Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Van de week heb ik de metrotv skin erop gezet: echt een supermooie skin! En hij werkt (met overclock op super iig) als een dolle, soepeler dan confluence is mijn gevoel (al vond ik die ook niet echt stroperig).

Al mijn add-ons waren trouwens foetsie na een update van raspbmc, alleen de reeds geinstalleerde konden worden gevonden, maar de repositories waren leeg. Uiteindelijk heb ik dat opgelost door de addons15.db weg te mieteren en de raspberry te rebooten, hij vult dan de addons database opnieuw, daarna waren de repositories weer gevuld.

Nog steeds een happy camper met dit mooie apparaat. De afgelopen maanden heb ik vrijwel geen TV meer gekeken, alleen maar downloads op de raspbmc! Heerlijk, zo zonder reclame, op uitstekende kwaliteit en als mij dat uitkomt en zonder tussenkomst van een transcoderende pc in de meterkast die alles omzet zodat ik het op de PS3 kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24
Smultie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 07:50:
Xbian beta 1 is uit!
Las ook dat CurlyMo, voorheen vaak te vinden in dit topic, gestopt is met zijn bijdragen aan Xbian.
Iig bedankt voor al het werk!

Heb nog geen echte tijd gehad om de verschillen te spotten, maar dat zal vanavond wel gebeuren!
Dank CurlyMo!
Vanavond nieuwe verse install met Beta 1 doen :)
alpha 5 was voor mij eigenlijk al zo goed als een final. Kan alleen maar beter worden!

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 25-06-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 15:51
Zo te zien is het bestandsysteem gewijzigd. Ik ben benieuwd naar de winst. Ik doe aanstaande zaterdag wel een poging.

[ Voor 3% gewijzigd door ChuckyDevil op 25-06-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

sopsop schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:24:
Van de week heb ik de metrotv skin erop gezet: echt een supermooie skin! En hij werkt (met overclock op super iig) als een dolle, soepeler dan confluence is mijn gevoel (al vond ik die ook niet echt stroperig).

Al mijn add-ons waren trouwens foetsie na een update van raspbmc, alleen de reeds geinstalleerde konden worden gevonden, maar de repositories waren leeg. Uiteindelijk heb ik dat opgelost door de addons15.db weg te mieteren en de raspberry te rebooten, hij vult dan de addons database opnieuw, daarna waren de repositories weer gevuld.

Nog steeds een happy camper met dit mooie apparaat. De afgelopen maanden heb ik vrijwel geen TV meer gekeken, alleen maar downloads op de raspbmc! Heerlijk, zo zonder reclame, op uitstekende kwaliteit en als mij dat uitkomt en zonder tussenkomst van een transcoderende pc in de meterkast die alles omzet zodat ik het op de PS3 kan kijken.
Welke frequentie is dan van cpu en ram? ( ik gebruik open elec, moet dat handmatig instellen volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of ik op mijn Pi al deze dingen tegelijk kan draaien?
- Xbian
- Transmission
- Flexget
- Samba
- Autosub

Eventueel door transmission, flexget en autosub een lagere prioriteit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:12

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Even voor de goede orde. Ik draai xbian 12.1 Zie dat de Xbian 1.0 Beta 1 er is.
Is het mogelijk vanaf 12.1 een update te doen naar Xbian 1.0 zonder mijn instellingen te verliezen?
Of is het beter update voor update te doen dus 12.1-->12.2--> Xbian 1.0 Beta 1.0.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
gisteravond in een impuls een Raspberry Pi gekocht, nadat ik op youtube een review van XMBC met Aeon Nox zag. heel benieuwd of ie mn Boxee Box kan verdrijven (qua looks waarschijnlijk wel, qua performance is het nog even afwachten volgens mij)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Sepp14 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:44:
Even voor de goede orde. Ik draai xbian 12.1 Zie dat de Xbian 1.0 Beta 1 er is.
Is het mogelijk vanaf 12.1 een update te doen naar Xbian 1.0 zonder mijn instellingen te verliezen?
Of is het beter update voor update te doen dus 12.1-->12.2--> Xbian 1.0 Beta 1.0.
Zoals http://xbian.org/2013/06/xbian-1-0-beta-1-its-finally-here/ zegt kan dat. Wel voor de zekerheid eerst ff backupje draaien. Heb die van mij geupdate maar geen idee of het nog werkt :) Zit op me werk en raspberry ligt thuis.

code:
1
2
3
4
sudo su #password = raspberry
service xbmc stop
apt-get update
apt-get -u -o APT::Force-LoopBreak=1 install xbian-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

habermas schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:04:
gisteravond in een impuls een Raspberry Pi gekocht, nadat ik op youtube een review van XMBC met Aeon Nox zag. heel benieuwd of ie mn Boxee Box kan verdrijven (qua looks waarschijnlijk wel, qua performance is het nog even afwachten volgens mij)...
Aeon nox is een hele zware skin voor de RPi er zijn genoeg andere skin die bijna net zo mooi zijn en snel (Ace, Amber, MetroTV)

@Slommer
Dank je voor de info zal het gaan proberen en anders fresh install met verse SD card.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ralph0603 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:14:
[...]

