Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

VAnTurenhout schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Zoek nu nog een manier, of best practises om de bibliotheken er goed uit te laten zien. En ik zou Motion wel aan het werk willen hebben, maar dan moet ik waarschijnlijk eerst een powered hubje gaan halen.

Ach, er komen nog zoveel vragen :-)
Bibliotheken er goed uit laten zien? Hoe bedoel je dat precies?
XBMC scraped toch keurig je video's / series met passende artwork?

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
troyk schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:54:
[...]

Bibliotheken er goed uit laten zien? Hoe bedoel je dat precies?
XBMC scraped toch keurig je video's / series met passende artwork?
Ja, het gaat meer om het juiste naamgeven van mijn films/series/muziek zodat XBMC goed zijn werk kan doen. Ik heb een aantal verzameld DVD's (Kids Collection nummers x tot y) die niet bekend zijn bij Moviemeter of iets, dus zal sowieso handwerk worden. Voor de muziek zal ik eerst veel ID tags moeten gaan aanpassen denk ik.

Daarnaast nog een Mpeg2 licentie kopen om DVD's te kunnen afspelen. Al met al nog wat gedoe om het werk wat de AC Ryan Out of the box deed te evenaren...Maar wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
jswinkels schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:35:
[...]

ik begrijp niet helemaal wat er met global Share wordt bedoeld, maar Airplay is fantastisch. Foto's, muziek en filmpjes via Airplay afspelen werkt fantastisch vanuit alle apps. Ik zou dit juist global sharing noemen aangezien het ingebakken functionaliteit van iOS is. Het zou helemaal fantastisch zijn als mirroring ook ondersteund wordt!
Wat mensen met global sharing bedoelen is dat je iets (bestandje, foto, contact, links) kan sharen met andere apps. In Apple is dit niet global, als in: Apple bouwt deze integratie/koppelingen tussen apps zelf. Wat je dus had met whatsapp is dat je niet makkelijk vanuit bijvoorbeeld je foto galerij een foto kon delen met whatsapp, dat moet door Apple ingebouwd worden (en tot die tijd vanuit whatsapp worden toegevoegd).

Bij Android kan de developer aangeven welke soorten shares hij accepteert. Gebruik ik een of andere niet-populaire image hosting service bijvoorbeeld, die wel een app heeft, dan kan ik vanuit mijn galerij een foto "sharen" met deze app, of welke app dan ook iets met foto's doet. Zou ik een photo editor hebben, kan ik hem daarmee sharen. Hierbij ben je niet afhankelijk van Apple om deze koppelingen te maken. Ik vind het zelf wel echt een gemis aan iOS (en zou het zelfs high priority noemen), maar ik neem aan dat Apple op termijn dit wel gaat aanbrengen.

Airplay is gelukkig goed in de basis dingen en voor veel mensen meer dan voldoende. Maar het is dus wel zo dat als software airplay niet ondersteunt, een dev ook niet makkelijk een optie kan maken op de iphone om iets te delen met zijn software.

Maar je kan dus met Airplay ook youtube doorsturen?
VAnTurenhout schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:59:
[...]

Ja, het gaat meer om het juiste naamgeven van mijn films/series/muziek zodat XBMC goed zijn werk kan doen. Ik heb een aantal verzameld DVD's (Kids Collection nummers x tot y) die niet bekend zijn bij Moviemeter of iets, dus zal sowieso handwerk worden. Voor de muziek zal ik eerst veel ID tags moeten gaan aanpassen denk ik.

Daarnaast nog een Mpeg2 licentie kopen om DVD's te kunnen afspelen. Al met al nog wat gedoe om het werk wat de AC Ryan Out of the box deed te evenaren...Maar wel leuk!
Vind dat nogal gek, want ik neem aan dat je op die AC Ryan lang niet kan wat allemaal met XBMC kan...

Overigens, dat gekloot met die (kids) DVDs komt altijd terug. Ondanks dat het nu eenmaal zo op internet en op schijf staat, moeten mensen er maar eens aan geloven dat dat gewoon een klote indeling is en dat scrapers ALTIJD problemen er mee gaan hebben. Rip die zooi naar losse files en je bent er voor eens en voor altijd af. Beter dan die gare VIDEO_TS rommel, of iso's.

[ Voor 23% gewijzigd door LiquidT_NL op 19-06-2013 11:26 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

troyk schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:20:
[...]

Een Raspberry Pi Model B uiteraard i.c.m. deze Wifi adapter:

"Wifi USB adapter / dongle 300 Mbps tbv de raspberry met extra sterke antenne"

Plaatsing van de Wifi Adapter (antenne), plaatsing van de router, dikte muren , afstand tot de router zijn uiteraard van belang voor een goede streaming kwaliteit.

DTS afwikkeling: Marantz NR1504

In mijn situatie is de wifi adapter ongeveer hemelsbreed een meter of 16 verwijderd van mijn router. Daartussen zitten twee forse muren van (?) 25-30 cm breed.

Ik stream van een Windows Server machine met een aantal USB shares die verder ook alle downloadzaken afwikkelt (couchpotato / Sab / Sickbeard / torrents ) . Deze server is uiteraard wired aan de router aangesloten.

Hoe ziet jouw situatie er uit?
Ongeveer hetzelfde als de jouwe. Een Sitecom 300N adapter naar een 300mbps wifi AccessPoint.
Ik denk dat ik naar de plaatsing moet gaan kijken.. Wavemon geeft een quality van 50/70 en een bitrate van 60Mbit afzakkend naar 30.

bijkomend nadeel is dat ik boven geen DTS versterker heb staan :) dus daar moet de CPU ook mee werken.. Maar het bufferen gebeurt meer als er veel in beeld komt e.g. 1080p streamen zal tekort schieten.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

RoRoo schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:43:
[...]

