, tot ik met 0,0 kennis ging pielen met Putty en apt-get om een webcam te installeren. Dat resulteerde in het niet meer opstarten van de Pi. Weer een nieuwe install gedaan en weer de volledige setup afgewacht. Tot ik gister de Pi weer eens aanzette om verder te pielen. Ging er ineens een update draaien van RaspBMC. Deze vertoonde onderweg wat foutmeldingen, die te snel weg waren om over te kunnen schrijven/fotograferen. Maar de Pi startte weer gewoon op, maar wel met een ander uiterlijk (Pi logo rechts een hoofdzakelijk rode achtergrond, en niet de Confluent skin die ik ingesteld had.
Daarmee weer verder aan het instellen geslagen, maar ik kwam erachter dat de HDMI-CEC compleet niet werkte hiermee. USB keyboard wel. Maar toch alles bij elkaar haperig gedoe, het liep allemaal niet lekker.

Nu ben ik gisteravond maar eens begonnen met de handleiding van Jazco2Nd:

Dat lijkt allemaal nog soepel te lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

VAnTurenhout schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:09:
Ik ben de laatste dagen aan het knutselen geweest met de Raspberry. In eerste instantie een Windows Setup gebruikt om de Raspbmc te installeren.
Kaartje in de Pi en wachten. Dat ging allemaal best goed, tot ik met 0,0 kennis ging pielen met Putty en apt-get om een webcam te installeren. Dat resulteerde in het niet meer opstarten van de Pi. Weer een nieuwe install gedaan en weer de volledige setup afgewacht. Tot ik gister de Pi weer eens aanzette om verder te pielen. Ging er ineens een update draaien van RaspBMC. Deze vertoonde onderweg wat foutmeldingen, die te snel weg waren om over te kunnen schrijven/fotograferen. Maar de Pi startte weer gewoon op, maar wel met een ander uiterlijk (Pi logo rechts een hoofdzakelijk rode achtergrond, en niet de Confluent skin die ik ingesteld had.
Daarmee weer verder aan het instellen geslagen, maar ik kwam erachter dat de HDMI-CEC compleet niet werkte hiermee. USB keyboard wel. Maar toch alles bij elkaar haperig gedoe, het liep allemaal niet lekker.

Nu ben ik gisteravond maar eens begonnen met de handleiding van Jazco2Nd:

Dat lijkt allemaal nog soepel te lopen....
Tip: Installeer je SD kaartje, update terwijl hij in je Pi zit mbv Putty.
Als je klaar bent en de boel hebt ingesteld qua paden e.d., haal hem dan weer even uit je Pi en maak een backup (image) mbv USBIT. Ideaal!
Daarna kun je klooien en gaat het mis, dan zet je je image terug.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
albino71 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Als je klaar bent en de boel hebt ingesteld qua paden e.d., haal hem dan weer even uit je Pi en maak een backup (image) mbv USBIT. Ideaal!
Is dat usb image tool? Kan je dus gewoon even een backup maken met de sd in je card reader en hopla?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jazeker, en snel ook. Werkt perfect!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Goede tip van die images, moet ik ook maar eens proberen :) Kan ik eens de andere opties proberen naast xbian.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
LiquidT_NL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:30:
Goede tip van die images, moet ik ook maar eens proberen :) Kan ik eens de andere opties proberen naast xbian.
Just my thought.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 22:47
LiquidT_NL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Hij doelt op het gemis van een global share functie, waardoor je dus altijd aangewezen bent op de standaard share mogelijkheden van Apple zonder uitbreiding. Dat kan dus problemen geven bij het mogelijk maken van bepaalde apps.

Wist overigens niet dat Airplay ook Youtube ondersteunt, altijd handig om te weten :)
ik begrijp niet helemaal wat er met global Share wordt bedoeld, maar Airplay is fantastisch. Foto's, muziek en filmpjes via Airplay afspelen werkt fantastisch vanuit alle apps. Ik zou dit juist global sharing noemen aangezien het ingebakken functionaliteit van iOS is. Het zou helemaal fantastisch zijn als mirroring ook ondersteund wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
albino71 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Dat ga ik zeker doen. Ben inmiddels al handiger geworden in het instellen van paden en dergelijke, dus dat gaat wel steeds sneller.

Zoek nu nog een manier, of best practises om de bibliotheken er goed uit te laten zien. En ik zou Motion wel aan het werk willen hebben, maar dan moet ik waarschijnlijk eerst een powered hubje gaan halen.

Ach, er komen nog zoveel vragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Image maken met USBIT doe ik ook altijd, zal het aan de guide toevoegen.
Pagina: 1 ... 60 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.