Welke frequentie is dan van cpu en ram? ( ik gebruik open elec, moet dat handmatig instellen volgens mij)
Ik weet niet zeker of het deze settings zijn, maar dat lijkt me wel aannemelijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Sepp14 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:20:
[...]
Aeon nox is een hele zware skin voor de RPi er zijn genoeg andere skin die bijna net zo mooi zijn en snel (Ace, Amber, MetroTV)
thanks voro de tip, die Ace skin ziet er ook strak uit, die zal ik eerst es gaan uittesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:14
Ik heb maar eens een fresh install gedaan met de nieuwste versie van Xbian.
Draait als een zonnetje (net als vorige versies).
Echter kan ik nergens mijn folder met de add ons vinden.
Deze kopieer ik altijd na de install naar de SD kaart.

Iemand een idee?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralph0603 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:14:
[...]

Moet op OpenELEC nog steeds handmatig, ook in de laatste OpenELEC 3.1.0. :'(
Voor mijn config.txt settings zie signature...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:31:
Weet er iemand of ik op mijn Pi al deze dingen tegelijk kan draaien?
- Xbian
- Transmission
- Flexget
- Samba
- Autosub

Eventueel door transmission, flexget en autosub een lagere prioriteit te geven?
ik draai de eerste 3 zonder problemen en zonder priority management werkte het al goed, met werkt het beter.
Samba > ik heb geen windows device maar zie dit ook niet als een "proces" Samba is gewoon een protocol om bestanden te delen toch. dus hoort niet in dit rijtje thuis
autosub > geen idee wat dat allemaal doet

als je bepaalde taken gewoon snachts laat doen (bijv Flexget) heb je er sowieso geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

autosub is voor ondertitels van series vanuit Bierdopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Bedankt @CurlyMo voor het harde werk, heb toch het gevoel dat XBian er in de tijd dat je bij het project was, enorm op is vooruitgegaan, door het harde werk van het hele team natuurlijk. Als gebruiker kan je dan alleen maar je pet afdoen!

EDIT; vind het nieuws van zijn vertrek niet zo direct terug, dat dan weer niet... Hoop dat ik niet te vroeg aan het zwaaien ben :)

[ Voor 21% gewijzigd door DexterBelgium op 25-06-2013 15:08 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Xbian Update net op 1 van mijn pi's gedaan.. lijkt allemaal goed gegaan.. als ik thuis ben eens op de tv kijken of het ook nog werkt :P

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DexterBelgium schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:02:
EDIT; vind het nieuws van zijn vertrek niet zo direct terug, dat dan weer niet... Hoop dat ik niet te vroeg aan het zwaaien ben :)
http://xbian.org/2013/06/xbian-1-0-beta-1-its-finally-here/
XBian staff changes

Before we start with the changes we would like to thank CurlyMo first. As some of you already know, CurlyMo was a very very important member of the XBian team. He had a massive share in the XBian development from XBian 1.0 Alpha 1. Unfortunately he decided to left the team because he reached all the goals he wanted to reach with XBian. Thanks for everything you did for XBian! Luckily a new developer joined our team, he’s known as MK01. MK01 is an experienced and driven developer and is responsible for a very big part of this update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:41:
[...]

ik draai de eerste 3 zonder problemen en zonder priority management werkte het al goed, met werkt het beter.
Samba > ik heb geen windows device maar zie dit ook niet als een "proces" Samba is gewoon een protocol om bestanden te delen toch. dus hoort niet in dit rijtje thuis
autosub > geen idee wat dat allemaal doet

als je bepaalde taken gewoon snachts laat doen (bijv Flexget) heb je er sowieso geen last van.
Ja, flexget en transmission worden snachts gedraaid en autosub eigenlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

kraades schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Moet op OpenELEC nog steeds handmatig, ook in de laatste OpenELEC 3.1.0. :'(
Voor mijn config.txt settings zie signature...
Heb dit nu handmatig gedaan via de pc, maar volgens mij werkt hij niet op de instelingen die ik heb ingesteld. Als ik nu ssh naar Pi, krijg ik nog steeds terug (cat /proc/cpuinfo) : BogoMIPS : 697.95
Had de waardes ingesteld die standaard voor High staan in de config(900 uit me hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:41
Gebruik dit command voor je huidige kloksnelheid: vcgencmd measure_clock arm
BogoMIPS wordt 1 keer bij start up berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Pejdref schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:00:
Gebruik dit command voor je huidige kloksnelheid: vcgencmd measure_clock arm
BogoMIPS wordt 1 keer bij start up berekend.
openelec:~ # vcgencmd measure_clock arm
frequency(45)=700074000

En de config.txt file ziet er zo uit:

# arm_freq=950
# core_freq=450
# sdram_freq=450
# over_voltage=6

# set to 'force_turbo=1' to disable dynamic overclocking (you can lose your warranty!)
force_turbo=1

Ik doe iets verkeerd, dit is gewoon de config.txt wat in de root van de raspberry SD staat. Heb al verschillende keren de pi opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Ok, duidelijk meer koffie nodig. Merci aan jou en aan zijne Curliness.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:41
ralph0603 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:33:
[...]

openelec:~ # vcgencmd measure_clock arm
frequency(45)=700074000

En de config.txt file ziet er zo uit:

# arm_freq=950
# core_freq=450
# sdram_freq=450
# over_voltage=6

# set to 'force_turbo=1' to disable dynamic overclocking (you can lose your warranty!)
force_turbo=1

Ik doe iets verkeerd, dit is gewoon de config.txt wat in de root van de raspberry SD staat. Heb al verschillende keren de pi opnieuw opgestart.
Als dat de letterlijke kopie is dan is alles gecomment, dus verwijder de #. Let wel in sommige instellingen vervalt je garantie. Volgens mij (weet ik dus niet zeker, zou je na moeten kijken) alsje over_voltage gebruikt en force_turbo enabled hebt.