Ongeveer hetzelfde als de jouwe. Een Sitecom 300N adapter naar een 300mbps wifi AccessPoint.
Ik denk dat ik naar de plaatsing moet gaan kijken.. Wavemon geeft een quality van 50/70 en een bitrate van 60Mbit afzakkend naar 30.

bijkomend nadeel is dat ik boven geen DTS versterker heb staan :) dus daar moet de CPU ook mee werken.. Maar het bufferen gebeurt meer als er veel in beeld komt e.g. 1080p streamen zal tekort schieten.
Die combinatie 1080p en het decoden van de DTS stream hoor ik meer klachten over.
Heb je je Pi iets overgeklokt? Zo nee, probeer het eens en vergelijk het resultaat .
Welke distro draai je op je pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Kan ook beamen dat playback bij mij stagneerde bij 1080p en DTS, na passthrough aanzetten (was dus terug gereset bij een update) werkte het weer naar behoren. Denk dat het hem allemaal te veel wordt i.c.m. de andere calculaties voor wifi.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

troyk schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Die combinatie 1080p en het decoden van de DTS stream hoor ik meer klachten over.
Heb je je Pi iets overgeklokt? Zo nee, probeer het eens en vergelijk het resultaat .
Mijn ervaring is dat de CPU het dan inderdaad te druk heeft. Overclocken zorgde bij mij voor vloeiender beeld.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

troyk schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Xbian.. Zal 'm vanavond wel effe overclocken. Draai op de default xbian overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
:( Mijn Pi blijft de sc card root partitie verknoeien, nu maar eens tijdje met normale clock draaien, als dat niet werkt een andere bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verzieken van partities (neem aan dat je gewoon ext4 gebruikt) is inderdaad vaak toe te wijten aan een overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
LiquidT_NL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:06:
Verzieken van partities (neem aan dat je gewoon ext4 gebruikt) is inderdaad vaak toe te wijten aan een overclock.
als ik die partitie naar een usb key verhuis, los ik dan het probleem op of helpt dat maar iets..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat helpt. SD card om te booten (write locken), en rest van NFS of USB draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

UltraSub schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:31:
Dat helpt. SD card om te booten (write locken), en rest van NFS of USB draaien.
Gevoelsmatig lijkt me dat een slecht idee.

Gaan dat soort constructies goed bij bijvoorbeeld het wisselen van een skin of het installeren van een add-on? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:52
troyk schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Gaan dat soort constructies goed bij bijvoorbeeld het wisselen van een skin of het installeren van een add-on? Iemand hier ervaring mee?
Je kan vrij makkelijk een usb stick/hdd gebruiken voor de raspberry pi. Je moet wel de SD kaart gebruiken om de raspberry te booten. Bij het booten wordt namelijk alleen het SD kaart slot herkend. Zoek even op google hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Dacuuu schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:37:
[...]

Je kan vrij makkelijk een usb stick/hdd gebruiken voor de raspberry pi. Je moet wel de SD kaart gebruiken om de raspberry te booten. Bij het booten wordt namelijk alleen het SD kaart slot herkend. Zoek even op google hoe het moet.
op slot, goed idee! Hoe te moven; http://c-mobberley.com/wo...-from-sd-card-to-usb-hdd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
troyk schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Dan zit je gevoel fout ;)
Ziet het als een bootsector op de SD kaart, bij booten switch je naar / die op NFS/USB staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Dus feitelijk kan ik mijn Pi's vanaf een NFS mount laten runnen? (mits er een stabiele netwerk connectie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
RoRoo schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:57:
Dus feitelijk kan ik mijn Pi's vanaf een NFS mount laten runnen? (mits er een stabiele netwerk connectie is)
Voor de 4e keer ja. Linux boeit het vrij weinig of je nu een NFS, USB of wat-dan-ook mount hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door LiquidT_NL op 19-06-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

LiquidT_NL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:02:
[...]

Voor de 4e keer ja. Linux boeit het vrij weinig of je nu een NFS, USB of wat-dan-ook mount hebt.
geil!
USB had ik allang begrepen, maar over netwerk leek me lastig :P
Niet lastig dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
RoRoo schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:04:
[...]

geil!
USB had ik allang begrepen, maar over netwerk leek me lastig :P
Niet lastig dus :P
Nope :D

(excuses voor mijn vervelende toon, beetje gehaast gereageerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

LiquidT_NL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:06:
[...]

Dus het is mogelijk? :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

LiquidT_NL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:06:

no worries. Kan wel wat hebben :)
Ben de komende tijd druk met linux servertjes migreren en sta elke dag weer voor verassingen als windows beheerder :P
Ow?? Kan dat ook? wat goed? en live ook nog?? verrek zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
RoRoo schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:08:
[...]

no worries. Kan wel wat hebben :)
Ben de komende tijd druk met linux servertjes migreren en sta elke dag weer voor verassingen als windows beheerder :P
Ow?? Kan dat ook? wat goed? en live ook nog?? verrek zeg :+
Ik gebruik eens in de paar jaar heel intensief Linux, en sta echt elke keer te kijken wat er allemaal kan, zonder echt ingrijpende veranderingen in het systeem. Ook bijzonder dat de dingen waar je nu NOG van staat te kijken, al 8 jaar geleden werden gedaan in Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 22:47
datadevil schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:01:
:( Mijn Pi blijft de sc card root partitie verknoeien, nu maar eens tijdje met normale clock draaien, als dat niet werkt een andere bestellen..
Ik had ook problemen met schrijffouten na het overclocken (heeft me een dag gekost om erachter te komen dat dit het probleem was). Het schijnt wel een beetje afhankelijk te zijn van je SD-Card en specifieke Pi's. ik heb een SD-Card die volgens de Wiki ondersteund wordt, maar had veel problemen bij het overclocken. Ik kwam de volgende post tegen http://cxcv.de/post/34356...spberry-pi-sd-card-issues. Hier wordt gesteld dat (in dit specifieke geval) allen croe_freq=250 en 500 goed werkten. Ik ben weer gewoon teruggegaan naar de standaardsnelheid. Misschien ga ik het binnenkort nog een proberen op core_freq=500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
jswinkels schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:18:
[...]

