jswinkels schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:35:
[...]
ik begrijp niet helemaal wat er met global Share wordt bedoeld, maar Airplay is fantastisch. Foto's, muziek en filmpjes via Airplay afspelen werkt fantastisch vanuit alle apps. Ik zou dit juist global sharing noemen aangezien het ingebakken functionaliteit van iOS is. Het zou helemaal fantastisch zijn als mirroring ook ondersteund wordt!
Wat mensen met global sharing bedoelen is dat je iets (bestandje, foto, contact, links) kan sharen met andere apps. In Apple is dit niet global, als in: Apple bouwt deze integratie/koppelingen tussen apps zelf. Wat je dus had met whatsapp is dat je niet makkelijk vanuit bijvoorbeeld je foto galerij een foto kon delen met whatsapp, dat moet door Apple ingebouwd worden (en tot die tijd vanuit whatsapp worden toegevoegd).
Bij Android kan de developer aangeven welke soorten shares hij accepteert. Gebruik ik een of andere niet-populaire image hosting service bijvoorbeeld, die wel een app heeft, dan kan ik vanuit mijn galerij een foto "sharen" met deze app, of welke app dan ook iets met foto's doet. Zou ik een photo editor hebben, kan ik hem daarmee sharen. Hierbij ben je niet afhankelijk van Apple om deze koppelingen te maken. Ik vind het zelf wel echt een gemis aan iOS (en zou het zelfs high priority noemen), maar ik neem aan dat Apple op termijn dit wel gaat aanbrengen.
Airplay is gelukkig goed in de basis dingen en voor veel mensen meer dan voldoende. Maar het is dus wel zo dat als software airplay niet ondersteunt, een dev ook niet makkelijk een optie kan maken op de iphone om iets te delen met zijn software.
Maar je kan dus met Airplay ook youtube doorsturen?
VAnTurenhout schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:59:
[...]
Ja, het gaat meer om het juiste naamgeven van mijn films/series/muziek zodat XBMC goed zijn werk kan doen. Ik heb een aantal verzameld DVD's (Kids Collection nummers x tot y) die niet bekend zijn bij Moviemeter of iets, dus zal sowieso handwerk worden. Voor de muziek zal ik eerst veel ID tags moeten gaan aanpassen denk ik.
Daarnaast nog een Mpeg2 licentie kopen om DVD's te kunnen afspelen. Al met al nog wat gedoe om het werk wat de AC Ryan Out of the box deed te evenaren...Maar wel leuk!
Vind dat nogal gek, want ik neem aan dat je op die AC Ryan lang niet kan wat allemaal met XBMC kan...
Overigens, dat gekloot met die (kids) DVDs komt altijd terug. Ondanks dat het nu eenmaal zo op internet en op schijf staat, moeten mensen er maar eens aan geloven dat dat gewoon een klote indeling is en dat scrapers ALTIJD problemen er mee gaan hebben. Rip die zooi naar losse files en je bent er voor eens en voor altijd af. Beter dan die gare VIDEO_TS rommel, of iso's.
[
Voor 23% gewijzigd door
LiquidT_NL op 19-06-2013 11:26
]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.