De wijzigingen hebben overigens pas effect na een reboot.

[ Voor 3% gewijzigd door Pejdref op 25-06-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 00:08
Jorco schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:51:
Ik heb maar eens een fresh install gedaan met de nieuwste versie van Xbian.
Draait als een zonnetje (net als vorige versies).
Echter kan ik nergens mijn folder met de add ons vinden.
Deze kopieer ik altijd na de install naar de SD kaart.

Iemand een idee?
Ja, de kaart in de Pi steken en met SSH je bestanden overzetten ;) Ik had hetzelfde 'probleem' met het nieuwe bestandssysteem. Anders vraag je het even op het forum van XBian..?

Curlymo heeft prima werk geleverd, MK01 zet het rustig voort. Mooi om te zien dat een hoofddeveloper kan stoppen en dat zijn taken dan overgenomen worden (hij heeft ruim de tijd genomen om zijn taken af te dragen, hulde)

Overigens komt Xbian 1.0 Beta 1 standaard met SuperRepo in de repolijst dus je kan de addons ook allemaal vrij snel fresh installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Mijn xbian op de slaapkamer is om zeep :(
Xbian zelf doet het... xbmc niet :P
Service wil niet starten. geen melding in de logs etc..

ga 'm uninstallen en reinstallen kijken wattie doet. en anders.... reinstall from scratch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
RoRoo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:37:
Mijn xbian op de slaapkamer is om zeep :(
Xbian zelf doet het... xbmc niet :P
Service wil niet starten. geen melding in de logs etc..

ga 'm uninstallen en reinstallen kijken wattie doet. en anders.... reinstall from scratch
hier ook maar reinstall gedaan. fstab was leeg dus geen networkmounts meer.
en met freshinstall mis ik /boot/config.txt

es kijken hoe ik me licenses erin krijg nu dus zonder kaart er weer uit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:50

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoe lang hoort de Processing Triggers for xbian-package-initramfs-tools te duren bij de update van XBian? Volgens mij staat die van mij al een kwartier daar op te pompen zonder dat er verder iets gebeurd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Pfff ben ik blij dat ik het op een verse sd card doe :+ Ik vond er nog een gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Eerste try was een upgrade. Ging goed. Maar bij browsen door library een hang. En een goeie, is xbian zelf want was niet meer te pingen en kwam er met ssh niet meer op. Power pull en klaar. Ik denk das die upgrade, dus doe een clean install. Right. Zelfde. Ik kijk het ff aan anders ga ik terug naar de backup..

/edit
Paar keer heel rustig geprobeerd door de lib te browsen zodat zijn cache opgebouwd kon worden, immers clean install, ik denk misschien helpt dat. Not. Same shit. :(

/edit 2
Nope, ik ga heel rap terug naar mijn vorige install. Dit is geen doen. Vind hem een stuk trager dan de vorige install, crashed echt belachelijk vaak, en is gewoon onwerkbaar op deze manier. En gezien mijn clean install zou alles toch echt goed moeten zijn. Jammer, ik wacht wel op een volgende beta, hoop dat dit snel gefixed wordt. :|

[ Voor 47% gewijzigd door UltraSub op 25-06-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:50

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen last van, upgrade draait soepel hier. Eindelijk.
Hoe lang het duurt?
Nou, zo lang:
https://xively.com/feeds/89326/?from_cosm=true
Zie de CPU-load grafiek, bijna anderhalf uur dus.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:30
Ik heb nu XBian 1.0 Beta 1 geinstalleerd op de SD kaard en daarna de Raspberry gestart, dit ging goed daarna reboot en sindsdien alleen nog het powerled en voor de rest niets. Daarna opnieuw geprobeerd om de SD kaard te formateren en de Raspberru starten, maar geen teken van leven... Wat zou dit kunnen zijn?
En op de monitor heb ik ook helemaal geen beeld meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 25-06-2013 22:04 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:14
BartOtten schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:21:
[...]

Ja, de kaart in de Pi steken en met SSH je bestanden overzetten ;) Ik had hetzelfde 'probleem' met het nieuwe bestandssysteem. Anders vraag je het even op het forum van XBian..?

Curlymo heeft prima werk geleverd, MK01 zet het rustig voort. Mooi om te zien dat een hoofddeveloper kan stoppen en dat zijn taken dan overgenomen worden (hij heeft ruim de tijd genomen om zijn taken af te dragen, hulde)

Overigens komt Xbian 1.0 Beta 1 standaard met SuperRepo in de repolijst dus je kan de addons ook allemaal vrij snel fresh installeren.
Thanks voor de tip. Had het zelf inmiddels opgelost door de bestanden naar een vaste map op m'n NAS te zetten.
Hari-Bo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:03:
Ik heb nu XBian 1.0 Beta 1 geinstalleerd op de SD kaard en daarna de Raspberry gestart, dit ging goed daarna reboot en sindsdien alleen nog het powerled en voor de rest niets. Daarna opnieuw geprobeerd om de SD kaard te formateren en de Raspberru starten, maar geen teken van leven... Wat zou dit kunnen zijn?
En op de monitor heb ik ook helemaal geen beeld meer.
Dit probleem had ik ook na mijn clean install.
Heb 'm tig keer een reboot gegeven en meer dan 2 keer wilde ie niet opstarten.
Na een paar andere geheugenkaartjes te hebben uitgeprobeerd heb ik er eentje gevonden die geen problemen geeft. Vreemd genoeg heeft het vorige kaartje altijd goed gefunctioneerd en ook na het herinstalleren van de vorige versie wilde de raspberry alleen de rode led laten branden.