Ik had ook problemen met schrijffouten na het overclocken (heeft me een dag gekost om erachter te komen dat dit het probleem was). Het schijnt wel een beetje afhankelijk te zijn van je SD-Card en specifieke Pi's. ik heb een SD-Card die volgens de Wiki ondersteund wordt, maar had veel problemen bij het overclocken. Ik kwam de volgende post tegen http://cxcv.de/post/34356...spberry-pi-sd-card-issues. Hier wordt gesteld dat (in dit specifieke geval) allen croe_freq=250 en 500 goed werkten. Ik ben weer gewoon teruggegaan naar de standaardsnelheid. Misschien ga ik het binnenkort nog een proberen op core_freq=500.
grappig! Ik moet hem toch nog weer opnieuw installeren, doe ik wel gelijk die overklok. Ik heb dan bij Xbian gekozen voor de hoogste, dat is dit geheel:

initramfs initramfs.gz 0x00a00000
disable_overscan=1
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=128
arm_freq=1000
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Net een klein bugje gevonden in de xbian-config.

Wilde even checken of mijn licenses er nog instonden (don't ask). En opende het mpeg2 license scherm. Zie mijn licentie staan en kies cancel om eruit te gaan.. Wist ie dus gewoon mijn licentie |:(
niet snugger van mij ...

Ook maar een bugreport van gedaan. niet een echte bug, maar ik zal vast niet de eerste zijn die bij annuleren verwacht dat het scherm zonder op te slaan gesloten wordt ipv annuleren als in opzeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:10
Let wel op: als je een snelle SD kaart hebt en je stapt over naar USB harddisk kan je bedrogen uitkomen. Mijn SD kaart is sneller dan de USB poort toelaat of in elk geval sneller dan de hdd. Daarom ben ik uiteindelijk bij SD gebleven, voor boot en root. Heb ook eigenlijk nooit meer last van corrupte kaarten.

edit: in de geposte link staan onderaan ook resultaten van de snelheden en de schrijver laat dus ook zien dat USB trager is in zijn geval, maar dat levert hij graag in voor stabiliteit. Als je dus geen stabiliteitsissues hebt zou ik het gewoon zo laten.

[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 20-06-2013 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Paulus07 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:27:
[...]

je kan kijken of hier iets staat ingesteld: Settings > System > Input Devices > Peripherals > Raspberry Pi CEC Adapter

[afbeelding]
Heb deze settings eergisteren overgenomen (er was ook een update van RaspXBMC) en tot nu toe ben ik gewoon weer van mijn eigen wekker wakker geworden en niet van de TV. Of het de settings waren, of dat het een bug was in de software is mij niet duidelijk, in ieder geval erg bedankt!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

UltraSub schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:03:
[...]

Dan zit je gevoel fout ;)
Ziet het als een bootsector op de SD kaart, bij booten switch je naar / die op NFS/USB staat.
Very interesting, wist ik niet.

Op deze manier zou je dus ook met meerdere pi's in je netwerk een centrale XBMC bron kunnen benaderen middels NFS. Scheelt weer dat ik dan geen mysql library hoef te gebruiken.

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
datadevil schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:35:
[...]

grappig! Ik moet hem toch nog weer opnieuw installeren, doe ik wel gelijk die overklok. Ik heb dan bij Xbian gekozen voor de hoogste, dat is dit geheel:

initramfs initramfs.gz 0x00a00000
disable_overscan=1
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=128
arm_freq=1000
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6
Ben benieuwd hoe dit werkt en of je ook schrijfproblemen hebt. Wil het zelf dit weekend ook eens proberen (nadat ik een image van de huidige setup heb gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb de guide geupdate. Vanaf nu zullen ook films volautomatisch worden gedownload in de hoogst beschikbare kwaliteit (minimaal 720p bluray rip, voorkeur 1080p bluray rip). Je kan zelf een minimum filesize aangeven. Ik heb dit nu op 4000MB gezet maar ga het wss verlagen naar 2000MB omdat er vaak films van 720p zijn van 2,2GB.. kijk wel ff hoe het gaat.

Simple GUIDE: *Fully* Automated TV/Movie downloads for XBMC"]Simple GUIDE: *Fully* Automated TV/Movie downloads for XBMC

Dit vervangt dus Couchpotato en Sickbeard en alle daarbij behorende tools zoals unrar etc. En is volgens mij een oplossing die minder van de RPi vergt. Daarnaast makkelijk te onderhouden, alles staat ingesteld in 1 tekstbestand (media/usb/Downloads/flexget/config.yml).

Goed nieuws dat NetFlix naar NL komt, maar inmiddels heb ik zo mn eigen "NetFlix" :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 20-06-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Jazco2nd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:22:
Ik heb de guide geupdate. Vanaf nu zullen ook films volautomatisch worden gedownload in de hoogst beschikbare kwaliteit (minimaal 720p bluray rip, voorkeur 1080p bluray rip). Je kan zelf een minimum filesize aangeven. Ik heb dit nu op 4000MB gezet maar ga het wss verlagen naar 2000MB omdat er vaak films van 720p zijn van 2,2GB.. kijk wel ff hoe het gaat.

Simple GUIDE: *Fully* Automated TV/Movie downloads for XBMC"]Simple GUIDE: *Fully* Automated TV/Movie downloads for XBMC

Dit vervangt dus Couchpotato en Sickbeard en alle daarbij behorende tools zoals unrar etc. En is volgens mij een oplossing die minder van de RPi vergt. Daarnaast makkelijk te onderhouden, alles staat ingesteld in 1 tekstbestand (media/usb/Downloads/flexget/config.yml).

Goed nieuws dat NetFlix naar NL komt, maar inmiddels heb ik zo mn eigen "NetFlix" :)
Bedankt voor je update, 'k had je overigens al wat vragen gesteld op het Raspberry forum ;).
Je linkt werkt overigens niet.

Ik ben vooral geïnteresseerd in je guide omdat torrents een gratis oplossing zijn in tegendeel tot nieuwsgroepen. Daarnaast is het natuurlijk een geweldige oplossing omdat alles 'soepel' draait op 1 pi, geen andere hardware nodig. Ik heb een derde Pi besteld om met je oplossing te gaan tweaken en experimenteren.

Je hoort van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Yep, ik heb nu bovenin ook een change history toegevoegd. Ik moet alleen nog het Transmission update script vernieuwen. Er zit nu een versie in de guide die altijd de TV Show map update, ipv dat hij dynamisch datgene scant wat Transmission had gedownload. Doordat Transmission geen log heeft is het testen best lastig maar we komen er wel.. Transmissionbt forum valt me wel erg tegen.

Daarnaast kom ik niet verder met het maken van een flexget package voor XBian :( ik kan geen pull request doen op Github :(. Kan nu wel :D iemand heeft me rechten gegeven denk ik. Als de package er is, zal de guide voor XBian in elk geval wat simpeler worden en gaat de installatie ook sneller :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 20-06-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
PS: wie graag zijn RPi en bestanden buitenshuis wil kunnen benaderen maar niet zeker weet of je een vast IP adres hebt van je provider of gewoon een mooi adres wil hebben, dit stukje heb ik uit een Spaanse guide, gepost op xbian forum. Werkt goed!
Dynamic DNS
If we are to have the raspberry permanently connected to the Internet, and our phone provider / Internet does not provide a static IP (one that does not change when you restart your modem / router), it is advisable to use a domain name service dynamic . In this way we connect to our raspberry away from home.

Below I describe the steps to configure dynamic DNS using dnsdynamic.org:

- Create an account: https://www.dnsdynamic.org/
- Once your account is activated, add the domain name you want to use (eg miraspberryeschuchuchuuuli.dnsget.org) .
- Check settings here , keep open the page for later reference.
- In the console of raspberry, install ddclient (sudo apt-get install ddclient).
- During installation asked a series of parameters, put them in as indicated in paragraph 3:
Server: http://www.dnsdynamic.org
Dynamic DNS update protocol: dyndns2
Username: <MISUARIO>
Password: <MIPASSWORD>
As an interface (interface), enter eth0 (actually, this field we will delete it in the next step).
DynDNS fully qualified domain names: <mydomain>

- Once installation is complete, edit (as root) the file / etc / ddclient.conf. Do this via this command: sudo nano /etc/ddclient.conf. You will see the configuration file. Make changes so it will be like this one below. Make sure to use your own username, password and domain:

# Configuration file for ddclient generated by debconf
#
# / Etc / ddclient.conf
daemon=10800
protocol = dyndns2
use = web, web = myip.dnsdynamic.org
server = www.dnsdynamic.org
login = <MIUSUARIO>
password = '<HASHDELPASSWORD>'
<mydomain>
deamon=10800 betekend dat elke 3 uren de service ff zal checken met dnsdynamic wat je IP adres is en if necessary zal updaten. Deze service is nog geen 15KB volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 20-06-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Jazco2nd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:52:
PS: wie graag zijn RPi en bestanden buitenshuis wil kunnen benaderen maar niet zeker weet of je een vast IP adres hebt van je provider of gewoon een mooi adres wil hebben, dit stukje heb ik uit een Spaanse guide, gepost op xbian forum. Werkt goed!

[...]

deamon=10800 betekend dat elke 3 uren de service ff zal checken met dnsdynamic wat je IP adres is en if necessary zal updaten. Deze service is nog geen 15KB volgens mij.
Hier de no-ip versie. Resultaat is het zelfde. http://www.raspberrypihel...spberry-pi-no-ip-tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ooh no-ip kende ik niet, ziet er goed uit, stuk uitgebreider dan dnsdynamic vooral dat je een url kan instellen voor poort 80 is handig. Maar ikk vind naam.dnsget.org wel een mooie.
DDClient kan trouwens met vrijwel elke dyndns service werken. Dus je bent niet gebonden aan dnsdynamic.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
jswinkels schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:53:
[...]

Ben benieuwd hoe dit werkt en of je ook schrijfproblemen hebt. Wil het zelf dit weekend ook eens proberen (nadat ik een image van de huidige setup heb gemaakt).
tot nu toe nog niet, vanavond maar eens wat meer content kijken. Schijf ellende is te zien in dmesg toch en /var/log/syslog toch?
Heb al wel wat van deze gedraait en tot nu toe niks: dd if=/dev/zero of=/tmp/big count=1000000 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 22:30
Gisteren op mijn Raspberry Xbian geinstalleerd met de Quartz skin en de volgende overclock settings:
arm_freq=900
core_freq=450

Deze speelt nu 1080p content af zonder problemen vanaf een cifs share op mijn HP N40L met OpenMediaVault. Dit weekend met HDMI CEC aan de slag en mijn Popbox v8 mag weg.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Hari-Bo schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:37:
Gisteren op mijn Raspberry Xbian geinstalleerd met de Quartz skin en de volgende overclock settings:
arm_freq=900
core_freq=450

Deze speelt nu 1080p content af zonder problemen vanaf een cifs share op mijn HP N40L met OpenMediaVault. Dit weekend met HDMI CEC aan de slag en mijn Popbox v8 mag weg.
Hoe decode je de DTS audiostream? Middels DTS capable versterker of CPU van de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
troyk schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:05:
[...]

Hoe decode je de DTS audiostream? Middels DTS capable versterker of CPU van de Pi?
Ik heb deze aangesloten op een versterker dmv HDMI en deze gaat naar de TV, maar nog geen settings aangepast omtrent audio.
Daar moet ik nog even naar kijken.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Gister even aan het spelen geweest met de Skins. Ik hoor veel mensen over Amber praten maar deze kon ik in de standaard repo niet vinden en had geen zin om via Zip te gaan doen (moet nog een keer gebeuren).
Veel van de skins kunnen zwaar zijn voor de RPi maar ik kwam 'nbox' tegen.