[ Voor 36% gewijzigd door Jorco op 25-06-2013 22:15 ]

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nou breekt mijn klomp. Een installatie die (op wat bufferproblemen met zware films af en toe) vlekkeloos liep, is na een restore van oude iso ook traag en vertoont xbmc crashes. Zou er iets gebeurt zijn met de SD bij die filesystem upgrade, daarna clean install en daarna een restore van een iso met dd?

/edit
Jorco schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Na een paar andere geheugenkaartjes te hebben uitgeprobeerd heb ik er eentje gevonden die geen problemen geeft. Vreemd genoeg heeft het vorige kaartje altijd goed gefunctioneerd en ook na het herinstalleren van de vorige versie wilde de raspberry alleen de rode led laten branden.
Wacht ff.. Zeg je nu dat je een goed functionerende SD had voor de installatie van beta 1? Want als dat het geval is, dan lijkt dat akelig veel op mijn probleem. Dat combinerend met het andere filesysteem....

[ Voor 55% gewijzigd door UltraSub op 25-06-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Zou het mogelijk zijn om berryboot te gebruiken in combinatie met images die op je NAS staan? Dus een bootmenu, waarin je kunt kiezen uit images die niet op je SD staan, maar op een extenrne plek? Hoe zou je zoiets moeten aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:12
Hier is de update naar xbian beta1 goed gegaan, alleen jammer dat het probleem nog bestaat bij hbo series dat bij audio 2.0 wissel naar 5.1 je terug naar het menu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Jorco schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Thanks voor de tip. Had het zelf inmiddels opgelost door de bestanden naar een vaste map op m'n NAS te zetten.

[...]

Vreemd probleem inderdaad ik heb nu een Dane-Elec Pro200x 8GB Class10, welke zou je dan aanraden?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 23:12
Lees veel wisselen berichten over de Xbian 1.0 Beta 1 update. Hier ging de update goed van 1.0 alpha 5 (XBMC 12.2) naar 1.0 beta 1. Je moet wel wat geduld hebben en genoeg vrije ruimte op je SD.

Er zit wel een nieuw systeem in voor het mounten van de USB hardeschijf. Voor mij was het noodzakelijk om een nieuwe Symbolic link aan te maken (ln -s /media/nieuwelocatie /media/usb). Anders werden de bestanden niet meer herkend in de library.

Na een avondje insensief gebruik ben ik niks anders dan tevreden. Het voelt sneller in het gebruik en het opstarten is verkort tot 40 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

uiteindelijk maar een reinstall gedaan, en vind 'm nog wat instabiel. Paar vastlopers gehad etc.
Moet 'm nog effe verder instellen zoals amber skin en m'n backupscript etc. maar ik schrijf het niet direct af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 17:21

mwa

Hier ook veel gedoe met de upgrade, en heb maar een fresh install gedaan van de laatste Openelc. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:47

arie_papa

Running on Ubuntu

Gewoon Xbian upgrade gedaan van 1.a05 met XBMC 12.1. 12.2 had problemen dat het automatisch afspelen van de volgende video het niet meer deed.
Upgrade ging verder vlekkeloos, al kreeg ik niet alle schermen te zien die in de howto beschreven waren.

Gisteren wel een flinke hanger gehad, maar gelukkig kon ik via SSH wel nog een reboot geven. Daarna nog één keer een kleine hanger gehad maar daar kwam hij zelf weer uit.
Verder nog niet veel kunnen testen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
TheMystery schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:29:
Hier is de update naar xbian beta1 goed gegaan, alleen jammer dat het probleem nog bestaat bij hbo series dat bij audio 2.0 wissel naar 5.1 je terug naar het menu gaat.
Misschien weet je het al, maar toch: bij Raspbmc heb ik dit probleem niet.
Ik zie wel artifacts als we van de intro naar de 'hoofdaflevering' gaan (bij GoT bijvoorbeeld), maar dat is een paar seconden en dan is het klaar.
Ik heb overigens losse receiver, het is gewoon geluid via mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik blijf nog maar even bij de voorgaande Xbian versie als ik dit allemaal lees.
Ze draaien nu lekker en voldoen prima.
Als het mbv een nieuw FS sneller kan dan graag, maar wel stabiel!

@Smobbo: Als ik GoT lees denk ik altijd aan Gathering of Tweakers ipv Game of Thrones :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davema schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:04:
Na een avondje insensief gebruik ben ik niks anders dan tevreden. Het voelt sneller in het gebruik en het opstarten is verkort tot 40 sec.
Ik zal het nog eens timen, maar volgens mij gaat mijn OpenELEC (3.1.0) een stuk sneller.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

albino71 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:01:
Ik blijf nog maar even bij de voorgaande Xbian versie als ik dit allemaal lees.
...
Had ik ook moeten doen.. Ik ga weer terug naar alpha5 12.2 (als ie mijn backup image goed terugzet).
Gisteravond beta 1 geinstalleerd (update, geen errors of rare meldingen). Nu zwart scherm, terwijl xbian-config via SSH alle services als running bestempelt. Xbian-config ziet er overigens nogal vertiefd uit doordat de verkeerde character set gebruikt wordt.
Vanavond nog wat klooien om het werkend te krijgen maar anders gewoon weer terug naar de alpha (die afgezien van een zeer trage library perfect werkt).