Ik moet zeggen dat de skins soepel werkt. Het enige nadeel is dat je niet meerdere 'views' hebt bij overzicht van de films. Dit is namelijk 'tegels' of een 'lijst'. De laatste is via de Skin settings aan te zetten door 'lightmode' te gebruiken, dan krijg je een lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik gebruikte eerst ook amber maar ik gebruik nu MetroTV. Deze draait vele malen beter, soepeler en ik vind hem nog mooier ook :)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=138997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Als je amber wil proberen, die zit in de aparte "Skin development repo". http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=159372

Ikzelf zit nog steeds op Ace, maar ik kom van reFocus Big, en die lijkt dan weer elementen overeen te hebben met MetroTV, dus mss ook maar eens proberen ;-)

Eerst maar eens mijn SD backupen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Ik heb een raar probleem. Ik ben bezig met een schone installatie van raspberry en alles gaat goed goed, tot het punt dat het de rootsysteem gaat starten. Ik gebruik de windows installatie van RaspBMC. Heb de SDkaart al geformatteerd, maar helaas wil die nog steeds niet voor bij de 0% komen. Zijn er wat problemen met de server ofzo?

Edit:

Het is al opgelost, netwerkkabel in een andere netwerkpoort gedaan. Vreemde is dat de andere mediacenter hier altijd goed op heeft gewerkt, maar dat was geen xbmc. Dochterlief kan mooi K3 kijken :-)

[ Voor 24% gewijzigd door Meneer iCy op 21-06-2013 15:52 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Audio settings aangepast zodat ik voor xbmc geen dts capable versterker etc heb... problemen zijn weg.
Niet meer terug naar menu als ik een audio track wissel. Niet meer blijven wachten tot ik zelf op stop druk na het volledig afspelen van een file..

wel speelt een 1080P DTS film minder vloeiend en zal ik m'n overclock moeten aanpassen.. Ik ga nog even bedenken wat ik ga doen.. Of het klapperen aanhouden of overclocken... Dilemma :)

Op de slaapkamer met WiFi gaat het nu ook goed. Even een USB verlengkabeltje gepakt zodat de stick ergens anders geplaatst kan worden. 1080P met DTS en een kleine overklock.. Vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als je receiver DTS capable is, is dat niet zo'n slimme setting om te doen. Je 1080p tracks met DTS lopen nu minder vloeiend omdat de rasp nu je DTS track decodeert, en die heeft daar gewoon niet genoeg power voor.
Dat terug naar menu als je een audio track wisselt is heel irritant, maar is er pas ingeslopen in 12.2, zal er vast wel snel weer uit zijn. Iedereen heeft er last van. Als je de track wisselt, klapt hij terug naar menu, maar als het goed is heeft hij het wel onthouden als je de film opnieuw start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:00
ralph0603 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:19:
Ik gebruikte eerst ook amber maar ik gebruik nu MetroTV. Deze draait vele malen beter, soepeler en ik vind hem nog mooier ook :)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=138997
Apart zeg, dat die skin zo soepel kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

UltraSub schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 07:36:
Als je receiver DTS capable is, is dat niet zo'n slimme setting om te doen. Je 1080p tracks met DTS lopen nu minder vloeiend omdat de rasp nu je DTS track decodeert, en die heeft daar gewoon niet genoeg power voor.
Dat terug naar menu als je een audio track wisselt is heel irritant, maar is er pas ingeslopen in 12.2, zal er vast wel snel weer uit zijn. Iedereen heeft er last van. Als je de track wisselt, klapt hij terug naar menu, maar als het goed is heeft hij het wel onthouden als je de film opnieuw start.
Ja weet ik.. maar ik heb liever dat de kids gewoon kunnen doen wat ze moeten. Want het wil nog wel eens gebeuren dat terwijl er een film loopt de gewone tv wordt aangezet..

Als je dan later terugkomt bij de Pi heb je vaak een zwart scherm.. Ze denken dan dat de boel vast is gelopen en gaan aan stekkers trekken of laten mama papa op kantoor bellen...

nu werkt het zoals het zou moeten.. als ik een film opstart pas ik het wel effe aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ik ben nu bezig met HDMI CEC en deze zorgt er nu voormdat zodra de tv uitgeschakeld wordt de raspberry ook uitgeschakeld wordt. Maar hoe kan ik ervoor zorgen datbde raspberry weer ingeschakeld wordt? Ik kan natuurlijk met WOL aan de gang, maar via HDMI CEC zou het mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hari-Bo schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:59:
Ik ben nu bezig met HDMI CEC en deze zorgt er nu voormdat zodra de tv uitgeschakeld wordt de raspberry ook uitgeschakeld wordt. Maar hoe kan ik ervoor zorgen datbde raspberry weer ingeschakeld wordt? Ik kan natuurlijk met WOL aan de gang, maar via HDMI CEC zou het mooier zijn.
Kan niet geloof ik. je moet het stroom adapter even los trekken en weer terug pluggen. maar waarom zou je de pi willen uitschakelen, voor die 3 tot 4 euro stroomkosten per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

WOL kan niet op de pi..
Klik aan/uit kan je doen. of op de USB van je tv gooien.. maar vaak gaat de tv sneller uit dan je pi afgesloten is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Dacuuu schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:12:
[...]

Kan niet geloof ik. je moet het stroom adapter even los trekken en weer terug pluggen. maar waarom zou je de pi willen uitschakelen, voor die 3 tot 4 euro stroomkosten per jaar?
Ook met overclock? En de klik aan klik uit optie ga ik niet proberen, dan heb je weer kans op corruptie van de sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:09

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Via winscp in terminal sudo halt en dan stroom eraf of sudo reboot als je er geen stroom eraf wilt.
Of in XBMC in context menu systeem uitschakelen en dan stroom eraf.
Minste kans op corruptie

[ Voor 8% gewijzigd door Sepp14 op 22-06-2013 17:40 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hari-Bo schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:21:
[...]