Ik snap sowieso niet zo goed waarom dat nieuwe FS nodig is. Of zal het echt zoveel sneller zijn dan EXT4?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Bij zo een ingrijpende update moet je eigenlijk gewoon een verse install doen. Begrijp niet waarom ze "upgraden" mogelijk hebben gemaakt. Volgens mij zijn de problemen alleen afkomstig van mensen die hebben geupgrade.
Smobbo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Misschien weet je het al, maar toch: bij Raspbmc heb ik dit probleem niet.
Ik zie wel artifacts als we van de intro naar de 'hoofdaflevering' gaan (bij GoT bijvoorbeeld), maar dat is een paar seconden en dan is het klaar.
Ik heb overigens losse receiver, het is gewoon geluid via mijn TV.
Ik heb dit probleem maar bij 1 aflevering gehad, 1 van de eerste, 3 of 4 dacht ik. Daarna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Jazco2nd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:41:
Bij zo een ingrijpende update moet je eigenlijk gewoon een verse install doen. Begrijp niet waarom ze "upgraden" mogelijk hebben gemaakt. Volgens mij zijn de problemen alleen afkomstig van mensen die hebben geupgrade.
[...]
Ben ik het mee eens. Maar goed, proberen kan altijd :) Als het wel werkt, scheelt het veel tijd aan opnieuw instellen van remote, skin, library builden etc.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
JanPedaal schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:08:
[...]

Ben ik het mee eens. Maar goed, proberen kan altijd :) Als het wel werkt, scheelt het veel tijd aan opnieuw instellen van remote, skin, library builden etc.
Gewoon je .xbmc mapje kopiëren en terugzetten na de verse install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Smultie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:10:
[...]
Gewoon je .xbmc mapje kopiëren en terugzetten na de verse install.
Ja, dat is voor mij nog niet gewoon. Hoe benader je dan je Pi? Kan je de SD in windows mappen ofzo? Of doe je dat met de xbmc file manager? Als linux-newbie heb ik nog niet helemaal door hoe ik dit nu makkelijk (het liefst vanaf mijn win7 compu) kan doen. SSH valt bij mij niet onder makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
JanPedaal schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:16:
[...]

Ja, dat is voor mij nog niet gewoon. Hoe benader je dan je Pi? Kan je de SD in windows mappen ofzo? Of doe je dat met de xbmc file manager? Als linux-newbie heb ik nog niet helemaal door hoe ik dit nu makkelijk (het liefst vanaf mijn win7 compu) kan doen. SSH valt bij mij niet onder makkelijk :P
een scp/sftp programma als winscp of filezilla, is dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

SSH valt bij mij niet onder makkelijk :P
Met het hierboven genoemde WinSCP gaat het onder makkelijk vallen :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:12
Jazco2nd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:41:

[...]

Ik heb dit probleem maar bij 1 aflevering gehad, 1 van de eerste, 3 of 4 dacht ik. Daarna nooit meer.
Met true blood is dit ook zo, dus ik heb er bij meerdere series wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Dubbelpost verwijderd...
albino71 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:19:
[...]
Met het hierboven genoemde WinSCP gaat het onder makkelijk vallen :)
Die zal ik ook eens proberen :)

[ Voor 69% gewijzigd door JanPedaal op 26-06-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

JanPedaal schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:21:
Dubbelpost verwijderd...

[...]

Die zal ik ook eens proberen :)
Wees gerust, mij is het ook gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
Waarom verschijnt openELEC standaard in de meuktracker en XBian nooit? Weet iemand hierop het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

BartOtten schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:43:
Waarom verschijnt openELEC standaard in de meuktracker en XBian nooit? Weet iemand hierop het antwoord?
Nope had ook al een meuktip gestuurd maar er waren schijnbaar ook meer die het hadden gedaan. Kwam in de queue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[...]

Gebruik daar inderdaad een sftp-programma voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Laatst online: 04-08 12:01
Smultie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Gebruik daar inderdaad een sftp-programma voor.
Filezilla doet het netjes bij mij.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Bij mij staat de RPi gewoon tussen de thuisnetwerk apparaten. Vanaf mijn 'gewone' PC kan ik zo de mappen van de NAS en de RPi zien. Copy-paste en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
WinSCP de handigste oplossing hiervoor (zoals hoger genoemd). De RPi zal alleen maar tussen je netwerkschijven komen als er een Samba pakket op staat, bij o.a. Xbian is dat niet standaard het geval (wel optioneel).

[ Voor 10% gewijzigd door DexterBelgium op 26-06-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DexterBelgium schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:44:
WinSCP de handigste oplossing hiervoor (zoals hoger genoemd). De RPi zal alleen maar tussen je netwerkschijven komen als er een Samba pakket op staat, bij o.a. Xbian is dat niet standaard het geval (wel optioneel).
Dank allen, WinSCP werkt inderdaad handig.
Overigens zojuist eerst een reboot gedaan, en beta 1 lijkt nu gewoon te draaien. Opstartscherm, Amber skin, library update.. gaat allemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Smobbo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:04:
Bij mij staat de RPi gewoon tussen de thuisnetwerk apparaten. Vanaf mijn 'gewone' PC kan ik zo de mappen van de NAS en de RPi zien. Copy-paste en klaar ;)
Alleen maar overhead om samba services te hebben draaien. Nergens voor nodig. SFTP (SCP) loopt over de toch al draaiende (en wel nodig) ssh daemon.

/edit
Net weer een clean install op een andere SD. Wat een drama. Vraag me af waarom het van alpha naar beta gaat en het zoveel slechter wordt. Zelfs bij volledige clean install rammelt het van de meldingen in xbmc.log als requested screen not found, lib not found, file not found, access errors enz. Ben er klaar mee. Probeer nog wel eens met beta 2.

[ Voor 30% gewijzigd door UltraSub op 26-06-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

UltraSub schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:55:

Net weer een clean install op een andere SD. Wat een drama. Vraag me af waarom het van alpha naar beta gaat en het zoveel slechter wordt. Zelfs bij volledige clean install rammelt het van de meldingen in xbmc.log als requested screen not found, lib not found, file not found, access errors enz. Ben er klaar mee. Probeer nog wel eens met beta 2.
Goed bezig.. de Woonkamer blijft voorlopig ook nog even op A5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik denk dat het verrotte hardware is. Kan haast niet anders meer. Zoals ik gisteren al zei, na upgrade en daarna weer clean install van beta 1, middels dd restore terug naar vorige versie. Die, behoudens wat buffer probs soms, verder vlekkeloos draaide. Guess what, die is nu ook zo instabiel als de pest.

Net staat xbmc gewoon 10 min in movie list niks te doen (screensaver disabled), zie ik ineens uit ooghoek zwart scherm. /etc/init.d/xbmc restart, no pid running. Dus gewoon weer gecrashed. Zelfs zonder iets te doen. Ik bestel gewoon een nieuwe, en dan laat ik wel weten of ik verschil zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
slommer schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:20:
[...]

hier ook maar reinstall gedaan. fstab was leeg dus geen networkmounts meer.
en met freshinstall mis ik /boot/config.txt
al gevonden: To access it use: mount /boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
@Ultrasub: Druk het powerstekkertje eens even extra aan. Ik had ook een instabiele XBMC en uiteindelijk lostte dat op met een nieuwe powerkabeltje (niet adaptor) en af en toe goed aandrukken. Ook voor het hatelijke probleem dat als je van scherm switcht dat je HDMI even 'wegvalt'.

BRTFS is naast de snelheid ook gekomen vanwege bijv:
- mogelijkheid tot snapshots van het systeem en dus bijv easy factory reset (probably B2)
- minder corruptie van de SDcard (So we hope. In onze testen gingen er minder kaartjes kaduuk (maar door het idioot vele testen alsnog een hoop :P))
Omdat als het niet aangeboden was, er daar weer commentaar op zou komen. Maar een upgrade is verre van wenselijk ja.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met B1. Draait hier vloeiend, SuperRepo included by default wat mij veel werk scheelt en ik kan al mijn films kijken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
BartOtten schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 01:02:
@Ultrasub: Druk het powerstekkertje eens even extra aan. Ik had ook een instabiele XBMC en uiteindelijk lostte dat op met een nieuwe powerkabeltje (niet adaptor) en af en toe goed aandrukken. Ook voor het hatelijke probleem dat als je van scherm switcht dat je HDMI even 'wegvalt'.
Hmm.. Goed punt. Zal ik vanavond eens proberen. Is natuurlijk ook niet ideaal dat ze er geen schakelaar op hebben gezet. Normaal gesproken staat hij altijd op spanning, maar bij de grote hoeveelheid gestoei de afgelopen dagen is er natuurlijk extra vaak een stekker uit en weer in gegaan. Wellicht is het wel een oplossing. Anyway, toch een nieuwe onderweg. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ik heb nu een andere SD kaart gekocht en Xbian werkt gelukkig weer, ik heb dezelfde settings als in de alpha versie, maar wat is de 1.0 beta 1 traag geworden. Zodra ik een film afspeel duurt het ongeveer 10 seconden voordat de film start, daarna speelt de film goed af. Maar zodra je wilt doorspoelen of skippen is er enorme vertraging. Ik overweeg nu terug te gaan naar de alpha versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
UltraSub schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:55:
[...]

Alleen maar overhead om samba services te hebben draaien. Nergens voor nodig. SFTP (SCP) loopt over de toch al draaiende (en wel nodig) ssh daemon.
Dat klinkt logisch! Vertraagd dit ook mijn gewone gebruik van XBMC? Of is het alleen een trage manier van het overzetten van bestanden?

Als het alternatief ook makkelijk werkt dan lijkt me dat een goed idee, maar hoe zet ik die samba services uit ;) ?

Ik heb gewoon een 'standaard' installatie van Raspbmc erop staan en ik zie de RPi vanzelf. Hier heb ik niets voor gedaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals iedereen wel door had ben ik niet alleen gestopt met XBian, maar ook niet meer actief in dit forum. Ten aanzien van de nieuwe release toch even wat laatste reacties gelezen (en ook de dankwoorden aan mijn adres). Daarvoor bedankt. Mijn bevindingen van Beta 1 zijn te vinden op het XBian forum. Ik blijf in ieder geval bij Alpha 5 (en dat is niet louter een eer kwestie :p).

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:44

Leejow(saait)

Blater

Ik heb nu een tweede pi in huis, en ik heb via win32diskimager een 1 op 1 kopie gemaakt van de SD kaart van degene die ik al gebruikte. Voor m'n library gebruik ik namelijk mysql op m'n NAS, dus mijn idee is dat door te clonen alle instellingen en library settings dan ook gelijk over worden genomen. Bij booten heeft hij echter wel alle instellingen e.d. overgenomen, maar m'n library zit er niet bij. Ook als ik probeer de library te refreshen (advancedsettings.xml staat exact hetzelfde als op m'n andere pi) gebeurt er vrijwel niets.
Iemand ervaring met het toevoegen van een tweede pi aan je library?