Ook met overclock? En de klik aan klik uit optie ga ik niet proberen, dan heb je weer kans op corruptie van de sd kaart.
oc maakt vrijwel niks uit. google maar eens op raspberry watt usage ofzo. ik zou hem lekker aan laten staan. de voeding van 220 naar 5volt kost meestal het meeste energie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Dacuuu schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:01:
[...]

oc maakt vrijwel niks uit. google maar eens op raspberry watt usage ofzo. ik zou hem lekker aan laten staan. de voeding van 220 naar 5volt kost meestal het meeste energie :-)
Dan blijft de raspberry maar 24x7 aan, bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:27
Ik heb mijn AC Ryan vervangen voor een RPi, met als enige reden dat ik 'gewoon vanaf de bank' mijn muziek wil kunnen aansturen zonder daarvoor een tv aan te hoeven zetten. En... omdat ik jaren geleden al aardig gecharmeerd was van XBMC.

Wat ik was vergeten, is dat mijn receiver de HDMI doorlust naar de TV en niet de audio eruit snoept. Ik heb er een Cablesson HDelity HDMI Audio Extractor bijgekocht. Een nóg kleiner kastje dan de taart, die via SPDIF de 5.1 naar de receiver stuurt en de CEC ongemoeid laat. Eén HDMI in en eentje eruit. Raar idee dat er nu permanent 2 dingen aan de stroom hangen en dat dat blokje nog duurder was dan de RPi. Maar wel voldoening om nu video met de tv-afstandsbediening te kunnen aansturen en audio vanaf tablet te kunnen selecteren zonder TV aan.

De installatie van XBian was zelfs voor een Linux-leek een lachertje. Ik heb alleen met PuTTY de standaard output gewijzigd naar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
jswinkels schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:53:
[...]

Ok..de sd card leek het wel fijn te vinden mijn mega overclock, maar de rest van de Pi niet echt geloof ik, dus nu maar eens met normale clock doen. Jammere is dan wel dat ik wellicht met sommige 1080p/DTS films moeite krijg.
Zou ik ook die ene clock op 500 kunnen houden en de rest wat terugklokken, bijvoorbeeld naar de Xbian default of moet er een bepaalde verhouding zijn tussen de klokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien niet helemaal de goeie plek maar...
Moet ik voor 3D films nu .ass subtitle formaat kiezen? Andere werken niet?
http://www.hifivision.com...-subtitles-3d-movies.html

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
Gisteren mijn Raspberrt ontvangen. Ik gebruik OpenElec om xbmc te draaien (op een 4GB SD kaart). Het afspelen en zo gaat prima (via NFS van NAS). Maar hij laadt geen fanart. Hij haalt wel de omschrijving van de film op, maar dus niet het art work. Als scrapper had ik eerst moviemeter ingesteld, maar inmiddels een andere geprobeerd, maar ook zonder resultaat. Is er iets wat ik eerst moet instellen voordat dit werkt?
De namen van me mappen moeten goed zijn, anders had hij ook niet de omschrijving en IMDB rating laten zien...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kw_nl schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:54:
Gisteren mijn Raspberrt ontvangen. Ik gebruik OpenElec om xbmc te draaien (op een 4GB SD kaart). Het afspelen en zo gaat prima (via NFS van NAS). Maar hij laadt geen fanart. Hij haalt wel de omschrijving van de film op, maar dus niet het art work. Als scrapper had ik eerst moviemeter ingesteld, maar inmiddels een andere geprobeerd, maar ook zonder resultaat. Is er iets wat ik eerst moet instellen voordat dit werkt?
De namen van me mappen moeten goed zijn, anders had hij ook niet de omschrijving en IMDB rating laten zien...
Ik vermoed dat XBMC geen schrijfrechten heeft op de plek waar hij de fanart wil wegschrijven.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
Oke, en is dat op de SD kaart of op de NAS?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

check je logs bij een library update. zie je zo wat er mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kw_nl schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:58:
Oke, en is dat op de SD kaart of op de NAS?
Dat is afhankelijk van de instelling van XBMC, standaard probeert'ie geloof ik weg te schrijven in dezelfde map als waar de film/serie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 17:21

mwa

Firesphere schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:10:
[...]

Dat is afhankelijk van de instelling van XBMC, standaard probeert'ie geloof ik weg te schrijven in dezelfde map als waar de film/serie staat.
Is het dan verstandig om alles op de SD kaart te laten schrijven, mbt tot performance? Of maakt dit weinig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik laat'm altijd naar de remote locatie sturen. Wel zo handig, moet je herinstalleren ofzo, dan hoef je niet alle fanart opnieuw te downloaden.

Daarnaast heb je met write-cycles naar de SD meer kans op corruptie, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik draai nu ook meerdere XBMC configuraties. Wat is het voordeel van 1 gezamelijke library buiten om dat je dan maar 1x hoeft te updaten? Ik kan hem namelijk op me router laten draaien zie ik: http://www.hints.dk/2013/...red-xbmc-library/?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Ik ga dit maar eens proberen ; alles in ramdisks en een read only root fs. (http://blog.a-netz.de/2013/02/read-only-root-filesystem/) Ten opzichte van zijn oplossing zou ik dan alleen nog een symlink overwegen voor de xbmc settings naar een externe usb key, of dat ook in memory houden en dan backuppen naar die externe usb key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ralph0603 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:18:
Ik draai nu ook meerdere XBMC configuraties. Wat is het voordeel van 1 gezamelijke library buiten om dat je dan maar 1x hoeft te updaten? Ik kan hem namelijk op me router laten draaien zie ik: http://www.hints.dk/2013/...red-xbmc-library/?lang=en
Dat je database altijd up-to-date is, ook na een nieuwe installatie o.i.d. en 1 centrale database scheelt een boel geklooi met alle XBMC installaties handmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de TL-WN723N wel als je deze rechtstreeks op de RBP aansluit, of moet dit via een ubs hub met voeding?
Krijg hem niet aan de praat met OpenElec.