Edit: En opgelost, met het toevoegen van <importwatchedstate>true</importwatchedstate> aan advancedsettings.xml deed hij het.

[ Voor 9% gewijzigd door Leejow(saait) op 27-06-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Iemand geprobeerd met Xbian beta vanaf ssh updates binnen te krijgen? Met apt-get update krijg ik alleen maar foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Update pulled back, please report all issues here https://github.com/xbianonpi/xbian/issues?state=open (start the issue name wit [BETA1]), Thanks
HHhmmm, zoals CurlyMo terecht stelde op de Xbian-forums:
A little Dutch saying that came to mind:
Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wacht ff, dus beta 1 is terug getrokken? Want op de xbian site zie ik dat (nog) nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Misschien had ik dus toch geen last van verrotte hardware, maar meer van een verrotte install :P
Anyway, hoop dat de nieuwe vandaag in de bus valt, en dan knal ik daar even een clean install op van alpha 5.

Interessante post CurlyMo..
http://forum.xbian.org/thread-1031-post-11977.html#pid11977

Precies dat XBMC probleem had ik na clean install beta 1. Maar erger, dat zit nu ook in mijn beta 5 install die eerst goed draaide, en middels dd vanaf een iso is terug gezet. En dat vind ik erg erg raar. Want dd doet een block level restore, die SD card is exact identiek dus aan hoe hij was voor ik aan het beta 1 spel begon. :|

[ Voor 52% gewijzigd door UltraSub op 28-06-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Extra Pi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smultie schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:30:
HHhmmm, zoals CurlyMo terecht stelde op de Xbian-forums:
Nu maar hopen dat ik dat paard niet was /3 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wel een goed gezegde. So true.
Zou me niks verwonderen als een hoop mensen naar een andere distro stappen als ze toch opnieuw moeten beginnen. Vertrouwen kan inderdaad snel weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:25:
[...]

Nu maar hopen dat ik dat paard niet was /3 :|
Tja, helpt niet echt mee als iemand als jij zoiets zegt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom heb ik mijn hulp aangeboden, maar geen terugkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tijd voor een nieuwe spin-off?

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 28-06-2013 12:26 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ajb niet zeg. Uiteindelijk zal op lange termijn wel alleen OpenELEC overblijven. Dit is toch iets van een lange adem...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dat er een keer iets fout is gegaan wil niet meteen zeggen dat we het moeten afschrijven.
Persoonlijk ben ik heel blij met mijn Xbian.
OE heb ik nooit geprobeerd kan daar dus niet over oordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Leejow(saait) schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:00:
Ik heb nu een tweede pi in huis, en ik heb via win32diskimager een 1 op 1 kopie gemaakt van de SD kaart van degene die ik al gebruikte. Voor m'n library gebruik ik namelijk mysql op m'n NAS, dus mijn idee is dat door te clonen alle instellingen en library settings dan ook gelijk over worden genomen. Bij booten heeft hij echter wel alle instellingen e.d. overgenomen, maar m'n library zit er niet bij. Ook als ik probeer de library te refreshen (advancedsettings.xml staat exact hetzelfde als op m'n andere pi) gebeurt er vrijwel niets.
Iemand ervaring met het toevoegen van een tweede pi aan je library?

Edit: En opgelost, met het toevoegen van <importwatchedstate>true</importwatchedstate> aan advancedsettings.xml deed hij het.
Hmm bovenstaande probleem is weer terug gekomen. Ik gebruik bij beide pi's exact dezelfde versie van openelec. Het lijkt wel of hij willekeurig wel of niet de library laat zien. Iemand meer ervaring met library sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
Potver3. Bestel ik begin van de week ook een Raspberry + XBMC bij SOS Solutions, gaan ze staken bij PostNL..

Had gehoopt dit weekend lekker te gaan prutsen, eh tweaken, met de Pi, maar helaas.
Heb trouwens deze besteld: http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324335. Mooi compleet setje dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 15:51
Is zeker een prima setje. Had ik ook besteld voor vaderdag :) Draait inmiddels top bij me vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik wil net de alpha 5 weer installeren, gewoon gedownload, en er op gezet.
Daarna apt-get install xbian-package-xbmc, om xbmc naar 12.2 te trekken, maar dat lukt niet:

The following packages have unmet dependencies:
xbian-package-xbmc : Depends: upstart but it is not going to be installed

En nu? Alpha 5 draait dus alleen met 12.1, en de beta 1 met 12.2 is terug getrokken en heb ik geen zin in om die nu te installeren. Grrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@UltraSub
Same shit , different day? 7(8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zet gewoon alpha 5 er op, restore mijn .xbmc dir, en zie wel. Hoop dat ze in alpha 5 image nu standaard al 12.2 hebben zitten. :P

/edit
Niet dus. Draait op 12.0 :(
Miljaar.. Iets met een paard en zo... :F

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 28-06-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Had het gelukkig alleen op een andere SD card. Mijn goedlopende 12.1 heb ik laten staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Laatst online: 20-09 10:55
Leejow(saait) schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:58:
[...]
Hmm bovenstaande probleem is weer terug gekomen. Ik gebruik bij beide pi's exact dezelfde versie van openelec. Het lijkt wel of hij willekeurig wel of niet de library laat zien. Iemand meer ervaring met library sharen?
Komt waarschijnlijk omdat de netwerkverbinding (wifi?) met de MySQL-server/database nog niet gerealiseerd is, en dat XBMC al doorschiet naar het Home-scherm. De nieuwere OpenELEC-versies hebben wel de optie "Wait for network", maar dat slaat alleen op de eigen netwerkconnect v/d Rpi.

Zelf heb ik een scriptje in de autostart.sh gezet. 't Verdient niet de schoonheidsprijs, maar werkt meestal wel. '192.168.1.148' is het adres van mijn NAS die wakkergeschud moet worden als de htpc aangaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash
n=1
until ping -w 1 -c 1 "192.168.1.148" > /dev/null
do
        sleep 1
        n=$(( n+1 ))
        if [ $n -eq 10 ]
        then
          break
        fi
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:29:
Ik zet gewoon alpha 5 er op, restore mijn .xbmc dir, en zie wel. Hoop dat ze in alpha 5 image nu standaard al 12.2 hebben zitten. :P

/edit
Niet dus. Draait op 12.0 :(
Miljaar.. Iets met een paard en zo... :F
Okay, eerst 12.0 naar 12.1: http://xbian.org/2013/03/xbmc-frodo-12-1-more/
Daarna 12.1 naar 12.2: http://xbian.org/2013/05/xbmc-frodo-12-2-released/

Althans, dat ga ik nu proberen :)

edit:
Helaas... zelfde error

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 28-06-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Shit zeg.
Het zal toch niet zo zijn dat ze dezelfde repositories gebruiken voor alle releases? If so, dan lijkt het mij handig om die op te splitsen...

/edit
Installing raspbmc. Als ze bij Xbian de zaakjes weer in orde hebben ga ik wel weer terug.

/edit
Interessant. Terugzetten xbmc backup is precies de helft van de performance van de xbian setup. We'll see.

[ Voor 42% gewijzigd door UltraSub op 28-06-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

UltraSub schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:57:
Interessant. Terugzetten xbmc backup is precies de helft van de performance van de xbian setup. We'll see.
Wat bedoel je hiermee?

Heb je iets aan een Xbian image van mijn SD?

[ Voor 73% gewijzigd door albino71 op 28-06-2013 20:23 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nah.. Heb zat images hier liggen. Zit gewoon te spelen en te klooien. Net ff raspbmc er op gehad, loopt an sich lekker, maar ja, dan pak ik een net gedownloade film, blijkt dat die iedere keer op zelfde punt blijft hangen. Zwart scherm. Druk je op stop, terug naar menu. Dus eens ff zien of dat aan de film ligt, door mijn "oude" xbian b5 met 12.2 iso terug te zetten. Eens kijken hoe dat loopt op de nieuwe hardware.

/edit
Xbian zelfde probleem, ligt dus aan de film. Naja, weer terug op Xbian a5, met 12.2 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 28-06-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Klojum schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:35:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat de netwerkverbinding (wifi?) met de MySQL-server/database nog niet gerealiseerd is, en dat XBMC al doorschiet naar het Home-scherm. De nieuwere OpenELEC-versies hebben wel de optie "Wait for network", maar dat slaat alleen op de eigen netwerkconnect v/d Rpi.

Zelf heb ik een scriptje in de autostart.sh gezet. 't Verdient niet de schoonheidsprijs, maar werkt meestal wel. '192.168.1.148' is het adres van mijn NAS die wakkergeschud moet worden als de htpc aangaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash
n=1
until ping -w 1 -c 1 "192.168.1.148" > /dev/null
do
        sleep 1
        n=$(( n+1 ))
        if [ $n -eq 10 ]
        then
          break
        fi
done
Ik denk dat dit exact mijn probleem is (inderdaad wifi) omdat hij vrij snel doorschiet naar het Home-scherm. Als ik vanavond thuis ben zal ik dankbaar van je script gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

XBian is bezig met een nieuwe beta1, er waren nogal wat foutjes met het maken van de image heb ik begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn test resultaten tot nu toe (vanaf een Alpha 5):

- xbian-package-firmware1.4-0.1 werkt
- xbian-package-kernel1.1-0.2 werkt niet
- xbian-package-xbmc2.3-0.1 werkt
Van deze package heb ik alleen de bestanden uit de deb gekopieerd en niet daadwerkelijk de deb zelf geinstalleerd (content/usr/*)
- xbian-package-cec1.1-0.2 werkt
- xbian-package-libshairport1.0 werkt
- xbian-package-libtag1.0 werkt
- xbian-package-splash1.0-0.5 werkt
- xbian-package-usbmount1.0-0.1 werkt
Voor deze laatste heb je udev nodig. Dit werkt niet zomaar, maar deze had ik al draaien vanuit een eerdere testbuild (toen ik nog in het team zat).

Voor al deze packages geldt dat ik:
1. de source van git heb gedownload:
2. het control/DEBIAN/control bestand heb aangepast zodat de restricties qua dependencies weg zijn.
3. ./gen.package.sh heb gedraaid om de deb te maken.
4. Daarna de packages gewoon geïnstalleerd.
(Let erop dat je na het clonen even een checkout doet van het moment dat de laatste code voor Beta 1 erop stond).

Overigens hulde voor dit nieuwe systeem.

Een van de boosdoeners zie ik op dit moment in de kernel compilatie aangezien deze niet zomaar - maar wel zou moeten - werkt op een Alpha 5.

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 28-06-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Sinds gisteravond overgestapt naar raspbmc, toch een stuk stabieler als xbian. En performance verschil is me nog niet opgevallen, ik kan 1080p content probleemloos afspelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hari-Bo op 29-06-2013 07:53 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.