Hoop dat jullie kunnen helpen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC heeft nu ook een officiele beta build OpenELEC 3.1.0 als voorloper op OpenELEC 3.2.0.
http://openelec.tv/news/2...g-openelec-3-1-0-released
Grootste aanpassing is de nieuwe OpenELEC settings add-on.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Zojuist 'hdmi ignore hotplug' ingesteld in de Xbian config binnen XBMC. Gereboot en daarna krijg ik geen beeld meer. Dus ik probeer deze instelling terug de draaien via de terminal/putty, maar op een of andere manier 'pakt/onthoudt' het deze instelling niet (zie screenshot). Zelfs als ik op Return klik en daarna weer naar de instellingen ga, is er niks veranderd. Een reboot doet dus helemaal niks.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lkdShGb.png

Iemand een suggestie waar ik deze instelling nog meer kan aanpassen? In een config file misschien?

Edit: aaah, /boot/config.txt aangepast en nu pakt xbian wel in de instelling!

Edit2: Nu wel ineens alle afbeeldingen (covers) kwijt, hoe komt dat nu weer?!

[ Voor 12% gewijzigd door mwa op 23-06-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

kw_nl schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:54:
Heb ook steeds problemen met dat hij bepaalde dingen niet scraped. Heb nu mijn xbmc (Eden), op de pc, de videobibliotheek exporteert als een bestand. Daarna heb ik diezelfde importeert op de RPi en voila nu vindt hij wel ineens alles.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:56
Ik heb sinds een weekje ook een Pi. Leuk apparaatje. Maar ik ben een noob op linux gebied. Op zich geen probleem maar wie kan mij uitleggen hoe ik het serienummer kan opvragen om de mpeg licentie te kopen.

Heb Openelec 3.0.3 met FRODO 12.2

@ kw_nl ik had ook problemen als ik met nfs werkte, heb nu via smb en dat gaat goed (vanaf DS212+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
To find your serial number, type cat /proc/cpuinfo at the command line as shown below:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 pi@raspberrypi:~$ cat /proc/cpuinfo
 Processor       : ARMv6-compatible processor rev 7 (v6l)
 BogoMIPS        : 697.95
 Features        : swp half thumb fastmult vfp edsp java tls
 CPU implementer : 0x41
 CPU architecture: 7
 CPU variant     : 0x0
 CPU part        : 0xb76
 CPU revision    : 7

Hardware        : BCM2708
 Revision        : 1000002
 Serial          : 000000000000000d

Bron: http://www.raspberrypi.com/mpeg-2-license-key/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serial staat ergens bij XBMC, System, System Info...

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 23-06-2013 18:19 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Reinder83 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:52:
To find your serial number, type cat /proc/cpuinfo at the command line as shown below:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 pi@raspberrypi:~$ cat /proc/cpuinfo
 Processor       : ARMv6-compatible processor rev 7 (v6l)
 BogoMIPS        : 697.95
 Features        : swp half thumb fastmult vfp edsp java tls
 CPU implementer : 0x41
 CPU architecture: 7
 CPU variant     : 0x0
 CPU part        : 0xb76
 CPU revision    : 7

Hardware        : BCM2708
 Revision        : 1000002
 Serial          : 000000000000000d

Bron: http://www.raspberrypi.com/mpeg-2-license-key/
Ja dit heb ik ook al gevonden maar waar tik ik dit in? Als de pi opstart komt ie vanzelf in xbmc.
Het moet echt in jip en janneke uitleg ;)

Edit: @ Kraades ok dat is jip en janneke ga ff kijken

[ Voor 3% gewijzigd door Turb0Turb0 op 23-06-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Turb0Turb0 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:25:
[...]

Ja dit heb ik ook al gevonden maar waar tik ik dit in? Als de pi opstart komt ie vanzelf in xbmc.
Het moet echt in jip en janneke uitleg ;)
Ik neem aan dat je windows draait, dus, hier een basic stappenplan:

Stap 1: Download KiTTY (wees gerust, dit is geen sexy dame op de desktop)
Stap 2: Vul bij "Host Name (or IP address)" het IP van je Raspberry Pi in
Stap 3: Je krijgt een zwart scherm die vraagt om je username. (zo uit m'n hoofd werkt "root")
Stap 4: Vul het wachtwoord in. (zo uit m'n hoofd "openelec"). LET OP! Er verschijnen geen sterretjes of stipjes. Dat klopt gewoon!
Stap 5: Je bent nu ingelogd via SSH op je Raspberry Pi.
Stap 6: typ het eerder als voorbeeld gegeven commando en ram enter :)

Let op:
Selecteren in KiTTY, betekend, dat wat je hebt geselecteerd direct naar het clipboard wordt gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Firesphere schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:30:
[...]

Ik neem aan dat je windows draait, dus, hier een basic stappenplan:

Stap 1: Download KiTTY (wees gerust, dit is geen sexy dame op de desktop)
Stap 2: Vul bij "Host Name (or IP address)" het IP van je Raspberry Pi in
Stap 3: Je krijgt een zwart scherm die vraagt om je username. (zo uit m'n hoofd werkt "root")
Stap 4: Vul het wachtwoord in. (zo uit m'n hoofd "openelec"). LET OP! Er verschijnen geen sterretjes of stipjes. Dat klopt gewoon!
Stap 5: Je bent nu ingelogd via SSH op je Raspberry Pi.
Stap 6: typ het eerder als voorbeeld gegeven commando en ram enter :)

Let op:
Selecteren in KiTTY, betekend, dat wat je hebt geselecteerd direct naar het clipboard wordt gekopieerd.
Jammer van stap 1 ;) maar dit lijkt erg op putty (wat ik ook al geprobeerd heb) maar ik krijg een network timeout bij stap 3. Dus krijg wel een "dos"box maar verder niets.
Ik heb echt het juiste ipadres (in de browser en netwerk kan ik de pi wel benaderen) SSH en Telnet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Turb0Turb0 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:44:
[...]

Jammer van stap 1 ;) maar dit lijkt erg op putty (wat ik ook al geprobeerd heb) maar ik krijg een network timeout bij stap 3. Dus krijg wel een "dos"box maar verder niets.
Ik heb echt het juiste ipadres (in de browser en netwerk kan ik de pi wel benaderen) SSH en Telnet geprobeerd.
dan is je LAN niet goed geconfigureerd, of SSH staat niet aan op je Pi.
En het is geen "dos" box, maar een terminal }:|

p.s.
KiTTY is een uitgebreidere en betere versie van PuTTY inderdaad ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 23-06-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Firesphere schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:52:
[...]

dan is je LAN niet goed geconfigureerd, of SSH staat niet aan op je Pi.
En het is geen "dos" box, maar een terminal }:|

p.s.
KiTTY is een uitgebreidere en betere versie van PuTTY inderdaad ;)
Of ik ben zo blond om een tikfout te maken in het ipadres 8)7
Het is nu gelukt en het nr klopt met dat wat in xbmc staat bij systeeminfo.

En dosbox was even de jip en janneke uitleg van mij.

Denk dat ik toch maar eens een linux voor dummies ga lezen.

super bedankt voor de snelle en duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Turb0Turb0 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:00:
[...]

Of ik ben zo blond om een tikfout te maken in het ipadres 8)7
Het is nu gelukt en het nr klopt met dat wat in xbmc staat bij systeeminfo.

En dosbox was even de jip en janneke uitleg van mij.

Denk dat ik toch maar eens een linux voor dummies ga lezen.

super bedankt voor de snelle en duidelijke uitleg.
http://www.tldp.org/LDP/intro-linux/html/

Negeer de prachtige (*kuch*) layout, en leer jezelf om te gaan met de terminal. Het is in een moderne Linux-distributie niet een must, maar het is erg fijn als je er wel enige kennis van hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Tnx voor de link, ga ik zeker doorlezen. Wat ik tot nu toe gelezen heb kan je inderdaad een hoop leuke dingen doen en met wat meer basiskennis is het zoeken/vragen naar hulp een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

WinSCP is ook een fijne: http://winscp.net/eng/docs/lang:nl
Werkt net even wat makkelijker als je snel iets wilt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
waar ik toch een beetje simpel van word is dat ik met geen mogelijkheid spotify aan de praat krijg. ik heb nu wel spotimc wel draaiende maar hoe bedien ik dat nu lekker vanaf een android phone?
en dat spotimc is wel zo traag dat is ook niet leuk meer.

verder werkt alles namelijk echt heerlijk.

hoe doen anderen dit?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hmm ik heb nu die mysql server draaien, maar ik snap niet echt wat ik nu precies moet doen met die advancedsettings.xml file. Ik heb hem op mijn pc ingesteld. Maar hoe koppel ik dit nu aan elkaar dan? Ik heb ip etc ingevoerd in dat bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Bedankt voor de link, maar die handleiding heb ik aangehouden. maar het werkt niet. Dacht misschien dat meerdere mensen hier gebruik maken van shared library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die handleiding werkt perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
ralph0603 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:55:
Hmm ik heb nu die mysql server draaien, maar ik snap niet echt wat ik nu precies moet doen met die advancedsettings.xml file. Ik heb hem op mijn pc ingesteld. Maar hoe koppel ik dit nu aan elkaar dan? Ik heb ip etc ingevoerd in dat bestand.
Als je die advancedsetting.xml naar je pi kopieert (ik doe dit altijd via Smb via de windows explorer) in de userdata map en je pi reboot dan verwijst die in het vervolg naar de sql server. Klaar

Overigens vind ik zelf het grote voordeel van 1 centrale database dat je de films / series die je op het ene apparaat kijkt gewoon verder kunt kijken op het andere apparaat. Daarnaast gebruik ik een skin waarin je recommended series kan laten zien. Wanneer ik afl. 6 op het ene apparaat heb bekeken weten al mijn apparaten dat ze afl 7 moeten aanbevelen ( ik vind het nog wel eens lastig om te weten welke aflevering ik wel en niet heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Je kunt ook instellen bekeken markeren geeft hij ze een vinkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Sepp14 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:29:
Je kunt ook instellen bekeken markeren geeft hij ze een vinkje :)
Ja, maar zonder centrale sql database zit je met het probleem dat je als je een aflevering hebt gekeken bijvoorbeeld op je laptop, mijn pi dat niet weet. Voor mij dus het belangrijkste voordeel van en centrale database!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zit soms ook te denken om dat op m'n Qnap te zetten. Niet zozeer om film/serie elders te vervolgen maar meer omdat Pi's/XBMC's e.d. updaten makkelijker gaat enzo.

Maar zitten er ook nadelen aan? Gaat Qnap dan constant aan o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de beginpost lees ik dat je kan kiezen tussen raspbmc en openelec.
Maar wat is xbian dan? Doet dat niet hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:15:
In de beginpost lees ik dat je kan kiezen tussen raspbmc en openelec.
Maar wat is xbian dan? Doet dat niet hetzelfde?
ja, klopt, is ook een XBMC distributie voor de Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Kan het kloppen dat 1080p afspelen (meer dan 2 gb) via usb 1.1 hapert? Of ligt de oorzaak elders? Als ik mijn HD rechtstreeks op de RaspB aansluit hapert hij niet, dus ik denk dat ik een nieuwe usb-hub moet kopen.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

manusjevanalles schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:59:
Kan het kloppen dat 1080p afspelen (meer dan 2 gb) via usb 1.1 hapert? Of ligt de oorzaak elders? Als ik mijn HD rechtstreeks op de RaspB aansluit hapert hij niet, dus ik denk dat ik een nieuwe usb-hub moet kopen.
Ik denk dat je je eigen antwoord gegeven hebt.. Oude USB hub de deur uit doen en een nieuwe neerkwakken. of rechtstreeks aansluiten als je niet in de knel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45

MsG

Forumzwerver

De doorvoersnelheid van USB 1.1 is veel te traag voor FullHD.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Iemand ervaring met RasPlex (http://rasplex.com/) ?

Plex op de raspberry pi, in combinatie met Plex Media Server op je NAS/Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xbian beta 1 is uit!
Las ook dat CurlyMo, voorheen vaak te vinden in dit topic, gestopt is met zijn bijdragen aan Xbian.
Iig bedankt voor al het werk!

Heb nog geen echte tijd gehad om de verschillen te spotten, maar dat zal vanavond wel gebeuren!
Pagina: 1 ... 61 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.